Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Mark Diemers

Gestart door fred, augustus 30, 2024, 17:13:24

Vorige topic - Volgende topic

Noordcambuur

We moeten ook ervaring houden in de selectie waarom zijn Kieftenbelt en de Leeuw vorig seizoen erbij gekomen om de jonge jongens aan te sturen.
En Henk was daar een grote voorstander van en dat Diemers straks ook weggaat jaaa dan loopt er niks meer rond met ervaring.

sunderland

Valt mij op dat iedereen alles zo goed weet, iedereen is bij de gesprekken geweest als ik het zo lees.
Galdiano  is Diemers zijn grootste fan, als je dat leest is hij niet beter Tieske Heldens.
Hou op met die onzin?.

poelie-lwd

Als je verder wil groeien moet je afscheid nemen van Diemers. Helemaal prima.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Galdiano

Citaat van: sunderland op juni 14, 2025, 10:10:05
Valt mij op dat iedereen alles zo goed weet, iedereen is bij de gesprekken geweest als ik het zo lees.
Galdiano  is Diemers zijn grootste fan, als je dat leest is hij niet beter Tieske Heldens.
Hou op met die onzin?.

Nee ik weet niet alles. Maar het is gewoon een feit dat hij een groot verdiener is.
Ja ik begrijp de kant van Diemers natuurlijk ook wel. Je komt op een leeftijd dat je zekerheid wil met een langer contract. Cambuur kan of wil daar schijnbaar niet (volledig) in mee gaan.
Prima toch? Niemand is groter dan club.

Ik ben voorstander van een team. En niet van een one man show.
Bij city draait alles nu om Haaland, bij PSG draaide alles om Messi, Neymar of Mbappe.
Ze nemen bij PSG afscheid en zijn een team en kijk daar? Resultaat.

Tuurlijk heb je ervaring nodig, maar ik heb meer met een Kieftenbeld of een De Leeuw die zich meer op de achtergrond zetten dan een speler die zich onwijs goed vind, en dit ook uitstraalt.

Nee Diemers is gewoon niet mijn speler. Ik had er meer van verwacht, en dit heeft hij niet gebracht.


When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Galdiano

Citaat van: poelie-lwd op juni 14, 2025, 10:26:23
Als je verder wil groeien moet je afscheid nemen van Diemers. Helemaal prima.

_O_
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

zeewolde

Citaat van: Arno A op april 25, 2025, 09:17:36
Het stadion en Mark Diemers zijn belangrijk in de promotiestrijd van SC Cambuur
24 apr. 2025

SC Cambuur heeft zich uitstekend herpakt, waardoor de club met een positief gemoed kan toeleven naar de Keuken Kampioen Play-Offs om promotie/degradatie. Daarin spelen het nieuwe Kooi Stadion en Mark Diemers een belangrijke rol.

De verwachtingen leken na de verhuizing aanvankelijk te hoog. SC Cambuur beleefde een slechte start die ertoe leidde dat trainer Henk de Jong na een 3-0 nederlaag bij FC Emmen directe promotie uit zijn hoofd zette. Het ging op dat moment echter al weer zo goed dat de zestigjarige trainer zijn aflopende contract met twee jaar verlengde. Hij kan nu dus met volle focus toewerken naar promotie via het toetje van het seizoen.

Hierin kan het eigen Kooi Stadion een belangrijke rol spelen, want waar Cambuur de eerste ontmoetingen dramatisch begon, met slechts ??n punt en twee doelpunten in de eerste vijf thuisduels, reizen tegenstanders nu met respect naar Leeuwarden. De ploeg van De Jong won immers negen van de laatste twaalf thuiswedstrijden (1 keer gelijk, 2 nederlagen) en de laatste vier leverden allemaal een zege op. Dit kalenderjaar pakten de Friezen negentien van de mogelijke 21 punten voor eigen publiek (alleen een 1-1 tegen TOP Oss). Geen deelnemer aan de Keuken Kampioen Divisie deed dat beter.
Keuken Kampioen Divisie 2025 ? Thuisduels
#   Team   Wed   W   G   V   DV   DT   DS   Pnt
1   SC Cambuur   7   6   1   0   16   5   11   19
2   Telstar   8   6   1   1   21   5   16   19
3   De Graafschap   8   6   1   1   17   4   13   19
4   ADO Den Haag   7   6   0   1   13   9   4   18
5   FC Volendam   8   6   0   2   23   9   14   18
6   FC Dordrecht   7   5   2   0   18   3   15   17
7   Excelsior   8   5   2   1   13   6   7   17

De wederopstanding startte met de komst van Mark Diemers (foto). De 31-jarige keerde begin september terug en heeft sindsdien een grote stempel gedrukt op de ploeg. Cambuur begon in competitieverband sindsdien zes keer zonder de aanvoerder en won slechts twee van die duels (33% ? 1 gelijk, 3 verloren), terwijl het zeventien van de 29 competitiewedstrijden won met Diemers aan de aftrap (59% ? 4 gelijk, 8 verloren).
SC Cambuur ? Keuken Kampioen Divisie 2024/?25
Met Diemers in de basis      Zonder Diemers in de basis   
29   Wedstrijden   6   
17   Gewonnen   2   
4   Gelijk   1   
8   Verloren   3   
59%   Winstpercentage   33%   
1.9   Punten per wedstrijd   1.2   

Diemers, die zijn 300e competitiewedstrijd in Nederland kan spelen (122 in de Eerste Divisie en 177 in de Eredivisie), bewijst zich als alleskunner. Sinds zijn eerste duel op 13 september, staat hij in de top-2 als het gaat om balheroveringen (200 ? 2e), gewonnen duels (228 ? 2e), overtredingen mee (141 ? 1e) en betrokken bij schoten (157, 110 kansen gecre?erd en 66 doelpogingen ? 2e).

Marktwaarde weer omhoog!
even een schop naar boven met deze statistieken zodat galdiano ook weer even kan zien hoe belangrijk Diemers is.

Inferno-058

Citaat van: poelie-lwd op juni 14, 2025, 10:26:23
Als je verder wil groeien moet je afscheid nemen van Diemers. Helemaal prima.
Op basis van wat? Veruit de beste (veld)speler van het afgelopen seizoen. Zie de statistieken hierboven.

oost

Laat ik starten met te zeggen dat Diemers heel aardig kan voetballen en zeker wel wat toevoegde.
Maar ik persoonlijk had veel en veel meer van hem verwacht. Hij krijgt bijvoorbeeld 7000 vrije trappen mee en daar is hij heel slime in. Maar qua scorend vermogen vind ik hem echt tegenvallen. Ook betrap ik hem zelden om een mooi steekpass of dat hij dingen ziet die andere spelers niet zien. Ook zorgt hij er niet voor dat het spel sneller verloopt, eerst de bal aannemen en 4x kappen voordat die het spel verlegd .
Ik hoop natuurlijk wel dat die gewoon blijft maar niet ten koste van alles. Ik persoonlijk vond dat lambooij op de spits positie na vorige seizoen gewoon puik werk heeft geleverd. Dus laten we hem alsjeblieft deze zomer het vertrouwen geven dat hij em mooi elftal op de been weet te brengen |:)

Cambuur Groningen

Altijd boeiend om te zien hoe personen bepaalde voorkeuren en afkeuren hebben. Persoonlijk hoop ik echt dat Diemers blijft: Natuurlijk kunnen bepaalde onderdelen beter (corners, zo nu en tikkeltje nonchalant balletje weggeven), maar als alle statistieken, meningen VI experts etc aangeven dat hij bij de top van de KKD hoort, zo niet de top is, dan begrijp ik oprecht niet waarom we blij zouden mogen zijn dat hij weggaat?

PePe

Citaat van: Galdiano op juni 14, 2025, 07:55:55
We kunnen echt wel zonder Diemers.
Het was nu wekelijks een one man show. Dit wisten tegenstanders. Alle ballen op Diemers waardoor er totaal geen variatie in het spel van ons zat.

Ik zie hem het liefst vertrekken. Vorig jaar ook al niet blij met zijn komst.
Was hij echt zo goed? Als je het mij vraagt niet.
Vertraagd het spel, en liep zich te vaak vast. We kregen dan wel vaak vrije trappen maar dit komt het spel niet ten goede.
Daarnaast kan hij geen corners nemen. En zijn schot, waar iedereen lyrisch over was heb ik ook amper gezien. Hij heeft vaak in de goede positie gestaan, maar haalt dan de trekker niet open.

Voor het geld wat hij verdiend levert hij echt veel te weinig.

Eens. Willen we groeien dan moet er voor een vertrekkende speler geld op tafel komen. Als Mark er 3 jaar bij zou krijgen, dan is hij 35. Mark heeft dan geen restwaarde meer.

DayDreamer

Diemers is ook veel wedstrijden vrijwel onzichtbaar geweest, of uit de wedstrijd gehaald door tegenstanders. Meeste corners niet goed voor, en ja, hij schoot wel eens een vrije trap binnen, maar dat doen wel meer spelers. Voor een speler die waarschijnlijk voor kkd begrippen een zeer ruim salaris heeft snap ik Cambuur wel wat terughoudend te zijn hierin.

Ik zou niet meer dan 2 jaar aanbieden, om dan maar eens te kijken hoe fit en goed hij nog is. Blijft Diemers prima, gaat hij weg ook prima.

Oud Cambuur

Vergeet niet dat Diemers constant een man of soms 2 man bij zich had staan daardoor ontstond er ruimte voor anderen waaronder Souren maar die deed er niks aan. Sommigen op dit forum hebben een antipathie tegen Diemers en dat mag maar hij staat niet voor niks in de statistieken heel hoog.

kapseltje

Laten we vooral onze echte winnaars wegdoen om nog meer tamme spelers op te halen. Alsof we daar, tamme, nog niet genoeg van hebben: Mercera, Nartey, Galvez, Souren, Pauwels en op de bank ook genoeg.

Diemers had afgelopen jaar de beste statistieken (cijfers) van de kkd. Hij is de enige met rust aan de bal als de druk wordt opgevoerd. Geregeld slimme overtredingen mee. Tegenstanders (proberen) een speler op te offeren om hem af te stoppen. Zijn vrije trappen zijn ook niet verkeerd.

Durf wel te stellen dat we afgelopen jaar rechterrijtje waren ge?indigd zonder hem.

Maar niet goed genoeg, want uit zijn corners wordt niet gescoord. Lees: niemand kan aanvallend koppen. De corners konden soms beter. Soms niet door de lcuht. Maar er waren echt genoeg momenten waaruit wel gescoord had kunnen worden, maar de aanvallende koppers zit op de bank: Ottensen en de Leeuw.

PePe

Elk voordeel heeft ook een nadeel.

Tanjajeah

#314
Ik vind het maar een gekke discussie. Je hebt met Diemers de beste speler van de KKD in je selectie en het is een jongen van de stad. Hij komt op mij totaal niet over als arrogant of 'het onderste uit de kan' willen halen. De statistieken laten zien hoe ontzettend belangrijk hij was en hoe substantieel zijn bijdrage was in het behaalde aantal punten. Dat zijn feiten, al het andere zijn onderbuikgevoelens. Hij heeft zich daarnaast het hele seizoen laten zien als de ideale aanvoerder, is een leider, een verlengstuk van de trainer in het veld en een onafhankelijke geest. Hij was het die het opnam voor Henk toen die onder druk stond.

Met een speler als Diemers zou je de komende jaren het perfecte boegbeeld voor je club in je selectie hebben. Een speler die anderen beter maakt, waar jonge spelers van willen leren, die het klappen van de zweep kent. Elke club wil niks liever dan zo'n speler en wij hebben 'm.

Qua gehaalde spelers heeft Lambooij het tot nu toe niet verkeerd gedaan. Maar er zijn nu al meerdere dingen gebeurd die mijn wenkbrouwen hebben doen fronsen. Eerst dat gedoe met Henk, dat hij zich niet uitsprak maar in het midden liet of ze met Henk verder wilden. Ik heb serieus het idee dat als de supporters niet duidelijk aan Henks kant hadden gestaan, hij geen contractverlenging had gekregen. Maar dat Lambooij uiteindelijk eieren voor zijn geld koos, omdat anders de pleuris was uitgebroken. De constructie die er nu bedacht is (met een assistent die meer invloed krijgt en Henk moet opvolgen) bevestigt dat idee.

Daarnaast lijkt hij de pers als vijand te zien, daar heb ik Geert van Tuinen in de Sportcast ook wel eens iets over horen zeggen. Toen Burghout zijn contract niet werd verlengd weigerde hij bijvoorbeeld daar een toelichting op te geven. Wat natuurlijk heel raar is, dat je je eigen beleid niet wilt uitleggen. En het is ook een verplichting naar de achterban vind ik, om dit soort beslissingen motiveren.

En nu dus het geval Diemers, die aangeeft in het gesprek vertrouwen en waardering mist. "Ik voelde veel twijfel bij een deel van de directie, wat ik niet helemaal terecht vond". Als je dat leest weet je al wie  dat 'deel van de directie' is: Lambooij. Ik vind dat heel kwalijk, kijkend naar de staat van dienst van Diemers. Die vorig jaar elders veel meer kon verdienen, maar bewust koos voor 'zijn' club. In plaats van hem te koesteren wordt hij in twijfel getrokken. Het heeft iets arrogants. Ik vind dit ook  totaal niet passen bij waar Cambuur voor staat. En als het om geld ging; prima. Je schudt elkaar de hand en dat is het dan. Maar er is niet eens over geld gesproken, zover kwam het gesprek niet. Respectloos als je dat zo leest.

Ook lijkt het erop dat Lars Henk totaal buiten spel heeft gezet, Henk lijkt namelijk nauwelijks invloed te hebben op de samenstelling van selectie en staf. In de zin dat zijn mening niet lijkt te tellen. Voorbeeld daarvan is Burghout, die Henk graag wilde behouden. En met Diemers net zo, want iedere trainer wil zo'n speler.  Ik weet ook zeker dat Henk niet bij dat gesprek is geweest, want die had nooit geaccepteerd dat Diemers met zo'n negatief gevoel het gesprek met de directie had verlaten. Die had daar een positieve opbeurende draai aan gegeven. Of zou dat het zijn? Dat Lambooij de sociale capaciteiten mist?