Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Mark Diemers

Gestart door fred, augustus 30, 2024, 17:13:24

Vorige topic - Volgende topic

sunderland

Citaat van: mark1989 op april 15, 2026, 13:50:28
Zoveel als Cambuur heeft geboden. Daarbij is rekening gehouden dat er ook nog voldoende budget overblijft om andere noodzakelijke versterkingen te halen.
Het hele verhaal van ervaring moet ook niet overdreven worden. Het is zeker goed om wat ervaring in je ploeg te hebben. Maar ik vind kwaliteit belangrijker.
Cambuur heeft Diemers aan aanbod gedaan van 1 jaar + een cluboptie wat ik hoor. En dat lijkt me verstandig. Voor Diemers is het niet handig en hij wil liever een langer contract. Dat snap ik. Maar dat is niet in het belang van Cambuur.
Als Diemers weg zou gaan komt er ook weer ruimte vrij in het budget om een andere speler te halen. Dat hoeft niet perse precies hetzelfde type te zijn.
compleet oneens. In eredivisie is ervaring zo belangrijk

sunderland

Citaat van: denistel op april 15, 2026, 18:29:40
wij spelen amper met een 10 toch jawel een nummer 10 maar die speelt
vanaf links
leef je onder een steen. We gaan anders voetballen onder de nieuwe trainer

Bankzitter

Ik ben benieuwd. Al onze succesvolle seizoenen waren 4-3-3. Alleen Hulshoff/Slot speelden wat anders. Even wennen als er een ander systeem word gespeeld maar wel goed voor de club denk ik.

zeewolde

Wordt het een afscheid vrijdag? ;(

Of nog een verlenging voor de wedstrijd?

Derkx R.H.

Citaat van: zeewolde op april 22, 2026, 08:40:24
Wordt het een afscheid vrijdag? ;(

Of nog een verlenging voor de wedstrijd?
Als er geen afscheid wordt genomen dan weet je het wel...

Vlampiep

Citaat van: Derkx R.H. op april 22, 2026, 08:52:19
Als er geen afscheid wordt genomen dan weet je het wel...
Ik hoop echt dat de club en Diemers er uit komen, hij is net als Henk onomstotelijk verbonden aan onze mooie club.
Zou het persoonlijk een afgang vinden dat gaat vertrekken, want hiermee verlies je een enorm stuk ervaring en dit soort spelers zijn voor onze c,ub dun bezaaid.

Teun Seun

Citaat van: Derkx R.H. op april 22, 2026, 08:52:19
Als er geen afscheid wordt genomen dan weet je het wel...

Hoezo weet je het dan wel? Ze gaan na de huldiging nog in gesprek en anders is het afscheid bij de eerste thuiswedstrijd na de zomerstop

Derkx R.H.

Citaat van: Teun Seun op april 22, 2026, 09:11:09
Hoezo weet je het dan wel? Ze gaan na de huldiging nog in gesprek en anders is het afscheid bij de eerste thuiswedstrijd na de zomerstop
Dan weet je dat de onderhandelingen nog lopen en is er een grote kans dat hij blijft. Waar ik blij mee zou zijn....

SCC

#1028
De kwestie Diemers vind ik wel een hele moeilijke om een goede/ juiste mening over uit te spreken:

Sportief gezien spreken de cijfers voor zich. Mark is al 2 seizoenen zeer constant en duidelijk de beste speler van de KKD. Dus dat hij dan niet meekan op Eredivisie niveau, dat is natuurlijk een fabeltje. Fan of geen fan van zijn spel, de data is duidelijk.
Commercieel gezien is hij een uithangbord voor de regio, de opleiding, (lokale) sponsoren en voor nieuwe fans (kinderen uit de regio).

Dan de kanttekening: als hij een grootverdiener is, dan begrijp ik dat. Een aanvoerder hoort ook bij de grootverdieners van je selectie te zitten. Daarentegen is zijn marktwaarde natuurlijk een glijdende lijn. Ondanks zijn sterke optredens afgelopen 2 seizoenen, gaat Cambuur aan hem nooit meer geld verdienen. Daar kun je niet omheen en moet je ook wel weer rekening mee houden bij het verlengen van een contract.
Ik hoop van harte, dat ze binnen Cambuur een net contract aanbieden, waarbij zowel naar sportieve gedeelte wordt gekeken als toekomst. Maar je kan nu niet zeggen, we geven je 2 jaar, want daarna ben je fysiek niet meer in staat om mee te kunnen (hij wil zo lang mogelijk voetballen, wij spreken allemaal van afspraken in de organisatie na die 2 jaar). Daar spreekt geen vertrouwen uit. Dus je hoopt op een herenakkoord, waarbij er voor 2 jaar wordt getekend, maar clausules vwb aantal wedstrijden en bonussen. En na die 2 jaar kijken we opnieuw hoe je je voelt en wat wij van je vinden.

Ik houd zelf van balbezit en zie de absolute meerwaarde van Mark. Maar ik hield daarentegen ook van waterdragers als El Makrini en dat is Mark natuurlijk allesbehalve. Dus hij zal soms sneller moeten handelen, waarbij hij soms ook eens een bal niet moet opeisen, in het belang van de ploeg ipv eigen cijfers. Ik denk dat hij nu op een leeftijd is dat hij dat prima kan (spel iets aanpassen), zonder dat het ten koste gaat van daar waar hij juist goed in is (vertragen/ versnellen).

Maar eerlijk: ik ben blij dat ik nu Lambooij niet ben. Want wij weten niet wat er natuurlijk ?cht besproken, aangeboden en geweigerd wordt.

PePe

Ik begrijp Cambuur waarom ze Mark maar 1 jaar aanbieden, immers in zijn huidige contract begon na 1 jaar al een discussie over het lopende contract, terwijl er 2 jaren waren afgesproken.

Specuveter

We kunnen wel stoppen met deze discussie
Hij gaat bij Deinum voetballen lees ik net

sunderland

Als je n? fantastische statistieken kan overleggen en voor de winterstop 9 x in het elftal van de week staat en bovenaan staat in de eerstediv in beste speler klassement.
Na de winterstop iets minder.
Wat moet die jongen nu nog meer doen.
Ook nog de discussie hier over hoelang etc. Lijkt hier wel het kabinet met d66

denistel

Citaat van: sunderland op april 15, 2026, 22:08:19
leef je onder een steen. We gaan anders voetballen onder de nieuwe trainer

ja we zullen meer noeten verdedigen denk ik.

Derkx R.H.

Volgende week weten we of Mark blijft....

De Gast

Citaat van: sunderland op april 22, 2026, 13:21:16
Als je n? fantastische statistieken kan overleggen en voor de winterstop 9 x in het elftal van de week staat en bovenaan staat in de eerstediv in beste speler klassement.
Na de winterstop iets minder.
Wat moet die jongen nu nog meer doen.
Ook nog de discussie hier over hoelang etc. Lijkt hier wel het kabinet met d66

Dat is democratie beste sunderland. Daar bistou niet zo van of wel.

Vraag is of Diemers nog die baas kan blijven in de eredivisie. Ik snap de twijfel wel.