Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Mark Diemers

Gestart door fred, augustus 30, 2024, 17:13:24

Vorige topic - Volgende topic

Poetser

Hij wordt straks 32. Er is echt geen eredivisieclub die hem een 3 jarig contract gaan aanbieden. Cambuur moet hem een 2 jarig contract aanbieden, daarna per jaar gaan kijken en uiteindelijk iets voor de club gaan doen. Allebei een beetje water bij de wijn.

Mark gelukkig, vrouw gelukkig, kindjes gelukkig, familie gelukkig en wij gelukkig.

Wat wust nog meer.

janou

#376
Citaat van: denistel op juni 19, 2025, 08:07:13
blijf er bij dat je in de afgelopen kkd 38 wedstrijden lekker aanvallend had gespeeld
we de po ook hadden gehaald niet als 3e misschien maar zeker 1e 8 en ja dan had
je wel eens een pak op de broek gekregen maar ook vaak ruim gewonnen en het
publiek vermaakt,nu te veel saaie 1-0 of 2-1 zege,s en lui vieren feest of we kampioen
zijn geworden.

We hebben afgelopen seizoen over het algemeen gewoon aanvallend voetbal gespeeld hoor. Dat het vaak niet goed was heeft daar helemaal niets mee te maken. Tegenstanders zakten vaak in bij thuiswedstrijden, en wij waren simpelweg niet goed genoeg om er zomaar met 4-0 overheen te walsen. Heeft niets met wel of niet aanvallend voetbal te maken.

Laat ik het zo vragen, hoe had Cambuur aanvallender kunnen spelen in jouw optiek?

Oud Cambuur

Maar even naar Lambooij sturen dit bericht  Poetser

sunderland

#378
Citaat van: janou op juni 19, 2025, 15:40:45
We hebben afgelopen seizoen over het algemeen gewoon aanvallend voetbal gespeeld hoor. Dat het vaak niet goed was heeft daar helemaal niets mee te maken. Tegenstanders zakten vaak in bij thuiswedstrijden, en wij waren simpelweg niet goed genoeg om er zomaar met 4-0 overheen te walsen. Heeft niets met wel of niet aanvallend voetbal te maken.

Laat ik het zo vragen, hoe had Cambuur aanvallender kunnen spelen in jouw optiek?
waarom heb jij andere wedstrijden gezien? Het steeds heen en weer tikken begint het al mee, een ingooi ging standaard achteruit waardoor de tegenstander ook weer goed stond, de keeper afjagen nooit gezien, het was heel vaak veel te behouden en als je dan tegen Vitesse en jong Utrecht speelt die echt wilden voetballen waardoor er zo veel ruimte was dan was het een dooie bende met veel te traag voetbal

sunderland

Citaat van: Poetser op juni 19, 2025, 15:35:51
Hij wordt straks 32. Er is echt geen eredivisieclub die hem een 3 jarig contract gaan aanbieden. Cambuur moet hem een 2 jarig contract aanbieden, daarna per jaar gaan kijken en uiteindelijk iets voor de club gaan doen. Allebei een beetje water bij de wijn.

Mark gelukkig, vrouw gelukkig, kindjes gelukkig, familie gelukkig en wij gelukkig.

Wat wust nog meer.
helemaal niks  |:)

janou

Citaat van: sunderland op juni 19, 2025, 16:41:58
waarom heb jij andere wedstrijden gezien? Het steeds heen en weer tikken begint het al mee, een ingooi ging standaard achteruit waardoor de tegenstander ook weer goed stond, de keeper afjagen nooit gezien, het was heel vaak veel te behouden en als je dan tegen Vitesse en jong Utrecht speelt die echt wilden voetballen waardoor er zo veel ruimte was dan was het een dooie bende met veel te traag voetbal

Ik heb precies dezelfde wedstrijden gezien, alleen geef ik aan dat de oorzaak ergens anders ligt dan wel of niet aanvallend willen spelen. Want daar heeft het in mijn optiek niets mee te maken. Ik geloof namelijk niet dat Henk die gasten het veld instuurt met de opdracht om rustig te gaan afwachten, dat is totaal geen logische verklaring.

Ik vind dat je de vraag moet stellen: Hoe komt het dat de bal 22 keer van cv naar cv gespeeld wordt, en hoe komt het dat we geen druk krijgen op Jong Utrecht.

Het is echt niet zo dat Henk de opdracht geeft om de bal 20x heen en weer te spelen, dat komt omdat de CV de vrije man niet weet te vinden en daarom de bal verplaatsen om aan de andere kant een overtal te cre?ren. En omdat wij bijvoorbeeld geen spits hadden, konden we ook geen vallende bal spelen bijvoorbeeld. Waarvoor denk je dat er zo wordt doorgeselecteerd in de verdediging. Dat gebeurt niet omdat de opbouw zo soepel liep. Gevolg overigens daarvan is dat Diemers lager op het veld de bal gaat halen om de bal ?berhaupt vooruit te krijgen en Diemers niet gevaarlijk is rond de 16 meter van de tegenstander.

M.b.t. tot drukzetten was de intentie er wel, maar er werd vaak onder de druk uitgespeeld. Viel mij wel op dat wij inderdaad niet vaak 90 minuten lang een tegenstander onder druk kregen, maar ook dat is kwaliteit. Dus dat kan je zeggen ''Ze willen niet''. Nee, het lukt niet. Intentie is om elke wedstrijd erop te klappen thuis, dat dat niet lukt is een compleet ander verhaal.

Ik denk dat als onze opbouw wat beter gaat lopen, wij veel meer controle in wedstrijden zullen hebben en nog veel meer op de helft van de tegenstander komen te voetballen.


sunderland

Citaat van: janou op juni 19, 2025, 18:59:21
Ik heb precies dezelfde wedstrijden gezien, alleen geef ik aan dat de oorzaak ergens anders ligt dan wel of niet aanvallend willen spelen. Want daar heeft het in mijn optiek niets mee te maken. Ik geloof namelijk niet dat Henk die gasten het veld instuurt met de opdracht om rustig te gaan afwachten, dat is totaal geen logische verklaring.

Ik vind dat je de vraag moet stellen: Hoe komt het dat de bal 22 keer van cv naar cv gespeeld wordt, en hoe komt het dat we geen druk krijgen op Jong Utrecht.

Het is echt niet zo dat Henk de opdracht geeft om de bal 20x heen en weer te spelen, dat komt omdat de CV de vrije man niet weet te vinden en daarom de bal verplaatsen om aan de andere kant een overtal te cre?ren. En omdat wij bijvoorbeeld geen spits hadden, konden we ook geen vallende bal spelen bijvoorbeeld. Waarvoor denk je dat er zo wordt doorgeselecteerd in de verdediging. Dat gebeurt niet omdat de opbouw zo soepel liep. Gevolg overigens daarvan is dat Diemers lager op het veld de bal gaat halen om de bal ?berhaupt vooruit te krijgen en Diemers niet gevaarlijk is rond de 16 meter van de tegenstander.

M.b.t. tot drukzetten was de intentie er wel, maar er werd vaak onder de druk uitgespeeld. Viel mij wel op dat wij inderdaad niet vaak 90 minuten lang een tegenstander onder druk kregen, maar ook dat is kwaliteit. Dus dat kan je zeggen ''Ze willen niet''. Nee, het lukt niet. Intentie is om elke wedstrijd erop te klappen thuis, dat dat niet lukt is een compleet ander verhaal.

Ik denk dat als onze opbouw wat beter gaat lopen, wij veel meer controle in wedstrijden zullen hebben en nog veel meer op de helft van de tegenstander komen te voetballen.
zoals jij het omschrijft heeft de Ts hierin gefaald en dat is ook zo. Ons plan klopte dan niet en nog erger de ts had geen idee hoe ze het moesten aanpakken. Denistel en Wiekie hadden vaak gelijk, ze moeten veel harder worden aangepakt en anders er uit flikkeren

janou

Citaat van: sunderland op juni 19, 2025, 19:56:37
zoals jij het omschrijft heeft de Ts hierin gefaald en dat is ook zo. Ons plan klopte dan niet en nog erger de ts had geen idee hoe ze het moesten aanpakken. Denistel en Wiekie hadden vaak gelijk, ze moeten veel harder worden aangepakt en anders er uit flikkeren

Nee. Dat omschrijf ik niet, dat vul jij nu volledig in. Net als het idee dat de TS geen flauw idee heeft hoe ze het moeten aanpakken. Waar baseer je dat nou op? Die gasten zijn 24/7 met het spelletje bezig. Belachelijke constatering, we zijn gewoon 3e geworden. Hadden we van tevoren voor getekend. En ja het voetbal kan uiteraard nog een stuk beter, maar zo goed zijn we simpelweg nog niet. 

Wat wij hier soms nog wel eens vergeten is de we te maken hebben met mensen, en die maken fouten. Soms kan een plan gewoon goed zijn, maar is de uitvoering ervan gewoon niet goed genoeg. En dan kan met de vorm van de dag te maken hebben, en als het langere tijd is, is het wellicht kwaliteit van de spelers.

En w.b.t. trainers die alleen maar hard aanpakken, zijn in mijn optiek vaak de slechtste trainers omdat die alleen hun eigen communicatiestijl gebruiken en niet begrijpen dat je met verschillende mensen te maken hebt. Ene speler moet idd een schop onder zijn kont krijgen en de ander een aai over zijn bol omdat hij wat zelfvertrouwen mist. En date harde aanpakken is leuk maar 1x boos worden maakt indruk, als je dat elke week doet maakt dat op geen enkele speler meer indruk.

mark1989

Citaat van: janou op juni 19, 2025, 22:01:14
Nee. Dat omschrijf ik niet, dat vul jij nu volledig in. Net als het idee dat de TS geen flauw idee heeft hoe ze het moeten aanpakken. Waar baseer je dat nou op? Die gasten zijn 24/7 met het spelletje bezig. Belachelijke constatering, we zijn gewoon 3e geworden. Hadden we van tevoren voor getekend. En ja het voetbal kan uiteraard nog een stuk beter, maar zo goed zijn we simpelweg nog niet. 

Wat wij hier soms nog wel eens vergeten is de we te maken hebben met mensen, en die maken fouten. Soms kan een plan gewoon goed zijn, maar is de uitvoering ervan gewoon niet goed genoeg. En dan kan met de vorm van de dag te maken hebben, en als het langere tijd is, is het wellicht kwaliteit van de spelers.

En w.b.t. trainers die alleen maar hard aanpakken, zijn in mijn optiek vaak de slechtste trainers omdat die alleen hun eigen communicatiestijl gebruiken en niet begrijpen dat je met verschillende mensen te maken hebt. Ene speler moet idd een schop onder zijn kont krijgen en de ander een aai over zijn bol omdat hij wat zelfvertrouwen mist. En date harde aanpakken is leuk maar 1x boos worden maakt indruk, als je dat elke week doet maakt dat op geen enkele speler meer indruk.

Helemaal mee eens. Goed verwoord. De denkfout die sommige hier maken is ook dat men redeneert vanuit het spel dat men ziet en achteraf. En dan alleen die dingen die fout gaan of beter kunnen.   Als je zo kijkt voetbalt elk team slecht zeker in de KKD. Want er worden aan de lopende band fouten gemaakt en verkeerde keuzes.
En het is wel erg simplistisch om te stellen dat spelers harder aangepakt moeten  worden en te denken dat ze dan beter gaan spelen. Als iemand niet beter kan, maar er wel alles aan doet heeft hard aanpakken weinig nut. Werkt eerder averechts.

Wat ook vergeten wordt is dat voetbal om details, momenten en soms gewoon puur geluk gaat. Scoor je binnen 5 minuten of mis je twee kansen kan het verschil zijn tussen 4-0 winnen of 0-2 verliezen.


Josli

Citaat van: janou op juni 19, 2025, 15:40:45
We hebben afgelopen seizoen over het algemeen gewoon aanvallend voetbal gespeeld hoor. Dat het vaak niet goed was heeft daar helemaal niets mee te maken. Tegenstanders zakten vaak in bij thuiswedstrijden, en wij waren simpelweg niet goed genoeg om er zomaar met 4-0 overheen te walsen. Heeft niets met wel of niet aanvallend voetbal te maken.

Laat ik het zo vragen, hoe had Cambuur aanvallender kunnen spelen in jouw optiek?

Het heeft allemaal met druk zetten te maken. Doordat we dit niet voorelkaar kregen, is er voor gekozen om meer in te zakken. Dus het antwoord is. Ja, we hadden (veel) aanvallender kunnen spelen. De volgende vraag is dan: Waar ligt het aan dat we het totaal niet voorelkaar hebben gekregen om druk te zetten.
Ik denk zelf dat Henk dit aanvankelijk wel wilde, maar dat de huidige spelers totaal niet in staat zijn om dit uit te voeren. Bij Jong oranje lieten ze van de week heel duidelijk het verschil zien. Het ging om van Bergen en Ohio. Iedereen zou dat even moeten zien om het beter te begrijpen.
Met jongens als Pauwels, Nartey en zeker ook Diemers, kun je gewoon niet goed druk zetten en is het verschrikkelijk moeilijk om goed aanvallend voetbal te spelen. Henk heeft hierdoor moeten kiezen voor een speltype die in mijn ogen pijn aan de ogen doet, maar wel redelijk resultaat heeft gehad. Ik hoop dat we met onze nieuwe aankopen weer 20 meter hoger op het veld kunnen staan en weer leuke wedstrijden kunnen zien. Want nog zo'n seizoen kan ik echt niet aanzien. Maak mij niet wijs dat het allemaal wel prima was.

Josli

Citaat van: mark1989 op juni 20, 2025, 00:13:57

Wat ook vergeten wordt is dat voetbal om details, momenten en soms gewoon puur geluk gaat. Scoor je binnen 5 minuten of mis je twee kansen kan het verschil zijn tussen 4-0 winnen of 0-2 verliezen.

Dit is nou juist het hele probleem. Voetbal draait om intentie. Dan dwing je dingen af. Natuurlijk kun je goed voetballen, hard werken en 1-0 verliezen. Maar uiteindelijk zul je vaker winnen dan verliezen. We hebben afgelopen seizoen best veel hemeltergend slechte wedstrijden gewonnen. Daardoor is ook een beetje het gevoel ontstaan in het team dat we best wel goed waren. Stond Diemers na de wedstrijd met droge ogen te beweren dat we goed aanvallend voetbal hadden gespeeld. Toen wist ik al dat we het niet gingen redden.

Bankzitter

De wedstrijd waarin we het niet gered hebben, speelden we met aanvallende intenties?

upweer

Citaat van: Bankzitter op juni 20, 2025, 22:46:18
De wedstrijd waarin we het niet gered hebben, speelden we met aanvallende intenties?

Ben ik het niet mee eens.
We verloren vaak tegen tegenstanders die zich helemaal ingraven.
Dat we aanvallend spelen op dat moment is een spe.
Je moet dat zien er onder uit te voetballen.


Vaak konden we niet met druk omgaan.

Bernardo

Vertrek van Mark Diemers bij SC Cambuur dichterbij na concrete aanbieding uit Zweden
2025-06-22 10:45


Een zomers vertrek van Mark Diemers (31) bij SC Cambuur is dichterbij gekomen. De aanvoerder heeft een concrete aanbieding op zak van een gerenommeerde club uit Zweden.

LEEUWARDEN
Een zomers vertrek van Mark Diemers (31) bij SC Cambuur is dichterbij gekomen. De aanvoerder heeft een concrete aanbieding op zak van een gerenommeerde club uit Zweden.

Mark Diemers zal zich de komende periode beraden over de vraag of zijn toekomst in Leeuwarden of in Zweden ligt. De aanvoerder van Cambuur heeft weliswaar nog een contract tot de zomer van 2026, maar het is geen geheim dat hij de club dankzij een clausule tot en met 8 juli kan verlaten. Met de aanbieding uit Zweden is dat scenario realistischer geworden.

Onlangs trok Diemers de stekker uit de gesprekken met Cambuur over een nieuw contract, omdat hij er een slecht gevoel aan had overgehouden. Hij miste naar eigen zeggen ?een stukje respect en waardering? vanuit een deel van de clubleiding. Diemers zou vorig seizoen op voetballend gebied niet voldoende hebben gebracht. Daarin verschilden de partijen van inzicht.

De aanvoerder had er geen geheim van gemaakt graag nog jaren bij Cambuur te willen voetballen, zo liet hij in mei tegenover de Leeuwarder Courant weten. Voorwaarde was wel dat hij deze zomer een meerjarige contractverlenging zou krijgen. ?Ik ga ik hier volgend seizoen niet voetballen met een ??njarig contract?, zei Diemers. ?Ik ben 31 en wil zekerheid hebben.?

De rasechte Leeuwarder, die de gehele jeugdopleiding van Cambuur doorliep, keerde vorige zomer terug naar Nederland. Hij mocht weg bij het Cypriotische AEK Larnaca en koos ondanks interesse van andere clubs voor een terugkeer bij zijn jeugdliefde. Niet zonder succes: na zijn komst kroop de club vanuit de kelder van de eerste divisie omhoog naar de derde plaats.

Deze week begint Cambuur aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Zo komen woensdag de spelers voor het eerst bijeen en staat vrijdagavond de eerste oefenwedstrijd op het programma. In Drachten neemt de ploeg van trainer Henk de Jong het dan op tegen Drachtster Boys. Zoals het nu staat, maakt Mark Diemers dan nog ?gewoon? deel uit van de selectie

Derkx R.H.

Ik hoop dat HdJ met zijn vuist op tafel slaat en zegt dat zijn aanvoerder moet blijven...