Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Het bestuur

Gestart door sunderland, maart 19, 2016, 23:22:27

Vorige topic - Volgende topic

janou

Citaat van: De Gast op september 30, 2024, 11:45:43
Zo kun je alles wel goedpraten.. maar als dat jou geruststelt moet je jezelf dat maar wijsmaken.

Verschil zit vooral in dingen waar je invloed hebt op lange termijn en korte termijn. Je kan kijken naar de korte termijn resultaten. Die zijn inderdaad matig, waarbij gister helemaal 2e helft schrikbarend was. Dat ''goedpraten wat krom is'' waar sommigen het telkens op gooien, is zo'n dooddoener.  Niemand praat de slechte resultaten goed, enkel zijn er wel oorzaken die daar ook invloed op hebben. Als je die negeert dan ga je nooit bij het daadwerkelijke probleem komen omdat je niet de juiste schets van de situatie hebt.

Spelergroep vind ik denk ik beter dan vorig jaar in de breedte. Daarbij hadden we al een stuk meer punten moeten hebben. Maar die hebben we niet, en 2e helft van gister geeft stof tot nadenken.

Terug naar het bestuur: als je kijkt naar de lange termijn, staan alle seinen op groen om te groeien als club. Zakelijk staan er nu mensen die de club willen en kunnen laten groeien (Kooij). De jeugdopleiding is enorm verbeterd, de scouting wordt steeds meer opgepakt. We hebben een directie die verder kijkt dan een slechte competitiestart waardoor investeerders vertrouwen hebben in een stabiele groeiende organisatie.

Ja, de resultaten zijn kut. en Ja we hebben een mooie toekomst voor ons!


Inferno-058

Citaat van: michello op september 30, 2024, 13:32:29
Op het veld, dus bestuurlijk niet.  Natuurlijk bouwen we wel, maar die vruchten zijn er nog niet direct. Dat ga je pas zien op de langere termijn. Zo niet dan gaat er idd iets niet goed.
Op technisch vlak zijn er in mijn ogen ook gekke keuzes gemaakt, maar dat kun je toch het bestuur niet aanrekenen?
Dat is een beetje hetzelfde als de winkelmedewerkers de schuld geven als een winkel niet goed loopt. Binnen een bedrijf (ja ook Cambuur is een bedrijf) wordt de directie verantwoordelijk gesteld voor de prestaties. Het bestuur neemt uiteindelijk de mensen aan die foute keuzes maken.

papier

Citaat van: Inferno-058 op september 30, 2024, 15:06:34
Dat is een beetje hetzelfde als de winkelmedewerkers de schuld geven als een winkel niet goed loopt. Binnen een bedrijf (ja ook Cambuur is een bedrijf) wordt de directie verantwoordelijk gesteld voor de prestaties. Het bestuur neemt uiteindelijk de mensen aan die foute keuzes maken.

Het technisch beleid is maar een van de aspecten waar het bestuur invulling aan moet geven, je moet ze dus in een breder kader beoordelen. In tegenstelling tot de technische staf die zich enkel op het team hoeven te focussen.

janou

Citaat van: HanBerger058 op september 30, 2024, 14:43:23
Bouwjaar?! We hebben de 4e spelers begroting van de KKD! Wat een Calimero geneuzel

Ja. en twee jaar geleden hadden we de 16e begroting van de Eredivisie en was het een schande dat wij als Cambuur degradeerden en moest de trainer weg. Over Calimero gedrag gesproken. Mes snijdt aan twee kanten dan toch?

Overigens is het heel normaal nieuwe spelers aan elkaar moeten wennen en dat soms resultaten pas later komen. Daar heeft een begroting niets mee te maken.

Wel eens dat datgene dat wij gister te zien kregen, zwaar ondermaats was.

De Gast

Citaat van: janou op september 30, 2024, 14:47:51
Verschil zit vooral in dingen waar je invloed hebt op lange termijn en korte termijn. Je kan kijken naar de korte termijn resultaten. Die zijn inderdaad matig, waarbij gister helemaal 2e helft schrikbarend was. Dat ''goedpraten wat krom is'' waar sommigen het telkens op gooien, is zo'n dooddoener.  Niemand praat de slechte resultaten goed, enkel zijn er wel oorzaken die daar ook invloed op hebben. Als je die negeert dan ga je nooit bij het daadwerkelijke probleem komen omdat je niet de juiste schets van de situatie hebt.

Spelergroep vind ik denk ik beter dan vorig jaar in de breedte. Daarbij hadden we al een stuk meer punten moeten hebben. Maar die hebben we niet, en 2e helft van gister geeft stof tot nadenken.

Terug naar het bestuur: als je kijkt naar de lange termijn, staan alle seinen op groen om te groeien als club. Zakelijk staan er nu mensen die de club willen en kunnen laten groeien (Kooij). De jeugdopleiding is enorm verbeterd, de scouting wordt steeds meer opgepakt. We hebben een directie die verder kijkt dan een slechte competitiestart waardoor investeerders vertrouwen hebben in een stabiele groeiende organisatie.

Ja, de resultaten zijn kut. en Ja we hebben een mooie toekomst voor ons!

Die stabiel groeiende organisatie staat of valt met sportieve resultaten en daarvoor moet je wel de juiste keuzes maken. En of het nu op het veld is, of in de ts, of qua technisch manager.. de juiste keuzes worden niet gemaakt.

Vier wedstrijden thuis gehad.. vier min of meer decepties. Dit kan zo niet doorgaan. Het publiek wordt heel hard weggejaagd. Het is dat ik een sk heb maar anders zou ik het hele seizoen niet meer komen.

Bankzitter

Als je wilt dat spelers aan elkaar wennen dan moet je niet om de 45 minuten de zaak weer door elkaar husselen. Laat spelers staan ook als ze een keer een mindere dag hebben. Laat het team het samen eerst in het veld oplossen.

michello

Citaat van: HanBerger058 op september 30, 2024, 14:43:23
Bouwjaar?! We hebben de 4e spelers begroting van de KKD! Wat een Calimero geneuzel

Wat moet er volgens jou gebeuren? Concreet? En dan op bestuurlijk vlak h?? Daar hebben we het hier over in dit topic.

janou

Citaat van: HanBerger058 op september 30, 2024, 16:03:41
Wat een onsamenhangend verhaal en scheve vergelijking.

Bedankt voor de inhoudelijke reactie. Nu volgende keer proberen nog even wat argumenten te geven in plaats van alleen een mening.  :koffie

papier

#968
Citaat van: HanBerger058 op september 30, 2024, 18:13:23
Dat is heel simpel. Ingrijpen of helpen waar nodig. En dat is nu op technisch vlak wel noodzakelijk dunkt me. Dat kan bijv. zijn nu tijdig te erkennen, in te zien dat deze 2 assistenten niet zijn wat Henk nodig heeft cq. dat deze TS als geheel niet is wat deze groep nodig heeft.

Seizoen is nog te kort bezig om daar nu al een besluit over te nemen in mijn ogen. Het argument dat het vorig seizoen ook huilen met de pet was gaat in mijn ogen niet op omdat er juist een wijziging heeft plaatsgevonden tov afgelopen seizoen. Reinsma ipv Barto. Dat dat (vooralsnog) niet tot het gewenste resultaat heeft geleid is een ander verhaal.

Overigens stoor ik me mbt bovenstaande vertrek van Barto wel aan de trendbreuk van de eerder uitgestilppelde lijn waarbij er altijd een cultuurbewaker moest zijn. Je kan zeggen dat Henk dat doet maar als hoofdcoach is hij in basis de kop van jut dus moet je zo'n persoon op de bank hebben. Sipke had het, Sandor had het, Barto had het. De huidige assistenten hebben het niet. Los van dat keuzes verkeerd uitpakken snap ik die trenbreuk niet en vind ik het jammer dat men daar niet over heeft gecommuniceerd. Vertrek van Barto verdient sowieso niet de schoonheidsprijs natuurlijk.

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Vlampiep op september 30, 2024, 11:44:13
Ik wil goed voetbal zien.

En ik maar denken dat jij al heel lang bij Cambuur komt.... :D
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Vlampiep


sunderland

Waar blijft het bestuur? Nu moet Henk naar buiten brengen wat er speelt en waarom.
Wat een suuten dit bestuur. Vind het heel laf, ze moeten nu vierkant achter Henk gaan staan maar je hoort helemaal niks.

Geelblauwstiens

Citaat van: sunderland op oktober 03, 2024, 18:30:52
Waar blijft het bestuur? Nu moet Henk naar buiten brengen wat er speelt en waarom.
Wat een suuten dit bestuur. Vind het heel laf, ze moeten nu vierkant achter Henk gaan staan maar je hoort helemaal niks.
Bestuur? Of bedoel je directie ?

Bankzitter

Wie er in het bestuur of directie ook maar over voetbalgerelateerde zaken gaat... .
Er staat toch boven Lambooij (manager, geen directie) hopelijk nog wel iemand in de organisatie.
Als ik de organisatie structuur bekijk zou dat vdZee dan moeten zijn.

sunderland

Ken mij ut skele wie. Had het deze week al verwacht van iemand binnen Cambuur.