Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Het bestuur

Gestart door sunderland, maart 19, 2016, 23:22:27

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Als dit geen crisis is, dan kunnen zij het woord beter afschaffen. Er zal toch geen connectie zijn met de vergadering van dinsdag?

Puur speculeren natuurlijk

herr kunkel

Dat denk ik niet.. bezwaren is niet direct een domein voor RVC. Daar kunnen ze niet zoveel invloed op uitoefenen. Ik vrees eerder iets met exploitatiemodel nieuw stadion. Zie Provincie met aanvullende zaken mbt retail..

Holwerd voor Cambuur

"een 'verschil van inzicht' tussen de directie en de RvC"

Als dit klopt, lijkt/is het niet stadion-gerelateerd, toch?

Hopelijk geen lijken in de kast ;(
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

vialli

Al met al is dit een zeer treurige mededeling en hoop dat ze gauw met
de waarheid komen. Dit is echt weer des Cambuurs. Telkens als je denkt
dat het de goede kant op gaat krijg je weer een dreun voor de kop.
Het leven van een Cambuursupporter gaat nooit over rozen.
BAH!!!

herr kunkel

Zou wel breekpunt kunnen zijn...is strategisch vraagstuk/ middenlange termijn. Of ander twistpunt de begroting naar het nieuwe stadion toe.. gesteld Vd Belt c.s. sturen aan op iets ruimer jasje met een ingecalculleerd begrotingstekort om in goede vibe te verhuizen.. lees (te) dure spelers, waarbij RVC geen verantwoordelijkheid voor wil dragen.

Joop

Hier zat ik ook meteen aan te denken heer kunkel. Niet verantwoordelijkheid willen dragen voor te grote financiële risico's.

herr kunkel

Ik snap het ook wel.. we hebben al een langdurige ' oorlogswinter' achter de rug, waarbij over ieder nootje dient te worden gediscussieerd. Het buffet wordt nu ruimer aangekleed en un de transitie ook noodzakelijk denk ik.

Treb

Ik geloof niet dat het stadion in geding is.

Cambuur neemt meer risico's met het aantrekken van spelers met het oog op het nieuwe stadion.

Deze drie willen deze weg niet inslaan en hier niet voor verantwoordelijk zijn.

Bankzitter

#458
Mijn gevoel zegt dat het gaat inderdaad gaat om verschil in inzicht in de financiële risico's die de club bereid is te nemen.

Aan het eind van vorig seizoen zijn we op een keerpunt beland. We hebben de schuld teruggebracht in een tempo dat vertrouwen geeft het negatieve vermogen volledig weggewerkt kan worden. Aan de andere kant is het sportieve verval hard gegaan. Degradatie was onvermijdbaar door gedwongen verkoop van spelers onder de vraagprijs. Een seizoen als vorig jaar was eigenlijk onacceptabel, supporters konden ook moeilijk enthousiast worden van dit team of het spel.

Daarbij lijkt het stadion zo goed als zeker, dus daar hoeft niet meer met 2 scenario's gerekend te worden zoals de afgelopen seizoenen het geval was. (En het andere "wat als"-scenario promotie is eerlijk gezegd ook  te ver weg).

Dus de keuze is doorgaan met het beleid zoals het was totdat we geen negatief vermogen meer hebben of langzaam weer te beginnen te investeren met (iets) hogere risico's door dat we nog een paar ton schuld hebben openstaan.

Ik denk dat keuze om langzaam weer meer geld in de spelersgroep te steken wel de juiste is. Je kunt zeggen dat je niet op incidentele inkomsten uit transfers mag gokken, maar dat is wel de grootste bijdrage aan het aflossen van de schuld geweest. Als er de komende 2 jaar weer niets gepresteerd wordt, dan loop je risico binding met het publiek  (+sponsors) te verliezen en dat is net zo gevaarlijk als een stukje schuld, naar mijn mening.

herr kunkel

Helemaal mee eens! Gewogen keuzes maken, maar wel in iets hogere versnelling..

Lore

#460
Citaat van: Bankzitter op juni 13, 2019, 07:24:21


Ik denk dat keuze om langzaam weer meer geld in de spelersgroep te steken wel de juiste is. Je kunt zeggen dat je niet op incidentele inkomsten uit transfers mag gokken, maar dat is wel de grootste bijdrage aan het aflossen van de schuld geweest. Als er de komende 2 jaar weer niets gepresteerd wordt, dan loop je risico binding met het publiek  (+sponsors) te verliezen en dat is net zo gevaarlijk als een stukje schuld, naar mijn mening.

En het is een heel belangrijke reden geweest dat wij uberhaut in de schulden zijn gekomen. Daarnaast is er geen garantie voor betere resultaten als je meer geld uit geeft. Wij werden kampioen in een periode juist na het grote uitgeven. En het gokken op transfergeld heeft al zo veel clubs in problemen gebracht, dit lijkt mij erg onverstandig.

Het is natuurlijk puur speculeren dat de leden van de RvC zijn opgestapt om dit financiële beleid, maar dit zie ik na aanleiding van de financiele cijfers van vorig jaar:

Citaat van: Lore op januari 21, 2019, 18:17:23
Dit is voor het eerst in jaren dat ik niet zo positief ben over de cijfers. Meer uitgegeven dan er binnen kwam, terwijl de selectie echt niet goed was. Daarnaast zeggen ze dat ze voor dit jaar 'een nullijn' na streven en dat dat gezien de cijfers ' best reeel' kan zijn. Wij zijn halverwege het jaar. Het aantal toeschouwers is redelijk stabiel, de spsonsorinkkmsten bekend evenals de tv gelden. Maar voorspelling is dat dit seizoen voor het eerst verlies gaat zijn.

Cambuur kent een gebroken boekjaar, dus heeft de club al enig inzicht in de cijfers van afgelopen seizoen (alhoewel nog niet formeel). Zou het kunnen zijn dat die cijfers inderdaad tegen vallen en er een duidelijk verlies te melden is. Dat zou reden kunnen zijn voor de RvC om op de rem te trappen, immers het negatieve eigen vermogen. De club heeft sportieve ambities en wil hier niet in mee.

In dat geval blijf ik op lijn van de RvC zitten. Als je gaat verhuizen ga je niet eerst schulden maken. Wie van de twee gelijk krijg weten wij pas over enige tijd. Komen er transfer inkomsten dan zal iedereen het bestuur toe juichen. Komen er schulden dan kunnen wij amper geld uitgeven in een nieuwe stadion. Wat zou dat betekenen voor onze club? Dan is een scenario als Fortuna Sittard niet ondenkbaar na oplevering van het stadion.

Mijn conclusie je kan niet gokken met de club, en zeker Cambuur zou moeten hebben geleerd van het verleden.

speculeter

Voorlopig blijft het speculeren
Zou wel een goede zaak zijn dat Cambuur snel met openheid van zaken komt.
Snel de onrust wegnemen.

papier

Eens met Lore hoor, dit is nog niet het moment om te gaan gokken met euro's. Immers, het is gokken met geld dat niet van de club is. Op het moment dat je zelf geld hebt kun je er mee doen wat je wil.

Niet zo ongeduldig zijn.

speculeter

De vraag is...
Is het vanwege het financiële gedeelte ?
Of speelt er iets met het stadion?

papier

Citaat van: speculeter op juni 13, 2019, 09:10:18
De vraag is...
Is het vanwege het financiële gedeelte ?
Of speelt er iets met het stadion?

Dat is inderdaad überhaupt nog gissen