Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Het bestuur

Gestart door sunderland, maart 19, 2016, 23:22:27

Vorige topic - Volgende topic

Zuid1991


Collingwood

JOHAN SCHIKKER NIEUWE VOORZITTER RAAD VAN COMMISSARISSEN SC CAMBUUR

SC Cambuur heeft een nieuwe voorzitter van de Raad van Commissarissen. Johan Schikker zal per 1 juni van dit kalenderjaar de voorzittershamer ter hand nemen.

De in Harlingen geboren Schikker beschikt over veel bestuurlijke ervaring en is momenteel eigenaar en senior consultant van Schikker Consultancy. In deze hoedanigheid adviseert en ondersteunt hij bedrijven uit verschillende branches op bestuurlijk niveau. Daarnaast is hij nog betrokken als adviseur van de GP Groot groep in Heiloo.

In het verleden was Schikker onder meer actief als Adjunct-Directeur van Frisian Shipyard Welgelegen BV, als Algemeen Directeur van Thialf BV en maakte hij onderdeel uit van de holding directie van de GP Groot groep. Ook de voetballerij is hem niet vreemd, want liefst tien jaar lang was hij voorzitter van VV Harlingen.

Schikker is de opvolger van Ype Smid, die medio februari besloot om zijn portefeuille beschikbaar te stellen. De RvC van SC Cambuur bestaat verder uit Jan Koster, Rudy Douma en Bert Hollander.

http://cambuur.nl/nieuws/johan-schikker-nieuwe-voorzitter-raad-commissarissen-sc-cambuur/
Kalmte alleen kan u redden.

Lore

Citaat van: Collingwood op april 26, 2018, 14:16:18
JOHAN SCHIKKER NIEUWE VOORZITTER RAAD VAN COMMISSARISSEN SC CAMBUUR

SC Cambuur heeft een nieuwe voorzitter van de Raad van Commissarissen. Johan Schikker zal per 1 juni van dit kalenderjaar de voorzittershamer ter hand nemen.

De in Harlingen geboren Schikker beschikt over veel bestuurlijke ervaring en is momenteel eigenaar en senior consultant van Schikker Consultancy. In deze hoedanigheid adviseert en ondersteunt hij bedrijven uit verschillende branches op bestuurlijk niveau. Daarnaast is hij nog betrokken als adviseur van de GP Groot groep in Heiloo.

In het verleden was Schikker onder meer actief als Adjunct-Directeur van Frisian Shipyard Welgelegen BV, als Algemeen Directeur van Thialf BV en maakte hij onderdeel uit van de holding directie van de GP Groot groep. Ook de voetballerij is hem niet vreemd, want liefst tien jaar lang was hij voorzitter van VV Harlingen.

Schikker is de opvolger van Ype Smid, die medio februari besloot om zijn portefeuille beschikbaar te stellen. De RvC van SC Cambuur bestaat verder uit Jan Koster, Rudy Douma en Bert Hollander.

http://cambuur.nl/nieuws/johan-schikker-nieuwe-voorzitter-raad-commissarissen-sc-cambuur/

Lijkt mij een prima CV, kan alleen zijn opleidingniveau niet zien op Linkedin. Maar een bak aan bestuurlijke ervaring en blijft over het algemeen lang ergens zitten

Galdiano

En wat heeft deze beste man met Cambuur?
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

denistel

idd een bak aan ervaring maar ook op voetbal gebied?? 10 jaar voorzitter van vv harlingen?

Cor

Waarom moeten jullie werkelijk bij elke nieuwe stap die Cambuur maakt vraagtekens zetten?

Stanley

Citaat van: Galdiano op april 26, 2018, 15:26:31
En wat heeft deze beste man met Cambuur?
Het probleem van Ype was,  dat hij teveel supporter was. Lijkt mij een goede ervaren man.

NRG

Citaat van: denistel op april 26, 2018, 16:12:19
idd een bak aan ervaring maar ook op voetbal gebied?? 10 jaar voorzitter van vv harlingen?

Hij heeft bestuurservaring.  Dat is veel belangrijker. Ik denk dat het juist goed dat ze zo'n man aanstellen en niet eentje die zich constant met voetbalzaken gaat bemoeien. Dat is zijn taak namelijk niet.

Zuid1991

Citaat van: Cor op april 27, 2018, 06:28:05
Waarom moeten jullie werkelijk bij elke nieuwe stap die Cambuur maakt vraagtekens zetten?
Helemaal geliek!
Deze man heeft schat aan bestuurlijk ervaring. Is ook gek van het spelletje getuige zijn voorzittersschap bij Harlingen.
Bovendien zou hij misschien ook wat nodige sponsoren binnen kunnen halen vanuit zijn netwerk.

Galdiano

Ype Smid was teveel supporter.
Maar iemand die echt niks heeft met Cambuur vind ik persoonlijk het anderste uiterste.

Ik lees in het LC dat hij uit het wereldje van Koster komt.
Het was de afgelopen tijd behoorlijk roerig onder leiding van Koster bij omroep abe.
En dan nu iemand uit dat netwerk van hem...

Ik ben sceptisch maar we gaan het meemaken.
daarin tegen wel genoeg ervaring op bestuurlijk vlak en als voorzitter Harlingen.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

sunderland

Citaat van: Cor op april 27, 2018, 06:28:05
Waarom moeten jullie werkelijk bij elke nieuwe stap die Cambuur maakt vraagtekens zetten?
jij moet het zelf weten. Ik lees nergens dat deze man überhaupt wel eens bij Cambuur kwam. Iemand met zo,n functie moet toch iets met ons club hebben. Verder geef ik hem het voordeel van de twijfel net als met foeke.

Vlampiep

Citaat van: sunderland op april 27, 2018, 09:53:20
jij moet het zelf weten. Ik lees nergens dat deze man überhaupt wel eens bij Cambuur kwam. Iemand met zo,n functie moet toch iets met ons club hebben. Verder geef ik hem het voordeel van de twijfel net als met foeke.
Op dit soort posities is het soms beter dat je onbevooroordeeld binnen komt.
Iemand met zijn bestuurlijke kwaliteiten is nodig om de club naar een hoger niveau te brengen.
De man met voetbalkennis en die iets heeft met de club  is aangetrokken als lid van de Raad van Bestuur, namelijk Bert Hollander.

Ronnie tng

Citaat van: Stanley op april 27, 2018, 08:05:10
Het probleem van Ype was,  dat hij teveel supporter was. Lijkt mij een goede ervaren man.

Dat heb ik al vaker gehoord. Mijn vrienden/kennissenkring bij Cambuur is behoorlijk groot. Ik heb echter nog nooit iemand tegengekomen die Ype voor z'n voorzittersschap kon als supporter. Is het niet dat Ype te veel supporter is geworden? Dat het een heethoofd is, dat weten we, maar of dat nou perse met z'n emotionele supporters gevoelens kwam , of dat hij zo is... Ik weet het niet.

De nieuwe voorzitter , behoorlijk wat bestuurlijke ervaring, dat is prima. Zoals iemand aangaf, houdt hij van het spelletje wat ook prima is. Echter ben ik wel heel benieuwd of hij, en zo ja wat z'n band is met Cambuur. Helemaal geen band kan in de toekomst weer tegen je werken...

Succes, ik ben blij met een frisse (niet Zwolse) wind

Cor

Citaat van: sunderland op april 27, 2018, 09:53:20
jij moet het zelf weten. Ik lees nergens dat deze man überhaupt wel eens bij Cambuur kwam. Iemand met zo,n functie moet toch iets met ons club hebben. Verder geef ik hem het voordeel van de twijfel net als met foeke.

Al mooi dat ik het zelf mag weten  ;) We hebben hier toch al heel mensen gehad die wel iets met de club hadden, maar ook dat heeft ons niet verder gebracht.

piene hassus

is ie oek oppe hoogte fan de slangenkuil in ut betaalde foebal