Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Mark Diemers

Gestart door fred, augustus 30, 2024, 17:13:24

Vorige topic - Volgende topic

carlo de leeuw

Verreweg de beste speler van Cambuur!

Korezev

Citaat van: carlo de leeuw op juni 14, 2025, 12:58:09
Verreweg de beste speler van Cambuur!
Daar mag iedereen een mening over hebben, maar als hij weg gaat dan zal het wel een hele opgave worden om iemand te vinden die de corners moet gaan nemen en dan ook nog zo dat er minimaal net zoveel doelpunten uit voort komen.

michello

Zijn corners waren dramatisch dus als er iets is wat wel opgevangen kan worden zijn het de corners. Amper een goal uit voort gekomen bovendien.

Oud Cambuur

Citaat van: michello op juni 14, 2025, 13:05:54
Zijn corners waren dramatisch dus als er iets is wat wel opgevangen kan worden zijn het de corners. Amper een goal uit voort gekomen bovendien.

Dat is niet alleen Diemers zijn schuld het was door de ts opgelegd

Arno A

Renkel - Berkhout - Caschili - Casas - Mercera - Galvez - Visser - Souren - Nartey - Binder - Balk .

wordt dit dan de opstelling? wat denken jullie?


Eewal

Hem laten gaan zou echt een onwijs grote blunder zijn of hij moet rare wensen hebben gehad.

Noordcambuur

Mark heeft een gezin en woont in Leeuwarden waarom zou je nog gaan verhuizen en de kinderen willen ook wel wat vastigheid net als zijn vrouw.

Mark wordt in oktober 32 jaar denk je nou echt dat er veel clubs een speler wil hebben die nog een kontrakt wil hebben van 3 jaar :?

Clubs zoeken liever een speler van  rond de 23 jaar.

kapseltje

Citaat van: Tanjajeah op juni 14, 2025, 12:45:54
...

Helemaal eens.

Ik snap wel waarom hij bij RKC puur de scouting deed. Communicatief niet zo sterk. Verder heeft Lambooij wat mij betreft echt goed werk geleverd.

Dat Henk en Lambooij niet altijd op een lijn zitten is op zich ook niet verkeerd denk ik. Henk heeft over het algemeen vertrouwen in alle spelers en ziet het in iedereen zitten. Dat is natuurlijk ook zijn kwaliteit, maar bij het vastleggen/laten gaan/behouden van spelers/staf kan dat tegen werken. Doorselecteren is soms beter.

Stanley

Citaat van: Eewal op juni 14, 2025, 13:42:06
Hem laten gaan zou echt een onwijs grote blunder zijn of hij moet rare wensen hebben gehad.
Onverantwoorde financi?le risico?s nemen zou een grotere blunder zijn. Laat Lars eerst  zijn werk maar doen dan zien we wel weer.
Als Diemers zo,n grote voetballer zou zijn, had hij er tien extra ingeschoten en waren we gepromoveerd. Liet hij het team goed voetballen? Hebben we geweldig voetbal gezien?

PePe

Citaat van: Tanjajeah op juni 14, 2025, 12:45:54
Ik vind het maar een gekke discussie. Je hebt met Diemers de beste speler van de KKD in je selectie en het is een jongen van de stad. Hij komt op mij totaal niet over als arrogant of 'het onderste uit de kan' willen halen. De statistieken laten zien hoe ontzettend belangrijk hij was en hoe substantieel zijn bijdrage was in het behaalde aantal punten. Dat zijn feiten, al het andere zijn onderbuikgevoelens. Hij heeft zich daarnaast het hele seizoen laten zien als de ideale aanvoerder, is een leider, een verlengstuk van de trainer in het veld en een onafhankelijke geest. Hij was het die het opnam voor Henk toen die onder druk stond.

Met een speler als Diemers zou je de komende jaren het perfecte boegbeeld voor je club in je selectie hebben. Een speler die anderen beter maakt, waar jonge spelers van willen leren, die het klappen van de zweep kent. Elke club wil niks liever dan zo'n speler en wij hebben 'm.

Qua gehaalde spelers heeft Lambooij het tot nu toe niet verkeerd gedaan. Maar er zijn nu al meerdere dingen gebeurd die mijn wenkbrouwen hebben doen fronsen. Eerst dat gedoe met Henk, dat hij zich niet uitsprak maar in het midden liet of ze met Henk verder wilden. Ik heb serieus het idee dat als de supporters niet duidelijk aan Henks kant hadden gestaan, hij geen contractverlenging had gekregen. Maar dat Lambooij uiteindelijk eieren voor zijn geld koos, omdat anders de pleuris was uitgebroken. De constructie die er nu bedacht is (met een assistent die meer invloed krijgt en Henk moet opvolgen) bevestigt dat idee.

Daarnaast lijkt hij de pers als vijand te zien, daar heb ik Geert van Tuinen in de Sportcast ook wel eens iets over horen zeggen. Toen Burghout zijn contract niet werd verlengd weigerde hij bijvoorbeeld daar een toelichting op te geven. Wat natuurlijk heel raar is, dat je je eigen beleid niet wilt uitleggen. En het is ook een verplichting naar de achterban vind ik, om dit soort beslissingen motiveren.

En nu dus het geval Diemers, die aangeeft in het gesprek vertrouwen en waardering mist. "Ik voelde veel twijfel bij een deel van de directie, wat ik niet helemaal terecht vond". Als je dat leest weet je al wie  dat 'deel van de directie' is: Lambooij. Ik vind dat heel kwalijk, kijkend naar de staat van dienst van Diemers. Die vorig jaar elders veel meer kon verdienen, maar bewust koos voor 'zijn' club. In plaats van hem te koesteren wordt hij in twijfel getrokken. Het heeft iets arrogants. Ik vind dit ook  totaal niet passen bij waar Cambuur voor staat. En als het om geld ging; prima. Je schudt elkaar de hand en dat is het dan. Maar er is niet eens over geld gesproken, zover kwam het gesprek niet. Respectloos als je dat zo leest.

Ook lijkt het erop dat Lars Henk totaal buiten spel heeft gezet, Henk lijkt namelijk nauwelijks invloed te hebben op de samenstelling van selectie en staf. In de zin dat zijn mening niet lijkt te tellen. Voorbeeld daarvan is Burghout, die Henk graag wilde behouden. En met Diemers net zo, want iedere trainer wil zo'n speler.  Ik weet ook zeker dat Henk niet bij dat gesprek is geweest, want die had nooit geaccepteerd dat Diemers met zo'n negatief gevoel het gesprek met de directie had verlaten. Die had daar een positieve opbeurende draai aan gegeven. Of zou dat het zijn? Dat Lambooij de sociale capaciteiten mist?

Dit is een emotionele kant van verhaal Diemers.
Kijk nu ook eens naar de zakelijke/financi?le kant van Cambuur.

sunderland

#325
Citaat van: Tanjajeah op juni 14, 2025, 12:45:54
Ik vind het maar een gekke discussie. Je hebt met Diemers de beste speler van de KKD in je selectie en het is een jongen van de stad. Hij komt op mij totaal niet over als arrogant of 'het onderste uit de kan' willen halen. De statistieken laten zien hoe ontzettend belangrijk hij was en hoe substantieel zijn bijdrage was in het behaalde aantal punten. Dat zijn feiten, al het andere zijn onderbuikgevoelens. Hij heeft zich daarnaast het hele seizoen laten zien als de ideale aanvoerder, is een leider, een verlengstuk van de trainer in het veld en een onafhankelijke geest. Hij was het die het opnam voor Henk toen die onder druk stond.

Met een speler als Diemers zou je de komende jaren het perfecte boegbeeld voor je club in je selectie hebben. Een speler die anderen beter maakt, waar jonge spelers van willen leren, die het klappen van de zweep kent. Elke club wil niks liever dan zo'n speler en wij hebben 'm.

Qua gehaalde spelers heeft Lambooij het tot nu toe niet verkeerd gedaan. Maar er zijn nu al meerdere dingen gebeurd die mijn wenkbrouwen hebben doen fronsen. Eerst dat gedoe met Henk, dat hij zich niet uitsprak maar in het midden liet of ze met Henk verder wilden. Ik heb serieus het idee dat als de supporters niet duidelijk aan Henks kant hadden gestaan, hij geen contractverlenging had gekregen. Maar dat Lambooij uiteindelijk eieren voor zijn geld koos, omdat anders de pleuris was uitgebroken. De constructie die er nu bedacht is (met een assistent die meer invloed krijgt en Henk moet opvolgen) bevestigt dat idee.

Daarnaast lijkt hij de pers als vijand te zien, daar heb ik Geert van Tuinen in de Sportcast ook wel eens iets over horen zeggen. Toen Burghout zijn contract niet werd verlengd weigerde hij bijvoorbeeld daar een toelichting op te geven. Wat natuurlijk heel raar is, dat je je eigen beleid niet wilt uitleggen. En het is ook een verplichting naar de achterban vind ik, om dit soort beslissingen motiveren.

En nu dus het geval Diemers, die aangeeft in het gesprek vertrouwen en waardering mist. "Ik voelde veel twijfel bij een deel van de directie, wat ik niet helemaal terecht vond". Als je dat leest weet je al wie  dat 'deel van de directie' is: Lambooij. Ik vind dat heel kwalijk, kijkend naar de staat van dienst van Diemers. Die vorig jaar elders veel meer kon verdienen, maar bewust koos voor 'zijn' club. In plaats van hem te koesteren wordt hij in twijfel getrokken. Het heeft iets arrogants. Ik vind dit ook  totaal niet passen bij waar Cambuur voor staat. En als het om geld ging; prima. Je schudt elkaar de hand en dat is het dan. Maar er is niet eens over geld gesproken, zover kwam het gesprek niet. Respectloos als je dat zo leest.

Ook lijkt het erop dat Lars Henk totaal buiten spel heeft gezet, Henk lijkt namelijk nauwelijks invloed te hebben op de samenstelling van selectie en staf. In de zin dat zijn mening niet lijkt te tellen. Voorbeeld daarvan is Burghout, die Henk graag wilde behouden. En met Diemers net zo, want iedere trainer wil zo'n speler.  Ik weet ook zeker dat Henk niet bij dat gesprek is geweest, want die had nooit geaccepteerd dat Diemers met zo'n negatief gevoel het gesprek met de directie had verlaten. Die had daar een positieve opbeurende draai aan gegeven. Of zou dat het zijn? Dat Lambooij de sociale capaciteiten mist?
allemaal aannames. Om Lambooij de zwarte piet toe te schuiven??. Je hebt zelf toch ook gezien dat Burghout niet goed genoeg was. Als Henk het 100 % zou willen had hij gebleven. Dat Burghout in de sportcast was heeft iedereen hun mening doen veranderen omdat hij idd een beste vent was maar dat zegt niks over zijn echte kwaliteiten .
Lambooij hoeft niet alles uit te leggen want dan beschadigd hij mensen.

Bernardo

Alle prijzen voor SK omhoog gooien en straks je beste speler, aanvoerder en jongen van de stad laten vertrekken. Valt mij niet uit te leggen.

Derkx R.H.

Citaat van: Bernardo op juni 14, 2025, 16:26:49
Alle prijzen voor SK omhoog gooien en straks je beste speler, aanvoerder en jongen van de stad laten vertrekken. Valt mij niet uit te leggen.
Zover is nog helemaal niet, Mark is gepikeerd niks meer of minder, ik verwacht dat hij zijn gewenste contract krijgt..

CambuurAmersfoort

 Mensen die zeggen dat het geen probleem is als Diemers vertrekt snap ik echt niet.
Hij heeft zo'n belangrijke rol in het team en als verlengstuk naar TS. Meerdere keren hele belangrijke goals gemaakt en bovendien een echte leider...

Wie denken jullie dat naar Cambuur wilt komen met dezelfde kwaliteiten en leeftijd als Diemers. Die vind je niet.
En met zijn vertrek kan je de titelaspiraties meteen in de ijskast zetten...

Hoop echt dat directie heel snel inziet hoe belangrijk Diemers is om volgend jaar echt mee te gaan doen.

denistel

Citaat van: Oud Cambuur op juni 14, 2025, 13:20:18
Dat is niet alleen Diemers zijn schuld het was door de ts opgelegd


dat ze zo slecht voor kwamen?? ballen mutte veel strakker man en verder 90% kwam
niet voor bij de 1e paal dat is geen opdracht lijkt mij