Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Het bestuur

Gestart door sunderland, maart 19, 2016, 23:22:27

Vorige topic - Volgende topic

Grijskijkert

Citaat van: justremco op juni 13, 2023, 15:18:39
1 miljoen voor 3 directeurtjes is nogal wat op een begroting van pak m beet 7/8 miljoen. Kwaliteit hoort op het veld
Er zijn toch 2 directeuren De Graaf en Reijnen, v/d Belt heeft een stap teruggedaan? En een miljoen is voor 2 directeuren lijkt mij wat over dreven. En wat ik hoorde is dat het over 6 ton gaat voor de 2 directeuren, en dat is vrij normaal in de voetballerij.... Als spelers al tot een 2 ton verdienen en een trainer 250k dan is het normaal dat de gene die de boel draaiende houden meer dan een trainer verdienen.
IN HENK WE TRUST!!!

Grijskijkert

Citaat van: poelie-lwd op juni 13, 2023, 15:31:16
Absoluut maar daarnaast ook een cirkel om hen heen gebouwd met louter 'vertrouwelingen' die hen geen strobreed in de weg zullen leggen. Dat is de andere kant van het verhaal.
Zou jij willen werken met mensen die je niet kunt vertrouwen of bij het minste geringste gaan lekken?
IN HENK WE TRUST!!!

Inferno-058

Citaat van: Grijskijkert op juni 13, 2023, 15:43:24
Zou jij willen werken met mensen die je niet kunt vertrouwen of bij het minste geringste gaan lekken?
Binnen een bedrijf heb je ook mensen nodig die tegengas durven te geven, komt het bedrijf alleen maar ten goede. Het heeft niet zo zeer met wel/niet vertrouwen te maken.

Grijskijkert

Citaat van: Inferno-058 op juni 13, 2023, 16:12:03
Binnen een bedrijf heb je ook mensen nodig die tegengas durven te geven, komt het bedrijf alleen maar ten goede. Het heeft niet zo zeer met wel/niet vertrouwen te maken.
Tegengas wordt er gegeven en er is ook nog de RVC die tegengas kunnen of moeten geven.
IN HENK WE TRUST!!!

justremco

Citaat van: Grijskijkert op juni 13, 2023, 15:41:22
Er zijn toch 2 directeuren De Graaf en Reijnen, v/d Belt heeft een stap teruggedaan? En een miljoen is voor 2 directeuren lijkt mij wat over dreven. En wat ik hoorde is dat het over 6 ton gaat voor de 2 directeuren, en dat is vrij normaal in de voetballerij.... Als spelers al tot een 2 ton verdienen en een trainer 250k dan is het normaal dat de gene die de boel draaiende houden meer dan een trainer verdienen.

Maar heeft vd Belt ook een stap terug gedaan in salaris? Anders klopt 1 miljoen voor 3 ?directeuren? toch gewoon? Zou betekenen dat onze directeuren en trainer met z?n 4en ongeveer even veel verdienen als 60% van ons spelersbudget. Bizar veel voor een voetbalclub?

Grijskijkert

#530
Citaat van: justremco op juni 13, 2023, 16:21:00
Maar heeft vd Belt ook een stap terug gedaan in salaris? Anders klopt 1 miljoen voor 3 ?directeuren? toch gewoon? Zou betekenen dat onze directeuren en trainer met z?n 4en ongeveer even veel verdienen als 60% van ons spelersbudget. Bizar veel voor een voetbalclub?
Ik ga er vanuit dat wat v/d Belt niet meer een directeur salaris  krijgt . Henk en Sjors staat voor 250K per hoofd op de loonlijst, Sandor koste de club 200K per jaar(ook toen hij niks meer deed). Maar goed je kan het veel vinden maar in het normale leven krijgt een directeur van een bedrijf ook het meeste qua salaris.
IN HENK WE TRUST!!!

richard

#531
Citaat van: Grijskijkert op juni 13, 2023, 15:41:22
Er zijn toch 2 directeuren De Graaf en Reijnen, v/d Belt heeft een stap teruggedaan? En een miljoen is voor 2 directeuren lijkt mij wat over dreven. En wat ik hoorde is dat het over 6 ton gaat voor de 2 directeuren, en dat is vrij normaal in de voetballerij.... Als spelers al tot een 2 ton verdienen en een trainer 250k dan is het normaal dat de gene die de boel draaiende houden meer dan een trainer verdienen.

Vd Belt blijft gewoon, dus salaris. Wat de heren ook aan bonussen hebben gehad is bizar.
Vind jij dat we als club deze salarissen kunnen verantwoorden in kkd? Lijkt mij niet toch?
En waarom denk je dat rvc en stichtingsbestuur kritisch zijn? Graag normaal antwoord. Zit verder niks achter de vragen?

richard

Citaat van: Grijskijkert op juni 13, 2023, 16:27:16
Ik ga er vanuit dat wat v/d Belt niet meer een directeur salaris  krijgt . Henk en Sjors staat voor 250K per hoofd op de loonlijst, Sandor koste de club 200K per jaar(ook toen hij niks meer deed). Maar goed je kan het veel vinden maar in het normale leven krijgt een directeur van een bedrijf ook het meeste qua salaris.

De bedragen zijn voor eredivisie die jij noemt. In eerste divisie stuk minder maar nog veel te hoog vind ik.

richard

Citaat van: poelie-lwd op juni 13, 2023, 15:31:16
Absoluut maar daarnaast ook een cirkel om hen heen gebouwd met louter 'vertrouwelingen' die hen geen strobreed in de weg zullen leggen. Dat is de andere kant van het verhaal.

Zo is het Poelie.

Grijskijkert

Citaat van: richard op juni 13, 2023, 16:56:41
Vd Belt blijft gewoon, dus salaris. Wat de heren ook aan bonussen hebben gehad is bizar.
Vind jij dat we als club deze salarissen kunnen verantwoorden in kkd? Lijkt mij niet toch?
En waarom denk je dat rvc en stichtingsbestuur kritisch zijn? Graag normaal antwoord. Zit verder niks achter de vragen?
v/d Belt houd zich bezig met het stadion en hoeft dat wat mij betreft niet gratis te doen. Er was/is vandaag een bijeenkomst daar zal wel bepaald worden wat wel en niet kan. En als iedereen een stap terug moet dan ook de directie  :thumbsup
Citaat van: richard op juni 13, 2023, 16:57:49
De bedragen zijn voor eredivisie die jij noemt. In eerste divisie stuk minder maar nog veel te hoog vind ik.
Nee dit waren de bedragen bij aanstelling dus de succes jaren en voor de promotie en handhaving ook een vette premie.
IN HENK WE TRUST!!!

Oud Cambuur

Directie die 15 % van het budget opslokt dat vindt ik nogal wat tegen 30 % voor de spelersgroep wat neerkomt op 83.500 euro gemiddeld per speler uitgaande dat we een selectie van 24 man hebben waar ze graag heen willen. Vindt de verhouding wel zoek op deze manier voor een KKD ploeg.

veteraan

We hebben inmiddels al vier directeuren, maar het gaat niet om het geld

Toen Pascal Bosschaart afscheid nam zei hij :We hebben hier wat neergezet, en dat klopt een kampioenschap, nog een kampioenschap, aanvallend voetbal, met vallen en opstaan (9-0), met bijzondere spelers, met veel ontwikkeling en met sfeer. En natuurlijk is Henk daarin een centrale figuur geweest maar niet alleen. De sfeer en de beleving dat was Cambuur. En sinds de extra lange winterstop is dat weg. Geen plan,geen gezamenlijkheid,nauwelijks persactiviteit, improvisaties,koude afscheidswoorden en weinig oog voor de supporters

En dat moet echt anders

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: poelie-lwd op juni 13, 2023, 15:31:16
Absoluut maar daarnaast ook een cirkel om hen heen gebouwd met louter 'vertrouwelingen' die hen geen strobreed in de weg zullen leggen. Dat is de andere kant van het verhaal.

Welke personen bedoel je dan met de cirkel, Reijnen uiteraard, maar wie nog meer? Ik heb daar geen beeld van. Ik ben het helemaal met je eens dat je als 'macht' je eigen tegengeluid moet organiseren, dat maakt je kritisch en sterk.
Henk, held, bedankt

veteraan

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 13, 2023, 22:12:16
Welke personen bedoel je dan met de cirkel, Reijnen uiteraard, maar wie nog meer? Ik heb daar geen beeld van. Ik ben het helemaal met je eens dat je als 'macht' je eigen tegengeluid moet organiseren, dat maakt je kritisch en sterk.


In veel organisaties kiest men ervoor om binnen het bestuur een plaats in te ruimen voor de groep die het grootst is in de bedrijfsuitoefening en bij een bvo zijn dat de supporters/het publiek. Dat is zeer functioneel bij communicatie over belangrijke onderwerpen

Supporters gedrag
Sponsoren
Ontwikkeling vd club

Daarbij moet je zoeken naar iemand met verstand van zaken die een vertrouwensrol aan kan. En die zelf geen persoonlijke of zakelijke belangen heeft

Het zou in de traditie van de club passen om zo?n commissaris aan te stellen

richard

Citaat van: veteraan op juni 13, 2023, 19:29:44
We hebben inmiddels al vier directeuren, maar het gaat niet om het geld

Toen Pascal Bosschaart afscheid nam zei hij :We hebben hier wat neergezet, en dat klopt een kampioenschap, nog een kampioenschap, aanvallend voetbal, met vallen en opstaan (9-0), met bijzondere spelers, met veel ontwikkeling en met sfeer. En natuurlijk is Henk daarin een centrale figuur geweest maar niet alleen. De sfeer en de beleving dat was Cambuur. En sinds de extra lange winterstop is dat weg. Geen plan,geen gezamenlijkheid,nauwelijks persactiviteit, improvisaties,koude afscheidswoorden en weinig oog voor de supporters

En dat moet echt anders

Maar heb je nog wat kunnen zeggen tijdens aandelenvergadering?