Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Mark Diemers

Gestart door fred, augustus 30, 2024, 17:13:24

Vorige topic - Volgende topic

AL

Wordt ook aanvoerder liet Henk al min of meer weten.

Zuid1991

Citaat van: AL op augustus 31, 2024, 11:01:25
Wordt ook aanvoerder liet Henk al min of meer weten.
Logisch, Souren was drama gister. Kan het nog lang niet aan (leider zijn en goed spelen).

De Gast

Reperetend verhaal. Jonge spelers die de band niet aankunnen. Geeft ook aan dat onze selectie al jaren geen leiders heeft.

Inferno-058

Citaat van: De Gast op augustus 31, 2024, 11:20:06
Reperetend verhaal. Jonge spelers die de band niet aankunnen. Geeft ook aan dat onze selectie al jaren geen leiders heeft.
En de verkeerde spelers worden aanvoerder gemaakt.

CambuurAmersfoort

Citaat van: Inferno-058 op augustus 31, 2024, 11:36:33
En de verkeerde spelers worden aanvoerder gemaakt.

De enige 2 die met hun gedrag en ervaring de band zouden moeten dragen zijn de Leeuw en Kieftenbelt. Dat van deWater de band om heeft is idioot gezien zijn houding en gedrag naar medespelers. Je zoekt een natuurlijke leider en iemand die wel wat heeft meegemaakt.

Wat mij betreft straks Diemers, de Leeuw en als 3e aanvoerder Kieftenbelt

Noordcambuur

Nu vraag ik me af wie moet er op het middenveld met Diemers.

DayDreamer

Citaat van: Noordcambuur op augustus 31, 2024, 11:41:00
Nu vraag ik me af wie moet er op het middenveld met Diemers.

Nieuw en Nieuw.

AL

Citaat van: Noordcambuur op augustus 31, 2024, 11:41:00
Nu vraag ik me af wie moet er op het middenveld met Diemers.

Dan ga ik toch voor Souren, Diemers en de Jong(of Narty).
Controleur, spelverdeler en loper.
Denk dat deze linie dan nog zo gek nog niet is.

James

Citaat van: CambuurAmersfoort op augustus 31, 2024, 11:39:08
De enige 2 die met hun gedrag en ervaring de band zouden moeten dragen zijn de Leeuw en Kieftenbelt. Dat van deWater de band om heeft is idioot gezien zijn houding en gedrag naar medespelers. Je zoekt een natuurlijke leider en iemand die wel wat heeft meegemaakt.

Wat mij betreft straks Diemers, de Leeuw en als 3e aanvoerder Kieftenbelt

Ja vd Water de band is totaal niet te begrijpen. Daar is het volgens mij bij Uldrikis ook fout gegaan. Die stond daarna overal op het veld en continu met de scheidsrechter in gesprek.

Vd Water aanvoerder kan absoluut niet maar je kan m ook niet aan elke willekeurige jeugdspeler geven. Eigenlijk zegt dit alles al over je selectie.

Volgens mij zei Lambooij of Henk dat ze rond de vijfde plek wouden spelen. Op basis waarvan? Met drie ervaren spelers erbij is het zeker mogelijk maar die heb je toch (nog) niet

Noordcambuur

Citaat van: AL op augustus 31, 2024, 12:07:38
Dan ga ik toch voor Souren, Diemers en de Jong(of Narty).
Controleur, spelverdeler en loper.
Denk dat deze linie dan nog zo gek nog niet is.
klopt dat had ik ook maar dan liever Narty heeft meer drive in zijn spel.

Huizen

Lokroep van SC Cambuur kwam voor Mark Diemers (30) precies op het juiste moment: 'Andere dingen zijn belangrijker dan geld'
Jonathan Ploeg ? Vandaag, 06:45 ? Sport

De kogel is door de kerk: Mark Diemers keert terug op het oude nest.

Heel lang heeft hij dit keer volgens eigen zeggen niet hoeven twijfelen over de lokroep van SC Cambuur. Mark Diemers (30) heeft namelijk zo zijn redenen voor een terugkeer op het oude nest. ?Andere dingen zijn nou eenmaal belangrijker dan geld.?

Wat zich al een aantal weken aandiende, is nu echt definitief. Als de medische keuring maandag geen problemen aan het licht brengt, verbindt Mark Diemers zich voor twee seizoenen aan de club waar het voor hem op 10-jarige leeftijd allemaal begon. Cambuur zag destijds in de middenvelder van LAC Frisia een ruwe diamant, zo eentje die het nog weleens ver zou kunnen schoppen.

Dat laatste bleek achteraf goed gezien. Nog voordat Diemers zijn offici?le debuut had gemaakt voor de Leeuwarder voetbaltrots, werd hij in 2012 verkocht aan FC Utrecht. In de jaren daarna volgde een tocht langs De Graafschap, Fortuna Sittard, Feyenoord, Hannover 96, FC Emmen en AEK Larnaca. Maar ondertussen bleef het vuurtje voor ?zijn? Cambuur altijd onverminderd branden.

Diemers zegt dan ook verheugd te zijn met de terugkeer naar de club waarmee hij in 2013 als huurling van FC Utrecht kampioen van de eerste divisie werd. ?Ik kreeg de afgelopen periode z?veel berichtjes. Van directie, staf en supporters. Ze vroegen me allemaal om terug te keren, zeiden dat ze me nodig hadden. Die waardering doet veel met een mens.?
?Niet veel getwijfeld?

Onlangs werd bekend dat AEK Larnaca, waar Diemers sinds de zomer van vorig jaar speelde, hem had verzocht een andere club te zoeken. De Leeuwarder zou met zijn salaris te veel op de begroting drukken en bovendien was de directeur niet te spreken over zijn prestaties. Al was hij eind vorig seizoen nog uitgeroepen tot beste speler van de competitie.

Mark Diemers in actie voor AEK Larnaca tijdens de voorronde van de Conference League.
Mark Diemers in actie voor AEK Larnaca tijdens de voorronde van de Conference League. Foto: Zsolt Szigetvary

Sinds dat nieuws bekend werd, maakte Cambuur er geen geheim van Diemers maar al te graag aan de selectie toe te willen voegen. Zo belde Henk de Jong zijn voormalige pupil soms zelfs meerdere keren per dag om hem te overtuigen, liet de trainer onlangs weten. De twee werkten in het verleden zowel bij Cambuur als bij De Graafschap met elkaar.

?Ik heb niet veel getwijfeld?, zegt Diemers over zijn terugkeer. ?Ten eerste omdat ik terug wilde naar Cambuur en Leeuwarden, om mijn gezin, na jaren op verschillende plekken te hebben gewoond, rust en stabiliteit te brengen. Daarnaast omdat het richting het einde van de transferperiode was en Cambuur mij gewoon een duidelijke optie bood.?
?Dit was het juiste moment?

Een akkoord met Cambuur duurde evenwel nog even. Dat kwam omdat Diemers gedurende de resterende contractduur van tien maanden in Cyprus nog recht had op salaris en bonussen en daar niet zomaar afstand van wilde doen. Een juiste afwikkeling van zijn contract was noodzakelijk, anders was hij voor Cambuur niet haalbaar geweest.

?Ik heb wel wat water bij de wijn moeten doen?, zegt Diemers. ?Maar andere dingen zijn nou eenmaal belangrijker dan geld. Ik had in Cyprus nog wel vier of vijf maanden op de bank kunnen zitten, niet spelen en ondertussen wel het geld opstrijken. Maar ik wil doen waar ik nou eenmaal heel veel van hou. En dat is gewoon lekker voetballen.?

Mark Diemers hield in de voorbereiding op vorig seizoen zijn conditie op peil bij SC Cambuur.
Mark Diemers hield in de voorbereiding op vorig seizoen zijn conditie op peil bij SC Cambuur. Foto: Dijks Media / Henk Jan Dijks

De Leeuwarder is naar eigen zeggen topfit. ?Ik voel me hartstikke goed. Heb ook een goed jaar achter de rug, waarin ik tot beste speler van de competitie ben gekroond. Ik besefte dat, nu ik nog echt wat kan betekenen en de speler ben die ik wil zijn, dit het juiste moment was om in te gaan op de interesse van Cambuur.?
?Een rare nasmaak?

De huidige eerstedivisionist hengelde al een aantal keer tevergeefs naar de diensten van aanvallend ingestelde middenvelder, maar net als in de zomer van vorig jaar kwam het telkens net niet gelegen. Nu het moment dan eindelijk toch is aangebroken, lost Diemers een belofte in die hij lang geleden deed toen hij zei ooit te willen terugkeren bij ?zijn? club.

Hoewel de blijdschap enerzijds groot is, overheerst anderzijds ook een ?raar? gevoel. ?We hadden op Cyprus een goed leven. Beide kinderen hadden het er naar hun zin en mijn vriendin ook. Maar ik ben op een gegeven moment een soort van weggepest, moest bijvoorbeeld tijdens trainingen toekijken. Dat geeft toch een rare nasmaak aan het geheel.?

Diemers kan evenwel niet ontkennen dat het geforceerde vertrek uit Cyprus tegelijkertijd de rode loper uitlegde voor iets moois. ?Na elf jaar weer terugkeren bij de club waar het ooit allemaal begon, is een mooi verhaal. Ik denk dat ik echt nog wat kan bijdragen, maar daarvoor heb ik ook mijn teamgenoten nodig. Het is uiteindelijk een teamprestatie.?

Scc4-ever

Welkom terug Mark. En veel succes  |:)

Noordcambuur

Prachtig nieuws   :thumbsup Succes Mark

Bens

Welkom thuis veel succes dit seizoen.

zeewolde