Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Mark Diemers

Gestart door fred, augustus 30, 2024, 17:13:24

Vorige topic - Volgende topic

mark1989

Citaat van: denistel op april 14, 2026, 19:02:40
snap beide kampen wel dus benieuwd wat er uit komt

het type diemers zie je in de ere divisie bijna niet daar speelt
bijna niemand met een echte spelverdeler zijn veel lopers op
het middenveld daar moeten wij er zeker ook 2 van halen.

Daarom kan Cambuur ook niet ten koste van alles Diemers behouden. Het middenveld zal flink versterkt moeten worden. Je hebt dynamiek en scorend vermogen nodig in de as. Anders ga je het niet redden. Naast Diemers heb je ook minimaal 2 andere goede middenvelders nodig. Als je die niet meer kunt halen omdat al het budget opgegaan is om Diemers te behouden is dat niet handig.

oost

Citaat van: denistel op april 14, 2026, 19:02:40
snap beide kampen wel dus benieuwd wat er uit komt

het type diemers zie je in de ere divisie bijna niet daar speelt
bijna niemand met een echte spelverdeler zijn veel lopers op
het middenveld daar moeten wij er zeker ook 2 van halen.

Laat dat nou ook precies de reden zijn waarom hij genoegen moet nemen met minder of weg moet gaan.
Hij is nooit een loper geweest en je zag tegen de betere teams dat hij heel veel moeite had met lopende middenvelders. We moeten ook niet vergeten dat we afgelopen 2 seizoenen juist veel de bal hadden en op de helft van de tegenpartij. Dat gaat komend seizoen absoluut minder worden.
Dus dan is de vraag of hij dat nog aan kan. Dus dat de club 1 jaar bied is gewoon erg netjes.

sunderland

Citaat van: denistel op april 14, 2026, 19:02:40
snap beide kampen wel dus benieuwd wat er uit komt

het type diemers zie je in de ere divisie bijna niet daar speelt
bijna niemand met een echte spelverdeler zijn veel lopers op
het middenveld daar moeten wij er zeker ook 2 van halen.
chery ? Mark loopt ook tegen de 13 km per wedstrijd . Juist in de trainer zijn systeem heb je dit soort spelers nodig.

mark1989

Citaat van: sunderland op april 14, 2026, 21:41:29
chery ? Mark loopt ook tegen de 13 km per wedstrijd . Juist in de trainer zijn systeem heb je dit soort spelers nodig.

Ik vind Chery nog wel een klasse beter. En het verschil is dat de situatie bij NEC anders is. NEC is een rijke club die naast Chery ook nog veel andere goede middenvelders heeft. En het behouden van Chery gaat bij hun niet te koste van andere kwaliteiten op het veld.
Als Cambuur genoeg geld hadden ze altijd Diemers wel een betere aanbieding kunnen doen. Maar Cambuur kan zich niet veroorloven om zoveel van het spelersbudget op te offeren voor 1 speler met als gevolg dat er geen ruimte meer is voor andere versterkingen.

Bankzitter

Het zat niet alleen in het salaris maar in de contractduur.
En vind maar een betere die het wel voor minder geld doet.

Lore

Citaat van: oost op april 14, 2026, 19:40:23
Laat dat nou ook precies de reden zijn waarom hij genoegen moet nemen met minder of weg moet gaan.
Hij is nooit een loper geweest en je zag tegen de betere teams dat hij heel veel moeite had met lopende middenvelders. We moeten ook niet vergeten dat we afgelopen 2 seizoenen juist veel de bal hadden en op de helft van de tegenpartij. Dat gaat komend seizoen absoluut minder worden.
Dus dan is de vraag of hij dat nog aan kan. Dus dat de club 1 jaar bied is gewoon erg netjes.

Maar dit weten wij toch niet? Wij kennen zijn voorstel helemaal niet en kunnen dat ook niet afzetten tegen andere spelers.

denistel

Citaat van: sunderland op april 14, 2026, 21:41:29
chery ? Mark loopt ook tegen de 13 km per wedstrijd . Juist in de trainer zijn systeem heb je dit soort spelers nodig.

chery speelt veel meer rond de 16 met toch en heeft met sano iemand achter em die alles regelt,

Gasgeve

Citaat van: denistel op april 15, 2026, 13:19:10
chery speelt veel meer rond de 16 met toch en heeft met sano iemand achter em die alles regelt,
Zit maar 1 ding op, Sano halen  :zweep

sunderland

Citaat van: denistel op april 15, 2026, 13:19:10
chery speelt veel meer rond de 16 met toch en heeft met sano iemand achter em die alles regelt,
en dus moet Mark 1 van die 2 tienen zijn. Daar is Mark toch ook op zijn best

sunderland

#1014
Citaat van: mark1989 op april 14, 2026, 22:51:23
Ik vind Chery nog wel een klasse beter. En het verschil is dat de situatie bij NEC anders is. NEC is een rijke club die naast Chery ook nog veel andere goede middenvelders heeft. En het behouden van Chery gaat bij hun niet te koste van andere kwaliteiten op het veld.
Als Cambuur genoeg geld hadden ze altijd Diemers wel een betere aanbieding kunnen doen. Maar Cambuur kan zich niet veroorloven om zoveel van het spelersbudget op te offeren voor 1 speler met als gevolg dat er geen ruimte meer is voor andere versterkingen.
wat is zoveel ? we weten het niet. Als dit zo is krijgen we een mindere selectie dat is duidelijk. En dan komen hier namen voorbij als van de Streek of Verkoyen, etc etc?

mark1989

Citaat van: sunderland op april 15, 2026, 13:37:33
wat is zoveel ? we weten het niet. Als dit zo is krijgen we een mindere selectie dat is duidelijk. En dan komen hier namen voorbij als van de Streek of Verkoyen, etc etc?

Zoveel als Cambuur heeft geboden. Daarbij is rekening gehouden dat er ook nog voldoende budget overblijft om andere noodzakelijke versterkingen te halen.
Het hele verhaal van ervaring moet ook niet overdreven worden. Het is zeker goed om wat ervaring in je ploeg te hebben. Maar ik vind kwaliteit belangrijker.
Cambuur heeft Diemers aan aanbod gedaan van 1 jaar + een cluboptie wat ik hoor. En dat lijkt me verstandig. Voor Diemers is het niet handig en hij wil liever een langer contract. Dat snap ik. Maar dat is niet in het belang van Cambuur.
Als Diemers weg zou gaan komt er ook weer ruimte vrij in het budget om een andere speler te halen. Dat hoeft niet perse precies hetzelfde type te zijn.

kapseltje

Citaat van: mark1989 op april 15, 2026, 13:50:28
Zoveel als Cambuur heeft geboden. Daarbij is rekening gehouden dat er ook nog voldoende budget overblijft om andere noodzakelijke versterkingen te halen.
...
Cambuur heeft Diemers aan aanbod gedaan van 1 jaar + een cluboptie wat ik hoor. En dat lijkt me verstandig. Voor Diemers is het niet handig en hij wil liever een langer contract. Dat snap ik. Maar dat is niet in het belang van Cambuur.
Als Diemers weg zou gaan komt er ook weer ruimte vrij in het budget om een andere speler te halen. Dat hoeft niet perse precies hetzelfde type te zijn.
Gissen betreft budget.

CiteerHet hele verhaal van ervaring moet ook niet overdreven worden. Het is zeker goed om wat ervaring in je ploeg te hebben. Maar ik vind kwaliteit belangrijker.
Eens, maar geen enkele ervaren speler is ook onhandig. Je hebt wel een leider nodig die de boel bij elkaar houdt en belangrijk is in de kleedkamer en op het veld. Meestal is dat een ervaren speler waar de rest tegen opziet. Een paar ervaren spelers zorgen voor meer balans en dat de talenten sneller beter worden. Daarnaast was Diemers dit jaar vaak belangrijk in het temporiseren en balbezit behouden bij voorsprong. Hoevaak hebben we wel niet gewonnen met 1 doelpunt verschil? Diemers is op dat soort momenten van extra waarde.

Stel je zou hem laten gaan, dan kun je opnieuw iemand zoeken met hetzelfde profiel (niet perse voetballend), maar ik denk dat die eigenlijk altijd duurder zijn, minder goed, minder binding en minder uithangbord.

Ik begreep dat het beleid is dat spelers ouder dan 30 jaar maximaal een eenjarig contract krijgen. Waarom is dat? Vanwege waarde of vanwege blessuregevoeligheid? Of beide misschien. We leven alleen niet meer in 2005 waar spelers van 32+ afgeschreven zijn. Spelers van boven de 27 worden bij ons eigenlijk ook nooit verkocht, dus invalide reden denk ik. Dan zou je die categorie ook niet meer dan 1 jaar moeten geven. Daarnaast moet je per speler kijken naar fitheid om te bepalen of iemand blessuregevoelig is. Er is genoeg data om te achterhalen of een oudere speler blessuregevoelig is. Contractbieding is imo gewoon maatwerk. Dat kun je niet zo strak als beleid neerzetten denk ik. Diemers is altijd topfit en leeft voor de sport.

Lowieke

Citaat van: mark1989 op april 15, 2026, 13:50:28
Zoveel als Cambuur heeft geboden. Daarbij is rekening gehouden dat er ook nog voldoende budget overblijft om andere noodzakelijke versterkingen te halen.
Het hele verhaal van ervaring moet ook niet overdreven worden. Het is zeker goed om wat ervaring in je ploeg te hebben. Maar ik vind kwaliteit belangrijker.
Cambuur heeft Diemers aan aanbod gedaan van 1 jaar + een cluboptie wat ik hoor. En dat lijkt me verstandig. Voor Diemers is het niet handig en hij wil liever een langer contract. Dat snap ik. Maar dat is niet in het belang van Cambuur.
Als Diemers weg zou gaan komt er ook weer ruimte vrij in het budget om een andere speler te halen. Dat hoeft niet perse precies hetzelfde type te zijn.
Een speler halen die meer bewezen kwaliteit heeft dan Diemers zal niet meevallen. En als die er is, zal hij echt ook goed willen verdienen. Je kunt de bal bijna altijd aan Diemers kwijt. Hij doet er vrijwel altijd wat goeds mee. Hij is zelden of nooit geblesseerd, werkt de hele wedstrijd hard. Is enorm gemotiveerd om er iets van te maken, heeft uitstraling en zelfvertrouwen en is een Leeuwarder. Het is ook nog een verstandige jongen die echt voor het voetbal leeft. Goed, hij denkt ook aan zichzelf, wie niet?
Ik zou het erg jammer vinden als hij niet voor Cambur behouyden kan blijven. En ik betwijfel of je voor wat hij wil verdienen een betere kunt vinden.

Arno A

Plat wil hem er volgend seizoen toch ook graag bij hebben? Dit zei Diemers in de Sportcast

denistel

Citaat van: sunderland op april 15, 2026, 13:33:56
en dus moet Mark 1 van die 2 tienen zijn. Daar is Mark toch ook op zijn best

wij spelen amper met een 10 toch jawel een nummer 10 maar die speelt
vanaf links