Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Mark Diemers

Gestart door fred, augustus 30, 2024, 17:13:24

Vorige topic - Volgende topic

michello

#930
Ik las een reactie van een Feyenoorder dat je aan Diemers veel meer hebt als je de aanvallende partij bent, wij zullen veel vaker achteruit moeten en dan heb je inderdaad minder aan hem. Kan me eigenlijk best wel vinden in die gedachte. Neemt niet weg dat ik hem er ook graag bij zou houden.  Dat ze financieel ver uit elkaar zitten ligt niet alleen aan Cambuur, wel erg makkelijk gedacht.

Arno A

Wij weten ook niet hoeveel budget er beschikbaar is ( en nog komt door de transfers) voor Lambooij.

mark1989

Vanuit beide perspectieven is het wel begrijpelijk. Daar komen ze niet uit.

Diemers wil nu graag een contract van meer dan een jaar. En dat is logisch op zijn leeftijd. Wil wat zekerheid.
Cambuur kan zich niet voor langer binden aan speler op leeftijd die ook nog een hoog salaris heeft en geen transferwaarde. De financiele situatie van Cambuur laat het ook niet toe om wat te schipperen. Er zullen harde keuzes gemaakt moeten worden en dit is dan een hele pijnlijke.

De enige optie om er toch uit te komen is dat Diemers akkoord gaat met jaar contract. Eventueel zou je er een optie van 1 jaar bij kunnen doen met een clause dat het salaris lager wordt bij degradatie. Maar dan kun je net zo goed na 1 jaar opnieuw kijken.

Lowieke

Citaat van: mark1989 op april 07, 2026, 20:00:14
Vanuit beide perspectieven is het wel begrijpelijk. Daar komen ze niet uit.

Diemers wil nu graag een contract van meer dan een jaar. En dat is logisch op zijn leeftijd. Wil wat zekerheid.
Cambuur kan zich niet voor langer binden aan speler op leeftijd die ook nog een hoog salaris heeft en geen transferwaarde. De financiele situatie van Cambuur laat het ook niet toe om wat te schipperen. Er zullen harde keuzes gemaakt moeten worden en dit is dan een hele pijnlijke.

De enige optie om er toch uit te komen is dat Diemers akkoord gaat met jaar contract. Eventueel zou je er een optie van 1 jaar bij kunnen doen met een clause dat het salaris lager wordt bij degradatie. Maar dan kun je net zo goed na 1 jaar opnieuw kijken.

Die optie van een lager salaris na degradatie lijkt mij niet gek. Maar dan wel zekerheid geven. Blijven we erin dan verdien je hetzelfde, degraderen we dan verdien je minder. Weet hij waar hij aan toe is en het motiveert ook nog wat extra.

sunderland

Citaat van: Arno A op april 07, 2026, 18:58:54
Wij weten ook niet hoeveel budget er beschikbaar is ( en nog komt door de transfers) voor Lambooij.
je kunt beter Diemers behouden ipv 2 die minder zijn ?.

mark1989

#935
Citaat van: Lowieke op april 07, 2026, 20:11:14


Die optie van een lager salaris na degradatie lijkt mij niet gek. Maar dan wel zekerheid geven. Blijven we erin dan verdien je hetzelfde, degraderen we dan verdien je minder. Weet hij waar hij aan toe is en het motiveert ook nog wat extra.

Ja alleen dat is juist niet wat Diemers wil.
Verder vind ik het middenveld wel uit balans. Diemers is goed, maar het middenveld functioneert niet goed. Als je Diemers wil houden zul je voor en achter hem twee hele goede middenvelders moeten halen met specifieke kwaliteiten. En dat kost ook geld. Dus ik snap de voorzichte houding en inzet van Cambuur in deze wel.

PePe

Ik denk dat Lambooij een goed alternatief heeft: misschien jonger, sneller, goedkoper en met rest waarde?
Diemers mag van mij blijven, maar neem dan dat ene jaar. (leeftijd zal zeker een rol spelen)

sunderland

Citaat van: mark1989 op april 07, 2026, 20:14:07
Ja alleen dat is juist niet wat Diemers wil.
Verder vind ik het middenveld wel uit balans. Diemers is goed, maar het middenveld functioneert niet goed. Als je Diemers wil houden zul je voor en achter hem twee hele goede middenvelders moeten halen met specifieke kwaliteiten. En dat kost ook geld. Dus ik snap de voorzichte houding en inzet van Cambuur in deze wel.
met specifieke kwaliteiten? dat moet toch sowieso. Je hebt Abkakou en in mijn beleving zou je Simons of Rijkhoff erbij voor tussen de linies met de punt naar voren. Dan heb je 3 verschillende spelers.

zeewolde

Citaat van: PePe op april 07, 2026, 21:07:35
Ik denk dat Lambooij een goed alternatief heeft: misschien jonger, sneller, goedkoper en met rest waarde?
Diemers mag van mij blijven, maar neem dan dat ene jaar. (leeftijd zal zeker een rol spelen)
laten we lekker met allemaal spelers tot maximaal 24 jaar gaan spelen. En dan alleen vd Sande met ervaring.

Ben benieuwd wie hier dan het hardste lopen te schreeuwen dat het niks is en wordt.

Diemers is meer dan alleen 1 van je 2 beste spelers.

Aanvoerder, cultuurdrager en een soort van assistent trainer in en buiten het veld.

Dat los je niet op met een jonger iemand met voetballend soortgelijke kwaliteiten.

mark1989

Citaat van: zeewolde op april 07, 2026, 22:00:44
laten we lekker met allemaal spelers tot maximaal 24 jaar gaan spelen. En dan alleen vd Sande met ervaring.
Ben benieuwd wie hier dan het hardste lopen te schreeuwen dat het niks is en wordt.
Diemers is meer dan alleen 1 van je 2 beste spelers.
Aanvoerder, cultuurdrager en een soort van assistent trainer in en buiten het veld.
Dat los je niet op met een jonger iemand met voetballend soortgelijke kwaliteiten.

Daarom is het ook een lastige keuze, maar als je alles zou doen om Diemers te behouden met als consequentie dat je dan geen budget meer hebt om het middenveld verder te versterken. Dan red je het ook niet. Dus ik denk dat Cambuur echt wel Diemers graag wil behouden, maar er zijn wel grenzen aan. En Cambuur heeft dan een prachtig stadion nu. maar we hebben nog steeds het spelersbudget van een klein clubje. We kunnen ons qua salaris niet meten met clubs als Den Haag en Willem II.

sunderland

Citaat van: mark1989 op april 07, 2026, 22:14:37
Daarom is het ook een lastige keuze, maar als je alles zou doen om Diemers te behouden met als consequentie dat je dan geen budget meer hebt om het middenveld verder te versterken. Dan red je het ook niet. Dus ik denk dat Cambuur echt wel Diemers graag wil behouden, maar er zijn wel grenzen aan. En Cambuur heeft dan een prachtig stadion nu. maar we hebben nog steeds het spelersbudget van een klein clubje. We kunnen ons qua salaris niet meten met clubs als Den Haag en Willem II.
geen budget? We hebben Sj?strand verkocht voor 2.2 miljoen, Boef gaat weg voor minimaal 4 miljoen en ons keeper kunnen we ook nog aan verdienen en ook Amofa is belangstelling voor. Hoezo geen poen..

zeewolde

Op de socials weer zo trots op hem zijn met de goal en benoeming in elftal van de week.

Maar een goed contract aanbieden.......

papier

Citaat van: zeewolde op april 08, 2026, 12:27:31
Op de socials weer zo trots op hem zijn met de goal en benoeming in elftal van de week.

Maar een goed contract aanbieden.......

Het is allemaal een beetje speculatief. Wat is een goed contract? Misschien is dat voor de club anders dan voor Mark, dat kan prima.

Verder prima speler voor ons, kent de club kent de stad etc. Kun je er prima bijhebben. Maar tegelijkertijd is het zo dat hoewel hij voetballend de beste is. Hij niet altijd per se het team zoveel beter laat spelen. Ik vond Mark die seizoen niet zo dominant als Robert het was in de seizoenen hier om maar een voorbeeld te noemen.

sunderland

Citaat van: papier op april 08, 2026, 12:31:47
Het is allemaal een beetje speculatief. Wat is een goed contract? Misschien is dat voor de club anders dan voor Mark, dat kan prima.

Verder prima speler voor ons, kent de club kent de stad etc. Kun je er prima bijhebben. Maar tegelijkertijd is het zo dat hoewel hij voetballend de beste is. Hij niet altijd per se het team zoveel beter laat spelen. Ik vond Mark die seizoen niet zo dominant als Robert het was in de seizoenen hier om maar een voorbeeld te noemen.
welke Robert? Diemers was voor de winterstop verreweg de beste van de hele kkd.

Stiens

Er is maar ??n Robert, en dat is Robert M?hren!  |:) |:) |:)