Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Het bestuur

Gestart door sunderland, maart 19, 2016, 23:22:27

Vorige topic - Volgende topic

janou

Citaat van: Bankzitter op januari 31, 2024, 14:29:04
Over de afgelopen 11 jaar vaker goede dan slechte seizoenen:

12/13 kampioen KDD goed
13/14 12e eredivisie, zeer goed
14/15 12e eredivisie, zeer goed
15/16 Degradatie, slecht
16/17 3e, geen promotie, goed
17/18 8e, NC, matig
18/19 10e, slecht
19/20 kampioen, goed
20/21 kampioen, record punten, zeer goed
21/22 9e eredivisie zeer goed
22/23 degradatie, slecht

En eigenlijk nooit saaie seizoenen, met uitzondering van Haake wellicht.

En ik denk dat in deze jaren, helemaal periode 2019-2021 wij het beste Cambuur ooit hebben gezien. Maar dat vergeten we na een slecht jaar direct. En ook dit jaar vermaak ik mij weer kostelijk over het algemeen.

Slecht beleid is als je constant minder presteert dan wat financieel mogelijk is. Zie Ajax dit jaar, daar worden gewoon constant verkeerde keuzes gemaakt. Cambuur presteert het nu al flink wat jaren om in principe boven de stand te presteren. Die goede jaren zeggen mij veel meer dan 2 wat mindere jaren. Met dit budget moet gewoon alles goedvallen.

papier

Citaat van: janou op januari 31, 2024, 14:59:58
En ik denk dat in deze jaren, helemaal periode 2019-2021 wij het beste Cambuur ooit hebben gezien. Maar dat vergeten we na een slecht jaar direct. En ook dit jaar vermaak ik mij weer kostelijk over het algemeen.

Slecht beleid is als je constant minder presteert dan wat financieel mogelijk is. Zie Ajax dit jaar, daar worden gewoon constant verkeerde keuzes gemaakt. Cambuur presteert het nu al flink wat jaren om in principe boven de stand te presteren. Die goede jaren zeggen mij veel meer dan 2 wat mindere jaren. Met dit budget moet gewoon alles goedvallen.

Dat neemt echter niet weg dat de selectie dit seizoen behoorlijk slecht is. Het is top dat veel jeugd doorkomt, het is top dat we Bangura goed verkopen. Maar er is geen enkele balans in dit elftal. We leunen veel teveel op jeugd, er worden spelers gehaald die niet in het spelbeeld passen/er al zijn. Dat is wel een probleem in mijn ogen en dat staat nog los van op spelers al dan neit voldoende kwaliteit hebben.

Grijskijkert

Citaat van: papier op januari 31, 2024, 15:21:50
Dat neemt echter niet weg dat de selectie dit seizoen behoorlijk slecht is. Het is top dat veel jeugd doorkomt, het is top dat we Bangura goed verkopen. Maar er is geen enkele balans in dit elftal. We leunen veel teveel op jeugd, er worden spelers gehaald die niet in het spelbeeld passen/er al zijn. Dat is wel een probleem in mijn ogen en dat staat nog los van op spelers al dan neit voldoende kwaliteit hebben.
Caschili, de Jong, van Osch, Balk, van Mullem, El Hilali, Reiziger en Poll. Deze spelers zijn dit seizoen gehaald en alleen de laatste valt tot nu toe echt tegen. Maar ben benieuwd welke spelers die niet in het spelbeeld passen?
IN HENK WE TRUST!!!

sunderland

Citaat van: Grijskijkert op januari 31, 2024, 15:36:38
Caschili, de Jong, van Osch, Balk, van Mullem, El Hilali, Reiziger en Poll. Deze spelers zijn dit seizoen gehaald en alleen de laatste valt tot nu toe echt tegen. Maar ben benieuwd welke spelers die niet in het spelbeeld passen?
nou dan vergeet je dat van osch, el hialli en van Mullem echt tegenvallen en de Jong vind ik ook nog niet echt brengen wat er van verwacht werd. Dus alleen Balk en Cashi zijn echt goed

Grijskijkert

Citaat van: sunderland op januari 31, 2024, 15:48:52
nou dan vergeet je dat van osch, el hialli en van Mullem echt tegenvallen en de Jong vind ik ook nog niet echt brengen wat er van verwacht werd. Dus alleen Balk en Cashi zijn echt goed
Het ging erom dat ze niet bij de club/spelopvatting zouden passen.
Maar om antwoordt te geven, Van Osch is een prima keeper voor ons vind ik maar is ook afhankelijk wat er voor hem gebeurt, van Mullem is te wisselvallig, tegen MVV heel goed en tegen Oss minder. El Hilali heeft te weinig gespeeld, maar het doelpunt van hem tegen Willem2 zal ik niet snel vergeten.
IN HENK WE TRUST!!!

oost

Citaat van: papier op januari 31, 2024, 15:21:50
Dat neemt echter niet weg dat de selectie dit seizoen behoorlijk slecht is. Het is top dat veel jeugd doorkomt, het is top dat we Bangura goed verkopen. Maar er is geen enkele balans in dit elftal. We leunen veel teveel op jeugd, er worden spelers gehaald die niet in het spelbeeld passen/er al zijn. Dat is wel een probleem in mijn ogen en dat staat nog los van op spelers al dan neit voldoende kwaliteit hebben.

Dat bedoel ik ook. Ik begrijp heus wel dat we niet 'even' promoveren. We hebben nu een verschrikkelijke 1.5 jaar gehad qua spel en selectie.  Ik vind dat je nu wel kritisch mag kijken naar de selectie op bouw. Want die is nual 1.5 jaar compleet uit balans

papier

Citaat van: Grijskijkert op januari 31, 2024, 15:36:38
Caschili, de Jong, van Osch, Balk, van Mullem, El Hilali, Reiziger en Poll. Deze spelers zijn dit seizoen gehaald en alleen de laatste valt tot nu toe echt tegen. Maar ben benieuwd welke spelers die niet in het spelbeeld passen?

Gabi, Balk vind ik prima transfers voor ons.

Van Osch snap ik ook heel goed, Reiziger dan weer totaal niet met Minnema erachter die notabene vorig jaar tegen Sparta zijn debuut mocht maken. Die had je echt door moeten schuiven, Reiziger voegt niets toe en op het moment dat hij er 'moest staan' stond hij er niet. Dus Reiziger past mi. niet.

El Hilali die past ook niet. Als hij invalt dan zie je wel dat hij wat kan met de bal, aardig schot en doelgericht. Maar met zijn positie spelen we niet. Het is geen spits voor ons systeem, het is geen 10 en het is ook geen links/rechtsbuiten. Die past hier dus nu niet. Terwijl we het continue hebben gehad over 'Cambuur voetbal'. Dus dat is al nummer twee die niet goed is gehaald.

De transfer van Fedde die kan ik ook wel begrijpen als vervanger van bijvoorbeeld Jacobs. Maar in relatie tot Breij die blijft en Van Kaam die ook blijft snap ik het weer minder. Juist Breij kan de positie van Jacobs goed invullen en die viel buiten de boot. Als je moet inschikken in je selectie dan zou ik zeggen Breij schuif je door naar de plek van Jacobs als loper en dan moet je een creatieve vervanger hebben van Paulissen/Maulun en dat is Fedde niet en volgens mij hadden we dat van tevoren ook kunnen zien. Dus in mijn optiek de 3e die niet echt een aanvulling is op de selectie.

Poll en Van Mullem leken logischere transfers maar vallen gewoon tegen, of halen hun niveau niet. Bij El Hilali en De Jong zie ik een wat hoger niveau maar passen ze niet helemaal in het team. Bij Hilali zoals genoemd omdat we niet met zijn type speler spelen en De Jong dus omdat hij andere kwaliteiten heeft dan die we hadden moeten halen voor die plek.

Ik begrijp overigens voor alle spelers wel waarom ze zijn gehaald hoor. Het profiel is vaak aardig, jong, buiten de boot bij een club die hoger speelt of niet de stap kunnen maken en dus in potentie kunnen deze a la Bangura doorgroeien en wat opleveren. Maar er is dus niet goed gekeken naar of een type speler past bij ons spel of dat een speler ook iets toevoegd aan de huidige selectie. Uiteindelijk is het een teamsport en zo goed als de som der delen. Vd Water zal heus onze beste voetballer zijn maar een ontzettende lamlul dus in het team heb je er geen ene reet aan.

nee,wel?

Citaat van: Noordcambuur op januari 31, 2024, 09:25:40
haha lullo ik ben straks 60 uur in de week met Cambuur bezig :y :y

goed bezig hart voor de club |:)

Bankzitter

Nu snel een goede TD aanstellen die al bezig gaat met de selectie voor volgend seizoen.

We hebben nu al 4/5 hele matige transferperiodes achter de rug (incl. de aanstelling van Ultee).

Dit is wat ik van een nieuwe TD verwacht:
- de selectie moet in balans zijn (genoeg creativiteit, genoeg mentaliteit, goede hierarchie ect)
- de helft van de aanwinsten moet slagen
- er moet waarde worden gecreeerd (ie spelers met winst verkopen en herinvesteren)

We kunnen ons niet weer een slechte transferperiode veroorloven, de weg omhoog moet weer worden ingezet.

Bernardo

Lars Lambooij werd bij de SportCast genoemd als mogelijke technische manager, Ard de Graaf bevestigd dat ze met hem gesproken hebben maar dat ze er nog niet met RKC uitgekomen zijn.

Galdiano

Citaat van: Bernardo op februari 12, 2024, 20:41:45
Lars Lambooij werd bij de SportCast genoemd als mogelijke technische manager, Ard de Graaf bevestigd dat ze met hem gesproken hebben maar dat ze er nog niet met RKC uitgekomen zijn.

Echt wel een compliment voor de directie in deze. Gewoon de ingeslagen weg behouden opzoek naar talent. Dat is waar de club voor staat.

Liever een opleidingsclub met voorbeelden als Slot, Hulshof, vd Ree, Reijnen, Ruben de Jong en nu wellicht Lambooij.
Dan een club met namen als Van Leeuwen of Verbeek als TM of TD.

Alle vertrouwen in het talent! :thumbsup
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Bankzitter

Wel opvallend dat we weer teruggaan van een Technisch Directeur naar een Technisch Manager.

papier

Citaat van: Galdiano op februari 12, 2024, 20:52:59
Echt wel een compliment voor de directie in deze. Gewoon de ingeslagen weg behouden opzoek naar talent. Dat is waar de club voor staat.

Liever een opleidingsclub met voorbeelden als Slot, Hulshof, vd Ree, Reijnen, Ruben de Jong en nu wellicht Lambooij.
Dan een club met namen als Van Leeuwen of Verbeek als TM of TD.

Alle vertrouwen in het talent! :thumbsup

Reijnen heeft het bedroevend gedaan als TD.

janou

Citaat van: papier op februari 12, 2024, 22:34:18
Reijnen heeft het bedroevend gedaan als TD.

Dat is jouw mening. Ik vind dat er voor het geld dat beschikbaar is, er een prima selectie staat die het elke club lastig kan maken.

papier

Citaat van: janou op februari 12, 2024, 22:57:01
Dat is jouw mening. Ik vind dat er voor het geld dat beschikbaar is, er een prima selectie staat die het elke club lastig kan maken.

Daar kan ik me wel in vinden maar ik zou dat zeker niet toeschrijven aan Reijnen. Als je kijkt naar de selectie en de spelers die het meest naar behoren presteren dan zijn dat spelers die er al waren voor de komst van Reijnen. Je kan niet altijd 6 gooien dus dat Reijnen ook mindere transfers heeft dat hoort erbij. Alleen het halen van Van Osch ?n Reiziger met Minnema op de bank is in mijn optiek een voorbeeld van een zeer armoedige technische keuze. Datzelfde geldt voor het halen van El Hilali in relatie tot ons type voetbal.