Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Mark Diemers

Gestart door fred, augustus 30, 2024, 17:13:24

Vorige topic - Volgende topic

zeewolde

Altijd weer het beeld voor ogen van zijn blijdschap bij het kampioenschap in 2013

Noordcambuur

Onze nieuwe aanvoerder  :?

Bankzitter

Diemers aanvoerder, lijkt me geen discussie.
En de nummer 10 en mag alle dode spelmomenten nemen. Er komt weer een baas op het veld.
Dan hoeft Henk ook niet alles meer voor te kauwen.

zeewolde

En doe rustig aan bij afscheid van der Maarel.

Destroyer

Citaat van: Bankzitter op september 02, 2024, 17:19:47
Diemers aanvoerder, lijkt me geen discussie.
En de nummer 10 en mag alle dode spelmomenten nemen. Er komt weer een baas op het veld.
Dan hoeft Henk ook niet alles meer voor te kauwen.

En terecht, hoop dat de  :zweep er overheen gaat!
** Poolwinner 18/19 - 21/22

denistel

welkom terug ex pupil van mij veel succes.

:proost

Marc S


Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: denistel op september 02, 2024, 17:56:56
welkom terug ex pupil van mij veel succes.

:proost

Nou dan komt alles goed  _O_
Henk, held, bedankt

wiekie1969

Prachtig interview, zet het zooitje maar neer jongen. Kom aan.

Specuveter

Gisteren op de training zie je meteen dat de klasse er van af druipt.
Denk met hem op middenveld erbij scheelt je zoveel!

YellowBlue

Gelijk de eerste penalty er in, hoppaa.

poelie-lwd

Citaat van: denistel op september 02, 2024, 17:56:56
welkom terug ex pupil van mij veel succes.

:proost

Dus ik ben in goed gezelschap  8)
Iedereen heeft recht op mijn mening.

ruubmac

Wil iemand het pro stuk van vi delen?

TheDutchman



Mark Diemers is terug bij Cambuur. Daar waar het allemaal begon voor de inmiddels dertigjarige middenvelder. Na omzwervingen in binnen- en buitenland is Diemers nog altijd ambitieus en wil hij van Cambuur een promotiekandidaat maken.
Dit verhaal is afkomstig uit het VI-weekblad. Bekijk hier wat er nog meer in de laatste editie staat!

Welkom thuis in Leeuwarden.

?Dank je. Het is fijn om weer thuis te zijn. Het voelt alsof de timing nu klopt. Ik heb altijd gezegd dat ik ooit terug wilde komen bij Cambuur en het is er nu van gekomen. De reacties die ik krijg zijn geweldig. Honderden appjes, mensen die me aanklampen, ik ben echt geweldig ontvangen. Van niet meer welkom op Cyprus, naar meer dan welkom in Leeuwarden, zullen we maar zeggen. Het valt allemaal samen. Voor het gezin is dit prima, het nieuwe stadion bij Cambuur is een mooi extraatje. Ik heb altijd mijn keuzes op gevoel gemaakt, daar is deze misschien wel het beste voorbeeld van.?

Wanneer liep het avontuur op Cyprus ten einde?

?Op 15 augustus kreeg ik te horen dat ze van me af wilden. Dat viel best rauw op ons dak. We moesten snel schakelen aangezien het best laat was en veel clubs al voorzien waren van een nummer 10. Het was even zoeken wat het beste voor mijn loopbaan en voor mijn gezin was. De kinderen zijn nu twee en vierenhalf jaar en kunnen hier naar school, mijn vrouw kan hier werken. De oudste heeft in Cyprus op school gezeten en spreekt nu Engels. Het einde was niet leuk. Eerst mocht ik niet meer meedoen op de training, toen wilden ze me graag houden. Het was ??n groot spel. Uiteindelijk hebben wij zelf een aanbieding gedaan om weg te komen. Een beetje achteruit onderhandelen, noem ik het. Het was vervelend, maar het is goed zo.?

Had je nog andere mogelijkheden, in de Eredivisie bijvoorbeeld?

?Jawel, maar de late datum van transfervrij worden hielp niet mee. Omonia en Apoel in Nicosia zijn echt grote clubs, maar die hadden hun selecties al in orde. Dat gold ook voor Eredivisie-clubs. Daarnaast wilde ik niet meer onder in de Eredivisie spelen, dan liever boven in de KKD. Ik heb in de top gespeeld bij Feyenoord en Utrecht, onderin bij Fortuna en Emmen, eerlijk gezegd had ik dat wel een beetje gezien. Ik hoefde niet per se naar de Eredivisie. Ik was van de zomer al langs het nieuwe stadion gereden en heb het zien groeien. Het is echt fantastisch. We hebben nu ook nog activiteiten op het oude stadion, omdat het nog niet helemaal af is. Dus het is terug naar het verleden en richting toekomst kijken.?

Hoe kijk je terug op het jaar bij AEK Larnaca?

?Het was een topjaar. We hebben er fijn gewoond, we zijn als gezin nog hechter geworden. Ik had er echt wel een beetje buikpijn van dat het plotseling eindigde. Sportief gezien was het ook goed. Ik werd tot beste speler gekozen, net voor Valbuena. Die kan wel wat toch? Ik wist dat ik een grootverdiener was en dat we ons niet plaatsten voor de Conference League heeft zeker een rol gespeeld. Na zeven weken moest de trainer al weg en moesten er vier spelers vertrekken. De paniek sloeg toe, ze zijn emotioneel daar, dat is bekend. Vanaf dat moment besta je niet meer voor ze.?

En nu afbouwen in eigen omgeving of nog vol ambitie?

?Zeker niet afbouwen. Ik ben nog hartstikke ambitieus en wil nog wel een paar jaar door. Misschien dat ik hierna nog wel iets anders aanpak, maar het draait nu niet meer om Mark Diemers. Die keuze hebben we gemaakt en dat voelt goed. Cambuur is ook ambitieus, ik wil graag helpen. We hebben jongens als Maikel Kieftenbeld, Michael de Leeuw en mij als ervaren spelers. Die heb je nodig in de KKD, dat is de laatste jaren wel bewezen. We zitten een beetje in zwaar weer, hebben een valse start gemaakt, maar willen bovenin meedoen. Fouten maken mag, een beetje druk is niet erg. Ik vind dat stiekem ook wel lekker eigenlijk. Ik ben niet de Messias of de Verlosser, maar verwachtingen mogen er best zijn.?

Holwerd voor Cambuur

SC Cambuur Kampioen 2019-2021