Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Mark Diemers

Gestart door fred, augustus 30, 2024, 17:13:24

Vorige topic - Volgende topic

sunderland

Citaat van: Galdiano op mei 07, 2026, 13:32:22
Liet nu soms al kinderlijk eenvoudig zijn mannetje lopen. In de eredivisie is het nog meer lopen. Al helemaal met het spel van Plat.
Ik denk dat wij hem niet gaan missen.

Ze laten hem echt niet zomaar gaan als er geen waardige opvolgers te kriigen zijn die wellicht ook nog eens goedkoper zijn.
neem jou serieus, behalve als het over Diemers gaat. Hij heeft ooit wat slechts over jou gezegd of iets aangedaan

zeewolde

Citaat van: fred op mei 07, 2026, 14:20:33
Doei.

Next  |:)

Lekker respectvol.

Volslagen belachelijke post van je

Galdiano

Citaat van: sunderland op mei 07, 2026, 14:41:52
neem jou serieus, behalve als het over Diemers gaat. Hij heeft ooit wat slechts over jou gezegd of iets aangedaan

Nee totaal niet.
Zoals zo vaak beschreven heeft hij niet aan mijn (te? hoge) verwachtingen voldaan.
Het niveau van Fortuna heeft hij hier geen enkel moment kunnen aantikken.
Heeft hierna zelfs bij Feyenoord en Hannover gespeeld op een behoorlijk hoog niveau dan kom je als grote speler binnen maar het viel mij tegen.

Met name het lopen, schieten en tempo draaien is mij tegengevallen.
Voetballen kan hij zeker.
Ik vind dat Diemers te weinig verdedigend loopt. Hij laat zijn man te makkelijk los. Daarnaast wordt hij alom geroemd om zijn schoten. Ik heb die veel te weinig gezien. De kansen lagen er absoluut maar dan draait of kapt hij weer. En als hij schiet is het 9 van de 10 keer recht op de keeper.
Hij legt ze echt te weinig in de hoekjes.
En dan dat oeverloos vertragen. Blijf eens op de poten staan, er is maar 1 tempo bij Mark. En dat blijft zo ongeacht de stand nu 1-0 0-2 of 2-2 is.

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Delamere

#1113
De dag waarvan je wist dat die zou komen?
Diemers heeft het hier uitstekend gedaan en heeft ontegenzeglijk een groot aandeel in de promotie gehad. Maar daarvoor kreeg hij ook een, voor KKD-begrippen, exorbitant salaris. Uiteindelijk Cambuur blij en hij blij.

Maar regeren is vooruitzien en dat is wat Lambooij lijkt te doen.
Diemers wordt nog dit jaar 33 en Cambuur zal de bal in de Eredivisie een stuk minder vaak hebben dan in de KKD. In balbezit zal Diemers nog een prima speler zijn, maar ook in de KKD viel me al op dat je zonder bal niet zo gek veel aan Diemers hebt. Niks eigenlijk. Dat gaat met het klimmen van de jaren niet meer beter worden vrees ik. En dan is het de vraag of je daar nog een meerjarig, en voor Cambuur begrippen torenhoog, contract tegenaan moet gooien. Sommigen denken van wel, en anderen weer niet. Ik begrijp Lambooij wel.

debaas058

Citaat van: Delamere op mei 07, 2026, 15:30:46
De dag waarvan je wist dat die zou komen?
Diemers heeft het hier uitstekend gedaan en heeft ontegenzeglijk een groot aandeel in de promotie gehad. Maar daarvoor kreeg hij ook een, voor KKD-begrippen, exorbitant salaris. Uiteindelijk Cambuur blij en hij blij.

Maar regeren is vooruitzien en dat is wat Lambooij lijkt te doen.
Diemers wordt nog dit jaar 33 en Cambuur zal de bal in de Eredivisie een stuk minder vaak hebben dan in de KKD. In balbezit zal Diemers nog een prima speler zijn, maar ook in de KKD viel me al op dat je zonder bal niet zo gek veel aan Diemers hebt. Niks eigenlijk. Dat gaat met het klimmen van de jaren niet meer beter worden vrees ik. En dan is het de vraag of je daar nog een meerjarig, en voor Cambuur begrippen torenhoog, contract tegenaan moet gooien. Sommigen denken van wel, en anderen weer niet. Ik begrijp Lambooi wel.

_O_
Against Modern Football ~ Cambuur Culture 2012

Derkx R.H.

#1115
Einde aan huwelijk Diemers en Cambuur

Mark Diemers gaat weg bij SC Cambuur. Hij heeft de stekker getrokken uit de gesprekken met de clubleiding. Daarmee komt na twee jaar een einde aan zijn periode bij Cambuur. Diemers gaat op zoek naar een nieuwe club.
Het contract van de Cambuuraanvoerder loopt over een maand af. Er zijn meerdere gesprekken geweest over contractverlenging, tot Diemers deze week besloot om die onderhandelingen te staken.

Meerjarig contract

De grootste struikelblok is de lengte van de aanbieding. De 32-jarige Leeuwarder wil zijn carri?re graag afsluiten bij de club waar hij ook begon en dus wilde hij het liefst een meerjarig nieuw contract tekenen.
"Ik was bereid om met de club mee te denken, maar de club wil niet verder gaan dan ??n jaar", laat Diemers weten vanaf Ibiza, waar hij met de spelers en trainers van Cambuur het seizoen afsluit. Zijn loon zou naar eigen zeggen bovendien met dertig procent dalen.
Technisch manager Lars Lambooij van Cambuur meldt dat in de aanbieding van de club wel een optie op een tweede jaar zat, die zou ingaan als Diemers een bepaald aantal wedstrijden zou spelen. Dat was voor de voetballer echter niet genoeg.


"Geweldige tijd"

De situatie kent alleen maar verliezers, want Lambooij en Cambuur hadden Diemers graag willen behouden. Maar dus niet tegen alle voorwaarden.
Zo eindigt het huwelijk tussen Diemers en Cambuur. Diemers doorliep de hele jeugdopleiding en maakte zijn debuut in het eerste in 2012. In dat seizoen werd Cambuur met Diemers kampioen, waarna hij zijn carri?re vervolgde bij FC Utrecht.
In 2024 kwam Diemers terug bij Cambuur. Bij het tekenen van het contract sprak hij uit om met Cambuur te willen promoveren en bij de Oldehove te willen staan. Dat maakte hij onlangs waar; de ploeg van trainer Henk de Jong werd tweede, promoveerde naar de eredivisie en afgelopen zondag werd het team gehuldigd op het Oldehoofsterkerkhof.
Ondanks de teleurstelling wil Diemers niet met modder gooien. "Ik heb een geweldige tijd gehad en zoveel liefde gevoeld van de mensen op de tribunes en op de werkvloer."

Poetser

Citaat van: Delamere op mei 07, 2026, 15:30:46
De dag waarvan je wist dat die zou komen?
Diemers heeft het hier uitstekend gedaan en heeft ontegenzeglijk een groot aandeel in de promotie gehad. Maar daarvoor kreeg hij ook een, voor KKD-begrippen, exorbitant salaris. Uiteindelijk Cambuur blij en hij blij.

Maar regeren is vooruitzien en dat is wat Lambooij lijkt te doen.
Diemers wordt nog dit jaar 33 en Cambuur zal de bal in de Eredivisie een stuk minder vaak hebben dan in de KKD. In balbezit zal Diemers nog een prima speler zijn, maar ook in de KKD viel me al op dat je zonder bal niet zo gek veel aan Diemers hebt. Niks eigenlijk. Dat gaat met het klimmen van de jaren niet meer beter worden vrees ik. En dan is het de vraag of je daar nog een meerjarig, en voor Cambuur begrippen torenhoog, contract tegenaan moet gooien. Sommigen denken van wel, en anderen weer niet. Ik begrijp Lambooij wel.

Mooi verwoord. Helemaal mee eens.

Tanjajeah

Zul je net zien dat Diemers naar een andere Eredivisieclub gaat en daar excelleert. Mocht het dan met Cambuur slecht gaan dan krijgt Lambooij dit recht in zijn gezicht.

Bernardo

Citaat van: Tanjajeah op mei 07, 2026, 15:53:38
Zul je net zien dat Diemers naar een andere Eredivisieclub gaat en daar excelleert. Mocht het dan met Cambuur slecht gaan dan krijgt Lambooij dit recht in zijn gezicht.

Die kans is best groot.

Arno A

Hij heeft zijn doel toch bereikt?! Promoveren met Cambuur.

En over zijn kwaliteiten . Beide seizoenen beste speler van de kkd.




Delamere

Citaat van: Tanjajeah op mei 07, 2026, 15:53:38
Zul je net zien dat Diemers naar een andere Eredivisieclub gaat en daar excelleert. Mocht het dan met Cambuur slecht gaan dan krijgt Lambooij dit recht in zijn gezicht.
Zul je net zien dat Diemers er bij een andere club weinig van bakt, en Cambuur zich vrij probleemloos handhaaft. Zou ook zo maar kunnen. Dan ga jij vast heel lang en hard voor Lambooij staan applaudisseren.

kapseltje

Citaat van: Delamere op mei 07, 2026, 15:30:46
De dag waarvan je wist dat die zou komen?
Diemers heeft het hier uitstekend gedaan en heeft ontegenzeglijk een groot aandeel in de promotie gehad. Maar daarvoor kreeg hij ook een, voor KKD-begrippen, exorbitant salaris. Uiteindelijk Cambuur blij en hij blij.

Maar regeren is vooruitzien en dat is wat Lambooij lijkt te doen.
Diemers wordt nog dit jaar 33 en Cambuur zal de bal in de Eredivisie een stuk minder vaak hebben dan in de KKD. In balbezit zal Diemers nog een prima speler zijn, maar ook in de KKD viel me al op dat je zonder bal niet zo gek veel aan Diemers hebt. Niks eigenlijk. Dat gaat met het klimmen van de jaren niet meer beter worden vrees ik. En dan is het de vraag of je daar nog een meerjarig, en voor Cambuur begrippen torenhoog, contract tegenaan moet gooien. Sommigen denken van wel, en anderen weer niet. Ik begrijp Lambooij wel.
Niks? Beetje overdreven. Laatste paar wedstrijden meerdere geslaagde tackles gezien. Verdedigend niet de beste, maar zeker niet zo slecht als je schetst.

Al eerder aangegeven. Fysiek zijn spelers stukken verdee dan vroeger. Spelers, die goed op hun lichaam passen, zoals Diemers, gaan gemakkelijk mee tot midden 30. Helemaal als je er van uit gaat dat zijn kwaliteiten weinig lijden onder inleveren van fysiek, gezien zijn voetbalstyle. Daarnaast, hoe vaak is hij geblesseerd geweest?

Het salaris wat hij in de eredivisie zou verdienen is echt niet van dat exorbitante kaliber. Je gaat never nooit iemand met deze kwaliteiten (en ervaring!) vinden voor dat relarief schamele bedrag. Dan hebben we het nog niet eens over binding, kleedkamer, ingewerkte werknemer, en band met de staf.

Lambooij mag aan de slag. Hoop niet op hoogmoed voor val. Op kwaliteit kun je mss betere talenten halen, maar dat is en blijft een gok.

Ik ben bang voor een Foeke Booij (Cambuur 2.0) verhaal; er werd toen gezegd: "We vissen in een andere vijver" Vervolgens spreek je met tegen de 100 spelers, die niet willen komen. Het verschil met destijds is wel dat je een nieuw stadion hebt, iets meer geld, en een goed verhaal voor spelers vanwege de verdienstelijke verkopen.

We gaan het zien

Vlampiep

Bij mij blijft er nu iets achter dat Lambooij hem niet mocht. Onvergeefbare blunder die hem waarschijnlijk tijden zal blijven achtervolgen.
Een speler met deze kwaliteiten kunnen wij met ons budget niet halen en zal handhaven er niet gemakkelijker op maken.

Gabster

Citaat van: sunderland op mei 07, 2026, 14:41:52
neem jou serieus, behalve als het over Diemers gaat. Hij heeft ooit wat slechts over jou gezegd of iets aangedaan

Sunderland, dacht dat ik de enige was, lol.
Ben het overigens met galdiano eens, beter nu dan in December.
Geeft ook weer aantrekkingskracht voor even nieuwe basis speler.
In Henk we trust!

Gabster

Citaat van: Vlampiep op mei 07, 2026, 16:53:40
Bij mij blijft er nu iets achter dat Lambooij hem niet mocht. Onvergeefbare blunder die hem waarschijnlijk tijden zal blijven achtervolgen.
Een speler met deze kwaliteiten kunnen wij met ons budget niet halen en zal handhaven er niet gemakkelijker op maken.

Tja dat is Mark zijn eigen Schuld door publiekelijk voor de camera ff te vertellen dat het niet botert tussen hen beidde.
Denk dat mark zijn eigen houding binnen de organizatie het echte probleem was.
In Henk we trust!