Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Het bestuur

Gestart door sunderland, maart 19, 2016, 23:22:27

Vorige topic - Volgende topic

janou

Citaat van: Vlampiep op februari 13, 2024, 13:45:26
Bij Ultee kreeg bijna geen speler het vertrouwen van hem.
Henk geeft veel meer vetrouwen wat dan ook in het spel zichtbaar is.
Ultee zal denk ik heel veel kwaliteiten hebben in statistieken,  maar kon de spelersgroep hiermee niet raken.
Henk is daarin tegen een coach/trainer die de meeste spelers wel weet te raken en waarschijnlijk minder is in statistieken.
Ik moet zeggen dat ik met name in het laatst wedstrijden ging overslaan omdat ik mij ging ergeren aan professor Ultee en het voetbal met wekelijkse veranderingen in de selectie. Dit zegt misschien ook wel wat meer iets over mij dan over Ultee.
Ik ben heel blij dat Ultee vervangen is door Henk en wens Ultee alle goeds.

Waarop baseer jij dat Ultee alleen maar met statistieken bezig is? Dat is vooral het beeld dat men van hem heeft. Henk is denk ik wel beter in het raken van spelers, maar ik vraag mij af of er uberhaubt iemand beter is daarin. Maar ook in tactisch opzicht moet je Henk echt niet onderschatten.

W.b.t. Ultee raad ik aan om de podcast te luisteren: ''Met open vizier''. Wellicht dat je beeld dan wel iets veranderd. Ik kan er overigens ook best inkomen dat hij een beetje over kan komen als een professor haha. Maar dat beeld komt denk ik meer door de resultaten dan wat hij daadwerkelijk zegt.

Ultee heeft i.m.o. alleen pech gehad dat Henk er nog zat. Dan ben je hier in Leeuwarden sowieso (en terecht) kansloos.

Laten we vooral blij zijn dat Henk weer terug is en niet Ultee zwart maken terwijl hij qua punten en vermaak (Naar mijn mening) niet veel minder heeft gepresteerd.

sunderland

#796
Citaat van: janou op februari 13, 2024, 12:00:11
Ben ik het totaal niet mee eens. Was de beste keuze voor het moment. En het probleem dat Ultee had qua verdedigen, heeft Henk nu ook. Aan de bal vind ik het ook beter hoor. Maar ook onder Ultee waren we de meest scorende ploeg. Los daarvan was er bij de achterban geen klik met Ultee.

Echter staan we nu ook maar 6 punten voor op plek 15 en verliezen ook thuis van Top Oss.
laat maar?.geen zin om terug te kijken naar deze zwarte bladzijde van Cambuur

Vlampiep

Citaat van: janou op februari 13, 2024, 14:08:40
Waarop baseer jij dat Ultee alleen maar met statistieken bezig is? Dat is vooral het beeld dat men van hem heeft. Henk is denk ik wel beter in het raken van spelers, maar ik vraag mij af of er uberhaubt iemand beter is daarin. Maar ook in tactisch opzicht moet je Henk echt niet onderschatten.
W.b.t. Ultee raad ik aan om de podcast te luisteren: ''Met open vizier''. Wellicht dat je beeld dan wel iets veranderd. Ik kan er overigens ook best inkomen dat hij een beetje over kan komen als een professor haha. Maar dat beeld komt denk ik meer door de resultaten dan wat hij daadwerkelijk zegt.
Ultee heeft i.m.o. alleen pech gehad dat Henk er nog zat. Dan ben je hier in Leeuwarden sowieso (en terecht) kansloos.
Laten we vooral blij zijn dat Henk weer terug is en niet Ultee zwart maken terwijl hij qua punten en vermaak (Naar mijn mening) niet veel minder heeft gepresteerd.
Volgens mij geef ik de verschillen aan in type trainers en heb niet de intentie Ultee zwart af te schilderen. Dat ik de vlekken kreeg van Ultee geef ik ook aan dat dit meer van mij zegt dan van Ultee.
Maar dat hij deze selectie niet beter kon maken lijkt mij duidelijk gelet op het functioneren van diverse spelers, maar komt waarschijnlijk ook door wat ik eerder aangaf door het verschil in het coachen van spelers.

Bankzitter

Het heeft geen zin om terug te blikken maar persoonlijk denk ik dat er misschien 4 of 5 betere trainers zijn in Nederland dan Henk.
En die zijn allemaal onhaalbaar of passen hier niet.

YellowBlue

Citaat van: Lore op februari 13, 2024, 08:55:51
Zeker opvallend, maar ik hoop dat het de uitkomst is van reflectie in de Raad van commissarissen / directie. Reijnen had geen enkele management ervaring en werd gelijk in een directierol aangenomen. Op basis van welke criteria is volstrekt onduidelijk. Die jongen was bewezen goed in voetballen en misschien zou het een hele goede TD zijn geworden, maar dat zou dan wel een enorme gok zijn geweest. En ik denk niet dat je kan gokken met directierollen.
Met Henk weer terug kan dat ook, die vervult daarin ook een belangrijke rol.

papier

Citaat van: YellowBlue op februari 14, 2024, 00:17:35
Met Henk weer terug kan dat ook, die vervult daarin ook een belangrijke rol.

Hoewel een TD/TM en trainer veel samen moeten doen moet er mi. wel een duidelijk onderscheid zijn. De trainer moet zich focussen op de korte termijn (huidige seizoen). De TD/TM op de lange termijn (volgend seizoen en verder).

De Gast

De scouting, peperdure risicovolle miskopen, verkeerde (assistent) trainers, selecties zonder ervaring wat in de winterstop met paniekaankopen wordt gefixt, vriendjespolitiek op hoog niveau, het stadion in zekere mate? Hoe lang blijft dit allemaal nog zonder consequenties?

Lore

Citaat van: De Gast op maart 05, 2024, 07:58:25
De scouting, peperdure risicovolle miskopen, verkeerde (assistent) trainers, selecties zonder ervaring wat in de winterstop met paniekaankopen wordt gefixt, vriendjespolitiek op hoog niveau, het stadion in zekere mate? Hoe lang blijft dit allemaal nog zonder consequenties?

Een technisch failliete club herstelt naar positief eigen vermogen, de beste financiele en sportieve resultaten in de geschiedenis van Cambuur, verhuizing van een romantische bouwval naar een super nieuw complex.

Wat mij betreft mag dat nog wel even zo door gaan. Of wil je terug naar de tijd van Merkus, Pama en Arlman?

Poetser

Citaat van: Lore op maart 05, 2024, 08:24:54
Een technisch failliete club herstelt naar positief eigen vermogen, de beste financiele en sportieve resultaten in de geschiedenis van Cambuur, verhuizing van een romantische bouwval naar een super nieuw complex.

Wat mij betreft mag dat nog wel even zo door gaan. Of wil je terug naar de tijd van Merkus, Pama en Arlman?

Dit dus.

Mensen lijken te vergeten dat we nog niet zo heel lang geleden met 3000 man in het stadion zaten en Arnold Herder op de rechtshalf stond met Thijs fucking Houwing in de spits.

PePe

Citaat van: Poetser op maart 05, 2024, 08:29:07
Dit dus.

Mensen lijken te vergeten dat we nog niet zo heel lang geleden met 3000 man in het stadion zaten en Arnold Herder op de rechtshalf stond met Thijs fucking Houwing in de spits.

Als we zo doorgaan, dan zitten er binnenkort weer 3000 man, in het nieuwe stadion waar 15.000 in kunnen.

sunderland

Citaat van: Lore op maart 05, 2024, 08:24:54
Een technisch failliete club herstelt naar positief eigen vermogen, de beste financiele en sportieve resultaten in de geschiedenis van Cambuur, verhuizing van een romantische bouwval naar een super nieuw complex.

Wat mij betreft mag dat nog wel even zo door gaan. Of wil je terug naar de tijd van Merkus, Pama en Arlman?
we konden bij merkus nog een reclamebord laten maken voor 500 e. Er was toen geen pepernoot. Pama was een beste vent en is hier een bats geld verloren. Hij was wel heel erg van het wij/samen gevoel met iedereen zoals samen werken met de regio en amateur clubs. Dat was toen nog niet zo.

Noordcambuur

Citaat van: sunderland op maart 05, 2024, 09:28:11
we konden bij merkus nog een reclamebord laten maken voor 500 e. Er was toen geen pepernoot. Pama was een beste vent en is hier een bats geld verloren. Hij was wel heel erg van het wij/samen gevoel met iedereen zoals samen werken met de regio en amateur clubs. Dat was toen nog niet zo.
en Pama ging voor dames voetbal?

janou

Citaat van: PePe op maart 05, 2024, 09:21:41
Als we zo doorgaan, dan zitten er binnenkort weer 3000 man, in het nieuwe stadion waar 15.000 in kunnen.

Vind dit allemaal scorebord journalistiek. Als je kijkt naar alle facetten zijn wij afgelopen jaren onder dit bestuur en technische staf enorm gegroeid en zijn we bezig met de lange termijn van de club. En dan moet je van wat mindere jaren (overigens nog maar 2 jaar) niet in de war raken. De rode draad van de afgelopen periode is gewoon een gestage groei. Daarbij hoort er net als bij elke andere club ook een mindere periode bij te zitten.

SCC

Citaat van: Poetser op maart 05, 2024, 08:29:07
Dit dus.

Mensen lijken te vergeten dat we nog niet zo heel lang geleden met 3000 man in het stadion zaten en Arnold Herder op de rechtshalf stond met Thijs fucking Houwing in de spits.
Dan benoem jij nog een redelijke florissante selectie. Wat dacht je van Jurrick Juliana in de punt? Dat was volgens mij 1 of 2 seizoenen later.

SCC

Citaat van: sunderland op maart 05, 2024, 09:28:11
we konden bij merkus nog een reclamebord laten maken voor 500 e. Er was toen geen pepernoot. Pama was een beste vent en is hier een bats geld verloren. Hij was wel heel erg van het wij/samen gevoel met iedereen zoals samen werken met de regio en amateur clubs. Dat was toen nog niet zo.
Pama was wel absoluut een man met visie, daar kan je niet omheen. Die had in Amerika allemaal voetbalscholen opgezet. Moet je hier alleen in het noorden eens kijken hoeveel commerci?le voetbalscholen (los van de bvo's) er wel niet zijn.
En wat Pama goed zag (te vooruitstrevend) is eigenlijk een omnivereniging. Hij wilde immers op de plek van het nieuwe stadion (of de ijshal) een multifunctioneel stadion, waarbij je een weekend pas kon aanschaffen. Dan kon je behalve op zondagmiddag de wedstrijd van SCC ook nog naar basketbal en zwemmen. Eigenlijk niet zo gek bedacht, maar voor toen kwam dat te vroeg.