Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Mark Diemers

Gestart door fred, augustus 30, 2024, 17:13:24

Vorige topic - Volgende topic

Bernardo

Mark Diemers werpt blik vooruit op play-offs en eigen toekomst bij SC Cambuur: ?De bal ligt bij de club?
2025-05-11 21:16


Mark Diemers (31) heeft een belangrijke rol gespeeld in het behalen van de play-offs. Maar of de aanvoerder ook volgend seizoen het shirt van SC Cambuur draagt, is nog onbekend. ?De bal ligt bij de club.?

LEEUWARDEN
Mark Diemers (31) heeft een belangrijke rol gespeeld in het behalen van de play-offs. Maar of de aanvoerder ook volgend seizoen het shirt van SC Cambuur draagt, is nog onbekend. ?De bal ligt bij de club.?

Er verschijnt een glimlach op het gezicht van Mark Diemers. Twaalf keer verkozen in het elftal van de week van de eerste divisie, dat is niet niks. De aanvoerder, bij wie deze zondagmiddag het zweet van de trainingsarbeid nog op het voorhoofd staat, zegt er trots op te zijn. ?Ik denk dat ik, los van de wedstrijden die nog komen, misschien wel het beste seizoen in mijn carri?re beleef.?

Vanzelfsprekend had Diemers meer doelpunten (8) willen maken en assists (4) willen geven, maar hij speelt dit seizoen lager op het veld, als zogeheten ?acht?, en minder op zijn geliefde stek achter de spits. Zodoende kan hij het huidige Cambuur het beste van dienst zijn. In dat licht bekeken zijn de statistieken naar behoren. Bovendien moet ook zijn rol buiten het veld niet worden onderschat.


?Nominaties en uitverkiezingen zoals het doelpunt van de week, beste speler van de vierde periode en beste speler van de eerste divisie (VI-klassement, red.) zeggen niet alles. Maar het onderstreept wel mijn gevoel. Ik ben teruggekomen bij de club waar ik van hou, de mensen zijn blij dat ik er ben en zien mijn waarde. Mooi dat het wederzijds is en dat de terugkeer zo heeft uitgepakt.?

De aanvoerder hoopt het seizoen te bekronen met promotie naar de eredivisie. Voor zichzelf, zijn teamgenoten en al die supporters. Hij spreekt van een ?ultieme droom?. Daarvoor moet in de eerste ronde van de nacompetitie eerst wel worden afgerekend met FC Den Bosch. Niets is onmogelijk, weet Diemers. Eerder lukt het hem al met De Graafschap via de nacompetitie te promoveren.

?Het zou prachtig zijn straks iets tastbaars aan dit seizoen over te houden, dat is ons doel. Als dat niet lukt, dan heb ik persoonlijk nog steeds een geweldig seizoen gedraaid en hebben we het als team ook goed gedaan. Toch zou dat voor een zure nasmaak zorgen. Maar daar ga ik niet vanuit. Ik schat onze kansen hoog in. We gaan kijken welke ploeg het best met de spanning kan omgaan.?

Mark Diemers heeft dan wel een doorlopend contract, het is allesbehalve zeker dat hij ook volgend seizoen het shirt van Cambuur draagt. Mocht de club niet promoveren, dan wordt er een clausule in zijn contract geactiveerd. Die houdt in dat hij voor 8 juli naar een andere club zou kunnen. ?Daar wil ik eigenlijk niet over praten, want ik wil met deze mooie club promoveren. Maar het is wel zo.?


De Leeuwarder heeft naar eigen zeggen de clubleiding te kennen gegeven zich dolgraag vele jaren langer aan zijn jeugdliefde te willen verbinden. ?Het stadion is geweldig, ik voel me hier geliefd en mijn gezin heeft het hier fantastisch. Alle omstandigheden zijn wat dat betreft goed. Alleen ga ik hier volgend seizoen niet voetballen met een ??njarig contract. Ik ben 31 en wil zekerheid hebben.?

Er is ??n maar: met het einde van het seizoen in zicht is er vanuit Cambuur nog geen toenadering gezocht naar Diemers, erkent de aanvoerder. ?Of ik hier volgend seizoen nog speel, hangt af van Cambuur. Daar ligt de bal. Als de club zegt dat ze dat niet wil, dan zijn we even goede vrienden. In dat geval bewandel ik een ander pad en daarvoor heb ik gelukkig voldoende andere opties.?

?Vooropgesteld: ik hoop nog zes of zeven jaar te kunnen voetballen en dat zou ik het liefste bij Cambuur willen doen?, vervolgt Diemers. ?De trainers staan daar in ieder geval positief tegenover, maar ik kan natuurlijk niet in het hoofd van Lars Lambooij (technisch manager, red.) en de beurs van de club kijken. We gaan wel zien hoe het loopt. Voor nu focussen we ons op de nacompetitie

Lore

Als dit het hele verhaal is, dan zou het mij verbazen als hij gaat. 3-jarig contract en gaan!

Bankzitter

Het lijkt mij ook een ABC-tje.
Snel regelen met een meerjarig contract wat kan overgaan in een functie bij de club.

Hij is natuurlijk ook een cultuurbewaker, klankboard voor Henk en kan jonge spelers op alle vlakken veel bijbrengen.
Normaal zou je daar een assistent in de TS voor moeten halen.

En als je dit snel regelt dan kun je het team nu echt om zijn kwaliteiten en minpunten heenbouwen zodat je nog meer profiteert van zijn extra kwaliteit.

Specuveter

Lambooy is nogal een "eigenheimer" dus ik moet het allemaal nog maar zien.

Tanjajeah

Art zei dit toen hij in de Sportcast zat een paar week geleden:

'Mark heeft nog een 1 jaar doorlopend contract dus daar gaan we volgend seizoen over praten'

Dat was toen ook al opvallend, omdat Diemers in de week daarvoor had aangegeven dat hij wel wil verlengen, maar dan zo snel mogelijk duidelijkheid wilde.

Moet zeggen dat ik Lars (en het bestuur) soms moeilijk vind te volgen. Heb je de beste speler van de KKD in je selectie en de unieke kans hem voor meerdere jaren vast te leggen. En dan laat je het er weer op aan komen. Onverklaarbaar.

Gasgeve

Als je de verhalen leest, dan lijkt Lambooij communicatief niet de sterkste. Ook met het assistenten verhaal en de kijk van de Jong hierop.

Arno A

Er is geen geld....

zeewolde

Citaat van: Arno A op mei 12, 2025, 10:53:42
Er is geen geld....
plaats geen domme, loze kreten zonder onderbouwing....

ruubmac

Diemers wil natuurlijk ook enkele garanties, dat hij volgend jaar niet in een uitgekleed elftal voetbalt.

Bankzitter

Citaat van: Specuveter op mei 12, 2025, 10:23:14
Lambooy is nogal een "eigenheimer" dus ik moet het allemaal nog maar zien.

Dat beeld heb ik ook. Maar je hebt van die irritante mensen die vinden dat ze altijd gelijk hebben en waarbij vaak blijkt dat ze uiteindelijk ook nog gelijk hadden ook. Nadeel is dat deze types vaak onvoldoende rekening houden met de emoties en sentimenten, en dat moet wel in het voetbal (het lange wachten met verlengen van Henk was een goed voorbeeld... daar waren logische argumenten voor, maar het geeft onrust door te lang te wachten).

Lastig mee samen te werken maar zijn wel mensen die moeilijke keuzes te nemen en dat is ook nodig om door te selecteren.
Lambooij heeft wel verstand van zaken en denk ook dat het wel goed komt met Diemers.

michello

Citaat van: Tanjajeah op mei 12, 2025, 10:29:41
Art zei dit toen hij in de Sportcast zat een paar week geleden:

'Mark heeft nog een 1 jaar doorlopend contract dus daar gaan we volgend seizoen over praten'

Dat was toen ook al opvallend, omdat Diemers in de week daarvoor had aangegeven dat hij wel wil verlengen, maar dan zo snel mogelijk duidelijkheid wilde.

Moet zeggen dat ik Lars (en het bestuur) soms moeilijk vind te volgen. Heb je de beste speler van de KKD in je selectie en de unieke kans hem voor meerdere jaren vast te leggen. En dan laat je het er weer op aan komen. Onverklaarbaar.

Als we promoveren is er ook geen reden om te praten omdat het automatisch +1 is, dan kan Diemers roepen wat hij wil, maar is het Cambuurs recht om daar nog mee te wachten.
Bij nog een jaar KKD, zal er logischerwijs om tafel worden gegaan, want anders is hij weg.

Noordcambuur


Arno A

Citaat van: Noordcambuur op mei 12, 2025, 12:00:29
vertel ben heel benieuwd  :)

https://www.omropfryslan.nl/nl/tv/aflevering/sportcast-op-tv/1276926

Geld dat er binnen *komt, is/moet al ( weer) worden uitgegeven.

- naar het spelersfonds
- naar de geldleners
- naar de spelers en hun makelaars( kantoren)
- meer medewerkers stadion / vervoer/ verkeersregelaars/ politie-inzet ? i.p.v. de vrijwilligers

*er moet ( = voornemen/ wens) een rendabel transferbeleid worden gevoerd .
Groeipijn(en)

Zo vat ik mijn opvatting van de (ant) woorden van AdG samen. Maar ik hoor graag andere meningen...

Lore

Citaat van: Arno A op mei 12, 2025, 12:34:28
https://www.omropfryslan.nl/nl/tv/aflevering/sportcast-op-tv/1276926

Geld dat er binnen *komt, is/moet al ( weer) worden uitgegeven.

- naar het spelersfonds
- naar de geldleners
- naar de spelers en hun makelaars( kantoren)
- meer medewerkers stadion / vervoer/ verkeersregelaars/ politie-inzet ? i.p.v. de vrijwilligers

*er moet ( = voornemen/ wens) een rendabel transferbeleid worden gevoerd .
Groeipijn(en)

Zo vat ik mijn opvatting van de (ant) woorden van AdG samen. Maar ik hoor graag andere meningen...

Daar zit zeker een kern in, maar je hebt gewoon ook een spelersbudget. Dat is onderdeel van de reguliere begroting. Als hij niet meer wil verdienen, dan zou het toch moeten lukken? Hij is nu al onderdeel van dit budget?

Bankzitter

Daar staat wel tegenover dat het aan de inkomstenkant waarschijnlijk ook wel een meevaller oplevert dit seizoen.
Het aantal toeschouwers is voorzichtig begroot maar het is iedere week uitverkocht huis. Dat is extra recettte (en zeker veel meer dan we in het oude stadion hadden). Nacompetitie is niet begroot voor zover ik weet.

Het budget gaat echt wel omhoog. Jeugdspelers doorstromen betekent dat je niet bij Oss of Den Bosch hoeft te shoppen voor een backie of middenvelder in de breedte... die heb je zelf wel in huis voor een relatief laag salaris. Je kan het budget dan reserveren voor basisspelers.

En als je zo'n Smeets hoorde dan moet het niet moeilijk zijn om spelers ook enthousiast te krijgen om hierheen te komen met dit stadion.