Cambuur Online

Cambuur => Selectie en Technische staf => Topic gestart door: fred op augustus 30, 2024, 17:13:24

Titel: Mark Diemers
Bericht door: fred op augustus 30, 2024, 17:13:24
Mark Diemers komt nu echt terug bij SC Cambuur. De Leeuwarder tekent een contract voor twee seizoenen bij de club uit de eerste divisie.
Eerder vandaag werd al bekend dat het contract van de 30-jarige middenvelder bij AEK Larnaca op Cyprus was ontbonden. Daardoor was Diemers transfervrij. Cambuur hoeft dus geen transfersom te betalen.
Larnaca wilde vanwege Diemers' hoge salaris van hem af, terwijl hij vorig seizoen nog werd uitgeroepen tot beste speler van de Cypriotische competitie.
Diemers kwam in 2004 in de jeugdopleiding van Cambuur. Voordat hij zijn offici?le debuut maakte voor de Leeuwarders, werd hij al verkocht aan FC Utrecht. Die club verhuurde hem vervolgens direct weer aan Cambuur. In dat seizoen werd Cambuur, met Diemers dus, kampioen.

Later kwam Diemers uit voor De Graafschap, Fortuna Sittard, Feyenoord, Hannover 96 en FC Emmen.
De laatste jaren gaf Diemers al aan dat hij ooit terug wilde keren bij Cambuur. Vorig jaar trainde hij in de zomer ook al eens mee bij Cambuur, maar toen kwam het niet tot een akkoord.


Bron OF
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Viper op augustus 30, 2024, 17:14:56
Welkom thuis, Mark! |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: oost op augustus 30, 2024, 17:19:13
Welkom _O_ :thumbsup
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Poetser op augustus 30, 2024, 17:22:39
Welkom thuis!  |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: KlinkHamer op augustus 30, 2024, 17:28:20
Westeinde
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: AL op augustus 30, 2024, 17:30:09
Welkom thuis Mark!!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: CambuurAmersfoort op augustus 30, 2024, 17:31:25
Welkom Mark. Fijn dat je weer terug bent!!

Op naar grote successen in het prachtige nieuwe stadion in onze stad!!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Scc4-ever op augustus 30, 2024, 17:33:35
Welkom terug Mark. En veel succes |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op augustus 30, 2024, 17:40:51
Wat een heerlijk nieuws!

Welkom thuis aanvoerder |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: FrancoLWD op augustus 30, 2024, 17:49:24
Potdummm, weer een pagina vol over Diemers |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Harry L. op augustus 30, 2024, 17:58:33
Welkom, prima speler. Dit kan helpen |:).

Nu nog een spits en een buiten, liefst uit dezelfde vijver maar zal financieel wel niet lukken.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op augustus 30, 2024, 18:04:34
Nu maar hopen dat ie alle verwachtingen waar kan maken, echt fantastisch. Weer een echte Leeuwarder in het geel blauw erbij  |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Destroyer op augustus 30, 2024, 18:06:17
Prachtig, een echte Leeuwarder er bij! Welkom thuis  |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bens op augustus 30, 2024, 18:12:54
Mooi dat je weer bij ons gaat spelen. Welkom thuis.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: oost op augustus 30, 2024, 18:13:21
Citaat van: FrancoLWD op augustus 30, 2024, 17:49:24
Potdummm, weer een pagina vol over Diemers |:)

:_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Trainert! op augustus 30, 2024, 18:22:36
Welkom! Mooie transfer
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op augustus 30, 2024, 18:36:20
Erg blij met deze transfer. Met Diemers gaat het hele team beter worden.
En met Jonker en Nartey de derde Leeuwarden in de selectie. Dat is leuk.


Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op augustus 30, 2024, 19:02:13
Welkom terug! Vlammen! |:)

Gelukkig mag je je tattoo nu laten staan... :X
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: oost op augustus 30, 2024, 19:07:36
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op augustus 30, 2024, 19:02:13
Welkom terug! Vlammen! |:)

Gelukkig mag je je tattoo nu laten staan... :X

Sterker nog nu mag het nieuwe stadion op zijn andere been  :devil
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op augustus 30, 2024, 19:18:15
Citaat van: oost op augustus 30, 2024, 19:07:36
Sterker nog nu mag het nieuwe stadion op zijn andere been  :devil

Als ie ons kampioen maakt, krijgt hij die van Cambuuronline? w:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Destroyer op augustus 30, 2024, 19:34:24
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op augustus 30, 2024, 19:18:15
Als ie ons kampioen maakt, krijgt hij die van Cambuuronline? w:)

Ben voor
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op augustus 30, 2024, 19:52:52
Citaat van: Destroyer op augustus 30, 2024, 19:34:24
Ben voor
Ben voor
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Mike SCC op augustus 30, 2024, 19:53:04
Welkom terug  |:)

En gas geven want er moet wat gebeuren. Neem ze op sleeptouw  :thumbsup
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: V-man op augustus 30, 2024, 19:58:05
Beste SCC nieuws sinds tijden!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: EdsjeSCC op augustus 30, 2024, 19:59:44
Gaat het nu nog steeds over Diemers???















Ooh wacht  |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op augustus 30, 2024, 20:00:52
Mooi dat de club deze kwaliteitsimpuls heeft weten te maken.
Mark kan andere spelers beter laten voetballen en kan met de Leeuw wel eens een mooi koppel gaan worden en geeft nu wel een heel ander perspectief.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Jandehulk op augustus 30, 2024, 20:29:20
1 Diemers maakt nog geen zomer.....wat een slappe hap, daar verandert Diemers ook niks aan.....
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Danny058 op augustus 30, 2024, 20:48:06
Hoop maar dat alle handtekeningen gezet zijn, kan me best voorstellen dat hij zich nu bedenkt?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op augustus 30, 2024, 20:48:54
Nee maar een Diemers voor een Fedde de Jong scheelt al wel een heel stuk
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op augustus 30, 2024, 20:49:47
Diemers krabbelt mischien nog wel terug.
Wat een drama.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: AL op augustus 31, 2024, 11:01:25
Wordt ook aanvoerder liet Henk al min of meer weten.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Zuid1991 op augustus 31, 2024, 11:03:41
Citaat van: AL op augustus 31, 2024, 11:01:25
Wordt ook aanvoerder liet Henk al min of meer weten.
Logisch, Souren was drama gister. Kan het nog lang niet aan (leider zijn en goed spelen).
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op augustus 31, 2024, 11:20:06
Reperetend verhaal. Jonge spelers die de band niet aankunnen. Geeft ook aan dat onze selectie al jaren geen leiders heeft.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Inferno-058 op augustus 31, 2024, 11:36:33
Citaat van: De Gast op augustus 31, 2024, 11:20:06
Reperetend verhaal. Jonge spelers die de band niet aankunnen. Geeft ook aan dat onze selectie al jaren geen leiders heeft.
En de verkeerde spelers worden aanvoerder gemaakt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: CambuurAmersfoort op augustus 31, 2024, 11:39:08
Citaat van: Inferno-058 op augustus 31, 2024, 11:36:33
En de verkeerde spelers worden aanvoerder gemaakt.

De enige 2 die met hun gedrag en ervaring de band zouden moeten dragen zijn de Leeuw en Kieftenbelt. Dat van deWater de band om heeft is idioot gezien zijn houding en gedrag naar medespelers. Je zoekt een natuurlijke leider en iemand die wel wat heeft meegemaakt.

Wat mij betreft straks Diemers, de Leeuw en als 3e aanvoerder Kieftenbelt
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op augustus 31, 2024, 11:41:00
Nu vraag ik me af wie moet er op het middenveld met Diemers.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: DayDreamer op augustus 31, 2024, 11:43:08
Citaat van: Noordcambuur op augustus 31, 2024, 11:41:00
Nu vraag ik me af wie moet er op het middenveld met Diemers.

Nieuw en Nieuw.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: AL op augustus 31, 2024, 12:07:38
Citaat van: Noordcambuur op augustus 31, 2024, 11:41:00
Nu vraag ik me af wie moet er op het middenveld met Diemers.

Dan ga ik toch voor Souren, Diemers en de Jong(of Narty).
Controleur, spelverdeler en loper.
Denk dat deze linie dan nog zo gek nog niet is.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: James op augustus 31, 2024, 12:07:48
Citaat van: CambuurAmersfoort op augustus 31, 2024, 11:39:08
De enige 2 die met hun gedrag en ervaring de band zouden moeten dragen zijn de Leeuw en Kieftenbelt. Dat van deWater de band om heeft is idioot gezien zijn houding en gedrag naar medespelers. Je zoekt een natuurlijke leider en iemand die wel wat heeft meegemaakt.

Wat mij betreft straks Diemers, de Leeuw en als 3e aanvoerder Kieftenbelt

Ja vd Water de band is totaal niet te begrijpen. Daar is het volgens mij bij Uldrikis ook fout gegaan. Die stond daarna overal op het veld en continu met de scheidsrechter in gesprek.

Vd Water aanvoerder kan absoluut niet maar je kan m ook niet aan elke willekeurige jeugdspeler geven. Eigenlijk zegt dit alles al over je selectie.

Volgens mij zei Lambooij of Henk dat ze rond de vijfde plek wouden spelen. Op basis waarvan? Met drie ervaren spelers erbij is het zeker mogelijk maar die heb je toch (nog) niet
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op augustus 31, 2024, 12:37:15
Citaat van: AL op augustus 31, 2024, 12:07:38
Dan ga ik toch voor Souren, Diemers en de Jong(of Narty).
Controleur, spelverdeler en loper.
Denk dat deze linie dan nog zo gek nog niet is.
klopt dat had ik ook maar dan liever Narty heeft meer drive in zijn spel.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Huizen op september 02, 2024, 09:54:35
Lokroep van SC Cambuur kwam voor Mark Diemers (30) precies op het juiste moment: 'Andere dingen zijn belangrijker dan geld'
Jonathan Ploeg ? Vandaag, 06:45 ? Sport

De kogel is door de kerk: Mark Diemers keert terug op het oude nest.

Heel lang heeft hij dit keer volgens eigen zeggen niet hoeven twijfelen over de lokroep van SC Cambuur. Mark Diemers (30) heeft namelijk zo zijn redenen voor een terugkeer op het oude nest. ?Andere dingen zijn nou eenmaal belangrijker dan geld.?

Wat zich al een aantal weken aandiende, is nu echt definitief. Als de medische keuring maandag geen problemen aan het licht brengt, verbindt Mark Diemers zich voor twee seizoenen aan de club waar het voor hem op 10-jarige leeftijd allemaal begon. Cambuur zag destijds in de middenvelder van LAC Frisia een ruwe diamant, zo eentje die het nog weleens ver zou kunnen schoppen.

Dat laatste bleek achteraf goed gezien. Nog voordat Diemers zijn offici?le debuut had gemaakt voor de Leeuwarder voetbaltrots, werd hij in 2012 verkocht aan FC Utrecht. In de jaren daarna volgde een tocht langs De Graafschap, Fortuna Sittard, Feyenoord, Hannover 96, FC Emmen en AEK Larnaca. Maar ondertussen bleef het vuurtje voor ?zijn? Cambuur altijd onverminderd branden.

Diemers zegt dan ook verheugd te zijn met de terugkeer naar de club waarmee hij in 2013 als huurling van FC Utrecht kampioen van de eerste divisie werd. ?Ik kreeg de afgelopen periode z?veel berichtjes. Van directie, staf en supporters. Ze vroegen me allemaal om terug te keren, zeiden dat ze me nodig hadden. Die waardering doet veel met een mens.?
?Niet veel getwijfeld?

Onlangs werd bekend dat AEK Larnaca, waar Diemers sinds de zomer van vorig jaar speelde, hem had verzocht een andere club te zoeken. De Leeuwarder zou met zijn salaris te veel op de begroting drukken en bovendien was de directeur niet te spreken over zijn prestaties. Al was hij eind vorig seizoen nog uitgeroepen tot beste speler van de competitie.

Mark Diemers in actie voor AEK Larnaca tijdens de voorronde van de Conference League.
Mark Diemers in actie voor AEK Larnaca tijdens de voorronde van de Conference League. Foto: Zsolt Szigetvary

Sinds dat nieuws bekend werd, maakte Cambuur er geen geheim van Diemers maar al te graag aan de selectie toe te willen voegen. Zo belde Henk de Jong zijn voormalige pupil soms zelfs meerdere keren per dag om hem te overtuigen, liet de trainer onlangs weten. De twee werkten in het verleden zowel bij Cambuur als bij De Graafschap met elkaar.

?Ik heb niet veel getwijfeld?, zegt Diemers over zijn terugkeer. ?Ten eerste omdat ik terug wilde naar Cambuur en Leeuwarden, om mijn gezin, na jaren op verschillende plekken te hebben gewoond, rust en stabiliteit te brengen. Daarnaast omdat het richting het einde van de transferperiode was en Cambuur mij gewoon een duidelijke optie bood.?
?Dit was het juiste moment?

Een akkoord met Cambuur duurde evenwel nog even. Dat kwam omdat Diemers gedurende de resterende contractduur van tien maanden in Cyprus nog recht had op salaris en bonussen en daar niet zomaar afstand van wilde doen. Een juiste afwikkeling van zijn contract was noodzakelijk, anders was hij voor Cambuur niet haalbaar geweest.

?Ik heb wel wat water bij de wijn moeten doen?, zegt Diemers. ?Maar andere dingen zijn nou eenmaal belangrijker dan geld. Ik had in Cyprus nog wel vier of vijf maanden op de bank kunnen zitten, niet spelen en ondertussen wel het geld opstrijken. Maar ik wil doen waar ik nou eenmaal heel veel van hou. En dat is gewoon lekker voetballen.?

Mark Diemers hield in de voorbereiding op vorig seizoen zijn conditie op peil bij SC Cambuur.
Mark Diemers hield in de voorbereiding op vorig seizoen zijn conditie op peil bij SC Cambuur. Foto: Dijks Media / Henk Jan Dijks

De Leeuwarder is naar eigen zeggen topfit. ?Ik voel me hartstikke goed. Heb ook een goed jaar achter de rug, waarin ik tot beste speler van de competitie ben gekroond. Ik besefte dat, nu ik nog echt wat kan betekenen en de speler ben die ik wil zijn, dit het juiste moment was om in te gaan op de interesse van Cambuur.?
?Een rare nasmaak?

De huidige eerstedivisionist hengelde al een aantal keer tevergeefs naar de diensten van aanvallend ingestelde middenvelder, maar net als in de zomer van vorig jaar kwam het telkens net niet gelegen. Nu het moment dan eindelijk toch is aangebroken, lost Diemers een belofte in die hij lang geleden deed toen hij zei ooit te willen terugkeren bij ?zijn? club.

Hoewel de blijdschap enerzijds groot is, overheerst anderzijds ook een ?raar? gevoel. ?We hadden op Cyprus een goed leven. Beide kinderen hadden het er naar hun zin en mijn vriendin ook. Maar ik ben op een gegeven moment een soort van weggepest, moest bijvoorbeeld tijdens trainingen toekijken. Dat geeft toch een rare nasmaak aan het geheel.?

Diemers kan evenwel niet ontkennen dat het geforceerde vertrek uit Cyprus tegelijkertijd de rode loper uitlegde voor iets moois. ?Na elf jaar weer terugkeren bij de club waar het ooit allemaal begon, is een mooi verhaal. Ik denk dat ik echt nog wat kan bijdragen, maar daarvoor heb ik ook mijn teamgenoten nodig. Het is uiteindelijk een teamprestatie.?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Scc4-ever op september 02, 2024, 16:45:41
Welkom terug Mark. En veel succes  |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op september 02, 2024, 17:05:21
Prachtig nieuws   :thumbsup Succes Mark
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bens op september 02, 2024, 17:07:39
Welkom thuis veel succes dit seizoen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op september 02, 2024, 17:12:18
Welkom |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op september 02, 2024, 17:13:03
Altijd weer het beeld voor ogen van zijn blijdschap bij het kampioenschap in 2013
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op september 02, 2024, 17:14:38
Onze nieuwe aanvoerder  :?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op september 02, 2024, 17:19:47
Diemers aanvoerder, lijkt me geen discussie.
En de nummer 10 en mag alle dode spelmomenten nemen. Er komt weer een baas op het veld.
Dan hoeft Henk ook niet alles meer voor te kauwen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op september 02, 2024, 17:21:39
En doe rustig aan bij afscheid van der Maarel.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Destroyer op september 02, 2024, 17:21:41
Citaat van: Bankzitter op september 02, 2024, 17:19:47
Diemers aanvoerder, lijkt me geen discussie.
En de nummer 10 en mag alle dode spelmomenten nemen. Er komt weer een baas op het veld.
Dan hoeft Henk ook niet alles meer voor te kauwen.

En terecht, hoop dat de  :zweep er overheen gaat!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op september 02, 2024, 17:56:56
welkom terug ex pupil van mij veel succes.

:proost
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Marc S op september 02, 2024, 17:57:42
Welkom thuis  |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 02, 2024, 18:25:55
Citaat van: denistel op september 02, 2024, 17:56:56
welkom terug ex pupil van mij veel succes.

:proost

Nou dan komt alles goed  _O_
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wiekie1969 op september 04, 2024, 06:40:46
Prachtig interview, zet het zooitje maar neer jongen. Kom aan.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op september 04, 2024, 07:32:56
Gisteren op de training zie je meteen dat de klasse er van af druipt.
Denk met hem op middenveld erbij scheelt je zoveel!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: YellowBlue op september 04, 2024, 16:41:02
Gelijk de eerste penalty er in, hoppaa.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: poelie-lwd op september 04, 2024, 21:12:07
Citaat van: denistel op september 02, 2024, 17:56:56
welkom terug ex pupil van mij veel succes.

:proost

Dus ik ben in goed gezelschap  8)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: ruubmac op september 13, 2024, 14:02:31
Wil iemand het pro stuk van vi delen?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: TheDutchman op september 13, 2024, 18:32:28


Mark Diemers is terug bij Cambuur. Daar waar het allemaal begon voor de inmiddels dertigjarige middenvelder. Na omzwervingen in binnen- en buitenland is Diemers nog altijd ambitieus en wil hij van Cambuur een promotiekandidaat maken.
Dit verhaal is afkomstig uit het VI-weekblad. Bekijk hier wat er nog meer in de laatste editie staat!

Welkom thuis in Leeuwarden.

?Dank je. Het is fijn om weer thuis te zijn. Het voelt alsof de timing nu klopt. Ik heb altijd gezegd dat ik ooit terug wilde komen bij Cambuur en het is er nu van gekomen. De reacties die ik krijg zijn geweldig. Honderden appjes, mensen die me aanklampen, ik ben echt geweldig ontvangen. Van niet meer welkom op Cyprus, naar meer dan welkom in Leeuwarden, zullen we maar zeggen. Het valt allemaal samen. Voor het gezin is dit prima, het nieuwe stadion bij Cambuur is een mooi extraatje. Ik heb altijd mijn keuzes op gevoel gemaakt, daar is deze misschien wel het beste voorbeeld van.?

Wanneer liep het avontuur op Cyprus ten einde?

?Op 15 augustus kreeg ik te horen dat ze van me af wilden. Dat viel best rauw op ons dak. We moesten snel schakelen aangezien het best laat was en veel clubs al voorzien waren van een nummer 10. Het was even zoeken wat het beste voor mijn loopbaan en voor mijn gezin was. De kinderen zijn nu twee en vierenhalf jaar en kunnen hier naar school, mijn vrouw kan hier werken. De oudste heeft in Cyprus op school gezeten en spreekt nu Engels. Het einde was niet leuk. Eerst mocht ik niet meer meedoen op de training, toen wilden ze me graag houden. Het was ??n groot spel. Uiteindelijk hebben wij zelf een aanbieding gedaan om weg te komen. Een beetje achteruit onderhandelen, noem ik het. Het was vervelend, maar het is goed zo.?

Had je nog andere mogelijkheden, in de Eredivisie bijvoorbeeld?

?Jawel, maar de late datum van transfervrij worden hielp niet mee. Omonia en Apoel in Nicosia zijn echt grote clubs, maar die hadden hun selecties al in orde. Dat gold ook voor Eredivisie-clubs. Daarnaast wilde ik niet meer onder in de Eredivisie spelen, dan liever boven in de KKD. Ik heb in de top gespeeld bij Feyenoord en Utrecht, onderin bij Fortuna en Emmen, eerlijk gezegd had ik dat wel een beetje gezien. Ik hoefde niet per se naar de Eredivisie. Ik was van de zomer al langs het nieuwe stadion gereden en heb het zien groeien. Het is echt fantastisch. We hebben nu ook nog activiteiten op het oude stadion, omdat het nog niet helemaal af is. Dus het is terug naar het verleden en richting toekomst kijken.?

Hoe kijk je terug op het jaar bij AEK Larnaca?

?Het was een topjaar. We hebben er fijn gewoond, we zijn als gezin nog hechter geworden. Ik had er echt wel een beetje buikpijn van dat het plotseling eindigde. Sportief gezien was het ook goed. Ik werd tot beste speler gekozen, net voor Valbuena. Die kan wel wat toch? Ik wist dat ik een grootverdiener was en dat we ons niet plaatsten voor de Conference League heeft zeker een rol gespeeld. Na zeven weken moest de trainer al weg en moesten er vier spelers vertrekken. De paniek sloeg toe, ze zijn emotioneel daar, dat is bekend. Vanaf dat moment besta je niet meer voor ze.?

En nu afbouwen in eigen omgeving of nog vol ambitie?

?Zeker niet afbouwen. Ik ben nog hartstikke ambitieus en wil nog wel een paar jaar door. Misschien dat ik hierna nog wel iets anders aanpak, maar het draait nu niet meer om Mark Diemers. Die keuze hebben we gemaakt en dat voelt goed. Cambuur is ook ambitieus, ik wil graag helpen. We hebben jongens als Maikel Kieftenbeld, Michael de Leeuw en mij als ervaren spelers. Die heb je nodig in de KKD, dat is de laatste jaren wel bewezen. We zitten een beetje in zwaar weer, hebben een valse start gemaakt, maar willen bovenin meedoen. Fouten maken mag, een beetje druk is niet erg. Ik vind dat stiekem ook wel lekker eigenlijk. Ik ben niet de Messias of de Verlosser, maar verwachtingen mogen er best zijn.?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op september 13, 2024, 20:22:14
Buitencategorie.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op september 13, 2024, 20:59:26
De baas op het veld. Niveau gaat direct omhoog.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Harry L. op september 13, 2024, 22:39:23
Citaat van: Bankzitter op september 13, 2024, 20:59:26
De baas op het veld. Niveau gaat direct omhoog.

We mogen blij zijn dat hij voor ons gekozen heeft, idd. Verreweg de beste speler van het veld.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op september 13, 2024, 22:44:36
Mark zal het eerste steentje moeten zijn in de wederopbouw.. poeh wat zijn we ver gezakt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Destroyer op september 13, 2024, 22:58:21
Klasbak |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: AL op september 13, 2024, 22:58:49
Genoten zeg! Formidabel gespeeld!!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Leovardia op september 13, 2024, 23:05:13
Wat een speuler?.. veuls te goed natuurlijk voor de eerste divisie. Hoe ie met sien korte skijnbewegingen speulers het bos instuurt?. Strooiend met passkes van links naar rechts, prima skot op goal, helaas paal. We gaan er nog een hoop plezier aan beleven. Eind van de rit top 5. No worries.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op september 13, 2024, 23:07:04
Die schijnbeweginkjes; spel verplaatsen; aannames.... Heerlijk.









En dan zie je ene Remco Balk ;( ;( ;( ;(
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Tanjajeah op september 13, 2024, 23:13:40
Diemers laat de rest van het team eruit zien als 3e-klassers, w?t een verschil in niveau.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op september 13, 2024, 23:42:48
Volgens mij ook bij alle kansen betrokken.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op september 13, 2024, 23:46:56
Citaat van: Bankzitter op september 13, 2024, 23:42:48
Volgens mij ook bij alle kansen betrokken.

Helaas ook bij de tegengoal volgens mij.

Morgen even terugkijken.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Trainert! op september 14, 2024, 01:11:18
Geweldige speler. En dan komen wij aan met fedde, balk, otessen, bob ross. niet best

had jou de goal ook gegund.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Delfzijl/Cambuur op september 14, 2024, 02:23:40
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op september 13, 2024, 23:07:04
Die schijnbeweginkjes; spel verplaatsen; aannames.... Heerlijk.









En dan zie je ene Remco Balk ;( ;( ;( ;(
Totaal niet met je eens...wel qua kwaliteit. Das niet te vergelijken. Maar voor inzet en willen winnen kun je Balkje echt niks verwijten deze match. Hij heeft zich het leplazerus gelopen en gewerkt..
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wiekie1969 op september 14, 2024, 07:03:29
Citaat van: Trainert! op september 14, 2024, 01:11:18, bob ross.


:_schater :_schater :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: fred op september 14, 2024, 08:40:43
Wat een baas !

We hebben eerder in deze situatie gezeten alleen hebben we nu 10.000 mensen meer op de tribune.
Maandag vol er achter  |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op september 14, 2024, 08:58:36
Een puntje van kritiek.
Zijn corners mogen wel wat beter...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Harry L. op september 14, 2024, 09:04:29
Citaat van: Specuveter op september 14, 2024, 08:58:36
Een puntje van kritiek.
Zijn corners mogen wel wat beter...

Heb ik niet gezien, op een paar na prima. We hebben alleen geen spelers die kunnen koppen, daar zit het probleem
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op september 14, 2024, 09:12:30
Er waren geen afmakers om hem heen maar Diemers brengt de spelers wel in stelling.

Ondanks het missen van alweer 3 100% kansen in de afgelopen wedstrijden , ben ik ervan overtuigt dat De Leeuw het wel kan. Die heeft dat in het verleden bewezen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op september 14, 2024, 10:07:52
Overduidelijk de allerbeste!!! Alleen al zijn slimheid is mooi om te zien, in de drukte zo gaan staan dat de tegenstander wel een overtreding moet maken. Jaren niet gezien bij ons.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Destroyer op september 14, 2024, 10:31:14
Citaat van: Bankzitter op september 14, 2024, 09:12:30
Er waren geen afmakers om hem heen maar Diemers brengt de spelers wel in stelling.

Ondanks het missen van alweer 3 100% kansen in de afgelopen wedstrijden , ben ik ervan overtuigt dat De Leeuw het wel kan. Die heeft dat in het verleden bewezen.


Komt ook wel goed, de vastigheden moeten nog ingeslepen worden.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op september 15, 2024, 13:14:58
Aanvoerder
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op september 15, 2024, 13:15:55
Citaat van: papier op september 15, 2024, 13:14:58
Aanvoerder
jazeker  :thumbsup
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Mike SCC op september 15, 2024, 13:54:12
Tijdens de wedstrijd was hij dat stiekem al en goed dat hij nu de band mag dragen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op september 15, 2024, 14:24:32
Citaat van: Mike SCC op september 15, 2024, 13:54:12
Tijdens de wedstrijd was hij dat stiekem al en goed dat hij nu de band mag dragen.

Nou ja stiekem.. hij had gewoon de band om :P bij afwezigheid van Souren. Maar nu ook 'officieel' 1e aanvoerder. Niet meer dan logisch lijkt mij, dat zal Souren ook wel vinden.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Mike SCC op september 15, 2024, 14:48:02
Citaat van: papier op september 15, 2024, 14:24:32
Nou ja stiekem.. hij had gewoon de band om :P bij afwezigheid van Souren. Maar nu ook 'officieel' 1e aanvoerder. Niet meer dan logisch lijkt mij, dat zal Souren ook wel vinden.

Ik vergat het woordje ?structureel? , want inderdaad hij droeg de band al. En pakte zijn rol ook meteen goed op  :thumbsup
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op september 17, 2024, 07:35:34
Tegen Groningen zat de keeper er al aan.. nu pakte de keeper ?m. En de volgende keer gaat hij ?m weer nemen. De verkeerde beslissing.. Is hier gewoon niet goed in. Zou een goeie zaak zijn als hij had gezegd dat de volgende nu aan de beurt is.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: CaseP op september 17, 2024, 09:13:17
Jammer van die penal, maar by far de beste. De enige die een speler voor de keeper kan zetten, goede steekpass. Hopen dat er nog eens iemand voorin komt te staan zodat die passes assists worden...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op september 17, 2024, 09:20:43
Citaat van: CaseP op september 17, 2024, 09:13:17
Jammer van die penal, maar by far de beste. De enige die een speler voor de keeper kan zetten, goede steekpass. Hopen dat er nog eens iemand voorin komt te staan zodat die passes assists worden...

En hem gewoon in het centrum zetten waar mensen links rechts voor en achter van hem kunnen profiteren ipv op de vleugel waarbij je maar beperkt van zijn kwaliteiten gebruik maakt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: janou op september 17, 2024, 13:04:33
Kan zo genieten van die korte passes tussen de linies door. Door net de pass uit te stellen cree?rt hij ruimte en ligt het open bij de tegenstander. Vind dat nog knapper dan de steekballen voor de goal.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op september 17, 2024, 14:06:26
Diemers en Nartey achter de aanval en zorgen dat die veel in balbezit komen, dan gaat het lopen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op september 17, 2024, 14:20:57
Citaat van: Bankzitter op september 17, 2024, 14:06:26
Diemers en Nartey achter de aanval en zorgen dat die veel in balbezit komen, dan gaat het lopen.
klopt helemaal niet op links of rechts gewoon dicht tegen de aanval aan.
Dan moet je wel 2 lopers/zuigers hebben op het middenveld.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: PePe op september 17, 2024, 21:19:34
Veel spelers spelen Diemers nu te vaak aan, terwijl er soms betere opties zijn.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op september 17, 2024, 21:43:57
Klopt, en tegenstanders zullen ook proberen om het aanspelen van Diemers te voorkomen. Dus komt er ergens anders dan wel ruimte. Daarom denk ik dat de combi met Nartey wel gaat werken. Die heeft ook de creativiteit wel om het spel te maken.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: nee,wel? op oktober 04, 2024, 21:11:37
Dance now whatever you may be,but he missed the fucking penalty,so we smashed up the town , wherever we may be cause he missed that fucking penalty (again) wanker


Gekhied mar volgende keer iemand anders achter de bal
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: DMS78 op oktober 04, 2024, 21:16:11
Citaat van: nee,wel? op oktober 04, 2024, 21:11:37
Dance now whatever you may be,but he missed the fucking penalty,so we smashed up the town , wherever we may be cause he missed that fucking penalty (again) wanker

The Business

Gekhied mar volgende keer iemand anders achter de bal
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Destroyer op oktober 04, 2024, 21:17:26
Vertrouwen man
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op oktober 05, 2024, 13:03:53
Mooi dat hij als aanvoerder zich zo duidelijk uitspreekt over Henk.
Had eigenlijk het bestuur moeten doen.
Wel duidelijk dat er bij Diemers is gepeild over Henk.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Stanley op oktober 05, 2024, 13:48:13
Citaat van: sunderland op oktober 05, 2024, 13:03:53
Mooi dat hij als aanvoerder zich zo duidelijk uitspreekt over Henk.
Had eigenlijk het bestuur moeten doen.
Wel duidelijk dat er bij Diemers is gepeild over Henk.
Als een bestuur zich uitspreekt, volgt meestal bij de eerstkomende nederlaag ontslag. Dat Diemers zich uitspreekt is veel belangrijker aangezien hij van het grootste belang is voor dit elftal.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: nulachtenvieftig op oktober 05, 2024, 13:53:54
Kan iemand anders aub de pingel nemen :rodekaart
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op oktober 05, 2024, 14:01:42
Dat is al geregeld. De Leeuw neemt de volgende.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: rvw op oktober 06, 2024, 12:12:47
En tevens de hoekschoppen laten nemen door de buitens , zodat dimmers in het midden staat voor de afvallende ballen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Grijskijkert op november 20, 2024, 16:14:02
.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: anderszchristian op november 22, 2024, 16:16:34
Speelt niet vanavond. Heeft zich ziek gemeld
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op november 22, 2024, 16:31:55
Dat is heel jammer. Maakt een hoop verschil.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Grijskijkert op november 22, 2024, 16:46:07
Citaat van: anderszchristian op november 22, 2024, 16:16:34
Speelt niet vanavond. Heeft zich ziek gemeld
Andor Faber
@Andor_F
?
5 m
Aanvoerder Mark Diemers ontbreekt vanavond bij Cambuur in de uitwedstrijd tegen Vitesse.

Hij is ziek geworden en daarom niet in de bus gestapt. Nicky Souren lijkt zijn logische vervanger. Of kiest Henk de Jong toch voor Fedde de Jong?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Poetser op november 22, 2024, 17:17:35
Misschien eindelijk goede hoekschoppen en vrije trappen.

Mark kan goed voetballen, maar rendement in zowel goals en assist is wel gewoon kut natuurlijk.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op november 22, 2024, 17:32:48
Hij speelt hem altijd naar de goede kleur en zoekt ook steeds de beste oplossing.
Denk niet dat De Jong of De leeuw ineens wel de vrije trappen binnen schieten, ben bang dat zijn vervanger een stuk minder is.

Hard werken en de punten stelen vanavond.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op november 22, 2024, 17:35:10
Overgang Zonnig Malaga naar hier is ook groot
En dan word je verkouden/grieperig
Hopelijk Dinsdag er weer bij!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Trainert! op november 27, 2024, 00:04:59
Mooie vrije trap!

verder al weken ondermaats. Jammer!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op november 27, 2024, 08:43:46
Citaat van: Trainert! op november 27, 2024, 00:04:59
Mooie vrije trap!

verder al weken ondermaats. Jammer!
klopt helemaal.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: nee,wel? op november 27, 2024, 09:14:43
nog niet helemaal de toevoeging waar menigeen op hoopt had
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: anderszchristian op november 27, 2024, 09:18:36
Citaat van: nee,wel? op november 27, 2024, 09:14:43
nog niet helemaal de toevoeging waar menigeen op hoopt had
Op 10 had hij al op minimaal 6 goals gestaan, alleen is er niemand in dit elftal die de opbouw kan verzorgen of het spel kan verplaatsen, waardoor Mark ?noodgedwongen? voor de verdediging moet staan. Dan ben je qua statistieken misschien minder bepalend, maar voor de balans in het elftal onmisbaar.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op november 27, 2024, 09:20:56
Citaat van: anderszchristian op november 27, 2024, 09:18:36
Op 10 had hij al op minimaal 6 goals gestaan, alleen is er niemand in dit elftal die de opbouw kan verzorgen of het spel kan verplaatsen, waardoor Mark ?noodgedwongen? voor de verdediging moet staan. Dan ben je qua statistieken misschien minder bepalend, maar voor de balans in het elftal onmisbaar.

Niet mee eens.
Kieftenbeld die zorgt voor balans. Die is zoveel beter controlerend. Zoveel slimmigheid in zijn spel.

Weet je wat het is?
Een speler komt met veel bravoure binnen. En terecht want hij komt tenslotte bij mooie clubs vandaan.
Week in week uit wordt er gezegd ik speel het liefst hoog op het middenveld. Helemaal goed.
Echter als de kans zich dan voordoet en hij speelt eindelijk eens op 10, dan mag je ook verwachten dat een speler van dit kaliber (en salaris) er gelijk staat. En dat gebeurd simpelweg niet.
Alle credits natuurlijk dat hij deze stap naar Cambuur heeft gemaakt.

Maar de corners zijn om te janken. Ze komen niet eens bij de eerste paal. Penalty's gefaald.
Vrije trappen matig. En ja hij schoot hem er gister mooi in.
Veel draaien, keren en lopen, er moet gewoon veel sneller gespeeld worden.

Ik hoop dat hij de komende weken eens laat zien wat hij echt kan. Leg gewoon meer risico in het spel.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: anderszchristian op november 27, 2024, 09:38:41
Kieftenbeld is inderdaad nog een speler die voor balans zorgt, alleen op een andere manier dan Diemers. Beide type spelers heb je nodig in je elftal. Zonder Diemers kunnen we opbouwend niet spelen zoals we willen en zonder Kieftenbeld wordt je middenveld overlopen.

Wat betreft dat kappen en draaien, dat zit nou eenmaal in zijn spel. Daar was destijds bij Feyenoord ook al veel commentaar op maar dat lijkt nou eenmaal zijn manier te zijn om naar oplossingen te zoeken. Met tegenstanders zoals gister die er heel kort op zitten, kan dit inderdaad het spel enorm vertragen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Cambuur Groningen op november 27, 2024, 09:44:04
Citaat van: anderszchristian op november 27, 2024, 09:38:41
Kieftenbeld is inderdaad nog een speler die voor balans zorgt, alleen op een andere manier dan Diemers. Beide type spelers heb je nodig in je elftal. Zonder Diemers kunnen we opbouwend niet spelen zoals we willen en zonder Kieftenbeld wordt je middenveld overlopen.

Wat betreft dat kappen en draaien, dat zit nou eenmaal in zijn spel. Daar was destijds bij Feyenoord ook al veel commentaar op maar dat lijkt nou eenmaal zijn manier te zijn om naar oplossingen te zoeken. Met tegenstanders zoals gister die er heel kort op zitten, kan dit inderdaad het spel enorm vertragen.
Wat mij betreft vanaf nu Kieftenbeld, Diemers, Souren in de basis. Dan later Nartey inbrengen
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op november 27, 2024, 09:48:14
Diemers draait ook op de automatische piloot al makkelijk mee in de zin dat hij aanspeelbaar is, geen balverlies lijdt en meestal vooruit speelt.

Maar hij moet nu wel extra  gaan leveren met goals and openingen. Het team leunt te veel op de acties van Pauwels.

Mooi dat Souren ook voor concurrentie zorgt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Grijskijkert op december 01, 2024, 12:28:44
Staat op 1 in het VI klassement..
https://www.vi.nl/competities/nederland/keuken-kampioen-divisie/2024-2025/rankings

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: AL op december 01, 2024, 13:46:49
Citaat van: Grijskijkert op december 01, 2024, 12:28:44
Staat op 1 in het VI klassement..
https://www.vi.nl/competities/nederland/keuken-kampioen-divisie/2024-2025/rankings

Onbegrijpelijk
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Grijskijkert op december 01, 2024, 14:06:48
Citaat van: AL op december 01, 2024, 13:46:49
Onbegrijpelijk
Dat jij het niet ziet... ;)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op december 01, 2024, 14:15:33
Citaat van: AL op december 01, 2024, 13:46:49
Onbegrijpelijk

De cijfers in de KKD worden niet meer door rapporteurs gegeven maar gebaseerd op statistieken.
En die zijn bij Diemers gewoon zeer goed.

Ik snap de kritiek ook niet zo goed. OK, hij speelde te veel naast de 6 en moet meer beslissend worden rond de 16. Dat doet ''ie nu ook.
2 goals en nog eentje in de beker.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: EdsjeSCC op december 01, 2024, 14:23:47
Ik had vrijdag de eerste helft een aantal foto's gemaakt voor in de app, geen idee hoe ik ze hier moet neerzetten, maar hij heeft denk ik 80 procent van de tijd links vlakbij de zijlijn gestaan... de eerste en enige keer dat hij in de as van het veld de bal kreeg was het ook meteen raak
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op december 01, 2024, 15:07:36
Als ? ie daardoor een mannetje bij Pauwels wegtrekt waardoor die passlijn openligt is, dan is dat toch ook prima? Vergeet ook niet dat elke tegenstander zich aanpast wat het ook lastiger maakt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: EdsjeSCC op december 01, 2024, 18:37:49
Dat was dus niet het geval en liep alleen maar in de weg
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: AL op december 13, 2024, 22:33:44
Gespeeld als een echte aanvoerder _O_
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op december 13, 2024, 22:40:47
En zo goed met de supporters omgaan petje af :thumbsup
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op december 13, 2024, 23:12:45
Echte kapitein vanavond
Prima pot
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Yellow Army op december 14, 2024, 09:14:32
Citaat van: AL op december 13, 2024, 22:33:44
Gespeeld als een echte aanvoerder _O_

Een aanvoerder in alle opzichten
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op februari 14, 2025, 23:18:50
Citaat van: Galdiano op november 27, 2024, 09:20:56
Niet mee eens.
Kieftenbeld die zorgt voor balans. Die is zoveel beter controlerend. Zoveel slimmigheid in zijn spel.

Weet je wat het is?
Een speler komt met veel bravoure binnen. En terecht want hij komt tenslotte bij mooie clubs vandaan.
Week in week uit wordt er gezegd ik speel het liefst hoog op het middenveld. Helemaal goed.
Echter als de kans zich dan voordoet en hij speelt eindelijk eens op 10, dan mag je ook verwachten dat een speler van dit kaliber (en salaris) er gelijk staat. En dat gebeurd simpelweg niet.
Alle credits natuurlijk dat hij deze stap naar Cambuur heeft gemaakt.

Maar de corners zijn om te janken. Ze komen niet eens bij de eerste paal. Penalty's gefaald.
Vrije trappen matig. En ja hij schoot hem er gister mooi in.
Veel draaien, keren en lopen, er moet gewoon veel sneller gespeeld worden.

Ik hoop dat hij de komende weken eens laat zien wat hij echt kan. Leg gewoon meer risico in het spel.

Ah, dit bericht zocht ik.

Had ik te hoge verwachtingen van Diemers? Ik begin toch wel ernstig te twijfelen... Is dit wat het is? Wat denken jullie?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: AL op februari 14, 2025, 23:24:14
Moet veel directer spelen. Paar keer kon hij Souren zo inspelen en gaat dan toch weer eerst kappen.
Ik vond vandaag denk ik zijk slechtste wedstrijd.
Verder vind ik hem wel goed hoor.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Josli op februari 14, 2025, 23:40:11
Natuurlijk doet hij een paar keer per wedstrijd iets want andere spelers niet kunnen. Maar het is denk ik niet geheel toevallig dat we onze beste wedstrijd misschien wel gespeeld hebben toen hij er niet was. Ik vind hem ook geen goed koppel met Pauwels. Sowieso laat hij andere spelers niet beter voetballen en vertraagd hij vaak enorm. Dus ik snap je dilemma volledig. Ik denk ook dat hij veel beeter zou renderen op '10' en dan Souren en bijvoorbeeld Kieftenbeld erachter. Hij moet veel minder aan de bal komen, maar als hij hem krijgt veel hoger op het veld. Hoeft hij ook niet zoveel te verdedigen. Want dat is ook niet een hobby van hem. Tja en die spelhervattingen. Daar lachen we inmiddels al om op de tribune...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op februari 15, 2025, 08:51:53
Het viel mij op dat spelers vaak een "risicoloos"tikje naar Diemers doen in plaats van zelf voor de opening of actie te gaan.
En als Diemers de bal dan had was er ook weer niet genoeg beweging. Dan wordt het allemaal traag en voorspelbaar.

Sla Diemers maar over bij de opbouw en zorg dat hij vooral rond de 16 de bal krijgt. En anders R?lke want als die ruimte krijgt dan volgt er ook wel een goed schot of pasje.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op februari 15, 2025, 08:52:36
Diemers doet altijd het zelfde kappen en draaien en vertragen van het spel.
Vrije trappen en corners zijn ook matig.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op februari 15, 2025, 09:04:06
Dat ligt ook er ook waar hij op het veld de bal krijgt.
Meestal net voor de opbouw waar andere spelers dat zouden moeten doen.

Soms heeft een speler ruimte om zlef wat te bedenken, Diemers zakt wat terug staat er 2 meter naast en dan gaat de bal opzij naar Diemers in plaats van vooruit.

Speel je hem hoog op het veld in de drukte aan, dan moet het allemaal sneller en dan maak je veel meer gebruik van zijn kwaliteit.

Corners ook mee eens, we krijgen er genoeg en ook genoeg spelers met een goede trap.
Dat zou veel meer goals en dus punten moeten opleveren.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Grijskijkert op februari 15, 2025, 11:19:24
Geschorst tegen Jong Ajax..
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Grijskijkert op februari 15, 2025, 11:22:46
Citaat van: Noordcambuur op februari 15, 2025, 08:52:36
Diemers doet altijd het zelfde kappen en draaien en vertragen van het spel.
Vrije trappen en corners zijn ook matig.
(https://pbs.twimg.com/media/Gj0k3rdXAAAhG5l?format=jpg&name=large) En toch de beste in de KKD...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op februari 15, 2025, 11:58:06
Citaat van: Grijskijkert op februari 15, 2025, 11:19:24
Geschorst tegen Jong Ajax..
mooi.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: YellowBlue op februari 15, 2025, 15:08:47
Citaat van: Noordcambuur op februari 15, 2025, 11:58:06
mooi.
Dom praat niet. Hij is onze beste speler, by far. En ja, het kan nog beter.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op februari 15, 2025, 15:12:32
Citaat van: YellowBlue op februari 15, 2025, 15:08:47
Dom praat niet. Hij is onze beste speler, by far. En ja, het kan nog beter.
dom praat nou sorry hoor domme gele kaart weet je dat je op scherp staat pak je zo?n kaart.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: kapseltje op februari 15, 2025, 15:23:59
Diemers is een van de weinigen die op voetbal zit. Speelt bijna altijd naar goede kleur, weet zich onder druk uit te voetballen, kan scoren en heeft een voorzet. Geen verrassing dat hij ongeveer de beste statistieken van de kkd heeft. Verdedigend is het niet optimaal, maar beter dan bijv een Rolke, Pauwels en Afolabi.

Corners kunnen beter. Diemers neemt corners met risico: harde ballen ipv lopjes. Grote probleem zijn de afwerkers. Alleen Ottensen kan een beetje koppen. Hoeveel kopdoelpunten hebben we
?berhaupt gemaakt?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Grijskijkert op februari 15, 2025, 16:34:29
Citaat van: Noordcambuur op februari 15, 2025, 15:12:32
dom praat nou sorry hoor domme gele kaart weet je dat je op scherp staat pak je zo?n kaart.
Je kan het ook anders zien, nu kan hij de rest van de wedstrijden vrijuit spelen hij is bij de 10e kaart weer geschorst.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: YellowBlue op februari 15, 2025, 16:40:07
Citaat van: kapseltje op februari 15, 2025, 15:23:59
Diemers is een van de weinigen die op voetbal zit. Speelt bijna altijd naar goede kleur, weet zich onder druk uit te voetballen, kan scoren en heeft een voorzet. Geen verrassing dat hij ongeveer de beste statistieken van de kkd heeft. Verdedigend is het niet optimaal, maar beter dan bijv een Rolke, Pauwels en Afolabi.

Corners kunnen beter. Diemers neemt corners met risico: harde ballen ipv lopjes. Grote probleem zijn de afwerkers. Alleen Ottensen kan een beetje koppen. Hoeveel kopdoelpunten hebben we
?berhaupt gemaakt?
_O_
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op maart 11, 2025, 18:12:28
Schijnt een clausule in zijn contract te hebben dat mochten we niet promoveren hij eventueel naar een andere club mag
Ik zeg niet dat hij dat gaat doen maar voetballerij is soms een gekke wereld!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Arno A op maart 29, 2025, 13:21:27
Als er ??n speler moet blijven ?! Misschien wel de beste speler in de kkd.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op maart 29, 2025, 13:39:25
Wel goede hoop op. Hij geniet echt van het spelen voor zijn club en van het stadion.
En als er een eredivisieclub voor hem komt dan moet onze kippenboer een paar ton op tafel leggen  :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op maart 29, 2025, 13:42:43
Citaat van: Arno A op maart 29, 2025, 13:21:27
Als er ??n speler moet blijven ?! Misschien wel de beste speler in de kkd.
hij is de beste KKD speler staat in het klassement bovenaan(vi)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op maart 29, 2025, 15:03:46
Citaat van: Arno A op maart 29, 2025, 13:21:27
Als er ??n speler moet blijven ?! Misschien wel de beste speler in de kkd.

Haal dat misschien maar weg
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op maart 30, 2025, 09:35:21
Wat ik me wel afvraag is waarom Mark de corners neemt. Volgens mij hebben wij het hele seizoen nog nooit uit een corner gescoord mede omdat Mark ze gewoon ongelooflijk slecht neemt. Sowieso de helft van de corners mislukt al. Uit pure wanhoop nam hij ?m vrijdag ook maar eens met de wreef wat ook al helemaal niks was.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op maart 30, 2025, 09:55:04
Ik ben wel met jouw eens dat Diemers niet de beste hoekschoppen maakt.
Maar wie zou dat anders moeten doen :?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op maart 30, 2025, 10:22:59
Geen idee.. maar zou er verder niemand een beetje een fatsoenlijke corner kunnen nemen? Over het algemeen kun je toch stellen dat hij geen lekker schot in de benen heeft. Hij draagt nu nummer 10 maar scoort voor die positie eigenlijk gewoon te weinig.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op maart 30, 2025, 11:16:43
Citaat van: De Gast op maart 30, 2025, 09:35:21
Wat ik me wel afvraag is waarom Mark de corners neemt. Volgens mij hebben wij het hele seizoen nog nooit uit een corner gescoord mede omdat Mark ze gewoon ongelooflijk slecht neemt. Sowieso de helft van de corners mislukt al. Uit pure wanhoop nam hij ?m vrijdag ook maar eens met de wreef wat ook al helemaal niks was.

Weet dat we sowieso 1x uit een corner hebben gescoord. Die werd alleen genomen door persona non grata Fedde de Jong.

Overigens zien we allemaal wel dat Mark by far de beste voetballer is in ons elftal. Maar ik vind het wel jammer dat hij dat nog onvoldoende inzet om het spel te versnellen, zal wellicht ook door de anderen komen hoor. Over het algemeen raakt hij de bal 5x aan voordat hij hem weer speelt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op maart 30, 2025, 11:45:58
Citaat van: De Gast op maart 30, 2025, 09:35:21
Wat ik me wel afvraag is waarom Mark de corners neemt. Volgens mij hebben wij het hele seizoen nog nooit uit een corner gescoord mede omdat Mark ze gewoon ongelooflijk slecht neemt. Sowieso de helft van de corners mislukt al. Uit pure wanhoop nam hij ?m vrijdag ook maar eens met de wreef wat ook al helemaal niks was.
we kunnen net zo goed geen corner krijgen zeg ik tegen mijn maten. Vooral de uit draaiende zijn dramatisch.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op maart 30, 2025, 13:03:47
Citaat van: sunderland op maart 30, 2025, 11:45:58
we kunnen net zo goed geen corner krijgen zeg ik tegen mijn maten. Vooral de uit draaiende zijn dramatisch.
Dit is gewoon een dingetje voor de Ts.
Het gewoon goed treinbaan om de bal op de middenstip of bij de eerste of 2e paal te krijgen.  Niet iedere speler heeft een perfecte trap, maar via trainingen kan het wel een stuk beter worden dan die waardeloze van nu.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op maart 30, 2025, 13:07:34
Citaat van: Vlampiep op maart 30, 2025, 13:03:47
om de bal op de middenstip ... te krijgen.

Ah slim. Zodat we balbezit houden en dan weer op kunnen bouwen! :thumbsup
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op maart 30, 2025, 13:44:24
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op maart 30, 2025, 13:07:34
Ah slim. Zodat we balbezit houden en dan weer op kunnen bouwen! :thumbsup
Ja ik wud dur niet skerper op sien ik.  Mar dou snapst wel wat ik bedoeal, de peneltie stip :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op maart 30, 2025, 15:44:55
Citaat van: Vlampiep op maart 30, 2025, 13:44:24
Ja ik wud dur niet skerper op sien ik.  Mar dou snapst wel wat ik bedoeal, de peneltie stip :_schater

:proost :proost
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: YellowBlue op maart 30, 2025, 20:57:30
Citaat van: De Gast op maart 30, 2025, 10:22:59
Geen idee.. maar zou er verder niemand een beetje een fatsoenlijke corner kunnen nemen? Over het algemeen kun je toch stellen dat hij geen lekker schot in de benen heeft. Hij draagt nu nummer 10 maar scoort voor die positie eigenlijk gewoon te weinig.
hij draagt 10, maar we spelen met punt naar achteren, dus zonder 10.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: SCC op april 01, 2025, 17:39:12
Mark staat riant aan de leiding in speler van het jaar klassement van de Voetbal International:
https://www.vi.nl/competities/nederland/keuken-kampioen-divisie/2024-2025/rankings

Overigens staat van Mullem er goed voor vwb succesvolle passes in de KKD:
https://keukenkampioendivisie.nl/spelerstatistieken
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gabster op april 04, 2025, 17:09:39
Als het waar is wat Mark zegt in de video van vandaag Dan is Hij aanvoerder onwaardig.
Hij heeft Dan doelbewust Fedde de Jong zijn kansen bij Cambuur gesaboteerd zo dat Hij de rugnummer 10 kan dragen.

Mark schijnt dus verantwoordelijk voor het terug zetten van Fedde naar een lager team en maakte mijn inziens Fedde onwelkom bij de groep.
ALs speler wist Mark dat Fedde nummer 10 droeg, per contract,  voor dat Mark bij Cambuur Tekende.
Volgends de video van vandaag lijkt het dat Mark het verschillende keren heeft geprobeerd om ?zijn nummer 10? te krijgen en niet blij was met het antwoord van Fedde.

ALs aanvoerder hoort Hij dit beter te behandelen en een contract tussen speler en Cambuur te respecteren, dit heeft Hij niet gedaan.
Naar de groep toe is Fedde toen neergezet als iemand die ?niet goed genoeg is? & ? een speler die problemen creeert?  terwijl vele van onze supporters blij met Fedde waren toen Hij bij onze club kwam.
Dit negatieve argument is later ook door supporters vertelt in Fedde zijn Onderwerp nadat Fedde buiten het Eerste team werd gezet.

ALs speler kan Mark vragen wat hij wil, als aanvoerder hoort Hij ook Fedde zijn belang te behartigen en respecteren.

Jammer Mark


Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op april 04, 2025, 17:30:20
Zeik niet zo. Fedde presteert niet dus goed dat de aanvoerder zijn verantwoordelijkheid neemt.

Hij speelt niet bij LVV Friesland in het eerste
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Jaikev op april 04, 2025, 17:54:00
Moet hij maar beter voetballen, dit is precies wat er aan ontbreekt aan zijn spel, slappe hap.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op april 04, 2025, 18:23:58
Citaat van: Gabster op april 04, 2025, 17:09:39
Als het waar is wat Mark zegt in de video van vandaag Dan is Hij aanvoerder onwaardig.
Hij heeft Dan doelbewust Fedde de Jong zijn kansen bij Cambuur gesaboteerd zo dat Hij de rugnummer 10 kan dragen.

Mark schijnt dus verantwoordelijk voor het terug zetten van Fedde naar een lager team en maakte mijn inziens Fedde onwelkom bij de groep.
ALs speler wist Mark dat Fedde nummer 10 droeg, per contract,  voor dat Mark bij Cambuur Tekende.
Volgends de video van vandaag lijkt het dat Mark het verschillende keren heeft geprobeerd om ?zijn nummer 10? te krijgen en niet blij was met het antwoord van Fedde.

ALs aanvoerder hoort Hij dit beter te behandelen en een contract tussen speler en Cambuur te respecteren, dit heeft Hij niet gedaan.
Naar de groep toe is Fedde toen neergezet als iemand die ?niet goed genoeg is? & ? een speler die problemen creeert?  terwijl vele van onze supporters blij met Fedde waren toen Hij bij onze club kwam.
Dit negatieve argument is later ook door supporters vertelt in Fedde zijn Onderwerp nadat Fedde buiten het Eerste team werd gezet.

ALs speler kan Mark vragen wat hij wil, als aanvoerder hoort Hij ook Fedde zijn belang te behartigen en respecteren.

Jammer Mark

Wat een flauwekul verhaal en ook vol met aannames. Je trekt allerlei conclusies op basis van dingen die helemaal niet in het interview gezegd zijn.
Hij heeft volgens mij de vraag aan de directie gesteld en die hebben aangegeven dat ze dat niet gaan doen. We weten niet of Fedde dat wel of niet zou willen.
Je legt ook het verband dat door Mark Diemers Fedde zou zijn teruggezet. Misschien is er wel iets anders gebeurt en is ie meerdere keren te laat gekomen ofzo. We weten het niet. Dus om zomaal van alles aan te nemen zonder dat je de feiten kent lijkt me niet handig. Tenzij je meer weet dan ons.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op april 04, 2025, 19:02:34
Jammer Gabster??wat wil je hier mee. :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op april 04, 2025, 22:06:41
Diemers,Diemers,Diemers zeg het nou niet?. :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: kapseltje op april 04, 2025, 22:20:49
Raar verhaal vol foute aannames. Diemers benoemt juist dat hij het begreep en respecteerde dat Fedde 10 had en hield, ondanks dat hij zelf het liefst met 10 speelt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: fred op april 04, 2025, 22:29:55
Diemers kan beter de corners tussen de eerste en de tweede paal trappen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op april 04, 2025, 22:33:42
Diemers kan beter de corners en vrije  trappen aan iemand anders overlaten.
Ga zelf dan maar op de 16 staan voor de afvallende bal!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op april 04, 2025, 22:37:42
Citaat van: Specuveter op april 04, 2025, 22:33:42
Diemers kan beter de corners en vrije  trappen aan iemand anders overlaten.
Ga zelf dan maar op de 16 staan voor de afvallende bal!
nogmaals wie had je in gedachten wie de corners en vrije trappen moeten nemen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: EdsjeSCC op april 04, 2025, 22:42:09
Citaat van: Noordcambuur op april 04, 2025, 22:37:42
nogmaals wie had je in gedachten wie de corners en vrije trappen moeten nemen.

Dat kunnen wij niet bepalen, want het is echt niet altijd de beste speler of degene met de beste trap in het normale spel zeg maar die goed corners (en vrije trappen en penals idem) kan nemen. Het zou bijvoorbeeld zo maar Galvez kunnen zijn, maar dit slaat nergens op
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op april 04, 2025, 23:36:41
Citaat van: Noordcambuur op april 04, 2025, 22:37:42
nogmaals wie had je in gedachten wie de corners en vrije trappen moeten nemen.

Souren zou ook een corner moeten kunnen nemen of anders Nartey. Als je middenvelder bent moet je een goede trap hebben. Heb je die niet dan moet je er heel hard op trainen en anders hoef je geen betaald voetbal te spelen.
Ik vind over het algemeen bedroevend hoe slechte trap sommige spelers hebben op dit niveau. Een trap of schot is juist heel goed te trainen. Veel oefenen. Balk heeft ook een waardeloos schot in zijn benen. Dan voetbal je je al bijna je hele leven. Dat is toch triest.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op april 05, 2025, 06:57:19
We hadden dit seizoen veel meer uit corners moeten scoren.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op april 05, 2025, 08:16:37
Citaat van: Bankzitter op april 05, 2025, 06:57:19
We hadden dit seizoen veel meer uit corners moeten scoren.
dan moet je wel een goede spits hebben b.v. Uldrikis/Smit.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op april 05, 2025, 08:23:02
Citaat van: Specuveter op april 04, 2025, 22:33:42
Diemers kan beter de corners en vrije  trappen aan iemand anders overlaten.
Ga zelf dan maar op de 16 staan voor de afvallende bal!

100 corners genomen dit seizoen en met als resultaat -1 doelpunten.
Een wapen van de tegenstander waar ze niks voor hoeven te doen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op april 05, 2025, 09:46:56
Citaat van: De Gast op april 05, 2025, 08:23:02
100 corners genomen dit seizoen en met als resultaat -1 doelpunten.
Een wapen van de tegenstander waar ze niks voor hoeven te doen.
Henk zou zijn jongens hier eens wat meer op laten trainen, in plaats van te roepen hoe goed ze wel niet hebben getraind, " niet normaal".
Kan natuurlijk ook zo zijn dat het meer en deel van de spelers er geen reet van kan in het stelling nemen voor de goal.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op april 05, 2025, 10:32:00
Citaat van: Noordcambuur op april 05, 2025, 08:16:37
dan moet je wel een goede spits hebben b.v. Uldrikis/Smit.

Een GOEDE spits zei je :P

Een spits is maar 1 van de 7-8 man die er dan staan h?. Dus je hebt wel meer nodig.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op april 05, 2025, 10:40:53
Citaat van: De Gast op april 05, 2025, 08:23:02
100 corners genomen dit seizoen en met als resultaat -1 doelpunten.
Een wapen van de tegenstander waar ze niks voor hoeven te doen.

Het zijn wel 5 goals die net de doorslag kunnen geven als je die extra maakt.
Daarom zou ik ook graag iemand als vd Weij erbij hebben... die heeft volgens mij wel oog voor dat soort zaken.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Dreet op april 05, 2025, 11:42:01
Als we niet promoveren, zie ik Diemers nog wel naar Volendam of Groningen vertrekken. Of PEC. Dan kan ie mooi in Leeuwarden blijven wonen, en speelt ie toch Eredivisie.

			
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op april 05, 2025, 12:34:04
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op april 05, 2025, 10:32:00
Een GOEDE spits zei je :P

Een spits is maar 1 van de 7-8 man die er dan staan h?. Dus je hebt wel meer nodig.
ik bedoel eerst maar een spits halen en daarna verder kijken.
Ik hoef jouw niet te vertellen dat we dit seizoen een spits gemist hebben.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op april 06, 2025, 10:54:38
Citaat van: Dreet op april 05, 2025, 11:42:01
Als we niet promoveren, zie ik Diemers nog wel naar Volendam of Groningen vertrekken. Of PEC. Dan kan ie mooi in Leeuwarden blijven wonen, en speelt ie toch Eredivisie.


Heeft van Henk een tijdje geleden de opdracht gekregen meer te scoren of beslissend te zijn. Maar dat gebeurt niet. Niveau hoger gaat hem niet worden. Denk niet dat die clubs dit gaan aandurven.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Arno A op april 11, 2025, 11:52:30
Keuken Kampioenn Divisie sinds 4 oktober 2024 ? Middenvelders
Speler   Team   Gecre?erde kansen
Mark Diemers   SC Cambuur   68
Jari Schuurman   FC Dordrecht   48
Torben Rhein   FC Emmen   44
Lance Duijvestijn   Excelsior   43
Achraf El Bouchataoui   FC Eindhoven   39
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 11, 2025, 17:24:08
Citaat van: Arno A op april 11, 2025, 11:52:30
Keuken Kampioenn Divisie sinds 4 oktober 2024 ? Middenvelders
Speler   Team   Gecre?erde kansen
Mark Diemers   SC Cambuur   68
Jari Schuurman   FC Dordrecht   48
Torben Rhein   FC Emmen   44
Lance Duijvestijn   Excelsior   43
Achraf El Bouchataoui   FC Eindhoven   39
dit zegt heel veel over de rest van ons team in aanvallend opzicht
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Tanjajeah op april 14, 2025, 16:22:55
De kans bestaat dat Mark Diemers na dit seizoen opnieuw een transfer naar Cyprus maakt. De middenvelder van SC Cambuur staat in de belangstelling van Aris Limassol en Apoel Nicosia. Ook clubs uit de Eredivisie hebben interesse in Diemers (31), die dit seizoen tekende voor zeven goals en vier assists in 28 wedstrijden in de Keuken Kampioen Divisie en vrijwel wekelijks uitblinkt. Het contract van Diemers bij Cambuur loopt hierna nog ??n seizoen door. Cyprus is voor Diemers geen onbekend terrein. Hij speelde er eerder al voor AEK Larnaca, maar keerde al na een jaar terug toen Cambuur zich voor hem meldde.

(VI)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bens op april 14, 2025, 17:15:08
Als Diemers vertrekt na dit seizoen zou dat een flinke achterlating zijn. Dus ik zeg blijven.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: fred op april 14, 2025, 17:28:31
Als we niet promoveren is Diemers gewoon weer vertrokken.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Poetser op april 14, 2025, 18:31:16
Citaat van: fred op april 14, 2025, 17:28:31
Als we niet promoveren is Diemers gewoon weer vertrokken.

Heeft ie jou dat zelf verteld?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op april 14, 2025, 20:33:28
Mark heeft hier een huis met zijn gezin en de kinderen gaan hier naar school.
Als de club in zijn wensen en ambities tegemoed kan komen lijkt het mij ook best mogelijk dat hij blijft.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op april 14, 2025, 20:42:13
Bij promotie blijft hij wel, nog een jaar KKD is het onzeker. Mark moet na dit seizoen gewoon snel duidelijkheid geven over zijn keuze.
Niet de club aan het lijntje houden totdat het seizoen goed en wel is begonnen.

Het mooiste is gewoon een nieuw contract tekenen (eventueel met uitzicht op een functie na zijn carri?re) en ook naar buiten toe duidelijk maken dat hij hier blijft.  En anders direct aangeven dat hij ergens anders heen wil en dan kunnen we tijdig een nieuwe 10 zoeken.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Yellow Army op april 19, 2025, 17:35:00
https://youtu.be/o0MD6FIwiXU?si=aPygxK-_CafUJyXP (https://youtu.be/o0MD6FIwiXU?si=aPygxK-_CafUJyXP)

Interview over oa zijn toekomstplannen
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Trainert! op april 19, 2025, 18:16:49
Citaat van: Bankzitter op april 14, 2025, 20:42:13
Bij promotie blijft hij wel, nog een jaar KKD is het onzeker. Mark moet na dit seizoen gewoon snel duidelijkheid geven over zijn keuze.
Niet de club aan het lijntje houden totdat het seizoen goed en wel is begonnen.

Het mooiste is gewoon een nieuw contract tekenen (eventueel met uitzicht op een functie na zijn carri?re) en ook naar buiten toe duidelijk maken dat hij hier blijft.  En anders direct aangeven dat hij ergens anders heen wil en dan kunnen we tijdig een nieuwe 10 zoeken.

niet op wachten. Graag of niet, anders lekker door!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Arno A op april 19, 2025, 18:56:07
https://www.voetballoopbaan.nl/nieuws/5-onderschatte-landen-waar-je-veel-geld-kunt-verdienen-als-voetballer

Waar had ie ook al weer gespeeld zei je?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op april 19, 2025, 19:11:39
Citaat van: Yellow Army op april 19, 2025, 17:35:00
https://youtu.be/o0MD6FIwiXU?si=aPygxK-_CafUJyXP (https://youtu.be/o0MD6FIwiXU?si=aPygxK-_CafUJyXP)

Interview over oa zijn toekomstplannen

Hij wil wel blijven als je dit zo ziet/hoort, mits hij wat zekerheden krijgt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Arno A op april 25, 2025, 09:17:36
Het stadion en Mark Diemers zijn belangrijk in de promotiestrijd van SC Cambuur
24 apr. 2025

SC Cambuur heeft zich uitstekend herpakt, waardoor de club met een positief gemoed kan toeleven naar de Keuken Kampioen Play-Offs om promotie/degradatie. Daarin spelen het nieuwe Kooi Stadion en Mark Diemers een belangrijke rol.

De verwachtingen leken na de verhuizing aanvankelijk te hoog. SC Cambuur beleefde een slechte start die ertoe leidde dat trainer Henk de Jong na een 3-0 nederlaag bij FC Emmen directe promotie uit zijn hoofd zette. Het ging op dat moment echter al weer zo goed dat de zestigjarige trainer zijn aflopende contract met twee jaar verlengde. Hij kan nu dus met volle focus toewerken naar promotie via het toetje van het seizoen.

Hierin kan het eigen Kooi Stadion een belangrijke rol spelen, want waar Cambuur de eerste ontmoetingen dramatisch begon, met slechts ??n punt en twee doelpunten in de eerste vijf thuisduels, reizen tegenstanders nu met respect naar Leeuwarden. De ploeg van De Jong won immers negen van de laatste twaalf thuiswedstrijden (1 keer gelijk, 2 nederlagen) en de laatste vier leverden allemaal een zege op. Dit kalenderjaar pakten de Friezen negentien van de mogelijke 21 punten voor eigen publiek (alleen een 1-1 tegen TOP Oss). Geen deelnemer aan de Keuken Kampioen Divisie deed dat beter.
Keuken Kampioen Divisie 2025 ? Thuisduels
#   Team   Wed   W   G   V   DV   DT   DS   Pnt
1   SC Cambuur   7   6   1   0   16   5   11   19
2   Telstar   8   6   1   1   21   5   16   19
3   De Graafschap   8   6   1   1   17   4   13   19
4   ADO Den Haag   7   6   0   1   13   9   4   18
5   FC Volendam   8   6   0   2   23   9   14   18
6   FC Dordrecht   7   5   2   0   18   3   15   17
7   Excelsior   8   5   2   1   13   6   7   17

De wederopstanding startte met de komst van Mark Diemers (foto). De 31-jarige keerde begin september terug en heeft sindsdien een grote stempel gedrukt op de ploeg. Cambuur begon in competitieverband sindsdien zes keer zonder de aanvoerder en won slechts twee van die duels (33% ? 1 gelijk, 3 verloren), terwijl het zeventien van de 29 competitiewedstrijden won met Diemers aan de aftrap (59% ? 4 gelijk, 8 verloren).
SC Cambuur ? Keuken Kampioen Divisie 2024/?25
Met Diemers in de basis      Zonder Diemers in de basis   
29   Wedstrijden   6   
17   Gewonnen   2   
4   Gelijk   1   
8   Verloren   3   
59%   Winstpercentage   33%   
1.9   Punten per wedstrijd   1.2   

Diemers, die zijn 300e competitiewedstrijd in Nederland kan spelen (122 in de Eerste Divisie en 177 in de Eredivisie), bewijst zich als alleskunner. Sinds zijn eerste duel op 13 september, staat hij in de top-2 als het gaat om balheroveringen (200 ? 2e), gewonnen duels (228 ? 2e), overtredingen mee (141 ? 1e) en betrokken bij schoten (157, 110 kansen gecre?erd en 66 doelpogingen ? 2e).

Marktwaarde weer omhoog!

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op april 25, 2025, 09:48:44
Gewoon een langdurig contract zonder opties geven met uitzicht op een functies binnen de club (zoals Muhren bij Volendam).
In principe is dit ook nog een extra assistent van Henk die de club cultuur en spelstijl bewaakt.

De belangrijkste "eis"van Diemers om te blijven is dat de selectie wordt versterkt en dat moet wel lukken met een hoger budget.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Arno A op april 25, 2025, 10:01:03
Verleden jaar eerste versterking ( Nieling/Souren) eind mei. Mag nu sneller, dan verkoop ook meer dauerkarten, 100 euro er bij in nw seizoen levert ook weer 1 mln ( bruto?) op....

Lars zal vast wel ergens in conclaaf zitten met een speler en zijn management.

Kunnen we M?hren niet ruilen met een paar van ons. Hij kan het tempo van de eredivisie toch niet aan. Ik denk dat hij ook al aan een functie elders ( niet meer in de korte broek) begint
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op april 25, 2025, 10:17:34
Citaat van: Arno A op april 25, 2025, 10:01:03
Verleden jaar eerste versterking ( Nieling/Souren) eind mei. Mag nu sneller, dan verkoop ook meer dauerkarten, 100 euro er bij in nw seizoen levert ook weer 1 mln ( bruto?) op....

Lars zal vast wel ergens in conclaaf zitten met een speler en zijn management.

Kunnen we M?hren niet ruilen met een paar van ons. Hij kan het tempo van de eredivisie toch niet aan. Ik denk dat hij ook al aan een functie elders ( niet meer in de korte broek) begint
Als Muhren het tempo toch niet aankan, wasrom zouden we hem dan halen? 8)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op april 25, 2025, 10:34:05
Ouwe helden moet je niet terughalen
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Arno A op april 25, 2025, 12:04:44
Je hebt gelijk. Hij staat bij mij altijd in het SCC XI tal aller tijden. 64 x raak in 64 wedstrijden. Wie komt daar nog ooit aan? En wat een goals uit alle standen in het laatste seizoen. Maar die drie ton konden wij  en wilden wij niet betalen. En nog steeds niet....

Maar ja Silvester was ook een priv? project van van den Brink toch. Zeven ton ....
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op mei 12, 2025, 09:42:20
Mark Diemers werpt blik vooruit op play-offs en eigen toekomst bij SC Cambuur: ?De bal ligt bij de club?
2025-05-11 21:16


Mark Diemers (31) heeft een belangrijke rol gespeeld in het behalen van de play-offs. Maar of de aanvoerder ook volgend seizoen het shirt van SC Cambuur draagt, is nog onbekend. ?De bal ligt bij de club.?

LEEUWARDEN
Mark Diemers (31) heeft een belangrijke rol gespeeld in het behalen van de play-offs. Maar of de aanvoerder ook volgend seizoen het shirt van SC Cambuur draagt, is nog onbekend. ?De bal ligt bij de club.?

Er verschijnt een glimlach op het gezicht van Mark Diemers. Twaalf keer verkozen in het elftal van de week van de eerste divisie, dat is niet niks. De aanvoerder, bij wie deze zondagmiddag het zweet van de trainingsarbeid nog op het voorhoofd staat, zegt er trots op te zijn. ?Ik denk dat ik, los van de wedstrijden die nog komen, misschien wel het beste seizoen in mijn carri?re beleef.?

Vanzelfsprekend had Diemers meer doelpunten (8) willen maken en assists (4) willen geven, maar hij speelt dit seizoen lager op het veld, als zogeheten ?acht?, en minder op zijn geliefde stek achter de spits. Zodoende kan hij het huidige Cambuur het beste van dienst zijn. In dat licht bekeken zijn de statistieken naar behoren. Bovendien moet ook zijn rol buiten het veld niet worden onderschat.


?Nominaties en uitverkiezingen zoals het doelpunt van de week, beste speler van de vierde periode en beste speler van de eerste divisie (VI-klassement, red.) zeggen niet alles. Maar het onderstreept wel mijn gevoel. Ik ben teruggekomen bij de club waar ik van hou, de mensen zijn blij dat ik er ben en zien mijn waarde. Mooi dat het wederzijds is en dat de terugkeer zo heeft uitgepakt.?

De aanvoerder hoopt het seizoen te bekronen met promotie naar de eredivisie. Voor zichzelf, zijn teamgenoten en al die supporters. Hij spreekt van een ?ultieme droom?. Daarvoor moet in de eerste ronde van de nacompetitie eerst wel worden afgerekend met FC Den Bosch. Niets is onmogelijk, weet Diemers. Eerder lukt het hem al met De Graafschap via de nacompetitie te promoveren.

?Het zou prachtig zijn straks iets tastbaars aan dit seizoen over te houden, dat is ons doel. Als dat niet lukt, dan heb ik persoonlijk nog steeds een geweldig seizoen gedraaid en hebben we het als team ook goed gedaan. Toch zou dat voor een zure nasmaak zorgen. Maar daar ga ik niet vanuit. Ik schat onze kansen hoog in. We gaan kijken welke ploeg het best met de spanning kan omgaan.?

Mark Diemers heeft dan wel een doorlopend contract, het is allesbehalve zeker dat hij ook volgend seizoen het shirt van Cambuur draagt. Mocht de club niet promoveren, dan wordt er een clausule in zijn contract geactiveerd. Die houdt in dat hij voor 8 juli naar een andere club zou kunnen. ?Daar wil ik eigenlijk niet over praten, want ik wil met deze mooie club promoveren. Maar het is wel zo.?


De Leeuwarder heeft naar eigen zeggen de clubleiding te kennen gegeven zich dolgraag vele jaren langer aan zijn jeugdliefde te willen verbinden. ?Het stadion is geweldig, ik voel me hier geliefd en mijn gezin heeft het hier fantastisch. Alle omstandigheden zijn wat dat betreft goed. Alleen ga ik hier volgend seizoen niet voetballen met een ??njarig contract. Ik ben 31 en wil zekerheid hebben.?

Er is ??n maar: met het einde van het seizoen in zicht is er vanuit Cambuur nog geen toenadering gezocht naar Diemers, erkent de aanvoerder. ?Of ik hier volgend seizoen nog speel, hangt af van Cambuur. Daar ligt de bal. Als de club zegt dat ze dat niet wil, dan zijn we even goede vrienden. In dat geval bewandel ik een ander pad en daarvoor heb ik gelukkig voldoende andere opties.?

?Vooropgesteld: ik hoop nog zes of zeven jaar te kunnen voetballen en dat zou ik het liefste bij Cambuur willen doen?, vervolgt Diemers. ?De trainers staan daar in ieder geval positief tegenover, maar ik kan natuurlijk niet in het hoofd van Lars Lambooij (technisch manager, red.) en de beurs van de club kijken. We gaan wel zien hoe het loopt. Voor nu focussen we ons op de nacompetitie
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op mei 12, 2025, 10:02:14
Als dit het hele verhaal is, dan zou het mij verbazen als hij gaat. 3-jarig contract en gaan!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op mei 12, 2025, 10:13:27
Het lijkt mij ook een ABC-tje.
Snel regelen met een meerjarig contract wat kan overgaan in een functie bij de club.

Hij is natuurlijk ook een cultuurbewaker, klankboard voor Henk en kan jonge spelers op alle vlakken veel bijbrengen.
Normaal zou je daar een assistent in de TS voor moeten halen.

En als je dit snel regelt dan kun je het team nu echt om zijn kwaliteiten en minpunten heenbouwen zodat je nog meer profiteert van zijn extra kwaliteit.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op mei 12, 2025, 10:23:14
Lambooy is nogal een "eigenheimer" dus ik moet het allemaal nog maar zien.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Tanjajeah op mei 12, 2025, 10:29:41
Art zei dit toen hij in de Sportcast zat een paar week geleden:

'Mark heeft nog een 1 jaar doorlopend contract dus daar gaan we volgend seizoen over praten'

Dat was toen ook al opvallend, omdat Diemers in de week daarvoor had aangegeven dat hij wel wil verlengen, maar dan zo snel mogelijk duidelijkheid wilde.

Moet zeggen dat ik Lars (en het bestuur) soms moeilijk vind te volgen. Heb je de beste speler van de KKD in je selectie en de unieke kans hem voor meerdere jaren vast te leggen. En dan laat je het er weer op aan komen. Onverklaarbaar.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gasgeve op mei 12, 2025, 10:46:53
Als je de verhalen leest, dan lijkt Lambooij communicatief niet de sterkste. Ook met het assistenten verhaal en de kijk van de Jong hierop.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Arno A op mei 12, 2025, 10:53:42
Er is geen geld....
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op mei 12, 2025, 10:55:47
Citaat van: Arno A op mei 12, 2025, 10:53:42
Er is geen geld....
plaats geen domme, loze kreten zonder onderbouwing....
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: ruubmac op mei 12, 2025, 11:07:45
Diemers wil natuurlijk ook enkele garanties, dat hij volgend jaar niet in een uitgekleed elftal voetbalt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op mei 12, 2025, 11:13:03
Citaat van: Specuveter op mei 12, 2025, 10:23:14
Lambooy is nogal een "eigenheimer" dus ik moet het allemaal nog maar zien.

Dat beeld heb ik ook. Maar je hebt van die irritante mensen die vinden dat ze altijd gelijk hebben en waarbij vaak blijkt dat ze uiteindelijk ook nog gelijk hadden ook. Nadeel is dat deze types vaak onvoldoende rekening houden met de emoties en sentimenten, en dat moet wel in het voetbal (het lange wachten met verlengen van Henk was een goed voorbeeld... daar waren logische argumenten voor, maar het geeft onrust door te lang te wachten).

Lastig mee samen te werken maar zijn wel mensen die moeilijke keuzes te nemen en dat is ook nodig om door te selecteren.
Lambooij heeft wel verstand van zaken en denk ook dat het wel goed komt met Diemers.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: michello op mei 12, 2025, 11:57:31
Citaat van: Tanjajeah op mei 12, 2025, 10:29:41
Art zei dit toen hij in de Sportcast zat een paar week geleden:

'Mark heeft nog een 1 jaar doorlopend contract dus daar gaan we volgend seizoen over praten'

Dat was toen ook al opvallend, omdat Diemers in de week daarvoor had aangegeven dat hij wel wil verlengen, maar dan zo snel mogelijk duidelijkheid wilde.

Moet zeggen dat ik Lars (en het bestuur) soms moeilijk vind te volgen. Heb je de beste speler van de KKD in je selectie en de unieke kans hem voor meerdere jaren vast te leggen. En dan laat je het er weer op aan komen. Onverklaarbaar.

Als we promoveren is er ook geen reden om te praten omdat het automatisch +1 is, dan kan Diemers roepen wat hij wil, maar is het Cambuurs recht om daar nog mee te wachten.
Bij nog een jaar KKD, zal er logischerwijs om tafel worden gegaan, want anders is hij weg.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op mei 12, 2025, 12:00:29
Citaat van: Arno A op mei 12, 2025, 10:53:42
Er is geen geld....
vertel ben heel benieuwd  :)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Arno A op mei 12, 2025, 12:34:28
Citaat van: Noordcambuur op mei 12, 2025, 12:00:29
vertel ben heel benieuwd  :)

https://www.omropfryslan.nl/nl/tv/aflevering/sportcast-op-tv/1276926

Geld dat er binnen *komt, is/moet al ( weer) worden uitgegeven.

- naar het spelersfonds
- naar de geldleners
- naar de spelers en hun makelaars( kantoren)
- meer medewerkers stadion / vervoer/ verkeersregelaars/ politie-inzet ? i.p.v. de vrijwilligers

*er moet ( = voornemen/ wens) een rendabel transferbeleid worden gevoerd .
Groeipijn(en)

Zo vat ik mijn opvatting van de (ant) woorden van AdG samen. Maar ik hoor graag andere meningen...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op mei 12, 2025, 12:49:06
Citaat van: Arno A op mei 12, 2025, 12:34:28
https://www.omropfryslan.nl/nl/tv/aflevering/sportcast-op-tv/1276926

Geld dat er binnen *komt, is/moet al ( weer) worden uitgegeven.

- naar het spelersfonds
- naar de geldleners
- naar de spelers en hun makelaars( kantoren)
- meer medewerkers stadion / vervoer/ verkeersregelaars/ politie-inzet ? i.p.v. de vrijwilligers

*er moet ( = voornemen/ wens) een rendabel transferbeleid worden gevoerd .
Groeipijn(en)

Zo vat ik mijn opvatting van de (ant) woorden van AdG samen. Maar ik hoor graag andere meningen...

Daar zit zeker een kern in, maar je hebt gewoon ook een spelersbudget. Dat is onderdeel van de reguliere begroting. Als hij niet meer wil verdienen, dan zou het toch moeten lukken? Hij is nu al onderdeel van dit budget?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op mei 12, 2025, 12:52:17
Daar staat wel tegenover dat het aan de inkomstenkant waarschijnlijk ook wel een meevaller oplevert dit seizoen.
Het aantal toeschouwers is voorzichtig begroot maar het is iedere week uitverkocht huis. Dat is extra recettte (en zeker veel meer dan we in het oude stadion hadden). Nacompetitie is niet begroot voor zover ik weet.

Het budget gaat echt wel omhoog. Jeugdspelers doorstromen betekent dat je niet bij Oss of Den Bosch hoeft te shoppen voor een backie of middenvelder in de breedte... die heb je zelf wel in huis voor een relatief laag salaris. Je kan het budget dan reserveren voor basisspelers.

En als je zo'n Smeets hoorde dan moet het niet moeilijk zijn om spelers ook enthousiast te krijgen om hierheen te komen met dit stadion.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Andy King op mei 12, 2025, 14:00:17
Citaat van: Specuveter op mei 12, 2025, 10:23:14
Lambooy is nogal een "eigenheimer" dus ik moet het allemaal nog maar zien.

Nou... ik denk dat dat wel meevalt. Dat hij niet sterk overkomt bij interviews is een ander verhaal. Ik krijg ook altijd het idee dat hij liever niet wordt ge?nterviewd en zijn kaarten tegen de borst houdt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op mei 12, 2025, 14:24:52
Citaat van: Bankzitter op mei 12, 2025, 12:52:17
Daar staat wel tegenover dat het aan de inkomstenkant waarschijnlijk ook wel een meevaller oplevert dit seizoen.
Het aantal toeschouwers is voorzichtig begroot maar het is iedere week uitverkocht huis. Dat is extra recettte (en zeker veel meer dan we in het oude stadion hadden). Nacompetitie is niet begroot voor zover ik weet.

Het budget gaat echt wel omhoog. Jeugdspelers doorstromen betekent dat je niet bij Oss of Den Bosch hoeft te shoppen voor een backie of middenvelder in de breedte... die heb je zelf wel in huis voor een relatief laag salaris. Je kan het budget dan reserveren voor basisspelers.

En als je zo'n Smeets hoorde dan moet het niet moeilijk zijn om spelers ook enthousiast te krijgen om hierheen te komen met dit stadion.

Incidentele inkomsten (zoals playoffs, etc) kan je geen structurele uitgaven (zoals salaris) mee betalen. Dus het zal echt uit de lopende begroting moeten komen. Hogere toeschouwersaantallen zou zeker kunnen.....als die hoger blijven. Er was begroot op 10.000, dat zou toch moeten lukken?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op mei 12, 2025, 15:05:04
De structurele kosten enigszins conservatief begroten is verstandig. Extra gelden kun je dan gebruiken voor incidentele kosten als een transfersom of teken bonus.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op mei 12, 2025, 15:13:26
Ja dat had ik in het hoofd. Voor salarissen heeft Lore helemaal gelijk natuurlijk.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: PePe op mei 12, 2025, 17:40:50
Waarom wordt er momenteel over contracten veel via de media gecommuniceerd? Dit lijkt me geen goeie situatie.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 12, 2025, 18:03:00
Citaat van: Andy King op mei 12, 2025, 14:00:17
Nou... ik denk dat dat wel meevalt. Dat hij niet sterk overkomt bij interviews is een ander verhaal. Ik krijg ook altijd het idee dat hij liever niet wordt ge?nterviewd en zijn kaarten tegen de borst houdt.
zo zie ik het ook. Hij weet verdomd veel.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Arno A op mei 12, 2025, 18:54:57
FC Groningen, dat al langer achter Diemers aanzit, grijpt daardoor waarschijnlijk mis. Het grootste probleem zou een percentage van de transfersom zijn. Diemers zou bij een verkoop recht hebben op een deel van het bedrag, maar zowel Fortuna als Groningen wil dat naar verluidt niet betalen. Dat is de reden waarom de onderhandelingen zo lang zouden duren.

Door VTBL?9 juni 2020?Aangepast: 9 juni 2020

Goede zaakwaarnemer!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op mei 15, 2025, 07:03:47
Zou Mark gisteravond ook naar Groningen-Ajax hebben gekeken en dan met name de laatste vrije trap? Zo niet, even kijken Mark. Misschien kunnen we er dan zelf ook eens een keer profijt van hebben.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Arno A op mei 15, 2025, 16:25:16
Niet beste speler bij kkd verkiezing. De uitslag is gebaseerd op stemmen van de trainers en aanvoerders van alle Keuken Kampioen Divisie-clubs en stemmen van fans.

In het klassement van VI staat Mark Diemers van SC Cambuur overigens bovenaan. De topdrie wordt gecompleteerd door Bilal Ould-Chikh (FC Volendam) en Ro-Zangelo Daal (Jong AZ).

https://www.vi.nl/competities/nederland/keuken-kampioen-divisie/2024-2025/rankings



Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 15, 2025, 17:13:51
En balk pakt voor de 2de keer op rij de koppositie in de gele kaarten, toch wel knap als aanvaller, hoewel het dit jaar gedeeld is
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op mei 15, 2025, 19:29:09
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 15, 2025, 17:13:51
En balk pakt voor de 2de keer op rij de koppositie in de gele kaarten, toch wel knap als aanvaller, hoewel het dit jaar gedeeld is

Nou ja, in dat rijtje van 5 zijn er 3 aanvallers dus niet zo opvallend :P
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: michello op mei 16, 2025, 22:34:55
Bedankt, succes elders. Die gaat echt niet blijven is mijn gevoel.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op mei 16, 2025, 22:57:00
Citaat van: michello op mei 16, 2025, 22:34:55
Bedankt, succes elders. Die gaat echt niet blijven is mijn gevoel.
Nee...denk dat die hogerop wil...en ook kan
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: kapseltje op mei 16, 2025, 23:23:03
Stond na de wedstrijd samen met Henk voor Noord. Had het idee dat hij zei dat hij volgend jaar gewoon bij ons blijft, gezien de reactie...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op mei 16, 2025, 23:37:16
Als hij weggaat dan hoeft hij voor mij terug te komen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 16, 2025, 23:41:47
Vandaag met afstand de beste op het veld en hij blijft
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op mei 16, 2025, 23:45:53
Diemers nieuw contract geven . Zet er spelers omheen waardoor hij nog bepalender wordt. Betere opbouw, diepgaande middenvelder, vleugels die de bal kunnen terugtrekken naar rand 16.

Eigenlijk is hij een extra assistent voor Henk als je ziet hoe nauw die 2 samenwerken.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Harry L. op mei 16, 2025, 23:48:19
Citaat van: Bankzitter op mei 16, 2025, 23:45:53
Diemers nieuw contract geven . Zet er spelers omheen waardoor hij nog bepalender wordt. Betere opbouw, diepgaande middenvelder, vleugels die de bal kunnen terugtrekken naar rand 16.

Eigenlijk is hij een extra assistent voor Henk als je ziet hoe nauw die 2 samenwerken.

Zou mooi zijn, Diemers wil en moet nu te veel (overcompenseren), omdat de rest om hem heen veel te statisch is.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op mei 16, 2025, 23:49:04
Veel en veel te weinig rendement uit alle corners (niks) en vrije trappen die hij dit seizoen mocht nemen.

Wat hadden we vandaag een paar geweldige mogelijkheden maar wat een leegte qua creativiteit is het vervolgens als Diemers achter de bal gaat staan. Elke vrije trap eist hij op en gaat rechtstreeks op de goal en veel vaker in de muur. Daar had veel meer uit gehaald kunnen worden. Verzin eens een variant ofzo.. zo goed zijn die vrije trappen namelijk niet.

Als uithangbord onvervangbaar, maar als speler niet.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: drg op mei 16, 2025, 23:49:32
Citaat van: sunderland op mei 16, 2025, 23:41:47
Vandaag met afstand de beste op het veld en hij blijft

Doet een beetje af aan het verdedigend werk van vandaag, was uitermate sterk.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Destroyer op mei 16, 2025, 23:51:56
Citaat van: Harry L. op mei 16, 2025, 23:48:19
Zou mooi zijn, Diemers wil en moet nu te veel (overcompenseren), omdat de rest om hem heen veel te statisch is.

Dat is het. Kwaliteit er bij!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: R058 op mei 16, 2025, 23:56:12
Citaat van: De Gast op mei 16, 2025, 23:49:04
Veel en veel te weinig rendement uit alle corners (niks) en vrije trappen die hij dit seizoen mocht nemen.

Wat hadden we vandaag een paar geweldige mogelijkheden maar wat een leegte qua creativiteit is het vervolgens als Diemers achter de bal gaat staan. Elke vrije trap eist hij op en gaat rechtstreeks op de goal en veel vaker in de muur. Daar had veel meer uit gehaald kunnen worden. Verzin eens een variant ofzo.. zo goed zijn die vrije trappen namelijk niet.

Als uithangbord onvervangbaar, maar als speler niet.
Hoe vaak hij uit vrije trappen scoort is gewoon goed. En die corners vind ik ook niet zijn schuld. Wie in de staf verzint het om iedereen in de 5 meter te zetten zonder beweging en je beste kopper (Nieling) bij de 1e paal. En dat 20 keer. Volstrekt achterlijk wie dat verzonnen heeft.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op mei 17, 2025, 00:22:06
Zsm voor meerdere jaren vastleggen. Geen twijfel over mogelijk en een goede/fitte spits. Duidelijke taak voor Lars.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op mei 17, 2025, 00:33:27
Citaat van: R058 op mei 16, 2025, 23:56:12
Hoe vaak hij uit vrije trappen scoort is gewoon goed. En die corners vind ik ook niet zijn schuld. Wie in de staf verzint het om iedereen in de 5 meter te zetten zonder beweging en je beste kopper (Nieling) bij de 1e paal. En dat 20 keer. Volstrekt achterlijk wie dat verzonnen heeft.

Helemaal mee eens. Corners wordt dramatisch op getraint en de keuzes die ze maken qua positie slaan nergens op. Je kunt zo de corners net zo goed overslaan. Want Cambuur staat totaal verkeer gepositioneerd. Veel te weinig beweging. Maar maakt ook niet uit want elke corner belang bij de keeper of vliegt over iedereen heen.
Bij de Cambuur is de kans groter dat de tegenstander uit een corner scoort met een uitbraak.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: fred op mei 17, 2025, 10:30:56
Citaat van: kapseltje op mei 16, 2025, 23:23:03
Stond na de wedstrijd samen met Henk voor Noord. Had het idee dat hij zei dat hij volgend jaar gewoon bij ons blijft, gezien de reactie...

Iemand hier op het forum die dit gesprek heeft meegekregen ?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op mei 17, 2025, 10:35:35
Die corners niet best hoor phoeeee  :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: fred op mei 17, 2025, 10:38:53
Citaat van: Noordcambuur op mei 17, 2025, 10:35:35
Die corners niet best hoor phoeeee  :_schater

Idd alles weer voor of tot de eerste paal.
Dit jaar 1 goede corner gezien  :_schater
Op het eind nam hij ze maar kort. Dit lokte 2 db spelers waardoor er op de 16 steeds 2 vrij stonden van ons. Speel die bal dan daar eens gvd.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op mei 17, 2025, 10:40:37
Haal nu eens een keer ??n speler met een goede trap techniek die corners kan nemen of vrije trappen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op mei 17, 2025, 10:47:57
Volgens mij dit seizoen eenmaal gescoord uit een vrije trap..
Wie nam hem?? :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op mei 17, 2025, 11:17:13
Er heeft in de ere en KKD niemand meer uit een vrije trap gescoord dan Diemers (3x).
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Huizen op mei 17, 2025, 11:23:06
Hoe ging het ?gesprek? tussen Henk en Mark met Noord?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Zuid1991 op mei 17, 2025, 11:23:13
Citaat van: Bankzitter op mei 17, 2025, 11:17:13
Er heeft in de ere en KKD niemand meer uit een vrije trap gescoord dan Diemers (3x).
Dat is waar. Diemers heeft een goede trap.
Des te gekker is het bijna al zijn corners zo matig/slecht zijn.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: R058 op mei 17, 2025, 11:32:04
Citaat van: Zuid1991 op mei 17, 2025, 11:23:13
Dat is waar. Diemers heeft een goede trap.
Des te gekker is het bijna al zijn corners zo matig/slecht zijn.
Misschien ligt het dan dus niet aan hem? Maar aan de instructies van de staf en de andere spelers.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Johan-12 op mei 17, 2025, 11:37:12
Citaat van: R058 op mei 17, 2025, 11:32:04
Misschien ligt het dan dus niet aan hem? Maar aan de instructies van de staf en de andere spelers.
Die zullen niet zeggen dat de bal te laag bij de 1e paal moet of in de handen van de keeper.
Ik vind Mark een geweldige speler, maar die corners en vrije trappen die voor de goal moeten komen zijn gewoon erg matig met zijn kwaliteiten.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Inferno-058 op mei 17, 2025, 11:38:48
Heb zo'n gevoel dat hij verlengd
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: YellowBlue op mei 17, 2025, 21:41:50
Citaat van: R058 op mei 16, 2025, 23:56:12
Hoe vaak hij uit vrije trappen scoort is gewoon goed. En die corners vind ik ook niet zijn schuld. Wie in de staf verzint het om iedereen in de 5 meter te zetten zonder beweging en je beste kopper (Nieling) bij de 1e paal. En dat 20 keer. Volstrekt achterlijk wie dat verzonnen heeft.
h?h? iemand die het snapt
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Arno A op juni 03, 2025, 07:51:19
Citaat van: Inferno-058 op mei 17, 2025, 11:38:48
Heb zo'n gevoel dat hij verlengd

Hij kan een tweejarig contract tekenen, maar voor een lager salaris zei Lambooij in de Sportcast. Onderhandelingen duren nog. Spelersbudget blijft hooguit gelijk. Zonder verkopen naar beneden!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Tanjajeah op juni 03, 2025, 13:27:50
Citaat van: Arno A op juni 03, 2025, 07:51:19
Hij kan een tweejarig contract tekenen, maar voor een lager salaris zei Lambooij in de Sportcast. Onderhandelingen duren nog. Spelersbudget blijft hooguit gelijk. Zonder verkopen naar beneden!

Een 2-jarig contract bovenop zijn nog 1-jarige contract zal dat dan zijn?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 03, 2025, 15:18:32
Citaat van: R058 op mei 16, 2025, 23:56:12
Hoe vaak hij uit vrije trappen scoort is gewoon goed. En die corners vind ik ook niet zijn schuld. Wie in de staf verzint het om iedereen in de 5 meter te zetten zonder beweging en je beste kopper (Nieling) bij de 1e paal. En dat 20 keer. Volstrekt achterlijk wie dat verzonnen heeft.
burghout was daar verantwoordelijk voor. Je hoeft ook niet 15 van de 20 vangballen te geven voor de keeper
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 13, 2025, 19:55:00
Cambuur dreigt aanvoerder Diemers al na een jaar kwijt te raken: "Viel rauw op mijn dak"

Andor Faber

Vandaag, 19:41 ? 2 minuten leestijd
Aanvoerder Mark Diemers bedankt het publiek na de uitschakeling in de play-offs

De kans is een stuk groter geworden dat Mark Diemers vertrekt bij SC Cambuur. Een gesprek met de clubleiding over het verlengen van zijn contract verliep anders dan wat de Leeuwarder had gehoopt.
"Ik had het me anders voorgesteld en ging met een teleurstelling weg", zegt de 31-jarige middenvelder. "Ik ging naar binnen in de hoop om een meerjarig contract te tekenen. Dat liep anders en daarom heb ik besloten om op dit moment niet over contractverlenging te praten."
Ik voelde veel twijfel bij een deel van de directie, wat ik niet helemaal terecht vond.
Mark Diemers mist 'een stukje waardering en vertrouwen'
Het contract van de Cambuuraanvoerder loopt nog een jaar door, maar hij heeft een optie waarmee hij tot en met 8 juli naar een andere club toe kan. Dat is niet zijn insteek, want Diemers wil het liefst doorgaan met voetballen in de stad waar hij geboren en getogen is.

Meerjarig contract
Maar, dan wil hij wel graag een langer contract tekenen zodat hij ook zekerheid heeft voor de komende jaren. Naar eigen zeggen miste Diemers in het gesprek met de Cambuurleiding 'een stukje waardering en vertrouwen'. "Ik voelde veel twijfel bij een deel van de directie, wat ik niet helemaal terecht vond. Daar zijn we niet helemaal uitgekomen."
De waardering waar Diemers over spreekt, heeft volgens hemzelf niets met geld te maken. "Daar hebben we met geen woord over gesproken."

Over anderhalve week begint Cambuur aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen en dus geniet Diemers op het moment van een vakantie met zijn vriendin en twee kinderen. Dat was ook wel even nodig na het teleurstellende gesprek van vorige week. "Het deed vorige week wel pijn. En nog wel een beetje. Het viel wel rauw op mijn dak."

Zweedse interesse
Zoals het er nu voor staat, zal Diemers op 25 juni bij de eerste training gewoon op het trainingsveld staan bij Cambuur. Maar het blijft tot en met in ieder geval 8 juli onzeker of hij zijn laatste contractjaar bij Cambuur afmaakt of niet.
Er is, zo zegt Diemers zelf, al een club uit Zweden die interesse heeft getoond in hem.
Technisch manager Lars Lambooij van Cambuur was vrijdag niet bereikbaar voor een reactie.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Arno A op juni 13, 2025, 20:00:09
ja hij kon alleen tekenen voor een lager salaris. nr 10 weer beschikbaar. Fedde?  :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op juni 13, 2025, 20:01:59
Op naar een tussenjaar
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Jandehulk op juni 13, 2025, 20:05:26
Citaat van: Derkx R.H. op juni 13, 2025, 19:55:00
Cambuur dreigt aanvoerder Diemers al na een jaar kwijt te raken: "Viel rauw op mijn dak"

Andor Faber

Vandaag, 19:41 ? 2 minuten leestijd
Aanvoerder Mark Diemers bedankt het publiek na de uitschakeling in de play-offs

De kans is een stuk groter geworden dat Mark Diemers vertrekt bij SC Cambuur. Een gesprek met de clubleiding over het verlengen van zijn contract verliep anders dan wat de Leeuwarder had gehoopt.
"Ik had het me anders voorgesteld en ging met een teleurstelling weg", zegt de 31-jarige middenvelder. "Ik ging naar binnen in de hoop om een meerjarig contract te tekenen. Dat liep anders en daarom heb ik besloten om op dit moment niet over contractverlenging te praten."
Ik voelde veel twijfel bij een deel van de directie, wat ik niet helemaal terecht vond.
Mark Diemers mist 'een stukje waardering en vertrouwen'
Het contract van de Cambuuraanvoerder loopt nog een jaar door, maar hij heeft een optie waarmee hij tot en met 8 juli naar een andere club toe kan. Dat is niet zijn insteek, want Diemers wil het liefst doorgaan met voetballen in de stad waar hij geboren en getogen is.

Meerjarig contract
Maar, dan wil hij wel graag een langer contract tekenen zodat hij ook zekerheid heeft voor de komende jaren. Naar eigen zeggen miste Diemers in het gesprek met de Cambuurleiding 'een stukje waardering en vertrouwen'. "Ik voelde veel twijfel bij een deel van de directie, wat ik niet helemaal terecht vond. Daar zijn we niet helemaal uitgekomen."
De waardering waar Diemers over spreekt, heeft volgens hemzelf niets met geld te maken. "Daar hebben we met geen woord over gesproken."

Over anderhalve week begint Cambuur aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen en dus geniet Diemers op het moment van een vakantie met zijn vriendin en twee kinderen. Dat was ook wel even nodig na het teleurstellende gesprek van vorige week. "Het deed vorige week wel pijn. En nog wel een beetje. Het viel wel rauw op mijn dak."

Zweedse interesse
Zoals het er nu voor staat, zal Diemers op 25 juni bij de eerste training gewoon op het trainingsveld staan bij Cambuur. Maar het blijft tot en met in ieder geval 8 juli onzeker of hij zijn laatste contractjaar bij Cambuur afmaakt of niet.
Er is, zo zegt Diemers zelf, al een club uit Zweden die interesse heeft getoond in hem.
Technisch manager Lars Lambooij van Cambuur was vrijdag niet bereikbaar voor een reactie.
lambooij is een vreselijke lul... waarvoor kom je dan nog naar het stadion?..Nartey of marsman ?...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op juni 13, 2025, 20:06:52
hij wil 3 jarig contract snap cambuur op zich wel hoor
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op juni 13, 2025, 20:07:58
Citaat van: Jandehulk op juni 13, 2025, 20:05:26
lambooij is een vreselijke lul... waarvoor kom je dan nog naar het stadion?..Nartey of marsman ?...

Want? Wat heeft de directie dan fout gedaan?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Jandehulk op juni 13, 2025, 20:09:46
Citaat van: denistel op juni 13, 2025, 20:06:52
hij wil 3 jarig contract snap cambuur op zich wel hoor
2 jaar toch ?...maar deze moet je er gewoon bij houden ....anders kest het wel vergeten met die middenvelders die we heffe.


Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op juni 13, 2025, 20:15:11
Citaat van: Jandehulk op juni 13, 2025, 20:09:46
2 jaar toch ?...maar deze moet je er gewoon bij houden ....anders kest het wel vergeten met die middenvelders die we heffe.

hoorde 3 maar als ie niet blijft komt er toch geld vrij voor andere aankopen op het middenveld
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 13, 2025, 20:15:42
Citaat van: denistel op juni 13, 2025, 20:06:52
hij wil 3 jarig contract snap cambuur op zich wel hoor
Ik snap Diemers wel...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op juni 13, 2025, 20:19:00
Citaat van: denistel op juni 13, 2025, 20:15:11
hoorde 3 maar als ie niet blijft komt er toch geld vrij voor andere aankopen op het middenveld
2 20- jarige spelers van jong AZ zeker?

Ik dacht dat we voor kwaliteit en top 2 gingen.

De beste speler van  de kkd zo afdanken? :(
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Zuid1991 op juni 13, 2025, 20:19:12
Zwaar ut gevoel dat we (supporters) de gek aangestoken worden?.
Gouden toekomst?..
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op juni 13, 2025, 20:24:41
Citaat van: zeewolde op juni 13, 2025, 20:19:00
2 20- jarige spelers van jong AZ zeker?

Ik dacht dat we voor kwaliteit en top 2 gingen.

De beste speler van  de kkd zo afdanken? :(

alles draait om geld en dat hebben we gewoon te weinig zeg ik al tijden
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op juni 13, 2025, 20:27:19
Citaat van: zeewolde op juni 13, 2025, 20:19:00
2 20- jarige spelers van jong AZ zeker?

Ik dacht dat we voor kwaliteit en top 2 gingen.

De beste speler van  de kkd zo afdanken? :(

verkoop praatjes he we gaan zien of ze het waar kunnen maken.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op juni 13, 2025, 20:31:53
We zitten momenteel niet goed in het nieuws Diemers,stadion en spelers die weg gaan.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: michello op juni 13, 2025, 20:48:57
Hij verdiend riant, ook volgend seizoen en dan gaat ie nu lopen mekkeren dat er geen waardering is. Hij weet zelf ook wel dat ie ook gewoon weg kan aan het eind van het seizoen en dan ook nog wel elders aan de bak komt. Hij heeft het toch zo naar z?n zin? Clubliefde? Als de club 2 jaar extra heeft toegezegd en er nog niet over de financi?n is gepraat gaat het al helemaal nergens over. Lekker naar Zweden dan maar.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op juni 13, 2025, 20:58:58
Ik weet niet hoe het gesprek is gelopen, maar als het waar is dat cambuur twijfelt over 3 jaar contract snap ik dat wel. Ik denk dat Cambuur nu max 2 jaar wil anbieden en dat lijkt me ook reel. Er kan immers later alsnog een jaar vast geplakt worden.

Wees nou maar gewoon blij met de aanbieding. geen tijd voor teleurstelling. Lekker nog 2 jaar bij Cambuur. daarna zien we wel verder.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Tanjajeah op juni 13, 2025, 21:01:42
Citaat van: michello op juni 13, 2025, 20:48:57
Hij verdiend riant, ook volgend seizoen en dan gaat ie nu lopen mekkeren dat er geen waardering is. Hij weet zelf ook wel dat ie ook gewoon weg kan aan het eind van het seizoen en dan ook nog wel elders aan de bak komt. Hij heeft het toch zo naar z?n zin? Clubliefde? Als de club 2 jaar extra heeft toegezegd en er nog niet over de financi?n is gepraat gaat het al helemaal nergens over. Lekker naar Zweden dan maar.

Nou, deze reactie snap ik niet helemaal. Hij geeft aan dat hij heel graag wil blijven. Terwijl hij voor elke club in het rechterrijtje van de Eredivisie een regelrechte versterking is. Dan toon je jezelf toch een clubman? Ik weet zeker dat er clubs zijn waar hij makkelijk het dubbele kan verdienen.

Maar de clubleiding is niet enthousiast om Diemers te verlengen, er is zelfs niet eens over geld gepraat.

Ik kan Lambooij hierin totaal niet volgen. Het is toch gewoon niet te begrijpen, dit? En wat ik dan ook waardeloos vind is dat Lars 'niet voor commentaar bereikbaar is'. Het gaat hier over de aanvoerder van vorig seizoen, een jongen van de stad.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: michello op juni 13, 2025, 21:03:45
Er is (als ik de berichten mag geloven) w?l over verlenging gepraat. Als hij 3 jaar wil en Cambuur 2 is er dan opeens geen waardering? Dit is ook gewoon het spelletje van team Diemers volgens mij. Hij kiest er bovendien voor om helemaal niet meer te gaan praten.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Andy King op juni 13, 2025, 21:14:57
Citaat van: Derkx R.H. op juni 13, 2025, 19:55:00
Cambuur dreigt aanvoerder Diemers al na een jaar kwijt te raken: "Viel rauw op mijn dak"

Andor Faber

Vandaag, 19:41 ? 2 minuten leestijd
Aanvoerder Mark Diemers bedankt het publiek na de uitschakeling in de play-offs

De kans is een stuk groter geworden dat Mark Diemers vertrekt bij SC Cambuur. Een gesprek met de clubleiding over het verlengen van zijn contract verliep anders dan wat de Leeuwarder had gehoopt.
"Ik had het me anders voorgesteld en ging met een teleurstelling weg", zegt de 31-jarige middenvelder. "Ik ging naar binnen in de hoop om een meerjarig contract te tekenen. Dat liep anders en daarom heb ik besloten om op dit moment niet over contractverlenging te praten."
Ik voelde veel twijfel bij een deel van de directie, wat ik niet helemaal terecht vond.
Mark Diemers mist 'een stukje waardering en vertrouwen'
Het contract van de Cambuuraanvoerder loopt nog een jaar door, maar hij heeft een optie waarmee hij tot en met 8 juli naar een andere club toe kan. Dat is niet zijn insteek, want Diemers wil het liefst doorgaan met voetballen in de stad waar hij geboren en getogen is.

Meerjarig contract
Maar, dan wil hij wel graag een langer contract tekenen zodat hij ook zekerheid heeft voor de komende jaren. Naar eigen zeggen miste Diemers in het gesprek met de Cambuurleiding 'een stukje waardering en vertrouwen'. "Ik voelde veel twijfel bij een deel van de directie, wat ik niet helemaal terecht vond. Daar zijn we niet helemaal uitgekomen."
De waardering waar Diemers over spreekt, heeft volgens hemzelf niets met geld te maken. "Daar hebben we met geen woord over gesproken."

Over anderhalve week begint Cambuur aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen en dus geniet Diemers op het moment van een vakantie met zijn vriendin en twee kinderen. Dat was ook wel even nodig na het teleurstellende gesprek van vorige week. "Het deed vorige week wel pijn. En nog wel een beetje. Het viel wel rauw op mijn dak."

Zweedse interesse
Zoals het er nu voor staat, zal Diemers op 25 juni bij de eerste training gewoon op het trainingsveld staan bij Cambuur. Maar het blijft tot en met in ieder geval 8 juli onzeker of hij zijn laatste contractjaar bij Cambuur afmaakt of niet.
Er is, zo zegt Diemers zelf, al een club uit Zweden die interesse heeft getoond in hem.
Technisch manager Lars Lambooij van Cambuur was vrijdag niet bereikbaar voor een reactie.

Het spel is op de wagen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 13, 2025, 21:35:59
Citaat van: Andy King op juni 13, 2025, 21:14:57
Het spel is op de wagen.
jep . 1 groot spel net als met Kooi en de gemeente.
Beter nu dat in augustus zou ik denken
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 13, 2025, 21:38:47
Diemers heeft een groot ego en ik heb het idee dat Lambooij nou niet echt iemand is die heel veel warmte uitstraalt in zo'n gesprek.
En ze spelen beide een spel wat door de pers nog een tikkie aangedikt wordt. Heb nog steeds goede hoop dat ze er wel uitkomen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: YellowBlue op juni 13, 2025, 21:39:51
Citaat van: denistel op juni 13, 2025, 20:06:52
hij wil 3 jarig contract snap cambuur op zich wel hoor
onbegrijpelijk bedoel je! Een speler van buitencategorie die graag wil blijven... en dan er zo mee omgaan.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op juni 13, 2025, 21:39:58
Er van uitgaande dat Diemers de duurste speler uit de selectie is en zwaar op de begroting drukt. Stel hij raakt geblesseerd dan zit je behoorlijke klem als hij dan nog 2 jaar op de begroting staat. Dat risico kan cambuur gewoon niet nemen.  Dus ik snap de keuze van cambuur wel.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 13, 2025, 21:41:12
Je kunt je toch verzekeren tegen blessures?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: YellowBlue op juni 13, 2025, 21:41:54
Citaat van: mark1989 op juni 13, 2025, 21:39:58
Er van uitgaande dat Diemers de duurste speler uit de selectie is en zwaar op de begroting drukt. Stel hij raakt geblesseerd dan zit je behoorlijke klem als hij dan nog 2 jaar op de begroting staat. Dat risico kan cambuur gewoon niet nemen.  Dus ik snap de keuze van cambuur wel.
onzin man, je moet je handen dichtknijpen met zo'n speler.  Het kan er ook voor zorgen dat andere spelers hier graag willen spelen. Jongen van de stad, kan makkelijk eredivisie aan, verlengen godver.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op juni 13, 2025, 21:45:27
Citaat van: YellowBlue op juni 13, 2025, 21:41:54
onzin man, je moet je handen dichtknijpen met zo'n speler.  Het kan er ook voor zorgen dat andere spelers hier graag willen spelen. Jongen van de stad, kan makkelijk eredivisie aan, verlengen godver.

Dat doen ze ook wel, maar je kan niet een speler houden ten koste van alles. En de ontwikkeling van de hele club voor jaren op het spel zetten. Cambuur moet ook gewoon gezond blijven. Er is geen enkele garantie dat Diemers 3 jaar lang goed en belissend blijft. Dus ja ik vind ook dat ze gewoon hem een goed contract moeten aanbieden. maar moet wel reeel blijven.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 13, 2025, 22:11:56
Citaat van: mark1989 op juni 13, 2025, 21:39:58
Er van uitgaande dat Diemers de duurste speler uit de selectie is en zwaar op de begroting drukt. Stel hij raakt geblesseerd dan zit je behoorlijke klem als hij dan nog 2 jaar op de begroting staat. Dat risico kan cambuur gewoon niet nemen.  Dus ik snap de keuze van cambuur wel.
tjonge jonge , stel jij stapt straks op de fiets en iemand rijd jou omver? Stel
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 13, 2025, 22:13:07
Citaat van: YellowBlue op juni 13, 2025, 21:41:54
onzin man, je moet je handen dichtknijpen met zo'n speler.  Het kan er ook voor zorgen dat andere spelers hier graag willen spelen. Jongen van de stad, kan makkelijk eredivisie aan, verlengen godver.
vind ik ook. Zeg wel vaker, 1 hele goeie ipv 1.5 normale.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op juni 13, 2025, 22:29:52
Citaat van: Tanjajeah op juni 13, 2025, 21:01:42
Nou, deze reactie snap ik niet helemaal. Hij geeft aan dat hij heel graag wil blijven. Terwijl hij voor elke club in het rechterrijtje van de Eredivisie een regelrechte versterking is.

Mwaaah die tijd is wel geweest hoor. Is hier op z?n plek maar zal elders op het bankje belanden en er zeker niet uitspringen.

We hoeven hem niet heilig te verklaren.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 13, 2025, 22:29:58
Plus zijn rol buiten het veld.
Het is haast een extra assistent voor Henk.
Reken maar dat hij de zaak scherp houdt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op juni 13, 2025, 22:41:31
Eigenlijk voel ik mij zwaar verneukt door
de club. Een aanzienlijke verhoging op mijn seizoenkaart en nu lijkt het dat de beste spelers te gaan vertrekken en een grote onzekerheid in de financi?le ruimte is ontstaan. Die hautaine houding van het bestuur is op ramkoers met de belofte van 1 maand.geleden, meedoen om de eerste 2 plaatsen
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Beul B op juni 13, 2025, 22:53:21
goed verwoord Vlampiep
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Inferno-058 op juni 13, 2025, 23:01:15
Citaat van: denistel op juni 13, 2025, 20:15:11
hoorde 3 maar als ie niet blijft komt er toch geld vrij voor andere aankopen op het middenveld
Vindt maar eens een vervanger voor Diemers...  :rodekaart
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Inferno-058 op juni 13, 2025, 23:01:53
Citaat van: YellowBlue op juni 13, 2025, 21:41:54
onzin man, je moet je handen dichtknijpen met zo'n speler.  Het kan er ook voor zorgen dat andere spelers hier graag willen spelen. Jongen van de stad, kan makkelijk eredivisie aan, verlengen godver.
Juist
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: V-man op juni 13, 2025, 23:20:50
Er is dus niet eens over geld gesproken. Ben benieuwd wat dan vanuit de staf aangegeven is richting Mark.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 13, 2025, 23:31:04
Mark wil garanties dat ze top KKD spelen.
Dat is op dit moment niet 100% te zeggen omdat het afhankelijk is van oa transfers en het plan Kooij. De club is wat te zakelijk in de communicatie wat de oers dan gelegenheid geeft om het wat  op te blazen (ook bij verlengen van Henk).
Diemers gebruikt dat ook natuurlijk in de onderhandelingen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Inferno-058 op juni 13, 2025, 23:35:50
Citaat van: Bankzitter op juni 13, 2025, 23:31:04
Mark wil garanties dat ze top KKD spelen.
Dat is op dit moment niet 100% te zeggen omdat het afhankelijk is van oa transfers en het plan Kooij.
De club is wat te zakelijk in de communicatie wat de oers dan gelegenheid geeft om het wat  op te blazen (ook bij verlengen van Henk).
Diemers gebruikt dat ook natuurlijk in de onderhandelingen.
Voor een club als Cambuur moet het toch vanzelfsprekend zijn dat je top KKD speelt?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op juni 13, 2025, 23:37:31
Citaat van: Inferno-058 op juni 13, 2025, 23:35:50
Voor een club als Cambuur moet het toch vanzelfsprekend zijn dat je top KKD speelt?

Ja maar niet als 1 speler zo'n groot deel van het spelersbudget inneemt met het salaris dat er weinig overblijft om daarnaast nog een fatsoenlijk elftal neer te zetten. Alleen met Diemers en een 10 middelmatige spelers eromheen red je het niet.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Miga op juni 13, 2025, 23:43:21
Wanneer je ambities hebt om direct te promoveren dan lijkt het mij logisch om dit contract open te breken en te verlengen. Betere middenvelder gaan wij op dit moment niet krijgen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op juni 13, 2025, 23:46:19
Citaat van: mark1989 op juni 13, 2025, 23:37:31
Ja maar niet als 1 speler zo'n groot deel van het spelersbudget inneemt met het salaris dat er weinig overblijft om daarnaast nog een fatsoenlijk elftal neer te zetten. Alleen met Diemers en een 10 middelmatige spelers eromheen red je het niet.
als je dan steeds zo doorzaagt. Wat verdient Diemers en wat verdienen anderen?

Je weet het zo goed meldt dat dan ook even. En anders niet meer over beginnen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Trainert! op juni 14, 2025, 06:35:55
Als hij de waardering mist, dan kun je wel rekenen op een vertrek.
Als ik geen waardering voel bij mijn werkgever ga ik ook op zoek naar een nieuwe uitdaging
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op juni 14, 2025, 07:33:28
Citaat van: zeewolde op juni 13, 2025, 23:46:19
als je dan steeds zo doorzaagt. Wat verdient Diemers en wat verdienen anderen?

Je weet het zo goed meldt dat dan ook even. En anders niet meer over beginnen.

Nou nou nou..dat bepaal jij toch niet wat hier wordt gezegd. Onderbouw jij alles met feiten dan.
Zo?n gekke conclusie is het niet.

Als je Sandor zo hoorde afgelopen jaar bij de Sportcast snap ik wel dat er kritiek is op zijn spel. De clubleiding vraagt zich misschien terecht af of hij wel brengt wat hij zou moeten brengen tegen het salaris wat hij wil verdienen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 14, 2025, 07:47:08
Maar even terug... het was Diemers die deze optie wilde. Met natuurlijk in het achterhoofd om dan na het seizoen te dreigen met weggaan en er nog een langer contract uit te slepen.  Als hij 3 jaar bijtekent is hij 35 bij einde contract, dus daar zal de club wel even goed over nadenken.

Uiteindelijk kun je niks met van die vage uitlatingen dat 'ie twijfel voelt bij de directie.
Zodra die heeft getekend heeft 'ie niks meer met de directie te maken maar alleen met de TS, medespelers en publiek.
Daarom denk ik dat het allemaal vooral een spel is van beide kanten wie het eerst met de ogen knippert.

Met een beetje creativiteit is er toch uit te komen... een bonusconstructie, zicht op een functie na het voetbal, een optie.
Helemaal eens met Sunderland ea ... goede spelers zijn best te vinden, spelers met wat extra (ook buiten het veld) zijn zeldzaam en moet je koesteren.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op juni 14, 2025, 07:55:55
We kunnen echt wel zonder Diemers.
Het was nu wekelijks een one man show. Dit wisten tegenstanders. Alle ballen op Diemers waardoor er totaal geen variatie in het spel van ons zat.

Ik zie hem het liefst vertrekken. Vorig jaar ook al niet blij met zijn komst.
Was hij echt zo goed? Als je het mij vraagt niet.
Vertraagd het spel, en liep zich te vaak vast. We kregen dan wel vaak vrije trappen maar dit komt het spel niet ten goede.
Daarnaast kan hij geen corners nemen. En zijn schot, waar iedereen lyrisch over was heb ik ook amper gezien. Hij heeft vaak in de goede positie gestaan, maar haalt dan de trekker niet open.

Voor het geld wat hij verdiend levert hij echt veel te weinig.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op juni 14, 2025, 08:32:11
Er zijn veel mensen dat hij veel geld verdiend nou wil ik wel eens weten wat zou Mark nou verdienen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: NRG op juni 14, 2025, 08:37:31
Als alle spelers die momenteel genoemd worden inclusief Mark Diemers echt vertrekken dan kunnen de sportieve ambities voorlopig in de ijskast en zijn de woorden van Henk de Jong over directe promotie nergens op gebaseerd.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op juni 14, 2025, 08:44:51
Citaat van: NRG op juni 14, 2025, 08:37:31
Als alle spelers die momenteel genoemd worden inclusief Mark Diemers echt vertrekken dan kunnen de sportieve ambities voorlopig in de ijskast en zijn de woorden van Henk de Jong over directe promotie nergens op gebaseerd.

Hierdoor komen er deels ook weer financi?le mogelijkheden om te investeren.
Zo kunnen we langzaam groeien als club.
Volgens mij is er aangetoond dat we in de juiste vijver aan het vissen zijn.
Berkhout is bijvoorbeeld nu al completer als Nieling als je het mij vraagt.
Hij heeft het nadeel dat hij bij een jong ploeg speelde, en het nu ook eerst maar even bij een 'grotere' club moet laten zien. En dat gaat hij zeker doen!

Pauwels is goed, maar veel rendament had hij (nog) niet.
Als je een goede scoutingslijst hebt haal je hier ook wel weer een gevaarlijke buiten mee op.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Arno A op juni 14, 2025, 08:55:51
Citaat van: Noordcambuur op juni 14, 2025, 08:32:11
Er zijn veel mensen dat hij veel geld verdiend nou wil ik wel eens weten wat zou Mark nou verdienen.

Geldschieter Van den Brink vond de interviews na afloop 'slap gezwets door twee oude mannen die tonnen betaald krijgen en niet presteren'. ( Diemers en de Leeuw) en de Leeuw heeft verklaard minder dan twee ton te verdienen. Dus ja twee ton per jaar voor Diemers dan? Voor de kkd een heel hoog salaris.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op juni 14, 2025, 09:07:52
Citaat van: Noordcambuur op juni 14, 2025, 08:32:11
Er zijn veel mensen dat hij veel geld verdiend nou wil ik wel eens weten wat zou Mark nou verdienen.

Denk aan bedragen ala Mark de Vries en Sandor rond 2009.
En ja Mark heeft echt wel ingeleverd ten opzichte van Fortuna, Feyenoord en Cyprus, maar hij verdiend voor KKD begrippen echt riant. (niet zoals M?hren em Veerman).
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op juni 14, 2025, 09:30:27
Diemers is absoluut wel een boegbeeld. Maarja verdient dat het salaris wat hij wil of krijgt?

Elders is hij gewoon mr. nobody met z?n huppeltjes voor elke corner en vrije trap. Als je omhoog bent gevallen naar Feyenoord dan valt het salaris wat je nu eigenlijk gewoon waard bent rauw op je dak misschien.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op juni 14, 2025, 09:44:32
Citaat van: De Gast op juni 14, 2025, 09:30:27
Diemers is absoluut wel een boegbeeld. Maarja verdient dat het salaris wat hij wil of krijgt?

Elders is hij gewoon mr. nobody met z?n huppeltjes voor elke corner en vrije trap. Als je omhoog bent gevallen naar Feyenoord dan valt het salaris wat je nu eigenlijk gewoon waard bent rauw op je dak misschien.

Eens. En Cyprus is alles netto.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op juni 14, 2025, 10:07:54
We moeten ook ervaring houden in de selectie waarom zijn Kieftenbelt en de Leeuw vorig seizoen erbij gekomen om de jonge jongens aan te sturen.
En Henk was daar een grote voorstander van en dat Diemers straks ook weggaat jaaa dan loopt er niks meer rond met ervaring.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 14, 2025, 10:10:05
Valt mij op dat iedereen alles zo goed weet, iedereen is bij de gesprekken geweest als ik het zo lees.
Galdiano  is Diemers zijn grootste fan, als je dat leest is hij niet beter Tieske Heldens.
Hou op met die onzin?.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: poelie-lwd op juni 14, 2025, 10:26:23
Als je verder wil groeien moet je afscheid nemen van Diemers. Helemaal prima.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op juni 14, 2025, 10:29:37
Citaat van: sunderland op juni 14, 2025, 10:10:05
Valt mij op dat iedereen alles zo goed weet, iedereen is bij de gesprekken geweest als ik het zo lees.
Galdiano  is Diemers zijn grootste fan, als je dat leest is hij niet beter Tieske Heldens.
Hou op met die onzin?.

Nee ik weet niet alles. Maar het is gewoon een feit dat hij een groot verdiener is.
Ja ik begrijp de kant van Diemers natuurlijk ook wel. Je komt op een leeftijd dat je zekerheid wil met een langer contract. Cambuur kan of wil daar schijnbaar niet (volledig) in mee gaan.
Prima toch? Niemand is groter dan club.

Ik ben voorstander van een team. En niet van een one man show.
Bij city draait alles nu om Haaland, bij PSG draaide alles om Messi, Neymar of Mbappe.
Ze nemen bij PSG afscheid en zijn een team en kijk daar? Resultaat.

Tuurlijk heb je ervaring nodig, maar ik heb meer met een Kieftenbeld of een De Leeuw die zich meer op de achtergrond zetten dan een speler die zich onwijs goed vind, en dit ook uitstraalt.

Nee Diemers is gewoon niet mijn speler. Ik had er meer van verwacht, en dit heeft hij niet gebracht.


Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op juni 14, 2025, 10:30:07
Citaat van: poelie-lwd op juni 14, 2025, 10:26:23
Als je verder wil groeien moet je afscheid nemen van Diemers. Helemaal prima.

_O_
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op juni 14, 2025, 10:31:24
Citaat van: Arno A op april 25, 2025, 09:17:36
Het stadion en Mark Diemers zijn belangrijk in de promotiestrijd van SC Cambuur
24 apr. 2025

SC Cambuur heeft zich uitstekend herpakt, waardoor de club met een positief gemoed kan toeleven naar de Keuken Kampioen Play-Offs om promotie/degradatie. Daarin spelen het nieuwe Kooi Stadion en Mark Diemers een belangrijke rol.

De verwachtingen leken na de verhuizing aanvankelijk te hoog. SC Cambuur beleefde een slechte start die ertoe leidde dat trainer Henk de Jong na een 3-0 nederlaag bij FC Emmen directe promotie uit zijn hoofd zette. Het ging op dat moment echter al weer zo goed dat de zestigjarige trainer zijn aflopende contract met twee jaar verlengde. Hij kan nu dus met volle focus toewerken naar promotie via het toetje van het seizoen.

Hierin kan het eigen Kooi Stadion een belangrijke rol spelen, want waar Cambuur de eerste ontmoetingen dramatisch begon, met slechts ??n punt en twee doelpunten in de eerste vijf thuisduels, reizen tegenstanders nu met respect naar Leeuwarden. De ploeg van De Jong won immers negen van de laatste twaalf thuiswedstrijden (1 keer gelijk, 2 nederlagen) en de laatste vier leverden allemaal een zege op. Dit kalenderjaar pakten de Friezen negentien van de mogelijke 21 punten voor eigen publiek (alleen een 1-1 tegen TOP Oss). Geen deelnemer aan de Keuken Kampioen Divisie deed dat beter.
Keuken Kampioen Divisie 2025 ? Thuisduels
#   Team   Wed   W   G   V   DV   DT   DS   Pnt
1   SC Cambuur   7   6   1   0   16   5   11   19
2   Telstar   8   6   1   1   21   5   16   19
3   De Graafschap   8   6   1   1   17   4   13   19
4   ADO Den Haag   7   6   0   1   13   9   4   18
5   FC Volendam   8   6   0   2   23   9   14   18
6   FC Dordrecht   7   5   2   0   18   3   15   17
7   Excelsior   8   5   2   1   13   6   7   17

De wederopstanding startte met de komst van Mark Diemers (foto). De 31-jarige keerde begin september terug en heeft sindsdien een grote stempel gedrukt op de ploeg. Cambuur begon in competitieverband sindsdien zes keer zonder de aanvoerder en won slechts twee van die duels (33% ? 1 gelijk, 3 verloren), terwijl het zeventien van de 29 competitiewedstrijden won met Diemers aan de aftrap (59% ? 4 gelijk, 8 verloren).
SC Cambuur ? Keuken Kampioen Divisie 2024/?25
Met Diemers in de basis      Zonder Diemers in de basis   
29   Wedstrijden   6   
17   Gewonnen   2   
4   Gelijk   1   
8   Verloren   3   
59%   Winstpercentage   33%   
1.9   Punten per wedstrijd   1.2   

Diemers, die zijn 300e competitiewedstrijd in Nederland kan spelen (122 in de Eerste Divisie en 177 in de Eredivisie), bewijst zich als alleskunner. Sinds zijn eerste duel op 13 september, staat hij in de top-2 als het gaat om balheroveringen (200 ? 2e), gewonnen duels (228 ? 2e), overtredingen mee (141 ? 1e) en betrokken bij schoten (157, 110 kansen gecre?erd en 66 doelpogingen ? 2e).

Marktwaarde weer omhoog!
even een schop naar boven met deze statistieken zodat galdiano ook weer even kan zien hoe belangrijk Diemers is.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Inferno-058 op juni 14, 2025, 10:36:21
Citaat van: poelie-lwd op juni 14, 2025, 10:26:23
Als je verder wil groeien moet je afscheid nemen van Diemers. Helemaal prima.
Op basis van wat? Veruit de beste (veld)speler van het afgelopen seizoen. Zie de statistieken hierboven.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: oost op juni 14, 2025, 10:39:01
Laat ik starten met te zeggen dat Diemers heel aardig kan voetballen en zeker wel wat toevoegde.
Maar ik persoonlijk had veel en veel meer van hem verwacht. Hij krijgt bijvoorbeeld 7000 vrije trappen mee en daar is hij heel slime in. Maar qua scorend vermogen vind ik hem echt tegenvallen. Ook betrap ik hem zelden om een mooi steekpass of dat hij dingen ziet die andere spelers niet zien. Ook zorgt hij er niet voor dat het spel sneller verloopt, eerst de bal aannemen en 4x kappen voordat die het spel verlegd .
Ik hoop natuurlijk wel dat die gewoon blijft maar niet ten koste van alles. Ik persoonlijk vond dat lambooij op de spits positie na vorige seizoen gewoon puik werk heeft geleverd. Dus laten we hem alsjeblieft deze zomer het vertrouwen geven dat hij em mooi elftal op de been weet te brengen |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Cambuur Groningen op juni 14, 2025, 11:09:06
Altijd boeiend om te zien hoe personen bepaalde voorkeuren en afkeuren hebben. Persoonlijk hoop ik echt dat Diemers blijft: Natuurlijk kunnen bepaalde onderdelen beter (corners, zo nu en tikkeltje nonchalant balletje weggeven), maar als alle statistieken, meningen VI experts etc aangeven dat hij bij de top van de KKD hoort, zo niet de top is, dan begrijp ik oprecht niet waarom we blij zouden mogen zijn dat hij weggaat?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: PePe op juni 14, 2025, 11:34:58
Citaat van: Galdiano op juni 14, 2025, 07:55:55
We kunnen echt wel zonder Diemers.
Het was nu wekelijks een one man show. Dit wisten tegenstanders. Alle ballen op Diemers waardoor er totaal geen variatie in het spel van ons zat.

Ik zie hem het liefst vertrekken. Vorig jaar ook al niet blij met zijn komst.
Was hij echt zo goed? Als je het mij vraagt niet.
Vertraagd het spel, en liep zich te vaak vast. We kregen dan wel vaak vrije trappen maar dit komt het spel niet ten goede.
Daarnaast kan hij geen corners nemen. En zijn schot, waar iedereen lyrisch over was heb ik ook amper gezien. Hij heeft vaak in de goede positie gestaan, maar haalt dan de trekker niet open.

Voor het geld wat hij verdiend levert hij echt veel te weinig.

Eens. Willen we groeien dan moet er voor een vertrekkende speler geld op tafel komen. Als Mark er 3 jaar bij zou krijgen, dan is hij 35. Mark heeft dan geen restwaarde meer.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: DayDreamer op juni 14, 2025, 11:40:31
Diemers is ook veel wedstrijden vrijwel onzichtbaar geweest, of uit de wedstrijd gehaald door tegenstanders. Meeste corners niet goed voor, en ja, hij schoot wel eens een vrije trap binnen, maar dat doen wel meer spelers. Voor een speler die waarschijnlijk voor kkd begrippen een zeer ruim salaris heeft snap ik Cambuur wel wat terughoudend te zijn hierin.

Ik zou niet meer dan 2 jaar aanbieden, om dan maar eens te kijken hoe fit en goed hij nog is. Blijft Diemers prima, gaat hij weg ook prima.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 14, 2025, 12:09:37
Vergeet niet dat Diemers constant een man of soms 2 man bij zich had staan daardoor ontstond er ruimte voor anderen waaronder Souren maar die deed er niks aan. Sommigen op dit forum hebben een antipathie tegen Diemers en dat mag maar hij staat niet voor niks in de statistieken heel hoog.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: kapseltje op juni 14, 2025, 12:09:50
Laten we vooral onze echte winnaars wegdoen om nog meer tamme spelers op te halen. Alsof we daar, tamme, nog niet genoeg van hebben: Mercera, Nartey, Galvez, Souren, Pauwels en op de bank ook genoeg.

Diemers had afgelopen jaar de beste statistieken (cijfers) van de kkd. Hij is de enige met rust aan de bal als de druk wordt opgevoerd. Geregeld slimme overtredingen mee. Tegenstanders (proberen) een speler op te offeren om hem af te stoppen. Zijn vrije trappen zijn ook niet verkeerd.

Durf wel te stellen dat we afgelopen jaar rechterrijtje waren ge?indigd zonder hem.

Maar niet goed genoeg, want uit zijn corners wordt niet gescoord. Lees: niemand kan aanvallend koppen. De corners konden soms beter. Soms niet door de lcuht. Maar er waren echt genoeg momenten waaruit wel gescoord had kunnen worden, maar de aanvallende koppers zit op de bank: Ottensen en de Leeuw.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: PePe op juni 14, 2025, 12:22:38
Elk voordeel heeft ook een nadeel.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Tanjajeah op juni 14, 2025, 12:45:54
Ik vind het maar een gekke discussie. Je hebt met Diemers de beste speler van de KKD in je selectie en het is een jongen van de stad. Hij komt op mij totaal niet over als arrogant of 'het onderste uit de kan' willen halen. De statistieken laten zien hoe ontzettend belangrijk hij was en hoe substantieel zijn bijdrage was in het behaalde aantal punten. Dat zijn feiten, al het andere zijn onderbuikgevoelens. Hij heeft zich daarnaast het hele seizoen laten zien als de ideale aanvoerder, is een leider, een verlengstuk van de trainer in het veld en een onafhankelijke geest. Hij was het die het opnam voor Henk toen die onder druk stond.

Met een speler als Diemers zou je de komende jaren het perfecte boegbeeld voor je club in je selectie hebben. Een speler die anderen beter maakt, waar jonge spelers van willen leren, die het klappen van de zweep kent. Elke club wil niks liever dan zo'n speler en wij hebben 'm.

Qua gehaalde spelers heeft Lambooij het tot nu toe niet verkeerd gedaan. Maar er zijn nu al meerdere dingen gebeurd die mijn wenkbrouwen hebben doen fronsen. Eerst dat gedoe met Henk, dat hij zich niet uitsprak maar in het midden liet of ze met Henk verder wilden. Ik heb serieus het idee dat als de supporters niet duidelijk aan Henks kant hadden gestaan, hij geen contractverlenging had gekregen. Maar dat Lambooij uiteindelijk eieren voor zijn geld koos, omdat anders de pleuris was uitgebroken. De constructie die er nu bedacht is (met een assistent die meer invloed krijgt en Henk moet opvolgen) bevestigt dat idee.

Daarnaast lijkt hij de pers als vijand te zien, daar heb ik Geert van Tuinen in de Sportcast ook wel eens iets over horen zeggen. Toen Burghout zijn contract niet werd verlengd weigerde hij bijvoorbeeld daar een toelichting op te geven. Wat natuurlijk heel raar is, dat je je eigen beleid niet wilt uitleggen. En het is ook een verplichting naar de achterban vind ik, om dit soort beslissingen motiveren.

En nu dus het geval Diemers, die aangeeft in het gesprek vertrouwen en waardering mist. "Ik voelde veel twijfel bij een deel van de directie, wat ik niet helemaal terecht vond". Als je dat leest weet je al wie  dat 'deel van de directie' is: Lambooij. Ik vind dat heel kwalijk, kijkend naar de staat van dienst van Diemers. Die vorig jaar elders veel meer kon verdienen, maar bewust koos voor 'zijn' club. In plaats van hem te koesteren wordt hij in twijfel getrokken. Het heeft iets arrogants. Ik vind dit ook  totaal niet passen bij waar Cambuur voor staat. En als het om geld ging; prima. Je schudt elkaar de hand en dat is het dan. Maar er is niet eens over geld gesproken, zover kwam het gesprek niet. Respectloos als je dat zo leest.

Ook lijkt het erop dat Lars Henk totaal buiten spel heeft gezet, Henk lijkt namelijk nauwelijks invloed te hebben op de samenstelling van selectie en staf. In de zin dat zijn mening niet lijkt te tellen. Voorbeeld daarvan is Burghout, die Henk graag wilde behouden. En met Diemers net zo, want iedere trainer wil zo'n speler.  Ik weet ook zeker dat Henk niet bij dat gesprek is geweest, want die had nooit geaccepteerd dat Diemers met zo'n negatief gevoel het gesprek met de directie had verlaten. Die had daar een positieve opbeurende draai aan gegeven. Of zou dat het zijn? Dat Lambooij de sociale capaciteiten mist?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: carlo de leeuw op juni 14, 2025, 12:58:09
Verreweg de beste speler van Cambuur!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Korezev op juni 14, 2025, 13:04:26
Citaat van: carlo de leeuw op juni 14, 2025, 12:58:09
Verreweg de beste speler van Cambuur!
Daar mag iedereen een mening over hebben, maar als hij weg gaat dan zal het wel een hele opgave worden om iemand te vinden die de corners moet gaan nemen en dan ook nog zo dat er minimaal net zoveel doelpunten uit voort komen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: michello op juni 14, 2025, 13:05:54
Zijn corners waren dramatisch dus als er iets is wat wel opgevangen kan worden zijn het de corners. Amper een goal uit voort gekomen bovendien.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 14, 2025, 13:20:18
Citaat van: michello op juni 14, 2025, 13:05:54
Zijn corners waren dramatisch dus als er iets is wat wel opgevangen kan worden zijn het de corners. Amper een goal uit voort gekomen bovendien.

Dat is niet alleen Diemers zijn schuld het was door de ts opgelegd
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Arno A op juni 14, 2025, 13:32:21
Renkel - Berkhout - Caschili - Casas - Mercera - Galvez - Visser - Souren - Nartey - Binder - Balk .

wordt dit dan de opstelling? wat denken jullie?

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Eewal op juni 14, 2025, 13:42:06
Hem laten gaan zou echt een onwijs grote blunder zijn of hij moet rare wensen hebben gehad.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op juni 14, 2025, 14:16:06
Mark heeft een gezin en woont in Leeuwarden waarom zou je nog gaan verhuizen en de kinderen willen ook wel wat vastigheid net als zijn vrouw.

Mark wordt in oktober 32 jaar denk je nou echt dat er veel clubs een speler wil hebben die nog een kontrakt wil hebben van 3 jaar :?

Clubs zoeken liever een speler van  rond de 23 jaar.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: kapseltje op juni 14, 2025, 14:22:51
Citaat van: Tanjajeah op juni 14, 2025, 12:45:54
...

Helemaal eens.

Ik snap wel waarom hij bij RKC puur de scouting deed. Communicatief niet zo sterk. Verder heeft Lambooij wat mij betreft echt goed werk geleverd.

Dat Henk en Lambooij niet altijd op een lijn zitten is op zich ook niet verkeerd denk ik. Henk heeft over het algemeen vertrouwen in alle spelers en ziet het in iedereen zitten. Dat is natuurlijk ook zijn kwaliteit, maar bij het vastleggen/laten gaan/behouden van spelers/staf kan dat tegen werken. Doorselecteren is soms beter.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Stanley op juni 14, 2025, 14:27:24
Citaat van: Eewal op juni 14, 2025, 13:42:06
Hem laten gaan zou echt een onwijs grote blunder zijn of hij moet rare wensen hebben gehad.
Onverantwoorde financi?le risico?s nemen zou een grotere blunder zijn. Laat Lars eerst  zijn werk maar doen dan zien we wel weer.
Als Diemers zo,n grote voetballer zou zijn, had hij er tien extra ingeschoten en waren we gepromoveerd. Liet hij het team goed voetballen? Hebben we geweldig voetbal gezien?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: PePe op juni 14, 2025, 14:41:05
Citaat van: Tanjajeah op juni 14, 2025, 12:45:54
Ik vind het maar een gekke discussie. Je hebt met Diemers de beste speler van de KKD in je selectie en het is een jongen van de stad. Hij komt op mij totaal niet over als arrogant of 'het onderste uit de kan' willen halen. De statistieken laten zien hoe ontzettend belangrijk hij was en hoe substantieel zijn bijdrage was in het behaalde aantal punten. Dat zijn feiten, al het andere zijn onderbuikgevoelens. Hij heeft zich daarnaast het hele seizoen laten zien als de ideale aanvoerder, is een leider, een verlengstuk van de trainer in het veld en een onafhankelijke geest. Hij was het die het opnam voor Henk toen die onder druk stond.

Met een speler als Diemers zou je de komende jaren het perfecte boegbeeld voor je club in je selectie hebben. Een speler die anderen beter maakt, waar jonge spelers van willen leren, die het klappen van de zweep kent. Elke club wil niks liever dan zo'n speler en wij hebben 'm.

Qua gehaalde spelers heeft Lambooij het tot nu toe niet verkeerd gedaan. Maar er zijn nu al meerdere dingen gebeurd die mijn wenkbrouwen hebben doen fronsen. Eerst dat gedoe met Henk, dat hij zich niet uitsprak maar in het midden liet of ze met Henk verder wilden. Ik heb serieus het idee dat als de supporters niet duidelijk aan Henks kant hadden gestaan, hij geen contractverlenging had gekregen. Maar dat Lambooij uiteindelijk eieren voor zijn geld koos, omdat anders de pleuris was uitgebroken. De constructie die er nu bedacht is (met een assistent die meer invloed krijgt en Henk moet opvolgen) bevestigt dat idee.

Daarnaast lijkt hij de pers als vijand te zien, daar heb ik Geert van Tuinen in de Sportcast ook wel eens iets over horen zeggen. Toen Burghout zijn contract niet werd verlengd weigerde hij bijvoorbeeld daar een toelichting op te geven. Wat natuurlijk heel raar is, dat je je eigen beleid niet wilt uitleggen. En het is ook een verplichting naar de achterban vind ik, om dit soort beslissingen motiveren.

En nu dus het geval Diemers, die aangeeft in het gesprek vertrouwen en waardering mist. "Ik voelde veel twijfel bij een deel van de directie, wat ik niet helemaal terecht vond". Als je dat leest weet je al wie  dat 'deel van de directie' is: Lambooij. Ik vind dat heel kwalijk, kijkend naar de staat van dienst van Diemers. Die vorig jaar elders veel meer kon verdienen, maar bewust koos voor 'zijn' club. In plaats van hem te koesteren wordt hij in twijfel getrokken. Het heeft iets arrogants. Ik vind dit ook  totaal niet passen bij waar Cambuur voor staat. En als het om geld ging; prima. Je schudt elkaar de hand en dat is het dan. Maar er is niet eens over geld gesproken, zover kwam het gesprek niet. Respectloos als je dat zo leest.

Ook lijkt het erop dat Lars Henk totaal buiten spel heeft gezet, Henk lijkt namelijk nauwelijks invloed te hebben op de samenstelling van selectie en staf. In de zin dat zijn mening niet lijkt te tellen. Voorbeeld daarvan is Burghout, die Henk graag wilde behouden. En met Diemers net zo, want iedere trainer wil zo'n speler.  Ik weet ook zeker dat Henk niet bij dat gesprek is geweest, want die had nooit geaccepteerd dat Diemers met zo'n negatief gevoel het gesprek met de directie had verlaten. Die had daar een positieve opbeurende draai aan gegeven. Of zou dat het zijn? Dat Lambooij de sociale capaciteiten mist?

Dit is een emotionele kant van verhaal Diemers.
Kijk nu ook eens naar de zakelijke/financi?le kant van Cambuur.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 14, 2025, 15:26:31
Citaat van: Tanjajeah op juni 14, 2025, 12:45:54
Ik vind het maar een gekke discussie. Je hebt met Diemers de beste speler van de KKD in je selectie en het is een jongen van de stad. Hij komt op mij totaal niet over als arrogant of 'het onderste uit de kan' willen halen. De statistieken laten zien hoe ontzettend belangrijk hij was en hoe substantieel zijn bijdrage was in het behaalde aantal punten. Dat zijn feiten, al het andere zijn onderbuikgevoelens. Hij heeft zich daarnaast het hele seizoen laten zien als de ideale aanvoerder, is een leider, een verlengstuk van de trainer in het veld en een onafhankelijke geest. Hij was het die het opnam voor Henk toen die onder druk stond.

Met een speler als Diemers zou je de komende jaren het perfecte boegbeeld voor je club in je selectie hebben. Een speler die anderen beter maakt, waar jonge spelers van willen leren, die het klappen van de zweep kent. Elke club wil niks liever dan zo'n speler en wij hebben 'm.

Qua gehaalde spelers heeft Lambooij het tot nu toe niet verkeerd gedaan. Maar er zijn nu al meerdere dingen gebeurd die mijn wenkbrouwen hebben doen fronsen. Eerst dat gedoe met Henk, dat hij zich niet uitsprak maar in het midden liet of ze met Henk verder wilden. Ik heb serieus het idee dat als de supporters niet duidelijk aan Henks kant hadden gestaan, hij geen contractverlenging had gekregen. Maar dat Lambooij uiteindelijk eieren voor zijn geld koos, omdat anders de pleuris was uitgebroken. De constructie die er nu bedacht is (met een assistent die meer invloed krijgt en Henk moet opvolgen) bevestigt dat idee.

Daarnaast lijkt hij de pers als vijand te zien, daar heb ik Geert van Tuinen in de Sportcast ook wel eens iets over horen zeggen. Toen Burghout zijn contract niet werd verlengd weigerde hij bijvoorbeeld daar een toelichting op te geven. Wat natuurlijk heel raar is, dat je je eigen beleid niet wilt uitleggen. En het is ook een verplichting naar de achterban vind ik, om dit soort beslissingen motiveren.

En nu dus het geval Diemers, die aangeeft in het gesprek vertrouwen en waardering mist. "Ik voelde veel twijfel bij een deel van de directie, wat ik niet helemaal terecht vond". Als je dat leest weet je al wie  dat 'deel van de directie' is: Lambooij. Ik vind dat heel kwalijk, kijkend naar de staat van dienst van Diemers. Die vorig jaar elders veel meer kon verdienen, maar bewust koos voor 'zijn' club. In plaats van hem te koesteren wordt hij in twijfel getrokken. Het heeft iets arrogants. Ik vind dit ook  totaal niet passen bij waar Cambuur voor staat. En als het om geld ging; prima. Je schudt elkaar de hand en dat is het dan. Maar er is niet eens over geld gesproken, zover kwam het gesprek niet. Respectloos als je dat zo leest.

Ook lijkt het erop dat Lars Henk totaal buiten spel heeft gezet, Henk lijkt namelijk nauwelijks invloed te hebben op de samenstelling van selectie en staf. In de zin dat zijn mening niet lijkt te tellen. Voorbeeld daarvan is Burghout, die Henk graag wilde behouden. En met Diemers net zo, want iedere trainer wil zo'n speler.  Ik weet ook zeker dat Henk niet bij dat gesprek is geweest, want die had nooit geaccepteerd dat Diemers met zo'n negatief gevoel het gesprek met de directie had verlaten. Die had daar een positieve opbeurende draai aan gegeven. Of zou dat het zijn? Dat Lambooij de sociale capaciteiten mist?
allemaal aannames. Om Lambooij de zwarte piet toe te schuiven??. Je hebt zelf toch ook gezien dat Burghout niet goed genoeg was. Als Henk het 100 % zou willen had hij gebleven. Dat Burghout in de sportcast was heeft iedereen hun mening doen veranderen omdat hij idd een beste vent was maar dat zegt niks over zijn echte kwaliteiten .
Lambooij hoeft niet alles uit te leggen want dan beschadigd hij mensen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op juni 14, 2025, 16:26:49
Alle prijzen voor SK omhoog gooien en straks je beste speler, aanvoerder en jongen van de stad laten vertrekken. Valt mij niet uit te leggen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 14, 2025, 16:32:27
Citaat van: Bernardo op juni 14, 2025, 16:26:49
Alle prijzen voor SK omhoog gooien en straks je beste speler, aanvoerder en jongen van de stad laten vertrekken. Valt mij niet uit te leggen.
Zover is nog helemaal niet, Mark is gepikeerd niks meer of minder, ik verwacht dat hij zijn gewenste contract krijgt..
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: CambuurAmersfoort op juni 14, 2025, 17:05:04
 Mensen die zeggen dat het geen probleem is als Diemers vertrekt snap ik echt niet.
Hij heeft zo'n belangrijke rol in het team en als verlengstuk naar TS. Meerdere keren hele belangrijke goals gemaakt en bovendien een echte leider...

Wie denken jullie dat naar Cambuur wilt komen met dezelfde kwaliteiten en leeftijd als Diemers. Die vind je niet.
En met zijn vertrek kan je de titelaspiraties meteen in de ijskast zetten...

Hoop echt dat directie heel snel inziet hoe belangrijk Diemers is om volgend jaar echt mee te gaan doen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op juni 14, 2025, 17:34:14
Citaat van: Oud Cambuur op juni 14, 2025, 13:20:18
Dat is niet alleen Diemers zijn schuld het was door de ts opgelegd


dat ze zo slecht voor kwamen?? ballen mutte veel strakker man en verder 90% kwam
niet voor bij de 1e paal dat is geen opdracht lijkt mij
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op juni 14, 2025, 17:41:41
Citaat van: denistel op juni 14, 2025, 17:34:14
dat ze zo slecht voor kwamen?? ballen mutte veel strakker man en verder 90% kwam
niet voor bij de 1e paal dat is geen opdracht lijkt mij
Dat s inderdaad geen opdrach, maar gebrek aan balgevoel en trapkwaliteit.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op juni 14, 2025, 17:47:49
Citaat van: CambuurAmersfoort op juni 14, 2025, 17:05:04
Mensen die zeggen dat het geen probleem is als Diemers vertrekt snap ik echt niet.
Hij heeft zo'n belangrijke rol in het team en als verlengstuk naar TS. Meerdere keren hele belangrijke goals gemaakt en bovendien een echte leider...
Wie denken jullie dat naar Cambuur wilt komen met dezelfde kwaliteiten en leeftijd als Diemers. Die vind je niet.
En met zijn vertrek kan je de titelaspiraties meteen in de ijskast zetten...
Hoop echt dat directie heel snel inziet hoe belangrijk Diemers is om volgend jaar echt mee te gaan doen.
_O_ _O_


Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 14, 2025, 17:56:52
Citaat van: denistel op juni 14, 2025, 17:34:14

dat ze zo slecht voor kwamen?? ballen mutte veel strakker man en verder 90% kwam
niet voor bij de 1e paal dat is geen opdracht lijkt mij
Berkhout was de man van de corners alles 1ste paal en dan deur koppe alleen de uutvoering was niet je van het
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op juni 14, 2025, 18:01:04
Citaat van: CambuurAmersfoort op juni 14, 2025, 17:05:04
Mensen die zeggen dat het geen probleem is als Diemers vertrekt snap ik echt niet.
Hij heeft zo'n belangrijke rol in het team en als verlengstuk naar TS. Meerdere keren hele belangrijke goals gemaakt en bovendien een echte leider...

Wie denken jullie dat naar Cambuur wilt komen met dezelfde kwaliteiten en leeftijd als Diemers. Die vind je niet.
En met zijn vertrek kan je de titelaspiraties meteen in de ijskast zetten...

Hoop echt dat directie heel snel inziet hoe belangrijk Diemers is om volgend jaar echt mee te gaan doen.

|:) _O_
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 14, 2025, 18:16:21
Citaat van: denistel op juni 14, 2025, 17:34:14

dat ze zo slecht voor kwamen?? ballen mutte veel strakker man en verder 90% kwam
niet voor bij de 1e paal dat is geen opdracht lijkt mij
Burghout was de man in de ts van de corners tenminste op de trainingen die ik heb gezien alles 1ste paal dat het geen succes was heb ik zelf ook wel gezien en de tegenstander ook zat geen variatie in dat bedoel ik ermee dat Mark er niet alleen verantwoordelijk voor is  aar het ook een opdracht is
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 14, 2025, 18:21:56
Wat boeit het of Lambooij een warme persoonlijkheid heeft.
Diemers heeft nog 2 keer met Lambooij te maken: als hij bijtekent en als hij met 34/35 jaar een bloemetje van hem op de middenstip krijgt.

Ergens is zo'n koele berekende TM een goede aanvulling op Henk die vooral vanuit zijn gevoel werkt.
Zolang die 2 maar op elkaars kwaliteiten vertrouwen kan dat prima werken.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op juni 14, 2025, 18:29:36
Citaat van: Bankzitter op juni 14, 2025, 18:21:56
Wat boeit het of Lambooij een warme persoonlijkheid heeft.
Diemers heeft nog 2 keer met Lambooij te maken: als hij bijtekent en als hij met 34/35 jaar een bloemetje van hem op de middenstip krijgt.

Ergens is zo'n koele berekende TM een goede aanvulling op Henk die vooral vanuit zijn gevoel werkt.
Zolang die 2 maar op elkaars kwaliteiten vertrouwen kan dat prima werken.

Lambooy heeft een bepaalde kijk op dingen en of dat nou allemaal goed is en/of goed
uitpakt weet ik niet maar krijg vaak  het id dat hij niet altijd op 1 lijn zit met andere mensen
binnen de club.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op juni 14, 2025, 18:30:58
Ik voel nog 27 pagina's met discussie over wel of geen Diemers aankomen.
E?n tip....Rustig afwachten en 8 Juli weten we het wel.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wiekie1969 op juni 14, 2025, 20:02:33
Citaat van: denistel op juni 14, 2025, 18:29:36
Lambooy heeft een bepaalde kijk op dingen en of dat nou allemaal goed is en/of goed
uitpakt weet ik niet maar krijg vaak  het id dat hij niet altijd op 1 lijn zit met andere mensen
binnen de club.

Het is een praatjesmaker, een luchtfietser.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Trainert! op juni 14, 2025, 20:04:38
Citaat van: wiekie1969 op juni 14, 2025, 20:02:33
Het is een praatjesmaker, een luchtfietser.


Precies. Opzouten met deze man. Krijgt niks voor elkaar



Geen assistent
start competitie een nog lang niet volledige selectie. Worden allemaal gokjes die worden aangetrokken. Zie nu maar naar de spits.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: fred op juni 14, 2025, 20:10:40
Maar we spelen voor de bovenste 2 plekken.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: NRG op juni 14, 2025, 20:19:20
Ik ben bang dat Diemers vertrekt. Cambuur is ?m liever kwijt dan rijk. Salaris drukt te zwaar op de begroting. Zoals altijd weer een centenkwestie.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op juni 14, 2025, 20:46:25
Citaat van: wiekie1969 op juni 14, 2025, 20:02:33
Het is een praatjesmaker, een luchtfietser.

Heeft spelers als Van Osch, Van de Water etc weten te slijten.
Heeft prima ingekocht met Jansen, Nieling, Pauwels.

Je kan zeker niet altijd een 6 gooien, maar. Met beperkte middelen heeft hij het gewoon goed gedaan.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 14, 2025, 21:03:49
Reijnen en vd Vegt waren pas slecht.
Lambooij heeft lef. Vorig seizoen doorgeselecteerd en nu weer alle twijfelgevallen weg.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Josli op juni 14, 2025, 22:40:40
Ik kijk altijd vooral naar het voetbal. Al die dingen als: 'jongen van de stad', 'grootverdiener', etc. wil ik dan ook even buiten beschouwing laten.

Natuurlijk is Diemers een goede voetballer. Niet echt een functionele, daarmee bedoel ik dat hij niet altijd de simpele oplossing kiest en veel te lang aan de bal is. Verdedigend vind ik hem ook niet goed genoeg. Voor de positie waarop hij nu speelt is dit in mijn optiek cruciaal. Grootste probleem is het systeem dat Henk speelt. Dit systeem speelt hij overal en altijd en hij wijkt er hoogst zelden vanaf. In mijn ogen (en ik vermoed ook in de ogen van Henk en de technische staf) past Diemers niet helemaal goed in dit systeem. Het is ook niet voor niks dat onze linkerkant vaak matig is. In mijn beleving zou hij centraal moeten spelen met 2 man in zijn rug. Hij zou misschien zelfs wel hangend op links kunnen. Maar zo spelen we nou een keer niet. In ieder geval vind ik dat je Diemers of in zijn kracht moet zetten, of anders vind ik het helemaal niet gek om hem te laten gaan en voor een speler te gaan die beter past in het 'Henk-systeem'.

Overigens vind ik het wel een beetje goedkoop om de zwakheden van Diemers te wijten aan centrale verdedigers die niet doordekken, of middenvelders die niet gebruik maken van ruimte die hij cre?ert. DIt soort dingen kun je net zo goed omdraaien. Misschien lukt het doordekken niet omdat Diemers niet goed meeverdedigd. Of is Souren niet aanspeelbaar omdat Diemers veel te lang met de bal loopt. Beide keren functioneert Diemers niet in het team. Dus of het team aanpassen, of Diemers moet weg.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Agy op juni 14, 2025, 22:58:20
Lang verhaal kort Diemers is gewoon een postbode voetballer. Waarbij hij altijd in een duel komt (en vroeger won) en op de grond ligt. Even los van dat de scheids altijd twijfelachtig in zijn voordeel fluit werkt het alleen maar vertragend. Nooit draait hij snel open naar de andere zijde om te kantelen, dat ziet hij gewoon niet. Hij mag voor mij blijven maar voor zijn salaris heb je ook twee hele leuke andere spelers.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wiekie1969 op juni 15, 2025, 10:04:04
Noem eens 2 dan die beter zijn dan Diemers in de kkd. Die zijn er niet Agy.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 15, 2025, 10:07:36
Ik zie zijn minpunten ook wel, maar hij lijdt heel weinig balverlies ook in de drukte en ziet meestal de beste oplossing.
Hij heeft spelers om zich heen nodig die hem aanvullen. Nartey en Pauwels gaan bijvoorbeeld te weinig diep.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Inferno-058 op juni 15, 2025, 10:14:25
Citaat van: Galdiano op juni 14, 2025, 20:46:25
Heeft spelers als Van Osch, Van de Water etc weten te slijten.
Heeft prima ingekocht met Jansen, Nieling, Pauwels.

Je kan zeker niet altijd een 6 gooien, maar. Met beperkte middelen heeft hij het gewoon goed gedaan.
Maar wel totaal gefaald met de spitspositie...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Inferno-058 op juni 15, 2025, 10:16:00
Citaat van: Agy op juni 14, 2025, 22:58:20
Lang verhaal kort Diemers is gewoon een postbode voetballer. Waarbij hij altijd in een duel komt (en vroeger won) en op de grond ligt. Even los van dat de scheids altijd twijfelachtig in zijn voordeel fluit werkt het alleen maar vertragend. Nooit draait hij snel open naar de andere zijde om te kantelen, dat ziet hij gewoon niet. Hij mag voor mij blijven maar voor zijn salaris heb je ook twee hele leuke andere spelers.
Als Diemers een postbodevoetballer is wil ik niet weten wat de rest van het team is...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Dreet op juni 15, 2025, 10:38:05
Het is gewoon weer een spelletje tussen Diemers en de directie. Diemers zijn ego is wel snel gekwetst als iets hem niet zint. Dan zoekt hij snel de pers om het publiek achter zich te krijgen. Ik weet nog dat hij een keer uitgefloten werd door het Cambuurpubliek toen hij bij Emmen speelde. Toen hing hij een jankverhaal op voor de camera, waarin hij zei dat hij nu twijfelde of hij wel weer terug naar Cambuur wilde. Maar van mij mag hij blijven hoor.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Destroyer op juni 15, 2025, 11:12:01
Tsja, ik vind dat ik wel graag de andere kant van het verhaal wil horen. De suggesties over Lambooij slaan hier weer nergens op. Diemers is dik in de 30 heeft niet het eeuwige voetbal leven en je verdient geen cent meer aan hem. Hij staat niet voor een appel en een ei op de loonlijst dus er zitten ook zeker beperkingen aan Diemers. Neemt niet weg dat het een uistekende voetballer is en we in onze handen mogen knijpen met zijn kwaliteiten.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Andy King op juni 15, 2025, 14:07:48
Citaat van: Inferno-058 op juni 15, 2025, 10:14:25
Maar wel totaal gefaald met de spitspositie...

Ja, maar daar zat dan ook behoorlijk wat tijdsdruk op. Met een beperkt budget.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op juni 15, 2025, 14:41:28
Citaat van: wiekie1969 op juni 15, 2025, 10:04:04
Noem eens 2 dan die beter zijn dan Diemers in de kkd. Die zijn er niet Agy.

beter zegt ie niet wel andere type spelers waardoor bijv een souren ook weer
het niveau van mvv gaat halen
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op juni 15, 2025, 14:56:30
Citaat van: Andy King op juni 15, 2025, 14:07:48
Ja, maar daar zat dan ook behoorlijk wat tijdsdruk op. Met een beperkt budget.

Michael de Leeuw lag al vroeg vast anders wat ik totaal niet begreep want dat was geen potenti?le basisspeler. Daar ging het al mis.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op juni 15, 2025, 15:01:41
Citaat van: De Gast op juni 15, 2025, 14:56:30
Michael de Leeuw lag al vroeg vast anders wat ik totaal niet begreep want dat was geen potenti?le basisspeler. Daar ging het al mis.

en richting de winterstop wist je ook al op zich vond ik Hilteman een goede aanwinst
maar heeft het ook niet kunnen laten zien helaas.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Arno A op juni 16, 2025, 13:06:58
Citaat van: wiekie1969 op juni 15, 2025, 10:04:04
Noem eens 2 dan die beter zijn dan Diemers in de kkd. Die zijn er niet Agy.

Duijvestijn beste speler gekozen. Ould-Chikh , El Kachati, Veerman, en M?hren meer invloed op resultaten.

En de promovendi hadden meer kwaliteit dan het gros van onze spelers. 
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 16, 2025, 15:23:33
Citaat van: Arno A op juni 16, 2025, 13:06:58
Duijvestijn beste speler gekozen. Ould-Chikh , El Kachati, Veerman, en M?hren meer invloed op resultaten.

En de promovendi hadden meer kwaliteit dan het gros van onze spelers.
Wist niet dat Diemers een spits was alleen Duijvestijn is een middenvelder de rest zijn spitsen en 1 buitenspelers dus geen appels met peren vergelijken
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op juni 16, 2025, 16:12:05
Citaat van: Oud Cambuur op juni 16, 2025, 15:23:33
Wist niet dat Diemers een spits was alleen Duijvestijn is een middenvelder de rest zijn spitsen en 1 buitenspelers dus geen appels met peren vergelijken

dan gaat het dus over wie er beter is op zijn positie niet wij de beste speler is
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Agy op juni 16, 2025, 16:25:39
Ach het gaat er helemaal niet om wie beter is maar vooral om de kwaliteiten die Diemers worden toebedeelt maar hij juist (en dit elftal) ontberen. En dat is creativiteit, het spel versnellen en weer temporiseren, snel verleggen, open draaien en kantelen, alla Maulun in zijn goede tijd, iets wat hij met zijn trap zou moeten kunnen maar helaas zelden laat zien. Hij mag voor mij zekers blijven maar niet ten koste van alles, zoals Destroyer al aangeeft is hij een speler van dik in de 30 waar je geen cent meer aan verdient. Zal elk jaar ietsje blessuregevoeliger worden en voor zijn salaris kun je heus wel iemand halen die wel creativiteit toevoegt. Het liefste zou ik zo iemand samen met Diemers zien spelen maar nogmaals niet ten koste van alles.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 16, 2025, 16:31:36
Citaat van: denistel op juni 15, 2025, 14:41:28
beter zegt ie niet wel andere type spelers waardoor bijv een souren ook weer
het niveau van mvv gaat halen
exact. Zou heel graag Diemers houden maar bijv Souren gaat niet beter door hem spelen. Souren durft bijv niet te hoog te spelen omdat Diemers in de omschakeling niet goed is. Dat voel je als speler. Met Wiekie eens, noem eens een betere middenvelder in kkd. Diemers was laatste weds tegen Den Bosch zo vreselijk goed. Dat nivo zie je zelden
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 16, 2025, 16:37:10
Citaat van: Agy op juni 16, 2025, 16:25:39
Ach het gaat er helemaal niet om wie beter is maar vooral om de kwaliteiten die Diemers worden toebedeelt maar hij juist (en dit elftal) ontberen. En dat is creativiteit, het spel versnellen en weer temporiseren, snel verleggen, open draaien en kantelen, alla Maulun in zijn goede tijd, iets wat hij met zijn trap zou moeten kunnen maar helaas zelden laat zien. Hij mag voor mij zekers blijven maar niet ten koste van alles, zoals Destroyer al aangeeft is hij een speler van dik in de 30 waar je geen cent meer aan verdient. Zal elk jaar ietsje blessuregevoeliger worden en voor zijn salaris kun je heus wel iemand halen die wel creativiteit toevoegt. Het liefste zou ik zo iemand samen met Diemers zien spelen maar nogmaals niet ten koste van alles.
jij hebt verstand van het spelletje, als Diemers wel open draait en dus wil versnellen naar bijvoorbeeld de andere kant is daar niemand of staat het verkeerd. Nooit een middenvelder die achter de laatste lijn van de tegenstander duikt. Vooral in uit wedstrijden zie je dat op tv goed. Emmen uit draaide hij wel 8 x weg maar kon de bal niet kwijt. Dat stukje is een onvermogen van ons Ts vind ik . Maulun had wel een Muhren en Jacobs en de rest. ( en Sandor)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lowieke op juni 16, 2025, 16:44:48
In de tijd van Maulun hadden we Jakobs. Die ging altijd diep. Nu hebben we Nartey op die positie en die voetbalt alsof er een hek om het strafschopgebied van de tegenstander staat. En bovendien hadden we Hoedemakers en dat is toch wel even een niveautje beter dan Souren.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: janou op juni 16, 2025, 16:57:25
Citaat van: sunderland op juni 16, 2025, 16:37:10
jij hebt verstand van het spelletje, als Diemers wel open draait en dus wil versnellen naar bijvoorbeeld de andere kant is daar niemand of staat het verkeerd. Nooit een middenvelder die achter de laatste lijn van de tegenstander duikt. Vooral in uit wedstrijden zie je dat op tv goed. Emmen uit draaide hij wel 8 x weg maar kon de bal niet kwijt. Dat stukje is een onvermogen van ons Ts vind ik

Heeft ook te maken dat hij vaak lager op het veld de bal krijgt. Dan staan er heel veel spelers van de tegenstander achter de bal waardoor er weinig ruimte is en hij veel minder beslissend is qua assist en doelpunten. Als hij hoger op het veld aan de bal komt, kan hij veel beslissender zijn.

Dat komt uiteindelijk ook door de opbouw. Wij hadden afgelopen jaar gewoon veel moeite om vanuit achteruit goed op te bouwen. In de jaren van Maulun kregen tegenstanders geen druk op ons en werden er constant middenvelders vrijgespeeld waardoor er overtallen gecre?rd werden. Maulun kon dieper blijven omdat hij wist dat hij de bal wel zou krijgen. Doordat de opbouw minder goed loopt, komt Diemers de bal halen waardoor hij minder belangrijk kon zijn in de buurt van de goal van de tegenstander.

Ik denk daarom dat Maulun niet per s? creatiever is dan Diemers, maar gewoon dieper op het veld stond, en daarom zijn creativiteit beter kwijt kon. Helemaal met Jacobs die altijd diep ging, en twee zijkanten die altijd op de brommer waren met Kalon en Antonia.

Overigens ook wel een geweldige speler die Maulun.



Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op juni 16, 2025, 21:06:22
Citaat van: Lowieke op juni 16, 2025, 16:44:48
In de tijd van Maulun hadden we Jakobs. Die ging altijd diep. Nu hebben we Nartey op die positie en die voetbalt alsof er een hek om het strafschopgebied van de tegenstander staat. En bovendien hadden we Hoedemakers en dat is toch wel even een niveautje beter dan Souren.

nartey speelt toch zoals de ts het wil ligt niet aan hem denk ik.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: beam op juni 17, 2025, 09:15:38
Citaat van: denistel op juni 16, 2025, 21:06:22
nartey speelt toch zoals de ts het wil ligt niet aan hem denk ik.
Ik denk na de dramatische seizoenstart dat de TS behoudender is gaan spelen en meer op resultaat. Dus de as dicht timmeren en zorgen dat je goed staat bij balverlies, belangrijker was dan een diepteloop maken. Een groot gat op middenveld achterlaten icm een foute pass in dodelijk in de counter.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: beam op juni 17, 2025, 09:17:12
Maar hoe is het nu met Mark? nog steeds op zijn pik getrapt?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 17, 2025, 09:32:42
Die is lekker op vakantie
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sk13 op juni 18, 2025, 22:44:52
Terug naar fortuna?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 19, 2025, 07:44:21
Citaat van: beam op juni 17, 2025, 09:15:38
Ik denk na de dramatische seizoenstart dat de TS behoudender is gaan spelen en meer op resultaat. Dus de as dicht timmeren en zorgen dat je goed staat bij balverlies, belangrijker was dan een diepteloop maken. Een groot gat op middenveld achterlaten icm een foute pass in dodelijk in de counter.
dat heeft daar toch niks mee te maken en dat zou ook compleet tegen Henk zijn denkwijze ingaan. Laatste 2 jaar weinig diepgang gezien. Je ziet overigens heel weinig diepgang meer op de velden. Je ziet vooral pendelaars op het midden
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Destroyer op juni 19, 2025, 07:56:03
Citaat van: sk13 op juni 18, 2025, 22:44:52
Terug naar fortuna?

Want
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Poetser op juni 19, 2025, 07:59:41
Citaat van: sk13 op juni 18, 2025, 22:44:52
Terug naar fortuna?

Dat zou ik onbegrijpelijk vinden.

Nietszeggende grijze muis club.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op juni 19, 2025, 08:07:13
Citaat van: beam op juni 17, 2025, 09:15:38
Ik denk na de dramatische seizoenstart dat de TS behoudender is gaan spelen en meer op resultaat. Dus de as dicht timmeren en zorgen dat je goed staat bij balverlies, belangrijker was dan een diepteloop maken. Een groot gat op middenveld achterlaten icm een foute pass in dodelijk in de counter.

blijf er bij dat je in de afgelopen kkd 38 wedstrijden lekker aanvallend had gespeeld
we de po ook hadden gehaald niet als 3e misschien maar zeker 1e 8 en ja dan had
je wel eens een pak op de broek gekregen maar ook vaak ruim gewonnen en het
publiek vermaakt,nu te veel saaie 1-0 of 2-1 zege,s en lui vieren feest of we kampioen
zijn geworden.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 19, 2025, 10:54:33
Citaat van: sk13 op juni 18, 2025, 22:44:52
Terug naar fortuna?
Hij komt komend weekend terug van vakantie dus dat hij open staat voor Fortuna lijkt mij voorbarig. Denk dat hij woensdag gewoon op de 1ste training staat
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Huizen op juni 19, 2025, 15:29:02
Diemers is teruggekomen om naar de Eredivisie te gaan met "zijn" Cambuur. Dat dat het eerste jaar niet lukt, zeker na een rampzalig seizoen vooraf, is dat eigenlijk best logisch. Ik zou het persoonlijk erg matig vinden als hij dan na 1 jaar vertrekt.

We zijn niet bij het gesprek geweest, maar als het nog geeneens over geld is gegaan - ben ik wel benieuwd wat er dan is gebeurd. Hopelijk komt er een goede aanbieding voor 2 jaar, zodat Mark vooruit kan en Cambuur ook. All-in gaan voor deze speler lijkt mij ook weer wat overdreven. Kan ook niet goed zijn voor de balans in je team.

Ben benieuwd  |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Poetser op juni 19, 2025, 15:35:51
Hij wordt straks 32. Er is echt geen eredivisieclub die hem een 3 jarig contract gaan aanbieden. Cambuur moet hem een 2 jarig contract aanbieden, daarna per jaar gaan kijken en uiteindelijk iets voor de club gaan doen. Allebei een beetje water bij de wijn.

Mark gelukkig, vrouw gelukkig, kindjes gelukkig, familie gelukkig en wij gelukkig.

Wat wust nog meer.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: janou op juni 19, 2025, 15:40:45
Citaat van: denistel op juni 19, 2025, 08:07:13
blijf er bij dat je in de afgelopen kkd 38 wedstrijden lekker aanvallend had gespeeld
we de po ook hadden gehaald niet als 3e misschien maar zeker 1e 8 en ja dan had
je wel eens een pak op de broek gekregen maar ook vaak ruim gewonnen en het
publiek vermaakt,nu te veel saaie 1-0 of 2-1 zege,s en lui vieren feest of we kampioen
zijn geworden.

We hebben afgelopen seizoen over het algemeen gewoon aanvallend voetbal gespeeld hoor. Dat het vaak niet goed was heeft daar helemaal niets mee te maken. Tegenstanders zakten vaak in bij thuiswedstrijden, en wij waren simpelweg niet goed genoeg om er zomaar met 4-0 overheen te walsen. Heeft niets met wel of niet aanvallend voetbal te maken.

Laat ik het zo vragen, hoe had Cambuur aanvallender kunnen spelen in jouw optiek?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 19, 2025, 15:41:41
Maar even naar Lambooij sturen dit bericht  Poetser
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 19, 2025, 16:41:58
Citaat van: janou op juni 19, 2025, 15:40:45
We hebben afgelopen seizoen over het algemeen gewoon aanvallend voetbal gespeeld hoor. Dat het vaak niet goed was heeft daar helemaal niets mee te maken. Tegenstanders zakten vaak in bij thuiswedstrijden, en wij waren simpelweg niet goed genoeg om er zomaar met 4-0 overheen te walsen. Heeft niets met wel of niet aanvallend voetbal te maken.

Laat ik het zo vragen, hoe had Cambuur aanvallender kunnen spelen in jouw optiek?
waarom heb jij andere wedstrijden gezien? Het steeds heen en weer tikken begint het al mee, een ingooi ging standaard achteruit waardoor de tegenstander ook weer goed stond, de keeper afjagen nooit gezien, het was heel vaak veel te behouden en als je dan tegen Vitesse en jong Utrecht speelt die echt wilden voetballen waardoor er zo veel ruimte was dan was het een dooie bende met veel te traag voetbal
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 19, 2025, 16:43:40
Citaat van: Poetser op juni 19, 2025, 15:35:51
Hij wordt straks 32. Er is echt geen eredivisieclub die hem een 3 jarig contract gaan aanbieden. Cambuur moet hem een 2 jarig contract aanbieden, daarna per jaar gaan kijken en uiteindelijk iets voor de club gaan doen. Allebei een beetje water bij de wijn.

Mark gelukkig, vrouw gelukkig, kindjes gelukkig, familie gelukkig en wij gelukkig.

Wat wust nog meer.
helemaal niks  |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: janou op juni 19, 2025, 18:59:21
Citaat van: sunderland op juni 19, 2025, 16:41:58
waarom heb jij andere wedstrijden gezien? Het steeds heen en weer tikken begint het al mee, een ingooi ging standaard achteruit waardoor de tegenstander ook weer goed stond, de keeper afjagen nooit gezien, het was heel vaak veel te behouden en als je dan tegen Vitesse en jong Utrecht speelt die echt wilden voetballen waardoor er zo veel ruimte was dan was het een dooie bende met veel te traag voetbal

Ik heb precies dezelfde wedstrijden gezien, alleen geef ik aan dat de oorzaak ergens anders ligt dan wel of niet aanvallend willen spelen. Want daar heeft het in mijn optiek niets mee te maken. Ik geloof namelijk niet dat Henk die gasten het veld instuurt met de opdracht om rustig te gaan afwachten, dat is totaal geen logische verklaring.

Ik vind dat je de vraag moet stellen: Hoe komt het dat de bal 22 keer van cv naar cv gespeeld wordt, en hoe komt het dat we geen druk krijgen op Jong Utrecht.

Het is echt niet zo dat Henk de opdracht geeft om de bal 20x heen en weer te spelen, dat komt omdat de CV de vrije man niet weet te vinden en daarom de bal verplaatsen om aan de andere kant een overtal te cre?ren. En omdat wij bijvoorbeeld geen spits hadden, konden we ook geen vallende bal spelen bijvoorbeeld. Waarvoor denk je dat er zo wordt doorgeselecteerd in de verdediging. Dat gebeurt niet omdat de opbouw zo soepel liep. Gevolg overigens daarvan is dat Diemers lager op het veld de bal gaat halen om de bal ?berhaupt vooruit te krijgen en Diemers niet gevaarlijk is rond de 16 meter van de tegenstander.

M.b.t. tot drukzetten was de intentie er wel, maar er werd vaak onder de druk uitgespeeld. Viel mij wel op dat wij inderdaad niet vaak 90 minuten lang een tegenstander onder druk kregen, maar ook dat is kwaliteit. Dus dat kan je zeggen ''Ze willen niet''. Nee, het lukt niet. Intentie is om elke wedstrijd erop te klappen thuis, dat dat niet lukt is een compleet ander verhaal.

Ik denk dat als onze opbouw wat beter gaat lopen, wij veel meer controle in wedstrijden zullen hebben en nog veel meer op de helft van de tegenstander komen te voetballen.

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 19, 2025, 19:56:37
Citaat van: janou op juni 19, 2025, 18:59:21
Ik heb precies dezelfde wedstrijden gezien, alleen geef ik aan dat de oorzaak ergens anders ligt dan wel of niet aanvallend willen spelen. Want daar heeft het in mijn optiek niets mee te maken. Ik geloof namelijk niet dat Henk die gasten het veld instuurt met de opdracht om rustig te gaan afwachten, dat is totaal geen logische verklaring.

Ik vind dat je de vraag moet stellen: Hoe komt het dat de bal 22 keer van cv naar cv gespeeld wordt, en hoe komt het dat we geen druk krijgen op Jong Utrecht.

Het is echt niet zo dat Henk de opdracht geeft om de bal 20x heen en weer te spelen, dat komt omdat de CV de vrije man niet weet te vinden en daarom de bal verplaatsen om aan de andere kant een overtal te cre?ren. En omdat wij bijvoorbeeld geen spits hadden, konden we ook geen vallende bal spelen bijvoorbeeld. Waarvoor denk je dat er zo wordt doorgeselecteerd in de verdediging. Dat gebeurt niet omdat de opbouw zo soepel liep. Gevolg overigens daarvan is dat Diemers lager op het veld de bal gaat halen om de bal ?berhaupt vooruit te krijgen en Diemers niet gevaarlijk is rond de 16 meter van de tegenstander.

M.b.t. tot drukzetten was de intentie er wel, maar er werd vaak onder de druk uitgespeeld. Viel mij wel op dat wij inderdaad niet vaak 90 minuten lang een tegenstander onder druk kregen, maar ook dat is kwaliteit. Dus dat kan je zeggen ''Ze willen niet''. Nee, het lukt niet. Intentie is om elke wedstrijd erop te klappen thuis, dat dat niet lukt is een compleet ander verhaal.

Ik denk dat als onze opbouw wat beter gaat lopen, wij veel meer controle in wedstrijden zullen hebben en nog veel meer op de helft van de tegenstander komen te voetballen.
zoals jij het omschrijft heeft de Ts hierin gefaald en dat is ook zo. Ons plan klopte dan niet en nog erger de ts had geen idee hoe ze het moesten aanpakken. Denistel en Wiekie hadden vaak gelijk, ze moeten veel harder worden aangepakt en anders er uit flikkeren
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: janou op juni 19, 2025, 22:01:14
Citaat van: sunderland op juni 19, 2025, 19:56:37
zoals jij het omschrijft heeft de Ts hierin gefaald en dat is ook zo. Ons plan klopte dan niet en nog erger de ts had geen idee hoe ze het moesten aanpakken. Denistel en Wiekie hadden vaak gelijk, ze moeten veel harder worden aangepakt en anders er uit flikkeren

Nee. Dat omschrijf ik niet, dat vul jij nu volledig in. Net als het idee dat de TS geen flauw idee heeft hoe ze het moeten aanpakken. Waar baseer je dat nou op? Die gasten zijn 24/7 met het spelletje bezig. Belachelijke constatering, we zijn gewoon 3e geworden. Hadden we van tevoren voor getekend. En ja het voetbal kan uiteraard nog een stuk beter, maar zo goed zijn we simpelweg nog niet. 

Wat wij hier soms nog wel eens vergeten is de we te maken hebben met mensen, en die maken fouten. Soms kan een plan gewoon goed zijn, maar is de uitvoering ervan gewoon niet goed genoeg. En dan kan met de vorm van de dag te maken hebben, en als het langere tijd is, is het wellicht kwaliteit van de spelers.

En w.b.t. trainers die alleen maar hard aanpakken, zijn in mijn optiek vaak de slechtste trainers omdat die alleen hun eigen communicatiestijl gebruiken en niet begrijpen dat je met verschillende mensen te maken hebt. Ene speler moet idd een schop onder zijn kont krijgen en de ander een aai over zijn bol omdat hij wat zelfvertrouwen mist. En date harde aanpakken is leuk maar 1x boos worden maakt indruk, als je dat elke week doet maakt dat op geen enkele speler meer indruk.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op juni 20, 2025, 00:13:57
Citaat van: janou op juni 19, 2025, 22:01:14
Nee. Dat omschrijf ik niet, dat vul jij nu volledig in. Net als het idee dat de TS geen flauw idee heeft hoe ze het moeten aanpakken. Waar baseer je dat nou op? Die gasten zijn 24/7 met het spelletje bezig. Belachelijke constatering, we zijn gewoon 3e geworden. Hadden we van tevoren voor getekend. En ja het voetbal kan uiteraard nog een stuk beter, maar zo goed zijn we simpelweg nog niet. 

Wat wij hier soms nog wel eens vergeten is de we te maken hebben met mensen, en die maken fouten. Soms kan een plan gewoon goed zijn, maar is de uitvoering ervan gewoon niet goed genoeg. En dan kan met de vorm van de dag te maken hebben, en als het langere tijd is, is het wellicht kwaliteit van de spelers.

En w.b.t. trainers die alleen maar hard aanpakken, zijn in mijn optiek vaak de slechtste trainers omdat die alleen hun eigen communicatiestijl gebruiken en niet begrijpen dat je met verschillende mensen te maken hebt. Ene speler moet idd een schop onder zijn kont krijgen en de ander een aai over zijn bol omdat hij wat zelfvertrouwen mist. En date harde aanpakken is leuk maar 1x boos worden maakt indruk, als je dat elke week doet maakt dat op geen enkele speler meer indruk.

Helemaal mee eens. Goed verwoord. De denkfout die sommige hier maken is ook dat men redeneert vanuit het spel dat men ziet en achteraf. En dan alleen die dingen die fout gaan of beter kunnen.   Als je zo kijkt voetbalt elk team slecht zeker in de KKD. Want er worden aan de lopende band fouten gemaakt en verkeerde keuzes.
En het is wel erg simplistisch om te stellen dat spelers harder aangepakt moeten  worden en te denken dat ze dan beter gaan spelen. Als iemand niet beter kan, maar er wel alles aan doet heeft hard aanpakken weinig nut. Werkt eerder averechts.

Wat ook vergeten wordt is dat voetbal om details, momenten en soms gewoon puur geluk gaat. Scoor je binnen 5 minuten of mis je twee kansen kan het verschil zijn tussen 4-0 winnen of 0-2 verliezen.

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Josli op juni 20, 2025, 22:27:00
Citaat van: janou op juni 19, 2025, 15:40:45
We hebben afgelopen seizoen over het algemeen gewoon aanvallend voetbal gespeeld hoor. Dat het vaak niet goed was heeft daar helemaal niets mee te maken. Tegenstanders zakten vaak in bij thuiswedstrijden, en wij waren simpelweg niet goed genoeg om er zomaar met 4-0 overheen te walsen. Heeft niets met wel of niet aanvallend voetbal te maken.

Laat ik het zo vragen, hoe had Cambuur aanvallender kunnen spelen in jouw optiek?

Het heeft allemaal met druk zetten te maken. Doordat we dit niet voorelkaar kregen, is er voor gekozen om meer in te zakken. Dus het antwoord is. Ja, we hadden (veel) aanvallender kunnen spelen. De volgende vraag is dan: Waar ligt het aan dat we het totaal niet voorelkaar hebben gekregen om druk te zetten.
Ik denk zelf dat Henk dit aanvankelijk wel wilde, maar dat de huidige spelers totaal niet in staat zijn om dit uit te voeren. Bij Jong oranje lieten ze van de week heel duidelijk het verschil zien. Het ging om van Bergen en Ohio. Iedereen zou dat even moeten zien om het beter te begrijpen.
Met jongens als Pauwels, Nartey en zeker ook Diemers, kun je gewoon niet goed druk zetten en is het verschrikkelijk moeilijk om goed aanvallend voetbal te spelen. Henk heeft hierdoor moeten kiezen voor een speltype die in mijn ogen pijn aan de ogen doet, maar wel redelijk resultaat heeft gehad. Ik hoop dat we met onze nieuwe aankopen weer 20 meter hoger op het veld kunnen staan en weer leuke wedstrijden kunnen zien. Want nog zo'n seizoen kan ik echt niet aanzien. Maak mij niet wijs dat het allemaal wel prima was.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Josli op juni 20, 2025, 22:35:09
Citaat van: mark1989 op juni 20, 2025, 00:13:57

Wat ook vergeten wordt is dat voetbal om details, momenten en soms gewoon puur geluk gaat. Scoor je binnen 5 minuten of mis je twee kansen kan het verschil zijn tussen 4-0 winnen of 0-2 verliezen.

Dit is nou juist het hele probleem. Voetbal draait om intentie. Dan dwing je dingen af. Natuurlijk kun je goed voetballen, hard werken en 1-0 verliezen. Maar uiteindelijk zul je vaker winnen dan verliezen. We hebben afgelopen seizoen best veel hemeltergend slechte wedstrijden gewonnen. Daardoor is ook een beetje het gevoel ontstaan in het team dat we best wel goed waren. Stond Diemers na de wedstrijd met droge ogen te beweren dat we goed aanvallend voetbal hadden gespeeld. Toen wist ik al dat we het niet gingen redden.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 20, 2025, 22:46:18
De wedstrijd waarin we het niet gered hebben, speelden we met aanvallende intenties?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: upweer op juni 22, 2025, 07:43:37
Citaat van: Bankzitter op juni 20, 2025, 22:46:18
De wedstrijd waarin we het niet gered hebben, speelden we met aanvallende intenties?

Ben ik het niet mee eens.
We verloren vaak tegen tegenstanders die zich helemaal ingraven.
Dat we aanvallend spelen op dat moment is een spe.
Je moet dat zien er onder uit te voetballen.


Vaak konden we niet met druk omgaan.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op juni 22, 2025, 11:06:52
Vertrek van Mark Diemers bij SC Cambuur dichterbij na concrete aanbieding uit Zweden
2025-06-22 10:45


Een zomers vertrek van Mark Diemers (31) bij SC Cambuur is dichterbij gekomen. De aanvoerder heeft een concrete aanbieding op zak van een gerenommeerde club uit Zweden.

LEEUWARDEN
Een zomers vertrek van Mark Diemers (31) bij SC Cambuur is dichterbij gekomen. De aanvoerder heeft een concrete aanbieding op zak van een gerenommeerde club uit Zweden.

Mark Diemers zal zich de komende periode beraden over de vraag of zijn toekomst in Leeuwarden of in Zweden ligt. De aanvoerder van Cambuur heeft weliswaar nog een contract tot de zomer van 2026, maar het is geen geheim dat hij de club dankzij een clausule tot en met 8 juli kan verlaten. Met de aanbieding uit Zweden is dat scenario realistischer geworden.

Onlangs trok Diemers de stekker uit de gesprekken met Cambuur over een nieuw contract, omdat hij er een slecht gevoel aan had overgehouden. Hij miste naar eigen zeggen ?een stukje respect en waardering? vanuit een deel van de clubleiding. Diemers zou vorig seizoen op voetballend gebied niet voldoende hebben gebracht. Daarin verschilden de partijen van inzicht.

De aanvoerder had er geen geheim van gemaakt graag nog jaren bij Cambuur te willen voetballen, zo liet hij in mei tegenover de Leeuwarder Courant weten. Voorwaarde was wel dat hij deze zomer een meerjarige contractverlenging zou krijgen. ?Ik ga ik hier volgend seizoen niet voetballen met een ??njarig contract?, zei Diemers. ?Ik ben 31 en wil zekerheid hebben.?

De rasechte Leeuwarder, die de gehele jeugdopleiding van Cambuur doorliep, keerde vorige zomer terug naar Nederland. Hij mocht weg bij het Cypriotische AEK Larnaca en koos ondanks interesse van andere clubs voor een terugkeer bij zijn jeugdliefde. Niet zonder succes: na zijn komst kroop de club vanuit de kelder van de eerste divisie omhoog naar de derde plaats.

Deze week begint Cambuur aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Zo komen woensdag de spelers voor het eerst bijeen en staat vrijdagavond de eerste oefenwedstrijd op het programma. In Drachten neemt de ploeg van trainer Henk de Jong het dan op tegen Drachtster Boys. Zoals het nu staat, maakt Mark Diemers dan nog ?gewoon? deel uit van de selectie
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 22, 2025, 11:12:06
Ik hoop dat HdJ met zijn vuist op tafel slaat en zegt dat zijn aanvoerder moet blijven...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op juni 22, 2025, 11:23:13
Die is gewoon weg.

Zweden is een goed land om te leven met je gezin.
Niveau van het voetbal is ook gewoon goed.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Poetser op juni 22, 2025, 11:58:26
Ken ie sien tattoo oek wel laten verwijderen
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 22, 2025, 12:21:17
Hij zet hiermee gewoon Cambuur onder druk lijkt mij om een meerjarig contract af te dwingen
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 22, 2025, 12:22:45
Het is een spel wie het eerst met de ogen knippert.
Maar beide partijen willen het liefst verder.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op juni 22, 2025, 12:29:14
Ik word een b??tje Diemers moe....
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 22, 2025, 12:33:10
Citaat van: Specuveter op juni 22, 2025, 12:29:14
Ik word een b??tje Diemers moe....
hij kan in Zweden waarschijnlijk meer als het dubbele verdienen en hij kan nog paar jaar voetballen. Wat zou jij doen?  Aan het einde van de rit een miljoen meer op de bank of kiezen voor het leven hier met zijn gezin. Zeg het maar
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: roepieh op juni 22, 2025, 12:36:01
Citaat van: Derkx R.H. op juni 22, 2025, 11:12:06
Ik hoop dat HdJ met zijn vuist op tafel slaat en zegt dat zijn aanvoerder moet blijven...

Tegen welke prijs?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 22, 2025, 12:44:10
Citaat van: sunderland op juni 22, 2025, 12:33:10
hij kan in Zweden waarschijnlijk meer als het dubbele verdienen en hij kan nog paar jaar voetballen. Wat zou jij doen?  Aan het einde van de rit een miljoen meer op de bank of kiezen voor het leven hier met zijn gezin. Zeg het maar
Hij krijgt ook daar heus geen 3 jarigcontract hoor die lui zijn niet gek
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Whoestemen op juni 22, 2025, 12:46:18
Mark is een Leeuwarden en een prima kerel. Ik zou het jammer vinden als hij gaat, maar hij moet zelf de afweging maken. Is alleen jammer dat het de club zo in z?n greep heeft. Zijn keuze doet niks af aan zijn binding met stad en club wat mij betreft.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: PePe op juni 22, 2025, 12:51:17
Mark is een goede speler, maar helaas draaide het te veel om hem, hierdoor was het spel van Cambuur te voorspelbaar. Ik ben bang dat Mark zijn eigen glazen ingooid wat betreft de toekomst. Ik begrijp beide partijen overigens wel.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: michello op juni 22, 2025, 12:56:22
Citaat van: roepieh op juni 22, 2025, 12:36:01
Tegen welke prijs?

Hij wil gewoon geld zien, (ook nog wel logisch nu hij nog fors betaald kan worden in z?n nadagen) dat gaan wij niet doen. Dus dan kan hij beter vertrekken. Vind het nogal een risico om heel ver mee te gaan in zijn eisen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: michello op juni 22, 2025, 12:58:54
Citaat van: sunderland op juni 22, 2025, 12:33:10
hij kan in Zweden waarschijnlijk meer als het dubbele verdienen en hij kan nog paar jaar voetballen. Wat zou jij doen?  Aan het einde van de rit een miljoen meer op de bank of kiezen voor het leven hier met zijn gezin. Zeg het maar

Tuurlijk, maar ga dan als Diemers zijnde niet zo?n jankverhaal ophangen over ik wil blijven clubliefde etc maar zeg wat je echt wil.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op juni 22, 2025, 12:59:51
Citaat van: PePe op juni 22, 2025, 12:51:17
Mark is een goede speler, maar helaas draaide het te veel om hem, hierdoor was het spel van Cambuur te voorspelbaar. Ik ben bang dat Mark zijn eigen glazen ingooid wat betreft de toekomst. Ik begrijp beide partijen overigens wel.

Hier sluit ik mij volledig bij aan.
Mark is echt wel te vervangen. Hij is voor Cambuur begrippen een groot verdiener dat verleng je niet zomaar even met 3 jaar.

Als hij nu wel een andere keuse maakt, hoeft hij als speler in iedergeval niet meer terug te keren.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 22, 2025, 13:05:55
Citaat van: Galdiano op juni 22, 2025, 12:59:51
Hier sluit ik mij volledig bij aan.
Mark is echt wel te vervangen. Hij is voor Cambuur begrippen een groot verdiener dat verleng je niet zomaar even met 3 jaar.

Als hij nu wel een andere keuse maakt, hoeft hij als speler in iedergeval niet meer terug te keren.

Dat heb jij niet voor het zeggen dat hij wel of niet terugkeert bij eventuele vertrek. En we zijn allemaal aan het speculeren maar niemand weet hoe het precies zit buiten Diemers en Lambooij. Hij is gewoon aanwezig woensdag op de 1ste training en we zien wel wat de toekomst brengt
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Johan-12 op juni 22, 2025, 13:18:10
Ik ben wel benieuwd wat hij dat heeft gemist aan waardering.
Het is toch niet zo gek dat er ook wel wat kritische punten in zo'n gesprek naar voren komen.
Hij heeft goed seizoen gehad maar geen super seizoen volgens mij. Niet 10 goals en 10 assists bijvoorbeeld.
Had hij meer inbreng dan bijvoorbeeld een Duivenstein of Veerman?

Hij moet zelf zijn keuzes maken, maar ook re?el zijn.
Volgens mij krijgt hij binnen Cambuur voldoende waardering van alles en iedereen, maar zijn spel kan nog echt beter volgens mij.
Mochten ze in Zweden wel dik contract voor 3 jaar geven, dan begrijp ik hem. Maar ze zullen in Zweden ook niet zomaar 3 jarig contract geven is mijn verwachting.
Uiteindelijk is het ook bij Diemers zo, je wil graag of niet voor Cambuur spelen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 22, 2025, 13:43:39
Citaat van: roepieh op juni 22, 2025, 12:36:01
Tegen welke prijs?
In ieder geval niet de helft wat hij nu verdient, want dat is het huidige aanbod van Cambuur(Lambooij)..

Volgens mij zijn vele vergeten hoe (wij) Cambuur stond te prutsen de eerste potjes vorig seizoen. Met Diemers werd het een geheel. Hele domme keus om hem te laten gaan.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: KlinkHamer op juni 22, 2025, 13:48:05
Citaat van: Oud Cambuur op juni 22, 2025, 13:05:55
Dat heb jij niet voor het zeggen dat hij wel of niet terugkeert bij eventuele vertrek. En we zijn allemaal aan het speculeren maar niemand weet hoe het precies zit buiten Diemers en Lambooij. Hij is gewoon aanwezig woensdag op de 1ste training en we zien wel wat de toekomst brengt
Ja precies, speculatie op basis van stukje uit de LC , over iets dat al lang bekend is. Soort van opgewarmde drol .
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Johan-12 op juni 22, 2025, 13:49:14
Citaat van: Derkx R.H. op juni 22, 2025, 13:43:39
In ieder geval niet de helft wat hij nu verdient, want dat is het huidige aanbod van Cambuur(Lambooij)..
Gaat zijn slecht gevoel dan over waardering of alleen over geld?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 22, 2025, 13:50:40
Citaat van: KlinkHamer op juni 22, 2025, 13:48:05
Ja precies, speculatie op basis van stukje uit de LC , over iets dat al lang bekend is. Soort van opgewarmde drol .
Het verhaal lijkt ook op wat Andor schreef een tijdje terug...niks nieuws iig.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 22, 2025, 13:51:24
Citaat van: Johan-12 op juni 22, 2025, 13:49:14
Gaat zijn slecht gevoel dan over waardering of alleen over geld?
Beide.. Uit 3 jaar verlengen spreekt waardering, maar niet voor de helft van zijn huidige salaris :thumbsup
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Johan-12 op juni 22, 2025, 13:57:26
Citaat van: Derkx R.H. op juni 22, 2025, 13:51:24
Beide.. Uit 3 jaar verlengen spreekt waardering, maar niet voor de helft van zijn huidige salaris :thumbsup
Dan gaat het dus om geld.
Prima hoor, daar moet speler en club hun eigen keuzes in maken.

Waardering is er volgens.mij voldoende voor Diemers binnen de gehele club. Maar ik hoop dat hij ook begrijpt dat het hier en daar op het veld nog best wel beter kan.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: PePe op juni 22, 2025, 14:03:49
Ik denk overigens dat Souren beter gaat spelen, zonder Diemers, dan met Diemers.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 22, 2025, 14:03:59
Citaat van: Johan-12 op juni 22, 2025, 13:57:26
Dan gaat het dus om geld.
Prima hoor, daar moet speler en club hun eigen keuzes in maken.

Waardering is er volgens.mij voldoende voor Diemers binnen de gehele club. Maar ik hoop dat hij ook begrijpt dat het hier en daar op het veld nog best wel beter kan.
Hoe ga jij reageren als je baas zegt je mag blijven maar wel voor de helft van je salaris, voel jij je dan gewaardeerd?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 22, 2025, 14:04:45
Citaat van: PePe op juni 22, 2025, 14:03:49
Ik denk overigens dat Souren beter gaat spelen, zonder Diemers, dan met Diemers.
Waarom denk je dit?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: PePe op juni 22, 2025, 14:06:50
Citaat van: Derkx R.H. op juni 22, 2025, 14:03:59
Hoe ga jij reageren als je baas zegt je mag blijven maar wel voor de helft van je salaris, voel jij je dan gewaardeerd?

Ga je dan ook naar Zweden?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Johan-12 op juni 22, 2025, 14:07:43
Citaat van: Derkx R.H. op juni 22, 2025, 14:03:59
Hoe ga jij reageren als je baas zegt je mag blijven maar wel voor de helft van je salaris, voel jij je dan gewaardeerd?
Dan zou ik zeggen dat dat de reden is, en gewoon duidelijk aangeven. Ik zou geen verhaal ophangen dat bepaalde mensen in de organisatie geen waardering voor mij hebben. Daarnaast kan hij ook gewoon zijn 1 jarig contract uitdienen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Inferno-058 op juni 22, 2025, 14:09:59
Dit is gewoon het spelletje wat Diemers speelt. De druk opvoeren waardoor SCC moet instemmen... 2 jaar contract lijkt mij een prima middenweg voor beiden.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: PePe op juni 22, 2025, 14:11:13
Citaat van: Derkx R.H. op juni 22, 2025, 14:04:45
Waarom denk je dit?

Souren levert de bal vaak in bij Diemers. (Makkelijke oplossing)
Zonder Diemers verwacht ik dat Souren meer diepte naar voren gaat zoeken.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op juni 22, 2025, 14:15:43
Citaat van: Specuveter op juni 22, 2025, 12:29:14
Ik word een b??tje Diemers moe....
klopt ben ik helemaal met jouw eens :thumbsup
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: el haj op juni 22, 2025, 14:18:21
Met je volle verstand nog geen jaar terug een contract tekenen en dan nu onderstaande durven verkondigen

Citeer? Ik ga ik hier volgend seizoen niet voetballen met een ??njarig contract?, zei Diemers

Ik vind het walgelijk gedrag. Knijp maar een andere club uit.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op juni 22, 2025, 14:21:09
2 jaar dan is Diemers 34 jaar tekenen en klaar is het.
Wil hij weg ook goed maar dan niet weer terugkomen?.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 22, 2025, 14:21:23
Citaat van: Inferno-058 op juni 22, 2025, 14:09:59
Dit is gewoon het spelletje wat Diemers speelt. De druk opvoeren waardoor SCC moet instemmen... 2 jaar contract lijkt mij een prima middenweg voor beiden.

En Lambooij net zo goed. Je gaat niet de onderhandeling in met ?Mark, je bent goed, eigenlijk onmisbaar.?.  Je speelt het koel en zegt iedereen is vervangbaar.

Er kan ook meer als Nieling is verkocht, daarvoor nog niet.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 22, 2025, 14:22:37
Citaat van: el haj op juni 22, 2025, 14:18:21
Met je volle verstand nog geen jaar terug een contract tekenen en dan nu onderstaande durven verkondigen

Ik vind het walgelijk gedrag. Knijp maar een andere club uit.

Niks walgelijke aan zowel club als diemers zijn met deze constructie akkoord gegaan
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: el haj op juni 22, 2025, 14:25:08
Citaat van: Oud Cambuur op juni 22, 2025, 14:22:37
Niks walgelijke aan zowel club als diemers zijn met deze constructie akkoord gegaan

Das m?n hele punt; je bent akkoord gegaan en dan met een tweejarig contract; dan is het heel logisch dat je na een jaar nog een ??njarig contract hebt. Dan is het toch te bizar - en respectloos - voor woorden dat je hier niet gaat voetballen met een ??njarig contract?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 22, 2025, 14:31:28
Citaat van: el haj op juni 22, 2025, 14:25:08
Das m?n hele punt; je bent akkoord gegaan en dan met een tweejarig contract; dan is het heel logisch dat je na een jaar nog een ??njarig contract hebt. Dan is het toch te bizar - en respectloos - voor woorden dat je hier niet gaat voetballen met een ??njarig contract?

Nee het is een 2 jarig contract met de optie dat Diemers voor 8 juli 2025 eventueel kan vertrekken. Na 8 juli moet er een transfersom betaald worden
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 22, 2025, 14:32:21
Citaat van: Oud Cambuur op juni 22, 2025, 14:31:28
Nee het is een 2 jarig contract met de optie dat Diemers voor 8 juli 2025 eventueel kan vertrekken. Na 8 juli moet er een transfersom betaald worden
Zou het net zeggen... :thumbsup
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Destroyer op juni 22, 2025, 14:33:58
Het is een spel, denk toch dat hij blijft.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 22, 2025, 14:37:28
Citaat van: PePe op juni 22, 2025, 14:11:13
Souren levert de bal vaak in bij Diemers. (Makkelijke oplossing)
Zonder Diemers verwacht ik dat Souren meer diepte naar voren gaat zoeken.
Dit deed hij de eerste wedstrijden van vorig seizoen ook niet, en hadden veel commentaar op Souren.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: AL op juni 22, 2025, 14:42:46
Souren vind ik juist de enige speler die direct kan spelen en ook vooruit. Altijd voetballende oplossing.
Begon matig maar vanaf de winterstop vond ik hem onze beste speler.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: gobo op juni 22, 2025, 14:44:18
Bijzonder. Diemers moet zijn gezin onderhouden en moet dienovereenkomstig ook rekening dus houden met het geld dat er dan binnen stroomt. Als je dan op een andere plaats dan je thuishonk ruim meer kan verdienen voor een paar jaar dan doe je dat gewoon. Lijkt me niet iets waar je iemand op kan veroordelen.
Alle forumleden hier hebben nog nooit in zo'n situatie gezeten maar hebben wel een mening klaar.
Ik zou hem dolgraag hier houden, maar als hij het ergens anders ruim beter kan hebben wie zijn wij dan om daar iets van te vinden?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: el haj op juni 22, 2025, 14:56:38
Citaat van: Oud Cambuur op juni 22, 2025, 14:31:28
Nee het is een 2 jarig contract met de optie dat Diemers voor 8 juli 2025 eventueel kan vertrekken. Na 8 juli moet er een transfersom betaald worden

En als er dan geen club komt? Gewoon weigeren te spelen/trainen? Contract inleveren?
Het ?ik speel hier niet met eenjarig contract? is wat mij tegen de borst stuit, niet de clausule an sich. Dat soort uitspraken zijn toch niet te verdedigen? Dit moet zogenaamd een clubman zijn?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op juni 22, 2025, 15:02:55
Lekker naar Zweden laten gaan.
Voor dat vorstelijke salaris wat vrijkomt kan je vast wel een prima jongere speler vinden die zich dan bij ons in de kijker kan spelen toch??
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 22, 2025, 15:05:53
Citaat van: AL op juni 22, 2025, 14:42:46
Souren vind ik juist de enige speler die direct kan spelen en ook vooruit. Altijd voetballende oplossing.
Begon matig maar vanaf de winterstop vond ik hem onze beste speler.

Kreeg de ruimte omdat mark altijd 1 of 2 spelers bij zich had staan toen mark de eerste wedstrijden niet mee deed was het commentaar over Souren nietvan de lucht
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 22, 2025, 15:06:56
Citaat van: el haj op juni 22, 2025, 14:56:38
En als er dan geen club komt? Gewoon weigeren te spelen/trainen? Contract inleveren?
Het ?ik speel hier niet met eenjarig contract? is wat mij tegen de borst stuit, niet de clausule an sich. Dat soort uitspraken zijn toch niet te verdedigen? Dit moet zogenaamd een clubman zijn?
Je moet even beter lezen wat er staat het wordt netjes uitgelegd
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op juni 22, 2025, 15:09:44
Diemers overschat zichzelf een beetje. Natuurlijk zou hij nog een klein stapje hoger kunnen. maar middenmoot eredivisie gaat hem niet halen.
Dan speelt ie onderkant eredivisie. Met meer salaris. Maar de vraag is wat is leuker. Bij je club en stad afsluiten en lekker dicht bij huis. Of ergens nog cashen.
Het is zijn keuze. Maar ook zonder Diemers kan Cambuur verder. Dan komt er meer loopvermogen en kun je sneller omschakelen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op juni 22, 2025, 15:12:51
Citaat van: Galdiano op juni 22, 2025, 11:23:13
Die is gewoon weg.

Zweden is een goed land om te leven met je gezin.
Niveau van het voetbal is ook gewoon goed.
jij blij
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: el haj op juni 22, 2025, 15:19:29
Citaat van: Oud Cambuur op juni 22, 2025, 15:06:56
Je moet even beter lezen wat er staat het wordt netjes uitgelegd

W?t staat uitgelegd? Waar heb je het in vredesnaam over? Ik heb het over normen en waarden..
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op juni 22, 2025, 15:24:50
Citaat van: zeewolde op juni 22, 2025, 15:12:51
jij blij

Zeker!  :y
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op juni 22, 2025, 16:10:08
Diemers weg: prima
Diemers blijft: prima

Hij is in mijn beleving toch ietwat tegengevallen.

Wel fijn dat we het waarschijnlijk begin juli al weten ipv op 31 augustus.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op juni 22, 2025, 16:30:48
En door..
Als die jongen zo veel moet verdienen dat de hele balans in de selectie wegvalt dan maar niet.

Hoe graag wou je nou terugkomen om de club verder te helpen als je een ontsnappingsclausule laat opnemen. :zucht
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op juni 22, 2025, 16:41:31
Citaat van: De Gast op juni 22, 2025, 16:30:48
En door..
Als die jongen zo veel moet verdienen dat de hele balans in de selectie wegvalt dan maar niet.

Hoe graag wou je nou terugkomen om de club verder te helpen als je een ontsnappingsclausule laat opnemen. :zucht
en hoeveel verdient hij?
Wat is teveel?

Gaat het niet om contractjaren?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wiekie1969 op juni 22, 2025, 17:04:46
Citaat van: mark1989 op juni 22, 2025, 15:09:44
Diemers overschat zichzelf een beetje. Natuurlijk zou hij nog een klein stapje hoger kunnen. maar middenmoot eredivisie gaat hem niet halen.
Dan speelt ie onderkant eredivisie. Met meer salaris. Maar de vraag is wat is leuker. Bij je club en stad afsluiten en lekker dicht bij huis. Of ergens nog cashen.
Het is zijn keuze. Maar ook zonder Diemers kan Cambuur verder. Dan komt er meer loopvermogen en kun je sneller omschakelen.

Komt er dan ook meer voetbal in??? Dacht het niet.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wiekie1969 op juni 22, 2025, 17:06:37
Lambooij heeft een hekel aan Diemers. Dat is geen ja-knikker, die gaat zijn eigen gang.

Succes in Zweden Mark.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Johan-12 op juni 22, 2025, 17:19:53
Citaat van: wiekie1969 op juni 22, 2025, 17:06:37
Lambooij heeft een hekel aan Diemers. Dat is geen ja-knikker, die gaat zijn eigen gang.

Succes in Zweden Mark.
Blijkbaar is Lambooij  geen ja-knikker, en heeft Diemers daar een hekel aan. Diemers wil een dik contract, en Lambooij (Cambuur) zegt geen ja.

Je kan het elke kant op lullen zoals je wilt. Diemers had afgelopen seizoen ook geen 10 goals en 10 assists  maar was wel belangrijk in bepaalde wedstrijden. Dus verhaal heeft echt 2 kanten. En paar mensen weten wat voor (dik?) contract hij nu heeft en wil hebben.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Poetser op juni 22, 2025, 17:25:06
Citaat van: Johan-12 op juni 22, 2025, 17:19:53
Blijkbaar is Lambooij  geen ja-knikker, en heeft Diemers daar een hekel aan. Diemers wil een dik contract, en Lambooij (Cambuur) zegt geen ja.

Je kan het elke kant op lullen zoals je wilt. Diemers had afgelopen seizoen ook geen 10 goals en 10 assists  maar was wel belangrijk in bepaalde wedstrijden. Dus verhaal heeft echt 2 kanten. En paar mensen weten wat voor (dik?) contract hij nu heeft en wil hebben.

Wat ik begreep het ie 200k per jaar
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op juni 22, 2025, 17:54:33
2 ton of 3 ton waar hebben we het over we spelen kkd dan vind
ik 10.000 in de maand al veel.sommigen spelen misschien voor
30 of 40 duizend.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Johan-12 op juni 22, 2025, 17:59:48
Citaat van: denistel op juni 22, 2025, 17:54:33
2 ton of 3 ton waar hebben we het over we spelen kkd dan vind
ik 10.000 in de maand al veel.sommigen spelen misschien voor
30 of 40 duizend.
Dat is ook veel. Al zou ik het bij figuren zoals Muhren begrijpen, omdat zo iemand leverde en gigantisch verschil gaf.

Daarom ben ik gewoon benieuwd wat zo'n Diemers nu heeft, wat Cambuur eventueel wil geven. Dat kan je ook beoordelen wie aan wie te weinig waardering geeft of gewoon re?el is.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 22, 2025, 18:03:23
Citaat van: Poetser op juni 22, 2025, 17:25:06
Wat ik begreep het ie 200k per jaar

Denk niet dat cambuur dat betaald doe het door de helft dan kom je meer in de buurt, maar dan is het nog veel.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 22, 2025, 18:19:34
Citaat van: Oud Cambuur op juni 22, 2025, 18:03:23
Denk niet dat cambuur dat betaald doe het door de helft dan kom je meer in de buurt, maar dan is het nog veel.
Het is zelfs een beetje meer, 220K per jaar.. Casas verdiende ruim 10K per maand. Dat zijn tegenwoordig normale bedragen in de top van de KKD.
Spelers begroting 3,2 miljoen, dit is puur voor salarissen...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 22, 2025, 18:34:14
Vind het zo mooi hier. De 1 weet nog meer dan de ander. Lees ook dat de meesten precies weten wat Lambooij heeft gezegd. Zitten meerdere bestuursleden bij die gesprekken.
Hoop dat Kooi hem over de streep kan trekken
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op juni 22, 2025, 19:07:43
Alle ervaring weg. Wie denkt dat je met allemaal spelers tot 23 - 2t jaar kampioen kunt worden?

En hoe er hier over een clubicoon wordt gesproken....
Spelers die max 3000 bruto per maand mogem verdienen en ondertussen er maar vanuit gaan dat iedereen voor de fantastische sfeer bij Cambuur wil komen voetballen.

Als dat dan allemaal niet lukt met zijn allen schelden op ts en bestuur die er niks van snappen.....


Er zijn clubs waqr ze beter omgaan met (oud) spelers en trainers die wat voor de club betekend hebben....
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op juni 22, 2025, 19:20:06
Citaat van: zeewolde op juni 22, 2025, 19:07:43

En hoe er hier over een clubicoon wordt gesproken....


Wat is de definitie van een clubicoon?

Hij heeft de jeugdopleiding doorlopen, heeft zijn debuut bij ons gemaakt en destijds geld opgeleverd.
Keert nu terug op 32 jarige leeftijd terug en presteert wisselend. De meningen zijn hierover verdeeld.

Hij heeft hier maar 59 wedstrijden gespeeld. Is er dan sprake van een clubicoon? Op basis van wat.
Ik zie het als een Leeuwarder jongen die een warm hart heeft voor onze club. Dat is prachtig, maar heeft zich niet dusdanig gemanifesteerd dat ik vind dat hij een als een clubicoon kan worden gezien.

Een Johan Abma of een Jan Bruin, dat zijn clubiconen.
Dan zou ik eerder een Erik Bakker nog als een icoon zien dan een Mark Diemers.

Hij heeft hier slechts 2 seizoen in Cambuur 1 gespeeld.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wiekie1969 op juni 22, 2025, 19:22:49
Het maakt niet een reet uit wat Mark Diemers verdiend. Die jongen is van toegevoegde waarde voor het elftal maar ook daar buiten. Geeft altijd hele eerlijke analyses na afloop vd wedstrijd. Een positief uithangbord voor de club. Voetballend steekt hij er met kop en schouders bovenuit. Als je dat niet herkent heb je nul komma nul verstand van voetbal.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wiekie1969 op juni 22, 2025, 19:27:45
Een club als Cambuur mag de handen dichtknijpen met zo'n speler.  Dus dan moet je hem ten koste van alles behouden. En dat hij dan wat meer poen krijgt dan de andere spelers, so what. Met hem erbij kun je promoveren. Meerwaarde voor je elftal.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wiekie1969 op juni 22, 2025, 19:30:25
Citaat van: Galdiano op juni 22, 2025, 19:20:06
Wat is de definitie van een clubicoon?

Hij heeft de jeugdopleiding doorlopen, heeft zijn debuut bij ons gemaakt en destijds geld opgeleverd.
Keert nu terug op 32 jarige leeftijd terug en presteert wisselend. De meningen zijn hierover verdeeld.

Hij heeft hier maar 59 wedstrijden gespeeld. Is er dan sprake van een clubicoon? Op basis van wat.
Ik zie het als een Leeuwarder jongen die een warm hart heeft voor onze club. Dat is prachtig, maar heeft zich niet dusdanig gemanifesteerd dat ik vind dat hij een als een clubicoon kan worden gezien.

Een Johan Abma of een Jan Bruin, dat zijn clubiconen.
Dan zou ik eerder een Erik Bakker nog als een icoon zien dan een Mark Diemers.

Hij heeft hier slechts 2 seizoen in Cambuur 1 gespeeld.

Laatste 20 jaar hier maar 1 icoon gezien en dat was met afstand Robert M?hren.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Korezev op juni 22, 2025, 19:36:51
Wat mogen wij hier blij zijn met het analyseren door Wiekie, ik steek elke keer weer wat op van zijn scherpe positieve analyses.

Wel jammer dat hij al vindt dat je een club-icoon bent als je hier een blauwe maandag gevoetbald hebt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mario op juni 22, 2025, 19:41:49
Citaat van: sunderland op juni 22, 2025, 18:34:14
Vind het zo mooi hier. De 1 weet nog meer dan de ander. Lees ook dat de meesten precies weten wat Lambooij heeft gezegd. Zitten meerdere bestuursleden bij die gesprekken.
Hoop dat Kooi hem over de streep kan trekken
:thumbsup
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Naastismis op juni 22, 2025, 20:41:34
Citaat van: wiekie1969 op juni 22, 2025, 19:22:49
Geeft altijd hele eerlijke analyses na afloop vd wedstrijd.

Haha,  altijd bij een nederlaag afgeven op de speelwijze van de tegenstander. Ben daar wel klaar mee.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Josli op juni 22, 2025, 21:56:05
Citaat van: wiekie1969 op juni 22, 2025, 19:22:49
Het maakt niet een reet uit wat Mark Diemers verdiend. Die jongen is van toegevoegde waarde voor het elftal maar ook daar buiten. Geeft altijd hele eerlijke analyses na afloop vd wedstrijd. Een positief uithangbord voor de club. Voetballend steekt hij er met kop en schouders bovenuit. Als je dat niet herkent heb je nul komma nul verstand van voetbal.

Nou Wiekie, vaak kan ik je wel redelijk volgen. Maar hier ben ik het niet met je eens.
Allereerst vind ik hem voetballend er niet met kop en schouders bovenuit steken. Al is dat bij ons niet zo heel moeilijk trouwens. Natuurlijk ziet het er wel goed uit, al die balletjes buitenkant voet en die eeuwig kapbeweging terug. Maar nee, hij brengt totaal niet wat ik er van had gehoopt. Zijn analyses na de wedstijd heb ik al eerder eens iets over gezegd. Die vind ik juist helemaal niet eerlijk. Het ligt altijd aan de tegenstander en weinig zelfkritiek.
Eem icoon is het zeker niet. Daarvoor heeft hij hier veel te weinig gespeeld en indruk gemaakt.

Overigens mag hij best blijven hoor. Maar niemand is groter dan het team. En ik heb het gevoel dat Diemers het iets te hoog in de bol heeft.
Ik vind juist dat als je niet ziet dat al dat geloop met de bal vrij rendementloos is, je weinig verstand van voetbal hebt. Maar goed zo kijkt iedereen er weer anders naar.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op juni 22, 2025, 21:59:55
Citaat van: zeewolde op juni 22, 2025, 19:07:43
Alle ervaring weg. Wie denkt dat je met allemaal spelers tot 23 - 2t jaar kampioen kunt worden?
En hoe er hier over een clubicoon wordt gesproken....
Spelers die max 3000 bruto per maand mogem verdienen en ondertussen er maar vanuit gaan dat iedereen voor de fantastische sfeer bij Cambuur wil komen voetballen.
Als dat dan allemaal niet lukt met zijn allen schelden op ts en bestuur die er niks van snappen.....
Er zijn clubs waqr ze beter omgaan met (oud) spelers en trainers die wat voor de club betekend hebben....
Helemaal mee eens  _O_
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 22, 2025, 22:21:41
Citaat van: wiekie1969 op juni 22, 2025, 19:22:49
Het maakt niet een reet uit wat Mark Diemers verdiend. Die jongen is van toegevoegde waarde voor het elftal maar ook daar buiten. Geeft altijd hele eerlijke analyses na afloop vd wedstrijd. Een positief uithangbord voor de club. Voetballend steekt hij er met kop en schouders bovenuit. Als je dat niet herkent heb je nul komma nul verstand van voetbal.
eens
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 23, 2025, 01:08:24
Eens!!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gabster op juni 23, 2025, 01:52:57
Citaat van: Josli op juni 22, 2025, 21:56:05
Nou Wiekie, vaak kan ik je wel redelijk volgen. Maar hier ben ik het niet met je eens.
Allereerst vind ik hem voetballend er niet met kop en schouders bovenuit steken. Al is dat bij ons niet zo heel moeilijk trouwens. Natuurlijk ziet het er wel goed uit, al die balletjes buitenkant voet en die eeuwig kapbeweging terug. Maar nee, hij brengt totaal niet wat ik er van had gehoopt. Zijn analyses na de wedstijd heb ik al eerder eens iets over gezegd. Die vind ik juist helemaal niet eerlijk. Het ligt altijd aan de tegenstander en weinig zelfkritiek.
Eem icoon is het zeker niet. Daarvoor heeft hij hier veel te weinig gespeeld en indruk gemaakt.

Overigens mag hij best blijven hoor. Maar niemand is groter dan het team. En ik heb het gevoel dat Diemers het iets te hoog in de bol heeft.
Ik vind juist dat als je niet ziet dat al dat geloop met de bal vrij rendementloos is, je weinig verstand van voetbal hebt. Maar goed zo kijkt iedereen er weer anders naar.


Mee eens. Mark is geen club icoon, meer een Jongen van de stad.

Club iconen zijn bvb muhren, stam, mols, Greg berhalter, robin Nelisse, Leo beenhakker, Fritz korbach, Sandor van der Heide, willem van der Ark, ?.

Die hebben wat meer gedaan voor Cambuur Dan Diemers.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: oost op juni 23, 2025, 06:54:27
Citaat van: Josli op juni 22, 2025, 21:56:05
Nou Wiekie, vaak kan ik je wel redelijk volgen. Maar hier ben ik het niet met je eens.
Allereerst vind ik hem voetballend er niet met kop en schouders bovenuit steken. Al is dat bij ons niet zo heel moeilijk trouwens. Natuurlijk ziet het er wel goed uit, al die balletjes buitenkant voet en die eeuwig kapbeweging terug. Maar nee, hij brengt totaal niet wat ik er van had gehoopt. Zijn analyses na de wedstijd heb ik al eerder eens iets over gezegd. Die vind ik juist helemaal niet eerlijk. Het ligt altijd aan de tegenstander en weinig zelfkritiek.
Eem icoon is het zeker niet. Daarvoor heeft hij hier veel te weinig gespeeld en indruk gemaakt.

Overigens mag hij best blijven hoor. Maar niemand is groter dan het team. En ik heb het gevoel dat Diemers het iets te hoog in de bol heeft.
Ik vind juist dat als je niet ziet dat al dat geloop met de bal vrij rendementloos is, je weinig verstand van voetbal hebt. Maar goed zo kijkt iedereen er weer anders naar.


Helemaal met jou eens :thumbsup
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 23, 2025, 08:02:14
Als Diemers blijft en 2-3 jaar nog speelt dan kan hij clubicoon worden, maar idd jonfen van de stad en gewoon een hele goede speler voor ons.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Fish!!! op juni 23, 2025, 08:08:34
Het zogenaamde eeuwige gekap en gedraai komt natuurlijk ook omdat er GEEN aanspeelpunt is, enkel Pauwels goed aanspeelbaar is, en omdat er geen andere middenvelder is die de ballen wil hebben. Dan hoef je namelijk ook niet 3 keer te kappen voordat je een bal kunt afspelen. Die jongen is met kop en schouders onze beste speler. Na zijn komst ineens een grote opmars, bindt standaard 2 spelers, teams passen zich aan...En dan nog vaak als enige speler telkens die bal willen hebben....Als hij weggaat, wie moet er dan in godsnaam op het middenveld de bal hebben.....
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: YellowBlue op juni 23, 2025, 08:56:36
Citaat van: Fish!!! op juni 23, 2025, 08:08:34
Het zogenaamde eeuwige gekap en gedraai komt natuurlijk ook omdat er GEEN aanspeelpunt is, enkel Pauwels goed aanspeelbaar is, en omdat er geen andere middenvelder is die de ballen wil hebben. Dan hoef je namelijk ook niet 3 keer te kappen voordat je een bal kunt afspelen. Die jongen is met kop en schouders onze beste speler. Na zijn komst ineens een grote opmars, bindt standaard 2 spelers, teams passen zich aan...En dan nog vaak als enige speler telkens die bal willen hebben....Als hij weggaat, wie moet er dan in godsnaam op het middenveld de bal hebben.....
Precies! het rendement van Diemers gaat met stappen vooruit als hij de bal kwijt kan aan een spits of eindelijk eens een steekbal kan geven op een diepgaande 10.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 23, 2025, 09:24:33
Citaat van: YellowBlue op juni 23, 2025, 08:56:36
Precies! het rendement van Diemers gaat met stappen vooruit als hij de bal kwijt kan aan een spits of eindelijk eens een steekbal kan geven op een diepgaande 10.
zo ist. Ons voetbal was meestal zo voorspelbaar. Meestal alleen in de breedte aanspeelbaar en dat viel vooral op in ons slechte wedstrijden bij Volendam en Emmen. Hoop dat de Graaf daar ook iets in kan veranderen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Huizen op juni 23, 2025, 10:38:40
Toch heb ik het gevoel dat hij blijft. Jonge kids weer laten verhuizen naar Internationale school lijkt mij ook niet echt top.

Zou mooi zijn als ze dat deze week bekend maken dan kunnen we verder bouwen aan ons top 2 elftal!  |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op juni 23, 2025, 10:44:31
Citaat van: Bussum op juni 23, 2025, 10:38:40
Toch heb ik het gevoel dat hij blijft. Jonge kids weer laten verhuizen naar Internationale school lijkt mij ook niet echt top.

Zou mooi zijn als ze dat deze week bekend maken dan kunnen we verder bouwen aan ons top 2 elftal!  |:)
dan kan het weer wat rustiger worden hier?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 23, 2025, 10:47:43
Citaat van: Bussum op juni 23, 2025, 10:38:40
Toch heb ik het gevoel dat hij blijft. Jonge kids weer laten verhuizen naar Internationale school lijkt mij ook niet echt top.

Zou mooi zijn als ze dat deze week bekend maken dan kunnen we verder bouwen aan ons top 2 elftal!  |:)
Zijn leidinggevende moet dan weer stoppen met haar leuke baan..
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Amekkis op juni 23, 2025, 11:13:50
Bizar dat er mensen zijn die het niet erg zouden vinden als Diemers vertrekt. De man was, met kop en schouders, de beste man op het veld bij ons! Ook in de speler van het jaar klassementen staat hij standaard in de top 3. Was in zijn beginjaren bij ons totaal geen fan van hem maar het is echt een topspeler geworden uit de categorie vd Heide, El Makrini, De Leeuw.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op juni 23, 2025, 11:27:35
Citaat van: Amekkis op juni 23, 2025, 11:13:50
Bizar dat er mensen zijn die het niet erg zouden vinden als Diemers vertrekt. De man was, met kop en schouders, de beste man op het veld bij ons! Ook in de speler van het jaar klassementen staat hij standaard in de top 3. Was in zijn beginjaren bij ons totaal geen fan van hem maar het is echt een topspeler geworden uit de categorie vd Heide, El Makrini, De Leeuw.
de Leeuw hou op heeft hier niks gepresteerd alleen maar zijn zakken gevuld  :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sjaak op juni 23, 2025, 11:34:25
Ik denk dat hij Carlo bedoelt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Amekkis op juni 23, 2025, 11:41:21
Citaat van: sjaak op juni 23, 2025, 11:34:25
Ik denk dat hij Carlo bedoelt.

Bedankt Sjaak ;)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Andy King op juni 23, 2025, 12:11:10
Ik denk ouderwets handjeklap... Je vraagt 100, ze bieden 60 en je komt uit op 80. Beetje geven en nemen en akkoord. Contractverlenging.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op juni 23, 2025, 12:12:05
Kind van de club. Jongen van de stad. Voetballend hoort hij onmiskenbaar bij de beteren. Heeft daarmee de voorwaarden om een icoon te worden maar is dat nog niet. Maar hij is niet belangrijker dan de club en dat lijkt hij zelf soms wel te vinden. Het worden van een icoon heeft hij zelf in de hand, maar het lijkt erop dat de woorden over het wonen in de stad en kinderen op school minder belangrijk zijn dan extra geld op de bank. Cambuur is een geweldige club om voor te mogen spelen. Is een club waar hij van enorme toegevoegde waarde kan zijn. Maar is niet een club waar je een dik salaris kan verdienen. Dat wist hij vorig jaar ook al.

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 23, 2025, 12:26:09
Wat wil hij na het voetbal? Meestal worden dit type middenvelders ook goede trainers.
Is ook een optie om over te praten.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: janou op juni 23, 2025, 14:37:27
Citaat van: papier op juni 23, 2025, 12:12:05
Kind van de club. Jongen van de stad. Voetballend hoort hij onmiskenbaar bij de beteren. Heeft daarmee de voorwaarden om een icoon te worden maar is dat nog niet. Maar hij is niet belangrijker dan de club en dat lijkt hij zelf soms wel te vinden. Het worden van een icoon heeft hij zelf in de hand, maar het lijkt erop dat de woorden over het wonen in de stad en kinderen op school minder belangrijk zijn dan extra geld op de bank. Cambuur is een geweldige club om voor te mogen spelen. Is een club waar hij van enorme toegevoegde waarde kan zijn. Maar is niet een club waar je een dik salaris kan verdienen. Dat wist hij vorig jaar ook al.

Maar waaruit blijkt dat het over geld gaat? Hij wil een meerjarig contract, dat gaat meer over zekerheid dan over specifiek salaris. En ik vind dat hij in alle interviews de club enorm goed vertegenwoordigd en het clubbelang op ??n laat overkomen. Die jongen is nog nooit negatief over onze club geweest. En als hij een zakelijke beslissing moet nemen, dan moet hij dat vooral doen want hij heeft een gezin waar hij voor moet zorgen. Daar doet zijn liefde voor Cambuur dan niets aan af.

Ik vind het ook totaal niet relevant wat voor label die jongen krijgt, clubicoon, jongen van de stad of wat dan ook. Hij is gewoon een Cambuurfan die bij ons op het veld staat. Laten we dat alsjeblieft koesteren.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: janou op juni 23, 2025, 14:40:35
Citaat van: sunderland op juni 23, 2025, 09:24:33
zo ist. Ons voetbal was meestal zo voorspelbaar. Meestal alleen in de breedte aanspeelbaar en dat viel vooral op in ons slechte wedstrijden bij Volendam en Emmen. Hoop dat de Graaf daar ook iets in kan veranderen.

Jup! Hoop dat we met onze nieuwe centrum achterin al een stuk meer voetbal gaan krijgen en de nieuwe spits ook een beetje balvast is :). Gaat Diemers ook baat bij hebben.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: debaas058 op juni 23, 2025, 14:41:22
Citaat van: janou op juni 23, 2025, 14:37:27
Maar waaruit blijkt dat het over geld gaat? Hij wil een meerjarig contract, dat gaat meer over zekerheid dan over specifiek salaris. En ik vind dat hij in alle interviews de club enorm goed vertegenwoordigd en het clubbelang op ??n laat overkomen. Die jongen is nog nooit negatief over onze club geweest. En als hij een zakelijke beslissing moet nemen, dan moet hij dat vooral doen want hij heeft een gezin waar hij voor moet zorgen. Daar doet zijn liefde voor Cambuur dan niets aan af.

Ik vind het ook totaal niet relevant wat voor label die jongen krijgt, clubicoon, jongen van de stad of wat dan ook. Hij is gewoon een Cambuurfan die bij ons op het veld staat. Laten we dat alsjeblieft koesteren.

_O_
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op juni 23, 2025, 15:06:25
Citaat van: janou op juni 23, 2025, 14:37:27
Maar waaruit blijkt dat het over geld gaat? Hij wil een meerjarig contract, dat gaat meer over zekerheid dan over specifiek salaris. En ik vind dat hij in alle interviews de club enorm goed vertegenwoordigd en het clubbelang op ??n laat overkomen. Die jongen is nog nooit negatief over onze club geweest. En als hij een zakelijke beslissing moet nemen, dan moet hij dat vooral doen want hij heeft een gezin waar hij voor moet zorgen. Daar doet zijn liefde voor Cambuur dan niets aan af.

Ik vind het ook totaal niet relevant wat voor label die jongen krijgt, clubicoon, jongen van de stad of wat dan ook. Hij is gewoon een Cambuurfan die bij ons op het veld staat. Laten we dat alsjeblieft koesteren.

Die dingen staan toch niet los van elkaar. Een langer contract vertegenwoordigd meer waarde dan een korter contract dus impliciet gaat dat over geld. Diemers heeft aan zelfvertrouwen geen gebrek dus wat dat betreft kan hij vrij eenvoudig tekenen voor 2 jaar wetende dat er toch wel wordt verlengd.

Een zakelijk besluit nemen is prima maar ga dan niet met enige regelmaat in de media je verhaal doen met een of ander charme offensief. Klaarblijkelijk is dat niet veel waard als er geen bedrag, even los van de termijn waarover dat wordt uitgestreken, tegenoverstaat.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: kapseltje op juni 23, 2025, 15:22:41
In de interviews zegt hij dat het gaat om waardering en daarnaast de lengte van het contract.

Waardering in de vorm van: je statistieken zien er leuk uit, maar te weinig rendement? Ben benieuwd hoe Lambooij zijn statistiekeken anders weet te interpreteren.

Zie hier veel vergelijkingen met het kampioensjaar, maar toen waren er amper zwakke schakels. Nu heb/had je een groot gedeelte met harde voeten. Daarnaast weinig kans om de beslissende pass te geven. Pauwels en Galvez gaan zelden diep. Loopacties vanuit het middenveld zijn er ook amper, om over de spitspositie nog maar te zwijgen. Hoe goed je zelf presteert, hangt ook van het team af.

Zonder Diemers had je rechterrijtje gespeeld. Vergeet niet dat we dichtbij promotie zaten. E dat met zo'n mager elftal... Toppers behouden en paar versterkingen en je bent er.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op juni 23, 2025, 15:48:08
Citaat van: kapseltje op juni 23, 2025, 15:22:41
In de interviews zegt hij dat het gaat om waardering en daarnaast de lengte van het contract.

Waardering in de vorm van: je statistieken zien er leuk uit, maar te weinig rendement? Ben benieuwd hoe Lambooij zijn statistiekeken anders weet te interpreteren.

Zie hier veel vergelijkingen met het kampioensjaar, maar toen waren er amper zwakke schakels. Nu heb/had je een groot gedeelte met harde voeten. Daarnaast weinig kans om de beslissende pass te geven. Pauwels en Galvez gaan zelden diep. Loopacties vanuit het middenveld zijn er ook amper, om over de spitspositie nog maar te zwijgen. Hoe goed je zelf presteert, hangt ook van het team af.

Zonder Diemers had je rechterrijtje gespeeld. Vergeet niet dat we dichtbij promotie zaten. E dat met zo'n mager elftal... Toppers behouden en paar versterkingen en je bent er.

je kunt het in mijn beleving ook anders zien die dingen die je zegt kloppen maar komen misschien
wel omdat het hele spel op Diemers is afgestemd die ook nog heel vaak naar de linkerkant trok
waardoor de back niet op kan komen en een bal in de diepte op pauwels ook niet kan.Diemers speelde
uit tegen Vitesse niet toen maakten we er 6 en hadden ook wel 12 kunnen zijn omdat er toen veel
sneller werd gecombineerd en er loop achties waren enz .dat Diemers de beste speler is is wel
duidelijk maar misschien zonder hem gaan anderen zich meer laten zien. Alle corners alle vrije trappen
werden dooe hem genomen al lag ie soms veel beter voor een linkspoot logisch dat je er dan af en
toe ook eens 1 inschiet zijn corners waren meestal gewoon niet goed wat voor afspraken er dan ook
maar waren. bovendien verdient hij boven modaal en we spelen gewoon kkd, we gaan het zien
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op juni 23, 2025, 15:49:41
Citaat van: Andy King op juni 23, 2025, 12:11:10
Ik denk ouderwets handjeklap... Je vraagt 100, ze bieden 60 en je komt uit op 80. Beetje geven en nemen en akkoord. Contractverlenging.

x 3 dan
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 23, 2025, 15:51:59
Citaat van: denistel op juni 23, 2025, 15:49:41
x 3 dan
ja Haha denk dat we er niet ver naast zitten  :devil :D
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: janou op juni 23, 2025, 15:57:35
Citaat van: papier op juni 23, 2025, 15:06:25
Die dingen staan toch niet los van elkaar. Een langer contract vertegenwoordigd meer waarde dan een korter contract dus impliciet gaat dat over geld. Diemers heeft aan zelfvertrouwen geen gebrek dus wat dat betreft kan hij vrij eenvoudig tekenen voor 2 jaar wetende dat er toch wel wordt verlengd.

Een zakelijk besluit nemen is prima maar ga dan niet met enige regelmaat in de media je verhaal doen met een of ander charme offensief. Klaarblijkelijk is dat niet veel waard als er geen bedrag, even los van de termijn waarover dat wordt uitgestreken, tegenoverstaat.

Vanuit supportersemotie begrijp ik dat.

Maar we vergeten even dat het wel zijn werk is, en dat Diemers ook weet dat hij na het voetballen gewoon weer ander werk moet gaan zoeken zonder enige normale werkervaring. Dus dan kan je makkelijk zeggen van teken gewoon voor twee jaar en een derde komt vanzelf, maar dan verdiep je je niet echt in de overwegingen die zo'n jongen moet maken. Dan kan dat ene contractjaar wel degelijk een verschil maken. En als hij afgelopen jaar al zelf water bij de wijn hebt gedaan, begrijp ik wellicht ook nog wel dat het hem ook om respect gaat. Overigens is hij ook niet groter dan de club, dus Cambuur heeft ook het volste recht om te zeggen dat ze er geen vertrouwen in hebben dat hij nog 3 jaar de ploeg gaat dragen of dat ze financieel niet dat risico kunnen nemen. Kan naast elkaar bestaan. Zou ik zelf enorm zonde vinden, maar mijn mening doet daarin niet toe.

En jij ziet het als charme offensief van Diemers, ik zie het gewoon als een supporter die oprecht blij is om voor zijn Cambuur te spelen. Een charme offensief is tijdelijk, terwijl Diemers zich altijd als Cambuursupporter heeft uitgelaten. Dus ik vind het totaal onnodig en zelfs misschien wel respectloos om zijn lovende woorden af te doen als charme offensief.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Josli op juni 23, 2025, 22:19:26
Citaat van: denistel op juni 23, 2025, 15:48:08
je kunt het in mijn beleving ook anders zien die dingen die je zegt kloppen maar komen misschien
wel omdat het hele spel op Diemers is afgestemd die ook nog heel vaak naar de linkerkant trok
waardoor de back niet op kan komen en een bal in de diepte op pauwels ook niet kan.Diemers speelde
uit tegen Vitesse niet toen maakten we er 6 en hadden ook wel 12 kunnen zijn omdat er toen veel
sneller wer gecombineerd en er loop achties waren enz .dat Diemers de beste speler is is wel
duidelijk maar misschien zonder hem gaan anderen zich meer laten zien. Alle corners alle vrije trappen
werden dooe hem genomen al lag ie soms veel beter voor een linkspoot logisch dat je er dan af en
toe ook eens 1 inschiet zijn corners waren meestal gewoon niet goed wat voor afspraken er dan ook
maar waren. bovendien verdient hij boven modaal en we spelen gewoon kkd, we gaan het zien

Dit bedoel ik dus. Iemand roept hier dat Pauwels en Galvez niet diep gaan en Diemers de bal daarom niet kwijt kan. Ik denk dat het juist door Diemers komt dat ze nooit diep lopen. Ik snap dan ook best dat de techische staf vind dat dit anders moet. m
Overigens vind ik Diemers een prima speler en hij mag absoluut blijven wat mij betreft. Als het trouwens ook een beweegreden is dat hij Cambuurfan is, dan verwacht ik ook dat we een jongen als Nartey vanaf nu iets positiever beoordelen. Want blijkbaar mogen we op een jonge jongen uit de stad veel kritischer zijn dan op een duurbetaalde oudere jongen uit de stad.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: janou op juni 24, 2025, 02:05:40
Citaat van: Josli op juni 23, 2025, 22:19:26
Dit bedoel ik dus. Iemand roept hier dat Pauwels en Galvez niet diep gaan en Diemers de bal daarom niet kwijt kan. Ik denk dat het juist door Diemers komt dat ze nooit diep lopen. Ik snap dan ook best dat de techische staf vind dat dit anders moet. m
Overigens vind ik Diemers een prima speler en hij mag absoluut blijven wat mij betreft. Als het trouwens ook een beweegreden is dat hij Cambuurfan is, dan verwacht ik ook dat we een jongen als Nartey vanaf nu iets positiever beoordelen. Want blijkbaar mogen we op een jonge jongen uit de stad veel kritischer zijn dan op een duurbetaalde oudere jongen uit de stad.

Waarom zouden Pauwels en Galvez niet diepgaan door Diemers? Linkerkant vind ik by far onze gevaarlijkste kant. Ik vind dat Diemers, Galvez en Pauwels elkaar fijn vinden. Rechter kant vind ik minder soepel lopen.

Overigens vind ik niet dat wij Nartey of Diemers positiever moeten beoordelen omdat ze uit de stad komen. Als Diemers/Nartey slecht speelt, mogen wij dat gewoon benoemen toch?


Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: upweer op juni 24, 2025, 08:24:34
Citaat van: janou op juni 24, 2025, 02:05:40
Waarom zouden Pauwels en Galvez niet diepgaan door Diemers? Linkerkant vind ik by far onze gevaarlijkste kant. Ik vind dat Diemers, Galvez en Pauwels elkaar fijn vinden. Rechter kant vind ik minder soepel lopen.

Overigens vind ik niet dat wij Nartey of Diemers positiever moeten beoordelen omdat ze uit de stad komen. Als Diemers/Nartey slecht speelt, mogen wij dat gewoon benoemen toch?


Helemaal mee eens,
Maar zo slecht was het allemaal toch niet en toch 3e worden?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op juni 24, 2025, 08:40:40
Citaat van: janou op juni 23, 2025, 15:57:35
Vanuit supportersemotie begrijp ik dat.

Maar we vergeten even dat het wel zijn werk is, en dat Diemers ook weet dat hij na het voetballen gewoon weer ander werk moet gaan zoeken zonder enige normale werkervaring. Dus dan kan je makkelijk zeggen van teken gewoon voor twee jaar en een derde komt vanzelf, maar dan verdiep je je niet echt in de overwegingen die zo'n jongen moet maken. Dan kan dat ene contractjaar wel degelijk een verschil maken. En als hij afgelopen jaar al zelf water bij de wijn hebt gedaan, begrijp ik wellicht ook nog wel dat het hem ook om respect gaat. Overigens is hij ook niet groter dan de club, dus Cambuur heeft ook het volste recht om te zeggen dat ze er geen vertrouwen in hebben dat hij nog 3 jaar de ploeg gaat dragen of dat ze financieel niet dat risico kunnen nemen. Kan naast elkaar bestaan. Zou ik zelf enorm zonde vinden, maar mijn mening doet daarin niet toe.

We zullen wel zien waar hij naar vertrekt en voor hoe lang. Ik heb zelf totaal geen inzicht in de salarissen en kan me prima voorstellen dat Diemers de best betaalde speler is en zal zijn. Echter dient hij niet significant meer te moeten verdienden dan anderen. Een scheef salarishuis ben ik absoluut geen voorstander van. Aansluitend vind ik hem voetballend ook niet significant meer toevoegen om zo'n verschil te verantwoorden. Laat de selectie aub niet topzwaar zijn.

CiteerEn jij ziet het als charme offensief van Diemers, ik zie het gewoon als een supporter die oprecht blij is om voor zijn Cambuur te spelen. Een charme offensief is tijdelijk, terwijl Diemers zich altijd als Cambuursupporter heeft uitgelaten. Dus ik vind het totaal onnodig en zelfs misschien wel respectloos om zijn lovende woorden af te doen als charme offensief.

Hij geeft enerzijds aan dat hij blij is om voor 'zijn' club te spelen. Tegelijkertijd geeft hij aan hoe fijn hij het vindt dat hij in Leeuwarden zit ivm stabiliteit, familie etc. Dat zijn in mijn ogen twee verschillende zaken. Dat is in feite niet relevant voor een zakelijke relatie maar enkel iets op persoonlijk vlak. En hoewel dat ook belangrijk is impliceert hij daarmee wel iets. Ik vind dat eerder respectloos naar een groot deel van de supporters die hij valse hoop geeft dan andersom.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 24, 2025, 08:49:08
Citaat van: janou op juni 24, 2025, 02:05:40
Waarom zouden Pauwels en Galvez niet diepgaan door Diemers? Linkerkant vind ik by far onze gevaarlijkste kant. Ik vind dat Diemers, Galvez en Pauwels elkaar fijn vinden. Rechter kant vind ik minder soepel lopen.

Overigens vind ik niet dat wij Nartey of Diemers positiever moeten beoordelen omdat ze uit de stad komen. Als Diemers/Nartey slecht speelt, mogen wij dat gewoon benoemen toch?
Galvez staat dan te hoog en Diemers is in de omschakeling gewoon slecht dat word er bedoeld. Denbosch uit , Graafschap thuis werd daar door de tegenstander van geprofiteerd. Ook niet te moeilijk over doen want zo heeft iedere speler wel een minder ding. Je kunt ook zeggen dat Nieling dan beter moet staan en Smand dan de spits moet overnemen? dan ga je weer veel verder in de materie
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: janou op juni 24, 2025, 08:58:10
Citaat van: papier op juni 24, 2025, 08:40:40
We zullen wel zien waar hij naar vertrekt en voor hoe lang. Ik heb zelf totaal geen inzicht in de salarissen en kan me prima voorstellen dat Diemers de best betaalde speler is en zal zijn. Echter dient hij niet significant meer te moeten verdienden dan anderen. Een scheef salarishuis ben ik absoluut geen voorstander van. Aansluitend vind ik hem voetballend ook niet significant meer toevoegen om zo'n verschil te verantwoorden. Laat de selectie aub niet topzwaar zijn.

Hij geeft enerzijds aan dat hij blij is om voor 'zijn' club te spelen. Tegelijkertijd geeft hij aan hoe fijn hij het vindt dat hij in Leeuwarden zit ivm stabiliteit, familie etc. Dat zijn in mijn ogen twee verschillende zaken. Dat is in feite niet relevant voor een zakelijke relatie maar enkel iets op persoonlijk vlak. En hoewel dat ook belangrijk is impliceert hij daarmee wel iets. Ik vind dat eerder respectloos naar een groot deel van de supporters die hij valse hoop geeft dan andersom.

Over kwaliteit kan de mening inderdaad verschillen. Met je eens dat het verschil niet te groot moet zijn uiteraard.

Maar waarom is het respectloos naar supporters toe? Hij geeft toch geen valse hoop? Geeft duidelijk aan dat ie weg gaat met ??n jaar contract. Dat kan toch volledig los staan van het feit dat zijn hart wel bij Cambuur ligt en dat hij blij is om voor Cambuur te spelen? 
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op juni 24, 2025, 10:14:09
Citaat van: janou op juni 24, 2025, 02:05:40
Linkerkant vind ik by far onze gevaarlijkste kant.

Wat niet zo raar is, omdat we eigenlijk zonder rechterkant speelden.
Balk moet echt verkocht worden, want anders krijgen we datzelfde probleem weer.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 24, 2025, 10:21:09
Hoezo moet die verkocht worden? Dat geldt eerder voor Pauwels die veel meer oplevert.
En uiteindelijk hebben we toch meer dan 1 of 2 vleugelaanvallers nodig en hij blijft wel goaltjes meepikken.
Er moet nog wel een ander type rechterspits bij, dat ben ik wel met je eens.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op juni 24, 2025, 10:32:03
Omdat hij uit zijn contract loopt en het qua goals bijna nooit beter kan doen dan dit seizoen.
Maar dus vooral ook omdat hij geen buiten is. Vloeiende aanvallen komen daar niet vandaan. Dat zie je ook terug in het aantal assists van Balk afgelopen seizoen.

Wat mij betreft is Balk een ?moet? en Pauwels een ?mag?.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op juni 24, 2025, 10:51:51
Klopt Balk moet je verkopen voor een paar ton.
Pauwels mag voor mij nog een jaartje blijven.

Er zijn nog steeds geen spelers vertrokken B.v. Nieling,Diemers en Mercera.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: janou op juni 24, 2025, 10:55:47
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op juni 24, 2025, 10:32:03
Omdat hij uit zijn contract loopt en het qua goals bijna nooit beter kan doen dan dit seizoen.
Maar dus vooral ook omdat hij geen buiten is. Vloeiende aanvallen komen daar niet vandaan. Dat zie je ook terug in het aantal assists van Balk afgelopen seizoen.

Wat mij betreft is Balk een ?moet? en Pauwels een ?mag?.

Helemaal mee eens hoor. Balk is goed genoeg, maar past eigenlijk niet goed in een 3 spitsen systeem met veel balbezit. Bij een ploeg op de counter speelt of die 4-4-2 speelt is hij levensgevaarlijk. Ik zou hem als onderkant Eredivisie meteen ophalen.

Overigens zijn er idd nog geen spelers vertrokken. Voor zoals het nu staat hebben we echt een mooie selectie, afhankelijk van hoe goed binder en zijn concurrent is. En rechtsbuiten moet nog wat bij.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 24, 2025, 10:59:59
Citaat van: Noordcambuur op juni 24, 2025, 10:51:51
Klopt Balk moet je verkopen voor een paar ton.
Pauwels mag voor mij nog een jaartje blijven.

Er zijn nog steeds geen spelers vertrokken B.v. Nieling,Diemers en Mercera.
Paar ton? Minimaal 500K anders lekker houden...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: michello op juni 24, 2025, 11:00:06
Citaat van: Noordcambuur op juni 24, 2025, 10:51:51
Klopt Balk moet je verkopen voor een paar ton.
Pauwels mag voor mij nog een jaartje blijven.

Er zijn nog steeds geen spelers vertrokken B.v. Nieling,Diemers en Mercera.

Balk verkopen en bijvoorbeeld Nunnely in!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 24, 2025, 11:01:26
Citaat van: michello op juni 24, 2025, 11:00:06
Balk verkopen en bijvoorbeeld Nunnely in!
Die laatste haalt zijn neus op voor de KKD..
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: justremco op juni 24, 2025, 11:04:10
Citaat van: Derkx R.H. op juni 24, 2025, 11:01:26
Die laatste haalt zijn neus op voor de KKD..

Zou een prima stap voor m zijn denk ik maar zal allemaal om de poen draaien
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 24, 2025, 11:06:51
Citaat van: justremco op juni 24, 2025, 11:04:10
Zou een prima stap voor m zijn denk ik maar zal allemaal om de poen draaien
Dat en een stukje zelfoverschatting, PEC hikt ook tegen de salariseisen aan.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Josli op juni 24, 2025, 20:19:25
Citaat van: janou op juni 24, 2025, 02:05:40
Waarom zouden Pauwels en Galvez niet diepgaan door Diemers? Linkerkant vind ik by far onze gevaarlijkste kant. Ik vind dat Diemers, Galvez en Pauwels elkaar fijn vinden. Rechter kant vind ik minder soepel lopen.

Overigens vind ik niet dat wij Nartey of Diemers positiever moeten beoordelen omdat ze uit de stad komen. Als Diemers/Nartey slecht speelt, mogen wij dat gewoon benoemen toch?

Het ging me er meer om dat sommigen hier vinden dat als Diemers slecht speelt, dit aan anderen ligt. Ik vind overigens de linkerkant qua potentieel er totaal niet uitkomen en ik vind helemaal niet dat zij elkaar fijn vinden. Als ik dat vergelijk met Bangura, Maulun, Kallon (dat mag je kwalitatief best met elkaar vergelijken denk ik) dan vind ik het maar bijzonder matig zelfs.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: janou op juni 24, 2025, 20:32:44
Citaat van: Bankzitter op juni 24, 2025, 19:35:51
Mooie inhoudelijke reactie  :thumbsup
laatste  contractjaar had ik even over het hoofd gezien. Het blijft wel een risico om beide te verkopen want we zitten niet ruim in de buitenspelers.

Eens, maar zal denk ik toch gebeuren. Een volledig nieuwe voorhoede, dat wordt afwachten.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: janou op juni 24, 2025, 20:40:49
Citaat van: Josli op juni 24, 2025, 20:19:25
Het ging me er meer om dat sommigen hier vinden dat als Diemers slecht speelt, dit aan anderen ligt. Ik vind overigens de linkerkant qua potentieel er totaal niet uitkomen en ik vind helemaal niet dat zij elkaar fijn vinden. Als ik dat vergelijk met Bangura, Maulun, Kallon (dat mag je kwalitatief best met elkaar vergelijken denk ik) dan vind ik het maar bijzonder matig zelfs.

Dat kan je simpelweg niet vergelijken want er doen nog 8 andere spelers mee. Opbouw met de keeper, CV's en Hoedemakers verliep vlekkeloos. Dat was dit jaar compleet anders. Dat moet je echt niet onderschatten. Daarnaast is Pauwels niet zo ervaren als dat Kallon dat toen was. Die heeft 2 jaar kunnen rijpen eerst.

Los van dat die vergelijking niet kan ben ik het alsnog niet met je eens. Onze linkerkant van 2e seizoenshelft was de beste van de KKD in mijn optiek.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Josli op juni 24, 2025, 21:57:44
Tja. Dat mag jij vinden. Ik hoop dat de technische staf kritischer kijkt. Ik ben het overigens wel met je eens dat Hoedemakers/Schouten een aantal klassen beter was, dan wat er nu staat. Individueel vind ik Galvez, Diemers en Pauwels ook prima spelers. Maar het past niet goed in elkaar. 
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 24, 2025, 22:02:05
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op juni 24, 2025, 10:32:03
Omdat hij uit zijn contract loopt en het qua goals bijna nooit beter kan doen dan dit seizoen.
Maar dus vooral ook omdat hij geen buiten is. Vloeiende aanvallen komen daar niet vandaan. Dat zie je ook terug in het aantal assists van Balk afgelopen seizoen.

Wat mij betreft is Balk een ?moet? en Pauwels een ?mag?.

Mooie inhoudelijke reactie. Had even gemist dat Balk in het laatste contract jaar zit.
Ik zou iig niet zowel Pauwels als Balk verkopen want we zitten krap in de buitenspelers.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 24, 2025, 22:18:11
Bijzonder dat het in een topic over Mark Diemers het al 1 1/2 pagina over andere spelers van ons gaat kan dat niet beter in het topic seizoen 25-26?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: upweer op juni 24, 2025, 22:39:13
Mark mut blieve :scc
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op juni 24, 2025, 22:50:29
Citaat van: upweer op juni 24, 2025, 22:39:13
Mark mut blieve :scc
|:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Stiens op juni 25, 2025, 15:35:01
Mogelijk vertrekt er deze zomer ook een speler transfervrij. En niet de minste. Het verhaal is bekend: Mark Diemers heeft een clausule in zijn contract, waardoor hij Cambuur tot en met 8 juli kosteloos kan verlaten.

Lambooij: ,,Mark wilde zelf een exit-clausule in zijn verbintenis. Hij staat gewoon nog een jaar bij ons onder contract. Hij mag zelf kiezen of hij wil vertrekken. Mark heeft dus de regie. Hij wil zich graag langer binden aan de club. We hebben daar met hem over gesproken, maar hebben ook onze financi?le mogelijkheden en beperkingen. Voor Mark klopte dat totale plaatje niet. Dat kan. Vooropgesteld, ik hoop dat hij blijft, maar we hebben vorig jaar allemaal deze clausule ondertekend. En daar houden wij ons aan.?

Bron: LC.nl
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op juni 25, 2025, 15:44:47
Echt he-le-maal niets nieuws toch? Maar LC heeft weer een stukje!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op juni 25, 2025, 15:49:13
Citaat van: Lambooij op juni 25, 2025, 15:35:01
Vooropgesteld, ik hoop dat hij blijft,
Bron: LC.nl

HOAX!
Lambooij heeft een hekel aan Mark!

Bron: Wiekie
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 25, 2025, 16:04:49
Voor die 20000 die hij per maand aan salaris heeft kun je ook 2 andere leuke voetballer halen en misschien dat Souren zich beter ontwikkeld
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op juni 25, 2025, 16:10:52
Citaat van: Oud Cambuur op juni 25, 2025, 16:04:49
Voor die 20000 die hij per maand aan salaris heeft kun je ook 2 andere leuke voetballer halen en misschien dat Souren zich beter ontwikkeld
zeker, en dan vooral spelers van 21- 22 jaar halen.
Het liefst zoals die half geblesserde jong-az er.

Dan weten we wel zeler dat we niet bovenin mee gaan draaien.


Volgens mij zonder Diemers zijn alle spelers onder de 24?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 25, 2025, 17:10:09
Ik mis het feit in het LC dat er deze week weer gesproken wordt met Diemers, waarbij ook AdG, HdJ en LL aanwezig zullen zijn.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 25, 2025, 21:17:15
Citaat van: Derkx R.H. op juni 25, 2025, 17:10:09
Ik mis het feit in het LC dat er deze week weer gesproken wordt met Diemers, waarbij ook AdG, HdJ en LL aanwezig zullen zijn.
henk wil heel graag dat ie blijft en dat wil Diemers zelf ook heel graag. Zou mooi zijn als PK ook bij dat gesprek is. Vroeger zat Jan Riedstra zelf bij dat soort gesprekken met de grote jongens. Meende dat Jansen toen in een half uur weer buiten was met een contract.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: upweer op juni 25, 2025, 21:27:05
Citaat van: sunderland op juni 25, 2025, 21:17:15
henk wil heel graag dat ie blijft en dat wil Diemers zelf ook heel graag. Zou mooi zijn als PK ook bij dat gesprek is. Vroeger zat Jan Riedstra zelf bij dat soort gesprekken met de grote jongens. Meende dat Jansen toen in een half uur weer buiten was met een contract.

Deze week is er weer een gesprek
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op juni 26, 2025, 07:26:14
Citaat van: sunderland op juni 25, 2025, 21:17:15
henk wil heel graag dat ie blijft en dat wil Diemers zelf ook heel graag. Zou mooi zijn als PK ook bij dat gesprek is. Vroeger zat Jan Riedstra zelf bij dat soort gesprekken met de grote jongens. Meende dat Jansen toen in een half uur weer buiten was met een contract.

Dan hoop ik dat ze dingen wel wat beter opschrijven met betrekking tot PK. Met Riedstra heeft het ons bijna onze club gekost!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op juni 26, 2025, 08:07:35
Citaat van: Lore op juni 26, 2025, 07:26:14
Dan hoop ik dat ze dingen wel wat beter opschrijven met betrekking tot PK. Met Riedstra heeft het ons bijna onze club gekost!

Zo is het, eigen broek ophouden. En daar hoort ook een gezond salarishuis bij. Dan moet je keuzes maken, als dat betekent dat je niet verder gaat voor Diemers dan is dat zo. Zoals we in het filmpje met de Graaf hebben kunnen zien is het aanbod al aan de bovenkant, dan houdt het een keer op.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op juni 26, 2025, 08:11:55
Citaat van: papier op juni 26, 2025, 08:07:35
Zo is het, eigen broek ophouden. En daar hoort ook een gezond salarishuis bij. Dan moet je keuzes maken, als dat betekent dat je niet verder gaat voor Diemers dan is dat zo. Zoals we in het filmpje met de Graaf hebben kunnen zien is het aanbod al aan de bovenkant, dan houdt het een keer op.

Precies en dat valt niemand kwalijk te nemen. Mark moet het in een paar jaar verdienen en Cambuur moet  binnen de begroting blijven. Maar hij is nog niet weg!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: drg op juni 26, 2025, 09:29:58
Citaat van: Lore op juni 26, 2025, 08:11:55
Mark moet het in een paar jaar verdienen

Ik blijf dat altijd zo'n rotargument vinden. Alsof ze een arbeidsbeperking hebben na hun voetbalcarriere.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: janou op juni 26, 2025, 09:52:26
Citaat van: drg op juni 26, 2025, 09:29:58
Ik blijf dat altijd zo'n rotargument vinden. Alsof ze een arbeidsbeperking hebben na hun voetbalcarriere.

In bepaalde zin wel, zijn waarschijnlijk nooit naar school gegaan en hebben nul werkervaring. Dus dat zou je prima kunnen zien als een beperking om aan een baan te komen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 26, 2025, 09:53:10
Slot verdient nu meer dan als speler, toch?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Poetser op juni 26, 2025, 09:54:31
Citaat van: janou op juni 26, 2025, 09:52:26
In bepaalde zin wel, zijn waarschijnlijk nooit naar school gegaan en hebben nul werkervaring. Dus dat zou je prima kunnen zien als een beperking om aan een baan te komen.

Ze zoeken bij Caparis altiet wel mensen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Arno A op juni 26, 2025, 11:00:40
Citaat van: janou op juni 26, 2025, 09:52:26
In bepaalde zin wel, zijn waarschijnlijk nooit naar school gegaan en hebben nul werkervaring. Dus dat zou je prima kunnen zien als een beperking om aan een baan te komen.

Is nu gelukkig beter geregeld ; ( vroeger sigarenwinkel beginnen )

SC Cambuur en onderwijs

We vinden het belangrijk dat elke speler uit onze jeugdopleiding een startkwalificatie haalt op onderwijsgebied. Om onderwijs en topsport goed met elkaar te kunnen combineren, hebben we twee onderwijspartners aan de jeugdopleiding verbonden. Zodoende kan het trainingsschema en het schoolprogramma zo goed mogelijk op elkaar afgestemd worden. Voor voortgezet onderwijs is er een samenwerking met OSG Piter Jelles en voor het MBO met het Firda. Daarnaast hebben we ?op maat? ook contacten met NHL Stenden en het Johan Cruijff College in Groningen.

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Andy King op juni 26, 2025, 11:02:09
Citaat van: janou op juni 26, 2025, 09:52:26
In bepaalde zin wel, zijn waarschijnlijk nooit naar school gegaan en hebben nul werkervaring. Dus dat zou je prima kunnen zien als een beperking om aan een baan te komen.

Misschien zijn daar mogelijkheden? Een opleidingstraject als trainer na zijn actieve voetbalcarri?re. Zonder garanties natuurlijk.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op juni 26, 2025, 11:08:09
Citaat van: drg op juni 26, 2025, 09:29:58
Ik blijf dat altijd zo'n rotargument vinden. Alsof ze een arbeidsbeperking hebben na hun voetbalcarriere.

Vind ik ook. Enerzijds heb je ook de tijd en mogelijkheden om een opleiding te doen tijdens je carri?re, zat spelers die dat doen. Anderzijds heb je ook daarna nog wel de mogelijkheid om dat te doen en is het ook niet erg om op latere leeftijd met minder ervaring te beginnen.

Los van salaris doe je toch ook werk omdat je iets belangrijk vindt en iets bij wil dragen? En brengt het je als het goed is ook waardering, eigenwaarde en hopelijk een leuke omgeving met collega's? Ik zou zelf niet voor het dubbele van een leuke naar een klotebaan gaan. Kennelijk vindt Diemers de euro's + het feit dat hij in een vertrouwde omgeving werkt en werkt bij zijn favoriete voetbalclub niet voldoende tov werken bij een andere club met een hoger salaris. Dan kan ik maar een conclusie trekken, de euro's wegen zwaarder dan de andere factoren. Is niet erg, mag allemaal. Trek lekker die conclusie en ga door.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 26, 2025, 11:20:29
Denk dat Mark graag naar zijn carri?re verder in het voetbal wil als trainer 
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 26, 2025, 11:22:12
Citaat van: Oud Cambuur op juni 26, 2025, 11:20:29
Denk dat Mark graag naar zijn carri?re verder in het voetbal wil als trainer
Na zijn eigen zeggen ziet hij meer in het TD/TM schap van een club..
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Korezev op juni 26, 2025, 12:29:25
Citaat van: papier op juni 26, 2025, 11:08:09
Vind ik ook. Enerzijds heb je ook de tijd en mogelijkheden om een opleiding te doen tijdens je carri?re, zat spelers die dat doen. Anderzijds heb je ook daarna nog wel de mogelijkheid om dat te doen en is het ook niet erg om op latere leeftijd met minder ervaring te beginnen.

Los van salaris doe je toch ook werk omdat je iets belangrijk vindt en iets bij wil dragen? En brengt het je als het goed is ook waardering, eigenwaarde en hopelijk een leuke omgeving met collega's? Ik zou zelf niet voor het dubbele van een leuke naar een klotebaan gaan. Kennelijk vindt Diemers de euro's + het feit dat hij in een vertrouwde omgeving werkt en werkt bij zijn favoriete voetbalclub niet voldoende tov werken bij een andere club met een hoger salaris. Dan kan ik maar een conclusie trekken, de euro's wegen zwaarder dan de andere factoren. Is niet erg, mag allemaal. Trek lekker die conclusie en ga door.
Geloof jij echt nog in sprookjes?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op juni 26, 2025, 13:30:19
Citaat van: Korezev op juni 26, 2025, 12:29:25
Geloof jij echt nog in sprookjes?

Vrij armoedige post van je, dat kan je vast beter.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 26, 2025, 13:52:12
Vind niet overal wat van man. Laat iedere speler zijn eigen leven bepalen in alles.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Korezev op juni 26, 2025, 13:52:27
Heb jij ooit een voetballer gezien die bij zijn ploeg blijf terwijl hij ergens anders tig keer zoveel kan verdienen.
Als ze jou benaderen en je  kunt 3 keer zoveel verdienen, dan zeg jij nee omdat jij zulke vreselijk lieve collega's hebt.
Droom lekker door en word weer wakker in de werkelijke wereld
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op juni 26, 2025, 14:21:00
Citaat van: Korezev op juni 26, 2025, 13:52:27
Heb jij ooit een voetballer gezien die bij zijn ploeg blijf terwijl hij ergens anders tig keer zoveel kan verdienen.
Als ze jou benaderen en je  kunt 3 keer zoveel verdienen, dan zeg jij nee omdat jij zulke vreselijk lieve collega's hebt.
Droom lekker door en word weer wakker in de werkelijke wereld

Je gaat voorbij aan een aantal zaken die ik heb beschreven.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op juni 26, 2025, 14:34:30
Citaat van: drg op juni 26, 2025, 09:29:58
Ik blijf dat altijd zo'n rotargument vinden. Alsof ze een arbeidsbeperking hebben na hun voetbalcarriere.

Okay, misschien is de formulering niet helemaal goed. Ze hebben tijdens hun carri?re als voetballer de mogelijkheid om de risico's na hun carri?re enorm te beperken.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: moodygrunn op juni 26, 2025, 18:25:42
Citaat van: Korezev op juni 26, 2025, 13:52:27
Heb jij ooit een voetballer gezien die bij zijn ploeg blijf terwijl hij ergens anders tig keer zoveel kan verdienen.
Als ze jou benaderen en je  kunt 3 keer zoveel verdienen, dan zeg jij nee omdat jij zulke vreselijk lieve collega's hebt.
Droom lekker door en word weer wakker in de werkelijke wereld
Er is een enkeling, zoals Totti. Maar dat is eerder uitzondering dan regel
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: NRG op juni 26, 2025, 18:52:26
Citaat van: Korezev op juni 26, 2025, 13:52:27
Heb jij ooit een voetballer gezien die bij zijn ploeg blijf terwijl hij ergens anders tig keer zoveel kan verdienen.
Als ze jou benaderen en je  kunt 3 keer zoveel verdienen, dan zeg jij nee omdat jij zulke vreselijk lieve collega's hebt.
Droom lekker door en word weer wakker in de werkelijke wereld


Uiteindelijk draait het altijd om geld. Als Diemers ergens 2 of 3 keer zoveel kan verdienen zo ie wel gek zijn om bij Cambuur te blijven. Aan de andere kant denk ik ook dat Cambuur opgelucht is als ie vertrekt. Drukt nu wel zwaar op het spelersbudget.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 26, 2025, 18:55:44
Citaat van: NRG op juni 26, 2025, 18:52:26

Uiteindelijk draait het altijd om geld. Als Diemers ergens 2 of 3 keer zoveel kan verdienen zo ie wel gek zijn om bij Cambuur te blijven. Aan de andere kant denk ik ook dat Cambuur opgelucht is als ie vertrekt. Drukt nu wel zwaar op het spelersbudget.
We zitten straks op 3,2 miljoen(2,7 nu) hoezo drukt hij zwaar op de spelersbegroting?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: NRG op juni 26, 2025, 18:58:24
Citaat van: Derkx R.H. op juni 26, 2025, 18:55:44
We zitten straks op 3,2 miljoen(2,7 nu) hoezo drukt hij zwaar op de spelersbegroting?

Omdat het binnen de huidige selectie een grootverdiener is. Voor Diemers haal je twee andere spelers.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 26, 2025, 19:06:16
Citaat van: NRG op juni 26, 2025, 18:58:24
Omdat het binnen de huidige selectie een grootverdiener is. Voor Diemers haal je twee andere spelers.
Die zijn er altijd binnen selectie, maar twee spelers met de zelfde kwaliteiten op het veld en daarbuiten? Je hebt het over de beste KKD speler(VI) en constantste speler. Ik kan me de eerste wedstrijden zonder hem nog wel herinneren...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: NRG op juni 26, 2025, 19:14:06
Citaat van: Derkx R.H. op juni 26, 2025, 19:06:16
Die zijn er altijd binnen selectie, maar twee spelers met de zelfde kwaliteiten op het veld en daarbuiten? Je hebt het over de beste KKD speler(VI) en constantste speler. Ik kan me de eerste wedstrijden zonder hem nog wel herinneren...

Van mij mag ie blijven hoor. Ik betaal maar een heel klein deel van zijn salaris.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Sonnema op juni 26, 2025, 19:33:17
Je beste voetballer en van mij mag hij ook zeker blijven. Alleen bepaald hij niet altijd waar hij speelt, op 10 is hij beter dan alles van achteruit willen bepalen. Corners aan een ander overlaten en niet alle vrijetrappen op willen eisen. Beide zullen water bij de wijn moeten doen om er uit te komen, maar niet ten koste van alles.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 26, 2025, 23:05:42
Citaat van: NRG op juni 26, 2025, 18:58:24
Omdat het binnen de huidige selectie een grootverdiener is. Voor Diemers haal je twee andere spelers.
je haalt sowieso 2 middelmatige spelers dan. Die hebben we wel genoeg
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op juni 27, 2025, 07:45:22
 _O_ _O_
Citaat van: sunderland op juni 26, 2025, 23:05:42
je haalt sowieso 2 middelmatige spelers dan. Die hebben we wel genoeg
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: PePe op juni 27, 2025, 09:06:10
Diemers mag van mij blijven, maar een Feijenoord salaris bij Cambuur zit er echt niet in.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 27, 2025, 09:14:39
Citaat van: PePe op juni 27, 2025, 09:06:10
Diemers mag van mij blijven, maar een Feijenoord salaris bij Cambuur zit er echt niet in.
Wij betalen ook geen Feijenoord salaris, snap niet waarom je link legt...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 27, 2025, 09:19:25
Citaat van: Derkx R.H. op juni 27, 2025, 09:14:39
Wij betalen ook geen Feijenoord salaris, snap niet waarom je link legt...
idd . Gaat nergens over, als hij bij Feyenoord 6 ton had en hier 2 ton dan kun je het een beetje in het juiste perspectief plaatsen waarom hij twijfelt. In Zweden zal het daar tussenin zitten .
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: diekhuzen op juni 27, 2025, 12:35:34
Is en blijft een broodvoetballer. Afsluiten bij je eigen club of een paar ton extra?  Heeft waarschijnlijk aardig vermogen opgebouwd.
Het is clich? dat een voetballer alles tijdens zijn carri?re moet verdienen. Het is vooral in een relatief korte periode veel verdienen en daar is bijna iedereen wel gevoelig voor. Vorige jaar was het lekker in Leeuwarden wonen met gezin en dat is nu blijkbaar minder relevant.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 27, 2025, 14:55:18
Het grote probleem lijkt mij op dit moment dat er nog te veel onzekerheid is over financi?n waardoor we alleen een langdurig contract met lager salaris kunnen bieden.

Met wat goede transfers en het "plan Kooij" kan de vlag in de winterstop wel weer anders hangen. Dus waarom niet tegen het huidige salaris door en de afspraak maken dat ze in de winter over verlenging praten?  Met als "gentlemen's agreement" dat als er nog steeds niets mogelijk is, Diemers vrij is om een andere club te zoeken.  Maar ook met een grote kans dat ze er dan wel uitkomen omdat er inmiddels wat meer ruimte is gekomen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: janou op juni 27, 2025, 14:57:49
Citaat van: Bankzitter op juni 27, 2025, 14:55:18
Het grote probleem lijkt mij op dit moment dat er nog te veel onzekerheid is over financi?n waardoor we alleen een langdurig contract met lager salaris kunnen bieden.

Met wat goede transfers en het "plan Kooij" kan de vlag in de winterstop wel weer anders hangen. Dus waarom niet tegen het huidige salaris door en de afspraak maken dat ze in de winter over verlenging praten?  Met als "gentlemen's agreement" dat als er nog steeds niets mogelijk is, Diemers vrij is om een andere club te zoeken.  Maar ook met een grote kans dat ze er dan wel uitkomen omdat er inmiddels wat meer ruimte is gekomen.

Lijkt mij een hele eerlijke oplossing.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Andy King op juni 27, 2025, 15:51:53
Citaat van: diekhuzen op juni 27, 2025, 12:35:34
Is en blijft een broodvoetballer. Afsluiten bij je eigen club of een paar ton extra?  Heeft waarschijnlijk aardig vermogen opgebouwd.
Het is clich? dat een voetballer alles tijdens zijn carri?re moet verdienen. Het is vooral in een relatief korte periode veel verdienen en daar is bijna iedereen wel gevoelig voor. Vorige jaar was het lekker in Leeuwarden wonen met gezin en dat is nu blijkbaar minder relevant.

Misschien een clich?, maar daarom niet minder waar. Meestal het geval bij clich?s.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 27, 2025, 16:02:47
Citaat van: diekhuzen op juni 27, 2025, 12:35:34
Is en blijft een broodvoetballer. Afsluiten bij je eigen club of een paar ton extra?  Heeft waarschijnlijk aardig vermogen opgebouwd.
Het is clich? dat een voetballer alles tijdens zijn carri?re moet verdienen. Het is vooral in een relatief korte periode veel verdienen en daar is bijna iedereen wel gevoelig voor. Vorige jaar was het lekker in Leeuwarden wonen met gezin en dat is nu blijkbaar minder relevant.

Flauwe kul zijn gezin wil heel graag in Leeuwarden blijven wonen daarom denk ik dat als hij weg gaat dan naar een Nederlandse club kan zijn gezin hier blijven
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 27, 2025, 16:08:10
Citaat van: Oud Cambuur op juni 27, 2025, 16:02:47
Flauwe kul zijn gezin wil heel graag in Leeuwarden blijven wonen daarom denk ik dat als hij weg gaat dan naar een Nederlandse club kan zijn gezin hier blijven
Dkv heeft ook interesse getoond
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: nee,wel? op juni 27, 2025, 16:17:37
voetballers mutte niet su janke over geld at su nou wel of niet prestere,de centen komme wel, at dou en ik een maand niet prestere mutte we op kantoor komme,en menigeen krijt in januari een jaaropgaaf en en ziet dat ie ut afgelopen jaar weer aan ut swoegen weest is en weer amper 30.000 euro bijelkaar sprokkeld het. su zwaar he su ut niet bitsie traine, bitsie fitnesse, kutwedstried spele en heu de centen bin weer binnen.......betaald voetballer ut is geen hogere wiskunde
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Poetser op juni 27, 2025, 16:39:53
Citaat van: sunderland op juni 27, 2025, 16:08:10
Dkv heeft ook interesse getoond

Haha dat gaat echt niet gebeuren
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op juni 27, 2025, 17:38:54
Bankje warm houden daar en wel 2 ton opstrijken. Keuzes...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Benniepos op juni 27, 2025, 21:08:42
Als ik AdG mag geloven, is het niet alleen geld. Diemers heeft ook punten ter verbetering te horen gekregen. En dat was bij hem ook niet goed gevallen
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Inferno-058 op juni 28, 2025, 14:02:50
Heb nog steeds een goed gevoel betreft het verlengen...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op juni 28, 2025, 15:03:26
Citaat van: Benniepos op juni 27, 2025, 21:08:42
Als ik AdG mag geloven, is het niet alleen geld. Diemers heeft ook punten ter verbetering te horen gekregen. En dat was bij hem ook niet goed gevallen

Misschien moest Mark even met beide beentjes op de grond worden gezet.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Inferno-058 op juni 28, 2025, 15:13:25
Hij blijft nog een seizoen aldus Diemers op z?n Instagram
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Andy King op juni 28, 2025, 15:17:36
Citaat van: Inferno-058 op juni 28, 2025, 15:13:25
Hij blijft nog een seizoen aldus Diemers op z?n Instagram

Nou, kunnen alle azijnzeikers op dit forum weer even in hun mandje.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wacko jacko op juni 28, 2025, 15:32:33
Waarvan akte!!!!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Huizen op juni 28, 2025, 15:42:27
Duidelijk verhaal richting de directie

https://www.vi.nl/video/diemers-legt-uit-waarom-hij-ondanks-exit-clausule-bij-cambuur-blijft

Mooi nieuws!  |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: oost op juni 28, 2025, 15:45:30
Geweldig dat hij blijft  |:)

Hopelijk gaat zijn rendement wel omhoog ten opzichte van afgelopen seizoen. Want daar hadden de (azijn) zeikers zeker wel gelijk in
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Harry L. op juni 28, 2025, 15:46:02
Heel mooi voor ons, verreweg onze beste speler
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 28, 2025, 15:53:52
Prachtig dat ie ook verteld waarom. Dat Lambooij de boosdoener was in het gesprek
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op juni 28, 2025, 15:54:47
Toch grappig dat sommigen diemers niet goed genoeg vinden voor Cambuur
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op juni 28, 2025, 15:54:58
En nu verder bouwen op naar nieuwe verdedigers en aanvallers.

Diemers goed gedaan :thumbsup
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Marc S op juni 28, 2025, 15:55:14
Erg blij dat hij blijft! Is verre weg onze beste speler (en eigenlijk de competitie) en een jongen van de stad.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 28, 2025, 15:56:00
Citaat van: oost op juni 28, 2025, 15:45:30
Geweldig dat hij blijft  |:)

Hopelijk gaat zijn rendement wel omhoog ten opzichte van afgelopen seizoen. Want daar hadden de (azijn) zeikers zeker wel gelijk in

Je hebt nu zoiezo een ander centraal duo waar in mijn beleving veel meer voetbal in zodat Diemers zich niet meer hoeft te laten inzakken om de bal op te halen. Dus zou mij niet verbazen als hij meer rendement gaat opleveren
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 28, 2025, 15:56:29
Geweldig nieuws.

En inderdaad , Lambooij spreek je 2x als speler: bij het tekenen en bij het bloemetje op de middenstip. Verder heb je daar als speler weinig mee te maken.

Ik zou de ploeg om Diemers heen bouwen zodat hij nog meer rendeert.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op juni 28, 2025, 15:58:10
Citaat van: sunderland op juni 28, 2025, 15:53:52
Prachtig dat ie ook verteld waarom. Dat Lambooij de boosdoener was in het gesprek

Dat zegt hij niet toch? Hij heeft het over de directie. Dat kunnen een aantal mensen zijn,  maar lambooij is manager, geen directie.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op juni 28, 2025, 16:02:15
Citaat van: Lore op juni 28, 2025, 15:58:10
Dat zegt hij niet toch? Hij heeft het over de directie. Dat kunnen een aantal mensen zijn,  maar lambooij is manager, geen directie.

Was denk ik eerder een sneer naar Ard die afgelopen week aangaf in interview bij Cambuur TV dat ze er niet komen om geld.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Yellow Army op juni 28, 2025, 16:13:55
Citaat van: Bernardo op juni 28, 2025, 16:02:15
Was denk ik eerder een sneer naar Ard die afgelopen week aangaf in interview bij Cambuur TV dat ze er niet komen om geld.

Ik denk dat ie ze gewoon allemaal bedoelt. Je mag er nl vanuit gaan dat de directie en TM als 1 stem aan de overlegtafel hebben gezeten
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 28, 2025, 16:14:49
Citaat van: Lore op juni 28, 2025, 15:58:10
Dat zegt hij niet toch? Hij heeft het over de directie. Dat kunnen een aantal mensen zijn,  maar lambooij is manager, geen directie.
technisch manager zegt hij !
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op juni 28, 2025, 16:15:14
Citaat van: Yellow Army op juni 28, 2025, 16:13:55
Ik denk dat ie ze gewoon allemaal bedoelt. Je mag er nl vanuit gaan dat de directie en TM als 1 stem aan de overlegtafel hebben gezeten

Ja je hebt gelijk, hij benoemd in het interview bij VI zowel directie als de technisch manager.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: oost op juni 28, 2025, 16:22:46
Citaat van: Oud Cambuur op juni 28, 2025, 15:56:00
Je hebt nu zoiezo een ander centraal duo waar in mijn beleving veel meer voetbal in zodat Diemers zich niet meer hoeft te laten inzakken om de bal op te halen. Dus zou mij niet verbazen als hij meer rendement gaat opleveren

Ik hoop met je mee.
Dat hij het kan staat niet ter discussie  :proost
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Stiens op juni 28, 2025, 16:35:55
Prachtig nieuws, de beste speler van de KKD blijft in Leeuwarden. |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: gobo op juni 28, 2025, 16:43:31
Heel mooi nieuws dit. Zijn we ook van dit geluk hier op het forum af. Souren die gaat maar beter renderen met Diemers. Aanpassen!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Destroyer op juni 28, 2025, 16:58:53
 |:) fantastisch nieuws  :scc
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Huizen op juni 28, 2025, 17:02:56
Amofa knalt naar voren dat gaat veel opleveren met Diemers. Kom aan  |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gabster op juni 28, 2025, 17:03:40
Jammer dat ie blijft, hij blijft Maar praten over geld dat Hij had kunnen verdienen, terwijl hijzelf de keuze maakte om voor Cambuur te spelen. Dan had Hij Maar een Andere keuze moeten maken vorig jaar.
Cambuur bied een salaris aan en als hij dat salaris accepteerd dan is dat volledig zijn keuze.

Slechte corners, teveel met een popie jopie houding naar supporters bezig zijn terwijl hij voor zijn ?kwaliteiten? onder de maat presteerde. En Dan nog ff voor de camera de directie en lambooij afvallen?.

En dat is Dan je ?aanvoerder?.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 28, 2025, 17:06:36
Citaat van: Gabster op juni 28, 2025, 17:03:40
Jammer dat ie blijft, hij blijft Maar praten over geld dat Hij had kunnen verdienen, terwijl hijzelf de keuze maakte om voor Cambuur te spelen. Dan had Hij Maar een Andere keuze moeten maken vorig jaar.
Cambuur bied een salaris aan en als hij dat salaris accepteerd dan is dat volledig zijn keuze.

Slechte corners, teveel met een popie jopie houding naar supporters bezig zijn terwijl hij voor zijn ?kwaliteiten? onder de maat presteerde. En Dan nog ff voor de camera de directie en lambooij afvallen?.

En dat is Dan je ?aanvoerder?.

Lachwekkende reactie dit
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Inferno-058 op juni 28, 2025, 17:14:25
Citaat van: Gabster op juni 28, 2025, 17:03:40
Jammer dat ie blijft, hij blijft Maar praten over geld dat Hij had kunnen verdienen, terwijl hijzelf de keuze maakte om voor Cambuur te spelen. Dan had Hij Maar een Andere keuze moeten maken vorig jaar.
Cambuur bied een salaris aan en als hij dat salaris accepteerd dan is dat volledig zijn keuze.

Slechte corners, teveel met een popie jopie houding naar supporters bezig zijn terwijl hij voor zijn ?kwaliteiten? onder de maat presteerde. En Dan nog ff voor de camera de directie en lambooij afvallen?.

En dat is Dan je ?aanvoerder?.
Ondermaats maar toch de beste speler. Dan wil ik niet weten hoe slecht volgens jou de rest was...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 28, 2025, 17:21:35
Heel belangrijke speler alleen al om het feit dat Diemers vrijwel geen balverlies leidt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op juni 28, 2025, 17:24:23
Citaat van: sunderland op juni 28, 2025, 16:14:49
technisch manager zegt hij !

Ik heb het echt even terug moeten kijken, maar je hebt gelijk. Hij noemt ook technisch manager. Daarmee zou ik niet alle ?schuld? bij lambooij willen neerleggen. Hij noemt namelijk nog veel vaker de directie. Daarnaast wordt totaal niet duidelijk wat er is besproken.

Ik heb ook regelmatig gesprekken met collega?s, hele goede collega?s. Maar die zullen niet altijd blij zijn met wat ik zeg, of hoe ik het zeg.

Het lijkt mij een en storm in een glas water
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op juni 28, 2025, 17:24:59
Ook wel een beetje een gebaar richting de directie
Deze jongen wil zijn droom verwezenlijken
Dus stel een selectie samen waarmee we om het kampioenschap kunnen vechten !
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Andy King op juni 28, 2025, 17:43:03
Citaat van: Lore op juni 28, 2025, 17:24:23
Ik heb het echt even terug moeten kijken, maar je hebt gelijk. Hij noemt ook technisch manager. Daarmee zou ik niet alle ?schuld? bij lambooij willen neerleggen. Hij noemt namelijk nog veel vaker de directie. Daarnaast wordt totaal niet duidelijk wat er is besproken.

Ik heb ook regelmatig gesprekken met collega?s, hele goede collega?s. Maar die zullen niet altijd blij zijn met wat ik zeg, of hoe ik het zeg.

Het lijkt mij een en storm in een glas water

In het interview op OF-radio vanmiddag noemde hij duidelijk Ard en Lars. Niet echt belangrijk, maar dan zijn we hier van dat gezeur af.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Drumfather SCC op juni 28, 2025, 17:55:04
Mooi dat hij blijft!
Hij kan wel drive en ervaring overbrengen naar nieuwkomers dus top wat dat betreft!

Maar hou eens op over dat geld; Dat heb je laten schieten, klaar!
Je bent niet onze lieve heer die uit liefdadigheid en gratie is gebleven.
Dan had je andere keuzes moeten maken
Zo klinkt het namelijk net of heb je ergens wel spijt van je keuze maar moeten we je prijzen voor je vrijgevigheid

Wel mooi verder hoe je over de rest praat  |:)
Nu nog lekker trainen op corners en dan knallen!

Jongen van de stad en ook weer meer van de club!

In mijn ogen nog geen 100% clubicoon;
Dan had je eerder moeten instappen wanneer je dat kon maar toen leken de euro's w?l voorrang te hebben

Maar dat is gissen en terug kijken; Nu gezamenlijk vooruit naar iets moois!
Wees de aanvoerder en breng je dromen over! Dan trek je hopelijk iedereen mee  |:)

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lowieke op juni 28, 2025, 18:08:12
Mijn dag is goed.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gabster op juni 28, 2025, 18:10:43
Citaat van: Inferno-058 op juni 28, 2025, 17:14:25
Ondermaats maar toch de beste speler. Dan wil ik niet weten hoe slecht volgens jou de rest was...

Een speler kan de beste in zijn elftal zijn en toch ondermaats spelen.
Er werd meer van hem verwacht, de directie geeft dit blijkbaar ook bij hem aangekaart.
Zijn corners en vrijetrappen zijn mijn inziens voor verbetering vatbaar.

Dat Hij op OF daarnaast ff Ard en Lars negatief benoemd is niet netjes vanuit de rol van club aanvoerder.
Een club icoon had dat binnenskamers gehouden.
Mark is dus meer een stads populist die het leuk vind dat bepaalde supporters fan van hem zijn.

Het blijft de Diemers show?.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Poetser op juni 28, 2025, 18:19:06
Citaat van: Lowieke op juni 28, 2025, 18:08:12
Mijn dag is goed.

Precies dit. Verreweg de beste speler van de KKD.

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 28, 2025, 18:36:42
Citaat van: Gabster op juni 28, 2025, 17:03:40
Jammer dat ie blijft, hij blijft Maar praten over geld dat Hij had kunnen verdienen, terwijl hijzelf de keuze maakte om voor Cambuur te spelen. Dan had Hij Maar een Andere keuze moeten maken vorig jaar.
Cambuur bied een salaris aan en als hij dat salaris accepteerd dan is dat volledig zijn keuze.

Slechte corners, teveel met een popie jopie houding naar supporters bezig zijn terwijl hij voor zijn ?kwaliteiten? onder de maat presteerde. En Dan nog ff voor de camera de directie en lambooij afvallen?.

En dat is Dan je ?aanvoerder?.
:_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 28, 2025, 18:38:58
Citaat van: Gabster op juni 28, 2025, 18:10:43
Een speler kan de beste in zijn elftal zijn en toch ondermaats spelen.
Er werd meer van hem verwacht, de directie geeft dit blijkbaar ook bij hem aangekaart.
Zijn corners en vrijetrappen zijn mijn inziens voor verbetering vatbaar.

Dat Hij op OF daarnaast ff Ard en Lars negatief benoemd is niet netjes vanuit de rol van club aanvoerder.
Een club icoon had dat binnenskamers gehouden.
Mark is dus meer een stads populist die het leuk vind dat bepaalde supporters fan van hem zijn.

Het blijft de Diemers show?.
niet achterbaks en eerlijk, zo heb ik het interview gehoord. Niet van dat schijnheilige zoals die linksen maar zeggen op zijn Leeuwarders hoe het is.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 28, 2025, 18:40:37
Citaat van: sunderland op juni 28, 2025, 18:38:58
niet achterbaks en eerlijk, zo heb ik het interview gehoord. Niet van dat schijnheilige zoals die linksen maar zeggen op zijn Leeuwarders hoe het is.
Zo ist! |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Scc4-ever op juni 28, 2025, 18:49:44
Super dat Mark blijft  |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op juni 28, 2025, 19:07:26
Citaat van: Gabster op juni 28, 2025, 18:10:43
Een speler kan de beste in zijn elftal zijn en toch ondermaats spelen.
Er werd meer van hem verwacht, de directie geeft dit blijkbaar ook bij hem aangekaart.
Zijn corners en vrijetrappen zijn mijn inziens voor verbetering vatbaar.

Dat Hij op OF daarnaast ff Ard en Lars negatief benoemd is niet netjes vanuit de rol van club aanvoerder.
Een club icoon had dat binnenskamers gehouden.
Mark is dus meer een stads populist die het leuk vind dat bepaalde supporters fan van hem zijn.

Het blijft de Diemers show?.
ze hadden het ook beter kunnen managen, Ard en Lars
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: waldkip op juni 28, 2025, 19:08:04
Mooi dat hij blijft |:) overigens, jullie hebben het meer over geld dan hij deed
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 28, 2025, 19:17:55
Citaat van: Gabster op juni 28, 2025, 18:10:43
Een speler kan de beste in zijn elftal zijn en toch ondermaats spelen.
Er werd meer van hem verwacht, de directie geeft dit blijkbaar ook bij hem aangekaart.
Zijn corners en vrijetrappen zijn mijn inziens voor verbetering vatbaar.

Dat Hij op OF daarnaast ff Ard en Lars negatief benoemd is niet netjes vanuit de rol van club aanvoerder.
Een club icoon had dat binnenskamers gehouden.
Mark is dus meer een stads populist die het leuk vind dat bepaalde supporters fan van hem zijn.

Het blijft de Diemers show?.
Lachwekkende opmerking dit
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: poelie-lwd op juni 28, 2025, 19:27:16
Nog een jaar ergeren aan die draaimolen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 28, 2025, 19:31:33
Beter dan ergeren aan balverlies.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 28, 2025, 19:48:00
Citaat van: poelie-lwd op juni 28, 2025, 19:27:16
Nog een jaar ergeren aan die draaimolen.

Mooi thuus bliefe Poelie
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gabster op juni 28, 2025, 20:02:39
Citaat van: Oud Cambuur op juni 28, 2025, 19:17:55
Lachwekkende opmerking dit

De directie heeft het aangegeven. Dit zegt Mark zelf!
De supporters hebben al vaker aangegeven dat er uit Mark zijn corners en vrij trappen meer rendement moet komen.
Er zijn nog wel Andere punten die Mark kan verbeteren, zoals de rol van aanvoerder.

Niks lachwekkends aan, gewoon de realiteit voor Mark.



Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 28, 2025, 20:12:12
Citaat van: Gabster op juni 28, 2025, 20:02:39
De directie heeft het aangegeven. Dit zegt Mark zelf!
De supporters hebben al vaker aangegeven dat er uit Mark zijn corners en vrij trappen meer rendement moet komen.
Er zijn nog wel Andere punten die Mark kan verbeteren, zoals de rol van aanvoerder.

Niks lachwekkends aan, gewoon de realiteit voor Mark.
:_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Yellow Army op juni 28, 2025, 20:35:08
Kom op man. Mark is voor Cambuur een speler van de buitencategorie.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: upweer op juni 28, 2025, 20:41:26
Citaat van: Yellow Army op juni 28, 2025, 20:35:08
Kom op man. Mark is voor Cambuur een speler van de buitencategorie.

Dit seizoen doet hij het weer beter dan vorig seizoen.
Geloof me
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 28, 2025, 20:55:11
Zijn rol als aanvoerder is natuurlijk wel iets van te vinden.  :devil
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Josli op juni 28, 2025, 21:34:23
Citaat van: Lore op juni 28, 2025, 15:54:47
Toch grappig dat sommigen diemers niet goed genoeg vinden voor Cambuur

Ik heb dat werkelijk helemaal niemand horen zeggen. Volgens mij twijfelt niemand aan de kwaliteiten van Mark.
Ik erger me wel verschrikkelijk aan hoe hij zich momenteel profileert. Dit hoort binnenkamers te gebeuren. Niemand is belangrijker dan de club. En zeker Diemers niet. Dit is niet in het belang van de club.
Daarnaast ben ik het totaal met de technische staf eens dat er zat verbeterpunten zijn.
IK ben blij dat hij blijft, want hij kan ons naar de eredivisie brengen. Maar dan moet het niet de Diemers-show worden, maar een teamprestatie met Diemers als motor.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op juni 28, 2025, 22:17:19
Ik laat mij verrassen. Prima dat hij blijft, maar dat gejank over geld en TM en driectie.  :_schater

Wees een man, of je blijft en piept niet of vertrekt naar elders.
Rendament moet omhoog en komende weken maar wat oefenen op corners. Een gemiddelde JO12 speler slingert de ballen beter voor.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: poelie-lwd op juni 28, 2025, 22:18:34
Citaat van: Oud Cambuur op juni 28, 2025, 19:48:00
Mooi thuus bliefe Poelie

Sterk  :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: poelie-lwd op juni 28, 2025, 22:22:27
Citaat van: Galdiano op juni 28, 2025, 22:17:19
Ik laat mij verrassen. Prima dat hij blijft, maar dat gejank over geld en TM en driectie.  :_schater

Wees een man, of je blijft en piept niet of vertrekt naar elders.
Rendament moet omhoog en komende weken maar wat oefenen op corners. Een gemiddelde JO12 speler slingert de ballen beter voor.

_O_
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: V-man op juni 28, 2025, 22:22:39
Mooi bericht dat hij blijft. Misschien kan dat net weer andere spelers over de streep trekken om bij onze mooie club hun kruisje te zetten.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op juni 28, 2025, 22:34:20
Citaat van: Galdiano op juni 28, 2025, 22:17:19
Ik laat mij verrassen. Prima dat hij blijft, maar dat gejank over geld en TM en driectie.  :_schater

Wees een man, of je blijft en piept niet of vertrekt naar elders.
Rendament moet omhoog en komende weken maar wat oefenen op corners. Een gemiddelde JO12 speler slingert de ballen beter voor.
we weten dat je hem niet mag. Beoordeel alle spelers op wat ze wel en niet kunnen. Maar vooral op wat ze wel kunnen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: gobo op juni 28, 2025, 22:49:55
Citaat van: poelie-lwd op juni 28, 2025, 19:27:16
Nog een jaar ergeren aan die draaimolen.
Ach, ik heb me jaren lopen ergeren aan jouw gebrek aan snelheid. Toch wilde ik je er heel graag bij hebben. Ophouden te zeuren poelie
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wiekie1969 op juni 29, 2025, 00:50:51
Veruit de beste speler van deze selectie. Als je dat niet ziet hest nul komma nul verstand van voetbal. Klasse actie om te blijven. Respect.  :proost
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wiekie1969 op juni 29, 2025, 00:51:41
Citaat van: Poetser op juni 28, 2025, 18:19:06
Precies dit. Verreweg de beste speler van de KKD.

Helemaal mee eens
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wiekie1969 op juni 29, 2025, 00:55:20
Citaat van: poelie-lwd op juni 28, 2025, 19:27:16
Nog een jaar ergeren aan die draaimolen.

Had dei hoger inschatten vriend. Veruit de beste speler van disse kleuter selectie
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wiekie1969 op juni 29, 2025, 01:33:54
Citaat van: Gabster op juni 28, 2025, 17:03:40
Jammer dat ie blijft, hij blijft Maar praten over geld dat Hij had kunnen verdienen, terwijl hijzelf de keuze maakte om voor Cambuur te spelen. Dan had Hij Maar een Andere keuze moeten maken vorig jaar.
Cambuur bied een salaris aan en als hij dat salaris accepteerd dan is dat volledig zijn keuze.

Slechte corners, teveel met een popie jopie houding naar supporters bezig zijn terwijl hij voor zijn ?kwaliteiten? onder de maat presteerde. En Dan nog ff voor de camera de directie en lambooij afvallen?.

En dat is Dan je ?aanvoerder?.

Heb je zelf gevoetbald???  Volgens mij niet. Diemers  doet er alles aan om Cambuur te laten promoveren. Uithangbord voor de club. 
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op juni 29, 2025, 08:04:09
Als Mark blijft blijft het middenveld dan in tact met Nartey en Souren? Dan kunnen we in elk geval concluderen dat het scorend probleem daar blijft bestaan.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op juni 29, 2025, 08:23:49
Citaat van: De Gast op juni 29, 2025, 08:04:09
Als Mark blijft blijft het middenveld dan in tact met Nartey en Souren? Dan kunnen we in elk geval concluderen dat het scorend probleem daar blijft bestaan.

We zijn een jaar verder, we mogen verwachten dat het nu beter gaat.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op juni 29, 2025, 09:05:42
E?n meer box to box speler a la Van der Streek of Jacobs zou ook wel fijn zijn!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 29, 2025, 09:18:49
Citaat van: De Gast op juni 29, 2025, 08:04:09
Als Mark blijft blijft het middenveld dan in tact met Nartey en Souren? Dan kunnen we in elk geval concluderen dat het scorend probleem daar blijft bestaan.
vind dat dit middenveld erg statisch en voorspelbaar is.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 29, 2025, 09:26:16
Als ons nieuw verdedigingsduo beter in staat is om de opbouw te verzorgen dan ons oude komt ons middenveld automatisch dieper te staan. Dan zal je hoop ik een ander soort voetbal krijgen waardoor onze middenvelders automatisch meer kansen krijgen. Prio vind ik dan een echte rechtsbuiten en dat Pauwels blijft
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 29, 2025, 09:26:53
Zou een type Balk ook niet achter de spits renderen?

Afjagen , diepgaan en afronden is allemaal geen probleem.
Alleen het combineren en spelen in de kleine ruimte is minder.

En zou Nartey een dan optie zijn voor de back up op 6 of is die daar te flegmatiek voor?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 29, 2025, 09:30:55
Citaat van: Bankzitter op juni 29, 2025, 09:26:53
Zou een type Balk ook niet achter de spits renderen?

Afjagen , diepgaan en afronden is allemaal geen probleem.
Alleen het combineren en spelen in de kleine ruimte is minder.

En zou Nartey een dan optie zijn voor de back up op 6 of is die daar te flegmatiek voor?

Back up is Souren toch? en als je Balk op het middenveld zet dan is Narty de pineut
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 29, 2025, 09:55:58
Citaat van: Specuveter op juni 29, 2025, 09:05:42
E?n meer box to box speler a la Van der Streek of Jacobs zou ook wel fijn zijn!
Laat die laatste nu transfervrij zijn....
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 29, 2025, 10:02:20
Citaat van: Derkx R.H. op juni 29, 2025, 09:55:58
Laat die laatste nu transfervrij zijn....

Dat gaat hem hier niet meer worden vrees ik zijn laatste jaar hier was niet best en bij Volendam kwam hij ook niet uit de verf
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 29, 2025, 10:09:53
Citaat van: Oud Cambuur op juni 29, 2025, 10:02:20
Dat gaat hem hier niet meer worden vrees ik zijn laatste jaar hier was niet best en bij Volendam kwam hij ook niet uit de verf
Een middenvelder 7 doelpunten 6 assists..die hadden wij vorig seizoen niet.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 29, 2025, 10:10:23
Citaat van: Oud Cambuur op juni 29, 2025, 09:30:55
Back up is Souren toch? en als je Balk op het middenveld zet dan is Narty de pineut

Souren is de 6 bij mij, punt naar achteren.
Diemers de spelbepaler als eerste diepe middenvelder.
Een echte diepgaande middenvelder moet daar eigenlijk nog naast (en tijdens de voorberreiding kun je testen of je die wellicht al in de selectie hebt zitten door wat te schuiven).

Nartey en R?lke multi-functionele breedte spelers. Daan Visser weet ik niet wat voor type het is.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op juni 29, 2025, 11:22:18
Citaat van: Derkx R.H. op juni 29, 2025, 10:09:53
Een middenvelder 7 doelpunten 6 assists..die hadden wij vorig seizoen niet.

Nee maar toch niet meer aan beginnen. Aan dat dooie paard hebben wij veel te lang getrokken en zit geen enkele vooruitgang in.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op juni 29, 2025, 11:50:01
Citaat van: Derkx R.H. op juni 29, 2025, 10:09:53
Een middenvelder 7 doelpunten 6 assists..die hadden wij vorig seizoen niet.

moet je wel zo spelen als volendam maar dat doen wij niet helaas,

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Johan-12 op juni 29, 2025, 12:56:21
Citaat van: denistel op juni 29, 2025, 11:50:01
moet je wel zo spelen als volendam maar dat doen wij niet helaas,
We hadden toch niet zo'n middenvelder? Rolke is niet heel dynamisch en heel opportunistisch. En Nartey zit het wel in maar daar hij moet wel veel meer diepte en initiatief spelen. Al is veilig balletje terug of breedte bal beter voor je statistieken  8)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 29, 2025, 13:03:02
Wel genoeg goede middenvelders maar niet de juiste combinatie.
Te weinig mensen in de de 16 (Pauwels komt daar ook niet, alleen Balk).
Daarom lukt het niet tegen defensieve tegenstanders.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 29, 2025, 13:35:26
Citaat van: denistel op juni 29, 2025, 11:50:01
moet je wel zo spelen als volendam maar dat doen wij niet helaas,
die hadden 5 aanvallers in de basis. Vond het vooral erg opvallen dat hun hele team ook bereid was om te verdedigen. Old Chikh die bijvoorbeeld iedere keer dubbelde bij de back. Dat had Kruys erg goed voorelkaar. En dan zie je ze hier te sloom terug gaan
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: YellowBlue op juni 29, 2025, 15:13:57
Citaat van: Gabster op juni 28, 2025, 17:03:40
Jammer dat ie blijft, hij blijft Maar praten over geld dat Hij had kunnen verdienen, terwijl hijzelf de keuze maakte om voor Cambuur te spelen. Dan had Hij Maar een Andere keuze moeten maken vorig jaar.
Cambuur bied een salaris aan en als hij dat salaris accepteerd dan is dat volledig zijn keuze.

Slechte corners, teveel met een popie jopie houding naar supporters bezig zijn terwijl hij voor zijn ?kwaliteiten? onder de maat presteerde. En Dan nog ff voor de camera de directie en lambooij afvallen?.

En dat is Dan je ?aanvoerder?.

Wat een onzin kan iemand vertellen in een paar zinnen zeg...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: YellowBlue op juni 29, 2025, 15:14:23
Citaat van: poelie-lwd op juni 28, 2025, 19:27:16
Nog een jaar ergeren aan die draaimolen.
8P
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Destroyer op juni 29, 2025, 15:23:05
Speler van het jaar KKD en dan zoveel dom gelul hier  :O Het is wel een mens h? en een echte Leeuwarder! Sommige hier leven echt op een andere planeet volgens mij. Ik ben blij dat Mark blijft, het is met contracten toch altijd een spel die gespeeld wordt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: nee,wel? op juni 29, 2025, 15:41:29
Mark mut sien voeten mar late spreke kommend seizoen iedereen happy :y
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Johan-12 op juni 29, 2025, 16:11:48
Citaat van: Destroyer op juni 29, 2025, 15:23:05
Speler van het jaar KKD en dan zoveel dom gelul hier  :O Het is wel een mens h? en een echte Leeuwarder! Sommige hier leven echt op een andere planeet volgens mij. Ik ben blij dat Mark blijft, het is met contracten toch altijd een spel die gespeeld wordt.
Lance Duijvestijn van Excelsior Rotterdam werd ge?erd tot Beste Speler van de Keuken Kampioen Divisie. Het Gouden Schild voor Beste Keeper werd uitgereikt aan Calvin Raatsie (Excelsior Rotterdam), het Gouden Schild voor Beste Trainer ging naar Rick Kruys (FC Volendam).

Laat  inderdaad een speler in zijn persoonlijke waarde, maar je mag toch best kritisch zijn dat het op bepaalde vlakken wat beter kan? Dus niet vreemd dat in dat gesprek ook die punten zijn benoemd.

Maar goed, Diemers blijft en nu kan discussie Diemers sluiten.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 29, 2025, 16:21:13
Citaat van: Johan-12 op juni 29, 2025, 16:11:48
Lance Duijvestijn van Excelsior Rotterdam werd ge?erd tot Beste Speler van de Keuken Kampioen Divisie. Het Gouden Schild voor Beste Keeper werd uitgereikt aan Calvin Raatsie (Excelsior Rotterdam), het Gouden Schild voor Beste Trainer ging naar Rick Kruys (FC Volendam).

Laat  inderdaad een speler in zijn persoonlijke waarde, maar je mag toch best kritisch zijn dat het op bepaalde vlakken wat beter kan? Dus niet vreemd dat in dat gesprek ook die punten zijn benoemd.

Maar goed, Diemers blijft en nu kan discussie Diemers sluiten.
https://www.vi.nl/pro/mark-diemers-clubliefde-weegt-zwaarder-dan-gesprekken-met-directie
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Johan-12 op juni 29, 2025, 16:30:06
Citaat van: Derkx R.H. op juni 29, 2025, 16:21:13
https://www.vi.nl/pro/mark-diemers-clubliefde-weegt-zwaarder-dan-gesprekken-met-directie
https://www.vi.nl/nieuws/sparta-aast-op-beste-speler-van-de-keuken-kampioen-divisie

VI is blijkbaar niet consequent in hun stukken.

Los van dit alles. Discussie kan gesloten worden, en laat Diemers het op het veld maar zien het komende seizoen  :proost
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op juni 29, 2025, 16:31:56
Citaat van: Johan-12 op juni 29, 2025, 16:30:06
https://www.vi.nl/nieuws/sparta-aast-op-beste-speler-van-de-keuken-kampioen-divisie

VI is blijkbaar niet consequent in hun stukken.

Los van dit alles. Discussie kan gesloten worden, en laat Diemers het op het veld maar zien het komende seizoen  :proost
:thumbsup  |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: upweer op juni 29, 2025, 17:26:52
Citaat van: Derkx R.H. op juni 29, 2025, 16:31:56
:thumbsup  |:)

Voor ons wel+ :) |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 29, 2025, 17:33:23
Er zijn meerdere klassementen/ gala?s voor speler van het jaar.
Die van VI geeft cijfers op basis van statistieken en daar was Diemers de beste.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op juni 29, 2025, 18:40:35
Ik ben heel blij dat Mark blijft. Heerlijke voetballer om naar te kijken.
Maar een gebrek aan waardering vanuit de directie is er natuurlijk niet. De directie wordt geacht om verstandig financieel beleid te voeren. En niet om spelers te waarderen door onverstandige keuzes te maken.
Dus goed om duidelijk te zijn en grenzen te stellen aan de contract voorwaarden.
Mooi dat Diemers nog een jaartje blijft!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: fred op juni 30, 2025, 23:14:52
Mooi dat hij blijft, hoop op een top seizoen voor deze clubman. Wat hoger op het veld spelen in plaats van alle ballen ophalen graag. Corners maar even overslaan.

Veel succes en maak er wat van Mark de enige echte Liwadder  |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gasgeve op juli 01, 2025, 11:35:05
Meer voetbal van de achterste linie gaat er ook voor zorgen dat Diemers hoger komt te staan. Alleen maar positief voor hem dus.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Stiens op juli 04, 2025, 14:48:06


|:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gabster op juli 04, 2025, 18:50:47
Laat Mark het maar waar maken, met zijn mark show.
Een eigen podcast is wellicht beter voor hem.

Mark, ga aan het werk met de punten die de directie aan jouw verteld heeft.
Gooi er nog een schep bovenop, en wordt es volwassen in je rol als aanvoerder.
Zo niet dan ben jij er volgend seizoen niet meer.

S6.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juli 04, 2025, 19:01:16
Citaat van: Gabster op juli 04, 2025, 18:50:47
Laat Mark het maar waar maken, met zijn mark show.
Een eigen podcast is wellicht beter voor hem.

Mark, ga aan het werk met de punten die de directie aan jouw verteld heeft.
Gooi er nog een schep bovenop, en wordt es volwassen in je rol als aanvoerder.
Zo niet dan ben jij er volgend seizoen niet meer.

S6.
nou gefeliciteerd gabster. Ik denk dat Mark jou iets heeft aangedaan.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Delfzijl/Cambuur op juli 04, 2025, 19:40:29
Citaat van: Gabster op juli 04, 2025, 18:50:47
Laat Mark het maar waar maken, met zijn mark show.
Een eigen podcast is wellicht beter voor hem.

Mark, ga aan het werk met de punten die de directie aan jouw verteld heeft.
Gooi er nog een schep bovenop, en wordt es volwassen in je rol als aanvoerder.
Zo niet dan ben jij er volgend seizoen niet meer.

S6.

Jouw mening... eehh niet bepaald mijn mening.
Dit is een posting die kant nog wal raakt. Zal ook s zo iets proberen....

Hier komt ie,           Gabster, ga aan het werk met de punten die Delfzijl/Cambuur je verteld heeft. Gooi er een schep bovenop en wordt s volwassen in je rol als poster. Zo niet dan ben jij er volgend jaar niet meer.
S6.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Delfzijl/Cambuur op juli 04, 2025, 19:42:05
Ik ben blij met Diemers ! |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: oost op juli 04, 2025, 20:13:13
Blijkbaar wordt kritiek op onze half god niet geaccepteerd  :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op juli 04, 2025, 20:35:41
Citaat van: sunderland op juli 04, 2025, 19:01:16
nou gefeliciteerd gabster. Ik denk dat Mark jou iets heeft aangedaan.

Zou Gabster Fedde de Jong zijn? Daar zit het pijnpunt elke keer.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Delfzijl/Cambuur op juli 04, 2025, 21:21:37
Citaat van: oost op juli 04, 2025, 20:13:13
Blijkbaar wordt kritiek op onze half god niet geaccepteerd  :_schater

Jawel hoor.  En een half god dat is ie niet...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gabster op juli 04, 2025, 22:07:27
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op juli 04, 2025, 20:35:41
Zou Gabster Fedde de Jong zijn? Daar zit het pijnpunt elke keer.

ALs je mijn posts een beetje had gelezen dan wist jij dat ik al bij Cambuur kom voordat die Fedde ook maar geboren was.

Vind Diemers gewoon een poopie joopie die niet aan de verwachtingen voldaan heeft.
Teert teveel op het liwarders zijn, Maar laat ons wel ff weten hoeveel centjes hij heeft laten liggen.
Zo een vrouw hoef ik niet te hebben, veel Plezier ermee Holwerd.

Verder herhaal ik gewoon de woorden van de directie.
Sommige supporters zien hetzelfde, het is nu aan Mark om zich tijdens 25/26 te bewijzen.

Corners, vrijetrappen, vooruit voetballen, coachen van Medespelers kan mijn inziens beter bij mark.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bob Paisley op juli 04, 2025, 23:07:14
 _O_
Citaat van: Gabster op juli 04, 2025, 22:07:27
ALs je mijn posts een beetje had gelezen dan wist jij dat ik al bij Cambuur kom voordat die Fedde ook maar geboren was.

Vind Diemers gewoon een poopie joopie die niet aan de verwachtingen voldaan heeft.
Teert teveel op het liwarders zijn, Maar laat ons wel ff weten hoeveel centjes hij heeft laten liggen.
Zo een vrouw hoef ik niet te hebben, veel Plezier ermee Holwerd.

Verder herhaal ik gewoon de woorden van de directie.
Sommige supporters zien hetzelfde, het is nu aan Mark om zich tijdens 25/26 te bewijzen.

Corners, vrijetrappen, vooruit voetballen, coachen van Medespelers kan mijn inziens beter bij mark.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op juli 04, 2025, 23:59:09
Citaat van: Gabster op juli 04, 2025, 22:07:27
ALs je mijn posts een beetje had gelezen dan wist jij dat ik al bij Cambuur kom voordat die Fedde ook maar geboren was.

Vind Diemers gewoon een poopie joopie die niet aan de verwachtingen voldaan heeft.
Teert teveel op het liwarders zijn, Maar laat ons wel ff weten hoeveel centjes hij heeft laten liggen.
Zo een vrouw hoef ik niet te hebben, veel Plezier ermee Holwerd.

Verder herhaal ik gewoon de woorden van de directie.
Sommige supporters zien hetzelfde, het is nu aan Mark om zich tijdens 25/26 te bewijzen.

Corners, vrijetrappen, vooruit voetballen, coachen van Medespelers kan mijn inziens beter bij mark.

Als je mijn posts een beetje had gelezen, dan wist je dat ik ook geen mega-fan ben :proost
Prima dat ie blijft, maar als hij weg was gegaan had ik hem ook niet gemist.

Ik hoop nu dat hij met, hopelijk, betere spelers om zich heen zijn eigen niveau ook opkrikt. Voornamelijk belangrijker worden met goals en assists.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: YellowBlue op juli 05, 2025, 10:00:40
Citaat van: Gabster op juli 04, 2025, 22:07:27
ALs je mijn posts een beetje had gelezen dan wist jij dat ik al bij Cambuur kom voordat die Fedde ook maar geboren was.

Vind Diemers gewoon een poopie joopie die niet aan de verwachtingen voldaan heeft.
Teert teveel op het liwarders zijn, Maar laat ons wel ff weten hoeveel centjes hij heeft laten liggen.
Zo een vrouw hoef ik niet te hebben, veel Plezier ermee Holwerd.

Verder herhaal ik gewoon de woorden van de directie.
Sommige supporters zien hetzelfde, het is nu aan Mark om zich tijdens 25/26 te bewijzen.

Corners, vrijetrappen, vooruit voetballen, coachen van Medespelers kan mijn inziens beter bij mark.
corners door ander laten nemen, hij op 16 voor de afgeslagen ballen!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gabster op augustus 09, 2025, 03:04:10
Blij dat eindelijk iemand anders de corners ging nemen naar mate de wedstrijd vorderde.

Mark is zo een speler die goed in corners is op de training Maar er in de wedstrijden geen rendement uit kan halen.

Tijd voor iemand anders voor de corners.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op augustus 09, 2025, 12:30:43
Diemers is een leuke speler maar verder kom je niet ver met hem.
Hij vertraagt het spel veel te veel met Souren erbij die kunnen niet samenspelen.

En over fitheid van de spelers het is om je voor te schamen verdomme knal er een keer op ben je na een uurtje kapot laat je wisselen voor een andere speler.

Ik wil niet weer een paar wedstrijden om dit aan te zien kijk naar vorig seizoen niet weer asjeblieft.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op augustus 09, 2025, 14:01:45
Hij had vast wel weer goede statistieken.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: justremco op augustus 09, 2025, 14:06:40
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op augustus 09, 2025, 14:01:45
Hij had vast wel weer goede statistieken.

Lekker makkelijk scoren weer dit. Als de helft van de selectie eens goede statistieken kon overleggen dan stonden we er een stuk beter voor?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op augustus 09, 2025, 14:18:35
Citaat van: justremco op augustus 09, 2025, 14:06:40
Lekker makkelijk scoren weer dit.

Inkoppertje  :y

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op augustus 16, 2025, 16:02:12
Dat je goed kan voetballen weten we
Maar het is soms ook wel een ergernis hoor dat kappen draaien en vertragen
Het is mij soms teveel de Diemers show
Of schop ik nu tegen zere been van mensen?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op augustus 16, 2025, 16:19:41
Het kwartje moet even vallen dat ?ie niet alles hoeft te doen. Er zit genoeg kwaliteit in de rest van het elftal.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: CaseP op augustus 16, 2025, 16:32:17
Citaat van: Specuveter op augustus 16, 2025, 16:02:12
Dat je goed kan voetballen weten we
Maar het is soms ook wel een ergernis hoor dat kappen draaien en vertragen
Het is mij soms teveel de Diemers show
Of schop ik nu tegen zere been van mensen?

Het viel mij gister op, toen hij weer eens een overtreding zocht en bleef liggen , dat Henk hem verbaal behoorlijk te lijf ging. Die leek er ook even klaar mee te zijn
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op augustus 16, 2025, 16:47:28
Citaat van: Specuveter op augustus 16, 2025, 16:02:12
Dat je goed kan voetballen weten we
Maar het is soms ook wel een ergernis hoor dat kappen draaien en vertragen
Het is mij soms teveel de Diemers show
Of schop ik nu tegen zere been van mensen?
nee hoor je hebt het goed samengevat maar voeg nog wat toe.
Hoevaak hij op de grond ligt in de wedstrijd niet normaal.
Verdomme kerel ga nou eens voetballen i.p.v. de Diemers show.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: R058 op augustus 16, 2025, 16:55:10
Aan de bal vind ik het toch allemaal wel goed. Door het uitstellen lokt hij tegenstanders zodat je verderop meer ruimte hebt. Juist als je dan sneller naar voren speelt, ligt er minder ruimte. En als hij wel snel een bal wil geven, wordt hij vaak onderuit gehaald.
Verdedigend vond ik hem wel echt niet goed. Sowieso die tackle waar hij rood voor had moeten krijgen, maar ook daarna zette hij een paar keer zo'n sliding in. Teruglopen op de counter ook ondermaats.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op augustus 16, 2025, 17:33:02
moet juist wel sneller spelen want nu verliest ie de bal te vaak en komen anderen
in de problemen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: nee,wel? op augustus 16, 2025, 23:35:43
blieft een overskatte speuler echter krijt wat meer krediet onder de noemer jonge van de stad mark de liwwadder en dergelijk gebler sun topper is ut niet anders stond ie wel ergens anders op de loanlijst.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op augustus 17, 2025, 00:13:32
Hij doet echt helemaal niets goed h??   :proost
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op augustus 17, 2025, 00:41:01
Citaat van: Lore op augustus 17, 2025, 00:13:32
Hij doet echt helemaal niets goed h??   :proost

Hij kan natuurlijk wel wat met een bal. Qua overzicht ook dikke prima, maar toch:

Mijn verwachtingen waren vanaf het begin in ieder geval veel hoger.
- Waren mijn verwachtingen (veel) te hoog?
- Snappen zijn teamgenoten hem niet? Zijn die zoveel minder waardoor hij minder goed lijkt?
- Is hijzelf misschien niet zo goed meer?

Voor het seizoen Hertenkamp geluisterd. Ik vond er een soort arrogantie vanaf stralen ofzo.. "Vorig seizoen heel goed seizoen", "beste speler", "allemaal berichten dat ik moet blijven". En nog meer van dat.
Voor mijn beeldvorming helpt dat in ieder geval niet echt mee.

Maar, het kan ook best aan mij liggen hoor :thumbsup


Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op augustus 17, 2025, 09:37:39
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op augustus 17, 2025, 00:41:01
Hij kan natuurlijk wel wat met een bal. Qua overzicht ook dikke prima, maar toch:

Mijn verwachtingen waren vanaf het begin in ieder geval veel hoger.
- Waren mijn verwachtingen (veel) te hoog?
- Snappen zijn teamgenoten hem niet? Zijn die zoveel minder waardoor hij minder goed lijkt?
- Is hijzelf misschien niet zo goed meer?

Voor het seizoen Hertenkamp geluisterd. Ik vond er een soort arrogantie vanaf stralen ofzo.. "Vorig seizoen heel goed seizoen", "beste speler", "allemaal berichten dat ik moet blijven". En nog meer van dat.
Voor mijn beeldvorming helpt dat in ieder geval niet echt mee.

Maar, het kan ook best aan mij liggen hoor :thumbsup

Het is wel een mannetje, maar ideale schoonzonen hadden wij al genoeg toch? Als ik de laatste pagina?s van dit topic lees dan lijkt het alsof Mark een blok aan het been is van het elftal en nog minder waarde toevoegt dan Martin Dugas.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: YellowBlue op augustus 17, 2025, 19:13:59
Ik begrijp werkelijk niet dat mensen Diemers een zwakke schakel vinden.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: rvw op augustus 17, 2025, 19:18:03
Diemers moet het team dienen , het team moet niet diemers dienen , daar gaat het fout.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op augustus 17, 2025, 19:24:17
Citaat van: YellowBlue op augustus 17, 2025, 19:13:59
Ik begrijp werkelijk niet dat mensen Diemers een zwakke schakel vinden.
hij was laatste wedstrijd vorig seizoen met afstand de beste. Tegen Oss kon het beter.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Yellow Army op augustus 17, 2025, 22:25:50
Hij is in ieder geval fit
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Stanley op augustus 17, 2025, 23:20:46
Vorig jaar tegen Vitesse niet fit, maar Cambuur won 0-6 met Souren als vervanger van Diemers.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op augustus 17, 2025, 23:49:45
Citaat van: Stanley op augustus 17, 2025, 23:20:46
Vorig jaar tegen Vitesse niet fit, maar Cambuur won 0-6 met Souren als vervanger van Diemers.

Dus? Omdat het een wedstrijd goed ging zonder hem is hij het probleem?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op augustus 18, 2025, 08:46:32
Citaat van: Lore op augustus 17, 2025, 23:49:45
Dus? Omdat het een wedstrijd goed ging zonder hem is hij het probleem?

We speelden gelijk met veel meer plezier en passie.
Je ziet nu toch ook dat alles om Diemers draait? Hoe vaak vertraagt hij het spel wel niet.
Ik heb tegen Vitesse Souren nog nooit zo snel zien spelen als toen, ook de drive en power naar voren gericht was opvallend.
Als Diemers in het team staat speelt Souren te veel met de handrem erop.

Diemers vertraagd het spel veel te veel door zijn eindeloze gekap en gedraai. En die vrije trappen die hij meekrijgt levert ook niets op want 9 van de 10 keer neemt hij ze zelf.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Stanley op augustus 18, 2025, 09:28:16
Citaat van: Lore op augustus 17, 2025, 23:49:45
Dus? Omdat het een wedstrijd goed ging zonder hem is hij het probleem?
Diemers is een hele goede voetballer, De beste waarschijnlijk, maar dat alles bij hem ingeleverd moet worden hebben de tegenstanders nu wel door. Het gaat ten koste van de creativiteit van de andere spelers. Mooi voorbeeld:
Mulders was de basis van een geweldige aanval met als resultaat een doelpunt en een overwinning. Bij de zes nul overwinning tegen Vitesse zie je de vrijheid en het initiatief van de andere spelers.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op augustus 18, 2025, 09:33:55
Tsjah, maar n=1. Dus voor mij zegt dat gewoon weinig. Niemand praat over de wedstrijd tegen jong Ajax uit.

Dat ging niet zo heel goed, zonder diemers.

https://cambuuronline.nl/smf/index.php?topic=2743.120
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op augustus 18, 2025, 11:09:18
Ligt het dan Diemers dat iedereen de bal bij hem inlevert? Blijkbaar was dat dan de enige die aanspeelbaar is en vrijwel nooit de bal inlevert.

De rest moet gewoon zorgen voor diepgang en dynamiek en voor meer afspeelmogelijkheden zorgen.Dan hoeft Diemers niet alles proberen op te lossen. 

De ommekeet vorig jaar kwam overigens toen Nieling en Diemers in de basis kwamen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op augustus 18, 2025, 11:26:19
Citaat van: Bankzitter op augustus 18, 2025, 11:09:18
Ligt het dan Diemers dat iedereen de bal bij hem inlevert? Blijkbaar was dat dan de enige die aanspeelbaar is en vrijwel nooit de bal inlevert.

De rest moet gewoon zorgen voor diepgang en dynamiek en voor meer afspeelmogelijkheden zorgen.Dan hoeft Diemers niet alles proberen op te lossen. 

De ommekeet vorig jaar kwam overigens toen Nieling en Diemers in de basis kwamen.
dan is het voor de tegenstander heel makkelijk Diemers uitschakelen en dan heb je Cambuur en dat is vorig seizoen regelmatig gebeurd.
B.v. Playoffs tegen Den Bosch.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op augustus 18, 2025, 11:26:27
Wel lekker dat het aandeel van diemers in de goal tegen Oss minimaal was. Als niet alles bij diemers vandaan hoeft te komen, worden wij een stuk lastiger te verdedigen
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op augustus 18, 2025, 11:44:28
Citaat van: Noordcambuur op augustus 18, 2025, 11:26:19
dan is het voor de tegenstander heel makkelijk Diemers uitschakelen en dan heb je Cambuur en dat is vorig seizoen regelmatig gebeurd.
B.v. Playoffs tegen Den Bosch.
tegen Den Bosch was Diemers de beste op het veld, dat is een heel slecht voorbeeld.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op augustus 18, 2025, 11:47:36
Citaat van: zeewolde op augustus 18, 2025, 11:44:28
tegen Den Bosch was Diemers de beste op het veld, dat is een heel slecht voorbeeld.
uit wedstrijd
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op augustus 18, 2025, 11:49:57
 :thumbsup
Citaat van: Noordcambuur op augustus 18, 2025, 11:47:36
uit wedstrijd
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: justremco op augustus 18, 2025, 11:51:13
Citaat van: Lore op augustus 18, 2025, 11:26:27
Wel lekker dat het aandeel van diemers in de goal tegen Oss minimaal was. Als niet alles bij diemers vandaan hoeft te komen, worden wij een stuk lastiger te verdedigen

Gaf toch de assist?  :insane
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op augustus 18, 2025, 12:10:45
Citaat van: justremco op augustus 18, 2025, 11:51:13
Gaf toch de assist?  :insane

:_schater Op papier wel inderdaad, maar dat had zelfs Afolabi kunnen doen
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Stanley op augustus 18, 2025, 12:11:49
Citaat van: Lore op augustus 18, 2025, 11:26:27
Wel lekker dat het aandeel van diemers in de goal tegen Oss minimaal was. Als niet alles bij diemers vandaan hoeft te komen, worden wij een stuk lastiger te verdedigen
Was niet minimaal, daar was hij de laatste schakel wat tot een doelpunt leidde. Als hij hoger op het veld staat kan en moet hij belangrijker zijn.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op augustus 18, 2025, 12:32:58
Citaat van: Noordcambuur op augustus 18, 2025, 11:26:19
dan is het voor de tegenstander heel makkelijk Diemers uitschakelen en dan heb je Cambuur en dat is vorig seizoen regelmatig gebeurd.
B.v. Playoffs tegen Den Bosch.

Als er nu 2 op Diemers gaan staan dan komt Galvez vrij of ruimte voor Amofa. Lijkt me niet een probleem.



Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Johan-12 op augustus 18, 2025, 12:44:34
Citaat van: justremco op augustus 18, 2025, 11:51:13
Gaf toch de assist?  :insane
Hij wist gelukkig inderdaad die waardeloze bal van Rolke nog net op tijd te corrigeren.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op augustus 18, 2025, 13:44:49
Citaat van: Stanley op augustus 18, 2025, 12:11:49
Was niet minimaal, daar was hij de laatste schakel wat tot een doelpunt leidde. Als hij hoger op het veld staat kan en moet hij belangrijker zijn.

Okay, maar mijn punt is: de aanval werd niet door hem opgezet.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op augustus 18, 2025, 13:53:12
Citaat van: Bankzitter op augustus 18, 2025, 12:32:58
Als er nu 2 op Diemers gaan staan dan komt Galvez vrij of ruimte voor Amofa. Lijkt me niet een probleem.
daar maken wij geen gebruik van?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lowieke op augustus 18, 2025, 14:10:11
Diemers is met afstand de beste voetballer van Cambuur. Wel is hij naar mijn mening  iets te dominant. Hij vraagt bijna elke bal op en dan haal je wel wat weg bij je medespelers. Iets minder dwingend spelen en niet alles willen oplossen, dan is hij nog beter voor het team. En heeft hij aan het eind ook nog wat over. Dat ontbreekt nu wel eens.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op augustus 18, 2025, 14:17:22
Citaat van: Johan-12 op augustus 18, 2025, 12:44:34
Hij wist gelukkig inderdaad die waardeloze bal van Rolke nog net op tijd te corrigeren.
Diemers had daar juist niet moeten staan want R?lke twijfelde
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Jandehulk op augustus 18, 2025, 14:24:09
Wat een gezeik  :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Johan-12 op augustus 18, 2025, 14:26:39
Citaat van: sunderland op augustus 18, 2025, 14:17:22
Diemers had daar juist niet moeten staan want R?lke twijfelde
Met alle respect, maar dat is grote onzin. Dan kan je Diemers overal de schuld van geven. Wees blij dat Diemers op de rand van de 16 komt, daar moet altijd bezetting zijn.

Die bal was gewoon waardeloos van Rolke. Zoals hij vaak gigantisch slordig is aan de bal. Daan Visser was vrijdag ook erg slordig aan de bal, maar misschien twijfelde die ook wel door Diemers  ;)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op augustus 18, 2025, 16:33:40
Citaat van: Johan-12 op augustus 18, 2025, 14:26:39
Met alle respect, maar dat is grote onzin. Dan kan je Diemers overal de schuld van geven. Wees blij dat Diemers op de rand van de 16 komt, daar moet altijd bezetting zijn.

Die bal was gewoon waardeloos van Rolke. Zoals hij vaak gigantisch slordig is aan de bal. Daan Visser was vrijdag ook erg slordig aan de bal, maar misschien twijfelde die ook wel door Diemers  ;)
precies dat laatste, en het kwam goed.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Fish!!! op augustus 18, 2025, 16:37:05
Citaat van: sunderland op augustus 18, 2025, 14:17:22
Diemers had daar juist niet moeten staan want R?lke twijfelde

het slechte weer is straks ook Diemers zijn schuld. Gewoon een k$tbal toch van Rolke. Hij had OF diemers normaal kunnen aanspelen, of Diemers kunnen overslaan.

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: AL op augustus 19, 2025, 15:06:12
In elftal van de week :_schater :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: YellowBlue op augustus 19, 2025, 17:01:23
Citaat van: AL op augustus 19, 2025, 15:06:12
In elftal van de week :_schater :_schater

Die snappen het tenminste
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op augustus 19, 2025, 17:26:17
Even de sport cast beluisteren.
Hij vind zichzelf wel h??l goed hoor :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: oost op augustus 19, 2025, 18:01:53
Ik ben ook geen groot fan van hem, maar om hem constant belachelijk te maken is onzin.
Net zoals team van de week 8P
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op augustus 19, 2025, 18:16:31
Citaat van: oost op augustus 19, 2025, 18:01:53
Ik ben ook geen groot fan van hem, maar om hem constant belachelijk te maken is onzin.
Net zoals team van de week 8P
Snap sowieso niet waarom dat zo nodig moet bij eigen speler(s) of medewerkers van de club...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Jandehulk op augustus 19, 2025, 18:31:17
 Wel lachwekkend dit ...zeg je wat over Nartey dan is het geen respect en ook nog omdat het een jongen uit de stad is ...en Diemers word hier belachelijk gemaakt , terwijl hij ook uit de stad komt en vele malen beter is met een behoorlijke staat van dienst...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Delfzijl/Cambuur op augustus 19, 2025, 18:53:22
Citaat van: Jandehulk op augustus 19, 2025, 18:31:17
Wel lachwekkend dit ...zeg je wat over Nartey dan is het geen respect en ook nog omdat het een jongen uit de stad is ...en Diemers word hier belachelijk gemaakt , terwijl hij ook uit de stad komt en vele malen beter is met een behoorlijke staat van dienst...
Wat mij betreft kunnen ze allemaal het dak op Jan!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lowieke op augustus 19, 2025, 19:17:31
Citaat van: AL op augustus 19, 2025, 15:06:12
In elftal van de week :_schater :_schater

Gelukkig zijn er nog mensen die verstand van voetbal hebben.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: R058 op augustus 19, 2025, 19:27:54
Citaat van: Jandehulk op augustus 19, 2025, 18:31:17
Wel lachwekkend dit ...zeg je wat over Nartey dan is het geen respect en ook nog omdat het een jongen uit de stad is ...en Diemers word hier belachelijk gemaakt , terwijl hij ook uit de stad komt en vele malen beter is met een behoorlijke staat van dienst...
Lijkt me niet dat de mensen die zeiden dat dat over Nartey niet acceptabel was, nu hetzelfde doen bij Diemers. Dat zou hypocriet zijn.
Ik vind het allemaal niet netjes om zo over spelers te praten. 
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op augustus 19, 2025, 20:09:31
Citaat van: AL op augustus 19, 2025, 15:06:12
In elftal van de week :_schater :_schater

Bijzonder. Hij kan veel beter dan wat hij afgelopen vrijdag liet zien.

Als ie dat doet, is ie straks helemaal niet meer uit dat TvdW weg te slaan :thumbsup
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op augustus 19, 2025, 20:35:47
De grootste fan van Diemers is inderdaad Diemers zelf, weinig zelfkritiek maar dat is aan de TS om mee te dealen.
Ik zie toch meer pluspunten bij Diemers dan minpunten.

Je kunt ook gewoon trots zijn dat hij in het elftal van de week staat en blij zijn dat hij bij ons speelt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op augustus 19, 2025, 21:31:05
Wat een jankerij hier,  gewoon blij zijn dat Diemers hier speelt.  Hij heeft dit nieuwe seizoen nog niet top gespeeld maar dat weet hij zelf ook wel. Vorig seizoen wel 10 wedstrijden waarin hij met afstand de beste van het veld was.  Hij gaat binnenkort weer het verschil maken let maar op
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Jandehulk op augustus 19, 2025, 21:38:09
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op augustus 19, 2025, 18:53:22
Wat mij betreft kunnen ze allemaal het dak op Jan!
Hahaha...zo is dat kerel
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Jandehulk op augustus 19, 2025, 21:38:41
Citaat van: sunderland op augustus 19, 2025, 21:31:05
Wat een jankerij hier,  gewoon blij zijn dat Diemers hier speelt.  Hij heeft dit nieuwe seizoen nog niet top gespeeld maar dat weet hij zelf ook wel. Vorig seizoen wel 10 wedstrijden waarin hij met afstand de beste van het veld was.  Hij gaat binnenkort weer het verschil maken let maar op
vink oek ...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Yellow Army op augustus 19, 2025, 22:08:44
Citaat van: sunderland op augustus 19, 2025, 21:31:05
Wat een jankerij hier,  gewoon blij zijn dat Diemers hier speelt.  Hij heeft dit nieuwe seizoen nog niet top gespeeld maar dat weet hij zelf ook wel. Vorig seizoen wel 10 wedstrijden waarin hij met afstand de beste van het veld was.  Hij gaat binnenkort weer het verschil maken let maar op

Idd. Diemers is en blijft van buitencategorie voor ons
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op augustus 19, 2025, 22:56:51
Citaat van: sunderland op augustus 19, 2025, 21:31:05
Wat een jankerij hier,  gewoon blij zijn dat Diemers hier speelt.  Hij heeft dit nieuwe seizoen nog niet top gespeeld maar dat weet hij zelf ook wel. Vorig seizoen wel 10 wedstrijden waarin hij met afstand de beste van het veld was.  Hij gaat binnenkort weer het verschil maken let maar op

|:) |:) |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: YellowBlue op augustus 19, 2025, 23:42:20
Arrogant? Of Zelfverzekerd?

Doet niet alles goed, kan nog beter, maar is een topper voor ons.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op augustus 20, 2025, 08:16:03
Ik vind hem wel een baas. Er zal vast eea op zijn aan te merken qua spel maar hij is een echte captain van onze club: een Leeuwarder, heeft pit en de goeie uitstraling. Vergelijk dat eens met Van Kaam of Uldrikis of al die andere pseudo aanvoerders die we hebben gehad. Dat was toch gewoon lachwekkend.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gabster op augustus 20, 2025, 12:57:19
Citaat van: YellowBlue op augustus 19, 2025, 23:42:20
Arrogant? Of Zelfverzekerd?

Doet niet alles goed, kan nog beter, maar is een topper voor ons.

Jaar stam was een topper
Willem van der Ark was een topper
Micheal Mols was een topper
Etcetera

Diemers Moet zich eerst Maar eens gaan bewijzen dat Hij qua veld doelpunten, vrijetrappen en corners een beter rendement heeft voor zijn kwaliteiten. Laat het dit seizoen maar zien Diemers?

want echte toppers worden ook kampioen met onze club.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op augustus 20, 2025, 13:05:21
Citaat van: Gabster op augustus 20, 2025, 12:57:19
Jaar stam was een topper
Willem van der Ark was een topper
Micheal Mols was een topper
Etcetera

Diemers Moet zich eerst Maar eens gaan bewijzen dat Hij qua veld doelpunten, vrijetrappen en corners een beter rendement heeft voor zijn kwaliteiten. Laat het dit seizoen maar zien Diemers?

want echte toppers worden ook kampioen met onze club.

Helemaal mee eens.

Wel is deze topper al eens kampioen geworden met onze club.   :P
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op augustus 20, 2025, 13:10:13
Citaat van: Gabster op augustus 20, 2025, 12:57:19
Jaar stam was een topper
Willem van der Ark was een topper
Micheal Mols was een topper
Etcetera

Diemers Moet zich eerst Maar eens gaan bewijzen dat Hij qua veld doelpunten, vrijetrappen en corners een beter rendement heeft voor zijn kwaliteiten. Laat het dit seizoen maar zien Diemers?

want echte toppers worden ook kampioen met onze club.
Je wordt niet met 1 speler kampioen wat een flauwe kul dit. Voetbal is een team sport. Diemers is voor Cambuur begrippen een goede voetballer en geen topper. Want Als het echt een topper was geweest had hij hier neer nooit meer gespeeld.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op augustus 20, 2025, 13:11:46
Citaat van: Gabster op augustus 20, 2025, 12:57:19
Jaar stam was een topper
Willem van der Ark was een topper
Micheal Mols was een topper
Etcetera

Diemers Moet zich eerst Maar eens gaan bewijzen dat Hij qua veld doelpunten, vrijetrappen en corners een beter rendement heeft voor zijn kwaliteiten. Laat het dit seizoen maar zien Diemers?

want echte toppers worden ook kampioen met onze club.
ow en die jij opnoemt zijn kampioen geworden? En wat ook onterecht is is dat je verwacht dat Diemers met deze selectie kampioen wordt. Ophouden met zulke onzin hier neer te zetten
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gabster op augustus 20, 2025, 14:16:28
Citaat van: Oud Cambuur op augustus 20, 2025, 13:10:13
Je wordt niet met 1 speler kampioen wat een flauwe kul dit. Voetbal is een team sport. Diemers is voor Cambuur begrippen een goede voetballer en geen topper. Want Als het echt een topper was geweest had hij hier neer nooit meer gespeeld.

Ik reageer op YellowBlue zijn woorden.
Hij vind Diemers een topper terwijl ik het met jou eens ben dat Diemers een goede voetballer is.
Voor zijn kwaliteiten, op zijn positie, ben ik van mening dat hij meer moet laten zien, als grootverdiener in onze selectie. Jij kunt en mag een Andere mening hebben.

Volgens Diemers heeft hij dit jaar Andere aanbiedingen gehad waarbij hij een hoger loon dan bij Cambuur Zou kunnen verdienen. Die stap heeft hij niet genomen.

Diemers is een goede voetballer Maar er wordt meer van hem verwacht op dit nivo.


Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: YellowBlue op augustus 20, 2025, 14:24:19
Citaat van: Gabster op augustus 20, 2025, 14:16:28
Ik reageer op YellowBlue zijn woorden.
Hij vind Diemers een topper terwijl ik het met jou eens ben dat Diemers een goede voetballer is.
Voor zijn kwaliteiten, op zijn positie, ben ik van mening dat hij meer moet laten zien, als grootverdiener in onze selectie. Jij kunt en mag een Andere mening hebben.

Volgens Diemers heeft hij dit jaar Andere aanbiedingen gehad waarbij hij een hoger loon dan bij Cambuur Zou kunnen verdienen. Die stap heeft hij niet genomen.

Diemers is een goede voetballer Maar er wordt meer van hem verwacht op dit nivo.

Ik zeg toch ook: doet niet alles goed, moet nog beter? Maar qua voetballend niveau en ervaring ?s hij gewoon een topper voor ons.
Hij mag inderdaad minder vrije trappen en corners nemen wat mij betreft. Maar als verbindingspeler vind ik hem heel goed, zou fijn zijn dat de 6 en 10 positie nou eens goed door ontwikkelen, dan gaat hij nog beter renderen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: beam op augustus 20, 2025, 14:31:16
Mark is voor onze club in de kkd een goede speler en een aanvulling op het veld met zijn ervaring. Maar als je de podcast beluisterd hebt dan krijg je ook wel het gevoel dat hij ook wel erg blij met hemzelf is en de prestaties van afgelopen seizoen. Ik denk dat Gerald en Lars hem tijdens het gesprek hem even weer met beide beentjes op de grond hebben gezet. Dat doet natuurlijk wel pijn als je jezelf erg goed vindt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op oktober 12, 2025, 00:10:23
Bijzonder goed vandaag _O_
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op oktober 12, 2025, 00:18:21
Beste man van het veld.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op oktober 12, 2025, 13:02:40
Straalde echt uit dat hij de leider was
Prima pot.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: diekhuzen op oktober 12, 2025, 13:04:58
Citaat van: Gabster op augustus 20, 2025, 12:57:19
Jaar stam was een topper
Willem van der Ark was een topper
Micheal Mols was een topper
Etcetera

Diemers Moet zich eerst Maar eens gaan bewijzen dat Hij qua veld doelpunten, vrijetrappen en corners een beter rendement heeft voor zijn kwaliteiten. Laat het dit seizoen maar zien Diemers?

want echte toppers worden ook kampioen met onze club.

De toppers in het verleden zijn ook niet allemaal met onze club kampioen geworden en daarbij hebben Mols en Stam slechts twee seizoenen bij ons gespeeld. Ongetwijfeld topspelers, Diemers is voor dit elftal minstens net zo belangrijk als de spelers die jij benoemt destijds. 

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op oktober 12, 2025, 18:57:18
Citaat van: diekhuzen op oktober 12, 2025, 13:04:58
De toppers in het verleden zijn ook niet allemaal met onze club kampioen geworden en daarbij hebben Mols en Stam slechts twee seizoenen bij ons gespeeld. Ongetwijfeld topspelers, Diemers is voor dit elftal minstens net zo belangrijk als de spelers die jij benoemt destijds.

en diemers is ook al kampioen geworden met cambuur
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op oktober 16, 2025, 16:56:03
(https://pbs.twimg.com/media/G3Y8CuiWQAAokLs?format=jpg&name=large)Met afstand de beste... |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Yellow Army op oktober 16, 2025, 17:45:19
Citaat van: Derkx R.H. op oktober 16, 2025, 16:56:03
(https://pbs.twimg.com/media/G3Y8CuiWQAAokLs?format=jpg&name=large)Met afstand de beste... |:)

Logisch
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op oktober 18, 2025, 10:30:00

De winnaars van de Bronzen Schilden: de dirigent en het broertje van Diemers


Gisteren om 17:30


Chris Tempelman
Journalist VI

De eerste Bronzen Schilden hebben een eigenaar. Namens ADO Den Haag veroverden trainer Robin Peter en doelman Kilian Nikiema de prijs, en namens SC Cambuur werden Mark Diemers en Ichem Ferrah gekozen tot beste speler en grootste talent. Het verhaal over de dirigent en het broertje van Diemers.

Dat ADO Den Haag en Cambuur de Bronzen Schilden verdeelden was niet verwonderlijk. De twee ploegen domineren de Keuken Kampioen Divisie en spelen bovendien het beste voetbal. Bij ADO Den Haag gaan veel credits naar de Duitse Red Bull-trainer Robin Peter, is aanvoerder Jari Vlak een belangrijke factor en vielen de jongelingen Illaijh de Ruijter en Jesse Bal in positieve zin op.

Bij SC Cambuur is Diemers de dirigent van een elftal dat vooral offensief indruk maakt. Talent van de eerste periode Ichem Ferrah (20) wint in rap tempo de harten van de Leeuwarders en van de voetballiefhebbers in het hele land. Vanaf speelronde vier is Ferrah basisspeler bij Cambuur, het zal geen toeval zijn dat de Friezen geen wedstrijd verloren sinds speeldag vier.

Als we trainer Henk de Jong en Diemers vragen naar wie de van Lille gehuurde Algerijnse Fransman precies is, schieten ze in de lach. ?Echt een leuk jongetje?, typeert De Jong hem op zijn kenmerkende wijze. ?Zo?n uniek ventje. Mijn zoon Ruben (die hoofd scouting is bij Cambuur, red.) ging hem vorig seizoen bekijken. Ik weet het nog goed, wij speelden bij TOP Oss, zij bleven in Breda en reden ?s morgens om vijf uur naar Amiens. Om elf uur speelde hij daar. Ruben belde mij en vertelde me dat hij een spelertje zag die iedere bal wilde hebben. Ik zei al tegen hem: Dat leer ik hem wel af. Toen hij hier was, zag ik gelijk wat hij bedoelde. Deze is niet goed wijs, hij vroeg inderdaad iedere bal. Maar wat hij ermee deed was fantastisch. Dit is echt ??n van de grootste talenten van dit moment.?

Dat Cambuur met Ferrah aan de haal ging, mag opmerkelijk zijn. ?We hebben hem hierheen gehaald, gesprekken gevoerd en laten zien wat deze club is. Dan helpt dit stadion natuurlijk. Alles ademt Eredivisie, dat voelt zo?n speler ook.?

Ferrah kwam op ??n van de eerste trainingen naar me toe. Ik moest de bal maar bij hem inleveren, dan zou hij er wel iets goeds mee doen

? Mark Diemers
Ferrah maakte op zijn beurt indruk bij zijn ploeggenoten op een geheel andere wijze. De Jong: ?Je zag de andere spelers op het trainingsveld ook kijken naar hem en over hem praten. Toen heb ik ze op ??n van de eerste trainingen wel even bij elkaar geroepen en ze gevraagd of ze een hekel hadden aan Mark Diemers. Niemand stak zijn vinger op natuurlijk. Dan gaan jullie nu ook normaal doen tegen dit jongetje, heb ik gezegd. Ik noem hem het broertje van Diemers. Twee ras-voetballers in je ploeg, dat is voor een trainer lekker, hoor.?

De in Leeuwarden geboren middenvelder herinnert zich de woorden van de oefenmester en haalt ook zijn eerste kennismaking met Ferrah aan. ?Kleine Markie, noemen ze hem, haha. Hij kwam op ??n van de eerste trainingen naar me toe. Ik moest de bal maar bij hem inleveren, dan zou hij er wel iets goeds mee doen. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat we het eerst andersom gingen doen en dat we daarna zouden kijken of we zijn voorstel gingen uitvoeren. Wel mooi toch? Ik heb een goede klik met hem, voetballend begrijpen we elkaar goed. Hij moet echt nog wel een aantal dingen leren, soms loopt zijn back nog wel eens uit zijn rug weg.?

?Hij is grillig, maar dat hoort bij een jonge speler. Soms zie je hem een tijdje niet, dan ineens doet-ie weer iets onverwachts. Vergeet ook niet dat hij ver van huis in een vreemd land is beland.? Ook de taal en de daardoor moeizame communicatie is een probleem. ?Voetbaltaal h?, goede voetballers hebben onderling weinig woorden nodig?, lacht Diemers. ?Zijn Engels is heel matig, dat maakt het lastig. Hij trekt veel op met Isma?l Baouf, dan kunnen ze samen lekker Frans praten. Ze wonen ook in hetzelfde appartementencomplex.? De Jong: ?Zijn broer is bij hem. Dat is een voormalig MMA-vechter. Die heeft zijn loopbaan opgegeven om bij hem te zijn en hem te begeleiden. Dat zegt ook weel iets over zijn ambitie.?

Ik wil zo graag nog een keer promoveren, met de club uit mijn stad. Daar ben ik voor teruggekomen

? Mark Diemers

Diemers, afgelopen seizoen al door VI gekozen tot beste speler van het seizoen en nu weer lijstaanvoerder in het beoordelingsklassement, had naar eigen zeggen nog wel ruimte voor een Bronzen Schild. ?Altijd plek voor?, onthult hij. ?Ik vind het een mooie waardering. Voor Ichem en ook voor mij. En voor de ploeg, want we zijn goed gestart. Ik ook, ja, ik zit lekker in mijn vel, ik voel me goed. De intrinsieke motivatie is groot om er een mooi seizoen van te maken. Ik ben al twee keer gepromoveerd, maar ik wil zo graag nog een keer promoveren, met de club uit mijn stad. Daar ben ik voor teruggekomen, dat is het doel.?

De start van het seizoen belooft veel goeds. In Leeuwarden een omstreken valt het woord Eredivisie al. ?Jullie, de journalisten, voeren de druk al lekker op, ja?, merkt De Jong op. ?Wij blijven normaal doen en zullen heus nog wel tegen een tikkie aanlopen. Het gaat erom dat we dan niet in de war raken, dat is ook helemaal nergens voor nodig. De Eredivisie halen is voor heel wat spelers belangrijk. Die talentvolle spelers willen straks best blijven als ze een niveautje hoger spelen. Is ook voor hun clubs belangrijk. Het is de volgende stap voor ze. Ook voor zo?n jongen als Thijs Jansen, onze doelman. Hij wordt steeds stabieler, ook een speler voor wie blijven een prima optie is als ie in de Eredivisie kan spelen.?

Diemers vult zijn trainer aan. ?We zijn er nog lang niet. Er zullen heus nog clubs zoals Almere City, RKC Waalwijk en Willem II zijn die zich zullen herstellen, wij moeten het buffertje dat we hebben koesteren. Je kan het verschil maar vast hebben. En ondertussen moeten we zelf ook verbeteren.?

Dat Cambuur erin is geslaagd om naast Ferrah ook spelers als Oscar Sj?strand en Isma?l Baouf vast te leggen is opmerkelijk. Drie buitenlandse toptalenten die Cambuur de impuls geven die het nodig had. De Jong is er in zijn nopjes mee. ?Heerlijke gasten zijn het. Vorig seizoen ging het veel over het stadion en moesten we vooral hard werken. Nu moeten we dat ook, maar is er voetballend vermogen toegevoegd. We hebben gericht geld uit kunnen geven en dan vind je dit soort spelers. Dat maakt het voor iedereen leuker: voor de spelers, de staf en het publiek.?

Ook voor Diemers is het duidelijk. Hij lijkt zich nog meer dan vorig seizoen te kunnen profileren. ?Goede spelers om je heen maakt jezelf ook beter. Aanvallend is het echt heel goed. Met ook nog Jort van der Sande en Remco Balk erbij. Jort is een geweldige gozer voor de groep en Balkie maakt zijn goaltjes wel. Ik sta zelf ook iets hoger op het veld en bij deze gasten kan ik mijn passjes wel kwijt.?

De Jong wil Baouf nog speciaal noemen. ?Deze is niet normaal?, zegt hij. De verdediger is, net als Den Bosch-speler Ilias Boumassaoudi met Marokko Onder-19 actief op het WK in Chili. ?Ze staan gewoon in de finale tegen Argentini?. Zondag op maandag is die wedstrijd?, weet Diemers. ?Daar gaat Cambuur de handjes mee dichtknijpen. Als we niet uitkijken is-ie in de winterstop al vertrokken. Dat hebben ze uitstekend gedaan, daar verdienen ze een groot compliment voor.?

SC Cambuur maakt als ploeg een goede indruk. ?We hebben eerder te weinig punten dan dat we wat punten gestolen hebben?, meent De Jong. ?Tegen Willem II hadden we moeten winnen. We zijn goed bezig, ik heb een mooie staf en we voetballen mooi. Dan ben ik gelukkig, hoor, dan klopt mijn trainershart.?

Dat het zo snel samenvalt, verbaast De Jong wel enigszins. ?Negentien spelers gingen er weg en elf zijn er gekomen, waarvan een aantal pas laat in de window. Dan denk je dat je wel even tijd nodig hebt.? En dan te bedenken dat Diemers er ook een hard hoofd in had. ?Ik weet nog dat we de eerste wedstrijd tegen Dordrecht speelden en dat ik me afvroeg wat dat moest gaan worden. We waren nog niet compleet, het leek niet echt ergens op. Als je dan nu kijkt ? In zo?n ploeg wil je voetballen. Dit kan heel leuk worden.?


De Jong zag de prijs voor beste trainer van de eerste periode aan zijn neus voorbijgaan, maar daar had hij meer dan vrede mee. ?Volkomen terecht dat Robin Peter hem wint?, vond de oefenmeester. ?Dat wil ik zeker wel even benadrukken. Wat hij met ADO Den Haag heeft gedaan is echt heel knap. Ik gun het hem zeer, want ik vind het een hartstikke goede trainer en bovendien ook echt een leuke man. Een goede collega, heel respectvol tegenover andere trainers en hij wil echt voetballen met zijn ploeg. En dan lukt het bij ADO. We weten allemaal dat dat niet makkelijk is.?

Diemers vult aan: ?Dat Peter hem wint, is ook wel terecht. ADO is altijd onrustig, als je daar in korte tijd dit neerzet, is dat gewoon knap. Laat onze trainer maar schuiven. Hij werkt nu in zijn kracht. Hij heeft een goede staf om hem heen en beweegt zich daar heerlijk tussen. Zijn besprekingen zijn geweldig, een feest op zich. Alles lijkt nu op zijn plek te vallen.?

Diemers en De Jong kennen elkaar ondertussen al een tijdje. ?Hij was zeventien, denk ik, toen hij bij ons kwam?, herinnert De Jong zich. ?Hij komt soms over als een showmannetje, maar het is zo?n lieve jongen. Ik ben blij dat hij gebleven is. Goed voor hem en goed voor ons. Hij moet gewoon zijn voeten laten spreken en lekker genieten van het spelletje. Mark is uniek in de kleedkamer. Hij is een verlengstuk van mij, ik kan blind op hem vertrouwen.?

Dat laatste bevestigt Diemers. ?We hebben een bijzondere band. Ik heb ook bij De Graafschap onder Henk gespeeld. Ik kan lezen en schrijven met hem. Ik was inderdaad zeventien toen ik bij het eerste kwam en Henk grote indruk op me maakte door zijn enthousiaste manier van training geven. Dat enthousiasme heeft hij nog steeds.?

Ondertussen is Diemers onlangs 32 geworden. ?Ik kan nog wel even mee, hoor, maak je geen zorgen. Goed je lichaam verzorgen, goed herstellen, ik voel me op mijn plek hier. Dat helpt. Ik heb regelmatig contact met Tjaronn Chery. Hij is 37 volgens mij. Ook zo?n ouderwetse nummer 10. We zijn een beetje een uitstervend ras, de nummer 10 verdwijnt langzaam uit het voetbal. Zonde toch??

Gelukkig dient het broertje van Diemers zich aan als opvolger. Maar hoelang die bij Cambuur zal spelen? ?Je weet nooit hoe zo?n loopbaan verloopt?, zeggen De Jong en Diemers in koor.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: PePe op november 12, 2025, 00:56:37
H?, iemers niet eens in het KKD Elftal van de week?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Eewal op december 20, 2025, 08:08:39
Wat een uithangbord voor onze club. De interviews met hem zijn ook top. Leuke vent!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bens op december 20, 2025, 09:48:04
Citaat van: Eewal op december 20, 2025, 08:08:39
Wat een uithangbord voor onze club. De interviews met hem zijn ook top. Leuke vent!
Ik hoop dat zijn contract snel wordt verlengd.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Andy King op december 20, 2025, 12:14:07
Citaat van: Bens op december 20, 2025, 09:48:04
Ik hoop dat zijn contract snel wordt verlengd.

Ja, niet meer zeuren over oude zaken, maar blik vooruit. Spelers als Diemers zal je zeker nodig hebben in de eredivisie.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: michello op januari 31, 2026, 08:37:04
Tijd om aan tafel te gaan en verlengen die handel. Diemers heeft nu toch wel bewezen van waarde te zijn. Mark is 32 dus 1+1 jaar erbij zou prima zijn.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op januari 31, 2026, 09:24:26
Citaat van: michello op januari 31, 2026, 08:37:04
Tijd om aan tafel te gaan en verlengen die handel. Diemers heeft nu toch wel bewezen van waarde te zijn. Mark is 32 dus 1+1 jaar erbij zou prima zijn.
Begin februari gaan ze zitten wat hoorde...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Andy King op januari 31, 2026, 11:36:48
Citaat van: Derkx R.H. op januari 31, 2026, 09:24:26
Begin februari gaan ze zitten wat hoorde...

Nou, hopelijk geen gezeik dit keer. Doorpakken!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op januari 31, 2026, 12:26:13
Citaat van: michello op januari 31, 2026, 08:37:04
Tijd om aan tafel te gaan en verlengen die handel. Diemers heeft nu toch wel bewezen van waarde te zijn. Mark is 32 dus 1+1 jaar erbij zou prima zijn.

1+1? En jij verwacht dat hij dan wel gaat tekenen?

Hij wil juist iets voor de lange termijn, daarom liep het toch eerder ook stuk.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op januari 31, 2026, 12:41:40
Citaat van: Galdiano op januari 31, 2026, 12:26:13
1+1? En jij verwacht dat hij dan wel gaat tekenen?

Hij wil juist iets voor de lange termijn, daarom liep het toch eerder ook stuk.
gaat vooral om waardering en ook een stukje financi?n daarbij .
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op januari 31, 2026, 13:21:59
2 jaar + nog een jaar lijkt mij prima. Diemers is fit en nooit geblesseerd. Mooi zijn carri?re hier afsluiten.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gabster op januari 31, 2026, 18:40:59
Denk dat de Eredivisie op 33 Jarige leeftijd wat teveel voor Diemers is Vanuit zijn rol op het middenveld.

Oude spits kun je als pinch hitter nog gebruiken
Clasie Zijn rol kan ook nog. Maar dat is niet zijn rol.

Denk dat 1 jaar verlengen beter is voor beidde partijen anders staat dit topic in 2027 vol met posts dat Mark te oud is.

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op januari 31, 2026, 18:46:08
Citaat van: Gabster op januari 31, 2026, 18:40:59
Denk dat de Eredivisie op 33 Jarige leeftijd wat teveel voor Diemers is Vanuit zijn rol op het middenveld.

Oude spits kun je als pinch hitter nog gebruiken
Clasie Zijn rol kan ook nog. Maar dat is niet zijn rol.

Denk dat 1 jaar verlengen beter is voor beidde partijen anders staat dit topic in 2027 vol met posts dat Mark te oud is.
hoe oud is Chery en waar speelt hij?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Stiens op januari 31, 2026, 20:35:08
Citaat van: Derkx R.H. op januari 31, 2026, 09:24:26
Begin februari gaan ze zitten wat hoorde...

Maandag dus. Gasgevuh!  :proost |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gabster op januari 31, 2026, 23:05:46
Citaat van: zeewolde op januari 31, 2026, 18:46:08
hoe oud is Chery en waar speelt hij?

Er zijn uitzonderingen op de regel, Maar een middenvelder als Mark in zijn huidige rol, nadat wij het seizoen ?24-25 hebben ervaren, dat zie hem niet tot zijn 37ste doen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Scc0511 op januari 31, 2026, 23:07:22
Citaat van: Gabster op januari 31, 2026, 23:05:46
Er zijn uitzonderingen op de regel, Maar een middenvelder als Mark in zijn huidige rol, nadat wij het seizoen ?24-25 hebben ervaren, dat zie hem niet tot zijn 37ste doen.

Gewoon 2 jaar verlengen. Belangrijk voor de groep en voor ons. Krijgt ook betere spelers om zich heen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: EdsjeSCC op februari 01, 2026, 00:19:37
Voor mijn gevoel kunnen er steeds meer spelers langer mee. Zal vast met alle data, fitheid, voeding en wat allemaal meer te maken hebben
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op februari 01, 2026, 08:27:48
Hij wil ook trainer worde, meen ik. Dus met een langdurig contract , kun dat meenemen in afspraken
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op februari 01, 2026, 08:36:00
Een "Robert Muhren contract" en dan de organisatie in kijken wat hem ligt en daar verder mee..
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op februari 01, 2026, 10:16:18
Citaat van: Derkx R.H. op februari 01, 2026, 08:36:00
Een "Robert Muhren contract" en dan de organisatie in kijken wat hem ligt en daar verder mee..

Qua perspectief als in mogelijkheden binnen de organisatie prima. Maar financieel moet je gewoon kritisch kijken. M?hren kon bij Volendam meer gaan verdienen dan bij ons in de eredivisie, dat lijkt me niet gezond.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op februari 16, 2026, 22:10:03
Diemers geschorst tegen RKC  :?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op februari 16, 2026, 22:16:53
Citaat van: Noordcambuur op februari 16, 2026, 22:10:03
Diemers geschorst tegen RKC  :?
Nee....alleen Amofa stond op scherp volgens mij
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op februari 16, 2026, 22:18:38
Citaat van: Noordcambuur op februari 16, 2026, 22:10:03
Diemers geschorst tegen RKC  :?
Nee alleen Amofa stond op scherp
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op februari 16, 2026, 22:20:30
Citaat van: Specuveter op februari 16, 2026, 22:18:38
Nee alleen Amofa stond op scherp
oke top  :thumbsup
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op februari 16, 2026, 22:20:39
ESPN zei dat Diemers de gele kaart kreeg, maar verder staat overal Henstra
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op februari 16, 2026, 22:23:34
Citaat van: Noordcambuur op februari 16, 2026, 22:20:30
oke top  :thumbsup
top :wall
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op februari 16, 2026, 22:30:11
Citaat van: sunderland op februari 16, 2026, 22:23:34
top :wall
niet goed Sunderland  :?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op februari 18, 2026, 18:07:45
Zat bij podcast Eerste de Beste, geeft aan dat Cambuur met hem verder wil komende jaren en dat ze binnenkort in gesprek gaan.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Stiens op februari 20, 2026, 11:39:23


w:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: michello op februari 24, 2026, 22:46:08
Hamstring. Paar weken eruit aldus Henk.

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op februari 24, 2026, 23:03:01
Citaat van: michello op februari 24, 2026, 22:46:08
Hamstring. Paar weken eruit aldus Henk.
oke mooi kut 8P
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op februari 24, 2026, 23:15:41
Kan w?l eens positief uitpakken.
Directer voetbal.
Wel benieuwd hoe Henk dat g??t oplossen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op februari 24, 2026, 23:27:09
Citaat van: Specuveter op februari 24, 2026, 23:15:41
Kan w?l eens positief uitpakken.
Directer voetbal.
Wel benieuwd hoe Henk dat g??t oplossen.

Hij staat elke week in het elftal van de week, levert de meeste assists af, scoort regelmatig. Maar Cambuur gaat beter spelen als souren of rolke op zijn plek komt.

Ik denk daar toch echt anders over. Enorm kut, en juist in deze fase
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Trainert! op februari 24, 2026, 23:28:41
Citaat van: Specuveter op februari 24, 2026, 23:15:41
Kan w?l eens positief uitpakken.
Directer voetbal.
Wel benieuwd hoe Henk dat g??t oplossen.

Dan zullen we Rolke er wel weer in krijgen.
Ferrah maar op 10, en henstra op de buiten.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Eewal op februari 24, 2026, 23:28:55
Gaan we nu opeens blij zijn met een blessure van Diemers? 
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op februari 24, 2026, 23:29:34
Citaat van: Specuveter op februari 24, 2026, 23:15:41
Kan w?l eens positief uitpakken.
Directer voetbal.
Wel benieuwd hoe Henk dat g??t oplossen.
Wat een onzin.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op februari 24, 2026, 23:30:40
Citaat van: Eewal op februari 24, 2026, 23:28:55
Gaan we nu opeens blij zijn met een blessure van Diemers?
Nee hoor....maar niemand is onmisbaar
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op februari 24, 2026, 23:31:46
We gaan het de komende weken mee maken wie er gelijk heeft.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op februari 24, 2026, 23:32:53
Iedereen kan wel zeiken over hem, maar hij gaat gemist worden Rolke en Souren kunnen zijn rol niet invullen daar missen ze de kwaliteiten voor. Vandaag hebben we gewonnen door opportunisme dat kan niet elke wedstrijd
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op februari 25, 2026, 13:52:00
Citaat van: Lore op februari 24, 2026, 23:27:09
Hij staat elke week in het elftal van de week, levert de meeste assists af, scoort regelmatig. Maar Cambuur gaat beter spelen als souren of rolke op zijn plek komt.

Ik denk daar toch echt anders over. Enorm kut, en juist in deze fase

als je alle corners en vrije trappen neemt ja dan geef je de meeste assists maar procentueel
gezien niet..henstra leverde er 1 op maat af gister.ik vind ook dat er meer snelheid in ons
epel komt hoor.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op februari 25, 2026, 16:24:05
Citaat van: denistel op februari 25, 2026, 13:52:00
als je alle corbers en vrije trappen neemt ja dan geef je de meeste assists maar proventueel
gezien niet..henstra leverde er 1 op maat af gister.ik vind ook dat er meer snelheid in ons
epel komt hoor.

Mooie van voetbal is dat iedereen er zijn eigen kijk op mag hebben. Maar ik neem aan dat iedereen ook ziet dat Diemers heel vaak wordt aangespeeld door zijn teamgenoten en dat de tegenstanders vaak directe dekking op hem heeft. Dat zullen zij toch niet doen omdat hij er geen bal van kan
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op februari 25, 2026, 16:32:51
Citaat van: Lore op februari 25, 2026, 16:24:05
Mooie van voetbal is dat iedereen er zijn eigen kijk op mag hebben. Maar ik neem aan dat iedereen ook ziet dat Diemers heel vaak wordt aangespeeld door zijn teamgenoten en dat de tegenstanders vaak directe dekking op hem heeft. Dat zullen zij toch niet doen omdat hij er geen bal van kan

Klopt, maar het is helaas daardoor wel veel te voorspelbaar geworden.
En de laatste wedstrijden zetten ze gewoon continue 1 of soms zelfs 2 spelers op Diemers.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gasgeve op februari 25, 2026, 16:58:10
Blij met de 3 punten, minder blij met het spel. Maar daar gaat het in deze periode even niet om.

Wat een onzin lees je dan hier over Diemers. Onze aanvoerder, verlengstuk van Henk in het veld. Al meermaals aangegeven door Henk hoe belangrijk Mark voor hem is. Daarnaast 6 goals en 12 assists. En dan zijn er mensen, notabene eigen supporters, blij met zijn blessure. Ongelofelijk.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op februari 25, 2026, 17:15:44
Citaat van: Galdiano op februari 25, 2026, 16:32:51
Klopt, maar het is helaas daardoor wel veel te voorspelbaar geworden.
En de laatste wedstrijden zetten ze gewoon continue 1 of soms zelfs 2 spelers op Diemers.

Die offeren dus spelers op, dan zou er toch meer ruimte moeten komen voor de andere spelers? Nog steeds gaan de meeste ballen via Diemers, dus dan lopen die andere spelers niet vrij of doen ze niets zinnigs met die bal?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: YellowBlue op februari 25, 2026, 17:23:53
Onze beste speler eruit, helemaal kut.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op februari 25, 2026, 17:24:46
Wat is er met Baouf?  :devil
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: michello op februari 25, 2026, 17:45:56
Goed nieuws voor Mark Diemers en #Cambuur. Op de scan is geen schade gevonden.

Dat betekent dat de aanvoerder snel zijn rentree kan maken.

TOP Oss van vrijdag komt nog te vroeg, maar dinsdag tegen Almere City hoopt Diemers er weer bij te zijn.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op februari 25, 2026, 18:57:55
Citaat van: Lore op februari 25, 2026, 17:15:44
Die offeren dus spelers op, dan zou er toch meer ruimte moeten komen voor de andere spelers? Nog steeds gaan de meeste ballen via Diemers, dus dan lopen die andere spelers niet vrij of doen ze niets zinnigs met die bal?

klopt wel maar je ziet ook als hij er uit is dat anderen dan beter gaan spelen/functioneren
en daar door het spel sneller gaat Doemers prima voetballer maar moet meer afwisselen is
mijn mening.tegenstanders hebben het zo langzamerhand in de gaten en worden regelmatig gevaarlijk
door balverlies, en niemand zegt hier blij te zijn met zijn blessure toch hopen dat ie snel weer aansluit
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op februari 25, 2026, 19:30:34
Citaat van: michello op februari 25, 2026, 17:45:56
Goed nieuws voor Mark Diemers en #Cambuur. Op de scan is geen schade gevonden.

Dat betekent dat de aanvoerder snel zijn rentree kan maken.

TOP Oss van vrijdag komt nog te vroeg, maar dinsdag tegen Almere City hoopt Diemers er weer bij te zijn.

Top!! |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op februari 25, 2026, 20:04:29
Citaat van: michello op februari 25, 2026, 17:45:56
Goed nieuws voor Mark Diemers en #Cambuur. Op de scan is geen schade gevonden.

Dat betekent dat de aanvoerder snel zijn rentree kan maken.

TOP Oss van vrijdag komt nog te vroeg, maar dinsdag tegen Almere City hoopt Diemers er weer bij te zijn.
mooi nieuws over Mark vrijdag even passen en dan volgende week weer knallen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: carlo de leeuw op februari 25, 2026, 20:04:57
Gelukkig valt de blessure van,verreweg, onze belangrijkste speler mee!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op februari 25, 2026, 22:03:08
Citaat van: denistel op februari 25, 2026, 18:57:55
klopt wel maar je ziet ook als hij er uit is dat anderen dan beter gaan spelen/functioneren
en daar door het spel sneller gaat Doemers prima voetballer maar moet meer afwisselen is
mijn mening.tegenstanders hebben het zo langzamerhand in de gaten en worden regelmatig gevaarlijk
door balverlies, en niemand zegt hier blij te zijn met zijn blessure toch hopen dat ie snel weer aansluit

Ja, wij hebben zeker de komende weken alle spelers nodig. Op naar promotie
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Stiens op februari 26, 2026, 10:05:23
Mooi nieuws inderdaad. Steekt er vaak met kop en schouders boven uit en bij hem weet je zeker dat de bal in 99% van de gevallen naar de juiste kleur wordt gespeeld.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: SCCRulez op februari 26, 2026, 10:33:34
Hele opluchting! In mijn ogen de enige speler die echt niet vervangbaar is door iemand van redelijk zelfde kwaliteit. Verschil met de andere middenvelders groot.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op februari 27, 2026, 17:45:23
Citaat van: SCCRulez op februari 26, 2026, 10:33:34
Hele opluchting! In mijn ogen de enige speler die echt niet vervangbaar is door iemand van redelijk zelfde kwaliteit. Verschil met de andere middenvelders groot.

je gaat dan wel anders spelen waardoor andere spelers zich misschien beter kunnen laten zien
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: SCCRulez op februari 27, 2026, 19:46:21
Hopelijk gaat dat vanavond blijken, ben benieuwd naar hoe dit middenveld het zal doen. Hopelijk de 3 punten, wedstrijdritme voor Apkakou en mogelijk ruimte om Diemers soms wat rust te geven in dit volle speelschema.  |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op maart 02, 2026, 21:16:33
Volgens Andor Faber hebben zowel Diemers als Cambuur de intentie om volgend seizoen door te gaan!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op maart 03, 2026, 22:40:25
Nog ongeslagen zonder Mark.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lowieke op maart 05, 2026, 10:14:30
Citaat van: Specuveter op maart 03, 2026, 22:40:25
Nog ongeslagen zonder Mark.

Met Mark erbij hebben we, geloof ik, ook wel een paar wedstrijden gewonnen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op maart 11, 2026, 14:26:02
(https://pbs.twimg.com/media/HDIbpdlWcAAnalk?format=jpg&name=small) |:) :koffie
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gasgeve op maart 14, 2026, 07:25:53
Missen we hem al? Of is Galdiano er nog steeds van overtuigd dat we hem niet nodig hebben?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op maart 14, 2026, 07:43:19
Citaat van: Gasgeve op maart 14, 2026, 07:25:53
Missen we hem al? Of is Galdiano er nog steeds van overtuigd dat we hem niet nodig hebben?

Gister misten we hem zeker. Tegen de mindere tegenstanders missen we hem niet. Dat is volgens mij wel bewezen. Dit soort wedstrijd kan hij juist wel belangrijk zijn.

Weet je wat het is. Diemers speelt altijd alles in ??n tempo en vertraagd de wedstrijden hierdoor.
Tegen clubs als ADO en nu ook Roda mis je absoluut de slimmigheid van Diemers.

Ik zeg ook niet dat hij niet voor onze club hoort te spelen. Wel ben ik van mening dat je tegen andere ploegen beter zonder Diemers kan gaan spelen. Maar dan weer wel en dan weer niet zorgt natuurlijk ook voor onrust.
Gister had ik hem er graag bij gezien. ;)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: EdsjeSCC op maart 14, 2026, 08:18:16
Citaat van: Galdiano op maart 14, 2026, 07:43:19
Gister misten we hem zeker. Tegen de mindere tegenstanders missen we hem niet. Dat is volgens mij wel bewezen. Dit soort wedstrijd kan hij juist wel belangrijk zijn.

Weet je wat het is. Diemers speelt altijd alles in ??n tempo en vertraagd de wedstrijden hierdoor.
Tegen clubs als ADO en nu ook Roda mis je absoluut de slimmigheid van Diemers.

Ik zeg ook niet dat hij niet voor onze club hoort te spelen. Wel ben ik van mening dat je tegen andere ploegen beter zonder Diemers kan gaan spelen. Maar dan weer wel en dan weer niet zorgt natuurlijk ook voor onrust.
Gister had ik hem er graag bij gezien. ;)

Must niet su eamele juh.

Ik heb het speciaal voor jou even opgezocht, hierbij de resultaten tegen de ploegen van het rechter rijtje.

Met Diemers;
Top Oss 1-0 winst
Jong Ajax 1-2 en 4-1 winst
Jong AZ 0-1 winst
Vitesse 0-4 winst
Helmond 0-0
Mvv 4-0 en 0-1 winst
Jong Utrecht 2-4 winst
Emmen 3-2 winst
VVV 3-1 winst
Eindhoven 2-1 winst en 3-3
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gasgeve op maart 14, 2026, 15:04:00
Citaat van: Galdiano op maart 14, 2026, 07:43:19
Gister misten we hem zeker. Tegen de mindere tegenstanders missen we hem niet. Dat is volgens mij wel bewezen. Dit soort wedstrijd kan hij juist wel belangrijk zijn.

Weet je wat het is. Diemers speelt altijd alles in ??n tempo en vertraagd de wedstrijden hierdoor.
Tegen clubs als ADO en nu ook Roda mis je absoluut de slimmigheid van Diemers.

Ik zeg ook niet dat hij niet voor onze club hoort te spelen. Wel ben ik van mening dat je tegen andere ploegen beter zonder Diemers kan gaan spelen. Maar dan weer wel en dan weer niet zorgt natuurlijk ook voor onrust.
Gister had ik hem er graag bij gezien. ;)
Als aanvulling op Edsje zijn reactie:

Tegen Top Oss assist
Tegen Jong Ajax 2 assists en 1 goal
Tegen Jong Az assist
Tegen Vitesse goal
Tegen Mvv goal
Tegen Jong Utrecht 1 goal en 1 assist
Tegen VVV 2 assists
Tegen Eindhoven 1 goal en 1 assist
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op maart 14, 2026, 15:10:18
Citaat van: Gasgeve op maart 14, 2026, 15:04:00
Als aanvulling op Edsje zijn reactie:
Tegen Top Oss assist
Tegen Jong Ajax 2 assists en 1 goal
Tegen Jong Az assist
Tegen Vitesse goal
Tegen Mvv goal
Tegen Jong Utrecht 1 goal en 1 assist
Tegen VVV 2 assists
Tegen Eindhoven 1 goal en 1 assist
Het middenveld van ons was zoekende en had weinig tot geen ceativiteit, dus zeg het maar. Met of zondrr Diemers scheelt tegen een gedegen tegenstander een paar flinke slokken op een borrel.

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Destroyer op maart 14, 2026, 15:45:20
Man, we missen hem enorm, kom op man. Gisteren duo Souren apakoe bij wijlen niet best...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op maart 14, 2026, 16:47:53
Wel leuk bij de penalty van Ferrah...ademen, hupje , schieten.
Precies zoals Diemers dat doet.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op maart 14, 2026, 18:43:41
Was wel een gedoe bij de penalty Ferrag en Rolke beiden met een bal in de hand bij de stip en Henk die wild stond te gebaren , was waarschijnlijk niet een echte afspraak over gemaakt
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Marc S op maart 14, 2026, 18:52:32
Citaat van: Oud Cambuur op maart 14, 2026, 18:43:41
Was wel een gedoe bij de penalty Ferrag en Rolke beiden met een bal in de hand bij de stip en Henk die wild stond te gebaren , was waarschijnlijk niet een echte afspraak over gemaakt

Henk gaf in een interview aan dat Ferrah de eerste keus was. (Na Diemers als die er weer bij is uiteraard)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op maart 14, 2026, 19:17:55
Citaat van: Oud Cambuur op maart 14, 2026, 18:43:41
Was wel een gedoe bij de penalty Ferrag en Rolke beiden met een bal in de hand bij de stip en Henk die wild stond te gebaren , was waarschijnlijk niet een echte afspraak over gemaakt
Henk geeft idd aan de R?lke moet opflikkeren. Duidelijk afgesproken. Als ik trainer was had ik hem gelijk gewisseld met zijn domme gedoe.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wiekie1969 op maart 16, 2026, 22:31:12
Invalbeurtje hoor. Wat een rust aan de bal. Wat een inzicht. Slimmer dan de rest. Klasse  |:) |:) |:) |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op maart 16, 2026, 22:35:14
Citaat van: wiekie1969 op maart 16, 2026, 22:31:12
Invalbeurtje hoor. Wat een rust aan de bal. Wat een inzicht. Slimmer dan de rest. Klasse  |:) |:) |:) |:)
klopt , hij had 1 slechte bal.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op maart 20, 2026, 08:36:31
Mark met zijn nieuwe contract onder zijn arm.. |:)
(https://pbs.twimg.com/media/HD1XMs5WwAASnGr?format=jpg&name=small)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: PePe op maart 22, 2026, 12:00:06
Morgen om 20.00 uur ESPN, Mark Diemers in: Echte mannen huilen niet.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sjaak op maart 22, 2026, 12:05:11
Reeds gezien. Enorme tegenvaller
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op maart 25, 2026, 10:39:18
Leider Mark Diemers, Leeuwarder in hart een nieren
Vandaag om 08:00
Praat mee!


Chris Tempelman
Journalist VI
Mark Diemers (32) is de trotse aanvoerder van SC Cambuur, maar bovenal is hij Leeuwarder. Geboren en opgegroeid op vijfhonderd meter van de plek waar nu het nieuwe stadion staat. ?Dit is pas echt thuiskomen?, zegt hij met enig gevoel voor dramatiek.

In Emmen vierden Cambuur en Diemers hun dikverdiende feestje. ?Mooier wordt het niet?, riep de nummer tien in het feestgedruis voor het uitvak. ?Overal zaten Cambuur-supporters. Dit wordt een fantastisch feest. Tot morgenochtend vroeg, denk ik.? En weg was Diemers. Knuffelend met trainer Henk de Jong, springend en zingend met zijn ploeggenoten en klaar om het promotieschild uit handen van algemeen directeur Ard de Graaf in ontvangst te nemen. De blijdschap en de emoties bij Diemers waren zichtbaar. ?Ik had never nooit kunnen bedenken dat op de plek waar ik geboren ben, in Westeinde, Cambuur jaren later zou promoveren.? Het lijkt dat het zo heeft moeten zijn. Soms zijn verhalen voor in jongensboeken niet te verzinnen, maar zijn ze gewoon echt waar. Het kind van de stad is de onbetwiste leider van de ploeg uit Leeuwarden. Binnen en buiten het veld is hij het uithangbord van de geel-blauwe formatie. Samen met trainer Henk de Jong uiteraard, de man met wie hij in de loop der jaren een bijzondere band heeft opgebouwd. Diemers is na omzwervingen in binnen- en buitenland terug op vertrouwde grond en moest en zou zijn club terug naar de Eredivisie brengen. En het lukte. Met enige vertraging weliswaar, omdat het afgelopen vrijdag misging tegen Jong AZ. Tegen Emmen liet Cambuur dinsdagavond geen twijfel bestaan over de bedoelingen. Onder aanvoering van regisseur Diemers klopte een door afwezigen op meerdere plaatsen veranderd Cambuur de Drenten met 2-4.

?Dit was mijn droom, het verhaal maakt het speciaal?, geeft hij toe. ?Het gevoel dat de club terug is waar hij hoort overheerst. Alles is op orde, er is zorgvuldig naar toegewerkt, het moest nu gewoon gebeuren. De vergelijking met ADO Den Haag is al vaak gemaakt: de twee clubs zijn gewoon in alle opzichten Eredivisiewaardig. Het nieuwe stadion heeft hier de boost gegeven, nu was het ook noodzakelijk te promoveren. Alles is samengekomen. Qua voetbal hebben we het dit seizoen ook laten zien.?

Maandagavond in Helmond, Diemers maakt als invaller zijn rentree bij Cambuur tegen Helmond Sport. Na een kwartier in de tweede helft krijgt hij het seintje om zich klaar te maken. Hij heeft net een uitgebreide warming-up vol met rekoefeningen en sprints afgewerkt. De middenvelder weet niet hoe snel hij zich moet melden bij de vierde official. Een half uur meedoen was de afspraak, het worden 33 minuten. Diemers eist direct de bal op, temporiseert waar nodig en corrigeert en motiveert zijn ploeggenoten. De belangrijke weken komen eraan en het elftal heeft de routinier nodig. Diemers was vier wedstrijden afwezig. ?Het leek even ernstiger, maar het was maar een verrekkinkje. Gelukkig maar, al vond ik dat toekijken helemaal niks. Je wilt helpen in plaats van machteloos toekijken. Ik heb me op zitten vreten. Ik ben nooit geblesseerd en juist nu stond ik langs de kant. Gelukkig ben ik op tijd hersteld, er is geen risico. Ik ben er weer.?

Dit was mijn droom, het maakt het verhaal speciaal.

? Mark Diemers

Dinsdagavond in Den Haag, ADO promoveert door Jong FC Utrecht te kloppen. Diemers ziet het op televisie gebeuren. ?Zeer gegund hoor, het zag er mooi uit. Prima gedaan. De twee beste ploegen promoveren.? Dat er in Den Haag exact na negentig minuten wordt afgefloten, verbaast Diemers zeer. ?Alsof wij niet samen met ADO nog om het kampioenschap strijden. Dat sloeg natuurlijk nergens op. Maar goed, nu is het aan ons, al weet niemand nog wanneer het zover kan zijn.?

Donderdagmiddag in Leeuwarden. Diemers koopt in de fanshop een Cambuur-shirtje met rugnummer tien. Het nieuwe tricot is bestemd voor zijn zoontje. ?Superleuk, hij loopt vaak in Cambuur-shirtjes rond, deze nieuwe is voor een promotiefilmpje dat we vanmiddag op gaan nemen in de stad. Hij is zes en heeft nu enig besef van wat er aan de hand is. Op zijn manier dan natuurlijk. Dit zijn herinneringen voor later, echt heel gaaf. Later gaan we als spelers nog een keer met onze kinderen aan de hand oplopen, zoals dat ieder jaar een keer gebeurt. Dat zijn mooie dingen.? Diemers werkt gewoon mee aan de voorbereidingen van de festiviteiten, terwijl de promotie nog behaald moet worden. ?Niemand is gek hier, we gaan promoveren. Ik ben als aanvoerder en ervaren speler meegenomen in de plannen. Niet te veel, dat is ook niet goed, maar wel een beetje. Ik kan dat goed scheiden. Liever met mij dan met die jonge gasten, val die er maar niet mee lastig.?

Vrijdagavond in het Kooi Stadion. De verwachtingen zijn hooggespannen, er heerst pure promotiekoorts. Al weet iedereen dat Cambuur vanavond nog geen feest kan vieren zoals ADO Den Haag dat drie dagen eerder deed. Winst op Jong AZ is geboden, een uitverkocht stadion is voornemens er hoogstpersoonlijk voor te zorgen dat dat in ieder geval lukt, maar het gaat mis. De Alkmaarse beloften winnen in extremis met 3-4, de frustraties overheersen. Niet iedereen beseft direct dat het dan op dinsdagavond in Emmen maar moet gebeuren. ?Lekker dichtbij, de terugreis en de aankomst zullen geweldig worden?, had Diemers al voorspeld. Niet wetende dat Emmen-Cambuur inderdaad de promotiewedstrijd zou worden.

Zondagmiddag bleek dat scenario mogelijk te zijn. De Graafschap ontving een ADO Den Haag met champagne in de benen, maar de Hagenaars onderstrepen hun titelambities door met 1-2 te zegevieren. Diemers keek er vooraf met gemengde gevoelens naar. ?Een beetje dubbel was het wel. De Graafschap moet verliezen, dat zou goed zijn. Eigenlijk wil je zo snel mogelijk zeker zijn van promotie. Doe maar een gelijkspel eigenlijk, dat is het beste voor nu en voor de titelstrijd.?

Zondagmiddag, even na twee uur in de Achterhoek. De Graafschap knokt om een plek in de eindrangschikking die recht geeft op een rondje play-offs minder, ADO Den Haag heeft na een paar dagen feesten het vizier gericht op de titel. De spelers en staf van Cambuur hadden zich voorgenomen na de ochtendtraining voor de televisie te gaan zitten. Drankjes in de aanslag, lichtelijk nerveus over wat er komen gaat en klaar om een feest te vieren. In plaats daarvan volgt er een pittige nabespreking en gaat het vizier op dinsdag.

In Emmen, waar Diemers nog in de Eredivisie actief was, wordt snel duidelijk dat het nu wel gaat lukken. Naar de Eredivisie promoveren met de club waar je als kleine jongen begon en als gelouterde prof terugkeerde, moet een emotionele gebeurtenis zijn. Diemers bevestigt het volmondig, de emotie in zijn stem is duidelijk hoorbaar. ?Dat maakt het zo bijzonder. Om dit als Leeuwarder voor elkaar te krijgen? Kian Visser en Tony Jonker zijn ook Leeuwarders, die voelen het ook. Zij zaten hier als jongetjes ook op de tribune te schreeuwen. Kian zat bij de harde kern, dat is gewoon een hooligan haha.? Zijn jeugdherinneringen als supporter koestert hij. ?Als kleine jongen zat ik in het stadion. Ik was tien, elf jaar, als jeugdspeler kreeg je een seizoenkaart. Op vrijdagavond, op Oost, daar zat de jeugd. Ik ben ook een aantal keer ballenjongen geweest. Wedstrijden die me bijgebleven zijn? De play-off tegen Roda JC in 2009, die we na strafschoppen verloren. Laat in de verlenging kwam Cambuur op 2-2. Ik was vijftien, het was zo intens. De wedstrijd daarvoor, toen we van FC Zwolle wonnen, weet ik ook nog. Voor de knulletjes van nu maken wij die herinneringen.?

Het coronajaar knaagt nog steeds

? Mark Diemers

Zelf promoveerde Diemers in 2013 al eens met de ploeg uit Leeuwarden. ?Als broekie had ik destijds een mooie inbreng. Het was een totaal onverwacht kampioenschap. AGOVV en Veendam werden uit de competitie genomen. Wij hadden van beide ploegen verloren en leverden dus geen punten in, terwijl de concurrentie wel punten verloor. Dat was vrij onwerkelijk, we wonnen de laatste acht wedstrijden. Volendam kon kampioen worden, maar ging op de slotdag onderuit tegen Go Ahead Eagles. Wij wonnen bij Excelsior. We hebben dat seizoen denk ik een uurtje bovenaan gestaan. Het was ??n en al ongeloof. Heel bijzonder, maar deze promotie voelt specialer door het verhaal van het terugkomen uit Cyprus. Ik kwam met een doel en dat is gelukt.? Diemers speelde nooit met Cambuur in de Eredivisie, hij wist al dat zijn toekomst in Utrecht zou liggen. ?Toen speelde ik met Utrecht ineens tegen Cambuur. Dat was heel raar, tegen je eigen cluppie, tegen allemaal mensen die je al jaren kende. Een vreemde gewaarwording was het.

De gedachten bij Cambuur gaan niet alleen terug naar de onwaarschijnlijke ontknoping van 2013, maar zeker ook naar 2020. ?Dat knaagt nog steeds?, weet Diemers. ?Het was het coronajaar, Cambuur stond bovenaan en zou gaan promoveren. Iedereen weet hoe dat is afgelopen. Dat ging niet door, omdat de competitie werd stilgelegd. Zeker weten dat die teleurstelling van toen nu een rol speelt. Ook al lukte het een jaar later wel. Dat was zo zuur, die pijn is er nog steeds. Dat vergeten supporters en mensen op de club niet. En vergeet ook niet dat Cambuur twee jaar terug dertiende werd in de KKD. Dat deed ook pijn na alles wat er was gebeurd. En dan nu dit flikken. Dan komen er emoties los.? En dus kijkt heel Leeuwarden (en Heerenveen) nu uit naar de terugkeer van de Friese derby. Het is een bijkomend iets, maar er wordt al over gesproken. Het verlangen naar de eerste Noordelijke broederstrijd in het Kooi Stadion is groot. ?Die wedstrijd heb ik dus nog nooit gespeeld?, bekent Diemers. ?Daar gaat het inderdaad veel over deze dagen. Ik ben wel een Leeuwarder, maar zeker niet anti-Heerenveen opgevoed. Dat leefde bij ons thuis niet. Maar Cambuur-Heerenveen moet bijzonder zijn. Die wil ik graag een keer meemaken.?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Destroyer op maart 25, 2026, 11:01:22
Kippenvel  :scc
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Andy King op maart 25, 2026, 11:19:09
En nu maar bijtekenen. Niet te lang wachten.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op maart 25, 2026, 11:22:59
Kan toch niet anders..
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op maart 25, 2026, 11:58:46
Abma, Sandor.......Diemers!

_O_ _O_ _O_
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bens op april 06, 2026, 18:52:41
Mark Diemers heeft van Cambuur een aanbieding gekregen, maar het ziet er naar uit dat Diemers weg gaat. Diemers en Cambuur liggen ver uit elkaar.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op april 06, 2026, 18:54:02
Citaat van: Bens op april 06, 2026, 18:52:41
Mark Diemers heeft van Cambuur een aanbieding gekregen, maar het ziet er naar uit dat Diemers weg gaat. Diemers en Cambuur liggen ver uit elkaar.

Hij zei het wat anders, maar het klonk niet goed
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Arno A op april 06, 2026, 18:55:01
Citaat van: Bens op april 06, 2026, 18:52:41
Mark Diemers heeft van Cambuur een aanbieding gekregen, maar het ziet er naar uit dat Diemers weg gaat. Diemers en Cambuur liggen ver uit elkaar.

Heel jammer. Vandaag weer ( net als zo vaak) beste speler op het veld.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op april 06, 2026, 19:02:09
Citaat van: Arno A op april 06, 2026, 18:55:01
Heel jammer. Vandaag weer ( net als zo vaak) beste speler op het veld.
Diemers zijn missie is geslaagd. De club lijkt niet bereid dit met een behoorlijk contract te belonen,
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Destroyer op april 06, 2026, 19:05:20
Ja dat zou echt zonde zijn
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op april 06, 2026, 19:09:42
Missie eredivisie gaat dan zeker lastig worden.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Harry L. op april 06, 2026, 19:13:48
Hij weet toch hoe de vlag er bij hangt, als hij dusdanig hoge eisen stelt dan is het jammer maar helaas
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op april 06, 2026, 19:17:21
Citaat van: Harry L. op april 06, 2026, 19:13:48
Hij weet toch hoe de vlag er bij hangt, als hij dusdanig hoge eisen stelt dan is het jammer maar helaas
weer iemand met kennis van het contractvoorstel.

Vertel het maar wat zijn de hoge eisen van Diemers?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Stiens op april 06, 2026, 19:20:20
Klinkt als hetzelfde verhaal wat zich vorig jaar ook afspeelde rondom Diemers. Jammer!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op april 06, 2026, 19:22:19
Citaat van: Harry L. op april 06, 2026, 19:13:48
Hij weet toch hoe de vlag er bij hangt, als hij dusdanig hoge eisen stelt dan is het jammer maar helaas

Je weet toch ook niet of het alleen om geld gaat, kan ook duur van contract zijn en afspraken voor na zijn carri?re.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 06, 2026, 19:23:11
Citaat van: Stiens op april 06, 2026, 19:20:20
Klinkt als hetzelfde verhaal wat zich vorig jaar ook afspeelde rondom Diemers. Jammer!
Diemers is heel erg uitgesproken?niet als vorig jaar !!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: michello op april 06, 2026, 19:28:09
Citaat van: zeewolde op april 06, 2026, 19:09:42
Missie eredivisie gaat dan zeker lastig worden.

Valt niks over te zeggen. Zeker niet in dit stadium.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op april 06, 2026, 19:28:17
Niemand is groter dan de club. Ook Diemers niet.
Prima speler voor de KKD, maar betwijfel of hij de ere echt nog aan kan.
Op voetbaltechnisch gebied twijfel ik er niet aan maar met name het meters maken komt hij te kort.
Als Plat echt vol gas wil spelen komt Diemers daarin echt wel te kort.

Die gaat gewoon nog even ergens cashen, ik begrijp hem wel. Dat kan Cambuur nooit bieden.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: carlo de leeuw op april 06, 2026, 19:32:29
Kan tactiek zijn maar kwam op mij over dat hij er wel klaar mee was.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: CambuurAmersfoort op april 06, 2026, 19:37:22
Het is toch gewoon oliedom om Diemers niet je regisseur te maken van de toekomst. We verliezen met Sjostrand, Ferrah en Baouf hoogstwaarschijnlijk 3 van de 4 echte sterkhouders . Diemers is je enige speler met Eredivisie ervaring en ook nog eens by far de beste speler van de kkd dit seizoen.
Anti diemers mensen kunnen zeuren over zijn speelwijze, maar de cijfers wijzen uit dat hij zo ontzettend belangrijk is.
Tel daarbij op dat het een jongen van de stad is en dan moet hij wel iets exorbitants vragen om niet daarmee in zee te gaan.
Ik zou wel durven stellen dat we zonder Diemers niet gepromoveerd waren en daar mag je hem ook naar behoren voor belonen.

Hopelijk komen ze eruit en zien ze het belang in van deze speler die meer voor ons betekent dan sommige denken.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 06, 2026, 19:42:54
Het is gewoon schandalig! Iemand die dit seizoen 15 x de beste is en 11 x in elftal van de week staat? om daar zo mee om te gaan. Dit zegt nog wat over de toekomst en dat op het moment dat de club zo in de positieve flow zit
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op april 06, 2026, 19:43:08
Niemand is onmisbaar
??k Diemers niet.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 06, 2026, 19:43:54
Citaat van: carlo de leeuw op april 06, 2026, 19:32:29
Kan tactiek zijn maar kwam op mij over dat hij er wel klaar mee was.
bij mij ook overduidelijk
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op april 06, 2026, 19:43:58
Het verdomde geld wat is het onrustig bij onze club.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op april 06, 2026, 19:44:48
Niemand is groter dan Henk de Jong, dus ook Diemers niet.
Het lijkt me dat het aanbod na de promotie echt wel omhoog is gegaan. Dan is het graag of niet toch?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op april 06, 2026, 19:45:00
Die is weg. Geloof er niks van dat dit nog goedkomt. Echt onbegrijpelijk.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 06, 2026, 19:46:23
Citaat van: Specuveter op april 06, 2026, 19:43:08
Niemand is onmisbaar
??k Diemers niet.
dat praat krijg je nu weer.
Niemand is groter dan de club.
We kunnen ook zonder Diemers.
Hij wil veel te veel geld.
Als hij een Leeuwarder is blijft hij
Hij moet niet zeuren.
Enz enz enz
Enz enz
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op april 06, 2026, 19:47:15
Citaat van: sunderland op april 06, 2026, 19:42:54
Het is gewoon schandalig! om daar zo mee om te gaan.

Wat is er gebeurd dan?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 06, 2026, 19:53:02
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op april 06, 2026, 19:47:15
Wat is er gebeurd dan?
veel te lage aanbieding natuurlijk naar wat hij heeft gepresteerd dit seizoen waar hij vorig jaar op af werd gerekend in de gesprekken.,, dat is overduidelijk.
Wat kan en moet hij meer doen. We zijn er niet eens bij in de kleedkamer maar daar is hij ook de absolute leider in vooral ook uitwedstrijden..,
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op april 06, 2026, 19:56:02
Oh. Ja sorry ik heb de aanbieding nog niet ingezien dus ik kan daar nog niet over oordelen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Harry L. op april 06, 2026, 19:59:16
Citaat van: zeewolde op april 06, 2026, 19:17:21
weer iemand met kennis van het contractvoorstel.

Vertel het maar wat zijn de hoge eisen van Diemers?

Hij wil 3 jaar, Cambuur 2. Hij heeft te hoge salaris eisen, de exacte bedragen weet ik niet. Maar daar zit in ieder geval veel tussen vraag en aanbod.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 06, 2026, 19:59:56
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op april 06, 2026, 19:56:02
Oh. Ja sorry ik heb de aanbieding nog niet ingezien dus ik kan daar nog niet over oordelen.
die ga je ook niet zien .., is toch duidelijk of je moet onder een steen zitten
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op april 06, 2026, 20:00:24
Niemand hier weet hoe het zit. Hij is een fantastische speler en een echte Leeuwarder. Het zou echt zonde zijn als ze er niet uit komen. Dat kan alleen wel gebeuren. Cambuur heeft financi?le limieten en Diemers heeft eisen. Dat is van beide kanten terecht.

Wat ik alleen wel echt jammer vind is dat Diemers dit in de media zegt. Cambuur kan zich lastig verdedigen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 06, 2026, 20:02:03
Citaat van: Harry L. op april 06, 2026, 19:59:16
Hij wil 3 jaar, Cambuur 2. Hij heeft te hoge salaris eisen, de exacte bedragen weet ik niet. Maar daar zit in ieder geval veel tussen vraag en aanbod.
gaat heus niet om een jaar. Het is in alles niet best ? lijkt erop dat Cambuur van hem af wil ..
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op april 06, 2026, 20:04:51
Citaat van: sunderland op april 06, 2026, 19:59:56
die ga je ook niet zien .., is toch duidelijk of je moet onder een steen zitten

Ik twijfel nog een beetje tussen:
- de aanbieding is te laag
- Diemers eist teveel.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 06, 2026, 20:06:24
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op april 06, 2026, 20:04:51
Ik twijfel nog een beetje tussen:
- de aanbieding is te laag
- Diemers eist teveel.
zal beide zijn. Maar als je Diemers zo hoort is het heel slecht
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 06, 2026, 20:07:30
Citaat van: Lore op april 06, 2026, 20:00:24
Niemand hier weet hoe het zit. Hij is een fantastische speler en een echte Leeuwarder. Het zou echt zonde zijn als ze er niet uit komen. Dat kan alleen wel gebeuren. Cambuur heeft financi?le limieten en Diemers heeft eisen. Dat is van beide kanten terecht.

Wat ik alleen wel echt jammer vind is dat Diemers dit in de media zegt. Cambuur kan zich lastig verdedigen.
is ook zo. Maar zegt iets dat het min is ..
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Delamere op april 06, 2026, 20:07:50
Diemers heeft het de afgelopen 2 seizoenen geweldig gedaan. Daar werd hij, zeker voor Cambuur-begrippen, ook extreem geweldig voor betaald.
Weet niet wat voor exorbitante bedragen Diemers voor ogen heeft, maar Mark zal heus niet met een hongerloon afgescheept zijn. En om dan maar meteen voor de camera?s de druk er op te zetten door je ongenoegen zo te uiten is niet bepaald sjiek.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Harry L. op april 06, 2026, 20:08:40
Citaat van: sunderland op april 06, 2026, 20:02:03
gaat heus niet om een jaar. Het is in alles niet best ? lijkt erop dat Cambuur van hem af wil ..

Nee, niet alleen dat jaar maar heeft ook veel te hoge salaris eisen. We weten allemaal hoe de vlag er bij hangt, dan houdt het gewoon op. En er zijn wel meer prima spelers, die op zijn positie uit de voeten kunnen. Ik zou het ook jammer vinden, maar het moet ook verantwoord zijn.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op april 06, 2026, 20:10:03
Janssen

Mulders Amofa Baoef arsman

Apkakou vd Sande  Rolke

Henstra Binder  Kvam

Dat zou je opstelling kunnen zijn.
Met Wiebe en Berkhout als enige 2 wissels die nog mee kunnen komen.

Er moet heel veel gebeuren, want Baouf zal ook wel vertrekken.

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Harry L. op april 06, 2026, 20:10:34
Citaat van: Lore op april 06, 2026, 20:00:24
Niemand hier weet hoe het zit. Hij is een fantastische speler en een echte Leeuwarder. Het zou echt zonde zijn als ze er niet uit komen. Dat kan alleen wel gebeuren. Cambuur heeft financi?le limieten en Diemers heeft eisen. Dat is van beide kanten terecht.

Wat ik alleen wel echt jammer vind is dat Diemers dit in de media zegt. Cambuur kan zich lastig verdedigen.

Vooral dat laatste, wil er niets over zeggen en verwijst naar de club. Vervolgens loopt hij 15 seconden later helemaal leeg.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op april 06, 2026, 20:11:04
Citaat van: Delamere op april 06, 2026, 20:07:50
maar Mark zal heus niet met een hongerloon afgescheept zijn. En om dan maar meteen voor de camera?s de druk er op te zetten door je ongenoegen zo te uiten is niet bepaald sjiek.

Zo zie ik het ook  :thumbsup
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op april 06, 2026, 20:12:40
In interview zegt hij eerst dat het niet netjes is om er iets over te zeggen.
Want dat is aan de club
Maar daarna begint hij er w?l zelf over
Zat hem hoog zo te horen!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op april 06, 2026, 20:13:38
Mark heeft een voorbeeld functie en ga je zo voor camera je ongenoegen uiten  :_spank
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op april 06, 2026, 20:13:45
Citaat van: Noordcambuur op april 06, 2026, 19:43:58
Het verdomde geld wat is het onrustig bij onze club.

Onrustig?

Mis ik wat?
We hebben er op technisch gebied nog nooit zo goed opgestaan.
Henk blijft behouden voor de club. De jeugd doet het fantastisch.

En jij ziet onrust?  :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 06, 2026, 20:14:01
Citaat van: zeewolde op april 06, 2026, 20:10:03
Janssen

Mulders Amofa Baoef arsman

Apkakou vd Sande  Rolke

Henstra Binder  Kvam

Dat zou je opstelling kunnen zijn.
Met Wiebe en Berkhout als enige 2 wissels die nog mee kunnen komen.

Er moet heel veel gebeuren, want Baouf zal ook wel vertrekken.
hahaaa de negativiteit zegeviert weer . We moeten vandaag maar vergeten en positief blijven na een geweldig seizoen!!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op april 06, 2026, 20:14:03
Komt mij over dat Mark via de publieke opinie wat probeert te forceren niet netjes in mijn ogen. Niemand weet hoe het precies zit maar als hij niet wil dan houd het op Lambooij moet het met een x spelersbudget doen in de Ere, kan mij voorstellen als daar 1 speler qua salaris er boven uitsteekt dat ze dat niet willen
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op april 06, 2026, 20:14:45
Citaat van: Noordcambuur op april 06, 2026, 20:13:38
Mark heeft een voorbeeld functie en ga je zo voor camera je ongenoegen uiten  :_spank

Het is net een kleuter die zijn zin niet krijgt.  :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op april 06, 2026, 20:15:36
Citaat van: zeewolde op april 06, 2026, 20:10:03
Janssen

Mulders Amofa Baoef arsman

Apkakou vd Sande  Rolke

Henstra Binder  Kvam

Dat zou je opstelling kunnen zijn.
Met Wiebe en Berkhout als enige 2 wissels die nog mee kunnen komen.

Er moet heel veel gebeuren, want Baouf zal ook wel vertrekken.
R?lke vertrekt
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 06, 2026, 20:15:38
Citaat van: Galdiano op april 06, 2026, 20:14:45
Het is net een kleuter die zijn zin niet krijgt.  :_schater
:_schater :_schater :_schater de pro Diemers
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op april 06, 2026, 20:18:41
Citaat van: sunderland op april 06, 2026, 20:14:01
hahaaa de negativiteit zegeviert weer . We moeten vandaag maar vergeten en positief blijven na een geweldig seizoen!!
is niet negatief bedoeld. Maar meer een conclusie. Van wat ik hier genoemd heb denknik dat er maar 5 of 6 daadwerkelijk komend seizoen als basisspeler gezien worden.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op april 06, 2026, 20:19:36
Citaat van: Oud Cambuur op april 06, 2026, 20:15:36
R?lke vertrekt
ik wou Souren schrijven :insane
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op april 06, 2026, 20:19:56
Citaat van: Noordcambuur op april 06, 2026, 20:13:38
Mark heeft een voorbeeld functie en ga je zo voor camera je ongenoegen uiten  :_spank
Ben echt benieuwd naar de aanbieding vaniut de club.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op april 06, 2026, 20:21:57
Citaat van: zeewolde op april 06, 2026, 20:18:41
is niet negatief bedoeld. Maar meer een conclusie. Van wat ik hier genoemd heb denknik dat er maar 5 of 6 daadwerkelijk komend seizoen als basisspeler gezien worden.

Jansen; Amofa en ...?

Mulders, Apkakou, Kvam misschien? Daarna houdt het snel op ben ik bang.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: rody rules op april 06, 2026, 20:25:00
Citaat van: zeewolde op april 06, 2026, 20:10:03
Janssen

Mulders Amofa Baoef arsman

Apkakou vd Sande  Rolke

Henstra Binder  Kvam

Dat zou je opstelling kunnen zijn.
Met Wiebe en Berkhout als enige 2 wissels die nog mee kunnen komen.

Er moet heel veel gebeuren, want Baouf zal ook wel vertrekken.


Wiebe? Dat is een grapje neem ik aan? Die kan het niveau echt bij lange na niet aan, nu al niet
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op april 06, 2026, 20:25:24
Citaat van: Vlampiep op april 06, 2026, 20:19:56
Ben echt benieuwd naar de aanbieding vaniut de club.
Dat zullen wij nooit komen te weten net zo min wat de eisen van Mark zijn
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: kapseltje op april 06, 2026, 20:30:28
Vorig jaar ook al een matig gesprek.

Ik denk zoiets:
Diemers wil 3 jaar en zet hoog in
Lambooij biedt 2 jaar naar en zet laag in
Lambooij lijkt me type hakken in het zand en zal bij dit soort mediaoptredens nog meer tegengas geven?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op april 06, 2026, 20:34:39
Citaat van: Galdiano op april 06, 2026, 20:14:45
Het is net een kleuter die zijn zin niet krijgt.  :_schater
klopt maar hij moet dit oplossen met de club en niet via de media.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: NRG op april 06, 2026, 20:35:24
Ik lees op OF contract voor ??n seizoen en een lager salaris? Als dat echt zo is wil Cambuur gewoon van Diemers af. Kan het me haast niet voorstellen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Harry L. op april 06, 2026, 20:37:19
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op april 06, 2026, 20:21:57
Jansen; Amofa en ...?

Mulders, Apkakou, Kvam misschien? Daarna houdt het snel op ben ik bang.

Dat denk ik ook, daarom kun je een Diemers ook geen top aanbieding doen, dan schiet je jezelf in de voet. Ze zullen heel creatief moeten zijn met de financi?le middelen die we hebben.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op april 06, 2026, 20:37:58
Citaat van: Galdiano op april 06, 2026, 20:13:45
Onrustig?

Mis ik wat?
We hebben er op technisch gebied nog nooit zo goed opgestaan.
Henk blijft behouden voor de club. De jeugd doet het fantastisch.

En jij ziet onrust?  :_schater
nou de Graaf legt zijn functie neer onze commerci?le directeur houdt er mee op.
Henk de jong gaat een stapje terug doen en nu dit weer met Diemers is dit niet onrustig.

En dan ga je van de week gesprekken voeren met de nieuwe trainer?..
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op april 06, 2026, 20:41:23
De contractonderhandelingen lopen stroef, zegt Diemers. De club heeft volgens hem een contract voor een jaar aangeboden met een verlaagd salaris. Dat is voor de Leeuwarder geen optie. Hij wil ook nog eens langer blijven, maar dat ziet de club niet zitten.

OF
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Harry L. op april 06, 2026, 20:41:45
Citaat van: NRG op april 06, 2026, 20:35:24
Ik lees op OF contract voor ??n seizoen en een lager salaris? Als dat echt zo is wil Cambuur gewoon van Diemers af. Kan het me haast niet voorstellen.

Dat is wel heel mager, al weet ik niet wat hij nu verdiend. Lijkt me dat het dan meer noodzaak is dan dat Cambuur hem niet wil behouden
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op april 06, 2026, 20:42:54
Promoveren en dan een verlaagd salaris aanbieden? Dat zou ik ook wel erg dubieus vinden.

EN weinig hoopvol voor komend seizoen....
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Inferno-058 op april 06, 2026, 20:47:50
Citaat van: Galdiano op april 06, 2026, 20:14:45
Het is net een kleuter die zijn zin niet krijgt.  :_schater
Het ligt dus toch wat anders
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op april 06, 2026, 20:49:46
Citaat van: NRG op april 06, 2026, 20:35:24
Ik lees op OF contract voor ??n seizoen en een lager salaris? Als dat echt zo is wil Cambuur gewoon van Diemers af. Kan het me haast niet voorstellen.
Ik ook niet, maar verbaas mij nergens meer over.
Eerst maar eens de doelstelling en budget voor het komend seizoen afwachten.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op april 06, 2026, 21:00:47
Breuk Mark Diemers en SC Cambuur lijkt aanstaande na tegenvallende aanbieding: ?Ik ga ervan uit dat ik na dit seizoen vertrek?

Jonathan Ploeg ? Vandaag, 20:17

Mark Diemers (32) lijkt bezig te zijn aan zijn laatste maanden bij SC Cambuur. Volgens de aanvoerder spreekt er weinig hoop en waardering uit de aanbieding die de Leeuwarder club hem onlangs heeft gedaan.

Lees meer over
SC Cambuur
Dat zei Mark Diemers maandagavond desgevraagd na afloop van het duel met FC Dordrecht (1-1). De club deed hem onlangs een aanbieding voor een jaar met een eenzijdige optie voor nog een jaar, waarbij hij er ?sterk? in salaris op achteruit zou gaan.

Eenzijdige liefde
?Het eerlijke verhaal is dat ik in januari een gesprek met de club (technisch manager Lars Lambooij, red.) heb gehad. Daarin heeft de club aangegeven graag met mij de toekomst in te willen. Als je dat zegt maar dan zo?n aanbieding doet, is dat tegenstrijdig.?


Diemers benadrukt geen zin te hebben om modder te gooien. ?Er is meer over te zeggen, maar ik wil netjes blijven, een gentleman zijn, als een aanvoerder. Ik ga er op dit moment in ieder geval vanuit dat ik de club aan het einde van het seizoen ga verlaten."

Of de bal nu bij Cambuur ligt? ?Dat weet ik niet. In de voetballerij kunnen dingen zomaar weer veranderen. Maar misschien is nu ook wel duidelijk dat de club niet met mij verder wil. Kijk, liefde moet van beide kanten komen. Ander houdt het een keer op.?

Terug bij af
De aanvoerder bestrijdt dat het hem puur om de financi?n te doen is. ?Er wordt vaak gezegd dat de speler in dit soort gevallen een geldwolf zou zijn. Maar geld heeft hier eigenlijk niks mee te maken. Ik wil niet praten over een aanbieding van slechts een jaar.?

En dus lijken Diemers en Cambuur terug bij af. Vorig seizoen trok de aanvoerder de stekker uit de onderhandeling over een nieuw contract omdat hij er een slecht gevoel aan had overgehouden. Hij miste naar eigen zeggen ?een stukje respect en waardering?.

Diemer heeft naar eigen zeggen geen gebrek aan interesse van andere clubs, na wederom een uitstekend seizoen. Hij zal zich de komende weken beraden over zijn toekomst ?Al hoop ik wel dat de club en ik toch nader tot elkaar komen, dat is mijn wens.?

LC
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Eewal op april 06, 2026, 21:03:52
Belachelijke aanbieding als dit echt waar is.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 06, 2026, 21:08:11
Citaat van: Eewal op april 06, 2026, 21:03:52
Belachelijke aanbieding als dit echt waar is.
precies en waarom zou hij liegen?.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op april 06, 2026, 21:14:13
Maar als je voor zijn salaris Simons van Eindhoven kunt halen en/of Posthuma van Emmen??
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mario op april 06, 2026, 21:18:13
Citaat van: Specuveter op april 06, 2026, 21:14:13
Maar als je voor zijn salaris Simons van Eindhoven kunt halen en/of Posthuma van Emmen??
Eh, serieus  :?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Drumfather SCC op april 06, 2026, 21:19:24
Ik dacht vanmiddag op de tribune nog; 1 jaar nog hier om de ED met zijn club mee te maken en 2 jaar cashen in het buitenland
Lijkt dus vooralsnog 0.0 te worden en dat is jammer voor op het veld, in de kleedkamer en voor het sentiment

Aan Mark zal het (denk ik) niet liggen maar we kennen zijn tactiek; Hoog inzetten en zichzelf dat ook vinden
Maar chique dat dit spel bij hem weer begint vind ik het ook niet vanuit Cambuur

Ik hoop dat Lambooij nog bijdraait; Misschien dat Henk een mediator kan zijn?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Poetser op april 06, 2026, 21:21:41
Ik snap Cambuur wel. Mark wordt 32. Kan heel goed voetballen, maar wordt er vaak uitgelopen of laat z'n man lopen omdat hij het niet k?n belopen.

De Eredivisie is geen speeltuin zoals de KKD.

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Zuid1991 op april 06, 2026, 21:29:37
We weten totaal niks van wat de de aanbieding van Diemers zou zijn.
Dus waarom al die meningen. Dit is aan Lambooy.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Inferno-058 op april 06, 2026, 21:34:43
Citaat van: Zuid1991 op april 06, 2026, 21:29:37
We weten totaal niks van wat de de aanbieding van Diemers zou zijn.
Dus waarom al die meningen. Dit is aan Lambooy.
Het is minder dan een KKD salaris en dat terwijl hij een goed seizoen had. Dat maakt het frappant
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op april 06, 2026, 21:44:10
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op april 06, 2026, 20:21:57
Jansen; Amofa en ...?

Mulders, Apkakou, Kvam misschien? Daarna houdt het snel op ben ik bang.
Baouf is nog niet verkocht toch?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: NRG op april 06, 2026, 21:45:07
Citaat van: zeewolde op april 06, 2026, 21:44:10
Baouf is nog niet verkocht toch?

Kwestie van tijd..
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op april 06, 2026, 21:46:19
Citaat van: Galdiano op april 06, 2026, 20:14:45
Het is net een kleuter die zijn zin niet krijgt.  :_schater
kan je eindelijk weer anti Diemers geluid laten horen?

Inmiddels al gelezen over verlaagde aanbieding?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op april 06, 2026, 21:46:57
Citaat van: NRG op april 06, 2026, 21:45:07
Kwestie van tijd..
zou lang hij niet verkocht is is hij 1 van onze potenti?le basisspelers
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op april 06, 2026, 21:52:05
Volgende week maandag zit Diemers bij de sportcast van OF in de uitzending van vandaag werd gezegd dat hij vandeweek een gesprek met de nieuwe trainer heeft
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Trainert! op april 06, 2026, 21:53:15
Gewoon een spel tussen Diemers en Cambuur.
Mocht het een jaar en een verlaagde aanbieding zijn, zou dat wel schandalig zijn. Had je beter kunnen zeggen: Bedankt voor bewezen diensten, maar we slaan een andere weg in.

Komen weer interessante weken aan. Feit blijft dat er heel wat moet gebeuren eredivisie proof te worden
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: NRG op april 06, 2026, 21:54:53
Als Cambuur echt een verlaagde aanbieding voor 1 seizoen heeft gedaan kunnen ze beter eerlijk zijn en Mark bedanken voor zijn diensten. Iets wat ik persoonlijk trouwens erg jammer zou vinden.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mario op april 06, 2026, 21:55:58
Bied 2 jaar en kom er financieel uit. Simpel.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Zuid1991 op april 06, 2026, 22:02:48
Citaat van: Inferno-058 op april 06, 2026, 21:34:43
Het is minder dan een KKD salaris en dat terwijl hij een goed seizoen had. Dat maakt het frappant
Hoe weet jij dat? En de meningen over een goed seizoen zijn persoonlijk. Ik denk dat hij overschat wordt, tis een goede voetballer maar de meningen zijn hier wel genoemd over hem.
Akkoord gaan met contract, anders moet hij elders kijken. Simpel.
Graag of niet. Niet te lang dit gezeur.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op april 06, 2026, 22:16:10
Citaat van: zeewolde op april 06, 2026, 21:46:19
kan je eindelijk weer anti Diemers geluid laten horen?

Inmiddels al gelezen over verlaagde aanbieding?

Hij wordt ouder, en het is de vraag of hij het aankan.
Lambooij heeft toch wel bewezen een goede selectie neer te zetten.
Wellicht een in potentie betere jongere speler op het oog welke ook nog waarde vertegenwoordigd en niet allen maar veel geld kost.

Niemand is onvervangbaar.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: DayDreamer op april 06, 2026, 22:40:58
Vergeet niet dat hij destijds, dus 2 jaar geleden met een heel dik contract bij Cambuur is binnen gekomen, en dat Cambuur dat vorig jaar al wou verlagen. Dat het nu naar beneden gaat is volgens min logisch, ondanks dat we promoveren.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Beul B op april 06, 2026, 23:16:31
Galdiano heeft wijze woorden. Gewoon met zijn allen even het hoofd koel houden.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op april 07, 2026, 08:37:38
Citaat van: DayDreamer op april 06, 2026, 22:40:58
Vergeet niet dat hij destijds, dus 2 jaar geleden met een heel dik contract bij Cambuur is binnen gekomen, en dat Cambuur dat vorig jaar al wou verlagen. Dat het nu naar beneden gaat is volgens min logisch, ondanks dat we promoveren.
Het gaat niet direct om geld, maar om de duur van het contract en wat erna gebeurt. Ik vind dit een slechte beurt van Lambooij!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Sonnema op april 07, 2026, 08:44:45
Misschien is Lambooij wel een beetje klaar met Diemers. Het is je beste voetballer, maar hij is in zijn spel ook voorspelbaar en daar spelen tegenstanders handig op in.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op april 07, 2026, 08:53:37
Citaat van: Sonnema op april 07, 2026, 08:44:45
Misschien is Lambooij wel een beetje klaar met Diemers. Het is je beste voetballer, maar hij is in zijn spel ook voorspelbaar en daar spelen een paar tegenstanders handig op in.
Lambooij snapt het belang van Diemers niet, net als hij het belang van HdJ vorig jaar niet kende toen we 19e stonden.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Stiens op april 07, 2026, 09:15:27
Waren we de keren dat Diemers de afgelopen weken niet meedeed nou zoveel slechter? Volgens mij viel dat mee. Maar toch denk ik dat je beter m?t Diemers de Eredivisie in kunt dan zonder. Brengt toch de nodige ervaring met zich mee, en met zo'n jonge selectie is dat geen overbodige luxe. Daarnaast is het een uithangbord voor de club en de stad.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op april 07, 2026, 09:30:21
Diemers is ook belangrijk buiten het veld in het team. Gedraagt zich echt als aanvoerder.
Ook het lezen van een wedstrijd en verlengstuk van de trainer in het veld. Je moet zijn inbreng niet onderschatten, dat vervang je niet zomaar.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gasgeve op april 07, 2026, 10:17:15
Citaat van: Bankzitter op april 07, 2026, 09:30:21
Diemers is ook belangrijk buiten het veld in het team. Gedraagt zich echt als aanvoerder.
Ook het lezen van een wedstrijd en verlengstuk van de trainer in het veld. Je moet zijn inbreng niet onderschatten, dat vervang je niet zomaar.
Ook wat hij buiten wedstrijddagen op de club allemaal doet. Vangt heel veel op, waardoor de jonge spelers buiten schot blijven.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 07, 2026, 10:17:51
Citaat van: Derkx R.H. op april 07, 2026, 08:53:37
Lambooij snapt het belang van Diemers niet, net als hij het belang van HdJ vorig jaar niet kende toen we 19e stonden.
klopt , Lambooij doet het geweldig maar komt erg kil op mij over.
Als hij in gesprekken ook zo is dan is dat zeer irritant
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Andy King op april 07, 2026, 10:35:12
Citaat van: Trainert! op april 06, 2026, 21:53:15
Gewoon een spel tussen Diemers en Cambuur.
Mocht het een jaar en een verlaagde aanbieding zijn, zou dat wel schandalig zijn. Had je beter kunnen zeggen: Bedankt voor bewezen diensten, maar we slaan een andere weg in.

Komen weer interessante weken aan. Feit blijft dat er heel wat moet gebeuren eredivisie proof te worden

Denk ik ook. Met een rol voor zijn zaakwaarnemer natuurlijk.
Hopelijk komen ze eruit.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Benniepos op april 07, 2026, 10:35:32
Zoals alle directeuren, hoeft geen band met de spelers op te bouwen of vrienden te worden,  dat is aan de TS
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op april 07, 2026, 10:37:21
Citaat van: sunderland op april 07, 2026, 10:17:51
klopt , Lambooij doet het geweldig maar komt erg kil op mij over.
Als hij in gesprekken ook zo is dan is dat zeer irritant

Het lijkt mij ook behoorlijk irritant als de speler gegevens uit de onderhandelingen lekt
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lowieke op april 07, 2026, 10:39:31
Ik zou het erg jammer vinden als Diemers weggaat. Hij is een Leeuwarder, een uithangbord voor de club, ook eventueel later in een andere functie en, niet in de laatste plaats, hij is onze beste voetballer. Je kunt het niet hardmaken, maar ik persoonlijk denk dat promotie zonder Diemers een stuk moeilijker was geweest. Hij is 32, relatief oud voor een voetballer, maar hij lijkt me een verstandige jongen die goed op zijn lichaam past. Hij heeft vrijwel alles gespeeld de laatste twee jaar, volgens mij zit er nog wel minimaal twee jaar voetbal op niveau in. In de eerst post in nieuwe spelers van Sunderland  in 2013 staat: Zou Linsen van VVV hier wel willen zien. En die voetbalt nog steeds, heeft net weer een tweejarig contract gekregen, dus wat is leeftijd?  Diemers heeft eredivisie ervaring en dat kunnen we goed gebruiken. Geef die man een fatsoenlijk contract. Zoiets als Muhren bij Volendam heeft gekregen een paar jaar terug.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op april 07, 2026, 10:46:44
Citaat van: Lore op april 07, 2026, 10:37:21
Het lijkt mij ook behoorlijk irritant als de speler gegevens uit de onderhandelingen lekt
Dat lekken valt wel mee toch?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op april 07, 2026, 10:51:05
Citaat van: Derkx R.H. op april 07, 2026, 10:46:44
Dat lekken valt wel mee toch?

Dat is natuurlijk een kwestie van perspectief. Maar er is in ieder geval uitgelekt dat het salaris lager is dan zijn huidige salaris en dat zij nog niet eens zijn over de duur van het contract. Dan blijft alleen de hoogte van het salaris over?

Cambuur kan zich hier als werkgever niet over uitlaten en het had Diemers voor mij gesierd als hij het gewoon stil had gehouden

Maar goed, ik hoop dat ze er uit komen!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: diekhuzen op april 07, 2026, 10:53:28
Het totaalplaatje: salaris, kans op degradatie, leeftijd en positie speelt ongetwijfeld mee.
Laten we hopen dat Mark nog zo?n twee jaar lang met Cambuur in de Eredivisie speelt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op april 07, 2026, 11:05:05
Citaat van: Lore op april 07, 2026, 10:51:05
Dat is natuurlijk een kwestie van perspectief. Maar er is in ieder geval uitgelekt dat het salaris lager is dan zijn huidige salaris en dat zij nog niet eens zijn over de duur van het contract. Dan blijft alleen de hoogte van het salaris over?

Cambuur kan zich hier als werkgever niet over uitlaten en het had Diemers voor mij gesierd als hij het gewoon stil had gehouden

Maar goed, ik hoop dat ze er uit komen!
Na zijn carri?re doorstromen naar een functie binnen de club dit en contractduur en financi?n daar gaat het om. Maar je weet hoe het gaat binnen het voetbal, als je lang genoeg doorvraagd dan komt er vanzelf wat naar buiten.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op april 07, 2026, 11:10:48
diemers wil 2 jaar cambuur niet meer dan 1. visie is proberen te verdienen aan
spelers dat gaat met Diemers niet meer lukken dus ja ik snap de club ook wel
als je een vervanger van 26 a 27 haalt en die doet het goed dan kun je em nog
eens verkopen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: anderszchristian op april 07, 2026, 11:38:06
Citaat van: denistel op april 07, 2026, 11:10:48
diemers wil 2 jaar cambuur niet meer dan 1. visie is proberen te verdienen aan
spelers dat gaat met Diemers niet meer lukken dus ja ik snap de club ook wel
als je een vervanger van 26 a 27 haalt en die doet het goed dan kun je em nog
eens verkopen.
We zullen het niet alleen met dergelijke spelers kunnen doen. Voor de balans heb je ook gewoon spelers met ervaring nodig waar misschien qua transferwaarde niets meer op gaat verdienen, maar die wel degelijk hun waarde hebben. Dit is mede de reden dat ADO dit seizoen kampioen wordt en niet wij omdat hun elftal een stuk beter uitgebalanceerd is op dat gebied.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op april 07, 2026, 11:49:34
Citaat van: Derkx R.H. op april 07, 2026, 11:05:05
Na zijn carri?re doorstromen naar een functie binnen de club dit en contractduur en financi?n daar gaat het om. Maar je weet hoe het gaat binnen het voetbal, als je lang genoeg doorvraagd dan komt er vanzelf wat naar buiten.

Zeker, en hij mag het zelf weten maar eten. Ik vind het alleen niet chique
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op april 07, 2026, 12:42:18
Citaat van: anderszchristian op april 07, 2026, 11:38:06
We zullen het niet alleen met dergelijke spelers kunnen doen. Voor de balans heb je ook gewoon spelers met ervaring nodig waar misschien qua transferwaarde niets meer op gaat verdienen, maar die wel degelijk hun waarde hebben. Dit is mede de reden dat ADO dit seizoen kampioen wordt en niet wij omdat hun elftal een stuk beter uitgebalanceerd is op dat gebied.

ja dus het geld goed besteden aan meerdere spelers 26 a 27 jaar is genoeg routine maar das mijn mening,
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 07, 2026, 13:13:26
Citaat van: denistel op april 07, 2026, 12:42:18
ja dus het geld goed besteden aan meerdere spelers 26 a 27 jaar is genoeg routine maar das mijn mening,
dus jij denkt dat meerdere spelers niks kosten op die leeftijd?
Dan ben je nog meer kwijt en is de routine heel ver te zoeken.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op april 07, 2026, 13:42:07
Citaat van: sunderland op april 07, 2026, 13:13:26
dus jij denkt dat meerdere spelers niks kosten op die leeftijd?
Dan ben je nog meer kwijt en is de routine heel ver te zoeken.

ik bedoel daar kun je ook nog weer aan verdienen dat is gewoon
hoe cambuur nu probeerd te werken. zie sjostrand en smit en
waarschijnlijk baouf we mutte geld creeeren.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gasgeve op april 07, 2026, 14:00:30
Citaat van: denistel op april 07, 2026, 13:42:07
ik bedoel daar kun je ook nog weer aan verdienen dat is gewoon
hoe cambuur nu probeerd te werken. zie sjostrand en smit en
waarschijnlijk baouf we mutte geld creeeren.
We verdienen mede door Diemers zoveel aan Sjostrand, Baouf etc.
Mede door hem spelen we zo goed, winnen we zoveel en maken we zoveel goals. Dat zorgt ervoor dat de jonge jongens ook meer waard worden. Kern van het elftal moet nog altijd ervaren jongens zijn.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: oost op april 07, 2026, 14:19:27
In de kkd is/was Diemers absoluut buiten categorie.
Mede dankzij hem zijn we gepromoveerd. Echter is er ook genoeg aan te merken op zijn spel.
Zolaat hij verdedigend regelmatig steken valen. Ook lijkt het soms alsof die het allemaal niet meer kan belopen.

Als hij echt zoveel verdiend 2 a 3 ton denk ik dat we 1 of 2 hele goede spelers kunnen halen die we daarna misschien goed kunnen doorverkopen.

Als Mark echt zo'n club man is en wil graag door met cambuur zou die simpelweg moeten accepteren dat hij minder gaat verdienen en dat hij niet de absolute basisspeler wordt.

Er is genoeg werk aan de winkel voor Lamme dat is 1 ding wat zeker is
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Destroyer op april 07, 2026, 14:19:54
Citaat van: denistel op april 07, 2026, 13:42:07
ik bedoel daar kun je ook nog weer aan verdienen dat is gewoon
hoe cambuur nu probeerd te werken. zie sjostrand en smit en
waarschijnlijk baouf we mutte geld creeeren.

Zit geen verdienmodel meer in Diemers. Lastig, kwaliteit is ook nodig. Zou niet graag in Lambooij zijn schoenen willen staan.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gasgeve op april 07, 2026, 14:52:05
Citaat van: oost op april 07, 2026, 14:19:27
In de kkd is/was Diemers absoluut buiten categorie.
Mede dankzij hem zijn we gepromoveerd. Echter is er ook genoeg aan te merken op zijn spel.
Zolaat hij verdedigend regelmatig steken valen. Ook lijkt het soms alsof die het allemaal niet meer kan belopen.

Als hij echt zoveel verdiend 2 a 3 ton denk ik dat we 1 of 2 hele goede spelers kunnen halen die we daarna misschien goed kunnen doorverkopen.

Als Mark echt zo'n club man is en wil graag door met cambuur zou die simpelweg moeten accepteren dat hij minder gaat verdienen en dat hij niet de absolute basisspeler wordt.

Er is genoeg werk aan de winkel voor Lamme dat is 1 ding wat zeker is
Volgens mij gaat het vooral om aantal jaar contract, minder om salaris.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 07, 2026, 15:02:20
Citaat van: Destroyer op april 07, 2026, 14:19:54
Zit geen verdienmodel meer in Diemers. Lastig, kwaliteit is ook nodig. Zou niet graag in Lambooij zijn schoenen willen staan.
lastig dat het steeds over verdien model moet gaan. Ieder team heeft een paar oudere spelers nodig! Zonder hem/hun hadden we 100% niet gepromoveerd
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 07, 2026, 15:04:00
Citaat van: Gasgeve op april 07, 2026, 14:00:30
We verdienen mede door Diemers zoveel aan Sjostrand, Baouf etc.
Mede door hem spelen we zo goed, winnen we zoveel en maken we zoveel goals. Dat zorgt ervoor dat de jonge jongens ook meer waard worden. Kern van het elftal moet nog altijd ervaren jongens zijn.
zo dat is mooi omschreven!!!! Zo is het!!!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op april 07, 2026, 15:11:08
Citaat van: sunderland op april 07, 2026, 15:04:00
zo dat is mooi omschreven!!!! Zo is het!!!

zal wel maar diemers wil 2 jaar en dat wil cambuur niet we gaan het zien,
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: nee,wel? op april 07, 2026, 15:20:47
Ado fanzone x


Middenvelder Mark Diemers lijkt onderweg naar Ado Den Haag, de beoogd kampioen van de keuken kampioen divisie zou inmiddels in gesprek zijn
met de middenvelder van de huidige nummer twee van de keuken kampioen divisie Cambuur Leeuwarden.
Trainer Robin Petter is erg gecharmeerd van de creatieve middenvelder van Cambuur ,en zou Diemers dan ook graag willen toevoegen aan de
eredivisie selectie voor seizoen 2026/2027. In wat voor stadia de gesprekken zijn, en om wat voor contract het dan precies gaat is bij deze nog niet  .bekend Wordt vervolgd.


dit las ik vanochtend op x kon het alleen later niet meer terug vinden
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op april 07, 2026, 17:16:08
Citaat van: Destroyer op april 07, 2026, 14:19:54
Zit geen verdienmodel meer in Diemers. Lastig, kwaliteit is ook nodig. Zou niet graag in Lambooij zijn schoenen willen staan.

Lambooij is de.man die puur zakelijk kijkt. Een trainer is voor de mens.
Blij dat een Lambooij zonder aanziens van de persoon gewoon zakelijke beslissingen neemt.

Diemers, Jonker, Visser. Prachtig dat dit soort jongens uit Leeuwarden komen en voor onze club spelen maar Lambooij kijkt terecht verder dan dat.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lowieke op april 07, 2026, 17:23:59
Citaat van: Galdiano op april 07, 2026, 17:16:08
Lambooij is de.man die puur zakelijk kijkt. Een trainer is voor de mens.
Blij dat een Lambooij zonder aanziens van de persoon gewoon zakelijke beslissingen neemt.

Diemers, Jonker, Visser. Prachtig dat dit soort jongens uit Leeuwarden komen en voor onze club spelen maar Lambooij kijkt terecht verder dan dat.
Precies, en hij wou Henk vorig jaar ook wiebelen. Jammer dat dat niet gelukt is. 8P
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op april 07, 2026, 17:33:24
Citaat van: Gasgeve op april 07, 2026, 14:00:30
We verdienen mede door Diemers zoveel aan Sjostrand, Baouf etc.
Mede door hem spelen we zo goed, winnen we zoveel en maken we zoveel goals. Dat zorgt ervoor dat de jonge jongens ook meer waard worden. Kern van het elftal moet nog altijd ervaren jongens zijn.

Absoluut. Diemers heeft volgens mee best veel energie gestoken in de jonge spelers en daarmee geholpen om die jongens beter te maken.
Niet als enige , maar dat raak je ook kwijt als hij weggaat.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: michello op april 07, 2026, 18:43:13
Ik las een reactie van een Feyenoorder dat je aan Diemers veel meer hebt als je de aanvallende partij bent, wij zullen veel vaker achteruit moeten en dan heb je inderdaad minder aan hem. Kan me eigenlijk best wel vinden in die gedachte. Neemt niet weg dat ik hem er ook graag bij zou houden.  Dat ze financieel ver uit elkaar zitten ligt niet alleen aan Cambuur, wel erg makkelijk gedacht.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Arno A op april 07, 2026, 18:58:54
Wij weten ook niet hoeveel budget er beschikbaar is ( en nog komt door de transfers) voor Lambooij.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op april 07, 2026, 20:00:14
Vanuit beide perspectieven is het wel begrijpelijk. Daar komen ze niet uit.

Diemers wil nu graag een contract van meer dan een jaar. En dat is logisch op zijn leeftijd. Wil wat zekerheid.
Cambuur kan zich niet voor langer binden aan speler op leeftijd die ook nog een hoog salaris heeft en geen transferwaarde. De financiele situatie van Cambuur laat het ook niet toe om wat te schipperen. Er zullen harde keuzes gemaakt moeten worden en dit is dan een hele pijnlijke.

De enige optie om er toch uit te komen is dat Diemers akkoord gaat met jaar contract. Eventueel zou je er een optie van 1 jaar bij kunnen doen met een clause dat het salaris lager wordt bij degradatie. Maar dan kun je net zo goed na 1 jaar opnieuw kijken.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lowieke op april 07, 2026, 20:11:14
Citaat van: mark1989 op april 07, 2026, 20:00:14
Vanuit beide perspectieven is het wel begrijpelijk. Daar komen ze niet uit.

Diemers wil nu graag een contract van meer dan een jaar. En dat is logisch op zijn leeftijd. Wil wat zekerheid.
Cambuur kan zich niet voor langer binden aan speler op leeftijd die ook nog een hoog salaris heeft en geen transferwaarde. De financiele situatie van Cambuur laat het ook niet toe om wat te schipperen. Er zullen harde keuzes gemaakt moeten worden en dit is dan een hele pijnlijke.

De enige optie om er toch uit te komen is dat Diemers akkoord gaat met jaar contract. Eventueel zou je er een optie van 1 jaar bij kunnen doen met een clause dat het salaris lager wordt bij degradatie. Maar dan kun je net zo goed na 1 jaar opnieuw kijken.

Die optie van een lager salaris na degradatie lijkt mij niet gek. Maar dan wel zekerheid geven. Blijven we erin dan verdien je hetzelfde, degraderen we dan verdien je minder. Weet hij waar hij aan toe is en het motiveert ook nog wat extra.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 07, 2026, 20:11:25
Citaat van: Arno A op april 07, 2026, 18:58:54
Wij weten ook niet hoeveel budget er beschikbaar is ( en nog komt door de transfers) voor Lambooij.
je kunt beter Diemers behouden ipv 2 die minder zijn ?.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op april 07, 2026, 20:14:07
Citaat van: Lowieke op april 07, 2026, 20:11:14


Die optie van een lager salaris na degradatie lijkt mij niet gek. Maar dan wel zekerheid geven. Blijven we erin dan verdien je hetzelfde, degraderen we dan verdien je minder. Weet hij waar hij aan toe is en het motiveert ook nog wat extra.

Ja alleen dat is juist niet wat Diemers wil.
Verder vind ik het middenveld wel uit balans. Diemers is goed, maar het middenveld functioneert niet goed. Als je Diemers wil houden zul je voor en achter hem twee hele goede middenvelders moeten halen met specifieke kwaliteiten. En dat kost ook geld. Dus ik snap de voorzichte houding en inzet van Cambuur in deze wel.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: PePe op april 07, 2026, 21:07:35
Ik denk dat Lambooij een goed alternatief heeft: misschien jonger, sneller, goedkoper en met rest waarde?
Diemers mag van mij blijven, maar neem dan dat ene jaar. (leeftijd zal zeker een rol spelen)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 07, 2026, 21:59:58
Citaat van: mark1989 op april 07, 2026, 20:14:07
Ja alleen dat is juist niet wat Diemers wil.
Verder vind ik het middenveld wel uit balans. Diemers is goed, maar het middenveld functioneert niet goed. Als je Diemers wil houden zul je voor en achter hem twee hele goede middenvelders moeten halen met specifieke kwaliteiten. En dat kost ook geld. Dus ik snap de voorzichte houding en inzet van Cambuur in deze wel.
met specifieke kwaliteiten? dat moet toch sowieso. Je hebt Abkakou en in mijn beleving zou je Simons of Rijkhoff erbij voor tussen de linies met de punt naar voren. Dan heb je 3 verschillende spelers.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op april 07, 2026, 22:00:44
Citaat van: PePe op april 07, 2026, 21:07:35
Ik denk dat Lambooij een goed alternatief heeft: misschien jonger, sneller, goedkoper en met rest waarde?
Diemers mag van mij blijven, maar neem dan dat ene jaar. (leeftijd zal zeker een rol spelen)
laten we lekker met allemaal spelers tot maximaal 24 jaar gaan spelen. En dan alleen vd Sande met ervaring.

Ben benieuwd wie hier dan het hardste lopen te schreeuwen dat het niks is en wordt.

Diemers is meer dan alleen 1 van je 2 beste spelers.

Aanvoerder, cultuurdrager en een soort van assistent trainer in en buiten het veld.

Dat los je niet op met een jonger iemand met voetballend soortgelijke kwaliteiten.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op april 07, 2026, 22:14:37
Citaat van: zeewolde op april 07, 2026, 22:00:44
laten we lekker met allemaal spelers tot maximaal 24 jaar gaan spelen. En dan alleen vd Sande met ervaring.
Ben benieuwd wie hier dan het hardste lopen te schreeuwen dat het niks is en wordt.
Diemers is meer dan alleen 1 van je 2 beste spelers.
Aanvoerder, cultuurdrager en een soort van assistent trainer in en buiten het veld.
Dat los je niet op met een jonger iemand met voetballend soortgelijke kwaliteiten.

Daarom is het ook een lastige keuze, maar als je alles zou doen om Diemers te behouden met als consequentie dat je dan geen budget meer hebt om het middenveld verder te versterken. Dan red je het ook niet. Dus ik denk dat Cambuur echt wel Diemers graag wil behouden, maar er zijn wel grenzen aan. En Cambuur heeft dan een prachtig stadion nu. maar we hebben nog steeds het spelersbudget van een klein clubje. We kunnen ons qua salaris niet meten met clubs als Den Haag en Willem II.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 07, 2026, 23:04:05
Citaat van: mark1989 op april 07, 2026, 22:14:37
Daarom is het ook een lastige keuze, maar als je alles zou doen om Diemers te behouden met als consequentie dat je dan geen budget meer hebt om het middenveld verder te versterken. Dan red je het ook niet. Dus ik denk dat Cambuur echt wel Diemers graag wil behouden, maar er zijn wel grenzen aan. En Cambuur heeft dan een prachtig stadion nu. maar we hebben nog steeds het spelersbudget van een klein clubje. We kunnen ons qua salaris niet meten met clubs als Den Haag en Willem II.
geen budget? We hebben Sj?strand verkocht voor 2.2 miljoen, Boef gaat weg voor minimaal 4 miljoen en ons keeper kunnen we ook nog aan verdienen en ook Amofa is belangstelling voor. Hoezo geen poen..
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op april 08, 2026, 12:27:31
Op de socials weer zo trots op hem zijn met de goal en benoeming in elftal van de week.

Maar een goed contract aanbieden.......
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op april 08, 2026, 12:31:47
Citaat van: zeewolde op april 08, 2026, 12:27:31
Op de socials weer zo trots op hem zijn met de goal en benoeming in elftal van de week.

Maar een goed contract aanbieden.......

Het is allemaal een beetje speculatief. Wat is een goed contract? Misschien is dat voor de club anders dan voor Mark, dat kan prima.

Verder prima speler voor ons, kent de club kent de stad etc. Kun je er prima bijhebben. Maar tegelijkertijd is het zo dat hoewel hij voetballend de beste is. Hij niet altijd per se het team zoveel beter laat spelen. Ik vond Mark die seizoen niet zo dominant als Robert het was in de seizoenen hier om maar een voorbeeld te noemen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 08, 2026, 12:48:44
Citaat van: papier op april 08, 2026, 12:31:47
Het is allemaal een beetje speculatief. Wat is een goed contract? Misschien is dat voor de club anders dan voor Mark, dat kan prima.

Verder prima speler voor ons, kent de club kent de stad etc. Kun je er prima bijhebben. Maar tegelijkertijd is het zo dat hoewel hij voetballend de beste is. Hij niet altijd per se het team zoveel beter laat spelen. Ik vond Mark die seizoen niet zo dominant als Robert het was in de seizoenen hier om maar een voorbeeld te noemen.
welke Robert? Diemers was voor de winterstop verreweg de beste van de hele kkd.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Stiens op april 08, 2026, 13:01:17
Er is maar ??n Robert, en dat is Robert M?hren!  |:) |:) |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lowieke op april 08, 2026, 13:45:14
Citaat van: mark1989 op april 07, 2026, 22:14:37
Daarom is het ook een lastige keuze, maar als je alles zou doen om Diemers te behouden met als consequentie dat je dan geen budget meer hebt om het middenveld verder te versterken. Dan red je het ook niet. Dus ik denk dat Cambuur echt wel Diemers graag wil behouden, maar er zijn wel grenzen aan. En Cambuur heeft dan een prachtig stadion nu. maar we hebben nog steeds het spelersbudget van een klein clubje. We kunnen ons qua salaris niet meten met clubs als Den Haag en Willem II.
Heb gehoord dat wat ze Diemers hebben geboden lager was dan waarvoor hij in de kkd voetbalde. Logisch dat hij niet enthousiast is. Lijkt mij toch dat hij minimaal hetzelfde moet krijgen. Dat er dan geen budget meer is voor andere middenvelders, daar geloof ik niets van. Apkakou hebben we trouwens al. Dat wordt neem ik aan de beoogde nummer 6.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Andy King op april 08, 2026, 14:03:13
Ik vind het wel wat raar dat Diemers nu (weer) de pers zoekt. De onderhandelingen lopen nog. Niet netjes.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wagen306 op april 08, 2026, 14:14:49
Krijgen we nu elk transferwindow hetzelfde gezeur over Diemers. Prima speler voor kkd. Denk dat ie het in Eredivisie niet kan belopen. Dit zal ook beweegreden zijn vanuit de club. Lambooy zal wel alternatieven achter de hand hebben. Er zal sowieso nog wel ervaring bijkomen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Fish!!! op april 08, 2026, 14:27:37
het strookt totaal niet, iedereen zegt dat Diemers zn man niet kan houden.....zal vast wel ergens zo zijn. Maar we hebben een trainer die wil aanvallen en van balbezit uitgaat.
Diemers staat voor balbezit, aanvallen, spel verdelen en goals en assists. Veel ervaring en kan moeiteloos mee.....
T zit m natuurlijk in de duur......en 2 keer een jaarsalaris is meer dan 1 keer.....
Ten alle tijde houden deze man. Clubman, uithangbord en beste middenvelder (by far) vd selectie.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op april 08, 2026, 15:05:10
Citaat van: michello op april 07, 2026, 18:43:13
Ik las een reactie van een Feyenoorder dat je aan Diemers veel meer hebt als je de aanvallende partij bent, wij zullen veel vaker achteruit moeten en dan heb je inderdaad minder aan hem. Kan me eigenlijk best wel vinden in die gedachte. Neemt niet weg dat ik hem er ook graag bij zou houden.  Dat ze financieel ver uit elkaar zitten ligt niet alleen aan Cambuur, wel erg makkelijk gedacht.
En totaal oneens, bij Fortuna speelde hij zijn beste eredivisie seizoen en dat was niet omdat Fortuna zo aanvallend speelde....daarnaast kan Mark een speler uit het niets voor de keeper van de tegenstander zetten...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op april 08, 2026, 15:12:16
Citaat van: mark1989 op april 07, 2026, 22:14:37
Daarom is het ook een lastige keuze, maar als je alles zou doen om Diemers te behouden met als consequentie dat je dan geen budget meer hebt om het middenveld verder te versterken. Dan red je het ook niet. Dus ik denk dat Cambuur echt wel Diemers graag wil behouden, maar er zijn wel grenzen aan. En Cambuur heeft dan een prachtig stadion nu. maar we hebben nog steeds het spelersbudget van een klein clubje. We kunnen ons qua salaris niet meten met clubs als Den Haag en Willem II.
Gaat van 2,2 naar 3,8 miljoen...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Stiens op april 08, 2026, 15:13:38
Citaat van: Andy King op april 08, 2026, 14:03:13
Ik vind het wel wat raar dat Diemers nu (weer) de pers zoekt. De onderhandelingen lopen nog. Niet netjes.

Hij past dezelfde tactiek toe die Henk de Jong ook toepaste vorig seizoen omstreeks de uit-wedstrijd tegen VVV, toen hij op het punt stond om te worden ontslagen. Kortom; de publieke opinie proberen te be?nvloeden en op die manier druk uit oefenen op het bestuur. Althans, zo lijkt het.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op april 08, 2026, 15:37:23
Citaat van: Andy King op april 08, 2026, 14:03:13
Ik vind het wel wat raar dat Diemers nu (weer) de pers zoekt. De onderhandelingen lopen nog. Niet netjes.

Kwam bij mij ook vreemd over, maar hij beantwoorde wel slechts een vraag van ESPN. Dus kwam er niet zelf mee. Daarna is het door andere media na gepost.
Hij heeft dus niet zelf de pers gezocht. Maar hij had er ook voor kunnen kiezen om niks te zeggen over de onderhandeling.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op april 08, 2026, 15:56:22
Hij hield zich eerst stil op de vraag
Maar ging daarna los
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 08, 2026, 16:56:36
Citaat van: wagen306 op april 08, 2026, 14:14:49
Krijgen we nu elk transferwindow hetzelfde gezeur over Diemers. Prima speler voor kkd. Denk dat ie het in Eredivisie niet kan belopen. Dit zal ook beweegreden zijn vanuit de club. Lambooy zal wel alternatieven achter de hand hebben. Er zal sowieso nog wel ervaring bijkomen.
en waarom kan hij het in de eredivisie niet belopen? Zijn de onderste 10 teams dan zo goed? We blazen het veel te veel op. Als Diemers het niet kan belopen betekent het dat de rest niet goed staat. Denken we dat Kimmich geen risico neemt, die zijn man gaat ook over hem heen maar dat lost de rest van het team op. Kane gaat ook niet mee als een centrale van Real naar voren gaat.
Wat ik wil zeggen dat het ook maar geroep in de ruimte is.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op april 08, 2026, 18:15:07
Citaat van: sunderland op april 08, 2026, 16:56:36
en waarom kan hij het in de eredivisie niet belopen? Zijn de onderste 10 teams dan zo goed? We blazen het veel te veel op. Als Diemers het niet kan belopen betekent het dat de rest niet goed staat. Denken we dat Kimmich geen risico neemt, die zijn man gaat ook over hem heen maar dat lost de rest van het team op. Kane gaat ook niet mee als een centrale van Real naar voren gaat.
Wat ik wil zeggen dat het ook maar geroep in de ruimte is.

cijfers in balbezit en balverlies zijn 200% verschil vriend en in de ere divisie wordt dat
nog meer afgestrafd dan in de KKD en wij zijn niet zo goed dat we spelers hebben die
dat dicht kunnen lopen zelfs in de kkd niet.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op april 08, 2026, 18:24:14
Diemers speelt altijd naar dezelfde kleur. Als ze dat allemaal zouden doen dan heb je balbezit en hoef je nergens achteraan te lopen  :devil
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 08, 2026, 18:51:38
Citaat van: denistel op april 08, 2026, 18:15:07
cijfers in balbezit en balverlies zijn 200% verschil vriend en in de ere divisie wordt dat
nog meer afgestrafd dan in de KKD en wij zijn niet zo goed dat we spelers hebben die
dat dicht kunnen lopen zelfs in de kkd niet.
kun jij die cijfers even voorleggen? Het gebeurt wel eens maar dat gebeurt bij die andere 9 ook. Ben heel benieuwd naar die cijfers
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op april 08, 2026, 19:07:13
Citaat van: Derkx R.H. op april 08, 2026, 15:12:16
Gaat van 2,2 naar 3,8 miljoen...

Waar haal je dit vandaan?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op april 08, 2026, 19:13:05
Citaat van: sunderland op april 08, 2026, 18:51:38
kun jij die cijfers even voorleggen? Het gebeurt wel eens maar dat gebeurt bij die andere 9 ook. Ben heel benieuwd naar die cijfers

helaas kan ik dat niet nee maar de club kijkt daar natuurljk zeker naar.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op april 08, 2026, 19:15:03
Citaat van: Bankzitter op april 08, 2026, 18:24:14
Diemers speelt altijd naar dezelfde kleur. Als ze dat allemaal zouden doen dan heb je balbezit en hoef je nergens achteraan te lopen  :devil

haha ja altijd zou wel mooi zijn maar das een utopie.de 3-0 bij VVV rekende hij zich zelf
ook al aan.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op april 08, 2026, 19:47:45
Ik zeg het ook met een knipoog, maar het is past wel bij Cambuur dat we zelf de bal willen en initiatief nemen.
Niet dat we een beetje reactief voetballen en aanpassen aan de tegenstanders. En dan kijk ik liever wat spelers in balbezit brengen, zeker bij Diemers.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op april 08, 2026, 22:50:11
Citaat van: Bankzitter op april 08, 2026, 19:47:45
Ik zeg het ook met een knipoog, maar het is past wel bij Cambuur dat we zelf de bal willen en initiatief nemen.
Niet dat we een beetje reactief voetballen en aanpassen aan de tegenstanders. En dan kijk ik liever wat spelers in balbezit brengen, zeker bij Diemers.

uiteraard maar in de ere divisie zullen we minder balbezit hebben
we gaan het allemaal wel zien.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op april 09, 2026, 08:55:52
Citaat van: Lore op april 08, 2026, 19:07:13
Waar haal je dit vandaan?
Ard de Graaf :thumbsup
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op april 09, 2026, 09:21:21
Citaat van: Derkx R.H. op april 09, 2026, 08:55:52
Ard de Graaf :thumbsup

Ah, dank je. Valt mij eerlijk gezegd wat tegen, omdat ik dacht gelezen te hebben dat het dir jaar al 3,2 miljoen was door de transfergelden van Pauwels.

Heb je ook een idee hoe het is in verhouding met andere clubs?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Beul B op april 09, 2026, 09:34:47
Nico Verkooyen van (jong)PSV als opvolger voor Mark???  Nico verlengt zijn contract niet en wil spelen. Talentvolle jonge middenvelder.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op april 09, 2026, 09:36:39
Citaat van: Lore op april 09, 2026, 09:21:21
Ah, dank je. Valt mij eerlijk gezegd wat tegen, omdat ik dacht gelezen te hebben dat het dir jaar al 3,2 miljoen was door de transfergelden van Pauwels.

Heb je ook een idee hoe het is in verhouding met andere clubs
H'veen 4,3 , wat ik heb begrepen, Telstar, Excelsior en Volendam zo'n 3 miljoen. Sparta 4,5 miljoen.... En wat ik van Kooi begreep wil hij richting Sparta komende tijd...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Arno A op april 09, 2026, 10:13:21
Citaat van: Derkx R.H. op april 09, 2026, 09:36:39
H'veen 4,3 , wat ik heb begrepen, Telstar, Excelsior en Volendam zo'n 3 miljoen. Sparta 4,5 miljoen.... En wat ik van Kooi begreep wil hij richting Sparta komende tijd...

De begrotingen van de genoemde clubs geven andere cijfers. Heerenveen 27 , Sparta 19 , Telstar 8, Volendam 9 en Excelsior 10 mln. De bovengenoemde budgetten zullen wel kloppen , maar dan liggen de verhoudingen dus toch behoorlijk uit elkaar bij de diverse clubs.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op april 09, 2026, 10:16:13
Citaat van: Arno A op april 09, 2026, 10:13:21
De begrotingen van de genoemde clubs geven andere cijfers. Heerenveen 27 , Sparta 19 , Telstar 8, Volendam 9 en Excelsior 10 mln. De bovengenoemde budgetten zullen wel kloppen , maar dan liggen de verhoudingen dus toch behoorlijk uit elkaar bij de diverse clubs.
Spelersbudget(de salarissen)!!!!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Andy King op april 09, 2026, 10:18:29
Citaat van: mark1989 op april 08, 2026, 15:37:23
Kwam bij mij ook vreemd over, maar hij beantwoorde wel slechts een vraag van ESPN. Dus kwam er niet zelf mee. Daarna is het door andere media na gepost.
Hij heeft dus niet zelf de pers gezocht. Maar hij had er ook voor kunnen kiezen om niks te zeggen over de onderhandeling.

Je hoeft niet op elke vraag te antwoorden. Dat had hij ook hier kunnen doen.
Lars Lambooij kiest ervoor zich niet uit te laten over deze kwestie. Over uitlating Diemers: iedereen heeft recht op eigen mening.
Zo kan het ook.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op april 09, 2026, 10:44:37
Citaat van: Derkx R.H. op april 09, 2026, 10:16:13
Spelersbudget(de salarissen)!!!!

Ik denk dat hij het percentage van de begroting dat wordt uitgegeven aan salarissen bedoelt. Dat verbaast mij ook wel. Dat zijn grote verschillen
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Naastismis op april 09, 2026, 19:41:08
Citaat van: Lore op april 09, 2026, 09:21:21
Ah, dank je. Valt mij eerlijk gezegd wat tegen, omdat ik dacht gelezen te hebben dat het dir jaar al 3,2 miljoen was door de transfergelden van Pauwels.

Heb je ook een idee hoe het is in verhouding met andere clubs?

Met 3,8 miljoen heb je alleen Telstar onder je als die erin blijven en het spelersbudget niet verhogen.

Zie deze site:

https://www.capology.com/ne/eredivisie/loonlijsten/
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 09, 2026, 20:27:15
Citaat van: Naastismis op april 09, 2026, 19:41:08
Met 3,8 miljoen heb je alleen Telstar onder je als die erin blijven en het spelersbudget niet verhogen.

Zie deze site:

https://www.capology.com/ne/eredivisie/loonlijsten/
dit is nu 1 maal hoe het is. We gaan sowieso spelers verkopen en daarvan zal ook een gedeelte naar dit budget gaan.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op april 10, 2026, 09:03:22
Citaat van: sunderland op april 09, 2026, 20:27:15
dit is nu 1 maal hoe het is. We gaan sowieso spelers verkopen en daarvan zal ook een gedeelte naar dit budget gaan.
Klopt, Ard had het over een begin bedrag, 10% is wat naar de salarissen gaat en zo'n 40% naar eventuele transfersommen bij eventuele verkoop van spelers. Er zou hier nog verdere uitleg over komen in de volgende 'aan tafel met'...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op april 10, 2026, 09:04:23
Citaat van: Naastismis op april 09, 2026, 19:41:08
Met 3,8 miljoen heb je alleen Telstar onder je als die erin blijven en het spelersbudget niet verhogen.

Zie deze site:

https://www.capology.com/ne/eredivisie/loonlijsten/

Kiek, hier kenne wat met... :thumbsup
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op april 10, 2026, 20:13:32
Zo Diemers hier begon, zo eindigt hij hier ook?  :insane
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bens op april 10, 2026, 20:17:28
Een dikke misser door Diemers.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op april 10, 2026, 20:24:00
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op april 10, 2026, 20:13:32
Zo Diemers hier begon, zo eindigt hij hier ook?  :insane
de gedachten ergens anders bij 8P
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Trainert! op april 10, 2026, 20:47:29
Citaat van: Bens op april 10, 2026, 20:17:28
Een dikke misser door Diemers.


Salaris maar in mindering brengen :devil
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Beul B op april 10, 2026, 20:50:03
tekent volgend jaar bij Den Bosch. _O_
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op april 10, 2026, 21:00:11
Den Haag is het gerucht toch?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op april 10, 2026, 21:04:57
Citaat van: Naastismis op april 09, 2026, 19:41:08
Met 3,8 miljoen heb je alleen Telstar onder je als die erin blijven en het spelersbudget niet verhogen.

Zie deze site:

https://www.capology.com/ne/eredivisie/loonlijsten/

Toch nog een beetje onduidelijk voor mij. Waar zouden zij deze gegevens vandaan halen? Meest logische is de winst en verlies
Rekening van de clubs? Dan zou het de postsalariskosten moeten zijn, maar daar zit al het personeel in. Als De graaf het dan over spelersbudget heeft dan zou je het dus niet zomaar kunnen vergelijken.

Als het wel spelersbudget is, dan moet het een schatting zijn. Want waar halen ze het anders vandaan?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op april 11, 2026, 08:58:56
Citaat van: Specuveter op april 10, 2026, 21:00:11
Den Haag is het gerucht toch?
Leeuwarden is het gerucht.... |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op april 11, 2026, 09:00:56
Citaat van: Derkx R.H. op april 11, 2026, 08:58:56
Leeuwarden is het gerucht.... |:)
is er een gesprek geweest?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op april 11, 2026, 09:05:24
Hij heeft een gesprek met Plat gehad geen idee of Lambooij daar ook bij zat want Plat gaat natuurlijk niet over de contracten
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op april 11, 2026, 09:09:23
Positief teken toch? Waarom zou een nieuwe trainer met een speler praten die er vorig jaar niet meer bij is.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op april 11, 2026, 09:11:01
Citaat van: Oud Cambuur op april 11, 2026, 09:05:24
Hij heeft een gesprek met Plat gehad geen idee of Lambooij daar ook bij zat want Plat gaat natuurlijk niet over de contracten
Nee daar was Lambooij niet bij, Plat wil hem(en ook Jonker) erbij houden. En als Lambooij verstandig is negeert hij dit niet....
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op april 11, 2026, 09:25:58
Citaat van: Derkx R.H. op april 11, 2026, 09:11:01
Nee daar was Lambooij niet bij, Plat wil hem(en ook Jonker) erbij houden. En als Lambooij verstandig is negeert hij dit niet....
Helemaal met je eens.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op april 11, 2026, 10:53:03
Waar komt dat (sterke) gerucht dan weg dat hij een gesprek met Den Haag heeft gehad?
Lijkt mij overigens vreemd want zij hebben Vlak al.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op april 11, 2026, 10:59:32
Citaat van: Specuveter op april 11, 2026, 10:53:03
Waar komt dat (sterke) gerucht dan weg dat hij een gesprek met Den Haag heeft gehad?
Lijkt mij overigens vreemd want zij hebben Vlak al.
omdat 1 DH fan dat op x heeft gezet :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Mp op april 11, 2026, 11:38:52
Citaat van: Lore op april 10, 2026, 21:04:57
Toch nog een beetje onduidelijk voor mij. Waar zouden zij deze gegevens vandaan halen? Meest logische is de winst en verlies
Rekening van de clubs? Dan zou het de postsalariskosten moeten zijn, maar daar zit al het personeel in. Als De graaf het dan over spelersbudget heeft dan zou je het dus niet zomaar kunnen vergelijken.

Als het wel spelersbudget is, dan moet het een schatting zijn. Want waar halen ze het anders vandaan?

In de disclaimer wordt aangegeven dat het om schattingen gaat. Vrij discutabel deze gegevens denk ik.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op april 11, 2026, 13:58:32
Citaat van: Mp op april 11, 2026, 11:38:52
In de disclaimer wordt aangegeven dat het om schattingen gaat. Vrij discutabel deze gegevens denk ik.

Ah, dat had ik even gemist. Maar dan is het eigeijk gewoon onzin
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op april 14, 2026, 07:41:34
Best vermoeiend weer dit spelletje in de media van Diemers.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Poetser op april 14, 2026, 07:48:51
Citaat van: papier op april 14, 2026, 07:41:34
Best vermoeiend weer dit spelletje in de media van Diemers.

Mark houdt heel veel van Mark.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: YellowBlue op april 14, 2026, 08:23:45
Ik begrijp het wel van de club m.b.t. Diemers. Ik denk dat ze voetbaltechnisch en qua persoon hem er heel graag bij hebben. Ik hoop ook dat ze er uit komen, maar niet ten koste van alles. Je hebt 1 pot voor salarissen en daar moet je de hele selectie van betalen. Ze zullen per positie een maximaal bedrag in hun hoofd hebben en als een speler dan veel meer wil, dan mag je als club best je poot even flink stijf houden vind ik. Bovendien is het beleid jong en talentvol om waarde op het veld cre?ren. Qua transfersom kun je dat bij Diemers wel vergeten natuurlijk. Ook willen ze ?oudere? spelers geen hele lange contracten bieden. Ook zo logisch als wat, prima beleid. En beetje jammer dat Diemers het via de media speelt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op april 14, 2026, 08:29:09
Diemers heeft de afgelopen 2 jaar veel kunnen betekenen voor de club en dat ziet hij niet terug in de nieuwe aanbieding.
Dw relatie tussem hem en Lambooij houdt ook niet over en het lijkt dat dit ook niet helpt om een langer verblijf in Leeuwarden te bewerkstelligen.
Zou het zeer onverstandig vinden dat de club niet bereid is hem een meerder jarig contract aan te bieden.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: diekhuzen op april 14, 2026, 08:33:07
Net als vorig jaar de grote Mark Diemers show. Lekker laten gaan.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op april 14, 2026, 09:39:52
Lambooij is een harde onderhandelaar. Diemers ook.
Beleid is dat spelers boven de 30 maximaal 1 jaar contract krijgen. Dus logisch dat de eerste aanbieding conform beleid is.

Diemers wil zijn carri?re afsluiten en in Leeuwarden blijven wonen. Lambooij weet best dat Diemers eigenlijk niet meer wil verhuizen en Diemers het spel ook speelt.

Beleid is prima maar er moet altijd ruimte voor uitzonderingen zijn. Ze komen er wel uit.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Noordcambuur op april 14, 2026, 10:13:52
Mark had al een heel goed salaris bij Cambuur afgelopen seizoen (ED salaris).
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lowieke op april 14, 2026, 14:39:56
Citaat van: Noordcambuur op april 14, 2026, 10:13:52
Mark had al een heel goed salaris bij Cambuur afgelopen seizoen (ED salaris).

Is het dan niet vreemd dat hij een lagere aanbieding krijgt nu we daadwerkelijk in de eredivisie spelen?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op april 14, 2026, 16:50:47
Dus jullie weten precies wat de spelers verdienen zet dat hier maar even neer dan
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op april 14, 2026, 17:25:27
We weten nu wel wat Roelof de Vries verdiend :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op april 14, 2026, 17:48:19
Citaat van: Bankzitter op april 14, 2026, 17:25:27
We weten nu wel wat Roelof de Vries verdiend :_schater

Roelof verdiend het eigenlijk niet, maar krijgt het wel. :y
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op april 14, 2026, 18:29:36
Vreselijke vent. :zucht
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op april 14, 2026, 19:02:40
snap beide kampen wel dus benieuwd wat er uit komt

het type diemers zie je in de ere divisie bijna niet daar speelt
bijna niemand met een echte spelverdeler zijn veel lopers op
het middenveld daar moeten wij er zeker ook 2 van halen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op april 14, 2026, 19:25:46
Citaat van: denistel op april 14, 2026, 19:02:40
snap beide kampen wel dus benieuwd wat er uit komt

het type diemers zie je in de ere divisie bijna niet daar speelt
bijna niemand met een echte spelverdeler zijn veel lopers op
het middenveld daar moeten wij er zeker ook 2 van halen.

Daarom kan Cambuur ook niet ten koste van alles Diemers behouden. Het middenveld zal flink versterkt moeten worden. Je hebt dynamiek en scorend vermogen nodig in de as. Anders ga je het niet redden. Naast Diemers heb je ook minimaal 2 andere goede middenvelders nodig. Als je die niet meer kunt halen omdat al het budget opgegaan is om Diemers te behouden is dat niet handig.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: oost op april 14, 2026, 19:40:23
Citaat van: denistel op april 14, 2026, 19:02:40
snap beide kampen wel dus benieuwd wat er uit komt

het type diemers zie je in de ere divisie bijna niet daar speelt
bijna niemand met een echte spelverdeler zijn veel lopers op
het middenveld daar moeten wij er zeker ook 2 van halen.

Laat dat nou ook precies de reden zijn waarom hij genoegen moet nemen met minder of weg moet gaan.
Hij is nooit een loper geweest en je zag tegen de betere teams dat hij heel veel moeite had met lopende middenvelders. We moeten ook niet vergeten dat we afgelopen 2 seizoenen juist veel de bal hadden en op de helft van de tegenpartij. Dat gaat komend seizoen absoluut minder worden.
Dus dan is de vraag of hij dat nog aan kan. Dus dat de club 1 jaar bied is gewoon erg netjes.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 14, 2026, 21:41:29
Citaat van: denistel op april 14, 2026, 19:02:40
snap beide kampen wel dus benieuwd wat er uit komt

het type diemers zie je in de ere divisie bijna niet daar speelt
bijna niemand met een echte spelverdeler zijn veel lopers op
het middenveld daar moeten wij er zeker ook 2 van halen.
chery ? Mark loopt ook tegen de 13 km per wedstrijd . Juist in de trainer zijn systeem heb je dit soort spelers nodig.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op april 14, 2026, 22:51:23
Citaat van: sunderland op april 14, 2026, 21:41:29
chery ? Mark loopt ook tegen de 13 km per wedstrijd . Juist in de trainer zijn systeem heb je dit soort spelers nodig.

Ik vind Chery nog wel een klasse beter. En het verschil is dat de situatie bij NEC anders is. NEC is een rijke club die naast Chery ook nog veel andere goede middenvelders heeft. En het behouden van Chery gaat bij hun niet te koste van andere kwaliteiten op het veld.
Als Cambuur genoeg geld hadden ze altijd Diemers wel een betere aanbieding kunnen doen. Maar Cambuur kan zich niet veroorloven om zoveel van het spelersbudget op te offeren voor 1 speler met als gevolg dat er geen ruimte meer is voor andere versterkingen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op april 14, 2026, 23:15:10
Het zat niet alleen in het salaris maar in de contractduur.
En vind maar een betere die het wel voor minder geld doet.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op april 15, 2026, 08:08:12
Citaat van: oost op april 14, 2026, 19:40:23
Laat dat nou ook precies de reden zijn waarom hij genoegen moet nemen met minder of weg moet gaan.
Hij is nooit een loper geweest en je zag tegen de betere teams dat hij heel veel moeite had met lopende middenvelders. We moeten ook niet vergeten dat we afgelopen 2 seizoenen juist veel de bal hadden en op de helft van de tegenpartij. Dat gaat komend seizoen absoluut minder worden.
Dus dan is de vraag of hij dat nog aan kan. Dus dat de club 1 jaar bied is gewoon erg netjes.

Maar dit weten wij toch niet? Wij kennen zijn voorstel helemaal niet en kunnen dat ook niet afzetten tegen andere spelers.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op april 15, 2026, 13:19:10
Citaat van: sunderland op april 14, 2026, 21:41:29
chery ? Mark loopt ook tegen de 13 km per wedstrijd . Juist in de trainer zijn systeem heb je dit soort spelers nodig.

chery speelt veel meer rond de 16 met toch en heeft met sano iemand achter em die alles regelt,
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gasgeve op april 15, 2026, 13:21:30
Citaat van: denistel op april 15, 2026, 13:19:10
chery speelt veel meer rond de 16 met toch en heeft met sano iemand achter em die alles regelt,
Zit maar 1 ding op, Sano halen  :zweep
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 15, 2026, 13:33:56
Citaat van: denistel op april 15, 2026, 13:19:10
chery speelt veel meer rond de 16 met toch en heeft met sano iemand achter em die alles regelt,
en dus moet Mark 1 van die 2 tienen zijn. Daar is Mark toch ook op zijn best
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 15, 2026, 13:37:33
Citaat van: mark1989 op april 14, 2026, 22:51:23
Ik vind Chery nog wel een klasse beter. En het verschil is dat de situatie bij NEC anders is. NEC is een rijke club die naast Chery ook nog veel andere goede middenvelders heeft. En het behouden van Chery gaat bij hun niet te koste van andere kwaliteiten op het veld.
Als Cambuur genoeg geld hadden ze altijd Diemers wel een betere aanbieding kunnen doen. Maar Cambuur kan zich niet veroorloven om zoveel van het spelersbudget op te offeren voor 1 speler met als gevolg dat er geen ruimte meer is voor andere versterkingen.
wat is zoveel ? we weten het niet. Als dit zo is krijgen we een mindere selectie dat is duidelijk. En dan komen hier namen voorbij als van de Streek of Verkoyen, etc etc?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op april 15, 2026, 13:50:28
Citaat van: sunderland op april 15, 2026, 13:37:33
wat is zoveel ? we weten het niet. Als dit zo is krijgen we een mindere selectie dat is duidelijk. En dan komen hier namen voorbij als van de Streek of Verkoyen, etc etc?

Zoveel als Cambuur heeft geboden. Daarbij is rekening gehouden dat er ook nog voldoende budget overblijft om andere noodzakelijke versterkingen te halen.
Het hele verhaal van ervaring moet ook niet overdreven worden. Het is zeker goed om wat ervaring in je ploeg te hebben. Maar ik vind kwaliteit belangrijker.
Cambuur heeft Diemers aan aanbod gedaan van 1 jaar + een cluboptie wat ik hoor. En dat lijkt me verstandig. Voor Diemers is het niet handig en hij wil liever een langer contract. Dat snap ik. Maar dat is niet in het belang van Cambuur.
Als Diemers weg zou gaan komt er ook weer ruimte vrij in het budget om een andere speler te halen. Dat hoeft niet perse precies hetzelfde type te zijn.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: kapseltje op april 15, 2026, 14:11:27
Citaat van: mark1989 op april 15, 2026, 13:50:28
Zoveel als Cambuur heeft geboden. Daarbij is rekening gehouden dat er ook nog voldoende budget overblijft om andere noodzakelijke versterkingen te halen.
...
Cambuur heeft Diemers aan aanbod gedaan van 1 jaar + een cluboptie wat ik hoor. En dat lijkt me verstandig. Voor Diemers is het niet handig en hij wil liever een langer contract. Dat snap ik. Maar dat is niet in het belang van Cambuur.
Als Diemers weg zou gaan komt er ook weer ruimte vrij in het budget om een andere speler te halen. Dat hoeft niet perse precies hetzelfde type te zijn.
Gissen betreft budget.

CiteerHet hele verhaal van ervaring moet ook niet overdreven worden. Het is zeker goed om wat ervaring in je ploeg te hebben. Maar ik vind kwaliteit belangrijker.
Eens, maar geen enkele ervaren speler is ook onhandig. Je hebt wel een leider nodig die de boel bij elkaar houdt en belangrijk is in de kleedkamer en op het veld. Meestal is dat een ervaren speler waar de rest tegen opziet. Een paar ervaren spelers zorgen voor meer balans en dat de talenten sneller beter worden. Daarnaast was Diemers dit jaar vaak belangrijk in het temporiseren en balbezit behouden bij voorsprong. Hoevaak hebben we wel niet gewonnen met 1 doelpunt verschil? Diemers is op dat soort momenten van extra waarde.

Stel je zou hem laten gaan, dan kun je opnieuw iemand zoeken met hetzelfde profiel (niet perse voetballend), maar ik denk dat die eigenlijk altijd duurder zijn, minder goed, minder binding en minder uithangbord.

Ik begreep dat het beleid is dat spelers ouder dan 30 jaar maximaal een eenjarig contract krijgen. Waarom is dat? Vanwege waarde of vanwege blessuregevoeligheid? Of beide misschien. We leven alleen niet meer in 2005 waar spelers van 32+ afgeschreven zijn. Spelers van boven de 27 worden bij ons eigenlijk ook nooit verkocht, dus invalide reden denk ik. Dan zou je die categorie ook niet meer dan 1 jaar moeten geven. Daarnaast moet je per speler kijken naar fitheid om te bepalen of iemand blessuregevoelig is. Er is genoeg data om te achterhalen of een oudere speler blessuregevoelig is. Contractbieding is imo gewoon maatwerk. Dat kun je niet zo strak als beleid neerzetten denk ik. Diemers is altijd topfit en leeft voor de sport.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lowieke op april 15, 2026, 17:50:39
Citaat van: mark1989 op april 15, 2026, 13:50:28
Zoveel als Cambuur heeft geboden. Daarbij is rekening gehouden dat er ook nog voldoende budget overblijft om andere noodzakelijke versterkingen te halen.
Het hele verhaal van ervaring moet ook niet overdreven worden. Het is zeker goed om wat ervaring in je ploeg te hebben. Maar ik vind kwaliteit belangrijker.
Cambuur heeft Diemers aan aanbod gedaan van 1 jaar + een cluboptie wat ik hoor. En dat lijkt me verstandig. Voor Diemers is het niet handig en hij wil liever een langer contract. Dat snap ik. Maar dat is niet in het belang van Cambuur.
Als Diemers weg zou gaan komt er ook weer ruimte vrij in het budget om een andere speler te halen. Dat hoeft niet perse precies hetzelfde type te zijn.
Een speler halen die meer bewezen kwaliteit heeft dan Diemers zal niet meevallen. En als die er is, zal hij echt ook goed willen verdienen. Je kunt de bal bijna altijd aan Diemers kwijt. Hij doet er vrijwel altijd wat goeds mee. Hij is zelden of nooit geblesseerd, werkt de hele wedstrijd hard. Is enorm gemotiveerd om er iets van te maken, heeft uitstraling en zelfvertrouwen en is een Leeuwarder. Het is ook nog een verstandige jongen die echt voor het voetbal leeft. Goed, hij denkt ook aan zichzelf, wie niet?
Ik zou het erg jammer vinden als hij niet voor Cambur behouyden kan blijven. En ik betwijfel of je voor wat hij wil verdienen een betere kunt vinden.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Arno A op april 15, 2026, 18:00:29
Plat wil hem er volgend seizoen toch ook graag bij hebben? Dit zei Diemers in de Sportcast
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op april 15, 2026, 18:29:40
Citaat van: sunderland op april 15, 2026, 13:33:56
en dus moet Mark 1 van die 2 tienen zijn. Daar is Mark toch ook op zijn best

wij spelen amper met een 10 toch jawel een nummer 10 maar die speelt
vanaf links
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 15, 2026, 22:05:47
Citaat van: mark1989 op april 15, 2026, 13:50:28
Zoveel als Cambuur heeft geboden. Daarbij is rekening gehouden dat er ook nog voldoende budget overblijft om andere noodzakelijke versterkingen te halen.
Het hele verhaal van ervaring moet ook niet overdreven worden. Het is zeker goed om wat ervaring in je ploeg te hebben. Maar ik vind kwaliteit belangrijker.
Cambuur heeft Diemers aan aanbod gedaan van 1 jaar + een cluboptie wat ik hoor. En dat lijkt me verstandig. Voor Diemers is het niet handig en hij wil liever een langer contract. Dat snap ik. Maar dat is niet in het belang van Cambuur.
Als Diemers weg zou gaan komt er ook weer ruimte vrij in het budget om een andere speler te halen. Dat hoeft niet perse precies hetzelfde type te zijn.
compleet oneens. In eredivisie is ervaring zo belangrijk
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 15, 2026, 22:08:19
Citaat van: denistel op april 15, 2026, 18:29:40
wij spelen amper met een 10 toch jawel een nummer 10 maar die speelt
vanaf links
leef je onder een steen. We gaan anders voetballen onder de nieuwe trainer
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op april 15, 2026, 23:42:23
Ik ben benieuwd. Al onze succesvolle seizoenen waren 4-3-3. Alleen Hulshoff/Slot speelden wat anders. Even wennen als er een ander systeem word gespeeld maar wel goed voor de club denk ik.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op april 22, 2026, 08:40:24
Wordt het een afscheid vrijdag? ;(

Of nog een verlenging voor de wedstrijd?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op april 22, 2026, 08:52:19
Citaat van: zeewolde op april 22, 2026, 08:40:24
Wordt het een afscheid vrijdag? ;(

Of nog een verlenging voor de wedstrijd?
Als er geen afscheid wordt genomen dan weet je het wel...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op april 22, 2026, 09:01:09
Citaat van: Derkx R.H. op april 22, 2026, 08:52:19
Als er geen afscheid wordt genomen dan weet je het wel...
Ik hoop echt dat de club en Diemers er uit komen, hij is net als Henk onomstotelijk verbonden aan onze mooie club.
Zou het persoonlijk een afgang vinden dat gaat vertrekken, want hiermee verlies je een enorm stuk ervaring en dit soort spelers zijn voor onze c,ub dun bezaaid.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Teun Seun op april 22, 2026, 09:11:09
Citaat van: Derkx R.H. op april 22, 2026, 08:52:19
Als er geen afscheid wordt genomen dan weet je het wel...

Hoezo weet je het dan wel? Ze gaan na de huldiging nog in gesprek en anders is het afscheid bij de eerste thuiswedstrijd na de zomerstop
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op april 22, 2026, 09:24:36
Citaat van: Teun Seun op april 22, 2026, 09:11:09
Hoezo weet je het dan wel? Ze gaan na de huldiging nog in gesprek en anders is het afscheid bij de eerste thuiswedstrijd na de zomerstop
Dan weet je dat de onderhandelingen nog lopen en is er een grote kans dat hij blijft. Waar ik blij mee zou zijn....
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: SCC op april 22, 2026, 09:41:32
De kwestie Diemers vind ik wel een hele moeilijke om een goede/ juiste mening over uit te spreken:

Sportief gezien spreken de cijfers voor zich. Mark is al 2 seizoenen zeer constant en duidelijk de beste speler van de KKD. Dus dat hij dan niet meekan op Eredivisie niveau, dat is natuurlijk een fabeltje. Fan of geen fan van zijn spel, de data is duidelijk.
Commercieel gezien is hij een uithangbord voor de regio, de opleiding, (lokale) sponsoren en voor nieuwe fans (kinderen uit de regio).

Dan de kanttekening: als hij een grootverdiener is, dan begrijp ik dat. Een aanvoerder hoort ook bij de grootverdieners van je selectie te zitten. Daarentegen is zijn marktwaarde natuurlijk een glijdende lijn. Ondanks zijn sterke optredens afgelopen 2 seizoenen, gaat Cambuur aan hem nooit meer geld verdienen. Daar kun je niet omheen en moet je ook wel weer rekening mee houden bij het verlengen van een contract.
Ik hoop van harte, dat ze binnen Cambuur een net contract aanbieden, waarbij zowel naar sportieve gedeelte wordt gekeken als toekomst. Maar je kan nu niet zeggen, we geven je 2 jaar, want daarna ben je fysiek niet meer in staat om mee te kunnen (hij wil zo lang mogelijk voetballen, wij spreken allemaal van afspraken in de organisatie na die 2 jaar). Daar spreekt geen vertrouwen uit. Dus je hoopt op een herenakkoord, waarbij er voor 2 jaar wordt getekend, maar clausules vwb aantal wedstrijden en bonussen. En na die 2 jaar kijken we opnieuw hoe je je voelt en wat wij van je vinden.

Ik houd zelf van balbezit en zie de absolute meerwaarde van Mark. Maar ik hield daarentegen ook van waterdragers als El Makrini en dat is Mark natuurlijk allesbehalve. Dus hij zal soms sneller moeten handelen, waarbij hij soms ook eens een bal niet moet opeisen, in het belang van de ploeg ipv eigen cijfers. Ik denk dat hij nu op een leeftijd is dat hij dat prima kan (spel iets aanpassen), zonder dat het ten koste gaat van daar waar hij juist goed in is (vertragen/ versnellen).

Maar eerlijk: ik ben blij dat ik nu Lambooij niet ben. Want wij weten niet wat er natuurlijk ?cht besproken, aangeboden en geweigerd wordt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: PePe op april 22, 2026, 11:30:08
Ik begrijp Cambuur waarom ze Mark maar 1 jaar aanbieden, immers in zijn huidige contract begon na 1 jaar al een discussie over het lopende contract, terwijl er 2 jaren waren afgesproken.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op april 22, 2026, 12:10:44
We kunnen wel stoppen met deze discussie
Hij gaat bij Deinum voetballen lees ik net
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 22, 2026, 13:21:16
Als je n? fantastische statistieken kan overleggen en voor de winterstop 9 x in het elftal van de week staat en bovenaan staat in de eerstediv in beste speler klassement.
Na de winterstop iets minder.
Wat moet die jongen nu nog meer doen.
Ook nog de discussie hier over hoelang etc. Lijkt hier wel het kabinet met d66
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op april 22, 2026, 18:04:12
Citaat van: sunderland op april 15, 2026, 22:08:19
leef je onder een steen. We gaan anders voetballen onder de nieuwe trainer

ja we zullen meer noeten verdedigen denk ik.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op april 25, 2026, 08:55:16
Volgende week weten we of Mark blijft....
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op april 25, 2026, 09:59:34
Citaat van: sunderland op april 22, 2026, 13:21:16
Als je n? fantastische statistieken kan overleggen en voor de winterstop 9 x in het elftal van de week staat en bovenaan staat in de eerstediv in beste speler klassement.
Na de winterstop iets minder.
Wat moet die jongen nu nog meer doen.
Ook nog de discussie hier over hoelang etc. Lijkt hier wel het kabinet met d66

Dat is democratie beste sunderland. Daar bistou niet zo van of wel.

Vraag is of Diemers nog die baas kan blijven in de eredivisie. Ik snap de twijfel wel.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lowieke op april 25, 2026, 11:01:47
Citaat van: De Gast op april 25, 2026, 09:59:34
Dat is democratie beste sunderland. Daar bistou niet zo van of wel.

Vraag is of Diemers nog die baas kan blijven in de eredivisie. Ik snap de twijfel wel.

Ik heb die twijfel niet. Diemers was gisteren met afstand de beste van het veld. Hij is fit, heeft in twee jaar ??n keer een blessure gehad. Leeft voor zijn sport. En noem jij maar eens een speler die voor Cambuur haalbaar is, waar geen twijfels over zijn. Dit jaar waren Sjostrand, Baouf en Ferrah bovenmodale versterkingen, maar lukt dat elk jaar? Diemers zal minder dominant zijn dan in de eerste divisie, maar ik heb er geen twijfels over dat hij voor Cambuur ook daar van grote waarde is.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op april 25, 2026, 11:06:35
Citaat van: Lowieke op april 25, 2026, 11:01:47
Ik heb die twijfel niet. Diemers was gisteren met afstand de beste van het veld. Hij is fit, heeft in twee jaar ??n keer een blessure gehad. Leeft voor zijn sport. En noem jij maar eens een speler die voor Cambuur haalbaar is, waar geen twijfels over zijn. Dit jaar waren Sjostrand, Baouf en Ferrah bovenmodale versterkingen, maar lukt dat elk jaar? Diemers zal minder dominant zijn dan in de eerste divisie, maar ik heb er geen twijfels over dat hij voor Cambuur ook daar van grote waarde is.

Bijna niemand twijfelt aan de meerwaarde van Diemers. En ook niet of ie de eredivisie aan kan. Dat kan ie wel.
Cambuur kan alleen niet ten koste van alles Diemers behouden. Er zullen ook op andere plekken nieuwe spelers moeten komen.
Dus het is goed dat Cambuur een streep trekt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Destroyer op april 25, 2026, 11:07:14
Ik zou de hem toch echt ook proberen te houden. Niet alleen voor veld maar ook voor kleedkamer. Hij kent de cultuur.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: James op april 25, 2026, 11:14:31
Voor mij bestaat er geen twijfel over Diemers. Zijn voetballend vermogen icm zijn ervaring en wat hij de afgelopen twee jaar heeft laten zien lijkt het mij een ??n-tweetje. Is echt niet veel minder dan een Cherry. Die heeft hooguit een nog wat verfijndere trap.

Henk vind hem ook ontzettend belangrijk en die werkt al heel lang met hem en weet wel wat een team/club nodig heeft. Je laat zo?n zekerheidje toch niet gaan.

Volgens mij is het allemaal een spel, want Diemers weet donders goed wat ie wel en niet moet zeggen in de pers en heeft dit volgens mij bewust gezegd in een interview. Diemers laat zich niet uit de tent lokken
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: James op april 25, 2026, 11:15:55
Citaat van: Destroyer op april 25, 2026, 11:07:14
Ik zou de hem toch echt ook proberen te houden. Niet alleen voor veld maar ook voor kleedkamer. Hij kent de cultuur.

Daarvoor belangrijk maar voor Cambuur ook nog eens een hele belangrijke voetballer. Trainers van andere clubs roemen hem niet voor niks.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: James op april 25, 2026, 11:19:58
Citaat van: mark1989 op april 25, 2026, 11:06:35
Bijna niemand twijfelt aan de meerwaarde van Diemers. En ook niet of ie de eredivisie aan kan. Dat kan ie wel.
Cambuur kan alleen niet ten koste van alles Diemers behouden. Er zullen ook op andere plekken nieuwe spelers moeten komen.
Dus het is goed dat Cambuur een streep trekt.

Het is toch niet zo dat Diemers dusdanig veel verdient dat je daar drie goede spelers voor kan halen. Betwijfel zelfs twee. Goede spelers met ervaring kosten wat maar leveren ook wat op.

En je weet nooit hoe het loopt met blessures maar hij is altijd fit. Dat is geen toeval en scheelt je ook een risicootje
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gabster op april 25, 2026, 13:33:56
Deur staat op een kier voor Cambuur: 'Er komt nog een gesprek met de clubleiding'
Vandaag om 09:29
28

Mark Diemers hoopt dat hij nooit meer te maken krijgt met taferelen als bij het duel tussen SC Cambuur en Vitesse van vrijdag. Nadat de aanvoerder van Cambuur tot scoren kwam, gooiden de fans van Vitesse vuurwerk richting de vakken met thuissupporters. Diemers kan daar met zijn hoofd niet bij, terwijl hij zich ook opnieuw uitlaat over zijn contractsituatie.

'Een enerverende avond', zo omschrijft Diemers zijn beleving van Cambuur-Vitesse (2-1). Het duel lag uiteindelijk acht minuten stil door het vuurwerkincident. "Er gebeurden een aantal absurde dingen bij het uitvak", begint Diemers voor de camera van ESPN. "Ik hoop dat het eens klaar is, in andere landen zie je dit bijna nooit. In Nederland gebeurt het regelmatig. Het is bij ons ook al de tweede of derde keer dit seizoen. Dat is triest. Helemaal doordat er familie in de vakken naast het uitvak zit. Als ze dan met bommen gaan gooien... Dat gaat nergens over."

"Ik denk dat de club er ongetwijfeld naar gaat kijken, maar laten we hopen dat dit nooit meer gebeurt", foetert Diemers. "Er is geen enkele reden om zoiets te doen. Er gaan wel meer dingen niet goed in de maatschappij, dit is daar onderdeel van. Wees een beetje lief voor elkaar en doe gewoon normaal."
Mogelijk was de wedstrijd tegen Vitesse ook de laatste voor Diemers in dienst van Cambuur. De 32-jarige middenvelder beschikt over een aflopend contract bij zijn jeugdliefde en vertelde al eerder dat niets wijst op een verlenging. Dat is niet veranderd. "Op dit moment is de kans niet groot dat ik verleng. Niets is alleen zo veranderlijk als de voetballerij. Het zou zo dus anders zijn. De deur is niet helemaal gesloten, er komt nog een gesprek met de clubleiding."

Diemers vertelde eerder dat Cambuur en hij 'ver van elkaar verwijderd' waren. Waar het precies schuurt, wil hij niet te veel over zeggen. "Ik heb al genoeg gezegd. Ik ga ook niet met modder gooien naar de club leiding, want de glans van de afgelopen twee jaar moet niet verdwijnen. Ik ben eerlijk en direct, binnenskamers ook. Maar dat is niet iets voor de camera."


Tja, nog een gesprek met de clubleiding.
Gaat dat echt nog wat opbrengen?
Hadden zij niet allang ingesprongen als men Mark wilden behouden?

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Tanjajeah op april 25, 2026, 14:40:18
Citaat van: Gabster op april 25, 2026, 13:33:56
Deur staat op een kier voor Cambuur: 'Er komt nog een gesprek met de clubleiding'
Vandaag om 09:29
28

Mark Diemers hoopt dat hij nooit meer te maken krijgt met taferelen als bij het duel tussen SC Cambuur en Vitesse van vrijdag. Nadat de aanvoerder van Cambuur tot scoren kwam, gooiden de fans van Vitesse vuurwerk richting de vakken met thuissupporters. Diemers kan daar met zijn hoofd niet bij, terwijl hij zich ook opnieuw uitlaat over zijn contractsituatie.

'Een enerverende avond', zo omschrijft Diemers zijn beleving van Cambuur-Vitesse (2-1). Het duel lag uiteindelijk acht minuten stil door het vuurwerkincident. "Er gebeurden een aantal absurde dingen bij het uitvak", begint Diemers voor de camera van ESPN. "Ik hoop dat het eens klaar is, in andere landen zie je dit bijna nooit. In Nederland gebeurt het regelmatig. Het is bij ons ook al de tweede of derde keer dit seizoen. Dat is triest. Helemaal doordat er familie in de vakken naast het uitvak zit. Als ze dan met bommen gaan gooien... Dat gaat nergens over."

"Ik denk dat de club er ongetwijfeld naar gaat kijken, maar laten we hopen dat dit nooit meer gebeurt", foetert Diemers. "Er is geen enkele reden om zoiets te doen. Er gaan wel meer dingen niet goed in de maatschappij, dit is daar onderdeel van. Wees een beetje lief voor elkaar en doe gewoon normaal."
Mogelijk was de wedstrijd tegen Vitesse ook de laatste voor Diemers in dienst van Cambuur. De 32-jarige middenvelder beschikt over een aflopend contract bij zijn jeugdliefde en vertelde al eerder dat niets wijst op een verlenging. Dat is niet veranderd. "Op dit moment is de kans niet groot dat ik verleng. Niets is alleen zo veranderlijk als de voetballerij. Het zou zo dus anders zijn. De deur is niet helemaal gesloten, er komt nog een gesprek met de clubleiding."

Diemers vertelde eerder dat Cambuur en hij 'ver van elkaar verwijderd' waren. Waar het precies schuurt, wil hij niet te veel over zeggen. "Ik heb al genoeg gezegd. Ik ga ook niet met modder gooien naar de club leiding, want de glans van de afgelopen twee jaar moet niet verdwijnen. Ik ben eerlijk en direct, binnenskamers ook. Maar dat is niet iets voor de camera."


Tja, nog een gesprek met de clubleiding.
Gaat dat echt nog wat opbrengen?
Hadden zij niet allang ingesprongen als men Mark wilden behouden?

Is over het seizoen heen getild. Bovendien is er inmiddels een nieuwe trainer die zich ook een beeld heeft kunnen vormen van de rol van Diemers in dit team. Ik kan me goed voorstellen dat Plat een speler als hem er erg graag bij wil.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 25, 2026, 16:42:01
Citaat van: Tanjajeah op april 25, 2026, 14:40:18
Is over het seizoen heen getild. Bovendien is er inmiddels een nieuwe trainer die zich ook een beeld heeft kunnen vormen van de rol van Diemers in dit team. Ik kan me goed voorstellen dat Plat een speler als hem er erg graag bij wil.
Diemers speelde gisteren weer uitstekend.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Drumfather SCC op april 25, 2026, 18:26:26
Bij ESPN zegt hij een jongen van stad/club te zijn en genoten te hebben van de afgelopen twee jaren die voor hem veel glans hebben.

Dus de reporter zegt daarop; ''Want dat zou je zelf natuurlijk zelf het aller mooiste nog vinden, om te schitteren in het Cambuurshirt, in de Eredivisie''

Waarop Mark dan weer zegt; ''Ja, Dat weet ik niet, Er is veel gebeurt dus ik moet nog kijken waar mijn gevoel ligt, ook de komende periode''

Waarom praat Mark heel vaak zo wisselend; Dan weer helemaal Pro Cambuur (Mijn club enz.)  om vervolgens ook weer zeer snel twijfels en andere mogelijke toekomsten uit te spreken

Misschien begrijp ik Mark verkeerd hoor maar ik vind het soms lastig te peilen bij hem.
Wat wil en vind hij nou ECHT?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Eewal op april 25, 2026, 20:52:43
Citaat van: Drumfather SCC op april 25, 2026, 18:26:26
Bij ESPN zegt hij een jongen van stad/club te zijn en genoten te hebben van de afgelopen twee jaren die voor hem veel glans hebben.

Dus de reporter zegt daarop; ''Want dat zou je zelf natuurlijk zelf het aller mooiste nog vinden, om te schitteren in het Cambuurshirt, in de Eredivisie''

Waarop Mark dan weer zegt; ''Ja, Dat weet ik niet, Er is veel gebeurt dus ik moet nog kijken waar mijn gevoel ligt, ook de komende periode''

Waarom praat Mark heel vaak zo wisselend; Dan weer helemaal Pro Cambuur (Mijn club enz.)  om vervolgens ook weer zeer snel twijfels en andere mogelijke toekomsten uit te spreken

Misschien begrijp ik Mark verkeerd hoor maar ik vind het soms lastig te peilen bij hem.
Wat wil en vind hij nou ECHT?
hij wil een fatsoenlijk contract en dat kan ik helemaal begrijpen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: hobbes op april 25, 2026, 22:00:33
Citaat van: Eewal op april 25, 2026, 20:52:43
hij wil een fatsoenlijk contract en dat kan ik helemaal begrijpen.

Dan blijft de discussie wat is fatsoenlijk? De zal voor Diemers anders zijn dan voor Cambuur lijkt me.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: PePe op april 25, 2026, 22:07:11
Het gaat volgens mij om 1 of 2 jaar verlengen. Cambuur moet een doelstelling voor het komende jaar aangeven. Als hij daar aan voldoet, dan wordt er automatisch met een jaar verlengd. Dit lijkt me een goeie!!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op april 26, 2026, 07:45:02
Een contract voor het leven, met allerlei clausules tijdens en na zijn actieve carri?re het zelfde wat Volendam en Muhren hebben gedaan!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op april 26, 2026, 08:33:06
Je hebt 2/3 spelers nodig die de rest van het team beter laten functioneren. Door ervaring, een wedstrijd lezen, overwicht in de kleedkamer.
Amofa en Diemers kunnen dat. Vind maar iemand met dezelfde kwaliteiten die wel betaalbaar is.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op april 26, 2026, 11:49:53
Citaat van: Bankzitter op april 26, 2026, 08:33:06
Je hebt 2/3 spelers nodig die de rest van het team beter laten functioneren. Door ervaring, een wedstrijd lezen, overwicht in de kleedkamer.
Amofa en Diemers kunnen dat. Vind maar iemand met dezelfde kwaliteiten die wel betaalbaar is.

En als je die 2/3 spelers houdt ten koste van alles en daardoor te weinig geld overhoud om voldoende kwaliteit in je selectie te hebben. Hoef je geen wedstrijd meer te lezen, want dan verlies je ook. Je hebt naast ervaring ook een goede selectie nodig.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op april 26, 2026, 12:33:33
Met alleen gemiddelde spelers red je het ook zeker niet. Twee of drie leiders en nog 2 of 3 die beslissend kunnen zijn in een wedstrijd (spits, keeper, buitenspeler).
Dan kom je ook wel weg met een mindere back.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 26, 2026, 13:23:10
Citaat van: mark1989 op april 26, 2026, 11:49:53
En als je die 2/3 spelers houdt ten koste van alles en daardoor te weinig geld overhoud om voldoende kwaliteit in je selectie te hebben. Hoef je geen wedstrijd meer te lezen, want dan verlies je ook. Je hebt naast ervaring ook een goede selectie nodig.
als je met een B team op de proppen komt (wat jij schetst) dan ga je er al helemaal aan. Je zult dan best meedoen (zoals Telstar voor de winterstop) maar als je tegen bijv Fortuna of Twente speelt ga je er aan. Bijvoorbeeld een Propper gooit de boel op slot als het minder gaat ..
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op april 26, 2026, 13:27:22
Citaat van: Bankzitter op april 26, 2026, 12:33:33
Met alleen gemiddelde spelers red je het ook zeker niet. Twee of drie leiders en nog 2 of 3 die beslissend kunnen zijn in een wedstrijd (spits, keeper, buitenspeler).
Dan kom je ook wel weg met een mindere back.
helemaal eens, je moet jongens hebben die de wedstrijd kunnen lezen en als verlengstuk van de trainer. Je ziet bij veel jonge spelers dat alles moet worden voorgekauwd
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: EdsjeSCC op april 27, 2026, 03:07:25
Mits goed genoeg vind ik het ook wel een pre om spelers uit de regio te hebben die echt iets met de club hebben en waarbij een nederlaag/degradatie echt wat met hen doet.
Vind het daarom extra jammer dat o.a. Jonker en Visser het niveau niet hebben en hoop dat de jonge gasten uit de regio wel naar het goeie niveau kunnen groeien
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Klaasre1974 op april 27, 2026, 07:12:04
Zou toch mooi zijn dat Diemers zondag gaat zeggen dat hij bij Cambuur blijft
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op april 27, 2026, 14:07:30
Citaat van: Klaasre1974 op april 27, 2026, 07:12:04
Zou toch mooi zijn dat Diemers zondag gaat zeggen dat hij bij Cambuur blijft

dat zal niet gebeuren of de partijen moeten in een keer bij elkaar komen
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bens op april 30, 2026, 23:17:45
Wanneer heeft Mark het gesprek met Lambooij over een nieuw contract?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op mei 01, 2026, 07:55:11
Citaat van: Bens op april 30, 2026, 23:17:45
Wanneer heeft Mark het gesprek met Lambooij over een nieuw contract?
Dat zou deze week plaats vinden...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Leovardiascc op mei 01, 2026, 11:22:12
Zondag tijdens de huldiging de bekendmaking van zijn verlenging? |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Benniepos op mei 01, 2026, 12:03:57
Was net in het stadion
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op mei 01, 2026, 12:07:26
Citaat van: Leovardiascc op mei 01, 2026, 11:22:12
Zondag tijdens de huldiging de bekendmaking van zijn verlenging? |:)
Dat zou de huldiging van veel glans voorzien.
Zou echt heel mooi zijn.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Johan-12 op mei 01, 2026, 12:17:11
Citaat van: Benniepos op mei 01, 2026, 12:03:57
Was net in het stadion
Niet gek want volgens mij trainen ze vandaag nog.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op mei 01, 2026, 13:52:03
Citaat van: Johan-12 op mei 01, 2026, 12:17:11
Niet gek want volgens mij trainen ze vandaag nog.
klopt...en daarna lunchen in stadion.
Dus niet zo gek
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bens op mei 03, 2026, 08:42:47
Zal er vandaag iets bekend worden van een langer verblijf van Mark Diemers?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Teun Seun op mei 03, 2026, 09:17:20
Citaat van: Bens op mei 03, 2026, 08:42:47
Zal er vandaag iets bekend worden van een langer verblijf van Mark Diemers?

Nee denk het niet.. Het draait nu om het collectief vandaag, die verdienen het feestje.. Inclusief Diemers.
Betwijfel ook echt of hij blijft trouwens
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: okkele op mei 03, 2026, 11:49:36
Citaat van: Leovardiascc op mei 01, 2026, 11:22:12
Zondag tijdens de huldiging de bekendmaking van zijn verlenging? |:)
eerder de kennismaking met halilovic.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wagen306 op mei 03, 2026, 13:26:05
Afscheid van Diemers lijkt me. Van der Heide is vastgelegd toch. Halilolovic niet aan beginnen. Te blessuregevoelig en te duur. Jong en talentvol is het beleid nu, en behoorlijk succesvol met de recente verkopen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op mei 03, 2026, 13:49:33
Citaat van: wagen306 op mei 03, 2026, 13:26:05
Afscheid van Diemers lijkt me. Van der Heide is vastgelegd toch. Halilolovic niet aan beginnen. Te blessuregevoelig en te duur. Jong en talentvol is het beleid nu, en behoorlijk succesvol met de recente verkopen.
zeker vd Heide kan ook echt wat Diemers kan :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op mei 03, 2026, 15:19:15
Kwaliteit kost geld en blessures heeft Diemers vrijwel nooit.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: fred op mei 03, 2026, 17:18:36
Nou Mark zei wel "tot volgend seizoen"  _O_
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oebieman op mei 03, 2026, 17:30:12
Citaat van: fred op mei 03, 2026, 17:18:36
Nou Mark zei wel "tot volgend seizoen"  _O_

Klopt, maar tijdens het interview met Omrop Fryslan was het wel duidelijk dat er nog geen witte rook is.
Hij was overigens ook niet erg uitgesproken. Dus we gaan het wel zien.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op mei 03, 2026, 17:41:06
Citaat van: Oebieman op mei 03, 2026, 17:30:12
Klopt, maar tijdens het interview met Omrop Fryslan was het wel duidelijk dat er nog geen witte rook is.
Hij was overigens ook niet erg uitgesproken. Dus we gaan het wel zien.
En daarna zei hij,"tot volgend seizoen"
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Huizen op mei 04, 2026, 15:43:33
Onder zijn laatste post hinten aardig wat spelers op langer verblijf. Speelt vast wel wat  8)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op mei 06, 2026, 16:15:06
Citaat van: Huizen op mei 04, 2026, 15:43:33
Onder zijn laatste post hinten aardig wat spelers op langer verblijf. Speelt vast wel wat  8)
Een vertrek lijkt eerder aan de orde(als ik die laatste geluiden mag geloven).
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op mei 06, 2026, 17:52:47
Citaat van: Derkx R.H. op mei 06, 2026, 16:15:06
Een vertrek lijkt eerder aan de orde(als ik die laatste geluiden mag geloven).

Geen verbeterde aanbieding gehad?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op mei 06, 2026, 18:10:29
Citaat van: zeewolde op mei 06, 2026, 17:52:47
Geen verbeterde aanbieding gehad?
Volgende week weten we het zeker...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 06, 2026, 18:59:00
Citaat van: Derkx R.H. op mei 06, 2026, 18:10:29
Volgende week weten we het zeker...
speelt wel wat
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Tanjajeah op mei 07, 2026, 12:20:35
Cambuur en Diemers komen er niet uit
Vandaag om 12:15

De gesprekken tussen Mark Diemers en SC Cambuur zijn be?indigd. De 32-jarige middenvelder zal vertrekken uit Leeuwarden en gaat dus niet mee de Eredivisie in.

Diemers en Cambuur waren al maanden met elkaar in gesprek. Beide partijen wilden met elkaar verder, maar lagen wat betreft de voorwaarden ver uit elkaar. Diemers heeft aangegeven voor minstens twee jaar te willen tekenen, terwijl Cambuur een korter contract in gedachten had. Ook lag het salaris lager dan wat hij nu verdient. Daar zijn club en speler niet uitgekomen.

Cambuur kwam onlangs nog met het aanbod dat Diemers voor een jaar, plus een optie voor nog een jaar kan bijtekenen. Die optie zou bij een x-aantal wedstrijden automatisch gelicht worden, maar daar is hij niet op ingegaan. Diemers heeft Cambuur laten weten de gesprekken over een nieuw contract geen vervolg meer te zullen geven.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Tanjajeah op mei 07, 2026, 12:23:28
Citaat van: Tanjajeah op mei 07, 2026, 12:20:35
Cambuur en Diemers komen er niet uit
Vandaag om 12:15

De gesprekken tussen Mark Diemers en SC Cambuur zijn be?indigd. De 32-jarige middenvelder zal vertrekken uit Leeuwarden en gaat dus niet mee de Eredivisie in.

Diemers en Cambuur waren al maanden met elkaar in gesprek. Beide partijen wilden met elkaar verder, maar lagen wat betreft de voorwaarden ver uit elkaar. Diemers heeft aangegeven voor minstens twee jaar te willen tekenen, terwijl Cambuur een korter contract in gedachten had. Ook lag het salaris lager dan wat hij nu verdient. Daar zijn club en speler niet uitgekomen.

Cambuur kwam onlangs nog met het aanbod dat Diemers voor een jaar, plus een optie voor nog een jaar kan bijtekenen. Die optie zou bij een x-aantal wedstrijden automatisch gelicht worden, maar daar is hij niet op ingegaan. Diemers heeft Cambuur laten weten de gesprekken over een nieuw contract geen vervolg meer te zullen geven.

Blijkbaar ziet Lambooy het niet zitten, met Diemers de Eredivisie in. Anders kan ik het niet verklaren.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Poetser op mei 07, 2026, 12:32:20
Ach, hebben we ook niet iedere week de grote Diemers show.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Stiens op mei 07, 2026, 12:36:00
Onbegrijpelijk eigenlijk dat ze een jongen van de club zo laten gaan. Jammer, hopelijk snijdt Lambooij zichzelf hier niet mee in de vingers.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Stiens op mei 07, 2026, 12:37:13
Benieuwd wie 'm nu gaat oppikken trouwens. Interessante transfervrije speler voor veel clubs vermoed ik.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 07, 2026, 12:38:43
Citaat van: Stiens op mei 07, 2026, 12:37:13
Benieuwd wie 'm nu gaat oppikken trouwens. Interessante transfervrije speler voor veel clubs vermoed ik.
ado
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Marc S op mei 07, 2026, 12:40:35
Ongelovelijk zonde dit..
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Scc4-ever op mei 07, 2026, 12:44:41
Wat zonde dit zeg.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Inferno-058 op mei 07, 2026, 12:51:31
Ik snap de club ook wel eigenlijk. Diemers is al 32 natuurlijk
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Scc4-ever op mei 07, 2026, 12:52:42
Citaat van: Inferno-058 op mei 07, 2026, 12:51:31
Ik snap de club ook wel eigenlijk. Diemers is al 32 natuurlijk
ja okeey. Maar je hebt ook wel wat ervaring nodig in de selectie.  Helemaal in de eredivisie. 
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: rody rules op mei 07, 2026, 12:53:05
dat is een prima leeftijd toch? welke andere speler legt er zo even een vrije trap in waardoor je weer in een moeizame partij in de wedstrijd komt? wie zorgt er nu dat het spel wordt verdeeld, of even met een slimme valpartij rust wordt gecreeerd. ik weet het niet
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Poetser op mei 07, 2026, 12:55:23
Citaat van: rody rules op mei 07, 2026, 12:53:05
dat is een prima leeftijd toch? welke andere speler legt er zo even een vrije trap in waardoor je weer in een moeizame partij in de wedstrijd komt? wie zorgt er nu dat het spel wordt verdeeld, of even met een slimme valpartij rust wordt gecreeerd. ik weet het niet

Hij is altijd wel erg aanwezig h?. Ik snap de club wel dat ze bang zijn dat het teveel om Mark gaat draaien. Kan natuurlijk goed voetballen, maar vertraagd ook vaak het spel.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 07, 2026, 12:57:15
Citaat van: Inferno-058 op mei 07, 2026, 12:51:31
Ik snap de club ook wel eigenlijk. Diemers is al 32 natuurlijk
wat een kul. Dat krijg je nu weer. Denk je dat we het redden met jonkjes.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Zuid1991 op mei 07, 2026, 12:59:38
Dit zat er al tijden aan te komen toch?
Of had iemand anders verwacht.
Sterker , denk Lambooy al lang aan het schakelen is naar een andere speler.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bens op mei 07, 2026, 12:59:47
Dit heeft Mark Lambooij niet goed gedaan.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 07, 2026, 13:00:06
Citaat van: Marc S op mei 07, 2026, 12:40:35
Ongelovelijk zonde dit..
hij gaf vorige week al aan dat hij niet een marionet is en klaar dan maar klaar is. Wij verder , hij verder.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op mei 07, 2026, 13:05:25
Ik vind het echt onbegrijpelijk.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: hobbes op mei 07, 2026, 13:06:30
Citaat van: Tanjajeah op mei 07, 2026, 12:23:28
Blijkbaar ziet Lambooy het niet zitten, met Diemers de Eredivisie in. Anders kan ik het niet verklaren.

Of de eisen van Diemers zijn niet re?el
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Andy King op mei 07, 2026, 13:07:51
Tsja... Ik had hem er graag bij gehad, maar als je er samen niet uitkomt houdt het op. En nu verder. Het valt en staat niet bij Diemers alleen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wacko jacko op mei 07, 2026, 13:20:56
Het is wachten welk konijn Lambooij uit zijn hoed tovert.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op mei 07, 2026, 13:32:22
Liet nu soms al kinderlijk eenvoudig zijn mannetje lopen. In de eredivisie is het nog meer lopen. Al helemaal met het spel van Plat.
Ik denk dat wij hem niet gaan missen.

Ze laten hem echt niet zomaar gaan als er geen waardige opvolgers te kriigen zijn die wellicht ook nog eens goedkoper zijn.

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op mei 07, 2026, 13:34:06
Zou Mark ons verder hebben gebracht in de eredivisie? Lambooy heeft de sentimenten die wij hebben niet en misschien is dat maar goed ook.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op mei 07, 2026, 13:37:20
Citaat van: De Gast op mei 07, 2026, 13:34:06
Zou Mark ons verder hebben gebracht in de eredivisie? Lambooy heeft de sentimenten die wij hebben niet en misschien is dat maar goed ook.

Helemaal mee eens. Leuk dat Kian, Toni en Mark hier spelen, maar Lambooij kijkt puur zakelijk zoals het hoort.  |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: 666 op mei 07, 2026, 13:39:32
Zonde, en door
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op mei 07, 2026, 13:41:03
Aan de ene kant jammer
Maar Cambuur is nu eenmaal op een bepaalde manier financieel bezig
Dus zal er een prima opvolger komen die over twee jaar weer met dikke winst word verkocht.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: EdsjeSCC op mei 07, 2026, 13:41:45
Ik heb al eerder gezegd dat ik denk dat hij juist in de eredivisie heel belangrijk kan zijn, bal bij zich houden, vrijwel altijd naar de goeie kleur of een vrije trapje binnen slepen en zodoende lucht kan verschaffen aan het elftal als er veel verdedigd moet worden.

Dat hele idee dat Plat buitenaards voetbal gaat spelen is ook eerst zien dan geloven. Zoals altijd hangt dat nogal van de kwaliteit van de selectie af. Nu heeft Lambooij dat tot nu toe heel goed gedaan dus moeten we hem daarbij misschien het voordeel van de twijfel geven in deze kwestie. Het is geen gemakkelijke en best een impopulaire beslissing, hiermee zet hij ook wel meteen druk op de eerste speelrondes vind ik. 4 wedstrijden 2 punten -> hadden we Diemers maar gehouden. Plus hij moet nu op zoek naar 9 nieuwe basisspelers. Succes en heek erg benieuwd wat er allemaal gaat komen
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op mei 07, 2026, 13:50:28
2 uit 4 is toch heel re?el, ook met Mark.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: YellowBlue op mei 07, 2026, 13:50:42
Voetbaltechnisch gezien en als jongen van de stad is het erg jammer.
Maar niemand is groter dan de club. Een jaar contract + een extra jaar bij x aantal wedstrijden is toch een helemaal niet zo'n gek voorstel voor een 32 jarige? Het zal dus ook op salaris geklapt zijn.

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: EdsjeSCC op mei 07, 2026, 13:53:17
Citaat van: De Gast op mei 07, 2026, 13:50:28
2 uit 4 is toch heel re?el, ook met Mark.

Vertel jij dat onze schatjes op Noord allemaal even?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: 666 op mei 07, 2026, 13:58:42
Met Yuri Rose gingen wij ook niet de eredivisie in (die stopte zelf), terwijl hij denk ik wel 1 van de belangrijkste ervaren spelers was. Er komt weer een ander voor Mark, hoe spijtig het ook voor veel mensen is.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: fred op mei 07, 2026, 14:20:33
Doei.

Next  |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mario op mei 07, 2026, 14:28:05
Bijzonder jammer.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 07, 2026, 14:41:52
Citaat van: Galdiano op mei 07, 2026, 13:32:22
Liet nu soms al kinderlijk eenvoudig zijn mannetje lopen. In de eredivisie is het nog meer lopen. Al helemaal met het spel van Plat.
Ik denk dat wij hem niet gaan missen.

Ze laten hem echt niet zomaar gaan als er geen waardige opvolgers te kriigen zijn die wellicht ook nog eens goedkoper zijn.
neem jou serieus, behalve als het over Diemers gaat. Hij heeft ooit wat slechts over jou gezegd of iets aangedaan
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op mei 07, 2026, 14:52:55
Citaat van: fred op mei 07, 2026, 14:20:33
Doei.

Next  |:)

Lekker respectvol.

Volslagen belachelijke post van je
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op mei 07, 2026, 14:57:14
Citaat van: sunderland op mei 07, 2026, 14:41:52
neem jou serieus, behalve als het over Diemers gaat. Hij heeft ooit wat slechts over jou gezegd of iets aangedaan

Nee totaal niet.
Zoals zo vaak beschreven heeft hij niet aan mijn (te? hoge) verwachtingen voldaan.
Het niveau van Fortuna heeft hij hier geen enkel moment kunnen aantikken.
Heeft hierna zelfs bij Feyenoord en Hannover gespeeld op een behoorlijk hoog niveau dan kom je als grote speler binnen maar het viel mij tegen.

Met name het lopen, schieten en tempo draaien is mij tegengevallen.
Voetballen kan hij zeker.
Ik vind dat Diemers te weinig verdedigend loopt. Hij laat zijn man te makkelijk los. Daarnaast wordt hij alom geroemd om zijn schoten. Ik heb die veel te weinig gezien. De kansen lagen er absoluut maar dan draait of kapt hij weer. En als hij schiet is het 9 van de 10 keer recht op de keeper.
Hij legt ze echt te weinig in de hoekjes.
En dan dat oeverloos vertragen. Blijf eens op de poten staan, er is maar 1 tempo bij Mark. En dat blijft zo ongeacht de stand nu 1-0 0-2 of 2-2 is.

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Delamere op mei 07, 2026, 15:30:46
De dag waarvan je wist dat die zou komen?
Diemers heeft het hier uitstekend gedaan en heeft ontegenzeglijk een groot aandeel in de promotie gehad. Maar daarvoor kreeg hij ook een, voor KKD-begrippen, exorbitant salaris. Uiteindelijk Cambuur blij en hij blij.

Maar regeren is vooruitzien en dat is wat Lambooij lijkt te doen.
Diemers wordt nog dit jaar 33 en Cambuur zal de bal in de Eredivisie een stuk minder vaak hebben dan in de KKD. In balbezit zal Diemers nog een prima speler zijn, maar ook in de KKD viel me al op dat je zonder bal niet zo gek veel aan Diemers hebt. Niks eigenlijk. Dat gaat met het klimmen van de jaren niet meer beter worden vrees ik. En dan is het de vraag of je daar nog een meerjarig, en voor Cambuur begrippen torenhoog, contract tegenaan moet gooien. Sommigen denken van wel, en anderen weer niet. Ik begrijp Lambooij wel.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: debaas058 op mei 07, 2026, 15:33:54
Citaat van: Delamere op mei 07, 2026, 15:30:46
De dag waarvan je wist dat die zou komen?
Diemers heeft het hier uitstekend gedaan en heeft ontegenzeglijk een groot aandeel in de promotie gehad. Maar daarvoor kreeg hij ook een, voor KKD-begrippen, exorbitant salaris. Uiteindelijk Cambuur blij en hij blij.

Maar regeren is vooruitzien en dat is wat Lambooij lijkt te doen.
Diemers wordt nog dit jaar 33 en Cambuur zal de bal in de Eredivisie een stuk minder vaak hebben dan in de KKD. In balbezit zal Diemers nog een prima speler zijn, maar ook in de KKD viel me al op dat je zonder bal niet zo gek veel aan Diemers hebt. Niks eigenlijk. Dat gaat met het klimmen van de jaren niet meer beter worden vrees ik. En dan is het de vraag of je daar nog een meerjarig, en voor Cambuur begrippen torenhoog, contract tegenaan moet gooien. Sommigen denken van wel, en anderen weer niet. Ik begrijp Lambooi wel.

_O_
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op mei 07, 2026, 15:37:06
Einde aan huwelijk Diemers en Cambuur

Mark Diemers gaat weg bij SC Cambuur. Hij heeft de stekker getrokken uit de gesprekken met de clubleiding. Daarmee komt na twee jaar een einde aan zijn periode bij Cambuur. Diemers gaat op zoek naar een nieuwe club.
Het contract van de Cambuuraanvoerder loopt over een maand af. Er zijn meerdere gesprekken geweest over contractverlenging, tot Diemers deze week besloot om die onderhandelingen te staken.

Meerjarig contract

De grootste struikelblok is de lengte van de aanbieding. De 32-jarige Leeuwarder wil zijn carri?re graag afsluiten bij de club waar hij ook begon en dus wilde hij het liefst een meerjarig nieuw contract tekenen.
"Ik was bereid om met de club mee te denken, maar de club wil niet verder gaan dan ??n jaar", laat Diemers weten vanaf Ibiza, waar hij met de spelers en trainers van Cambuur het seizoen afsluit. Zijn loon zou naar eigen zeggen bovendien met dertig procent dalen.
Technisch manager Lars Lambooij van Cambuur meldt dat in de aanbieding van de club wel een optie op een tweede jaar zat, die zou ingaan als Diemers een bepaald aantal wedstrijden zou spelen. Dat was voor de voetballer echter niet genoeg.


"Geweldige tijd"

De situatie kent alleen maar verliezers, want Lambooij en Cambuur hadden Diemers graag willen behouden. Maar dus niet tegen alle voorwaarden.
Zo eindigt het huwelijk tussen Diemers en Cambuur. Diemers doorliep de hele jeugdopleiding en maakte zijn debuut in het eerste in 2012. In dat seizoen werd Cambuur met Diemers kampioen, waarna hij zijn carri?re vervolgde bij FC Utrecht.
In 2024 kwam Diemers terug bij Cambuur. Bij het tekenen van het contract sprak hij uit om met Cambuur te willen promoveren en bij de Oldehove te willen staan. Dat maakte hij onlangs waar; de ploeg van trainer Henk de Jong werd tweede, promoveerde naar de eredivisie en afgelopen zondag werd het team gehuldigd op het Oldehoofsterkerkhof.
Ondanks de teleurstelling wil Diemers niet met modder gooien. "Ik heb een geweldige tijd gehad en zoveel liefde gevoeld van de mensen op de tribunes en op de werkvloer."
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Poetser op mei 07, 2026, 15:42:32
Citaat van: Delamere op mei 07, 2026, 15:30:46
De dag waarvan je wist dat die zou komen?
Diemers heeft het hier uitstekend gedaan en heeft ontegenzeglijk een groot aandeel in de promotie gehad. Maar daarvoor kreeg hij ook een, voor KKD-begrippen, exorbitant salaris. Uiteindelijk Cambuur blij en hij blij.

Maar regeren is vooruitzien en dat is wat Lambooij lijkt te doen.
Diemers wordt nog dit jaar 33 en Cambuur zal de bal in de Eredivisie een stuk minder vaak hebben dan in de KKD. In balbezit zal Diemers nog een prima speler zijn, maar ook in de KKD viel me al op dat je zonder bal niet zo gek veel aan Diemers hebt. Niks eigenlijk. Dat gaat met het klimmen van de jaren niet meer beter worden vrees ik. En dan is het de vraag of je daar nog een meerjarig, en voor Cambuur begrippen torenhoog, contract tegenaan moet gooien. Sommigen denken van wel, en anderen weer niet. Ik begrijp Lambooij wel.

Mooi verwoord. Helemaal mee eens.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Tanjajeah op mei 07, 2026, 15:53:38
Zul je net zien dat Diemers naar een andere Eredivisieclub gaat en daar excelleert. Mocht het dan met Cambuur slecht gaan dan krijgt Lambooij dit recht in zijn gezicht.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op mei 07, 2026, 15:56:49
Citaat van: Tanjajeah op mei 07, 2026, 15:53:38
Zul je net zien dat Diemers naar een andere Eredivisieclub gaat en daar excelleert. Mocht het dan met Cambuur slecht gaan dan krijgt Lambooij dit recht in zijn gezicht.

Die kans is best groot.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Arno A op mei 07, 2026, 16:14:06
Hij heeft zijn doel toch bereikt?! Promoveren met Cambuur.

En over zijn kwaliteiten . Beide seizoenen beste speler van de kkd.



Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Delamere op mei 07, 2026, 16:16:58
Citaat van: Tanjajeah op mei 07, 2026, 15:53:38
Zul je net zien dat Diemers naar een andere Eredivisieclub gaat en daar excelleert. Mocht het dan met Cambuur slecht gaan dan krijgt Lambooij dit recht in zijn gezicht.
Zul je net zien dat Diemers er bij een andere club weinig van bakt, en Cambuur zich vrij probleemloos handhaaft. Zou ook zo maar kunnen. Dan ga jij vast heel lang en hard voor Lambooij staan applaudisseren.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: kapseltje op mei 07, 2026, 16:30:14
Citaat van: Delamere op mei 07, 2026, 15:30:46
De dag waarvan je wist dat die zou komen?
Diemers heeft het hier uitstekend gedaan en heeft ontegenzeglijk een groot aandeel in de promotie gehad. Maar daarvoor kreeg hij ook een, voor KKD-begrippen, exorbitant salaris. Uiteindelijk Cambuur blij en hij blij.

Maar regeren is vooruitzien en dat is wat Lambooij lijkt te doen.
Diemers wordt nog dit jaar 33 en Cambuur zal de bal in de Eredivisie een stuk minder vaak hebben dan in de KKD. In balbezit zal Diemers nog een prima speler zijn, maar ook in de KKD viel me al op dat je zonder bal niet zo gek veel aan Diemers hebt. Niks eigenlijk. Dat gaat met het klimmen van de jaren niet meer beter worden vrees ik. En dan is het de vraag of je daar nog een meerjarig, en voor Cambuur begrippen torenhoog, contract tegenaan moet gooien. Sommigen denken van wel, en anderen weer niet. Ik begrijp Lambooij wel.
Niks? Beetje overdreven. Laatste paar wedstrijden meerdere geslaagde tackles gezien. Verdedigend niet de beste, maar zeker niet zo slecht als je schetst.

Al eerder aangegeven. Fysiek zijn spelers stukken verdee dan vroeger. Spelers, die goed op hun lichaam passen, zoals Diemers, gaan gemakkelijk mee tot midden 30. Helemaal als je er van uit gaat dat zijn kwaliteiten weinig lijden onder inleveren van fysiek, gezien zijn voetbalstyle. Daarnaast, hoe vaak is hij geblesseerd geweest?

Het salaris wat hij in de eredivisie zou verdienen is echt niet van dat exorbitante kaliber. Je gaat never nooit iemand met deze kwaliteiten (en ervaring!) vinden voor dat relarief schamele bedrag. Dan hebben we het nog niet eens over binding, kleedkamer, ingewerkte werknemer, en band met de staf.

Lambooij mag aan de slag. Hoop niet op hoogmoed voor val. Op kwaliteit kun je mss betere talenten halen, maar dat is en blijft een gok.

Ik ben bang voor een Foeke Booij (Cambuur 2.0) verhaal; er werd toen gezegd: "We vissen in een andere vijver" Vervolgens spreek je met tegen de 100 spelers, die niet willen komen. Het verschil met destijds is wel dat je een nieuw stadion hebt, iets meer geld, en een goed verhaal voor spelers vanwege de verdienstelijke verkopen.

We gaan het zien
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op mei 07, 2026, 16:53:40
Bij mij blijft er nu iets achter dat Lambooij hem niet mocht. Onvergeefbare blunder die hem waarschijnlijk tijden zal blijven achtervolgen.
Een speler met deze kwaliteiten kunnen wij met ons budget niet halen en zal handhaven er niet gemakkelijker op maken.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gabster op mei 07, 2026, 16:55:55
Citaat van: sunderland op mei 07, 2026, 14:41:52
neem jou serieus, behalve als het over Diemers gaat. Hij heeft ooit wat slechts over jou gezegd of iets aangedaan

Sunderland, dacht dat ik de enige was, lol.
Ben het overigens met galdiano eens, beter nu dan in December.
Geeft ook weer aantrekkingskracht voor even nieuwe basis speler.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gabster op mei 07, 2026, 17:02:52
Citaat van: Vlampiep op mei 07, 2026, 16:53:40
Bij mij blijft er nu iets achter dat Lambooij hem niet mocht. Onvergeefbare blunder die hem waarschijnlijk tijden zal blijven achtervolgen.
Een speler met deze kwaliteiten kunnen wij met ons budget niet halen en zal handhaven er niet gemakkelijker op maken.

Tja dat is Mark zijn eigen Schuld door publiekelijk voor de camera ff te vertellen dat het niet botert tussen hen beidde.
Denk dat mark zijn eigen houding binnen de organizatie het echte probleem was.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op mei 07, 2026, 17:04:03
Hier hetzelfde gevoel als bij Galdiano.

Het zal vooral aan mijn verwachtingspatroon hebben gelegen, maar eigenlijk is hij voor mij een veel kleurlozer speler gebleken dan ik had verwacht.
Aan de bal prima natuurlijk. Weinig balverlies; bal bijna altijd naar de goede kleur. Maar ook vaak weinig risico ofzo. Weinig oeh/ah-momenten. Ik heb er als supporter eigenlijk nooit een band mee gekregen.

Benieuwd wat er voor terug komt. Er moet heel wat gebeuren, maar vooralsnog alle vertrouwen :thumbsup
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lowieke op mei 07, 2026, 17:10:25
Bijzonder jammer. Ik vraag me af hoe slim het is je beste speler te laten gaan. En dan nog een Leeuwarder bovendien. Natuurlijk is niet alles perfect bij hem. Hij speelt dan ook niet voor PSG,  maar voor Cambuur is hij een echte klasbak. Mijn dag is verknald.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: oscarsielstra op mei 07, 2026, 17:11:52
Cambuur(Lambooij) moet zich schamen hoe er met Mark is omgegaan.
Eigenhandig heeft Mark Cambuur naar de promotie begeleid als aanvoerder.
Was hij altijd top ... nee, maar je staat niets voor niets meedere keren als speler van de week.

Ik vind dat Cambuur de plank misslaat om dit soort jongens niet te behouden voor de club.
Kan na de voetbalcarri?re prima waarde toevoegen in de jeugdopleiding en cultuur bewaking.

Het was al tijden duidelijk dat het niet boterde tussen Lambooij en Mark.

Doodzonde dit.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op mei 07, 2026, 17:39:19
Citaat van: oscarsielstra op mei 07, 2026, 17:11:52
Cambuur(Lambooij) moet zich schamen hoe er met Mark is omgegaan.
Eigenhandig heeft Mark Cambuur naar de promotie begeleid als aanvoerder.
Was hij altijd top ... nee, maar je staat niets voor niets meedere keren als speler van de week.

Ik vind dat Cambuur de plank misslaat om dit soort jongens niet te behouden voor de club.
Kan na de voetbalcarri?re prima waarde toevoegen in de jeugdopleiding en cultuur bewaking.

Het was al tijden duidelijk dat het niet boterde tussen Lambooij en Mark.

Doodzonde dit.

Niet mee eens. Dat het niet botert tussen Lambooij en Diemers zou kunnen. maar dat betekent niet dat Cambuur op basis daarvan deze keuze heeft gemaakt. Ik geloof niet dat Lambooij alleen spelers wil houden die hij zelf aardig vind.

Ik denk dat Cambuur een hele harde zakelijke keuze heeft gemaakt. Namelijk dat Diemers wel behouden kon worden, maar niet tegen elke prijs. En de prijs die Diemers vroeg (combinatie van lengte contract en hoogte salaris) vond cambuur te hoog.
Daarbij opgeteld denk ik ook dat Cambuur in de eredivisie ook prima zonder Diemers kan. Ik denk dat je dan een veel dynamischer middenveld kunt bouwen dat veel sneller omschakeld. En dat zal nodig zijn. En ik vond het middenveld dit seizoen helemaal niet zo heel goed functioneren. Dat lag zeker niet alleen aan Diemers. Ook aan de andere middenvelders en dat we geen goede spits hadden.
Dus beschamend, nee. Hard en zakelijk, ja en misschien wel het beste voor Cambuur.

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lowieke op mei 07, 2026, 17:42:16
Of misschien wel helemaal niet goed voor Cambuur.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op mei 07, 2026, 17:44:01
Citaat van: mark1989 op mei 07, 2026, 17:39:19
Niet mee eens. Dat het niet botert tussen Lambooij en Diemers zou kunnen. maar dat betekent niet dat Cambuur op basis daarvan deze keuze heeft gemaakt. Ik geloof niet dat Lambooij alleen spelers wil houden die hij zelf aardig vind.

Ik denk dat Cambuur een hele harde zakelijke keuze heeft gemaakt. Namelijk dat Diemers wel behouden kon worden, maar niet tegen elke prijs. En de prijs die Diemers vroeg (combinatie van lengte contract en hoogte salaris) vond cambuur te hoog.
Daarbij opgeteld denk ik ook dat Cambuur in de eredivisie ook prima zonder Diemers kan. Ik denk dat je dan een veel dynamischer middenveld kunt bouwen dat veel sneller omschakeld. En dat zal nodig zijn. En ik vond het middenveld dit seizoen helemaal niet zo heel goed functioneren. Dat lag zeker niet alleen aan Diemers. Ook aan de andere middenvelders en dat we geen goede spits hadden.
Dus beschamend, nee. Hard en zakelijk, ja en misschien wel het beste voor Cambuur.

Mooi geschreven we hebben ook wedstrijden zonder Diemers gespeeld en die wonnen we ook
allemaal volgens mij en het spel was daarin soms sneller en spelers konden zich meer laten zien.
En dat is was we naar toe moeten willen we langer in de ere div blijven,Tevens wil cambuur geld
verdienen aan spelers er staat vandaag een heel stuk in de lc hier over bijv aan M Smit heb je
al 3 x wat verdiend en als zijn club nog promoveerd pak je weer poen,
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op mei 07, 2026, 17:53:58
Citaat van: Gabster op mei 07, 2026, 17:02:52
Tja dat is Mark zijn eigen Schuld door publiekelijk voor de camera ff te vertellen dat het niet botert tussen hen beidde.
Denk dat mark zijn eigen houding binnen de organizatie het echte probleem was.
Spelers van de buitencategorie zijn over het algemeen een flink ego en daar moet je sls club mee kunnen dealen. Maar we hebben ook een TM met een ego hoger dan de Oldehove en ja dat haakt hier en daar.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: oscarsielstra op mei 07, 2026, 18:01:51
Citaat van: Vlampiep op mei 07, 2026, 17:53:58
Spelers van de buitencategorie zijn over het algemeen een flink ego en daar moet je sls club mee kunnen dealen. Maar we hebben ook een TM met een ego hoger dan de Oldehove en ja dat haakt hier en daar.

Klopt als een bus. De heer Lambooij is de macht aan het grijpen.
Henk op een zijspoor, Mark dd uitgang wijzen ... zo haal je de sterke personen uit de club.

https://ibb.co/8n9ZFPj9 (https://ibb.co/8n9ZFPj9)
Ter informatie...  :wall
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op mei 07, 2026, 18:06:04
Lambooij is TM zonder financieel mandaat. Alle beslissingen moeten door de directie worden goedgekeurd.
Ik zie wel voor eerst een visie qua transfers en selectie. Iets waar Heerenveen al meer dan 10 jaar mee bezig is, is nu net 2 jaar voor het eerst zichtbaar bij cambuur.

Diemers koos jaren geleden ook niet voor Cambuur vanwege het geld. Toen ging ie naar FC Emmen omdat ie daar meer kon verdienen. Sommige weten dat misschien niet meer. Maar ik nog wel.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: denistel op mei 07, 2026, 18:08:11
Citaat van: oscarsielstra op mei 07, 2026, 18:01:51
Klopt als een bus. De heer Lambooij is de macht aan het grijpen.
Henk op een zijspoor, Mark dd uitgang wijzen ... zo haal je de sterke personen uit de club.

(https://ibb.co/8n9ZFPj9)
Ter informatie...  :wall

henk blijft gewoon binnen de club toch en wou zelf ook geen hoofdtrainer meer zijn
en mark kon blijven maar wel onder bepaalde voorwaarden dat recht heeft de club toch.
en Lambooy en de rest die spelers regelen hebben voorlopig goede zaken gedaan en
dat gaat hopelijk zo door,
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op mei 07, 2026, 18:15:34
Eind van het nieuwe seizoen gaan we zien hoeveel sympathisanten Lambooij nog heeft bij de supporters.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op mei 07, 2026, 18:31:44
Citaat van: oscarsielstra op mei 07, 2026, 18:01:51
Klopt als een bus. De heer Lambooij is de macht aan het grijpen.
Henk op een zijspoor, Mark dd uitgang wijzen ... zo haal je de sterke personen uit de club.

https://ibb.co/8n9ZFPj9 (https://ibb.co/8n9ZFPj9)
Ter informatie...  :wall

Nog meer informatie:
https://www.transfermarkt.nl/sc-cambuur-leeuwarden/rekordabgaenge/verein/133/plus/0/galerie/0?saison_id=2025&pos=&detailpos=&w_s= (https://www.transfermarkt.nl/sc-cambuur-leeuwarden/rekordabgaenge/verein/133/plus/0/galerie/0?saison_id=2025&pos=&detailpos=&w_s=)

Laat Lambooij maar "aan de macht" |:)
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: michello op mei 07, 2026, 18:33:28
Verkooijen kan naar zo?n beetje alle subtoppers, die betalen wel 3/4 keer zoveel aan zo?n jongen. Kansloos dus, heel erg jammer.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: michello op mei 07, 2026, 18:35:04
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op mei 07, 2026, 18:31:44
Nog meer informatie:
https://www.transfermarkt.nl/sc-cambuur-leeuwarden/rekordabgaenge/verein/133/plus/0/galerie/0?saison_id=2025&pos=&detailpos=&w_s= (https://www.transfermarkt.nl/sc-cambuur-leeuwarden/rekordabgaenge/verein/133/plus/0/galerie/0?saison_id=2025&pos=&detailpos=&w_s=)

Laat Lambooij maar "aan de macht" |:)


Milan Smit staat er nog niet eens bij, dat is eigenlijk de record verkoop over een maand of twee.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Delamere op mei 07, 2026, 18:38:59
Citaat van: Vlampiep op mei 07, 2026, 17:53:58
Spelers van de buitencategorie zijn over het algemeen een flink ego en daar moet je sls club mee kunnen dealen. Maar we hebben ook een TM met een ego hoger dan de Oldehove en ja dat haakt hier en daar.
Dat haakt vooral omdat de hoogte van Diemers? ego die van de Averotoren ver overstijgt. Maar Diemers z?n voortdurende mediaoffensief heeft z?n werk gedaan zie ik.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gabster op mei 07, 2026, 18:43:49
Citaat van: Vlampiep op mei 07, 2026, 18:15:34
Eind van het nieuwe seizoen gaan we zien hoeveel sympathisanten Lambooij nog heeft bij de supporters.

Och na een promotie jaar waarin het elftal vaak wint, dan Steunen de meeste supporters een coach / TM / bestuur.

Seizoen 2026-2027 wordt natuurlijk moeilijker, meer verlies partijen? dus meer onvrede.

Het gaat om de Lange termijn en met die inzicht heb ik er vertrouwen in.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op mei 07, 2026, 18:47:05
Citaat van: michello op mei 07, 2026, 18:35:04

Milan Smit staat er nog niet eens bij, dat is eigenlijk de record verkoop over een maand of twee.

En die zal dan wel meteen weer overtroffen worden....? :D
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op mei 07, 2026, 18:47:43
Prima. Bedankt voor bewezen diensten en door.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: NRG op mei 07, 2026, 19:00:24
Citaat van: papier op mei 07, 2026, 18:47:43
Prima. Bedankt voor bewezen diensten en door.


Tja? Zo kan je er ook naar kijken natuurlijk. We gaan zien hoe het uitpakt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Andy King op mei 07, 2026, 19:04:38
Maar stel... Diemers gaat naar een andere eredivisieclub. Welke club zou dat dan zijn? Even serieus.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Stanley op mei 07, 2026, 19:05:42
Citaat van: mark1989 op mei 07, 2026, 18:06:04
Lambooij is TM zonder financieel mandaat. Alle beslissingen moeten door de directie worden goedgekeurd.
Ik zie wel voor eerst een visie qua transfers en selectie. Iets waar Heerenveen al meer dan 10 jaar mee bezig is, is nu net 2 jaar voor het eerst zichtbaar bij cambuur.

Diemers koos jaren geleden ook niet voor Cambuur vanwege het geld. Toen ging ie naar FC Emmen omdat ie daar meer kon verdienen. Sommige weten dat misschien niet meer. Maar ik nog wel.
Helemaal mee eens: wat Diemers betreft weet ik nog dat toen ook 
alles om Diemers draaide, en degradeerden roemloos in de play offs met toch een hele goede selectie. Bovendien wat is er mis met het ego van Lambooij. Hij doet gewoon zijn werk en stelt zich over het algemeen heel bescheiden op in mijn beleving.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: NRG op mei 07, 2026, 19:12:49
Citaat van: Andy King op mei 07, 2026, 19:04:38
Maar stel... Diemers gaat naar een andere eredivisieclub. Welke club zou dat dan zijn? Even serieus.


ADO?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Camens op mei 07, 2026, 19:39:23
Aiaiai wat een miskleun!
Het blijkt maar weer dat dit management niets met Leeuwarden of de supporters op heeft.
Als het meer geen NAC scenario wordt...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op mei 07, 2026, 20:02:38
Wat is het NAC scenario dan  :?

Paar jaar geleden had Diemers het al moeilijk bij Emmen. Die gaat geen hoge ogen meer gooien op eredivisie niveau.
Hij had gewoon moeten tekenen. Ik krijg toch eerder het gevoel dat Mark de club laat zitten ipv andersom.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gabster op mei 07, 2026, 20:05:52
Citaat van: Camens op mei 07, 2026, 19:39:23
Aiaiai wat een miskleun!
Het blijkt maar weer dat dit management niets met Leeuwarden of de supporters op heeft.
Als het meer geen NAC scenario wordt...

Hey Mark, s6 bij ADO!

Verder Komi het allemaal goed.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Inferno-058 op mei 07, 2026, 20:06:44
Citaat van: sunderland op mei 07, 2026, 12:57:15
wat een kul. Dat krijg je nu weer. Denk je dat we het redden met jonkjes.
Hij is geen Cristiano Ronaldo. Hij is misschien nog 1 seizoen op niveau, daarna kan het zomaar minder en minder worden. Ik snap (nogmaals) dat de club daarin niet wil investeren! Goedkoop is hij ook niet bovendien. Volgens mij hebben we met Hoedemakers wel gezien dat je heel ver komt jongere spelers overigens!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Inferno-058 op mei 07, 2026, 20:11:15
Citaat van: Delamere op mei 07, 2026, 18:38:59
Dat haakt vooral omdat de hoogte van Diemers? ego die van de Averotoren ver overstijgt. Maar Diemers z?n voortdurende mediaoffensief heeft z?n werk gedaan zie ik.
Ik ben ook wel wat klaar met dat echte Leeuwarder blabla. Als Cambuur z'n club was had hij wel voor ??n seizoen getekend nog bij zijn club. Hij krijgt sowieso dik betaald!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 07, 2026, 20:43:00
Citaat van: mark1989 op mei 07, 2026, 18:06:04
Lambooij is TM zonder financieel mandaat. Alle beslissingen moeten door de directie worden goedgekeurd.
Ik zie wel voor eerst een visie qua transfers en selectie. Iets waar Heerenveen al meer dan 10 jaar mee bezig is, is nu net 2 jaar voor het eerst zichtbaar bij cambuur.

Diemers koos jaren geleden ook niet voor Cambuur vanwege het geld. Toen ging ie naar FC Emmen omdat ie daar meer kon verdienen. Sommige weten dat misschien niet meer. Maar ik nog wel.
maar ik nog wel?. Je weet niet eens hoe het toen ging. Diemers wachtte toen 3 weken op Cambuur en Foeke. Ze hadden max een week. Staat ie bij Emmen op het parkeerterrein en belde Foeke omdat hij daar lucht van had gekregen. Diemers man van zijn woord had zijn jawoord aan Emmen gegeven. En Lambooij bepaalt dit echt wel, als Lambooij hem echt had willen houden had dat gebeurd
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 07, 2026, 20:45:19
Citaat van: De Gast op mei 07, 2026, 20:02:38
Wat is het NAC scenario dan  :?

Paar jaar geleden had Diemers het al moeilijk bij Emmen. Die gaat geen hoge ogen meer gooien op eredivisie niveau.
Hij had gewoon moeten tekenen. Ik krijg toch eerder het gevoel dat Mark de club laat zitten ipv andersom.
tjonge jonge wat een bullshit lees ik hier.
Had wel verwacht dat dit zo gebeuren.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 07, 2026, 20:48:55
Kunnen hier beter ophouden met zoveel onzin te verkondigen.
Diemers is weg en we moeten door?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op mei 07, 2026, 21:03:56
Citaat van: sunderland op mei 07, 2026, 20:48:55
Kunnen hier beter ophouden met zoveel onzin te verkondigen.
Diemers is weg en we moeten door?

Sterkte  ;)

:proost
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Destroyer op mei 07, 2026, 21:11:59
Vorig jaar hadden we nooit van Baouf, Ferrah en Sj?strand gehoord. Het jaar daarvoor niet van Pauwels.

Het is wat het is, ik laat me verrassen. Lambooij mag nooit alleen op het vertrek van Diemers afgerekend worden als daar een beleid voor gemaakt is.

Volgend jaar wordt sowieso een lastig jaar, maar kan niets anders zeggen dat Lambooij al veel credits bij mij heeft opgebouwd.

Het is wat het is.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: YellowBlue op mei 07, 2026, 21:17:18
Citaat van: Camens op mei 07, 2026, 19:39:23
Aiaiai wat een miskleun!
Het blijkt maar weer dat dit management niets met Leeuwarden of de supporters op heeft.
Als het meer geen NAC scenario wordt...
Wat een onzin bericht zeg
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op mei 07, 2026, 21:47:38
Citaat van: Andy King op mei 07, 2026, 19:04:38
Maar stel... Diemers gaat naar een andere eredivisieclub. Welke club zou dat dan zijn? Even serieus.

Ik heb geen bronnen, maar ik denk dat het dan een van deze clubs is: Volendam, Telstar, Excelsior, Fortuna, PEC of eventueel sparta.
Bij NAC zou ook kunnen, maar dan is de kans aanwezig dat ie volgend jaar weer KKD speelt.

Ik denk niet dat teams in de eredivisie veel beter worden met Diemers. Ook al vind ik het technisch wel een hele goede speler. Je moet wel een bepaald middenveld om hem heen bouwen.
Dan denk ik dat hij nog meest zou passen in het spel van PEC.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op mei 07, 2026, 21:52:25
Mischien wel weer terug naar Cyprus?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wiekie1969 op mei 08, 2026, 04:17:54
Eigen egotje van passant Lambooij is  kennelijk belangrijker dan de clubheld van Cambuur. Het is maar net waar je voor kiest. Doodschamen mutte ze zich bij de club hoe ze Diemers behandeld hebben. Hele vieze smaak in de freet.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wiekie1969 op mei 08, 2026, 04:22:26
Bin zeer benieuwd met wat voor "versterkingen" de club gaat komen. Unuvar wordt genoemd. Eigendom van Twente, gehuurd door Heracles. Die Lambooij mut aan het werk.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wiekie1969 op mei 08, 2026, 04:26:03
Citaat van: EdsjeSCC op mei 07, 2026, 13:41:45
Ik heb al eerder gezegd dat ik denk dat hij juist in de eredivisie heel belangrijk kan zijn, bal bij zich houden, vrijwel altijd naar de goeie kleur of een vrije trapje binnen slepen en zodoende lucht kan verschaffen aan het elftal als er veel verdedigd moet worden.

Dat hele idee dat Plat buitenaards voetbal gaat spelen is ook eerst zien dan geloven. Zoals altijd hangt dat nogal van de kwaliteit van de selectie af. Nu heeft Lambooij dat tot nu toe heel goed gedaan dus moeten we hem daarbij misschien het voordeel van de twijfel geven in deze kwestie. Het is geen gemakkelijke en best een impopulaire beslissing, hiermee zet hij ook wel meteen druk op de eerste speelrondes vind ik. 4 wedstrijden 2 punten -> hadden we Diemers maar gehouden. Plus hij moet nu op zoek naar 9 nieuwe basisspelers. Succes en heek erg benieuwd wat er allemaal gaat komen


Wordt een dikke flop die Plat, dat is een inkoppertje. Heeft altijd de hete adem en druk van Henk in de nek. In november is ie weer pleite.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wiekie1969 op mei 08, 2026, 04:27:02
Citaat van: Andy King op mei 07, 2026, 19:04:38
Maar stel... Diemers gaat naar een andere eredivisieclub. Welke club zou dat dan zijn? Even serieus.

DKV.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wiekie1969 op mei 08, 2026, 04:29:19
Citaat van: oscarsielstra op mei 07, 2026, 18:01:51
Klopt als een bus. De heer Lambooij is de macht aan het grijpen.
Henk op een zijspoor, Mark dd uitgang wijzen ... zo haal je de sterke personen uit de club.

https://ibb.co/8n9ZFPj9 (https://ibb.co/8n9ZFPj9)
Ter informatie...  :wall


Hest helemaal geliek. Engnek ist. Gladjakker pur sang.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wiekie1969 op mei 08, 2026, 04:33:14
Citaat van: mark1989 op mei 07, 2026, 17:39:19
Niet mee eens. Dat het niet botert tussen Lambooij en Diemers zou kunnen. maar dat betekent niet dat Cambuur op basis daarvan deze keuze heeft gemaakt. Ik geloof niet dat Lambooij alleen spelers wil houden die hij zelf aardig vind.

Ik denk dat Cambuur een hele harde zakelijke keuze heeft gemaakt. Namelijk dat Diemers wel behouden kon worden, maar niet tegen elke prijs. En de prijs die Diemers vroeg (combinatie van lengte contract en hoogte salaris) vond cambuur te hoog.
Daarbij opgeteld denk ik ook dat Cambuur in de eredivisie ook prima zonder Diemers kan. Ik denk dat je dan een veel dynamischer middenveld kunt bouwen dat veel sneller omschakeld. En dat zal nodig zijn. En ik vond het middenveld dit seizoen helemaal niet zo heel goed functioneren. Dat lag zeker niet alleen aan Diemers. Ook aan de andere middenvelders en dat we geen goede spits hadden.
Dus beschamend, nee. Hard en zakelijk, ja en misschien wel het beste voor Cambuur.

Het gaat hier niet om het voetballende gedeelte maar om het eigen ego. Die Lambooij is een passant. Degene die hem voor de voeten loopt trapt ie de deur uit. Cambuur is een opstapje voor hem.  Hef die vent nog nooit zien lachen, dat binne de ergsten. Stiekemerds. Wakker wudde.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gabster op mei 08, 2026, 04:57:19
Citaat van: wiekie1969 op mei 08, 2026, 04:33:14
Het gaat hier niet om het voetballende gedeelte maar om het eigen ego. Die Lambooij is een passant. Degene die hem voor de voeten loopt trapt ie de deur uit. Cambuur is een opstapje voor hem.  Hef die vent nog nooit zien lachen, dat binne de ergsten. Stiekemerds. Wakker wudde.

Dacht toch echt dat spelers passanten zijn.
Die Hetze Tegen lambooij gaat wel wat ver.
Dat Mark zijn zin niet Krijgt tja, niet de eerste speler die zijn ?populariteit? probeert uit te buiten.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op mei 08, 2026, 07:14:51
Transfersommen voor Smit, Nartey, Pauwels, Nieling , Sj?strand en zelfs voor vOsch en vKaam.
Plus promotie.

Voeg Lambooij aan de directie toe om hem langer hier te houden (nu TM en geen technisch directeur)



Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Sonnema op mei 08, 2026, 07:24:07
Het is net hier of is Diemers tot god verheven. Het is gewoon klaar voor hem, we moeten door. Prima voetballer, alleen zien Lambooij en Plat het anders en misschien ook wel de assistenten. Niet te lang bij treuren, bedankt voor de afgelopen 2 jaar. Succes bij een nieuwe club.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Eewal op mei 08, 2026, 07:45:20
Dat mensen hier Lambooij affakkelen is echt te triest voor woorden.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op mei 08, 2026, 07:48:59
Citaat van: wiekie1969 op mei 08, 2026, 04:33:14
Het gaat hier niet om het voetballende gedeelte maar om het eigen ego. Die Lambooij is een passant. Degene die hem voor de voeten loopt trapt ie de deur uit. Cambuur is een opstapje voor hem.  Hef die vent nog nooit zien lachen, dat binne de ergsten. Stiekemerds. Wakker wudde.
Nou Wiekie het oek sien gal weer kenne spuie . Wat een onzin kraamst uut
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Delamere op mei 08, 2026, 07:55:18
Citaat van: wiekie1969 op mei 08, 2026, 04:33:14
Het gaat hier niet om het voetballende gedeelte maar om het eigen ego. Die Lambooij is een passant. Degene die hem voor de voeten loopt trapt ie de deur uit. Cambuur is een opstapje voor hem.  Hef die vent nog nooit zien lachen, dat binne de ergsten. Stiekemerds. Wakker wudde.
Het gaat hier vooral om het enorme ego van Diemers en zijn niet te stillen honger naar geld. De zgn clubman uithangen, het publiek bespelen door het kussen van het Cambuur-logo en lullige dingen over Lambooij te roepen in de pers. Dat binne de ergsten. Wetend dat de financi?le positie van Cambuur lastig is, toch het alleronderste uit de kan te willen. Mooie Mark als rupsje Nooitgenoeg. Terwijl hijzelf na al die jaren in het betaalde voetbal er allang heel warmpjes bijzit.
Slaap lekker verder!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op mei 08, 2026, 07:56:51
Citaat van: Eewal op mei 08, 2026, 07:45:20
Dat mensen hier Lambooij affakkelen is echt te triest voor woorden.

Lachwekkend dat mensen het belang van een individu boven het belang van de club plaatsen. Lambooij doet uitstekend werk, heeft in zijn tjid voor de club al meer waarde gebracht dan Diemers. Simpele rekensom dus.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op mei 08, 2026, 07:58:42
Citaat van: Eewal op mei 08, 2026, 07:45:20
Dat mensen hier Lambooij affakkelen is echt te triest voor woorden.
Allemaal mensen met korte termijn geheugen volgens mij
Moet je eens kijken wat hij ons al heeft gebracht
Wat willen ze dan? Henri vdVeght weer terug??
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op mei 08, 2026, 07:59:48
Citaat van: wiekie1969 op mei 08, 2026, 04:33:14
Het gaat hier niet om het voetballende gedeelte maar om het eigen ego. Die Lambooij is een passant. Degene die hem voor de voeten loopt trapt ie de deur uit. Cambuur is een opstapje voor hem.  Hef die vent nog nooit zien lachen, dat binne de ergsten. Stiekemerds. Wakker wudde.
Wat ben jij soms ook een vreselijk figuur
Te triest voor woorden
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: EdsjeSCC op mei 08, 2026, 08:01:14
Citaat van: papier op mei 08, 2026, 07:56:51
Lachwekkend dat mensen het belang van een individu boven het belang van de club plaatsen. Lambooij doet uitstekend werk, heeft in zijn tjid voor de club al meer waarde gebracht dan Diemers. Simpele rekensom dus.

Lachwekkend dat jij denkt dat mensen die hem willen houden denken aan het individu, zij denken dat het team oftewel de club er beter van wordt/een grotere kans maakt op handhaving met hem er bij.

Ik word ook zo moe van de oneliner "niemand is groter dan de club" wat steeds wordt nagepapegaaid
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op mei 08, 2026, 08:03:43
Citaat van: EdsjeSCC op mei 08, 2026, 08:01:14
Lachwekkend dat jij denkt dat mensen die hem willen houden denken aan het individu, zij denken dat het team oftewel de club er beter van wordt/een grotere kans maakt op handhaving met hem er bij.

Ik word ook zo moe van de oneliner "niemand is groter dan de club" wat steeds wordt nagepapegaaid

Een team is toch veel meer dan een individu. Mark is voetballend wellicht de beste maar laat het collectief niet per se beter spelen. Ook voetballend heel logisch dat je hem laat gaan als je rekening met houden met andere factoren. De club is geen filantropische instelling.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 08, 2026, 08:11:48
Citaat van: EdsjeSCC op mei 08, 2026, 08:01:14
Lachwekkend dat jij denkt dat mensen die hem willen houden denken aan het individu, zij denken dat het team oftewel de club er beter van wordt/een grotere kans maakt op handhaving met hem er bij.

Ik word ook zo moe van de oneliner "niemand is groter dan de club" wat steeds wordt nagepapegaaid
eens. En ik lees nog veel meer domme dingen hier.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 08, 2026, 08:15:49
Citaat van: Sonnema op mei 08, 2026, 07:24:07
Het is net hier of is Diemers tot god verheven. Het is gewoon klaar voor hem, we moeten door. Prima voetballer, alleen zien Lambooij en Plat het anders en misschien ook wel de assistenten. Niet te lang bij treuren, bedankt voor de afgelopen 2 jaar. Succes bij een nieuwe club.
en zo is het. Het is wel zo dat Plat en zijn assistenten graag met Diemers verder wouden
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op mei 08, 2026, 08:25:24
De club wil toch ook met Diemers door. Alleen Diemers wil niet.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: EdsjeSCC op mei 08, 2026, 08:34:01
Citaat van: papier op mei 08, 2026, 08:03:43
Een team is toch veel meer dan een individu. Mark is voetballend wellicht de beste maar laat het collectief niet per se beter spelen. Ook voetballend heel logisch dat je hem laat gaan als je rekening met houden met andere factoren. De club is geen filantropische instelling.

Ik denk dat hij het collectief wel beter laat spelen in de eredivisie, maar dat heb ik al 2 keer eerder uitgelegd waarom ik dat denk
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op mei 08, 2026, 08:34:29
Citaat van: wiekie1969 op mei 08, 2026, 04:29:19

Hest helemaal geliek. Engnek ist. Gladjakker pur sang.

Lukt het jou wel eens om een discussiepunt ook van een andere kant te bekijken voor dat je gaat schreeuwen?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op mei 08, 2026, 08:36:45
Citaat van: De Gast op mei 08, 2026, 08:25:24
De club wil toch ook met Diemers door. Alleen Diemers wil niet.

Zo is het. En dat kan ook gewoon gebeuren. Blijkbaar kan en wil Cambuur het niet bieden. Dan is het het goed recht van Diemers om nee te zeggen en het goed recht van Cambuur om niet meer te bieden.

Als iedereen offline hetzelfde zou reageren als veel hier, dan zou ik niet graag bij een autoverkoper willen werken.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op mei 08, 2026, 08:59:45
Citaat van: wiekie1969 op mei 08, 2026, 04:17:54
de clubheld van Cambuur.

Veel te veel eer.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: moodygrunn op mei 08, 2026, 09:10:33
Om tot overeenstemming te komen zijn 2 partijen nodig. Dat ligt niet alleen aan de club of alleen aan de speler.
Dat Diemers geen 30% wil inleveren snap ik heel goed. Dat Lambooy een goede speler in de selectie ziet die zelfs voor Eredivisie begrippen te veel verdient bij Cambuur zegt imo ook iets over de hoogte van het salaris  van Diemers in de KKD. Ik kan er niet te rouwig om zijn. Komt wel weer een nieuwe speler. Maar ik denk dat Lambooy wel een stuk of 3 basisspelers van 30+ moet gaan aantrekken.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bens op mei 08, 2026, 09:12:22
Als Verkooijen van jong PSV financieel niet haalbaar is. Wat willen ze dan halen als vervanger van Diemers? Ik had voor Diemers water bij de wijn gedaan.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op mei 08, 2026, 09:27:26
Salaris kan ik niet beoordelen.
Contract voor 2 jaar mits Diemers voldoende wedstrijden speelt, klinkt wel als een prima compromis.
Diemers heeft dat aanbod afgewezen en wil niet verder praten, dan is het flauw om Lambooij als "schuldige"aan te wijzen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Poetser op mei 08, 2026, 10:01:12
Citaat van: Lore op mei 08, 2026, 08:34:29
Lukt het jou wel eens om een discussiepunt ook van een andere kant te bekijken voor dat je gaat schreeuwen?

De beste man is zwart-wit. Nul nuance.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Drumfather SCC op mei 08, 2026, 10:06:13
Hoe liekt het?
Moet er al een praat/hulpgroep komen?

Werkelijk, als je sommige reacties leest van zowel teleurstelling als van andere denkwijzen en hoe dat op elkaar reageert  :_schater
Zal wel aan mij liggen maar ik vrees dat ik er te nuchter in sta

Het is zoals het is en we wachten het rustig af.
Ze zullen wel weten wat ze doen.

Voor Lambooij is iets te zeggen maar ook zeker Diemers is niet heilig in deze kwestie

Ennnnnn door! Volle focus op de support voor de spelers die er nog zijn en gaan komen!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op mei 08, 2026, 10:39:27
Citaat van: wiekie1969 op mei 08, 2026, 04:26:03
Wordt een dikke flop die Plat, dat is een inkoppertje. Heeft altijd de hete adem en druk van Henk in de nek. In november is ie weer pleite.

Citeer
Citaat van: mark1989 op augustus 09, 2025, 12:25:53
Maar het is de staf afgelopen seizoen wel gelukt om,
ondanks dat de selectie niet helemaal in balans was en in mijn ogen een redelijk matige selectie hadden en vooral om er op bepaalde posities te weinig kwaliteit was,
Toch de 3e plaats te veroveren en inde nacompetitie thuis Den Bosch bijna 2x 45 met de rug tegen de muur te zetten. En we hebben een geweldige wedstrijd gezien.
Het is veel te vroeg om nu na 1 wedstrijd allerlei conclusies te trekken en het hele seizoen af te schrijven. Ik denk dat dit team nog veel gaat groeien en beter wordt dan vorig seizoen.

Citaat van Wiekie 1969 op augustus 09,
Beste man, er zit werkelijk helemaal niks in dit elftal. De enigste die het bedroevende niveau nog wat kan opkrikken is vd Sande. Die mut straks de kar trekken. Je zit hier alles maar wat goed te praten, dus je zult wel een functie bij de club hebben. Damage control noemen ze dat.


afgelopen seizoen na 1 wedstrijd zei iemand dat het helemaal niks zou worden.
En kijk eens, we staan gewoon in de eredivisie. Nu hoor ik weer teksten van het wordt niks. Dat is veel te vroeg om te concluderen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Destroyer op mei 08, 2026, 11:48:52
 _O_  Wat een beschamend niveau hier weer afgelopen etmaal van sommige forum leden. Uit dit citaat blijkt wel wie je serieus kan nemen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op mei 08, 2026, 11:53:10
Citaat van: mark1989 op mei 08, 2026, 10:39:27
afgelopen seizoen na 1 wedstrijd zei iemand dat het helemaal niks zou worden.
En kijk eens, we staan gewoon in de eredivisie. Nu hoor ik weer teksten van het wordt niks. Dat is veel te vroeg om te concluderen.

Nou ja.. laten we wel wezen. Er stond al bijna helemaal niks eredivisiewaardig. En dat is nu nog minder geworden.
Ik hoop niet dat we nu allemaal jonkies gaan aantrekken en dan net zo als 3 jaar geleden om de 5 wedstrijden een nieuwe aanvoerder moeten zoeken.
Een monsterklus wordt het. Zoveel is zeker.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: hobbes op mei 08, 2026, 11:55:27
Citaat van: moodygrunn op mei 08, 2026, 09:10:33
Om tot overeenstemming te komen zijn 2 partijen nodig. Dat ligt niet alleen aan de club of alleen aan de speler.
Dat Diemers geen 30% wil inleveren snap ik heel goed. Dat Lambooy een goede speler in de selectie ziet die zelfs voor Eredivisie begrippen te veel verdient bij Cambuur zegt imo ook iets over de hoogte van het salaris  van Diemers in de KKD. Ik kan er niet te rouwig om zijn. Komt wel weer een nieuwe speler. Maar ik denk dat Lambooy wel een stuk of 3 basisspelers van 30+ moet gaan aantrekken.

Zoals ik het lees hoefde Diemers niet 30% in te leveren maar bood Cambuur 30% minder dan dat hij nu vroeg.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: justremco op mei 08, 2026, 12:06:43
Citaat van: hobbes op mei 08, 2026, 11:55:27
Zoals ik het lees hoefde Diemers niet 30% in te leveren maar bood Cambuur 30% minder dan dat hij nu vroeg.

Als ie dus 2 ton vroeg zou die nog steeds bijna 3x modaal kunnen verdienen  8P
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: 666 op mei 08, 2026, 13:07:35
Citaat van: Destroyer op mei 08, 2026, 11:48:52
_O_  Wat een beschamend niveau hier weer afgelopen etmaal van sommige forum leden. Uit dit citaat blijkt wel wie je serieus kan nemen.

Ik vermaak mij kostelijk, het is hier gewoon cabaret  8)

en aub geen slotje  :devil
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Andy King op mei 08, 2026, 14:01:02
Citaat van: hobbes op mei 08, 2026, 11:55:27
Zoals ik het lees hoefde Diemers niet 30% in te leveren maar bood Cambuur 30% minder dan dat hij nu vroeg.

Tsja, je had er ook in het eerste seizoen al een prestatiedingetje bij kunnen doen. Zoveel punten, zoveel bonus.
Maar goed, streep eronder en door!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op mei 08, 2026, 14:57:56
Als clubman nu nog verkassen.. en dan elders misschien op de bank je carri?re afsluiten. Wat doe je jezelf aan.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: PePe op mei 08, 2026, 21:11:55
En later een mogelijke trainers carri?re bij Cambuur weggooien??
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: HansKazan op mei 09, 2026, 08:05:38
Citaat van: PePe op mei 08, 2026, 21:11:55
En later een mogelijke trainers carri?re bij Cambuur weggooien??

Hooguit materiaalman.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 09, 2026, 11:14:17
Citaat van: De Gast op mei 08, 2026, 11:53:10
Nou ja.. laten we wel wezen. Er stond al bijna helemaal niks eredivisiewaardig. En dat is nu nog minder geworden.
Ik hoop niet dat we nu allemaal jonkies gaan aantrekken en dan net zo als 3 jaar geleden om de 5 wedstrijden een nieuwe aanvoerder moeten zoeken.
Een monsterklus wordt het. Zoveel is zeker.
we hadden dit seizoen een waaaaardeloos team
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: okkele op mei 09, 2026, 11:20:51
Citaat van: sunderland op mei 07, 2026, 12:57:15
wat een kul. Dat krijg je nu weer. Denk je dat we het redden met jonkjes.
jij weet wel beter.
volgende maand hebben we het niet meer over diemers of over "jonkjes".
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: okkele op mei 09, 2026, 11:22:42
Citaat van: Drumfather SCC op mei 08, 2026, 10:06:13
Hoe liekt het?
Moet er al een praat/hulpgroep komen?

Werkelijk, als je sommige reacties leest van zowel teleurstelling als van andere denkwijzen en hoe dat op elkaar reageert  :_schater
Zal wel aan mij liggen maar ik vrees dat ik er te nuchter in sta

Het is zoals het is en we wachten het rustig af.
Ze zullen wel weten wat ze doen.

Voor Lambooij is iets te zeggen maar ook zeker Diemers is niet heilig in deze kwestie

Ennnnnn door! Volle focus op de support voor de spelers die er nog zijn en gaan komen!
je kan diemers niks verwijten.
wil geen 1-jaar contract en naar een hoger niveau gaan en in te moeten leveren is voor niemand een optie.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op mei 09, 2026, 11:45:58
Citaat van: okkele op mei 09, 2026, 11:22:42
je kan diemers niks verwijten.
wil geen 1-jaar contract en naar een hoger niveau gaan en in te moeten leveren is voor niemand een optie.

En Cambuur valt ook niks te verwijten. Er is een beperkt budget en daar moeten keuzes gemaakt worden en er zijn grenzen aan wat cambuur spelers aan salaris wil en kan bieden.
Daarbij kijkt cambuur ook naar transferwaarde en die is bij Diemers nul.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: okkele op mei 09, 2026, 11:55:41
dat klopt ook helemaal.
ik verwijt cambuur zeker niks.
we zijn een bvo en daar horen ook zaken bij, dit is zakelijk.
alle vertrouwen in lambooij.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lowieke op mei 09, 2026, 12:53:07
Eerlijk gezegd weet ik niet of een bvo wel zakelijk is. Op de tribune merk ik weinig van dat zakelijke. Natuurlijk moet je een BVO op zekere hoogte wel zakelijk runnen en geen impulsieve beslissingen nemen. Maar je moet ook beseffen dat een voetbalclub bestaansrecht heeft door emotie. Een trainer als Henk is mede zo goed omdat hij dat haarfijn aanvoelt. Je moet supporters meekrijgen anders heb je een probleem. Lambooij heeft prima werk verricht, we mogen als club blij zijn met hem. Maar ik had het toch erg fijn gevonden als Diemers hier volgend seizoen ook nog had gevoetbald. En ik begrijp wel dat hij niet voor minder salaris in de eredivisie wilde voetballen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bens op mei 09, 2026, 12:55:56
Citaat van: Lowieke op mei 09, 2026, 12:53:07
Eerlijk gezegd weet ik niet of een bvo wel zakelijk is. Op de tribune merk ik weinig van dat zakelijke. Natuurlijk moet je een BVO op zekere hoogte wel zakelijk runnen en geen impulsieve beslissingen nemen. Maar je moet ook beseffen dat een voetbalclub bestaansrecht heeft door emotie. Een trainer als Henk is mede zo goed omdat hij dat haarfijn aanvoelt. Je moet supporters meekrijgen anders heb je een probleem. Lambooij heeft prima werk verricht, we mogen als club blij zijn met hem. Maar ik had het toch erg fijn gevonden als Diemers hier volgend seizoen ook nog had gevoetbald. En ik begrijp wel dat hij niet voor minder salaris in de eredivisie wilde voetballen.
Ik denk dat het niet eens over het salaris gaat meer de contract duur.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op mei 09, 2026, 13:06:41
De contractduur was keurig met 2 seizoenen. Aan het beiden van die periode zou hij 35 zijn.
Bij blessures of degradatie 1 seizoen, wat vanuit de club te begrijpen valt.
En dit was ook niet een eindbod, Diemers wilde zelf verder kijken en niet verder onderhandelen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Klaasre1974 op mei 09, 2026, 13:13:37
En zijn laatste woorden tot de fans waren
Tot volgend seizoen
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: okkele op mei 09, 2026, 13:20:40
Citaat van: Klaasre1974 op mei 09, 2026, 13:13:37
En zijn laatste woorden tot de fans waren
Tot volgend seizoen
ik denk dat ie vast wel eens komt kijken.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Andy King op mei 09, 2026, 13:42:26
Citaat van: Lowieke op mei 09, 2026, 12:53:07
Eerlijk gezegd weet ik niet of een bvo wel zakelijk is. Op de tribune merk ik weinig van dat zakelijke. Natuurlijk moet je een BVO op zekere hoogte wel zakelijk runnen en geen impulsieve beslissingen nemen. Maar je moet ook beseffen dat een voetbalclub bestaansrecht heeft door emotie. Een trainer als Henk is mede zo goed omdat hij dat haarfijn aanvoelt. Je moet supporters meekrijgen anders heb je een probleem. Lambooij heeft prima werk verricht, we mogen als club blij zijn met hem. Maar ik had het toch erg fijn gevonden als Diemers hier volgend seizoen ook nog had gevoetbald. En ik begrijp wel dat hij niet voor minder salaris in de eredivisie wilde voetballen.

En je laten leiden door emotie??? 1x verliezen en alles is waardeloos, Lambooij voorop. 2x winnen en Lambooij is geweldig. Nee, kopke erbij en de uitgezette beleidslijn blijven volgen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: James op mei 09, 2026, 15:15:48
Citaat van: Bens op mei 09, 2026, 12:55:56
Ik denk dat het niet eens over het salaris gaat meer de contract duur.

Een speler, voor Cambuur, van dit statuut en deze leeftijd geef je ??n of twee jaar maar niet van di contracten met opties. Het is ja of nee. Ik denk dat je wel in had kunnen schatten wat Diemers zijn reactie zou zijn als je een contract met een optie doet.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: mark1989 op mei 09, 2026, 17:09:09
Ik ben niet overtuigd dat Diemers voor Cambuur in de eredivisie zoveel meerwaarde heeft.
Ja hij was voor ons afgelopen seizoenen heel belangrijk. In de KKD wordt niet alles afgestraft. En Diemers steekt er daar voetballend met kop en schouders boven uit. In de eredivisie is dat veel minder. En hij kan weinig compenseren met loopvermogen en defensief. Dus in de omschakeling zonder bal heb je er weinig aan. En het is geen speler die heel snel naar voor sprint bij balbezit.

En denk dat Cambuur dit ook zo inschat. En omdat je maar een beperkt spelersbudget hebt. Moet je keuzes maken.
Ik denk ook dat Diemers zijn eigen meerwaarde in de eredivisie wat overschat. Het rendement uit standaard situaties voor iemand met zo'n goede trap is toch erg laag.

Al met al denk ik dat Cambuur prima zonder hem kan.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wagen306 op mei 09, 2026, 17:32:46
Jammer dat er weer een liwwarder vertrekt. Er moet wel een vleet aan ervaring bijkomen, anders ga je het niet redden. Lambooy heeft nog tijd zat. En heeft aangetoond de juiste spelers te kunnen halen. Nu ook nog eens een goede spits. Dit is de laatste jaren een manco geweest.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: poelie-lwd op mei 13, 2026, 12:34:40
Slotje  :devil
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: nee,wel? op mei 13, 2026, 12:50:59
ach we hewwe er niet bij sitten, miskien hield mark wel te veel van mark, en sien bankrekening, en misskien deed lambooii oek net of moest ie ut uut eigen buse betale......       at we kommend seizoen met 38 punten handhave het niemand ut er meer over.........at we met 15 punten degradere dan gaat ut weer anders....mar dat sien we dan wel weer
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Benniepos op mei 16, 2026, 17:35:21
Diemers naar Ado?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 17, 2026, 11:35:16
Diemers bij eredivisie Espn. Hij gaat weg omdat hij 2 jaar wou en Lars 1 jaar! Niks meer en niks minder.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: justremco op mei 17, 2026, 11:38:23
Citaat van: sunderland op mei 17, 2026, 11:35:16
Diemers bij eredivisie Espn. Hij gaat weg omdat hij 2 jaar wou en Lars 1 jaar! Niks meer en niks minder.

Zonde, maar van beide kanten hun goed recht. Als ze allebei echt graag wilden waren ze er wel uit gekomen lijkt mij
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Inferno-058 op mei 17, 2026, 11:51:32
Citaat van: justremco op mei 17, 2026, 11:38:23
Zonde, maar van beide kanten hun goed recht. Als ze allebei echt graag wilden waren ze er wel uit gekomen lijkt mij
Juist en door...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Eewal op mei 17, 2026, 11:53:16
En toch is het wel onbegrijpelijk...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bob Paisley op mei 17, 2026, 11:54:33
Ik vind hem beetje een zeur worden in de media.
Ja het is jammer dat je er niet uitkomt.
Maar hou op in de media er over
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Eewal op mei 17, 2026, 11:59:29
Citaat van: Bob Paisley op mei 17, 2026, 11:54:33
Ik vind hem beetje een zeur worden in de media.
Ja het is jammer dat je er niet uitkomt.
Maar hou op in de media er over
hij is gewoon gevraagd voor dit programma en ik vind er niks mis mee dat hij daarop ingaat.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: James op mei 17, 2026, 12:01:46
Ergens komt ie niet goed over waar het precies aan ligt weet ik niet.

Maar als een speler zegt ik teken niet voor ??n jaar kom je niet drie keer met een contract van ??n jaar (met een optie).

Maar wat Rogier Molhoek zegt het is ongelofelijk dat je zo?n speler laat gaan. Lambooij komt hierin op mij ook te hard over. Lijkt ook wel een prestige dingetje en dat doe je niet met zo?n speler.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: anderszchristian op mei 17, 2026, 12:03:03
Citaat van: sunderland op mei 17, 2026, 11:35:16
Diemers bij eredivisie Espn. Hij gaat weg omdat hij 2 jaar wou en Lars 1 jaar! Niks meer en niks minder.
En automatisch een extra jaar bij 25 gespeelde wedstrijden. Dat 'vergeet' hij er even bij te vermelden volgens van der Zee:
https://x.com/frankzzee/status/2055946991008395531?s=12&t=kwDRTNpcXX5BUA2hAx1LCg

Als club met een beperkt budget moet je aan risicomanagement doen. Spelers boven de 30 zijn fysiek nu eenmaal blessuregevoeliger, dus vanuit Cambuur is het prima te verklaren dat ze voorzichtig zijn met langere contracten.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Delamere op mei 17, 2026, 12:06:26
Citaat van: sunderland op mei 17, 2026, 11:35:16
Diemers bij eredivisie Espn. Hij gaat weg omdat hij 2 jaar wou en Lars 1 jaar! Niks meer en niks minder.
Hij had er bij 25 gespeelde wedstrijden in het komend seizoen gewoon nog een seizoen erbij gekregen. Maar deze zichzelf clubman noemende,  media- en instagramgeile, geldwolf vond het allemaal te min.
Hij verkoopt zichzelf goed, maar gooit andere mensen op een misselijkmakende wijze voor de bus. Hij heeft absoluut een mooie en belangrijke bijdrage in de promotie gehad maar ben door zijn achterbakse volksmennerij wel een beetje klaar met deze Popie Jopie.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Harry L. op mei 17, 2026, 12:09:13
Citaat van: James op mei 17, 2026, 12:01:46
Ergens komt ie niet goed over waar het precies aan ligt weet ik niet.

Maar als een speler zegt ik teken niet voor ??n jaar kom je niet drie keer met een contract van ??n jaar (met een optie).

Maar wat Rogier Molhoek zegt het is ongelofelijk dat je zo?n speler laat gaan. Lambooij komt hierin op mij ook te hard over. Lijkt ook wel een prestige dingetje en dat doe je niet met zo?n speler.

Ze moeten elkaar niet, dat is wel duidelijk. Beiden kunnen/willen  hun ego niet opzij zetten en dan krijg je dit. Ben benieuwd wie hij uit de hoge hoed tovert ipv. Diemers. Met ons budget gaat dat lastig worden, wat mij betreft echt een gemiste kans
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: anderszchristian op mei 17, 2026, 12:09:42
Citaat van: Delamere op mei 17, 2026, 12:06:26
Hij had er bij 25 gespeelde wedstrijden in het komend seizoen gewoon nog een seizoen erbij gekregen. Maar deze zichzelf clubman noemende,  media- en instagramgeile, geldwolf vond het allemaal te min.
Hij verkoopt zichzelf goed, maar gooit andere mensen op een misselijkmakende wijze voor de bus. Hij heeft absoluut een mooie en belangrijke bijdrage in de promotie gehad maar door zijn achterbakse volksmennerij ben wel een beetje klaar met deze Popie Jopie.
Volgend seizoen een leuk onthaal met bankbiljetten alla Sepp Blatter, als hij voor een paar centen meer gaat tekenen bij een Groningen of ADO.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Eewal op mei 17, 2026, 12:18:19
Citaat van: anderszchristian op mei 17, 2026, 12:09:42
Volgend seizoen een leuk onthaal met bankbiljetten alla Sepp Blatter, als hij voor een paar centen meer gaat tekenen bij een Groningen of ADO.
opzouten met deze onzin. ik ken Diemers niet, maar ik snap 'm..
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bob Paisley op mei 17, 2026, 12:20:59
Citaat van: Eewal op mei 17, 2026, 11:59:29
hij is gewoon gevraagd voor dit programma en ik vind er niks mis mee dat hij daarop ingaat.

Je hoeft er niet heen h?.
Er is alleen daar naar gevraagd en verder weinig met hem besproken..
Dat had je kunnen weten van te voren
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: James op mei 17, 2026, 12:23:23
Citaat van: anderszchristian op mei 17, 2026, 12:09:42
Volgend seizoen een leuk onthaal met bankbiljetten alla Sepp Blatter, als hij voor een paar centen meer gaat tekenen bij een Groningen of ADO.

Volgens mij is dat niet hoe je met een speler omgaat die de afgelopen twee seizoenen veel heeft betekend.

En hij zegt toch gewoon hoe het volgens hem is gegaan. Cambuur weet wat het in huis heeft en het is moeilijk een dergelijke speler met ervaring te krijgen en zolang hij niet over zichzelf hoeft te praten ook een prima uithangbord naar buiten toe. Alleen ja hij heeft een mening en als het volgend jaar niet loopt met de trainer of zo en hij zit op de bank ja dan geeft hij ook z?n mening.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op mei 17, 2026, 12:25:40
Ik snap Diemers wel, komt op mij best redelijk over bij ESPN. Heb nog steeds wel het gevoel op basis van dit interview dat Diemers nog steeds het liefste bij Cambuur wil blijven.


Ik blijf het een onbegrijpelijke keuze vinden van Cambuur, we hebben ervaring nodig, Diemers is topfit en kent de club. Had hem gewoon die 2-jaar geboden, nu maar afwachten wat er voor terugkomt.
Want als het beleid echt is we geven 30+ maar een contract voor een jaar, dan zullen daar weinig spelers voor komen in die leeftijd.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Delamere op mei 17, 2026, 12:27:52
Citaat van: Bob Paisley op mei 17, 2026, 12:20:59
Je hoeft er niet heen h?.
Er is alleen daar naar gevraagd en verder weinig met hem besproken..
Dat had je kunnen weten van te voren
Dol op aandacht. ?Hij is er zelf ook wel een beetje in gaan geloven?, zou Gijp zeggen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Harry L. op mei 17, 2026, 12:30:49
Citaat van: Bernardo op mei 17, 2026, 12:25:40
Ik snap Diemers wel, komt op mij best redelijk over bij ESPN. Heb nog steeds wel het gevoel op basis van dit interview dat Diemers nog steeds het liefste bij Cambuur wil blijven.


Ik blijf het een onbegrijpelijke keuze vinden van Cambuur, we hebben ervaring nodig, Diemers is topfit en kent de club. Had hem gewoon die 2-jaar geboden, nu maar afwachten wat er voor terugkomt.
Want als het beleid echt is we geven 30+ maar een contract voor een jaar, dan zullen daar weinig spelers voor komen in die leeftijd.

Helemaal eens, en wat hebben we nu eigenlijk in huis wat Eredivisie waardig is. Ik kom op Amofa en misschien Janssen maar voor rest?.. Of ben ik te pessimistisch
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op mei 17, 2026, 12:39:02
Onbegrijpelijk hoe een stel dombo's op het forum voorbij gaat aan wat Diemers voor ons heeft kunnen betekenen. Dit vind ik ook van toepassing op Lambooij.
Diemers had graag willen blijven maar wel tegen redelijke voorwaarden. Ben echt benieuwd.of Lambooij in staat zal zijn een representatieve selectie uit de hoge hoed te toveren, want het budget laat geen missers toe.
.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op mei 17, 2026, 12:42:33
Beel benieuwd welke speler van boven de 28-30 jaar bij ons gaat tekenen voor 1 jaar en ook nog absoluut eredivisiewaardig is.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op mei 17, 2026, 12:51:48
Citaat van: Delamere op mei 17, 2026, 12:27:52
Dol op aandacht. ?Hij is er zelf ook wel een beetje in gaan geloven?, zou Gijp zeggen.

Dat is zeker zo. Maakt ook dat hij er veel voor doet en laat om te presteren om die aandacht te krijgen. Liever iemand in het veld die bepalend wil zijn dan 11 grijze muizen
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op mei 17, 2026, 13:05:31
Citaat van: zeewolde op mei 17, 2026, 12:42:33
Beel benieuwd welke speler van boven de 28-30 jaar bij ons gaat tekenen voor 1 jaar en ook nog absoluut eredivisiewaardig is.

Daar gaat het helemaal niet om. Het is veel te groot uitgemeten over 30+ slechts 1 jaar.
Het is een en en situatie. Hij wil een langer contract plus weinig salaris inleveren.  (en dat is zijn goed recht)
Daarnaast is hij een speler die echt heel veel verdiend voor kkd begrippen. Zelf voor ere begrippen van Cambuur.
Dit heeft zelfs Henk toegegeven in de podcast van de LC.
Je moet niet een situatie krijgen ala Pama met te veel grote verschillen in het salarishuis.
Ja een vedette mag wat meer verdienen, maar dit was echt exorbitant hoog tegenover de rest.

Lambooij kijkt puur zakelijk naar de selectie en laat zich niet lijden door sentimenten.
Hij kijkt puur naar bedrag X waar hij zoveel mogelijk goede spelers voor probeert te halen, schijnbaar lukt dat niet me Diemers erbij.

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op mei 17, 2026, 13:09:50
Citaat van: Galdiano op mei 17, 2026, 13:05:31
Het is veel te groot uitgemeten over 30+ slechts 1 jaar.

Daarbij is Diemers natuurlijk niet net aan 30, maar die wordt in oktober al 33.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: PePe op mei 17, 2026, 13:25:38
Tot hoever reikt Diemers zijn clubliefde?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Stanley op mei 17, 2026, 13:44:48
Vreemd dat Hans Kraai het contract van Mark Diemers niet kent. Hij weet toch wel van de optie van 25 wedstrijden voor een tweede jaar. Bovendien hoort Mark dat ook te benoemen als hij eerlijk is. Ik denk dat Lambooij en Plat anders willen voetballen en Mark daar minder in past.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Andy King op mei 17, 2026, 13:48:28
Citaat van: Galdiano op mei 17, 2026, 13:05:31
Daar gaat het helemaal niet om. Het is veel te groot uitgemeten over 30+ slechts 1 jaar.
Het is een en en situatie. Hij wil een langer contract plus weinig salaris inleveren.  (en dat is zijn goed recht)
Daarnaast is hij een speler die echt heel veel verdiend voor kkd begrippen. Zelf voor ere begrippen van Cambuur.
Dit heeft zelfs Henk toegegeven in de podcast van de LC.
Je moet niet een situatie krijgen ala Pama met te veel grote verschillen in het salarishuis.
Ja een vedette mag wat meer verdienen, maar dit was echt exorbitant hoog tegenover de rest.

Lambooij kijkt puur zakelijk naar de selectie en laat zich niet lijden door sentimenten.
Hij kijkt puur naar bedrag X waar hij zoveel mogelijk goede spelers voor probeert te halen, schijnbaar lukt dat niet me Diemers erbij.

Exact! Je kan je centjes maar 1x uitgeven. Ik heb daarin wel vertrouwen in Lambooij.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op mei 17, 2026, 13:59:57
Ik ben ook wel benieuwd of het perspectief voor Souren nu veranderd. Die komt op 8 beter tot zijn recht.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Poetser op mei 17, 2026, 14:10:16
Je zult straks veel meer verdedigend moeten omschakelen. Daar is Diemers heel slecht in.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gabster op mei 17, 2026, 14:18:42
Citaat van: Delamere op mei 17, 2026, 12:06:26
Hij had er bij 25 gespeelde wedstrijden in het komend seizoen gewoon nog een seizoen erbij gekregen. Maar deze zichzelf clubman noemende,  media- en instagramgeile, geldwolf vond het allemaal te min.
Hij verkoopt zichzelf goed, maar gooit andere mensen op een misselijkmakende wijze voor de bus. Hij heeft absoluut een mooie en belangrijke bijdrage in de promotie gehad maar ben door zijn achterbakse volksmennerij wel een beetje klaar met deze Popie Jopie.

U heeft het door!

Hij is weg, slotje mag erop.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: michello op mei 17, 2026, 14:31:21
Kamp Lambooij. Slotje wat mij betreft.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: YellowBlue op mei 17, 2026, 15:02:59
Niemand is groter dan de club. Slotje.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op mei 17, 2026, 15:04:06
Tuurlijk geen slotje. Valt genoeg te bespreken.

Financieel staat het water je tot aan de lippen. Dan is dit blijkbaar wat je wilt en kunt aanbieden. Men gaat daar wel heel makkelijk aan voorbij.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: YellowBlue op mei 17, 2026, 15:09:56
Citaat van: De Gast op mei 17, 2026, 15:04:06
Tuurlijk geen slotje. Valt genoeg te bespreken.

Financieel staat het water je tot aan de lippen. Dan is dit blijkbaar wat je wilt en kunt aanbieden. Men gaat daar wel heel makkelijk aan voorbij.
ok, gaan we nog even door. Volgens Dieners ging het om de duur van het contract. Dan had hij de automatische verlenging na 25 wedstrijden toch gewoon verzilverd. De echte reden is volgens mij een ego dingetje.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bob Paisley op mei 17, 2026, 15:22:12
Citaat van: Galdiano op mei 17, 2026, 13:05:31
Daar gaat het helemaal niet om. Het is veel te groot uitgemeten over 30+ slechts 1 jaar.
Het is een en en situatie. Hij wil een langer contract plus weinig salaris inleveren.  (en dat is zijn goed recht)
Daarnaast is hij een speler die echt heel veel verdiend voor kkd begrippen. Zelf voor ere begrippen van Cambuur.
Dit heeft zelfs Henk toegegeven in de podcast van de LC.
Je moet niet een situatie krijgen ala Pama met te veel grote verschillen in het salarishuis.


Ja een vedette mag wat meer verdienen, maar dit was echt exorbitant hoog tegenover de rest.

Lambooij kijkt puur zakelijk naar de selectie en laat zich niet lijden door sentimenten.
Hij kijkt puur naar bedrag X waar hij zoveel mogelijk goede spelers voor probeert te halen, schijnbaar lukt dat niet me Diemers erbij.


Prima stuk
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op mei 17, 2026, 15:48:52
Citaat van: De Gast op mei 17, 2026, 15:04:06
Tuurlijk geen slotje. Valt genoeg te bespreken.

Financieel staat het water je tot aan de lippen. Dan is dit blijkbaar wat je wilt en kunt aanbieden. Men gaat daar wel heel makkelijk aan voorbij.

We zijn gepromoveerd, maken goede transfers en er zijn weer certificaten verkocht... de acute zorgen zijn wel weg daarmee.
Maar je hebt wel gelijk dat Lambooij met een budget moet werken voor de selectie en zorgvuldig daarmee moet omgaan.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op mei 17, 2026, 16:59:33
Citaat van: Bankzitter op mei 17, 2026, 15:48:52
We zijn gepromoveerd, maken goede transfers en er zijn weer certificaten verkocht... de acute zorgen zijn wel weg daarmee.
Maar je hebt wel gelijk dat Lambooij met een budget moet werken voor de selectie en zorgvuldig daarmee moet omgaan.

Of de acute problemen weg zijn kunnen niet beoordelen, want de cijfers van vorig seizoen zijn na mijn weten nog steeds niet gepubliceerd.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bernardo op mei 17, 2026, 18:20:19
Citaat van: Lore op mei 17, 2026, 16:59:33
Of de acute problemen weg zijn kunnen niet beoordelen, want de cijfers van vorig seizoen zijn na mijn weten nog steeds niet gepubliceerd.
En dat kan je best zorgwekkend noemen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op mei 17, 2026, 19:36:24
Citaat van: Bernardo op mei 17, 2026, 18:20:19
En dat kan je best zorgwekkend noemen.

Ja, volgens mij is er ook een wettelijke termijn en die is al snel dichterbij aan het komen. Ik dacht eerste dat het met de verkoop van certificaten te maken had. Dat moest vastgesteld worden in een vergadering en daarna stijgt het eigen vermogen. Maar dat is nu ook al een paar weken geleden. Ik hoop maar dat het dat toch is

Enige ander reden die ik kan bedenken is een conflict met de accountant.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: diekhuzen op mei 19, 2026, 07:44:25
Citaat van: Bernardo op mei 17, 2026, 12:25:40
Ik snap Diemers wel, komt op mij best redelijk over bij ESPN. Heb nog steeds wel het gevoel op basis van dit interview dat Diemers nog steeds het liefste bij Cambuur wil blijven.


Ik blijf het een onbegrijpelijke keuze vinden van Cambuur, we hebben ervaring nodig, Diemers is topfit en kent de club. Had hem gewoon die 2-jaar geboden, nu maar afwachten wat er voor terugkomt.
Want als het beleid echt is we geven 30+ maar een contract voor een jaar, dan zullen daar weinig spelers voor komen in die leeftijd.

Mark is Lars behoorlijk aan het onderuit halen. Volgens mij geniet Mark ook wel van alle aandacht en staat hij te springen om er constant op tv over te praten. Het blijft een broodvoetballer en dat is geen probleem, maar misschien zou hij zichzelf dan iets minder moeten profileren als clubman en wat minder tv aandacht opzoeken en met zijn zaakwaarnemer in gesprek gaan voor een oplossing
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Pisvlek op mei 19, 2026, 12:45:02
FC Emmen toont serieuze interesse in Mark Diemers van SC Cambuur

Emmen, 19 mei 2026 ? FC Emmen heeft naar verluidt concrete interesse in het aantrekken van middenvelder Mark Diemers van SC Cambuur. Volgens ingewijden zouden de gesprekken tussen beide clubs al in een vergevorderd stadium zijn.

Diemers, die bekend staat om zijn technische vaardigheden en overzicht op het middenveld, zou volgens bronnen binnen de clubleiding van FC Emmen goed passen bij de ambities van de Drentse club om zich structureel te versterken voor het komende seizoen.

?Mark heeft bewezen een speler van kwaliteit te zijn en past uitstekend binnen het profiel dat wij voor ogen hebben voor ons middenveld,? aldus een anonieme bron binnen de club. ?De onderhandelingen verlopen goed en we zijn optimistisch over een succesvolle afronding.?

Bij SC Cambuur is men nog niet officieel op de hoogte gesteld van een afgeronde deal, maar de betrokken partijen zouden achter de schermen intensief communiceren over de voorwaarden van een mogelijke transfer.

FC Emmen benadrukt dat er nog geen definitieve overeenstemming is bereikt, maar de belangstelling voor Diemers onderstreept de intentie van de club om zich sportief verder te versterken.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: michello op mei 19, 2026, 13:29:44
Goed CGPT werk.  :proost
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bens op mei 19, 2026, 13:37:10
Ik gun Mark een mooie club, als hij naar Emmen gaat kan hij in Leeuwarden blijven wonen. Toch vindt ik het jammer dat hij het komende seizoen niet in de Cambuur kleuren voetbalt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Andy King op mei 19, 2026, 14:50:04
Citaat van: Pisvlek op mei 19, 2026, 12:45:02
FC Emmen toont serieuze interesse in Mark Diemers van SC Cambuur

Emmen, 19 mei 2026 ? FC Emmen heeft naar verluidt concrete interesse in het aantrekken van middenvelder Mark Diemers van SC Cambuur. Volgens ingewijden zouden de gesprekken tussen beide clubs al in een vergevorderd stadium zijn.

Diemers, die bekend staat om zijn technische vaardigheden en overzicht op het middenveld, zou volgens bronnen binnen de clubleiding van FC Emmen goed passen bij de ambities van de Drentse club om zich structureel te versterken voor het komende seizoen.

?Mark heeft bewezen een speler van kwaliteit te zijn en past uitstekend binnen het profiel dat wij voor ogen hebben voor ons middenveld,? aldus een anonieme bron binnen de club. ?De onderhandelingen verlopen goed en we zijn optimistisch over een succesvolle afronding.?

Bij SC Cambuur is men nog niet officieel op de hoogte gesteld van een afgeronde deal, maar de betrokken partijen zouden achter de schermen intensief communiceren over de voorwaarden van een mogelijke transfer.

FC Emmen benadrukt dat er nog geen definitieve overeenstemming is bereikt, maar de belangstelling voor Diemers onderstreept de intentie van de club om zich sportief verder te versterken.

Contract voor een jaar?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Stiens op mei 19, 2026, 15:00:03
Dit is een nepbericht, of zoals Trump zou zeggen #fakenews
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Marc S op mei 19, 2026, 15:00:11
Lars en Mark mogen elkaar niet heel erg, hier hadden ze echt wel uit kunnen komen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: michello op mei 19, 2026, 15:43:59
Mark zijn portemonnee is voor hem belangrijker dan clubliefde. Dat mag uiteraard, maar dat is de enige reden dat hij niet heeft bijgetekend.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lowieke op mei 19, 2026, 15:51:32
Citaat van: michello op mei 19, 2026, 15:43:59
Mark zijn portemonnee is voor hem belangrijker dan clubliefde. Dat mag uiteraard, maar dat is de enige reden dat hij niet heeft bijgetekend.

Weet niet of dat waar is. Het zou kunnen dat hij met minder genoegen wilde nemen dan hij eigenlijk had gewild. Maar vond hij het aanbod van Cambuur echt onder de maat. En als je gelijk hebt dan is hij niet anders dan 99,9% van alle voetballers.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Voorstopper op mei 19, 2026, 15:53:55
Citaat van: michello op mei 19, 2026, 15:43:59
Mark zijn portemonnee is voor hem belangrijker dan clubliefde. Dat mag uiteraard, maar dat is de enige reden dat hij niet heeft bijgetekend.

Volgens mij wilde Diemers een (minimaal) twee jarig contract en wilde Cambuur dat niet. En dat begijp ik heel goed gezien Mark zijn leeftijd. Dus niet alleen een kwestie van centjes
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: michello op mei 19, 2026, 16:01:57
Dan zijn dat ook gewoon de knaken toch? Bij twee jaar heb je zekerheid in je portemonnee en verdien je gewoonlijk ook minimaal 2x zoveel in totaal dan bij 1 seizoen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op mei 19, 2026, 17:05:25
Citaat van: Marc S op mei 19, 2026, 15:00:11
Lars en Mark mogen elkaar niet heel erg, hier hadden ze echt wel uit kunnen komen.

De enige die zich daar over uitlaat is Mark. Ik vind dat behoorlijk onprofessioneel en onsympathiek. Juist op zijn leeftijd zou je iets anders verwachten. Als dit zijn houding is, 'my way or the high way', dan vraag ik me af of dat een fijne figuur is voor in de kleedkamer. Zeker voor een seizoen in de eredivisie waarbij ik toch wel mijn vraagtekens heb of hij daar ook zijn stempel kan drukken op de speelstijl.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op mei 19, 2026, 17:06:54
Citaat van: michello op mei 19, 2026, 16:01:57
Dan zijn dat ook gewoon de knaken toch? Bij twee jaar heb je zekerheid in je portemonnee en verdien je gewoonlijk ook minimaal 2x zoveel in totaal dan bij 1 seizoen.

Tuurlijk gaat dat om knaken. Had je hem een 2 jarig contract gegeven voor 5 ipv 10k per maand dan had hij dat echt niet gedaan.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 19, 2026, 19:18:52
Citaat van: michello op mei 19, 2026, 15:43:59
Mark zijn portemonnee is voor hem belangrijker dan clubliefde. Dat mag uiteraard, maar dat is de enige reden dat hij niet heeft bijgetekend.
clubliefde moet van 2 kanten komen. Mark wou 2 jaar en wou 20% inleveren. Geld waren ze uitgekomen maar die opties in 2 e jaar waren niet te doen. Je zal een poot breken dan had alles weggeweest. Als Lars n? gewoon zegt ik wil niet met jou verder is ook een eerlijk antwoord
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op mei 19, 2026, 20:40:57
Citaat van: sunderland op mei 19, 2026, 19:18:52
clubliefde moet van 2 kanten komen. Mark wou 2 jaar en wou 20% inleveren. Geld waren ze uitgekomen maar die opties in 2 e jaar waren niet te doen. Je zal een poot breken dan had alles weggeweest. Als Lars n? gewoon zegt ik wil niet met jou verder is ook een eerlijk antwoord

Het lijkt mij dat Cambuur zulke blessures gewoon verzekert heeft toch?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Inferno-058 op mei 19, 2026, 21:31:42
Citaat van: sunderland op mei 19, 2026, 19:18:52
clubliefde moet van 2 kanten komen. Mark wou 2 jaar en wou 20% inleveren. Geld waren ze uitgekomen maar die opties in 2 e jaar waren niet te doen. Je zal een poot breken dan had alles weggeweest. Als Lars n? gewoon zegt ik wil niet met jou verder is ook een eerlijk antwoord
2e jaar betekent ook een jaar salaris erbij natuurlijk en dat voor een speler die al op leeftijd is
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: diekhuzen op mei 20, 2026, 08:40:04
Citaat van: papier op mei 19, 2026, 17:05:25
De enige die zich daar over uitlaat is Mark. Ik vind dat behoorlijk onprofessioneel en onsympathiek. Juist op zijn leeftijd zou je iets anders verwachten. Als dit zijn houding is, 'my way or the high way', dan vraag ik me af of dat een fijne figuur is voor in de kleedkamer. Zeker voor een seizoen in de eredivisie waarbij ik toch wel mijn vraagtekens heb of hij daar ook zijn stempel kan drukken op de speelstijl.

:y
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 20, 2026, 09:06:38
Het lijkt wel of men hier denkt dat er beteren op het middenveld komen dan Mark. Nou dat kun je wel vergeten. In de eredivisie krijg je juist meer ruimte.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op mei 20, 2026, 09:34:50
Citaat van: sunderland op mei 20, 2026, 09:06:38
Het lijkt wel of men hier denkt dat er beteren op het middenveld komen dan Mark. Nou dat kun je wel vergeten. In de eredivisie krijg je juist meer ruimte.

Ja, zonde dat hij gaat. Ergens hoop ik nog op een wonder.

Maar, ik vind het wel jammer dat Diemers zo in de media communiceert. Dat is niet nodig.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op mei 20, 2026, 10:24:51
Citaat van: sunderland op mei 20, 2026, 09:06:38
Het lijkt wel of men hier denkt dat er beteren op het middenveld komen dan Mark. Nou dat kun je wel vergeten. In de eredivisie krijg je juist meer ruimte.

En juist dan kan Mark het bij lange na niet belopen.  :y
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gasgeve op mei 20, 2026, 12:29:43
Citaat van: Galdiano op mei 20, 2026, 10:24:51
En juist dan kan Mark het bij lange na niet belopen.  :y
2 defensieve lopers erachter en je hebt een perfect middenveld. Je ziet bij Ajax wat een middenveld doet, wat geen creativiteit heeft.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 20, 2026, 12:56:10
Citaat van: Gasgeve op mei 20, 2026, 12:29:43
2 defensieve lopers erachter en je hebt een perfect middenveld. Je ziet bij Ajax wat een middenveld doet, wat geen creativiteit heeft.
Mark zijn statistieken zeggen dat hij vorig jaar soms op 13 km zat wat heel veel is. Chery heeft minder bij nec.
Wat Galdiano ( die een grote fan is) bedoelt is dat 3/4 van de eredivisie uit de omschakeling speelt met veel lopende middenvelders. Ploegen als Sparta en Fortuna, Utrecht is verschrikkelijk om te zien als ze hier spelen. Je hebt veel meer balbezit en denkt goed te spelen maar uit een tegenaanval is het raak. Hedendaagse voetbal
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op mei 20, 2026, 13:42:03
Ik gun Mark nog een heel mooie club, want een club die zo omgaat met spelers die veel hebben betekend en bijgedragen terug te keren naar het hoogste nivo is in mijn beleving behhorlijk onbeschoft. Maar eens afwachten hoe Lambooij  een eredivisie waardige selectie op het veld denkt te krijgen. Zal mij.niet verwonderen dat er straks een veredeld jeugdteam staat en aangevuld met wat oude spelers die volledig opgetraind moeten worden.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op mei 20, 2026, 13:49:11
Citaat van: sunderland op mei 20, 2026, 12:56:10
Mark zijn statistieken zeggen dat hij vorig jaar soms op 13 km zat wat heel veel is. Chery heeft minder bij nec.
Wat Galdiano ( die een grote fan is) bedoelt is dat 3/4 van de eredivisie uit de omschakeling speelt met veel lopende middenvelders. Ploegen als Sparta en Fortuna, Utrecht is verschrikkelijk om te zien als ze hier spelen. Je hebt veel meer balbezit en denkt goed te spelen maar uit een tegenaanval is het raak. Hedendaagse voetbal

Je moet toch ook niet lopen om het lopen. Heb Diemers veel meters zien maken hoor, maar ook best wat meters achter mensen aan en die haalde hij dan niet bij. Dat is niet erg want daar ligt niet zijn kracht denk ik maar ik denk ook dat je daar in de eredivisie niet mee wegkomt. Of we een betere voetballer krijgen dan Diemers op het middenveld betwijfel ik ook. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat we een middenvelder krijgen die beter past binnen de speelstijl/wat gevraagd wordt. Iemand die voetballend minder is kan van meer waarde zijn. In de KKD kom je daarmee weg, in de eredivisie niet. Maar goed, dat is mijn mening.

Verder maar een slotje wmb.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Poetser op mei 20, 2026, 14:11:01
Citaat van: Vlampiep op mei 20, 2026, 13:42:03
Ik gun Mark nog een heel mooie club, want een club die zo omgaat met spelers die veel hebben betekend en bijgedragen terug te keren naar het hoogste nivo is in mijn beleving behhorlijk onbeschoft. Maar eens afwachten hoe Lambooij  een eredivisie waardige selectie op het veld denkt te krijgen. Zal mij.niet verwonderen dat er straks een veredeld jeugdteam staat en aangevuld met wat oude spelers die volledig opgetraind moeten worden.

:_schater :_schater :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op mei 20, 2026, 18:34:06
Citaat van: Vlampiep op mei 20, 2026, 13:42:03
Ik gun Mark nog een heel mooie club, want een club die zo omgaat met spelers die veel hebben betekend en bijgedragen terug te keren naar het hoogste nivo is in mijn beleving behhorlijk onbeschoft.

Onbeschoft zelfs :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op mei 20, 2026, 18:36:15
Ik vind het jammer dat Diemers weggaat, maar Diemers maakt de keuze niet verder onderhandelen. Niet de club.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 20, 2026, 18:40:50
Citaat van: Poetser op mei 20, 2026, 14:11:01
:_schater :_schater :_schater
:_schater :_schater :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op mei 21, 2026, 10:22:20
Citaat van: Bankzitter op mei 20, 2026, 18:36:15
Ik vind het jammer dat Diemers weggaat, maar Diemers maakt de keuze niet verder onderhandelen. Niet de club.
Financieel waren ze er wel uitgekomen, ondanks dat spelers op het hoogste nivo meer behoren te verdienen dan in de KKD.
Het 2 jarig contract lijkt mij voor een super fitte speler een niet onhaalbare eis.
Lambooij wil de grote jongen uithangen vanwege een paar prima aan en verkopen, maar als er een grote club voor hem langs komt is Lambooij ook weg. Een fitte  speler van het nivo Dieners zal onhaalbaar worden.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: diekhuzen op mei 21, 2026, 12:47:03
Mark wil de grote jongen uithangen en er zit inmiddels wel een soort patroon in het jaarlijkse onderhandelen over zijn salaris. Laat hem lekker bij Emmen gaan spelen. Wij kunnen ons beter richten op spelers die zich niet groter wanen dan de club.

Verder heeft Mark het de afgelopen twee seizoenen fantastisch gedaan en had ik hem ook graag zien blijven. Maar hoe het de laatste tijd gaat, begint wel vervelend te worden
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op mei 21, 2026, 13:28:06
Citaat van: diekhuzen op mei 21, 2026, 12:47:03
Mark wil de grote jongen uithangen en er zit inmiddels wel een soort patroon in het jaarlijkse onderhandelen over zijn salaris. Laat hem lekker bij Emmen gaan spelen. Wij kunnen ons beter richten op spelers die zich niet groter wanen dan de club.

Verder heeft Mark het de afgelopen twee seizoenen fantastisch gedaan en had ik hem ook graag zien blijven. Maar hoe het de laatste tijd gaat, begint wel vervelend te worden
dat laatste ben ik het helemaal mee eens.
Als je 3 x een afspraak hebt en 3 x te horen krijgt , alleen een contract voor 1 jaar. Een 2e met allerlei mitsen en maren.

Je geeft duidelijk aan , je wilt een contract voor 2 jaar.

Een gesprek heeft dan alleen zin als je als club ook die 2 jaar echt wilt aanbieden. Anders is dat gesprek niet meer nodig.

Wees als club anders gewoon veel duidelijke.

Ik begin het ook zeer vervelend te vinden dat de club hier niet beter mee is omgegaan.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Voorstopper op mei 21, 2026, 13:45:22
Citaat van: zeewolde op mei 21, 2026, 13:28:06
dat laatste ben ik het helemaal mee eens.
Als je 3 x een afspraak hebt en 3 x te horen krijgt , alleen een contract voor 1 jaar. Een 2e met allerlei mitsen en maren.

Je geeft duidelijk aan , je wilt een contract voor 2 jaar.

Een gesprek heeft dan alleen zin als je als club ook die 2 jaar echt wilt aanbieden. Anders is dat gesprek niet meer nodig.

Wees als club anders gewoon veel duidelijke.

Ik begin het ook zeer vervelend te vinden dat de club hier niet beter mee is omgegaan.

Want jij was erbij?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Gabster op mei 21, 2026, 14:02:29
Waar is het slotje?

Herhaling van zetten, hergebruik van woorden? Diemers is weg.

Move on!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wacko jacko op mei 21, 2026, 15:54:30
Citaat van: zeewolde op mei 21, 2026, 13:28:06
dat laatste ben ik het helemaal mee eens.
Als je 3 x een afspraak hebt en 3 x te horen krijgt , alleen een contract voor 1 jaar. Een 2e met allerlei mitsen en maren.

Je geeft duidelijk aan , je wilt een contract voor 2 jaar.

Een gesprek heeft dan alleen zin als je als club ook die 2 jaar echt wilt aanbieden. Anders is dat gesprek niet meer nodig.

Wees als club anders gewoon veel duidelijke.

Ik begin het ook zeer vervelend te vinden dat de club hier niet beter mee is omgegaan.

Diemers lekker laten voetballen bij Frisia volgend seizoen landelijk vierde klasse D  _O_
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op mei 21, 2026, 16:32:33
Citaat van: wacko jacko op mei 21, 2026, 15:54:30
:_schaterDiemers lekker laten voetballen bij Frisia volgend seizoen landelijk vierde klasse D  _O_

Mooi naar zijn en jouw ouwe cluppie :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op mei 21, 2026, 17:44:15
Citaat van: diekhuzen op mei 21, 2026, 12:47:03
Mark wil de grote jongen uithangen en er zit inmiddels wel een soort patroon in het jaarlijkse onderhandelen over zijn salaris. Laat hem lekker bij Emmen gaan spelen. Wij kunnen ons beter richten op spelers die zich niet groter wanen dan de club.
Verder heeft Mark het de afgelopen twee seizoenen fantastisch gedaan en had ik hem ook graag zien blijven. Maar hoe het de laatste tijd gaat, begint wel vervelend te worden
Als jouw werkgever met het voorstel komt 30 % van je salaris in te leveren , ondanks dat je bovengemiddeld hebt gepresteerd, zou jij dan uit liefde voor het bedrijf willen blijven ?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Poetser op mei 21, 2026, 18:13:09
Citaat van: Vlampiep op mei 21, 2026, 17:44:15
Als jouw werkgever met het voorstel komt 30 % van je salaris in te leveren , ondanks dat je bovengemiddeld hebt gepresteerd, zou jij dan uit liefde voor het bedrijf willen blijven ?

Je kan de voetballerij niet vergelijken met een ieder andere bedrijfstak
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op mei 21, 2026, 19:06:06
Citaat van: Poetser op mei 21, 2026, 18:13:09
Je kan de voetballerij niet vergelijken met een ieder andere bedrijfstak
Ben benieuwd hoe jij het verschil dan wilt omschrijven.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Delfzijl/Cambuur op mei 21, 2026, 19:15:07
Citaat van: Gabster op mei 21, 2026, 14:02:29
Waar is het slotje?

Herhaling van zetten, hergebruik van woorden? Diemers is weg.

Move on!

Slotje komt nog niet.... als je het niet meer wilt lezen sla je het over. Als anderen er nog over willen praten...prima toch, het houd vanzelf op.
Gr. Delfzijl/Cambuur.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 21, 2026, 20:15:36
Citaat van: Vlampiep op mei 21, 2026, 17:44:15
Als jouw werkgever met het voorstel komt 30 % van je salaris in te leveren , ondanks dat je bovengemiddeld hebt gepresteerd, zou jij dan uit liefde voor het bedrijf willen blijven ?
precies ! Overigens was hij tot 20% gegaan. Ging vooral over 2 e seizoen met mitsen en maren. Emmen kan hem wel gewoon betalen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Inferno-058 op mei 21, 2026, 20:21:36
Citaat van: Vlampiep op mei 21, 2026, 17:44:15
Als jouw werkgever met het voorstel komt 30 % van je salaris in te leveren , ondanks dat je bovengemiddeld hebt gepresteerd, zou jij dan uit liefde voor het bedrijf willen blijven ?
Je bent vergeten dat Diemers al een dik salaris had. En dan wil hij ook nog 2 jaren ipv 1. Hij had als "echte Leeuwarder" ook wel meer inlevingsvermogen kunnen tonen en akkoord gaan met 1 seizoen. Die man is op leeftijd...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op mei 21, 2026, 22:42:38
We kunnen ons geen 2 jaar een bankzitter veroorloven met een dik salaris. En die kans is niet ondenkbeeldig. Ben echt benieuwd of Diemers bij een andere eredivisieclub 2 jaar kan tekenen of zijn hand toch heeft overspeeld.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op mei 21, 2026, 22:50:06
Dat zou een luxe probleem zijn geweest. Middenvelders die Diemers uit de basis kunnen spelen zijn topspelers voor ons.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wagen306 op mei 22, 2026, 07:06:00
Die spelers gaan er niet komen. Doet me heel veel denken aan cambuur 2.0, wat ook een grote sof werd.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Eewal op mei 22, 2026, 07:54:33
Citaat van: wagen306 op mei 22, 2026, 07:06:00
Die spelers gaan er niet komen. Doet me heel veel denken aan cambuur 2.0, wat ook een grote sof werd.
Het is zo makkelijk hier he, gewoon zo maar wat roepen...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op mei 22, 2026, 08:12:10
Een nieuw team is altijd spannend, dus ik snap de zenuwen wel. Nieuwe trainers zijn hier ook niet altijd even gelukkig.

Vorig seizoen heeft de scouting op iedere positie een betere gevonden dan de speler die vertrok. En dat geeft wel veel vertrouwen dat dit weer gaat lukken. Diemers vervangen zal wel erg lastig worden, met name de rol die hij als aanvoerder had.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op mei 22, 2026, 09:08:38
Citaat van: wagen306 op mei 22, 2026, 07:06:00
Die spelers gaan er niet komen.

Ow dat is wel kak. Laten we dan meteen maar stoppen.. Misschien wil De Graafschap nog ruilen?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op mei 22, 2026, 09:12:52
Citaat van: Bankzitter op mei 22, 2026, 08:12:10
Een nieuw team is altijd spannend, dus ik snap de zenuwen wel. Nieuwe trainers zijn hier ook niet altijd even gelukkig.

Vorig seizoen heeft de scouting op iedere positie een betere gevonden dan de speler die vertrok. En dat geeft wel veel vertrouwen dat dit weer gaat lukken. Diemers vervangen zal wel erg lastig worden, met name de rol die hij als aanvoerder had.

Want we hebben geweldige spitsen aangetrokken? Het is niet altijd feest we duimen voor een goede selectie
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Eewal op mei 22, 2026, 09:29:08
We zijn gepromoveerd, hebben kapitaal in de selectie en alsnog is er bij een aantal volledig wantrouwen tov het gevoerde beleid. Vreselijk gewoon.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op mei 22, 2026, 09:55:26
Citaat van: Oud Cambuur op mei 22, 2026, 09:12:52
Want we hebben geweldige spitsen aangetrokken? Het is niet altijd feest we duimen voor een goede selectie

Dit lijkt mij het enige manco van Lambooij op dit moment. Scorende spitsen aantrekken.
Met alle respect voor Romeny, maar die zou ons ook niet direct beter maken voorin.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: papier op mei 22, 2026, 10:00:33
Citaat van: Galdiano op mei 22, 2026, 09:55:26
Dit lijkt mij het enige manco van Lambooij op dit moment. Scorende spitsen aantrekken.
Met alle respect voor Romeny, maar die zou ons ook niet direct beter maken voorin.

Ik denk dat hij ons juist wel direct beter zou maken. Juist vanwege het feit dat we al tijden geen fatsoenlijke spits hebben. Er is namelijk niet zoveel nodig om erop vooruit te gaan op die positie.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op mei 22, 2026, 10:07:25
Citaat van: Oud Cambuur op mei 22, 2026, 09:12:52
Want we hebben geweldige spitsen aangetrokken? Het is niet altijd feest we duimen voor een goede selectie

Ja, ook vd Sande was beter dan Afolabi.
Verder
Mulder vs Mercera
Baoef vs vMullem
Amofa vs Nieling
Sj?strand vs Pauwels
Ferah vs Balk

Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: diekhuzen op mei 22, 2026, 10:26:43
Citaat van: Vlampiep op mei 21, 2026, 17:44:15
Als jouw werkgever met het voorstel komt 30 % van je salaris in te leveren , ondanks dat je bovengemiddeld hebt gepresteerd, zou jij dan uit liefde voor het bedrijf willen blijven ?

Absoluut niet. Gaat erom dat Mark zich constant profileert als clubman, maar jaarlijks drama creert over salaris.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: rvw op mei 22, 2026, 10:32:15
Mark roept maar over zijn contractduur, laat hem openheid van zaken geven over zijn salaris , dan kunnen we een mening hebben. Denk dat Mark zichzelf te groot vind. Ben er niet rouwig om als hij vertrekt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op mei 22, 2026, 11:34:26
Citaat van: diekhuzen op mei 22, 2026, 10:26:43
Absoluut niet. Gaat erom dat Mark zich constant profileert als clubman, maar jaarlijks drama creert over salaris.
Dat kan je voorkomen door een contract voor meerdere jaren te geven. En wat ik al eens eerder zei, het ging niet om geld maar om zekerheid.
Maar Mark gaat weg en nog hebben we het er nog over en wordt een speler als een halve crimineel afgeschilderd omdat hij een goed salaris verdiend.
Ik dit vind het respectloos richting onze aanvoerder die 2 seizoenen alles speelde en altijd 1 van de besten was op het veld...maar goed wie ben ik he...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op mei 22, 2026, 11:53:39
Citaat van: rvw op mei 22, 2026, 10:32:15
Mark roept maar over zijn contractduur, laat hem openheid van zaken geven over zijn salaris , dan kunnen we een mening hebben. Denk dat Mark zichzelf te groot vind. Ben er niet rouwig om als hij vertrekt.
Mark verdiende 240K per jaar en moest 30% inleveren met een 1 jarig contract(eerste aanbod) die stond haaks op wat er in januari gezegd werd(dat ze graag de toekomst met Mark in wilden) toekomst is niet 1 jaar in mijn optiek. En daarnaast wilde Mark financieel inleveren maar wel voor een meerjarig contract.
En het trucje van zoveel wedstrijden en automatisch verlengen kent Mark wel, daar zijn dit jaar ook een paar spelers stuk op gegaan....
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: diekhuzen op mei 22, 2026, 13:03:56
Citaat van: Derkx R.H. op mei 22, 2026, 11:34:26
Dat kan je voorkomen door een contract voor meerdere jaren te geven. En wat ik al eens eerder zei, het ging niet om geld maar om zekerheid.
Maar Mark gaat weg en nog hebben we het er nog over en wordt een speler als een halve crimineel afgeschilderd omdat hij een goed salaris verdiend.
Ik dit vind het respectloos richting onze aanvoerder die 2 seizoenen alles speelde en altijd 1 van de besten was op het veld...maar goed wie ben ik he...

Praat voor jezelf.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 22, 2026, 13:19:11
Citaat van: Derkx R.H. op mei 22, 2026, 11:34:26
Dat kan je voorkomen door een contract voor meerdere jaren te geven. En wat ik al eens eerder zei, het ging niet om geld maar om zekerheid.
Maar Mark gaat weg en nog hebben we het er nog over en wordt een speler als een halve crimineel afgeschilderd omdat hij een goed salaris verdiend.
Ik dit vind het respectloos richting onze aanvoerder die 2 seizoenen alles speelde en altijd 1 van de besten was op het veld...maar goed wie ben ik he...
helemaal eens en dit zijn gewoon de feiten! Maar sommigen willen dat niet snappen
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 22, 2026, 13:22:42
Citaat van: Galdiano op mei 22, 2026, 09:55:26
Dit lijkt mij het enige manco van Lambooij op dit moment. Scorende spitsen aantrekken.
Met alle respect voor Romeny, maar die zou ons ook niet direct beter maken voorin.
jonge wat zal jij straks teleurgesteld zijn. Als Romeny niet goed genoeg is. Het wordt een ratjetoe met veel buitenlanders en vooral jonge spelers.
En toch heb ik vertrouwen in Lambooij
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op mei 22, 2026, 15:09:09
Citaat van: sunderland op mei 22, 2026, 13:22:42
jonge wat zal jij straks teleurgesteld zijn. Als Romeny niet goed genoeg is. Het wordt een ratjetoe met veel buitenlanders en vooral jonge spelers.
En toch heb ik vertrouwen in Lambooij
Mooi dat jij al weet welke spelers er komen brand maar los zou ik zeggen
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 22, 2026, 15:21:51
Citaat van: Oud Cambuur op mei 22, 2026, 15:09:09
Mooi dat jij al weet welke spelers er komen brand maar los zou ik zeggen
waar staat dat, wat ik wel weet is dat we spelers als Romeny en Verkooijen niet kunnen betalen. Dus wat er uit de Nederlandse competitie komt moet je heel veel geluk mee hebben. Je kunt dus bij de grote buitenlandse clubs spelers uit jeugd teams halen en daar zal vast wel een parel tussen zitten
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op mei 22, 2026, 15:23:40
Citaat van: Derkx R.H. op mei 22, 2026, 11:53:39
En het trucje van zoveel wedstrijden en automatisch verlengen kent Mark wel, daar zijn dit jaar ook een paar spelers stuk op gegaan....

Dankzij dat 'trucje' gaan we gelukkig niet door met Djermoumi. Dus het werkt zo slecht nog niet voor de club.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 22, 2026, 15:29:47
Citaat van: Galdiano op mei 22, 2026, 15:23:40
Dankzij dat 'trucje' gaan we gelukkig niet door met Djermoumi. Dus het werkt zo slecht nog niet voor de club.
stond laatst heel stuk in de krant. Dkv verdient nog steeds aan die trucjes van 7 jaar terug. Dat is dan vooral bij spelers die weggaan Als middlesbrough wint krijgen we nog 1.5 ton voor Bangura?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Derkx R.H. op mei 22, 2026, 17:07:44
Citaat van: Galdiano op mei 22, 2026, 15:23:40
Dankzij dat 'trucje' gaan we gelukkig niet door met Djermoumi. Dus het werkt zo slecht nog niet voor de club.
Voor de club niet, maar Mark is de club niet voor zover ik weet...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op mei 23, 2026, 08:50:48
Citaat van: Derkx R.H. op mei 22, 2026, 11:34:26
Dat kan je voorkomen door een contract voor meerdere jaren te geven. En wat ik al eens eerder zei, het ging niet om geld maar om zekerheid.
Maar Mark gaat weg en nog hebben we het er nog over en wordt een speler als een halve crimineel afgeschilderd omdat hij een goed salaris verdiend.
Ik dit vind het respectloos richting onze aanvoerder die 2 seizoenen alles speelde en altijd 1 van de besten was op het veld...maar goed wie ben ik he...
[/quote _O_ _O_ _O_ _O_
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op mei 23, 2026, 09:30:44
Jongens .....hij is weg
Hoeveel pagina s gaan we nog over hem schijven????
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Korezev op mei 23, 2026, 11:59:15
Citaat van: Specuveter op mei 23, 2026, 09:30:44
Jongens .....hij is weg
Hoeveel pagina s gaan we nog over hem schijven????
Ik denk heel veel, alleen het is allemaal zo onzinnig, hij is weg en blijft weg en iedereen mag een mening hebben, maar het zal er niets aan veranderen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Geelblauwstiens op mei 23, 2026, 14:39:35
Mark Payne is ook weg, hoe zou het daarmee zijn?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Cor op mei 23, 2026, 15:26:56
Meestal werd er wel gevraagd om een slotje als het einde oefening was
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op mei 23, 2026, 18:48:00
Slotje op dit topic en door dat oeverloze gelul om niks weg er mee.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op mei 23, 2026, 19:06:52
Mooi dat een aantal niet bepalen wat ze wel en niet belangrijk vinden op,dot forum.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Delfzijl/Cambuur op mei 23, 2026, 23:26:35
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op mei 21, 2026, 19:15:07
Slotje komt nog niet.... als je het niet meer wilt lezen sla je het over. Als anderen er nog over willen praten...prima toch, het houd vanzelf op.
Gr. Delfzijl/Cambuur.

Zoals al eerder gezegd......
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 24, 2026, 01:32:52
Citaat van: Geelblauwstiens op mei 23, 2026, 14:39:35
Mark Payne is ook weg, hoe zou het daarmee zijn?
moet je zijn beste maat vragen, die woont in Leeuwarden en was 4 maanden terug nog bij hem. Volgens mij goed.. wat een drive had Mark
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op mei 24, 2026, 09:24:46
Citaat van: Derkx R.H. op mei 22, 2026, 11:34:26
Dat kan je voorkomen door een contract voor meerdere jaren te geven. En wat ik al eens eerder zei, het ging niet om geld maar om zekerheid.
Maar Mark gaat weg en nog hebben we het er nog over en wordt een speler als een halve crimineel afgeschilderd omdat hij een goed salaris verdiend.
Ik dit vind het respectloos richting onze aanvoerder die 2 seizoenen alles speelde en altijd 1 van de besten was op het veld...maar goed wie ben ik he...
Wij binne van un andere generaasie Derkx, dus  laat gaan en su soeke ut mar mooi uut.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: diekhuzen op mei 24, 2026, 12:13:42
Alles begint bij goed lezen en niet voor een ander invullen  :wall
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op mei 24, 2026, 14:49:02
Citaat van: diekhuzen op mei 24, 2026, 12:13:42
Alles begint bij goed lezen en niet voor een ander invullen  :wall
alles begint met respect en feiten  :_spank
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Beul B op mei 24, 2026, 15:19:55
Gaat Mark Diemers dan weg bij Cambuur???
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op mei 24, 2026, 16:41:08
Citaat van: sunderland op mei 24, 2026, 14:49:02
alles begint met respect en feiten  :_spank

Alles eindigt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Delfzijl/Cambuur op mei 24, 2026, 16:51:40
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op mei 24, 2026, 16:41:08
Alles eindigt.

Slotje dan maar? :insane
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op mei 24, 2026, 17:18:36
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op mei 24, 2026, 16:51:40
Slotje dan maar? :insane

:proost
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lowieke op mei 28, 2026, 07:07:01
Maarten de Roon 35, weer terug in oranje na een uitstekend seizoen. Leeftijd zegt lang niet alles.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op mei 28, 2026, 09:14:07
En Ronaldo nog naar het WK op zijn 41e.
Plat is 39, hij kan zichzelf nog wel opstellen!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Korezev op mei 28, 2026, 09:17:20
Citaat van: Lowieke op mei 28, 2026, 07:07:01
Maarten de Roon 35, weer terug in oranje na een uitstekend seizoen. Leeftijd zegt lang niet alles.
Wat heeft dat met Diemers te maken?
Koeman is zo eigenwijs dat hij alleen maar spelers selecteert die uit zijn hand eten.
Als hij over 4 jaar nog bondscoach, wat god verhoedde, dan zou nog 80% van deze selectie weer geselecteerd worden
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Inferno-058 op mei 28, 2026, 11:12:06
Citaat van: Lowieke op mei 28, 2026, 07:07:01
Maarten de Roon 35, weer terug in oranje na een uitstekend seizoen. Leeftijd zegt lang niet alles.
Dat zijn uitzonderingen. Meeste oudere voetballers zijn gewoon op...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lowieke op mei 28, 2026, 12:11:15
De meesten wel misschien, maar toch ook een aantal niet. Je moet dat per speler bekijken. De meeste mannen zijn niet geschikt om profvoetballer te worden, maar om ze daarom dan allemaal maar af te schrijven...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op juni 15, 2026, 18:19:01
Hoe denkt Pieter Kooi over Mark?

Ofwel is er nog een kleine kans dat hij wel blijft?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Cor op juni 15, 2026, 19:04:50
Citaat van: zeewolde op juni 15, 2026, 18:19:01
Hoe denkt Pieter Kooi over Mark?

Ofwel is er nog een kleine kans dat hij wel blijft?

Mag toch hopen dat hij zich niet ook nog een keer met het spelersbeleid gaat bemoeien
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: debaas058 op juni 15, 2026, 19:37:39
Citaat van: zeewolde op juni 15, 2026, 18:19:01
Hoe denkt Pieter Kooi over Mark?

Ofwel is er nog een kleine kans dat hij wel blijft?

Bemoeit hij zich niet mee, gelukkig.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: wacko jacko op juni 15, 2026, 21:53:57
Citaat van: zeewolde op juni 15, 2026, 18:19:01
Hoe denkt Pieter Kooi over Mark?

Ofwel is er nog een kleine kans dat hij wel blijft?

Mag hopen dat dit een gepasseerd station is. Diemers was te nadrukkelijk aanwezig in het veld.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Vlampiep op juni 17, 2026, 19:50:16
Citaat van: wacko jacko op juni 15, 2026, 21:53:57
Mag hopen dat dit een gepasseerd station is. Diemers was te nadrukkelijk aanwezig in het veld.
8P  :?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Delfzijl/Cambuur op juni 17, 2026, 20:22:40
Citaat van: wacko jacko op juni 15, 2026, 21:53:57
Mag hopen dat dit een gepasseerd station is. Diemers was te nadrukkelijk aanwezig in het veld.

Das vaak zo als je de beste bent op het veld :D
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Andy King op juni 17, 2026, 22:28:22
Het duurt wel lang voordat er nieuws is over Diemers en een nieuwe club. Of speelt er toch nog wat?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 18, 2026, 11:07:26
Hij wil 2 jaar en een vorstelijk salaris en in liefst met het gezin Leeuwarden wonen?
Hoge eisen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op juni 18, 2026, 11:29:42
Citaat van: Bankzitter op juni 18, 2026, 11:07:26
Hij wil 2 jaar en een vorstelijk salaris en in liefst met het gezin Leeuwarden wonen?
Hoge eisen.
Welk vorstelijk salaris?
Nergens gelezen dat hij meer wil verdienen.

En dan nogmaals ,wil je nieuwe spelers met ervaring EN kwaliteit dan zul je ook zulke salarissen moeten betalen.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op juni 18, 2026, 11:36:35
Traint elke ochtend voor zichzelf met Remco Balk op blauw wit complex
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: kapseltje op juni 18, 2026, 14:50:35
Citaat van: zeewolde op juni 18, 2026, 11:29:42
Welk vorstelijk salaris?
Nergens gelezen dat hij meer wil verdienen.

En dan nogmaals ,wil je nieuwe spelers met ervaring EN kwaliteit dan zul je ook zulke salarissen moeten betalen.
Mensen willen graag zeggen dat hij een vorstelijk salaris wil.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 18, 2026, 15:29:09
Citaat van: zeewolde op juni 18, 2026, 11:29:42
Welk vorstelijk salaris?
Nergens gelezen dat hij meer wil verdienen.

En dan nogmaals ,wil je nieuwe spelers met ervaring EN kwaliteit dan zul je ook zulke salarissen moeten betalen.
precies dat! Als het maar negatief klinkt. Vind het zo dom
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Inferno-058 op juni 18, 2026, 18:19:25
Citaat van: zeewolde op juni 18, 2026, 11:29:42
Welk vorstelijk salaris?
Nergens gelezen dat hij meer wil verdienen.

En dan nogmaals ,wil je nieuwe spelers met ervaring EN kwaliteit dan zul je ook zulke salarissen moeten betalen.
Wie zegt dat je meer moet verdienen om een vorstelijk salaris te hebben? Hij had al 2 seizoenen (!) lang een vorstelijk salaris
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: zeewolde op juni 18, 2026, 18:41:53
Hij had een goed salaris.

Iedere eredivisieclub behalve Telstar heeft wel 1 of meer met een dergelijk salaris.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Galdiano op juni 19, 2026, 14:29:10
Er is door Cambuur officieel afscheid genomen van Mark op de socials.
Is de discussie over verlenging ook gelijk klaar.

Bedankt Mark voor de inzet de afgelopen 2 seizoen. Het ga je goed.  :thumbsup
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: sunderland op juni 19, 2026, 14:42:51
Citaat van: Galdiano op juni 19, 2026, 14:29:10
Er is door Cambuur officieel afscheid genomen van Mark op de socials.
Is de discussie over verlenging ook gelijk klaar.

Bedankt Mark voor de inzet de afgelopen 2 seizoen. Het ga je goed.  :thumbsup
blij mee h?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bens op juni 19, 2026, 14:53:47
Ik vindt het jammer.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lowieke op juni 19, 2026, 15:34:58
Citaat van: Inferno-058 op juni 18, 2026, 18:19:25
Wie zegt dat je meer moet verdienen om een vorstelijk salaris te hebben? Hij had al 2 seizoenen (!) lang een vorstelijk salaris

We zijn met hem gepromoveerd, als we dat zonder hem niet hadden gedaan, wat volgens mij zomaar had gekund, dan was hij zijn vorstelijk salaris meer dan waard.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 19, 2026, 17:19:55
Het was ook geen kritiek van mij, hij mag vragen wat hij wil. Feit is dat clubs nog niet toehappen. Ik was blij met Mark als aanvoerder als ex-jeugdspeler en Leeuwarder.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Andy King op juni 19, 2026, 18:59:14
Tsja, we kennen niet het hele verhaal. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Verder niet echt een vrolijk interview.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Inferno-058 op juni 21, 2026, 10:38:02
Citaat van: Lowieke op juni 19, 2026, 15:34:58
We zijn met hem gepromoveerd, als we dat zonder hem niet hadden gedaan, wat volgens mij zomaar had gekund, dan was hij zijn vorstelijk salaris meer dan waard.
Klopt maar dat is achteraf. Voor hetzelfde geld raakte hij aan het begin zoals Arjen Robben geblesseerd en heb je er helemaal niks aan maar moet je de beste man wel vorstelijk uitbetalen en dat terwijl de club financi?le middelen hard nodig heeft.

De waarheid ligt ergens in het midden. Beide partijen hadden water bij de wijn moeten doen. Volgens mij was de insteek van de club om gewoon te verlengen met een jaar...
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: okkele op juni 21, 2026, 10:49:18
Citaat van: Inferno-058 op juni 21, 2026, 10:38:02
Volgens mij was de insteek van de club om gewoon te verlengen met een jaar...

ja.
1 jaar en iets salaris inleveren.
beide opties zijn reden genoeg om dat niet te accepteren voor diemers.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Korezev op juni 21, 2026, 11:54:57
We hebben het nu wel genoeg gehad over meneer Diemers, hij is afgehaakt, de wedstrijden die komen gaan gewoon door, ook zonder meneer Diemers.
Graag een slot op dit onderwerp
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Oud Cambuur op juni 21, 2026, 12:05:19
Zo lang dat hij nog nergens getekend heeft kan meneer Diemers altijd nog bij Cambuur tekenen al is de kans zeer klein dus zie het nut van  een slotje op dit onderwerp niet
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: De Gast op juni 21, 2026, 12:08:18
Mooi open laten. Je helft niet te lezen of reageren.
Ben zeer benieuwd waar hij terecht komt.
Gepiekt op het juiste moment, belofte waargemaakt en voor altijd een helden status.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Lore op juni 21, 2026, 12:41:20
Citaat van: De Gast op juni 21, 2026, 12:08:18
Mooi open laten. Je helft niet te lezen of reageren.
Ben zeer benieuwd waar hij terecht komt.
Gepiekt op het juiste moment, belofte waargemaakt en voor altijd een helden status.

Ja, ik ook. En zou het toch stiekem ergens pijnlijk vinden als hij bij een andere club in de eredivisie terecht komt.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Specuveter op juni 21, 2026, 12:56:39
Zou me niks verbazen als hij naar Emmen gaat...
Te berijden en Emmen is wel goed bezig op de markt met oa Breij
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op juni 21, 2026, 13:30:51
Citaat van: De Gast op juni 21, 2026, 12:08:18
Gepiekt op het juiste moment, belofte waargemaakt en voor altijd een helden status.

Heldenstatus zal voor iedereen anders zijn.

Ik ben benieuwd of hij in favorietenlijstjes terugkomt over een jaar of 10. BIJ MIJ zal dat in ieder geval niet zo zijn. Daarvoor heeft hij OP MIJ veel te weinig indruk achtergelaten.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 21, 2026, 15:57:11
Dan vraag me af wat je meer moet doen dan Diemers hier heeft gepresteerd. Zo vaak promoveren we niet.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: okkele op juni 21, 2026, 16:00:09
je zegt het ook goed.
WE zijn gepromoveerd, niet diemers.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: YellowBlue op juni 21, 2026, 16:00:32
Citaat van: Bankzitter op juni 21, 2026, 15:57:11
Dan vraag me af wat je meer moet doen dan Diemers hier heeft gepresteerd. Zo vaak promoveren we niet.
goede speler. Maar nu moeten we niet gaan doen dat hij dat in zijn eentje voor elkaar heeft gekregen..
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Bankzitter op juni 21, 2026, 16:04:36
Onderschat zijn rol niet als aanvoerder? hj maakt van zijn missie de missie van al die bijeengeraapte spelers. Niemand geloofde in promotie na de voorberreiding,
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Delamere op juni 21, 2026, 16:11:52
Citaat van: Bankzitter op juni 21, 2026, 15:57:11
Dan vraag me af wat je meer moet doen dan Diemers hier heeft gepresteerd. Zo vaak promoveren we niet.
Ieder z?n mening.
Baouf, Ferrah, Amofa, Sj?strand en dan Diemers. Hij komt dit seizoen net in m?n top vijf.
In mijn lijstjes van alles opeisen, op de grond liggen, zijn man laten lopen en de Popie Jopie uithangen staat hij wel stevig op 1.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 21, 2026, 18:14:20
Citaat van: Delamere op juni 21, 2026, 16:11:52
Ieder z?n mening.
Baouf, Ferrah, Amofa, Sj?strand en dan Diemers. Hij komt dit seizoen net in m?n top vijf.
In mijn lijstjes van alles opeisen, op de grond liggen, zijn man laten lopen en de Popie Jopie uithangen staat hij wel stevig op 1.

Hij staat wel in jouw top 5 :_schater
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 21, 2026, 18:15:03
In gesprek met graafschap?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Beul B op juni 21, 2026, 20:48:04
Het was een tijdje rustig. Maar nu beginnen die discussies weer opnieuw tussen de voor- en tegenstanders. De argumenten kennen we nu wel een keer. Doorgaan met de spelers die we nu hebben en nog krijgen. Dat is wel 10x belangrijker.
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Delamere op juni 21, 2026, 20:59:29
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 21, 2026, 18:14:20
Hij staat wel in jouw top 5 :_schater
Ja, dus?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Delamere op juni 21, 2026, 21:00:33
Citaat van: Beul B op juni 21, 2026, 20:48:04
Het was een tijdje rustig. Maar nu beginnen die discussies weer opnieuw tussen de voor- en tegenstanders. De argumenten kennen we nu wel een keer. Doorgaan met de spelers die we nu hebben en nog krijgen. Dat is wel 10x belangrijker.
Eens! En door!
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: upweer op juni 21, 2026, 22:17:14
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 21, 2026, 18:15:03
In gesprek met graafschap?

Prima toch?
Titel: Re: Mark Diemers
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 22, 2026, 02:55:06
Citaat van: Delamere op juni 21, 2026, 20:59:29
Ja, dus?
Sorry ik las niet, ipv net