Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Het bestuur

Gestart door sunderland, maart 19, 2016, 23:22:27

Vorige topic - Volgende topic

Stiens

Wat een waardeloos artikel zeg.  :_schater Journalistiek diploma bij een pakje boter gekregen denk ik. Een goede journalist vraagt door over het hoe en waarom. Bij zowel de Graaf als de Kruijff.

Derkx R.H.

Citaat van: NRG op februari 03, 2026, 11:57:50

Daarom benieuwd naar de motivatie om te vertrekken. Staat niets over in het artikel. Weer half werk van LC.
Echt, dit is zo'n stuk kijk ons even een scoop hebben...

Derkx R.H.

Laatste seizoen voor Ard de Graaf als algemeen directeur SC Cambuur

3 februari 2026, 11:45

Aan al het goede komt een eind en dus ook aan het algemeen directeurschap van Ard de Graaf (49) bij SC Cambuur. De directeur is zelf tot dit besluit gekomen en inmiddels zijn zowel de Raad van Commissarissen als de directie op de hoogte gesteld.

Hiermee komt er komende zomer een einde aan een periode van elf jaar als algemeen directeur. In die periode was het zoals een volksclub betaamt geen moment saai, maar bleef de koers van SC Cambuur altijd stabiel richting uiteindelijk een schitterend nieuw stadion. Ook werd de club voor het eerst twee keer op rij kampioen van de Keuken Kampioen Divisie en brak het alle sportieve clubrecords.

De hoofdpersoon zelf aan het woord: ?Dit is een besluit waar een lange periode van reflectie aan vooraf is gegaan en dat is niet voor niks. Elf jaar lang heb ik deze club als algemeen directeur mogen dienen en daar ben ik ontzettend trots op. Het is een even boeiende als intensieve periode geweest, waarin ik met veel geweldige mensen heb mogen samenwerken en we gezamenlijk ongelooflijk veel hebben bereikt.?

Desondanks is het volgens De Graaf beter dat een nieuwe algemeen directeur de club door de volgende fase gaat leiden. ?Het stadionproject is met goed gevolg afgerond en de club staat er zowel organisatorisch als sportief uitstekend voor. Daarmee komt SC Cambuur in een nieuwe fase terecht en als leider van een organisatie moet je dan ook altijd naar je eigen positie kijken. Sterker nog: die moet je misschien wel als eerste overwegen. Dat heb ik gedaan en zo ben ik tot de conclusie gekomen dat het zowel voor mijzelf als voor de club beter zou zijn als een nieuw iemand met frisse energie en nieuwe idee?n de uitdagingen die voor ons liggen te lijf gaat.?

De Raad van Commissarissen van SC Cambuur gaat de komende periode benutten om een geschikte opvolger te zoeken. In een eerste reactie spreekt voorzitter Erik van der Waard vooral zijn dankbaarheid uit aan het adres van De Graaf: ?Een periode van elf jaar als algemeen directeur is in de voetballerij uitzonderlijk en onderstreept de kwaliteit, continu?teit en toewijding van Ard. In die jaren heeft SC Cambuur op alle fronten een sterke en duurzame ontwikkeling doorgemaakt, waarbij Ard een bepalende rol heeft gespeeld. Zijn kennis van de club en zijn betrokkenheid bij mensen en organisatie zijn van grote waarde geweest.?

Van der Waard vervolgt: ?Wij betreuren de beslissing, maar hebben Ard?s weloverwogen keuze om na dit seizoen een stap terug te doen uiteraard te respecteren. De Raad van Commissarissen heeft inmiddels een competentieprofiel opgesteld dat los van de evidente competenties van een algemeen directeur sterk de nadruk legt op kennis van technische zaken en bescherming van het DNA van onze club. Het beschermen daarvan is en blijft onze hoogste prioriteit. We realiseren ons dat er grote schoenen te vullen zijn met het vertrek van Ard en gaan alle zorgvuldig betrachten om een opvolger te selecteren die beschikt over wat wij als essentieel voor de volgende fase van de club beschouwen.?

Korezev

Citaat van: wiekie1969 op februari 03, 2026, 11:51:36
Bin benieuwd hoeveel lijken er uut de kast komme. Die gladjakker gaat niet voor niks weg.
Ik had lieverd gehad dat jij opgezouten was met niets zeggende reacties en inderdaad een beetje meer respect.
Zonder hem was er geen nieuw stadion geweest

sunderland

Citaat van: Derkx R.H. op februari 03, 2026, 11:52:01
Weer dezelfde bron als de laatste keer..... :R
idd . De manier waarop is weer zo negatief. Gister dat stuk van Balk ook zo negatief. Lc is om te kotsen

oost

Pff hopelijk is dit geen veeg tekenen en vallen er weer lijken uit de kast  ;(

NRG

Citaat van: Korezev op februari 03, 2026, 12:17:23
Ik had lieverd gehad dat jij opgezouten was met niets zeggende reacties en inderdaad een beetje meer respect.
Zonder hem was er geen nieuw stadion geweest

Ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat Ard de Graaf heel belangrijk is geweest voor de ontwikkeling van Cambuur als organisatie. Verdient ons respect en dankbaarheid.

sunderland

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op februari 03, 2026, 11:50:49
AZ?
Az of Zwolle en ik weet dat Emmen hem heel graag wil voor een nieuw project te beginnen

sunderland

Citaat van: NRG op februari 03, 2026, 12:28:46
Ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat Ard de Graaf heel belangrijk is geweest voor de ontwikkeling van Cambuur als organisatie. Verdient ons respect en dankbaarheid.
ja man. Er moet een andere club zijn

NRG

Geen woord over het vertrek van de commercieel directeur? Vind ik ook wel een opmerkelijke ontwikkeling.

Derkx R.H.

#1090
Citaat van: oost op februari 03, 2026, 12:28:24
Pff hopelijk is dit geen veeg tekenen en vallen er weer lijken uit de kast  ;(
Daar loopt Ard niet voor weg... Als er 1 open en eerlijk is, is hij het wel....

Derkx R.H.

Citaat van: NRG op februari 03, 2026, 12:32:04
Geen woord over het vertrek van de commercieel directeur? Vind ik ook wel een opmerkelijke ontwikkeling.
Als je niet presteert dan ga je eruit...

Korezev

Citaat van: Derkx R.H. op februari 03, 2026, 12:34:52
Daar loopt Ard niet voor weg... Als er 1 open rlijk is, is hij het wel....
Daar is WIEKIE het niet mee eens

sunderland

Citaat van: Derkx R.H. op februari 03, 2026, 12:35:43
Als je niet presteert dan ga je eruit...
dat denk ik ook.

sunderland

De lc kan beter de Nc heten