Wat hebben jullie er dit seizoen een sootje van gemaakt. Op de meeste plekken zitten de verkeerde mensen. Jullie hebben iemand het hele seizoen laten aanmodderen om verkeerde spelers te halen. En nu....ja Tis nu 1 seconde voor 12 en waarschijnlijk te laat...
Citaat van: sunderland op maart 19, 2016, 23:22:27
Wat hebben jullie er dit seizoen een sootje van gemaakt. Op de meeste plekken zitten de verkeerde mensen. Jullie hebben iemand het hele seizoen laten aanmodderen om verkeerde spelers te halen. En nu....ja Tis nu 1 seconde voor 12 en waarschijnlijk te laat...
1 henry weg
2 sara weg
3 ard weg
4 gerald terug
Ypr als je dit regelt mag je zelf best wel blíjven |:)
We hewwe een paar mooie jaren had
Net even nos gekeken over onze weds. Meneer de graaf je kunt ook gewoon stoppen met werken en 2 augustus opnieuw beginnen. Zoals jij voor ons club praat ben je gewoon een slapzak. Zoals jij praat gaan we gewoon degraderen. Het is gewoon veels te vroeg om je nu al daar bij neer te geven. Ik heb het idee (weet het eigenlijk wel zeker) dat dit door het hele bestuur zo word gebracht. Tsja
Laat Barto voortaan maar het woord doen in de pers. Die straalt tenminste nog iets uit
Citaat van: zeewolde op maart 19, 2016, 23:24:45
1 henry weg
2 sara weg
3 ard weg
4 gerald terug
Ypr als je dit regelt mag je zelf best wel blíjven |:)
Ype mag wat mij betreft ook vertrekken!
Ype helemaal alleen? Ja hij heeft ongetwijfeld goede dingen gedaan, maar wel met de tegenprestatie dat hij voorzitter moest worden.
Citaat van: sunderland op maart 30, 2016, 22:53:24
Net even nos gekeken over onze weds. Meneer de graaf je kunt ook gewoon stoppen met werken en 2 augustus opnieuw beginnen. Zoals jij voor ons club praat ben je gewoon een slapzak. Zoals jij praat gaan we gewoon degraderen. Het is gewoon veels te vroeg om je nu al daar bij neer te geven. Ik heb het idee (weet het eigenlijk wel zeker) dat dit door het hele bestuur zo word gebracht. Tsja
Geen enkele supporter heeft meer geloof en dat weten ze op de club ook.
wees maar blij dat Ype er is! veel aan te danken en hij kan het ook niet alleen ...Gerald zou een welkome versterking zijn voor het MT
Van mij mag Ype blijven. Alleen hij heeft de verkeerde td aangetrokken die de verkeerde spelers heeft aangetrokken. En dan komt er ook nog een nieuwe trainer die het helemaal verkeerd aanpakt. Hoe kansloos wil je het maken dan.
Citaat van: sunderland op maart 30, 2016, 22:53:24
Net even nos gekeken over onze weds. Meneer de graaf je kunt ook gewoon stoppen met werken en 2 augustus opnieuw beginnen. Zoals jij voor ons club praat ben je gewoon een slapzak. Zoals jij praat gaan we gewoon degraderen. Het is gewoon veels te vroeg om je nu al daar bij neer te geven. Ik heb het idee (weet het eigenlijk wel zeker) dat dit door het hele bestuur zo word gebracht. Tsja
waar was dat op?
Wil het graag even terugkijken.
Citaat van: speculeter op maart 31, 2016, 09:53:54
waar was dat op?
Wil het graag even terugkijken.
Het sportjournaal na nieuwsuur, maar wees gewaarschuwd! Ik ben normaal best wel optimistisch, maar in dit interview geeft de club gewoon aan dat wij degraderen. Is het niet nu, dan volgend jaar!
Ik had meer het idee dat de graaf uitlegt dat zolang je in dit stadion blijft en niet door kunt groeien de kans groot is dat je een keer degradeert.
En dat zowel de graaf als vd vegt er als een dood vogeltje bijstaan.
Tsja...Zo zijn ze nou eenmaal.
Citaat van: Lore op maart 31, 2016, 10:02:42
Het sportjournaal na nieuwsuur, maar wees gewaarschuwd! Ik ben normaal best wel optimistisch, maar in dit interview geeft de club gewoon aan dat wij degraderen. Is het niet nu, dan volgend jaar!
Wat je zegt klopt wel, maar volgens mij wordt dat al jaren geroepen, ook toen het sportief nog goed ging. En het is natuurlijk ook waar, gezien de huidige begroting.
Dat de heren verder vrij weinig uitstraling hebben klopt inderdaad, maar is ook niet echt nieuws. Die Hofstede van De Graafschap had eveneens een vrij realistische boodschap maar straalde daarnaast veel meer dan De Graaf en Van de Vegt uit dat ze er in ieder geval alles aan gaan doen om er in te blijven.
Kortom, met de boodschap is op zich niets mis, maar wat meer strijdlust had wel gemogen (al verwacht ik dat van De Graaf en Van de Vegt op voorhand al niet).
Citaat van: Collingwood op maart 31, 2016, 10:45:28
Wat je zegt klopt wel, maar volgens mij wordt dat al jaren geroepen, ook toen het sportief nog goed ging. En het is natuurlijk ook waar, gezien de huidige begroting.
Dat de heren verder vrij weinig uitstraling hebben klopt inderdaad, maar is ook niet echt nieuws. Die Hofstede van De Graafschap had eveneens een vrij realistische boodschap maar straalde daarnaast veel meer dan De Graaf en Van de Vegt uit dat ze er in ieder geval alles aan gaan doen om er in te blijven.
Kortom, met de boodschap is op zich niets mis, maar wat meer strijdlust had wel gemogen (al verwacht ik dat van De Graaf en Van de Vegt op voorhand al niet).
De Graaf zegt eigenlijk: Als het niet goed gaat, dan kan ik er niets aan doen!!
Citaat van: sunderland op maart 19, 2016, 23:32:39
We hewwe een paar mooie jaren had
Daar hewwe we nou dus echt helemaal niks aan! Wat een klote opmerking! Als wij als supporters nou ook al zo beginnen te praten kan Cambuur net zo goed niet naar Doetinchem afreizen. Het is " de Graafschasp" maar,tis geen Ajax of psv!
Citaat van: D.H.Skolten op april 02, 2016, 05:13:12
Daar hewwe we nou dus echt helemaal niks aan! Wat een klote opmerking! Als wij als supporters nou ook al zo beginnen te praten kan Cambuur net zo goed niet naar Doetinchem afreizen. Het is " de Graafschasp" maar,tis geen Ajax of psv!
Zo moet je idd niet afreizen naar Doetinchem en je moet de kop niet laten hangen als het nog steeds kan. Ik geloof echter net als sunderland dat het niet meer goed gaat komen, ook bij winst op de graafschap niet
Citaat van: EdsjeSCC op april 02, 2016, 07:47:22
Zo moet je idd niet afreizen naar Doetinchem en je moet de kop niet laten hangen als het nog steeds kan. Ik geloof echter net als sunderland dat het niet meer goed gaat komen, ook bij winst op de graafschap niet
Winst vanavond kan voor ons een omslag zijn in vertrouwen en mentaliteit, en kan bij De Graafschap zorgen voor een nekslag.
Alles is vanavond nog mogelijk. De heren hebben 90 minuten om te laten zien wat ze nou echt waard zijn.
En over het bestuur: Van Der Vegt OUT!
Hoelang pikken we nog dat ONZE club wordt gesloopt door passanten?
Als het waar is dat ze bewust de supporters hebben laten wachten en laten omrijden zodat spelersbus eerder was zou ik dat een schande vinden.
Weet iemand hier meer van?
Kan me dat echt niet voorstellen. Politie Doetinchem moet ervoor zorgen dat wij uitsupporters veilig de stad uit komen. Dat lange wachten in het uitvak en het omrijden is volgens hen de oplossing.
Citaat van: SCC-J op april 03, 2016, 12:19:15
Kan me dat echt niet voorstellen. Politie Doetinchem moet ervoor zorgen dat wij uitsupporters veilig de stad uit komen. Dat lange wachten in het uitvak en het omrijden is volgens hen de oplossing.
Heb het van supporters die mee zijn geweest.
Was echt niet normaal...het Lange wachten en omrijden.
Dat klopt ook wel. Was er zelf ook bij. Alleen de reden daartoe niet.
Gebeurd toch wel vaker dat uitsupporters langer in het uitvak moeten wachten. Kan me laatste keer dat ik daar was, was onder Menzo. Moesten we ook zo lang wachten na de tijd.
Citaat van: speculeter op april 03, 2016, 12:53:28
Heb het van supporters die mee zijn geweest.
Was echt niet normaal...het Lange wachten en omrijden.
Gebeurt altijd.
de spelers bus gaat een uur later pas weg dus hoe kenne ze dan eerder wese??
Citaat van: denistel op april 03, 2016, 18:27:37
de spelers bus gaat een uur later pas weg dus hoe kenne ze dan eerder wese??
Plaspauze ongeveer 30 minuten.. Was echt geweldig bij dat tankstation op het parkeerterrein, die chauffeurs die even een gordijntje open deden :D . 2e plaspauze mocht niet meer. Ze wilden niet meer zo'n mooie chaos :devil
Bij wéér een sof vanmiddag ingrijpen :0=
Het is nog nog niet te laat. 3 trainers in 1 seizoen is heel normaal in sommige landen. Wat moet dat moet!
Nog beter dat het hele bestuur oprot!
Citaat van: R-member op april 17, 2016, 08:48:17
Nog beter dat het hele bestuur oprot!
Wie verantwoordelijk is voor het ontslag van Sandor en onze beste trainer ooit, het aanstellen van TD en nieuwe trainers, moet het boete kleed aantrekken en plaats maken voor personen die competent zijn een club te leiden.
Dus inderdaad het bestuur en TD.
Citaat van: Vlampiep op april 17, 2016, 08:55:30
Wie verantwoordelijk is voor het ontslag van Sandor en onze beste trainer ooit, het aanstellen van TD en nieuwe trainers, moet het boete kleed aantrekken en plaats maken voor personen die competent zijn een club te leiden.
Dus inderdaad het bestuur en TD.
En wie moet dan de kar gaan trekken? Ik lees hier heel veel over vertrekken van die n die. Maar lees zelden een oplossing. Lijkt de politiek wel. En nee, ik heb geen oplossing maar denk dat vertrekken ook geen oplossing is.
Het blijkt nu wel, dat het slechte presteren, niet door de toenmalige trainers kwam, maar door de TD, die er nu nog zit!?!?
Citaat van: Cor op april 17, 2016, 09:30:29
En wie moet dan de kar gaan trekken? Ik lees hier heel veel over vertrekken van die n die. Maar lees zelden een oplossing. Lijkt de politiek wel. En nee, ik heb geen oplossing maar denk dat vertrekken ook geen oplossing is.
De oplossing is om mensen aan te stellen die een feeling met de club hebben en die ook weten hoe men een club moeten besturen.
Hoe is het mogelijk dat je iemand aanstelt die drie keer eerder een club naar de klote heeft geholpen. Toeval bestaat niet.
Ard weer commercieel directeur.
Zet Keizer weer als td en voor Smid weet ik zo niet één.
Citaat van: Nightmarelwd op april 17, 2016, 16:53:54
De oplossing is om mensen aan te stellen die een feeling met de club hebben en die ook weten hoe men een club moeten besturen.
Hoe is het mogelijk dat je iemand aanstelt die drie keer eerder een club naar de klote heeft geholpen. Toeval bestaat niet.
Ard weer commercieel directeur.
Zet Keizer weer als td en voor Smid weet ik zo niet één.
Jack de Gier (oud speler) heeft bij Almere 32 punten uit 16 wedstrijden gehaald.
Is hij capabel om trainer te worden bij Cambuur?
Citaat van: PePe op april 17, 2016, 17:31:19
Jack de Gier (oud speler) heeft bij Almere 32 punten uit 16 wedstrijden gehaald.
Is hij capabel om trainer te worden bij Cambuur?
Misschien wel, misschien niet. Maar ik vind dat van die noodoplossingen. Liever een trainer halen die een bewezen staat van dienst heeft. Em ook al zal ik niet veel medestanders hebben, Marcel Keizer moet ook de kans krijgen om wat op te bouwen vind ik. Is natuurlijk in een moeilijke situatie begonnen.
Citaat van: Shar op april 17, 2016, 17:38:43
Misschien wel, misschien niet. Maar ik vind dat van die noodoplossingen. Liever een trainer halen die een bewezen staat van dienst heeft. Em ook al zal ik niet veel medestanders hebben, Marcel Keizer moet ook de kans krijgen om wat op te bouwen vind ik. Is natuurlijk in een moeilijke situatie begonnen.
Keizer had een noodoplossing moeten zijn ipv hem tweeënhalf jaar te binden.
Citaat van: 058-4life op april 17, 2016, 17:43:04
Keizer had een noodoplossing moeten zijn ipv hem tweeënhalf jaar te binden.
Vind ik ook, een half jaar en na handhaving pas verlengen.
Maar was dan misschien niet gekomen?
Citaat van: 058-4life op april 17, 2016, 17:43:04
Keizer had een noodoplossing moeten zijn ipv hem tweeënhalf jaar te binden.
Wat bedoel je met een noodoplossing? Een contract voor een half jaar en daarna een andere trainer of Eencontract voor een half jaar en dan afhankelijk van de beoordeling doorgaan of een ander. Of bedoel je nog iets anders?
Keizer, Bruin en Hulshoff zijn de enige met een geel-blauw verleden binnen de huidige organisatie.
Wie controleerd de TD? Wie binnen de club zou buiten z'n functie om überhaupt een seizoenkaart hebben?
Hoe kan het dat we toendertijd in '94 en '00 degradeerden wel de absolute wil hadden om erin te blijven?
Citaat van: Shar op april 17, 2016, 17:48:51
Wat bedoel je met een noodoplossing? Een contract voor een half jaar en daarna een andere trainer of Eencontract voor een half jaar en dan afhankelijk van de beoordeling doorgaan of een ander. Of bedoel je nog iets anders?
Het huidige bestuur heeft met hun aanstelling cruciale fouten gemaakt. Dit met het aanstellen van de TD voor onbepaalde tijd en een tamelijk onervaren trainer aan te stellen voor een periode van 2,5 jaar.
De aanstelling van Keizer had een clausule moeten bevatten waarin vermeld is dat bij handhaving de aanstelling gehandhaafd blijft en bij degradatie de club na evaluatie de verbintenis eenzijdig mag verbreken.
Citaat van: Vlampiep op april 17, 2016, 18:11:30
Het huidige bestuur heeft met hun aanstelling cruciale fouten gemaakt. Dit met het aanstellen van de TD voor onbepaalde tijd en een tamelijk onervaren trainer aan te stellen voor een periode van 2,5 jaar.
De aanstelling van Keizer had een clausule moeten bevatten waarin vermeld is dat bij handhaving de aanstelling gehandhaafd blijft en bij degradatie de club na evaluatie de verbintenis eenzijdig mag verbreken.
Leuk en aardig maar volgens mij onmogelijk. Keizer zat op het moment nog bij Emmen en vertrok niet voor een paar maanden om dan in onzekerheid te zitten. Helemaal niet omdat Emmen wel de intentie had met hem.door te gaan.
Zo'n constructie kan bij een werkloos trainer wel werken ben ik van mening.
Citaat van: Dokkumer op april 17, 2016, 19:47:08
Leuk en aardig maar volgens mij onmogelijk. Keizer zat op het moment nog bij Emmen en vertrok niet voor een paar maanden om dan in onzekerheid te zitten. Helemaal niet omdat Emmen wel de intentie had met hem.door te gaan.
Zo'n constructie kan bij een werkloos trainer wel werken ben ik van mening.
Je hebt hierin wel gelijk, maar als Keizer zo'n clausule niet had geaccepteerd had de club een trainer kunnen aanstellen die misschien wel met deze voorwaarde had kunnen leven.
En daarbij vindt ik dat Keizer over te weinig ervaring en charisma beschikt om een club voldoende te kunnen motiveren die in een diep dal zit. Dat had dit bestuur ook moeten onderkennen.
Maar het is misschien ook wel de teleurstelling die de teneur weergeeft op dit forum en proberen we dit te projecteren op bestuur en trainer.
Ook weer voer voor zielenknijpers en hebben de Marokkanen hier gelukkig niet de hand in. 8P
Citaat van: Vlampiep op april 17, 2016, 20:08:40
Je hebt hierin wel gelijk, maar als Keizer zo'n clausule niet had geaccepteerd had de club een trainer kunnen aanstellen die misschien wel met deze voorwaarde had kunnen leven.
En daarbij vindt ik dat Keizer over te weinig ervaring en charisma beschikt om een club voldoende te kunnen motiveren die in een diep dal zit. Dat had dit bestuur ook moeten onderkennen.
Maar het is misschien ook wel de teleurstelling die de teneur weergeeft op dit forum en proberen we dit te projecteren op bestuur en trainer.
Ook weer voer voor zielenknijpers en hebben de Marokkanen hier gelukkig niet de hand in. 8P
Maar welke trainer had het dan moeten zijn (die dus voor een half jaar een contract wil en voldoende ervaring heeft en toentertijd beschikbaar was)?
Dat onderschrijf ik ten zeerste piepke. Overigens wil ik wel de schuld bij 1 Marokkaan neerleggen. Die riep dat Sipke het seizoen zou afmaken :zweep
Citaat van: Dokkumer op april 17, 2016, 20:38:14
Dat onderschrijf ik ten zeerste piepke. Overigens wil ik wel de schuld bij 1 Marokkaan neerleggen. Die riep dat Sipke het seizoen zou afmaken :zweep
:_schater :_schater :_schater
Jullie ook allemaal gefeliciteerd.
Tijd voor schoon schip
Bestuur, bedankt voor het verneuken van een voetbalclub. En dat binnen een jaar.. erg knap!! Chapeau!!
Vanavond maar even een biertje op drinken mannen.. dik verdiend! :proost
Citaat van: Treb op april 20, 2016, 20:03:39
Iets te laat voor hé..
Nooit, je wilt toch niet verder met dit zooitje ongeregeld. Oprotten allemaal
Al die slappe zakken er uit... Wat hebben jullie er een zootje van gemaakt zeg.. Niet te filmen. Jullie moesten eens weten wat deze club voor ons/mij betekent, stelletje amateurs. Jullie stralen totaal niets uit, zijn niet capabel en weten totaal niet hoe je een club sportief moet leiden.
Misplaatste arrogantie en de verkeerde mensen op de verkeerde posities hebben van Cambuur een afgeschoten hert gemaakt. Keurig!!
Ik had echt niet verwacht dat we elk jaar fluitend rond plek 12 zouden eindigen, maar op deze manier degraderen kan ik NIET accepteren.
SCHOON SCHIP DEZE ZOMER.
Citaat van: Dokkumer op april 20, 2016, 20:22:48
Misplaatste arrogantie en de verkeerde mensen op de verkeerde posities hebben van Cambuur een afgeschoten hert gemaakt. Keurig!!
Ik had echt niet verwacht dat we elk jaar fluitend rond plek 12 zouden eindigen, maar op deze manier degraderen kan ik NIET accepteren.
AMEN! En echte Cambuurmensen terug in de organisatie
En dan is er het gerucht dat deze man Hoofd JO wordt:
http://www.transfermarkt.nl/henk-herder/profil/trainer/1878
:_schater :_schater :_schater
Citaat van: Montana op april 20, 2016, 23:05:22
AMEN! En echte Cambuurmensen terug in de organisatie
Citaat van: Montana op april 20, 2016, 23:11:03
En dan is er het gerucht dat deze man Hoofd JO wordt:
http://www.transfermarkt.nl/henk-herder/profil/trainer/1878
Citaat van: Montana op april 20, 2016, 23:11:03
En dan is er het gerucht dat deze man Hoofd JO wordt:
http://www.transfermarkt.nl/henk-herder/profil/trainer/1878
Ja dit is ook weer een échte Cambuurman ;( Onvoorstelbaar, hij zingt tijdens het orgasme nog net niet het folklorelied :R
Was de Zwolse koek op?
Citaat van: Dokkumer op april 20, 2016, 20:22:48
Misplaatste arrogantie en de verkeerde mensen op de verkeerde posities hebben van Cambuur een afgeschoten hert gemaakt. Keurig!!
Ik had echt niet verwacht dat we elk jaar fluitend rond plek 12 zouden eindigen, maar op deze manier degraderen kan ik NIET accepteren.
Helemaal mee eens.
De verantwoordelijken voor deze desillusie zullen bij zich zelf te rade moeten gaan en opstappen na dit seizoen.
Gaan ze niet, dan misschien op ludieke wijze dit hun duidelijk maken in de laatste wedstrijd.
Rellen en andere misplaatste acties kunnen we niet gebruiken en is ook schadelijk voor sponsoren, want dat kunnen we niet gebruiken.
Citaat van: Dokkumer op april 20, 2016, 20:22:48
Misplaatste arrogantie en de verkeerde mensen op de verkeerde posities hebben van Cambuur een afgeschoten hert gemaakt. Keurig!!
Ik had echt niet verwacht dat we elk jaar fluitend rond plek 12 zouden eindigen, maar op deze manier degraderen kan ik NIET accepteren.
Mooi verwoord Dokkumer :thumbsup
Citaat van: Dokkumer op april 20, 2016, 20:22:48
Misplaatste arrogantie en de verkeerde mensen op de verkeerde posities hebben van Cambuur een afgeschoten hert gemaakt. Keurig!!
Ik had echt niet verwacht dat we elk jaar fluitend rond plek 12 zouden eindigen, maar op deze manier degraderen kan ik NIET accepteren.
Helemaal mee eens, om zo te degraderen is Cambuur onwaardig.
Kut seizoen...!
Citaat van: Dokkumer op april 20, 2016, 20:22:48
Misplaatste arrogantie en de verkeerde mensen op de verkeerde posities hebben van Cambuur een afgeschoten hert gemaakt. Keurig!!
Ik had echt niet verwacht dat we elk jaar fluitend rond plek 12 zouden eindigen, maar op deze manier degraderen kan ik NIET accepteren.
Ik vond het in 2000 pijnlijker on te degraderen dan nu. Dat was pas angsthazen voetbal. Dan vind ik Cambuur vergeleken met toen nog best spelen. Maar dat er wat moet gebeuren dat is duidelijk.
met 28 a 29 pt ben je dit seizoen veilig ik vind dat je die altijd
had kunnen halen.
maar dan moest alles binnen de club wel scherper en proffesioneler
zijn,na 2 knappe jaren zijn we gewoon ingedut en voor dat we het
wisten was het tij niet meer te keren.
Citaat van: denistel op april 23, 2016, 22:23:21
met 28 a 29 pt ben je dit seizoen veilig ik vind dat je die altijd
had kunnen halen.
maar dan moest alles binnen de club wel scherper en proffesioneler
zijn,na 2 knappe jaren zijn we gewoon ingedut en voor dat we het
wisten was het tij niet meer te keren.
Met een kwalitatief betere selectie wel ja, en een ogbeche in de punt.
Maar niet met wat er nu rondhuppelt hoor.
vd laan bakker v veen lachman byrne en nog misschien 1 of 2 eredivisie waardig.
En dat is gewoon te weinig, nog wat schorsingen een blessures en je zit ver onder de ondergrens.
Je scorende spits verkopen kost ons de eredivisie en daar kan ook de trainer niks aan doen.
Die roeit met de riemen vol met houtworm die hij heeft.
Hij had naar mijn idee wel wat meer kunnen wagen qua aanvallender spel en opstelling.
Maar hem valt dit niet te verwijten.
Nee de Jupiler hebben we te danken aan dit bestuur.
Proberen vd belt terug te krijgen en rap.
Alsjeblieft vd Belt niet terughalen. Die heeft bij Twente teveel geflikt om ook maar enige vorm van integriteit te behouden. Plus dat hij over zijn graf regeert door het naar voren schuiven van Ard de Graaf, die ik echt te licht voor de functie vind.
Citaat van: Dokkumer op april 23, 2016, 23:40:32
Alsjeblieft vd Belt niet terughalen. Die heeft bij Twente teveel geflikt om ook maar enige vorm van integriteit te behouden. Plus dat hij over zijn graf regeert door het naar voren schuiven van Ard de Graaf, die ik echt te licht voor de functie vind.
? ? ?
bij twente teveel geflikt?
hij kwam daar toen er al heel veel in een doofpot moest zitten.
hij wist niet waar hij in terecht kwam,dat geloof ik nooit.
dat er zaken niet door de beugel konden is duidelijk maar er is een verschil tussen bewust verzwijgen en iets opgelegd krijgen.
Ik heb ook wel gevoel dat er te makkelijk over is gedacht, in alle geledingen. Lastige start maar na DKV uit zou de ommekeer wel komen. En anders wel tegen De Graafschap thuis. Het ging alleen maar minder.
Toen behoorlijk positief de winterstop uit maar Ogbeche weggedaan en veel te naief spel voor de situatie op dat moment. En weer zou het met DKV thuis dan wel goedkomen. Of met Keizer.
Of anders hadden we aan het eind nog wel een makkelijk programma. Het besef van "moeten winnen" was er tegen Willem II maar had veel en veel eerder in de competitie er al moeten zijn.
Als je ziet hoe weinig punten de concurrentie heeft, dan is het ongelofelijk dat je het eerste jaar hebt overleeft maar er uitgerekend dit jaar uitvliegt.
Citaat van: okkele op april 24, 2016, 00:27:35
? ? ?
bij twente teveel geflikt?
hij kwam daar toen er al heel veel in een doofpot moest zitten.
hij wist niet waar hij in terecht kwam,dat geloof ik nooit.
dat er zaken niet door de beugel konden is duidelijk maar er is een verschil tussen bewust verzwijgen en iets opgelegd krijgen.
Bewust verzwijgen. of bewust meewerken?
In zo'n situatie moet je bij jezelf te rade gaan en je afvragen wat belangrijker is. Je baan of je integriteit. Hij heeft voor zijn baan gekozen. En ook al krijg je dingen opgelegd die niet door de beugel konden, dan heb je bovenstaande keuze nog steeds.
Dat hij niet wist waar hij in terecht kwam geloof ik wel, maar dat keurt zijn handelen nog steeds niet goed.
Het ware verhaal komt vast nog wel naar buiten. Maar ik denk dat hij niet voor niks ziek thuis is gaan zitten. Voor mij wijst alles erop dat hij inderdaad onder druk iets gedaan heeft waar hij niet achter stond, om vervolgens thuis tot het besluit te komen dat ziekmelding het enige juiste was. Er worden daar volgens mij hele smerige spelletjes gespeeld tegen mensen met integriteit.
Ik gun hem het voordeel van de twijfel nog even.
Dat er kets binnen dit bestuur moet gebeuren is inmiddels wel duidelijk geworden.
Een voorzitter die niet heeft met voetbal en voorzittertje is om er voor te zorgen dat zijn financiele investering niet gevaar loopt.
Vd.Vegt een clown die door de gehele voetbal niet serieus wordt genomen.
Vd Graaf die omhoog is gevallen binnen de club en misschien nog wel de meest serieus te nemen bestuurslid is binnen deze club.
Sara, een dame die haar meest bizarre en masochistische kant mag manifesteren op een wijze die haar is aangeleerd dertig kilometer verder op.
Nee, als bestuur kan dit rariteiten kabinet echt niet verder en het is te hopen dat er vanuit de sponsoren en zakenclub voldoende druk wordt uitgeoefend dat er een wisseling van de wacht zal komen. :rodekaart
Citaat van: Vlampiep op april 24, 2016, 09:39:04
Dat er kets binnen dit bestuur moet gebeuren is inmiddels wel duidelijk geworden.
Een voorzitter die niet heeft met voetbal en voorzittertje is om er voor te zorgen dat zijn financiele investering niet gevaar loopt.
Vd.Vegt een clown die door de gehele voetbal niet serieus wordt genomen.
Vd Graaf die omhoog is gevallen binnen de club en misschien nog wel de meest serieus te nemen bestuurslid is binnen deze club.
Sara, een dame die haar meest bizarre en masochistische kant mag manifesteren op een wijze die haar is aangeleerd dertig kilometer verder op.
Nee, als bestuur kan dit rariteiten kabinet echt niet verder en het is te hopen dat er vanuit de sponsoren en zakenclub voldoende druk wordt uitgeoefend dat er een wisseling van de wacht zal komen. :rodekaart
Met investering bedoel je dat bedrag dat hij ter beschikking heeft gesteld omdat de club anders zou omvallen? Hij zal vast niet alles goed doen, maar daar ben ik dankbaar voor ongeacht zijn motieven.
Ik ben het met je eens dat er iets moet gebeuren. Er moet bezuinigd worden en Van der Vegt lijkt mij de eerste op de lijst. Het is nu even alle hengst aan dek om te zorgen dat de verbetering van de financiële positie niet gelijk in het water valt doordat zij de begroting in de JL niet op orde kunnen houden!
Cambuur heeft keuzes gemaakt die volledig verkeerd uitgevallen zijn.
Met van der Belt, de Graaf en Keizer was er een perfecte mix. Henk Sandor en Arne op het veld was ook uitstekend.
Het vertrek van van der Belt had anders ingevuld moeten worden. Ard is een prima vent voor commerciële zaken maar niet voor algemeen directeur. Ze hadden daar een nieuwe man voor moeten halen. Het vertrek van Keizer was plots terwijl hij wel een goed netwerk heeft.
Van der Vegt is een 100 procent misstap en vreselijk ondoordacht.
Volgens mij kan je maar één ding doen. V/D Vegt eruit, Ard terug naar commerciële zaken een nieuwe algemeen directeur met ook technische zaken in het pakket.
En Ype moet je mooi laten zitten.
Is de loopbaan/resultaten van Henry wel bekeken?
Op Ard heb ik ook nog wel de nodige kritiek vanuit zijn functie als CD.
Om 1 puntje aan te halen...
Waar is de nieuwe hoofdsponsor waar zo mee geschermd werd?
Dijkstra&draisma blijven ook vlgd seizoen hoofdsponser . Althans dat is de intentie van hun.
Citaat van: sk13 op april 25, 2016, 12:22:19
Dijkstra&draisma blijven ook vlgd seizoen hoofdsponser . Althans dat is de intentie van hun.
Uiteraard ook met de belangen in het nieuwe stadion. Niks mis mee en D&D mogen wat mij betreft nog lang aan de club verbonden blijven.
Overigens ging het mij om uitspraken die eerder gedaan zijn (dus niet voorafgaand aan dit seizoen of later) dat men bezig was met een "grote" hoofdsponsor. Uiteindelijk bleef het Bolswarder/Dokkumer bedrijf de borst van ons shirt sieren.
Citaat van: Dokkumer op april 25, 2016, 12:48:45
Uiteraard ook met de belangen in het nieuwe stadion. Niks mis mee en D&D mogen wat mij betreft nog lang aan de club verbonden blijven.
Overigens ging het mij om uitspraken die eerder gedaan zijn (dus niet voorafgaand aan dit seizoen of later) dat men bezig was met een "grote" hoofdsponsor. Uiteindelijk bleef het Bolswarder/Dokkumer bedrijf de borst van ons shirt sieren.
Laten we BGDD maar heel dankbaar zijn dat ze al zolang hoofdsponsor zijn. Anders waren we er wrs niet meer geweest. Niet meer dan terecht dat zij als eerste aan de beurt zijn om het nieuwe onderkomen vorm te geven!!!
Citaat van: Len Cantello op april 25, 2016, 12:51:45
Laten we BGDD maar heel dankbaar zijn dat ze al zolang hoofdsponsor zijn. Anders waren we er wrs niet meer geweest. Niet meer dan terecht dat zij als eerste aan de beurt zijn om het nieuwe onderkomen vorm te geven!!!
BGDD? Bolswarder Gloryhunters en Dokkumer Dwazen? :devil
De waarde van BGDD stond buiten kijf (en ook alle discussie wat mij betreft). Het ging mij om de grote praatjes van een grote sponsor die op het punt van tekenen stond ;)
Daarnaast vind ik DD ook een mooie sponsor om op het shirt te hebben voor een club als Cambuur. Als ik soms zie met wat voor sponsoren sommige clubs spelen, ik weet het, het draait allemaal om de centen maar dan nog. Ik ken het bedrijf persoonlijk niet, heb niks met de bouw, maar voor zover ik meekrijg is dit een prachtig bedrijf. die ons in moeilijk tijden, voor zowel hunzelf als Cambuur is blijven steunen.
Ard totaal ongeschikt! Ga maar samen met je vriendje mee.
@sander_dvries: Als het aan Ard de Graaf ligt, vormen hij en technisch directeur Henry vd Vegt ook volgend seizoen de tweekoppige directie van Cambuur.
@sander_dvries: Ard de Graaf: "Stabiliteit heeft Cambuur in de eredivisie gebracht. Wisselingen van personen brengen vaak onrust met zich mee." #Cambuur
Ard kan wel meer zeggen. Natuurlijk gaat hij in een interview niet zeggen dat hij van zijn directe collega af wil, dat is bovendien niet aan hem maar aan de RvC.
Ik ben wel benieuwd naar het hele verhaal.
Citaat van: Bernardo op april 29, 2016, 10:12:48
Ard totaal ongeschikt! Ga maar samen met je vriendje mee.
@sander_dvries: Als het aan Ard de Graaf ligt, vormen hij en technisch directeur Henry vd Vegt ook volgend seizoen de tweekoppige directie van Cambuur.
@sander_dvries: Ard de Graaf: "Stabiliteit heeft Cambuur in de eredivisie gebracht. Wisselingen van personen brengen vaak onrust met zich mee." #Cambuur
Lachwekkend die 2, Peppie en Kokkie.
Stabiliteit heeft Cambuur in de eredivisie gebracht. Wisselingen van personen brengen vaak onrust met zich mee :?, Wie hebben dit seizoen nu de onrust gecreeerd met ontslagen van Henk en Sandor? Die lui zijn helemaal gek in de kop, en dat runt onze club ;(
Had nog wel wat hoop voor volgend jaar in de JL, maar kan wel eens een RKC scenario worden. Totaal geen vertrouwen in deze 2.
De RvC zal met de evaluatie van dit seizoen toch ook moeten constateren dat het te besteden budget op twee spelers na volledig is misbruikt.
Het gebrek aan kennis en vaardigheden van dit bestuur heeft dit seizoen ook voor veel onrust gezorgd.
Als de RvC hier niets mee doet kunnen ze beter vrijwilligerswerk gaan doen bij de kringloop winkel, want volgens mij beschikken ze inmiddels over voldoende ervaring.
Even stukje onwetendheid van mijn kant...
Uit wie bestaat de RVC?
En hoe vaak komen die bij elkaar?
Citaat van: speculeter op april 29, 2016, 11:16:51
Even stukje onwetendheid van mijn kant...
Uit wie bestaat de RVC?
En hoe vaak komen die bij elkaar?
http://cambuur.nl/de-club/organisatie/
Ik zou niet weten hoe vaak ze bij elkaar komen.
Citaat van: Bernardo op april 29, 2016, 10:12:48
Ard totaal ongeschikt! Ga maar samen met je vriendje mee.
@sander_dvries: Als het aan Ard de Graaf ligt, vormen hij en technisch directeur Henry vd Vegt ook volgend seizoen de tweekoppige directie van Cambuur.
@sander_dvries: Ard de Graaf: "Stabiliteit heeft Cambuur in de eredivisie gebracht. Wisselingen van personen brengen vaak onrust met zich mee." #Cambuur
@dokkumer: vd Vegt heeft Cambuur terug in de JL gebracht. Doorgaan met vd Vegt is garantie voor absolute ondergang.
Meestal zijn dit soort berichten zoals bovenstaande 2 het begin van het einde. Als iemand al in het openbaar begint het vertrouwen uit te spreken in een falende medewerker, is dit in het algemeen het begin van het einde voor die persoon.
In het land der blinden is eenoog koning. Dat Vd Vegt bij het bestuur nog steeds op een voetstuk staat geeft des te meer aan dat de rest van het soepje er totaal geen kaas van gegeten heeft.
Met het nieuwe stadion in het achterhoofd lijkt het mij onverstandig om iedereen er zonder pardon uit te trappen, maar ik zou wel graag een verklaring van het bestuur zien op basis waarvan ze beterschap verwachten in het disfunctioneren onze degradatiegangster Henri V.
Niet iedereen moet er (meteen) uitgetrapt worden, het gaat mij vooral om het falen van HvdV wat op geen enkele manier gerechtvaardigd kan worden. Wie faalt moet gaan, simpel!
Precies, iedereen maakt fouten. Maar dit was wel een hele grote!
Citaat van: Dokkumer op april 29, 2016, 12:28:14
Niet iedereen moet er (meteen) uitgetrapt worden, het gaat mij vooral om het falen van HvdV wat op geen enkele manier gerechtvaardigd kan worden. Wie faalt moet gaan, simpel!
Wie heeft vdV aangesteld? Dat noem ik pas falen. En verwacht niet veel van de RvC want daar zit totaal geen 'tegengewicht' in.
Citaat van: poelie-lwd op april 29, 2016, 12:33:15
Wie heeft vdV aangesteld? Dat noem ik pas falen. En verwacht niet veel van de RvC want daar zit totaal geen 'tegengewicht' in.
Ik verwacht helemaal niks, alles en iedereen is inmiddels vriendjes met elkaar en houden elkaar de hand wel boven het hoofd. Tijd dat we als supporters het "makke schapen gedrag" weer van ons afgooien en actie ondernemen.
laat Keizer & Slot lekker de nieuwe selectie samenstellen. Dat salaris van hvdv kunnen we beter besteden aan een nieuwe spits.
Citaat van: mescc op april 29, 2016, 12:38:22
laat Keizer & Slot lekker de nieuwe selectie samenstellen. Dat salaris van hvdv kunnen we beter besteden aan een nieuwe spits.
Slot kun je een streep doorheen zetten, die gaat naar Jong Fraude
Citaat van: poelie-lwd op april 29, 2016, 12:33:15
Wie heeft vdV aangesteld? Dat noem ik pas falen. En verwacht niet veel van de RvC want daar zit totaal geen 'tegengewicht' in.
Ik kan me best voorstellen dat je iemand met een of meerdere smetten op zijn/haar cv met een goed verhaal een kans biedt. Maar als het niet blijkt te werken moet je ook zo groot zijn in dit geval je fout toe te geven en hiervoor je verantwoordelijkheid te nemen, niet door zelf weg te gaan. Maar wel door je fout te herstellen.
Vd Vegt heeft bij geen enkele speler een adequate vervanger gehaald, dat is teveel van het goede en wat mij betreft reden voor een exit. Volgens mij toont zijn verleden ook niet aan dat we dit in de toekomst wel kunnen verwachten. 1 + 1 = 2. Helaas was hij niet geschikt voor ons, misschien voor een ander. Succes gewenst aldaar.
Voor de overige mannen geldt dat niet, die hebben de afgelopen jaren wat mij betreft een goed beleid gevormd wat heeft geleid tot minder schuld, promotie, 3 jaar eredivisie en een tweede elftal. Doen zij alles goed? Nee, neem nu Vd Vegt. Maar zij hebben wel dingen goed gedaan, krediet opgebouwd, en moeten dus de kans krijgen om dit te herstellen. Iemand die geen krediet heeft opgebouwd is Vd Vegt, er is dus geen enkele reden om hem aan te houden.
Citaat van: papier op april 29, 2016, 12:51:35
Ik kan me best voorstellen dat je iemand met een of meerdere smetten op zijn/haar cv met een goed verhaal een kans biedt. Maar als het niet blijkt te werken moet je ook zo groot zijn in dit geval je fout toe te geven en hiervoor je verantwoordelijkheid te nemen, niet door zelf weg te gaan. Maar wel door je fout te herstellen.
Vd Vegt heeft bij geen enkele speler een adequate vervanger gehaald, dat is teveel van het goede en wat mij betreft reden voor een exit. Volgens mij toont zijn verleden ook niet aan dat we dit in de toekomst wel kunnen verwachten. 1 + 1 = 2. Helaas was hij niet geschikt voor ons, misschien voor een ander. Succes gewenst aldaar.
Voor de overige mannen geldt dat niet, die hebben de afgelopen jaren wat mij betreft een goed beleid gevormd wat heeft geleid tot minder schuld, promotie, 3 jaar eredivisie en een tweede elftal. Doen zij alles goed? Nee, neem nu Vd Vegt. Maar zij hebben wel dingen goed gedaan, krediet opgebouwd, en moeten dus de kans krijgen om dit te herstellen. Iemand die geen krediet heeft opgebouwd is Vd Vegt, er is dus geen enkele reden om hem aan te houden.
AMEN
Citaat van: Dokkumer op april 29, 2016, 12:28:14
Niet iedereen moet er (meteen) uitgetrapt worden, het gaat mij vooral om het falen van HvdV wat op geen enkele manier gerechtvaardigd kan worden. Wie faalt moet gaan, simpel!
HvdV zal als reden gaan aangeven, dat hij met een beperkt budget moest werken.
Dit kon hiervoor ook, is dus geen argument, maar onkunde.
Citaat van: PePe op april 29, 2016, 13:03:52
HvdV zal als reden gaan aangeven, dat hij met een beperkt budget moest werken.
Dit kon hiervoor ook, is dus geen argument, maar onkunde.
Dat is inderdaad een argument wat als een lul op een drumstel slaat. Zijn voorgangers moesten het ook met een klein budget doen en presteerden ruim boven verwachting.
Citaat van: PePe op april 29, 2016, 13:03:52
HvdV zal als reden gaan aangeven, dat hij met een beperkt budget moest werken.
Dit kon hiervoor ook, is dus geen argument, maar onkunde.
Vd Vegt wordt wat mij betreft niet afgerekend op degradatie met ons budget maar op de manier waarop.
- Dammers halen als vervanger van Reijnen. Mist A ervaring en B is net een jaar verdediger ipv spits
- Hiariej huren als rechtsback. Dat is als Vd Laan halen als linksback. Zelfs Stevie Wonder ziet dat dat niet gaat werken. Leuke spelers als VM maar niet als rechtsback. Koppie derbij.
- Berisha, als je zo'n jongen in de luwte wil brengen zoals achteraf wordt gezegd. Moet je niet met veel bombarie jezelf op de borst kloppen en zeggen dat er wel een miljard clubs zijn die deze jongen wilden halen.
- Vd Laan halen die een jaar niets heeft gedaan. Prima speler Vd Laan als hij weer een beetje in vorm is. Maar iedereen weet dat hij geblesseerd is geweest en er niet direct zal staan. Waarom vraag je dit dan van hem.
- Vd Heide eruit gooien, ongelofelijk
Citaat van: PePe op april 29, 2016, 13:03:52
HvdV zal als reden gaan aangeven, dat hij met een beperkt budget moest werken.
Dit kon hiervoor ook, is dus geen argument, maar onkunde.
Volgend jaar heeft hij voor JL-begrippen juist een ruim budget. Ik ben benieuwd wat dán de excuses zullen zijn? Al hoop ik dat het zo ver niet komt.
Citaat van: papier op april 29, 2016, 12:51:35
Ik kan me best voorstellen dat je iemand met een of meerdere smetten op zijn/haar cv met een goed verhaal een kans biedt. Maar als het niet blijkt te werken moet je ook zo groot zijn in dit geval je fout toe te geven en hiervoor je verantwoordelijkheid te nemen, niet door zelf weg te gaan. Maar wel door je fout te herstellen.
Op eredivisie niveau kun je een gok met iemand met een zeer besmet verleden toch niet nemen.. en dan ook maar gelijk voor onbepaalde tijd. Wat ben je nou voor een bestuur. En dan ook nog als excuses brengen dat dit een keer kan gebeuren. Ja tuurlijk kan het gebeuren. Maar niet op deze manier. Het hele seizoen was voor begin tot eind volkomen kut op alle gebieden. Geen enkel hoogtepunt(je), enkel dieptepunten. Kansloos zijn we ten onder gegaan. Het is omdat De Graafschap later in het seizoen pas op stoom kwam want anders was het seizoen in januari al afgelopen geweest
Het moet eerst volledig uit de hand lopen wil HvdV opstappen / ontslag krijgen, dat is wel duidelijk geworden.
Citaat van: DayDreamer op april 29, 2016, 13:50:58
Het moet eerst volledig uit de hand lopen wil HvdV opstappen / ontslag krijgen, dat is wel duidelijk geworden.
We worden het lachertje van het betaalde voetbal door HvdV in dienst te houden.
"Waarom zouden wij niet blijven?'', reageert De Graaf in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Stabiliteit heeft Cambuur in de eredivisie gebracht. Wisselingen van personen brengen vaak onrust met zich mee", constateert hij. Met name Van der Vegt ligt onder vuur vanwege het aankoopbeleid."
Volgens de Graaf brengt de wisseling van personen onrust met zich mee. Maar ondertussen wél midden in het seizoen Sandor van der Heide vervangen bij de A-selectie.
Citaat van: Dokkumer op april 29, 2016, 12:28:14
Niet iedereen moet er (meteen) uitgetrapt worden, het gaat mij vooral om het falen van HvdV wat op geen enkele manier gerechtvaardigd kan worden. Wie faalt moet gaan, simpel!
Al meer dan 200 handtekeningen!
Citaat van: speculeter op april 29, 2016, 17:13:46
Al meer dan 200 handtekeningen!
Ruim 300 inmiddels en 165 shares op Facebook. Op Twitter begint het voorzichtig door te druppelen.
Citaat van: Dokkumer op april 29, 2016, 17:19:41
Ruim 300 inmiddels en 165 shares op Facebook. Op Twitter begint het voorzichtig door te druppelen.
En hoe denk je over acties tijdens laatste thuiswedstrijd?
Citaat van: speculeter op april 29, 2016, 17:23:29
En hoe denk je over acties tijdens laatste thuiswedstrijd?
Ludieke acties met een harde ondertoon zal ik zeker ondersteunen, maar ik zal als eenling verder geen acties initiëren.
Pek en veren.
Citaat van: Dokkumer op april 29, 2016, 17:19:41
Ruim 300 inmiddels en 165 shares op Facebook. Op Twitter begint het voorzichtig door te druppelen.
Welke # op Twitter? Ik kan hem niet vinden. Oh ja en ik heb geen Facebook :devil
Citaat van: 666 op april 29, 2016, 17:39:57
Welke # op Twitter? Ik kan hem niet vinden. Oh ja en ik heb geen Facebook :devil
Hashtag ben ik vergeten @cambuurarchief
Citaat van: Dokkumer op april 29, 2016, 17:56:40
Hashtag ben ik vergeten @cambuurarchief
Zo en ondertekend :proost
Dit bestuur is lachwekkend te noemen .Ard de Graaf die zijn vriendje beschermt .Ard de Graaf die 6 weken terug de handdoek al gooide .Ard de Graaf die mij in augustus de vraag stelde wie Reijnen evt zou kunnen opvolgen .Ard jij ziet toch zelf ook dat jou maatje totaal niet capabel is voor de functie die hij bekleed .En Ard jij moet ook weten dat jou maatje een compleet onevenwichtige selectie heeft neergezet met veels te weinig kwaliteit .Dat hij nu nog mag blijven is een schande .Veel vrienden en kennissen twijfelen over een nieuwe seizkrt en dat komt vooral omdat ze geen vertrouwen hebben in deze man.
Citaat van: sunderland op april 29, 2016, 21:39:06
Dit bestuur is lachwekkend te noemen .Ard de Graaf die zijn vriendje beschermt .Ard de Graaf die 6 weken terug de handdoek al gooide .Ard de Graaf die mij in augustus de vraag stelde wie Reijnen evt zou kunnen opvolgen .Ard jij ziet toch zelf ook dat jou maatje totaal niet capabel is voor de functie die hij bekleed .En Ard jij moet ook weten dat jou maatje een compleet onevenwichtige selectie heeft neergezet met veels te weinig kwaliteit .Dat hij nu nog mag blijven is een schande .Veel vrienden en kennissen twijfelen over een nieuwe seizkrt en dat komt vooral omdat ze geen vertrouwen hebben in deze man.
Met andere woorden en daar kan ik mij helemaal in vinden, Ard en Henry zo snel mogelijk pleite.
Bij de meeste clubs is het functioneren van staf en bestuur een zaak van de grootste sponsors, en als de grootste weet dat hij een nieuw stadion mag bouwen zal ie niet aan stoelpoten zagen.
Verder zijn alle beslissingen dit jaar w.b. TS en selectie verkeerd uitgepakt, en ja dat kost je nou eenmaal de kop.
Meneer de Graaf zou u eigenlijk wel moeten aanblijven na het binnenhalen van vd V
Nu zegt de Graaf dat het juist knap was om in te stappen van vd V. Het was het derde seizoen dus heel moeilijk. Pfff wat een kulverhaal. Iedereen weet dat juist hetzelfde 2 e seizoen moeilijk is
Citaat van: sunderland op mei 02, 2016, 17:41:02
Nu zegt de Graaf dat het juist knap was om in te stappen van vd V. Het was het derde seizoen dus heel moeilijk. Pfff wat een kulverhaal. Iedereen weet dat juist hetzelfde 2 e seizoen moeilijk is
Ard ook maar weg, als hij niet wil inzien dat Henry te licht is voor de taak van TD!!
Ook een petitie voor Ard.
Naast Nienhuis komt het bestuur er ook niet heel goed van af bij VI.
Hebben jullie al nagedacht wanneer wij het liefst voetballen bestuur? Vlgns mij moet cambuur proberen om zo veel mogelijk op zaterdagavond te spelen of zondagmiddag
Functie van td kan toch gewoon komen te vervallen nu we weer in de Juup spelen? Dat hadden we destijds ook niet meen ik.. zeker nu Keizer als voormalig td op de bank zit heb je Henry niet meer nodig lijkt mij.
Citaat van: De Gast op mei 10, 2016, 16:26:22
Functie van td kan toch gewoon komen te vervallen nu we weer in de Juup spelen? Dat hadden we destijds ook niet meen ik.. zeker nu Keizer als voormalig td op de bank zit heb je Henry niet meer nodig lijkt mij.
Zo is dat. Veel te duur!
je mag toch ook wel verwachten dat je een clausule in, vooral meerjarig, contract TD zet bij degradatie voor beide partijen.
Citaat van: De Gast op mei 10, 2016, 16:26:22
Functie van td kan toch gewoon komen te vervallen nu we weer in de Juup spelen? Dat hadden we destijds ook niet meen ik.. zeker nu Keizer als voormalig td op de bank zit heb je Henry niet meer nodig lijkt mij.
Het is toch genoegelijk bekend dat met name spelers en trainers in hun contract een clausule laten opnemen dat bij promotie of degradatie er minder of meer betaald gaat worden.
Zou dit bestuur zo onervaren zijn geweest te hebben verzuimd dit in het contract van Vd Vegt te vermelden?
Citaat van: mescc op mei 10, 2016, 16:52:59
Zo is dat. Veel te duur!
Hem ontslaan is waarschijnlijk ook duur (aangenomen dat er geen clausule in zijn contract staat waardoor we zomaar van hem af kunnen). Laat hem dan maar werken voor zijn centen, met Keizer die constant over zijn schouder mee kijkt.
Citaat van: Collingwood op mei 10, 2016, 18:27:51
Hem ontslaan is waarschijnlijk ook duur (aangenomen dat er geen clausule in zijn contract staat waardoor we zomaar van hem af kunnen). Laat hem dan maar werken voor zijn centen, met Keizer die constant over zijn schouder mee kijkt.
Ja toch! Naar voren met die man!
Donderdagavond Forumavond in de zakenclub.
Massaal gehoor aangeven.
Plaats: Zakenclub Cambuurstadion
Tijd: 19.30
Citaat van: Nightmarelwd op mei 10, 2016, 19:21:01
Donderdagavond Forumavond in de zakenclub.
Massaal gehoor aangeven.
Plaats: Zakenclub Cambuurstadion
Tijd: 19.30
kan iedereen daar bij zijn??
Citaat van: speculeter op mei 10, 2016, 20:56:23
kan iedereen daar bij zijn??
Ja, tenzij je een stadionverbod hebt volgens mij
Vrijdag as in Bynt sport: Cambuur voorzitter @YpeSmid journalist @GerardBos en Cambuur aanvaller Martijn Barto. @OmropFryslan
Wanneer een wat kritischer journalist? Vond Bos nogal soft dit seizoen.
Citaat van: justremco op mei 10, 2016, 21:25:02
Ja, tenzij je een stadionverbod hebt volgens mij
klopt. Met een sv ben je niet welkom.
Disse man het het goed sien voor de winterstop..
https://m.youtube.com/watch?v=OgK16cX634E
:_schater
Citaat van: legeips op mei 11, 2016, 14:20:04
Disse man het het gied Sien voor de winterstop..
https://m.youtube.com/watch?v=OgK16cX634E
:_schater
Zonnesteek?
Ik blijf het bizar vinden, het beste seizoen in de Eredivisie wordt het seizoen erop het slechtste seizoen ;( ;(
Ook hoop ik vurig dat het bestuur niet de fout gaat maken als hun voorgangers na de degradatie. In 1995 en 2000 was het geld meer dan op en was het faillissement zeer dichtbij. Laat het bestuur dit in godsnaam niet gebeuren !
Citaat van: RotterdamLeeuwarden op mei 15, 2016, 23:57:12
Ik blijf het bizar vinden, het beste seizoen in de Eredivisie wordt het seizoen erop het slechtste seizoen ;( ;(
Ook hoop ik vurig dat het bestuur niet de fout gaat maken als hun voorgangers na de degradatie. In 1995 en 2000 was het geld meer dan op en was het faillissement zeer dichtbij. Laat het bestuur dit in godsnaam niet gebeuren !
Dat is het enige waar ik me juist NIET druk om maak.
Ype ontvangt ook een vorstelijk salaris. Ik meende dat een voorzitter geen salaris krijgt, is daar ook over gesproken? En vd Vegt z'n salaris wat hoger ligt dan de spelers, gaat dat ook omlaag nu we gedegradeerd zijn?
Citaat van: SCC op mei 16, 2016, 07:37:08
Ype ontvangt ook een vorstelijk salaris. Ik meende dat een voorzitter geen salaris krijgt, is daar ook over gesproken? En vd Vegt z'n salaris wat hoger ligt dan de spelers, gaat dat ook omlaag nu we gedegradeerd zijn?
Hoeveel krijgt ype dan? Of is het weer eens van horen zeggen. Wat een gezeik hier, jezus wat een zuurpruimenforum is dit geworden. Alleen maar zeiken en zeuren en kom nou niet aan met dat hoort bij ons.
Citaat van: SCC op mei 16, 2016, 07:37:08
Ype ontvangt ook een vorstelijk salaris. Ik meende dat een voorzitter geen salaris krijgt, is daar ook over gesproken? En vd Vegt z'n salaris wat hoger ligt dan de spelers, gaat dat ook omlaag nu we gedegradeerd zijn?
Zal ik je even uit de droom helpen? Leden van de RvC krijgen geen geld! Dus Ype ook niet. En net zoals spelers een lager salaris verdienen in de Jupiler, zal dat ook wel voor de rest van het personeel gelden.....
Wat een gezeik zeg.....
Vandaar dat ik aangaf, dat ik in de vernderstelling was dat een voorzitter geen salaris of riante vergoeding hoort te krijgen. Je mag het gezeik vinden, ik vond het schokkend toen ik dit hoorde.
Citaat van: SCC op mei 16, 2016, 17:00:26
Vandaar dat ik aangaf, dat ik in de vernderstelling was dat een voorzitter geen salaris of riante vergoeding hoort te krijgen. Je mag het gezeik vinden, ik vond het schokkend toen ik dit hoorde.
En als dan blijkt dat het niet waar is laat je je dus leiden door roddel en achterklap. Checken en dan pas zeiken.
Waar was het zeiken dan? Ik stel een vraag: of er over gesproken is.
Maar ik hoop dat het inderdaad een roddel is. Komt van een journalist en die zouden goed ingelicht moeten zijn, al blijkt dat het ook regelmatig losse kreten zijn.
Citaat van: SCC op mei 17, 2016, 09:40:34
Waar was het zeiken dan? Ik stel een vraag: of er over gesproken is.
Maar ik hoop dat het inderdaad een roddel is. Komt van een journalist en die zouden goed ingelicht moeten zijn, al blijkt dat het ook regelmatig losse kreten zijn.
Je begint met iets wat door jou als een feit gebracht wordt. Vervolgens ga je daar op door met opmerkingen die laten zien dat je het belachelijk vindt, iets wat mag. Op mij komt het zeikerig over. Je roept iets dat je van horen zeggen hebt. Eerst checken, dan roepen. Het is de toon die de muziek maakt.
Citaat van: Cor op mei 17, 2016, 10:33:09
Je begint met iets wat door jou als een feit gebracht wordt. Vervolgens ga je daar op door met opmerkingen die laten zien dat je het belachelijk vindt, iets wat mag. Op mij komt het zeikerig over. Je roept iets dat je van horen zeggen hebt. Eerst checken, dan roepen. Het is de toon die de muziek maakt.
Eens. Waar ik mij overigens meer zorgen om maak is het totaal plaatje. Henri die op basis van niets naar cambuur gehaald is. De gene die bepalen of hij zijn werk goed doet hebben geen verstand van voetbal ; Ype en Ard. Beide heren gaven op de forumavond niet veel voetbalverstand te hebben, maar spraken wel vertrouwen uit in Henri.
Raad van commissarissen met Ype voorop zou het bestuur kunnen terugfluiten, maar ook daar zit geen voetbalkennis, want Ype zei op dezelfde forumavond dat hij toch het beste inzicht heeft gezien hij als enige commissaris wel eens trainingen bezoekt. Ook hier heb je geen klote aan dus.
Als alle supporters zien dat dit zo niet goed komt, maar het bestuur en commissarissen houden allemaal elkaars hand boven het hoofd, word het er niet gezelliger op het nieuwe seizoen. Ook de officiële supportersclub, die notabene deze avond heeft georganiseerd (met een waardeloze presentator) houdt zich ook koest. Wie de fuck vertegenwoordig je dan?
Dan hebben we raad van toezicht nog, waar namens de supporters ook iemand in zit. Mijn enige hoop is dat hij Ype en/of de andere commesarissen kan overtuigen dat de situatie onhoudbaar is. Ken de club, want zo word de sfeer er niet beter op het nieuwe seizoen. En als iemand denkt er gaat een vakantie overheen, dan zal iedereen weer wat tot rust komen, NEE, ZO WERKT HET NIET BIJ EEN VOLKSCLUB.
Ik zal in ieder geval mijn pijlen richten op KVC. De voorzitter is een knuppel die nog nooit heeft geweten wat er onder supporters speelt. Een echte bestuurder die daar zit om interessant te doen, want die gast speelt op supportersgebied niets klaar. Dan heb je die ja knikker nog die een beetje achter hem aan huppelt en zogenaamd iedereen begrijpt. (overigens wel jaren lang een echte supporter) Als de officiële supportersclub niet achter de mening van supporters staat, maar achter de mening van Ard en Ype dan zal de sfeer onderling ook niet beter worden ben ik bang
Onze club is ziek.. ;(
Citaat van: Ronnie tng op mei 17, 2016, 11:01:26
Eens. Waar ik mij overigens meer zorgen om maak is het totaal plaatje. Henri die op basis van niets naar cambuur gehaald is. De gene die bepalen of hij zijn werk goed doet hebben geen verstand van voetbal ; Ype en Ard. Beide heren gaven op de forumavond niet veel voetbalverstand te hebben, maar spraken wel vertrouwen uit in Henri.
Raad van commissarissen met Ype voorop zou het bestuur kunnen terugfluiten, maar ook daar zit geen voetbalkennis, want Ype zei op dezelfde forumavond dat hij toch het beste inzicht heeft gezien hij als enige commissaris wel eens trainingen bezoekt. Ook hier heb je geen klote aan dus.
Als alle supporters zien dat dit zo niet goed komt, maar het bestuur en commissarissen houden allemaal elkaars hand boven het hoofd, word het er niet gezelliger op het nieuwe seizoen. Ook de officiële supportersclub, die notabene deze avond heeft georganiseerd (met een waardeloze presentator) houdt zich ook koest. Wie de fuck vertegenwoordig je dan?
Dan hebben we raad van toezicht nog, waar namens de supporters ook iemand in zit. Mijn enige hoop is dat hij Ype en/of de andere commesarissen kan overtuigen dat de situatie onhoudbaar is. Ken de club, want zo word de sfeer er niet beter op het nieuwe seizoen. En als iemand denkt er gaat een vakantie overheen, dan zal iedereen weer wat tot rust komen, NEE, ZO WERKT HET NIET BIJ EEN VOLKSCLUB.
Ik zal in ieder geval mijn pijlen richten op KVC. De voorzitter is een knuppel die nog nooit heeft geweten wat er onder supporters speelt. Een echte bestuurder die daar zit om interessant te doen, want die gast speelt op supportersgebied niets klaar. Dan heb je die ja knikker nog die een beetje achter hem aan huppelt en zogenaamd iedereen begrijpt. (overigens wel jaren lang een echte supporter) Als de officiële supportersclub niet achter de mening van supporters staat, maar achter de mening van Ard en Ype dan zal de sfeer onderling ook niet beter worden ben ik bang
Onze club is ziek.. ;(
Door en door verrot.
En nu ook nog hoge verwachtingen richten supporters uitspreken met top 3 als doelstelling :O
zo ist man wakker worden met die hele handel ,,slappe hap gedoe hebben we niks
aan. ze beschermen elkaar allemaal.
hoe ken sun vd Vegt nou zegge ik voel me hier geweldig op mijn plaats bij deze
club terwijl we een schandalig seizoen achter de rug hebben.
keizer heeft volgens sommigen goed gedaan en zat er boven op ???
we hevve immers amper een punt pakt en het voetbal zag er meestal niet uit.
zat totaal geen id achter.
het zal helemaal anders moeten het komende jaar ten eerste mutte er
een paar buffels bij in het veld vooral in de as (vd linden-el hasnaoui-muhren)
En kappen met het scouten naar jongens met een zogenaamde "goede kop" .
Citaat van: Cor op mei 17, 2016, 10:33:09
Je begint met iets wat door jou als een feit gebracht wordt. Vervolgens ga je daar op door met opmerkingen die laten zien dat je het belachelijk vindt, iets wat mag. Op mij komt het zeikerig over. Je roept iets dat je van horen zeggen hebt. Eerst checken, dan roepen. Het is de toon die de muziek maakt.
Je hebt gelijk dat ik het te stellig bracht. Teveel vanuit de emotie dat geroepen, want toegegeven: 100% zeker weet ik het niet (geen afschriften gezien), maar het komt me dan ook weer niet als onmogelijk over (helaas). Zeiken vind ik het niet, ik vroeg of er naar gevraagd werd.
In de toekomst zal ik proberen het beter te formuleren, want inderdaad: het is de toon die de muziek maakt.
Citaat van: SCC op mei 17, 2016, 12:04:07
Je hebt gelijk dat ik het te stellig bracht. Teveel vanuit de emotie dat geroepen, want toegegeven: 100% zeker weet ik het niet (geen afschriften gezien), maar het komt me dan ook weer niet als onmogelijk over (helaas). Zeiken vind ik het niet, ik vroeg of er naar gevraagd werd.
In de toekomst zal ik proberen het beter te formuleren, want inderdaad: het is de toon die de muziek maakt.
:proost
Een goed bestuur die met elkaar door één deur kan is mooi, maar er moet ook iets tussen zitten, die af en toe de hakken in het zand zet, en juist dit ontbreekt momenteel.
Citaat van: PePe op mei 17, 2016, 13:42:22
Een goed bestuur die met elkaar door één deur kan is mooi, maar er moet ook iets tussen zitten, die af en toe de hakken in het zand zet, en juist dit ontbreekt momenteel.
als ie dat dan doet naaien ze hem eruit. Zo,n gevoel heb ik bij deze mensen
Citaat van: sunderland op mei 17, 2016, 16:16:37
als ie dat dan doet naaien ze hem eruit. Zo,n gevoel heb ik bij deze mensen
Dat gevoel heb ik ook, daarbij komen de prestaties en de uitstraling van deze personen.
Citaat van: 666 op mei 17, 2016, 17:34:38
Dat gevoel heb ik ook, daarbij komen de prestaties en de uitstraling van deze personen.
Een bestuur wat zich zelf respecteert, behoort er voor te zorgen dat de communicatie op juiste en heldere wijze gebeurt.
Het blijkt nu dat geen van de bestuursleden over deze vaardigheid beschikt, nu Henk is vertrokken.
Op zich geen ramp, maar stel dan iemand aan die dit wel beheerst.
Het lijkt mij dat een communicatie medewerker hier beter op zijn plaats is dan een TD.
Jim leve allemaal in een ideale wereld zeker?
Citaat van: Cor op mei 17, 2016, 19:02:06
Jim leve allemaal in een ideale wereld zeker?
De hoefst niet in een ideale wereld te leven om te zien dat disse mensen elkaar het hand boven het hoofd houden en op voetbaltechnisch gebied zulke fouten maken dat het te erg voor woorden is!!
Citaat van: Ronnie tng op mei 17, 2016, 11:01:26
Eens. Waar ik mij overigens meer zorgen om maak is het totaal plaatje. Henri die op basis van niets naar cambuur gehaald is. De gene die bepalen of hij zijn werk goed doet hebben geen verstand van voetbal ; Ype en Ard. Beide heren gaven op de forumavond niet veel voetbalverstand te hebben, maar spraken wel vertrouwen uit in Henri.
Raad van commissarissen met Ype voorop zou het bestuur kunnen terugfluiten, maar ook daar zit geen voetbalkennis, want Ype zei op dezelfde forumavond dat hij toch het beste inzicht heeft gezien hij als enige commissaris wel eens trainingen bezoekt. Ook hier heb je geen klote aan dus.
Als alle supporters zien dat dit zo niet goed komt, maar het bestuur en commissarissen houden allemaal elkaars hand boven het hoofd, word het er niet gezelliger op het nieuwe seizoen. Ook de officiële supportersclub, die notabene deze avond heeft georganiseerd (met een waardeloze presentator) houdt zich ook koest. Wie de fuck vertegenwoordig je dan?
Dan hebben we raad van toezicht nog, waar namens de supporters ook iemand in zit. Mijn enige hoop is dat hij Ype en/of de andere commesarissen kan overtuigen dat de situatie onhoudbaar is. Ken de club, want zo word de sfeer er niet beter op het nieuwe seizoen. En als iemand denkt er gaat een vakantie overheen, dan zal iedereen weer wat tot rust komen, NEE, ZO WERKT HET NIET BIJ EEN VOLKSCLUB.
Ik zal in ieder geval mijn pijlen richten op KVC. De voorzitter is een knuppel die nog nooit heeft geweten wat er onder supporters speelt. Een echte bestuurder die daar zit om interessant te doen, want die gast speelt op supportersgebied niets klaar. Dan heb je die ja knikker nog die een beetje achter hem aan huppelt en zogenaamd iedereen begrijpt. (overigens wel jaren lang een echte supporter) Als de officiële supportersclub niet achter de mening van supporters staat, maar achter de mening van Ard en Ype dan zal de sfeer onderling ook niet beter worden ben ik bang
Onze club is ziek.. ;(
Goed verhaal Ronnie?
Citaat van: Ronnie tng op mei 17, 2016, 11:01:26
Eens. Waar ik mij overigens meer zorgen om maak is het totaal plaatje. Henri die op basis van niets naar cambuur gehaald is. De gene die bepalen of hij zijn werk goed doet hebben geen verstand van voetbal ; Ype en Ard. Beide heren gaven op de forumavond niet veel voetbalverstand te hebben, maar spraken wel vertrouwen uit in Henri.
Raad van commissarissen met Ype voorop zou het bestuur kunnen terugfluiten, maar ook daar zit geen voetbalkennis, want Ype zei op dezelfde forumavond dat hij toch het beste inzicht heeft gezien hij als enige commissaris wel eens trainingen bezoekt. Ook hier heb je geen klote aan dus.
Als alle supporters zien dat dit zo niet goed komt, maar het bestuur en commissarissen houden allemaal elkaars hand boven het hoofd, word het er niet gezelliger op het nieuwe seizoen. Ook de officiële supportersclub, die notabene deze avond heeft georganiseerd (met een waardeloze presentator) houdt zich ook koest. Wie de fuck vertegenwoordig je dan?
Dan hebben we raad van toezicht nog, waar namens de supporters ook iemand in zit. Mijn enige hoop is dat hij Ype en/of de andere commesarissen kan overtuigen dat de situatie onhoudbaar is. Ken de club, want zo word de sfeer er niet beter op het nieuwe seizoen. En als iemand denkt er gaat een vakantie overheen, dan zal iedereen weer wat tot rust komen, NEE, ZO WERKT HET NIET BIJ EEN VOLKSCLUB.
Ik zal in ieder geval mijn pijlen richten op KVC. De voorzitter is een knuppel die nog nooit heeft geweten wat er onder supporters speelt. Een echte bestuurder die daar zit om interessant te doen, want die gast speelt op supportersgebied niets klaar. Dan heb je die ja knikker nog die een beetje achter hem aan huppelt en zogenaamd iedereen begrijpt. (overigens wel jaren lang een echte supporter) Als de officiële supportersclub niet achter de mening van supporters staat, maar achter de mening van Ard en Ype dan zal de sfeer onderling ook niet beter worden ben ik bang
Onze club is ziek.. ;(
_O_
Hebben wij dan een officiële supporters vereniging? Die slappe plak hap van de KVC erken ik al niet eens meer. Goed onderbouwd verhaal Ronnie.
Citaat van: richard op mei 17, 2016, 19:11:17
Goed verhaal Ronnie?
Klopt volledig.
Waar ik mij ook ernstig zorgen over maak is dat de directie nog leeft in de twee feest jaren na de promotie. De kloof met de aanhang is afgelopen seizoen heel groot geworden. Ze zeggen wel daar gaan we aan werken maar ik heb daar geen vertrouwen in. De rol van de KVC is voor mijn gevoel ook dubieus. Naar mijn gevoel wil Cambuur wel samenwerken met CC maar ligt KVC dwars. Breed supportersoverleg is prima volgens Ard maar regel het maar met de KVC. Die reactie is heel vreemd en geeft mij het gevoel van.. succes, sterkte maar wij bemoeien ons niet met deze strijd.
Voetbaltechnisch heb ik vertrouwen in Marcel Keizer. Als trainer tot nu toe vies tegen gevallen maar in het halen van spelers heeft hij wel degelijk laten zien dat hij en een netwerk heeft en technisch inzicht heeft en kan overtuigen. Die Flapdrol kan je net zo goed wegsturen, zonde van het geld en Marcel kan het prima zelf in de Juup.
Het enige waar ik Ype en Ard niets in kan verwijten is het traject naar een nieuw stadion. Met een college en een raad die zo negatief en defensief zijn noem ik het een wonder als het gaat lukken en die kans is inmiddels heel groot. Overigens niet vergeten de inbreng van Gerald van den Belt. Ook op financieel terrein heeft de club er jaren niet zo goed voorgestaan.
Dus directie en RvC twee agendapunten voor komend jaar.
- Verbteren technisch platform en afscheid nemen van TD
- verbeteren communicatie en terugwinnen vertrouwen aanhang
Citaat van: Oosttribune op mei 18, 2016, 09:19:52
Klopt volledig.
Waar ik mij ook ernstig zorgen over maak is dat de directie nog leeft in de twee feest jaren na de promotie. De kloof met de aanhang is afgelopen seizoen heel groot geworden. Ze zeggen wel daar gaan we aan werken maar ik heb daar geen vertrouwen in. De rol van de KVC is voor mijn gevoel ook dubieus. Naar mijn gevoel wil Cambuur wel samenwerken met CC maar ligt KVC dwars. Breed supportersoverleg is prima volgens Ard maar regel het maar met de KVC. Die reactie is heel vreemd en geeft mij het gevoel van.. succes, sterkte maar wij bemoeien ons niet met deze strijd.
Voetbaltechnisch heb ik vertrouwen in Marcel Keizer. Als trainer tot nu toe vies tegen gevallen maar in het halen van spelers heeft hij wel degelijk laten zien dat hij en een netwerk heeft en technisch inzicht heeft en kan overtuigen. Die Flapdrol kan je net zo goed wegsturen, zonde van het geld en Marcel kan het prima zelf in de Juup.
Het enige waar ik Ype en Ard niets in kan verwijten is het traject naar een nieuw stadion. Met een college en een raad die zo negatief en defensief zijn noem ik het een wonder als het gaat lukken en die kans is inmiddels heel groot. Overigens niet vergeten de inbreng van Gerald van den Belt. Ook op financieel terrein heeft de club er jaren niet zo goed voorgestaan.
Dus directie en RvC twee agendapunten voor komend jaar.
- Verbteren technisch platform en afscheid nemen van TD
- verbeteren communicatie en terugwinnen vertrouwen aanhang
En van der Belt terug. De leider en scout.
Nou Ype, ouwe lawaaipapegaai. Nu kun je eens iets nuttigs voor de club doen. De knvb voor de rechter slepen, dit is competitievervalsing van de bovenste plank. Hoe is het toch mogelijk dat dit nu naar buiten komt. Willem2 lacht zich de ballen uit de broek en nemen er vanavond 1 op het lijfsbehoud :proost. Wat een kutzooi zeg :R :R. De toto kan je wel op nac invullen
Citaat van: Harry L. op mei 18, 2016, 17:54:20
Nou Ype, ouwe lawaaipapegaai. Nu kun je eens iets nuttigs voor de club doen. De knvb voor de rechter slepen, dit is competitievervalsing van de bovenste plank. Hoe is het toch mogelijk dat dit nu naar buiten komt. Willem2 lacht zich de ballen uit de broek en nemen er vanavond 1 op het lijfsbehoud :proost. Wat een kutzooi zeg :R :R. De toto kan je wel op nac invullen
_O_
Ype, kom dr maar in! Met gestrekt been en de noppen vooruit, aub.
Nog geen officiële reactie van Cambuur?
Het is een schandaal!
Citaat van: speculeter op mei 18, 2016, 19:00:46
Nog geen officiële reactie van Cambuur?
Het is een schandaal!
Cambuur en reageren :_schater :_schater.
Misschien eerst even informatie inwinnen bij deskundigen voordat er gereageerd word? Anders loopt iedereen weer te zeiken dat het een onprofessionele reactie was.. Het is ook nooit goed..
Wat zijn jullie een KUTbestuur, wat een reactie.....
Je had nu direct actie moeten ondernemen om de KNVB
Te dwingen tot betere oplossingen.
Cambuur is genaaid en had de play offs verdiend
STELLETJE SUKKELS!
Heeft het bestuur wel door dat fc twente ook sportief gezien geen recht heeft op eredivisie. Doordat zij onsportief waren konden zij zyech betalen.
ga A.U.B weg vd vegt. zit niet weer op 13 jaar Jupiler te wachten.
Citaat van: zeewolde op mei 18, 2016, 21:09:43
Wat zijn jullie een KUTbestuur, wat een reactie.....
Je had nu direct actie moeten ondernemen om de KNVB
Te dwingen tot betere oplossingen.
Cambuur is genaaid en had de play offs verdiend
STELLETJE SUKKELS!
Ja, absoluut. Ik denk alleen dat er 2 verhalen zijn.
1) Het verhaal zoals het door de directie en rvc naar buiten is gebracht. Dit verhaal gaat absoluut niet in op de vraag of het financieel/organisatorisch terecht is dat twente eruit ligt. Ze trappen alleen een open deur in "sportief hebben we geen recht op een langer verblijf in de eredivisie". Daarmee kweekt men redelijk wat goodwill lijkt het.
Er wordt nog net niet gezegd: "ok, dan blijven we wel in de eredivisie...als het nou dan toch moet...."
2) Het verhaal dat je intern/naar de knvb hanteert, waarin je aangeeft dat er meerdere consequenties verbonden zijn aan het intrekken van de licentie (o.a. Ajax kampioen, twente schrappen uit de standen etc. )
Er staat nergens in de reactie van Cambuur: We weigeren handhaving op deze manier. We handhaven ons alleen niet op sportieve gronden.
Citaat van: zeewolde op mei 18, 2016, 21:09:43
Wat zijn jullie een KUTbestuur, wat een reactie.....
Je had nu direct actie moeten ondernemen om de KNVB
Te dwingen tot betere oplossingen.
Cambuur is genaaid en had de play offs verdiend
STELLETJE SUKKELS!
Precies. Deze reactie krijgt sympathie van andere clubs. Maar wtf hebben wij daar aan! Wij zijn genaaid door Twente! Die hebben Sportief gezien dus ook geen recht op eredivisie voetbal, sportief gezien hadden we dus recht op play-offs. Komen ze met zo'n shit reactie met dat we 'sportief geen recht hebben op lijfsbehoud'.. Man man man, dit toont ook weer echt totaal geen visie o.i.d. Om je kapot voor te schamen.
Domme beslissing van de KNVB.
Neem deze beslissing met het einde van de competitie en in een slecht geval na de play offs.
Maar als ik de KNVB was had ik het simpel gehouden. Play offs finale gewoon spelen voor een ticket in eredivisie en volgend jaar met 1 club minder het seizoen spelen en volgend jaar nummer 2 extra eenmalig in de JL promoveren en rest zo laten zoals het hoort...
We hebben volgend seizoen tenslotte geen fuck te zoeken in de eredivisie.
Tussen de regels doorlezen. Sportief geen recht op lijfsbehoud, goede nuchtere constatering. Maar ook "bizarre timing", ""opmerkelijk dat deze uitleg kan worden gegeven aan ons licentiesysteem"
en "snel duidelijkheid in het bijzonder voor volgend seizoen". Dus echt wel stevige maar netjes verwoorde kritiek op de huidige gang van zaken.
Het zal aan mij liggen, maar ik vind dit een ijzersterke, realistische reactie. Er wordt inderdaad goodwill gekweekt (wat is daar op tegen?) en tegelijk ook duidelijke kritiek op de KNVB geleverd (zie reactie Bankzitter).
Prima reactie.
Word ook overal goed ontvangen.
OA:
De Cambuurdirectie zegt dat de club het sportief gezien niet verdient om volgend jaar in de eredivisie uit te komen. Dat is de reactie van de club op de verplichte degradatie van FC Twente naar de Jupiler League.
Cambuur laat verder weten dat ze verrast zijn door de bizarre timing van de KNVB om de degradatie nu bekend te maken. Juist op het moment dat de nacompetitie voor promotie/degradatie in volle gang is. Het besluit van de voetbalbond zou van invloed kunnen zijn op de finales van de play-offs, zo laat de Leeuwarder club weten.
Wat een stumperds juh, wat een bestuur :( :( :( :( :R
Ze kunnen bij een aantal mensen ook weinig goed doen. Ze hebben toch gelijk om te zeggen dat we het sportief niet verdienen?
Citaat van: speculeter op mei 18, 2016, 22:12:13
Prima reactie.
Word ook overal goed ontvangen.
Eens, goodwill kweken, en hopen.
Citaat van: PePe op mei 18, 2016, 22:20:53
Eens, goodwill kweken, en hopen.
De goodwill ben ik met je eens. Maar deze reactie toont toch totaal geen visie!
Citaat van: Destroyer op mei 18, 2016, 22:12:52
OA:
De Cambuurdirectie zegt dat de club het sportief gezien niet verdient om volgend jaar in de eredivisie uit te komen. Dat is de reactie van de club op de verplichte degradatie van FC Twente naar de Jupiler League.
Cambuur laat verder weten dat ze verrast zijn door de bizarre timing van de KNVB om de degradatie nu bekend te maken. Juist op het moment dat de nacompetitie voor promotie/degradatie in volle gang is. Het besluit van de voetbalbond zou van invloed kunnen zijn op de finales van de play-offs, zo laat de Leeuwarder club weten.
Wat een stumperds juh, wat een bestuur :( :( :( :( :R
Ja? Wat had de reactie moeten zijn volgens jou? (en anderen die het niet met de reactie eens zijn?)
Citaat van: maikcambuur op mei 18, 2016, 22:41:10
De goodwill ben ik met je eens. Maar deze reactie toont toch totaal geen visie!
Visie? Wat voor reactie had blijk gegeven van visie volgens jou?
Citaat van: moodygrunn op mei 18, 2016, 22:42:53
Visie? Wat voor reactie had blijk gegeven van visie volgens jou?
Dat je baalt van zo'n situatie! Dat je recht hebt gehad op play-offs. Je moet niet gaan lopen janken dat je 'sportief geen recht hebt' op iets.. Dat heeft Twente toch ook niet.. En die willen koste wat kost in de ere blijven
Citaat van: maikcambuur op mei 18, 2016, 22:45:09
Dat je baalt van zo'n situatie! Dat je recht hebt gehad op play-offs. Je moet niet gaan lopen janken dat je 'sportief geen recht hebt' op iets.. Dat heeft Twente toch ook niet.. En die willen koste wat kost in de ere blijven
Ze hebben toch aangegeven dat de timing buitengewoon beroerd is? Dat het het verloop van de play-offs beïnvloedt?
Het enige dat ze niet hebben aangekaart is dat Cambuur op basis van de gebeurtenis van vandaag play-offs had moeten spelen. Waar het mij om gaat is dat je niets (positiefs) bereikt met het aankaarten van dat gegeven. Het enige wat je had kunnen voorstellen is om de play-offs opnieuw te laten spelen met als ranglijst
15. w2
16. dgs
17. cambuur
18. fct
Ik kan je alleen nu al op een briefje meegeven dat DGS daar niet op zit te wachten.
Citaat van: moodygrunn op mei 18, 2016, 22:52:59
Ze hebben toch aangegeven dat de timing buitengewoon beroerd is? Dat het het verloop van de play-offs beïnvloedt?
Het enige dat ze niet hebben aangekaart is dat Cambuur op basis van de gebeurtenis van vandaag play-offs had moeten spelen. Waar het mij om gaat is dat je niets (positiefs) bereikt met het aankaarten van dat gegeven. Het enige wat je had kunnen voorstellen is om de play-offs opnieuw te laten spelen met als ranglijst
15. w2
16. dgs
17. cambuur
18. fct
Ik kan je alleen nu al op een briefje meegeven dat DGS daar niet op zit te wachten.
Zo slecht is de timing van de KNVB dus helemaal niet.
Net te laat om de play-offs te wijzigen, net op tijd om Willem II nergens meer voor laten te spelen. Kan Cambuur mooi nokken.
Citaat van: Vedetski op mei 18, 2016, 23:01:28
Zo slecht is de timing van de KNVB dus helemaal niet.
Net te laat om de play-offs te wijzigen, net op tijd om Willem II nergens meer voor laten te spelen. Kan Cambuur mooi nokken.
Iedereen is tegen ons....boe-hoe.... Ik ga ook even een eierdop zoeken....
Die reactie van de dir. en rvc slaat nergens op. Hou je dan op de vlakte en zeg helemaal niets en wacht de ontwikkelingen af. :rodekaart
prima reactie van bestuur!
Citaat van: moodygrunn op mei 18, 2016, 22:52:59
Ze hebben toch aangegeven dat de timing buitengewoon beroerd is? Dat het het verloop van de play-offs beïnvloedt?
Het enige dat ze niet hebben aangekaart is dat Cambuur op basis van de gebeurtenis van vandaag play-offs had moeten spelen. Waar het mij om gaat is dat je niets (positiefs) bereikt met het aankaarten van dat gegeven. Het enige wat je had kunnen voorstellen is om de play-offs opnieuw te laten spelen met als ranglijst
15. w2
16. dgs
17. cambuur
18. fct
Ik kan je alleen nu al op een briefje meegeven dat DGS daar niet op zit te wachten.
Klopt daar zit niemand nu op te wachten. Marinus Dijkhuizen van NAC heeft misschien wel een oplossing: 'Laat alle ploegen voor de opengevallen plaats van FC Twente strijden.'
Citaat van: maikcambuur op mei 18, 2016, 23:16:24
Klopt daar zit niemand nu op te wachten. Marinus Dijkhuizen van NAC heeft misschien wel een oplossing: 'Laat alle ploegen voor de opengevallen plaats van FC Twente strijden.'
Als de old-school nacompetitie? 1 poule, 4 teams?
Citaat van: moodygrunn op mei 18, 2016, 23:08:35
Iedereen is tegen ons....boe-hoe.... Ik ga ook even een eierdop zoeken....
Sorry hoor, maar de timing van de KNVB is voor geen enkele partij gunstig. Maar juist voor Cambuur is het mooi lullig, aangezien wij totaal geen invloed hebben op de play-offs. Hier had de KNVB beter over
kunnen moeten nadenken.
Citaat van: moodygrunn op mei 18, 2016, 23:17:47
Als de old-school nacompetitie? 1 poule, 4 teams?
Ja, zoiets. Over de invulling valt dan wel te praten met de clubs neem ik aan.
Citaat van: maikcambuur op mei 18, 2016, 23:18:45
Ja, zoiets. Over de invulling valt dan wel te praten met de clubs neem ik aan.
Daar zal alleen Cambuur nu nog baat bij hebben, de andere clubs hoeven nu nog maar 2 wedstrijden te spelen.
Citaat van: moodygrunn op mei 18, 2016, 22:41:19
Ja? Wat had de reactie moeten zijn volgens jou? (en anderen die het niet met de reactie eens zijn?)
De reactie had moeten zijn De timing is zeer slecht, hier worden veel clubs door benadeeld.
Dit kan nooit het eindoordeel zijn van de knvb.
Cambuur wordt niet alleen voor dit seizoen genaaid, maar ook voor volgend seizoen. Lekkere concurrent er bij. Bovendien als in december de licentie al ontnomen had moeten worden, mist cambuur ook de inkomsten van de play offs.
En goodwill zal me aan mijn reet roesten, vechten voor de eredivisie dat moet er gebeuren.
Citaat van: zeewolde op mei 18, 2016, 23:23:10
De reactie had moeten zijn De timing is zeer slecht, hier worden veel clubs door benadeeld.
Dit kan nooit het eindoordeel zijn van de knvb.
Cambuur wordt niet alleen voor dit seizoen genaaid, maar ook voor volgend seizoen. Lekkere concurrent er bij. Bovendien als in december de licentie al ontnomen had moeten worden, mist cambuur ook de inkomsten van de play offs.
En goodwill zal me aan mijn reet roesten, vechten voor de eredivisie dat moet er gebeuren.
Klopt! Dit vind ik ook hoor! Het lijkt wel alsof men heel graag jupiler wil spelen volgend seizoen..
Citaat van: Vedetski op mei 18, 2016, 23:20:30
Daar zal alleen Cambuur nu nog baat bij hebben, de andere clubs hoeven nu nog maar 2 wedstrijden te spelen.
in principe wel ja. Maar de trainer van NAC vind het ook! Dus al met al vind ik het prima!
Citaat van: moodygrunn op mei 18, 2016, 22:41:19
Ja? Wat had de reactie moeten zijn volgens jou? (en anderen die het niet met de reactie eens zijn?)
Dat ze blij moeten zijn dat deze kans zich voordoet! FCT heeft alles bij elkaar gelogen en bedrogen waar Cambuur ook de dupe van is. Dus WTF niet verdient? Belachelijke reactie van een niet capabel bestuur. Je moet blij zijn als een kans zich voordoet om alsnog eredivisie te spelen. Het lijkt wel of het ze geen bal interesseert dat we gedegradeerd zijn.
Maar goed bestuur, anders geef je ons plekje maar weg aan een JL clubje die wel in de eredivisie wil spelen.
Citaat van: vialli op mei 18, 2016, 23:12:50
Die reactie van de dir. en rvc slaat nergens op. Hou je dan op de vlakte en zeg helemaal niets en wacht de ontwikkelingen af. :rodekaart
Prima reactie van Cambuur en ben je nu al vergeten hoe Cambuur voldoende punten kon hebben om kampioen te worden 3 jaar geleden?
Sportief gezien heeft Cambuur geen recht van spreken, maar als supporter het zou voor ons een droom escape zijn om toch nog op het hoogste niveau te kunnen spelen.
Citaat van: Vlampiep op mei 19, 2016, 08:00:44
Prima reactie van Cambuur en ben je nu al vergeten hoe Cambuur voldoende punten kon hebben om kampioen te worden 3 jaar geleden?
Sportief gezien heeft Cambuur geen recht van spreken, maar als supporter het zou voor ons een droom escape zijn om toch nog op het hoogste niveau te kunnen spelen.
Maar toen moesten ze wel 8 finales spelen om dit te bereiken.
Trouwens ze zijn ook punten kwijtgeraakt met het uit de competitie halen van Haarlem
en kelderden toen van de 2e!!! naar de 6e plaats o ja ten gunste van VOLENDAM, dus toch nog gerechtigheid zou je zeggen.
Twente wordt nu gestraft voor frauduleuze handelingen in de voorgaande jaren. Cambuur heeft niet meer recht op handhaving dan FC Dordrecht en Roda JC in de jaren ervoor. Prima reactie van het bestuur dus.
Ik vind de reactie ook prima, kort maar bondig.
Timing is kut, maar vergeet niet dat de spelersraad nog 2 weken mag nadenken, dan weer terug sturen, die mogen er ook 2 weken over nadenken.
Daarnaast gaat Twente in beroep, je bent zo een paar weken verder, dan is de voorbereiding ook alweer in gang. Voor de PO doen had ook niks uitgemaakt, dan blijf je met bovenstaande punten zitten.
Door dit gedoe ben ik nog steeds niet van plan om mijn seizoenkaart te verlengen, omdat het tot eind juni niet vaststaat eredivisie of eerste divisie, maar Willem II laat het wel lopen tegen NAC en zondag weten we iets meer, maar nog steeds niet genoeg
Citaat van: jimny op mei 19, 2016, 10:49:45
Door dit gedoe ben ik nog steeds niet van plan om mijn seizoenkaart te verlengen, omdat het tot eind juni niet vaststaat eredivisie of eerste divisie, maar Willem II laat het wel lopen tegen NAC en zondag weten we iets meer, maar nog steeds niet genoeg
Dan verleng je niet, boeiend :O
Citaat van: Vlampiep op mei 19, 2016, 08:00:44
Prima reactie van Cambuur en ben je nu al vergeten hoe Cambuur voldoende punten kon hebben om kampioen te worden 3 jaar geleden?
Sportief gezien heeft Cambuur geen recht van spreken, maar als supporter het zou voor ons een droom escape zijn om toch nog op het hoogste niveau te kunnen spelen.
eens
Directie en RVC hebben blijkbaar toch door dat er iets moet gebeuren.... Vacature voor supporterscoordinator is online gekomen, daarnaast twee prima aanwinsten in een week... Moet niet gekker worden
Jongens jongens wat hebben jullie gefaald... Echt niet te geloven dat jullie 2 van die nietsnutten hebben aangesteld
Ik vraag me af of er wel eens competentiegesprekken gevoerd worden en zo ja met wie. Ja knikkers? Dan heb je snel een goede beoordeling te pakken :R
de RvC moet je hierop aanspreken !
Citaat van: veteraan op juni 17, 2016, 17:15:59
de RvC moet je hierop aanspreken !
Dat is juist het probleem , de voorzitter van RvC lees; Ype smid is net zo schuldig aan al die dol dwaze acties. Je kan het op een gegeven moment Henri niet eens kwalijk meer nemen, het zijn degene die verantwoordelijk zijn voor aanstellen van Henri.
Henri, Ard ,Ype en Sarah ;(
Citaat van: Dokkumer op juni 17, 2016, 11:42:03
Ik vraag me af of er wel eens competentiegesprekken gevoerd worden en zo ja met wie. Ja knikkers? Dan heb je snel een goede beoordeling te pakken :R
Die competentiegesprekken zouden hier ook wel eens gevoerd mogen worden :devil
Beter van niet, Cor, dan krijgt Dokkumer het nog druk met het blokkeren van accounts ... :y
Citaat van: Huzumer op juni 17, 2016, 20:08:54
Beter van niet, Cor, dan krijgt Dokkumer het nog druk met het blokkeren van accounts ... :y
:proost
Citaat van: Huzumer op juni 17, 2016, 20:08:54
Beter van niet, Cor, dan krijgt Dokkumer het nog druk met het blokkeren van accounts ... :y
Dan kun je net zo goed meteen de boel op zwart flikkeren :koffie
Hewwe jum nou niet in de gaten dat jum de totaal verkeerde mensen op de belangrijkste posities hewwe
Tuurluk wel maar futsture kost geld
Citaat van: piene hassus op augustus 13, 2016, 15:35:54
Tuurluk wel maar futsture kost geld
Aanhouden kost op de lange(re) termijn nog veel meer geld.
Lekker elkaar de hand boven het hoofd houden. :rodekaart
Citaat van: moodygrunn op augustus 13, 2016, 15:40:24
Aanhouden kost op de lange(re) termijn nog veel meer geld.
Niet alleen dat, maar ook de compassie met de club verdwijnt op den duur.
Laten we hopen dat de grote sponsoren bij de RVC er op aan dringen dat Henry wordt ontslagen en Vd Belt terug wordt gehaald.
Daarnaast Maas op non actief zetten en een interim aanstellen, met alternatief Maas als assistent en Slot weer bezig als technisch medewerker.
De kosten die deze revolutie mee zal brengen zouden door de club en sponsoren moeten worden bekostigd.
Aan het eind van het seizoen zullen Ard en Ype ook plaats moeten maken voor 2 bestuursleden die over bestuurlijke kwaliteiten in het betaalde voetbal beschikken.
Citaat van: Vlampiep op augustus 13, 2016, 16:24:58
Niet alleen dat, maar ook de compassie met de club verdwijnt op den duur.
Laten we hopen dat de grote sponsoren bij de RVC er op aan dringen dat Henry wordt ontslagen en Vd Belt terug wordt gehaald.
Daarnaast Maas op non actief zetten en een interim aanstellen, met alternatief Maas als assistent en Slot weer bezig als technisch medewerker.
De kosten die deze revolutie mee zal brengen zouden door de club en sponsoren moeten worden bekostigd.
Aan het eind van het seizoen zullen Ard en Ype ook plaats moeten maken voor 2 bestuursleden die over bestuurlijke kwaliteiten in het betaalde voetbal beschikken.
Is dat niet wat voor Riemer en Foppe? :_schater
wuust oorlog?
Citaat van: moodygrunn op augustus 13, 2016, 15:40:24
Aanhouden kost op de lange(re) termijn nog veel meer geld.
Precies, Cambuur is op weg een tweede divisie club te worden als deze lijn wordt aangehouden. Wat zullen ze hiervan smullen in huhuhu!
Citaat van: D.H.Skolten op augustus 14, 2016, 01:41:50
Precies, Cambuur is op weg een tweede divisie club te worden als deze lijn wordt aangehouden. Wat zullen ze hiervan smullen in huhuhu!
waarom die kutboeren er steeds bijhalen?
Die staan standaard voor lul alleen al voor het feit dat ze fan van dat stinkdorp zijn.
Citaat van: sunderland op augustus 13, 2016, 14:11:13
Hewwe jum nou niet in de gaten dat jum de totaal verkeerde mensen op de belangrijkste posities hewwe
nee, dat hewwe ze niet.
Zou cambuur ook bij knjb aangeven waarom winter en Dickie wel zomaar weg mogen en Grim niet?
Dickie had een clausule.
Citaat van: sunderland op augustus 15, 2016, 17:32:50
Zou cambuur ook bij knjb aangeven waarom winter en Dickie wel zomaar weg mogen en Grim niet?
Contract Winter liep af.
Waar is het bestuur overigens gebleven om Cambuur naar buiten toe te vertegenwoordigen en en de club een smoel te geven? Ype, speknek en Ard zie je al tijden nergens meer.. een dooie boel is het inmiddels geworden
Vd Belt kroop regelmatig in de pen.
Lange tijd geleden laatste nieuwsbrief!
Citaat van: Galdiano op augustus 23, 2016, 22:43:25
Vd Belt kroop regelmatig in de pen.
Lange tijd geleden laatste nieuwsbrief!
Hopelijk komt hij snel weer terug, dat zou de beste transfer van dit seizoen zijn.
Dat zie ik wel gebeuren.
Citaat van: poelie-lwd op augustus 24, 2016, 07:05:46
Dat zie ik wel gebeuren.
Ik niet! Henry blijft waarschijnlijk zitten waar hij zit zolang zijn rekening maar gevuld wordt door de geel-blauwe euries...
Want vd Belt is een TD? Staat los van vd Vegt.
Citaat van: Unify op augustus 24, 2016, 08:57:57
Ik niet! Henry blijft waarschijnlijk zitten waar hij zit zolang zijn rekening maar gevuld wordt door de geel-blauwe euries...
blablabla
Wie zegt dat Gerald op de stoel van Henry komt te zitten?
Bij gebrek aan een beter topic:
NIEUWE SUPPORTERSCOÖRDINATOR PER 1 SEPTEMBER AAN DE SLAG
SC Cambuur is recent op zoek geweest naar een supporterscoördinator. Na een uitvoerige selectieprocedure heeft de club in Zoltan Szomoru de ideale kandidaat gevonden. Hij zal per 1 september aan de slag gaan als aanspreekpunt voor alle supporters.
Zoltan (36) is geen onbekende bij de club. Sinds zijn 12e is hij supporter van SC Cambuur en vanaf zijn 18e heeft hij onafgebroken een seizoenkaart gehad. Hij is de afgelopen jaren werkzaam geweest als jongerenwerker en was vanuit die functie ook betrokken bij Cambuur Verbindt, de maatschappelijke stichting van onze club.
Als supporterscoördinator is het in de eerste plaats de bedoeling om een brug te vormen tussen de supporters en de club en de wensen en behoeften te vertalen in praktische oplossingen. Het organiseren van activiteiten voor supporters en actief in gesprek gaan met verschillende supportersgroepen vormen daarnaast belangrijke onderdelen van de functie.
Zoltan: "Ik ben er trots op dat ik me al zo lang Cambuur supporter mag noemen. Er zijn maar weinig clubs die kunnen tippen aan de fantastische sfeer in ons mooie stadion! Maar waar passie en emoties hand en hand gaan heb je ook te maken met verschillende meningen en daar liggen volgens mij juist veel kansen! Dat vind ik een schitterende uitdaging en ik heb vreselijk veel zin om hier met de verschillende partijen aan te gaan werken! Ik sta open voor alle ideeën en ben dagelijks beschikbaar voor vragen."
Zoltan werkt op maandag en de vrijdag. Daarnaast is hij de hele week te bereiken via supporterszaken@cambuur.nl.
http://cambuur.nl/nieuws/nieuwe-supporter-coordinator-per-1-september-aan-slag/
Schandalig!!!!!!!!!!!
En maar de hand boven het hoofd houden.
Oprotten met al die lui. Na Vd Belt is er een puinhoop van gemaakt. Vd Vegt pak je biezen je moet je dood schamen. :( :rodekaart
Het hele sootsje wat hier zit is zo eigenwijs als de pest. Als het slecht gaat hoor je nooit iets van die lui, maar in de Eredivisie stonden ze overal vooraan.
Die vd Vegt moet zo snel mogelijk de stad uit. Ype en Ard moeten zich doodschamen dat ze hem niet eerder eruit hebben gegooid. Nee, direct onbepaalde tijd contract om de club naar de kloten te helpen :(
Als je als bestuur wil ingrijpen is NU het moment. Niet nog eens 4 wedstrijden aankijken. Nu valt de schade nog te repareren (5 uit 15) Tegen die tijd staan wij op een punt of 12 en 12 van de 30 is ronduit kut met deze begroting. Als Henry ingrijpt en Maas eruit flikkert speldt hij zichzelf ook direct een brevet van onvermogen op door z'n zoveelste club naar de tyfus te helpen.
Samenstelling Directie vanaf 01-09-2016:
Vz RvC: Ype Smid
TD/AD: Gerald v/d Belt
Comm Dir.: Ard de Graaf
Trainer: Henk de Jong
Assistent: Bruin, Sandor, nieuwe Keeperstrainer.....
Dat betekent wmb ook dat ja-knikkers als Sipke en Ponk ook debet zijn aan dit hele verhaal. We moeten breken met het huidige idee over voetbal. Dat gaat ons meer kosten dan alleen punten.
Citaat van: moodygrunn op augustus 26, 2016, 22:25:39
Als je als bestuur wil ingrijpen is NU het moment. Niet nog eens 4 wedstrijden aankijken. Nu valt de schade nog te repareren (5 uit 15) Tegen die tijd staan wij op een punt of 12 en 12 van de 30 is ronduit kut met deze begroting. Als Henry ingrijpt en Maas eruit flikkert speldt hij zichzelf ook direct een brevet van onvermogen op door z'n zoveelste club naar de tyfus te helpen.
Samenstelling Directie vanaf 01-09-2016:
Vz RvC: Ype Smid
TD/AD: Gerald v/d Belt
Comm Dir.: Ard de Graaf
Trainer: Henk de Jong
Assistent: Bruin, Sandor, nieuwe Keeperstrainer.....
Dat betekent wmb ook dat ja-knikkers als Sipke en Ponk ook debet zijn aan dit hele verhaal. We moeten breken met het huidige idee over voetbal. Dat gaat ons meer kosten dan alleen punten.
Allemaal leuk en aardig, ik zie ook heel graag veel veranderen zowel binnen TS als Bestuur, maar wie gaat dat betalen. Ik vrees dat we het er mee moeten doen dit seizoen, er zal nog wel een paniekaankoop komen komende week, en dan maar wat aanmodderen voorlopig.
Heerlijk vooruitzicht 8P
Citaat van: DayDreamer op augustus 26, 2016, 22:29:08
Allemaal leuk en aardig, ik zie ook heel graag veel veranderen zowel binnen TS als Bestuur, maar wie gaat dat betalen. Ik vrees dat we het er mee moeten doen dit seizoen, er zal nog wel een paniekaankoop komen komende week, en dan maar wat aanmodderen voorlopig.
Heerlijk vooruitzicht 8P
Meesten hebben nog contract tot einde seizoen, op 1 na. :? Per direct op non-actief. Ze krijgen de ingecalculeerde centjes wel, maar hoeven zich zich niet meer op de club te melden. Die ene met een contract voor onbepaalde tijd is idd een dingetje. Dan maar even lief naar de sponsoren kijken. Ik denk zelfs dat je een collecte kan organiseren bij thuiswedstrijden. Dan hebben we het bedrag nog voor de kerst bij elkaar.
Het bestuur is zojuist bij elkaar gekomen en ze hebben de volgende conclusie getrokken:
We moeten nu alles zetten op het feit dat we vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnen.
Citaat van: Bascambuur op augustus 26, 2016, 22:39:30
Het bestuur is zojuist bij elkaar gekomen en ze hebben de volgende conclusie getrokken:
We moeten nu alles zetten op het feit dat we vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnen.
:_schater
Citaat van: Bascambuur op augustus 26, 2016, 22:39:30
Het bestuur is zojuist bij elkaar gekomen en ze hebben de volgende conclusie getrokken:
We moeten nu alles zetten op het feit dat we vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnen.
Ik dacht dat ze alles op alles zetten de handen elkaar boven het hoofd te houden. Dit bestuur maakt geen fouten :_schater
Complete directie en technische staf wegtrappen. Gerald terug als AD/TD, Jack de Gier trainer, duo Arts/Elzinga assistent en Peter vd Vlag keepertrainer.
Begin aub met Gerald terug te halen. Sorry Ard , maar jij bent niet geschikt als AD. Lekker weer terug naar het commerciele verhaal.
Lekker doormodderen. Elkaar de hand boven het hoofd houden. 8 mnd 1 overwinning. Wij zijn er kapot van maar jullie zitten nu waarschijnlijk ergens lekker in het zonnetje en gaan lekker verder met deze club naar de bliksem te helpen
http://www.marktplaats.nl/a/diversen/rommelmarktspullen/m1082445527-voetbalartikelen.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618&utm_campaign=socialbuttons&utm_medium=social&utm_source=ios_social&utm_content=app_ios
De lolbroek :zweep
Citaat van: moodygrunn op augustus 26, 2016, 22:38:02
Meesten hebben nog contract tot einde seizoen, op 1 na. :? Per direct op non-actief. Ze krijgen de ingecalculeerde centjes wel, maar hoeven zich zich niet meer op de club te melden. Die ene met een contract voor onbepaalde tijd is idd een dingetje. Dan maar even lief naar de sponsoren kijken. Ik denk zelfs dat je een collecte kan organiseren bij thuiswedstrijden. Dan hebben we het bedrag nog voor de kerst bij elkaar.
Een collecte of een vorm van aandelen is een prima middel om deze nonono's af te kunnen kopen en de terugkeer van Vd Belt te bewerkstelligen. _O_
Citaat van: Vlampiep op augustus 27, 2016, 18:37:52
Een collecte of een vorm van aandelen is een prima middel om deze nonono's af te kunnen kopen en de terugkeer van Vd Belt te bewerkstelligen. _O_
Waarom afkopen laat ze zitten en laat v/d Belt de dagelijkse leiding nemen..
De club is dood!!!!!!
Dit komt niet meer goed, alles word lijdzaam aangezien. Is vorig seizoen al ingezet, alles word toegestaan en word niet opgetreden. Zijn weer terug bij af, van voordat vd Belt kwam.
Vergeet Vd Belt. We halen Johan Lokhorst, vanaf nu gaan we iedere wedstrijd winnen!
http://nos.nl/artikel/2132672-voorzitter-raad-van-commissarissen-knvb-stapt-op.html
Vorige week was het hier lekker rustig na de overwinning. Gelukkig is het vanavond weer mis gegaan, kunnen de vaste mensen weer lekker los gaan...
Citaat van: Cor op september 16, 2016, 22:29:46
Vorige week was het hier lekker rustig na de overwinning. Gelukkig is het vanavond weer mis gegaan, kunnen de vaste mensen weer lekker los gaan...
Waarbij deze opmerking een nietszeggende toevoeging in dit topic is omdat je zelf ook mee doet?
Citaat van: Destroyer op september 16, 2016, 22:35:13
Waarbij deze opmerking een nietszeggende toevoeging in dit topic is omdat je zelf ook mee doet?
Nee meer dat het niveau van dit forum bijna net zo bedroevend is geworden als het voetbal van Cambuur :proost En nog meer voorspelbaar
Toen Menzo en Arts nog trainer waren werd er nooit geklaagd na een verloren wedstrijd.
Citaat van: Bascambuur op september 16, 2016, 22:57:20
Toen Menzo en Arts nog trainer waren werd er nooit geklaagd na een verloren wedstrijd.
:? :? _O_
Citaat van: poelie-lwd op augustus 27, 2016, 10:45:16
Complete directie en technische staf wegtrappen. Gerald terug als AD/TD, Jack de Gier trainer, duo Arts/Elzinga assistent en Peter vd Vlag keepertrainer.
Dat gaat alleen gebeuren als de supporters (via CC en KvC), de sponsoren en het stichtingsbestuur gezamelijk gaan optrekken. RvC en DB is een enge kliek die elkaar de hand boven het hoofd zal blijven houden.
Citaat van: Cor op september 16, 2016, 22:48:29
Nee meer dat het niveau van dit forum bijna net zo bedroevend is geworden als het voetbal van Cambuur :proost En nog meer voorspelbaar
Het is gelukkig nog niet zo erg dat iedereen zich neer legt bij situatie waarin onze club verkeert.
En ja, niet iedereen heeft aan Nijenrode gestudeerd en druk zich op zijn eigen manier uit.
Bij sommigen komt het wel wat beroerd de strot uit, maar oké het is niet anders.
Jammer dat we een Jo jo club zijn geworden gelijk aan Vitesse vorig seizoen na de winterstop.
Citaat van: Vlampiep op september 17, 2016, 12:04:32
Het is gelukkig nog niet zo erg dat iedereen zich neer legt bij situatie waarin onze club verkeert.
En ja, niet iedereen heeft aan Nijenrode gestudeerd en druk zich op zijn eigen manier uit.
Bij sommigen komt het wel wat beroerd de strot uit, maar oké het is niet anders.
Jammer dat we een Jo jo club zijn geworden gelijk aan Vitesse vorig seizoen na de winterstop.
Het gaat niet om hoe je je uitdrukt. Het gaat erom dat zodra er verloren wordt je al weet in welk topic, door wie en wat er gepost gaat worden. Het bestuur is kut, Maas is kut, Nienhuis is kut, vd Vegt is kut, Hemmen is kut, zelfs wanneer hij niet meespeelt. De club is dood, het stadion een luchtkasteel. Zoals ik vorige week aangaf na de overwinning was het hier relatief rustig. Complimenten geven is niet makkelijk, afzagen wel. Maar goed, dat is een Europese trend en wordt ook wel eens populisme genoemd.
je hebt helemaal gelijk.
in voorgaande jaren kwam ik hier nog wel eens na een wedstrijd om het er nog even "over te hebben".
dat heeft niet echt veel nut meer.
helaas haken zo veel forummers met een beetje inhoud af.(een enkele raaf uitgesloten)
Citaat van: okkele op september 17, 2016, 12:40:23
je hebt helemaal gelijk.
in voorgaande jaren kwam ik hier nog wel eens na een wedstrijd om het er nog even "over te hebben".
dat heeft niet echt veel nut meer.
helaas haken zo veel forummers met een beetje inhoud af.(een enkele raaf uitgesloten)
Na een gespeelde wedstrijd, uitgezonderd tegen Almere, blijft er weinig over om positief te kunnen evalueren.
Soms kan een speler nog met wat leuke acties de pijn nog enigszins verzachten, maar als je de kansen, waar een pupil nog zou scoren, niet benut, kunnen we opmaken dat het voorin ernstig tekort komt.
En ja, dan zijn er weinig zaken waar je nog positief over kunt zijn en blijft de onvrede de rode draad op dit forum.
Citaat van: okkele op september 17, 2016, 12:40:23
je hebt helemaal gelijk.
in voorgaande jaren kwam ik hier nog wel eens na een wedstrijd om het er nog even "over te hebben".
dat heeft niet echt veel nut meer.
helaas haken zo veel forummers met een beetje inhoud af.(een enkele raaf uitgesloten)
jum mutte oek wakker wudde man al meer dan anderhalf jaar winnen we amper een wedstrijd
en ts en spelers hebben over het komt wel goed we zijn overheersend en spelen aanvallend voetbal
bla bla bla.
hier vloeke en skreeuwe helpt oek niks.
hast op de forumavond kenne doen.(niet dat dat daar oek zin had).
Citaat van: okkele op september 17, 2016, 13:27:13
hier vloeke en skreeuwe helpt oek niks.
hast op de forumavond kenne doen.(niet dat dat daar oek zin had).
Natuurluk hest geliek, want vloeke, skelle en raaze is ut uuten fan dien onmacht.
Maar, ut is nammeluk wel su dat wat wij oek doean, dit bestuur zich dur geen reet fan antrekt.
Dus binne wij onmachtig en gufrustreerd.
Maar alles is altiet nog beter dan ut Wokpaleis in DKV. :proost
dan gaat de bom eens barsten he
Citaat van: denistel op september 17, 2016, 14:54:05
dan gaat de bom eens barsten he
Hoe lang komme wij nou al bij Cambuur Otto. Dit is toch gewoon zoals het is altijd is bij Cambuur. Wij heffe in de jaren 80 het momentum late legge. Toen was het mooi en niet zo gemaakt. Door alle sociale mediaflauwekul van tegenwoordig wordt alles onder een vergrootglas leit.
Citaat van: Cor op september 17, 2016, 12:15:16
Het gaat niet om hoe je je uitdrukt. Het gaat erom dat zodra er verloren wordt je al weet in welk topic, door wie en wat er gepost gaat worden. Het bestuur is kut, Maas is kut, Nienhuis is kut, vd Vegt is kut, Hemmen is kut, zelfs wanneer hij niet meespeelt. De club is dood, het stadion een luchtkasteel. Zoals ik vorige week aangaf na de overwinning was het hier relatief rustig. Complimenten geven is niet makkelijk, afzagen wel. Maar goed, dat is een Europese trend en wordt ook wel eens populisme genoemd.
Ik heb mij in 2007 geregistreerd op het oude forum en het is hier nog precies hetzelfde. Na een verloren wedstrijd is alles kut. Alleen in 2008 is de weg omhoog gezet, waardoor het een aantal jaar misschien relatief rustiger en minder negatief was. Toen Koolhof in 2008 met alle nieuwe aankopen begonnen was er ook hoop op betere tijden, maar het ging eigenlijk net als met Maas nu, het kwam er niet uit op het veld. Iedereen had de hoop alweer verloren op een mooi seizoen, maar Koolhof werd al snel ontslagen en Menzo kwam als opvolger. De resultaten werden een stuk beter, maar Menzo was ook een klootzak volgens veel mensen. Gelukkig pakte hij de trein naar Vitesse en meteen ging het onder Alfons Arts fantastisch. Iedereen was positief over deze toptrainer. De resultaten bleven helaas achter en het was uiteindelijk Henk de Jong die ons moest redden.
Het laatste jaar onder Henk de Jong was ook kut, maar met Marcel Keizer komt het goed. De resultaten spreken voor zich en we degraderen kansloos uit de eredivisie. Ook Marcel pakt de trein naar een andere club en bewezen toptrainer Rob Maas wordt aangesteld. Er is hoop, want de selectie lijkt vrij goed, maar de resultaten blijven al snel achter. Wie wordt de volgende trainer die deze club gaat redden?
Citaat van: Bascambuur op september 17, 2016, 15:32:54
Ik heb mij in 2007 geregistreerd op het oude forum en het is hier nog precies hetzelfde. Na een verloren wedstrijd is alles kut. Alleen in 2008 is de weg omhoog gezet, waardoor het een aantal jaar misschien relatief rustiger en minder negatief was. Toen Koolhof in 2008 met alle nieuwe aankopen begonnen was er ook hoop op betere tijden, maar het ging eigenlijk net als met Maas nu, het kwam er niet uit op het veld. Iedereen had de hoop alweer verloren op een mooi seizoen, maar Koolhof werd al snel ontslagen en Menzo kwam als opvolger. De resultaten werden een stuk beter, maar Menzo was ook een klootzak volgens veel mensen. Gelukkig pakte hij de trein naar Vitesse en meteen ging het onder Alfons Arts fantastisch. Iedereen was positief over deze toptrainer. De resultaten bleven helaas achter en het was uiteindelijk Henk de Jong die ons moest redden.
Het laatste jaar onder Henk de Jong was ook kut, maar met Marcel Keizer komt het goed. De resultaten spreken voor zich en we degraderen kansloos uit de eredivisie. Ook Marcel pakt de trein naar een andere club en bewezen toptrainer Rob Maas wordt aangesteld. Er is hoop, want de selectie lijkt vrij goed, maar de resultaten blijven al snel achter. Wie wordt de volgende trainer die deze club gaat redden?
Precies, we leven bij de dag. Wanneer zijn we het meest succesvol, als er rust is rond de club. En dat is hier zelden, opportunisme heerst.
Citaat van: Cor op september 17, 2016, 15:38:04
Precies, we leven bij de dag. Wanneer zijn we het meest succesvol, als er rust is rond de club. En dat is hier zelden, opportunisme heerst.
Geschreeuw op een forum heeft hopelijk geen invloed op de spelersgroep.
Citaat van: Cor op september 17, 2016, 15:38:04
Precies, we leven bij de dag. Wanneer zijn we het meest succesvol, als er rust is rond de club. En dat is hier zelden, opportunisme heerst.
Rust begint met een bestuur, die vertrouwen en energie uitstraalt. Mag je mij vertellen wanneer deze slappe zakken nu eens vertrouwen hebben uitgesproken naar de achterban. Ze kruipen liever in hun schulpje.
Citaat van: Cor op september 17, 2016, 15:38:04
Precies, we leven bij de dag. Wanneer zijn we het meest succesvol, als er rust is rond de club. En dat is hier zelden, opportunisme heerst.
wakker worden die lui mutte normaal doen en elke dag er aan werken om beter te worden
en in wedstrijden tot aan het gaatje gaan en geen lul verhalen ophangen over we spelen het
hele seizoen al goed. en we heersen en spelen aanvallend voetbal zoals ze het hier willen.
dat wut hier niet pikt en dat zal idd altijd zo blijven gas geven en ophouden met dat elkaar
de hand boven het hoofd houden duimpjes opsteken na een dramatische bal enz. en dat zeg ik
al tijden.
Citaat van: Cor op september 17, 2016, 15:09:13
Hoe lang komme wij nou al bij Cambuur Otto. Dit is toch gewoon zoals het is altijd is bij Cambuur. Wij heffe in de jaren 80 het momentum late legge. Toen was het mooi en niet zo gemaakt. Door alle sociale mediaflauwekul van tegenwoordig wordt alles onder een vergrootglas leit.
Wat dat betreft kenne wij soms terug sien op feskrikkeluk mooie momenten van oans klupke.
Dur gebeurde wat, maar dat ging van mond tot mond en wudde steeds mooier of gekker.
As dur nou een un skeet laat wete we derekt hoe hard die was en hoe die rook.
Ik kom al sinds de zestigerjaren in ut stadion en ken beame dat ut nooit wat is en oek nooit wat wudde sil.
Citaat van: Cor op september 17, 2016, 15:09:13
Hoe lang komme wij nou al bij Cambuur Otto. Dit is toch gewoon zoals het is altijd is bij Cambuur. Wij heffe in de jaren 80 het momentum late legge. Toen was het mooi en niet zo gemaakt. Door alle sociale mediaflauwekul van tegenwoordig wordt alles onder een vergrootglas leit.
is allemaal wel su maar wat ik niet goed ken hevve is dat spelers en trainers zegge we spelen
goed enz en het voor geen meter klopt.die gerard bos zei het gister toch oek over peersman
toen die zei we spelen het hele seizoen al goed..nou dat klopt helemaal niet zei bos en gelijk
heeft ie.
en maas vandaag oek weer met mooie verhalen en das het verschil met toen kerel
korbach baan berger geweldig toch die draaiden er niet omheen.
seizoen hier met lodeweges toen kon ik zien dat trainingen iets afworpen en daar ben
je een voetbal club voor je moet beter worden en laten zien wat je wilt.
voorlopig zit dat er nog niet in dit seizoen.
ik vind gewoon dat spelers en ts er veel meer mee bezig moeten zijn.
afronding is slecht volgens maas maar wat doen ze er mee. gvd ga dan daar ectra
op trainen tot het wel goed gaat
zelfde met de zwakke punten van spelers train daar dan tot in den treure op.
ik zie para olympiërs die 6 uur per dag trainen echt zo veel respect daarvoor
voetballers hebben een makkie wat dat betreft.
en analyses dit en dat en 4 a 5 bladen info om slaan als er een wissel in komt
waar is het voor nodig,,mode ? omdat andere clubs het ook doen hou toch op
man gewoon lekker vrij uit spelen en als je dat 38 wedstrijden doet komt
het altijd goed en ook dat zeg ik ook al jaren.
Citaat van: Cor op september 17, 2016, 15:09:13
Hoe lang komme wij nou al bij Cambuur Otto. Dit is toch gewoon zoals het is altijd is bij Cambuur. Wij heffe in de jaren 80 het momentum late legge. Toen was het mooi en niet zo gemaakt. Door alle sociale mediaflauwekul van tegenwoordig wordt alles onder een vergrootglas leit.
Ja maar het probleem dat bijna iedereen vooruit gegaan en Cambuur in de jaren 80/90 is blijven hangen. Het stadion donder langzamerhand inelkaar van ellende.
Citaat van: Destroyer op september 17, 2016, 19:18:35
Ja maar het probleem dat bijna iedereen vooruit gegaan en Cambuur in de jaren 80/90 is blijven hangen. Het stadion donder langzamerhand inelkaar van ellende.
Wat is dur mis met dit stadion?
Ut enige wat uut mekaar dondere mut is ut bestuur.
Citaat van: Bascambuur op september 17, 2016, 15:32:54
Ik heb mij in 2007 geregistreerd op het oude forum en het is hier nog precies hetzelfde. Na een verloren wedstrijd is alles kut. Alleen in 2008 is de weg omhoog gezet, waardoor het een aantal jaar misschien relatief rustiger en minder negatief was. Toen Koolhof in 2008 met alle nieuwe aankopen begonnen was er ook hoop op betere tijden, maar het ging eigenlijk net als met Maas nu, het kwam er niet uit op het veld. Iedereen had de hoop alweer verloren op een mooi seizoen, maar Koolhof werd al snel ontslagen en Menzo kwam als opvolger. De resultaten werden een stuk beter, maar Menzo was ook een klootzak volgens veel mensen. Gelukkig pakte hij de trein naar Vitesse en meteen ging het onder Alfons Arts fantastisch. Iedereen was positief over deze toptrainer. De resultaten bleven helaas achter en het was uiteindelijk Henk de Jong die ons moest redden.
Het laatste jaar onder Henk de Jong was ook kut, maar met Marcel Keizer komt het goed. De resultaten spreken voor zich en we degraderen kansloos uit de eredivisie. Ook Marcel pakt de trein naar een andere club en bewezen toptrainer Rob Maas wordt aangesteld. Er is hoop, want de selectie lijkt vrij goed, maar de resultaten blijven al snel achter. Wie wordt de volgende trainer die deze club gaat redden?
klopt helemaal niet jou stuk .Koolhof was een slechte keuze ,vooraf al .Menzo had verreweg de duurste selectie en werd niet eens kampioen .Arts was een fucking drama .
De ideale schoonzonen zitten mooi op een rijtje De Graaf, Vd Vegt en Maas.
Citaat van: sunderland op september 17, 2016, 20:30:19
klopt helemaal niet jou stuk .Koolhof was een slechte keuze ,vooraf al .Menzo had verreweg de duurste selectie en werd niet eens kampioen .Arts was een fucking drama .
Koolhof wil ik dan nog wel het voordeel van de twijfel geven, alleen was hij te lief en aardig. Menzo had inderdaad fluitend kampioen moeten worden met zijn selectie en over Arts.... Laat Peggy zijn papiertje maar mooi boven zijn bed hangen..
Koolhof dacht het met de reservespits van De Graafschap wel even te gaan maken.. Het wordt weer eens tijd voor een Harry vd Laan hier.. het is toch weer schandalig dat de spitsen samen 1 goal hebben gemaakt in 7 wedstrijdjes op een zeer bedenkelijk niveau :zucht
Citaat van: sunderland op september 17, 2016, 20:42:34
De ideale schoonzonen zitten mooi op een rijtje De Graaf, Vd Vegt en Maas.
Nou ik ken dei wel fertelle, dat as 1 van dizze drie mien skoan soan wudde su, ik van de Oldehove springe su
En dan fegeete we Ype nog te noemen, want dan su ik mien naam eer an doean en oek nog voor ut springen spiritus suppe sil.
Spring ik met dei met.. Se heffe hier nameluk 3 kaansen :devil
Citaat van: De Gast op september 18, 2016, 11:02:06
Koolhof dacht het met de reservespits van De Graafschap wel even te gaan maken.. Het wordt weer eens tijd voor een Harry vd Laan hier.. het is toch weer schandalig dat de spitsen samen 1 goal hebben gemaakt in 7 wedstrijdjes op een zeer bedenkelijk niveau :zucht
Ja, maar men beseft hier met die botte hersenpan niet dat je goals moet kopen! Je moet minimaal 2 a 2,5 ton neerleggen voor 20 a 25 goals! Diegene die dat wel snapte was Riedstra. Die haalde Mark en trapte er ook tig in. Nee hier denken ze met de spitsen van het kampioensjaar 3 jaar geleden wel weer dezelfde resultaten te halen, de sukkels...
Citaat van: Destroyer op september 18, 2016, 15:18:21
Ja, maar men beseft hier met die botte hersenpan niet dat je goals moet kopen! Je moet minimaal 2 a 2,5 ton neerleggen voor 20 a 25 goals! Diegene die dat wel snapte was Riedstra. Die haalde Mark en trapte er ook tig in. Nee hier denken ze met de spitsen van het kampioensjaar 3 jaar geleden wel weer dezelfde resultaten te halen, de sukkels...
En toen zijn we niet gepromoveerd en hadden we achteraf wat financiële strubbelingen.
Citaat van: Cor op september 18, 2016, 15:24:52
En toen zijn we niet gepromoveerd en hadden we achteraf wat financiële strubbelingen.
Dus kunnen we nu maar beter in de juup blijven spelen omdat we geen fatsoenlijke spits kunnen betalen :_schater
Citaat van: Destroyer op september 18, 2016, 15:50:37
Dus kunnen we nu maar beter in de juup blijven spelen omdat we geen fatsoenlijke spits kunnen betalen :_schater
Er zal niet verder gesprongen kunnen worden dan de pols lang is. Dat is in het verleden te vaak gebeurt en daarom al te vaak bijna mis gegaan met Cambuur. Ik snap best dat je dat niet wil horen, maar het zal toch nog even de realiteit blijven. Begrijp me goed, ik zie het ook liever anders maar wil nooit weer meemaken dat mijn club op sterven na dood is.
Citaat van: Destroyer op september 18, 2016, 15:50:37
Dus kunnen we nu maar beter in de juup blijven spelen omdat we geen fatsoenlijke spits kunnen betalen :_schater
Goed lezen, ook met die fatsoenlijke spits Mark zijn we niet gepromoveerd...
Feit is wel dat er een andere spits als Hemmen had moeten komen.
Citaat van: Cor op september 18, 2016, 16:10:31
Er zal niet verder gesprongen kunnen worden dan de pols lang is. Dat is in het verleden te vaak gebeurt en daarom al te vaak bijna mis gegaan met Cambuur. Ik snap best dat je dat niet wil horen, maar het zal toch nog even de realiteit blijven. Begrijp me goed, ik zie het ook liever anders maar wil nooit weer meemaken dat mijn club op sterven na dood is.
Natuurlijk kunnen we niet meer uitgeven dan de begroting aan geeft, maar de financiele malaise van wel eer ontstond door wanbeleid vanwege het schuiven met cijfers.
Maar een gelouterde TD moet toch wel in staat worden geacht de markt met goede scouting af te schuimen en een jonge talentvolle spits bij het amateur voetbal vast te kunnen leggen.
Soms heb je geluk dat zo'n spits doorbreekt en soms duurt het wat langer of heb je pech.
Maar financieel val je er geen buil aan.
Dit wil ik ons bestuur en met name Vd Vegt wel aanreken.
Citaat van: Cor op september 18, 2016, 16:10:31
Er zal niet verder gesprongen kunnen worden dan de pols lang is. Dat is in het verleden te vaak gebeurt en daarom al te vaak bijna mis gegaan met Cambuur. Ik snap best dat je dat niet wil horen, maar het zal toch nog even de realiteit blijven. Begrijp me goed, ik zie het ook liever anders maar wil nooit weer meemaken dat mijn club op sterven na dood is.
Jij wilt zeggen dat er niemand behalve een Hemmen bij Cambuur in de spits wil spelen? Met Barto hebben ze een spits met ervaring. Daarentegen hadden ze een jonge gretige hond moeten halen die met schuim op de bek het gras er bij opvreet. Niet een Hemmen die twee jaar geleden door blessure leed al op zijn retour was.
Citaat van: Destroyer op september 18, 2016, 21:23:32
Jij wilt zeggen dat er niemand behalve een Hemmen bij Cambuur in de spits wil spelen? Met Barto hebben ze een spits met ervaring. Daarentegen hadden ze een jonge gretige hond moeten halen die met schuim op de bek het gras er bij opvreet. Niet een Hemmen die twee jaar geleden door blessure leed al op zijn retour was.
En als die jonge gedroomde spits van jou niet had gescoord was het hier ook al weer klaar. Wat ik eerder bedoelde was dat we met Mark de Vries ook niet gepromoveerd zijn. En ik denk inderdaad dat Hemmen zeker geen eerste keus was en dat een aantal spitsen hier niet naar toe wilde komen. En ook dat is niks nieuws.
Joh, je wou zeggen dat Mark niet aanwezig was? Een echte goal getter man, scoorde bijna elke wedstrijd. Dat we toen niet gepromoveerd zijn lag niet aan hem. Ik vind het raar dat je het verschil niet snapt... we spelen nu zonder spitsen omdat die niet scoren. Is het je nu duidelijk?
Citaat van: Destroyer op september 18, 2016, 22:21:17
Joh, je wou zeggen dat Mark niet aanwezig was? Een echte goal getter man, scoorde bijna elke wedstrijd. Dat we toen niet gepromoveerd zijn lag niet aan hem. Ik vind het raar dat je het verschil niet snapt... we spelen nu zonder spitsen omdat die niet scoren. Is het je nu duidelijk?
Mwah, miste hij niet de penal tegen Roda?
Citaat van: Destroyer op september 18, 2016, 22:21:17
Joh, je wou zeggen dat Mark niet aanwezig was? Een echte goal getter man, scoorde bijna elke wedstrijd. Dat we toen niet gepromoveerd zijn lag niet aan hem. Ik vind het raar dat je het verschil niet snapt... we spelen nu zonder spitsen omdat die niet scoren. Is het je nu duidelijk?
Jij snapt mij niet kerel. Wat ik zeg is dat een scorende spits niet een garantie voor promotie is. Maar dit wordt een zinloze discussie, het is zoals jij het wil zien. Have fun met klagen :proost
Trouwens, met Zlatan doet MU het ook niet zo goed. Toch wel een goalgetter vind je niet?
Ze moesten Berisha nooit weg doen. Hij heeft nooit een eerlijke kans gehad en vooral op dit niveau...
waar "speelt" deze ster nu dan?
er was een reden dat hij niet op het veld verscheen en er is een reden dat niemand hem nu wil hebben.
heeft zn eigen glazen ingegooid.
Voor zover ik heb kunnen zien speelt hij momenteel nergens.
Maar we weten aan wie dat ligt
apart interview in de lc hoor..smid zegt moeten we na 7 wedstrijden al ingrijpen? nou 7 wedstrijden
is mij oek al te lang eigenlijk ja en als je 5 verder bent en het schiet niet op ist niet meer te redden.
hij vergeet echter dat het deze 7 wedstrijden en nog zo,n 40 er voor zijn dat de cijfers niet echt
om aan te zien zijn. dus we het gaat eigenlijk al 2 jaar niet zoals het hoort.
en er zijn geen geluiden bij de ts of spelersgroep over maas of wat dan ook nee tuurlijk niet die
houden elkaar allemaal de hand boven het hoofd.
al zo vaak seit er mut een veel hardere hand komen binnen de hele club dat soetsappige
gedoe mut er af...en ja er ligt hier meer druk dan bij almere-achilles helmond enz ,,ze verdienen
hier oek meer dan daar en je speelt voor 7 a 8000 man. die druk moet je dan maar mee
om kunnen gaan maar het binne bijna allemaal watjes die bij het minste of geringste al van de leg
zijn.
Als je na 7 wedstrijden al 6 punten achterloopt op de directe concurrenten, terwijl je de moeilijkste ploegen nog niet gehad hebt, dan gaat er overduidelijk iets mis.
Dat er vanuit de spelersgroep nog niets is gehoord is logisch. Welke speler wil nou zijn eigen glazen ingooien door te roepen bij het bestuur dat de trainer(s) er geen kut van kunnen? Als dat gebeurt ben je al veel te laat.
Ik kan me voorstellen dat Ype nog een paar wedstrijden wacht, maar na een wedstrijd of 10-12 moet je je toch echt afvragen of je als club de juiste koers te pakken hebt of niet.
Citaat van: denistel op september 19, 2016, 14:03:39
er mut een veel hardere hand komen binnen de hele club dat soetsappige
gedoe mut er af
types als arts of mien vriend menzo zijn ondenkbaar volgens de echte kenners toch!
Citaat van: okkele op september 19, 2016, 15:19:30
types als arts of mien vriend menzo zijn ondenkbaar volgens de echte kenners toch!
Dan wordt het weer resultaatvoetbal en dat willen we toch niet? :devil
Lastig! met lief foebal slechte resultaten, resultaat foebal wille we niet, hoe mut ut dan
Wat lezen we binnenkort? Moeten we na 17 wedstrijden al ingrijpen? Of aan het einde van het seizoen, moeten we na 37 wedstrijden nog ingrijpen?
Nu maar weer oogjes dicht en snaveltjes toe.. We schreven immers weer zwarte cijfers bij Boekhoud Kantoor Cambuur!
Citaat van: piene hassus op september 19, 2016, 16:13:17
Lastig! met lief foebal slechte resultaten, resultaat foebal wille we niet, hoe mut ut dan
Ut enigu wat ik sien wil is passie opput feld. Dan magge je best min speule, mar ik wil sien dat speulers alles geve om der wat fan te maken.
Citaat van: Dokkumer op september 19, 2016, 16:51:21
Wat lezen we binnenkort? Moeten we na 17 wedstrijden al ingrijpen? Of aan het einde van het seizoen, moeten we na 37 wedstrijden nog ingrijpen?
Nu maar weer oogjes dicht en snaveltjes toe.. We schreven immers weer zwarte cijfers bij Boekhoud Kantoor Cambuur!
In 2013 heeft Ype, terwijl Arts redelijke resultaten behaalde (beter dan nu), desondanks de trainer eruit gegooid. Toegegeven, dat was 9 of 10 wedstrijden voor het einde. Punt is dat hij wel degelijk in lijkt te grijpen als het noodzakelijk lijkt.
De situatie nu is op geen enkel vlak vergelijkbaar. Te meer omdat er ook een TD zit die zich nog niet bewezen heeft. ALS je wat doet moet het rigoureus, omdat je anders in dezelfde cirkel blijft ronddraaien waarin de TD trainer na trainer mag aanstellen. Dergelijke rigoureuze maatregelen moet je wel zeker van zijn + niet oude schoenen voordat je nieuwe hebt.
Citaat van: moodygrunn op september 19, 2016, 17:04:23
In 2013 heeft Ype, terwijl Arts redelijke resultaten behaalde (beter dan nu), desondanks de trainer eruit gegooid. Toegegeven, dat was 9 of 10 wedstrijden voor het einde. Punt is dat hij wel degelijk in lijkt te grijpen als het noodzakelijk lijkt.
De situatie nu is op geen enkel vlak vergelijkbaar. Te meer omdat er ook een TD zit die zich nog niet bewezen heeft. ALS je wat doet moet het rigoureus, omdat je anders in dezelfde cirkel blijft ronddraaien waarin de TD trainer na trainer mag aanstellen. Dergelijke rigoureuze maatregelen moet je wel zeker van zijn + niet oude schoenen voordat je nieuwe hebt.
Ik meende toch echt dat vd Belt dat gedaan had.
Je zit op dit moment in een situatie dat er in de top te weinig voetbalkennis zit, daar moet je beginnen met de schoonmaak om de sportieve organisatie te verbeteren.
Citaat van: Dokkumer op september 19, 2016, 17:16:02
Ik meende toch echt dat vd Belt dat gedaan had.
Je zit op dit moment in een situatie dat er in de top te weinig voetbalkennis zit, daar moet je beginnen met de schoonmaak om de sportieve organisatie te verbeteren.
Ype trad op dat moment naar voren om tekst en uitleg te geven.
Citaat van: okkele op september 19, 2016, 15:19:30
types als arts of mien vriend menzo zijn ondenkbaar volgens de echte kenners toch!
gewoon aanpakku als spelers niet thuis geven.bij de beloften waren de 1e teams spelers
vorige week al niet voor uit te branden en op trainingen gaat het oek veel te sloom toe
en er is niemand die er wat aan doet hoe ken je dan verwachten dat ze inde wedstrijd wel
op scherp staan. allemaal ideale schoonzonen hek het id gvd geef elkaar eens een draai om
de oren mut kenne toch.
hef zelf met dei darten okkele en dan scholden we oek wel eens op elkaar en na de partij
weer alles ok als je dat niet kenne mutte je stoppe met voetbal.
Citaat van: denistel op september 19, 2016, 19:04:22
gewoon aanpakku als spelers niet thuis geven.bij de beloften waren de 1e teams spelers
vorige week al niet voor uit te branden en op trainingen gaat het oek veel te sloom toe
en er is niemand die er wat aan doet hoe ken je dan verwachten dat ze inde wedstrijd wel
op scherp staan. allemaal ideale schoonzonen hek het id gvd geef elkaar eens een draai om
de oren mut kenne toch.
hef zelf met dei darten okkele en dan scholden we oek wel eens op elkaar en na de partij
weer alles ok als je dat niet kenne mutte je stoppe met voetbal.
misse mannen als Rogers en Rose
Citaat van: denistel op september 19, 2016, 19:04:22
gewoon aanpakku als spelers niet thuis geven.bij de beloften waren de 1e teams spelers
vorige week al niet voor uit te branden en op trainingen gaat het oek veel te sloom toe
en er is niemand die er wat aan doet hoe ken je dan verwachten dat ze inde wedstrijd wel
op scherp staan. allemaal ideale schoonzonen hek het id gvd geef elkaar eens een draai om
de oren mut kenne toch.
Ut was vorige week wel erg warm hoor, niemand was voorut te branden?
Citaat van: PePe op september 19, 2016, 21:43:32
Ut was vorige week wel erg warm hoor, niemand was voorut te branden?
de tegenstander wel die wonnen 1-4
Citaat van: denistel op september 19, 2016, 23:22:04
de tegenstander wel die wonnen 1-4
Sloom ope training is niet erg, oorzaak brandende zon overdag.
In de wedstrijd moet je er voor gaan.
(na 20.00 uur brand de zon niet meer zo erg)
De lange busreis is volgens mij de grootste sloom maker voor Cambuur geweest. :O :O :O
Gaan we het nou net als onder de vorige twee trainers op de inzet van de spelers gooien? Beetje makkelijk inmiddels.
Ook al denk ik niet dat Maas een trainer is die jongens superscherp krijgt, inzet weer aandragen als excuus hebben we nu wel eens gehad lijkt me.
Citaat van: De Gast op september 20, 2016, 07:39:36
Gaan we het nou net als onder de vorige twee trainers op de inzet van de spelers gooien? Beetje makkelijk inmiddels.
Ook al denk ik niet dat Maas een trainer is die jongens superscherp krijgt, inzet weer aandragen als excuus hebben we nu wel eens gehad lijkt me.
Volledig met je eens. Wanneer je als speler niet de motivatie bij jezelf kan vinden zou je iets anders moeten gaan doen. Iets buiten het voetbal of zo.
Citaat van: Cor op september 20, 2016, 08:23:30
Volledig met je eens. Wanneer je als speler niet de motivatie bij jezelf kan vinden zou je iets anders moeten gaan doen. Iets buiten het voetbal of zo.
Helemaal gelijk hoor, maar tegenwoordig zijn er maar weinig prof.voerballers die het kunnen opbrengen als een prof. te leven
Citaat van: Vlampiep op september 20, 2016, 09:53:49
Helemaal gelijk hoor, maar tegenwoordig zijn er maar weinig prof.voerballers die het kunnen opbrengen als een prof. te leven
Maar dan moet je dat het bestuur niet gaan verwijten.
Citaat van: Cor op september 20, 2016, 11:09:57
Maar dan moet je dat het bestuur niet gaan verwijten.
het bestuur mut zulke lui er uit kieperen gebeurd bij jou werk toch als
je er geen zin in hebt??
Citaat van: PePe op september 19, 2016, 23:41:02
Sloom ope training is niet erg, oorzaak brandende zon overdag.
In de wedstrijd moet je er voor gaan.
(na 20.00 uur brand de zon niet meer zo erg)
De lange busreis is volgens mij de grootste sloom maker voor Cambuur geweest. :O :O :O
gaat niet al1 om trainingen van vorige week toch. in het algemeen vind ik
trainingen te slap en zeggen trainers ja we begonnen niet scherp of we waren de
hele tjjd niet scherp maar als je dat op trainingen al niet bent dan werkt dat door
en er staan tegenwoordig 6 trainers om het veld heen.
Citaat van: denistel op september 20, 2016, 11:53:41
het bestuur mut zulke lui er uit kieperen gebeurd bij jou werk toch als
je er geen zin in hebt??
Vandaar de hoge werkloosheidscijfers?
Citaat van: denistel op september 20, 2016, 11:53:41
het bestuur mut zulke lui er uit kieperen gebeurd bij jou werk toch als
je er geen zin in hebt??
Als ze dat in Nederland gingen doen werd 70% van alle Nederlanders ontslagen
Het is toch heel duidelijk wat er bij de club mut gebeuren?
Vd Vegt, Maas en De Graaf oprotten. Vd Belt en Henkie terug.
Citaat van: wiekie1969 op september 20, 2016, 19:20:25
Het is toch heel duidelijk wat er bij de club mut gebeuren?
Vd Vegt, Maas en De Graaf oprotten. Vd Belt en Henkie terug.
Hopelijk ziet Ype het ook voordat het te laat is..Dan Sandor ook meteen maar weer terug!
Citaat van: wiekie1969 op september 20, 2016, 19:20:25
Het is toch heel duidelijk wat er bij de club mut gebeuren?
Vd Vegt, Maas en De Graaf oprotten. Vd Belt en Henkie terug.
er moeten club mannen klopt en weg met die zakkenvullers :_schater
Citaat van: moodygrunn op september 19, 2016, 18:40:17
Ype trad op dat moment naar voren om tekst en uitleg te geven.
Ype is de man van het "crisismanagement", hij komt op zulke momenten naar buiten.
Wat zijn we van een fantastische volksclub afgegleden naar een standaard belgisch bier-clubje. Onze helden van weleer hebben plaatsgemaakt voor allemaal nono's die niks met de club hebben, maar puur hun zakken vullen. Er zit een mevrouw aan het bewind die het liefst supporters verband en om het kleinste iets een sk geeft om ons maar te dissen. Het voetbal is met deze prestatieloze trainer, wat overigens iedereen zag aankomen behalve onze TS en RvC, nog wisselvalliger dan het weer. Ik ga elke week weer naar het stadion, alleen lijkt het beeld steeds grijzer, grauwer en vlakker te worden. Het voelt op dit moment niet goed. De club is ziek lijkt het en heeft mij op dit moment aangestoken. Het medicijn is op dit moment ver te zoeken. RIP volksclub, de club is niet meer van het volk en heeft niks meer te vertellen.... My feelings.
Citaat van: Destroyer op september 30, 2016, 22:27:36
Wat zijn we van een fantastische volksclub afgegleden naar een standaard belgisch bier-clubje. Onze helden van weleer hebben plaatsgemaakt voor allemaal nono's die niks met de club hebben, maar puur hun zakken vullen. Er zit een mevrouw aan het bewind die het liefst supporters verband en om het kleinste iets een sk geeft om ons maar te dissen. Het voetbal is met deze prestatieloze trainer, wat overigens iedereen zag aankomen behalve onze TS en RvC, nog wisselvalliger dan het weer. Ik ga elke week weer naar het stadion, alleen lijkt het beeld steeds grijzer, grauwer en vlakker te worden. Het voelt op dit moment niet goed. De club is ziek lijkt het en heeft mij op dit moment aangestoken. Het medicijn is op dit moment ver te zoeken. RIP volksclub, de club is niet meer van het volk en heeft niks meer te vertellen.... My feelings.
amen _O_
HET BESTUUR MOET ZICH DOODSCHAMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:0= ACTIE! :(
Henry: OUT!
Maas: OUT!
Citaat van: Bolle op september 30, 2016, 22:36:40
:0= ACTIE! :(
Henry: OUT!
Maas: OUT!
ja en snel deze spelers gaan niet voor deze trainer door het vuur.
Zo lijkt t idd wel. En dat neem ik ook 'de heren op t veld' extreem kwalijk!
Voetballen, vechten, passie en strijd doe en lever je verdomme voor ONS! :(
Heren wordt het niet eens tijd om kritisch naar jullie eigen functioneren te kijken? Zwarte cijfers leuk, maar zolang het sportief beroerder en beroerder gaat zal dat niet lang meer duren! Durf gewoon te accepteren dat een boekhoudkantoor geen voetbalclub is.
Citaat van: Dokkumer op september 30, 2016, 22:53:09
Heren wordt het niet eens tijd om kritisch naar jullie eigen functioneren te kijken? Zwarte cijfers leuk, maar zolang het sportief beroerder en beroerder gaat zal dat niet lang meer duren! Durf gewoon te accepteren dat een boekhoudkantoor geen voetbalclub is.
Een voetbalclub geen boekhoudkantoor dus...
Hest geliek: durf eens een (verantwoord) risico te nemen! De eerste: leg n paar maandjes salaris op tafel al wijs die zonnebank-gebruinde Ratelband-prater de achterdeur!
Citaat van: Bolle op september 30, 2016, 22:55:40
Een voetbalclub geen boekhoudkantoor dus...
Hest geliek: durf eens een (verantwoord) risico te nemen! De eerste: leg n paar maandjes salaris op tafel al wijs die zonnebank-gebruinde Ratelband-prater de achterdeur!
Ja ik ben zo boos dat ik het door elkaar haal. Maar op deze manier wordt de club gerund... Excuus!
Durf trouwens ook zelf een stap terug te doen voor iemand die wel durft op te treden en voetbalinzicht heeft.
Citaat van: Dokkumer op september 30, 2016, 22:53:09
Heren wordt het niet eens tijd om kritisch naar jullie eigen functioneren te kijken? Zwarte cijfers leuk, maar zolang het sportief beroerder en beroerder gaat zal dat niet lang meer duren! Durf gewoon te accepteren dat een boekhoudkantoor geen voetbalclub is.
Zo zwart waren die cijfers niet eens. Incidentele baten zorgden voor een winst bij een operationeel verlies.
Citaat van: moodygrunn op september 30, 2016, 23:05:40
Zo zwart waren die cijfers niet eens. Incidentele baten zorgden voor een winst bij een operationeel verlies.
Nou én? Zwarte cijfers zijn zwarte cijfers. Verder hebben die domme supporters er toch geen verstand van! En trouwens we zaten aan de inkomstenkant al over onze max, dus moesten we wel jaarlijks die incidentele baten hebben. In deze te krappe en verouderde accommodatie is een operationele winst draaien nagenoeg onhaalbaar!
En we slapen vrolijk verder!
Dat krappe is binnenkort op deze wijze geen issue meer... ;(
Citaat van: Bolle op september 30, 2016, 23:12:46
Dat krappe is binnenkort op deze wijze geen issue meer... ;(
Tegen Achilles had ik al de ruimte voor een tukje, dus dat zal alleen maar beter worden.
Modaal clubje in de eerste divisie, niks meer, niks minder.
Nadeel was wel dat t zo slecht was, dat veel t op n zuipen zetten... Was daar dus wèl druk... :proost
Citaat van: DayDreamer op september 30, 2016, 23:16:22
Modaal clubje in de eerste divisie, niks meer, niks minder.
Qua huidig speelwijze: ja, qua materiaal: top 5 minimaal!
Citaat van: Dokkumer op september 30, 2016, 23:10:38
Nou én? Zwarte cijfers zijn zwarte cijfers. Verder hebben die domme supporters er toch geen verstand van! En trouwens we zaten aan de inkomstenkant al over onze max, dus moesten we wel jaarlijks die incidentele baten hebben. In deze te krappe en verouderde accommodatie is een operationele winst draaien nagenoeg onhaalbaar!
En we slapen vrolijk verder!
He moddereter, operationele winst kan prima, dan moet je alleen wat minder uitgeven. Maar ja, ik ben ook maar een domme tokkie met een uutkering, nou? :proost . Zodra je op basis van incidentele baten de begroting rond moet krijgen, heb je op de lange termijn een probleem. Volgens mij draaiden we in 2012-2013 ook een bescheiden +30.000. Dat was zelfs inclusief kampioenspremies waar geen rekening mee gehouden was. Het kan dus wel degelijk.
Citaat van: moodygrunn op september 30, 2016, 23:22:10
He moddereter, operationele winst kan prima, dan moet je alleen wat minder uitgeven. Maar ja, ik ben ook maar een domme tokkie met een uutkering, nou? :proost . Zodra je op basis van incidentele baten de begroting rond moet krijgen, heb je op de lange termijn een probleem. Volgens mij draaiden we in 2012-2013 ook een bescheiden +30.000. Dat was zelfs inclusief kampioenspremies waar geen rekening mee gehouden was. Het kan dus wel degelijk.
1. Administrator!! Is nog lekker even belangrijker. Die moddervreters voeren hier geen fuck uit
2. Ik redeneer vanuit de club, de heren moeten zichzelf uiteraard op elke mogelijke wijze schoonpraten.. Uiteraard ben ik gezien mijn administratieve achtergrond een andere mening toegedaan.
3. Collega uitvretende domme steuntrekkende tokkie. Kratje Schultenbrau ook al leeg? :proost
ROB & HENRY ALERT!
Bestuur: jullie zien onze club toch zelf ook naar de kloten gaan op deze wijze?! Vorige week zag ik Ype nog bij een wedstrijd van de jeugd. Ype: ook jij gaf aan, of moet ik zeggen: zag zelfs, dat het op z'n zachtst gezegd niet goed gaat (op een aantal minuten in deze competitie na)... Met een dergelijke selectie moeten we minimaal top 3 spelen waren jouw woorden. Ik zal je 1 ding vertellen: met deze vogelverschrikker als trainer en onze 'ik ga voor 5 op een rij' technische man redden wij dit op zeker niet!
Geen beleving, passie en strijd. Het plezier lijkt volledig weg! De meesten lopen zonder gedachte al dwalend over t veld, de gelatenheid na weer een domper waar wij als supporters een week ziek van zijn: om te janken! ;(
Het is tijd voor actie vanuit jullie nu het nog kan! Punten genoeg nog te behalen!
Straks weer janken en klagen dat jullie je 'niet kunnen vinden of willen associeren met het gedrag van de supporters'? NEE, jullie zijn aan zet; lozen die Rob en Henry! Evaluatiemoment, waar eerder over werd gesproken, my ass!
De volksclub die we ooit waren hebben jullie al aardig ten gronde gebracht: laat nu eens 1 keer ballen zien en doe wat de achterban al een hele poos roept! :0= HENRY en ROB: OUT!!
_O_
De RVC moet zich eens afvragen als zijzelf zulke falende mensen in hun eigen bedrijf zouden laten zitten ? Nou ik weet het antwoord al ...... Onvoorstelbaar dat deze 2 hier nog werkzaam zijn
Laat het reddingsplan van de afgelopen jaren niet voor niets zijn geweest, en denk ook aan de toekomst. |:)
Citaat van: Bolle op oktober 01, 2016, 11:55:47
Ype: ook jij gaf aan, of moet ik zeggen: zag zelfs, dat het op z'n zachtst gezegd niet goed gaat (op een aantal minuten in deze competitie na)... Met een dergelijke selectie moeten we minimaal top 3 spelen waren jouw woorden.
Hij bedoelt met een dergelijke spelersbegroting zou je top 3 moeten spelen neem ik aan? Ja dat klopt! Maar na 9 wedstrijden mag je gaan hopen dat je de play offs haalt. Er zit niet veel meer in.
slape jum al .De meesten van ons slapen vanacht heel slecht .Doe er wat aan
Citaat van: De Gast op oktober 09, 2016, 15:17:01
Hij bedoelt met een dergelijke spelersbegroting zou je top 3 moeten spelen neem ik aan? Ja dat klopt! Maar na 9 wedstrijden mag je gaan hopen dat je de play offs haalt. Er zit niet veel meer in.
We mogen een feestje bouwen als we niet degraderen.
Citaat van: Vlampiep op oktober 15, 2016, 08:21:42
We mogen een feestje bouwen als we niet degraderen.
hest de stand zien? 7 puntjes achter op nummer 2 vvv, dus ut ken nog makkelijk :_schater
Citaat van: wiekie1969 op oktober 15, 2016, 09:15:02
hest de stand zien? 7 puntjes achter op nummer 2 vvv, dus ut ken nog makkelijk :_schater
Kan ook makkelijk, maar dan moet er echt op korte termijn wel wat gebeuren. Het seizoen is nu nog te redden.
Eindelijk, de twee horrorclowns zijn weg.
Citaat van: PePe op oktober 15, 2016, 11:50:36
Eindelijk, de twee horrorclowns zijn weg.
Ook die ene in het doel? :insane
Henk de jong zal vd week op het veld staan als assistent van faber
Citaat van: sunderland op oktober 16, 2016, 02:17:44
Henk de jong zal vd week op het veld staan als assistent van faber
Willen wij Groningen een kunstje flikken zoals zij ons hebben gedaan in de afgelopen 2 jaren, staat hij bij ons op het veld.
Moet je nou nog niet willen, misschien over aantal jaar weer. En volgens mij neemt Henk, Ype nog steeds kwalijk dat Sandor is weggestuurd. Dus hij wil vast niet eens.
Zouden ze Henry echt geen stuiver hoeven te betalen? Gooit hij zomaar zijn salaris en WW rechten te grabbel? Lijkt me vrij sterk..
In elk geval zijn we door dit bestuur sportief in ruim een jaar tijd 10 jaar teruggeworpen. Een wereldprestatie!
Citaat van: Bernardo op oktober 16, 2016, 08:44:36
Moet je nou nog niet willen, misschien over aantal jaar weer. En volgens mij neemt Henk, Ype nog steeds kwalijk dat Sandor is weggestuurd. Dus hij wil vast niet eens.
Als die patser van een Ype eens over zijn schaduw zou durven te stappen en publiekelijk durft te zeggen dat hij Henk graag op het veld ziet om samen de selectie weer het nodige vertrouwen te geven en zo nodig zelf terug wil treden, is er een basis gelegd om er nog een heel mooi seizoen van te maken.
Maar ik denk dat het ego van Ype groter is dan zijn club liefde
Ik ben maar wat blij, dat onze Ype nu heeft ingegrepen!!
Citaat van: De Gast op oktober 16, 2016, 09:19:18
Zouden ze Henry echt geen stuiver hoeven te betalen? Gooit hij zomaar zijn salaris en WW rechten te grabbel? Lijkt me vrij sterk..
In elk geval zijn we door dit bestuur sportief in ruim een jaar tijd 10 jaar teruggeworpen. Een wereldprestatie!
Man man, het is wel duidelijk dat alleen je kortetermijngeheugen nog werkt. Beschamend!
Citaat van: Vlampiep op oktober 16, 2016, 09:49:47
Als die patser van een Ype eens over zijn schaduw zou durven te stappen en publiekelijk durft te zeggen dat hij Henk graag op het veld ziet om samen de selectie weer het nodige vertrouwen te geven en zo nodig zelf terug wil treden, is er een basis gelegd om er nog een heel mooi seizoen van te maken.
Maar ik denk dat het ego van Ype groter is dan zijn club liefde
Henk terug zou op dit moment niet verstandig zijn lijkt me. Ik zou graag willen zien dat hij nog wat meer (vooral op tactisch gebied) ervaring opdeed. Verder zou ik niet meer een combi van Sandor en Henk willen zien, niet omdat ik problemen heb met een van de mannen, maar puur omdat ze elkaars gelijke zijn qua spelopvatting. Ik zie liever een trainer met één of meer assistenten die elkaar aanvullen en daardoor elkaar scherp houden met oog voor details.
Citaat van: Geelblauwstiens op oktober 17, 2016, 10:23:43
Man man, het is wel duidelijk dat alleen je kortetermijngeheugen nog werkt. Beschamend!
Ow ja.. vertel mij eens het verschil dan tussen de prestaties van 10 jaar geleden en nu? Of deden we het toen zelfs beter? In de tijd van Mitchell Pique hadden we ook een goeie selectie die er geen bal in kon trappen. Maar jij zult het ongetwijfeld beter weten :O
Citaat van: De Gast op oktober 18, 2016, 07:40:55
Ow ja.. vertel mij eens het verschil dan tussen de prestaties van 10 jaar geleden en nu? Of deden we het toen zelfs beter? In de tijd van Mitchell Pique hadden we ook een goeie selectie die er geen bal in kon trappen. Maar jij zult het ongetwijfeld beter weten :O
Er is er hier altijd maar 1 die het beter weet en bij wat tegengas laat zien daar slecht mee om te kunnen gaan :y
Citaat van: De Gast op oktober 18, 2016, 07:40:55
Ow ja.. vertel mij eens het verschil dan tussen de prestaties van 10 jaar geleden en nu? Of deden we het toen zelfs beter? In de tijd van Mitchell Pique hadden we ook een goeie selectie die er geen bal in kon trappen. Maar jij zult het ongetwijfeld beter weten :O
10 jaar geleden was Cambuur kapot. Maar doordat mensen met veel toewijding en een ongebreidelde positieve inzet Cambuur hebben gered, kun jij nog iedere dag klagen over jouw club. Een club die er nu 10x beter op staat dan toen.
Of had je toen niets met Cambuur? Dan begrijp ik het.
Dan moet je beter lezen GeelBlauw.. ik had het over het sportieve gedeelte. Voor de rest respect voor Ype en co wat ze hebben betekend voor het voortbestaan van Cambuur.
Citaat van: De Gast op oktober 16, 2016, 09:19:18
Zouden ze Henry echt geen stuiver hoeven te betalen? Gooit hij zomaar zijn salaris en WW rechten te grabbel? Lijkt me vrij sterk..
In elk geval zijn we door dit bestuur sportief in ruim een jaar tijd 10 jaar teruggeworpen. Een wereldprestatie!
Beetje late reactie, maar ik neem aan dat er een vaststellingsovereenkomst aan te pas is gekomen op basis van verschil van inzicht of iets dergelijks. Dan betaald Cambuur de wettelijke verplichte transitievergoeding wat waarschijnlijk een bedrag van rond de 10.000 a 20.000 zal zijn op basis van z'n salaris en dienstjaren en HvdV krijgt ook gewoon z'n ww.
Ik snap werkelijk niet dat we anderhalf jaar lopen aan te kloten en dat na het ontslag van Maas en het vertrek van v/d Vegt de communicatie plotseling terug is.
Was Henry zo dwangmatig...?
- Cambuur Twitter plotseling weer actief
- Ard staat nu wel voor de camera en bij besluit over Arne en Sipke is er ook direct een video met toelichting
- De club is hard bezig om morgenavond het stadion vol te krijgen
- de uitwedstrijd naar Eindhoven is gratis, trouwe bezoekers krijgen voorrang.
Ik ben er erg blij mee maar tijdens de forumavond voor de zomer keek Ard schaapachtig bij de kritiek over communicatie. Blijkbaar wist hij wel beter... of is Gerald al aan het werk?
Waar komt toch het idee vandaan dat gerald zo'n charismatische man is en een communicatief wonder? Volgens mij heeft het wat te maken met de resultaten.
Citaat van: SCC-J op oktober 20, 2016, 14:55:47
Waar komt toch het idee vandaan dat gerald zo'n charismatische man is en een communicatief wonder? Volgens mij heeft het wat te maken met de resultaten.
Soms zit het mee, soms zit het tegen. En relativeren is niet echt een sterk ding bij supporters
Citaat van: Oosttribune op oktober 20, 2016, 14:42:34
Blijkbaar wist hij wel beter... of is Gerald al aan het werk?
Folges mij het hij de wien dur al knap onder.
Citaat van: Oosttribune op oktober 20, 2016, 14:42:34
Ik snap werkelijk niet dat we anderhalf jaar lopen aan te kloten en dat na het ontslag van Maas en het vertrek van v/d Vegt de communicatie plotseling terug is.
Was Henry zo dwangmatig...?
- Cambuur Twitter plotseling weer actief
- Ard staat nu wel voor de camera en bij besluit over Arne en Sipke is er ook direct een video met toelichting
- De club is hard bezig om morgenavond het stadion vol te krijgen
- de uitwedstrijd naar Eindhoven is gratis, trouwe bezoekers krijgen voorrang.
Ik ben er erg blij mee maar tijdens de forumavond voor de zomer keek Ard schaapachtig bij de kritiek over communicatie. Blijkbaar wist hij wel beter... of is Gerald al aan het werk?
Of men heeft geluisterd naar de kritieken en pakt de handschoen op vwb communicatie
Ze nemen gelukkig nu wel dingen aan :proost
We kunnen nu allemaal mensen aanwijzen maar ik vind dat het bestuur zelf faalt . De trainer en de td hebben een matige selectie neergezet/ tot hun beschikking gekregen.
Dat is wel vaker het geval geweest maar afhankelijk van wie er trainer is wordt daar nogal verschillend over geoordeeld.
dan nu toch maar weer eens een berichtje uit de polder en ik bereid mij reeds voor op een storm van verbaal geweld, maar dat hoort bij deze site.
Allereerst mijn afschuw over de toon van de uitwisseling van standpunten. Ten tweede de ongehoord smerige kritiek op de TS en dhr. van der Belt. Ten derde de ongefundeerde kritiek op nieuwe spelers en als laatste de pijlen die worden afgeschoten op de "supporters", die in de ogen van de keizers van dit forum de titel van supporter niet mogen dragen.
Misschien een goede zaak eens na te denken waarom sommige spelers hier niet WILLEN komen. Bedenk wel, spelers kijken ook wat het type supporters is dat alle gif en vuil maar over het web uitstrooit. Het kan zijn dat dit de reden is dat goede voetballers hun naam niet wensen te verbinden aan Cambuur omdat er een kleine kern van zgn. supporters is die op a-sociale wijze hun meningen uitbraken. Besteed nu eens alle negatieve energie aan het organiseren van een positief klimaat en geef je kritiek op een acceptabele manier. Wat hier zo nu en dan gebeurt is van een dermate schandalig niveau dat de titel supporter niet aan deze lieden toekomt. Jammer dat het zo toegaat, maar probeer nu eens de positieve weg en vertel hetgeen je dwarszit direct aan de betrokkenen en vergiftig niet de sfeer op dit medium. Zo, heb mijn paraplu al op, maar ik heb geen overtogen woord gebruikt denk ik.
Ben het hier helemaal mee eens
Ook ik uit kritiek polderob. Op een normale manier denk ik . Ik denk dat met name Vd belt anders naar buiten had communiceren. Gaten dichten prima maar zeg dat dan. Op een gegeven moment werd er zelfs gezegd dat er nog een flink potje geld was. Ja dan verwachten wij ook wat.Er is veel frustratie hier daardoor. Maar de manier waarop kan idd anders.
En Oja dat spelers daardoor hier niet heenwillen is volgens mij complete onzin maar dat mag jij denken.
Citaat van: sunderland op augustus 26, 2017, 15:37:52
En Oja dat spelers daardoor hier niet heenwillen is volgens mij complete onzin maar dat mag jij denken.
Ik denk de afstand...., onze gewilde objecten willen niet helemaal naar t noorden. Pfff slappe hap. Wereldburgers. Waar een Amsterdammer niet met de tram kan komen noemt ie "buitenland of de provincie"
Nee, dan Rosenborg, daar wil heeeelemaal niemand naar toe. Wat is dat ver weg, koud, regen en een Mickey Mouse competitie. Tja.
Citaat van: polderrob op augustus 26, 2017, 14:29:52
dan nu toch maar weer eens een berichtje uit de polder en ik bereid mij reeds voor op een storm van verbaal geweld, maar dat hoort bij deze site.
Allereerst mijn afschuw over de toon van de uitwisseling van standpunten. Ten tweede de ongehoord smerige kritiek op de TS en dhr. van der Belt. Ten derde de ongefundeerde kritiek op nieuwe spelers en als laatste de pijlen die worden afgeschoten op de "supporters", die in de ogen van de keizers van dit forum de titel van supporter niet mogen dragen.
Misschien een goede zaak eens na te denken waarom sommige spelers hier niet WILLEN komen. Bedenk wel, spelers kijken ook wat het type supporters is dat alle gif en vuil maar over het web uitstrooit. Het kan zijn dat dit de reden is dat goede voetballers hun naam niet wensen te verbinden aan Cambuur omdat er een kleine kern van zgn. supporters is die op a-sociale wijze hun meningen uitbraken. Besteed nu eens alle negatieve energie aan het organiseren van een positief klimaat en geef je kritiek op een acceptabele manier. Wat hier zo nu en dan gebeurt is van een dermate schandalig niveau dat de titel supporter niet aan deze lieden toekomt. Jammer dat het zo toegaat, maar probeer nu eens de positieve weg en vertel hetgeen je dwarszit direct aan de betrokkenen en vergiftig niet de sfeer op dit medium. Zo, heb mijn paraplu al op, maar ik heb geen overtogen woord gebruikt denk ik.
Dank u Jesse Klaver :_schater :_schater :_schater
Ik denk niet dat (potentiële) spelers dit forum lezen, maar voor de rest kan ik me grotendeels in je betoog vinden. Verder moet iedereen bedenken dat we een team in opbouw hebben en dan helpt zo'n zwaar programma aan het begin van de competitie niet. En met de nodige realiteitszin: het eindniveau van afgelopen seizoen gaan we (dit seizoen) NIET halen en dat mag je volgens mij ook niet verwachten. De komende jaren gaan we hopelijk ook sportief geleidelijk toegroeien naar het nieuwe stadion; als het meezit doen we snel weer mee om het kampioenschap, maar ik houd hier geen rekening mee ... |:)
Ik weet niet of spelers dit lezen. Wat ik wel weet, is dat de sfeer hier, wel de sfeer op tribunes beïnvloed.
Er wordt hier ongelooflijk veel meegelezen en daardoor ook meningen bepaald.
De bal rolt nog maar nauwelijks en v/d Belt kan er niks van. De trainer kan er niks van. De aankopen kunnen er niks van. We eindigen onder in de middenmoot etc. etc... Ik merk aan mezelf zelfs dat ik er negatief van word. En dat terwijl ik in de aankopen wel veel potentie zie. Dat het nog allemaal even op z'n plaats moet vallen vind ik volledig logisch. Maar dit zijn geen Lionel Lords of Harvey Bishops. Dit zijn allemaal spelers die ons op langere termijn omhoog kunnen helpen en misschien ook nog verkoopwaarde hebben.
Er wordt maar geroepen dat er kwaliteit bij moet en dan komen de meest onrealistische spelers voorbij. Vervolgens kan vd Belt er niks van omdat hij ze niet haalt.
Maar ik ben daar wel kaar mee. Die negatieve schreeuwers die blijkbaar bij iedere training staan om te kijken dat de keeper er niks van kan, kunnen mijn rug op. Willen je een betere sfeer op de tribune? Een betere sfeer op het forum? Begin bij je zelf!!
Hup Rossi!
zal toch als club in geheel moeten gebeuren vind ik het moet van de ploeg/ts/leiding
en supporters af moeten stralen dat wij Cambuur zijn dat er hier niets valt te halen
dat is mijn mening en dan zal er op trainingen en in wedstrijden een meer getergde
groep moeten staan en niet zoals nu dat het allemaal wat slapjes is. als spelers fouten
maken dat ze toch een aai over de bol krijgen hou er mee op want dan komt het niet goed.
spelers en trainers mogen best pittig tegen elkaar zijn op een normale manier is mijn mening.
Ik heb het al vaker gezegd, een club als Cambuur kan dit soort tussenjaren hebben, daar heb ik geen probleem mee, maar als je top 3 begroting hebt en er 1.3 miljoen aan transfergelden binnenstroomt en deze selectie samenstelt, dan ben ik daar behoorlijk teleurgesteld over. Ik hou me nu maar even afzijdig voorlopig, lekker positief gelul hier op het forum, gaan over een paar weken de balans wel opmaken.
Citaat van: DayDreamer op augustus 28, 2017, 11:18:06
Ik heb het al vaker gezegd, een club als Cambuur kan dit soort tussenjaren hebben, daar heb ik geen probleem mee, maar als je top 3 begroting hebt en er 1.3 miljoen aan transfergelden binnenstroomt en deze selectie samenstelt, dan ben ik daar behoorlijk teleurgesteld over. Ik hou me nu maar even afzijdig voorlopig, lekker positief gelul hier op het forum, gaan over een paar weken de balans wel opmaken.
Dit slaat toch nergens op... Er is een grote groep mensen die heel kritisch zijn op het forum. Er zijn daarnaast ook positievelingen en mensen die het nog even willen aanzien (waartoe ik mezelf reken). Maar om te zeggen dat de stemming op het forum over het algemeen positief is... Nou dat zie ik absoluut niet terug.
Misschien kunnen we stoppen om bij iedere post een stempeltje "positieveling" of "negatieveling" mee te geven?
Ik ben redelijk tevreden over Kallon (en v Wemerskerken) als vervangers van Lilipaly, een stuk minder enthousiast dat we geen betere spits als Rossi konden vinden.
Achterhoede komt goed als alles beschikbaar is. Middenveld is nog niks van te zeggen met zoveel nieuwe spelers. Aanval is nog veel te licht. vd Belt heeft daar gegokt door lang te wachten en dat pakt slecht uit, maar die eigenwijsheid hoort wel bij hem en de club. Transfervrije spelers met hoge salarissen binnen hengelen kan iedereen.
Voor korte termijn vind ik een tussenjaar onnodig en erg riskant, maar dat we op lange termijn als club er heel sterk voortaan heb ik geen enkele twijfel over.
Eén ding is zeker in het voetbal, een slechte reeks of een ruime geflateerde overwinning, een nieuwe speler of een ernstige blessure en de stemming kan weer anders zijn.
Af en toe wat relativeren in plaats van iedereen in een hokje te willen plaatsen zou de discussies een stuk leuker maken. Niet alles ligt zwart/wit en we zijn hier allemaal geel/blauw :)
als ze gewoon zeggen wat ze dit seizoen willen en dat goed brengen heb ik er geen moeite mee.
BERT HOLLANDER TREEDT TOE TOT RAAD VAN COMMISSARISSEN
Bert Hollander komt de Raad van Commissarissen van SC Cambuur per 1 mei versterken. De geboren Leeuwarder en oud-speler van de club zal de portefeuille 'voetbalzaken' gaan beheren.
Hollander is zeker geen onbekende in de Friese voetbalwereld. Hij was in het verleden onder meer actief als hoofdtrainer van ONS Sneek en FVC en is momenteel technisch eindverantwoordelijk bij Blauw Wit '34.
De RvC bestaat verder uit Jan Koster en Rudy Douma en zal in de nabije toekomst worden gecompleteerd door een nieuwe voorzitter.
http://cambuur.nl/nieuws/bert-hollander-treedt-toe-tot-raad-commissarissen/
Citaat van: Collingwood op april 20, 2018, 16:16:22
BERT HOLLANDER TREEDT TOE TOT RAAD VAN COMMISSARISSEN
Bert Hollander komt de Raad van Commissarissen van SC Cambuur per 1 mei versterken. De geboren Leeuwarder en oud-speler van de club zal de portefeuille 'voetbalzaken' gaan beheren.
Hollander is zeker geen onbekende in de Friese voetbalwereld. Hij was in het verleden onder meer actief als hoofdtrainer van ONS Sneek en FVC en is momenteel technisch eindverantwoordelijk bij Blauw Wit '34.
De RvC bestaat verder uit Jan Koster en Rudy Douma en zal in de nabije toekomst worden gecompleteerd door een nieuwe voorzitter.
http://cambuur.nl/nieuws/bert-hollander-treedt-toe-tot-raad-commissarissen/
Prima keuze lijkt mij. Benieuwd of we dan ook kibbeling op de tribune kunnen krijgen
Prima keuze! |:)
JOHAN SCHIKKER NIEUWE VOORZITTER RAAD VAN COMMISSARISSEN SC CAMBUUR
SC Cambuur heeft een nieuwe voorzitter van de Raad van Commissarissen. Johan Schikker zal per 1 juni van dit kalenderjaar de voorzittershamer ter hand nemen.
De in Harlingen geboren Schikker beschikt over veel bestuurlijke ervaring en is momenteel eigenaar en senior consultant van Schikker Consultancy. In deze hoedanigheid adviseert en ondersteunt hij bedrijven uit verschillende branches op bestuurlijk niveau. Daarnaast is hij nog betrokken als adviseur van de GP Groot groep in Heiloo.
In het verleden was Schikker onder meer actief als Adjunct-Directeur van Frisian Shipyard Welgelegen BV, als Algemeen Directeur van Thialf BV en maakte hij onderdeel uit van de holding directie van de GP Groot groep. Ook de voetballerij is hem niet vreemd, want liefst tien jaar lang was hij voorzitter van VV Harlingen.
Schikker is de opvolger van Ype Smid, die medio februari besloot om zijn portefeuille beschikbaar te stellen. De RvC van SC Cambuur bestaat verder uit Jan Koster, Rudy Douma en Bert Hollander.
http://cambuur.nl/nieuws/johan-schikker-nieuwe-voorzitter-raad-commissarissen-sc-cambuur/
Citaat van: Collingwood op april 26, 2018, 14:16:18
JOHAN SCHIKKER NIEUWE VOORZITTER RAAD VAN COMMISSARISSEN SC CAMBUUR
SC Cambuur heeft een nieuwe voorzitter van de Raad van Commissarissen. Johan Schikker zal per 1 juni van dit kalenderjaar de voorzittershamer ter hand nemen.
De in Harlingen geboren Schikker beschikt over veel bestuurlijke ervaring en is momenteel eigenaar en senior consultant van Schikker Consultancy. In deze hoedanigheid adviseert en ondersteunt hij bedrijven uit verschillende branches op bestuurlijk niveau. Daarnaast is hij nog betrokken als adviseur van de GP Groot groep in Heiloo.
In het verleden was Schikker onder meer actief als Adjunct-Directeur van Frisian Shipyard Welgelegen BV, als Algemeen Directeur van Thialf BV en maakte hij onderdeel uit van de holding directie van de GP Groot groep. Ook de voetballerij is hem niet vreemd, want liefst tien jaar lang was hij voorzitter van VV Harlingen.
Schikker is de opvolger van Ype Smid, die medio februari besloot om zijn portefeuille beschikbaar te stellen. De RvC van SC Cambuur bestaat verder uit Jan Koster, Rudy Douma en Bert Hollander.
http://cambuur.nl/nieuws/johan-schikker-nieuwe-voorzitter-raad-commissarissen-sc-cambuur/
Lijkt mij een prima CV, kan alleen zijn opleidingniveau niet zien op Linkedin. Maar een bak aan bestuurlijke ervaring en blijft over het algemeen lang ergens zitten
En wat heeft deze beste man met Cambuur?
idd een bak aan ervaring maar ook op voetbal gebied?? 10 jaar voorzitter van vv harlingen?
Waarom moeten jullie werkelijk bij elke nieuwe stap die Cambuur maakt vraagtekens zetten?
Citaat van: Galdiano op april 26, 2018, 15:26:31
En wat heeft deze beste man met Cambuur?
Het probleem van Ype was, dat hij teveel supporter was. Lijkt mij een goede ervaren man.
Citaat van: denistel op april 26, 2018, 16:12:19
idd een bak aan ervaring maar ook op voetbal gebied?? 10 jaar voorzitter van vv harlingen?
Hij heeft bestuurservaring. Dat is veel belangrijker. Ik denk dat het juist goed dat ze zo'n man aanstellen en niet eentje die zich constant met voetbalzaken gaat bemoeien. Dat is zijn taak namelijk niet.
Citaat van: Cor op april 27, 2018, 06:28:05
Waarom moeten jullie werkelijk bij elke nieuwe stap die Cambuur maakt vraagtekens zetten?
Helemaal geliek!
Deze man heeft schat aan bestuurlijk ervaring. Is ook gek van het spelletje getuige zijn voorzittersschap bij Harlingen.
Bovendien zou hij misschien ook wat nodige sponsoren binnen kunnen halen vanuit zijn netwerk.
Ype Smid was teveel supporter.
Maar iemand die echt niks heeft met Cambuur vind ik persoonlijk het anderste uiterste.
Ik lees in het LC dat hij uit het wereldje van Koster komt.
Het was de afgelopen tijd behoorlijk roerig onder leiding van Koster bij omroep abe.
En dan nu iemand uit dat netwerk van hem...
Ik ben sceptisch maar we gaan het meemaken.
daarin tegen wel genoeg ervaring op bestuurlijk vlak en als voorzitter Harlingen.
Citaat van: Cor op april 27, 2018, 06:28:05
Waarom moeten jullie werkelijk bij elke nieuwe stap die Cambuur maakt vraagtekens zetten?
jij moet het zelf weten. Ik lees nergens dat deze man überhaupt wel eens bij Cambuur kwam. Iemand met zo,n functie moet toch iets met ons club hebben. Verder geef ik hem het voordeel van de twijfel net als met foeke.
Citaat van: sunderland op april 27, 2018, 09:53:20
jij moet het zelf weten. Ik lees nergens dat deze man überhaupt wel eens bij Cambuur kwam. Iemand met zo,n functie moet toch iets met ons club hebben. Verder geef ik hem het voordeel van de twijfel net als met foeke.
Op dit soort posities is het soms beter dat je onbevooroordeeld binnen komt.
Iemand met zijn bestuurlijke kwaliteiten is nodig om de club naar een hoger niveau te brengen.
De man met voetbalkennis en die iets heeft met de club is aangetrokken als lid van de Raad van Bestuur, namelijk Bert Hollander.
Citaat van: Stanley op april 27, 2018, 08:05:10
Het probleem van Ype was, dat hij teveel supporter was. Lijkt mij een goede ervaren man.
Dat heb ik al vaker gehoord. Mijn vrienden/kennissenkring bij Cambuur is behoorlijk groot. Ik heb echter nog nooit iemand tegengekomen die Ype voor z'n voorzittersschap kon als supporter. Is het niet dat Ype te veel supporter is geworden? Dat het een heethoofd is, dat weten we, maar of dat nou perse met z'n emotionele supporters gevoelens kwam , of dat hij zo is... Ik weet het niet.
De nieuwe voorzitter , behoorlijk wat bestuurlijke ervaring, dat is prima. Zoals iemand aangaf, houdt hij van het spelletje wat ook prima is. Echter ben ik wel heel benieuwd of hij, en zo ja wat z'n band is met Cambuur. Helemaal geen band kan in de toekomst weer tegen je werken...
Succes, ik ben blij met een frisse (niet Zwolse) wind
Citaat van: sunderland op april 27, 2018, 09:53:20
jij moet het zelf weten. Ik lees nergens dat deze man überhaupt wel eens bij Cambuur kwam. Iemand met zo,n functie moet toch iets met ons club hebben. Verder geef ik hem het voordeel van de twijfel net als met foeke.
Al mooi dat ik het zelf mag weten ;) We hebben hier toch al heel mensen gehad die wel iets met de club hadden, maar ook dat heeft ons niet verder gebracht.
is ie oek oppe hoogte fan de slangenkuil in ut betaalde foebal
Citaat van: Ronnie tng op april 27, 2018, 12:04:02
Dat heb ik al vaker gehoord. Mijn vrienden/kennissenkring bij Cambuur is behoorlijk groot. Ik heb echter nog nooit iemand tegengekomen die Ype voor z'n voorzittersschap kon als supporter. Is het niet dat Ype te veel supporter is geworden? Dat het een heethoofd is, dat weten we, maar of dat nou perse met z'n emotionele supporters gevoelens kwam , of dat hij zo is... Ik weet het niet.
De nieuwe voorzitter , behoorlijk wat bestuurlijke ervaring, dat is prima. Zoals iemand aangaf, houdt hij van het spelletje wat ook prima is. Echter ben ik wel heel benieuwd of hij, en zo ja wat z'n band is met Cambuur. Helemaal geen band kan in de toekomst weer tegen je werken...
Succes, ik ben blij met een frisse (niet Zwolse) wind
ype was echt al lang supporter van Cambuur. Van jongs af aan
het is niet de man van de voetbal zaken maar je mutte wel weten wat er bij de club leeft toch en hoe
de club in elkaar steekt wat de emotie is enz.we zullen het zien.
Citaat van: denistel op april 27, 2018, 14:23:57
het is niet de man van de voetbal zaken maar je mutte wel weten wat er bij de club leeft toch en hoe
de club in elkaar steekt wat de emotie is enz.we zullen het zien.
Nee, je moet je dat snel eigen kunnen maken. Je moet gevoel hebben voor verhoudingen, je moet een verbinden zijn en je moet affiniteitnhebben met Cambuur. Maar zijn CV is prima. Dit is een zwaargewicht voor Cambuur.
ik bin oek een zwaargewicht bij cambuur :_schater
Citaat van: denistel op april 27, 2018, 16:20:44
ik bin oek een zwaargewicht bij cambuur :_schater
Ken foor dei wel us probleemkes geve met al die betonrot in de tribunes. :)
Citaat van: denistel op april 27, 2018, 16:20:44
ik bin oek een zwaargewicht bij cambuur :_schater
en met niels vlak bij dei helt noord zelfs een stukje over.
:proost
Citaat van: okkele op april 27, 2018, 22:57:55
en met niels vlak bij dei helt noord zelfs een stukje over.
:proost
En die lange darm is ook de lichtste niet
wij hevve dan oek een spring verbod :_schater
Ik heb dit al meerdere malen aangegeven er komen steeds meer mensen met kostuum bij onze club maar verdomme er moet meer mensen komen die het veld betreden om onze mooie geel/blauw te dragen op het veld moet het verdiend worden.
Nu komt Barto er ook nog bij deze man zal zijn salaris ook wel moeten hebben.
Sportief al het 4de seizoen op rij dat desastreus begint. En elk jaar wordt de trainer er maar weer uitgeflikkerd. Behalve dit jaar, maar dat zullen ze ook wel laten. Wanneer wordt er bovenin eens ingegrepen? En wordt het niet eens tijd voor een brandbrief van de supp. vereniging?
Prachtig natuurlijk een nieuw stadion straks maar ik merk om mij heen dat de stemming er zo langzamerhand een is geworden van: wat moet een sportief niets presterende club nu met een nieuw stadion?
deze selectie speelt ook echt niet in het nieuwe stadion hoor!
deze dames mogen de tussenjaren opvullen,dat snap je nu toch wel?
Cambuur-directeuren over geld, het oude en het nieuwe stadion: 'Zonder nieuw stadion houdt het op voor de club'
Cambuur wil de begroting komend jaar fors verhogen. Op die manier wil de directie de club naar een hoger niveau brengen richting 2021 als het nieuwe stadion klaar is.
'Waar willen jullie de foto maken?" De directeuren Ard de Graaf en Gerald van den Belt hebben hun jas aangetrokken en lopen langs de kleedkamers richting het veld. ,,Een foto waardoor je kan zien hoe verouderd het stadion is? Zo'n plek ken ik niet, ik zit altijd op de vipplaatsen", grapt Van den Belt.
Het oude stadion van Cambuur: volgens de beleidsbepalers bij de club heeft Cambuur er geen toekomst meer. En ook de gemeente Leeuwarden is er al jaren van overtuigd dat een stadion in een woonwijk eigenlijk niet meer kan – maar dan vanwege veiligheidsrisico's.
,,Natuurlijk heeft dit stadion zijn charme, maar niet als je de weg omhoog wilt inslaan", verduidelijkt Ard de Graaf. Via de zuidtribune gaat het achterlangs naar 'oost', de lage tribune langs de lange kant van het veld. 'Leeuwarden de gekste', staat er op een spandoek in de hoek waar de jongste supporters hun plek hebben.
Bij het uitvak trekken de directeuren hun jassen uit. Voor de foto. ,,Zonder nieuw stadion houdt het op termijn op voor deze club", stelt Van den Belt. ,,Opknappen heeft geen zin, daar valt geen extra geld mee te verdienen, geld dat nodig is om onze ambities waar te maken. Met dit stadion en de huidige mogelijkheden kom je uiteindelijk onderin de eerste divisie terecht. Als het stadion straks klaar is, kunnen we werken met een begroting waarbij we op eredivisieniveau zitten."
Via 'Noord' gaat het terug naar de hoofdtribune, waaronder de kantoren, receptie en kleedkamers van de club zitten. ,,Het enige wat je zou kunnen doen, is een nieuwe hoofdtribune bouwen. Dan kun je het zo doen dat je sponsoren en bezoekers meer te bieden hebt, maar dat is niet op te brengen. Het brengt namelijk geen extra commerciële ruimte met zich mee, je kan geen extra opbrengst halen uit de verhuur van vierkante meters winkelruimte. Er zitten namelijk al winkels. Dus voor commerciële partijen is het niet interessant om daarin te investeren, verduidelijk Ard de Graaf.
In het kleine kantoor van beide directeuren hangt een plattegrond van het nieuwe stadion. ,,Hier is de nieuwe noord-tribune. Daar komt een groot supportershome. En hier, aan de zuidkant waar de Friese Poort intrekt, kunnen supporters ook terecht voor, tijdens en na de wedstrijd", geeft De Graaf aan.
,,Echt, dit stadion heeft charme. Maar we hebben de fans te weinig faciliteiten te bieden. Straks kun je vlak voor de wedstrijd begint de tribune op. Tot die tijd kun je rustig je koffie drinken, een beetje praten met andere fans en hoef je niet in de koude te wachten tot het begint", vult Van der Belt aan. ,,Nu kun je met name op Oost niets anders doen dan wachten op het beginsignaal."
,,Voor de wedstrijd tegen FC Twente hebben we een arrangement voor zo'n zestig mensen. Eigenlijk zouden we dan de spelers moeten vragen om een half uurtje later te komen omdat we nu gewoon de ruimte missen om die groep goed te kunnen ontvangen", zegt De Graaf lachend. ,,En dat kan natuurlijk niet. Sterker nog, we hadden wel drie groepen voor de wedstrijd tegen Twente kunnen ontvangen, zo groot is de belangstelling."
Al jaren is de club bezig met 'het nieuwe stadion'. In het voorjaar van 2017 was het dan eindelijk zover: de plannen voor de nieuwbouw bij het WTC werden gepresenteerd, er was een sluitend businessplan: niets leek de bouw van het nieuwe onderkomen in de weg te staan. Leek.
Bommetjes onder nieuwe stadion
Afgelopen voorjaar dreigde het voor het eerst mis te gaan. De komst van een Bauhaus bouwmarkt vlakbij het WTC-terrein legde een bom onder de plannen. Jan Anker van het WTC dreigde niet meer mee te werken, en zonder zijn steun zijn de plannen niet haalbaar. Nadat deze hobbel was overwonnen, kwamen de plannen vlak voor de zomervakantie weer in de gevarenzone. ROC Friese Poort twijfelde openlijk over de verhuizing naar het nieuwe stadion. En ook hier gold: zonder de Friese Poort was het plan niet te realiseren. ,,Je ziet het niet altijd aankomen", zegt Van den Belt.
Maar net als bij de 'Bauhaus-crisis', werd ook hier weer een oplossing gevonden. Dacht iedereen. Totdat vlak voor de herfstvakantie de Friese Poort zich 'definitief' terugtrok. De directie van het ROC beschuldigde de gemeente van het niet nakomen van afspraken, de gemeente ontkende dat die afspraken er waren. ,,Deze crisis was wel de grootste. Vooral ook omdat hier gevoelens een rol gingen spelen. Ons gaf het een gevoel van onmacht", stelt Van den Belt.
Voordat de eerste paal voor het stadion de grond in kan, moeten de komende maanden nog enkele hobbels worden genomen. De gemeenteraad van Leeuwarden moet haar goedkeuring geven aan onder meer het stedenbouwkundig ontwerp en het nieuwe bestemmingsplan. En ook de provincie zal haar medewerking moeten verlenen en een besluit nemen over een bijdrage van bijna vijf miljoen euro aan de gebiedsontwikkeling bij het WTC. ,,Je voelt de energie toenemen nu. We hebben alle vertrouwen in dit proces", zegt Ard de Graaf, die erkent dat de crises de nodige buikpijn hebben opgeleverd.
Maar is dat vertrouwen wel terecht? In de crisis rondom de Bauhaus speelde wethouder Henk Deinum in eerste instantie geen open kaart. Hij verzweeg maandenlangdat hij op de hoogte was van de bedreiging die de Bauhaus opleverde. Rond de herfst, ten tijde van de tweede 'Friese Poort-crisis', stonden gemeente- en schoolbestuur zelfs recht tegenover elkaar.
,,Dat heeft ook met de belangen te maken. Iedereen heeft een belang bij het nieuwe stadion en de herontwikkeling bij het WTC. De club, de stad, de provincie. Maar ook de ontwikkelingen op de plek waar we nu nog zitten", zegt Gerald van den Belt.
Begroting moet omhoog
Het vertrouwen bij de club is in ieder geval groot genoeg om de komende maanden op zoek te gaan naar geld om de begroting te verhogen. Op dit moment heeft Cambuur een begroting van vijf miljoen euro. Kijkend naar alle clubs in de eerste divisie, bezet de club daarmee de achtste of negende plek als het gaat om de financiële mogelijkheden.
,,We gaan in het nieuwe jaar op zoek naar extra financiën om de periode tot 2021 te overbruggen", stelt De Graaf. ,,We willen de organisatie en de spelersgroep minimaal op dit niveau houden, het liefst nog versterken."
Van den Belt en De Graaf hopen vier tot vijf ton per jaar extra aan sponsorinkomsten te genereren. ,,We zullen daarvoor bij partijen aankloppen die ook een belang hebben bij de ontwikkelingen in het WTC-gebied."
Met het extra geld dat de club uit de markt hoopt te halen, heeft Cambuur ongeveer de vierde of vijfde begroting van de eerste divisie. ,,Het is ontzettend belangrijk dat we op een goed niveau zitten op het moment dat we in het nieuwe stadion gaan spelen. We willen winnend het nieuwe stadion in, niet als hekkensluiter in de eerste divisie."
https://www.lc.nl/friesland/Cambuur-directeuren-over-geld-het-oude-en-het-nieuwe-stadion-Zonder-nieuw-stadion-houdt-het-op-voor-de-club-23950550.html
Citaat van: okkele op december 15, 2018, 17:04:03
deze selectie speelt ook echt niet in het nieuwe stadion hoor!
deze dames mogen de tussenjaren opvullen,dat snap je nu toch wel?
Dat kunnen we allemaal wel snappen Okkele, maar het gebrek aan financiele middelen geeft geen mogelijkheden om in het nieuwe stadion met aanzienlijk betere spelers te gaan spelen.
Alleen Mous kan de kas nog wat vullen, maar dat gaat op aan de enorme overhead.
als ze hier voor kiezen prima maar speel dan in ieder geval hartvermarmend
en leuk voetval.
Mooi verhaal. Maar in plaats van extra geld op te halen zouden ze het geld eens goed moeten besteden. Tijd voor zelfreflectie heren van het bestuur.
,,We gaan in het nieuwe jaar op zoek naar extra financiën om de periode tot 2021 te overbruggen", stelt De Graaf. ,,We willen de organisatie en de spelersgroep minimaal op dit niveau houden, het liefst nog versterken."
Dat vind ik toch wel een rare opmerking. De spelersgroep minimaal op dit (dus het huidige) niveau houden? Een selectie waarmee je op dit moment 12e staat, die scorend vermogen mist en spelers op het middenveld die het verschil maken? En 'het liefst nog versterken'? Dat lijkt me toch wel noodzakelijk als je de doelstelling (play-offs) wilt halen.
Citaat van: De Gast op december 16, 2018, 11:10:42
Mooi verhaal. Maar in plaats van extra geld op te halen zouden ze het geld eens goed moeten besteden. Tijd voor zelfreflectie heren van het bestuur.
Ik denk dat zelfreflectie er wel is bij bijv vd Belt.
Laat ik voorop stellen dat ik het aanstellen van vd Vegt, Maas en Foeke nooit hebt gegrepen.
Daar is uiteindelijk een bestuur verantwoordelijke voor.
Maar vd Belt, de Graaf en Ype Smid verdienen op zich een standbeeld wanneer het nieuwe stadion er daadwerkelijk komt/staat. Weglopen bij alle hobbels en teleurstellingen in het hele proces was veel makkelijker geweest. En ja, ik begreep destijds de stap van vd Belt wel, hij had iets moois neergezet hier. In hem heb ik nog steeds 100% vertrouwen.
Kundig bestuur is ook op het juiste moment ingrijpen. Alleen zal drie trainers ontslaan in drie jaar zelf ook een blijk van onkundig bestuur zijn.
Citaat van: De Gast op februari 16, 2019, 08:16:31
Kundig bestuur is ook op het juiste moment ingrijpen. Alleen zal drie trainers ontslaan in drie jaar zelf ook een blijk van onkundig bestuur zijn.
Ik verwacht dat de wegen aan het eind van dit seizoen zullen scheiden.
Hake gaat zijn eigen weg en kost Cambuur geen afkoopsom.
Toch ben ik van mening dat Hake het echt wel kan met een betere selectie, er zit totaal geen balans in het team en de verantwoordelijke blijft lekker zitten. (Foeke)
Sandor vd Heide terug halen als assistent. (deze tacticus, heeft reeds bewezen en goede assistent te zijn) en is een jongen van de club!!
Citaat van: PePe op februari 16, 2019, 12:32:50
Sandor vd Heide terug halen als assistent. (deze tacticus, heeft reeds bewezen en goede assistent te zijn) en is een jongen van de club!!
Sandor vertrekt echt niet zonder Henk, deze mannen hebben het reuze naar hun zin bij de Graafschap.
Citaat van: Vlampiep op februari 16, 2019, 13:29:51
Sandor vertrekt echt niet zonder Henk, deze mannen hebben het reuze naar hun zin bij de Graafschap.
oja. Hij moet gewoon hoofdtrainer worden hier. Hij zal direct komen
En we missen Ype! Die zei tenminste eens iets.Tis nu zo sloeg allemaal.
En wat voegt die duurbetaalde Ard toe??
Bestuur, nu ingrijpen: Booy en Hake onmiddellijk vertrekken!!
Citaat van: PePe op februari 22, 2019, 22:26:01
Bestuur, nu ingrijpen: Booy en Hake onmiddellijk vertrekken!!
nee nee,mag van sommige hier niet hé..ik vind het al tijden van ook,maar zijn er hier een paar Foeke en hake fan! 8P
In dit stadium van het seizoen is het onverstandig om de boel nog om te gooien. Stel maar een concreet doel : Alsnog play offs anders allemaal behalve vd B. de laan uit !
Citaat van: Collingwood op april 26, 2018, 14:16:18
JOHAN SCHIKKER NIEUWE VOORZITTER RAAD VAN COMMISSARISSEN SC CAMBUUR
SC Cambuur heeft een nieuwe voorzitter van de Raad van Commissarissen. Johan Schikker zal per 1 juni van dit kalenderjaar de voorzittershamer ter hand nemen.
De in Harlingen geboren Schikker beschikt over veel bestuurlijke ervaring en is momenteel eigenaar en senior consultant van Schikker Consultancy. In deze hoedanigheid adviseert en ondersteunt hij bedrijven uit verschillende branches op bestuurlijk niveau. Daarnaast is hij nog betrokken als adviseur van de GP Groot groep in Heiloo.
In het verleden was Schikker onder meer actief als Adjunct-Directeur van Frisian Shipyard Welgelegen BV, als Algemeen Directeur van Thialf BV en maakte hij onderdeel uit van de holding directie van de GP Groot groep. Ook de voetballerij is hem niet vreemd, want liefst tien jaar lang was hij voorzitter van VV Harlingen.
Schikker is de opvolger van Ype Smid, die medio februari besloot om zijn portefeuille beschikbaar te stellen. De RvC van SC Cambuur bestaat verder uit Jan Koster, Rudy Douma en Bert Hollander.
http://cambuur.nl/nieuws/johan-schikker-nieuwe-voorzitter-raad-commissarissen-sc-cambuur/
Even moeten zoeken maar dit was 'm dus. De onzichtbare voorzitter. Tijd om je club weer op de rails te zetten!
Citaat van: De Gast op februari 23, 2019, 09:04:28
Even moeten zoeken maar dit was 'm dus. De onzichtbare voorzitter. Tijd om je club weer op de rails te zetten!
Wel mooi dat je een eigen bedrijf hebt en jezelf 'senior' consultant noemt
Resultaten op het veld langer dan 6 maanden slecht.
Publieke belangstelling loopt terug.
Onvrede onder spelers en publiek
Een enorme exercitie voor de boeg ivm nieuwe accomodatie.
Communicatie onvoldoende.
Wij willen Henk en Sandor terug.
Wij willen Henk en Sandor terug.
Wij willen Henk en Sandor terug.
Wij willen Henk en Sandor terug.
Citaat van: PePe op maart 06, 2019, 16:06:16
Wij willen Henk en Sandor terug.
Wij willen Henk en Sandor terug.
Wij willen Henk en Sandor terug.
Wij willen Henk en Sandor terug.
Citaat van: PePe op maart 06, 2019, 16:06:16
Wij willen Henk en Sandor terug.
Wij willen Henk en Sandor terug.
Wij willen Henk en Sandor terug.
Wij willen Henk en Sandor terug.
Citaat van: PePe op maart 06, 2019, 16:06:16
Wij willen Henk en Sandor terug.
Wij willen Henk en Sandor terug.
Wij willen Henk en Sandor terug.
Wij willen Henk en Sandor terug.
Citaat van: PePe op maart 06, 2019, 16:06:16
Wij willen Henk en Sandor terug.
Wij willen Henk en Sandor terug.
Wij willen Henk en Sandor terug.
Wij willen Henk en Sandor terug.
Citaat van: PePe op maart 06, 2019, 16:06:16
Wij willen Henk en Sandor terug.
Wij willen Henk en Sandor terug.
Wij willen Henk en Sandor terug.
Wij willen Henk en Sandor terug.
Citaat van: PePe op maart 06, 2019, 16:06:16
Wij willen Henk en Sandor terug.
Wij willen Henk en Sandor terug.
Wij willen Henk en Sandor terug.
Wij willen Henk en Sandor terug.
|:) :thumbsup
NIEUWS | Door een onoverbrugbaar verschil van inzicht hebben 3 leden van de Raad van Commissarissen besloten hun lidmaatschap per direct te beëindigen.
➡️ Hier meer: https://bit.ly/2Idtk3v https://twitter.com/SCCambuurLwd/status/1138900416199049216/photo/1
Benieuwd om wat voor verschil van inzicht het gaat.
Die voorzitter heeft er maar een jaar gezeten.....en nou al weg.
Nou deze man is de club niet waard.
Lekker nieuws dit van de LC! Lijkt wel of ze het lekker vinden dat ze weer "ellende" bij SCC kunnen melden!
Staat ook op omrop abe hoor die is meestal wel positief over scc
Dit lijkt mij een zeer ernstig bericht. De raad van commissarissen is er om het beleid van de club te bewaken en te zorgen dat de directie de afgesproken koers vaart. Als zij aftreden is er iets fundamenteels aan de hand.
Een enorm kort bericht van Cambuur, maar twee dingen vakken mij op en maak ik mij zorgen over. Ten eerste is het per direct. Dit is echt niet gebruikelijk, en kan ook betekenen dat er iets gebeurd waar de RvC niet verantwoordelijk voor wil of kan zijn. Ten tweede zijn het er drie die opstappen en zit Jan Koster hier bij. Als er drie opstappen ligt het dus niet aan een persoonlijke relatie die niet lekker loopt. Dit gaat over een conflict waar de RvC zich verantwoordlijk voelt, dus niet over dagelijkse gang van zaken en Jan Koster is al zo lang bij Cambuur betrokken dat ik mij zorgen maak als hij opstapt.
Ik hoop echt dat er geen lijken uit de kast gaan vallen, maar ik houd mijn hart vast!
Citaat van: V-man op juni 12, 2019, 23:02:18
Lekker nieuws dit van de LC! Lijkt wel of ze het lekker vinden dat ze weer "ellende" bij SCC kunnen melden!
Eh, Cambuur meldt het zelf hoor.
Ok vloog teveel in de emotie! Zonder alle media 3x te checken...slordig
Citaat van: V-man op juni 12, 2019, 23:14:48
Ok vloog teveel in de emotie! Zonder alle media 3x te checken...slordig
Geen probleem natuurlijk, overkomt de beste. :proost
Klinkt niet goed!
Hoop niet dat stadion op losse schroeven staat of lijken uit de kast zijn gevallen.
Citaat van: Collingwood op juni 12, 2019, 23:09:31
Eh, Cambuur meldt het zelf hoor.
Toch blaast de LC het wel lekker op, zij noemen het gelijk 'crisis bij Cambuur' :
Crisis bij Cambuur: drie leden raad van commissarissen stappen opVoorzitter Johan Schikker stapt op bij Cambuur. Ook Jan Koster en Rudy Douma, beiden lid van de raad van commissarissen stappen op.
Aanleiding voor het opstappen van drie van de vier leden van de raad van commissarissen is een 'verschil van inzicht' tussen de directie en de RvC. Het verschil gaat over de wijze van besturen, maar wat het precies inhoudt, is onduidelijk. In een persverklaring wordt gesteld dat het verschil van inzicht 'onoverbrugbaar' is.
Het opstappen van de drie gaat per direct in, al zal Jan Koster de komende maanden de lopende zaken overdragen. Het vierde lid van de raad, Bert Hollander blijft in functie.
Gerrit Krol van het Stichtingsbestuur zal de komende tijd zitting nemen in de raad van commissarisen. Jan Schikker is ruim een jaar lang voorzitter geweest bij Cambuur. Hij volgde Ype Smid op.
Ongelukkig moment
Het uiteenvallen van de raad van commissarissen bij Cambuur komt op een ongelukkig moment. Dinsdag praat het college van b en w van Leeuwarden over de meer dan twintig bezwaren die zijn ingebracht tegen het stadionplan bij het WTC. De gemeenteraad moet vervolgens op 10 juli het bestemmings- en inrichtingsplan voor het WTC gebied vast stellen zodat er in de loop van volgend jaar begonnen kan worden met de voorbereidingen van de bouw.
Dat er juist nu een bestuurlijke crisis is bij de club, hoeft niet direct een bezwaar te zijn maar maakt het proces ook zeker niet makkelijker.
De directie van Cambuur was woensdagavond niet bereikbaar voor een reactie. Dat gold eveneens voor de afgetreden commissarissen.
Als bijna de voltallige RvC opstapt vind ik de term 'crisis' niet echt overdreven, eerlijk gezegd. Ik hoop dat Cambuur nog met een uitgebreidere reactie komt, vind dit echt wel zorgwekkend.
Als dit geen crisis is, dan kunnen zij het woord beter afschaffen. Er zal toch geen connectie zijn met de vergadering van dinsdag?
Puur speculeren natuurlijk
Dat denk ik niet.. bezwaren is niet direct een domein voor RVC. Daar kunnen ze niet zoveel invloed op uitoefenen. Ik vrees eerder iets met exploitatiemodel nieuw stadion. Zie Provincie met aanvullende zaken mbt retail..
"een 'verschil van inzicht' tussen de directie en de RvC"
Als dit klopt, lijkt/is het niet stadion-gerelateerd, toch?
Hopelijk geen lijken in de kast ;(
Al met al is dit een zeer treurige mededeling en hoop dat ze gauw met
de waarheid komen. Dit is echt weer des Cambuurs. Telkens als je denkt
dat het de goede kant op gaat krijg je weer een dreun voor de kop.
Het leven van een Cambuursupporter gaat nooit over rozen.
BAH!!!
Zou wel breekpunt kunnen zijn...is strategisch vraagstuk/ middenlange termijn. Of ander twistpunt de begroting naar het nieuwe stadion toe.. gesteld Vd Belt c.s. sturen aan op iets ruimer jasje met een ingecalculleerd begrotingstekort om in goede vibe te verhuizen.. lees (te) dure spelers, waarbij RVC geen verantwoordelijkheid voor wil dragen.
Hier zat ik ook meteen aan te denken heer kunkel. Niet verantwoordelijkheid willen dragen voor te grote financiële risico's.
Ik snap het ook wel.. we hebben al een langdurige ' oorlogswinter' achter de rug, waarbij over ieder nootje dient te worden gediscussieerd. Het buffet wordt nu ruimer aangekleed en un de transitie ook noodzakelijk denk ik.
Ik geloof niet dat het stadion in geding is.
Cambuur neemt meer risico's met het aantrekken van spelers met het oog op het nieuwe stadion.
Deze drie willen deze weg niet inslaan en hier niet voor verantwoordelijk zijn.
Mijn gevoel zegt dat het gaat inderdaad gaat om verschil in inzicht in de financiële risico's die de club bereid is te nemen.
Aan het eind van vorig seizoen zijn we op een keerpunt beland. We hebben de schuld teruggebracht in een tempo dat vertrouwen geeft het negatieve vermogen volledig weggewerkt kan worden. Aan de andere kant is het sportieve verval hard gegaan. Degradatie was onvermijdbaar door gedwongen verkoop van spelers onder de vraagprijs. Een seizoen als vorig jaar was eigenlijk onacceptabel, supporters konden ook moeilijk enthousiast worden van dit team of het spel.
Daarbij lijkt het stadion zo goed als zeker, dus daar hoeft niet meer met 2 scenario's gerekend te worden zoals de afgelopen seizoenen het geval was. (En het andere "wat als"-scenario promotie is eerlijk gezegd ook te ver weg).
Dus de keuze is doorgaan met het beleid zoals het was totdat we geen negatief vermogen meer hebben of langzaam weer te beginnen te investeren met (iets) hogere risico's door dat we nog een paar ton schuld hebben openstaan.
Ik denk dat keuze om langzaam weer meer geld in de spelersgroep te steken wel de juiste is. Je kunt zeggen dat je niet op incidentele inkomsten uit transfers mag gokken, maar dat is wel de grootste bijdrage aan het aflossen van de schuld geweest. Als er de komende 2 jaar weer niets gepresteerd wordt, dan loop je risico binding met het publiek (+sponsors) te verliezen en dat is net zo gevaarlijk als een stukje schuld, naar mijn mening.
Helemaal mee eens! Gewogen keuzes maken, maar wel in iets hogere versnelling..
Citaat van: Bankzitter op juni 13, 2019, 07:24:21
Ik denk dat keuze om langzaam weer meer geld in de spelersgroep te steken wel de juiste is. Je kunt zeggen dat je niet op incidentele inkomsten uit transfers mag gokken, maar dat is wel de grootste bijdrage aan het aflossen van de schuld geweest. Als er de komende 2 jaar weer niets gepresteerd wordt, dan loop je risico binding met het publiek (+sponsors) te verliezen en dat is net zo gevaarlijk als een stukje schuld, naar mijn mening.
En het is een heel belangrijke reden geweest dat wij uberhaut in de schulden zijn gekomen. Daarnaast is er geen garantie voor betere resultaten als je meer geld uit geeft. Wij werden kampioen in een periode juist na het grote uitgeven. En het gokken op transfergeld heeft al zo veel clubs in problemen gebracht, dit lijkt mij erg onverstandig.
Het is natuurlijk puur speculeren dat de leden van de RvC zijn opgestapt om dit financiële beleid, maar dit zie ik na aanleiding van de financiele cijfers van vorig jaar:
Citaat van: Lore op januari 21, 2019, 18:17:23
Dit is voor het eerst in jaren dat ik niet zo positief ben over de cijfers. Meer uitgegeven dan er binnen kwam, terwijl de selectie echt niet goed was. Daarnaast zeggen ze dat ze voor dit jaar 'een nullijn' na streven en dat dat gezien de cijfers ' best reeel' kan zijn. Wij zijn halverwege het jaar. Het aantal toeschouwers is redelijk stabiel, de spsonsorinkkmsten bekend evenals de tv gelden. Maar voorspelling is dat dit seizoen voor het eerst verlies gaat zijn.
Cambuur kent een gebroken boekjaar, dus heeft de club al enig inzicht in de cijfers van afgelopen seizoen (alhoewel nog niet formeel). Zou het kunnen zijn dat die cijfers inderdaad tegen vallen en er een duidelijk verlies te melden is. Dat zou reden kunnen zijn voor de RvC om op de rem te trappen, immers het negatieve eigen vermogen. De club heeft sportieve ambities en wil hier niet in mee.
In dat geval blijf ik op lijn van de RvC zitten. Als je gaat verhuizen ga je niet eerst schulden maken. Wie van de twee gelijk krijg weten wij pas over enige tijd. Komen er transfer inkomsten dan zal iedereen het bestuur toe juichen. Komen er schulden dan kunnen wij amper geld uitgeven in een nieuwe stadion. Wat zou dat betekenen voor onze club? Dan is een scenario als Fortuna Sittard niet ondenkbaar na oplevering van het stadion.
Mijn conclusie je kan niet gokken met de club, en zeker Cambuur zou moeten hebben geleerd van het verleden.
Voorlopig blijft het speculeren
Zou wel een goede zaak zijn dat Cambuur snel met openheid van zaken komt.
Snel de onrust wegnemen.
Eens met Lore hoor, dit is nog niet het moment om te gaan gokken met euro's. Immers, het is gokken met geld dat niet van de club is. Op het moment dat je zelf geld hebt kun je er mee doen wat je wil.
Niet zo ongeduldig zijn.
De vraag is...
Is het vanwege het financiële gedeelte ?
Of speelt er iets met het stadion?
Citaat van: speculeter op juni 13, 2019, 09:10:18
De vraag is...
Is het vanwege het financiële gedeelte ?
Of speelt er iets met het stadion?
Dat is inderdaad überhaupt nog gissen
Citaat van: papier op juni 13, 2019, 09:28:16
Dat is inderdaad überhaupt nog gissen
En zou het echt ernstig zijn zou Hollander ook opstappen en Koster niet de komende maanden aanblijven om zaken te regelen,denk ik dan..
Ms is Hollander het niet eens met de andere drie?
Het is inderdaad gissen maar na afgelopen deizoen snap ik dat er een discussie kan zijn gevoerd over hoe nu verder.
Citaat van: Grijskijkert op juni 13, 2019, 09:46:46
En zou het echt ernstig zijn zou Hollander ook opstappen en Koster niet de komende maanden aanblijven om zaken te regelen,denk ik dan..
Ik ben blij dat Hollander wel blijft zitten :thumbsup
Een duidelijke toelichting vanuit de club is wel wenselijk in deze. Nu is het vooral gissen (waar niemand op zit te wachten).
Ik heb ook een onoverbrugbaar verschil van inzicht met Foeke :_schater
Citaat van: poelie-lwd op juni 13, 2019, 11:03:53
Ik heb ook een onoverbrugbaar verschil van inzicht met Foeke :_schater
Dan moet jij maar niet in de raad van commissarissen
Als het opspeelt vlak voor een relatief grote transfer dan gaat het om de keus tussen aflossing van schulden en een deel dooronvestering in de spelersgroep. Er is ongetwijfeld de belofte gedaan aan de gemeente om af te lossen. Echter een topklassering en promotie is bedrijfsmatig veel verstandiger. En dat doen de mensen in het veld en daarom heen.
Opengooien anders gaat de boel naar de kloten !
Citaat van: veteraan op juni 13, 2019, 12:04:22
Als het opspeelt vlak voor een relatief grote transfer dan gaat het om de keus tussen aflossing van schulden en een deel dooronvestering in de spelersgroep. Er is ongetwijfeld de belofte gedaan aan de gemeente om af te lossen. Echter een topklassering en promotie is bedrijfsmatig veel verstandiger. En dat doen de mensen in het veld en daarom heen.
Opengooien anders gaat de boel naar de kloten !
Topklassering kun je niet garanderen met een topteam. Laat staan een goede speler.
Ard de graaf is duidelijk.
Verschil van inzicht en daar laten we het bij.
Er worden verder geen dingen uitgelegd
Hier moeten we het mee doen.
Citaat van: veteraan op juni 13, 2019, 12:13:24
geen bericht is slecht bericht.
Curatele ?
Werk je toevallig bij het LC?
Citaat van: veteraan op juni 13, 2019, 12:04:22
Als het opspeelt vlak voor een relatief grote transfer dan gaat het om de keus tussen aflossing van schulden en een deel dooronvestering in de spelersgroep. Er is ongetwijfeld de belofte gedaan aan de gemeente om af te lossen. Echter een topklassering en promotie is bedrijfsmatig veel verstandiger. En dat doen de mensen in het veld en daarom heen.
Opengooien anders gaat de boel naar de kloten !
Het lijkt mij niet dat het gaat om het (gedeeltelijk) investeren van de transferinkomsten van één speler. Dat is niet fundamenteel genoeg voor zo'n radicaal besluit.
Wat een gezeik...is gewoon klaar zo ..en door
Nee, ik heb geen enkel belang.
Maar ik ken de club vanaf de oprichting en ben erg kwaad dat in het zicht van een zeer belangrijke ontwikkeling, stadion en een aansprekende TS, er een bestuurlijk onvermogen is om de club hier doorheen te loodsen !
Citaat van: Grijskijkert op juni 13, 2019, 09:46:46
En zou het echt ernstig zijn zou Hollander ook opstappen en Koster niet de komende maanden aanblijven om zaken te regelen,denk ik dan..
Het zou bijna getuigen van onbehoorlijk bestuur als de gehele raad ineens opstapt zonder overdracht.
Dat Hollander blijft zitten zegt mij niet zo veel. Iedereen die ervaring heeft met het controleren van het beleid van de directie is ineens weg. Dit lijkt mij zeer ongewenst.
Citaat van: Jandehulk op juni 13, 2019, 12:25:11
Wat een gezeik...is gewoon klaar zo ..en door
Dan onderschat je het belang van een controlerend orgaan én wat het eigenlijke signaal is dat die massaal opstapt.
Citaat van: Lore op juni 13, 2019, 12:30:52
Dan onderschat je het belang van een controlerend orgaan én wat het eigenlijke signaal is dat die massaal opstapt.
Man o man, heb je de Graaf gehoord? En dat massaal is een leuke krachtterm..weet niet wat je ermee wil bereiken.. Koster,Hollander en Krol zijn het controlerend orgaan en er zal vast komende tijd wat naar buiten komen, maar het bedrijfsleven is totaal andere wereld dan de voetbalwereld en misschien botst dat wel...
Citaat van: Grijskijkert op juni 13, 2019, 12:39:34
Man o man, heb je de Graaf gehoord? En dat massaal is een leuke krachtterm..weet niet wat je ermee wil bereiken.. Koster,Hollander en Krol zijn het controlerend orgaan en er zal vast komende tijd wat naar buiten komen, maar het bedrijfsleven is totaal andere wereld dan de voetbalwereld en misschien botst dat wel...
Geen idee wat dit voor je toevoegt, maar goed ik zal het maar negeren.
Wat is jouw mening over het opstappen dan? Geen probleem? Er zijn zeker verschillen tussen het bedrijfsleven en voetbal, maar een totaal andere wereld is het ook weer niet. De RvC heeft dezelfde verantwoordelijkheden en moet het beleid controleren.
We leven niet meer in een tijd dat men met 'met overoverbrugbare tegenstellingen' uit elkaar kan gaan. In 2019 vertel je wat er aan de hand is en wat je daaraan denkt te doen !
Anders schiet het alle kanten op !
Dit is geen OF
Citaat van: Lore op juni 13, 2019, 12:48:34
Geen idee wat dit voor je toevoegt, maar goed ik zal het maar negeren.
Wat is jouw mening over het opstappen dan? Geen probleem? Er zijn zeker verschillen tussen het bedrijfsleven en voetbal, maar een totaal andere wereld is het ook weer niet. De RvC heeft dezelfde verantwoordelijkheden en moet het beleid controleren.
De Graaf heeft voor de camera wat gezegd..(kijk even) En dat opstappen is nooit goed, maar het is zo en we moeten verder,wat ook prima kan volgens de Graaf.
Voetbalwereld is wel een andere wereld, dit heeft het verleden wel bewezen bij veel clubs , en dat je regelmatig hoort dat bestuurders uit het bedrijfsleven de voetbalwereld zwaar onderschat hebben en snel weer vertrekken.. Maar wat het mij het meeste stoort hier we weten niks maar er word van alles geroepen zonder enige onderbouwing.
Citaat van: veteraan op juni 13, 2019, 12:54:31
We leven niet meer in een tijd dat men met 'met overoverbrugbare tegenstellingen' uit elkaar kan gaan. In 2019 vertel je wat er aan de hand is en wat je daaraan denkt te doen !
Anders schiet het alle kanten op !
Dit is geen OF
Vooral bij oude wijven die alles willen/moeten weten :_schater
Er is niets vreemds aan tegengestelde inzichten.
Maar aan een gesloten deuren cultuur gaat een publieke zaak ten onder !
Heeft niets met oude wijven te maken.
Dit kan op redelijk korte termijn toch allemaal mee gaan vallen?
Er blijft 1 RVC-lid achter, de persoon met voetbal-knowhow en waarschijnlijk de persoon die de zaken vanuit dat oogpunt aan- & beschouwt. Denk echt dat vertrekkende RVC-leden een veilig beleid nastreven: weinig tot niet investeren en verkopen wanneer je verkopen kunt om negatief eigen vermogen z.s.m. weg te werken. Situatie Mous kan dus zelfs meespelen in dit hele verhaal.
Als directie een ander pad wenst te bewandelen (sportieve ambitities en dus (met beleid) noodzakelijke investeringen en niet alles zomaar verkopen) & het Stichtingsbestuur nieuwe RVC-leden aandraagt die dit beleid goedkeuren en willen en kunnen controleren, gaan we op dat pad verder. En dat pad is uit supportersoogpunt een aantrekkelijker pad dan het pad van hand op de knip. Vertrouwen houden. |:)
En su ist :proost
De afspraak om te zwijgen is zeer kortzichtig !
Een persverklaring in aanwezigheid van betrokkenen met de mededeling dat er over 2 weken een plan ligt tot aan de ingebruikname van het stadion.Dat er ingezet wordt op talenten, dat daarom de TS ook is uitgebreid. Dat de weg omhoog in stappen gaat en dat de directie het volmacht en volle vertrouwen heeft is genoeg.
Dit publiek accepteert heel veel !
Maar houdt er niet van om niet serieus te worden genomen
(zie stadionperikelen)
Citaat van: Jandehulk op juni 13, 2019, 12:25:11
Wat een gezeik...is gewoon klaar zo ..en door
_O_
Citaat van: Grijskijkert op juni 13, 2019, 12:58:54
De Graaf heeft voor de camera wat gezegd..(kijk even) En dat opstappen is nooit goed, maar het is zo en we moeten verder,wat ook prima kan volgens de Graaf.
Voetbalwereld is wel een andere wereld, dit heeft het verleden wel bewezen bij veel clubs , en dat je regelmatig hoort dat bestuurders uit het bedrijfsleven de voetbalwereld zwaar onderschat hebben en snel weer vertrekken.. Maar wat het mij het meeste stoort hier we weten niks maar er word van alles geroepen zonder enige onderbouwing.
Okay, top. Ik ga het vanavond even bekijken.
Je hebt zeker gelijk dat er van alles wordt geroepen. En hierin sluit ik mij volledig aan bij je vorig deel dat de voetbalwereld anders is. De supporters zijn namelijk veel meer betrokken dan normale klanten bij een bedrijf zijn. Alex Pama zei het ooit goed: "Wij zijn een klein mkb bedrijf onder het vergrootglas van een multinational". Dit is in mijn ogen ook helemaal waar. Iedereen heeft zo veel gevoel bij de club, dat als er geen duidelijkheid is dat er dan wordt gespeculeerd.
Gelukkig maar anders wordt het wel stil op het forum. :koffie
Citaat van: Grijskijkert op juni 13, 2019, 12:39:34
Man o man, heb je de Graaf gehoord? En dat massaal is een leuke krachtterm..weet niet wat je ermee wil bereiken.. Koster,Hollander en Krol zijn het controlerend orgaan en er zal vast komende tijd wat naar buiten komen, maar het bedrijfsleven is totaal andere wereld dan de voetbalwereld en misschien botst dat wel...
zu ist !...we gissen maar wat en dan krijg je deze onzin ja....we gaan door met de orde van de dag,en alles komt altijd goed,want we zijn Cambuur ?
Wat hadden we aan ype Smit dan een goede voorzitter.
Kom maar weer snel terug ype.
vd heide komt toch al terug?
geen smit dus.
Misschien is een bestuurlijke aanvulling uit de sfeer van de ondernemers uit het nieuwe stadiongebied verstandig.Veel overheid in zo'n RvC is vaak politiek gestuurd.
Zoals Cees Anceaux bijvoorbeeld?
Voormalig Omrop-directeur Jan Koster nieuwe voorzitter taaladviesorgaan Dingtiid
Jan Koster is de nieuwe voorzitter van taaladviesorgaan Dingtiid. Koster was tot begin 2018 acht jaar directeur van Omrop Fryslân.
Ook zat hij in de raad van Commissarrissen van Cambuur. Woensdagavond werd bekend dat hij daar opstapt vanwege een 'verschil van inzicht' met de directie.
https://www.lc.nl/friesland/Voormalig-Omrop-directeur-Jan-Koster-nieuwe-voorzitter-taaladviesorgaan-Dingtiid-24545677.html
Toeval?
Ja puur toeval, baantjes figuur.
Mooi trouwens dat Krol er even instapt.
En volgens mij heeft Hollander er een grote hand in gehad dat Henk en Sandor terugkwamen. Ook dat was wel een dingetje hier met foeke erbij of buiten foeke om 8)
Wat schuift zoiets om in het bestuur te zitten? :_schater
Citaat van: speculeter op juni 13, 2019, 19:34:42
Wat schuift zoiets om in het bestuur te zitten? :_schater
niks
Citaat van: sunderland op juni 13, 2019, 19:19:41
En volgens mij heeft Hollander er een grote hand in gehad dat Henk en Sandor terugkwamen. Ook dat was wel een dingetje hier met foeke erbij of buiten foeke om 8)
:y
Weet iemand hoe dit indertijd is opgelost ?
(ik woonde toen elders)
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=94062
https://www.lc.nl/friesland/Raadsleden-en-partners-crisis-bij-Cambuur-niet-van-invloed-op-bouw-stadion-24546775.html
een lc-link dus ik klik sowieso niet.
Citaat van: Collingwood op juni 14, 2019, 09:20:09
https://www.lc.nl/friesland/Raadsleden-en-partners-crisis-bij-Cambuur-niet-van-invloed-op-bouw-stadion-24546775.html
Ik begrijp gewoon niet wat erop tegen is om gewoon openheid van zaken te geven. Wees transparant en leg uit wat het probleem was.
Citaat van: Tanjajeah op juni 14, 2019, 10:49:53
Ik begrijp gewoon niet wat erop tegen is om gewoon openheid van zaken te geven. Wees transparant en leg uit wat het probleem was.
Als het bijv met budgetten etc te maken heeft (het technische gedeelte) dan is het niet verstandig om dat naar buiten te brengen lijkt me....
Citaat van: Tanjajeah op juni 14, 2019, 10:49:53
Ik begrijp gewoon niet wat erop tegen is om gewoon openheid van zaken te geven. Wees transparant en leg uit wat het probleem was.
dan krijg je een slagveld. 2 van de 3 zijn geen cambuurmannen en geen sport mannen. Denk hun meer naar organisatie kijken dan naar waar het echt omdraaid namelijk op het veld. Hollander is daar de man voor en wil juist daar omhoog.
Vandaag is er een aandeelhoudersvergadering waarin oa gestemd gaat worden over de bezoldiging van Ard de Graaf. Hij zou richting de kkd er financieel niet op achteruit willen gaan. Is dit een klassiek gevalletje ?we moeten allemaal inleveren maar dat geldt niet voor de directie??
Lastig te beoordelen van buitenaf. Krijgt hij een groter takenpakket nu vd Belt weggaat?
Heeft ?e vrijwillig ingeleverd tijdens de Corona crisis?
Brengt hij veel geld binnen (sponsoren ect. )?
Is er belangstelling vanuit andere clubs waarbij hij een beter salaris krijgt?
Kwaliteit moet nu eenmaal betaald worden en dat geldt zelfs voor de directie.
Iedereen moet een stapje terug doen. Waarom de AD dan niet?
Citaat van: poelie-lwd op juni 13, 2023, 07:54:20
Iedereen moet een stapje terug doen. Waarom de AD dan niet?
dou niet..
We zijn sinds februari ?22 in een diepe en lange serie van mislukkingen terecht gekomen en als aandeelhouder wil ik daar een verklaring voor, de consequenties bespreken en een les daaruit trekken. Deze drie b(r)oertjes vermijden de pers en geven nergens commentaar op en drukken gezamenlijk voor 1 miljoen op de begroting.
Bij ieder bedrijf is het ondenkbaar dat zoiets zonder evaluatie gebeurt
Citaat van: veteraan op juni 13, 2023, 11:49:44
We zijn sinds februari ?22 in een diepe en lange serie van mislukkingen terecht gekomen en als aandeelhouder wil ik daar een verklaring voor, de consequenties bespreken en een les daaruit trekken. Deze drie b(r)oertjes vermijden de pers en geven nergens commentaar op en drukken gezamenlijk voor 1 miljoen op de begroting.
Bij ieder bedrijf is het ondenkbaar dat zoiets zonder evaluatie gebeurt
Helemaal eens _O_
Gaat vd Belt helemaal vertrekken zodra het stadion af is? Of blijft hij aan en wordt hij stadion directeur?
Volgens de directie kan Cambuur nu een grote financi?le stap maken, ik begrijp nu niet waarom Gerald gaat vertrekken?
Citaat van: PePe op juni 13, 2023, 12:33:49
Gaat vd Belt helemaal vertrekken zodra het stadion af is? Of blijft hij aan en wordt hij stadion directeur?
Volgens de directie kan Cambuur nu een grote financi?le stap maken, ik begrijp nu niet waarom Geramd gaat vertrekken?
De mannen maken dit allemaal onder elkaar wel uit !
De begroting, personele samenstelling, ambities, aanstelling directeur
Het is hun club tenslotte ! Zwolse Boys
Citaat van: veteraan op juni 13, 2023, 11:49:44
We zijn sinds februari ?22 in een diepe en lange serie van mislukkingen terecht gekomen en als aandeelhouder wil ik daar een verklaring voor, de consequenties bespreken en een les daaruit trekken. Deze drie b(r)oertjes vermijden de pers en geven nergens commentaar op en drukken gezamenlijk voor 1 miljoen op de begroting.
Bij ieder bedrijf is het ondenkbaar dat zoiets zonder evaluatie gebeurt
Henk was de spil waar alles om draaide en Henk was ziek. Dat is voor het grootste deel de verklaring dat het misging. Veel meer dan dat speelt er toch niet?
Citaat van: veteraan op juni 13, 2023, 11:49:44
We zijn sinds februari ?22 in een diepe en lange serie van mislukkingen terecht gekomen en als aandeelhouder wil ik daar een verklaring voor, de consequenties bespreken en een les daaruit trekken. Deze drie b(r)oertjes vermijden de pers en geven nergens commentaar op en drukken gezamenlijk voor 1 miljoen op de begroting.
Bij ieder bedrijf is het ondenkbaar dat zoiets zonder evaluatie gebeurt
1 miljoen voor 3 directeurtjes is nogal wat op een begroting van pak m beet 7/8 miljoen. Kwaliteit hoort op het veld
Citaat van: Bankzitter op juni 13, 2023, 15:12:05
Henk was de spil waar alles om draaide en Henk was ziek. Dat is voor het grootste deel de verklaring dat het misging. Veel meer dan dat speelt er toch niet?
Eens.
En waar komt die antipathie tegen de Zwolse boys zo ineens vandaan. Als je kijkt naar hoe het de afgelopen jaren gaat (behalve hetaatate jaar op het veld) hebben ze toch wonderen verricht.
Citaat van: Bankzitter op juni 13, 2023, 15:12:05
Henk was de spil waar alles om draaide en Henk was ziek. Dat is voor het grootste deel de verklaring dat het misging. Veel meer dan dat speelt er toch niet?
Ok, dus we stellen alles in het werk om Henk weer een centrale rol te geven en aan te vullen met de anderen die twee kampioenschappen behaalden en een negende plaats ?
Het lijkt er niet echt op
Ik vindt dat het al een lange poos slecht gaat met de club en de de commentaren uit de directie en bestuurskamer zijn mij veel te summier en ik herken de club daar niet in
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 13, 2023, 15:19:54
Eens.
En waar komt die antipathie tegen de Zwolse boys zo ineens vandaan. Als je kijkt naar hoe het de afgelopen jaren gaat (behalve hetaatate jaar op het veld) hebben ze toch wonderen verricht.
Absoluut maar daarnaast ook een cirkel om hen heen gebouwd met louter 'vertrouwelingen' die hen geen strobreed in de weg zullen leggen. Dat is de andere kant van het verhaal.
Citaat van: justremco op juni 13, 2023, 15:18:39
1 miljoen voor 3 directeurtjes is nogal wat op een begroting van pak m beet 7/8 miljoen. Kwaliteit hoort op het veld
Er zijn toch 2 directeuren De Graaf en Reijnen, v/d Belt heeft een stap teruggedaan? En een miljoen is voor 2 directeuren lijkt mij wat over dreven. En wat ik hoorde is dat het over 6 ton gaat voor de 2 directeuren, en dat is vrij normaal in de voetballerij.... Als spelers al tot een 2 ton verdienen en een trainer 250k dan is het normaal dat de gene die de boel draaiende houden meer dan een trainer verdienen.
Citaat van: poelie-lwd op juni 13, 2023, 15:31:16
Absoluut maar daarnaast ook een cirkel om hen heen gebouwd met louter 'vertrouwelingen' die hen geen strobreed in de weg zullen leggen. Dat is de andere kant van het verhaal.
Zou jij willen werken met mensen die je niet kunt vertrouwen of bij het minste geringste gaan lekken?
Citaat van: Grijskijkert op juni 13, 2023, 15:43:24
Zou jij willen werken met mensen die je niet kunt vertrouwen of bij het minste geringste gaan lekken?
Binnen een bedrijf heb je ook mensen nodig die tegengas durven te geven, komt het bedrijf alleen maar ten goede. Het heeft niet zo zeer met wel/niet vertrouwen te maken.
Citaat van: Inferno-058 op juni 13, 2023, 16:12:03
Binnen een bedrijf heb je ook mensen nodig die tegengas durven te geven, komt het bedrijf alleen maar ten goede. Het heeft niet zo zeer met wel/niet vertrouwen te maken.
Tegengas wordt er gegeven en er is ook nog de RVC die tegengas kunnen of moeten geven.
Citaat van: Grijskijkert op juni 13, 2023, 15:41:22
Er zijn toch 2 directeuren De Graaf en Reijnen, v/d Belt heeft een stap teruggedaan? En een miljoen is voor 2 directeuren lijkt mij wat over dreven. En wat ik hoorde is dat het over 6 ton gaat voor de 2 directeuren, en dat is vrij normaal in de voetballerij.... Als spelers al tot een 2 ton verdienen en een trainer 250k dan is het normaal dat de gene die de boel draaiende houden meer dan een trainer verdienen.
Maar heeft vd Belt ook een stap terug gedaan in salaris? Anders klopt 1 miljoen voor 3 ?directeuren? toch gewoon? Zou betekenen dat onze directeuren en trainer met z?n 4en ongeveer even veel verdienen als 60% van ons spelersbudget. Bizar veel voor een voetbalclub?
Citaat van: justremco op juni 13, 2023, 16:21:00
Maar heeft vd Belt ook een stap terug gedaan in salaris? Anders klopt 1 miljoen voor 3 ?directeuren? toch gewoon? Zou betekenen dat onze directeuren en trainer met z?n 4en ongeveer even veel verdienen als 60% van ons spelersbudget. Bizar veel voor een voetbalclub?
Ik ga er vanuit dat wat v/d Belt niet meer een directeur salaris krijgt . Henk en Sjors staat voor 250K per hoofd op de loonlijst, Sandor koste de club 200K per jaar(ook toen hij niks meer deed). Maar goed je kan het veel vinden maar in het normale leven krijgt een directeur van een bedrijf ook het meeste qua salaris.
Citaat van: Grijskijkert op juni 13, 2023, 15:41:22
Er zijn toch 2 directeuren De Graaf en Reijnen, v/d Belt heeft een stap teruggedaan? En een miljoen is voor 2 directeuren lijkt mij wat over dreven. En wat ik hoorde is dat het over 6 ton gaat voor de 2 directeuren, en dat is vrij normaal in de voetballerij.... Als spelers al tot een 2 ton verdienen en een trainer 250k dan is het normaal dat de gene die de boel draaiende houden meer dan een trainer verdienen.
Vd Belt blijft gewoon, dus salaris. Wat de heren ook aan bonussen hebben gehad is bizar.
Vind jij dat we als club deze salarissen kunnen verantwoorden in kkd? Lijkt mij niet toch?
En waarom denk je dat rvc en stichtingsbestuur kritisch zijn? Graag normaal antwoord. Zit verder niks achter de vragen?
Citaat van: Grijskijkert op juni 13, 2023, 16:27:16
Ik ga er vanuit dat wat v/d Belt niet meer een directeur salaris krijgt . Henk en Sjors staat voor 250K per hoofd op de loonlijst, Sandor koste de club 200K per jaar(ook toen hij niks meer deed). Maar goed je kan het veel vinden maar in het normale leven krijgt een directeur van een bedrijf ook het meeste qua salaris.
De bedragen zijn voor eredivisie die jij noemt. In eerste divisie stuk minder maar nog veel te hoog vind ik.
Citaat van: poelie-lwd op juni 13, 2023, 15:31:16
Absoluut maar daarnaast ook een cirkel om hen heen gebouwd met louter 'vertrouwelingen' die hen geen strobreed in de weg zullen leggen. Dat is de andere kant van het verhaal.
Zo is het Poelie.
Citaat van: richard op juni 13, 2023, 16:56:41
Vd Belt blijft gewoon, dus salaris. Wat de heren ook aan bonussen hebben gehad is bizar.
Vind jij dat we als club deze salarissen kunnen verantwoorden in kkd? Lijkt mij niet toch?
En waarom denk je dat rvc en stichtingsbestuur kritisch zijn? Graag normaal antwoord. Zit verder niks achter de vragen?
v/d Belt houd zich bezig met het stadion en hoeft dat wat mij betreft niet gratis te doen. Er was/is vandaag een bijeenkomst daar zal wel bepaald worden wat wel en niet kan. En als iedereen een stap terug moet dan ook de directie :thumbsup
Citaat van: richard op juni 13, 2023, 16:57:49
De bedragen zijn voor eredivisie die jij noemt. In eerste divisie stuk minder maar nog veel te hoog vind ik.
Nee dit waren de bedragen bij aanstelling dus de succes jaren en voor de promotie en handhaving ook een vette premie.
Directie die 15 % van het budget opslokt dat vindt ik nogal wat tegen 30 % voor de spelersgroep wat neerkomt op 83.500 euro gemiddeld per speler uitgaande dat we een selectie van 24 man hebben waar ze graag heen willen. Vindt de verhouding wel zoek op deze manier voor een KKD ploeg.
We hebben inmiddels al vier directeuren, maar het gaat niet om het geld
Toen Pascal Bosschaart afscheid nam zei hij :We hebben hier wat neergezet, en dat klopt een kampioenschap, nog een kampioenschap, aanvallend voetbal, met vallen en opstaan (9-0), met bijzondere spelers, met veel ontwikkeling en met sfeer. En natuurlijk is Henk daarin een centrale figuur geweest maar niet alleen. De sfeer en de beleving dat was Cambuur. En sinds de extra lange winterstop is dat weg. Geen plan,geen gezamenlijkheid,nauwelijks persactiviteit, improvisaties,koude afscheidswoorden en weinig oog voor de supporters
En dat moet echt anders
Citaat van: poelie-lwd op juni 13, 2023, 15:31:16
Absoluut maar daarnaast ook een cirkel om hen heen gebouwd met louter 'vertrouwelingen' die hen geen strobreed in de weg zullen leggen. Dat is de andere kant van het verhaal.
Welke personen bedoel je dan met de cirkel, Reijnen uiteraard, maar wie nog meer? Ik heb daar geen beeld van. Ik ben het helemaal met je eens dat je als 'macht' je eigen tegengeluid moet organiseren, dat maakt je kritisch en sterk.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 13, 2023, 22:12:16
Welke personen bedoel je dan met de cirkel, Reijnen uiteraard, maar wie nog meer? Ik heb daar geen beeld van. Ik ben het helemaal met je eens dat je als 'macht' je eigen tegengeluid moet organiseren, dat maakt je kritisch en sterk.
In veel organisaties kiest men ervoor om binnen het bestuur een plaats in te ruimen voor de groep die het grootst is in de bedrijfsuitoefening en bij een bvo zijn dat de supporters/het publiek. Dat is zeer functioneel bij communicatie over belangrijke onderwerpen
Supporters gedrag
Sponsoren
Ontwikkeling vd club
Daarbij moet je zoeken naar iemand met verstand van zaken die een vertrouwensrol aan kan. En die zelf geen persoonlijke of zakelijke belangen heeft
Het zou in de traditie van de club passen om zo?n commissaris aan te stellen
Citaat van: veteraan op juni 13, 2023, 19:29:44
We hebben inmiddels al vier directeuren, maar het gaat niet om het geld
Toen Pascal Bosschaart afscheid nam zei hij :We hebben hier wat neergezet, en dat klopt een kampioenschap, nog een kampioenschap, aanvallend voetbal, met vallen en opstaan (9-0), met bijzondere spelers, met veel ontwikkeling en met sfeer. En natuurlijk is Henk daarin een centrale figuur geweest maar niet alleen. De sfeer en de beleving dat was Cambuur. En sinds de extra lange winterstop is dat weg. Geen plan,geen gezamenlijkheid,nauwelijks persactiviteit, improvisaties,koude afscheidswoorden en weinig oog voor de supporters
En dat moet echt anders
Maar heb je nog wat kunnen zeggen tijdens aandelenvergadering?
Citaat van: richard op juni 15, 2023, 15:42:24
Maar heb je nog wat kunnen zeggen tijdens aandelenvergadering?
Nee, het benoemingenbeleid is RvC
En de communicatie verloopt via de directie en daar moet je ook niet doorheen lopen.
De afbouw stadion en het rondkrijgen selectie zijn wel klussen lijkt me maar dat weet iedereen natuurlijk wel. Afwachten maar.
Citaat van: veteraan op juni 27, 2023, 13:45:13
Nee, het benoemingenbeleid is RvC
En de communicatie verloopt via de directie en daar moet je ook niet doorheen lopen.
De afbouw stadion en het rondkrijgen selectie zijn wel klussen lijkt me maar dat weet iedereen natuurlijk wel. Afwachten maar.
En de communicatie verloopt via de directie en daar moet je ook niet doorheen lopen.Dit is toch de omgekeerde wereld? RvC is toch de toezichthouder van en staat boven de directie?!
Waarschijnlijk komt er voor de start van het nieuwe seizoen wel een gloedvol verhaal met daarin de rustige opbouw naar een nieuw elftal, de solide organisatie, stevige voorbereiding op de afbouw van en verhuizing naar het nieuwe stadion, de versterkte scouting,en veel maatschappelijke projecten
(don?t disturb the directors)
En ondertussen worden zij miljonair met zo'n salaris. Maar goed als er dan een prachtstadion komt te staan straks.. enfin.
Die verhalen zal allemaal wel. Het belangrijkste is: wat gaat Henk doen. Een Cambuur zonder Henk is ondenkbaar. Cambuur mag Henk niet laten glippen.
Citaat van: De Gast op juni 28, 2023, 14:37:14
En ondertussen worden zij miljonair met zo'n salaris. Maar goed als er dan een prachtstadion komt te staan straks.. enfin.
Die verhalen zal allemaal wel. Het belangrijkste is: wat gaat Henk doen. Een Cambuur zonder Henk is ondenkbaar. Cambuur mag Henk niet laten glippen.
Begroting
Op de aandeelhoudersvergadering is dinsdag ook de begroting voor het komende seizoen vastgesteld. Die is met zo'n twee miljoen gedaald in vergelijking met vorig seizoen, toen Cambuur nog in de eredivisie speelde.
De Leeuwarders werken komend seizoen met een begroting van acht miljoen euro, daarvan is het spelersbudget zo'n twee miljoen euro.Spelersbegroting van 2 miljoen en een directiebegroting van anderhalf miljoen.
Spelersbegroting van 2 miljoen en een directiebegroting van anderhalf miljoen.
[/quote]
Een indicatie van de salarissen en een verslag van de benoemingen (met motivatie) zou verstandig zijn. We leven niet meer in de jaren negentig van de vorige eeuw
Citaat van: Bakker op juni 30, 2023, 08:32:22
Begroting
Op de aandeelhoudersvergadering is dinsdag ook de begroting voor het komende seizoen vastgesteld. Die is met zo'n twee miljoen gedaald in vergelijking met vorig seizoen, toen Cambuur nog in de eredivisie speelde.
De Leeuwarders werken komend seizoen met een begroting van acht miljoen euro, daarvan is het spelersbudget zo'n twee miljoen euro.
Spelersbegroting van 2 miljoen en een directiebegroting van anderhalf miljoen.
spelersbegroting van 2 miljoen jaaaa daar kun je niet veel mee :_schater
Citaat van: Noordcambuur op juni 30, 2023, 15:30:54
spelersbegroting van 2 miljoen jaaaa daar kun je niet veel mee :_schater
Jij vindt alles maar grappig merk ik.
Citaat van: Poetser op juni 30, 2023, 16:18:22
Jij vindt alles maar grappig merk ik.
en jij komt net kijken en nu al praatjes :O
Citaat van: Bakker op juni 30, 2023, 08:32:22
Begroting
Op de aandeelhoudersvergadering is dinsdag ook de begroting voor het komende seizoen vastgesteld. Die is met zo'n twee miljoen gedaald in vergelijking met vorig seizoen, toen Cambuur nog in de eredivisie speelde.
De Leeuwarders werken komend seizoen met een begroting van acht miljoen euro, daarvan is het spelersbudget zo'n twee miljoen euro.
Spelersbegroting van 2 miljoen en een directiebegroting van anderhalf miljoen.
Wat een onzin of kan je dit onderbouwen? Zal wel niet!
Citaat van: Noordcambuur op juni 30, 2023, 15:30:54
spelersbegroting van 2 miljoen jaaaa daar kun je niet veel mee :_schater
En toch moet het lukken, en het gaat puur om de salarissen van de spelers verder niks. Dus geen transfersommen of ander betalingen!
Citaat van: Grijskijkert op juni 30, 2023, 17:10:33
En toch moet het lukken, en het gaat puur om de salarissen van de spelers verder niks. Dus geen transfersommen of ander betalingen!
klopt Grijskijkert maar daar moet je 24 spelers van betalen dan is volgens mij 2 miljoen wel wat te weinig om een goeie selectie neer te zetten.
Citaat van: Noordcambuur op juni 30, 2023, 17:32:10
klopt Grijskijkert maar daar moet je 24 spelers van betalen dan is volgens mij 2 miljoen wel wat te weinig om een goeie selectie neer te zetten.
De eerste 15 zullen gemiddeld een ton krijgen en 16 tot 24 een paar duizend per maand, in de KKD is een ton aan salaris heel goed betaald.
Citaat van: Grijskijkert op juni 30, 2023, 17:43:04
De eerste 15 zullen gemiddeld een ton krijgen en 16 tot 24 een paar duizend per maand, in de KKD is een ton aan salaris heel goed betaald.
ok? en wat gaat dan b.v. Bergsma of Bangura nu verdienen in de KKD
Citaat van: Noordcambuur op juni 30, 2023, 17:32:10
klopt Grijskijkert maar daar moet je 24 spelers van betalen dan is volgens mij 2 miljoen wel wat te weinig om een goeie selectie neer te zetten.
Hadden we in de jaren dat we 2x kampioen werden ook toch rond de 2 miljoen.
Citaat van: Bernardo op juni 30, 2023, 18:10:10
Hadden we in de jaren dat we 2x kampioen werden ook toch rond de 2 miljoen.
dat weet ik niet meer?.
Ben wel heel benieuwd of we straks in het nieuwe stadion gaan spelen wat voor begroting zouden we dan hebben.
Citaat van: Noordcambuur op juni 30, 2023, 16:54:17
en jij komt net kijken en nu al praatjes :O
Het is hier geen Noord-Korea.
in noord korea zetten ze ook niet bij ieder bericht een smiley !
Citaat van: Noordcambuur op juni 30, 2023, 16:54:17
en jij komt net kijken en nu al praatjes :O
Alsof bijna 6000 berichten van jou zoveel zinnigs hebben gebracht...
Citaat van: Noordcambuur op juni 30, 2023, 16:54:17
en jij komt net kijken en nu al praatjes :O
Jah heerlijk he.... ik mag dat wel
Citaat van: Grijskijkert op juni 30, 2023, 17:08:40
Wat een onzin of kan je dit onderbouwen? Zal wel niet!
vast niet, masr dom bleren is leuker natuurlijk
Citaat van: Dokkumer op juli 01, 2023, 20:49:30
Alsof bijna 6000 berichten van jou zoveel zinnigs hebben gebracht...
haha Dokkumer ben jij er weer eens?. :_schater
Jij voegt wat toe hier phoeeee?.
Citaat van: Noordcambuur op juli 01, 2023, 23:32:39
haha Dokkumer ben jij er weer eens?. :_schater
Jij voegt wat toe hier phoeeee?.
Hou die gewoan lekker de vreet juh, anderen de maat te nemen.
Citaat van: Noordcambuur op juli 01, 2023, 23:32:39
haha Dokkumer ben jij er weer eens?. :_schater
Jij voegt wat toe hier phoeeee?.
dokkumer is er al sinds het begin kerel.
toen er nog niet op de man gespeeld werd.
Citaat van: Noordcambuur op juli 01, 2023, 23:32:39
haha Dokkumer ben jij er weer eens?. :_schater
Jij voegt wat toe hier phoeeee?.
Beetje respect voor mensen die hier al jaren zitten vriend!!!!
Citaat van: okkele op juli 02, 2023, 10:25:00
dokkumer is er al sinds het begin kerel.
toen er nog niet op de man gespeeld werd.
Toen was ik er ook al en ook toen hadden velen moeite met zenden en ontvangen :devil
Citaat van: Specuveter op juli 02, 2023, 10:29:08
Beetje respect voor mensen die hier al jaren zitten vriend!!!!
In het verleden behaalde resultaten...
Citaat van: poelie-lwd op juli 02, 2023, 11:44:03
Toen was ik er ook al en ook toen hadden velen moeite met zenden en ontvangen :devil
poelie toen en nu is ook een heel verschil.
beetje jammer.
Citaat van: okkele op juli 02, 2023, 10:25:00
dokkumer is er al sinds het begin kerel.
Wie :?
Citaat van: Dokkumer op juli 01, 2023, 20:49:30
Alsof bijna 6000 berichten van jou zoveel zinnigs hebben gebracht...
Ik kijk ook liever naar de inhoud van de berichten dan naar de kwantiteit...
Citaat van: Dokkumer op juli 01, 2023, 20:49:30
Alsof bijna 6000 berichten van jou zoveel zinnigs hebben gebracht...
6000 kwaliteitsposts kerel.
Citaat van: Poetser op juli 02, 2023, 12:56:52
6000 kwaliteitsposts kerel.
Daar kunnen mijn 507 nooit tegenop natuurlijk
Citaat van: Grijskijkert op juni 30, 2023, 17:08:40
Wat een onzin of kan je dit onderbouwen? Zal wel niet!
https://cambuur.nl/de-club/organisatie/ (https://cambuur.nl/de-club/organisatie/)
5 koppig directieteam voor in de KKD :zucht
Statutaire Directie
Ard de Graaf (Algemeen Directeur)
Harry van der Zee (Algemeen Directielid)
Directieteam
Eti?nne Reijnen (Technisch Directeur)
Gerald van den Belt (Financieel Directeur)
Gerrit Stellingwerf (Controller)
8P 8P 8P 8P
Komend seizoen een begroting van 6 7 8 miljoen ?
De enige bron waaruit de club put is het publiek dat de wedstrijden bezoekt en die de clubcultuur bewaakt. Als je die cultuur mee wilt nemen naar het nieuwe stadion dan moet het een plek krijgen in de aansturing. Anders hebben we straks de FC Leeuwarden ipv Cambuur
Citaat van: Bakker op juli 06, 2023, 08:59:45
https://cambuur.nl/de-club/organisatie/ (https://cambuur.nl/de-club/organisatie/)
5 koppig directieteam voor in de KKD :zucht
Statutaire Directie
Ard de Graaf (Algemeen Directeur)
Harry van der Zee (Algemeen Directielid) interim voor 6 maanden
Directieteam
Eti?nne Reijnen (Technisch Directeur)
Gerald van den Belt (stadion)
Gerrit Stellingwerf (financial controller)
8P 8P 8P 8P
Komend seizoen een begroting van 6 7 8 miljoen ?
14 juni 2023, 10:00
Met ingang van 1 juli van dit kalenderjaar kent SC Cambuur een andere invulling van de statutaire directie. Vanaf deze datum is niet langer Gerald van den Belt,
maar Harry van der Zee op interim basis tekenbevoegd. Dit werd afgelopen week bekrachtigd op de aandeelhoudersvergadering.
Voor de buitenwacht gaat er overigens niet of nauwelijks iets veranderen: algemeen directeur Ard de Graaf en technisch directeur Eti?nne Reijnen blijven het gezicht naar buiten toe, maar op de achtergrond
wordt Gerald van den Belt dus vervangen door Harry van der Zee als tweede statutair directeur. Dit overigens op verzoek van Van den Belt zelf, die wel onderdeel blijft van het directieteam, maar zich hoofdzakelijk zal richten op het stadiondossier.
Voor deze constructie is mede gekozen zodat Reijnen zich vooralsnog primair kan richten op zijn technische portefeuille.
Je kan er natuurlijk je eigen draai aan geven, maar zolang jij met vragen komt als :
Citaat van: Bakker op juni 27, 2023, 13:38:24
Wanneer is het stadion nu helemaal klaar?
Gaat Cambuur het stadion kopen of huren?
of met beweringen komt als:
Citaat van: Bakker op juni 30, 2023, 08:32:22
Spelersbegroting van 2 miljoen en een directiebegroting van anderhalf miljoen.
ben je i.m.o. niet serieus te nemen. Je zal wel niet weten wat interim inhoud.
De totale begroting is ruim 8 miljoen, dus geen 6 of 7 maar ruim 8 miljoen.
Citaat van: Grijskijkert op juli 06, 2023, 09:43:02
14 juni 2023, 10:00
Met ingang van 1 juli van dit kalenderjaar kent SC Cambuur een andere invulling van de statutaire directie. Vanaf deze datum is niet langer Gerald van den Belt, maar Harry van der Zee op interim basis tekenbevoegd. Dit werd afgelopen week bekrachtigd op de aandeelhoudersvergadering.
Voor de buitenwacht gaat er overigens niet of nauwelijks iets veranderen: algemeen directeur Ard de Graaf en technisch directeur Eti?nne Reijnen blijven het gezicht naar buiten toe, maar op de achtergrond wordt Gerald van den Belt dus vervangen door Harry van der Zee als tweede statutair directeur. Dit overigens op verzoek van Van den Belt zelf, die wel onderdeel blijft van het directieteam, maar zich hoofdzakelijk zal richten op het stadiondossier.
Voor deze constructie is mede gekozen zodat Reijnen zich vooralsnog primair kan richten op zijn technische portefeuille.
Je kan er natuurlijk je eigen draai aan geven, maar zolang jij met vragen komt als : of met beweringen komt als: ben je i.m.o. niet serieus te nemen. Je zal wel niet weten wat interim inhoud.
De totale begroting is ruim 8 miljoen, dus geen 6 of 7 maar ruim 8 miljoen.
Totale begroting van ruim 8 miljoen dus.
Spelersbegroting van 2 miljoen heb ik ergens gelezen op het forum.
Waar gaat de overige 6 miljoen dan heen?
Citaat van: Bakker op juli 06, 2023, 09:51:49
Totale begroting van ruim 8 miljoen dus.
Spelersbegroting van 2 miljoen heb ik ergens gelezen op het forum.
Waar gaat de overige 6 miljoen dan heen?
weet jij wat een begroting in houdt en hoe een bedrijf in elkaar steekt?
Citaat van: Eewal op juli 06, 2023, 09:55:12
weet jij wat een begroting in houdt en hoe een bedrijf in elkaar steekt?
Krijg over een paar weken mijn HBO diploma :thumbsup
Het gaat de meesten hier vooral om :
Een goed nieuw elftal met perspectief
bewaken van de clubcultuur
wat duidelijker over toekomstambities
Citaat van: veteraan op juli 06, 2023, 09:59:51
Het gaat de meesten hier vooral om :
Een goed nieuw elftal met perspectief
bewaken van de clubcultuur
wat duidelijker over toekomstambities
|:) |:)
Citaat van: Bakker op juli 06, 2023, 09:51:49
Totale begroting van ruim 8 miljoen dus.
Spelersbegroting van 2 miljoen heb ik ergens gelezen op het forum.
Waar gaat de overige 6 miljoen dan heen?
Heb je de lijst aan medewerkers gezien, dat zijn geen vrijwilligers! De technische staf moet betaald worden. Trainingskampen, eten, buschauffeur en zijn bus, een thuiswedstrijd spelen kost de club omme nabij een ton per wedstrijd. En zo kan ik nog wel even doorgaan
Citaat van: Grijskijkert op juli 06, 2023, 10:05:05
Heb je de lijst aan medewerkers gezien, dat zijn geen vrijwilligers! De technische staf moet betaald worden. Trainingskampen, eten, buschauffeur en zijn bus, een thuiswedstrijd spelen kost de club omme nabij een ton per wedstrijd. En zo kan ik nog wel even doorgaan
Spelersbudget is trouwens 1,8 miljoen excl. eventuele transferinkomsten.
Citaat van: Montana op juli 06, 2023, 10:19:47
Spelersbudget is trouwens 1,8 miljoen excl. eventuele transferinkomsten.
Met jou salaris er bij 2 miljoen dus 8P Maar zonder gekheid zo'n 2 miljoen wat zomaar kan oplopen naar 2,5 a 3 miljoen?
Citaat van: Bakker op juli 06, 2023, 09:59:23
Krijg over een paar weken mijn HBO diploma :thumbsup
niet van bedrijfskunde. Wel gefeliciteerd overigens.
Citaat van: Grijskijkert op juli 06, 2023, 10:27:23
Met jou salaris er bij 2 miljoen dus 8P Maar zonder gekheid zo'n 2 miljoen wat zomaar kan oplopen naar 2,5 a 3 miljoen?
Zou zomaar kunnen. Verwachting is dat wij het 5e of 6e spelersbudget van de KKD hebben.
Citaat van: Eewal op juli 06, 2023, 10:29:00
niet van bedrijfskunde. Wel gefeliciteerd overigens.
Bedankt hoor
Citaat van: veteraan op juli 06, 2023, 10:47:42
Ik weet niet aan wie dit gericht is, maar ik heb een bedrijf gehad met meer dan honderd medewerkers in een dynamische markt en onder behoorlijke druk.Daardoor kan ik zowel de financi?le druk,de marktpositie als de operationele hectiek van een organisatie denk ik redelijk inschatten.
Van daaruit kan ik concluderen dat :
1 De organisatie rustig en structureel professioneel wordt geleid
2 De club financieel zeer gezond is ondanks de degradatie
3 De taken logisch zijn verdeeld en de organisatie heel fit en capabel lijkt te functioneren
4 Een project als een nieuw stadion ?a hell of a job? en dus zeer gecompliceerd is
5 Dat het opvangen van het(tijdelijk)verlies van sleutelfiguren ook zeer lastig is
6 Dat de stabiliteit (mits het afbouw-project lukt) wel gewaarborgd is
7 Het inwerken van een nieuwe inhoudelijke directeur fors tijd kost
Desalniettemin lijkt het erop dat de organisatie wat teveel in zichzelf gekeerd is en het aanbeveling verdient om wel flink te werken aan een groter voetbaltechnisch en financieel netwerk om in de toekomst meer van de talentontwikkeling en volle stadions te kunnen profiteren !
je kunt zien dat mijn bericht gericht was aan bakker
Citaat van: veteraan op juli 06, 2023, 10:47:42
Ik weet niet aan wie dit gericht is, maar ik heb een bedrijf gehad met meer dan honderd medewerkers in een dynamische markt en onder behoorlijke druk.Daardoor kan ik zowel de financi?le druk,de marktpositie als de operationele hectiek van een organisatie denk ik redelijk inschatten.
Van daaruit kan ik concluderen dat :
1 De organisatie rustig en structureel professioneel wordt geleid
2 De club financieel zeer gezond is ondanks de degradatie
3 De taken logisch zijn verdeeld en de organisatie heel fit en capabel lijkt te functioneren
4 Een project als een nieuw stadion ?a hell of a job? en dus zeer gecompliceerd is
5 Dat het opvangen van het(tijdelijk)verlies van sleutelfiguren ook zeer lastig is
6 Dat de stabiliteit (mits het afbouw-project lukt) wel gewaarborgd is
7 Het inwerken van een nieuwe inhoudelijke directeur fors tijd kost
Desalniettemin lijkt het erop dat de organisatie wat teveel in zichzelf gekeerd is en het aanbeveling verdient om wel flink te werken aan een groter voetbaltechnisch en financieel netwerk om in de toekomst meer van de talentontwikkeling en volle stadions te kunnen profiteren !
(En het specifieke Cambuur karakter is de meest waardevolle eigenschap van de club*)
Desalniettemin lijkt het erop dat de organisatie wat teveel in zichzelf gekeerd is Dit dus
https://www.youtube.com/watch?v=hxfXlswOSwQ (https://www.youtube.com/watch?v=hxfXlswOSwQ)
Een goed plan slecht uitvoeren is een slecht plan toch?
:X
Citaat van: Bakker op juli 06, 2023, 11:23:13
Desalniettemin lijkt het erop dat de organisatie wat teveel in zichzelf gekeerd is Dit dus
https://www.youtube.com/watch?v=hxfXlswOSwQ (https://www.youtube.com/watch?v=hxfXlswOSwQ)
Een goed plan slecht uitvoeren is een slecht plan toch?
:X
De degradatie was niet de grootste verrassing, maar het volstrekt kansloze spel van ?Volendam? tot en met ?Twente?. Het team en de trainer waren zo sterk verbonden geweest dat de vervangende trainer er geen vat op had en dat 6 maanden lang. De komende maanden laten zien wat deze trainer met een relatief nieuwe groep kan bereiken. Het ligt voor de hand dat het bestuur wil downplayen; rustig opbouwen, jeugd kans geven,nieuwe kans voor sommige contractanten etc. Maar het publiek wil meedoen om de prijzen
Citaat van: veteraan op juli 06, 2023, 10:47:42
Ik weet niet aan wie dit gericht is, maar ik heb een bedrijf gehad met meer dan honderd medewerkers in een dynamische markt en onder behoorlijke druk.Daardoor kan ik zowel de financi?le druk,de marktpositie als de operationele hectiek van een organisatie denk ik redelijk inschatten.
Van daaruit kan ik concluderen dat :
1 De organisatie rustig en structureel professioneel wordt geleid
2 De club financieel zeer gezond is ondanks de degradatie
3 De taken logisch zijn verdeeld en de organisatie heel fit en capabel lijkt te functioneren
4 Een project als een nieuw stadion ?a hell of a job? en dus zeer gecompliceerd is
5 Dat het opvangen van het(tijdelijk)verlies van sleutelfiguren ook zeer lastig is
6 Dat de stabiliteit (mits het afbouw-project lukt) wel gewaarborgd is
7 Het inwerken van een nieuwe inhoudelijke directeur fors tijd kost
Desalniettemin lijkt het erop dat de organisatie wat teveel in zichzelf gekeerd is en het aanbeveling verdient om wel flink te werken aan een groter voetbaltechnisch en financieel netwerk om in de toekomst meer van de talentontwikkeling en volle stadions te kunnen profiteren !
(En het specifieke Cambuur karakter is de meest waardevolle eigenschap van de club*)
een heel duidelijk en logisch stuk. Je hebt het in dit stuk niet over het sportieve waar het eigenlijk om moet draaien. Wat je noemt is allemaal redelijk goed voorelkaar. Ze hebben sportief alles maar laten gebeuren. Met als klap op de vuurpijl meneer Ultee
Citaat van: veteraan op juli 06, 2023, 11:55:57
De degradatie was niet de grootste verrassing, maar het volstrekt kansloze spel van ?Volendam? tot en met ?Twente?. Het team en de trainer waren zo sterk verbonden geweest dat de vervangende trainer er geen vat op had en dat 6 maanden lang. De komende maanden laten zien wat deze trainer met een relatief nieuwe groep kan bereiken. Het ligt voor de hand dat het bestuur wil downplayen; rustig opbouwen, jeugd kans geven,nieuwe kans voor sommige contractanten etc. Maar het publiek wil meedoen om de prijzen
dit dus :thumbsup
Lees dat Bert vd Brink uit stichting bestuur stapt en volledig in Feyenoord stapt. Een gemiste kans, ze hebben het hier het laatste jaar laten gebeuren wat Wiekie ook al meerdere keren aangaf
Citaat van: sunderland op augustus 26, 2023, 11:58:13
Lees dat Bert vd Brink uit stichting bestuur stapt en volledig in Feyenoord stapt. Een gemiste kans, ze hebben het hier het laatste jaar laten gebeuren wat Wiekie ook al meerdere keren aangaf
Bron= Chris Woerts. Kan met een flinke korrel zout genomen worden
Chris Woerts :') wat een ontzettende grote kneus is dat zeg
Citaat van: anderszchristian op augustus 26, 2023, 12:07:33
Bron= Chris Woerts. Kan met een flinke korrel zout genomen worden
Eens!!!
Misschien kan Cambuur omtrent Van Den Brink duidelijkheid geven?
En dat CAMBUUR de speakers op OOST gaan repareren. (14 geleden al stuk!!)
Citaat van: PePe op augustus 26, 2023, 21:56:31
En dat CAMBUUR de speakers op OOST gaan repareren. (14 geleden al stuk!!)
Gisteren niet goed gekeken?
Er hangen helemaal geen boxen meer :_schater
Citaat van: PePe op augustus 26, 2023, 21:56:31
En dat CAMBUUR de speakers op OOST gaan repareren. (14 geleden al stuk!!)
Inderdaad ! Je hoort helemaal niks... of wacht....wat dronkemans gebrabbel in de verte.... zou dat de speaker zijn :?
OP DE WESTTRIBUNE IS ALLES IN ORDE UITERAARD. : :( :( :
Kom gerust op noord. Ieder nummer klinkt als een potentieel Fins songfestival nummer
Ik geloof niet dat ze voor ??n seizoen nog de speakers gaan vervangen. Hoe sneu ook voor Rein, die eigenlijk voor Jan L*l al die tropische verrassingen van namen door de microfoon loopt te proesten, aangezien niemand het kan horen.
ER KUNNEN WEL EEN PAAR SPEAKERS VAN WEST NAAR OOST.
Citaat van: Geelblauwstiens op augustus 26, 2023, 23:06:07
Kom gerust op noord. Ieder nummer klinkt als een potentieel Fins songfestival nummer
:_schater
Citaat van: PePe op augustus 27, 2023, 00:30:51
ER KUNNEN WEL EEN PAAR SPEAKERS VAN WEST NAAR OOST.
Jullie een paar van Noord, wij van Oost als die het niet meer doen tenminste. Gebaar van goede wil van Noord.
Even bij de kringloop of marktplaats kijken
Citaat van: PePe op augustus 27, 2023, 00:30:51
ER KUNNEN WEL EEN PAAR SPEAKERS VAN WEST NAAR OOST.
ik hoorde uit betrouwbare bron dat de speakers meegaan naar het nieuwe stadion.
Om de kosten wat te dekken :y
Citaat van: Noordcambuur op augustus 27, 2023, 09:15:21
ik hoorde uit betrouwbare bron dat de speakers meegaan naar het nieuwe stadion.
Om de kosten wat te dekken :y
Dan hangen ze daar al waarschijnlijk
en dan niet alleen het geluid, ook het niveau is vreselijk.
woonwagen geluiden dat ook nog keihard moet.
wie gaat er over de selectie?
:(
doe dan gewoon niks.
Citaat van: okkele op augustus 27, 2023, 09:54:02
en dan niet alleen het geluid, ook het niveau is vreselijk.
woonwagen geluiden dat ook nog keihard moet.
wie gaat er over de selectie?
:(
doe dan gewoon niks.
Ik vermoed dat bij het technofeestje voorafgaand aan de derby dit jaar de meeste speakers het toch begeven hebben.
ik heb het vooral over die tokkie muziek.
ik hoef de zangeres zonder naam niet te horen en zeker niet keihard.
Het niveau is inderdaad om je kapot te schamen. Tokkieclub Cambuur. E?n of andere hardstyle remix van ?t Woanskip? Kom op zeg..
Citaat van: okkele op augustus 27, 2023, 13:21:56
ik heb het vooral over die tokkie muziek.
ik hoef de zangeres zonder naam niet te horen en zeker niet keihard.
Misschien een keer iets klassieks of zo? Parsifal?
MOOI WEER OM DE SPEAKERS OP OOST TE GAAN REPAREREN.
Citaat van: PePe op augustus 28, 2023, 11:14:39
MOOI WEER OM DE SPEAKERS OP OOST TE GAAN REPAREREN.
Repareren????
Er hangen helemaal geen speakers meer.
Citaat van: Cor op augustus 28, 2023, 09:33:40
Misschien een keer iets klassieks of zo? Parsifal?
Nee joh! Lekkere Classic Rock \m/ of ander gitaargeweld
Die Nederlandstalige bocht en die Dancebrut kennen we nu wel eens
Gooi er eens een AC/DC, een Deep Purple of een andere knaller in |:)
Verandering van spijs doet eten w:)
Of bewaar het voor goede boxen
Op Zuid is het 1 grote br(e)ij
Citaat van: PePe op augustus 28, 2023, 11:14:39
MOOI WEER OM DE SPEAKERS OP OOST TE GAAN REPAREREN.
Inderdaad die dingen doen het gewoon helemaal niet meer :rodekaart
Citaat van: PePe op augustus 28, 2023, 11:14:39
MOOI WEER OM DE SPEAKERS OP OOST TE GAAN REPAREREN.
en op noord graag ook. Daar komt krassend geluid uit |:)
AC/DC -long way to the top (of Highway to Hell) kan prima.
Citaat van: PePe op augustus 26, 2023, 21:55:06
Misschien kan Cambuur omtrent Van Den Brink duidelijkheid geven?
Van den Brink reageert verbolgen op beweringen Chris Woerts
https://1908.nl/artikelen/van-den-brink-reageert-verbolgen-op-beweringen-chris-woerts
Citaat van: anderszchristian op augustus 28, 2023, 14:48:55
Van den Brink reageert verbolgen op beweringen Chris Woerts
https://1908.nl/artikelen/van-den-brink-reageert-verbolgen-op-beweringen-chris-woerts
Sportcast maar even luisteren
Investeerder Bert van den Brink zit nog gewoon in het stichtingsbestuur van SC Cambuur. In de Sportcast worden de geruchten tegengesproken die marketeer Chris Woerts vorige week de wereld in hielp in het programma Vandaag Inside.
Daarin zei Woerts dat Van den Brink uit het stichtingsbestuur van de Leeuwarders stapt, omdat hij geld wil investeren in Feyenoord.
"Heel triest"
Sportverslaggever Andor Faber heeft contact gehad met Van den Brink. "'Chris Woerts is een sprookjesverteller. Het is heel triest dat hij dit soort dingen doet om zichzelf in de picture te zetten', is letterlijk wat Van den Brink heeft gezegd."
Er is dus geen sprake van een mogelijk opstappen uit het stichtingsbestuur. "Hij zei: 'Op dit moment blijf ik gewoon in het stichtingsbestuur'", zegt Faber. "Dat laat ook wel ruimte voor speculatie, maar dat is wat hij zei."
Sportverslaggever Roelof de Vries is niet te spreken over de uitspraken van Woerts. "Het is toch niet te geloven? Deze man heeft het zo vaak fout. Dat neem je toch niet meer serieus? "
Wat een lul joh die Woerts, rectificatie graag.
Citaat van: Drumfather SCC op augustus 28, 2023, 11:39:30
Of bewaar het voor goede boxen
gaat 8 ton kostten in het nieuwe stadion.
Bose.
:thumbsup
Gratis reclame uiting op de billboards in ruil voor een tiptop installatie bos? / jbl
Bert van den Brink heeft gereageerd op de beweringen van Chris Woerts. De voormalige commercieel directeur van Feyenoord bracht afgelopen weekend het nieuws naar buiten dat de vastgoedondernemer een groot deel van de 'Vrienden van Feyenoord' heeft uitgekocht en de club heeft voorzien van een miljoeneninjectie. Van den Brink spreekt de uitspraken van Woerts echter fel tegen
''Ik zag het fragment zaterdagochtend'', begint Van den Brink in gesprek met Quote. ''Wat meneer Woerts stelt is gewoon niet waar. Hij heeft ergens een klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt, Dat ik als suikeroom Feyenoord miljoenen heb toegestopt, is gewoon onzin. Maar ja de meeste mensen weten gelukkig: Chris Woerts heeft het vaker mis dan goed.''
Van den Brink vertelt dat Woerts geen contact heeft opgenomen om het verhaal te checken. ''En het Feyenoord-bestuur heeft hij ook niet gebeld. Weet je, ik loop weleens bij Feyenoord rond, vind dat hartstikke leuk en ja, dan word je weleens gevraagd of je niet kan helpen. In de afgelopen drie jaar heb ik weleens met iemand van de Vrienden van Feyenoord gesproken of ik niet de positie van een van hen wilde overnemen. Maar dat ik meerdere mensen uitgekocht zou hebben is gewoon onzin.''
''Ik heb dan wel weer eens gehoord dat hij een rooitje beurt, elke keer dat hij bij VI zit. Maar ja, dan moet hij wel iets te roepen hebben, anders zit hij er ook maar voor niks.'' De investeerder heeft SC Cambuur al gerustgesteld en aangegeven dat hij niet van plan is om te stoppen met zijn betrokkenheid bij de club. ''Ik vind dit bericht ook vervelend voor die mensen. We zijn daar een mooi stadion aan het bouwen, en dan krijg je dit soort rare berichten.''
Het wordt echt hoogtijd dat het bestuur ingrijpt en ultee wegstuurd l0l Dit kan toch zo niet langer gvd :(
Citaat van: oost op september 01, 2023, 22:16:04
Het wordt echt hoogtijd dat het bestuur ingrijpt en ultee wegstuurd l0l Dit kan toch zo niet langer gvd :(
En dan? Even een nachtje slapen en dan weet je wel, dat dat geen oplossing is op dit moment. Henk zit nog in de integratie. We gaan echt nog meer wedstrijden verliezen
Yup. Je zal moeten wachten tot Henk fit is voor je iets kunt.
Welke hoofdtrainer stapt er op dit moment in met de wetenschap dat Henk staat te trappelen om het stokje over te nemen?
SPITS SVP, MILAN KEN HET NIET ALLEEN :0=
Citaat van: Stanley op september 01, 2023, 22:23:23
En dan? Even een nachtje slapen en dan weet je wel, dat dat geen oplossing is op dit moment. Henk zit nog in de integratie. We gaan echt nog meer wedstrijden verliezen
Lekker blijven wegkijken, situatie wat betreft Ultee is onhoudbaar. Er moet wat gebeuren.
Citaat van: Stiens op september 02, 2023, 08:51:02
Volgens mij willen ze nog een multifunctionele aanvaller halen....
Citaat van: Bankzitter op september 01, 2023, 22:32:20
Yup. Je zal moeten wachten tot Henk fit is voor je iets kunt.
Welke hoofdtrainer stapt er op dit moment in met de wetenschap dat Henk staat te trappelen om het stokje over te nemen?
Henk kan beter weggaan. Scheelt een hoop onrust.
Citaat van: Cor op september 02, 2023, 08:52:53
Henk kan beter weggaan. Scheelt een hoop onrust.
van wat ik heb begrepen is Henk de onruststoker momenteel ....
Kom op mensen, als je ultee nu nog steeds blijft steunen heb je echt een plaat voor je kop.
Wat is er goed gegaan afgelopen 4 duels? Wat is er beter gegaan afgelopen 9 maand?
Ik weet niks positiefs te benoemen.
DUS BESTUUR :0=WAKKER WORDEN
Citaat van: Eewal op september 02, 2023, 09:04:21
van wat ik heb begrepen is Henk de onruststoker momenteel ....
:_schater
Citaat van: oost op september 02, 2023, 09:09:28
Kom op mensen, als je ultee nu nog steeds blijft steunen heb je echt een plaat voor je kop.
Wat is er goed gegaan afgelopen 4 duels? Wat is er beter gegaan afgelopen 9 maand?
Ik weet niks positiefs te benoemen.
DUS BESTUUR :0=WAKKER WORDEN
Daar is het nog te vroeg voor, dan moet je drie of vier op rij bijna geen punten pakken
Citaat van: Eewal op september 02, 2023, 09:04:21
van wat ik heb begrepen is Henk de onruststoker momenteel ....
:_schater
Citaat van: Eewal op september 02, 2023, 09:04:21
van wat ik heb begrepen is Henk de onruststoker momenteel ....
Zeg ik dat? Het eeuwige gezeik om Henk, dat geeft de onrust. Dat doet Henk niet, dat doen de supporters. Henk is een prima kerel, heeft iets voor een zeer goeie vriend van mij gedaan, die helaas vorig jaar is overleden. Daar ben ik hem voor altijd dankbaar voor. Maar het voortdurende gezeur hier, het gezaag aan de poten van Ultee, bah. En nee, daarmee zeg ik niet dat ik Ultee een topgozer of toptrainer vind maar het mag wel een keer stoppen.
De negativiteit op dit forum heeft al heel wat goeie forumgangers weggejaagd, wat over is gebleven is een clubje dat zijn eigen bubbel heeft en daar niet buiten kan kijken.
Henk is niet altijd de Henk die wij zien..
Het wordt hoogtijd dat het bestuur leiderschap laat zien. Desnoods communiceren ze dat Henk niet terug komt. Zolang Ultee er maar uit gaat hij is nog slechter dan Maas!!. Er moet een ervaren trainer komen dit kan niet zo langer :rodekaart
2 hoofdtrainers waarvan de beste op de tribune zit. Grijp in nu het nog kan. Wakker wudde!!!!!!!!!!!;
Het bestuur kan ineens hun geloofwaardigheid verliezen als ze niet de juiste beslissing maken, ik ben benieuwd
Regeren is vooruit denken !!! Dus tijd voor actie BESTUUR!
Citaat van: oost op september 23, 2023, 12:46:36
Regeren is vooruit denken !!! Dus tijd voor actie BESTUUR!
eerst maar afwachten wat er tegen jong psv gaat gebeuren verlies je deze dan denk ik dat het over en uit is?..
Citaat van: Noordcambuur op september 23, 2023, 12:59:40
eerst maar afwachten wat er tegen jong psv gaat gebeuren verlies je deze dan denk ik dat het over en uit is?..
Dat is ook zinloos, want zo'n wedstrijd kun je ook winnen met slechtvoetbal zonder dat er wezenlijk iets verandert in het betere voetbal.
Citaat van: Vlampiep op september 23, 2023, 13:04:09
Dat is ook zinloos, want zo'n wedstrijd kun je ook winnen met slechtvoetbal zonder dat er wezenlijk iets verandert in het betere voetbal.
dus jij wil dat het bestuur opstapt?
En deze cruciale tijd met het nieuwe stadion?..zoek maar eens mensen die er in willen stappen.
Citaat van: Noordcambuur op september 23, 2023, 13:18:03
dus jij wil dat het bestuur opstapt?
En deze cruciale tijd met het nieuwe stadion?..zoek maar eens mensen die er in willen stappen.
Vlampiep wil dat het bestuur nu de trainer ontslaat maar dat gaat niet gebeuren. Ze willen namelijk niet bekend staan als het bestuur dat elke keer maar weer de trainer de laan uitstuurt wanneer Henk niet voor de groep staat.
Als Cambuur nu niet snel een net voor NOORD spant, dan jaagt het de mensen het stadion uit!!
Of de biertap sluiten!!
Citaat van: PePe op september 29, 2023, 22:42:17
Als Cambuur nu niet snel een net voor NOORD spant, dan jaagt het de mensen het stadion uit!!
Of de biertap sluiten!!
Ik denk dat er dan wel bekertjes met cola worden gegooid. Het is een wedstrijdje verplassen geworden tussen kneuzen.
Het bestuur laat alles op zijn beloop dat kan echt niet meer :rodekaart
Tijd om als bestuur echt de leiding te nemen
Op houden met dat pappen en nat houden :wall
Ultee eruit gooien
En Hoge netten voor noord en drooglegging.
Ik ben een fervent tegenstander van ultee, maar het bestuur mag zich nu wel eens gaan uitspreken wat ze willen. Is dit een overgangs jaar en moeten we niks verwachten?
Of hebben ze wel iets van ambitie?
Ik weet het niet maar wat ik wel weet dat het zonde is wanneer je straks een fonkel nieuwe stadion hebt maar dat het shagerijn heerst.
Ik denk dat ze Sjors bewust weinig budget hebben gegeven. Het is een beetje op de blaren zitten en hopen dat het zo weinjg mogelijk zeer doet. Begin komend jaar een goeie vibe creeren richting stadion, hopen dat je niet promoveert en dan een jaartje proefdraaien en met nieuw elan de weg omhoog inslaan.
Dubbelop hoeft niet. Of drooglegging of netten voor de bewuste vakken.
Citaat van: Dokkumer op september 30, 2023, 11:24:04
Dubbelop hoeft niet. Of drooglegging of netten voor de bewuste vakken.
Dan maar meters hoge netten. Is diep triest dat het noodzakelijk is. Maar ik ben er persoonlijk zoooo klaar mee :(
Gewoon netten ophangen en klaar is het.
Citaat van: Noordcambuur op september 30, 2023, 13:06:08
Gewoon netten ophangen en klaar is het.
Niet mee.eens, moet iedereen boeten voor paar idioten die het niet snappen? Gewoon die mensen aanpakken... sta op Noord maar als ze netten ophangen geloof ik het wel...
Citaat van: Dokkumer op september 30, 2023, 11:24:04
Dubbelop hoeft niet. Of drooglegging of netten voor de bewuste vakken.
Doe maar drie wedstrijden drooglegging. Dat moet het afleren.
misschien de taken van Henk en Sjors even wisselen?
Citaat van: piene hassus op september 30, 2023, 13:31:57
misschien de taken van Henk en Sjors even wisselen?
Dat kun je de jeugd echt niet aan doen :devil :devil :devil
Is het vandaag niet een mooie dag om eens met voetbal bezig te zijn? 1 van die dingen die jullie vandaag mooi kunnen doen: :0=Ultee de laan uitsturen
Verwacht je nu echt dat Reijnen vandaag Ultee op kantoor laat komen:
"Sjors , je hebt 2 keer op rij verloren , hier is 8 maanden salaris en veel succes verder.
O ja als je Sandor bij het koffie automaat ziet, stuur hem maar naar binnen".
Het gaat er niet om af je anti - Ultee of pro - Ultee (als die er al zijn) bent. Het is gewoonweg niet realistisch op dit moment ook al willen we allemaal Henk snel weer terug.
Het moment komt wel steeds dichterbij, dat is zeker.
Citaat van: Bankzitter op oktober 02, 2023, 11:13:33
Verwacht je nu echt dat Reijnen vandaag Ultee op kantoor laat komen:
"Sjors , je hebt 2 keer op rij verloren , hier is 8 maanden salaris en veel succes verder.
O ja als je Sandor bij het koffie automaat ziet, stuur hem maar naar binnen".
Het gaat er niet om af je anti - Ultee of pro - Ultee (als die er al zijn) bent. Het is gewoonweg niet realistisch op dit moment ook al willen we allemaal Henk snel weer terug.
Het moment komt wel steeds dichterbij, dat is zeker.
Hoe je het went of keert:
Alles spreekt in het voordeel van een terugkeer van Henk.
Ultee zal sowieso weg moeten aan eind seizoen.
Ultee moeten ze 8 maanden doorbetalen als ie nu weg moet.
Maar ze betalen nu Henk ook al door.
Dus, je kunt beter Ultee doorbetalen als ie thuiszit en Henk voor de groep die ze nu ook al doorbetalen.
Kortom: win win situatie |:)
Citaat van: Zuid1991 op oktober 02, 2023, 11:31:29
Hoe je het went of keert:
Alles spreekt in het voordeel van een terugkeer van Henk.
Ultee zal sowieso weg moeten aan eind seizoen.
Ultee moeten ze 8 maanden doorbetalen als ie nu weg moet.
Maar ze betalen nu Henk ook al door.
Dus, je kunt beter Ultee doorbetalen als ie thuiszit en Henk voor de groep die ze nu ook al doorbetalen.
Kortom: win win situatie |:)
Daarom zo ingewikkeld is het allemaal niet. Ze hebben hem keurig de kans gegeven en het is niet goed gegaan. Financieel maakt het allemaal niks uit.
Pas wanneer het blijkt dat henk niet fit is en weer in de ziekte wet verdwijnt heb je een probleem.
Maar dat vond ik het gokje wel waard
Citaat van: oost op oktober 02, 2023, 11:52:16
Daarom zo ingewikkeld is het allemaal niet. Ze hebben hem keurig de kans gegeven en het is niet goed gegaan. Financieel maakt het allemaal niks uit.
Pas wanneer het blijkt dat henk niet fit is en weer in de ziekte wet verdwijnt heb je een probleem.
Maar dat vond ik het gokje wel waard
Mocht je in onderling overleg een mooie transitievergoeding overeenkomen, dan zou het je nog een paar centen kunnen schelen ook.
Zijn de netten voor NOORD al besteld? (ben er helemaal klaar mee)
Is die lul al fut?
Oek helemaal klaar met.
Must maar serieus rekening houden met verlenging contract. Dat is zo'n beetje in de lijn met het beleid hier.
https://cambuur.nl/nieuws/sc-cambuur-gaat-samenwerking-aan-met-indonesische-koni-makassar-en-pssi-makassar/
Nu Ultee nog wegsturen AUB :rodekaart
Citaat van: oost op oktober 05, 2023, 10:35:25
Nu Ultee nog wegsturen AUB :rodekaart
Dat is stap 2 in de samenwerking :koffie
Citaat van: Mike SCC op oktober 05, 2023, 10:30:50
https://cambuur.nl/nieuws/sc-cambuur-gaat-samenwerking-aan-met-indonesische-koni-makassar-en-pssi-makassar/
Zal wel wat geld in het laatje brengen, anders zie ik niet persee het nut van deze samenwerking.
Citaat van: Stiens op oktober 06, 2023, 09:13:06
Zal wel wat geld in het laatje brengen, anders zie ik niet persee het nut van deze samenwerking.
Kan ik me niet voorstellen.
Als je er als directie zo bij gaat staan dan krijg je daar toch minstens een paar pegels voor neem ik aan? :_schater
(https://cdn.antaranews.com/cache/1200x800/2023/09/21/IMG_20230921_120225.jpg)
(https://cdn.antaranews.com/cache/1200x800/2023/09/23/IMG_20230921_101824.jpg)
Ik kan me eigenlijk niet een samenwerking herinneren die echt iets heeft opgeleverd en er zijn heel veel BVO's die zoiets al geprobeerd hebben.
Citaat van: Bankzitter op oktober 06, 2023, 10:08:44
Ik kan me eigenlijk niet een samenwerking herinneren die echt iets heeft opgeleverd en er zijn heel veel BVO's die zoiets al geprobeerd hebben.
Nieuwe inzichten voor beide partijen kan natuurlijk ook waardevol zijn. Maar sportief of financieel gaat dit ons niet iets opleveren, en de club uit Indonesi? ook niet lijkt mij.
Ultee ken oek wel zo'n mutske op. Kennie in december mooi als Sinterklaas een laatste rondje over het veld. Tot ziens w:)
Tuurlijk zit er wat achter en nu zeker met het nieuwe stadion vinden die gasten wel interessant :thumbsup
Alles draait om geld in het voetbal dus nu ook?. :y
Hoe is dit ontstaan? Waarom Indonesi??
Citaat van: PePe op oktober 06, 2023, 11:01:18
Hoe is dit ontstaan? Waarom Indonesi??
Lilipaly misschien?
Citaat van: PePe op oktober 06, 2023, 11:01:18
Hoe is dit ontstaan? Waarom Indonesi??
laat lekker gaan, misschien komt er straks wel een grote Indonesische sponsor bij. Ze proberen wat. Eens met dat ze het hier laten aanklooien
Citaat van: okkele op oktober 06, 2023, 16:05:41
Lilipaly misschien?
was ook eerste waar ik aan dacht.
Sunderland heeft met z'n dikke vingers weer eens een topic weggegooid :wall l0l
Citaat van: roepieh op oktober 08, 2023, 13:02:14
Sunderland heeft met z'n dikke vingers weer eens een topic weggegooid :wall l0l
Het zal ook niet :_schater
Citaat van: roepieh op oktober 08, 2023, 13:02:14
Sunderland heeft met z'n dikke vingers weer eens een topic weggegooid :wall l0l
Kan die functie niet uitgeschakeld worden voor "gewone" gebruikers?
Citaat van: Dokkumer op oktober 08, 2023, 13:26:49
Kan die functie niet uitgeschakeld worden voor "gewone" gebruikers?
Kan jij niet terugkomen in je oude functie?
Citaat van: Grijskijkert op oktober 08, 2023, 13:33:32
Kan jij niet terugkomen in je oude functie?
Ik heb daar in het begin geen oren naar gehad. Nu zou ik dat eerst met Delfzijl willen bespreken.
Ik heb destijds niet zonder reden mijn account verwijderd.
Citaat van: Dokkumer op oktober 08, 2023, 13:37:46
Ik heb daar in het begin geen oren naar gehad. Nu zou ik dat eerst met Delfzijl willen bespreken.
Ik heb destijds niet zonder reden mijn account verwijderd.
Doe maar ff, meer admins op het forum zou ik wel toe juichen... :thumbsup
Citaat van: Dokkumer op oktober 08, 2023, 13:26:49
Kan die functie niet uitgeschakeld worden voor "gewone" gebruikers?
nee, een topicstarter kan altijd zijn / haar eigen topic verwijderen...
Citaat van: roepieh op oktober 08, 2023, 13:02:14
Sunderland heeft met z'n dikke vingers weer eens een topic weggegooid :wall l0l
kut. Kan ik dat ook terugzetten dan?
Citaat van: roepieh op oktober 08, 2023, 13:47:44
nee, een topicstarter kan altijd zijn / haar eigen topic verwijderen...
Duidelijk, dank
Nou maar hopen dat het 'echte' bestuur dit ook allemaal leest :devil
Ultee out :rodekaart
Tsja Ard en Gerald. Met hun snoepreisje naar Indonesie. Wat moet je daar in vredesnaam.. totaal zinloos. ?We maken kennis met een land met 300 mln inwoners wat weer past bij de groei die we willen maken met ons nieuwe stadion? :?
Citaat van: De Gast op oktober 08, 2023, 21:00:48
Tsja Ard en Gerald. Met hun snoepreisje naar Indonesie. Wat moet je daar in vredesnaam.. totaal zinloos. ?We maken kennis met een land met 300 mln inwoners wat weer past bij de groei die we willen maken met ons nieuwe stadion? :?
Stadion van 300 miljoen lijkt me totale onzin. Inderdaad een ordinair snoepreisje, niets meer, niets minder. Maar goed, voetballend gaat alles crescendo in Leeuwarden dus dit was het juiste moment om dat te doen.
Citaat van: papier op oktober 09, 2023, 11:30:48
Stadion van 300 miljoen lijkt me totale onzin. Inderdaad een ordinair snoepreisje, niets meer, niets minder. Maar goed, voetballend gaat alles crescendo in Leeuwarden dus dit was het juiste moment om dat te doen.
Technisch manager Foeke Booy: ?Noodgedwongen een trainer moeten vervangen midden in het seizoen is nooit leuk en al helemaal niet om deze reden. We moesten nu zoeken naar meer
continu?teit, passend bij onze club en speelwijze en met Sjors hebben we dat gevonden. Hij was beschikbaar, bereid om te luisteren en na meerdere goede gesprekken zijn we blij dat we tot een akkoord zijn gekomen.?
Welkom bij de club en veel succes!
Prima inzicht Foeke en Directie.
De biertap moet dicht op NOORD. Een ergernis voor de rest.
Citaat van: PePe op december 15, 2023, 23:31:55
De biertap moet dicht op NOORD. Een ergernis voor de rest.
tuurlijk niet je ?.
Zonder bekers werken. Met d emond onder de tap. _O_
Als je geen bier lust, koop het dan niet.
Het bestuur stimuleert het gooien ook nog: 6 bier voor maar 15 euro!! WAT SLECHT ZEG.
Citaat van: PePe op december 15, 2023, 23:31:55
De biertap moet dicht op NOORD. Een ergernis voor de rest.
Ja want er vlogen 1000 bekers door de lucht ...
Citaat van: YellowBlue op december 16, 2023, 16:33:07
Ja want er vlogen 1000 bekers door de lucht ...
Blijkbaar zijn er dus 1000 man bang voor 2 of 3 verstandelijke beperkte mensen. Dus als die 1000 man niet durven in te grijpen is dit een logische gevolg
De stewards zijn naruurlijk een stel prutsers. Echt nirt best. Staan maar wat met de handjes in de zak. Geen focus zoals bij 020 bijvoobeeld. Gracht staat vol en iedereen staat erbij en kijkt er naar. Wat een triest zootje
Citaat van: Robinho op december 17, 2023, 18:28:58
De stewards zijn naruurlijk een stel prutsers. Echt nirt best. Staan maar wat met de handjes in de zak. Geen focus zoals bij 020 bijvoobeeld. Gracht staat vol en iedereen staat erbij en kijkt er naar. Wat een triest zootje
Zo lust ik er nog wel ??n. De zaak niet omdraaien Robinho, want het zijn die hersenloze uitvreters die alles verkloten. Ik zou er voor pleiten om op Noord een stel handhavers met behoorlijk wat vechtsport ervaring te installeren. Dit mag je niet verwachten van de stewards die hier als vrijwilliger niet voor zijn opgeleid.
Citaat van: Vlampiep op december 17, 2023, 18:41:45
Zo lust ik er nog wel ??n. De zaak niet omdraaien Robinho, want het zijn die hersenloze uitvreters die alles verkloten. Ik zou er voor pleiten om op Noord een stel handhavers met behoorlijk wat vechtsport ervaring te installeren. Dit mag je niet verwachten van de stewards die hier als vrijwilliger niet voor zijn opgeleid.
Allemaal jonge meisjes van SecurityNoord.
Die moet je dan op dat soort lui afsturen. Waanzin.
Zet de van Houtens en Co er maar weer neer. Dan ist gauw gebeurd.
beveiligers en stewards hebben ook helemaal geen bevoegdheden,misschien is er vanuit de oude garde op noord een groep die in overleg met de club een ondersteunende orde dienst wil opzetten?
Voor de liefhebber achter de betaalmuur weggeplukt :thumbsup
ALGEMEEN DIRECTEUR ARD DE GRAAF ZIET BIJ SC CAMBUUR ALTIJD HET PERSPECTIEF: 'HET MAAKT HET MAKKELIJKER OM DOOR DINGEN HEEN TE KIJKEN'
Marissa de Jong ? Vandaag, 07:02 ? Sport
SC Cambuur kende een roerig jaar: hoogte- en dieptepunten wisselden elkaar in rap tempo af. Te midden van de woelige baren zoekt algemeen directeur Ard de Graaf als stabiele factor altijd naar het perspectief.
Een nieuwe trainer, derbyrellen, geweerde uitsupporters, de ingrijpende operatie van Henk de Jong, een degradatie, een nieuwe technisch directeur, een recordtransfer, het vertrek van diezelfde technisch directeur, stakingen, het ontslag van Sjors Ultee en vervolgens de terugkeer van De Jong. En: ondertussen wordt er ook nog een stadion gebouwd.
Zo op ??n bult geschoven lijken de zaken die afgelopen jaar ? direct of indirect ? op het bordje van algemeen directeur Ard de Graaf kwamen te liggen bijna niet behapbaar. ?Een roerig jaar?, noemt hij het zelf. ?Als je in een jaar sportieve tegenwind hebt, dan is het altijd een heftig jaar.?
Wat hem al die tijd houvast heeft gegeven is het perspectief. ?Het perspectief op wat daar, aan de andere kant van de stad, gebeurt?, zegt hij doelend op het nieuwe Cambuurstadion. ?Dat zie je van palen in de grond tot een echt stadion verworden. Als je als club moeilijke tijden beleeft, dan is perspectief heel belangrijk. Het maakte het voor mij soms makkelijker om door dingen heen te kijken.?
Het tekent bovendien de persoon Ard de Graaf, die als kapitein het Cambuurschip, dat van links naar rechts schommelt en door woeste stormen gaat, op koers moet houden. ?De kop erbij houden en de rust bewaren, dat begint bij mij?, weet de algemeen directeur. ?Ik ben niet iemand die elke dag op een kratje buiten het stadion staat te schreeuwen over hoe goed deze club is.?
Niet meegaan in de waan van de dag
?Het liefst ben ik op de achtergrond, als het kan?, gaat hij verder. ?En op de voorgrond als het moet. Dat is mijn filosofie van een club leiden. Dat gaat makkelijker voor mij, omdat ik de voetbalportefeuille niet heb. Zo kan ik soms ook wat afstand nemen van het hele voetbalgebeuren en alles overzien. Als je altijd meegaat in de waan van de dag, in het winnen en verliezen, dan word je gek.?
Meegaan in de waan van de dag was soms ook onmogelijk, want aan de rand van de stad werden naarmate het jaar vorderde de contouren van het nieuwe stadion zichtbaar. ?We zijn natuurlijk met een gigantisch bouwproject bezig?, zegt De Graaf. ?Misschien is het wel bijna een te groot project voor de club die we zijn. Voor mij zijn het eigenlijk twee banen die door elkaar heen lopen, dat maakt het wel ingewikkeld om deze club te leiden.?
Onlangs gaf het college van B en W van de gemeente Leeuwarden groen licht voor een lening van zes miljoen euro aan de club. Dat geld is nodig voor de afbouw van het stadion. ?Het is niet even een huurhuisje waar we in stappen, dat we de sleutel krijgen wanneer het klaar is?, vertelt de algemeen directeur. ?We moeten zelf ook nog veel doen en dat is natuurlijk een heel lastig proces.?
Veel ongeplande zaken
Tot zover het geplande euvel. ?Er is zo ontzettend veel gebeurd dit jaar en er zijn ons ook zo veel dingen overkomen, die je gewoon niet uittekent?, vertelt De Graaf. ?Die dingen hebben ook veel impact gehad.?
Kijk alleen al naar alle supporters- en stakingsperikelen waar Cambuur mee te maken kreeg. ?Met als tragisch dieptepunt de rellen achter het stadion bij de derby?, aldus De Graaf. ?Daar schaam ik me diep voor en dat was echt Cambuur-onwaardig.?
Het leidde een uitsupportersverbod in, de politie wilde Cambuursupporters niet meer begeleiden naar wedstrijden en dit seizoen kwamen alle stakingen in het eigen stadion er nog bovenop. De Graaf zit er flink mee in zijn maag. ?Je wilt zo lang mogelijk wegblijven bij collectieve maatregelen, want dat voelt ongelooflijk slecht?, vertelt hij. ?Maar de grens is bereikt, tegen Jong AZ, dat merkte je aan de reactie van de spelers, de staf en het hele stadion.?
Bekers over de netten heen
De club hing netten op, maar alsnog gooiden mensen er tegen Jong AZ bekers overheen. De Graaf: ?Natuurlijk kun je in theorie over die netten heen gooien, maar in de praktijk doe je het niet, want: je ziet dat het niet de bedoeling is, dus kap ermee.? De Graaf zag het met lede ogen aan. ?Ik denk dat we nu de bodem geraakt hebben, dat gevoel heb ik ergens. En als het niet de bodem was moeten we op zoek naar een andere, hardere oplossing.?
Tekenend voor dit jaar was ook het (ongeplande) trainerscarrousel: Sjors Ultee maakte plaats voor de herstelde Henk de Jong. ?Wij zagen uiteindelijk het perspectief niet meer met Sjors?, aldus De Graaf. ?Natuurlijk sprak Henk toen hij weer fit was uit dat hij weer trainer wilde worden. Hij heeft niet aan de stoelpoten van Sjors gezaagd, maar dat kun je honderd keer op honderd manieren uitleggen. Iedereen moet het zelf maar beslissen, maar ik weet hoe het gegaan is.?
Op de maandag van het ontslag van Ultee, stond De Graaf bij De Jong op de stoep. ?Hij schrok best wel erg toen ik zei: ?Je moet op woensdag voor de groep?,?? weet hij nog. ?Een vreemde situatie natuurlijk, maar wanneer maak je zoiets als club nou mee? Twee hoofdtrainers onder contract, waarvan je van ??n dacht dat hij nooit meer fit zou worden??
Emotioneel om De Jong aan het werk te zien
Inmiddels danst De Jong bijna iedere dag weer over het veld. ?Je ziet iemand die een geboren trainer is, die weer kan doen wat hij het beste doet?, meent De Graaf. ?Wij hebben hem helemaal naar nul zien gaan toen hij dat niet meer kon. Maar iemand na zo?n vreselijk donkere periode weer zien genieten op het veld, dat emotioneert mij ook. Deze man kan zijn passie weer uitoefenen, bij de club waar hij dat het liefste doet.?
Hetzelfde zag hij bij Eti?nne Reijnen, in het stadion van Feyenoord. De Graaf laat een foto zien die hij vanaf de tribune van zijn oud-technisch directeur maakte, toen hij onlangs een wedstrijd in de Kuip bekeek. ?Kijk, daar staat een gepassioneerde jongen?, ziet De Graaf. ?Wij werden door zijn keuze om assistent te worden bij Feyenoord natuurlijk in de wielen gereden, maar zijn hart is altijd blijven kloppen voor zo?n rol op het veld.?
Reijnen, die kwam als opvolger van technisch manager Foeke Booy, was derhalve maar een half jaar in dienst bij Cambuur. ?Maar we moeten ook blij zijn met wat hij in korte tijd toch heeft neergezet, want daarom is de druk om nu heel snel een oplossing te hebben wat minder groot. Hij heeft een goeie organisatie en scouting neergezet.?
Recordtransfer
Onder leiding van Reijnen boekte Cambuur een recordtransfer: Alex Bangura vertrok voor een recordbedrag naar het Engelse Middlesbrough. ?We geven onze geur af, dat is belangrijk?, meent De Graaf. ?We hebben laten zien: hier pik je niet zomaar even een speler weg. We hebben aanbiedingen in onze mail gekregen die we niet eens hebben geopend. Dat we dachten: wat denk je nou?!?
Het contract van De Jong loopt aan het einde van het seizoen af. Na alle mooie woorden van De Graaf over zijn hoofdtrainer lijkt een verlenging toch een ??n-tweetje. ?Iedereen ziet hoe hij in zijn element is en hoe goed hij is?, vertelt De Graaf. ?Maar de belangrijkste vraag is: ben je fit genoeg??
?Het gaat niet om voetbal of om wedstrijden winnen of verliezen: het gaat om je gezondheid en om je gezin. Dat is echt belangrijk. En als je dat kan combineren met het trainer zijn van Cambuur, dan is dat het mooiste. Maar het moet wel kunnen, want als het niet lukt, dan ga je echt kapot. Want Cambuur is geen makkelijke club, ook als trainer niet. En ook voor Henk niet. Dat lijkt wel eens zo, maar dat is het niet.?
?Akelig fit? zijn
Volgens De Graaf moet je bij een club als Cambuur, wat je rol daar ook is, ?akelig fit? zijn. ?In je kop en in je lichaam?, stelt hij. ?Maar het belangrijkste is: goede mensen om je heen hebben, op wie je blind kunt vertrouwen. Alleen kan ik niks, alleen kan Henk niks, maar samen ? zowel intern als extern ? lossen we alles op.?
Hij heeft het nog steeds naar zijn zin. Maar wat doet hij als die stip aan de horizon straks bereikt is? ?We zijn bezig deze club door woelige baren te loodsen, dat houdt op een gegeven moment op?, weet De Graaf. ?Maar dat is op dit moment niet aan de orde. Het is niet zo dat, als de bal straks rolt in het nieuwe stadion, het daar klaar is. Daar moet echt nog genoeg gebeuren.?
?Er is in die 12,5 jaar nog geen dag geweest dat ik met tegenzin naar Leeuwarden reed?, meent hij. ?Een dag na de derby of na een zeperd in Dordrecht, als je afscheid moet nemen van je trainer, dat zijn echt geen leuke dagen. Maar op die dagen zoek ik weer naar het perspectief, daar krijg ik energie van.?
Bedankt Grijskijkert.
Ard verdient inmiddels ook een standbeeld in mijn ogen.
Duidelijk verhaal. Geen woord Spaans. Ard is een behoorlijk stabiele factor binnen de club.
Citaat van: AL op december 29, 2023, 10:46:01
Bedankt Grijskijkert.
Ard verdient inmiddels ook een standbeeld in mijn ogen.
:thumbsup
Bedankt Grijskijkert, en wat bedoelt Ard nu eigenlijk met de fitheid van Henk de Jong? Het lijkt wel of ie daaraan twijfelt. Hij moet akelig fit zijn?
Citaat van: sunderland op december 29, 2023, 11:09:38
Bedankt Grijskijkert, en wat bedoelt Ard nu eigenlijk met de fitheid van Henk de Jong? Het lijkt wel of ie daaraan twijfelt. Hij moet akelig fit zijn?
:thumbsup En wat betreft de fitheid, je weet wie het schrijft he ;) Het is allang (intern) bekend dat Henk begin januari verlengd.
Citaat van: Grijskijkert op december 29, 2023, 12:20:42
:thumbsup En wat betreft de fitheid, je weet wie het schrijft he ;) Het is allang (intern) bekend dat Henk begin januari verlengd.
och dat had ik niet gezien. Anders had ik het ook niet gelezen waarschijnlijk.. kut lui van lc
Citaat van: sunderland op december 29, 2023, 12:40:28
och dat had ik niet gezien. Anders had ik het ook niet gelezen waarschijnlijk.. kut lui van lc
We krijgen een nieuwe Cambuur-watcher :zweep |:)
https://www.werkenbijmediahuisnoord.nl/vacatures/300178-sportverslaggever-leeuwarder-courant
Citaat van: Grijskijkert op januari 02, 2024, 11:48:00
We krijgen een nieuwe Cambuur-watcher :zweep |:)
https://www.werkenbijmediahuisnoord.nl/vacatures/300178-sportverslaggever-leeuwarder-courant
1 met een seizoenskaart van Dkv zeker.
Citaat van: sunderland op januari 02, 2024, 13:36:53
1 met een seizoenskaart van Dkv zeker.
Die hadden we al, ik hoop op Boeringa...
Citaat van: sunderland op januari 02, 2024, 13:36:53
1 met een seizoenskaart van Dkv zeker.
mooie functie voor jouw Sunderland w:)
Citaat van: Grijskijkert op januari 02, 2024, 13:42:29
Die hadden we al, ik hoop op Boeringa...
Die gaat wel aan de slag voor Mediahuis Noord maar dan als onderzoeksjournalist, maar blijft ook schrijven over sport en voetbal dus waarschijnlijk ook over Cambuur.
Citaat van: Leovardia op januari 02, 2024, 22:25:58
Op wie doelstou hier Grijskijkert?
Ik bedoel M. de Jong...
Citaat van: Stiens op januari 02, 2024, 21:57:04
Die gaat wel aan de slag voor Mediahuis Noord maar dan als onderzoeksjournalist, maar blijft ook schrijven over sport en voetbal dus waarschijnlijk ook over Cambuur.
Ik zou het toejuichen in ieder geval, ik vind het een prima journalist.
Citaat van: Grijskijkert op januari 03, 2024, 11:22:51
Ik bedoel M. de Jong...
Is zij echt een dkv?er? Ik hev een hoop aan te merken op haar als watcher, maar van dkv sympathie?n ken ik haar niet betichte, maar miskien weestou iets wat ik niet weet.
Citaat van: Leovardia op januari 03, 2024, 19:48:57
Is zij echt een dkv?er? Ik hev een hoop aan te merken op haar als watcher, maar van dkv sympathie?n ken ik haar niet betichte, maar miskien weestou iets wat ik niet weet.
Jaren een sk daar en was ook H'veen watcher als S. de Vries er niet was..
Ik vind het vooral een waardeloos figuur. Stukjes die ze schrijft en hoe ze de podcast doet, tenenkrommend
Of mevrouw de Jong over voldoende journalistieke capaciteiten beschikt kan ik niet beoordelen, maar haar inbreng in de potcast is nihil en stuitend.
Citaat van: EdsjeSCC op januari 03, 2024, 23:35:45
Ik vind het vooral een waardeloos figuur. Stukjes die ze schrijft en hoe ze de podcast doet, tenenkrommend
Waar haar voorganger(s) de onderwerpen aandroegen en vooral Rene vd Weij liet praten, is zij constant aan het woord met meestal niets toevoegende randzaken. Tenenkrommend inderdaad.
Citaat van: YellowBlue op januari 04, 2024, 09:16:49
Waar haar voorganger(s) de onderwerpen aandroegen en vooral Rene vd Weij liet praten, is zij constant aan het woord met meestal niets toevoegende randzaken. Tenenkrommend inderdaad.
tis wel een vrouw en dat is tegenwoordig heel belangrijk als je begrijpt wat ik bedoel
Citaat van: sunderland op januari 04, 2024, 10:03:58
tis wel een vrouw en dat is tegenwoordig heel belangrijk als je begrijpt wat ik bedoel
Dat ze een vrouw is, is een aanname. :devil
Citaat van: Leovardia op januari 04, 2024, 19:11:42
Dat ze een vrouw is, is een aanname. :devil
Beweer je nu dat Andor homo is? :zweep
Citaat van: Grijskijkert op januari 04, 2024, 19:13:01
Beweer je nu dat Andor homo is? :zweep
Andor het iemand die geen Marissa heet;-)
Citaat van: Leovardia op januari 04, 2024, 19:34:30
Andor het iemand die geen Marissa heet;-)
Dan ben ik verkeerd ge?nformeerd... en ga ik met u mee dat het een aanname is 8P
hebben we het hier over twee nieuwe bestuursleden????
Gouden Toekomst? :_schater
Ambitieloze voetbalclub zijn we geworden
Genoeg ambities maar te weinig voetbalverstand. Geen Henk de tijd om te puinruimen.. dat is de enige met verstand.
Ga Henk steunen en investeer. Haal Sandor erbij. Samen een nieuwe wind en nieuwe spelers. Sandor heeft een eigengereide gedachte over spelers en positie spel. Met jongens aan de slag. In het verleden bijv Bakker die echt beter werd. Henk kan dat niet alleen want je hebt er nog 23 lopen die aandacht nodig hebben. Naar het nieuwe stadion met een sterke td . !
Ik begrijp ook niet dat ze de positie van TD niet zsm willen opvullen. Belangrijkste functie van de club.
Citaat van: sunderland op januari 30, 2024, 10:14:33
Haal Sandor erbij.
De beste man heeft hier helemaal geen tijd voor....
Citaat van: michello op januari 30, 2024, 10:23:18
Ik begrijp ook niet dat ze de positie van TD niet zsm willen opvullen. Belangrijkste functie van de club.
Vacante functie bedoel je toch?
Citaat van: Grijskijkert op januari 30, 2024, 10:31:04
Vacante functie bedoel je toch?
Ja beiden. Een TD met een goed netwerk is goud waard. Dat we onze scouting moeten opwaarderen weten we en gaat hopelijk snel gebeuren.
Citaat van: Grijskijkert op januari 30, 2024, 10:31:04
Vacante functie bedoel je toch?
En ook belangrijkste dus eens met Michello. Uiteindelijk is voetbal de core-business. Goed voetbal/resulaten zorgt voor een vol stadion. Niet wifi, schone toiletten en goede catering. Uiteindelijk zorgt goed voetbal voor exposure en ben je daarom aantrekkelijk voor sponsoren. Die komen ook niet omdat we ineens skyboxen hebben die moeten hun klanten ook wat bieden.
Citaat van: papier op januari 30, 2024, 10:39:20
En ook belangrijkste dus eens met Michello. Uiteindelijk is voetbal de core-business. Goed voetbal/resulaten zorgt voor een vol stadion. Niet wifi, schone toiletten en goede catering. Uiteindelijk zorgt goed voetbal voor exposure en ben je daarom aantrekkelijk voor sponsoren. Die komen ook niet omdat we ineens skyboxen hebben die moeten hun klanten ook wat bieden.
De club heeft de visie dat met een nieuw stadion voldoende sponsering wordt binnen gehaald.
Als er geen attractief voetbal op de mat wordt gelegd, is het een zekerheid dan er geen voldoende financi?le ruimte komt door sponsering en seizoenskaarten.
Cambuur moet het op het veld laten zien, zo niet dan zakken we als club op de ranglijst.
Ze zijn te veel met het nieuwe stadion bezig.
Dat nieuwe stadion kost zo verschrikkelijk veel meer geld dan ze begroot hadden, dat ze nu proberen te besparen op een TD en de selectie, alles gaat naar de tekorten van dat nieuwe stadion.
Het moest een stadion worden die niet als een financiele strop om Cambuur heen moest hangen, dat zelfs in de 1e divisie goed betaalbaar moest zijn, met genoeg geld voor de selectie.
Ik krijg steeds meer het idee met al die tekorten in die bouw en al die leningen die ze erbij moeten hebben dat het straks juist wel als een molensteen om de nek van Cambuur hangt. Straks een reteduur stadion qua huur en financiele verplichtingen en een selectie die sportief failliet is, ik houd mijn hart vast, het was iets om naar uit te kijken, maar ai ai ai
Dan kun je nog klaarmaken wat er op het veld staat in het nieuwe seizoen :_schater
Het wordt volgend seizoen nog minder en de jaren daarna ook.
Citaat van: DayDreamer op januari 30, 2024, 14:08:49
Dat nieuwe stadion kost zo verschrikkelijk veel meer geld dan ze begroot hadden, dat ze nu proberen te besparen op een TD en de selectie, alles gaat naar de tekorten van dat nieuwe stadion.
Het moest een stadion worden die niet als een financiele strop om Cambuur heen moest hangen, dat zelfs in de 1e divisie goed betaalbaar moest zijn, met genoeg geld voor de selectie.
Ik krijg steeds meer het idee met al die tekorten in die bouw en al die leningen die ze erbij moeten hebben dat het straks juist wel als een molensteen om de nek van Cambuur hangt. Straks een reteduur stadion qua huur en financiele verplichtingen en een selectie die sportief failliet is, ik houd mijn hart vast, het was iets om naar uit te kijken, maar ai ai ai
Hoewel ik ook van mening ben dat het stadiondossier niet adequaat opgepakt lijkt te worden... Wat was het alternatief dan? Blijven zitten in het krot waar we nu in zitten? Dan kan je net zo goed er mee stoppen.
Allemaal de schuld van Poetin. Door de oorlog is alles erg duur geworden.
Citaat van: roepieh op januari 30, 2024, 14:23:28
Hoewel ik ook van mening ben dat het stadiondossier niet adequaat opgepakt lijkt te worden... Wat was het alternatief dan? Blijven zitten in het krot waar we nu in zitten? Dan kan je net zo goed er mee stoppen.
Grond is al verkocht dus we mutte weg
gelukkig wel..die oude troep ben ik meer dan zat
Citaat van: Noordcambuur op januari 30, 2024, 14:22:47
Dan kun je nog klaarmaken wat er op het veld staat in het nieuwe seizoen :_schater
Het wordt volgend seizoen nog minder en de jaren daarna ook.
Waar baseer je dit op?
Citaat van: Grijskijkert op januari 30, 2024, 17:04:11
Waar baseer je dit op?
Op gisteravond.
Denk ik.
Maar ik kan niet kijken in het brein van Noordcambuur.
Al ben ik wel benieuwd hoe het is om dom te zijn. Volgens mij is het leven dan een stuk minder ingewikkeld 8P
Citaat van: Grijskijkert op januari 30, 2024, 17:04:11
Waar baseer je dit op?
nou Grijskijkert met steeds hogere lasten moet je toch ergens je geld weghalen
Paar weken geleden 6 miljoen tekort lening bij de gemeente.
Nu komen we weer tekort van 13.5 miljoen en het stadion is nog niet eens af er komen straks nog meer kosten achter weg.
Citaat van: Poetser op januari 30, 2024, 17:13:24
Al ben ik wel benieuwd hoe het is om dom te zijn. Volgens mij is het leven dan een stuk minder ingewikkeld 8P
Nou dan is het voor jou vast ook niet zo ingewikkeld met dit soort opmerkingen. :zucht
De inkomsten stijgen toch ook met betere sponsorcontracten, hogere recettes ect. En er komt meer geld van ESPN.
En hopelijk een keer goed verkopen van zelfopgeleide jeugd... we hebben er nu een paar die allemaal goed vastliggen.
Citaat van: Noordcambuur op januari 30, 2024, 19:19:21
nou Grijskijkert met steeds hogere lasten moet je toch ergens je geld weghalen
Paar weken geleden 6 miljoen tekort lening bij de gemeente.
Nu komen we weer tekort van 13.5 miljoen en het stadion is nog niet eens af er komen straks nog meer kosten achter weg.
Hogere inkomsten, 6 miljoen van de gemeente blijft er 7,75 over, waar intern al afspraken over zijn(het clubje mensen die erop tegen zijn dat we in een on af stadion beginnen). Volgend jaar hebben we meer spelersbegroting en wordt de komende jaren alleen maar meer. Totale begroting gaat in fases naar 14 miljoen en de spelersbegroting groeit dan mee.
Toch wel benieuwd hoe dat straks zal gaan. Op een gegeven moment staan de tribunes met stoeltjes, doet het licht het en ligt er een grasmat.
Dan gaan we eens een wedstrijdje spelen met de jeugd in dat stadion en dan ook eens een oefenwedstrijd met publiek erbij. En als dat testen met oefenwedstrijden goed gaat, dan raakt iedereen enthousiast en wil iedereen zo snel mogelijk over, behalve dat clubje sponsoren die dat wil tegenhouden... . Als de geest uit de fles is , wordt het lastig die weer terug te krijgen , zeg maar.
Citaat van: Bankzitter op januari 30, 2024, 19:44:13
Toch wel benieuwd hoe dat straks zal gaan. Op een gegeven moment staan de tribunes met stoeltjes, doet het licht het en ligt er een grasmat.
Dan gaan we eens een wedstrijdje spelen met de jeugd in dat stadion en dan ook eens een oefenwedstrijd met publiek erbij. En als dat testen met oefenwedstrijden goed gaat, dan raakt iedereen enthousiast en wil iedereen zo snel mogelijk over, behalve dat clubje sponsoren die dat wil tegenhouden... . Als de geest uit de fles is , wordt het lastig die weer terug te krijgen , zeg maar.
Er wordt nagedacht over 24uur(ploegendienst) afbouw zodat we in augustus in het stadion kunnen spelen.
ze moeten wat minder denken en wat meer doen!
Citaat van: Grijskijkert op januari 30, 2024, 20:21:46
Er wordt nagedacht over 24uur(ploegendienst) afbouw zodat we in augustus in het stadion kunnen spelen.
augustus? de vakantie noord begint erg laat dus iedereen is nog op vakantie tot half augustus
Laat ik voorop stellen dat het echt ontzettend knap is dat ze een nieuwe stadion hebben weten te realiseren _O_
Echter op het vlak van voetbal is het echt schrijnend.
Door selecteren en knappe selectie samenstellen moet toch te doen zijn. Wij zijn de laaste jaren afgeleden naar een zeer bedenkelijk niveautje.
Wat je kan vergelijken met de tijd dat henk zijn debuut maakte tegen Almere. Met een 'gouden' toekomst voor je zou je toch verwachten dat er nu ook wat op het veld staat? 265 euro voor een seizoenkaart en waar kijken wij naar? Fucking poll en een van der meer.
Als ik naar dat niveau wil kijken ga ik wel naar blauw wit. Hopelijk dat ze in de zomer dit ook zien en wel serieus met de selectie aan het werk gaan. :0= dit kan zo echt niet langer
Citaat van: Noordcambuur op januari 30, 2024, 19:19:21
nou Grijskijkert met steeds hogere lasten moet je toch ergens je geld weghalen
Paar weken geleden 6 miljoen tekort lening bij de gemeente.
Nu komen we weer tekort van 13.5 miljoen en het stadion is nog niet eens af er komen straks nog meer kosten achter weg.
van die 13.5 miljoen magst 40.000 euro afhale ast do bereid bist om dat gras gratis te maaien :y 8P
Citaat van: Noordcambuur op januari 30, 2024, 19:19:21
nou Grijskijkert met steeds hogere lasten moet je toch ergens je geld weghalen
Paar weken geleden 6 miljoen tekort lening bij de gemeente.
Nu komen we weer tekort van 13.5 miljoen en het stadion is nog niet eens af er komen straks nog meer kosten achter weg.
Die 13,5 is inclusief de garantstelling van de gemeente, dus die 13,5 komt er niet nog eens bovenop!. En welk bouw proces blijft binnen begroting afgelopen 20 jaar? Geen een als je het mij vraagt! hier is al lang op geanticipeerd door Cambuur. Weer een stukje goede journalistiek die probeert Cambuur in een negatief daglicht te zetten. Heb een beetje vertrouwen in ons Cambuur en het bestuur!
Citaat van: nee,wel? op januari 30, 2024, 22:30:30
van die 13.5 miljoen magst 40.000 euro afhale ast do bereid bist om dat gras gratis te maaien :y 8P
haha lullo ik ben straks 60 uur in de week met Cambuur bezig :y :y
Citaat van: oost op januari 30, 2024, 21:55:56
Laat ik voorop stellen dat het echt ontzettend knap is dat ze een nieuwe stadion hebben weten te realiseren _O_
Echter op het vlak van voetbal is het echt schrijnend.
Door selecteren en knappe selectie samenstellen moet toch te doen zijn. Wij zijn de laaste jaren afgeleden naar een zeer bedenkelijk niveautje.
Wat je kan vergelijken met de tijd dat henk zijn debuut maakte tegen Almere. Met een 'gouden' toekomst voor je zou je toch verwachten dat er nu ook wat op het veld staat? 265 euro voor een seizoenkaart en waar kijken wij naar? Fucking poll en een van der meer.
Als ik naar dat niveau wil kijken ga ik wel naar blauw wit. Hopelijk dat ze in de zomer dit ook zien en wel serieus met de selectie aan het werk gaan. :0= dit kan zo echt niet langer
Nee het is juist andersom. Wij zijn de laatste jaren vooral heel erg verwend. Dit is gewoon de plek waar Cambuur nu staat. Dat het verwachtingsniveau is dat wij makkelijk promoveren of elke week de pannen van het dak spelen, is gewoon niet realistisch. Hebben een aantal spelers in de selectie met talent, maar de selectie is gewoon heel smal. Maar dat kan je met het huidige budget niet verwachten. Hebben ook gewoon pech met de blessure van Caschili bijv.
Citaat van: janou op januari 31, 2024, 13:38:57
Nee het is juist andersom. Wij zijn de laatste jaren vooral heel erg verwend. Dit is gewoon de plek waar Cambuur nu staat. Dat het verwachtingsniveau is dat wij makkelijk promoveren of elke week de pannen van het dak spelen, is gewoon niet realistisch. Hebben een aantal spelers in de selectie met talent, maar de selectie is gewoon heel smal. Maar dat kan je met het huidige budget niet verwachten. Hebben ook gewoon pech met de blessure van Caschili bijv.
Zo is het. We hebben een half jaar Eredivisie gehad waar letterlijk alles heeft meegezeten en onze kant op viel. Voor velen is dit echter de lat geworden voor dit Cambuur maar dat is gewoon niet realistisch met ons budget. Die twee promotie jaren daarvoor was je zonder Muhren ook gewoon in de middenmoot KKD ge?indigd.
Over de afgelopen 11 jaar vaker goede dan slechte seizoenen:
12/13 kampioen KDD goed
13/14 12e eredivisie, zeer goed
14/15 12e eredivisie, zeer goed
15/16 Degradatie, slecht
16/17 3e, geen promotie, goed
17/18 8e, NC, matig
18/19 10e, slecht
19/20 kampioen, goed
20/21 kampioen, record punten, zeer goed
21/22 9e eredivisie zeer goed
22/23 degradatie, slecht
En eigenlijk nooit saaie seizoenen, met uitzondering van Haake wellicht.
Citaat van: Bankzitter op januari 31, 2024, 14:29:04
Over de afgelopen 11 jaar vaker goede dan slechte seizoenen:
12/13 kampioen KDD goed
13/14 12e eredivisie, zeer goed
14/15 12e eredivisie, zeer goed
15/16 Degradatie, slecht
16/17 3e, geen promotie, goed
17/18 8e, NC, matig
18/19 10e, slecht
19/20 kampioen, goed
20/21 kampioen, record punten, zeer goed
21/22 9e eredivisie zeer goed
22/23 degradatie, slecht
En eigenlijk nooit saaie seizoenen, met uitzondering van Haake wellicht.
En ik denk dat in deze jaren, helemaal periode 2019-2021 wij het beste Cambuur ooit hebben gezien. Maar dat vergeten we na een slecht jaar direct. En ook dit jaar vermaak ik mij weer kostelijk over het algemeen.
Slecht beleid is als je constant minder presteert dan wat financieel mogelijk is. Zie Ajax dit jaar, daar worden gewoon constant verkeerde keuzes gemaakt. Cambuur presteert het nu al flink wat jaren om in principe boven de stand te presteren. Die goede jaren zeggen mij veel meer dan 2 wat mindere jaren. Met dit budget moet gewoon alles goedvallen.
Citaat van: janou op januari 31, 2024, 14:59:58
En ik denk dat in deze jaren, helemaal periode 2019-2021 wij het beste Cambuur ooit hebben gezien. Maar dat vergeten we na een slecht jaar direct. En ook dit jaar vermaak ik mij weer kostelijk over het algemeen.
Slecht beleid is als je constant minder presteert dan wat financieel mogelijk is. Zie Ajax dit jaar, daar worden gewoon constant verkeerde keuzes gemaakt. Cambuur presteert het nu al flink wat jaren om in principe boven de stand te presteren. Die goede jaren zeggen mij veel meer dan 2 wat mindere jaren. Met dit budget moet gewoon alles goedvallen.
Dat neemt echter niet weg dat de selectie dit seizoen behoorlijk slecht is. Het is top dat veel jeugd doorkomt, het is top dat we Bangura goed verkopen. Maar er is geen enkele balans in dit elftal. We leunen veel teveel op jeugd, er worden spelers gehaald die niet in het spelbeeld passen/er al zijn. Dat is wel een probleem in mijn ogen en dat staat nog los van op spelers al dan neit voldoende kwaliteit hebben.
Citaat van: papier op januari 31, 2024, 15:21:50
Dat neemt echter niet weg dat de selectie dit seizoen behoorlijk slecht is. Het is top dat veel jeugd doorkomt, het is top dat we Bangura goed verkopen. Maar er is geen enkele balans in dit elftal. We leunen veel teveel op jeugd, er worden spelers gehaald die niet in het spelbeeld passen/er al zijn. Dat is wel een probleem in mijn ogen en dat staat nog los van op spelers al dan neit voldoende kwaliteit hebben.
Caschili, de Jong, van Osch, Balk, van Mullem, El Hilali, Reiziger en Poll. Deze spelers zijn dit seizoen gehaald en alleen de laatste valt tot nu toe echt tegen. Maar ben benieuwd welke spelers die niet in het spelbeeld passen?
Citaat van: Grijskijkert op januari 31, 2024, 15:36:38
Caschili, de Jong, van Osch, Balk, van Mullem, El Hilali, Reiziger en Poll. Deze spelers zijn dit seizoen gehaald en alleen de laatste valt tot nu toe echt tegen. Maar ben benieuwd welke spelers die niet in het spelbeeld passen?
nou dan vergeet je dat van osch, el hialli en van Mullem echt tegenvallen en de Jong vind ik ook nog niet echt brengen wat er van verwacht werd. Dus alleen Balk en Cashi zijn echt goed
Citaat van: sunderland op januari 31, 2024, 15:48:52
nou dan vergeet je dat van osch, el hialli en van Mullem echt tegenvallen en de Jong vind ik ook nog niet echt brengen wat er van verwacht werd. Dus alleen Balk en Cashi zijn echt goed
Het ging erom dat ze niet bij de club/spelopvatting zouden passen.
Maar om antwoordt te geven, Van Osch is een prima keeper voor ons vind ik maar is ook afhankelijk wat er voor hem gebeurt, van Mullem is te wisselvallig, tegen MVV heel goed en tegen Oss minder. El Hilali heeft te weinig gespeeld, maar het doelpunt van hem tegen Willem2 zal ik niet snel vergeten.
Citaat van: papier op januari 31, 2024, 15:21:50
Dat neemt echter niet weg dat de selectie dit seizoen behoorlijk slecht is. Het is top dat veel jeugd doorkomt, het is top dat we Bangura goed verkopen. Maar er is geen enkele balans in dit elftal. We leunen veel teveel op jeugd, er worden spelers gehaald die niet in het spelbeeld passen/er al zijn. Dat is wel een probleem in mijn ogen en dat staat nog los van op spelers al dan neit voldoende kwaliteit hebben.
Dat bedoel ik ook. Ik begrijp heus wel dat we niet 'even' promoveren. We hebben nu een verschrikkelijke 1.5 jaar gehad qua spel en selectie. Ik vind dat je nu wel kritisch mag kijken naar de selectie op bouw. Want die is nual 1.5 jaar compleet uit balans
Citaat van: Grijskijkert op januari 31, 2024, 15:36:38
Caschili, de Jong, van Osch, Balk, van Mullem, El Hilali, Reiziger en Poll. Deze spelers zijn dit seizoen gehaald en alleen de laatste valt tot nu toe echt tegen. Maar ben benieuwd welke spelers die niet in het spelbeeld passen?
Gabi, Balk vind ik prima transfers voor ons.
Van Osch snap ik ook heel goed, Reiziger dan weer totaal niet met Minnema erachter die notabene vorig jaar tegen Sparta zijn debuut mocht maken. Die had je echt door moeten schuiven, Reiziger voegt niets toe en op het moment dat hij er 'moest staan' stond hij er niet. Dus Reiziger past mi. niet.
El Hilali die past ook niet. Als hij invalt dan zie je wel dat hij wat kan met de bal, aardig schot en doelgericht. Maar met zijn positie spelen we niet. Het is geen spits voor ons systeem, het is geen 10 en het is ook geen links/rechtsbuiten. Die past hier dus nu niet. Terwijl we het continue hebben gehad over 'Cambuur voetbal'. Dus dat is al nummer twee die niet goed is gehaald.
De transfer van Fedde die kan ik ook wel begrijpen als vervanger van bijvoorbeeld Jacobs. Maar in relatie tot Breij die blijft en Van Kaam die ook blijft snap ik het weer minder. Juist Breij kan de positie van Jacobs goed invullen en die viel buiten de boot. Als je moet inschikken in je selectie dan zou ik zeggen Breij schuif je door naar de plek van Jacobs als loper en dan moet je een creatieve vervanger hebben van Paulissen/Maulun en dat is Fedde niet en volgens mij hadden we dat van tevoren ook kunnen zien. Dus in mijn optiek de 3e die niet echt een aanvulling is op de selectie.
Poll en Van Mullem leken logischere transfers maar vallen gewoon tegen, of halen hun niveau niet. Bij El Hilali en De Jong zie ik een wat hoger niveau maar passen ze niet helemaal in het team. Bij Hilali zoals genoemd omdat we niet met zijn type speler spelen en De Jong dus omdat hij andere kwaliteiten heeft dan die we hadden moeten halen voor die plek.
Ik begrijp overigens voor alle spelers wel waarom ze zijn gehaald hoor. Het profiel is vaak aardig, jong, buiten de boot bij een club die hoger speelt of niet de stap kunnen maken en dus in potentie kunnen deze a la Bangura doorgroeien en wat opleveren. Maar er is dus niet goed gekeken naar of een type speler past bij ons spel of dat een speler ook iets toevoegd aan de huidige selectie. Uiteindelijk is het een teamsport en zo goed als de som der delen. Vd Water zal heus onze beste voetballer zijn maar een ontzettende lamlul dus in het team heb je er geen ene reet aan.
Citaat van: Noordcambuur op januari 31, 2024, 09:25:40
haha lullo ik ben straks 60 uur in de week met Cambuur bezig :y :y
goed bezig hart voor de club |:)
Nu snel een goede TD aanstellen die al bezig gaat met de selectie voor volgend seizoen.
We hebben nu al 4/5 hele matige transferperiodes achter de rug (incl. de aanstelling van Ultee).
Dit is wat ik van een nieuwe TD verwacht:
- de selectie moet in balans zijn (genoeg creativiteit, genoeg mentaliteit, goede hierarchie ect)
- de helft van de aanwinsten moet slagen
- er moet waarde worden gecreeerd (ie spelers met winst verkopen en herinvesteren)
We kunnen ons niet weer een slechte transferperiode veroorloven, de weg omhoog moet weer worden ingezet.
Lars Lambooij werd bij de SportCast genoemd als mogelijke technische manager, Ard de Graaf bevestigd dat ze met hem gesproken hebben maar dat ze er nog niet met RKC uitgekomen zijn.
Citaat van: Bernardo op februari 12, 2024, 20:41:45
Lars Lambooij werd bij de SportCast genoemd als mogelijke technische manager, Ard de Graaf bevestigd dat ze met hem gesproken hebben maar dat ze er nog niet met RKC uitgekomen zijn.
Echt wel een compliment voor de directie in deze. Gewoon de ingeslagen weg behouden opzoek naar talent. Dat is waar de club voor staat.
Liever een opleidingsclub met voorbeelden als Slot, Hulshof, vd Ree, Reijnen, Ruben de Jong en nu wellicht Lambooij.
Dan een club met namen als Van Leeuwen of Verbeek als TM of TD.
Alle vertrouwen in het talent! :thumbsup
Wel opvallend dat we weer teruggaan van een Technisch Directeur naar een Technisch Manager.
Citaat van: Galdiano op februari 12, 2024, 20:52:59
Echt wel een compliment voor de directie in deze. Gewoon de ingeslagen weg behouden opzoek naar talent. Dat is waar de club voor staat.
Liever een opleidingsclub met voorbeelden als Slot, Hulshof, vd Ree, Reijnen, Ruben de Jong en nu wellicht Lambooij.
Dan een club met namen als Van Leeuwen of Verbeek als TM of TD.
Alle vertrouwen in het talent! :thumbsup
Reijnen heeft het bedroevend gedaan als TD.
Citaat van: papier op februari 12, 2024, 22:34:18
Reijnen heeft het bedroevend gedaan als TD.
Dat is jouw mening. Ik vind dat er voor het geld dat beschikbaar is, er een prima selectie staat die het elke club lastig kan maken.
Citaat van: janou op februari 12, 2024, 22:57:01
Dat is jouw mening. Ik vind dat er voor het geld dat beschikbaar is, er een prima selectie staat die het elke club lastig kan maken.
Daar kan ik me wel in vinden maar ik zou dat zeker niet toeschrijven aan Reijnen. Als je kijkt naar de selectie en de spelers die het meest naar behoren presteren dan zijn dat spelers die er al waren voor de komst van Reijnen. Je kan niet altijd 6 gooien dus dat Reijnen ook mindere transfers heeft dat hoort erbij. Alleen het halen van Van Osch ?n Reiziger met Minnema op de bank is in mijn optiek een voorbeeld van een zeer armoedige technische keuze. Datzelfde geldt voor het halen van El Hilali in relatie tot ons type voetbal.
Citaat van: Bankzitter op februari 12, 2024, 21:35:21
Wel opvallend dat we weer teruggaan van een Technisch Directeur naar een Technisch Manager.
Zeker opvallend, maar ik hoop dat het de uitkomst is van reflectie in de Raad van commissarissen / directie. Reijnen had geen enkele management ervaring en werd gelijk in een directierol aangenomen. Op basis van welke criteria is volstrekt onduidelijk. Die jongen was bewezen goed in voetballen en misschien zou het een hele goede TD zijn geworden, maar dat zou dan wel een enorme gok zijn geweest. En ik denk niet dat je kan gokken met directierollen.
Citaat van: papier op februari 13, 2024, 08:23:16
Daar kan ik me wel in vinden maar ik zou dat zeker niet toeschrijven aan Reijnen. Als je kijkt naar de selectie en de spelers die het meest naar behoren presteren dan zijn dat spelers die er al waren voor de komst van Reijnen. Je kan niet altijd 6 gooien dus dat Reijnen ook mindere transfers heeft dat hoort erbij. Alleen het halen van Van Osch ?n Reiziger met Minnema op de bank is in mijn optiek een voorbeeld van een zeer armoedige technische keuze. Datzelfde geldt voor het halen van El Hilali in relatie tot ons type voetbal.
Ik vind dat verhaal van Minnema zo'n bullshit. Als hij echt de beste zou zijn, hadden alle voorgaande trainers hem al opgesteld. Daarnaast heeft V Osch in de Eredivisie bewezen een prima trainer te zijn. W.b.t. El Hilali kan je inderdaad je twijfels hebben. Als we kijken naar de selectie die er al was, is die vooral gekomen door Foeke, en die werd hier ook verguisd.
Als je kijkt naar het grotere plaatje, staat er een talentvolle selectie die zich aankomende jaren goed kan ontwikkelen. De meeste spelers die Reijnen heeft gehaald zijn gewoon prima versterkingen voor een club met onze begroting. Caschilli, Fedde de Jong, vastleggen van Balk.
Citaat van: janou op februari 13, 2024, 09:40:36
Daarnaast heeft V Osch in de Eredivisie bewezen een prima trainer te zijn.
Ah, das mooi. De opvolger van Henk hebben we al binnen dus :D
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op februari 13, 2024, 10:01:49
Ah, das mooi. De opvolger van Henk hebben we al binnen dus :D
Oeps foutje :) Moest keepert zijn uiteraad :).
Citaat van: janou op februari 12, 2024, 22:57:01
Dat is jouw mening. Ik vind dat er voor het geld dat beschikbaar is, er een prima selectie staat die het elke club lastig kan maken.
ze hebben wel zwaar gefaald met Ultee natuurlijk. En alles maar laten gebeuren. Had absoluut niet gehoeven
Citaat van: janou op februari 13, 2024, 09:40:36
Ik vind dat verhaal van Minnema zo'n bullshit. Als hij echt de beste zou zijn, hadden alle voorgaande trainers hem al opgesteld. Daarnaast heeft V Osch in de Eredivisie bewezen een prima trainer te zijn. W.b.t. El Hilali kan je inderdaad je twijfels hebben. Als we kijken naar de selectie die er al was, is die vooral gekomen door Foeke, en die werd hier ook verguisd.
Als Minnema niet goed genoeg is moet je hem laten gaan. Als je hem als talentvolle keeper bij de selectie wil houden dan moet hij ook dat perspectief houden. Dat neem je helemaal weg door een leeftijdsgenoot tweede keeper te maken. Daar moet je in mijn ogen kiezen voor een bejaarde. Dat is ook geen garantie voor succes (zie Ruiter) maar dan is de boel wel in balans. Dat vind ik echt een fout in het technisch beleid en dat was de verantwoordelijkheid van Reijnen.
CiteerAls je kijkt naar het grotere plaatje, staat er een talentvolle selectie die zich aankomende jaren goed kan ontwikkelen. De meeste spelers die Reijnen heeft gehaald zijn gewoon prima versterkingen voor een club met onze begroting. Caschilli, Fedde de Jong, vastleggen van Balk.
Het handelen omtrent Balk en Bangura heeft Reijnen goed gedaan, maar dat waren in mijn ogen logische vervolgstappen van ervoor. Van wat hij zelf heeft gehaald is alleen Gabi vooralsnog een echte toevoeging. Voor Fedde geldt dat hij, en dat geldt ook voor El Hilali, zeker een talentvolle speler is die kan doorgroeien maar er is onvoldoende gekeken naar de bezetting op het middenveld. Er is in feite geen keuze in het type speler. Datzelfde zag je op de linksbuiten, daar stond altijd een spits en dat is nu verbeterd door de komst van Anello. Maar goed, dat zal ik Reijnen niet helemaal toeschrijven omdat er een mafketel als Vd Water in de selectie zat.
Dus op basis van het korte verblijf van Reijnen krijgt hij van mij een onvoldoende. Wat overigens niet wegneemt dat ik de gedachte van sommige transfers wel begrijp en onderschrijf. De uitkomst is echter onvoldoende.
Citaat van: sunderland op februari 13, 2024, 11:19:09
ze hebben wel zwaar gefaald met Ultee natuurlijk. En alles maar laten gebeuren. Had absoluut niet gehoeven
Ultee is natuurlijk door Foeke Booy gehaald, niet door Reijnen.
Citaat van: papier op februari 13, 2024, 11:27:03
Als Minnema niet goed genoeg is moet je hem laten gaan. Als je hem als talentvolle keeper bij de selectie wil houden dan moet hij ook dat perspectief houden. Dat neem je helemaal weg door een leeftijdsgenoot tweede keeper te maken. Daar moet je in mijn ogen kiezen voor een bejaarde. Dat is ook geen garantie voor succes (zie Ruiter) maar dan is de boel wel in balans. Dat vind ik echt een fout in het technisch beleid en dat was de verantwoordelijkheid van Reijnen.
Het handelen omtrent Balk en Bangura heeft Reijnen goed gedaan, maar dat waren in mijn ogen logische vervolgstappen van ervoor. Van wat hij zelf heeft gehaald is alleen Gabi vooralsnog een echte toevoeging. Voor Fedde geldt dat hij, en dat geldt ook voor El Hilali, zeker een talentvolle speler is die kan doorgroeien maar er is onvoldoende gekeken naar de bezetting op het middenveld. Er is in feite geen keuze in het type speler. Datzelfde zag je op de linksbuiten, daar stond altijd een spits en dat is nu verbeterd door de komst van Anello. Maar goed, dat zal ik Reijnen niet helemaal toeschrijven omdat er een mafketel als Vd Water in de selectie zat.
Dus op basis van het korte verblijf van Reijnen krijgt hij van mij een onvoldoende. Wat overigens niet wegneemt dat ik de gedachte van sommige transfers wel begrijp en onderschrijf. De uitkomst is echter onvoldoende.
W.b.t. 2e keeper ben ik het met je eens. Dan is een Reiziger geen hele logische keus als je echt vertrouwen hebt in Minnema. Maar dat zegt i.m.o. ook genoeg over het vertrouwen in Minnema. Daarnaast moet de ervaren keeper dan wel te betalen zijn en goed genoeg.
W.b.t. middenveld en type speler vind ik dat opzich wel prima toch? Hebt een V Mullem gehaald als Cvm extra. Qua types kan je inderdaad afvragen of er geen ander type nodig is ala Maulun. Maar vind er daar maar eens een van die te betalen is. W.b.t. voorhoede ben ik het met je eens dat het mager is. Maar dat komt ook door V.d. Water inderdaad.
Tuurlijk had e.e.a. anders gekund, maar je kan op basis van huidige selectie toch niet zeggen dat Reijnen een waardeloze TD was?
Citaat van: sunderland op februari 13, 2024, 11:19:09
ze hebben wel zwaar gefaald met Ultee natuurlijk. En alles maar laten gebeuren. Had absoluut niet gehoeven
Ben ik het totaal niet mee eens. Was de beste keuze voor het moment. En het probleem dat Ultee had qua verdedigen, heeft Henk nu ook. Aan de bal vind ik het ook beter hoor. Maar ook onder Ultee waren we de meest scorende ploeg. Los daarvan was er bij de achterban geen klik met Ultee.
Echter staan we nu ook maar 6 punten voor op plek 15 en verliezen ook thuis van Top Oss.
Citaat van: janou op februari 13, 2024, 11:52:48
W.b.t. 2e keeper ben ik het met je eens. Dan is een Reiziger geen hele logische keus als je echt vertrouwen hebt in Minnema. Maar dat zegt i.m.o. ook genoeg over het vertrouwen in Minnema. Daarnaast moet de ervaren keeper dan wel te betalen zijn en goed genoeg.
W.b.t. middenveld en type speler vind ik dat opzich wel prima toch? Hebt een V Mullem gehaald als Cvm extra. Qua types kan je inderdaad afvragen of er geen ander type nodig is ala Maulun. Maar vind er daar maar eens een van die te betalen is. W.b.t. voorhoede ben ik het met je eens dat het mager is. Maar dat komt ook door V.d. Water inderdaad.
Tuurlijk had e.e.a. anders gekund, maar je kan op basis van huidige selectie toch niet zeggen dat Reijnen een waardeloze TD was?
Dat zeg ik ook niet, maar ik zeg wel dat hij obv zijn korte verbiljf bij ons een onvoldoende krijgt mi. Afhankelijk van de ontwikkeling van Poll/El Hilali/De Jong/Van Mullem zou dit nog anders kunnen maar op dit moment zijn de transfers die hij heeft gehaald in de meeste gevallen niet goed genoeg om het verschil te maken en brengen deze dus in mijn ogen de selectie niet verder in balans. Met als negatieve uitschieter natuurlijk zijn eigen vertrek, dat vind ik echt zeer onverantwoordelijk en onprofessioneel.
Citaat van: janou op februari 13, 2024, 12:00:11
Ben ik het totaal niet mee eens. Was de beste keuze voor het moment. En het probleem dat Ultee had qua verdedigen, heeft Henk nu ook. Aan de bal vind ik het ook beter hoor. Maar ook onder Ultee waren we de meest scorende ploeg. Los daarvan was er bij de achterban geen klik met Ultee.
Echter staan we nu ook maar 6 punten voor op plek 15 en verliezen ook thuis van Top Oss.
Henk heeft terecht veel krediet en we houden terecht van zijn spelopvatting. Maar feitelijk gezien presteert hij natuurlijk niet veel beter in de competitie dan Ultee (1,53 ipv 1,44 punt per wedstrijd dit seizoen).
Onder Henk wonnen we 3x thuis, onder Ultee ook 3x. Tsja, zeg het maar.
Citaat van: papier op februari 13, 2024, 12:05:05
Dat zeg ik ook niet, maar ik zeg wel dat hij obv zijn korte verbiljf bij ons een onvoldoende krijgt mi. Afhankelijk van de ontwikkeling van Poll/El Hilali/De Jong/Van Mullem zou dit nog anders kunnen maar op dit moment zijn de transfers die hij heeft gehaald in de meeste gevallen niet goed genoeg om het verschil te maken en brengen deze dus in mijn ogen de selectie niet verder in balans. Met als negatieve uitschieter natuurlijk zijn eigen vertrek, dat vind ik echt zeer onverantwoordelijk en onprofessioneel.
Kan ik mij in vinden. Vraag is of je voor het geld betere had kunnen halen. Maar dat zal afhangen van in welke mate de genoemde spelers zich ontwikkelen.
Citaat van: papier op februari 13, 2024, 12:10:33
Henk heeft terecht veel krediet en we houden terecht van zijn spelopvatting. Maar feitelijk gezien presteert hij natuurlijk niet veel beter in de competitie dan Ultee (1,53 ipv 1,44 punt per wedstrijd dit seizoen).
Onder Henk wonnen we 3x thuis, onder Ultee ook 3x. Tsja, zeg het maar.
100% mee eens. Heb zelf ook 100x liever Henk, alleen al qua presentatie naar buiten toe. Maar kan slecht tegen de aversie tegen Ultee, die nooit iets goed heeft kunnen doen. Heb mij ook onder Ultee dit seizoen genoeg vermaakt in thuiswedstrijden (Emmen, Willem II, Den Bosch etc.).
Citaat van: janou op februari 13, 2024, 12:22:05
100% mee eens. Heb zelf ook 100x liever Henk, alleen al qua presentatie naar buiten toe. Maar kan slecht tegen de aversie tegen Ultee, die nooit iets goed heeft kunnen doen. Heb mij ook onder Ultee dit seizoen genoeg vermaakt in thuiswedstrijden (Emmen, Willem II, Den Bosch etc.).
Ik neem Ultee helemaal niks kwalijk dit in tegensteling tot de mensen die hem een contract voor twee jaar hebben gegeven. Vanaf dag 1 een kansloze exercitie. Mispeer in optima forma.
Citaat van: janou op februari 13, 2024, 12:22:05
100% mee eens. Heb zelf ook 100x liever Henk, alleen al qua presentatie naar buiten toe. Maar kan slecht tegen de aversie tegen Ultee, die nooit iets goed heeft kunnen doen. Heb mij ook onder Ultee dit seizoen genoeg vermaakt in thuiswedstrijden (Emmen, Willem II, Den Bosch etc.).
Bij Ultee kreeg bijna geen speler het vertrouwen van hem.
Henk geeft veel meer vetrouwen wat dan ook in het spel zichtbaar is.
Ultee zal denk ik heel veel kwaliteiten hebben in statistieken, maar kon de spelersgroep hiermee niet raken.
Henk is daarin tegen een coach/trainer die de meeste spelers wel weet te raken en waarschijnlijk minder is in statistieken.
Ik moet zeggen dat ik met name in het laatst wedstrijden ging overslaan omdat ik mij ging ergeren aan professor Ultee en het voetbal met wekelijkse veranderingen in de selectie. Dit zegt misschien ook wel wat meer iets over mij dan over Ultee.
Ik ben heel blij dat Ultee vervangen is door Henk en wens Ultee alle goeds.
Citaat van: Vlampiep op februari 13, 2024, 13:45:26
Bij Ultee kreeg bijna geen speler het vertrouwen van hem.
Henk geeft veel meer vetrouwen wat dan ook in het spel zichtbaar is.
Ultee zal denk ik heel veel kwaliteiten hebben in statistieken, maar kon de spelersgroep hiermee niet raken.
Henk is daarin tegen een coach/trainer die de meeste spelers wel weet te raken en waarschijnlijk minder is in statistieken.
Ik moet zeggen dat ik met name in het laatst wedstrijden ging overslaan omdat ik mij ging ergeren aan professor Ultee en het voetbal met wekelijkse veranderingen in de selectie. Dit zegt misschien ook wel wat meer iets over mij dan over Ultee.
Ik ben heel blij dat Ultee vervangen is door Henk en wens Ultee alle goeds.
Waarop baseer jij dat Ultee alleen maar met statistieken bezig is? Dat is vooral het beeld dat men van hem heeft. Henk is denk ik wel beter in het raken van spelers, maar ik vraag mij af of er uberhaubt iemand beter is daarin. Maar ook in tactisch opzicht moet je Henk echt niet onderschatten.
W.b.t. Ultee raad ik aan om de podcast te luisteren: ''Met open vizier''. Wellicht dat je beeld dan wel iets veranderd. Ik kan er overigens ook best inkomen dat hij een beetje over kan komen als een professor haha. Maar dat beeld komt denk ik meer door de resultaten dan wat hij daadwerkelijk zegt.
Ultee heeft i.m.o. alleen pech gehad dat Henk er nog zat. Dan ben je hier in Leeuwarden sowieso (en terecht) kansloos.
Laten we vooral blij zijn dat Henk weer terug is en niet Ultee zwart maken terwijl hij qua punten en vermaak (Naar mijn mening) niet veel minder heeft gepresteerd.
Citaat van: janou op februari 13, 2024, 12:00:11
Ben ik het totaal niet mee eens. Was de beste keuze voor het moment. En het probleem dat Ultee had qua verdedigen, heeft Henk nu ook. Aan de bal vind ik het ook beter hoor. Maar ook onder Ultee waren we de meest scorende ploeg. Los daarvan was er bij de achterban geen klik met Ultee.
Echter staan we nu ook maar 6 punten voor op plek 15 en verliezen ook thuis van Top Oss.
laat maar?.geen zin om terug te kijken naar deze zwarte bladzijde van Cambuur
Citaat van: janou op februari 13, 2024, 14:08:40
Waarop baseer jij dat Ultee alleen maar met statistieken bezig is? Dat is vooral het beeld dat men van hem heeft. Henk is denk ik wel beter in het raken van spelers, maar ik vraag mij af of er uberhaubt iemand beter is daarin. Maar ook in tactisch opzicht moet je Henk echt niet onderschatten.
W.b.t. Ultee raad ik aan om de podcast te luisteren: ''Met open vizier''. Wellicht dat je beeld dan wel iets veranderd. Ik kan er overigens ook best inkomen dat hij een beetje over kan komen als een professor haha. Maar dat beeld komt denk ik meer door de resultaten dan wat hij daadwerkelijk zegt.
Ultee heeft i.m.o. alleen pech gehad dat Henk er nog zat. Dan ben je hier in Leeuwarden sowieso (en terecht) kansloos.
Laten we vooral blij zijn dat Henk weer terug is en niet Ultee zwart maken terwijl hij qua punten en vermaak (Naar mijn mening) niet veel minder heeft gepresteerd.
Volgens mij geef ik de verschillen aan in type trainers en heb niet de intentie Ultee zwart af te schilderen. Dat ik de vlekken kreeg van Ultee geef ik ook aan dat dit meer van mij zegt dan van Ultee.
Maar dat hij deze selectie niet beter kon maken lijkt mij duidelijk gelet op het functioneren van diverse spelers, maar komt waarschijnlijk ook door wat ik eerder aangaf door het verschil in het coachen van spelers.
Het heeft geen zin om terug te blikken maar persoonlijk denk ik dat er misschien 4 of 5 betere trainers zijn in Nederland dan Henk.
En die zijn allemaal onhaalbaar of passen hier niet.
Citaat van: Lore op februari 13, 2024, 08:55:51
Zeker opvallend, maar ik hoop dat het de uitkomst is van reflectie in de Raad van commissarissen / directie. Reijnen had geen enkele management ervaring en werd gelijk in een directierol aangenomen. Op basis van welke criteria is volstrekt onduidelijk. Die jongen was bewezen goed in voetballen en misschien zou het een hele goede TD zijn geworden, maar dat zou dan wel een enorme gok zijn geweest. En ik denk niet dat je kan gokken met directierollen.
Met Henk weer terug kan dat ook, die vervult daarin ook een belangrijke rol.
Citaat van: YellowBlue op februari 14, 2024, 00:17:35
Met Henk weer terug kan dat ook, die vervult daarin ook een belangrijke rol.
Hoewel een TD/TM en trainer veel samen moeten doen moet er mi. wel een duidelijk onderscheid zijn. De trainer moet zich focussen op de korte termijn (huidige seizoen). De TD/TM op de lange termijn (volgend seizoen en verder).
De scouting, peperdure risicovolle miskopen, verkeerde (assistent) trainers, selecties zonder ervaring wat in de winterstop met paniekaankopen wordt gefixt, vriendjespolitiek op hoog niveau, het stadion in zekere mate? Hoe lang blijft dit allemaal nog zonder consequenties?
Citaat van: De Gast op maart 05, 2024, 07:58:25
De scouting, peperdure risicovolle miskopen, verkeerde (assistent) trainers, selecties zonder ervaring wat in de winterstop met paniekaankopen wordt gefixt, vriendjespolitiek op hoog niveau, het stadion in zekere mate? Hoe lang blijft dit allemaal nog zonder consequenties?
Een technisch failliete club herstelt naar positief eigen vermogen, de beste financiele en sportieve resultaten in de geschiedenis van Cambuur, verhuizing van een romantische bouwval naar een super nieuw complex.
Wat mij betreft mag dat nog wel even zo door gaan. Of wil je terug naar de tijd van Merkus, Pama en Arlman?
Citaat van: Lore op maart 05, 2024, 08:24:54
Een technisch failliete club herstelt naar positief eigen vermogen, de beste financiele en sportieve resultaten in de geschiedenis van Cambuur, verhuizing van een romantische bouwval naar een super nieuw complex.
Wat mij betreft mag dat nog wel even zo door gaan. Of wil je terug naar de tijd van Merkus, Pama en Arlman?
Dit dus.
Mensen lijken te vergeten dat we nog niet zo heel lang geleden met 3000 man in het stadion zaten en Arnold Herder op de rechtshalf stond met Thijs fucking Houwing in de spits.
Citaat van: Poetser op maart 05, 2024, 08:29:07
Dit dus.
Mensen lijken te vergeten dat we nog niet zo heel lang geleden met 3000 man in het stadion zaten en Arnold Herder op de rechtshalf stond met Thijs fucking Houwing in de spits.
Als we zo doorgaan, dan zitten er binnenkort weer 3000 man, in het nieuwe stadion waar 15.000 in kunnen.
Citaat van: Lore op maart 05, 2024, 08:24:54
Een technisch failliete club herstelt naar positief eigen vermogen, de beste financiele en sportieve resultaten in de geschiedenis van Cambuur, verhuizing van een romantische bouwval naar een super nieuw complex.
Wat mij betreft mag dat nog wel even zo door gaan. Of wil je terug naar de tijd van Merkus, Pama en Arlman?
we konden bij merkus nog een reclamebord laten maken voor 500 e. Er was toen geen pepernoot. Pama was een beste vent en is hier een bats geld verloren. Hij was wel heel erg van het wij/samen gevoel met iedereen zoals samen werken met de regio en amateur clubs. Dat was toen nog niet zo.
Citaat van: sunderland op maart 05, 2024, 09:28:11
we konden bij merkus nog een reclamebord laten maken voor 500 e. Er was toen geen pepernoot. Pama was een beste vent en is hier een bats geld verloren. Hij was wel heel erg van het wij/samen gevoel met iedereen zoals samen werken met de regio en amateur clubs. Dat was toen nog niet zo.
en Pama ging voor dames voetbal?
Citaat van: PePe op maart 05, 2024, 09:21:41
Als we zo doorgaan, dan zitten er binnenkort weer 3000 man, in het nieuwe stadion waar 15.000 in kunnen.
Vind dit allemaal scorebord journalistiek. Als je kijkt naar alle facetten zijn wij afgelopen jaren onder dit bestuur en technische staf enorm gegroeid en zijn we bezig met de lange termijn van de club. En dan moet je van wat mindere jaren (overigens nog maar 2 jaar) niet in de war raken. De rode draad van de afgelopen periode is gewoon een gestage groei. Daarbij hoort er net als bij elke andere club ook een mindere periode bij te zitten.
Citaat van: Poetser op maart 05, 2024, 08:29:07
Dit dus.
Mensen lijken te vergeten dat we nog niet zo heel lang geleden met 3000 man in het stadion zaten en Arnold Herder op de rechtshalf stond met Thijs fucking Houwing in de spits.
Dan benoem jij nog een redelijke florissante selectie. Wat dacht je van Jurrick Juliana in de punt? Dat was volgens mij 1 of 2 seizoenen later.
Citaat van: sunderland op maart 05, 2024, 09:28:11
we konden bij merkus nog een reclamebord laten maken voor 500 e. Er was toen geen pepernoot. Pama was een beste vent en is hier een bats geld verloren. Hij was wel heel erg van het wij/samen gevoel met iedereen zoals samen werken met de regio en amateur clubs. Dat was toen nog niet zo.
Pama was wel absoluut een man met visie, daar kan je niet omheen. Die had in Amerika allemaal voetbalscholen opgezet. Moet je hier alleen in het noorden eens kijken hoeveel commerci?le voetbalscholen (los van de bvo's) er wel niet zijn.
En wat Pama goed zag (te vooruitstrevend) is eigenlijk een omnivereniging. Hij wilde immers op de plek van het nieuwe stadion (of de ijshal) een multifunctioneel stadion, waarbij je een weekend pas kon aanschaffen. Dan kon je behalve op zondagmiddag de wedstrijd van SCC ook nog naar basketbal en zwemmen. Eigenlijk niet zo gek bedacht, maar voor toen kwam dat te vroeg.
Citaat van: Poetser op maart 05, 2024, 08:29:07
Dit dus.
Mensen lijken te vergeten dat we nog niet zo heel lang geleden met 3000 man in het stadion zaten en Arnold Herder op de rechtshalf stond met Thijs fucking Houwing in de spits.
Niet zo lang geleden? Man dit is al 20 jaar terug in de tijd. Had t allang verdrongen :koffie
Citaat van: PePe op maart 05, 2024, 09:21:41
Als we zo doorgaan, dan zitten er binnenkort weer 3000 man, in het nieuwe stadion waar 15.000 in kunnen.
Andere tijden en onze budgetten zullen fors hoger zijn dan toendertijd. Besef nou even dat we als club gaan evolueren en er sprongen op vooruit zullen gaan. Uiteindelijk zien we dat ook terug op het veld daar ben ik van overtuigd.
Citaat van: Noordcambuur op maart 05, 2024, 09:45:41
en Pama ging voor dames voetbal?
hij heeft mij toen verteld dat hij idd het dames voetbal naar Leeuwarden wou halen met betrekking op de toen opgezette eredivisie voor vrouwen. De knjb wou dat niet en heeft zijn hele visie en geschreven stuk doorgespeeld naar Dkv. Hij was daarin al ver vooruit in Nederland door zijn voetbalscholen in Amerika waarmee hij enorm veel geld had verdiend
Citaat van: michello op maart 05, 2024, 10:03:52
Andere tijden en onze budgetten zullen fors hoger zijn dan toendertijd. Besef nou even dat we als club gaan evolueren en er sprongen op vooruit zullen gaan. Uiteindelijk zien we dat ook terug op het veld daar ben ik van overtuigd.
En dit word onderbouwd door de directie en RVC...
Citaat van: sunderland op maart 05, 2024, 10:16:06
hij heeft mij toen verteld dat hij idd het dames voetbal naar Leeuwarden wou halen met betrekking op de toen opgezette eredivisie voor vrouwen. De knjb wou dat niet en heeft zijn hele visie en geschreven stuk doorgespeeld naar Dkv. Hij was daarin al ver vooruit in Nederland door zijn voetbalscholen in Amerika waarmee hij enorm veel geld had verdiend
oke dat is nieuw van mij bedankt Sunderland
PUINHOOP
Waar blijft die nieuwe TM/TD? :O
Citaat van: Bernardo op maart 08, 2024, 22:43:14
Waar blijft die nieuwe TM/TD? :O
die heeft er geen zin meer in?.
Nu wordt het hoogtijd de selectie te gaan renoveren.
Het stadion staat en de financiering rond.
Nu beginnen waar het echt omdraaide en dat is voetbal :_spank
Tijd om in de spiegel te kijken. Wat hebben ze er een ellende van gemaakt.
Zelden zoveel kortzichtigheid gelezen als nu. Het bestuur heeft jaren goede dingen gedaan. Een kutbestuur was het enige dat ik van Cambuur kende, van financi?le wanorde tot afdankertjes van DKV en van bijna failliet tot onge?nteresseerde passanten. Dit bestuur is samen met Cambuur gegroeid en dat gaat met vallen en opstaan, maar vergeet niet dat we de mooiste jaren samen hebben beleefd. Ard vond ik eerst weinig uitstraling hebben, maar is gewoon een verstandige kerel waar je op kunt bouwen. Iemand van buiten die zich steeds meer verbonden is gaan voelen met de club. Gerald idem, plus het feit dat die man echt ruimte heeft gecre?erd om uiteindelijk weer successen te boeken. Geen rare investeerders en andere ellende. Gewoon passend bij onze prachtige club. Betrokken en geen passanten.
Ondanks dat het nu kut gaat hebben we wel tweewekelijks een vol stadion, met Henk een boegbeeld van een trainer die echt wel wat kan met een betere groep spelers. En daarnaast komt het stadion er echt aan, dat was een strijd op zichzelf.
Kritisch zijn mag en moet altijd, maar laten we een beetje realistisch blijven. Samen vallen er weer opstaan. Te beginnen met een goede TD en veel nieuwe spelers. En ja, ook ik zit op m?n taks als het gaat om ?jongens hebben lekker getraind?, maar ik houd ook van die vent. Henk de Jong ole ole!
Juist nu achter de club staan en geen ellende cre?ren die niet nodig is. Als je vandaag accepteert dat dit seizoen afgelopen is kun je vanaf morgen als scout voor volgend seizoen op de tribune gaan zitten. En als alles toch ineens gaat lopen (pas nu is er weer tijd op fatsoenlijk te trainen) is dat mooi meegenomen.
PS Fuck de samenwerking met Unibet.
Citaat van: Whoestemen op maart 11, 2024, 22:14:43
Zelden zoveel kortzichtigheid gelezen als nu. Het bestuur heeft jaren goede dingen gedaan. Een kutbestuur was het enige dat ik van Cambuur kende, van financi?le wanorde tot afdankertjes van DKV en van bijna failliet tot onge?nteresseerde passanten. Dit bestuur is samen met Cambuur gegroeid en dat gaat met vallen en opstaan, maar vergeet niet dat we de mooiste jaren samen hebben beleefd. Ard vond ik eerst weinig uitstraling hebben, maar is gewoon een verstandige kerel waar je op kunt bouwen. Iemand van buiten die zich steeds meer verbonden is gaan voelen met de club. Gerald idem, plus het feit dat die man echt ruimte heeft gecre?erd om uiteindelijk weer successen te boeken. Geen rare investeerders en andere ellende. Gewoon passend bij onze prachtige club. Betrokken en geen passanten.
Ondanks dat het nu kut gaat hebben we wel tweewekelijks een vol stadion, met Henk een boegbeeld van een trainer die echt wel wat kan met een betere groep spelers. En daarnaast komt het stadion er echt aan, dat was een strijd op zichzelf.
Kritisch zijn mag en moet altijd, maar laten we een beetje realistisch blijven. Samen vallen er weer opstaan. Te beginnen met een goede TD en veel nieuwe spelers. En ja, ook ik zit op m?n taks als het gaat om ?jongens hebben lekker getraind?, maar ik houd ook van die vent. Henk de Jong ole ole!
Juist nu achter de club staan en geen ellende cre?ren die niet nodig is. Als je vandaag accepteert dat dit seizoen afgelopen is kun je vanaf morgen als scout voor volgend seizoen op de tribune gaan zitten. En als alles toch ineens gaat lopen (pas nu is er weer tijd op fatsoenlijk te trainen) is dat mooi meegenomen.
PS Fuck de samenwerking met Unibet.
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
|:) |:) |:) |:) |:) |:)
En daarom gaan we lekker naar AZ uit :proost
Citaat van: Whoestemen op maart 11, 2024, 22:14:43
Zelden zoveel kortzichtigheid gelezen als nu. Het bestuur heeft jaren goede dingen gedaan. Een kutbestuur was het enige dat ik van Cambuur kende, van financi?le wanorde tot afdankertjes van DKV en van bijna failliet tot onge?nteresseerde passanten. Dit bestuur is samen met Cambuur gegroeid en dat gaat met vallen en opstaan, maar vergeet niet dat we de mooiste jaren samen hebben beleefd. Ard vond ik eerst weinig uitstraling hebben, maar is gewoon een verstandige kerel waar je op kunt bouwen. Iemand van buiten die zich steeds meer verbonden is gaan voelen met de club. Gerald idem, plus het feit dat die man echt ruimte heeft gecre?erd om uiteindelijk weer successen te boeken. Geen rare investeerders en andere ellende. Gewoon passend bij onze prachtige club. Betrokken en geen passanten.
Ondanks dat het nu kut gaat hebben we wel tweewekelijks een vol stadion, met Henk een boegbeeld van een trainer die echt wel wat kan met een betere groep spelers. En daarnaast komt het stadion er echt aan, dat was een strijd op zichzelf.
Kritisch zijn mag en moet altijd, maar laten we een beetje realistisch blijven. Samen vallen er weer opstaan. Te beginnen met een goede TD en veel nieuwe spelers. En ja, ook ik zit op m?n taks als het gaat om ?jongens hebben lekker getraind?, maar ik houd ook van die vent. Henk de Jong ole ole!
Juist nu achter de club staan en geen ellende cre?ren die niet nodig is. Als je vandaag accepteert dat dit seizoen afgelopen is kun je vanaf morgen als scout voor volgend seizoen op de tribune gaan zitten. En als alles toch ineens gaat lopen (pas nu is er weer tijd op fatsoenlijk te trainen) is dat mooi meegenomen.
PS Fuck de samenwerking met Unibet.
Die laatste snap ik niet helemaal :? Of is het mode dit te roepen.
Mooi stukje voor de rest. Maar op een bepaald moment is het vertrouwen gewoon weg dat ze het sportief weer op de rit krijgen. En Ard prima kerel natuurlijk maar ook een stapje financieel terugdoen bij degradatie dat kon dan weer niet. Ik zie daar de verbondenheid niet in.
Dit bestuur heeft voldoende laten zien om krediet te krijgen, net als Henk de Jong. Het seizoen onder Hake was ook klote, daarna hebben we prachtige seizoenen gehad. Nu weer kut, straks weer mooie. Dat hoort ook bij een club als Cambuur, beetje re?el blijven. En dan zag ik nog ergens een referentie richting de recordtransfer van Vd Water wat met de kennis van nu natuurlijk een absolute kuttransfer is. Maar beschouwd, deze transfer is gemaakt vanuit een positie die we niet eerder hadden. Een met een positief eigen vermogen waarbij je dus een gok kan wagen met de hoop dat die je verder brengt. Dat dat niet goed gaat en het technische beleid beter moet daar zijn ze zich wel van bewust. Dat een Reijnen dan A niet functioneert en B onvoldoende verantwoordelijkheid voelt om bij te dragen is ook kut maar kunnen we dat het bestuur verwijten? Volgens mij waren er best veel mensen blij met zijn komst, al vond ik het wel discutabel gezien zijn ervaring.
Nog even een blik geworpen op Wikipedia/google:
1. Ard de Graaf is sinds 2011 in dienst bij Cambuur, Vd Belt vanaf 2009. Laten we dus maar zeggen dat ze er pak hem beet 15 jaar zitten.
2. Cambuur bestaat nu zo'n 60 jaar, 25% daarvan dus onder Vd Belt/De Graaf.
3. In al die jaren hebben we 9 seizoenen eredivisie gespeeld en zijn we 3 keer (4 eigenlijk) kampioen geweest
4. Dus hoewel deze gasten pas 25% van het clubbestaan aan het roer staan hebben ze 66% van alle kampioenschappen en 50% van alle promoties mede mogelijk gemaakt. En daarbij ook meer dan de helft van alle eredivisieseizoenen.
Citaat van: papier op maart 12, 2024, 11:39:52
Nog even een blik geworpen op Wikipedia/google:
1. Ard de Graaf is sinds 2011 in dienst bij Cambuur, Vd Belt vanaf 2009. Laten we dus maar zeggen dat ze er pak hem beet 15 jaar zitten.
2. Cambuur bestaat nu zo'n 60 jaar, 25% daarvan dus onder Vd Belt/De Graaf.
3. In al die jaren hebben we 9 seizoenen eredivisie gespeeld en zijn we 3 keer (4 eigenlijk) kampioen geweest
4. Dus hoewel deze gasten pas 25% van het clubbestaan aan het roer staan hebben ze 66% van alle kampioenschappen en 50% van alle promoties mede mogelijk gemaakt. En daarbij ook meer dan de helft van alle eredivisieseizoenen.
Bovenstaande weten de supporters die al jaren bij de club komen.
Sommige supporters kijken alleen naar de laatste anderhalf jaar. Is mijn mening.
|:)
respect voor beide heren! Knap stukje werk om het stadion toch rond te krijgen en daarmee vooruit te kunnen
Citaat van: papier op maart 12, 2024, 11:39:52
Nog even een blik geworpen op Wikipedia/google:
1. Ard de Graaf is sinds 2011 in dienst bij Cambuur, Vd Belt vanaf 2009. Laten we dus maar zeggen dat ze er pak hem beet 15 jaar zitten.
2. Cambuur bestaat nu zo'n 60 jaar, 25% daarvan dus onder Vd Belt/De Graaf.
3. In al die jaren hebben we 9 seizoenen eredivisie gespeeld en zijn we 3 keer (4 eigenlijk) kampioen geweest
4. Dus hoewel deze gasten pas 25% van het clubbestaan aan het roer staan hebben ze 66% van alle kampioenschappen en 50% van alle promoties mede mogelijk gemaakt. En daarbij ook meer dan de helft van alle eredivisieseizoenen.
Dit is gezien onze huidige mogelijkheden een wereldprestatie. En dan vergeet je eigenlijk nog het realiseren van het stadion vanaf het begin tot het eind.
Citaat van: Robinho op maart 12, 2024, 12:12:55
respect voor beide heren! Knap stukje werk om het stadion toch rond te krijgen en daarmee vooruit te kunnen
kijk eens in Rotterdam hoelang zijn ze bezig met een nieuw stadion.
Citaat van: papier op maart 12, 2024, 11:39:52
Nog even een blik geworpen op Wikipedia/google:
1. Ard de Graaf is sinds 2011 in dienst bij Cambuur, Vd Belt vanaf 2009. Laten we dus maar zeggen dat ze er pak hem beet 15 jaar zitten.
2. Cambuur bestaat nu zo'n 60 jaar, 25% daarvan dus onder Vd Belt/De Graaf.
3. In al die jaren hebben we 9 seizoenen eredivisie gespeeld en zijn we 3 keer (4 eigenlijk) kampioen geweest
4. Dus hoewel deze gasten pas 25% van het clubbestaan aan het roer staan hebben ze 66% van alle kampioenschappen en 50% van alle promoties mede mogelijk gemaakt. En daarbij ook meer dan de helft van alle eredivisieseizoenen.
mannen verdienen 110% steun vind ik niet alles zal altijd goed gaan maar ze hebben ontzettend
veel goed werk gedaan en als we 1 keer in het nieuwe stadion zitten kunnen we ook weer verder denken
en een sterk team bouwen.
Citaat van: papier op maart 12, 2024, 08:32:52
Dit bestuur heeft voldoende laten zien om krediet te krijgen, net als Henk de Jong. Het seizoen onder Hake was ook klote, daarna hebben we prachtige seizoenen gehad. Nu weer kut, straks weer mooie. Dat hoort ook bij een club als Cambuur, beetje re?el blijven. En dan zag ik nog ergens een referentie richting de recordtransfer van Vd Water wat met de kennis van nu natuurlijk een absolute kuttransfer is. Maar beschouwd, deze transfer is gemaakt vanuit een positie die we niet eerder hadden. Een met een positief eigen vermogen waarbij je dus een gok kan wagen met de hoop dat die je verder brengt. Dat dat niet goed gaat en het technische beleid beter moet daar zijn ze zich wel van bewust. Dat een Reijnen dan A niet functioneert en B onvoldoende verantwoordelijkheid voelt om bij te dragen is ook kut maar kunnen we dat het bestuur verwijten? Volgens mij waren er best veel mensen blij met zijn komst, al vond ik het wel discutabel gezien zijn ervaring.
mooi omschreven. Ben nog steeds van mening dat het niet had gehoeven. Verkeerde trainer aangesteld. Ja weet het :D daar is die weer 8)
Citaat van: sunderland op maart 12, 2024, 13:47:32
mooi omschreven. Ben nog steeds van mening dat het niet had gehoeven. Verkeerde trainer aangesteld. Ja weet het :D daar is die weer 8)
Net als met Vd Water, Hake en nog wat andere spelers was er best wat voor te zeggen. Maar goed uitgepakt heeft het zeker niet, jammer voor alle partijen.
Citaat van: papier op maart 12, 2024, 11:39:52
Nog even een blik geworpen op Wikipedia/google:
1. Ard de Graaf is sinds 2011 in dienst bij Cambuur, Vd Belt vanaf 2009. Laten we dus maar zeggen dat ze er pak hem beet 15 jaar zitten.
2. Cambuur bestaat nu zo'n 60 jaar, 25% daarvan dus onder Vd Belt/De Graaf.
3. In al die jaren hebben we 9 seizoenen eredivisie gespeeld en zijn we 3 keer (4 eigenlijk) kampioen geweest
4. Dus hoewel deze gasten pas 25% van het clubbestaan aan het roer staan hebben ze 66% van alle kampioenschappen en 50% van alle promoties mede mogelijk gemaakt. En daarbij ook meer dan de helft van alle eredivisieseizoenen.
Helemaal eens en dan nog het volgende: bij die drie promoties was Henk bij 3 van de 3 betrokken, bij de 5 erdivisiejaren was hij bij 5 van de 5 betrokken. Op technisch gebied is het aantrekken, belangrijk maken en verantwoordelijk maken van Henk hun grootste prestatie.
Citaat van: papier op maart 12, 2024, 14:23:17
Net als met Vd Water, Hake en nog wat andere spelers was er best wat voor te zeggen. Maar goed uitgepakt heeft het zeker niet, jammer voor alle partijen.
Ik denk zelfs dat Hake met de beschikbare selectie prima heeft gepresteerd. Dat was ook vaak een drama zeg. Mbende, Schindler, Schils, Boerlage.
Citaat van: papier op maart 12, 2024, 11:39:52
Nog even een blik geworpen op Wikipedia/google:
1. Ard de Graaf is sinds 2011 in dienst bij Cambuur, Vd Belt vanaf 2009. Laten we dus maar zeggen dat ze er pak hem beet 15 jaar zitten.
2. Cambuur bestaat nu zo'n 60 jaar, 25% daarvan dus onder Vd Belt/De Graaf.
3. In al die jaren hebben we 9 seizoenen eredivisie gespeeld en zijn we 3 keer (4 eigenlijk) kampioen geweest
4. Dus hoewel deze gasten pas 25% van het clubbestaan aan het roer staan hebben ze 66% van alle kampioenschappen en 50% van alle promoties mede mogelijk gemaakt. En daarbij ook meer dan de helft van alle eredivisieseizoenen.
Hmm klopt dit wel :?
Citaat van: janou op maart 12, 2024, 15:51:34
Ik denk zelfs dat Hake met de beschikbare selectie prima heeft gepresteerd. Dat was ook vaak een drama zeg. Mbende, Schindler, Schils, Boerlage.
de pijl snelle Schindler en Mbende de uitsmijter en Schils met sien nuvere kop :_schater
Citaat van: De Gast op maart 12, 2024, 16:39:18
Hmm klopt dit wel :?
Niet kampioen in de eredivisie XD
Zag op Wikipedia 4 eerste plekken in de eerste divisie en een tweede plek. Op 4 van die 5 gevallen volgde promotie naar de eredivisie (die ene ivm corona niet).
Citaat van: janou op maart 12, 2024, 15:51:34
Ik denk zelfs dat Hake met de beschikbare selectie prima heeft gepresteerd. Dat was ook vaak een drama zeg. Mbende, Schindler, Schils, Boerlage.
Dat klopt wel maar erg leek spel dat zagen we niet. Het is vaak zat slechter geweest maar ging ik met meer plezier naar het stadion. Zal ook met het verwachtingspatroon te maken hebben natuurlijk.
Citaat van: De Gast op maart 12, 2024, 16:39:18
Hmm klopt dit wel :?
Staat ietwat onduidelijk maar gaat om de hele 60 jarige historie. 1x nacompetitie, 3x kampioen (1x corona)
Citaat van: janou op maart 12, 2024, 15:51:34
Ik denk zelfs dat Hake met de beschikbare selectie prima heeft gepresteerd. Dat was ook vaak een drama zeg. Mbende, Schindler, Schils, Boerlage.
Mbende was een legend
Citaat van: Inferno-058 op maart 12, 2024, 17:11:11
Mbende was een legend
De reus van Liwadden :_schater
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 12, 2024, 17:10:47
Staat ietwat onduidelijk maar gaat om de hele 60 jarige historie. 1x nacompetitie, 3x kampioen (1x corona)
Ow ja.
Het zijn mooie statistieken die papier aangeeft maar ik zou die toch meer op het conto van Henk zetten dan op die van Ard en Gerald. Zodra Henk wegvalt zakt het weer als een kaartenhuis in elkaar. In 2016 met vd Vegt, Maas, Keizer. Onlangs weer met Ultee. En iedereen ziet het aankomen.
En wie hebben Henk hoofdtrainer gemaakt?
Citaat van: Bankzitter op maart 12, 2024, 22:05:49
En wie hebben Henk hoofdtrainer gemaakt?
Precies. Als je dit wil toeschrijven aan Henk prima maar dan mogen we alle prestaties toeschrijven aan de trainers als verantwoordelijke voor het team en beoordelen we Ard en Gerald obv andere zaken zoals het stadiondossier en de financi?n. Ook in dat geval krijgen ze een flinke voldoende. Maar je kan niet hun wel verantwoordelijk houden voor slechte trainers en niet voor goede.
Dit bestuur heeft het product voetbal helemaal de nek omgedraaid. Het is inmiddels amateurniveau wat er op het veld staat. Je kijkt naar niks, helemaal niks. En ondertussen jongens als vd Water maar een megasalaris doorbetalen.
HET IS EEN SCHANDE.
Dat heeft te maken met een tekort aan mensen. Ze doen het al met een kleine groep en dan vallen er nog voortdurend mensen weg oa door medische problemen. Met het Coronaseizoen en met het stadion erbij wat extra inspanningen kostte, komen ze dan gewoon mensen tekort om ook nog voldoende aandacht aan de selectie te geven.
De transferperiode in de winter is ook mislukt omdat Henk dat er even bij moet doen.
Citaat van: Bankzitter op april 20, 2024, 22:09:41
Dat heeft te maken met een tekort aan mensen. Ze doen het al met een kleine groep en dan vallen er nog voortdurend mensen weg oa door medische problemen. Met het Coronaseizoen en met het stadion erbij wat extra inspanningen kostte, komen ze dan gewoon mensen tekort om ook nog voldoende aandacht aan de selectie te geven.
De transferperiode in de winter is ook mislukt omdat Henk dat er even bij moet doen.
Het tekort aan mensen mag toch niet het probleem zijn geweest. Je kan personeel of managers inhuren. Dit kan toch niet waar zijn dat de selectie de kind van de rekening is geworden. Een voetbalbedrijf runnen is niet te vergelijken met een gewoon bedrijf. Goed personeel vinden is moeilijk.
vd Belt is een tijdje ziek geweest, Henk een cyste, Sandor had een burn out. Booij een hersenbloeding. Reijnders eerder weg.
Ze hebben continue extra taken van elkaar overgenomen en heeft het transferbeleid onder geleden. Ze hebben die Marco vd Heide wel ingehuurd maar dat is nog geen succes gebleken.
Hopelijk zetten ze nu de organisatie goed neer. Lambooij is een goede frisse start. Nu de scouting volwassen maken en nieuwe assistenten voor de Jong. Een goede directeur met voetbal knowhow naast Ard.
Voor de selectie, ervaring in de as en goede buitenspelers. Dan kan Henk weer het voetbal spelen zoals hij dat wil.
Citaat van: Bankzitter op april 21, 2024, 09:50:58
vd Belt is een tijdje ziek geweest, Henk een cyste, Sandor had een burn out. Booij een hersenbloeding. Reijnders eerder weg.
Ze hebben continue extra taken van elkaar overgenomen en heeft het transferbeleid onder geleden. Ze hebben die Marco vd Heide wel ingehuurd maar dat is nog geen succes gebleken.
Hopelijk zetten ze nu de organisatie goed neer. Lambooij is een goede frisse start. Nu de scouting volwassen maken en nieuwe assistenten voor de Jong. Een goede directeur met voetbal knowhow naast Ard.
Voor de selectie, ervaring in de as en goede buitenspelers. Dan kan Henk weer het voetbal spelen zoals hij dat wil.
Wat mankeert er aan de huidige assistenten? Alsof Ard geen voetbal knowhow heeft en je bent op de hoogte van de salarissen die goede directeuren bij een bvo krijgen(300K). En dat laatste wat betreft de nieuwe spelers dat doet Henk samen met Lars. En als ik Henk mag geloven zijn de lijstjes uitgebreid en worden er snel gesprekken gevoerd.
Ik denk dat Ard best verstand heeft van voetbal in de zin dat hij snapt hoe je een organisatie neerzet en hoe je op lange termijn de voorwaarden voor sportief succes kan scheppen. Ik heb Ard ook echt hoog zitten op het commerci?le vlak en hoe hij de club naar buiten toe vertegenwoordigt.
Maar inhoudelijk een speler of de TS beoordelen kan hij niet. Dat geeft ook niks maar vd Belt heeft daar ook geen tijd voor en zie ik ook niet blijven nadat het stadion af is. Henk en Lambooij blijven uitvoerend, er moet ook iemand in de directie zitten die verantwoordelijkheid neemt voor het voetbal-technische stuk. Dat is geen diskwalificatie van de mensen die het nu doen, maar gewoon minder kwetsbaar maken van de club.
Dat inzicht hadden ze zelf ook al en natuurlijk om die reden een TD aangesteld. Geen succes gebleken. Daarbij inderdaad de situatie omtrent de gezondheid van diverse personen in de organisatie, een wet van Murphy. De verwachtingen zijn terecht hoger, maar het is niet zo dat men er met de pet naar gooit. Iedereen probeert er wel wat van te maken, maar voor iedere meevaller hebben we twee tegenvallers. Dat is ontzettend balen.
Citaat van: Bankzitter op april 21, 2024, 11:37:39
Ik denk dat Ard best verstand heeft van voetbal in de zin dat hij snapt hoe je een organisatie neerzet en hoe je op lange termijn de voorwaarden voor sportief succes kan scheppen. Ik heb Ard ook echt hoog zitten op het commerci?le vlak en hoe hij de club naar buiten toe vertegenwoordigt.
Maar inhoudelijk een speler of de TS beoordelen kan hij niet. Dat geeft ook niks maar vd Belt heeft daar ook geen tijd voor en zie ik ook niet blijven nadat het stadion af is. Henk en Lambooij blijven uitvoerend, er moet ook iemand in de directie zitten die verantwoordelijkheid neemt voor het voetbal-technische stuk. Dat is geen diskwalificatie van de mensen die het nu doen, maar gewoon minder kwetsbaar maken van de club.
v/d Belt wordt door Harry v/d Zee vervangen en op termijn moet Lambooij TD worden. Van de fout met Reijnen om hem gelijk TD te maken zonder teken bevoegdheid is geleerd.
Al eerder gezegd, nieuw stadion, maar sportief failliet.
Citaat van: Grijskijkert op april 21, 2024, 11:53:04
v/d Belt wordt door Harry v/d Zee vervangen en op termijn moet Lambooij TD worden. Van de fout met Reijnen om hem gelijk TD te maken zonder teken bevoegdheid is geleerd.
en Harry van de Zee is een voetbal dier en heeft verstand van voetbalzaken?
Citaat van: sunderland op april 21, 2024, 13:23:26
en Harry van de Zee is een voetbal dier en heeft verstand van voetbalzaken?
Zou het niet weten, volgens mij is hij meer van de cijfers...
Citaat van: DayDreamer op april 21, 2024, 12:33:30
Al eerder gezegd, nieuw stadion, maar sportief failliet.
Helemaal eens.
Bijzonder knappe prestatie om het sportief zo af te laten glijden. Duurde de competitie nog een keer zo lang dan werden we gewoon laatste.
Qua socials moet ik wel zeggen dat het deze week top was. Hebben ze echt geweldig gedaan. Alles eruit gehaald vwb de laatste wedstrijd in de bouwval.
Heb alle vertrouwen in Lars, Henk en de rest om weer een prima elftal neer te zetten voor de komende jaren. Iedereen heeft wel eens een kut seizoen waarin maar weinig lukt, dus vooruit kijken wat mij betreft terug kijken heeft geen zin tenzij je masochistisch aangelegd bent, dan vind je het wel fijn om terug te kijken...
Citaat van: Grijskijkert op mei 11, 2024, 09:02:11
Heb alle vertrouwen in Lars, Henk en de rest om weer een prima elftal neer te zetten voor de komende jaren. Iedereen heeft wel eens een kut seizoen waarin maar weinig lukt, dus vooruit kijken wat mij betreft terug kijken heeft geen zin tenzij je masochistisch aangelegd bent, dan vind je het wel fijn om terug te kijken...
Zo'n walgelijk seizoen als dit vergeet ik vrij snel. Terwijl mooie seizoenen lang blijven hangen. Prima zo.
Citaat van: Grijskijkert op mei 11, 2024, 09:02:11
Heb alle vertrouwen in Lars, Henk en de rest om weer een prima elftal neer te zetten voor de komende jaren. Iedereen heeft wel eens een kut seizoen waarin maar weinig lukt, dus vooruit kijken wat mij betreft terug kijken heeft geen zin tenzij je masochistisch aangelegd bent, dan vind je het wel fijn om terug te kijken...
Ik ben ook wel voorzichtig positief, alleen hoop ik dat ze nog wat spelers kunnen slijten die een doorlopend contract hebben en niet goed genoeg zijn. Deze selectie is ronduit slecht, en als het klopt dat er al 20 vastliggen voor komend seizoen is dat veel te veel, slijten wat je kunt slijten. Er zit in deze selectie eigenlijk geen 1 speler waarvoor je naar het stadion komt, misschien Cashili en Narty lijkt potentie te hebben.
Citaat van: DayDreamer op mei 11, 2024, 19:53:50
Ik ben ook wel voorzichtig positief, alleen hoop ik dat ze nog wat spelers kunnen slijten die een doorlopend contract hebben en niet goed genoeg zijn. Deze selectie is ronduit slecht, en als het klopt dat er al 20 vastliggen voor komend seizoen is dat veel te veel, slijten wat je kunt slijten. Er zit in deze selectie eigenlijk geen 1 speler waarvoor je naar het stadion komt, misschien Cashili en Narty lijkt potentie te hebben.
19 man onder contract waarvan 5 jeugdspelers(die bij O21 kunnen spelen), 3 geblesseerde spelers en 2 verhuurde spelers die hoog waarschijnlijk niet terugkeren. Daarnaast mogen van Kaam, van Mullem, Smit en Smand vertrekken tegen gepaste vergoeding. Dus er gaat meer dan genoeg gebeuren.
Moet Liverpool nog dokken voor Reijnen?
Citaat van: PePe op mei 22, 2024, 19:18:52
Moet Liverpool nog dokken voor Reijnen?
nou ik hoop het anders wel.
Citaat van: PePe op mei 22, 2024, 19:18:52
Moet Liverpool nog dokken voor Reijnen?
Vast en zeker, maar of wij een doorverkoop clausule hebben opgenomen ik betwijfel het. :_schater
Citaat van: Galdiano op mei 22, 2024, 20:30:50
Vast en zeker, maar of wij een doorverkoop clausule hebben opgenomen ik betwijfel het. :_schater
Heb ook mijn ernstige twijfel hierin, maar hopelijk beschikt onze nieuwe technische man over meer koopmansbloed.
https://lc.nl/sport/Huidige-directie-SC-Cambuur-blijft-nog-zeker-vijf-jaar-aan-29110294.html
Wens van investeerder Pieter Kooi in vervulling: huidige directie SC Cambuur blijft nog zeker vijf jaar aan
Jonathan Ploeg ? Vandaag, 16:01 ? Sport
De huidige tweekoppige directie van SC Cambuur, bestaande uit Ard de Graaf en Harry van der Zee, blijft nog zeker vijf jaar aan. Daarmee wordt voldaan aan de wens van investeerder Pieter Kooi.
Kooi verleende Cambuur eerder dit jaar een lening van 4 miljoen euro, die kan oplopen tot 6 miljoen. Het bedrag dat de Drachtster de club leende was cruciaal voor de afbouw van het nieuwe stadion in het westen van de stad, omdat de gemeente Leeuwarden geen lening wilde verstrekken als Cambuur zelf niet genoeg zou bijleggen. Met de miljoenen van Kooi kwam de gemeente alsnog over de brug.
?We hebben de intentie naar elkaar uitgesproken?
De deal met de ondernemer, groot geworden met zijn bedrijf Kooi Camerabewaking, kwam tot stand doordat Cambuur-directeuren Ard de Graaf en Harry van der Zee hem hadden beloofd nog minstens vijf jaar in functie te blijven. De vertrouwensband die tussen het drietal was ontstaan, is de basis waarop de komende jaren moet worden voortgeborduurd. Zo klonk de stellige overtuiging van Kooi.
?Pieter weet heel goed hoe de wereld in elkaar zit en dat je dit soort dingen dus niet in beton giet?, aldus De Graaf. ?Maar het was een terechte vraag van hem en die hebben we volmondig beantwoord. We hebben de intentie naar elkaar uitgesproken de komende jaren aan Cambuur verbonden te blijven. Het is een geweldige club, die zich in een geweldig proces bevindt. En eigenlijk begint het nu pas.?
Vijfjarenplan: ?Daar willen we naartoe groeien?
De Graaf doelt op het nieuwe stadion, dat onderdeel uitmaakt van het vijfjarenplan dat is opgesteld. Daarin is Leeuwarden - op basis van de grootte van Cambuur, waar de club voor staat en de achterban - betiteld als de 12e ? 14e betaald voetbalstad van Nederland. ?Daar willen we naartoe groeien. En het zou geweldig zijn om dat proces met de huidige raad van commissarissen en directie te doorlopen.?
Dat ook Kooi vertrouwen heeft in de samenwerking is inmiddels wel duidelijk. Voordat hij de cruciale lening verstrekte, had hij zich voor 1,75 miljoen euro al verzekerd van zijn familie- en bedrijfsnaam op de voorgevel van het stadion. En onlangs besloot de ondernemer uit Drachten voor nog eens een half miljoen euro aan certificaten te kopen, zodat het spelersbudget en de organisatie konden doorgroeien.
Fantastisch, stabiliteit in de komende belangrijke jaren.
Die man verdient nu al een standbeeld! Totaal 2,25mln er in pompen |:) :scc
GEEFT SC CAMBUUR DE MACHT UIT HANDEN MET VERKOOP VAN CERTIFICATEN? 'DE BAAS WORDEN LUKT JE NIET!'
Reon Boeringa ? Vandaag, 06:15 ? Sport
Het werd vorige maand tussen neus en lippen door gemeld: geldschieter Pieter Kooi had voor een half miljoen euro aan certificaten van SC Cambuur gekocht. Wat zijn deze certificaten eigenlijk, wie heeft ze en waar geven ze recht op?
Wat zijn de certificaten die SC Cambuur verkoopt?
Certificaten zijn een soort aandelen, alleen is er een belangrijk verschil. Wie een aandeel van een bedrijf koopt, verkrijgt daarmee behalve een economisch belang ook een stukje zeggenschap over het bedrijf in kwestie.
Bij certificaten is dit niet zo. Zo heeft Cambuur zijn aandelen als het ware in twee?n geknipt. ,,Een certificaat is alleen het economische deel van een aandeel??, aldus Cambuur-directeur Ard de Graaf. Met andere woorden: wie een certificaat van Cambuur koopt, wordt voor een stukje eigenaar van de club, maar krijgt daarmee g??n zeggenschap.
De zeggenschap die bij een aandeel hoort, blijft namelijk bij de club, en specifiek in dit geval de Stichting Beheer SC Cambuur-Leeuwarden, het hoogste cluborgaan.
Waarom verkoopt Cambuur certificaten?
In 2010 verkeerde Cambuur in grote geldproblemen en zocht naar een manier om kapitaal aan te trekken. Idealiter zonder daarmee zeggenschap te vergeven aan derden. Vanuit die gedachte is de club toen begonnen met het verkopen van certificaten.
Er werden in totaal zesduizend beschikbaar gesteld, ? 1000 euro per stuk. Een snelle rekensom maakt duidelijk waarom. De waarde van Cambuur werd in 2010 namelijk op 6 miljoen euro geschat. Daarmee staat elk certificaat voor 0,1 procent economisch eigenaarschap van Cambuur.
Wie hebben er certificaten van Cambuur?
Er zijn twee grote spelers in dit opzicht. Ten eerste Bert van der Brink, die miljonair werd in de pluimveesector. Hij deed in de zomer van 2022 een flinke investering in de club door 2500 certificaten aan te schaffen, voor 2,5 miljoen euro.
De andere belangrijke man is Pieter Kooi, oprichter van Kooi Camerabewaking en naamgever van het nieuwe stadion. Hij kocht vorig jaar voor 750.000 euro certificaten en kocht onlangs een tweede pakket, voor nog eens een half miljoen euro. Door deze totale investering van 1,25 miljoen bezit hij 1250 certificaten.
Van der Brink en Kooi zijn bij Cambuur niet alleen certificaathouders, ze hebben ook leningen uitstaan bij de club. Van der Brink leende Cambuur in 2022 een miljoen, Kooi stelde dit jaar een lening tussen de 4 en 6 miljoen beschikbaar. Cambuur had deze leningen nodig voor de afbouw van het nieuwe stadion.
Daarnaast is bekend dat oud-voorzitter Ype Smid enkele honderden certificaten bezit. Een kleinere hoeveelheid ligt er bij de leden van de Oranje Bierhuis-groep, het gezelschap dat de club in 2006 voor een faillissement behoedde. In 2010 hadden zij nog leningen uitstaan bij de club, daarvan is een deel toen omgezet in certificaten.
Het complete register van certificaathouders van Cambuur is vanwege privacy-redenen niet openbaar. Volgens Cambuur-directeur De Graaf zijn er in totaal 57 certificaathouders. ,,Daar zitten ook supporters en sponsoren tussen met ??n certificaat.?? Er zijn volgens De Graaf negen personen met flinke pakketten van honderd certificaten of meer.
Van de 6000 certificaten die Cambuur in 2010 heeft uitgegeven, zijn er op dit moment 4750 verkocht. Met andere woorden: de uitgifte heeft de Leeuwarders door de jaren heen 4,75 miljoen euro opgeleverd.
Waar geeft een certificaat recht op?
Geen directe zeggenschap dus, maar wie zoals Van der Brink of Kooi heel veel certificaten bezit, kan daardoor wel een offici?le rol binnen de club krijgen. Namelijk bij het hoogste orgaan van de club, de Stichting.
In het vijfkoppige bestuur van deze Stichting zijn twee zetels gereserveerd voor certificaathouders. De andere drie stoeltjes zijn voorbehouden aan afgevaardigden van respectievelijk supporters, sponsoren en de gemeente.
De certificaathouders bepalen door middel van stemming wie er namens hen in het Stichtingsbestuur plaatsnemen. Omdat elk certificaat voor ??n stem telt, kunnen mannen met een numeriek overwicht als Van der Brink of Kooi zichzelf in het bestuur stemmen, zodra er een post beschikbaar is.
Dit is ook precies wat Van der Brink ook deed, kort nadat hij in 2022 zijn certificaten kocht. Heeft Kooi vergelijkbare plannen? ,,Absoluut niet??, reageert hij. ,,Dat is niets voor mij. De Stichting functioneert bovendien hartstikke goed.?'
Het Stichtingsbestuur van Cambuur heeft een aantal offici?le taken. Dit orgaan moet de begroting en jaarcijfers goedkeuren en gaat over de aanstelling van de raad van commissarissen, die op zijn beurt toezicht houdt op de directie van de club.
Pieter Kooi: 'Het is om de club te helpen'
Met de recente aankoop van een tweede pakket heeft Pieter Kooi inmiddels 1,25 miljoen uitgegeven aan certificaten van SC Cambuur. Waarom eigenlijk? ,,Goede vraag??, antwoordt hij. ,,Want het zijn gewoon papieren, echte waarde hebben ze niet. Je krijgt er ook geen grote invloed door. Het is ontstaan uit mijn gedachte om de club sterker te willen verankeren. Wat ik ook mooi vind is dat - als er ooit een rare investeerder de club zou proberen te kopen - hij eerst langs mij zou moeten. Je koopt certificaten dus om de club te helpen, niets meer niets minder.??
Een certificaathouder heeft daarnaast in theorie recht op dividend, een winstuitkering als SC Cambuur zwarte cijfers schrijft. De Graaf: ,,Als we winst maken, zou het Stichtingsbestuur kunnen besluiten om tot uitkering van dividend over te gaan. Alleen is dat in de afgelopen veertien jaar nog nooit gebeurd. Er is ook nooit een gesprek over gevoerd, voor zover ik weet.??
Dat komt volgens de directeur omdat de kopers bij de aankoop van hun certificaten geen financi?le motieven hebben gehad. ,,Het is uit oprechte betrokkenheid bij Cambuur gebeurd. Dat is een prettige gedachte.??
Kan iedereen certificaathouder bij Cambuur worden?
In principe wel. Iedereen die bereid is 1000 euro uit te geven, kan zich bij Cambuur melden en mag zich na aankoop van een certificaat voor 0,1 procent eigenaar van de club noemen.
Dit op voorwaarde dat het Stichtingsbestuur de transactie goedkeurt. Er vindt bijvoorbeeld nog een check plaats of de kandidaat-koper geen aandelen heeft bij een andere profclub, dat is verboden.
Certificaathouders mogen hun certificaten ook onderling of aan derden verhandelen. Is dat een potenti?le zwakke plek? Certificaten zouden op die manier onderhands bij ongewenste partijen kunnen belanden. De Graaf: ,,Het is een theoretische mogelijkheid, maar niet iets waar zorgen over bestaan.??
Zorgt het certificaten-systeem ervoor dat Cambuur nooit in handen kan vallen van ??n rijke eigenaar?
Vanwege de manier waarop Cambuur is gestructureerd, kan de club inderdaad niet zomaar verkocht worden aan een rijke priv?persoon, zoals bij Vitesse of ADO Den Haag is gebeurd.
De Graaf: ,,Op dit moment zijn er nog 1250 certificaten beschikbaar, dat is sowieso geen meerderheid. Als iemand een meerderheid van certificaten zou willen verkrijgen, zou hij dat moeten doen door deze bij allerlei individuele certificaathouders op te kopen. Anders kan het niet.??
,,Daarnaast zou diegene voor de aankoop van de nu nog resterende certificaten ook langs het Stichtingsbestuur moeten. Dat is het mooie van dit systeem, want daarin zitten certificaathouders, sponsoren, supporters en gemeente. Het belang van de club is daarmee heel goed geborgd.??
In het theoretische geval dat iemand alle (of een meerderheid van de) certificaten in handen krijgt, is diegene nog steeds geen volledig eigenaar van Cambuur. Diegene heeft dan slechts het economisch aandeel in handen. De zeggenschap ligt dan nog steeds bij de club, specifiek de Stichting.
Om echt eigenaar van Cambuur te kunnen worden, zou een investeerder n? het aankopen van de certificaten ook nog langs dit hoogste cluborgaan moeten om het zeggenschap-deel van de 6000 aandelen op te kopen.
De Graaf: ,,Als iemand daartoe ooit een poging zou wagen, acht ik de kans van slagen werkelijk minimaal. Je kunt bij Cambuur mede-eigenaar worden door certificaten te kopen, maar de baas worden lukt je niet. Dat zijn supporters en de gemeenschap.??
Vroeger grotere rol certificaathouders
Tot 2020 was de stem van certificaathouders binnen SC Cambuur veel groter. Toen leverden certificaathouders namelijk vier leden van het toen zevenkoppige Stichtingsbestuur. Daarmee hadden de certificaathouders altijd een meerderheid in het hoogste orgaan van de club. Deze situatie leidde in 2020 tot een hoogoplopend conflict binnen de clubtop, wat uiteindelijk leidde tot een herstructurering van het Stichtingsbestuur. Sindsdien bestaat dit bestuur uit vijf personen, van wie twee gekozen worden door de certificaathouders.
Geeft Cambuur de macht uit handen....
Mooi opruiend stukje tekst weer :rodekaart
Haha, en dan al in de eerste alinea concluderen dat het niet zo is :
wie een certificaat van Cambuur koopt, wordt voor een stukje eigenaar van de club, maar krijgt daarmee g??n zeggenschap.
Erg mooi dat we twee geldschieters hebben ipv 1 persooon, dat klinkt veel gezonder en minder risico.
En wie weet meldt zich er nog wel eens eentje. Er is nog een behoorlijk pakket beschikbaar als ik het goed begrijp.
Geschreven door Reon Boeringa, oud-redacteur van VI. Ik vind het niet een opruiend verhaal, wellicht de titel maar die zorgt er alleen maar voor dat mensen doorklikken en lezen hoe het echt zit. Fijn dat een journalist ook eens in dit soort achtergrond informatie duikt en er een helder verhaal van maakt, dat kan nooit kwaad. Is bovendien wel eens anders geweest :proost
Er staat ook een vraagteken. In dit artikel worden alleen maar vragen beantwoord. :koffie
Citaat van: Stiens op juli 16, 2024, 09:37:51
Geschreven door Reon Boeringa, oud-redacteur van VI. Ik vind het niet een opruiend verhaal, wellicht de titel maar die zorgt er alleen maar voor dat mensen doorklikken en lezen hoe het echt zit. Fijn dat een journalist ook eens in dit soort achtergrond informatie duikt en er een helder verhaal van maakt, dat kan nooit kwaad. Is bovendien wel eens anders geweest :proost
Inderdaad. Niks mis mee zo :thumbsup
De titels worden vaak door anderen geschreven dan het stuk zelf
Pieter Kooi heeft Ard gevraagd om nog een tijdje aan te blijven. Maar de club is misschien wel meer gebaat bij nieuwe mensen op dit soort posities.
De neerwaartse spiraal lijkt niet meer te kantelen.
Citaat van: De Gast op augustus 23, 2024, 23:05:50
Pieter Kooi heeft Ard gevraagd om nog een tijdje aan te blijven. Maar de club is misschien wel meer gebaat bij nieuwe mensen op dit soort posities.
De neerwaartse spiraal lijkt niet meer te kantelen.
Totale onzin.
Citaat van: De Gast op augustus 23, 2024, 23:05:50
Pieter Kooi heeft Ard gevraagd om nog een tijdje aan te blijven. Maar de club is misschien wel meer gebaat bij nieuwe mensen op dit soort posities.
De neerwaartse spiraal lijkt niet meer te kantelen.
tuurlijk niet ju :_schater
Citaat van: De Gast op augustus 23, 2024, 23:05:50
Pieter Kooi heeft Ard gevraagd om nog een tijdje aan te blijven. Maar de club is misschien wel meer gebaat bij nieuwe mensen op dit soort posities.
De neerwaartse spiraal lijkt niet meer te kantelen.
Flauwekul natuurlijk. Zulke mensen moet je koesteren
Eindverantwoordelijk.. als de ommekeer niet komt zal hij toch ook eens in de spiegel moeten kijken.
Citaat van: De Gast op augustus 23, 2024, 23:05:50
Pieter Kooi heeft Ard gevraagd om nog een tijdje aan te blijven. Maar de club is misschien wel meer gebaat bij nieuwe mensen op dit soort posities.
De neerwaartse spiraal lijkt niet meer te kantelen.
Echt....die teksten van jou soms :_schater
Citaat van: De Gast op augustus 23, 2024, 23:16:43
Eindverantwoordelijk.. als de ommekeer niet komt zal hij toch ook eens in de spiegel moeten kijken.
Natuurlijk, ook Ard is niet heilig. 2 dramatische seizoenen achter elkaar kan niet.
Citaat van: Specuveter op augustus 24, 2024, 08:25:20
Echt....die teksten van jou soms :_schater
Verder dan dit kom je ook niet..
Je kan alles op het bestuur gooien natuurlijk maar hier moet je wat mij betreft bij Henk en Lars zijn. Neem toch aan dat Henk aangeeft wat er nodig is en Lars gaat daar naar op zoek binnen het beschikbare budget.
Citaat van: De Gast op augustus 23, 2024, 23:16:43
Eindverantwoordelijk.. als de ommekeer niet komt zal hij toch ook eens in de spiegel moeten kijken.
Ach ja, laten we ook de kantinejuffrouw verantwoordelijk houden. Zo makkelijk om een algemeen directeur nu aan te pakken.
Is de kantinejuffrouw algemeen directeur? Misschien waar jij werkt.
We hebben nog ruim een week om te kunnen vaststellen of dit rampseizoen 3 wordt of niet. Over 5 jaar en na nog eens 5 rampseizoenen met een halfleeg stadion deze discussie dan maar eens opstarten of is dat dan weer te laat?
Als jouw product slecht scoort kom je vroeg of laat op dit niveau uit. Hier begint het voetbal dat we nu op de mat zien.
Wegkijken, daar binne ze heel goed in bij de club. Jarenlang wanbeleid op technisch gebied en een drama scouting dus verlies je nu van clubs als Top Oss en Helmond Sport. Triest.
Lambooij had aangegeven bij de laatste speler dat dit het in principe is, dat betekent dat we zo goed als door het spelersbudget zijn lijkt me.
Als dat zo is, is er slecht ingekocht, helemaal omdat er is aangeven dat Kooij ook nog wat actie zou doen in het spelersbudget.
Met dit voetbal haken de "nieuwe supporters" snel af. Cambuur moet blij wezen dat het al veel seizoenskaarten heeft verkocht, want lossen kaarten zullen er in de loop van het seizoen met dit voetbal niet verkocht worden.
Bersgsma zal sowieso wegggaan. Raar verhaal dat die al wedstrijden wel op de loonlijst staat maar niet bij de selectie.
Maar daar komt nog geld van vrij.
Moet ook maar een club zijn die hem wil hebben?
Citaat van: Bankzitter op augustus 24, 2024, 11:46:51
Bersgsma zal sowieso wegggaan. Raar verhaal dat die al wedstrijden wel op de loonlijst staat maar niet bij de selectie.
Maar daar komt nog geld van vrij.
Zat gisteren op de bank
OK, dan had ik dat gemist. Maar er moet wel een CV weg want met de komst van Casas hebben we er teveel.
8P
Citaat van: DayDreamer op augustus 24, 2024, 10:35:51
Lambooij had aangegeven bij de laatste speler dat dit het in principe is, dat betekent dat we zo goed als door het spelersbudget zijn lijkt me.
Geloof je dat na jaren nog steeds? Dat zeggen ze altijd. Er gaat nog genoeg gebeuren. Ook al zou Smit niet vertrekken.
Motie van wantrouwen voor dit bestuur wat mij betreft. Tijd voor een frisse wind. Ze krijgen het niet meer op de rit.
Citaat van: De Gast op augustus 30, 2024, 21:56:10
Motie van wantrouwen voor dit bestuur wat mij betreft. Tijd voor een frisse wind. Ze krijgen het niet meer op de rit.
Je bent behoorlijk in de warrie, met een heel slecht geheugen.Je kan beter NAC suporter worden? Wat een onzin!,
Half afgebouwd stadion
Armoedig elftal
Armoedige technische staf
Hoe vinden jullie zelf dat het gaat?
De Graaf is commercieel een topper en vertegenwoordigt de club geweldig.
Maar wie er verder in het bestuur het voetballende stuk verzorgt? geen idee.
Vroeger was dat vd Belt, is nooit goed ingevuld meer lijkt het.
Citaat van: Bankzitter op augustus 31, 2024, 07:27:31
De Graaf is commercieel een topper en vertegenwoordigt de club geweldig.
Maar wie er verder in het bestuur het voetballende stuk verzorgt? geen idee.
Vroeger was dat vd Belt, is nooit goed ingevuld meer lijkt het.
Vorig seizoen TD Reijnen, nu TM Lambooij. Daarvoor nog even Booy en voor de rest inderdaad de usual suspects. De ontwikkelingen als club zowel in groei mbt faciliteiten, financi?n en bestuurlijke posities. Als technisch met jeugdopleiding, scouting en technisch management. Dit zijn ontwikkelingen die je niet moet beoordelen op een moment, niet over een periode van 3 jaar maar over langere tijd. Ik ben er van overtuigd dat het goed op orde hebben van deze zaken uiteindelijk gaat leiden tot betere sportieve prestaties op het veld.
Er zijn over de afgelopen 10 jaar legio goede ontwikkelingen te zien, met name op het gebied van zaken die los staan van het sportieve. Waarbij we ook sportieve successen hebben gekend. Maar het sportieve is veel grilliger. Door de groei op andere zaken, zoals nu het nieuwe stadion, hebben we snel de verwachting dat daar bepaalde prestaties bij horen. Maar een causaal verband is het niet, en datzelfde geldt voor sommige goede prestaties uit het verleden die eigenlijk alleen ook meer aantonen dat sportieve prestaties grilliger zijn.
Er was budget (zeker twee jaar geleden), de positie van td/tm was al die tijd ingevuld, op de ts werd niet bezuinigd, er is in inmiddels een hoofdscout. Er zijn gewoon geen excuses voor deze ellende.
Citaat van: Inferno-058 op augustus 31, 2024, 02:24:36
Half afgebouwd stadion
Armoedig elftal
Armoedige technische staf
Hoe vinden jullie zelf dat het gaat?
Is de term overgangsjaar al gevallen?
Je kunt niet verwachten dat we bij ingang van het nieuwe stadion direct om de bovenste plaatsen mee gaan doen. Zeker niet met deze selectie. Het nieuwe stadion is de eerste stap, in de komende 3 jaar bouwen we dit hopelijk uit naar promotie en een Eredivisie waardige selectie. Geduld is een schone zaak ook al is dat voor ons als supporters lastig.
:_spank
Citaat van: De Gast op augustus 31, 2024, 07:57:23
Er was budget (zeker twee jaar geleden), de positie van td/tm was al die tijd ingevuld, op de ts werd niet bezuinigd, er is in inmiddels een hoofdscout. Er zijn gewoon geen excuses voor deze ellende.
Als je het zo simpel wil bekijken kun je ook simpel redeneren. Dat budget is op, dat is er niet meer. Van die hele selectie hebben we werkelijk 1 speler verkocht. Met het geld van Bangura haal je geen vervanger van M?hren, Kallon en Hoedemakers. Met het geld van Smit erbij trouwens ook niet.
Daar komt nog eens bij dat we in een verleden schulden hadden. En jij weet ook dat de inkomsten van de transfers ook deels naar het spelersfonds moesten. Met andere woorden, ondanks de successen zijn e nog steeds bezig met de problemen van het verleden.
Jij weet daarbij ook dat Van de Belt teveel hooi op zijn vork had. Nog los van het feit dat het stadiondossier nog steeds niet volledig klaar is. Lonkt er meer perspectief? Ja? Kun je dat nu direct verwachten? Nee. Als jij het bredere plaatje niet kan zien of niet wil zien/niet wil of kan begrijpen dan kun je je beter druk blijven maken in wedstrijd tropics want dat gaat over een wat kortere termijn en hoef je wat minder na te denken.
Er is geen breder plaatje.. ik vrees dat dat leeft in jouw fantasie.
Citaat van: Stiens op augustus 31, 2024, 08:16:59
Je kunt niet verwachten dat we bij ingang van het nieuwe stadion direct om de bovenste plaatsen mee gaan doen. Zeker niet met deze selectie. Het nieuwe stadion is de eerste stap, in de komende 3 jaar bouwen we dit hopelijk uit naar promotie en een Eredivisie waardige selectie. Geduld is een schone zaak ook al is dat voor ons als supporters lastig.
Helemaal mee eens hoor, maar spelers zonder beleving en kwaliteit waar na een paar wedstrijden de plichtmatigheid afdruipt is niet te accepteren.
Verliezen is inherent aan het voetbal, maar de wijze waarop is bepalend voor een supporter.
Citaat van: De Gast op augustus 31, 2024, 08:57:12
Er is geen breder plaatje.. ik vrees dat dat leeft in jouw fantasie.
:zucht
Citaat van: Vlampiep op augustus 31, 2024, 09:26:42
Helemaal mee eens hoor, maar spelers zonder beleving en kwaliteit waar na een paar wedstrijden de plichtmatigheid afdruipt is niet te accepteren.
Verliezen is inherent aan het voetbal, maar de wijze waarop is bepalend voor een supporter.
Yup
Je wilt 2 dingen als supprter.
1) winnen
2) leuk, aanvallend voetbal met passie
Het 2e kan altijd alleen moet je niet als speler dan niet altijd bezig zijn met de stand op de ranglijst of scorebord, maar gewoon lekker blijven voetballen. Ik weet niet of het gelatenheid is of niet omgaan met druk, maar niet vrij uit spelen heeft met instelling/mentaal te maken en minder met kwaliteit.
Citaat van: Stiens op augustus 31, 2024, 08:16:59
Je kunt niet verwachten dat we bij ingang van het nieuwe stadion direct om de bovenste plaatsen mee gaan doen. Zeker niet met deze selectie. Het nieuwe stadion is de eerste stap, in de komende 3 jaar bouwen we dit hopelijk uit naar promotie en een Eredivisie waardige selectie. Geduld is een schone zaak ook al is dat voor ons als supporters lastig.
We zitten al zeker 1.5 jaar naar kutvoetbal te kijken, en het lijkt erop dat dit seizoen ook een kutseizoen gaat worden. Promoveren is geen must nog, maar bij de eerste 6 voetballen mag toch zeker wel gevraagd worden als Cambuur zijnde met dit spelersbudget.
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op augustus 31, 2024, 09:46:36
:zucht
Ok, dus het voetbal en de spelers die we nu zien passen in een breder plaatje?
Dan ben ik gerustgesteld.
Citaat van: Stiens op augustus 31, 2024, 08:16:59
Je kunt niet verwachten dat we bij ingang van het nieuwe stadion direct om de bovenste plaatsen mee gaan doen. Zeker niet met deze selectie. Het nieuwe stadion is de eerste stap, in de komende 3 jaar bouwen we dit hopelijk uit naar promotie en een Eredivisie waardige selectie. Geduld is een schone zaak ook al is dat voor ons als supporters lastig.
Als er nou met passie/strijd en over mijn lijk mentaliteit gevoetbald zou worden zouden we toch een heel eind moeten komen.Het zijn nu ongeleide projectielen in het veld.
Citaat van: Stiens op augustus 31, 2024, 08:16:59
Je kunt niet verwachten dat we bij ingang van het nieuwe stadion direct om de bovenste plaatsen mee gaan doen. Zeker niet met deze selectie. Het nieuwe stadion is de eerste stap, in de komende 3 jaar bouwen we dit hopelijk uit naar promotie en een Eredivisie waardige selectie. Geduld is een schone zaak ook al is dat voor ons als supporters lastig.
Geduld is iets wat we in al die jaren hebben moeten ?leren? maar als je dit leest:
Competitiereeks Cambuur vanaf 1-1-2024:
21 wedstrijden - 4 * winst - 4 * gelijk - 13 * verloren.
Dan is dit geen geduld meer maar gewoon in en in: TRIEST
Wat is nou eigenlijk het plan van Cambuur? Waar willen ze naartoe en binnen welk tijdsbestek? Is er een bepaalde visie? Of is het gewoon hopen op het beste zonder een duidelijke visie?
Citaat van: D.H.Skolten op augustus 31, 2024, 12:29:42
Wat is nou eigenlijk het plan van Cambuur? Waar willen ze naartoe en binnen welk tijdsbestek? Is er een bepaalde visie? Of is het gewoon hopen op het beste zonder een duidelijke visie?
Is toch al vaak gezegd? Binnen drie jaar eredivisie met aantrekkelijk voetbal!
Citaat van: Destroyer op augustus 31, 2024, 13:22:57
Is toch al vaak gezegd? Binnen drie jaar eredivisie met aantrekkelijk voetbal!
Wanneer willen ze daarmee beginnen dan? :wall
Citaat van: Inferno-058 op augustus 31, 2024, 13:24:42
Wanneer willen ze daarmee beginnen dan? :wall
Binnen drie jaar :_schater
Citaat van: Inferno-058 op augustus 31, 2024, 13:24:42
Wanneer willen ze daarmee beginnen dan? :wall
Ja, het is een wat teleurstellend begin van het seizoen. Ik houd me maar vast aan Groningen vorig seizoen. Dat begon slecht maar promoveerden uiteindelijk wel. Ik zie het sowieso op de langere termijn wel goed komen. Het glas is halfvol! :grolsch
Citaat van: Destroyer op augustus 31, 2024, 13:22:57
Is toch al vaak gezegd? Binnen drie jaar eredivisie met aantrekkelijk voetbal!
Dat is het doel. Maar op welke manier men dat wil bereiken is wellicht niet duidelijk.
Citaat van: papier op augustus 31, 2024, 13:59:31
Dat is het doel. Maar op welke manier men dat wil bereiken is wellicht niet duidelijk.
Mijn gevoel zegt dat dit jaar een omslag moet worden naar een steeds sterker wordend elftal komende jaren. Er is natuurlijk al het een en ander gesaneerd. Het pakt nu nog niet goed uit, door het gemis van ervaring en sterkhouders.
Ik zie ons mits Diemers en een spits komen met nog een ervaren verdediger wel PO spelen. Moet wel heel wat gebeuren. Hoop dat er straks een paar op staan in de selectie en het jongere grut op sleeptouw neemt.
Wanneer zien we vd Belt weer eens met een update mbt financi?n?
Ben best wel benieuwd waar al het transfergeld heen gegaan is...
Citaat van: Destroyer op augustus 31, 2024, 14:20:49
Mijn gevoel zegt dat dit jaar een omslag moet worden naar een steeds sterker wordend elftal komende jaren. Er is natuurlijk al het een en ander gesaneerd. Het pakt nu nog niet goed uit, door het gemis van ervaring en sterkhouders.
Ik zie ons mits Diemers en een spits komen met nog een ervaren verdediger wel PO spelen. Moet wel heel wat gebeuren. Hoop dat er straks een paar op staan in de selectie en het jongere grut op sleeptouw neemt.
Dat idee heb ik ook wel een beetje. Vorig jaar hadden we eigenlijk maar 1 buitenspeler. Dan had je nog de slecht gescoute Van Kaam en El Hilali. Er moet veel worden gewijzigd met het oog op ons gewenste spel. Met onze portemonnee krijg je niet direct toppers maar kun je wel de juiste puzzelstukjes halen en hier wat van maken. Dat kost wel tijd, daarom is ook wat te zeggen voor de jonge spelers als Nyling Casas en Souren als ?behoorlijke? aankopen.
Citaat van: fred op september 02, 2024, 10:38:08
Wanneer zien we vd Belt weer eens met een update mbt financi?n?
Ben best wel benieuwd waar al het transfergeld heen gegaan is...
Deel afbetaling lening (zoals bekend) en een deel investeren in de selectie.
Citaat van: oscarsielstra op september 02, 2024, 11:15:43
Deel afbetaling lening (zoals bekend) en een deel investeren in de selectie.
Dat eerste wist ik...het tweede heb ik gemist (voorlopig)
Gefaald!
Citaat van: Inferno-058 op september 02, 2024, 21:12:11
Gefaald!
Meldt jezelf aan zou ik zeggen! Je bent vast een topper
Citaat van: Inferno-058 op september 02, 2024, 21:12:11
Gefaald!
Wie in het bestuur?
Ard de Graaf heeft de financiering van het stadion rond gemaakt, dus die niet.
Citaat van: Inferno-058 op september 02, 2024, 21:12:11
Gefaald!
Beetje goedkope reactie. Misschien hadden ze wat transparanter kunnen zijn aangaande de financi?le situatie en de verwachtingen kunnen temperen. Maar dit bestuur heeft ons wel een fantastisch nieuw stadion bezorgd.
Citaat van: Bankzitter op september 02, 2024, 21:29:34
Wie in het bestuur?
Ard de Graaf heeft de financiering van het stadion rond gemaakt, dus die niet.
Het gehele bestuur is eindverantwoordelijk. 3e slechte seizoen komt eraan zo. Ben benieuwd waar we in de winterstop staan.
Citaat van: NRG op september 02, 2024, 21:33:48
Beetje goedkope reactie. Misschien hadden ze wat transparanter kunnen zijn aangaande de financi?le situatie en de verwachtingen kunnen temperen. Maar dit bestuur heeft ons wel een fantastisch nieuw stadion bezorgd.
Het gaat uiteindelijk om wat erop het veld gebeurd en dat is zeer dramatisch (3 seizoenen tot nu toe al inclusief deze) en Cambuur onwaardig. We gaan het zien wat er dit seizoen van komt.
Citaat van: Inferno-058 op september 02, 2024, 21:34:38
Het gehele bestuur is eindverantwoordelijk. 3e slechte seizoen komt eraan zo. Ben benieuwd waar we in de winterstop staan.
2e
Citaat van: Inferno-058 op september 02, 2024, 21:35:41
Het gaat uiteindelijk om wat erop het veld gebeurd en dat is zeer dramatisch en Cambuur onwaardig. We gaan het zien wat er dit seizoen van komt.
Zonder nieuw stadion hadden we de komende jaren helemaal niks op het veld te staan.
Citaat van: Cambuur Groningen op september 02, 2024, 21:35:55
2e
Degradatieseizoen was ook gewoon slecht hoor? Hoeveel hadden we er toen gewonnen?
Citaat van: Gasgeve op september 02, 2024, 21:36:51
Zonder nieuw stadion hadden we de komende jaren helemaal niks op het veld te staan.
Nieuw stadion ben ik blij mee begrijp me niet verkeerd, maar wat heb je eraan als je elk seizoen ruk bent.
Citaat van: Inferno-058 op september 02, 2024, 21:38:36
Degradatieseizoen was ook gewoon slecht hoor? Hoeveel hadden we er toen gewonnen?
Stuk of 2/3 volgens mij
Dan hadden we niet eens meer een veld of club gehad.
Maar ik meen het ook serieus... wie in het bestuur faalt er dan?
Het grote probleem is toch dat er niemand zichtbaar is in het bestuur die verantwoordelijkheid neemt voor het voetballende gedeelte.
En daar mag je Art als Algemeen directeur ook wel op aanspreken, maar die man doet het commercieel zo goed dat je die moet behouden.
Citaat van: Bankzitter op september 02, 2024, 21:41:26
Dan hadden we niet eens meer een veld of club gehad.
Maar ik meen het ook serieus... wie in het bestuur faalt er dan?
Het grote probleem is toch dat er niemand zichtbaar is in het bestuur die verantwoordelijkheid neemt voor het voetballende gedeelte.
En daar mag je Art als Algemeen directeur ook wel op aanspreken, maar die man doet het commercieel zo goed dat je die moet behouden.
Je beantwoordt de vraag eigenlijk al.
We hebben een directie van directeuren zoals de graaf en van der belt. Professionele betaalde krachten. En we hebben een bestuur, ik dacht een stichtingsbestuur? Van vrijwilligers met een vergoeding. En we hebben een raad van commissarissen dacht ik. Ik heb het idee dat jullie het steeds hebben over de directie, kan dat kloppen
Cambuur vond ik gisteren goed voetballen, maar het heeft nog een klein zetje nodig. Ik hoop dat het bestuur dit nu eens onder ogen ziet. Rene van der Weij z.s.m toevoegen aan de trainersstaf.
Gaat prima mannen
Een nieuw stadion hebben ze knap weten te fixen. Nu is het tijd om op te stappen want deze club moet ook sportief weer in de rails komen.
Kooij is bezig op de achtergrond met de organisatie en die wil De Graaf de komende jaren als algemeen directeur houden. Dus denk de kans heel klein is dat De Graaf vertrekt.
Helaas klopt dat. Daar gaat Pieter de fout in.
Citaat van: De Gast op september 29, 2024, 21:54:15
Een nieuw stadion hebben ze knap weten te fixen. Nu is het tijd om op te stappen want deze club moet ook sportief weer in de rails komen.
Jah alles wegtrappen en neerwalsen! ipv respect....
Er zijn voetbalcenten naar dit prachtige stadion gegaan.
Deze stap was nodig, maar kost veel. Nu moeten wij als supporters geduld hebben. In dit nieuwe stadion genereren we veel geld. 13000 op de tribunes veel consumptie, en sponsoren die echt dik moeten betalen. Het komt goed....
Dit heeft tijd nodig.
En ik baal ook vreselijk na een wedstrijd als vandaag. 15.30 vertrokken 20.10 weer thuis... voor wat eigenlijk...pff.
De tijd moet zn werk doen. Valt niet mee nu ik weet t... |:)
Citaat van: De Gast op september 29, 2024, 22:11:37
Helaas klopt dat. Daar gaat Pieter de fout in.
En best oek.
Ard bemoeid zich niet met voetbaltechnische zaken dus Pieter slaat de plank niet mis. Misschien moeten sommige mensen hier zich wat beter inlezen
hoe je ut wende of kere mar er mut wat gebeure.........
Ard de Graaf verdiend heel wat meer respect dan dat hij nu krijgt van sommigen. En het getuigd van 0 kennis van zaken als je nu om het hoofd van die man gaat roepen. En eigenlijk waarschijnlijk alleen maar omdat Henk een heilig huisje is.
Citaat van: De Gast op september 29, 2024, 22:11:37
Helaas klopt dat. Daar gaat Pieter de fout in.
Ik heb meer vertrouwen in de lange termijnvisie van Pieter dan in het opportunisme van de gemiddelde Cambuur supporter
Ach we draaien niet lekker en dan is alles kut. Straks gaan mensen nog roepen dat ze terug willen naar het Cambuurplein en dat ons huidige onderkomen een dood zooitje is.
Ik beschouw dit seizoen als een bouwjaar in alle opzichten. Het is vervelend voor sommigen om geduld op te moeten brengen maar het is de realiteit.
Volgend seizoen of het seizoen daarop moet het gaan gebeuren.
Citaat van: Cor op september 30, 2024, 11:19:06
Ik heb meer vertrouwen in de lange termijnvisie van Pieter dan in het opportunisme van de gemiddelde Cambuur supporter
Mag ik mij hier bij aansluiten?
Citaat van: michello op september 30, 2024, 11:21:56
Ach we draaien niet lekker en dan is alles kut. Straks gaan mensen nog roepen dat ze terug willen naar het Cambuurplein en dat ons huidige onderkomen een dood zooitje is.
Ik beschouw dit seizoen als een bouwjaar in alle opzichten. Het is vervelend voor sommigen om geduld op te moeten brengen maar het is de realiteit.
Volgend seizoen of het seizoen daarop moet het gaan gebeuren.
Een bouwjaar is prima. Als ik naar de selectie van nu kijk tov vorig seizoen dan hebben we de sloopwerkzaamheden wel gehad. Ik zou dan ook wel verwachten dat er wat groei waarneembaar zou moeten zijn, echter 0,0 sprake van als ik die wedstrijd gisteren zag. We hebben voetballend welgeteld 0 kansen gecre?erd, erbarmelijk.
Blijkbaar onderkennen De Graaf en Kooij ook wel dat de organisatie moet professionaliseren anders zitten ze niet regelmatig bij elkaar.
Art is commercieel prima, brengt veel geld binnen en vertegenwoordigd de club ook altijd uitstekend. Dus blijft wel zitten , maar die zal met Kooij vooral bezig zijn met het financi?le plaatje.
Het is te onduidelijk wie in de directie de verantwoordelijkheid neemt voor het voetbalgedeelte (vd Zee?). Kooij en de Graaf hebben daar geen verstand van.
Met de jeugdopleiding al eerder en dat draait goed. Scouting is net begonnen net als Lambooij, daar zal niet direct alles goed gaan. Wel belangrijk dat er naar buiten toe duidelijkheid is over hoe de club op korte en lange termijn de neerwaartse spiraal denkt om te buigen. Je kunt die klappen iet steeds door Henk en Lars laten opvangen. En als er bijv. ingegrepen moet worden in de TS dan moeten die 2 daar ook steun/middelen voor krijgen.
Citaat van: papier op september 30, 2024, 11:28:22
Een bouwjaar is prima. Als ik naar de selectie van nu kijk tov vorig seizoen dan hebben we de sloopwerkzaamheden wel gehad. Ik zou dan ook wel verwachten dat er wat groei waarneembaar zou moeten zijn, echter 0,0 sprake van als ik die wedstrijd gisteren zag. We hebben voetballend welgeteld 0 kansen gecre?erd, erbarmelijk.
Eens, maar dat ligt niet aan het bestuur
Citaat van: Cor op september 30, 2024, 11:36:27
Eens, maar dat ligt niet aan het bestuur
Nee eens, zij moeten de randvoorwaarden scheppen om hier invulling aan te geven. Als je naar de ontwikkelingen op andere vlakken bekijkt in de afgelopen periode. Het bouwen van een nieuw stadion, het opzetten van de jeugdopleiding/scouting, het verder professionaliseren van de organisatie met een TD/TM. Dan zie je dat er aan die randvoorwaarden invulling wordt gegeven. Ook met vallen en opstaan (TD Reijnen absolute misser gebleken bijvoorbeeld). Maar wel groei. En dat laatste mis je op het veld nu wel. In mijn ogen verantwoordelijkheid van de TS.
Citaat van: michello op september 30, 2024, 11:21:56
Ach we draaien niet lekker en dan is alles kut. Straks gaan mensen nog roepen dat ze terug willen naar het Cambuurplein en dat ons huidige onderkomen een dood zooitje is.
Ik beschouw dit seizoen als een bouwjaar in alle opzichten. Het is vervelend voor sommigen om geduld op te moeten brengen maar het is de realiteit.
Volgend seizoen of het seizoen daarop moet het gaan gebeuren.
We hebben een schitterend stadion, maar ik kom niet iedere keer om een bouwwerk te bewonderen en voordat ik in het stacion ben een rondje voor de kat zijn viool er om heen moet lopen, want zo mooi is de buiten kant nu ook weer niet. Ik wil goed voetbal zien. Als ons stadion helemaal af is, is het niet ondenkbaar dat de inkomsten vanuit de seizoen kaarten drastisch is afgenomen. De club moet niet denken dat we komen voor een stadion. De supporters komen niet te netwerken, maar verdienen met hun investering van een sk of kaartje meer dan wat de club ons nu voorschotelt.
Citaat van: michello op september 30, 2024, 11:21:56
Ach we draaien niet lekker en dan is alles kut. Straks gaan mensen nog roepen dat ze terug willen naar het Cambuurplein en dat ons huidige onderkomen een dood zooitje is.
Ik beschouw dit seizoen als een bouwjaar in alle opzichten. Het is vervelend voor sommigen om geduld op te moeten brengen maar het is de realiteit.
Volgend seizoen of het seizoen daarop moet het gaan gebeuren.
Zo kun je alles wel goedpraten.. maar als dat jou geruststelt moet je jezelf dat maar wijsmaken.
Citaat van: michello op september 30, 2024, 11:21:56
Ach we draaien niet lekker en dan is alles kut. Straks gaan mensen nog roepen dat ze terug willen naar het Cambuurplein en dat ons huidige onderkomen een dood zooitje is.
Ik beschouw dit seizoen als een bouwjaar in alle opzichten. Het is vervelend voor sommigen om geduld op te moeten brengen maar het is de realiteit.
Volgend seizoen of het seizoen daarop moet het gaan gebeuren.
We draaien al 3 seizoenen niet lekker. We hebben een fantastisch stadion maar daar halen we geen punten mee binnen. Waar bouwen dan aan? Ik zie alleen maar achteruitgang op het veld.
Citaat van: nee,wel? op september 30, 2024, 07:45:11
hoe je ut wende of kere mar er mut wat gebeure.........
Klopt helemaal. OP HET VELD!
Citaat van: Inferno-058 op september 30, 2024, 12:56:24
We draaien al 3 seizoenen niet lekker. We hebben een fantastisch stadion maar daar halen we geen punten mee binnen. Waar bouwen dan aan? Ik zie alleen maar achteruitgang op het veld.
Op het veld, dus bestuurlijk niet. Natuurlijk bouwen we wel, maar die vruchten zijn er nog niet direct. Dat ga je pas zien op de langere termijn. Zo niet dan gaat er idd iets niet goed.
Op technisch vlak zijn er in mijn ogen ook gekke keuzes gemaakt, maar dat kun je toch het bestuur niet aanrekenen?
Citaat van: De Gast op september 30, 2024, 11:45:43
Zo kun je alles wel goedpraten.. maar als dat jou geruststelt moet je jezelf dat maar wijsmaken.
Verschil zit vooral in dingen waar je invloed hebt op lange termijn en korte termijn. Je kan kijken naar de korte termijn resultaten. Die zijn inderdaad matig, waarbij gister helemaal 2e helft schrikbarend was. Dat ''goedpraten wat krom is'' waar sommigen het telkens op gooien, is zo'n dooddoener. Niemand praat de slechte resultaten goed, enkel zijn er wel oorzaken die daar ook invloed op hebben. Als je die negeert dan ga je nooit bij het daadwerkelijke probleem komen omdat je niet de juiste schets van de situatie hebt.
Spelergroep vind ik denk ik beter dan vorig jaar in de breedte. Daarbij hadden we al een stuk meer punten moeten hebben. Maar die hebben we niet, en 2e helft van gister geeft stof tot nadenken.
Terug naar het bestuur: als je kijkt naar de lange termijn, staan alle seinen op groen om te groeien als club. Zakelijk staan er nu mensen die de club willen en kunnen laten groeien (Kooij). De jeugdopleiding is enorm verbeterd, de scouting wordt steeds meer opgepakt. We hebben een directie die verder kijkt dan een slechte competitiestart waardoor investeerders vertrouwen hebben in een stabiele groeiende organisatie.
Ja, de resultaten zijn kut. en Ja we hebben een mooie toekomst voor ons!
Citaat van: michello op september 30, 2024, 13:32:29
Op het veld, dus bestuurlijk niet. Natuurlijk bouwen we wel, maar die vruchten zijn er nog niet direct. Dat ga je pas zien op de langere termijn. Zo niet dan gaat er idd iets niet goed.
Op technisch vlak zijn er in mijn ogen ook gekke keuzes gemaakt, maar dat kun je toch het bestuur niet aanrekenen?
Dat is een beetje hetzelfde als de winkelmedewerkers de schuld geven als een winkel niet goed loopt. Binnen een bedrijf (ja ook Cambuur is een bedrijf) wordt de directie verantwoordelijk gesteld voor de prestaties. Het bestuur neemt uiteindelijk de mensen aan die foute keuzes maken.
Citaat van: Inferno-058 op september 30, 2024, 15:06:34
Dat is een beetje hetzelfde als de winkelmedewerkers de schuld geven als een winkel niet goed loopt. Binnen een bedrijf (ja ook Cambuur is een bedrijf) wordt de directie verantwoordelijk gesteld voor de prestaties. Het bestuur neemt uiteindelijk de mensen aan die foute keuzes maken.
Het technisch beleid is maar een van de aspecten waar het bestuur invulling aan moet geven, je moet ze dus in een breder kader beoordelen. In tegenstelling tot de technische staf die zich enkel op het team hoeven te focussen.
Citaat van: HanBerger058 op september 30, 2024, 14:43:23
Bouwjaar?! We hebben de 4e spelers begroting van de KKD! Wat een Calimero geneuzel
Ja. en twee jaar geleden hadden we de 16e begroting van de Eredivisie en was het een schande dat wij als Cambuur degradeerden en moest de trainer weg. Over Calimero gedrag gesproken. Mes snijdt aan twee kanten dan toch?
Overigens is het heel normaal nieuwe spelers aan elkaar moeten wennen en dat soms resultaten pas later komen. Daar heeft een begroting niets mee te maken.
Wel eens dat datgene dat wij gister te zien kregen, zwaar ondermaats was.
Citaat van: janou op september 30, 2024, 14:47:51
Verschil zit vooral in dingen waar je invloed hebt op lange termijn en korte termijn. Je kan kijken naar de korte termijn resultaten. Die zijn inderdaad matig, waarbij gister helemaal 2e helft schrikbarend was. Dat ''goedpraten wat krom is'' waar sommigen het telkens op gooien, is zo'n dooddoener. Niemand praat de slechte resultaten goed, enkel zijn er wel oorzaken die daar ook invloed op hebben. Als je die negeert dan ga je nooit bij het daadwerkelijke probleem komen omdat je niet de juiste schets van de situatie hebt.
Spelergroep vind ik denk ik beter dan vorig jaar in de breedte. Daarbij hadden we al een stuk meer punten moeten hebben. Maar die hebben we niet, en 2e helft van gister geeft stof tot nadenken.
Terug naar het bestuur: als je kijkt naar de lange termijn, staan alle seinen op groen om te groeien als club. Zakelijk staan er nu mensen die de club willen en kunnen laten groeien (Kooij). De jeugdopleiding is enorm verbeterd, de scouting wordt steeds meer opgepakt. We hebben een directie die verder kijkt dan een slechte competitiestart waardoor investeerders vertrouwen hebben in een stabiele groeiende organisatie.
Ja, de resultaten zijn kut. en Ja we hebben een mooie toekomst voor ons!
Die stabiel groeiende organisatie staat of valt met sportieve resultaten en daarvoor moet je wel de juiste keuzes maken. En of het nu op het veld is, of in de ts, of qua technisch manager.. de juiste keuzes worden niet gemaakt.
Vier wedstrijden thuis gehad.. vier min of meer decepties. Dit kan zo niet doorgaan. Het publiek wordt heel hard weggejaagd. Het is dat ik een sk heb maar anders zou ik het hele seizoen niet meer komen.
Als je wilt dat spelers aan elkaar wennen dan moet je niet om de 45 minuten de zaak weer door elkaar husselen. Laat spelers staan ook als ze een keer een mindere dag hebben. Laat het team het samen eerst in het veld oplossen.
Citaat van: HanBerger058 op september 30, 2024, 14:43:23
Bouwjaar?! We hebben de 4e spelers begroting van de KKD! Wat een Calimero geneuzel
Wat moet er volgens jou gebeuren? Concreet? En dan op bestuurlijk vlak h?? Daar hebben we het hier over in dit topic.
Citaat van: HanBerger058 op september 30, 2024, 16:03:41
Wat een onsamenhangend verhaal en scheve vergelijking.
Bedankt voor de inhoudelijke reactie. Nu volgende keer proberen nog even wat argumenten te geven in plaats van alleen een mening. :koffie
Citaat van: HanBerger058 op september 30, 2024, 18:13:23
Dat is heel simpel. Ingrijpen of helpen waar nodig. En dat is nu op technisch vlak wel noodzakelijk dunkt me. Dat kan bijv. zijn nu tijdig te erkennen, in te zien dat deze 2 assistenten niet zijn wat Henk nodig heeft cq. dat deze TS als geheel niet is wat deze groep nodig heeft.
Seizoen is nog te kort bezig om daar nu al een besluit over te nemen in mijn ogen. Het argument dat het vorig seizoen ook huilen met de pet was gaat in mijn ogen niet op omdat er juist een wijziging heeft plaatsgevonden tov afgelopen seizoen. Reinsma ipv Barto. Dat dat (vooralsnog) niet tot het gewenste resultaat heeft geleid is een ander verhaal.
Overigens stoor ik me mbt bovenstaande vertrek van Barto wel aan de trendbreuk van de eerder uitgestilppelde lijn waarbij er altijd een cultuurbewaker moest zijn. Je kan zeggen dat Henk dat doet maar als hoofdcoach is hij in basis de kop van jut dus moet je zo'n persoon op de bank hebben. Sipke had het, Sandor had het, Barto had het. De huidige assistenten hebben het niet. Los van dat keuzes verkeerd uitpakken snap ik die trenbreuk niet en vind ik het jammer dat men daar niet over heeft gecommuniceerd. Vertrek van Barto verdient sowieso niet de schoonheidsprijs natuurlijk.
Citaat van: Vlampiep op september 30, 2024, 11:44:13
Ik wil goed voetbal zien.
En ik maar denken dat jij al heel lang bij Cambuur komt.... :D
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op september 30, 2024, 18:43:16
En ik maar denken dat jij al heel lang bij Cambuur komt.... :D
:_schater :proost
Waar blijft het bestuur? Nu moet Henk naar buiten brengen wat er speelt en waarom.
Wat een suuten dit bestuur. Vind het heel laf, ze moeten nu vierkant achter Henk gaan staan maar je hoort helemaal niks.
Citaat van: sunderland op oktober 03, 2024, 18:30:52
Waar blijft het bestuur? Nu moet Henk naar buiten brengen wat er speelt en waarom.
Wat een suuten dit bestuur. Vind het heel laf, ze moeten nu vierkant achter Henk gaan staan maar je hoort helemaal niks.
Bestuur? Of bedoel je directie ?
Wie er in het bestuur of directie ook maar over voetbalgerelateerde zaken gaat... .
Er staat toch boven Lambooij (manager, geen directie) hopelijk nog wel iemand in de organisatie.
Als ik de organisatie structuur bekijk zou dat vdZee dan moeten zijn.
Ken mij ut skele wie. Had het deze week al verwacht van iemand binnen Cambuur.
Je mag best hardop uitspreken dat je een play off plek wil halen en verwacht. Dat je daarbij zegt dat Henk het vertrouwen behoudt en sowieso het seizoen afmaakt is wat mij betreft ook prima. Krediet heeft hij nog steeds ondanks het walgelijke slechte jaar onder hem. Ik zie Henk er niet met de pet naar gooien als hij weet dat hij wel in het zadel blijft dit seizoen. Die wil het liefst ook gewoon winnen met goed voetbal.
Citaat van: sunderland op oktober 03, 2024, 18:30:52
Waar blijft het bestuur? Nu moet Henk naar buiten brengen wat er speelt en waarom.
Wat een suuten dit bestuur. Vind het heel laf, ze moeten nu vierkant achter Henk gaan staan maar je hoort helemaal niks.
Ze moeten als bestuur en directie de druk bij Henk en de "jonge mensen en jonge spelers" weghalen.
Naar buiten treden dat dit nieuwe traject waar met zijn allen (directie bestuur en TS) voor gekozen hebben, de manier is om stappen te kunnen maken. dat ze deze lijn ook de komende jaren aan gaan houden. Dus met jonge spelers die stappen kunnen maken en die waarde kunnen cre?ren op het veld. dat ze niet kijken naar de resultaten op korte termijn. Dit betekend ook dat het wisselvallig gaat zijn en er veel leermomenten komen.
Citaat van: beam op oktober 04, 2024, 10:32:40
Ze moeten als bestuur en directie de druk bij Henk en de "jonge mensen en jonge spelers" weghalen.
Naar buiten treden dat dit nieuwe traject waar met zijn allen (directie bestuur en TS) voor gekozen hebben, de manier is om stappen te kunnen maken. dat ze deze lijn ook de komende jaren aan gaan houden. Dus met jonge spelers die stappen kunnen maken en die waarde kunnen cre?ren op het veld. dat ze niet kijken naar de resultaten op korte termijn. Dit betekend ook dat het wisselvallig gaat zijn en er veel leermomenten komen.
Dit bestuur blijft aan de zijkant terwijl ze zeer bewust hebben gekozen voor een 3 jarige termijn van opbouw naar de eredivisie,,dit met veel jeugd en enkele spelers 30+. Nu blijkt dat het niet gaat zoals verwacht, dit mede door bewuste keuzes in het aantrekken van spelers die nog niet fit zijn, moet de club een statement maken door Henk in de luwte te houden en aangeven dat dit ook ingecalculeerd is en Henk de ruimte geeft om gaande de competitie te komen tot het doel,,de eerste 8 plaatsen. Aan het eind van de competitie kan de balans worden opgemaakt en ik verwacht dat iedereen, uitgezonderd Ype weer vol lof is over Henk.
Citaat van: Vlampiep op oktober 04, 2024, 13:55:43
Dit bestuur blijft aan de zijkant terwijl ze zeer bewust hebben gekozen voor een 3 jarige termijn van opbouw naar de eredivisie,,dit met veel jeugd en enkele spelers 30+. Nu blijkt dat het niet gaat zoals verwacht, dit mede door bewuste keuzes in het aantrekken van spelers die nog niet fit zijn, moet de club een statement maken door Henk in de luwte te houden en aangeven dat dit ook ingecalculeerd is en Henk de ruimte geeft om gaande de competitie te komen tot het doel,,de eerste 8 plaatsen. Aan het eind van de competitie kan de balans worden opgemaakt en ik verwacht dat iedereen, uitgezonderd Ype weer vol lof is over Henk.
ja Ype is ook achterbaks! Nare mensen zijn dat. Mensen die denken dat ze alles kunnen maken omdat ze veel geld hebben.
Citaat van: beam op oktober 04, 2024, 10:32:40
Ze moeten als bestuur en directie de druk bij Henk en de "jonge mensen en jonge spelers" weghalen.
Naar buiten treden dat dit nieuwe traject waar met zijn allen (directie bestuur en TS) voor gekozen hebben, de manier is om stappen te kunnen maken. dat ze deze lijn ook de komende jaren aan gaan houden. Dus met jonge spelers die stappen kunnen maken en die waarde kunnen cre?ren op het veld. dat ze niet kijken naar de resultaten op korte termijn. Dit betekend ook dat het wisselvallig gaat zijn en er veel leermomenten komen.
daarom schreef ik dat ook. Ze slaan heel bewust die weg in zei Henk. Dus ook 2 pionnen dragers naast Henk. Dan moet in de mindere tijd iemand van het bestuur naar buiten treden. Ze laten hem nu zwemmen terwijl hij het al zo moeilijk heeft ook mede door datzelfde bestuur
Klopt als een bus. Moet zichzelf verdedigen voor de camera. Van directie hoor je niks. En daar zijn ze helaas heel goed in. Ik denk dat ze gewoon niet weten wat ze moeten zeggen.
Citaat van: De Gast op oktober 04, 2024, 16:51:13
Klopt als een bus. Moet zichzelf verdedigen voor de camera. Van directie hoor je niks. En daar zijn ze helaas heel goed in. Ik denk dat ze gewoon niet weten wat ze moeten zeggen.
Misschien moeten we als supporters overwegen zelf een statement te maken en die pluche bekleders duidelijk maken dat we massaal achter Henk staan. De achterbakse wijze waarop bv een Ype Smit zich manifesteerde en probeert zijn gram te willen halen tot eerdere onvrede met voormalige trainerstaf is walgelijk en dit bestuur moet er voor waken dat die patser van een Ype geen onrust binnen de zakenclub en sponsoren gaat veroorzaken.
Citaat van: sunderland op oktober 04, 2024, 14:42:08
ja Ype is ook achterbaks! Nare mensen zijn dat. Mensen die denken dat ze alles kunnen maken omdat ze veel geld hebben.
Natrappen is nu eenmaal makkelijk.
natrappen naar Ype is ook niet sjiek denk dat we zonder hem nog veel verder weg
waren geweest,
Citaat van: sunderland op oktober 04, 2024, 14:45:53
daarom schreef ik dat ook. Ze slaan heel bewust die weg in zei Henk. Dus ook 2 pionnen dragers naast Henk. Dan moet in de mindere tijd iemand van het bestuur naar buiten treden. Ze laten hem nu zwemmen terwijl hij het al zo moeilijk heeft ook mede door datzelfde bestuur
Wat weest dou dur nou van juh
Citaat van: denistel op oktober 04, 2024, 19:09:38
natrappen naar Ype is ook niet sjiek denk dat we zonder hem nog veel verder weg
waren geweest,
Ype weet zelf niet eens war sjiek betekent, hij neeft inderdaad met het van ? 750.000 de club weten te redden, maar geeft hem niet het recht zich als erelid nu zijn gram te halen op onze trainer die in zwaar weer verkeert. :R
Citaat van: denistel op oktober 04, 2024, 19:09:38
natrappen naar Ype is ook niet sjiek denk dat we zonder hem nog veel verder weg
waren geweest,
Tja denistel maar wat hij nou doet is verre van sjiek. Heeft inderdaad ons erg geholpen jaren geleden maar de man denkt dat een vrijbrief is om allemaal onzin uit te kramen. Is helaas niet meer serieus te nemen
Laat die Ype naar de hel lopen. Wat een mispunt. :0=
Citaat van: Vlampiep op oktober 04, 2024, 20:57:08
Ype weet zelf niet eens war sjiek betekent, hij neeft inderdaad met het van ? 750.000 de club weten te redden, maar geeft hem niet het recht zich als erelid nu zijn gram te halen op onze trainer die in zwaar weer verkeert. :R
Als erelid verwacht je inderdaad chiquer gedrag van m. In plaats van een soort van rancuneus om zich heen slaan
Citaat van: denistel op oktober 04, 2024, 19:09:38
natrappen naar Ype is ook niet sjiek denk dat we zonder hem nog veel verder weg
waren geweest,
iedere reactie van Ype was 1 waar rancune achter zat. Dat is gemeen. Geloof mij nu maar dat Ype nare streken heeft.
https://cambuur.nl/nieuws/nieuwe-rol-voor-gerald-van-den-belt/
Waar komt dit ineens vandaan? :?
Citaat van: Stiens op oktober 09, 2024, 10:41:25
https://cambuur.nl/nieuws/nieuwe-rol-voor-gerald-van-den-belt/
Waar komt dit ineens vandaan? :?
Dit was intern al een tijdje bekend, en gister is er een klap op gegeven...
Vd Belt had al eerder aangeven een stap terug te doen als het stadiondossier was afgerond.
Blijkbaar is dat moment er nu.
Citaat van: Stiens op oktober 09, 2024, 10:41:25
https://cambuur.nl/nieuws/nieuwe-rol-voor-gerald-van-den-belt/
Waar komt dit ineens vandaan? :?
Als hij nu 40 uur betaald wordt biedt dit ruimte om de overige 24 uur aan Sandor te betalen?
Heeft dit ook met zijn gezondheid te maken?
Citaat van: Bankzitter op oktober 09, 2024, 10:47:39
Vd Belt had al eerder aangeven een stap terug te doen als het stadiondossier was afgerond.
Blijkbaar is dat moment er nu.
Dan had je dat toch gewoon als reden in het bericht kunnen vermelden? Blijven nu weer vraagtekens alom :devil
Citaat van: zeewolde op oktober 09, 2024, 11:08:08
Heeft dit ook met zijn gezondheid te maken?
mede. Toen hij voetbalzaken deed in zijn eentje sprak ik hem wel eens. Hij haalde toen een prima selectie bij elkaar zonder poespas.
Citaat van: Stiens op oktober 09, 2024, 11:34:10
Dan had je dat toch gewoon als reden in het bericht kunnen vermelden? Blijven nu weer vraagtekens alom :devil
Ja, eens. Dan ben je speculaties voor.
Geen idee of er meer speelt maar dat vd Belt op enig moment klaar was met het stadiondossier was al veel langer bekend. En ook dat hij niet in een vorige rol zou terugkeren.
Citaat van: Cambuur Groningen op oktober 09, 2024, 10:47:49
Als hij nu 40 uur betaald wordt biedt dit ruimte om de overige 24 uur aan Sandor te betalen?
Ik neem aan dat we voor de werkzaamheden die Vd Belt nu achterlaat een vervanger gaan krijgen. Dat zou in theorie Sandor zijn maar die willen liever bij de selectie hebben neem ik aan :P
Dat lijkt me ook. De organisatie zal daarbij ook gestaag gaan uitbreiden. Benieuwd wie deze belangrijke functie nu gaat bekleden.
Citaat van: papier op oktober 09, 2024, 12:35:59
Ik neem aan dat we voor de werkzaamheden die Vd Belt nu achterlaat een vervanger gaan krijgen. Dat zou in theorie Sandor zijn maar die willen liever bij de selectie hebben neem ik aan :P
Ik heb Sandor hoog zitten maar die zal toch geen directie salaris aangeboden krijgen?
Citaat van: Stiens op oktober 09, 2024, 10:41:25
https://cambuur.nl/nieuws/nieuwe-rol-voor-gerald-van-den-belt/
Waar komt dit ineens vandaan? :?
laatst nog gesproken bij de jeugdopleiding daar is ie veel en vind
ie geweldig om te doen.weet wie er straks contracten moeten krijgen
en ziet zo ook talenten bij andere clubs en daar kun je misschien ook
weer van profiteren
Citaat van: denistel op oktober 09, 2024, 15:23:33
laatst nog gesproken bij de jeugdopleiding daar is ie veel en vind
ie geweldig om te doen.weet wie er straks contracten moeten krijgen
en ziet zo ook talenten bij andere clubs en daar kun je misschien ook
weer van profiteren
Klinkt goed denistel. Jij bent duidelijker dan Cambuur zelf in hun bericht :thumbsup :thumbsup
Waarom horen we nog steeds niks over de onrust die wordt veroorzaakt door de doelstellingen zoals die naar buiten zijn gebracht en de doelstellingen zoals Henk voorspiegelt hoe ze zijn afgesproken.
Ik hoop dat men v??r de wedstrijd tegen Volendam met een statement hierover komt want anders blijft de druk erop staan.
Citaat van: De Gast op oktober 10, 2024, 09:29:01
Waarom horen we nog steeds niks over de onrust die wordt veroorzaakt door de doelstellingen zoals die naar buiten zijn gebracht en de doelstellingen zoals Henk voorspiegelt hoe ze zijn afgesproken.
Ik hoop dat men v??r de wedstrijd tegen Volendam met een statement hierover komt want anders blijft de druk erop staan.
Welke onrust? Bij wie?
Citaat van: De Gast op oktober 10, 2024, 09:29:01
Waarom horen we nog steeds niks over de onrust die wordt veroorzaakt door de doelstellingen zoals die naar buiten zijn gebracht en de doelstellingen zoals Henk voorspiegelt hoe ze zijn afgesproken.
Ik hoop dat men v??r de wedstrijd tegen Volendam met een statement hierover komt want anders blijft de druk erop staan.
Welke onrust?
Het maakt mij geen reet uit of wij 5de worden of 8ste. De playoffs lijkt me prima haalbaar. Kampioen worden we toch niet.
Citaat van: Galdiano op oktober 10, 2024, 11:19:40
Welke onrust?
Het maakt mij geen reet uit of wij 5de worden of 8ste. De playoffs lijkt me prima haalbaar. Kampioen worden we toch niet.
Dit dus. Niet realistisch als je zoveel doelpunten hebt ingeleverd en er niks bruikbaars voor terughaalt. Weet Henk ook, en bestuur inmiddels ook wel.
https://www.youtube.com/watch?v=DCNEldfTuj8
vanaf 43:00
Er is dus op 16 oktober een bijeenkomst . Volgens mij heeft Pieter Kooi ( aka de transitiemanager) al een behoorlijke invloed bij Cambuur. Wie betaalt... maar niet verkeerd, als je een stabiele eredivisionist wilt worden. Dan heb je structureel een hogere begroting nodig.
Citaat van: Arno A op oktober 11, 2024, 18:51:21
https://www.youtube.com/watch?v=DCNEldfTuj8
vanaf 43:00
Er is dus op 16 oktober een bijeenkomst . Volgens mij heeft Pieter Kooi ( aka de transitiemanager) al een behoorlijke invloed bij Cambuur. Wie betaalt... maar niet verkeerd, als je een stabiele eredivisionist wilt worden. Dan heb je structureel een hogere begroting nodig.
nog even terug gekeken,pieter heeft denk ik wel goede idee?n echter moet dat dan uitgewerkt worden.
Is er al nieuws uit de vergadering naar buiten gelekt?
Mooi verhaal. Alle data zetten de seinen op groen voor resultaten. Volgens Ard kunnen die dan ook niet uitblijven. Wat is voetbal eigenlijk ook voorspelbaar.
Citaat van: De Gast op oktober 17, 2024, 21:54:29
Mooi verhaal. Alle data zetten de seinen op groen voor resultaten. Volgens Ard kunnen die dan ook niet uitblijven. Wat is voetbal eigenlijk ook voorspelbaar.
De data, ja wij zien ook dat het voetbal beter lijkt te worden, alleen de juiste assist en afmaker ontbreekt. Maar zolang de personele problemen aanblijven lijkt een grote ommekeer in doelsaldo nog uit te blijven en daar kan zelfs data niets in veranderen. :_schater
Arjen de Boer
@arjendeboer12
?
53 m
Mensen vragen mij: ?Is er maandag weer een Sportcast?? Natuurlijk! Deze maandag met de erevoorzitter van SC Cambuur
Ype Smid. Vragen?
Het onrust veroorzaken bij de club gaat maar door bij OF... :zucht
Citaat van: Grijskijkert op januari 18, 2025, 12:12:47
Arjen de Boer
@arjendeboer12
?
53 m
Mensen vragen mij: ?Is er maandag weer een Sportcast?? Natuurlijk! Deze maandag met de erevoorzitter van SC Cambuur
Ype Smid. Vragen?
Het onrust veroorzaken bij de club gaat maar door bij OF... :zucht
Misschien even wachten op het interview? En omroep friesland mag toch zelf bepalen wie ze uitnodigen? Het is aan de erevoorzitter om chique en ondersteunend te zijn
Citaat van: Lore op januari 18, 2025, 15:55:51
Misschien even wachten op het interview? En omroep friesland mag toch zelf bepalen wie ze uitnodigen? Het is aan de erevoorzitter om chique en ondersteunend te zijn
Is hij dat ooit geweest dan? :_schater :_schater
Aanvallen op De Jong hebben alleen maar tot gevolg dat het publiek massaal achter Henk en het team gaan staan. En als je de vechtlust ziet, kan de trainer de spelers nog prima motiveren. Denk dat de onruststokers weinig succes zullen hebben.
Citaat van: Grijskijkert op januari 18, 2025, 12:12:47
Arjen de Boer
@arjendeboer12
?
53 m
Mensen vragen mij: ?Is er maandag weer een Sportcast?? Natuurlijk! Deze maandag met de erevoorzitter van SC Cambuur
Ype Smid. Vragen?
Het onrust veroorzaken bij de club gaat maar door bij OF... :zucht
wat heeft het nu voor zin om Jezus hemzelf Ype uit te nodigen na vorige week.
Ype zit vol rancune.
Dat die walg van een Smit ?berhaupt een podium krijgt.
Optyfen met die gast.
Citaat van: sunderland op januari 18, 2025, 16:36:48
wat heeft het nu voor zin om Jezus hemzelf Ype uit te nodigen na vorige week.
Ype zit vol rancune.
Dit bedoel ik dus... :thumbsup
Citaat van: Bankzitter op januari 18, 2025, 16:33:12
Aanvallen op De Jong hebben alleen maar tot gevolg dat het publiek massaal achter Henk en het team gaan staan. En als je de vechtlust ziet, kan de trainer de spelers nog prima motiveren. Denk dat de onruststokers weinig succes zullen hebben.
Goeie zet van Geert (voorzitter fanclub Henk) wetende dat iedereen achter Henk gaat staan en de TD onder druk zet. Henk gooit daar wat extra hout op het vuur met het interview voor de wedstrijd
Als die ?bernarcistische Ype Smit met net zo?n waardeloos, rancuneus verhaal als recent in de LC komt, hou ik het deze sportcast geen 5 minuten vol.
ik hoef YS helemaal niet te zien!
Citaat van: Grijskijkert op januari 18, 2025, 15:58:02
Is hij dat ooit geweest dan? :_schater :_schater
:devil :devil :devil
Ype Smit geeft zijn ongezouten mening. Prima toch? Ik hou er wel van. Heeft als erevoorzitter gewoon recht van spreken.
Iedereen heeft recht van spreken...
Maar of het er allemaal beter van wordt voor de club is maar afwachten.
Zelfde als de Haan en Riemertje, op den duur is het voorbij en over en moet je ophouden met je op de voorgrond te willen drukken.
Zit niemand meer op te wachten.
Wat je ook in het verleden voor je club hebt gedaan of betekend.....
Die Roelof de Vries gooit wel even olie op het vuur
Is hem wel toevertrouwd :R
Citaat van: Specuveter op januari 19, 2025, 09:22:12
Die Roelof de Vries gooit wel even olie op het vuur
Is hem wel toevertrouwd :R
Deze meneer zal er altijd alles aan doen om Cambuur af te kraken, en reclame te maken voor DKV.
Ik dacht dat Ype maandenlang door Zuid Amerika ging rondtrekken?
Wierenga & De Graaf
@WierengaDeGraaf
?
3 m
Vacature: Commercieel Directeur SC Cambuur! Ben jij een commerci?le leider met een passie voor voetbal? Wil jij zakelijke partnerships en de commerci?le strategie van SC Cambuur versterken? Solliciteer via solliciteren@wierenga-degraaf.nl
Zijn er hier mensen die dit wat lijkt?
Citaat van: Westerpark op januari 19, 2025, 14:36:11
Ik dacht dat Ype maandenlang door Zuid Amerika ging rondtrekken?
Is allang weer terug
Citaat van: Grijskijkert op februari 14, 2025, 09:23:13
Wierenga & De Graaf
@WierengaDeGraaf
?
3 m
Vacature: Commercieel Directeur SC Cambuur! Ben jij een commerci?le leider met een passie voor voetbal? Wil jij zakelijke partnerships en de commerci?le strategie van SC Cambuur versterken? Solliciteer via solliciteren@wierenga-degraaf.nl
Zijn er hier mensen die dit wat lijkt?
Lijkt me leuk!
Ard de Graaf is Algemeen directeur.
Wat voor rol heeft die Harrie van der Zee eigenlijk?
Comercieel directeur is echt wel een belangrijke functie binnen de club. Hopen dat iemand die zich bewezen heeft binnen een BVO deze stap naar ons maakt.
Die vd Zee zou eens bij een Sportcast moeten aanschuiven zoals Ferry de Haan dat wel doet. Of een Cambuurfilmpje aan Tafel bij of Hertenkamp kan ook.
En Henk en Lambooij uit de wind moeten houden als dat nodig is.
Uiteindelijk is de directie eindverantwoordelijk en hij dus voor het voetbaltechnische deel.
Citaat van: Bankzitter op februari 14, 2025, 11:22:55
Die vd Zee zou eens bij een Sportcast moeten aanschuiven zoals Ferry de Haan dat wel doet. Of een Cambuurfilmpje aan Tafel bij of Hertenkamp kan ook.
En Henk en Lambooij uit de wind moeten houden als dat nodig is.
Uiteindelijk is de directie eindverantwoordelijk en hij dus voor het voetbaltechnische deel.
Van der Zee zit toch in het bestuur niet in de directie?
Ik meen dat vd Zee is doorgeschoven om vd Belt te vervangen die alleen nog stadion ging afmaken en niet meer met voetbal bezig was.
Statutaire Directie
Ard de Graaf (Algemeen Directeur)
Harry van der Zee (Algemeen Directielid)
Echt duidelijk is het niet wie verantwoordelijk is voor voetbalgerelateerde zaken.
Citaat van: Bankzitter op februari 14, 2025, 11:22:55
Die vd Zee zou eens bij een Sportcast moeten aanschuiven zoals Ferry de Haan dat wel doet. Of een Cambuurfilmpje aan Tafel bij of Hertenkamp kan ook.
En Henk en Lambooij uit de wind moeten houden als dat nodig is.
Uiteindelijk is de directie eindverantwoordelijk en hij dus voor het voetbaltechnische deel.
Alles beter dan dat Lambooij daar weer komt, nul uitstraling snel gepikeerd, dat is geen goeie reclame die man.
Jos de Kruif nieuwe commercieel directeur SC Cambuur
SC Cambuur heeft een nieuwe commercieel directeur. Met ingang van 1 juni zal Jos de Kruif de burelen van het Kooi Stadion versterken met als belangrijkste taak om op strategische wijze bij te dragen aan de commerci?le groei van de club zoals beschreven in het beleidsplan.
De Kruif is bepaald geen onbekende in de voetballerij. Zo was hij de afgelopen vijf jaar actief als Manager Commerci?le Zaken voor Eredivisionist Willem II en was hij daarnaast geruime tijd werkzaam voor de UEFA en ook in die hoedanigheid heeft hij veel kennis en ervaring opgedaan op het gebied van sponsoring, ticketing en stadionexploitatie.
De hoofdpersoon zelf aan het woord: ?Ben natuurlijk meermaals in het oude stadion geweest en daar viel het fanatisme en de echte voetbalsfeer mij altijd direct op. Het nieuwe Kooi Stadion voegt daar nu ook nog eens fantastische faciliteiten aan toe en voor zowel supporters als sponsoren is dat echt het allerbeste wat Nederland momenteel te bieden heeft. Dat durf ik op basis van alle stadions waar ik in binnen- en buitenland heb mogen werken echt te zeggen.?
?Dat ik enorm verheugd ben om samen met het commerci?le team te mogen bouwen aan het commerci?le succes, en daarmee uiteindelijk de sportieve ambities, moge dan ook duidelijk zijn?, zo vervolgt De Kruif. ?Die staan namelijk als een paal boven water: met dit geweldige stadion en de potentie van het achterland over vijf jaar een gezonde Eredivisieclub zijn.?
Woorden die algemeen directeur Ard de Graaf alleen maar kan onderschrijven: ?Het gevoel in de gesprekken met Jos was eigenlijk meteen goed en sloot qua inhoud naadloos aan op waar we naar op zoek waren. Overigens niet in de laatste plaats dankzij de uitstekende begeleiding van Wierenga & De Graaf, die de werving en selectie voor hun rekening hebben genomen. Wat Jos betreft spreekt zijn cv voor zich; hij beschikt over een groot netwerk en zo mogelijk nog meer ervaring in de voetballerij. Daar kunnen we als club alleen maar van profiteren en ik kijk uit naar een even prettige als vruchtbare samenwerking.?
Welkom bij de club en veel succes, Jos!
(https://cambuur.nl/friksbeheer/wp-content/uploads/2025/05/DSC03187-2048x1365.jpg)
Ken ?m niet. Maar lijkt wel iemand te zijn die de voetbalwereld goed kent. In elk geval een nieuw, fris gezicht in de organisatie. Benieuwd wat ie allemaal gaat binnenhalen.
Citaat van: NRG op mei 22, 2025, 08:15:28
Ken ?m niet. Maar lijkt wel iemand te zijn die de voetbalwereld goed kent. In elk geval een nieuw, fris gezicht in de organisatie. Benieuwd wat ie allemaal gaat binnenhalen.
grote jongen in het circuit. Nu de andere afdeling, grote jongens op het veld.
Tja, het is niet wat we als supporters willen zien maar eerst moeten de randvoorwaarden goed zijn (directie, sponsoren, stadion, jeugdopleiding , scouting , TD/TS). Dat kost tijd.
Dan ga je naar een situatie waarin je structureel een goede selectie kunt samenstellen.
In het verleden was het vaak eenmalig investeren en dan kun je promoveren. Maar je zakt naar 2/3 seizoenen ook weer terug.
Citaat van: Bankzitter op mei 22, 2025, 11:16:55
Tja, het is niet wat we als supporters willen zien maar eerst moeten de randvoorwaarden goed zijn (directie, sponsoren, stadion, jeugdopleiding , scouting , TD/TS). Dat kost tijd.
Dan ga je naar een situatie waarin je structureel een goede selectie kunt samenstellen.
In het verleden was het vaak eenmalig investeren en dan kun je promoveren. Maar je zakt naar 2/3 seizoenen ook weer terug.
dat laatste kun je nooit voorspellen. Daarom vond ik de uitspraak dat we beter niet konden promoveren gewoon dom. Je weet nooit hoe het gaat.
Het moet niet zo worden dat we een hoogwaardige staf en directie hebben( waterhoofd), maar dat het geld dan op is en wederom geen voldoende middelen voor handen zijn voor een selectie die echt potten kan breken.
Citaat van: Vlampiep op mei 22, 2025, 16:45:56
Het moet niet zo worden dat we een hoogwaardige staf en directie hebben( waterhoofd), maar dat het geld dan op is en wederom geen voldoende middelen voor handen zijn voor een selectie die echt potten kan breken.
Als het goed is gaat deze man veel geld voor ons binnenhalen..
En met goede jeugd en goede scouting haal je relatief goedkoop goede spelers en verdiend de club daar later weer geld mee.
Het zou volgend seizoen al weer moeten leiden tot een nog betere selectie.
Citaat van: NRG op mei 22, 2025, 17:00:28
Als het goed is gaat deze man veel geld voor ons binnenhalen..
komt de Westtribune vol :y
Citaat van: NRG op mei 22, 2025, 17:00:28
Als het goed is gaat deze man veel geld voor ons binnenhalen..
Geld haal je binnen met goed voetbal, transfers, volle stadions en sponsoring
Citaat van: Vlampiep op mei 22, 2025, 17:21:45
Geld haal je binnen met goed voetbal, transfers, volle stadions en sponsoring
Klopt, en deze man gaat over ticketing en sponsoring.
3 mensen in de directie is ook geen ?waterhoofd?. Twee man was veel te kwetsbaar.
Citaat van: Vlampiep op mei 22, 2025, 17:21:45
Geld haal je binnen met goed voetbal, transfers, volle stadions en sponsoring
vrijdag 3 ton laten liggen vind ik
Uit de LC
SC Cambuur vraagt om gift van miljoenen euro?s aan gemeente Leeuwarden om lasten te verlichten
Patrick van 't Haar ? Vandaag, 19:42 ? Leeuwarden
Het Kooi Stadion van SC Cambuur.
Het Kooi Stadion van SC Cambuur. Foto: Archief Henk Jan Dijks
SC Cambuur vraagt om een gift van 4,5 miljoen euro van de gemeente Leeuwarden. Daardoor kunnen de rentelasten van de club omlaag en kan Cambuur aan haar financi?le verplichtingen voldoen. Dat staat in het ?voorstel herfinanciering SC Cambuur? dat in bezit is van deze krant.
Lees meer over
Leeuwarden
Het gonst al weken van de geruchten dat Cambuur opnieuw bij de gemeente Leeuwarden aangeklopt heeft om financi?le steun te krijgen. De kosten van het nieuwe stadion en de daarvoor aangegane leningen, drukken zwaar op de begroting van de club. Kosten die hoger uitvielen dan vooraf werd gedacht.
SC Cambuur heeft een lening uitstaan bij Pieter Kooi, geldschieter en naamgever van het Kooi Stadion.
SC Cambuur en Pieter Kooi komen met plan voor schuldenreductie: ?Wil niet op de muziek vooruitlopen?
Lees dit artikel
Met de vraag om een bijdrage van 4,5 miljoen denkt Cambuur dat de liquiditeit van de club ?minder onder druk komt te staan?, zo valt te lezen in het voorstel. Om dat voor elkaar te krijgen, is er echter meer nodig dan alleen een gift van de gemeente.
Hoe zat het?
Ooit was het plan dat de gemeente 4,5 miljoen euro zou bijdragen aan het stadion. Maar bouwer Van Wijnen en Cambuur kwamen daar op terug. In plaats van die 4,5 miljoen als schenking wilden beide partijen graag een lening van 14 miljoen euro voor de bouw van het stadion. In 2023 kwam daar de vraag voor 6 miljoen euro bij voor de afbouw. Mocht de gemeente daar niet mee akkoord gaan, zo stelde Cambuur, dan zou het stadion niet in gebruik kunnen worden genomen bij de start van het afgelopen seizoen, 2024/2025.
Het Kooi Stadion van SC Cambuur.
Het Kooi Stadion van SC Cambuur. Foto: Anton Kappers
De gemeente ging uiteindelijk akkoord met het voorstel en stelde in 2024 een lening van 6 miljoen euro beschikbaar. Naast de al verstrekte lening van 14 miljoen euro, waarvan de rente en aflossingskosten voor Cambuur al op zes ton per jaar kwam. Behalve de gemeente heeft ook sponsor Pieter Kooi de club 8 miljoen euro geleend voor de afbouw. De gemeenteraad gaf bij de toekenning van de lening aan dat het ?de laatste keer was? dat Cambuur voor steun bij de gemeente kon aankloppen.
Gift
Met de voorgestelde gift van 4,5 miljoen euro van de gemeente aan de club, stelt Cambuur dat het risico voor de gemeente een stuk kleiner wordt. En omdat het risico kleiner wordt, hoeft de gemeente minder geld achter de hand te houden voor als het eventueel mis zou gaan. Dat geld zou, volgens Cambuur, dan gebruikt kunnen worden voor de gift van 4,5 miljoen.
Pieter Kooi: 'Ik ben ontzettend trots'
Pieter Kooi onthult familienaam op de voorgevel van het nieuwe stadion van SC Cambuur: 'Ontzettend trots'
Lees dit artikel
Maar er zijn meer plannen bij Cambuur om de financi?le positie van de club te verbeteren. De lening van zes miljoen die de gemeente heeft verstrekt, wil de club vervroegd aflossen. Sponsor Pieter Kooi zou nog eens voor een miljoen euro aan certificaten moeten afnemen en garant gaan staan voor de andere lening van de gemeente Leeuwarden, die van 14 miljoen euro.
Lening vervroegd aflossen
Als de gemeente en Kooi akkoord gaan met het voorstel, wil de club de lening van 6 miljoen van de gemeente en de lening van vier miljoen van Pieter Kooi vervroegd aflossen. Maar daarvoor is nog wel meer geld nodig dan de 4,5 miljoen die nu van de gemeente gevraagd wordt, en de 1 miljoen die Kooi door de aankoop van certificaten op zou moeten hoesten. Te weten in totaal 10 miljoen euro. De ontbrekende 4,5 miljoen wil de club binnenhalen met de verkoop van certificaten, meerjarige sponsorcontracten, crowdfunding onder de supporters en het organiseren van onder meer een loterij. Daarvoor denkt de club tot 1 november nodig te hebben.
Als iedereen akkoord gaat, hoopt Cambuur de schuldpositie verbeterd te hebben en de rentelasten met zes ton per jaar naar beneden te halen. Omdat er dan ook geen aflossing meer betaald hoeft te worden over de 10 miljoen euro schuld die de club hoopt weg te werken, komt de liquiditeit minder onder druk te staan, aldus Cambuur. En, zo valt te lezen, er is ook nog een voordeel voor de gemeente: ?de gemeente zal zijn verlost van de risico?s op de 20 miljoen euro die voor de bouw van het stadion zijn aangegaan?.
De gemeenteraad heeft het plan van Cambuur donderdag ontvangen maar zal er niet voor het zomerreces over praten. Het plan van Cambuur is samen met Pieter Kooi ontwikkeld.
Van dit stuk
Wud ik niet su blied. En dat is een understatement.
Cambuur, wat een betrouwbare partner. Beschamend hoor.
Misschien eind 2020 toch de verkeerde afslag genomen door directie BVO en RVC.
Oorzaak, gestegen bouwkosten door Corona? Als de besluitvorming sneller was gegaan, dan was Cambuur niet in deze positie beland. Hier is de gemeente mede de oorzaak van.
Het begint er steeds meer op te lijken dat we met de bouw van ons prachtige nieuwe stadion, een te grote broek hebben aangetrokken.
De forse prijsverhoging voor de seizoenkaarten en losse kaartjes, als seizoenkaarthouder moeten dokken voor de openingswedstrijd, nog nooit zoveel toeschouwers en de daar bijbehorende catering gehad, maar het is kennelijk allemaal onvoldoende om de grote financi?le gaten te dichten.
En dus maar weer op de bedeltoer bij de gemeente.
Niet geschoten is altijd mis, maar Cambuur slaat hier wel een pleefiguur. Ik zou me best kunnen voorstellen dat de gemeente inmiddels ook wel een beetje klaar is met dat gepiep en schaamteloze gebedel.
Citaat van: PePe op juni 12, 2025, 21:43:51
Oorzaak, gestegen bouwkosten door Corona? Als de besluitvorming sneller was gegaan, dan was Cambuur niet in deze positie beland. Hier is de gemeente mede de oorzaak van.
Wat een kolder. De Gemeente heeft Cambuur vaak geholpen... Kijk alleen maar naar het nieuwe stadion. Dat Cambuur hun zaken niet op orde heeft is niet de fout van de Gemeente.
Dit had je wel in kunnen vullen.
Bouwkosten veel duurder uitgevallen.
Personeel veel duurder.
En de gemeente moet hier ook de hand in eigen boezem steken.
Maar nogmaals het stadion moet vaker gebruikt worden voor veel meer activiteiten .
Meer activiteiten = meer inkomsten.
We zullen het meemaken?..
De enorme stijging van de bouwkosten is iets waar veel projecten last van hebben en die niet of nauwelijks te voorzien waren. Maar het lijkt er steeds meer op dat het nieuwe stadion als een molensteen om de nek van Cambuur hangt. Voorlopig meer lasten dan lusten. Laat staan sportieve groei.
Citaat van: Noordcambuur op juni 12, 2025, 21:55:19
Dit had je wel in kunnen vullen.
Bouwkosten veel duurder uitgevallen.
Personeel veel duurder.
En de gemeente moet hier ook de hand in eigen boezem steken.
Maar nogmaals het stadion moet vaker gebruikt worden voor veel meer activiteiten .
Meer activiteiten = meer inkomsten.
We zullen het meemaken?..
Het stadion vaker gebruiken. Hoe zie je dat voor je? De beschikbare commerci?le ruimtes verhuren lijkt me een eerste vereiste.
Citaat van: NRG op juni 12, 2025, 21:57:03
De enorme stijging van de bouwkosten is iets waar veel projecten last van hebben en die niet of nauwelijks te voorzien waren. Maar het lijkt er steeds meer op dat het nieuwe stadion als een molensteen om de nek van Cambuur hangt. Voorlopig meer lasten dan lusten. Laat staan sportieve groei.
Geloof ik niet zo in. Al gaat die sportieve groei nog wel even duren. Een molensteen is het nu wellicht maar er is perspectief dat deze structureel weggaat door de boel af te lossen. Wil je snel sportief succes dan verkoop je de boel en ga je huren a la Vitesse en Heerenveen. Veel geld om nu te investeren en sportief succes te boeken en gegarandeerd structureel te hoge lasten. Rustig aan.
Klopt de commerci?le ruimtes meer verhuren maar ook B.v. wedstrijden spelen van jong oranje.
Maar ook bedrijven moeten Cambuur meer sponsoren als je kijkt naar afgelopen seizoen dat de Westtribune maar voor de helft vol zit dan weet je el genoeg.
Citaat van: Leovardia op juni 12, 2025, 21:36:15
Van dit stuk
Wud ik niet su blied. En dat is een understatement.
Cambuur, wat een betrouwbare partner. Beschamend hoor.
Je stelt dat cambuur altijd een betrouwbare partner was. Daarmee suggereer je dat ze dat nu niet meer zijn.
Cambuur houdt zich gewoon aan de afspraken zolang die gelden, maar doet een nieuw voorstel dat ten gunste komt van beide partijen. Daar is niks onbetrouwbaars aan.
In plaats van jaren rente te betalen willen ze het versnellen. Dat lijkt me verstandig. Ik vind het artikel vooral veel herrie schopperij van de LC. Er ligt een herfinancieringsplan met privaat geld. Dus volgens mij prima. ik ga er vanuit dat de gemeente hier wel mee gaat, omdat het voor hen ook gunstig is. Minder risico en meer private betrokkenheid bij de club en stadion.
Mijn gevoel is ook veel minder slecht dan de tendens hier :?
Zeker als een, volgens mij, betrouwbare partner met verstand van zaken zich er mee bemoeit (Kooi), lijkt mij dat wel positief.
En als dit lukt is het helemaal feest toch?!
De LC kiest voor de kop zo van Cambuur klopt weer opnieuw aan. Dat is lekker makkelijk scoren. Misschien handig als de LC zich ook een beetje verdiept in de materie. Probeer even het hele plaatje te schetsen. De gemeente was altijd al bereid om een bijdrage te doen van 4,5 mln. Dat was geen gift, maar had te maken met de grond waar het stadion op staat. Cambuur had daar toen niks aan, want dan hadden ze het resterende geldbedrag moeten lenen. En als voetbal club hoef je niet bij een bank aan te kloppen. Dus heeft Cambuur zelf gevraagd om de huidige lening. Nu is de situatie veranderd in die zin dat met name private partijen bereid zijn om geld te investeren. Het is nu veel makkelijker om certificaten te verkopen bijvoorbeeld. Dus is het wel logisch dat Cambuur nu met een nieuw voorstel komt. Dat heeft niks te maken met... maar is gewoon nieuwe realiteit en het benutten van kansen.
De gemeente heeft niet als doel om leningen te verstrekken. Dus als ze die lening kwijt kunnen is dat voor de gemeente prima. Zolang het maar maatschappelijk verantwoord is.
Heb mij ook inderdaad enorm ge?rgerd aan die kop op de voorpagina van de Leeuwarder Courant. Lekker makkelijk scoren. Als Cambuur dat dit seizoen ook gedaan had waren we kampioen geworden. Als je het artikel leest en ook het artikel verderop in de krant dan ligt het toch wat anders. Stemmingmakerij deze kop.
Ik erg me vooral aan het weer lekken bij de gemeente...
Dit is niet lekken van de gemeente toch was al bekend dat ze samen met Kooi bezig waren met een plan. Vind het stuk ook helemaal niet negatief als je het goed leest.
Citaat van: Oud Cambuur op juni 13, 2025, 15:26:33
Dit is niet lekken van de gemeente toch was al bekend dat ze samen met Kooi bezig waren met een plan. Vind het stuk ook helemaal niet negatief als je het goed leest.
Wel degelijk is er weer vanuit de gemeente gelekt, niets van de plannen waren openbaar...maar goed het is wat het is.
Citaat van: Derkx R.H. op juni 13, 2025, 15:28:39
Wel degelijk is er weer vanuit de gemeente gelekt, niets van de plannen waren openbaar...maar goed het is wat het is.
De gemeente heeft een publieke functie en alle stukken richting de gemeenteraad zijn openbaar. In theorie zouden de stukken nu nog niet openbaar zijn, omdat het nog niet geagendeerd is. Maar het voorstel is niet vertrouwelijk en dus is het wel openbare informatie. Het kan best zo zijn dat het college de gemeenteraad heeft geinformeerd dat Cambuur een voorstel heeft gedaan en dat dit nu juridische getoetst wordt. Het college heeft namelijk een informatieplicht. Daarmee is het min of meer wel openbaar.
Dus ik vind de term lekken in dit geval niet correct. Dat deze informatie naar buiten komt is niet schadelijk en er zit ook niet een bewuste strategie achter om partijen te benadelen.
Algemeen directeur Ard de Graaf vertrekt na vijftien jaar bij SC Cambuur
Jonathan Ploeg en Sander de Vries ? Vandaag, 11:15 ? SC Cambuur
Algemeen directeur Ard de Graaf vertrekt na dit seizoen bij SC Cambuur. Daarmee komt een eind aan een tijdperk van vijftien jaar. Ook commercieel directeur Jos de Kruijff verlaat de Leeuwarder club.
Dat bevestigen meerdere bronnen aan de Leeuwarder Courant .
Ard de Graaf voegde zich in 2011 bij Cambuur als commercieel directeur. De Gelderlander kwam over van PEC Zwolle, waar hij samen met Gerald van den Belt een nieuw stadion had verwezenlijkt. Begin 2015 werd hij benoemd tot algemeen directeur. De ultieme missie was om ook in Leeuwarden een nieuw stadion van de grond te krijgen.
Financi?n
Het verhaal is inmiddels bekend: na jarenlange arbeid, gelobby en getouwtrek werd het Kooi Stadion in de zomer van 2024 in gebruik genomen. Een knappe prestatie, waar menig club jaloers op is, maar om dat voor elkaar te krijgen heeft de club zich diep in de schulden gestoken. Cambuur staat nu onder verscherpt toezicht van de KNVB.
De langlopende schulden zijn afgelopen jaar gegroeid van 13 miljoen naar 34 miljoen euro. Dit zijn lasten die hoofdzakelijk betrekking hebben op de hypotheek voor het stadion. De kortlopende schulden, die binnen twaalf maanden opeisbaar zijn, zijn opgelopen naar 10 miljoen. Dit seizoen alleen al is er een aflossingsverplichting van 2,5 miljoen euro.
De Graaf zei eerder al hoop te hebben de last te kunnen verlagen en draagvlak te zien. ?Onder sponsoren, certificaathouders, supporters. Je hoort het op de tribune en langs het trainingsveld. Daar word je gewoon blij van. We hebben een prachtig nieuw stadion en daarbij ook de ambitie om zo snel mogelijk in ons nieuwe jasje te groeien.?
Vooralsnog is daarover niets naar buiten gekomen. De enige persoon die de schuldenlast noemenswaardig heeft verlaagd, is Pieter Kooi. De naamgever van het stadion en investeerder, die voor 9,5 miljoen euro aan leningen bij de club heeft uitstaan, kocht een aantal maanden geleden nog eens voor 1,7 miljoen euro aan certificaten.
De Kruijff
In navolging van De Graaf verlaat ook commercieel directeur Jos de Kruijff de club. De Kruijff was sinds juni vorig jaar in dienst. De functie die daarvoor nog niet bestond, was volgens de Leeuwarder club cruciaal in het streven naar de status van stabiele middenmoter in de eredivisie. De Kruijff moest nieuwe financi?le bronnen aanboren.
Al was De Kruijff geen clubman, de keuze was anderzijds wel te verklaren. De jaren ervoor was De Kruijff onder meer actief als manager commerci?le zaken bij Willem II. Ook was hij lange tijd werkzaam voor de UEFA, waar hij ervaring had opgedaan op het gebied van sponsoring, ticketing en stadionexploitatie.
Ik meende dat destijds Pieter Kooy iets had bedongen dat Art nog zeker 5 jaar ging blijven??
Wat een nieuws, op zo?n moment wat allerlei vragen oproept.
Niets over de motivatie waarom hij vertrekt. Hopelijk niet omdat hij het zinkende schip wil verlaten.
AZ?
Bin benieuwd hoeveel lijken er uut de kast komme. Die gladjakker gaat niet voor niks weg.
Citaat van: michello op februari 03, 2026, 11:43:26
Wat een nieuws, op zo?n moment wat allerlei vragen oproept.
Weer dezelfde bron als de laatste keer..... :R
Citaat van: wiekie1969 op februari 03, 2026, 11:51:36
Bin benieuwd hoeveel lijken er uut de kast komme. Die gladjakker gaat niet voor niks weg.
Beetje meer respect is wel op zijn plaats....
De Graaf gaf nog niet zo lang geleden aan dat hij hier nog lang niet 'klaar' was. Met de komst van het nieuwe stadion wilde hij een volgende stap zetten.
Citaat van: Viper op februari 03, 2026, 11:53:41
De Graaf gaf nog niet zo lang geleden aan dat hij hier nog lang niet 'klaar' was. Met de komst van het nieuwe stadion wilde hij een volgende stap zetten.
Daarom benieuwd naar de motivatie om te vertrekken. Staat niets over in het artikel. Weer half werk van LC.
Wat een waardeloos artikel zeg. :_schater Journalistiek diploma bij een pakje boter gekregen denk ik. Een goede journalist vraagt door over het hoe en waarom. Bij zowel de Graaf als de Kruijff.
Citaat van: NRG op februari 03, 2026, 11:57:50
Daarom benieuwd naar de motivatie om te vertrekken. Staat niets over in het artikel. Weer half werk van LC.
Echt, dit is zo'n stuk kijk ons even een scoop hebben...
Laatste seizoen voor Ard de Graaf als algemeen directeur SC Cambuur
3 februari 2026, 11:45
Aan al het goede komt een eind en dus ook aan het algemeen directeurschap van Ard de Graaf (49) bij SC Cambuur. De directeur is zelf tot dit besluit gekomen en inmiddels zijn zowel de Raad van Commissarissen als de directie op de hoogte gesteld.
Hiermee komt er komende zomer een einde aan een periode van elf jaar als algemeen directeur. In die periode was het zoals een volksclub betaamt geen moment saai, maar bleef de koers van SC Cambuur altijd stabiel richting uiteindelijk een schitterend nieuw stadion. Ook werd de club voor het eerst twee keer op rij kampioen van de Keuken Kampioen Divisie en brak het alle sportieve clubrecords.
De hoofdpersoon zelf aan het woord: ?Dit is een besluit waar een lange periode van reflectie aan vooraf is gegaan en dat is niet voor niks. Elf jaar lang heb ik deze club als algemeen directeur mogen dienen en daar ben ik ontzettend trots op. Het is een even boeiende als intensieve periode geweest, waarin ik met veel geweldige mensen heb mogen samenwerken en we gezamenlijk ongelooflijk veel hebben bereikt.?
Desondanks is het volgens De Graaf beter dat een nieuwe algemeen directeur de club door de volgende fase gaat leiden. ?Het stadionproject is met goed gevolg afgerond en de club staat er zowel organisatorisch als sportief uitstekend voor. Daarmee komt SC Cambuur in een nieuwe fase terecht en als leider van een organisatie moet je dan ook altijd naar je eigen positie kijken. Sterker nog: die moet je misschien wel als eerste overwegen. Dat heb ik gedaan en zo ben ik tot de conclusie gekomen dat het zowel voor mijzelf als voor de club beter zou zijn als een nieuw iemand met frisse energie en nieuwe idee?n de uitdagingen die voor ons liggen te lijf gaat.?
De Raad van Commissarissen van SC Cambuur gaat de komende periode benutten om een geschikte opvolger te zoeken. In een eerste reactie spreekt voorzitter Erik van der Waard vooral zijn dankbaarheid uit aan het adres van De Graaf: ?Een periode van elf jaar als algemeen directeur is in de voetballerij uitzonderlijk en onderstreept de kwaliteit, continu?teit en toewijding van Ard. In die jaren heeft SC Cambuur op alle fronten een sterke en duurzame ontwikkeling doorgemaakt, waarbij Ard een bepalende rol heeft gespeeld. Zijn kennis van de club en zijn betrokkenheid bij mensen en organisatie zijn van grote waarde geweest.?
Van der Waard vervolgt: ?Wij betreuren de beslissing, maar hebben Ard?s weloverwogen keuze om na dit seizoen een stap terug te doen uiteraard te respecteren. De Raad van Commissarissen heeft inmiddels een competentieprofiel opgesteld dat los van de evidente competenties van een algemeen directeur sterk de nadruk legt op kennis van technische zaken en bescherming van het DNA van onze club. Het beschermen daarvan is en blijft onze hoogste prioriteit. We realiseren ons dat er grote schoenen te vullen zijn met het vertrek van Ard en gaan alle zorgvuldig betrachten om een opvolger te selecteren die beschikt over wat wij als essentieel voor de volgende fase van de club beschouwen.?
Citaat van: wiekie1969 op februari 03, 2026, 11:51:36
Bin benieuwd hoeveel lijken er uut de kast komme. Die gladjakker gaat niet voor niks weg.
Ik had lieverd gehad dat jij opgezouten was met niets zeggende reacties en inderdaad een beetje meer respect.
Zonder hem was er geen nieuw stadion geweest
Citaat van: Derkx R.H. op februari 03, 2026, 11:52:01
Weer dezelfde bron als de laatste keer..... :R
idd . De manier waarop is weer zo negatief. Gister dat stuk van Balk ook zo negatief. Lc is om te kotsen
Pff hopelijk is dit geen veeg tekenen en vallen er weer lijken uit de kast ;(
Citaat van: Korezev op februari 03, 2026, 12:17:23
Ik had lieverd gehad dat jij opgezouten was met niets zeggende reacties en inderdaad een beetje meer respect.
Zonder hem was er geen nieuw stadion geweest
Ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat Ard de Graaf heel belangrijk is geweest voor de ontwikkeling van Cambuur als organisatie. Verdient ons respect en dankbaarheid.
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op februari 03, 2026, 11:50:49
AZ?
Az of Zwolle en ik weet dat Emmen hem heel graag wil voor een nieuw project te beginnen
Citaat van: NRG op februari 03, 2026, 12:28:46
Ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat Ard de Graaf heel belangrijk is geweest voor de ontwikkeling van Cambuur als organisatie. Verdient ons respect en dankbaarheid.
ja man. Er moet een andere club zijn
Geen woord over het vertrek van de commercieel directeur? Vind ik ook wel een opmerkelijke ontwikkeling.
Citaat van: oost op februari 03, 2026, 12:28:24
Pff hopelijk is dit geen veeg tekenen en vallen er weer lijken uit de kast ;(
Daar loopt Ard niet voor weg... Als er 1 open en eerlijk is, is hij het wel....
Citaat van: NRG op februari 03, 2026, 12:32:04
Geen woord over het vertrek van de commercieel directeur? Vind ik ook wel een opmerkelijke ontwikkeling.
Als je niet presteert dan ga je eruit...
Citaat van: Derkx R.H. op februari 03, 2026, 12:34:52
Daar loopt Ard niet voor weg... Als er 1 open rlijk is, is hij het wel....
Daar is WIEKIE het niet mee eens
Citaat van: Derkx R.H. op februari 03, 2026, 12:35:43
Als je niet presteert dan ga je eruit...
dat denk ik ook.
De lc kan beter de Nc heten
Timing is altijd beroerd en een mededeling als deze voedt altijd speculaties. LC lijkt mij vrij ongenuanceerd maar de mededeling namens de RvC laat ook ruimte voor interpretaties.
Hopelijk is dit vooraf besproken met Kooi en valt dit niet rauw op zijn dak.
Citaat van: Viper op februari 03, 2026, 11:53:41
De Graaf gaf nog niet zo lang geleden aan dat hij hier nog lang niet 'klaar' was. Met de komst van het nieuwe stadion wilde hij een volgende stap zetten.
Ik kan me juist een artikel herinneren dat wanneer het stadion er was, de tijd zou komen om te vertrekken. Het is dus geen verrassing.
Citaat van: Gasgeve op februari 03, 2026, 12:58:30
Hopelijk is dit vooraf besproken met Kooi en valt dit niet rauw op zijn dak.
Je kan er vanuit gaan dat hij het als (een van de) eerste heeft gehoord.
Een maand gelden is dit intern al besproken en gedeeld
https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/18176282/cambuur-moet-volgende-stap-zonder-ard-de-graaf-zetten-daar-heb-je-volle-bak-energie-voor-nodig?at_medium=sharing&at_campaign=sharedArticle
Citaat van: wiekie1969 op februari 03, 2026, 11:51:36
Bin benieuwd hoeveel lijken er uut de kast komme. Die gladjakker gaat niet voor niks weg.
niveau weer zeg.
Wat zal je het thuis leuk hebben.....
Citaat van: Specuveter op februari 03, 2026, 16:55:10
niveau weer zeg.
Wat zal je het thuis leuk hebben.....
Je weet wie het zegt...
Citaat van: wiekie1969 op februari 03, 2026, 11:51:36
Bin benieuwd hoeveel lijken er uut de kast komme. Die gladjakker gaat niet voor niks weg.
gaat het goed Wiekie wat de Graaf heeft gedaan in 15 jaar tijd een diepe buiging.
De Graaf heeft alle energie in de club gedrukt kijk eens waar we wegkomen man man en waar we nu staan.
3 mlijoen schuld toen hij binnenkwam. Nu een nieuw stadion, een jeugdopleiding en een scoutingsapparaat met als kerst op de taart mogelijk opnieuw promotie. Toeschouwersaantallen die we voorheen nooit mogelijk achten. En nog 2 grote geldschieters binnengehaald met vdBrink en Kooij. Er zijn best wat minpunten (hoge vaste lasten) maar de balans valt toch echt wel zwaar positief uit.
Citaat van: Bankzitter op februari 03, 2026, 20:16:41
3 mlijoen schuld toen hij binnenkwam. Nu een nieuw stadion, een jeugdopleiding en een scoutingsapparaat met als kerst op de taart mogelijk opnieuw promotie. Toeschouwersaantallen die we voorheen nooit mogelijk achten. En nog 2 grote geldschieters binnengehaald met vdBrink en Kooij. Er zijn best wat minpunten (hoge vaste lasten) maar de balans valt toch echt wel zwaar positief uit.
En dan zijn onze hoge vaste lasten ook nog eens met het oog op lagere vaste lasten. Itt alle clubs die voor aardige bedragen de boel huren. Gewoon goed werk onderaan de streep want wat was het een bende.
Citaat van: sunderland op februari 03, 2026, 12:28:50
Az of Zwolle en ik weet dat Emmen hem heel graag wil voor een nieuw project te beginnen
Excelsior staat dertiende in de VriendenLoterij Eredivisie en dat is mede te danken aan technisch manager Niels van Duinen, die vindingrijk is met de op een na laatste begroting van de competitie. Volgens bronnen staat de bestuurder in de belangstelling van AZ om Max Huiberts op te volgen als technisch directeur.
Nico Jan Hoogma kandidaat nummer 1 om Ard de Graaf op te volgen.....
Citaat van: Derkx R.H. op februari 04, 2026, 07:18:45
Nico Jan Hoogma kandidaat nummer 1 om Ard de Graaf op te volgen.....
dit lees je ergens of vind jij dat zelf?
Citaat van: Eewal op februari 04, 2026, 07:40:53
dit lees je ergens of vind jij dat zelf?
Je vangt wel eens wat op he....
Citaat van: Derkx R.H. op februari 04, 2026, 07:58:11
Je vangt wel eens wat op he....
Het staat ondertussen ook in het LC... :thumbsup
Citaat van: NRG op februari 03, 2026, 12:32:04
Geen woord over het vertrek van de commercieel directeur? Vind ik ook wel een opmerkelijke ontwikkeling.
Ik denk dat Ard dit gaat invullen...(LC oppert het ook)
Het blijft afwachten?.. :y
Hoogma lijkt mij een prima keuze. Oud speler en een uistekende trackrecord als AD bij Heracles in een vergelijkbare situatie. Als TD ging het wat minder, maar daar hebben wij Lambooij voor.
Citaat van: Derkx R.H. op februari 04, 2026, 09:04:26
Ik denk dat Ard dit gaat invullen...(LC oppert het ook)
Zou wel een mooie oplossing zijn!
Citaat van: Lore op februari 04, 2026, 09:50:27
Hoogma lijkt mij een prima keuze. Oud speler en een uistekende trackrecord als AD bij Heracles in een vergelijkbare situatie. Als TD ging het wat minder, maar daar hebben wij Lambooij voor.
Hoogma was idd ook AD toen Heracles het nieuwe stadion ging bouwen + aantal jaar daarna.
Citaat van: Noordcambuur op februari 04, 2026, 09:33:24
Het blijft afwachten?.. :y
Valt wederom weer geen speld tussen te krijgen _O_
Nico Jan Hoogma algemeen directeur, Ard de Graaf commercieel directeur en Lambooij technische directeur .
Dan heb je het echt heel goed voor elkaar! |:)
Citaat van: Lore op februari 04, 2026, 09:50:27
Hoogma lijkt mij een prima keuze. Oud speler en een uistekende trackrecord als AD bij Heracles in een vergelijkbare situatie. Als TD ging het wat minder, maar daar hebben wij Lambooij voor.
Had ik nog niet aan gedacht, maar idd, zou een goede vervanger zijn.
En, hoe komt het eigenlijk met Gerald vd Belt? Blijft hij wel aan?
Citaat van: Andy King op februari 04, 2026, 10:23:31
Had ik nog niet aan gedacht, maar idd, zou een goede vervanger zijn.
En, hoe komt het eigenlijk met Gerald vd Belt? Blijft hij wel aan?
Ik heb geen idee. Die heeft toch al een soort van rare losse project functie? Dat lijkt mij trouwens niet echt wenselijk. Je hebt een functie of je hebt hem niet.
Ik teken voor Lambooij. De Graaf en Hoogma.
Zou fanastisch zijn.
Citaat van: Poetser op februari 04, 2026, 10:16:26
Valt wederom weer geen speld tussen te krijgen _O_
Hahaha :y
De komende maanden buigt de raad van commissarissen zich over de vraag wie De Graaf moet opvolgen. Volgens Erik van der Waard, voorzitter van de rvc, ligt de nadruk daarbij op een persoon die niet alleen ervaring heeft met het leiden van een betaaldvoetbalorganisatie, maar ook op kennis van technische zaken en bescherming van het DNA van de club.
Een van de namen die intern de revue is gepasseerd, is die van Nico-Jan Hoogma. De Heerenvener was jarenlang actief bij Heracles Almelo als directeur spelersbeleid en technisch directeur en vervulde bij de KNVB de functie van directeur topvoetbal. Hoogma is geen onbekende: als speler werd hij met Cambuur in 1992 kampioen van de eerste divisie.
De Kruijff
Het is overigens niet ondenkbaar dat De Graaf ook na de zomer nog in dienst van Cambuur blijft, zij het in een andere functie. Daarover zijn volgens hem gesprekken gaande. Met het aanstaande vertrek van Jos de Kruijff, die sinds zijn aanstelling als commercieel directeur in juni vorig jaar een mismatch is gebleken, zou een geschikte vacature vrijkomen.
Commercie is niet alleen een portefeuille die hij in zijn beginjaren bij Cambuur ook al vervulde, het zou De Graaf bovendien de kans bieden om meer op de achtergrond te opereren. Of zoals hij het zelf omschrijft: ?Van de bok af, echt even uit de picture. Dat is het belangrijkste. Als algemeen directeur sta je zeven dagen per week aan, het gaat maar door.?
Citaat van: Stiens op februari 04, 2026, 11:07:14
De komende maanden buigt de raad van commissarissen zich over de vraag wie De Graaf moet opvolgen. Volgens Erik van der Waard, voorzitter van de rvc, ligt de nadruk daarbij op een persoon die niet alleen ervaring heeft met het leiden van een betaaldvoetbalorganisatie, maar ook op kennis van technische zaken en bescherming van het DNA van de club.
Een van de namen die intern de revue is gepasseerd, is die van Nico-Jan Hoogma. De Heerenvener was jarenlang actief bij Heracles Almelo als directeur spelersbeleid en technisch directeur en vervulde bij de KNVB de functie van directeur topvoetbal. Hoogma is geen onbekende: als speler werd hij met Cambuur in 1992 kampioen van de eerste divisie.
De Kruijff
Het is overigens niet ondenkbaar dat De Graaf ook na de zomer nog in dienst van Cambuur blijft, zij het in een andere functie. Daarover zijn volgens hem gesprekken gaande. Met het aanstaande vertrek van Jos de Kruijff, die sinds zijn aanstelling als commercieel directeur in juni vorig jaar een mismatch is gebleken, zou een geschikte vacature vrijkomen.
Commercie is niet alleen een portefeuille die hij in zijn beginjaren bij Cambuur ook al vervulde, het zou De Graaf bovendien de kans bieden om meer op de achtergrond te opereren. Of zoals hij het zelf omschrijft: ?Van de bok af, echt even uit de picture. Dat is het belangrijkste. Als algemeen directeur sta je zeven dagen per week aan, het gaat maar door.?
Zou wat mij betreft een prima scenario zijn. Kan me voorstellen dat onze grote geldschieters zich hier ook wel in kunnen vinden.
Citaat van: NRG op februari 04, 2026, 11:11:43
Zou wat mij betreft een prima scenario zijn. Kan me voorstellen dat onze grote geldschieters zich hier ook wel in kunnen vinden.
Plus dan blijft die in de directie, zoals afgesproken met Kooi.
Citaat van: Poetser op februari 04, 2026, 10:16:26
Valt wederom weer geen speld tussen te krijgen _O_
nou ben ik het met jou eens?.. 8P
Ard kan misschien Rein ook wel opvolgen??
Citaat van: Beul B op februari 04, 2026, 12:43:30
Ard kan misschien Rein ook wel opvolgen??
:thumbsup
Citaat van: NRG op februari 04, 2026, 11:11:43
Zou wat mij betreft een prima scenario zijn. Kan me voorstellen dat onze grote geldschieters zich hier ook wel in kunnen vinden.
Er was toch ook een afspraak over aanblijven met Pieter Kooi?
Citaat van: Galdiano op februari 04, 2026, 10:20:25
Nico Jan Hoogma algemeen directeur, Ard de Graaf commercieel directeur en Lambooij technische directeur .
Dan heb je het echt heel goed voor elkaar! |:)
op basis waarvan Nico Jan Hoogma?
Citaat van: Andy King op februari 05, 2026, 15:06:33
Er was toch ook een afspraak over aanblijven met Pieter Kooi?
klopt. Denk echt wel dat de Graaf hier uitvoerig over heeft gesproken met Kooi.
Citaat van: sunderland op februari 05, 2026, 15:49:57
op basis waarvan Nico Jan Hoogma?
Kwaliteiten als directeur/bestuurder...
BestuurderOp 1 januari 2007 trad hij bij Heracles Almelo in dienst als algemeen directeur. Onder zijn leiding werd Heracles een stabiele Eredivisieclub. Dit leverde hem de interesse op van zijn voormalige club Hamburger SV. Tot een overstap kwam het nooit. Op 6 februari 2018 werd aangekondigd dat Hoogma met ingang van 1 maart 2018 werd aangesteld als directeur topvoetbal bij de KNVB met een contract tot medio 2022. In november 2021 werd bekend dat hij zijn contract niet zou verlengen. Gedurende zijn termijn reikte het Nederlands mannenelftal tot de achtste finales op het EK 2020 en plaatste het zich voor het WK 2022. Het vrouwenelftal werd in die periode tweede op het WK 2019, bereikte de kwartfinale op de Olympische Spelen 2020 en plaatste zich voor het EK 2022. Hoogma heeft drie keer een nieuwe bondscoach moeten aanstellen en werkte er in totaal met vijf samen: Ronald Koeman, Frank de Boer, Louis van Gaal, Sarina Wiegman en Mark Parsons. Vanaf 1 juni 2022 was Hoogma werkzaam als technisch directeur bij Heracles Almelo. Op 26 oktober 2025 werd hij ontslagen.
Citaat van: sunderland op februari 05, 2026, 15:51:14
klopt. Denk echt wel dat de Graaf hier uitvoerig over heeft gesproken met Kooi.
Wist het als 1 van de eersten en is een bekende van Hoogma is wat ik hoorde. Met Ard als Commercieel directeur zou het een mooie organisatie kunnen zijn.
Tijdens het googlen op Stefano Lilipaly, kwam ik dit bericht voorbij op de Cambuursite:
https://cambuur.nl/nieuws/sc-cambuur-gaat-samenwerking-aan-met-indonesische-koni-makassar-en-pssi-makassar/ (https://cambuur.nl/nieuws/sc-cambuur-gaat-samenwerking-aan-met-indonesische-koni-makassar-en-pssi-makassar/)
SC Cambuur gaat samenwerking aan met Indonesische KONI Makassar en PSSI Makassar
5 oktober 2023, 10:00
Nooit meer wat van gehoord. Iemand die weet of daar verder nog iets mee gedaan is? Of is dat een stille dood gestorven?
Ze wilden gewoon even op vakantie! :_schater
Maar het is toch ook wel wat raar? Wij kunnen de salaris van buiten eu spelers niet betalen. Het is de andere van de wereld. Klinkt meer als een grappig avontuur dat serieuze bedrijfsvoering
Citaat van: Derkx R.H. op februari 05, 2026, 16:04:36
Wist het als 1 van de eersten en is een bekende van Hoogma is wat ik hoorde. Met Ard als Commercieel directeur zou het een mooie organisatie kunnen zijn.
Prima als Nico Jan Hoogma hier komt. Maar hij hoeft niet die Bas Sibum straks hier trainer te maken. Dat vind ik een waardeloze trainer. Voegt niks toe.
Wij gaan door met Henk de Jong.
Citaat van: mark1989 op februari 09, 2026, 01:04:17
Prima als Nico Jan Hoogma hier komt. Maar hij hoeft niet die Bas Sibum straks hier trainer te maken. Dat vind ik een waardeloze trainer. Voegt niks toe.
Wij gaan door met Henk de Jong.
Logisch toch HdJ heeft nog een contract maar in de eredivisie zal er nog een assistent bij komen verwacht ik..
Citaat van: mark1989 op februari 09, 2026, 01:04:17
Prima als Nico Jan Hoogma hier komt. Maar hij hoeft niet die Bas Sibum straks hier trainer te maken. Dat vind ik een waardeloze trainer. Voegt niks toe.
Wij gaan door met Henk de Jong.
Nou, goed nieuws dan: daar gaat hij niet over!
Technische zaken valt onder Lambooij. Maar natuurlijk zal er wel overlegd worden als het ooit zo ver komt.
De nieuwste Hertenkamp met Ard de Graaf staat online...
Citaat van: mark1989 op februari 09, 2026, 01:04:17
Prima als Nico Jan Hoogma hier komt. Maar hij hoeft niet die Bas Sibum straks hier trainer te maken. Dat vind ik een waardeloze trainer. Voegt niks toe.
Wij gaan door met Henk de Jong.
speelde met Roda het beste voetbal van de eerste divisie. Had overigens ook de beste speler met Ould chikh.
Citaat van: Derkx R.H. op februari 05, 2026, 15:59:25
Kwaliteiten als directeur/bestuurder...
Bestuurder
Op 1 januari 2007 trad hij bij Heracles Almelo in dienst als algemeen directeur. Onder zijn leiding werd Heracles een stabiele Eredivisieclub. Dit leverde hem de interesse op van zijn voormalige club Hamburger SV. Tot een overstap kwam het nooit. Op 6 februari 2018 werd aangekondigd dat Hoogma met ingang van 1 maart 2018 werd aangesteld als directeur topvoetbal bij de KNVB met een contract tot medio 2022. In november 2021 werd bekend dat hij zijn contract niet zou verlengen. Gedurende zijn termijn reikte het Nederlands mannenelftal tot de achtste finales op het EK 2020 en plaatste het zich voor het WK 2022. Het vrouwenelftal werd in die periode tweede op het WK 2019, bereikte de kwartfinale op de Olympische Spelen 2020 en plaatste zich voor het EK 2022. Hoogma heeft drie keer een nieuwe bondscoach moeten aanstellen en werkte er in totaal met vijf samen: Ronald Koeman, Frank de Boer, Louis van Gaal, Sarina Wiegman en Mark Parsons. Vanaf 1 juni 2022 was Hoogma werkzaam als technisch directeur bij Heracles Almelo. Op 26 oktober 2025 werd hij ontslagen.
heel verhaal maar in de functie heeft hij dus 3.5 jaar gewerkt. Het zal heel lastig zijn om een goede te vinden, sowieso met ervaring
Citaat van: sunderland op februari 09, 2026, 16:52:39
heel verhaal maar in de functie heeft hij dus 3.5 jaar gewerkt. Het zal heel lastig zijn om een goede te vinden, sowieso met ervaring
Van 1 maart 2018 tot 1 juni 2022 was hij directeur topvoetbal bij de KNVB.
Daarvoor was hij van 1 januari 2007 tot 1 maart 2018 algemeen directeur van Heracles Almelo en van 1 juni 2022 tot 26 oktober 2025 technisch directeur.
Wel een beetje langer..
Citaat van: sunderland op februari 09, 2026, 16:49:33
speelde met Roda het beste voetbal van de eerste divisie. Had overigens ook de beste speler met Ould chikh.
Maar zonder resultaat. Uiteindelijk promotie misgelopen en playoffs verloren.
En bij Heracles.. ook het beste voetbal, maar na 10 wedstrijden 6 punten en veel wedstrijden met 4-0 verloren.
Ik denk niet dat er veel mensen in Almelo terugdenken aan het goede voetbal onder Sibum.
Citaat van: Derkx R.H. op februari 09, 2026, 15:47:30
De nieuwste Hertenkamp met Ard de Graaf staat online...
Hij schept duidelijkheid, dit is mooi zodat de sceptische supporters en de buitenwereld het ook begrijpen, een uitzondering daargelaten natuurlijk.. ;)
Citaat van: Derkx R.H. op februari 09, 2026, 07:14:10
Logisch toch HdJ heeft nog een contract maar in de eredivisie zal er nog een assistent bij komen verwacht ik..
ook de jong is te koop.
Even namedropping:
Ervaren mannen zonder club :
Alex Kroes
Edwin Reijntjes
Robert Eenhoorn
Nico-Jan Hoogma
Toon Gerbrands
Hans Nijland
Talentvolle interessante AD?s
Daan Bovenberg (AD Excelsior)
?..
Citaat van: michello op februari 11, 2026, 11:05:35
Even namedropping:
Ervaren mannen zonder club :
Alex Kroes
Edwin Reijntjes
Robert Eenhoorn
Nico-Jan Hoogma
Toon Gerbrands
Hans Nijland
Talentvolle interessante AD?s
Daan Bovenberg (AD Excelsior)
?..
Dikgedrukte namen lijken mij te oud om de kar 5 tot 10 jaar te trekken...
Vacature: Algemeen Directeur SC Cambuur
10 februari 2026, 9:15
SC Cambuur in Leeuwarden staat aan de vooravond van een nieuwe fase. Als Algemeen Directeur geef jij richting aan duurzame groei, financieel herstel en verdere organisatieontwikkeling. In deze rol breng je aantoonbaar voetbal inhoudelijk inzicht, budgetdiscipline en professionele directievoering bij elkaar. Je bewaakt het Cambuur-DNA en zorgt dat sportieve keuzes passen binnen een gezonde, transparante en toetsbare organisatie.
Je bent daarnaast het boegbeeld en visitekaartje van de club: zichtbaar, benaderbaar en geloofwaardig richting medewerkers, supporters, sponsoren, bestuur en externe partners. Ook wanneer de druk toeneemt, blijf jij koersvast, communiceer je helder en houd je regie. Deze positie biedt je de kans om jouw ervaring in governance, compliance en de KNVB-context te verbinden aan een club met stevige regionale wortels en ambities voor de lange termijn.
________________________________________
Wat ga je doen?
In deze rol ben jij eindverantwoordelijk voor de totale organisatie van SC Cambuur. Je ontwikkelt en realiseert de langetermijnstrategie, stuurt financieel herstel aan en zorgt voor een stabiele, professionele structuur. Daarbij houd je voortdurend de balans tussen sportieve ambitie en financi?le realiteit in het oog.
Dagelijks werk je aan het versterken van governance, compliance en transparantie binnen SC Cambuur. Je bewaakt budgetten, cre?ert optimale randvoorwaarden voor sportief beleid en borgt dat besluitvorming zorgvuldig, navolgbaar en binnen heldere kaders plaatsvindt. Je bent voldoende voetbal inhoudelijk onderlegd om sportieve voorstellen kritisch te toetsen en het gesprek op inhoud te voeren, zonder op de stoel van de technische uitvoering te gaan zitten.
Je geeft leiding aan directie, management en staf en werkt nauw samen met de Technisch Manager. De Technisch Manager is leidend in de voetbaltechnische uitvoering; jij borgt de strategische lijn, de financi?le kaders en de kwaliteit van besluitvorming. Rond transfers, scouting en budgetbeheer zorg je voor een heldere rolverdeling en duidelijke spelregels, zodat sportieve keuzes inhoudelijk ?n financieel kunnen worden gewogen.
Daarnaast onderhoud je intensief contact met supporters, sponsoren, gemeente, KNVB en andere stakeholders. Je vertegenwoordigt SC Cambuur in media en publieke context en treedt op als primair boegbeeld en woordvoerder: transparant, consistent en stressbestendig, ook bij tegengestelde belangen, sportieve tegenwind of interne spanning. Je de-escaleert waar mogelijk en durft door te pakken wanneer tijd, geld en prestaties daarom vragen.
________________________________________
Waarom kies je voor ons?
Je komt terecht bij SC Cambuur, een betaald voetbalorganisatie met een sterke regionale verankering en een betrokken achterban. De club bevindt zich in een fase van herstel en herpositionering, met een duidelijke focus op stabiliteit, professionalisering en duurzaam sportief beleid. De cultuur is nuchter, betrokken en transparant: zeggen wat je doet en doen wat je zegt.
Een sleutelpositie als Algemeen Directeur met eindverantwoordelijkheid op strategisch niveau
? Marktconforme arbeidsvoorwaarden, passend bij jouw ervaring en verantwoordelijkheden
? Perspectief op een duurzame samenwerking in een organisatie met een langetermijnfocus
? Samenwerking met professionele en betrokken collega?s binnen directie, management en staf
? Grote maatschappelijke en regionale impact door de zichtbare rol van de club in de omgeving
? Standplaats Leeuwarden (Noord-Nederland), met nauwe verbinding met supporters, partners en regionale stakeholders
________________________________________
Wat zoeken we in jou?
? Academisch werk- en denkniveau
? Minimaal 5?10 jaar ervaring in een eindverantwoordelijke directierol binnen een complexe organisatie
? Aantoonbare ervaring met financieel herstel, budgetbeheer en organisatieontwikkeling
? Gedegen kennis van governance, toezichtstructuren, compliance en stakeholdermanagement
? Aantoonbaar voetbal inhoudelijk inzicht: je kunt sportieve keuzes inhoudelijk bevragen en wegen (o.a. selectie beleid, transfer strategie en staf keuzes) en bent gesprekspartner voor de technische leiding
? Bewezen besluitvaardigheid in een omgeving met tegengestelde belangen en hoge zichtbaarheid: koersvast, stressbestendig en in staat om richting te geven in spanningsvolle situaties
? Aantoonbare ervaring als boegbeeld en woordvoerder in een publieke context: mediavaardig, consistent en in staat om ook bij tegenwind vertrouwen te behouden
? Verbondenheid met Noord-Nederland of bereidheid om je in Leeuwarden te vestigen, met een benaderbare en integere leiderschapsstijl
Dat bureau is een sponsor van Cambuur, maar ik kan mij niet voorstellen dat die echt te werving doen. Dat is een heel plaatselijk (en klein) wervingsbureau met geen enkele logische connectie met de branche. Vooral mooie marketing voor het bureau.
Zij publiceerden ook de vacature voor de commercieel directeur.
Tuurlijk niet. De vacature wordt bij Wieringa en de Graaf uitgezet uit goodwill vanuit Cambuur richting hun sponsor. Een algemeen directeur wordt of via het eigen netwerk gezocht en anders is zo'n vacature allang bekend bij de juiste mensen. Voor zo'n functie heb je geen wervingsbureau nodig.
https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/18223440/zoektocht-naar-algemeen-directeur-cambuur-roept-vragen-op-dit-is-belangenverstrengeling
Tsjah, daar hebben ze helemaal gelijk in!
Er gebeurt niets tegen de wet dus begrijp de "ophef" niet... Of moet een hoogleraar zijn licht laten schijnen over een nieuw aan te trekken speler of koffiejuffrouw?
ze doen net of Cambuur een multinational is...eigenlijk is het een MKB bedrijf(je) met een omzet van zo'n 10mio...
en die hoogleraren die ze dan invliegen hebben ook niet heel veel beters te doen zeker :O
Dit is zeker niet handig. Want nu beslist Jan Wieringa en zijn bedrijf wie door de eerste selectie komen. Vond het sowieso al vreemd dat er een bureau voor wordt ingeschakeld. Lijkt mij dat binnen de voetbalwereld het bekend is dat Cambuur een nieuwe algemeen directeur zoekt en dat je dan reacties krijgt en dat Cambuur zelf z?n lijntjes uitzet. Je mag hopen op een Nederlander en dan heb je op een gegeven moment een paar namen en daaruit maak je een selectie waarmee je in gesprek gaat. Waarom daarvoor een wervingsbureau inzetten waarbij personeel van een wervingsbureau geschikte kandidaten naar voren brengt?
Citaat van: roepieh op februari 20, 2026, 15:14:29
ze doen net of Cambuur een multinational is...eigenlijk is het een MKB bedrijf(je) met een omzet van zo'n 10mio...
en die hoogleraren die ze dan invliegen hebben ook niet heel veel beters te doen zeker :O
wat een bemoeienis idd. Wederom moet iedereen overal iets van vinden
Citaat van: James op februari 20, 2026, 15:31:10
Dit is zeker niet handig. Want nu beslist Jan Wieringa en zijn bedrijf wie door de eerste selectie komen. Vond het sowieso al vreemd dat er een bureau voor wordt ingeschakeld. Lijkt mij dat binnen de voetbalwereld het bekend is dat Cambuur een nieuwe algemeen directeur zoekt en dat je dan reacties krijgt en dat Cambuur zelf z?n lijntjes uitzet. Je mag hopen op een Nederlander en dan heb je op een gegeven moment een paar namen en daaruit maak je een selectie waarmee je in gesprek gaat. Waarom daarvoor een wervingsbureau inzetten waarbij personeel van een wervingsbureau geschikte kandidaten naar voren brengt?
en denk je dat dit niet allemaal gebeurd wat jij schrijft? Het gaat alleen via iemand en zijn bedrijf doet het vrijblijvend. Wat een ophef om niks.
Citaat van: sunderland op februari 20, 2026, 15:44:18
en denk je dat dit niet allemaal gebeurd wat jij schrijft? Het gaat alleen via iemand en zijn bedrijf doet het vrijblijvend. Wat een ophef om niks.
Dat zal Cambuur nooit weten omdat het de eerste selectie niet in eigen handen heeft. Wervingsbureau kan nu bepalen wat het wel en niet aan Cambuur kan laten zien. Snap de hele inzet van het bureau niet.
Wat is de meerwaarde? Dit is toch geen hogere wiskunde
Citaat van: James op februari 20, 2026, 15:31:10
Dit is zeker niet handig. Want nu beslist Jan Wieringa en zijn bedrijf wie door de eerste selectie komen. Vond het sowieso al vreemd dat er een bureau voor wordt ingeschakeld. Lijkt mij dat binnen de voetbalwereld het bekend is dat Cambuur een nieuwe algemeen directeur zoekt en dat je dan reacties krijgt en dat Cambuur zelf z?n lijntjes uitzet. Je mag hopen op een Nederlander en dan heb je op een gegeven moment een paar namen en daaruit maak je een selectie waarmee je in gesprek gaat. Waarom daarvoor een wervingsbureau inzetten waarbij personeel van een wervingsbureau geschikte kandidaten naar voren brengt?
Wat mankeert er aan Wieringa of zijn bedrijf? Heb je de functieomschrijving wel gelezen?
Citaat van: James op februari 20, 2026, 15:49:03
Dat zal Cambuur nooit weten omdat het de eerste selectie niet in eigen handen heeft. Wervingsbureau kan nu bepalen wat het wel en niet aan Cambuur kan laten zien. Snap de hele inzet van het bureau niet.
Wat is de meerwaarde? Dit is toch geen hogere wiskunde
Jij kent de ins & outs? Meerwaarde is dat Cambuur zelf niet door honderd + sollicitaties heen moet worstelen :thumbsup
Citaat van: Derkx R.H. op februari 20, 2026, 15:51:11
Wat mankeert er aan Wieringa of zijn bedrijf? Heb je de functieomschrijving wel gelezen?
Vast niks maar er is geen meerwaarde.
Heb de functieomschrijving toen vluchtig gelezen maar dat geloof ik allemaal wel.
Citaat van: James op februari 20, 2026, 15:55:09
Vast niks maar er is geen meerwaarde.
Heb de functieomschrijving toen vluchtig gelezen maar dat geloof ik allemaal wel.
:zucht
Citaat van: Derkx R.H. op februari 20, 2026, 15:52:31
Jij kent de ins & outs? Meerwaarde is dat Cambuur zelf niet door honderd + sollicitaties heen moet worstelen :thumbsup
Citaat van: James op februari 20, 2026, 15:59:48
Wat vind jij de meerwaarde?
Citaat van: Derkx R.H. op februari 20, 2026, 16:01:18
Ok?. Lijkt mij niet heel veel moeite. Als alles binnen is maak je een selectie wat binnen een dag klaar is en dan ga je er een paar nachten over slapen en als je er dan nog hetzelfde over denkt nodig je die mensen uit voor een eerste gesprek. Hogere wiskunde is dit niet. Denk dat er maar een heel klein groepje geschikt is. Maar goed daar kun je ook een bureau voor inzetten. Wat een meerwaarde
zo werkt dat niet. weet je wel hoeveel werk dat is?
Citaat van: roepieh op februari 20, 2026, 16:13:35
zo werkt dat niet. weet je wel hoeveel werk dat is?
Ik denk dat het voor dit wel meevalt omdat je heel veel zo wel aan de kant kan schuiven omdat vrij snel duidelijk is of iemand wel of niet aan het profiel voldoet. De voetbalwereld is maar klein.
Citaat van: James op februari 20, 2026, 16:09:52
Ok?. Lijkt mij niet heel veel moeite. Als alles binnen is maak je een selectie wat binnen een dag klaar is en dan ga je er een paar nachten over slapen en als je er dan nog hetzelfde over denkt nodig je die mensen uit voor een eerste gesprek. Hogere wiskunde is dit niet. Denk dat er maar een heel klein groepje geschikt is. Maar goed daar kun je ook een bureau voor inzetten. Wat een meerwaarde
Veel aannames, en waar baseer je deze aannames op? Of heb je jarenlange ervaring in deze tak van werk?
Dus als je 100+ sollicitaties(brieven/mail) hebt, zal je, wil je het goed doen overal door heen moeten spitten en er zal dan een kleiner selectie overblijven Maar wat ik heb gelezen de eerste week 80 telefoontjes en nog meer mailtjes dit naast zijn normale werk, ik geef het je te doen.
Citaat van: Derkx R.H. op februari 20, 2026, 16:23:30
Veel aannames, en waar baseer je deze aannames op? Of heb je jarenlange ervaring in deze tak van werk?
Dus als je 100+ sollicitaties(brieven/mail) hebt, zal je, wil je het goed doen overal door heen moeten spitten en er zal dan een kleiner selectie overblijven Maar wat ik heb gelezen de eerste week 80 telefoontjes en nog meer mailtjes dit naast zijn normale werk, ik geef het je te doen.
Denk dat een voetbalbedrijf anders werkt dan een normaal bedrijf. En inderdaad veel aannames omdat ik niet in de voetballerij werk. Dit is puur hoe ik erover denk. Het is ook een aanname dat het heel veel tijd kost of heb jij wel jarenlange ervaring in deze tak van sport want dan heb ik niks gezegd. Bij een normaal bedrijf kost het denk ik veel tijd omdat je de meesten niet zult kennen maar dit lijkt mij anders. Maar zoals gezegd een aanname.
Citaat van: James op februari 20, 2026, 16:30:35
Denk dat een voetbalbedrijf anders werkt dan een normaal bedrijf. En inderdaad veel aannames omdat ik niet in de voetballerij werk. Dit is puur hoe ik erover denk. Het is ook een aanname dat het heel veel tijd kost of heb jij wel jarenlange ervaring in deze tak van sport want dan heb ik niks gezegd. Bij een normaal bedrijf kost het denk ik veel tijd omdat je de meesten niet zult kennen maar dit lijkt mij anders. Maar zoals gezegd een aanname.
Ik haal mijn informatie bij Ard de Graaf en Jan Wieringa en andere mensen met ervaring in mijn omgeving.
Citaat van: Derkx R.H. op februari 20, 2026, 16:34:20
Ik haal mijn informatie bij Ard de Graaf en Jan Wieringa en andere mensen met ervaring in mijn omgeving.
Oke duidelijk. Dan heb je recht van spreken. Misschien kan jij mij vertellen of het bedrijf bekend is met werving in de voetballerij? Wat is hun staat van dienst?
Citaat van: James op februari 20, 2026, 16:41:04
Oke duidelijk. Dan heb je recht van spreken. Misschien kan jij mij vertellen of het bedrijf bekend is met werving in de voetballerij? Wat is hun staat van dienst?
Jos de Kruif en een aantal managers zijn via hun bij Cambuur gekomen en verder moet ik zeggen dat ik daar geen zicht op heb, maar ze staan goed aangeschreven in de zakenwereld is mij verteld.
Ik ben het wel eens met Lore. Niet echt handig gedaan van de club. En het gaat niet om het feit dat een bedrijf helpt bij de werving. Het gaat erom dat het een bedrijf is van een van de leden van de RvC. In dit soort gevallen is het handiger om de boel gewoon zuiver te houden, dan voorkom je dit soort hypothetische discussies.
Citaat van: Derkx R.H. op februari 20, 2026, 16:45:37
Jos de Kruif en een aantal managers zijn via hun bij Cambuur gekomen en verder moet ik zeggen dat ik daar geen zicht op heb, maar ze staan goed aangeschreven in de zakenwereld is mij verteld.
Oke . Dank voor de toelichting. Ben benieuwd. Ik hoop op iemand die zichzelf niet te veel wil profileren en verder gaat op de koers die onder vd Belt en de Graaf is ingezet. Pama kwam op mij in het verleden ook goed over maar had toch ook te veel vernieuwende idee?n wat dan toch niet goed uitpakt. Koers vervolgen, rust bewaren en hopelijk iemand die lang blijft wat dat werkt bijna altijd.
Ach, niks mis mee dat de pers hier even kritisch naar kijkt. Voordeel is dat hier in het verdere verloop van de procedure wel rekening mee wordt gehouden.
Citaat van: Derkx R.H. op februari 20, 2026, 16:45:37
Jos de Kruif en een aantal managers zijn via hun bij Cambuur gekomen
Is dat een positief of negatief voorbeeld? :P
Hopelijk vinden ze een beter matchende AD.
Citaat van: Derkx R.H. op februari 20, 2026, 15:01:38
Er gebeurt niets tegen de wet dus begrijp de "ophef" niet... Of moet een hoogleraar zijn licht laten schijnen over een nieuw aan te trekken speler of koffiejuffrouw?
Omdat een RVC is het opgericht om toezicht te houden op de directeur en gouvernance van een organisatie en zelf niet een keuze maakt die goede gouvernance vertrekt m, sterker nog, die in tegenstelling is tot voor gouvernance.
Dat is amateuristisch ten voeten uit.
Citaat van: James op februari 20, 2026, 15:31:10
Dit is zeker niet handig. Want nu beslist Jan Wieringa en zijn bedrijf wie door de eerste selectie komen. Vond het sowieso al vreemd dat er een bureau voor wordt ingeschakeld. Lijkt mij dat binnen de voetbalwereld het bekend is dat Cambuur een nieuwe algemeen directeur zoekt en dat je dan reacties krijgt en dat Cambuur zelf z?n lijntjes uitzet. Je mag hopen op een Nederlander en dan heb je op een gegeven moment een paar namen en daaruit maak je een selectie waarmee je in gesprek gaat. Waarom daarvoor een wervingsbureau inzetten waarbij personeel van een wervingsbureau geschikte kandidaten naar voren brengt?
Er is ook nog selectie en daar kan je ook ondersteuning bij gebruiken
Citaat van: James op februari 20, 2026, 16:09:52
Ok?. Lijkt mij niet heel veel moeite. Als alles binnen is maak je een selectie wat binnen een dag klaar is en dan ga je er een paar nachten over slapen en als je er dan nog hetzelfde over denkt nodig je die mensen uit voor een eerste gesprek. Hogere wiskunde is dit niet. Denk dat er maar een heel klein groepje geschikt is. Maar goed daar kun je ook een bureau voor inzetten. Wat een meerwaarde
:_schater :_schater :_schater :_schater
Echt professioneel recruitment is wel wat ingewikkelder dan dit
Ooit gehoord van validiteit in het proces? Het grootste probleem in recruitment is dat iedereen het denkt te kunnen.
Ik hoor dat ze er uit zijn met Nico-Jan
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 02, 2026, 21:39:56
Ik hoor dat ze er uit zijn met Nico-Jan
ok? dus afwachten wanneer het nieuws de wereld in komt.
Een journalist van RTV Oost meld op X dat Hoogma op pole positie ligt.
Lag ook wel voor de hand natuurlijk.
Citaat van: Derkx R.H. op februari 04, 2026, 07:18:45
Nico Jan Hoogma kandidaat nummer 1 om Ard de Graaf op te volgen.....
Je hoort wel eens wat h? :zweep
Absoluut niet waar volgens lid RVC.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 02, 2026, 21:39:56
Ik hoor dat ze er uit zijn met Nico-Jan
Logische en goede keuze.
Citaat van: Specuveter op maart 03, 2026, 07:59:57
Absoluut niet waar volgens lid RVC.
Laat me raden, Reisbureau?
Citaat van: zeewolde op maart 02, 2026, 21:47:22
Zou heel mooi zijn.
Op basis waarvan??? Heeft er bij Heracles een dikke bende van gemaakt. Zo eigenwies as de neten.
Citaat van: wiekie1969 op maart 03, 2026, 22:24:32
Op basis waarvan??? Heeft er bij Heracles een dikke bende van gemaakt. Zo eigenwies as de neten.
Heb je het over zijn TD of AD tijd? Want als AD heeft hij de club van een eerstedivisieclub door ontwikkelt naar een stabiele eredivisieclub in een nieuw stadion. Technische zaken hebben wij lambooij voor
Citaat van: wiekie1969 op maart 03, 2026, 22:24:32
Op basis waarvan??? Heeft er bij Heracles een dikke bende van gemaakt. Zo eigenwies as de neten.
potje Azijn wederom in de aanbieding?
Vind er maar eens eentje in de voetballerij die niet eigenwijs of ijdel is. Dat krijg je d'r gratis bij.
SC Cambuur en De Kruif nemen na ??n seizoen afscheid van elkaar
5 maart 2026, 13:15
Aan het eind van het succesvolle seizoen 2025/2026 zullen de wegen van SC Cambuur en Commercieel Directeur Jos de Kruif scheiden. Daarmee komt er na een dienstverband van ??n seizoen een einde aan de samenwerking.
Jos de Kruif aan het woord: ?SC Cambuur is een even prachtige als ambitieuze volksclub met een schitterend nieuw stadion. Hoewel we dit seizoen mooie stappen hebben gemaakt, blijkt de afstand tussen mijn woonplaats en de club in de praktijk een te groot obstakel om de commerci?le taak ook de komende jaren met volle energie te kunnen blijven uitvoeren. Door dit nu alvast aan te geven kan de club op tijd werken aan een goede invulling van mijn positie. Ik wil alle stakeholders, sponsoren, collega?s en met name directeur Ard de Graaf hartelijk danken voor de constructieve samenwerking.?
Woorden waar Algemeen Directeur Ard de Graaf zich bij aansluit: ?We willen Jos danken voor zijn inzet dit seizoen. Ondanks de relatief korte samenwerking heeft hij een positieve bijdrage kunnen leveren aan de commerci?le groei in het Kooi Stadion en heeft hij met zijn ervaring voor nieuwe inzichten gezorgd waar we als club het komende jaar mee verder kunnen. We wensen hem veel succes met zijn volgende stappen.?
De taken van De Kruif worden vooralsnog waargenomen door Algemeen Directeur Ard de Graaf in samenspraak met het commerci?le team.
Bijzonder. Als de Kruijf pas n? het seizoen vertrekt, waarom neemt Ard de taken nu al waar dan?
Citaat van: Hirsch op maart 05, 2026, 16:38:01
Bijzonder. Als de Kruijf pas n? het seizoen vertrekt, waarom neemt Ard de taken nu al waar dan?
Omdat Ard straks officieel commercieel directeur wordt zodra Hoogma algemeen directeur wordt en zo ingewerkt kan worden.
Citaat van: Derkx R.H. op maart 05, 2026, 17:15:16
Omdat Ard straks officieel commercieel directeur wordt zodra Hoogma algemeen directeur wordt en zo ingewerkt kan worden.
SC Cambuur bevestigt vertrekt commercieel directeur Jos de Kruif, club heeft vervanger al in huisJonathan Ploeg ? Vandaag, 17:43 ? SC Cambuur
SC Cambuur heeft het vertrek van commercieel manager Jos de Kruif bevestigd. Zijn taken worden overgenomen door vertrekkend algemeen directeur Ard de Graaf.
SC CambuurBegin februari wist deze krant al te melden dat het vertrek van Jos de Kruif aanstaande was. Inmiddels zijn alle formaliteiten tussen de beide partijen afgerond. Dat betekent dat De Kruif aan het einde van dit seizoen al na slechts een klein jaar weer vertrekt.
Hoewel de club daar naar buiten toe niets over zegt, is intern vrij algemeen bekend dat De Kruif ? een relatieve buitenstaander, opgegroeid in Woerden ? sinds zijn aanstelling eind mei vorig jaar in zijn functie een mismatch is gebleken met de Leeuwarder club.
Te groot obstakelDe club laat zich in een officieel statement over het aanstaande vertrek van de commercieel directeur evenwel in louter positieve bewoordingen over De Kruif uit. ?We willen Jos danken voor zijn inzet dit seizoen?, zegt algemeen directeur Ard de Graaf.
?Ondanks de relatief korte samenwerking heeft hij een positieve bijdrage kunnen leveren aan de commerci?le groei in het Kooi Stadion en heeft hij met zijn ervaring voor nieuwe inzichten gezorgd, waar we als club het komende jaar mee verder kunnen.?
De Kruif: ?Hoewel we dit seizoen mooie stappen hebben gemaakt, blijkt de afstand tussen mijn woonplaats en de club in de praktijk een te groot obstakel om de commerci?le taak ook de komende jaren met volle energie te kunnen blijven uitvoeren.?
Vervanger in huisVooralsnog, zo laat de club weten, worden de taken van de scheidend commercieel directeur overgenomen door De Graaf. Laatstgenoemde neemt na dit seizoen afscheid als algemeen directeur. Hij zei onlangs toe te zijn aan een rol weg van de spotlights.
Zoals begin februari gemeld, ligt het in de lijn der verwachting dat De Graaf definitief de nieuwe commercieel directeur wordt. Commercie is een portefeuille die hij in zijn beginjaren bij Cambuur ook al vervulde, net als in de jaren daarvoor bij PEC Zwolle.
Win win situatie
Citaat van: wiekie1969 op maart 03, 2026, 22:24:32
Op basis waarvan??? Heeft er bij Heracles een dikke bende van gemaakt. Zo eigenwies as de neten.
Hij was solidair met trainer Sibum na zijn ontslag. Dat vind ik ook wel te prijzen. Laat zich niet piepelen. En dat verbaast mij eigenlijk ook niet.
Algemeen directeur is anders dan Technisch Directeur.
Technisch beleid is met Lambooij, De Jong sr., De Jong jr. en Houtstra al prima ingevuld.
Overigens mag Lambooij van mij ook wel de directie in las TD (nu TM).
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 02, 2026, 21:39:56
Ik hoor dat ze er uit zijn met Nico-Jan
Ze kunnen de pen voor de handtekeningen niet vinden?
Ard de Graaf blikt terug op 11 bewogen jaren bij SC Cambuur: ?Dit nieuwe stadion is alles waard geweest?
Sander de Vries en Martine van der Steege ? Vandaag, 07:30 ? Sport
Het waren tropenjaren voor Ard de Graaf bij SC Cambuur, de club waar hij binnenkort stopt als algemeen directeur. Een terugblik op 11 hectische jaren en een doorkijk naar de toekomst van de Leeuwarder voetbalclub. ?Dit nieuwe stadion is alles waard geweest.?
Op het opgeruimde bureau van Ard de Graaf ligt een calculator. Een kolossaal grijs apparaat, met zwarte knoppen, werkend op zonne-energie. Old school. De Graaf geeft toe dat zijn rekenmachine moeilijk te missen is. Met een lach: ?Maar ja, het gaat bij Cambuur inmiddels ook om grote bedragen, h???
De Graaf stopt binnenkort na 11 jaar als algemeen directeur van SC Cambuur. Hij was eerder 4 jaar commercieel directeur in Leeuwarden. De kans is groot dat De Graaf vanaf de zomer weer terugkeert in die oude rol.
Het waren intense jaren zegt De Graaf, terugblikkend op de periode waarin hij aan het roer stond. Ga maar na. Drie promoties en twee degradaties. De ?afgepakte? coronatitel in 2020, compleet met een vergeefse gang naar de rechtbank.
Maar ook het nieuwe Kooi Stadion, dat er volgens De Graaf eigenlijk niet kon komen maar er toch kwam, inclusief alle tegenslagen in aanloop naar en tijdens de bouw. En als gevolg van dit megaproject: de geldzorgen. Cambuur maakte onder De Graaf jarenlang bescheiden winsten, maar kampt door het fonkelnieuwe stadion inmiddels met een hoge schuldenlast.
Je kunt de grap van De Graaf over die grote calculator op zijn bureau dan ook tweeledig opvatten. Cambuur schrijft enerzijds volgend seizoen als eredivisionist in het Kooi Stadion de hoogste omzet van de clubhistorie. Maar anderzijds zijn er dus zorgen over de financi?n van de club.
?Uitdagend?, noemt De Graaf die situatie. ?Cambuur moet aflossen, want dat verlaagt de lasten. Dat kan onder meer door winst te maken, of door spelers te verkopen. Er zijn allerlei manieren, maar we m??ten meer vet op de botten krijgen. Dat wordt de belangrijkste taak voor de beleidsbepalers ? en dus ook voor mijn opvolger.?
De derby komt eraan
Met de promotie van SC Cambuur spelen er volgend seizoen weer twee Friese clubs in de eredivisie. Is er in een dunbevolkte provincie ruimte voor twee eredivisionisten? En kan Cambuur op termijn SC Heerenveen voorbijgaan? Sander de Vries en Martine van der Steege maakten hier de podcast ?De derby komt eraan? over, waarin ze langsgaan bij kopstukken van beide clubs en de culthelden en fans spreken.
Snak je naar rust?
?Ik wil niet de indruk wekken dat ik uitgeblust ben. Ik zit vol energie. Maar ik ben wel toe aan iets meer orde, structuur en focus. Laat ik het zo zeggen: het is weleens fijn als iemand anders een keer wordt gebeld. Neem onze thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag, waarin van alles met de supporters gebeurde. Als directeur moet je dan schakelen met burgemeester en politie, veiligheidszaken en media. Ik vroeg mezelf op dit soort momenten weleens af: hoe leuk vind ik dit nog??
Wegen de minder leuke aspecten van je werk dan nu zwaarder dan de leuke?
?Zeker niet. Maar mijn werk is wel veranderd. Het stadiondossier zorgde de voorbije jaren voor een veel zwaardere agenda. Dat was best pittig. Het is soms ook even goed om afstand van je werk te nemen. Maar dat is voor een directeur van een voetbalclub niet makkelijk.?
Hoe deed je dat?
?Door met onze trouwe viervoeter naar buiten te gaan. Het gras te maaien. Of door naar de sport van onze dochters te gaan, al gaat het langs de lijn ook vaak over Cambuur. En door een biertje te drinken met onze vriendengroep, op zaterdagmiddag in de lokale kroeg in Heerde. We kennen elkaar al sinds onze jeugdjaren. Er zitten registeraccountants bij, een machinist, een bouwdirecteur en een voetbaldirecteur. Met hen gaat het gesprek altijd maar drie minuten over werk.?
Ben je blij dat je nooit in Leeuwarden hebt gewoond?
?Nou, ik zou ongelooflijk goed in deze stad kunnen aarden, maar ik snap de vraag. Als directeur van een voetbalclub word je de hele dag be?nvloed. ?Heb je hier weleens aan gedacht??, hoor je dan. Of: ?Dit zou je eens moeten doen.? Dat is allemaal heel goed bedoeld, maar ik vond het ook prettig om ?s avonds weer naar Heerde te rijden.?
Je begon in 2011 als commercieel directeur bij Cambuur. Wat voor club was het toen?
?Cambuur was gered van een faillissement. De club stond op een waakvlammetje. We hadden kortgezegd drie uitdagingen. Cambuur moest weer een betrouwbare partner in de stad worden. Er moest geld worden verdiend, met kapitaal op het veld en met meer sponsoren. En we moesten werk maken van een nieuw stadion.?
De Graaf spreidt zijn armen naar de parkeerplaats van het Kooi Stadion, zo?n 10 meter onder zijn kantoor. ?Dit project? Eigenlijk kon het niet. Toch hebben we het gerealiseerd.?
Maar tegen welke prijs?
?Dat ligt eraan hoe je ernaar kijkt. Kijk je naar de euro?s? Dan is dit stadion, zeker voor de draagkracht van Cambuur, te duur geworden. Maar weeg je het af tegen de continu?teit van de club? Dan is het alles waard geweest. Je kunt ?m ook omdraaien. Als we aan het Cambuurplein waren gebleven, dan was de winkel langzaamaan gesloten.?
Ben je trots op dit stadion?
?Ja. Je laat concreet iets achter. Niet alleen ik, hoor. Dat hebben we als team gedaan. Wethouder en ambtenaren van de gemeente Leeuwarden. Financiers. Investeerders. Cambuur. We hebben allemaal onze nek uitgestoken. We mogen daar, als club ?n stad, best trots op zijn.?
?Ut het noait wat weest en ut sal noait wat wurde?, zong Piter Wilkens. Is die mentaliteit in Leeuwarden veranderd?
?De toekenning van Culturele Hoofdstad 2018 zorgde voor een kentering. Leeuwarden kreeg kleur op de wangen. Er kwamen nieuwe projecten. De infrastructuur werd aangepakt. Het was alsof mensen voelden: het k?n. En dat gold ook voor dit stadion.?
CH 2018 als straalmotor voor de stadionplannen van Cambuur?
?Dat project heeft enorm bijgedragen aan enthousiasme in Leeuwarden. Zowel bij politieke bestuurders als het bedrijfsleven. Ik voel dat tot op de dag van vandaag. En ja, onze promotie in 2013 heeft natuurlijk ook meegeholpen bij de stadionplannen.?
Vertel.
?Ik weet nog dat Ferd Crone, destijds burgemeester van Leeuwarden, een keer belde. Het was ons eerste seizoen in de eredivisie. We speelden toen vaak een nummer in ons oude stadion ( Tsunami , red.) waarbij supporters massaal gingen springen. ?Misschien moeten jullie dat liedje niet meer draaien, want ik heb niet het idee dat jullie stadion het houdt?, zei Crone. Ik antwoordde dat we dus kennelijk een geweldige uitdaging hadden.?
Erevoorzitter Ype Smid zegt, doelend op het nieuwe stadion, dat het kroonjuweel een molensteen is geworden. Heeft hij gelijk?
?Je kunt het stadion nu wel als een molensteen betitelen...?
Een zucht. ?Ik begrijp het ook wel. We hadden het stadion dan veel eerder moeten bouwen, eigenlijk al voor 2019. Maar dat is niet gebeurd. De businesscase is niet voor niets geploft h?? We moesten eind 2020, midden in de coronatijd, helemaal opnieuw beginnen. Ik moest uitleggen dat belangrijke partijen waren afgehaakt, maar dat het ons t?ch ging lukken. Nou, het was flinterdun kan ik je vertellen. Flinterdun!?
Hoe voel je je dan?
?Als de minister van informatie van Irak, de man die vertelde dat er geen Amerikanen in Bagdad waren, terwijl je op de achtergrond de bommen zag inslaan. Alle stoplichten voor een nieuw stadion stonden toen op rood.?
Je geloofde er zelf ook niet meer in?
?Ik voelde nog wel energie, zowel bij ROC Friese Poort (de huidige mbo-onderwijsinstelling Firda, red.) als de gemeente Leeuwarden. Maar ik wist ook dat ik bovenal positivisme moest blijven uitstralen. Als de directeur van Cambuur al de boodschap verkondigt dat het project ?m niet meer gaat worden? Dan weet je zeker dat het afgelopen is.?
Nu staat er een prachtig stadion, maar krijg je alsnog een berg kritiek. Stoort je dat?
?Dat maakt me niks uit. Kritiek maakt je scherp. Als je daar niet tegen kunt, dan moet je niet in de voetbalwereld werken. En vooropgesteld: mensen roepen niet allemaal onzin h?? Dit stadion heeft gewoon heel veel geld gekost. Kun je dat Cambuur verwijten? Wellicht. Tegelijk vind ik dat ook een lastige conclusie, al is het maar omdat veel partijen aan dit project deelnamen. Met meerdere ontwikkelaars, bouwers en een school, die op cruciale momenten afhaakte maar gelukkig uiteindelijk meedeed. En vergeet de grote onrust in de wereld niet. Dit heeft heel veel impact op de prijs gehad.?
Er doen in Leeuwarden de wildste verhalen de ronde, vari?rend van ?Cambuur is ten dode opgeschreven? tot ?Het komt allemaal goed?. Wat is waar?
?De mensen die zeggen dat Cambuur ten dode is opgeschreven, die nodig ik graag uit bij een wedstrijd. Zodat ze zelf kunnen zien wat hier allemaal gebeurt. Kijk, we lossen onze financi?le situatie niet op met ??n pennenstreek. Dat wordt een lang proces, maar dat gaat ons lukken. We hebben de voorbije jaren in onze voetbalafdeling ge?nvesteerd. Onze jeugdopleiding en scouting zorgen voor veel waarde op het veld. En de promotie naar de eredivisie, met meer sponsorgelden, prijsverhogingen en toegenomen inkomsten uit televisiegelden, helpt ons uiteraard ook.?
Promoveren was noodzakelijk, aldus Henk de Jong.
?Dat is lekker om te zeggen als je zeker weet dat je promoveert. Had het impact op onze organisatie gehad als dat niet was gelukt? Vermoedelijk wel. Gelukkig hoeven we met dat scenario nu geen rekening te houden.?
Waar stond Cambuur als Pieter Kooi niet tevoorschijn was gekomen?
?Hij is niet ?zomaar? tevoorschijn gekomen. We hebben lang met Pieter gesproken. Maar stel dat hij niet bij Cambuur kwam ? en er was ook niemand anders dan Pieter gekomen? We hadden de opdracht dan teruggegeven aan de stadionontwikkelaar. Dan was er ook een speelklaar stadion gekomen, met twee kleedkamers en een ruimte voor de arbitrage. Maar verder was het hier tamelijk kaal geweest.?
Mooi industrieel is niet lelijk.
?We hadden in dat geval geen geld in dit stadion kunnen verdienen. Ons budget was dan vergelijkbaar met dat aan het Cambuurplein. Pieter is, kortom, cruciaal voor de groei van Cambuur."
Zijn jullie te afhankelijk van hem?
?Pieter is een ongelooflijke steun, die deze club verder wil brengen. Hoe heeft hij zijn eigen onderneming gebouwd? Wat is zijn mindset als ondernemer? Maar ook: stop eens met klein denken. Kijk breder naar de toekomst. Durf te kiezen voor nieuwe ontwikkelingen. Natuurlijk, we zijn afhankelijk van Pieter. Maar zijn steun zit ?m niet alleen in geld, maar ook in kennis en kunde.?
Hij is voor jullie veel meer dan een leningenverstrekker.
?Wij halen inspiratie uit zijn leiderschap, ervaring en ondernemersgeest. En ja, dat schuurt weleens. Onze gesprekken zijn soms met stemverheffing. Maar als ik aan het einde van de dag naar huis rijd, denk ik wel: potver, dit was een goede dag.?
Kooi zei dat hij geld heeft geleend aan een bijna failliete organisatie. Cambuur dus. Best een heftige uitspraak.
?Het is een risico als je geld aan een voetbalclub leent. Maar dat Pieter dat t?ch doet, zegt toch ook iets? Hij is jong, succesvol en wil nu maatschappelijk ondernemen. Ik kan me ook een interview herinneren waarin Pieter zei dat Cambuur de beste investering uit zijn leven was.?
Nou ja, dat zei hij ook tegen ons.
Lachend: ?Ik spreek Pieter ook weleens h?? Wat Pieter eigenlijk zegt: Cambuur moet leveren. Dat is toch mooi? Je hebt als club mensen van buitenaf nodig die af en toe eens prikken.?
Krijgen jullie een budget waarmee je een rol van betekenis in de eredivisie kunt spelen?
?Een promovendus moet zich bovenal handhaven. Clubs als pakweg PEC Zwolle en Go Ahead Eagles hebben meer budget. Wij moeten het eerste jaar sportief dus overleven en ondertussen onze exploitatie op orde krijgen. Deze promotie is mooi, maar je kunt ook zeggen dat het voor Cambuur nu pas begint. Nu moet de club structureel naar een hoger niveau worden getild.?
Hoe kijk je terug op 11 jaar directeurschap van Cambuur?
?Het begint altijd met de mensen, met wie je successen viert en rouwt. Met velen heb ik jarenlang geweldig gewerkt. Het tweede, en daar gaat het bij een voetbalclub om, zijn de prestaties op het veld. Als ik het heel ego?stisch op mezelf betrek, zijn we deze periode vier keer gepromoveerd, waaronder de coronatitel in 2020. En het derde onderdeel is natuurlijk de realisatie van dit stadion. Cambuur werd lang de slapende reus genoemd. Die reus hebben we de voorbije jaren een beetje wakker gekust.?
Mooi dat ie blijft!
Maar wanneer kunnen we de opvolger verwachten :?
Citaat van: Noordcambuur op april 19, 2026, 13:38:41
Maar wanneer kunnen we de opvolger verwachten :?
Tja. Er staat op alle fronten nog heel wat te gebeuren deze zomer. Benieuwd hoe we er in september op staan.
Citaat van: NRG op april 19, 2026, 18:47:52
Tja. Er staat op alle fronten nog heel wat te gebeuren deze zomer. Benieuwd hoe we er in september op staan.
het is nog maar april :y
Citaat van: Noordcambuur op april 19, 2026, 13:38:41
Maar wanneer kunnen we de opvolger verwachten :?
Duurt lang h? :?
Komt Hoogma nog?