Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Het bestuur

Gestart door sunderland, maart 19, 2016, 23:22:27

Vorige topic - Volgende topic

sunderland

Citaat van: Ronnie tng op april 27, 2018, 12:04:02
Dat heb ik al vaker gehoord. Mijn vrienden/kennissenkring bij Cambuur is behoorlijk groot. Ik heb echter nog nooit iemand tegengekomen die Ype voor z'n voorzittersschap kon als supporter. Is het niet dat Ype te veel supporter is geworden? Dat het een heethoofd is, dat weten we, maar of dat nou perse met z'n emotionele supporters gevoelens kwam , of dat hij zo is... Ik weet het niet.

De nieuwe voorzitter , behoorlijk wat bestuurlijke ervaring, dat is prima. Zoals iemand aangaf, houdt hij van het spelletje wat ook prima is. Echter ben ik wel heel benieuwd of hij, en zo ja wat z'n band is met Cambuur. Helemaal geen band kan in de toekomst weer tegen je werken...

Succes, ik ben blij met een frisse (niet Zwolse) wind
ype was echt al lang supporter van Cambuur. Van jongs af aan

denistel

het is niet de man van de voetbal zaken maar je mutte wel weten wat er bij de club leeft toch en hoe
de club in elkaar steekt wat de emotie is enz.we zullen het zien.

Lore

Citaat van: denistel op april 27, 2018, 14:23:57
het is niet de man van de voetbal zaken maar je mutte wel weten wat er bij de club leeft toch en hoe
de club in elkaar steekt wat de emotie is enz.we zullen het zien.

Nee, je moet je dat snel eigen kunnen maken. Je moet gevoel hebben voor verhoudingen, je moet een verbinden zijn en je moet affiniteitnhebben met Cambuur. Maar zijn CV is prima. Dit is een zwaargewicht voor Cambuur.


denistel

ik bin oek een zwaargewicht bij cambuur :_schater

Vlampiep

Citaat van: denistel op april 27, 2018, 16:20:44
ik bin oek een zwaargewicht bij cambuur :_schater
Ken foor dei wel us probleemkes geve met al die betonrot in de tribunes. :)

okkele

Citaat van: denistel op april 27, 2018, 16:20:44
ik bin oek een zwaargewicht bij cambuur :_schater
en met niels vlak bij dei helt noord zelfs een stukje over.
:proost
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Yellow Army

Citaat van: okkele op april 27, 2018, 22:57:55
en met niels vlak bij dei helt noord zelfs een stukje over.
:proost

En die lange darm is ook de lichtste niet
Area 58

denistel

wij hevve dan oek een spring verbod :_schater

Noordcambuur

Ik heb dit al meerdere malen aangegeven er komen steeds meer mensen met kostuum bij onze club maar verdomme er moet meer mensen komen die het veld betreden om onze mooie geel/blauw te dragen op het veld moet het verdiend worden.
Nu komt Barto er ook nog bij deze man zal zijn salaris ook wel moeten hebben.

De Gast

Sportief al het 4de seizoen op rij dat desastreus begint. En elk jaar wordt de trainer er maar weer uitgeflikkerd. Behalve dit jaar, maar dat zullen ze ook wel laten. Wanneer wordt er bovenin eens ingegrepen? En wordt het niet eens tijd voor een brandbrief van de supp. vereniging?

Prachtig natuurlijk een nieuw stadion straks maar ik merk om mij heen dat de stemming er zo langzamerhand een is geworden van: wat moet een sportief niets presterende club nu met een nieuw stadion?

okkele

deze selectie speelt ook echt niet in het nieuwe stadion hoor!
deze dames mogen de tussenjaren opvullen,dat snap je nu toch wel?
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Collingwood

Cambuur-directeuren over geld, het oude en het nieuwe stadion: 'Zonder nieuw stadion houdt het op voor de club'

Cambuur wil de begroting komend jaar fors verhogen. Op die manier wil de directie de club naar een hoger niveau brengen richting 2021 als het nieuwe stadion klaar is.

'Waar willen jullie de foto maken?" De directeuren Ard de Graaf en Gerald van den Belt hebben hun jas aangetrokken en lopen langs de kleedkamers richting het veld. ,,Een foto waardoor je kan zien hoe verouderd het stadion is? Zo'n plek ken ik niet, ik zit altijd op de vipplaatsen", grapt Van den Belt.

Het oude stadion van Cambuur: volgens de beleidsbepalers bij de club heeft Cambuur er geen toekomst meer. En ook de gemeente Leeuwarden is er al jaren van overtuigd dat een stadion in een woonwijk eigenlijk niet meer kan – maar dan vanwege veiligheidsrisico's.

,,Natuurlijk heeft dit stadion zijn charme, maar niet als je de weg omhoog wilt inslaan", verduidelijkt Ard de Graaf. Via de zuidtribune gaat het achterlangs naar 'oost', de lage tribune langs de lange kant van het veld. 'Leeuwarden de gekste', staat er op een spandoek in de hoek waar de jongste supporters hun plek hebben.

Bij het uitvak trekken de directeuren hun jassen uit. Voor de foto. ,,Zonder nieuw stadion houdt het op termijn op voor deze club", stelt Van den Belt. ,,Opknappen heeft geen zin, daar valt geen extra geld mee te verdienen, geld dat nodig is om onze ambities waar te maken. Met dit stadion en de huidige mogelijkheden kom je uiteindelijk onderin de eerste divisie terecht. Als het stadion straks klaar is, kunnen we werken met een begroting waarbij we op eredivisieniveau zitten."

Via 'Noord' gaat het terug naar de hoofdtribune, waaronder de kantoren, receptie en kleedkamers van de club zitten. ,,Het enige wat je zou kunnen doen, is een nieuwe hoofdtribune bouwen. Dan kun je het zo doen dat je sponsoren en bezoekers meer te bieden hebt, maar dat is niet op te brengen. Het brengt namelijk geen extra commerciële ruimte met zich mee, je kan geen extra opbrengst halen uit de verhuur van vierkante meters winkelruimte. Er zitten namelijk al winkels. Dus voor commerciële partijen is het niet interessant om daarin te investeren, verduidelijk Ard de Graaf.

In het kleine kantoor van beide directeuren hangt een plattegrond van het nieuwe stadion. ,,Hier is de nieuwe noord-tribune. Daar komt een groot supportershome. En hier, aan de zuidkant waar de Friese Poort intrekt, kunnen supporters ook terecht voor, tijdens en na de wedstrijd", geeft De Graaf aan.

,,Echt, dit stadion heeft charme. Maar we hebben de fans te weinig faciliteiten te bieden. Straks kun je vlak voor de wedstrijd begint de tribune op. Tot die tijd kun je rustig je koffie drinken, een beetje praten met andere fans en hoef je niet in de koude te wachten tot het begint", vult Van der Belt aan. ,,Nu kun je met name op Oost niets anders doen dan wachten op het beginsignaal."

,,Voor de wedstrijd tegen FC Twente hebben we een arrangement voor zo'n zestig mensen. Eigenlijk zouden we dan de spelers moeten vragen om een half uurtje later te komen omdat we nu gewoon de ruimte missen om die groep goed te kunnen ontvangen", zegt De Graaf lachend. ,,En dat kan natuurlijk niet. Sterker nog, we hadden wel drie groepen voor de wedstrijd tegen Twente kunnen ontvangen, zo groot is de belangstelling."

Al jaren is de club bezig met 'het nieuwe stadion'. In het voorjaar van 2017 was het dan eindelijk zover: de plannen voor de nieuwbouw bij het WTC werden gepresenteerd, er was een sluitend businessplan: niets leek de bouw van het nieuwe onderkomen in de weg te staan. Leek.

Bommetjes onder nieuwe stadion
Afgelopen voorjaar dreigde het voor het eerst mis te gaan. De komst van een Bauhaus bouwmarkt vlakbij het WTC-terrein legde een bom onder de plannen. Jan Anker van het WTC dreigde niet meer mee te werken, en zonder zijn steun zijn de plannen niet haalbaar. Nadat deze hobbel was overwonnen, kwamen de plannen vlak voor de zomervakantie weer in de gevarenzone. ROC Friese Poort twijfelde openlijk over de verhuizing naar het nieuwe stadion. En ook hier gold: zonder de Friese Poort was het plan niet te realiseren. ,,Je ziet het niet altijd aankomen", zegt Van den Belt.

Maar net als bij de 'Bauhaus-crisis', werd ook hier weer een oplossing gevonden. Dacht iedereen. Totdat vlak voor de herfstvakantie de Friese Poort zich 'definitief' terugtrok. De directie van het ROC beschuldigde de gemeente van het niet nakomen van afspraken, de gemeente ontkende dat die afspraken er waren. ,,Deze crisis was wel de grootste. Vooral ook omdat hier gevoelens een rol gingen spelen. Ons gaf het een gevoel van onmacht", stelt Van den Belt.

Voordat de eerste paal voor het stadion de grond in kan, moeten de komende maanden nog enkele hobbels worden genomen. De gemeenteraad van Leeuwarden moet haar goedkeuring geven aan onder meer het stedenbouwkundig ontwerp en het nieuwe bestemmingsplan. En ook de provincie zal haar medewerking moeten verlenen en een besluit nemen over een bijdrage van bijna vijf miljoen euro aan de gebiedsontwikkeling bij het WTC. ,,Je voelt de energie toenemen nu. We hebben alle vertrouwen in dit proces", zegt Ard de Graaf, die erkent dat de crises de nodige buikpijn hebben opgeleverd.

Maar is dat vertrouwen wel terecht? In de crisis rondom de Bauhaus speelde wethouder Henk Deinum in eerste instantie geen open kaart. Hij verzweeg maandenlangdat hij op de hoogte was van de bedreiging die de Bauhaus opleverde. Rond de herfst, ten tijde van de tweede 'Friese Poort-crisis', stonden gemeente- en schoolbestuur zelfs recht tegenover elkaar.

,,Dat heeft ook met de belangen te maken. Iedereen heeft een belang bij het nieuwe stadion en de herontwikkeling bij het WTC. De club, de stad, de provincie. Maar ook de ontwikkelingen op de plek waar we nu nog zitten", zegt Gerald van den Belt.

Begroting moet omhoog
Het vertrouwen bij de club is in ieder geval groot genoeg om de komende maanden op zoek te gaan naar geld om de begroting te verhogen. Op dit moment heeft Cambuur een begroting van vijf miljoen euro. Kijkend naar alle clubs in de eerste divisie, bezet de club daarmee de achtste of negende plek als het gaat om de financiële mogelijkheden.

,,We gaan in het nieuwe jaar op zoek naar extra financiën om de periode tot 2021 te overbruggen", stelt De Graaf. ,,We willen de organisatie en de spelersgroep minimaal op dit niveau houden, het liefst nog versterken."

Van den Belt en De Graaf hopen vier tot vijf ton per jaar extra aan sponsorinkomsten te genereren. ,,We zullen daarvoor bij partijen aankloppen die ook een belang hebben bij de ontwikkelingen in het WTC-gebied."

Met het extra geld dat de club uit de markt hoopt te halen, heeft Cambuur ongeveer de vierde of vijfde begroting van de eerste divisie. ,,Het is ontzettend belangrijk dat we op een goed niveau zitten op het moment dat we in het nieuwe stadion gaan spelen. We willen winnend het nieuwe stadion in, niet als hekkensluiter in de eerste divisie."

https://www.lc.nl/friesland/Cambuur-directeuren-over-geld-het-oude-en-het-nieuwe-stadion-Zonder-nieuw-stadion-houdt-het-op-voor-de-club-23950550.html
Kalmte alleen kan u redden.

Vlampiep

Citaat van: okkele op december 15, 2018, 17:04:03
deze selectie speelt ook echt niet in het nieuwe stadion hoor!
deze dames mogen de tussenjaren opvullen,dat snap je nu toch wel?
Dat kunnen we allemaal wel snappen Okkele, maar het gebrek aan financiele middelen geeft geen mogelijkheden om in het nieuwe stadion met aanzienlijk betere spelers te gaan spelen.
Alleen Mous kan de kas nog wat vullen, maar dat gaat op aan de enorme overhead.

denistel

als ze hier voor kiezen prima maar speel dan in ieder geval hartvermarmend
en leuk voetval.

De Gast

Mooi verhaal. Maar in plaats van extra geld op te halen zouden ze het geld eens goed moeten besteden. Tijd voor zelfreflectie heren van het bestuur.