Anderhalf jaar de uitkaart; onduidelijkheden en niet nagekomen afspraken. Ons geduld is op!Inmiddels is het al ruim anderhalf seizoen geleden dat de uitkaart is ingevoerd. Zoals bekend heeft een grote groep supporters bezwaren tegen de uitkaart. In onze ogen is de kritiek op de uitkaart meer dan terecht. Gevolg hiervan is dat veel supporters wegblijven bij uitwedstrijden. Het uitvak is sinds de invoering van de uitkaart veel leger dan voorheen. Al bijna een jaar lang zet supportersclub Cambuur Cultuur zich in voor een beter en rechtvaardiger uitkaartreglement. Tot nu toe heeft dit echter te weinig succes opgeleverd. Afspraken die wij denken te hebben gemaakt worden niet nagekomen. Door ons voorgestelde wijzigingen zijn tot op de dag van vandaag niet doorgevoerd. Ons geduld begint inmiddels behoorlijk op te raken.
Op 26 juli en 3 augustus 2012 hebben wij met Keimpe Vellinga en de Kern van Cambuur gesproken over de toekomst van de uitkaart. Tijdens deze gesprekken is de afspraak gemaakt de uitkaartverplichting af te schaffen voor verplichte buscombi's. Go Ahead Eagles-uit zou de laatste buscombi zijn met uitkaartverplichting. Tot onze verbazing vernamen we via cambuur.nl echter dat de buscombi naar Sparta enkel te bezoeken is door supporters met een uitkaart. Per mail hebben wij de heer Vellinga gevraagd om tekst en uitleg te geven. Inmiddels hebben wij een antwoord van hem ontvangen:
Citaat van: Keimpe Vellinga
Op 26 juli 2012 hebben we met elkaar aan tafel gezeten, t.w. enkele bestuursleden van de KvC, vertegenwoordigers van Cambuur Culture en ondergetekende namens de BVO SC Cambuur.
Actueel was op dat moment het verzoek om de uitkaart voor het seizoen 2013/2014 niet langer verplicht te stellen voor een verplichte buscombi. Gezien het geringe aantal buscombi 's in het seizoen 2011/2012 en dat dit beeld zich naar alle waarschijnlijkheid niet zou wijzigen in het seizoen 2012/2013, heb ik als mijn persoonlijke mening gegeven, het hier mee eens te kunnen zijn. Mijn persoonlijke mening is echter niet voldoende om dan vervolgens te concluderen: " Aldus besloten ".
Wijzigingen betreffende het uitreisreglement kunnen slechts hun beslag krijgen wanneer het bestuur van de KvC en het management van SC Cambuur het eens zijn aangaande wijzigingen, die wenselijk lijken om zoveel mogelijk supporters in de gelegenheid te stellen een uitwedstrijd van SC Cambuur te bezoeken.
De eindredaktie hiertoe is echter in handen van de Lokale Driehoek te Leeuwarden. Inmiddels zijn een aantal gewenste wijzigingen, zoals die met name worden aangegeven door supporters die zich ophouden onder de paraplu van Cambuur Culture, door het bestuur van de KvC en het management van SC Cambuur besproken in het reguliere overleg van maandag 14 januari j.l. en inmiddels doorgegeven als een agendapunt voor de eerstvolgende bijeenkomst van de Driehoek op maandag 28 januari a.s.
Tussen 26 juli 2012 en januari 2013 is er door ons geen aktie ondernomen tot het inventariseren van gewenste wijzigingen aangaande het uitreisreglement. Het wachten daartoe was op een initiatief van Cambuur Culture. Er zou een inventarisatie worden gemaakt door jullie worden gemaakt betreffende een reeks gewenste wijzigingen betreffende het uitreisreglement, zodat er vervolgens in gezamenlijk overleg prioriteiten konden worden aangegeven welke wijzigingen allereerst dienden te worden doorgevoerd. Tot aan de dag van vandaag is dit nooit gebeurd, althans het is mij niet bekend.
Wel is mij uiteraard bekend de escapades van Cambuur Culture op 12 augustus 2012 door een bus/bootreis te organiseren richting Volendam. In de nacht van 18 op 19 oktober 2012 zich te begeven naar de woning van ondergetekende om aldaar een wielklem te plaatsen en daar vervolgens foto 's van te publiceren. Over het stellen van prioriteiten gesproken.
Verplichte auto/buscombi 's worden voor de komende uitwedstrijden uitsluitend door de BVO SC Cambuur georganiseerd, volgens de richtlijnen van de Lokale Driehoek ter plaatsen.
In de hoop dat het bovenstaande voorlopig transparant genoeg is.
Met vriendelijke groet,
Namens SC Cambuur
Keimpe Vellinga
Manager Stadion & Veiligheidszaken
De heer Vellinga geeft in zijn mail aan dat hij het eens is met het afschaffen van de uitkaartverplichting bij buscombi's, maar dat dit slechts zijn persoonlijke mening is. De Gemeente Leeuwarden beslist, aldus Keimpe Vellinga. Naar onze mening zijn er echter duidelijke afspraken gemaakt. Go Ahead Eagles-uit zou de laatste wedstrijd worden met uitkaartverplichting, dit vanwege de reden dat het veiligheidsoverleg voor deze wedstrijd al had plaatsgevonden. Dit was de afspraak. Er is met geen woord over gerept dat de Gemeente Leeuwarden hier eerst akkoord mee zou moeten gaan.
Daarnaast verbaast het ons dat de Gemeente Leeuwarden kennelijk bepaalt wat er wel en wat er niet gewijzigd mag worden in het uitkaartreglement. Wij hebben namelijk begrepen dat ook de directie van de BVO van mening is dat de uitkaart vooral iets is tussen de BVO en de supporters.
Tijdens ons gesprek met Keimpe Vellinga en de KvC is ook afgesproken dat wij samen met de KvC een gewijzigd uitkaartreglement zouden samenstellen. Hierin zouden wij al onze op- en aanmerkingen op het huidige uitkaartreglement mee kunnen nemen. Al op 7 augustus 2012 hebben wij een door ons volledig herzien uitkaartreglement naar de KvC gestuurd. Wij denken dat we met dit reglement alle bezwaren die een grote groep supporters op dit moment tegen de uitkaart heeft weg kunnen nemen. De Kern van Cambuur heeft het door ons gewijzigde reglement overgenomen en op 6 november 2012 naar Keimpe Vellinga doorgestuurd. Echter geeft de heer Vellinga in bovenstaande e-mail aan dat hij dit reglement nooit ontvangen heeft. Volgens hem is daarom in de periode van 26 juli 2012 tot en met januari 2013 geen actie ondernomen op het gebied van de uitkaart.
Van de Kern van Cambuur hebben wij echter begrepen dat zij ons uitkaartreglement zelfs al met de BVO hebben doorgesproken. De BVO zou volgens de KvC met vele wijzigingen zelfs al akkoord zijn. Daarnaast schijnt het verbeterde uitkaartreglement doorgestuurd te zijn naar de Gemeente Leeuwarden. Naar wij begrijpen is het de Gemeente Leeuwarden dwars ligt, en veel door ons voorgestelde wijzigingen tegen houdt. De bewering van de heer Vellinga dat hij het door ons aangepaste uitkaartreglement nooit heeft ontvangen begrijpen wij dan ook niet.
Als deelnemer aan het uitkaartproject zal de Kern van Cambuur duidelijkheid moeten kunnen geven over deze onduidelijkheden. Wij hebben de KvC daarom een mail gestuurd waarin wij om opheldering hebben gevraagd. Wij hebben hierin de volgende vragen gesteld:
1. Volgens ons is tijdens ons overleg met Keimpe Vellinga een duidelijke en heldere afspraak gemaakt. De uitkaartverplichting zal voor verplichte buscombi's afgeschaft worden. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
2. Wat is de rol van de Gemeente Leeuwarden bij de uitkaart? Kan de Gemeente alle wijzigingen waar de BVO en de Kern van Cambuur overeenstemming over hebben bereikt zomaar tegenhouden?
3. Klopt het dat jullie onze gewijzigde versie van het uitkaartreglement op 6 november 2012 naar Keimpe Vellinga hebben gestuurd. Dat de BVO met het merendeel van de wijzigingen akkoord is, en dat dit reglement zelfs al ter beoordeling bij de Gemeente Leeuwarden ligt?
Zodra wij een antwoord van de Kern van Cambuur hebben ontvangen zullen wij dit uiteraard op deze website melden.
De heer Vellinga geeft in de laatste alinea's van zijn e-mail inzicht in zijn zienswijze over Supportersclub Cambuur Culture. Keimpe Vellinga besluit zijn mail namelijk met de mededeling dat hij bekend is met 'de escapades van Cambuur Culture'. Als seizoensopening hebben wij op de dag van Volendam – Cambuur een bootreis georganiseerd. Dit was een groot succes; een fantastisch feest waarbij geen wanklank is gevallen. Kennelijk neemt de heer Vellinga ons dit echter kwalijk. Daarnaast beschuldigt Vellinga ons van het plaatsen van een wielklem onder zijn auto. Wij hebben hier weliswaar foto's van ontvangen en gepubliceerd, maar wij weten niet uit welke bron deze foto's komen. Duidelijk is wel dat Vellinga kennelijk diepgewortelde frustraties jegens ons koestert.
Na deze beschuldigingen vervolgt Vellinga met de melding dat wij onder zijn bewind niet hoeven te verwachten dat we nog toestemming krijgen om dit seizoen met een eigen bus naar uitwedstrijden af te reizen. Wij vinden het jammer dat deze beslissing kennelijk wordt genomen uit persoonlijke overwegingen. Uiteraard zullen wij het hier niet bij laten zitten.
Ons geduld is behoorlijk op aan het raken. Op korte termijn zullen er veel dingen moeten veranderen. Zo niet, dan zullen wij alles uit de kast halen om in actie te komen tegen de uitkaart.
STAND UP FOR THE CULTURE!
http://www.cambuurculture.nl
Behoorlijke lap tekst maar wel de moeite waard om het even door te lezen.
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcambuurculture.nl%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F01%2Ftijdlijn14.jpg&hash=faffbd19544eb467dc97bc0effe7cce2d78b8841)
http://cambuurculture.nl/wordpress/wp-content/uploads/2013/01/tijdlijn.jpg (http://cambuurculture.nl/wordpress/wp-content/uploads/2013/01/tijdlijn.jpg)
Jullie zijn goed bezig jongens!!! hoop dat er eindelijk wat schot in komt |:) en :clint gaat met pensioen toch ;)
Clint gaat nog helemaal niet met pensioen! :devil Of we blij moeten zijn met het pensioen van Keimpe weet ik niet. Hij kan nogal onvoorspelbaar reageren, maar vaak wel zeer redelijk is mijn ervaring. Wie zijn opvolger dan ook zal mogen zijn, zal waarschijnlijk wel een strepenjager zijn dus zeer intolerant.
Citaat van: Dokkumer op januari 25, 2013, 12:57:18
Clint gaat nog helemaal niet met pensioen! :devil Of we blij moeten zijn met het pensioen van Keimpe weet ik niet. Hij kan nogal onvoorspelbaar reageren, maar vaak wel zeer redelijk is mijn ervaring. Wie zijn opvolger dan ook zal mogen zijn, zal waarschijnlijk wel een strepenjager zijn dus zeer intolerant.
Keimpe heeft ook zeker z'n goede kanten, absoluut. Maar ik vind dat hij ook gewoon teveel negatieve kanten heeft en ben daarom blij dat er straks een nieuwe wind gaat waaien. Natuurlijk heeft hij zich heel veel jaren ingezet voor de club en dat waardeer ik wel. Over de opvolger: jammer dat je gelijk denkt dat het een strepenjager zal zijn. De KVC heeft ook invloed op de nieuwe man en ik vertrouw de KVC dan ook volledig dat er een geschikt persoon gevonden word. We moeten het wel van de KVC hebben, want de bestuurders bij Cambuur vertrouw ik voor geen meter!
Ben ik met je eens Ronnie, maar ook jij zult toe "moeten" geven dat aan die functie nu eenmaal het nemen van impopulaire beslissingen kleven. Uiteraard heeft KV in het vreemde bokkensprongen gemaakt buiten de gebruikelijke beslissingen.
Ik heb overigens niet met zekerheid gezegd dat het een strepenjager wordt, maar er een -grote- waarschijnlijkheidskans aan gegeven. Ik hoop dan ook dat de stem van de KvC zeker zwaar mee gaat tellen in de uiteindelijke besluitvorming, anders zie ik het zeker somber in.
Om overigens mijn eigen offtopic fout maar te herstellen. Complimenten naar CC dat jullie er bovenop blijven zitten. Blijf kritisch ;)
Reactie CambuurCulture op het statement van de BVO/KVC:
http://cambuurculture.nl/wordpress/reactie-op-het-statement-over-de-uitkaart-van-de-bvo-en-de-kern-van-cambuur/
BVO laat supporters in de kou staan!
http://cambuurculture.nl/wordpress/bvo-laat-supporters-in-de-kou-staan/
Citaat van: Cambuur Culture op februari 01, 2013, 16:15:27
BVO laat supporters in de kou staan!
http://cambuurculture.nl/wordpress/bvo-laat-supporters-in-de-kou-staan/
Waardeloos weer!
Ik zit er niet helemaal in, maar de tone of voice die ik Cambuur Culture zie hanteren nodigt niet echt uit tot een constructieve dialoog en heeft meer iets weg van een radicale groepering. Volgens mij heeft de BVO gewoon keurig uitgelegd waarom zij de verkoop stopten. Is het bij een buscombi trouwens niet altijd zo dat er geen mensen meer bij kunnen wanneer alle plaatsen vergeven zijn? Niets nieuws onder de zon lijkt mij. Ik snap dat de teleurgestelden balen, maar ik vind sommige reacties hier op het forum ietwat overdreven.
Citaat van: Goudvinger op februari 01, 2013, 17:05:05
Ik zit er niet helemaal in, maar de tone of voice die ik Cambuur Culture zie hanteren nodigt niet echt uit tot een constructieve dialoog en heeft meer iets weg van een radicale groepering. Volgens mij heeft de BVO gewoon keurig uitgelegd waarom zij de verkoop stopten. Is het bij een buscombi trouwens niet altijd zo dat er geen mensen meer bij kunnen wanneer alle plaatsen vergeven zijn? Niets nieuws onder de zon lijkt mij. Ik snap dat de teleurgestelden balen, maar ik vind sommige reacties hier op het forum ietwat overdreven.
Jij hebt je er duidelijk niet in verdiept. Maar voor jou nog een keer dan:
Een dag voor de forumavond werd ineens bekend dat de wedstrijd tegen Sparta zonder uitkaart bezocht mag worden. Omdat het erg kort dag is, is er een extra verkoop avond ingepland. Perfect natuurlijk! De verkoop van de Cambuur Culture bus liep zo goed dat ik persoonlijk naar de BVO ben geweest om te vragen of we dan een grotere bus mee konden krijgen. Dat was geen probleem, dus weer perfect. Er is zowel op de forumavond als op de website duidelijk gecommuniceerd dat de verkoop door liep tot vrijdag 12:00. Dat heeft CambuurCulture door gecommuniceerd naar haar achterban. Dan is het toch te gek voor woorden dat de verkoop ineens gestopt is? Er waren zeker rond de 15 man die nog kaarten wouden halen. Ik vind de reactie niet meer dan logisch, teleurgesteld worden door je eigen club die niet alles doet om het de supporters tevreden te maken.
Jij kan het radicaal noemen, ik vind het niet meer dan normaal. Nogmaals het had niet gehoeven als de BVO eens een keer duidelijk communiceert. Dit is op de forumavond nog te sprake geweest, en een paar dagen later gaat het alweer RADICAAL mis!
Citaat van: Ronnie tng op februari 01, 2013, 17:53:24
Citaat van: Goudvinger op februari 01, 2013, 17:05:05
Ik zit er niet helemaal in, maar de tone of voice die ik Cambuur Culture zie hanteren nodigt niet echt uit tot een constructieve dialoog en heeft meer iets weg van een radicale groepering. Volgens mij heeft de BVO gewoon keurig uitgelegd waarom zij de verkoop stopten. Is het bij een buscombi trouwens niet altijd zo dat er geen mensen meer bij kunnen wanneer alle plaatsen vergeven zijn? Niets nieuws onder de zon lijkt mij. Ik snap dat de teleurgestelden balen, maar ik vind sommige reacties hier op het forum ietwat overdreven.
Jij hebt je er duidelijk niet in verdiept. Maar voor jou nog een keer dan:
Een dag voor de forumavond werd ineens bekend dat de wedstrijd tegen Sparta zonder uitkaart bezocht mag worden. Omdat het erg kort dag is, is er een extra verkoop avond ingepland. Perfect natuurlijk! De verkoop van de Cambuur Culture bus liep zo goed dat ik persoonlijk naar de BVO ben geweest om te vragen of we dan een grotere bus mee konden krijgen. Dat was geen probleem, dus weer perfect. Er is zowel op de forumavond als op de website duidelijk gecommuniceerd dat de verkoop door liep tot vrijdag 12:00. Dat heeft CambuurCulture door gecommuniceerd naar haar achterban. Dan is het toch te gek voor woorden dat de verkoop ineens gestopt is? Er waren zeker rond de 15 man die nog kaarten wouden halen. Ik vind de reactie niet meer dan logisch, teleurgesteld worden door je eigen club die niet alles doet om het de supporters tevreden te maken.
Jij kan het radicaal noemen, ik vind het niet meer dan normaal. Nogmaals het had niet gehoeven als de BVO eens een keer duidelijk communiceert. Dit is op de forumavond nog te sprake geweest, en een paar dagen later gaat het alweer RADICAAL mis!
Heeft niets met verdiepen te maken, als je op donderdag al kunt constateren dat er te weinig animo is voor nóg een bus dan stop je de kaartverkoop zodra de laatste bus vol zit. In mijn ogen is dat niet meer dan logisch, maar als dat niet tijdig gecommuniceerd is dan is dat inderdaad verwijtbaar richting BVO. Echter, de reactie zoals ik die lees in het telefoongeschrek vind ik inderdaad ongepast. Mijn beeld van Cambuur Culture lijkt op dit moment meer op een kortlondige actiegroep dan op een serieuze gesprekspartner.
De toon van CC is vooral wat harder dan die van de KvC en waarom? Omdat CC zich puur op de supporter richt -en ook meer neigt naar de fanatiekere- en alle misstanden tussen BVO en supporters zeker tot . KvC is imo verder een prima partner, maar wat milder van toon. Wat mij betreft mag het allemaal wat scherper...
Citaat van: Dokkumer op februari 01, 2013, 18:29:13
De toon van CC is vooral wat harder dan die van de KvC en waarom? Omdat CC zich puur op de supporter richt -en ook meer neigt naar de fanatiekere- en alle misstanden tussen BVO en supporters zeker tot . KvC is imo verder een prima partner, maar wat milder van toon. Wat mij betreft mag het allemaal wat scherper...
Ik vind juist dat die scherpere toon afdoet aan de geloofwaardigheid van CC. Als ik bij een professionele organisatie zou werken en een andere partij zou op deze manier gesprekken voeren (dan-wel-niet schriftelijk), dan was ik snel klaar met overleggen. De toon van de KvC is de juiste en je ziet dat Cambuur daar prima constructief overleg mee kan voeren en dat ze serieus worden genomen.
Hierin ben ik het niet met je eens, zonder afbreuk te doen aan het werk van de KvC. Ik zit natuurlijk niet in het bestuur of laat staan dat ik bij overleg aanwezig ben, ik ben wel van mening dat de KvC te snel voor de gulden middenweg kiest, waar je best wat een hardere opstelling mag verwachten.
Als je de openbaar gemaakte correspondentie goed naleest is de toon van CC zeker niet onredelijk, alleen na herhaald negeren of het niet nakomen van afspraken wordt de toon scherper en dat mag zeker. Als jouw werkgever niet betaald wordt door een klant probeert hij het eerst ook redelijk en bij herhaalde weigering of zelfs negeren van de berichten wordt de toon ook veel scherper. Logisch lijkt me...
Citaat van: Goudvinger op februari 01, 2013, 18:03:09
Heeft niets met verdiepen te maken, als je op donderdag al kunt constateren dat er te weinig animo is voor nóg een bus dan stop je de kaartverkoop zodra de laatste bus vol zit. In mijn ogen is dat niet meer dan logisch, maar als dat niet tijdig gecommuniceerd is dan is dat inderdaad verwijtbaar richting BVO. Echter, de reactie zoals ik die lees in het telefoongeschrek vind ik inderdaad ongepast. Mijn beeld van Cambuur Culture lijkt op dit moment meer op een kortlondige actiegroep dan op een serieuze gesprekspartner.
Nogmaals vriend Goudvinger, je hebt je dan niet verdiept in de zaak. Wanneer afgesproken afspraken niet worden nagekomen dan word de toon anders inderdaad. Jij hebt het over nog een bus, daar is nooit over gesproken. Het ging alleen om de grote van de bus, zodat de andere 15 die vanmorgen voor de deadline ook mee hadden gekund.
Maar goed, 2 verschillende denkwijze's en dat is prima. Cambuur Culture is niet voor niets begonnen, juist om de redenen die Dokkumer al noemt. Dat jij meer voelt bij de Kern van Cambuur dat is prima. We zijn tenslotte geen concurrenten van elkaar, alleen doen het beide op een andere manier |:)
Citaat van: Dokkumer op februari 01, 2013, 19:34:36
Hierin ben ik het niet met je eens, zonder afbreuk te doen aan het werk van de KvC. Ik zit natuurlijk niet in het bestuur of laat staan dat ik bij overleg aanwezig ben, ik ben wel van mening dat de KvC te snel voor de gulden middenweg kiest, waar je best wat een hardere opstelling mag verwachten.
Als je de openbaar gemaakte correspondentie goed naleest is de toon van CC zeker niet onredelijk, alleen na herhaald negeren of het niet nakomen van afspraken wordt de toon scherper en dat mag zeker. Als jouw werkgever niet betaald wordt door een klant probeert hij het eerst ook redelijk en bij herhaalde weigering of zelfs negeren van de berichten wordt de toon ook veel scherper. Logisch lijkt me...
Ik begrijp de vergelijking met een werkgever en een klant, maar het verschil met deze situatie is dat de werkgever en de klant na het incident nooit meer samen hoeven te werken, in tegenstelling tot CC en Cambuur die met elkaar verweven zijn en zolang ze bestaan met elkaar te maken zullen hebben. Uiteraard zijn niet alle berichten vanuit CC te scherp, alleen moet men waken voor een sfeer waarin niet meer fatsoenlijk overleg plaats kan vinden. Niemand is gebaat bij een situatie waarin men met het mes tussen de tanden overlegt, dat leidt nooit tot goede resultaten.
Citaat van: Dokkumer op februari 01, 2013, 19:34:36
Hierin ben ik het niet met je eens, zonder afbreuk te doen aan het werk van de KvC. Ik zit natuurlijk niet in het bestuur of laat staan dat ik bij overleg aanwezig ben, ik ben wel van mening dat de KvC te snel voor de gulden middenweg kiest, waar je best wat een hardere opstelling mag verwachten.
Als je de openbaar gemaakte correspondentie goed naleest is de toon van CC zeker niet onredelijk, alleen na herhaald negeren of het niet nakomen van afspraken wordt de toon scherper en dat mag zeker. Als jouw werkgever niet betaald wordt door een klant probeert hij het eerst ook redelijk en bij herhaalde weigering of zelfs negeren van de berichten wordt de toon ook veel scherper. Logisch lijkt me...
Dit deel ik, heb het idee dat de KVC snel maar de handjes klapt ipv statement te maken. Vindt dat er meer door de ogen van supporter moet worden gekeken in dit soort situaties.
Dat van die wielklem noem ik "een ludieke aktie" :koffie
Zou zelf ook raar staan te kijken als er ineens een wielklem om mn autoband heen zit hahaha.
Zulke dingen moet je sportief kunnen opvatten toch ?
Maar CC geeft aan er niets mee te maken te hebben dus Dat moet Keimpe dan wel aannemen.
verder mijn complimenten aan CambuurCulture.
Eindelijk een groep supporters die "hun bek opendoen en de waarheid durven te vertellen"
ga vooral zo door. Zowel de KVC en de BVO hebben jullie nodig om te weten wat er speelt onder de Cambuuraanhang.
Citaat van: Goudvinger op februari 01, 2013, 22:10:44
Citaat van: Dokkumer op februari 01, 2013, 19:34:36
Hierin ben ik het niet met je eens, zonder afbreuk te doen aan het werk van de KvC. Ik zit natuurlijk niet in het bestuur of laat staan dat ik bij overleg aanwezig ben, ik ben wel van mening dat de KvC te snel voor de gulden middenweg kiest, waar je best wat een hardere opstelling mag verwachten.
Als je de openbaar gemaakte correspondentie goed naleest is de toon van CC zeker niet onredelijk, alleen na herhaald negeren of het niet nakomen van afspraken wordt de toon scherper en dat mag zeker. Als jouw werkgever niet betaald wordt door een klant probeert hij het eerst ook redelijk en bij herhaalde weigering of zelfs negeren van de berichten wordt de toon ook veel scherper. Logisch lijkt me...
Ik begrijp de vergelijking met een werkgever en een klant, maar het verschil met deze situatie is dat de werkgever en de klant na het incident nooit meer samen hoeven te werken, in tegenstelling tot CC en Cambuur die met elkaar verweven zijn en zolang ze bestaan met elkaar te maken zullen hebben. Uiteraard zijn niet alle berichten vanuit CC te scherp, alleen moet men waken voor een sfeer waarin niet meer fatsoenlijk overleg plaats kan vinden. Niemand is gebaat bij een situatie waarin men met het mes tussen de tanden overlegt, dat leidt nooit tot goede resultaten.
Akkoord, het was niet de meest passende vergelijking. Toch blijf ik van mening dat de toon na herhaald negeren of de vragen ontwijken best wat scherper mag. Braaf ja knikken heeft niemand wat aan.
Als je met meerdere partijen om tafel zit, zul je als KVC, om de volgende keer weer wel wat meer binnen te halen, soms ook wat water bij de wijn moeten doen in een discussie. Zo doet/deed de KVC dat dan weer.
Citaat van: clint op februari 04, 2013, 07:32:23
Als je met meerdere partijen om tafel zit, zul je als KVC, om de volgende keer weer wel wat meer binnen te halen, soms ook wat water bij de wijn moeten doen in een discussie. Zo doet/deed de KVC dat dan weer.
Heeft dat niet mede te maken met het gegeven dat de KvC op meerdere vlakken in overleg is met de BVO? CC richt zich puur op het supportersgedeelte en kan daarmee naar mijn mening hoger inzetten. Ze hebben immers geen "ruilmiddelen".
Ja, zo kun je dat ook zien. Maar de KVC zal dus met de gehele driehoek zaken moeten bespreken en dat kan het soms wat lastiger maken.
Snap ik :clint, daarmee kun je nooit je volledige "eisenpakket" in laten willigen.
• Supportersmagazine KvC
Vanuit de BVO is er redelijk veel commentaar geweest op de column Poel des verderfs in het laatste supportersmagazine, het verhaal was veel te negatief, al moeten de columns wel met een korreltje zout worden genomen.
Het bestuur van de KvC betreurt de gang van zaken, in vervolg vindt er eerst overleg plaats tussen de redactie en het dagelijks bestuur van de KvC.
Hier snap ik dan weer helemaal niets van, als KvC bestuur zeg je dan gewoon toch: Column is een mening en de mening van de columnist. Hier gaan wij simpelweg helemaal niets aan veranderen.! En zullen hem hier vrij inlaten en ten alle tijden publiceren !
Poelie en ik schrijven beiden voor het supportersmagazine en wij blijven schrijven wat we willen. Ze accepteren het maar daar bij de BVO. Moet niet gekker worden.
Citaat van: SCC-J op februari 04, 2013, 14:32:52
Het bestuur van de KvC betreurt de gang van zaken, in vervolg vindt er eerst overleg plaats tussen de redactie en het dagelijks bestuur van de KvC.
Je kan wel meer willen Clint 8)
Nee jullie hebben helemaal gelijk, jammer dat de zaken alleen betreurt worden en er niet gewoon duidelijk gezegd word wat jij nu zegt! |:)
Nimmer zijn er personen geschoffeerd. Alleen kritiek geuit over de strijdwijze, de opstellingen, de mentaliteit, noem maar op. Als ze dan al op hun tere zieltjes daarmee worden getrapt hebben ze niks te zoeken in het betaalde voetbal en bij Cambuur.
Amen. :clint
Laat de BVO doen wat ze moeten doen en dat is een financieel gezonde club neerzetten en een selectie en staf die kost wat kost voor het hoogste willen gaan.
:0= LAAT DAT GEZEIK MAAR AAN ONS OVER
Citaat van: SCC-J op februari 04, 2013, 14:32:52
• Supportersmagazine KvC
Vanuit de BVO is er redelijk veel commentaar geweest op de column Poel des verderfs in het laatste supportersmagazine, het verhaal was veel te negatief, al moeten de columns wel met een korreltje zout worden genomen.
Het bestuur van de KvC betreurt de gang van zaken, in vervolg vindt er eerst overleg plaats tussen de redactie en het dagelijks bestuur van de KvC.
Hier snap ik dan weer helemaal niets van, als KvC bestuur zeg je dan gewoon toch: Column is een mening en de mening van de columnist. Hier gaan wij simpelweg helemaal niets aan veranderen.! En zullen hem hier vrij inlaten en ten alle tijden publiceren !
:|
Kun jij mij vertellen waar jij dat stuk tekst van de KVC vandaan haalt?
ze mutte niet su janken,,als er positieve verhalen in staan hev ik su
nog nooit hoort.
maar kritiek kenne se su moeilijk hevve,,nou dat hoort gewoon bij
cambuur en er zijn altijd mensen die hun mening zegge of schrijven
als dat de waarheid is dan is dat toch zo.
Citaat van: poelie-lwd op februari 06, 2013, 11:40:11
:|
Kun jij mij vertellen waar jij dat stuk tekst van de KVC vandaan haalt?
http://www.kernvancambuur.nl/kern-van-cambuur/verslagen-archief/bvo-kvc-overleg
Notulen Kern van Cambuur - BVO 14 januari 2013
Dank Ronnie.
Citeer
• Supportersmagazine KvC
Het bestuur van de KvC betreurt de gang van zaken, in vervolg vindt er eerst overleg plaats tussen de redactie en het dagelijks bestuur van de KvC.
Het moet niet gekker worden?
Waar is de KvC mee bezig als ze dat ook al gaan overleggen? Het lijkt mij dat er genoeg andere openstaande punten zijn waar of de KvC nog actie op moet ondernemen of de BVO nog moet reageren. Of wordt het ingezet als ruilmiddel voor (meer/betere) informatie verstrekking vanuit de BVO? 8)
Het kan niet zo zijn dat er censuur toegepast gaat worden. Dan hebben de columnisten het ook gauw bekeken.
Belachelijk dit soort dingen, laat ze zich met de club bezig houden ipv. met een column.
Dit vond ik ook nog in die zelfde notulen en de toonzetting is eveneens belachelijk: Er zal op korte termijn een Kernteam Jubileum worden opgericht, bestaande uit de BVO en de KvC (als officiële supportersvertegenwoordiger). En dan vooral die laatste toevoeging. :R :R
En wat is daar mis mee dan? Als je dan toch aan het quoten slaat, moet je er ook bij vermelden dat alle supporters met ideeën kunnen en mogen komen.
De heren van de vorige reunie maar weer bij één roepen! Was goed genoeg!
Daarvan zit de helft al bij de bvo, dus die zijn er al mee bezig.
Ik heb ze ff doorgelezen die verhaaltjes van de Poel er staat toch niks verkeerds in. Mooie stukjes om te lezen en mooi zo door gaan. BVO moet niet zo janken
Vooropgesteld, er zal nooit enige vorm van censuur worden toegepast in welke rubriek dan ook in het magazine. Het behoeft geen uitleg dat wij welliswaar schrijven onder de vlag van de KvC, maar altijd op persoonlijke titel. De mensen die ons kennen weten dat wij nooit en te nimmer van een bult stront een lekker biefstukje zullen maken als de situatie daarom vraagt.
Ik weet wel een leuk onderwerp voor je volgende column ;)
Even een korte reactie op bovenstaand:
Vanuit de BVO is er kritiek geweest op de column "Poel des verderfs" omdat de columnist een paar selectieleden in een 'negatief daglicht' zou hebben gesteld.
Uiteraard mag de BVO kritiek hebben en hiernaar vragen, iedereen heeft en mag een mening hebben, en de notulen zijn omtrent deze column idd wat 'ongelukkig' genotuleerd waardoor er verwarring en een niet representatief beeld is ontstaan over 't Hertsje, dat klopt.
Maar laat een ding duidelijk zijn:
't Hertsje is een clubblad voor en door supporters en censuur zal NOOIT en te nimmer toegepast worden op columns die in 't Hertsje gepubliceerd worden, door het bestuur van de KvC niet en al helemaal niet door de BVO. We proberen er met z'n alleen een zo mooi en leuk leesbaar blad van te maken.
Zoals Poelie en ook Denistel en Hiatt in afgelopen editie ook al hebben aangegeven is een speler bij een goede balaanname bewierroken om hem vervolgens finaal af te branden als de daaropvolgende pass bij de verkeerde kleur belandt een stukje Liwwadder mentaliteit. Daar veranderd niemand wat aan, geen teammanager en ook geen directielid vanuit de BVO. Alsjeblieft zeg..
Freedom of speech.
Dan vind ik het alsnog lachwekkend dat de BVO zich daar druk om gaat maken. Het Hertsje is een prachtig stuk leesvoer met de nodige scherpe kantjes en ;) vooral in de columns. Ik denk dat nagenoeg ieder KvC lid zich daar wel in kan vinden.
Wat is het volgende punt? Het forum is te negatief van toon? Oh nee, zoiets hebben we al eens gehad...
Dat is duidelijk en een goede zaak Montana. Maar ik kan me niet voorstellen dat de reactie zoals jij die nu geeft ook aan de BVO is gegeven. Er zit namelijk een wereld van verschil tussen jou reactie nu en de reactie van de BVO betreuren en de volgende keer overleg. Het lijkt mij niet dat dat kan komen door iets wat "ongelukkig" notuleren.
Maar goed we zijn het er nu dus allemaal over eens. |:)
Hoe komt het dan zo in de notule? Aanwezige van de kvc kijken dit na toch? Wat is er op dit punt dan gezegd tegen de bvo in het gesprek zelf?
Volgens mij moeten we gewoon stoppen over dit onderwerp. Morgenavond is er een hele belangrijke wedstrijd!
• Supportersmagazine KvC
Vanuit de BVO is er redelijk veel commentaar geweest op de column Poel des verderfs ..............Het bestuur van de KvC betreurt de gang van zaken.......
:X :X :X :X
Ipv achter de columnist te gaan staan, betreurt men de zaak....... Het moet gvd niet gekker worden. Triest.
Wat was er nou zó schokkend in die columm dan? Heb het hertje al een tijdje niet meer gehad ivm verhuizing.
Mail effe naar de secretaris welke laatste je hebt gekregen. Stuurt die de rest wel op (mits je betaald hebt uiteraard).
En geef dan ook effe je nieuwe adres op.
Heb 'm deze keer ook niet ontvangen... :?
KvC weigert te communiceren met Cambuur Culture:
http://cambuurculture.nl/wordpress/kern-van-cambuur-weigert-te-communiceren-met-cambuur-culture/
Ik had niet zoveel zin om te reageren om op jullie eenzijdige aanvallen vanuit jullie, gecommuniceerd vanachter een toetsenbord richting KvC, en mij (Maarten) in het bijzonder, te reageren. (Als jullie naar mij persoonlijk schrijven, onderteken de 'open brief' dan ook persoonlijk).
Misschien moeten jullie je eens af gaan vragen hoe het toch kan dat (sommige) mensen niet (meer) de nodige moeite nemen om op jullie negatieve en eenduidige manier van communiceren te reageren. Dat jullie ervoor kiezen om totaal niet op een constructieve wijze te werk gaan is jullie goed recht, helemaal prima, maar kom niet met deze verwijtende onzin.
Jullie weten mij te vinden dus vraag/reageer/verwijt ons maar wat jullie willen, face to face. Jullie weten me te vinden.
Maarten (Montana)
Mede-Voorzitter KvC.
Er is op 1 februari een mail gestuurd met de een aantal vragen. Hier is niet op gereageerd wat resulteerde in nog een mail (7 februari) om alsnog te antwoorden. Inmiddels 18(!) februari is er nog steeds geen antwoord. Dan is het toch niet meer dan logisch dat we dat laten weten?
Je hebt het over eenzijdige kritiek. Ik ben van mening dat wanneer er kritiek geuit word, dit altijd goed onderbouwd is. Vind je van niet, kom alsjeblieft met voorbeelden waaruit blijkt dat het ongenuanceerde eenzijdige kritiek is. Wanneer je dit als aanspreekpunt voor de KvC niet aan kan en je je persoonlijk voelt aangevallen dan is dat erg jammer.
Verder weet Cambuur Culture de Kern van Cambuur te vinden, zoals hierboven is uitgelegd. Via de mail, via facebook en via een voorgesteld gesprek met een bemiddelaar. 0,0 antwoord. Dit bericht had de Kern van Cambuur kunnen voorkomen. Je weet hoe Cambuur Culture op een strakke, scherpe en harde manier kan reageren als dat nodig is en in dit geval was het wat mij betreft MEER dan nodig!
Is er vanuit jullie wel contact gezocht met die intermediair dan?
Dat is fijn Ronnie, welke mails bedoel je?
(ik heb geen mails gehad dus die mag je alsnog naar mij sturen (montanalwd@gmail.com, weet ik zeker dat ik ze snel en direct heb).
Je hoort mij niet zeggen dat ik me persoonlijk aangevallen voel, vind het alleen een beetje kinderachtig door een 'open brief' aan mij te richten en te ondertekenen als "Cambuur Culture", maar enfin.
Dat ik/we ff niet hebben gereageerd via FB heeft nou juist met jullie toonzetting te maken, ik mag hopen dat jullie dat ooit zelf in gaan zien.
Verder vind ik het gewoon flauw dat er maar doorgegaan wordt op het incidentje van onze notulen, ik heb het uitgelegd hoe het zit, de columnist heeft het uitgelegd en zo is het. Altijd iets negtiefs willen vinden en daarop doorgaan.
Misschien werkt communicatie tussen ons idd het beste face 2 face want indien we zo spreken is het haast nog gezellig ook, in tegenstelling tot de communicatie via mediale kanalen.
Ik spreek je vanavond wel ff.
Citaat van: Montana op februari 18, 2013, 14:00:21
Dat is fijn Ronnie, welke mails bedoel je?
(ik heb geen mails gehad dus die mag je alsnog naar mij sturen (montanalwd@gmail.com, weet ik zeker dat ik ze snel en direct heb).
De mails zijn te lezen op www.cambuurculture.nl en zijn verzonden naar de algemene email adres van de KvC en naar email van voorzitter KvC.
Citaat van: Montana op februari 18, 2013, 14:00:21
Je hoort mij niet zeggen dat ik me persoonlijk aangevallen voel, vind het alleen een beetje kinderachtig door een 'open brief' aan mij te richten en te ondertekenen als "Cambuur Culture", maar enfin.
Dat ik/we ff niet hebben gereageerd via FB heeft nou juist met jullie toonzetting te maken, ik mag hopen dat jullie dat ooit zelf in gaan zien.
Ik vind het vreemd dat je je afvraagt om welke mails het gaat, terwijl je dus blijkbaar wel kan vertellen dat het aan jou gericht is en het is ondertekend als Cambuur Culture. Wat betreft het onderteken van de brief heb je een punt, volgende keer staat er keurig mijn naam onder.
Citaat van: Montana op februari 18, 2013, 14:00:21
Verder vind ik het gewoon flauw dat er maar doorgegaan wordt op het incidentje van onze notulen, ik heb het uitgelegd hoe het zit, de columnist heeft het uitgelegd en zo is het. Altijd iets negtiefs willen vinden en daarop doorgaan.
Wij zijn puur supporters gericht, en nemen dit soort dingen gewoon hoog op. Ik heb nog op geen enkele manier een rectificatie gezien. Sterker nog, de columnist wist pas geleden nog niet eens dat het gepubliceerd is. En dan kan je zeggen dat het ongelukkig genotuleerd is, maar er is nog geen duidelijk statement hierover ingenomen. Ik kan je trouwens genoeg positieve dingen benoemen. Maar dat zetten we binnenkort nog wel eens op een rijtje. Wij zijn alleen negatief als dat in onze optiek terecht is.
Citaat van: Montana op februari 18, 2013, 14:00:21
Misschien werkt communicatie tussen ons idd het beste face 2 face want indien we zo spreken is het haast nog gezellig ook, in tegenstelling tot de communicatie via mediale kanalen.
Natuurlijk als we dingen bespreken face to face kan je duidelijker praten. Wij kregen echter te horen dat de KvC daar niet zoveel trek in heeft. Dat sluit natuurlijk aan op het negeren van berichten met vragen.
Citaat van: clint op februari 18, 2013, 13:53:45
Is er vanuit jullie wel contact gezocht met die intermediair dan?
:y
Citaat van: Montana op februari 18, 2013, 13:34:39
Misschien moeten jullie je eens af gaan vragen hoe het toch kan dat (sommige) mensen niet (meer) de nodige moeite nemen om op jullie negatieve en eenduidige manier van communiceren te reageren. Dat jullie ervoor kiezen om totaal niet op een constructieve wijze te werk gaan is jullie goed recht, helemaal prima, maar kom niet met deze verwijtende onzin.
Jullie weten mij te vinden dus vraag/reageer/verwijt ons maar wat jullie willen, face to face. Jullie weten me te vinden.
Maarten (Montana)
Mede-Voorzitter KvC.
Dan mag jij me vertellen wanneer Cambuur Culture zich niet constructief heeft opgesteld jegens de KvC? Als je een dergelijke bewering doet moet je hem ook kunnen onderbouwen.
Daarnaast heb je het over de negatieve wijze van communiceren. De toon van Cambuur Culture naar de KvC is nooit negatief geweest. Integendeel. Waar je dit op baseert is mij een raadsel. Wel is commentaar geweest op het gezamenlijke uitkaartstatement van KvC en BVO. Dit is echter zeer gedetailleerd onderbouwd.
Daarnaast is het de Kern van Cambuur die weigert een bemiddelingsgesprek aan te gaan. Ik snap dan ook niet dat je zegt dat dit soort zaken face to face moeten worden gesproken, want een uitnodiging hiertoe wordt door jullie geweigerd.
Volgens mij is er inmiddels een ledekundig steekspel gaande en gaat het niet meer over de inhoud.
Op fora (en zeker cambuuronline) worden redekundige en taalkundige conclusies getrokken en teksten, mailtje en notulen.
Naast dat dit samenvattingen zijn mist dat altijd de juiste emotie.
Echter begrijp ik dat als Cambuurculture en KVC face to face praten men elkaar wel begrijpt en elkaar standpunten respecteerd.
Daar is toch geen inteeermaid oeps intramed oeps sun tussenpersoon voor nodig. Neem eens de tijd om voor of na een wedstrijd face to face te ruis te bespreken. We hebben immers een supportershome. En als dat al te druk is vooraf kan altijd uitgeweken worden naar het naastgelegenheden oude bestuurshok.
Praten heeft zin. Mailen of posten zal de kloof alleen maar groter maken.
Ik weet zeker dat het bestuur van de KVC zijn stinkende best doet en kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat Cambuur Culture anders in de wedstrijd zit. Okay. De route van beide partijen is niet gelijk (kan ook niet omdat de rollen anders zijn).
Maar dan nog kunnen jullie als weldenkende en welsprekende mensen om de tafel.
Doel hoeft echt niet te zijn dat er een gemeenschappelijk standpunt naar buiten hoeft te komen maar wel dat jullie elkaar begrijpen.
Op de voet verdergaan als nu (via mail en fora) doen beide partijen elkaar te kort en kost het teveel negatieve energie. Dat is niet nodig want in basis zijn beide partijen goed bezig.
Samen optrekken op sommige punten zal meer opleveren.
Als bijvoorbeeld de KVC gaat voor stap voor stap met verbeteren knelpunten uitkaart en de Cambuur Culture met deugdelijke argumentatie komt waarom de kaart er eigenlijk helemaal niet zou moeten zijn, maak je volgens mij veel grotere stappen.
In een eerdere postin ook al eens een idee op dat punt geopperd echter is iedereen alweer terug op inhoudelijke omissies in mailtjes, concept verslagen etc.
Doe gewoon samen wat het beste is voor Cambuur en haar supporters. Jullie kunnen het.
Citaat van: reisbureau op februari 18, 2013, 18:37:04
Maar dan nog kunnen jullie als weldenkende en welsprekende mensen om de tafel.
Doel hoeft echt niet te zijn dat er een gemeenschappelijk standpunt naar buiten hoeft te komen maar wel dat jullie elkaar begrijpen.
Eens, alleen van onze kan zijn er meerdere poging gedaan om met de KvC te communiceren. Ook Face to Face. Maar hier zat de KvC niet op te wachten. Het online zetten van de gang van zaken was dan ook het laatste middel. binnen 5 min hadden we telefoon en een uitnodiging om na de wedstrijd WEL face to face te praten......
Maar zoals in het stuk op de site is aangegeven: "Ondanks de weigering van de KvC blijven wij bereid het gesprek aan te gaan."
Vrijdag 22 maart brainstormavond Cambuur Culture. Praat met ons mee!
Supportersclub Cambuur Culture bestaat inmiddels ruim een jaar. Een jaar waarin we ons op verschillende manieren hard hebben gemaakt voor de clubcultuur, een beter supportersbeleid en een beter Cambuur.
Vrijdag 22 maart om 20.00 uur organiseren we bovenin Café De Kleine Leeuwarder een Cambuur Culture brainstormavond. We willen jullie op deze avond vragen met ons mee te praten en mee te denken over onze toekomst. De toekomst van de supporters. De toekomst van Cambuur. De stem van onze achterban vinden we erg belangrijk, dus laat daarom je stem horen!
En natuurlijk drinken we 22 maart ook gezellig een paar biertjes met z'n allen.
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcambuurculture.nl%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F03%2Fposter-brainstormavond-Kleine-Leeuwarder.jpg&hash=448a91f7e20564fe11538a8f75723c78f170ec2d)
http://cambuurculture.nl/wordpress/vrijdag-22-maart-brainstormavond-cambuur-culture-praat-met-ons-mee/
Jammer dat het de 22e is. Is mn oudste zoon jarig. Anders had ik zeker even willen gaan. Succe iig.
Citaat van: Cambuur Culture op maart 10, 2013, 12:03:21
Vrijdag 22 maart brainstormavond Cambuur Culture. Praat met ons mee!
Supportersclub Cambuur Culture bestaat inmiddels ruim een jaar. Een jaar waarin we ons op verschillende manieren hard hebben gemaakt voor de clubcultuur, een beter supportersbeleid en een beter Cambuur.
Vrijdag 22 maart om 20.00 uur organiseren we bovenin Café De Kleine Leeuwarder een Cambuur Culture brainstormavond. We willen jullie op deze avond vragen met ons mee te praten en mee te denken over onze toekomst. De toekomst van de supporters. De toekomst van Cambuur. De stem van onze achterban vinden we erg belangrijk, dus laat daarom je stem horen!
En natuurlijk drinken we 22 maart ook gezellig een paar biertjes met z'n allen.
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcambuurculture.nl%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F03%2Fposter-brainstormavond-Kleine-Leeuwarder.jpg&hash=448a91f7e20564fe11538a8f75723c78f170ec2d)
http://cambuurculture.nl/wordpress/vrijdag-22-maart-brainstormavond-cambuur-culture-praat-met-ons-mee/
Even het topic omhoog halen, allemaal komen!
Vol gas naar Doetinchem
Afgelopen maandag werd de belangrijke inhaalwedstrijd in en tegen Dordrecht keurig gewonnen met 0-3. Na deze 3 punter staan we slechts op 2 punten achterstand op de koploper Volendam. We doen dus weer volop mee in de race om het kampioenschap en promotie!
Zondag speelt Cambuur de nu nog belangrijkere wedstrijd tegen de Graafschap. Normaal gesproken een mooie wedstrijd om massaal te bezoeken. Helaas hebben we nog steeds te maken met de uitkaart waardoor een hoop supporters niet mee gaan naar uitwedstrijden. Om toch te laten zien dat we er met z'n allen vol achter staan willen we iedereen oproepen om zaterdag ochtend half 11 bij de Cambuurbar te verzamelen. We zullen dan met een grote groep richting het trainingsveld lopen om de spelers aan te moedigen voor de laatste wedstrijden van het seizoen.
Verzamelen om 10:30 bij de Cambuurbar!
Verder hebben we een mail naar de BVO gestuurd om te vragen of er naast de huidige auto-combi ook een bus-combi zonder uitkaart kan worden ingelast. Dit om te proberen het gewenste aantal van 500 meereizende supporters door Henk de Jong te halen.
Wij zijn Cambuur, Cambuur Leeuwarden!!
http://cambuurculture.nl/wordpress/vol-gas-naar-doetinchem/
Ik hoop dat dat met die bus lukt. Ik zou niet weten waarom niet!
als er ook een buscombi komt zonder uitkaart, dan ga ik. anders niet.
Citaat van: marrumer op april 09, 2013, 14:57:21
als er ook een buscombi komt zonder uitkaart, dan ga ik. anders niet.
Ik denk niet dat je mee mag!
dat is waar ;)
Citaat van: marrumer op april 09, 2013, 14:57:21
als er ook een buscombi komt zonder uitkaart, dan ga ik. anders niet.
Precies dit...
Heb er niet zo veel vertrouwen in
Cambuur supporters zonder vervoer zitten zondag thuis!
We hebben helaas een negatief antwoord ontvangen van de BVO wat betreft het toevoegen van een buscombi voor de wedstrijd van a.s. zondag tegen de Graafschap: "De autocombi en uitkaartverplichting is afgesproken met de lokale driehoek in D'chem en daar mag niet van af worden geweken."
Wij vragen ons hardop af of de BVO zich überhaupt heeft ingezet om meer supporters mee te krijgen naar de kraker van zondag. Supporters zonder vervoer hebben gewoon pech. Zowel de BVO als de officiële supportersclub Kern van Cambuur hebben geen bus geregeld voor supporters die wel in het bezit zijn van een uitkaart maar geen vervoer hebben. Laat staan dat de BVO ons voorstel serieus heeft overwogen.
Dat is natuurlijk gigantisch balen. De lokale driehoek van Doetinchem is namelijk best bereid om soms supporters tegemoet te komen. Zo blijkt uit het volgende citaat van Feyenoord supporters die zelfs met een partybus mochten afreizen:
"In Doetinchem snappen ze het namelijk wél. Waar politiek correct Nederland graag de mond vol heeft van Engeland en haar o zo fraaie voetbalwet, brengen ze dit in Doetinchem gewoon in de praktijk; het centrum is een no-go, maar bij het stadion wordt een kroeg speciaal voor uitsupporters gereserveerd. Kroegeigenaar tevreden, politie tevreden, Feijenoorders tevreden."
(http://www.defeijenoorder.nl/2011-12/doetinchem-was-van-feyenoord/ (http://www.defeijenoorder.nl/2011-12/doetinchem-was-van-feyenoord/))
http://www.cambuurculture.nl
We weten onderhand wel waar de grootste starheid zit en dat is zeker niet de driehoek van DTC. Onze onderhand gefossiliseerde veiligheidsmanager en zijn slippendragers zijn zo vastgeroest in hun opvattingen dat ze als enige naar de andere partijen kunnen wijzen.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Pure onwil van de kant van cambuur. Het excuus van de lokale driehoek wordt altijd aangewend als cambuur zijn eigen supporters koest wil houden.
Oproep: BVO en KvC, Haal alles uit de kast voor een Leeuwarder Invasie van Emmen!
Vanmiddag staat een overleg gepland tussen de BVO en de Kern van Cambuur. Besproken zal worden wat mogelijk is voor de wedstrijd van maandag tegen Emmen. Alle 370 beschikbare kaarten voor het uitvak zijn al verkocht. Gekeken zal worden naar de mogelijkheid extra kaarten te regelen. Dit lijkt voor alle partijen het best. Emmen verdient mooi wat aan tickets. Cambuur krijgt alle steun van de supporters en de supporters kunnen massaal mee reizen.
Wij hopen echter dat de Kern van Cambuur zich ook vol inzet voor de mogelijkheid om de wedstrijd te kunnen bezoeken zonder uitkaart. De laatste uitwedstrijd tegen Emmen, voordat de uitkaart werd ingevoerd, was namelijk óók al te bezoeken door middel van een autocombi. Zonder uitkaart.
Emmen ging in het verleden al akkoord met een autocombi zonder uitkaartverplichting. Waarom zou dit dan nu anders zijn? De laatste jaren hebben zich immers geen incidenten voorgedaan in Emmen. Wij stellen dan ook onze vraagtekens waar de uitkaartverplichting voor deze wedstrijd vandaan komt.
De uitkaart is ervoor bedoeld om de te bezoeken gemeenten te overtuigen in plaats van een buscombi een autocombi op te leggen. Wanneer al een autocombi van kracht is, is een uitkaartregistratie een onnodige extra beperking. Dit terwijl de uitkaart juist bedoeld is om het de supporters makkelijker te maken.
Wij hopen van harte dat de Kern van Cambuur als officiële supportersclub en gesprekspartner van Cambuur de uitkaartverplichting voor deze wedstrijd kunnen opheffen. We houden de uitkomst van het overleg tussen BVO en de KvC in de gaten.
http://cambuurculture.nl/wordpress/oproep-bvo-en-kvc-haal-alles-uit-de-kast-voor-een-leeuwarder-invasie-van-emmen/
Die Leeuwarder invasie komt er sowieso wel.
350 man is niet genoeg om van een invasie te spreken. Zeker niet voor een club als Cambuur.
Citaat van: Kunstgras op april 16, 2013, 16:42:54
350 man is niet genoeg om van een invasie te spreken. Zeker niet voor een club als Cambuur.
idd , er moeten gewoon meer kaarten vrij komen, ik hoop op ongeveer 500 a 600 man of zelfs nog meer
Citaat van: Ruppppert op april 16, 2013, 21:22:39
idd , er moeten gewoon meer kaarten vrij komen, ik hoop op ongeveer 500 a 600 man of zelfs nog meer
Op het moment dat Volendam punten verspeelt moet je extra kaart verkoop houden! Dan gaan zeker 1000 tot 1500 man mee!!
Citaat van: Kunstgras op april 16, 2013, 16:42:54
350 man is niet genoeg om van een invasie te spreken. Zeker niet voor een club als Cambuur.
Ik ga er ook vanuit dat er wel weer dan 350 man gaan, uitvak of niet.
Denk dat de clubleiding het wel voor elkaar moet krijgen. Hoofdtribune van Emmen is altijd bijna leeg plus het feit dat ze er financieel niet al te rooskleurig opstaan, ze zullen vast wel extra inkomsten willen. Desnoods huur je een stukje van de oost tribune af en zet je er een soort noodhek voor. Deden ze ook bij Volendam destijds.
Citaat van: Chipke op april 17, 2013, 10:00:23
Denk dat de clubleiding het wel voor elkaar moet krijgen. Hoofdtribune van Emmen is altijd bijna leeg plus het feit dat ze er financieel niet al te rooskleurig opstaan, ze zullen vast wel extra inkomsten willen. Desnoods huur je een stukje van de oost tribune af en zet je er een soort noodhek voor. Deden ze ook bij Volendam destijds.
Denk dat de club Emmen ook niet overtuigd hoeft te worden. Het gaat meer om de politie Emmen denk ik. Daarin zou Cambuur echt moeten aangeven dat het haar supporters kent en dat ze anders zonder kaarten komen. De kans op escalatie is dan groter dan wanneer er voor iedereen plek in het stadion is :y
Juist.!!! gewoon massaal erheen mensen.!!!
http://cambuurculture.nl/wordpress/geef-emmen-uit-een-passend-vervolg/
Citaat van: Cambuur Culture op april 25, 2013, 23:43:18
http://cambuurculture.nl/wordpress/geef-emmen-uit-een-passend-vervolg/
_O_ en niet anders :thumbsup
Nog 10 Cambuurvaantjes voorradig. Op=op! :scc
Enige tijd geleden bracht Cambuur Culture met succes vaantjes op de markt voorzien van het enige echte Cambuur wapen.
Wil jij ook zo'n vaantje? We hebben nog 10 Cambuurvaantjes op voorraad, dus wees er snel bij!
De prijs bedraagt € 7,50 per vaantje. De volledige opbrengst zal worden gestoken in de activiteiten van Supportersclub Cambuur Culture.
Maak onder vermelding van je adresgegevens € 8,- over naar rekeningnummer 5083593 ten name van Cambuur Culture, en we sturen het vaantje z.s.m. toe. (50ct verzendkosten)
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/970531_467475016660252_301254340_n.jpg)
Als je nog niet al 10 aanvragen binnen hebt, wil ik er wel 2 :proost
Edit: Overgemaakt |:)
*UITVERKOCHT*HET IS NIET MEER MOGELIJK OM VAANTJES TE BESTELLEN! laatste bestellingen zijn in behandeling.
:proost
Citaat van: Cambuur Culture op mei 23, 2013, 20:54:15
*UITVERKOCHT*HET IS NIET MEER MOGELIJK OM VAANTJES TE BESTELLEN! laatste bestellingen zijn in behandeling.
Gaan deze zelfde vaantjes opnieuw worden uitgebracht? en hebben jullie nog andere producten op de markt?
Binnen! Denk dat jullie wel meer van dit soort exemplaren zouden kunnen slijten. Erg mooi, zo met het vertrouwde wapen :scc |:)
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcambuurculture.nl%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F06%2Ftraining1.jpg&hash=dcc76556c2e67a81079bf83f7fa1a8179f2f7e49)
nou is het weekend en moet ik er nog vroeg af :_schater maar het is het waard :y
Citaat van: marrumer op juni 21, 2013, 20:18:19
nou is het weekend en moet ik er nog vroeg af
Waar moet je af? Van je stoel?
:koffie ;)
Mooi wat vuurwerk bij de training . Iedereen al lid geworden
Alweer anderhalf jaar zet Supportersclub Cambuur Culture zich in voor een beter supportersbeleid en voor het bewaken van de clubcultuur. Hier hebben we jullie hard bij nodig. Wij zijn zo sterk als onze achterban. Word daarom nu lid van Supportersclub Cambuur Culture!
Waarom lid worden van Cambuur Culture?Wij vragen jullie om lid van Cambuur Culture te worden omdat jullie onze boodschap steunen en achter ons staan. Niet meer, niet minder. Op dit moment worden we niet gehoord door de BVO. Wij denken dat dit anders wordt wanneer we aan kunnen tonen dat de supporters van Cambuur in grote getale achter ons staan. Alleen op deze manier kunnen wij onze doelstellingen bereiken.
Vanaf 10 euro per jaar ben je al lid van Supportersclub Cambuur Culture. Je kan kiezen uit de volgende bedragen:
- 10 euro per jaar; – 20 euro per jaar; of – 50 euro per jaar.
Wat gaat Cambuur Culture met dit geld doen?Supportersclub Cambuur Culture heeft een andere visie op sfeeracties dan hoe ze op dit moment worden uitgevoerd. We houden niet van plastic, en we hebben weinig met sfeer die 'te koop' is. We willen terug naar old skool'. Dit betekent zelfgemaakte spandoeken en megadoeken, en daarnaast vuurwerk wanneer mogelijk. Doeken moeten gemaakt worden met stof, zweet en bier. Niet met plastic, een computer en een blikje cola light.
Het organiseren van activiteiten zoals supportersfeesten en bootreisjes.
Kortom, word nu lid van Supportersclub Cambuur Culture!http://cambuurculture.nl/wordpress/word-nu-lid-van-supportersclub-cambuur-culture/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/word-nu-lid-van-supportersclub-cambuur-culture/)
Goede ontwikkelingen weer vanuit kamp Cambuur Culture.
Ik denk alleen dat zo'n lidmaatschap een behoorlijke drempel is voor velen die CC wel een warm hart toedragen.
Je zit toch voor onbepaalde tijd vast aan een automatische incasso van een behoorlijk bedrag.
Citaat van: Westerpark op juni 26, 2013, 00:00:46
Goede ontwikkelingen weer vanuit kamp Cambuur Culture.
Ik denk alleen dat zo'n lidmaatschap een behoorlijke drempel is voor velen die CC wel een warm hart toedragen.
Je zit toch voor onbepaalde tijd vast aan een automatische incasso van een behoorlijk bedrag.
Een eenmalige bijdrage is ook altijd welkom ;)
10 euro per seizoen een behoorlijk bedrag? Alle tientjes bijelkaar geeft ons mogelijkheden om komend seizoen verder te groeien als 'Cambuur Culture kamp'.
Citaat van: Westerpark op juni 26, 2013, 00:00:46
Goede ontwikkelingen weer vanuit kamp Cambuur Culture.
Ik denk alleen dat zo'n lidmaatschap een behoorlijke drempel is voor velen die CC wel een warm hart toedragen.
Je zit toch voor onbepaalde tijd vast aan een automatische incasso van een behoorlijk bedrag.
Mocht die drempel te hoog zijn, dan blijkt dat Cambuur Culture toch minder draagvlak heeft dan van te voren gedacht. Voor 10 euro per jaar kun je al lid zijn, dat valt natuurlijk mee. Wanneer je aangeeft niet meer lid te willen zijn dan houdt de overeenkomst natuurlijk op :scc :ams
Citaat van: Ronnie tng op juni 26, 2013, 09:03:30
Mocht die drempel te hoog zijn, dan blijkt dat Cambuur Culture toch minder draagvlak heeft dan van te voren gedacht. Voor 10 euro per jaar kun je al lid zijn, dat valt natuurlijk mee. Wanneer je aangeeft niet meer lid te willen zijn dan houdt de overeenkomst natuurlijk op :scc :ams
He Ronnie, heb je al een kraampje geregeld op de open dag? :devil
Citaat van: gobo op juni 26, 2013, 09:34:49
He Ronnie, heb je al een kraampje geregeld op de open dag? :devil
:_schater Geen bierkraam nodig, het Hertje heeft de tap vast wel aan staan... :D
Citaat van: Westerpark op juni 26, 2013, 00:00:46
Goede ontwikkelingen weer vanuit kamp Cambuur Culture.
Ik denk alleen dat zo'n lidmaatschap een behoorlijke drempel is voor velen die CC wel een warm hart toedragen.
Je zit toch voor onbepaalde tijd vast aan een automatische incasso van een behoorlijk bedrag.
10 euro per jaar man. is ongeveer 80 cent per maand :_schater
Dat is verdorie 5 :ams minder in het Hert :devil
Citaat van: Yellow Army op juni 26, 2013, 10:25:28
10 euro per jaar man. is ongeveer 80 cent per maand :_schater
Zo klinkt het natuurlijk als een flut bedrag, maar toch denk ik dat het mensen afschrikt als je voor onbepaalde tijd ergens aan vast zit. Misschien iets duidelijker de mogelijkheden tot opzeggen erbij vermelden, of een optie tot jaarlidmaatschap instellen.
Is slechts opbouwende kritiek hoor, heb al van meerdere sympathisanten gehoord dat ze hier niet aan beginnen.
Kern van cambuur kost toch ook 10 euro lidmaatschap?
12,50 euro.
Maar.......daar krijg je dan ook een mooi magazine voor terug. 8)
Citaat van: clint op juni 26, 2013, 15:05:33
12,50 euro.
Maar.......daar krijg je dan ook een mooi magazine voor terug. 8)
Dat is ook alles.
Een aantal jaren geleden had ik een hoge waardering voor de KvC, sinds de bestuurlijke wijzigingen heb ik het idee dat men maar wat doet.
Mijn idee is dat men meer luistert naar wat de BVO heeft te zeggen, dan eigen supporters.
Citaat van: clint op juni 26, 2013, 15:21:55
En korting op busreizen. :devil
en korting op merchandise :clint
Citaat van: Yellow Army op juni 26, 2013, 15:25:52
en korting op merchandise :clint
En een pasje :clint
Citaat van: Westerpark op juni 26, 2013, 14:47:54
Zo klinkt het natuurlijk als een flut bedrag, maar toch denk ik dat het mensen afschrikt als je voor onbepaalde tijd ergens aan vast zit. Misschien iets duidelijker de mogelijkheden tot opzeggen erbij vermelden, of een optie tot jaarlidmaatschap instellen.
Is slechts opbouwende kritiek hoor, heb al van meerdere sympathisanten gehoord dat ze hier niet aan beginnen.
Je opmerking over het opzeggen is terecht. We zijn op dit moment meer bezig met het werven van leden, dan dat we bezig zijn met mensen die hun lidmaatschap gaan opzeggen. Het geld is nog niet eens afgeschreven :proost t.z.t. zal deze informatie zeker op onze website verschijnen.
Jammer om te horen dat meerdere sympathisanten worden tegengehouden door het feit dat ze voor onbepaalde tijd ergens aan vast komen te zitten. Hoe meer leden hoe beter natuurlijk.
Zoals ik al zei eenmalige donaties zijn ook welkom mocht je een (financiële)bijdrage willen leveren aan Cambuur Culture. Ons rekeningnummer is: 5083593 ten name van Cambuur Culture
Een tientje per jaar maakt me geen moer uit... Een pakje shag en 2 flessen cola minder op jaarbasis -of 2 zakken HEMA koffiepads :devil -
Is er trouwens al wat positieve respons op de ledenwerfactie?
Citaat van: Dokkumer op juni 26, 2013, 18:38:00
Een tientje per jaar maakt me geen moer uit... Een pakje shag en 2 flessen cola minder op jaarbasis -of 2 zakken HEMA koffiepads :devil -
Is er trouwens al wat positieve respons op de ledenwerfactie?
Wat voor shag rook je, met 1 pakkie ben ik dat tientje al bijna kwijt man
Citaat van: Dokkumer op juni 26, 2013, 18:38:00
Een tientje per jaar maakt me geen moer uit... Een pakje shag en 2 flessen cola minder op jaarbasis -of 2 zakken HEMA koffiepads :devil -
Is er trouwens al wat positieve respons op de ledenwerfactie?
Absoluut, we zitten al bijna op 100 leden. Ik verwacht dat er vrijdag bij DTD nog een hoop bij zullen komen. We hebben weer flyers bij ons waarop mensen hun gegevens kunnen invullen, dus iedereen kan zich aanmelden onder het genot van een :proost
Toch hoop ik, dat waar mogelijk CC gaat samenwerken met de KVC.
Aan CC zal het niet liggen.
Citaat van: Westerpark op juni 26, 2013, 14:47:54
Zo klinkt het natuurlijk als een flut bedrag, maar toch denk ik dat het mensen afschrikt als je voor onbepaalde tijd ergens aan vast zit. Misschien iets duidelijker de mogelijkheden tot opzeggen erbij vermelden, of een optie tot jaarlidmaatschap instellen.
Als je mensen contant voor een jaar laat betalen heb je het probleem dat je het volgende seizoen achter je geld aan moet. Dat kost dan elk jaar weer ontzettend veel tijd. Vandaar dat we gekozen hebben voor de automatische incasso.
We werken verder niet met een opzegtermijn of iets dergelijks. Wanneer de bijdrage voor een nieuw seizoen is afgeschreven bestaat zelfs de mogelijkheid het geincasseerde bedrag binnen 30 dagen via de bank terug te boeken. Wanneer mensen dit doen maken we hier geen probleem van. Dit komt nog op onze website te staan.
Citaat van: Don op juni 26, 2013, 19:23:58
Absoluut, we zitten al bijna op 100 leden. Ik verwacht dat er vrijdag bij DTD nog een hoop bij zullen komen. We hebben weer flyers bij ons waarop mensen hun gegevens kunnen invullen, dus iedereen kan zich aanmelden onder het genot van een :proost
Je weet dat overeenkoumsten gesloten onder invloed door een rechter nietig verklaard worden? :devil
Toch een goed begin, hopelijk gaat na DTD de groei nog verder omhoog :thumbsup
Citaat van: Westerpark op juni 26, 2013, 00:00:46
Ik denk alleen dat zo'n lidmaatschap een behoorlijke drempel is voor velen die CC wel een warm hart toedragen.
Je zit toch voor onbepaalde tijd vast aan een automatische incasso van een behoorlijk bedrag.
Deze supportersclub is ook opgericht om de fanatieke aanhang een stem te kunnen geven, als je een tientje in het jaar al teveel vind ben je in mijn ogen niet fanatiek genoeg om ook maar aan een lidmaatschap te mogen denken!
Citaat van: De Jager op juni 26, 2013, 21:15:51
Deze supportersclub is ook opgericht om de fanatieke aanhang een stem te kunnen geven, als je een tientje in het jaar al teveel vind ben je in mijn ogen niet fanatiek genoeg om ook maar aan een lidmaatschap te mogen denken!
Nu breng je het alsof alle fanatiekelingen bij CC horen. Ik acht mijzelf ook aardig fanatiek, maar ik hoef geen lid te worden van CC.
Citaat van: brambo3004 op juni 26, 2013, 21:44:37
Nu breng je het alsof alle fanatiekelingen bij CC horen. Ik acht mijzelf ook aardig fanatiek, maar ik hoef geen lid te worden van CC.
Ik zeg ook absoluut niet dat je lid moet worden van CC. Alleen mijn mening is dat wanneer je al moeilijk doet over 10 euro in het jaar, speciaal voor spandoeken, vuurwerk etc. Je niet fanatiek bent!
Citaat van: De Jager op juni 26, 2013, 22:16:04
Ik zeg ook absoluut niet dat je lid moet worden van CC. Alleen mijn mening is dat wanneer je al moeilijk doet over 10 euro in het jaar, speciaal voor spandoeken, vuurwerk etc. Je niet fanatiek bent!
Dat ben ik met je eens. Als je het om die paar euro's niet doet...
Citaat van: De Jager op juni 26, 2013, 22:16:04
Ik zeg ook absoluut niet dat je lid moet worden van CC. Alleen mijn mening is dat wanneer je al moeilijk doet over 10 euro in het jaar, speciaal voor spandoeken, vuurwerk etc. Je niet fanatiek bent!
Tussen fanatiek en fanatiek zit ook een verschil. Je hebt een groepje fanatiekelingen die het plastic wel best vindt, ook heb je een groep fanatiekelingen die het liefst helemaal Old skool willen... Overigens ben ik gematigd fanatiek maar wel old skool :D
Hoeveel leden heeft supportersclub cambuur nu,ben lid geworden maar zou mooi zijn hoeveel dat het er zijn.Op de site ff bij houden.
Citaat van: Noordcambuur op juli 04, 2013, 11:21:03
Hoeveel leden heeft supportersclub cambuur nu,ben lid geworden maar zou mooi zijn hoeveel dat het er zijn.Op de site ff bij houden.
Ik geloof dat de 100 nu ruim gepasseerd is. Verder ken ik nog een hoop mensen die nog lid moeten worden.
Cambuur Culture Leeuwarden heeft een link gedeeld.
4 minuten geleden
We zitten inmiddels op 125 leden!!! Leden bedankt!
https://www.youtube.com/watch?v=6pPsGCNSBKM
Lid worden? vul dan nu het formulier in: http://cambuurculture.nl/wordpress/word-lid/
Komop supporters wordt lid dan kunnen we veel meer activiteiten doen,125 supporters zijn al lid op naar de 200 |:)
Misschien rare vraag, maar waarom zat die brief van kvc bij sk? Kwam wel aardig over als de cambuur culture een trap nageven. Met dat officiële supporters club en ingeschreven bij kvk bla bla bla...
Citaat van: Destroyer op juli 05, 2013, 22:22:26
Misschien rare vraag, maar waarom zat die brief van kvc bij sk? Kwam wel aardig over als de cambuur culture een trap nageven. Met dat officiële supporters club en ingeschreven bij kvk bla bla bla...
Zeer vaag van de kvc inderdaad!
Zonder de naam te noemen cc afkraken :?
Ja. Ik zou niet weten wie ze anders bedoelen. Erg gemiste kans en zielig.
Citaat van: Destroyer op juli 05, 2013, 22:33:42
Ja. Ik zou niet weten wie ze anders bedoelen. Erg gemiste kans en zielig.
Ze zijn bang! En zien het leden aantal drastisch minder worden, en zien cambuur culture als bedreiging! Ik vind het schandalig en dan druk ik me nog zacht uit!
Ik kan wel vertellen dat de mailbox van de kvc vandaag uitpuilt met opzeggingen, door deze actie, en ze zich zelf nog meer in de vingers snijden.
Ik ben van mening dat de kvc de cc niet als bedreiging moet zien, maar als aanvulling, twee visie's, en dat moet je als positief inzien!
Ook supporters die niks met cc hebben, valt op dat de kvc zich schuil houd en eigenlijk niemand weet wat ze doen!
Citaat van: Galdiano op juli 05, 2013, 22:58:42
Ze zijn bang! En zien het leden aantal drastisch minder worden, en zien cambuur culture als bedreiging! Ik vind het schandalig en dan druk ik me nog zacht uit!
Ik kan wel vertellen dat de mailbox van de kvc vandaag uitpuilt met opzeggingen, door deze actie, en ze zich zelf nog meer in de vingers snijden.
Ik ben van mening dat de kvc de cc niet als bedreiging moet zien, maar als aanvulling, twee visie's, en dat moet je als positief inzien!
Ook supporters die niks met cc hebben, valt op dat de kvc zich schuil houd en eigenlijk niemand weet wat ze doen!
Ik heb de brief nog niet gelezen, ben benieuwd. Laten we vooropstellen dat het niet de bedoeling gaat zijn dat 2 supportersclubs elkaar de tent uit gaan concurreren. Ik wacht op de brief voordat ik me hier verder over uit laat.
Liefst ben ik gewoon lid van beide. Zoals iedere supporter lid zou moeten zijn van de supportersverenigingen.
ik steun oek beide en de kvc laat een flijer uitdelen bij de sk,s wel erg slim en het staat ze vrij om dat te doen toch.
Citaat van: denistel op juli 05, 2013, 23:31:53
ik steun oek beide en de kvc laat een flijer uitdelen bij de sk,s wel erg slim en het staat ze vrij om dat te doen toch.
Ja hoor, vind het ook een goede actie van hun om leden te verven. Echter de laatste tekst is een sneer richting cambuul culture. Zeer kinderachtig!
komt er gewoon op neer om vooral NIET lid te worden van CC, erg zielig van de KVC! vandaag mij lidmaatschap bij KVC opgezegd!!
ik hev de flijer wel uitdeeld maar de tekst nog niet lezen zal ik straks ff doen
Citaat van: denistel op juli 05, 2013, 23:31:53
ik steun oek beide en de kvc laat een flijer uitdelen bij de sk,s wel erg slim en het staat ze vrij om dat te doen toch.
Ik steunde ze ook allebei. Maar dit vind ik zo'n lage actie dat ik echt het lidmaatschap kvc ga opzeggen. Achterbakse steek richting CC. Waarom moet dit überhaupt gezegd worden in een flyer?
Ik had mijn donateurschap 3 maanden geleden beëindigd en ben vooral na het lezen van de flyer blij dat ik dat gedaan heb.
De KvC is hard achteruit gegaan de laatste jaren. Veel mensen hebben hun donateurschap beëindigt en niet omdat men overstapt naar CC, maar om het beleid wat ze voeren. Het is een verlengstuk van de BVO en niet meer van de supporters.
Waarom een donateurswerving op deze manier? Dan ook nog je huiswerk niet doen bijvoorbeeld de KvK. Wat verwacht men van deze actie, dat het donateurs op gaat leveren of dat men zoals Galdiano aangeeft een volle mailbox hebben.
1. Gaat uw geld naar de juiste doeleinden?
2. Zin acties in strijd met regels van de BVO, KNVB en justitie?
3. Is een supportersgroep ingeschreven bij de KvK?
1. Wie maakte de sfeeractie tijdens de eerste trainingen, laatste training voor De Graafschap uit?
2. Regels BVO, KNVB en justitie? Is er de afgelopen tijd iets gebeurd dan wat niet door de beugel kon?
3. Zijn ingeschreven.
De KvC in de tijd van Clint en Roepieh, daar wist je wat je aan de KvC had. Wat die mannen hebben opgebouwd brokkelt beetje bij beetje af.
Ik moet de brief ook nog lezen, maar waarom kan er niet 1 grote supportersvereniging komen die duidelijk op 1 lijn zit op supportersbeleid en die voor de supporters opkomt. Ik ben lid van de KVC en het blad 't Hertsje staan altijd wel leuke verhalen in maar voor de rest heb ik niet echt het gevoel dat ze voor de supporters opkomen. Lees op het forum het verhaal over de Uitkaart. Ben zelf een liefhebber van de oldschool, mooie spandoeken met mooi vuurwerk zoals je dat ook ziet bij andere clubs. Probeer toch eens nader tot elkaar te komen en maak er 1 mooie supportersvereniging van die de Clubcultuur in ere houdt.
Zal nu zeker nooit meer gebeuren vrees ik.
Citaat van: Sonnema op juli 06, 2013, 08:56:52
Ik moet de brief ook nog lezen, maar waarom kan er niet 1 grote supportersvereniging komen die duidelijk op 1 lijn zit op supportersbeleid en die voor de supporters opkomt. Ik ben lid van de KVC en het blad 't Hertsje staan altijd wel leuke verhalen in maar voor de rest heb ik niet echt het gevoel dat ze voor de supporters opkomen. Lees op het forum het verhaal over de Uitkaart. Ben zelf een liefhebber van de oldschool, mooie spandoeken met mooi vuurwerk zoals je dat ook ziet bij andere clubs. Probeer toch eens nader tot elkaar te komen en maak er 1 mooie supportersvereniging van die de Clubcultuur in ere houdt.
Wat ik al eerder aangegeven heb, er kunnen prima meerdere supporters verenigingen zijn.
Echter je moet wel door 1 deur kunnen.
Wat Nightmare aangeeft is volkomen waar, toen Roepieh en Clint maar ook M. Nogbij de kvc zaten werd er voor de supporters opgekomen. Niemand maar dan ook niemand weet waar de Kvc mee bezig is. Het enige wat ik zie is af en toe een bingo en een forumavond.
Ze laten zich volledig overrulen door de bvo. Er is al diverse malen contact gezocht door supporters met vragen over de uitkaart, maar niemand krijgt antwoord, zelfs cc niet!
Heel af en toe kruipen ze uit hun schuilkelder om vervolgens 2 a 3 maand niks van zich te laten horen!
Ik heb het idee dat de kvc zichsteeds meer bezig gaat houden ala de vriendenclub van vroeger, alle koffiecorners voorzien van vrijwilligers, hertje draaiende houden, papier ophalen en thats it! Ze komen niet meer op voor de supporters en zijn niet meer zichtbaar, tevens is de UL op sterven na dood van wat ik begreep, en vervult de cc de rol als sfeermakers prima!
sfeer maken doet iedereen op de tribune niet alleen CC!
Citaat van: SCC-J op juli 06, 2013, 09:50:50
sfeer maken doet iedereen op de tribune niet alleen CC!
Doel daarbij meer op doeken, en acties bij trainingen.
UL doet het bijna niet meer, en cc doet dat goed ;)
wat betreft samenwerking ligt de bal bij de KVC! http://cambuurculture.nl/wordpress/kern-van-cambuur-weigert-te-communiceren-met-cambuur-culture/
"Tijdens de forumavond spraken wij met een bij beide partijen bekende Cambuur supporter over onze slechte contacten met de KvC. Deze supporter stelde voor samen in gesprek te gaan, waarbij hij wilde bemiddelen tussen Cambuur Culture en de KvC. Wij zijn op dit aanbod ingegaan, omdat we het gesprek aan wilden blijven gaan. De Kern van Cambuur heeft echter aangegeven weinig zin in een gesprek te hebben. Ondanks de weigering van de KvC blijven wij bereid het gesprek aan te gaan."
Echt in en in triest die flyer!!!!
Maargoed dit zijn waarschijnlijk de laatste stuiptrekkingen van de kvc! Ze zijn behoorlijk hun eigen graf aan het graven.
Totaal respectloos tegenover de visie van het vorige bestuur! Jullie moeten je echt doodschamen KvC!!
Ook ik steun beide supporters verenigingen.
Het is nu wel duidelijk dat CC geen klein clubje is, en zou dus ook aan tafel moeten gaan zitten bij de BVO.
Hoeveel leden heeft de KVC? Zegt toch wel wat dat CC al op minstens 125 leden zit. Zou mooi zijn als de beide Cambuur supporters verenigingen in de toekomst gaan samenwerken... CC voor de jongere fanatiekere supporters.
Citaat van: Thieske op juli 06, 2013, 11:35:01
Hoeveel leden heeft de KVC? Zegt toch wel wat dat CC al op minstens 125 leden zit. Zou mooi zijn als de beide Cambuur supporters verenigingen in de toekomst gaan samenwerken... CC voor de jongere fanatiekere supporters.
Leeftijd moet niet uitmaken ;)
Citaat van: Thieske op juli 06, 2013, 11:35:01
Hoeveel leden heeft de KVC? Zegt toch wel wat dat CC al op minstens 125 leden zit. Zou mooi zijn als de beide Cambuur supporters verenigingen in de toekomst gaan samenwerken... CC voor de jongere fanatiekere supporters.
Samenwerken als de kvc niet eens met cc wil communiceren? Als ik het zo lees vindt de kvc de cc alleen maar een obstakel of blok aan het been.
Kvc had ca vijf jaar geleden 800 leden volgens mij. Er is nooit veel acquisitie gepleegd. Een absoluut onwaardig leden aantal voor zo'n club als cambuur met grote achterban. Een imago probleem moet wel mee spelen anders zou het leden aantal absoluut hoger liggen.
Ik ben al jaren lang lid, ook voor de club natuurlijk maar de laatste jaren zit er totaal geen lijn in. Zou niet weten wat hun visie is.
De UL is niks beter. Je hoord of ziet nooit wat. Kijk naar het topic hier van ul. Wordt nooit gereageerd.
Het leeft niet, terwijl cc begint te bruisen.
Die flyer vind ik zulke slappe propaganda dat ik dat helemaal klaar mee ben.
Wat staat er in dan? Heb hem niet gelezen maar meteen weg gegooid.
Citaat van: Unknown op juli 06, 2013, 15:28:07
Wat staat er in dan? Heb hem niet gelezen maar meteen weg gegooid.
[verwijderd door de beheerder]
Ik vind het ook niet erg chique van de KvC. Ook ik zie weinig activiteit vanuit de KvC de laatste tijd behalve die tenenkrommende bingoavonden. Ik weet ook dat een aantal personen in vorige besturen er financieel een potje van hebben gemaakt. Maar... de KvC heeft bij mij wel wat krediet opgebouwd. Dat je in gesprekken met de BVO niet altijd 100% resultaat hebt is evident. Ik weet dat een aantal mensen achter de schermen hard aan het werk zijn voor de KvC. Het is ook niet de vraag 'kies je voor KvC of voor CC?'. KvC is al jaren een serieuze partij die ook serieus genomen wil blijven worden. Op het forum is al genoemd dat de KvC is betrokken bij het brainstormen over het nieuwe stadion. Iets dergelijks zie ik met CC niet gebeuren. CC wil meer vanuit de supporter handelen. Ik blijf de KvC steunen en word geen lid van CC, want ik vind dat de KVC de belangen van de supporter voldoende verdedigt. Ik hou niet van kleine kapitalen aan vuurwerk bij trainingen en brieven alsof ons supporters groot onrecht wordt aangedaan, ondanks dat ik de beginselen van CC opzich wel steun. Ik weet dat het CC-gehalte op het forum hoog is, maar ik vind het KvC-bashen een beetje jammer. Net als ik het CC-bashen in die flyer ook jammer vind.
"KVC de belangen van de supporter voldoende verdedigt"
"Dat je in gesprekken met de BVO niet altijd 100% resultaat hebt is evident"
Wat heeft de KvC afgelopen jaar binnen gehaald voor de supporters dan wel verdedigt?
"CC wil meer vanuit de supporter handelen." vanuit wat handelt de kvc? .... Dat weet niemand meer....
"Ik hou niet van kleine kapitalen aan vuurwerk bij trainingen" Wat doet KvC met al hun geld??? .... juist meteen alles naar de BVO
Vorig bestuur heeft heel wat op gebouwd wat nu vakkundig wordt afgebroken
Citaat van: SCC-J op juli 06, 2013, 18:06:14
"KVC de belangen van de supporter voldoende verdedigt"
"Dat je in gesprekken met de BVO niet altijd 100% resultaat hebt is evident"
Wat heeft de KvC afgelopen jaar binnen gehaald voor de supporters dan wel verdedigt?
"CC wil meer vanuit de supporter handelen." vanuit wat handelt de kvc? .... Dat weet niemand meer....
"Ik hou niet van kleine kapitalen aan vuurwerk bij trainingen" Wat doet KvC met al hun geld??? .... juist meteen alles naar de BVO
Vorig bestuur heeft heel wat op gebouwd wat nu vakkundig wordt afgebroken
Jij weet ook dat de KvC forumavonden organiseert en regelmatig in overleg is met de BVO over bijv. eerste training, nieuw stadion, veiligheidszaken, ed. Ik blijf donateur van de KvC omdat ik geloof in overleg tussen de BVO en de supportersvereniging. Waar dat tientje per jaar dat ik doneer naartoe gaat is niet zo belangrijk voor mij. Dat er vuurwerk van wordt gekocht bij CC spreekt niet in jullie voordeel, maar dat is mijn mening. Daar zal ik het niet op aan laten komen. Maar begrijp me niet verkeerd. Als het over de uitkaart gaat heb ik nog liever dat hij vandaag dan morgen verdwijnt. Maar ik heb vertrouwen in goed overleg tussen de BVO en de KvC en niet in opgewonden brieven naar VdBelt. De KvC vertoont de laatste tijd niet zijn beste vorm en als het zo blijft geef ik ook mn donateurschap op, maar één misstap (die flyer) gun ik ze wel. Ik heb nog altijd meer vertrouwen in de KvC dan in CC om supportersbelangen te verdedigen, maar daarin ben ik vast één van de weinigen op dit forum :devil
Citaat van: brambo3004 op juli 06, 2013, 20:16:34
Jij weet ook dat de KvC forumavonden organiseert en regelmatig in overleg is met de BVO over bijv. eerste training, nieuw stadion, veiligheidszaken, ed. Ik blijf donateur van de KvC omdat ik geloof in overleg tussen de BVO en de supportersvereniging.
Je bent totaal niet concreet
wat is hier in bereikt voor de supporters?
1e misstap was het gezamenlijk statement van bvo en kvc. wat CC binnen 2 minuten op het forumavond van tafel wist te vegen. (vol fouten en feitelijke onjuistheden. bevestigd door keimpe zelf)
2e fout weigeren met CC te communiceren ! terwijl CC heeft aangetoond meer kennis in huis te hebben over de uitkaart
Citaat van: SCC-J op juli 06, 2013, 20:22:36
Je bent totaal niet concreet
wat is hier in bereikt voor de supporters?
1e misstap was het gezamenlijk statement wat van bvo en kvc. wat CC binnen 2 minuten op het forumavond van tafel wist te vegen. (vol fouten en feitelijke onjuistheden) bevestigd door keimpe zelf
2. fout weigeren met CC te communiceren !
Eerste training: rekening houden met tijdstip, liefst in stadion (zoals afgelopen jaren is gedaan)
Nieuw stadion: zoals genoemd door Clint --> brainstormen over zaken die wij als supporters graag zien (stoelen tot aan veld, supportershome)
Veiligheidszaken: overleg over uitkaart, evaluatie-avonden --> ook al heeft dit tot nu toe weinig opgeleverd, is overleg wel de weg die bewandeld moet worden.
En misschien ben ik te goed in vertrouwen, maar ik ga er vanuit dat de KvC met enige regelmatig druk uitoefent op de BVO om de uitreisregeling zoveel mogelijk te versoepelen.
Ik ben helemaal niet zo tegen CC. En als jullie aantonen een grote groep supporters te vertegenwoordigen (waar het nu op begint te lijken) verwacht ik ook van de BVO dat ze met jullie praten.
Citaat van: SCC-J op juli 06, 2013, 18:06:14
" Wat doet KvC met al hun geld??? .... juist meteen alles naar de BVO
Nou, niet alles hoor, slechts 80%. Dat staat trouwens in de statuten. 'Ter bevordering en handhaving van betaald voetbal in Leeuwarden'.
Daar is toch verder ook niks mis mee. Zuipen voor je club, weet je wel? Zo heeft de kvc ooit al eens meer afgedragen dan de hoofdsponsor betaalde. Daar mogen we als supporters trots op zijn.
Citaat van: clint op juli 06, 2013, 22:34:32
Nou, niet alles hoor, slechts 80%. Dat staat trouwens in de statuten. 'Ter bevordering en handhaving van betaald voetbal in Leeuwarden'.
Daar is toch verder ook niks mis mee. Zuipen voor je club, weet je wel? Zo heeft de kvc ooit al eens meer afgedragen dan de hoofdsponsor betaalde. Daar mogen we als supporters trots op zijn.
Dat was in 2009 Clint en ja toen zaten er andere en juiste mensen in het bestuur van de KvC.
Citaat van: Nightmarelwd op juli 06, 2013, 16:10:46
Je kunt hier van alles uithalen. Valt ook helemaal niks uit op te maken.
Ik ga er van uit dat alle supportersverenigingen en aanhangsels daarvan het beste met cambuur voor hebben. Ik steun ze beide en ben van mening dat we coulant richting elkaar moeten zijn. Enig respect van de KVC richting CC is hier op zijn plaats. Andersom is dat ook het geval.
Slim is het niet! :|
Citaat van: poelie-lwd op juli 06, 2013, 23:05:30
Slim is het niet! :|
Nee, Hoop dat er iemand van de KVC nog zo slim is om in gesprek te gaan met CC. Zou voor beide goed zijn.
Citaat van: brambo3004 op juli 06, 2013, 17:48:21
Ik vind het ook niet erg chique van de KvC. Ook ik zie weinig activiteit vanuit de KvC de laatste tijd behalve die tenenkrommende bingoavonden. Ik weet ook dat een aantal personen in vorige besturen er financieel een potje van hebben gemaakt.
Chique is nog zacht uitgedrukt in mijn ogen. Sterker nog, ik als nauw betrokkene bij Cambuur Culture (en net als KvC leden, een vrijwilliger die uren steekt in het belang van de club) voel me persoonlijk aangevallen door de "officiële" supportersclub.
Citaat van: brambo3004 op juli 06, 2013, 17:48:21
Maar... de KvC heeft bij mij wel wat krediet opgebouwd.
Wanneer een bestuur er een financieel potje van maakt, hoe kan het dan krediet opbouwen? Persoonlijk vond ik de KvC een ijzersterke supportersclub. Het was superstrak georganiseerd, al vond ik de manier waarop niet mijn manier.
Citaat van: brambo3004 op juli 06, 2013, 17:48:21
Dat je in gesprekken met de BVO niet altijd 100% resultaat hebt is evident. Ik weet dat een aantal mensen achter de schermen hard aan het werk zijn voor de KvC. Het is ook niet de vraag 'kies je voor KvC of voor CC?'. KvC is al jaren een serieuze partij die ook serieus genomen wil blijven worden. Op het forum is al genoemd dat de KvC is betrokken bij het brainstormen over het nieuwe stadion. Iets dergelijks zie ik met CC niet gebeuren. CC wil meer vanuit de supporter handelen.
Helemaal met je eens dat de KvC een hoop dingen doet en regelt achter de schermen. Dat verdient alle lof en daar zul je me ook echt niet over horen. Het hoeft inderdaad geen keuze te zijn, CC of KvC. Beide hebben het beste met supporters voor, al heb ik het idee dat CC meer voor supporters opkomt. Er word tegengas aan de BVO gegeven wanneer dit nodig is. In mijn ogen is de KvC op dit punt soms te makkelijk. KvC daar in tegen doet een hoop extra dingen zoals bezetting hertje, oud papier, kiosken en alle andere dingen die ik niet noem. (nogmaals alle lof!) Deze extra dingen horen dan ook eerder bij een officiële (erkende) supporters club.
Citaat van: brambo3004 op juli 06, 2013, 17:48:21
Ik blijf de KvC steunen en word geen lid van CC, want ik vind dat de KVC de belangen van de supporter voldoende verdedigt. Ik hou niet van kleine kapitalen aan vuurwerk bij trainingen en brieven alsof ons supporters groot onrecht wordt aangedaan, ondanks dat ik de beginselen van CC opzich wel steun. Ik weet dat het CC-gehalte op het forum hoog is, maar ik vind het KvC-bashen een beetje jammer. Net als ik het CC-bashen in die flyer ook jammer vind.
Natuurlijk zijn er verschillen van mening. Dat mag als supporter en als supportersclubs. Kapitalen aan vuurwerk (wanneer dat kan) vind ik dus wel mooi. De 1 houd van confetti kanonnen en de ander van knal en siervuurwerk. Verder vind ik je opmerking van KvC bashen een beetje jammer. Ik geloof dat er, wanneer er kritiek is naar de KvC toe... dit altijd is onderbouwd en gebaseerd op feiten(verbeter me als dit niet het geval is). Iets wat bij deze fleyer absoluut niet het geval is. KVK nummer, een manier dat geld niet in goede handen komt...? Vind het sowieso een rare gang van zaken dat een officiële supporters club kritiek heeft op andere supporters.
Ik geloof dat we het over het algemeen eens zijn met elkaar.
Diverse mensen hebben het er over dat het bestuur van de kvc er financieel een potje van heeft gemaakt.
Hier zou ik wel enige uitleg over willen zien want volgens min is er financieel niets aan de hand. En zeker niet in de tijd dat Roepieh en ik in het bestuur zaten (2000-2012).
kvc draagt 80% aan poen af aan de club en daar mag ieder1 binnen de club dankbaar voor zijn vind ik.
de acties van cc bij bijv trainingen enz vind ik oek mooi maar niet ieder1 vind dat natuurlijk.
een ieder doet zin best voor de club neem ik aan dus hou op met dat tegen elkaar in gaan
maar ga in overleg met elkaar en probeer nog een sterker blok te maken en zo de ere div
in te gaan.
Lijkt me duidelijk dat KvC nu eens aan zet is om de groepen bij elkaar te krijgen..
Maar het lijkt erop dat KvC daar totaal geen trek in heeft!
Het moet toch ook mogelijk zijn om naast elkaar te bestaan? Er zijn zoveel clubs die meerdere supportersclubs hebben.
Citaat van: clint op juli 07, 2013, 13:28:46
Diverse mensen hebben het er over dat het bestuur van de kvc er financieel een potje van heeft gemaakt.
Hier zou ik wel enige uitleg over willen zien want volgens min is er financieel niets aan de hand. En zeker niet in de tijd dat Roepieh en ik in het bestuur zaten (2000-2012).
Ik had begrepen dat de uitgifte van 't Hertje in gevaar kwam doordat contracten voor onbepaalde tijd waren gesloten met de uitgever.
Nee hoor. Het Hertsje is met de uitgever goed geregeld nu. Is allemaal contractueel vastgelegd.
Wanneer komt er een reactie van iemand van de KvC op het topic?
Citaat van: clint op juli 07, 2013, 14:46:24
Het moet toch ook mogelijk zijn om naast elkaar te bestaan? Er zijn zoveel clubs die meerdere supportersclubs hebben.
Daar is ook niks mis mee en moet prima kunnen! Maar CC word door de KvC\BVO niet serieus genomen en men weigert met CC te praten.
Gelukkig toont het ledenbestand van CC aan dat het een supportersvereniging is met bestaansrecht. En zoals het in een goede democratische samenleving gaat kunnen ze nu niet meer om CC heen!!
Citaat van: brambo3004 op juli 07, 2013, 14:48:47
Ik had begrepen dat de uitgifte van 't Hertje in gevaar kwam doordat contracten voor onbepaalde tijd waren gesloten met de uitgever.
Totaal uit de lucht gegrepen, er zijn nooit contracten voor onbepaalde tijd gesloten. Dat zou wel erg dom zijn imo.
Citaat van: poelie-lwd op juli 07, 2013, 19:54:41
Totaal uit de lucht gegrepen, er zijn nooit contracten voor onbepaalde tijd gesloten. Dat zou wel erg dom zijn imo.
Als de KvC wat opener zou zijn naar de achterban over haar activiteiten, zou er ook veel meer begrip voor zijn. CC blinkt uit in promotie. Zo wordt verklaard waar al het geld aan wordt besteed en brieven naar de BVO worden 'gewoon' op de website gepubliceerd. De KvC doet ook veel dingen die nooit naar buiten komen. Prima, dat is een keuze, maar je kunt niet ontkennen dat er een tijd terug problemen waren met het blijven uitbrengen van 't Hertje, aangezien de sponsoren niet in rijen voor de deur staan en er problemen waren met de oude uitgever. Maar ik begrijp dat die problemen nu weer uit de wereld zijn.
binne wel schitterende uitgaven die dan bij je inde bus vallen. |:)
Citaat van: brambo3004 op juli 07, 2013, 21:11:23
Als de KvC wat opener zou zijn naar de achterban over haar activiteiten, zou er ook veel meer begrip voor zijn. De KvC doet ook veel dingen die nooit naar buiten komen.
Waarom doen ze dat niet? kijk eens op de website van de KvC alleen maar berichten die inhoudelijk geen betrekking hebben tot supporters. enkel berichten dat seizoenkaartverkoop,het seizoen, de training, oefenwedstrijden is/zijn begonnen!
Citaat van: denistel op juli 07, 2013, 21:46:45
binne wel schitterende uitgaven die dan bij je inde bus vallen. |:)
Ja, dat is iedere keer weer genieten :y
Citaat van: SCC-J op juli 07, 2013, 21:52:36
Waarom doen ze dat niet? kijk eens op de website van de KvC alleen maar berichten die inhoudelijk geen betrekking hebben tot supporters. enkel berichten dat seizoenkaartverkoop,het seizoen, de training, oefenwedstrijden is/zijn begonnen!
Ja klopt, maar dat ze er niet over naar buiten treden wil niet zeggen dat ze niet bezig zijn met supporterszaken.
Citaat van: SCC-J op juli 07, 2013, 21:52:36
Waarom doen ze dat niet? kijk eens op de website van de KvC alleen maar berichten die inhoudelijk geen betrekking hebben tot supporters. enkel berichten dat seizoenkaartverkoop,het seizoen, de training, oefenwedstrijden is/zijn begonnen!
Ten eerste is het een verschrikkelijk slechte site, onoverzichtelijk en bij mijn weten wordt er bijna niet op gekeken.....ze kunnen hier toch ook de notulen neer knallen van hun vergaderingen? Kan iedereen het bekijken......
De opmerking van Brambo over 't Hertje is een verhaal van de klok en de klepel. Begin van het afgelopen seizoen heeft wel wat gespeeld rond de verschijning van 't Hertje. Dat had niets te maken met financieel wanbeleid en na veel discussie in kringen van de KvC is alles doorgegaan als daarvoor. Maar niet iedere discussie hoeft naar buiten. Pas als er echt wat aan de hand is of er iets dreigt te gebeuren waarvan supporters de dupe worden, is het soms goed om het in de openbaarheid te brengen.
Overigens vind ik dat er plek is voor zowel KvC als CC, ieder met zijn eigen identiteit. De clubs mogen ook wel wat van mekaar vinden, maar doe dat dan in een commentaar op de eigen site en niet op een flyer, die bij 7000 supporters terecht komt. Dat was fout. Het was ongetwijfeld een reactie op een van de verhalen op de site van CC en veel complimenten aan het adres van KvC zijn daar doorgaans niet te vinden. Het zou KvC sieren om spijt te betuigen voor de tekst op de flyer. Verder heb ik veel lof voor KvC. Ze worden vaak weggezet als een ingeslapen clubje mensen. Dat zijn ze zeker niet. Ze werken hard, houden altijd het belang van de supporter voor ogen en zijn kritisch. Maar ze moeten wel gesprekspartner van de BVO blijven en dat vraagt soms om een minder uitgesproken stellingname in het openbaar.
Citaat van: Rooie Nico op juli 07, 2013, 22:01:32
De opmerking van Brambo over 't Hertje is een verhaal van de klok en de klepel.
Daar kan ik het weer mee doen :_schater
Citaat van: richard op juli 07, 2013, 21:55:35
ze kunnen hier toch ook de notulen neer knallen van hun vergaderingen? Kan iedereen het bekijken......
Volgens mij staan die notulen er wel op hoor.
Ben nog steeds benieuwd wat er in die flyer staat, iemand die kort kan zeggen waar het op neer komt?
Citaat van: Unknown op juli 08, 2013, 01:41:50
Ben nog steeds benieuwd wat er in die flyer staat, iemand die kort kan zeggen waar het op neer komt?
Paar pagina's terug staat een foto van de flyer ;)
Pagina 11
zag daar telkens niets, maar nu zie ik dat ik ingelogd moet zijn om zijn foto te kunnen zien.
Cambuur. Hollands hardste!?!
Het is al flink wat jaren rustig bij Cambuur. De afgelopen jaren hebben zich geen noemenswaardige incidenten voorgedaan rond thuis- en uitwedstrijden van onze club. Tot 3 mei dit jaar... In Rotterdam kwam het tot ernstige ongeregeldheden.
Voetbaltuig betrad en vernielde het veld, hekwerk werd met precisie gesloopt en een
parkeergarage ging bijna in vlammen op door het afsteken van zeer gevaarlijk
Bengaals vuurwerk, aldus het CIV.
Gevolg hiervan is dat Cambuur komend seizoen op geen enkele A-wedstrijd (laag
risico -> vrij vervoer)hoeft te rekenen. Zo valt te lezen in de notulen van het
overleg tussen de BVO en Kern van Cambuur.
Om alles in het juiste perspectief te zetten vorig seizoen werden 306 wedstrijden
gespeeld in de Eredivisie. Van deze wedstrijden vielen maar liefst 124 wedstrijden
in de A-categorie. Meer dan een derde van de wedstrijden werden aangemerkt als
wedstrijden met een laag risico. Alle clubs in de Eredivisie hadden in ieder geval
wel een paar A-wedstrijden per seizoen die ze op basis van vrij vervoer mochten
bezoeken. Ook clubs met een behoorlijke reputatie als Feyenoord, Ajax, Utrecht en
ADO Den Haag hebben wedstrijden gehad op vrij vervoer.. Cambuur volgend jaar niet.
WIJ ZIJN HOLLANDS HARDSTE?
Het kan best zijn dat in alle vreugde lichte schade aan hekwerk is ontstaan. Het
klopt ook dat mensen het veld betraden en dat vuurwerk werd afgestoken. Dit is
echter slechts het gevolg van de feestvreugde die het behalen van het kampioenschap
met zich meebracht. Van enige agressie tijdens de wedstrijd Excelsior – Cambuur is
geen sprake geweest. Het lijkt ons dan ook een erg overtrokken reactie deze
'incidenten' te gebruiken om komend seizoen alleen maar combi-regelingen op te
leggen.
Cambuur is een echte volksclub met een zeer fanatieke aanhang. We snappen dat
wanneer Cambuur op bezoek komt het risico hoger wordt ingeschat dan wanneer
nietszeggende clubjes als RKC, Roda JC en dkv op visite komen. We geloven echter
niet dat Cambuur door gemeentes uit het hele land als dé gevaarlijkste club van
Nederland wordt gezien.
Hoe komt het dan dat de supporters van Cambuur dan toch als gevaarlijke criminelen
worden behandeld? Moeten we de oorzaak van de vele (bus)combi's van de afgelopen
jaren misschien dichter bij huis zoeken..?
www.cambuurculture.nl (http://www.cambuurculture.nl)
IJsselmeer, nog een keer!
Na het grote succes van onze bootreis van vorig jaar is het weer zo ver. Feest op het IJsselmeer! Omdat iedereen zich vorig jaar prima vermaakt heeft, en we zeer tevreden waren over de boot en het personeel hebben we besloten ook dit jaar op zaterdag 10 augustus weer met de Moby King te gaan varen. Het schema van dit jaar:
Zaterdag 10 augustus 12:30 verzamelen op de opstapplaats (word zo snel mogelijk bekend gemaakt) 13:00 vertrek richting het schip 15:00 vertrek richting het IJsselmeer 20:00 terug de bus in richting Leeuwarden De kosten zijn in totaal 60 euro voor leden, en 65 euro voor niet-leden. (lid worden kan hier: http://cambuurculture.nl/wordpress/word-lid/)
Dit is inclusief:
- Busreis
- Bootreis
- Muziek (hardcore)
- Onbeperkt drinken op de boot
Aangezien we bussen moeten regelen verzoeken we iedereen zich zo spoedig mogelijk voor deze reis aan te melden.
Aanmelden kan door simpelweg de kosten van deze reis (60 euro voor leden, 65 euro voor niet-leden)over te maken naar rekeningnummer 5083593 ten name van Cambuur Culture onder vermelding van je naam. (16+)
Contant betalen kan op de Open Dag van Cambuur op zaterdag 27 juli (later meer info). Meld je aan voor weer een knalparty op het IJsselmeer!
http://cambuurculture.nl/
24 Augustus 2013 boot tochtje over de Ijssel 8P
Zonder gekheid veel plezier 10 Augustus.....
http://cambuurculture.nl/wordpress/ijsselmeer-nog-een-keer/?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed (http://cambuurculture.nl/wordpress/ijsselmeer-nog-een-keer/?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed)
CiteerKennismakingsgesprek Cambuur Culture en nieuwe veiligheidsmanager Sarah Tromp
Published on August 2nd, 2013
Enige maanden geleden werd bekend gemaakt dat met ingang van het nieuwe seizoen een nieuwe veiligheidsmanager bij Cambuur in dienst treedt. Sarah Tromp. Een tot nu toe onbekende naam voor ons.
Een snelle zoektocht leerde ons dat mevrouw Tromp in het verleden gewerkt heeft bij de politie en het Openbaar Ministerie. Tromp heeft gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen, waar ze Sociologie/Criminologie studeerde. Supportersclub Cambuur Culture vernam dat ze haar scriptie voor deze studie heeft geschreven over een interessant onderwerp. Deze scriptie gaat namelijk over het verschil in beleid tussen twee voetbalclubs met een tegengesteld imago. We kunnen alvast verklappen dat één van deze clubs Cambuur is. Hierover echter later meer.
Als veiligheidsmanager zal mevrouw Tromp veel te maken krijgen met supporters(zaken). Het leek Supportersclub Cambuur Culture dan ook een goed idee om kennis te maken met onze nieuwe veiligheidsmanager. Donderdag 18 juli heeft Cambuur Culture een kennismakingsgesprek gehad met mevrouw Tromp. Ook Gerald van den Belt schoof aan. We hebben een goed gesprek gehad.
Hierna volgt een puntsgewijze samenvatting van ons gesprek.
- We hebben mevrouw Tromp gevraagd wat er gaat veranderen ten opzichte van het beleid van haar voorganger Keimpe Vellinga. Tromp vertelde ons dat vooral organisatorisch veel gaat veranderen. Het aantal stewards moet bijvoorbeeld worden uitgebreid. Beleidsmatig zal alles veelal bij het oude blijven.
- We hebben gevraagd of de voorverkoop voor uitwedstrijden niet eerder gestart kan worden, zodat supporters meer gelegenheid hebben kaarten te kopen. Vorig seizoen kwam het voor dat de verkoop pas startte in de week van de wedstrijd. Van den Belt gaf aan het hier mee eens te zijn. De bedoeling is dat de thuiswedstrijd voorafgaand aan de eerstvolgende uitwedstrijd de kaarverkoop is gestart.
- We hebben gesproken over de uitkaart. Cambuur Culture gaf aan dat de meeste problemen die mensen met de uitkaart hebben opgelost kunnen worden door de uitkaart te koppelen aan de seizoenskaart. Van den Belt gaf echter aan weinig belemmeringen meer te zien in het uitkaartreglement.
- We hebben aan mevrouw Tromp gevraagd of we komend seizoen vanuit Supportersclub Cambuur Culture eigen bussen mogen laten rijden. Tromp gaf aan hier weinig problemen mee te hebben, mits dit op tijd wordt aangegeven. Dit in verband met het veiligheidsoverleg voorafgaand aan de wedstrijd. Hierbij zijn we afhankelijk van de lokale driehoek.
- We hebben voorgesteld om bij een autocombi vanuit de club ook een bus te laten rijden. Dit zodat mensen zonder vervoer, en vooral ook de jeugd ook mee kan naar uitwedstrijden. Of dit gaat gebeuren is nog niet helemaal duidelijk. Van den Belt gaf aan dat het regelen van bussen altijd veel werk kost, en in het verleden bussen niet altijd vol kwamen.
- We hebben aangegeven dat het wapen van Cambuur erg belangrijk is voor de supporters, en onderdeel uitmaakt van de identiteit van Cambuur. Van den Belt gaf aan dat het wapen van Cambuur in het DNA van de club zit. Het Pama-logo gaat op termijn verdwijnen. Een goede ontwikkeling!
- We hebben gesproken over sfeeracties die we vanuit Cambuur Culture willen gaan organiseren. Aangegeven werd dat we hierover afspraken moeten maken met de Kern van Cambuur en Ultras Leovardia. De communicatie tussen Cambuur Culture en de KvC is een probleem. De KvC heeft na hun laatste weigering met ons in gesprek te gaan nog steeds geen contact meer met ons gezocht. Wij zullen er in ieder geval voor zorgen dat de UL en Cambuur Culture elkaar niet in de weg zitten.
Op een aantal punten zitten Supportersclub Cambuur Culture en de BVO zeker niet op één lijn. Al met al hebben we echter wel een redelijk goed gesprek gehad. Cambuur Culture hoopt dat dit een begin is van betere communicatie tussen ons en de BVO.
Wordt er nu bedoeld dat VDB geen of juist wel belemmeringen ziet in het aanpassen van het uitkaartreglement? Iemand?
Vindt het wel jammer dat Cambuur Culture niet even hier kon vermelden dit bericht.
wat maakt het uit of yellow army het hier neerzet of cambuur culture? lekker boeie
Citaat van: SCC-J op augustus 02, 2013, 23:45:06
wat maakt het uit of yellow army het hier neerzet of cambuur culture? lekker boeie
Nu je er toch bent? Wat wordt exact bedoeld met de "weinig belemmeringen in het uitkaartreglement"? Dat vd Belt de uitkaart wil koppelen aan de SK en/of CC? Of dat hij de UK in deze vorm wil behouden?
Citaat van: SCC-J op augustus 02, 2013, 23:45:06
wat maakt het uit of yellow army het hier neerzet of cambuur culture? lekker boeie
Lijkt me zeker boeiend !
Vooral als je het belangrijk vind om de achterban op de hoogte te houden.
Even een linkje plaatsen kost hooguit een minuut.
Kon toch makkelijk ?
Citaat van: punkman op augustus 02, 2013, 23:52:28
Lijkt me zeker boeiend !
Vooral als je het belangrijk vind om de achterban op de hoogte te houden.
Even een linkje plaatsen kost hooguit een minuut.
Kon toch makkelijk ?
Ach soms is een ander gewoon eerder. Of Kees, Piet of Harry het nu plaatst zal me verder geen zak interesseren..
Citaat van: Dokkumer op augustus 02, 2013, 23:55:19
Ach soms is een ander gewoon eerder. Of Kees, Piet of Harry het nu plaatst zal me verder geen zak interesseren..
Gaat het ook niet om.
Waar het mij om gaat dat het van twitter komt en ik op CC zag of het waar was.
Ik vertrouw twitter niet zo.
Citaat van: punkman op augustus 02, 2013, 23:59:44
Gaat het ook niet om.
Waar het mij om gaat dat het van twitter komt en ik op CC zag of het waar was.
Ik vertrouw twitter niet zo.
Als je de Twitteraccount van CC volgt dan kun je zeker zijn dat het klopt. Linken ook altijd direct door naar het betreffende artikel.
Zit idd. een hoop rotzooi tussen, zoals bijvoorbeeld Cambuurarchief :P
Citaat van: Dokkumer op augustus 03, 2013, 00:01:10
Als je de Twitteraccount van CC volgt dan kun je zeker zijn dat het klopt. Linken ook altijd direct door naar het betreffende artikel.
Zit idd. een hoop rotzooi tussen, zoals bijvoorbeeld Cambuurarchief :P
Maar CC had het hier toch ook even kunnen plaatsen.
En Cambuurarchief neem ik nooit serieus. Kijk er ook niet dagelijks op :P
v/d belt vind de huidige uitkaart wel prima zo. gemeente denk ik ook wel. de KvC....??
Er gaat niets veranderen aan de uitkaart zoals het nu lijkt
Citaat van: SCC-J op augustus 03, 2013, 00:10:07
v/d belt vind de huidige uitkaart wel prima zo. gemeente denk ik ook wel. de KvC....??
Er gaat niets veranderen aan de uitkaart zoals het nu lijkt
Vond het stuk toch positief.
Of zijn het zoethouders.
Deze vrouw kwam toch van dkv ?
Citaat van: SCC-J op augustus 03, 2013, 00:10:07
v/d belt vind de huidige uitkaart wel prima zo. gemeente denk ik ook wel. de KvC....??
Er gaat niets veranderen aan de uitkaart zoals het nu lijkt
Er gaat wel wat veranderen aan de uitkaart:
Die wordt kleiner namelijk, dus in plaats van dat grote A5 ding krijgen we 1 van pinpasformaat :thumbsup
Citaat van: Yellow Army op augustus 02, 2013, 23:27:00
Wordt er nu bedoeld dat VDB geen of juist wel belemmeringen ziet in het aanpassen van het uitkaartreglement? Iemand?
VDB ziet geen belemmeringen in het huidige uitkaart systeem. Dat wordt er bedoeld. Er zal dus niks veranderen aan de uitkaart. Want ja we hebben nu ineens 1000 uitkaarthouders en we krijgen nu een creditcard formaat uitkaart. We binne inmiddels wel 2 jaar verder, voordat we op dit aantal zijn uitgekomen. En kijk naar Emmen en Excelsior uit bij beide wedstrijden zijn er supporters zonder uitkaart terecht gekomen in het uitvak! Maar als het bij andere clubs mogelijk is om de uitkaart te koppelen aan de (s)cc waarom doen we dat bij Cambuur niet?
Ik denk dat de organisatie dermate veel veranderingen in een zeer korte tijd (nog) niet aan kan. Tot dusver is er ook nog geen online kaartverkoop voor uitwedstrijden terwijl clubs met hetzelfde systeem (FC Groningen) dit wel aanbieden. Waarschijnlijk zal het een kwestie van tijd zijn voordat dit soort zaken worden ingeregeld...
het is zo simpel koppel de uitkaart aan de SK meer is er qua regelgeving ook niet nodig vanuit de KNVB!! andere clubs hebben dit al!
heb je geen SK dan kan het ook met de clubcart. nieuwe uitgave van uitkaart is alleen maar weggegooid geld !!
Scriptie veiligheidsmanager Sarah Tromp: "Wij zijn heren, zij zijn aso's"
Published on August 3rd, 2013 in Nieuws
wijzijnherenNa een dienstverband van tientallen jaren is oud veiligheidsman Keimpe Vellinga met ingang van dit seizoen met pensioen gegaan. Enkele maanden geleden werd zijn opvolger aangekondigd. Sarah Tromp.
Een kleine twee weken heeft Supportersclub Cambuur Culture een kennismakingsgesprek met mevrouw Tromp gehad. Dit gesprek is goed verlopen. Het nieuwe seizoen in de Eredivisie gaat voor Cambuur aankomende zondag van start met de thuiswedstrijd tegen NAC. Hoog tijd om de achtergrond van onze nieuwe veiligheidsmanager onder de loep te nemen.
Een snelle zoektocht op internet leerde ons dat mevrouw Tromp een justitieel verleden heeft. Voor haar baan bij Cambuur heeft ze gewerkt bij de politie Friesland, en bij het Veiligheidshuis in dienst van het Openbaar Ministerie.
Haar opleiding heeft Tromp (onder andere) genoten in Groningen, waar ze aan de Rijksuniversiteit Sociologie/Criminologie studeerde. Onze nieuwe veiligheidsmanager heeft haar scriptie geschreven over een interessant onderwerp. Haar scriptie, getiteld "Wij zijn heren, zij zijn aso's", gaat namelijk over het verschil in identiteit tussen twee regionale voetbalclubs met een tegengesteld imago. Deze regionale voetbalclubs zijn Cambuur (imago volksclub) en dkv (imago saai).
Supportersclub Cambuur Culture heeft de hand weten te leggen op deze scriptie. De scriptie is HIER te downloaden. Hierna volgt een overzicht van 'hoogtepunten' van de scriptie van onze nieuwe veiligheidsmanager.
Hoogtepunten scriptie "Wij zijn heren, zij zijn aso's":
De scriptie van mevrouw Tromp gaat over hooliganisme. Op pagina 18 wordt een onderscheid gemaakt tussen hooligans en fanatieke supporter:
"Cruciaal is om een onderscheid te maken tussen hooligans en fanatieke supporters (...) de beperkingen die worden opgelegd aan fanatieke supporters (...) zoals buscombiregelingen kunnen kwaad bloed zetten onder supporters zonder gewelddadige intenties"
en
"Fanatieke supporters steken veel tijd in hun club, zijn frequente wedstrijdbezoekers en hebben veel kennis over hun club en het beleid. Ze kunnen kritisch zijn, maar keuren geweld af. Hooligans lijken op fanatieke supporters, maar keuren geweld niet af."
Het onderscheid tussen fanatieke supporters en hooligans komt in de rest van de scriptie niet meer terug. Cambuur Culture hoopt dat onze nieuwe veiligheidsmanager dit onderscheid in de praktijk weet te maken. Zeker omdat ook de gewone fanatieke supporter in het moderne voetbal in de problemen kan komen voor elke scheet die wordt gelaten.
Het eerste deel van de scriptie van Tromp gaat over het ontstaan en de historie van hooliganisme, en de wetenschappelijke theoriën over dit verschijnsel. Interessant, maar niet interessant genoeg om hier te vermelden.
Vervolgens wordt vanaf pagina 40 een beschowuing gegeven van verschillendebeleidsstijllen bij voetbalclubs. Tromp schrijft op pagina 41 dat veiligheidsmaatregelen die bedacht zijn om ongeregeldheden te voorkomen tot ongewenste reacties kunnen leiden. Politie en voetbalclubs gedogen daarom regelmatig alcoholconsumptie tijdens busvervoer naar uitwedstrijden. Wij van Supportersclub Cambuur Culture houden wel van een borrel. Wij stellen dan ook voor dat het voortaan toegestaan wordt bier te drinken tijdens buscombi's.
Op pagina 42 valt te lezen dat bij Feyenoord de combiregeling (in 2003) minder vaak werd opgelegd dan in het verleden. Dit kwam mede door protesten van supporters. Zoals wij eerder schreven (link) lijkt het er op dat Cambuur volgend seizoen te maken heeft met vele onnodige combi's. Door middel van protest hoopt Cambuur Culture het aantal combi's te kunnen verminderen.
Het eerste gedeelte van de scriptie heeft weinig directe betrekking op Cambuur. Wanneer we verder lezen wordt de scriptie relevanter. Zo wordt op pagina 48 van de scriptie vermeld dat Cambuur wordt beschouwd als een volkse arbeidsersclub met een harde natuur. Op pagina's 54 tot en met 56 valt te lezen dat mevrouw Tromp heeft gekozen voor de methode van 'participerende obervatie' om een beeld te krijgen van het 'sociaal veld' waarin supporters en hooligans zich bewegen. Zo heeft Tromp na de thuiswedstrijd tegen Zwolle van 17 februari 2009 de Archipelweg bezocht. De straat waar de bussen van tegenstanders "dikwijls bekogeld (worden) met stenen door supporters van Cambuur en gelegenheidshooligans". Uit pagina 55 valt op te maken dat ook de Politie Friesland gebruikt maakt van 'participerende observatie'. Tromp vertelt dat een teamchef van haar, een hulpofficier van justitie, tijdens een observatie in een kroeg al eens door supporters werd herkend als politiemedewerker.
Hoofdstuk 5.1 tot en met 5.3 (pagina 58 tot en met 71) van de scriptie van Tromp is volledig gewijd aan Cambuur. Op pagina 70 staat een aantekening van Tromp die zij maakte naar aanleiding van de hiervoor genoemde observatie op de Archipelweg na de wedstrijd tegen Zwolle van 17 februari 2009:
"Supporters lopen individueel wat rond door de wijk en rondom de pleintjes bij de Archipelweg. De kleine groepjes bestaand uit twee personen, vermenigvuldigen zich in steeds grotere groepjes. Vanuit alle hoeken en gaten lijken mensen te verschijnen. De één sluit zich aan bij de ander, groepjes worden steeds groter. Als één iemand schreeuwt, schreeuwt een ander ook, terwijl er nergens aanwijzingen zijn dat er ook daadwerkelijk iets staat te gebeuren. Als één iemand een kant oprent, dan rennnen de anderen die kant ook op. Capuchons gaan op en er wordt naar stenen gegraaid. De bussen van de bezoekende partij Zwolle rijden langs en er worden van alle kanten stenen op de bussen gegooid. De AE (arrestatie eenheid ) houdt twee mensen aan. Ik signaleer ook de drie notoire hooligans uit de top 10 van de politie, die de boel opruien.
Opmerkelijk was dat voor de voetbalwedstrijd een aantal jongens al stoeptegels loswrikten om daarmee na afloop van de wedstrijd de vertrekkende bussen te bekogelen"
Mevrouw Tromp heeft zo te lezen een spannende tijd gehad op de Archipelweg.
Op pagina 71 is te lezen dat de Regionale Inlichtingen Dienst sinds 2009 dosiers bijhoudt van een groep voetbalhooligans, bestaande uit 30 personen. Wat echter nog veel schokkender is, is dat van 300 andere Cambuursupporters ook een dossier is opgesteld! Dit betekent dat de politie van niet minder dan drie-honderd-en-dertig Cambuur supporters een dossier in de kast heeft liggen! Cambuur Culture vindt dit zwaar overbodig. Zeker gezien het feit dat zich de afgelopen jaren geen incideten hebben voorgedaan bij thuis- én uitwedstrijden van Cambuur!
Door de Roda-rellen zijn een aantal strenge veiligheidsmaatregelen bij Cambuur ingevoerd, zo valt te lezen op pagina 75. Zo is een verscherpte toegangscontrole op drank en drugs, en is heen en weer geloop tijdens de wedstrijden niet toegestaan. Na de Roda-rellen "was het supportersbeleid van Cambuur veelal gericht op repressie" (pagina 78). Ook de uitkaart wordt op pagina 79 een repressieve maatregel genoemd. Supportersclub Cambuur Culture is ten zeerste verbaasd dat de uitkaart kennelijk toch een repressieve maatregel is. Is de supporters van Cambuur immers niet altijd voorgespiegeld dat de uitkaart toch vooral in ons eigen belang was? Zoals het in de scriptie van mevrouw Tromp staat is de uitkaart echter een 'straf'...
Tromp heeft voor haar onderzoek diverse mensen geïntervieuwd, waaronder Alex Pama. Pama erkent dat het beleid in het verleden te soft was:
"Dit is voor het eerst in de historie van Cambuur dat er hard wordt opgetreden", aldus Alex Pama.
Hoewel de regels zijn aangescherpt wil Cambuur volgens de scriptie van Tromp de relatie met haar achterban bewaken en voelt Cambuur zich "genoodzaakt om bepaalde acties toe te laten". "Een voorbeeld is het toestaan van de autocombiregeling. Nadat het twee jaar relatief rustig was rond de club, was Cambuur vanaf medio 2011 weer bereid om auto-combi's toe te staan. Op 14 februari 2011 is er bij de uitwedstrijd tegen Emmen mee geexperimenteerd en dat beviel de club prima."
De scriptie van Tromp lijkt er op te wijzen dat de vele buscombi's na de rellen tegen Roda uit de koker van Cambuur kwamen. In ons kennismakingsgesprek met met mevrouw Tromp hebben we haar op dit punt om opheldering gevraagd. Tromp vertelde ons dat ze dit verhaal baseerde op een krantenartikel van het Friesch Dagblad, en dat ze dit verhaal niet vanuit Cambuur heeft gehoord.
Tromp heeft naast Alex Pama ook haar voorganger Keimpe Vellinga geïnterviewd (pagina 78). Dit leverde een interessant citaat op:
"Pama is meer toegevend aan supporters en meer anit-politie, dat is in woorden en gedrag zichtbaar. Hij keurt de inmenging van politie af. Maar we moeten gezamenlijk en consequent optreden. Het moet niet zo zijn dat ze mij passeren." Aldus Keimpe Vellinga
Ook de gemeente Leeuwarden is het niet met de visie van Pama eens. Tromp heeft een beleidsmedewerker van de gemeente geïnterviewd. Hij merkte op dat hij het ongepast vond dat supporters met een stadionverbod welkom zijn bij forumavonden. Hij merkte het volgende op:
"We moeten de dialoog niet aangaan met de harde kern met langdurige stadionverboden. Ik vond het dan ook zeer ongepast dat Cambuur hen heeft toegezegd om te mogen komen op de forumavond in 2009. Je hebt je misdragen. Met de harde kern zonder stadionverboden willen we wel in gesprek"
Ook de politie Leeuwarden lijkt weinig op te hebben met de Cambuursupporter. Cambuur is volgens de politiechef Leeuwarden "te toegevelijk naar de supporters en dat botst met het belang van de veiligheid" (pagina 79). Ook het feit dat de Kern van Cambuur in het verleden bij het maandelijkse 'driehoeksoverleg' werd betrokken irriteerde de teamchef:
"De Kern van Cambuur wordt bij het beleid betrokken, maar is opgericht om de supporters te vertegenwoordigen. Ik spreek me niet eens uit tegen de burgemeester in hun bijzijn (...).
De beleidsmedewerker van de gemeente sluit zich aan bij deze opvatting (...)"
Dit geeft volgens Cambuur Culture nog maar eens aan dat de Politie Leeuwarden geen oog heeft voor de belangen van de supporters van Cambuur, en deze supporters zelfs totaal niet serieus neemt. Ook de gemeente Leeuwarden lijkt de supporters van Cambuur maar weinig serieus te nemen..
Afsluiting
De scriptie van onze nieuwe veiligheidsmanager Sarah Tromp is op bepaalde punten interessant, maar biedt weinig inzicht in haar persoonlijke opvattingen en het beleid dat ze bij Cambuur wil voeren.
In de scriptie van mevrouw Tromp is op pagina 48 terug te lezen dat ze in het verleden betrokken is geweest bij de pilot van het project 'Hooligans in Beeld.' Daarnaast heeft ze in opdracht van de Gemeente Leeuwarden en de Politie Friesland onderzoek gedaan naar de achtergronden van verdachten van de rellen op 3 juni na de wedstrijd tegen Roda. Ook heeft Tromp zich bij het schrijven van haar scriptie verdiept in Cambuur. Wij hopen dat Sarah door deze ervaringen en opgedane kennis voldoende inzicht heeft gekregen om een goed en rechtvaardig
www.cambuurculture.nl (http://www.cambuurculture.nl)
Goed om te lezen, goed dat dit document boven tafel is gekomen.
Jammer dat jullie nu wel een beetje suggestief doen. Jullie laten een stuk van deze zin weg:
"De Kern van Cambuur wordt bij het beleid betrokken, maar is opgericht om de supporters te vertegenwoordigen. Ik spreek me niet eens uit tegen de burgemeester in hun bijzijn (...).
Complete zin is namelijk
"De Kern van Cambuur wordt bij het beleid betrokken, maar is opgericht om de supporters te vertegenwoordigen. Ik spreek me niet eens uit tegen de burgemeester in hun bijzijn, dat knelt. Onze corebusiness is veiligheid, van hun commercie en dat botst"
Ik denk dat er wordt gedoeld op een overleg waar ik bij was en dat was een discussie over b, b+ en c categorie wedstrijden waarbij we namens de KvC een beslissing niet wilden steunen omdat wij namens de supporters dachten... Naar mijn idee was de driehoek niet tegen onze aanwezigheid destijds maar wel in de belangen die anders lagen waardoor we vaak 'tegenover' elkaar stonden en dat leidde nogal eens tot een impasse tijdens het overleg.
Citaat van: roepieh op augustus 05, 2013, 10:30:07
"De Kern van Cambuur wordt bij het beleid betrokken, maar is opgericht om de supporters te vertegenwoordigen. Ik spreek me niet eens uit tegen de burgemeester in hun bijzijn, dat knelt. Onze corebusiness is veiligheid, van hun commercie en dat botst"
Lees ik het nu goed? Vind 'men' dat de corebusiness van de KvC commercie is?
Citaat van: Len Cantello op augustus 05, 2013, 11:22:41
Lees ik het nu goed? Vind 'men' dat de corebusiness van de KvC commercie is?
Idd het zo aantrekkelijk mogelijk maken voor de supporter/sponsor. Ik denk/hoop dat je het zo moet lezen.
https://www.wetransfer.com/downloads/cba5615325759d5c0ad5e4f7eac3a47e20130803171613/43c7f34060f5675c09bd1f4ccf976f2720130803171613/3dd9b0 (https://www.wetransfer.com/downloads/cba5615325759d5c0ad5e4f7eac3a47e20130803171613/43c7f34060f5675c09bd1f4ccf976f2720130803171613/3dd9b0)
Hier is de hele scriptie te downloaden voor een ieder die het wil nalezen.
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1001713_598459983538882_620170179_n.jpg)
Binnenkort verkrijgbaar!! info over kosten en waar te bestellen volgen spoedig!
Prachtig _O_
Citaat van: SCC-J op augustus 03, 2013, 21:51:00
Veiligheidsmanager Sarah Tromp
Zorg je er voortaan ff voor dat de stewards op tijd binnen zijn?
:_schater
Mooi sjaal ontwerp |:) moeten we hebben!
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwebshop.cambuurculture.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F08%2FIMG_0469.jpg&hash=1712f76b9eae7a6f5236d5c717f0694e5ea3eed0)
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwebshop.cambuurculture.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F08%2FDSC_0004.jpg&hash=3f7eab2689163043e196cea97b915dfc553fa8bc)
webshop.cambuurculture.nl (http://webshop.cambuurculture.nl)
http://cambuurculture.nl/wordpress/supportersclub-cambuur-culture-komt-met-webshop/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/supportersclub-cambuur-culture-komt-met-webshop/)
Citaat van: cambuurculture.nl
Mail Sarah Tromp; Sfeeracties melden via KvC en geen eigen bussen. Ook niet bij autocombi?
Zoals eerder gemeld heeft Supportersclub Cambuur Culture donderdag 18 juli een kennismakingsgesprek gehad met de nieuwe veiligheidsmanager van Cambuur, Sarah Tromp. Een samenvatting van dit gesprek is hier (http://cambuurculture.nl/wordpress/kennismakingsgesprek-cambuur-culture-en-nieuwe-veiligheidsmanager-sarah-tromp/) terug te vinden.
Afgelopen week hebben we onderstaande e-mail van mevrouw Tromp ontvangen. Ons gespreksverslag komt kennelijk niet helemaal overeen met hetgeen besproken is. We begrijpen van mevrouw Tromp dat het ons, of andere supporters niet is toegestaan eigen busvervoer te regelen. Ook niet bij een autocombi..
Daarnaast meldt mevrouw Tromp dat we voortaan onze sfeeracties aan dienen te melden bij de voorzitter van de Kern van Cambuur.
"Beste johan,
Het stuk uit jullie gespreksverslag over (eigen) busvervoer naar wedstrijden komt niet overeen met wat er is besproken met CC. Ik heb aangegeven dat ik er geen probleem mee heb als jullie bij elkaar in een bus willen zitten, bij inschrijving buscombi kunnen jullie dit aangeven. Ik heb echter niet gezegd dat jullie buiten de combi om op eigen initiatief een bus kunnen huren. Hier geef ik geen toestemming voor. De vervoersregeling voor Go Ahead Eagles is overigens nog niet bekend. Dit publiceren we t.z.t. op onze site.
Voor wat betreft sfeeracties; zoals ik eerder heb aangegeven dienen deze bij Kees Elzinga van de KvC te worden gemeld en niet bij willekeurige leden van de Ultra's. Heb je een verzoek, dien het in bij Kees. Ik heb vorige week een verzoek voor een spandoek niet ingewilligd omdat dit doek niet door een bedrijf was geïmpregneerd, maar door een van jullie leden zelf. Ook het certificaat was door die persoon zelf ingevuld. Ik benadruk bij deze nogmaals dat spandoeken een geldig certificaat moeten hebben, afgegeven door een bedrijf dat zelf de doeken impregneert. Het is echt noodzakelijk dat het doek geheel brandveilig is.
Het lijkt me goed om bovenstaande info te communiceren naar je achterban, ommisverstanden te voorkomen.
Met vriendelijke groet,
Namens SC Cambuur
Sarah Tromp
Manager Veiligheidszaken"
Cambuur Culture begrijpt dat bij verplichte buscombi's de BVO al het vervoer naar uitwedstrijden regelt. Bij autocombi's zijn supporters echter zelf verantwoordelijk voor het vervoer.We zien dan ook niet in dat bij een verplichte autocmbi het supporters zou worden verboden een eigen bus te regelen. Vanuit de KNVB worden hier geen beperkingen aan gesteld. Supportersclub Cambuur Culture wil komend seizoen graag eigen bussen laten rijden. We hebben dan ook in onze reactie op bovenstaande mail aangegeven dat we hopen dat ons, en andere supporters, in de toekomst de mogelijkheid wordt geboden voor eigen busvervoer te mogen zorgen.
Daarnaast heeft Cambuur Culture aan mevrouw Tromp aangegeven dat we het onhandig vinden dat we onze sfeeracties moeten melden bij de KvC, in plaats van direct bij de BVO. We vinden de KvC een onnodige extra schakel in de communicatie tussen Cambuur Culture en de BVO.
Onze mail aan mevrouw Tromp treffen jullie hieronder aan.
"Beste Sarah,
We begrijpen dat bij wedstrijden waar een verplichte buscombi-regeling van kracht is geen eigen bus door ons of andere supporters mag worden geregeld. Dit was in het verleden ook niet toegestaan.
Het lijkt ons echter dat we bij wedstrijden waar een autocombi-regeling van kracht is wel zelf een bus mogen regelen? De enige beperking die een autocombi met zich mee brengt is dat pas vanaf een bepaald tijdstip de omwisselbiljetten bij het stadion omgewisseld kunnen worden. Voor het vervoer zijn de supporters bij een autocombi echter zelf verantwoordelijk. Het regelen van een eigen bus is binnen de regels van een autocombi (vanuit de KNVB) dan ook gewoon toegestaan.
Het huren van een eigen bus is voor ons vaak voordeliger dan een bus van de BVO. Daarnaast willen we bij een autocombi graag zelf de keuze hebben bij welk bedrijf we een bus huren, en ook welke bus we huren. Ook voor de BVO heeft dit voordelen. Jullie hoeven dan immers geen bus voor ons te regelen, en dragen niet de verantwoordelijkheid jegens de busmaatschappij.
Tijdens ons gesprek hebben we begrepen dat we bij wedstrijden met een verplichte buscombiregeling geen eigen bus mogen huren. Dit begrijpen we. We hebben echter niet begrepen dat bij een autocombi geen eigen bus mag worden geregeld. Vanuit de KNVB worden geen beperkingen opgelegd aan supporters die bij een autocombi een eigen bus willen regelen. Ook bij andere clubs, zoals bijvoorbeeld FC Groningen, is het supporters gewoon toegestaan een eigen bus te huren. We hopen dan ook dat ons, en ook andere supporters, de mogelijkheid wordt geboden bij een autocombi eigen vervoer te regelen.
Daarnaast zullen we er zorg voor dragen dat onze megadoeken in de toekomst geïmpregneerd zijn door een bedrijf en aan alle eisen voldoen. Wel vinden we het erg onhandig dat we onze sfeeracties niet direct aan de BVO mogen melden, maar dat dit via de Kern van Cambuur moet lopen.
Overigens hebben wij onze sfeeractie voor NAC geheel conform de afspraken gemeld bij de Ultras Leovardia. Niet bij een willekeurig persoon, maar bij ...... Dit is de contactpersoon die ons door de UL is toegewezen. Wij zullen in de toekomst onze sfeeracties melden bij Kees Elzinga. Toch zouden we dit in de toekomst graag anders zien. Doordat de KvC een, naar onze mening onnodige,extra schakel is in de communicatie tussen Cambuur Culture en de BVO is de kans op miscommunicatie groot. Dit is inmiddels al gebleken.
Wij zien er de de meerwaarde niet van in dat we onze acties bij de Kern van Cambuur moeten melden in plaats van direct bij de BVO. We denken ook niet dat de Kern van Cambuur hier op zit te wachten.
Met vriendelijke groet,
Johan
Supportersclub Cambuur Culture"
Zodra we een reactie van mevrouw Tromp op onze mail hebben ontvangen zullen we dit uiteraard hier melden.
http://cambuurculture.nl/wordpress/mail-sarah-tromp-sfeeracties-melden-via-kvc-en-geen-eigen-bussen-ook-niet-bij-autocombi/
heldere teksten maar at we een auto combi hevve waarom wille jum dan in een bus....ast 200 of meer km must dan
bist met de auto toch sneller en houst meert tijd over om er ff uit te gaan of bist er in ieder geval op tijd.
met een bus sist altijd aan de regels die die maatschappy het natuurlijk al zal het niet zo straks zijn als bij een
bus combi.
Met iedereen bij elkaar in 1 bus is wel zo gezellig ... en erg handig voor mensen zonder rijbewijs en slechts 1 bob nodig!
En in een bus hest een wc
ja uiteraard dat klopt maar ik denk dat de bvo daar niet aan mee gaat werken.
Citaat van: denistel op augustus 16, 2013, 21:07:13
ja uiteraard dat klopt maar ik denk dat de bvo daar niet aan mee gaat werken.
En waarom niet? Het is toch de keuze aan supporter zelf met wel motorrijtuig hij meegaat?
Citaat van: denistel op augustus 16, 2013, 21:07:13
ja uiteraard dat klopt maar ik denk dat de bvo daar niet aan mee gaat werken.
waarom doen ze dit dan wel bij andere bvo's ? ( zie Feyenoord partybus!!!)
Citaat van: denistel op augustus 16, 2013, 21:07:13
ja uiteraard dat klopt maar ik denk dat de bvo daar niet aan mee gaat werken.
Club moet niet zo moeilijk doen, logistiek gezien is dit voor iedereen makkelijker (supporter, SCC, betreffende club en politie) en je hebt een hogere opkomst bij uitwedstrijden!
mij zal het best wese ik gaan liever in een auto.
Citaat van: Daddy T. op augustus 16, 2013, 21:16:15
Club moet niet zo moeilijk doen, logistiek gezien is dit voor iedereen makkelijker (supporter, SCC, betreffende club en politie) en je hebt een hogere opkomst bij uitwedstrijden!
En laten we nu eens met zn allen aan dit laatste punt werken. De afgelopen en de komende weken zullen tientallen mensen uitkaarten aanschaffen (waaronder veel leden van de HK en groot tegenstandersvan de uitkaart). Het wordt weer tijd voor saamhorigheid onder de supporters. Actie CC!
Volle uitvakken kunnen je punten opleveren die je hard nodig hebt!!!
het is ook niet goed te krijgen he, is het een verplichte buscombi dan staat men klaar met fuck the combi en is het een autocombi waar steeds om gevraagd is, moet het ineens weer een bus zijn, ik vind het niet vreemd dat de BVO er zo langzamerhand een punthoofd van krijgt.....een vrije keuze dat het en bus en autocombi is is misschien makkelijk regelbaar van uit Cambuurculture echter de club kan het overzicht snel verliezen zo en wie krijgt de boete als het onverhoopt misgaat? niet de supp vereniging, maar de club dus is het in mijn bescheiden mening logisch dat de club ook de controle wil
Citaat van: douwelwd op augustus 16, 2013, 22:32:08
het is ook niet goed te krijgen he, is het een verplichte buscombi dan staat men klaar met fuck the combi en is het een autocombi waar steeds om gevraagd is, moet het ineens weer een bus zijn, ik vind het niet vreemd dat de BVO er zo langzamerhand een punthoofd van krijgt.....een vrije keuze dat het en bus en autocombi is is misschien makkelijk regelbaar van uit Cambuurculture echter de club kan het overzicht snel verliezen zo en wie krijgt de boete als het onverhoopt misgaat? niet de supp vereniging, maar de club dus is het in mijn bescheiden mening logisch dat de club ook de controle wil
Denk dat je even de tekst moet lezen en de verschillen tussen auto en buscombi en daarbij horende reglementen....
Waarom kan het bij andere clubs wel (blijf het herhalen)
wat douwe bedoeld is dat cambuur niet in staat voor dat er een paar bussen heen gaan waar geen controle op is
en of dat bij andere clubs wel kan is een ander verhaal maar gebeurd dat vaak dan ik heb daar geen kijk op.
nac en groningen moeten hier toch ook met een bus combi naar toe en dat zal voor demeeste clubs gelden neem ik aan.
Weetje ik kan begrijpen dat cambuur met een buscombi alles zelf wil regelen.
Maar met auto combi kan een zelfgeregelde bus toch prima! Beter 1 bus met 50 man, dan 10 auto's met elk 5 man!
Citaat van: denistel op augustus 16, 2013, 23:49:54
wat douwe bedoeld is dat cambuur niet in staat voor dat er een paar bussen heen gaan waar geen controle op is
en of dat bij andere clubs wel kan is een ander verhaal maar gebeurd dat vaak dan ik heb daar geen kijk op.
Hoezo geen controle? Iedereen in een "vrijwillige" bus bij een autocombi moet zich nog steeds opgeven obv uitkaart, je hebt de fanatiekere groep bij elkaar een 1 bus. Hoe makkelijk wil je het hebben? Waar ligt een groter risico... iedereen in 1 grote bus of in 6-8 losse busjes of 10-15 auto's.... :|
Citaat van: denistel op augustus 16, 2013, 23:49:54
nac en groningen moeten hier toch ook met een bus combi naar toe en dat zal voor demeeste clubs gelden neem ik aan.
Bij ons stadion kun je geen 150 auto's kwijt direct achter 't uitvak, dus obv veiligheid en verleden logisch dat zij verplicht in de bus moeten.
nou 150 zou wel kunnen toch op het nieuwe stuk.
Dr passen ongeveer tussen de 14-16 bussen is. met beetje passen en meten dan.. bus neemt ongeveer ruimte van 4 a 5 auto's?? zou zo'n 75 auto's zijn x 5 mensen, 375 man met max cap van 400.. (alhoewel er makkelijk 500-600 in kunnen alleen dan sta je wel lekker knus:) )
Citaat van: cambuurculture.nl
Logo- en wapengebruik Cambuur; slordig, chaotisch en bovenal zeer onprofessioneel
Het seizoen van Cambuur begon veelbelovend. Sportief blijven de successen op dit moment helaas nog even uit. Op een ander gebied leken echter grote stappen de goede kant op genomen te worden. Vanaf het begin van dit seizoen werd het historische Cambuurwapen namelijk op steeds meer plekken in ere hersteld.
Zo bracht shirtsponsor Faber Vlagen begin dit seizoen nieuwe Cambuur vlaggen uit. Na lange tijd was eindelijk weer (officiële) merchandise te verkrijgen waarop het door ons geliefde wapen te bewonderen was. Ook op de foto waarop ons prachtige blauwe uitshirt (de enige juiste kleur voor een uitshirt!) werd gepresenteerd was ons mooie wapen in de rechterbovenhoek prominent aanwezig. Het leek dat dit het begin van het einde was van het door velen verafschuwde Pama-logo. Supportersclub Cambuur Culture was dan ook erg te spreken over deze ontwikkelingen.
Toen algemeen directeur Gerald van den Belt, die aangeschoven was bij ons kennismakingsgesprek met Sarah Tromp, ons ook nog eens aangaf dat het Cambuurwapen toch wel "in het DNA van de Cambuursupporter zit" wisten we het zeker. Dit is einde verhaal voor het Pama-logo!
Dat het Pama-logo voorlopig nog steeds op het briefpapier en ander 'oud spul' staat begrijpen we. Het volledig (her)invoeren van een logo/wapen kost erg veel geld. Wel zijn wij van mening dat zaken die makkelijk en goedkoop te vervangen zijn voorzien moeten worden van ons mooie wapen. Om een voorbeeld te noemen, op wedstrijddagen wordt de hoofdingang opgeleukt door Cambuur vlaggen. Op deze vlaggen staat nog steeds het Pama-logo. Dit terwijl shirtsponsor Faber Vlaggen nota bene recent nieuwe mooie vlaggen heeft gemaakt voorzien van ons échte wapen..
Daarnaast komen wij zelfs op nieuwe dingen toch nog steeds het Pama-logo tegen. Zo staat het Pama-logo op de nieuwe borden van bushaltes . Ook op de nieuwe website van Cambuur prijkt als 'vanouds' het Pama-logo. Daarnaast wordt het Pama-logo helaas ook nog steeds gebruikt door vrijwel alle media.
Het Cambuurwapen valt daarentegen wel weer te bewonderen op een doek dat voor de Noord-tribune hangt ter promotie van de sociale media (waar vervolgens weer het Pama-logo wordt gebruikt) van Cambuur. Ook is deze week een nieuw rompertje uitgebracht met het originele wapen. En daarnaast is de aanvoerdersband tevens 'gewoon' voorzien van ons wapen.
Al met al is het een warboel. Er is geen lijn in te ontdekken welk logo of wapen op dit moment wordt gebruikt. Supportersclub Cambuur Culture heeft, net als de meeste supporters, een sterke voorkeur voor ons historische wapen. Los hiervan staat het door elkaar gebruiken van logo en wapen ronduit slordig, chaotisch en bovenal zeer onprofessioneel.
Wij hebben commercieel directeur Ard de Graaf dan ook een e-mail gestuurd waarin we hem verzoeken een eenduidige lijn te volgen in het logo- en/of wapengebruik. De voorkeur van SC Cambuur Culture gaat duidelijk uit naar het wapen. Het Cambuurwapen zit namelijk inderdaad in ons DNA!
STAND UP FOR THE CULTURE!
http://cambuurculture.nl/wordpress/logo-en-wapengebruik-cambuur-slordig-chaotisch-en-bovenal-zeer-onprofessioneel/
The Making of Old Skool Banners & Flags By Cambuur Culture
Fotoverslag Cambuur - Groningen: http://cambuurculture.nl/wordpress/2013-2014/sc-cambuur-fc-groningen/
Zou mooi zijn als jullie met de club overeen konden komen dat jullie zelf aan twee bussen invulling mogen geven.
Met eigen leden van de Cambuur Culture.
Bij een buscombi is dit mogelijk. autocombi helaas niet ,vooral omdat CC wel bussen uit de regio weet te huren
Citaat van: SCC-J op augustus 22, 2013, 11:54:18
Bij een buscombi is dit mogelijk. autocombi helaas niet ,vooral omdat CC wel bussen uit de regio weet te huren
Volgens mij was dat nu ook niet mogelijk met de buscombi.
Maar dit moet gewoon te regelen zijn door de CC
Tromp: Het stuk uit jullie gespreksverslag over (eigen) busvervoer naar wedstrijden komt niet overeen met wat er is besproken met CC. Ik heb aangegeven dat ik er geen probleem mee heb als jullie bij elkaar in een bus willen zitten, bij inschrijving buscombi kunnen jullie dit aangeven. Ik heb echter niet gezegd dat jullie buiten de combi om op eigen initiatief een bus kunnen huren. Hier geef ik geen toestemming voor. De vervoersregeling voor Go Ahead Eagles is overigens nog niet bekend. Dit publiceren we t.z.t. op onze site.
Www.cambuurculture.nl
Met buscombi is een cc bus wel mogelijk .
Citaat van: SCC-J op augustus 22, 2013, 17:16:07
Tromp: Het stuk uit jullie gespreksverslag over (eigen) busvervoer naar wedstrijden komt niet overeen met wat er is besproken met CC. Ik heb aangegeven dat ik er geen probleem mee heb als jullie bij elkaar in een bus willen zitten, bij inschrijving buscombi kunnen jullie dit aangeven. Ik heb echter niet gezegd dat jullie buiten de combi om op eigen initiatief een bus kunnen huren. Hier geef ik geen toestemming voor. De vervoersregeling voor Go Ahead Eagles is overigens nog niet bekend. Dit publiceren we t.z.t. op onze site.
Www.cambuurculture.nl
Met buscombi is een cc bus wel mogelijk .
Dan is het dus geen CC bus maar een buscombi bus met CC mensen er in?! kortom nog altijd onder de vlag van de uitkaart en de club..
Voor iedereen gelijke regels toch?
Citaat van: Ameland op augustus 22, 2013, 17:43:49
Dan is het dus geen CC bus maar een buscombi bus met CC mensen er in?! kortom nog altijd onder de vlag van de uitkaart en de club..
Bij buscombi's regelt de BVO de bussen. Dit is ook wel te begrijpen.
We hebben echter een mail naar Sarah Tromp gestuurd waarin we verzoeken toch een eigen bus te mogen regelen bij autocombi's. Zoals SCC-J aangeeft kunnen wij wel bussen uit de provincie regelen. Bij meerdere bedrijven is dit voor ons zelfs geen enkel probleem. We hebben nog geen antwoord op onze mail ontvangen.
Citaat van: pvanbuijtene op augustus 22, 2013, 17:45:19
Voor iedereen gelijke regels toch?
Dat lijkt me wel ja! Als Cambuur Culture bij buscombi's een eigen bus(lijst) kan krijgen lijkt het me dat dit ook mogelijk is voor andere supporters. Als DIMC te horen heeft gekregen dat een Franeker/Berlikum bus niet is toegestaan horen we dit graag van hem. Dan gaan we daar achteraan.
Citaat van: Kunstgras op augustus 22, 2013, 18:14:14
Dat lijkt me wel ja! Als Cambuur Culture bij buscombi's een eigen bus(lijst) kan krijgen lijkt het me dat dit ook mogelijk is voor andere supporters. Als DIMC te horen heeft gekregen dat een Franeker/Berlikum bus niet is toegestaan horen we dit graag van hem. Dan gaan we daar achteraan.
En zo is het. Wij hebben vandaag te horen gekregen dat ze voor ons niks meer wil regelen bij buscombi's.
Kan je dat iets meer toelichten?
Citaat van: Kunstgras op augustus 22, 2013, 18:17:16
Kan je dat iets meer toelichten?
Bij Roda waren er volgens haar teveel mensen die buiten de combi wilden, en dus moest ze lang op de parkeerplaats staan om af te rekenen. Dit kwam door mensen die in Limburg of omgeving op vakantie waren. Gevolg is dat Sara heeft besloten dat er niks meer geregeld kan worden als mense die ver weg wonen buiten de combi om willen reizen. Hilversum moet zaterdag via Leeuwarden in de combi, Als hij naar PEC wil. Ongeveer een half uur met Sara aan de telefoon gezeten maar schiet niks op.
Och gut, was ze bang dat haar make up en haar dan niet meer goed zat? Begin nu te merken dat mevrouw een chronische beperking qua clubgevoel heeft.
Citaat van: Vanuit Helmond op augustus 22, 2013, 18:25:25
Bij Roda waren er volgens haar teveel mensen die buiten de combi wilden, en dus moest ze lang op de parkeerplaats staan om af te rekenen. Dit kwam door mensen die in Limburg of omgeving op vakantie waren. Gevolg is dat Sara heeft besloten dat er niks meer geregeld kan worden als mense die ver weg wonen buiten de combi om willen reizen. Hilversum moet zaterdag via Leeuwarden in de combi, Als hij naar PEC wil. Ongeveer een half uur met Sara aan de telefoon gezeten maar schiet niks op.
Dat Tromp niks wil regelen voor supporters die op vakantie zijn kan ik nog inkomen. Iedereen kan wel zeggen dat hij op vakantie is.
Maar Tromp heeft dus aangegeven ook niets meer te willen regelen voor mensen die aan de andere kant van het land wonen? Als dat echt zo is is dat belachelijk natuurlijk! Onder Keimpe was altijd wel iets te regelen. Vanuit Cambuur Culture zullen we contact met Tromp opnemen. Zodra we iets horen laten we het weten.
Maar even voor de duidelijkheid.
Ik neem aan dat CC een bus besteld met de gegevens dat het om Cambuur supporters gaat, en niet om een plaatselijke hockey club zoals jaren terug.
Hoe is het dan mogelijk dat het CC wel lukt een regionale vervoerder te regelen en dat een BVO als Cambuur dit schijnbaar niet voor elkaar krijgt.
Kan iemand uitleggen waar dat verschil vandaan komt ?
Als we worden opgehaald bij de Kleine Leeuwarder, en aangeven via het Cambuurplein naar de Langeleegte te willen reizen, dan lijkt het me duidelijk dat het niet om een hockeywedstrijd gaat. ;)
Dat is duidelijk.
Maar waarom kan Cambuur Culture wel een regionaal busbedrijf regelen en de BVO niet ?
Dat is wat ik graag wil weten, snap er niks van dat vanuit de BVO dit blijkbaar onmogelijk is.
Citaat van: punkman op augustus 22, 2013, 18:48:15
Dat is duidelijk.
Maar waarom kan Cambuur Culture wel een regionaal busbedrijf regelen en de BVO niet ?
Dat is wat ik graag wil weten, snap er niks van dat vanuit de BVO dit blijkbaar onmogelijk is.
Kwestie, geen energie willen steken om een nieuwe partner te vinden. Er zijn een aantal bedrijven die op omvallen staan. Die zijn erg blij met ieder ritje!
Sarah denkt alleen in bezwaren en beperkingen ipv met de supporters mee te denken!
Tsja wat wil je als je uit het politie wereldtje komt!
Aan CC. kunnen jullie misschien niet nog 1 lekker zelfgemaakt doek maken net zoals wij zijn cambuur.
op de plek van het Ultras Leoverdia doek want straalt niks uit en is totaal niet meer een mooi doek.
Citaat van: thankyou op augustus 22, 2013, 19:00:20
Aan CC. kunnen jullie misschien niet nog 1 lekker zelfgemaakt doek maken net zoals wij zijn cambuur.
op de plek van het Ultras Leoverdia doek want straalt niks uit en is totaal niet meer een mooi doek.
Hebben de ultra's ooit wel mooie doeken gehad dan? :_schater
haha dat zijn U woorden maar dat leeft totaal niet meer en vanuit CC kan daar een veel mooier doek hangen denk ik
Citaat van: thankyou op augustus 22, 2013, 19:00:20
Aan CC. kunnen jullie misschien niet nog 1 lekker zelfgemaakt doek maken net zoals wij zijn cambuur.
op de plek van het Ultras Leoverdia doek want straalt niks uit en is totaal niet meer een mooi doek.
Je kunt beter aan de UL dit bericht sturen. Misschien kunnen ze zelf eens creatief zijn ipv alleen die plastic meuk op te hangen. aar jah, niemand van hun reageert hier :O
Citaat van: Galdiano op augustus 22, 2013, 19:01:54
Hebben de ultra's ooit wel mooie doeken gehad dan? :_schater
:_schater :_schater :_schater
Maak er maar een statement tegen de uitkaart van.
Citaat van: Kunstgras op augustus 22, 2013, 18:12:03
Bij buscombi's regelt de BVO de bussen. Dit is ook wel te begrijpen.
We hebben echter een mail naar Sarah Tromp gestuurd waarin we verzoeken toch een eigen bus te mogen regelen bij autocombi's. Zoals SCC-J aangeeft kunnen wij wel bussen uit de provincie regelen. Bij meerdere bedrijven is dit voor ons zelfs geen enkel probleem. We hebben nog geen antwoord op onze mail ontvangen.
Wat zijn de mogelijkheden voor een treincombi? of zijn die er niet?
Lijkt me een serieuze kans om veel supporters mee te krijgen, en elk
dorp heeft wel een treinstation.
Citaat van: Ameland op augustus 22, 2013, 20:01:54
Wat zijn de mogelijkheden voor een treincombi? of zijn die er niet?
Lijkt me een serieuze kans om veel supporters mee te krijgen, en elk dorp heeft wel een treinstation.
Ajax heeft een eigen station bij het uitvak!
Maarja met dat wief aan het roer, zal dat wel niet geregeld worden.
Citaat van: Galdiano op augustus 22, 2013, 20:07:41
Ajax heeft een eigen station bij het uitvak!
Maarja met dat wief aan het roer, zal dat wel niet geregeld worden.
Zijn er in Nederland überhaupt nog clubs die treincombi's hebben? Volgens mij is een treincombi tegenwoordig ook veelste duur. Een treinstel huren is niet te betalen.
Citaat van: Don op augustus 22, 2013, 20:28:12
Zijn er in Nederland überhaupt nog clubs die treincombi's hebben? Volgens mij is een treincombi tegenwoordig ook veelste duur. Een treinstel huren is niet te betalen.
Kan het nou zoveel duurder zijn dan een buscombi van een dikke 30 euro?
Citaat van: thankyou op augustus 22, 2013, 19:00:20
Aan CC. kunnen jullie misschien niet nog 1 lekker zelfgemaakt doek maken net zoals wij zijn cambuur.
op de plek van het Ultras Leoverdia doek want straalt niks uit en is totaal niet meer een mooi doek.
Zijn die doeken niet van de HK zelf afkomstig? Meende dat ze indertijd door de verkoop van MI-Side spul die doeken bekostigd hebben.
Citaat van: Ameland op augustus 22, 2013, 20:35:46
Kan het nou zoveel duurder zijn dan een buscombi van een dikke 30 euro?
Ajax-utrecht vorig jaar:
De prijs voor de treincombi naar Arena is vastgesteld op € 39,05 en is als volgt opgebouwd:
Trein: € 18,55
Ticket € 15,40
TicketBox toeslag: € 3,39
Stewarding: € 1,70
Citaat van: Ameland op augustus 22, 2013, 20:35:46
Kan het nou zoveel duurder zijn dan een buscombi van een dikke 30 euro?
met de trein van leeuwarden naar station amsterdam bijlmer arena kost een enkeltje al 23,50...
BVO niet langer bereid regeling te treffen voor uitwedstrijdbezoek door supporters die ver weg wonen?In het verleden viel altijd wel wat te regelen voor de supporter die verder weg woonde, maar toch graag een uitwedstrijd van Cambuur wilde bezoeken. Van een aantal supporters vernamen wij echter dat de BVO niet langer bereid zou zijn een regeling te treffen voor deze supporters. Ook de supporter die aan de andere kant van het land woont zou eerst naar Leeuwarden af moeten reizen om in het uitvak plaats te kunnen nemen. Indien dit inderdaad het geval is levert dit voor de supporter die verder weg woont onmogelijke situaties op.
Supportersclub Cambuur Culture heeft in onderstaande e-mail veiligheidsmanager Sarah Tromp om opheldering gevraagd.
Citaat van: mail aan Sarah Tromp
Beste Sarah,
Niet alle supporters van Cambuur wonen in Leeuwarden en omgeving. Vele supporters wonen in andere delen van ons land. Voor deze supporters is het vaak niet te doen om bij een verplichte combiregeling eerst naar Leeuwarden af te reizen, om vervolgens de reis naar de te bezoeken club te maken. In het verleden was met uw voorganger de heer Vellinga vaak wel iets te regelen. Hiermee werd bereikt dat ook de supporter die ver weg woont toch gewoon in het uitvak plaats kon nemen.
Er bereiken ons echter berichten dat de BVO niet langer bereid is voor een oplossing te zorgen voor de supporter die ver weg woont. Ten eerste willen we u vragen of deze berichten juist zijn?
Indien deze berichten kloppen, roepen wij u op uw beslissing te herzien. Supportersclub Cambuur Culture is van mening dat alle supporters de gelegenheid geboden moet worden de uitwedstrijden van onze club te bezoeken.
Wanneer supporters die ver weg wonen eerst naar Leeuwarden moeten komen om een uitwedstrijd te bezoeken levert dit onmogelijke situaties op. Dit kost simpelweg te veel tijd, te veel kilometers en te veel geld. Het enige wat hiermee bereikt wordt is dat deze supporters op zoek gaan naar andere manieren om de wedstrijd te bezoeken. Dit kan niet de bedoeling zijn.
In het verleden was voor supporters die verder weg wonen altijd een oplossing te bedenken. Waarom zou dit nu niet meer mogelijk zijn?
Met vriendelijke groet,
Bestuur Supportersclub Cambuur Culture
http://cambuurculture.nl/wordpress/bvo-niet-langer-bereid-regeling-te-treffen-voor-uitwedstrijdbezoek-door-supporters-die-ver-weg-wonen/
Citaat van: Daddy T. op augustus 22, 2013, 20:44:29
Ajax-utrecht vorig jaar:
De prijs voor de treincombi naar Arena is vastgesteld op € 39,05 en is als volgt opgebouwd:
Trein: € 18,55
Ticket € 15,40
TicketBox toeslag: € 3,39
Stewarding: € 1,70
Dat trein ritje is ook een stuk korter. Maar het gebeurd nog wel dus die treincombi's.
Bestaat de kvc nog wel? Dit soort dingen moet de kvc toch ook op kunnen pakken?
Citaat van: Cambuur Culture op augustus 22, 2013, 20:46:23
BVO niet langer bereid regeling te treffen voor uitwedstrijdbezoek door supporters die ver weg wonen?
In het verleden viel altijd wel wat te regelen voor de supporter die verder weg woonde, maar toch graag een uitwedstrijd van Cambuur wilde bezoeken. Van een aantal supporters vernamen wij echter dat de BVO niet langer bereid zou zijn een regeling te treffen voor deze supporters. Ook de supporter die aan de andere kant van het land woont zou eerst naar Leeuwarden af moeten reizen om in het uitvak plaats te kunnen nemen. Indien dit inderdaad het geval is levert dit voor de supporter die verder weg woont onmogelijke situaties op.
Supportersclub Cambuur Culture heeft in onderstaande e-mail veiligheidsmanager Sarah Tromp om opheldering gevraagd.
http://cambuurculture.nl/wordpress/bvo-niet-langer-bereid-regeling-te-treffen-voor-uitwedstrijdbezoek-door-supporters-die-ver-weg-wonen/
Mooie open communicatie! :thumbsup
Citaat van: Cambuur Culture op augustus 22, 2013, 20:46:23
BVO niet langer bereid regeling te treffen voor uitwedstrijdbezoek door supporters die ver weg wonen?
In het verleden viel altijd wel wat te regelen voor de supporter die verder weg woonde, maar toch graag een uitwedstrijd van Cambuur wilde bezoeken. Van een aantal supporters vernamen wij echter dat de BVO niet langer bereid zou zijn een regeling te treffen voor deze supporters. Ook de supporter die aan de andere kant van het land woont zou eerst naar Leeuwarden af moeten reizen om in het uitvak plaats te kunnen nemen. Indien dit inderdaad het geval is levert dit voor de supporter die verder weg woont onmogelijke situaties op.
Supportersclub Cambuur Culture heeft in onderstaande e-mail veiligheidsmanager Sarah Tromp om opheldering gevraagd.
http://cambuurculture.nl/wordpress/bvo-niet-langer-bereid-regeling-te-treffen-voor-uitwedstrijdbezoek-door-supporters-die-ver-weg-wonen/
Keurige mail bedankt voor jullie inzet.
belachelijk gedoe toch als je op 10 km van eindhoven woont of arnhem of waar dan ook.
regel dan wat als bvo...vandaag hoorde ik dat er teleurstelling wat dat er maar 3 bussen mee
gaan ik heb direkt gezegd dat het van 2 kanten moet komen .
de bvo moet er alles aan doen om zo veel mogelijk supporters mee te krijgen naar uitwedstrijden
en daar heb ik me twijfels over als je bijv op donderdag al de kaartverkoop stopt en door dit soort dingen
omsupporters op een dag 800 km te laten rijden.
Citaat van: denistel op augustus 22, 2013, 23:35:05
belachelijk gedoe toch als je op 10 km van eindhoven woont of arnhem of waar dan ook.
regel dan wat als bvo...vandaag hoorde ik dat er teleurstelling wat dat er maar 3 bussen mee
gaan ik heb direkt gezegd dat het van 2 kanten moet komen .
de bvo moet er alles aan doen om zo veel mogelijk supporters mee te krijgen naar uitwedstrijden
en daar heb ik me twijfels over als je bijv op donderdag al de kaartverkoop stopt en door dit soort dingen
omsupporters op een dag 800 km te laten rijden.
Dat de kaartverkoop donderdags al stopt vind ik ook vreemd. Het kan natuurlijk zo zijn dat ze in zwolle graag op tijd willen weten hoeveel supporters er komen. Alleen betwijfel ik of het uitmaakt of er nu 3 of 4 bussen komen. Donderdags geef je door we hebben nu 3 bussen vol en we verwachten nog 1 a 2 bussen erbij. Dan kan de lokale driehoek daar eventueel nog op inspelen.
Donderdags stoppen met de kaartverkoop zal wel weer de weg zijn met de minste weerstand.
Citaat van: Galdiano op augustus 22, 2013, 21:01:25
Bestaat de kvc nog wel? Dit soort dingen moet de kvc toch ook op kunnen pakken?
Tuurlijk moeten ze dat kunnen en bij verzoeken zullen ze dat ook echt wel in gang willen zetten.
Probleem is dat vanuit het bestuur van de KVC niemand hier op het forum zit. Nu moet dat geen probleem zijn met al die 'kleine-meisjes-media' die er tegenwoordig is, zoals Facespuit en Twatter. :devil
Citaat van: Vanuit Helmond op augustus 22, 2013, 22:54:24
Keurige mail bedankt voor jullie inzet.
Bedankt voor de ondersteuning, er kwam maar geen reactie van de andere kant op mijn mails.
Citaat van: clint op augustus 23, 2013, 07:59:15
Tuurlijk moeten ze dat kunnen en bij verzoeken zullen ze dat ook echt wel in gang willen zetten.
Probleem is dat vanuit het bestuur van de KVC niemand hier op het forum zit. Nu moet dat geen probleem zijn met al die 'kleine-meisjes-media' die er tegenwoordig is, zoals Facespuit en Twatter. :devil
Leven die lui nog in de jaren zeventig of zo. Hier zie je toch juist wat er speelt? :?
Citaat van: clint op augustus 23, 2013, 07:59:15
Tuurlijk moeten ze dat kunnen en bij verzoeken zullen ze dat ook echt wel in gang willen zetten.
Probleem is dat vanuit het bestuur van de KVC niemand hier op het forum zit. Nu moet dat geen probleem zijn met al die 'kleine-meisjes-media' die er tegenwoordig is, zoals Facespuit en Twatter. :devil
Montana ook niet meer? Of durft hij zich niet meer te vertonen ;)
Wat doet SCS Kern van Cambuur?
Naast de verwezenlijking van de algemene doelen, zoals het behartigen van de belangen van supporters, het bewaken van de clubcultuur en het behoud van betaald voetbal in Leeuwarden in algemene zin en informeren, doet de Kern van Cambuur nog heel wat meer. Een overzicht.
De Kern van Cambuur
strijdt voor een transparant en rechtvaardig supportersbeleid beheert het eigen supportershome 't Hertsje
beheert alle kiosken in het stadion, waaronder de bierkiosken
geeft het supportersmagazine 't Hertsje uit (4 x per seizoen)
verkoopt programmaboekjes
is een belangrijke gesprekspartner voor de SC Cambuur BVO, de Raad van Commissarissen, de gemeente, de politie en de KNVB
ondersteunt de BVO tijdens Open Dagen en de 1e training
draait mee in de Commissie Stadionverboden (CSC) en denkt mee over veiligheidszaken
zamelt oud papier in
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik een antwoord op mijn mail naar de KvC krijg. Heb er weinig vertrouwen in. Destemeer een reden om lid te worden van CC die wel iets doen.
Citaat van: Galdiano op augustus 22, 2013, 21:01:25
Bestaat de kvc nog wel? Dit soort dingen moet de kvc toch ook op kunnen pakken?
Gaat tijd worden om mijn lidmaatschap om te zetten naar CC heb ik het idee.
KVC doet in mijn ogen al jaren te weinig, makke lammetjes die ja knikken tegen de beleidsbepalers...
Ik heb veel meer vertrouwen in CC.
Uit beleid = WAN beleid
Citaat van: Kunstgras op augustus 22, 2013, 18:14:14
Dat lijkt me wel ja! Als Cambuur Culture bij buscombi's een eigen bus(lijst) kan krijgen lijkt het me dat dit ook mogelijk is voor andere supporters. Als DIMC te horen heeft gekregen dat een Franeker/Berlikum bus niet is toegestaan horen we dit graag van hem. Dan gaan we daar achteraan.
In het verleden hebben wij een bus laten rijden over Franeker en Berlikum, (Bolsward was ook aanwezig).
in deze bus zaten ook een aantal stewerds van de club maar deze mochten we toen nog zelf benaderen.
We hadden zelf een lijst van de club gekregen deze moesten we een dag voor de wedstrijd inleveren inclusief het geld.
Voordeel was dat de bus uit Franeker kwam en iedereen weer netjes in zijn woonplaats uit liet stappen.
Deze constructies is niet meer mogelijk.
Citaat van: Andre-Lwd op augustus 23, 2013, 10:15:14
Gaat tijd worden om mijn lidmaatschap om te zetten naar CC heb ik het idee.
Heeft CC ook de service dat je oude lidmaatschap (bij KVC) wordt stopgezet? ;)
Ik heb het idee dat de KVC meer een spreekbuis van de BVO naar de supporters is dan dat ze daadwerkelijk zelf een standpunt heeft.
Citaat van: Mp op augustus 23, 2013, 11:24:59
Heeft CC ook de service dat je oude lidmaatschap (bij KVC) wordt stopgezet? ;)
Ik heb het idee dat de KVC meer een spreekbuis van de BVO naar de supporters is dan dat ze daadwerkelijk zelf een standpunt heeft.
Kan maar 1 keer per jaar voor het nieuwe seizoen begint volgens mij.
Citaat van: Mp op augustus 23, 2013, 11:24:59
Ik heb het idee dat de KVC meer een spreekbuis van de BVO naar de supporters is dan dat ze daadwerkelijk zelf een standpunt heeft.
Dat idee krijg ik ook steeds meer.
Als iedereen het schriftelijk of via de mail kenbaar maakt niet langer lid te willen zijn van de KVC.
Dan zal er bij hun ook weleens een lichtje gaan branden.
Citaat van: dit is mien club op augustus 23, 2013, 11:54:09
Als iedereen het schriftelijk of via de mail kenbaar maakt niet langer lid te willen zijn van de KVC.
Dan zal er bij hun ook weleens een lichtje gaan branden.
Reeds gedaan.
Alle respect voor de KVC maar ik denk dat ze te soft zijn vwb supporterszaken blijf wel lid maar ben ook lid van CC geworden en denk dat de KVC aardig wat leden gaat verliezen omdat CC de taal spreekt van de supporters en men dat belangrijker vind dan een bingo of kaartavond in het hertje!!
Ben ook lid van Cc geworden juist omdat hun wel sterke standpunten in acht nemen voor de supporters. Neem nu de reactie gisteren. Snel en gericht nadat een supporter hier een woordje deed. Mooi vind ik dat!
Inderdaad, daarom ben ik ook lid geworden. De research naar de scriptie van Sarah Tromp vond ik ook erg goed, geeft toch aan dat ze er serieus mee bezig zijn.
Hoeveel leden heeft CC inmiddels?
We gaan richting de 200.
Citaat van: Kunstgras op augustus 23, 2013, 22:15:15
We gaan richting de 200.
Dat zijn goede berichten :thumbsup
Citaat van: dit is mien club op augustus 23, 2013, 11:54:09
Als iedereen het schriftelijk of via de mail kenbaar maakt niet langer lid te willen zijn van de KVC.
Dan zal er bij hun ook weleens een lichtje gaan branden.
Dat lampie zal nooit branden, als je je lidmaatschap hebt opgezegd dan houd de KVC je wel lid zonder te betalen. Tenminste, bij mij wel :_schater
Je krijgt geeneens een bevestiging dat je hebt opgezegd. En een paar weken geleden kreeg ik nog een "donateurskaart" in de bus. Nou ja, lekkere administratie daar :X
Citaat van: Kunstgras op augustus 23, 2013, 22:15:15
We gaan richting de 200.
Dat kunnen dus ook 101 zijn, ga je ook richting 200 :insane
Haha, das ook weer waar :)
;)
Citaat van: Vanuit Helmond op augustus 23, 2013, 10:13:14
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik een antwoord op mijn mail naar de KvC krijg. Heb er weinig vertrouwen in. Destemeer een reden om lid te worden van CC die wel iets doen.
Beste Ben,
We hebben recent geen mail van je ontvangen, naar welk mailadres heb je dit gestuurd?
Met vriendelijke groet,
Kern van Cambuur
Citaat van: RotterdamLeeuwarden op augustus 24, 2013, 00:03:47
Dat lampie zal nooit branden, als je je lidmaatschap hebt opgezegd dan houd de KVC je wel lid zonder te betalen. Tenminste, bij mij wel :_schater
Je krijgt geeneens een bevestiging dat je hebt opgezegd. En een paar weken geleden kreeg ik nog een "donateurskaart" in de bus. Nou ja, lekkere administratie daar :X
Nu de vakantieperiode weer voorbij is zijn wij druk doende de administratie bij te werken.
Met vriendelijke groet,
SCS Kern van Cambuur
Veel informatie is te vinden op website www.kernvancambuur.nl.
Voor serieuze vragen en opmerkingen aan de Kern van Cambuur zijn wij het beste rechtstreeks te bereiken via mailadres info@kernvancambuur.nl.
Met geel-blauwe groet,
|:)
Kern van Cambuur
Misschien is het handiger dat als iemand een vraag heeft of wil lopen te zeiken over de kvc om dat te doen in het kvc-topic. Ik neem aan dat de kvc mensen niet in elk topic zitten om dat te lezen. Als je daar je vraag/verzoek neerlegt komt dat wel bij de kvc terecht.
Citaat van: clint op augustus 24, 2013, 16:36:45
Misschien is het handiger dat als iemand een vraag heeft of wil lopen te zeiken over de kvc om dat te doen in het kvc-topic. Ik neem aan dat de kvc mensen niet in elk topic zitten om dat te lezen. Als je daar je vraag/verzoek neerlegt komt dat wel bij de kvc terecht.
Kest niet regelen dat er een klachten formulier ingevuld kan worden op jum site? Wel zo makkelijk! :insane
Begint zo langzamerhand een beetje irritant te worden.
Als je niet communiceert met je achterban/donateurs dan roep je dit over jezelf af. Mocht er niets te communiceren zijn dan heb je echt een probleem..... Welke is het?
Citaat van: De Jager op augustus 24, 2013, 17:43:54
Op jum site?
Jum site?
Ik zit niet meer in het bestuur hoor.
Citaat van: SCC-J op augustus 24, 2013, 18:40:21
Als je niet communiceert met je achterban/donateurs dan roep je dit over jezelf af. Mocht er niets te communiceren zijn dan heb je echt een probleem..... Welke is het?
Daarom zeg ik ook. Stel vragen ff in het kvc topic. Zorg ik er voor dat ze het komen te weten.
Citaat van: KernvanCambuur op augustus 24, 2013, 16:03:22
Beste Ben,
We hebben recent geen mail van je ontvangen, naar welk mailadres heb je dit gestuurd?
Met vriendelijke groet,
Kern van Cambuur
Naar de voorzitter, maar jullie zijn alweer te laat.
Busjesverbod PSV-uit, reden onbekend..
Published on August 30th, 2013 in Nieuws
tweetKomende zaterdag staat de uitwedstrijd tegen PSV op het programma. PSV bestaat komende zaterdag precies 100 jaar. Vanwege de festiviteiten rond deze wedstrijd heeft PSV een verzoek ingediend bij de KNVB voor een tegenstander met een laag veiligheidsrisico. De KNVB heeft gehoor gegeven aan dit verzoek door Cambuur als tegenstander aan te wijzen.
Afgelopen maandag startte de kaartverkoop voor de uitwedstrijd tegen PSV. Meerdere groepen supporters waren van plan deze wedstrijd te bezoeken met een (mini)bus. Een dag ná de start van de kaartverkoop werd echter bekend gemaakt dat de busjes niet mochten rijden. De lokale driehoek Eindhoven had een busjesverbod afgekondigd.
Een vreemde gang van zaken.Supporters van Go Ahead Eagles mochten namelijk een aantal weken geleden wél gewoon met busjes de reis naar Eindhoven maken . Navraag van Cambuur Culture bij een lid van sfeerteam Legio Noviomagum van NEC leerde ons dat ook zij gewoon met busjes naar PSV mochten gaan. Waarom wij dan niet? De wedstrijd van komende zaterdag is immers geen risicoduel. Toch worden aan de Cambuursupporter weer diverse beperkingen opgelegd.
De KvC heeft woensdag overleg gevoerd met de BVO over het busjesverbod. Gisteren kwam de bevestiging vanuit Eindhoven dat het busjesverbod onverkort van kracht blijft. De reden van dit busjesverbod is noch door de BVO, noch door de KvC naar voren gebracht.
Supportersclub Cambuur Culture begrijpt het hoe en waarom van dit busjesverbod niet. Cambuur Culture is van mening dat wanneer een vrijheidsbeperkende maatregel wordt opgelegd (want dat is dit verbod) hiervoor een goede reden moet zijn. Wij hebben vandaag een brief naar de gemeente Eindhoven gestuurd met het verzoek tekst en uitleg te geven over het opleggen van dit busjesverbod.
Wordt vervolgd.
Hebben jullie niet iemand die brieven eerst nakijkt voordat ze naar officiele instanties gaan?
De brief is geschreven in de ik-vorm en wordt ondertekend door de club. Dan had je het met 'wij' moeten doen. Verder had je beter de brief kunnen richten aan de burgemeester ipv aan de gemeente its self.
Ik kan ook wel eens zeuren, zoals je ziet.
Citaat van: clint op augustus 30, 2013, 16:17:31
Hebben jullie niet iemand die brieven eerst nakijkt voordat ze naar officiele instanties gaan?
De brief is geschreven in de ik-vorm en wordt ondertekend door de club. Dan had je het met 'wij' moeten doen. Verder had je beter de brief kunnen richten aan de burgemeester ipv aan de gemeente its self.
Ik kan ook wel eens zeuren, zoals je ziet.
Skerp ouwe :clint
Citaat van: clint op augustus 30, 2013, 16:17:31
Hebben jullie niet iemand die brieven eerst nakijkt voordat ze naar officiele instanties gaan?
De brief is geschreven in de ik-vorm en wordt ondertekend door de club. Dan had je het met 'wij' moeten doen. Verder had je beter de brief kunnen richten aan de burgemeester ipv aan de gemeente its self.
Ik kan ook wel eens zeuren, zoals je ziet.
Maar dat is zeiken om het zeiken.
De kritiek die culture uit slaat nog ergens op!
Citaat van: De Jager op augustus 30, 2013, 16:45:54
Maar dat is zeiken om het zeiken.
De kritiek die culture uit slaat nog ergens op!
Maar dan moet je wel goed overkomen vwb goede brief!!
Brief is ondertekend door een persoon, maar deze naam is weggehaald bij het online zetten van de brief. Ik-vorm kan dus gebruikt worden, alleen komt het nu niet goed over. We zullen er in het vervolg op letten.
Misschien wordt het tijd alles eens te gaan bundelen in een zwartboek en die dan tzt te overhandigen aan Ype Smit.
Ik ben al de hele dag bezig geweest met een spandoek maar kreeg het niet voor elkaar :P
Kan iemand nog ff een spandoek fixen voor morgen?
Ik PM je de tekst wel
Alvast bedankt, FORZA SCC
Pm maar. Zullen we kijken wat we kunnen doen. Terecht opmerking van zowel Clint als jager btw
Het Is al een beetje gelukt hehe iig bedankt!
Benieuw naar de actie die CC gaat voeren tegen het uit beleid.
Overigens hoop ik op eigen lijsten voor CC leden bij buscombi's
Ik las eerder iets over de eerste tien minuten stil van cambuur - heracles...
Dat vind ik dan een waardeloze actie... spelers kunnen alle support gebruiken.
Heb niet zo snel een ander idee, waar ik best over na wil denken..
Misschien 29sept. Boycotten?? l8l
Citaat van: pvanbuijtene op september 05, 2013, 11:28:28
Ik las eerder iets over de eerste tien minuten stil van cambuur - heracles...
Dat vind ik dan een waardeloze actie... spelers kunnen alle support gebruiken.
Heb niet zo snel een ander idee, waar ik best over na wil denken..
Misschien 29sept. Boycotten?? l8l
Hekken noord 10 min dicht laten, HEEL noord LEEG, met inmens grote spandoeken om een statement te maken over het uitbeleid?.. lijkt me wel wat :-)
Inmiddels dus een bericht van de CC over de voornemens van een actie!!!
Ik zeg niet tien minuten .. Maar ik zeg pas naar 12 minuten de tribunes op.
Wij zijn de twaalfde man en dat moeten ze zich goed realiseren.
Spandoek in het vak : Uit beleid is uitvakken leeg
Lijkt me helemaal niks .
En heel noord doet ook niet mee... krijg je gezeik van als mensen die t geen fuck interesseren omdat ze niet nasrcuitwedstrijden gaan en ze het vak niet opmogen.. met na 10 min extreem gedrang om vak op te komen..
Uitbeleid, wanbeleid. ACTIE!
Published on September 5th, 2013 in Nieuws
Cambuur speelt na jarenlange afwezigheid eindelijk weer in de Eredivsie. Toch zijn de uitvakken dramatisch gevuld. Zeker voor een club als Cambuur. De reden? Het dramatische uitbeleid van de BVO! Supportersclub Cambuur Culture is het uitbeleid van Cambuur zat. De komende thuiswedstrijd tegen Heracles zullen wij actie voeren tegen het uitreisbeleid van de BVO.
Wij hebben kennis genomen van de absurd hoge busprijzen voor de uitwedstrijden tegen Go Ahead Eagles en dkv. De prijs is echter lang niet het enige probleem. De komende dagen zullen wij onze kritiek op de misstanden van het uitbeleid van de BVO toelichten. Ook geven wij in de loop van de komende dagen meer details prijs over onze actie tegen dit wanbeleid.
STAND UP FOR THE CULTURE!
Citaat van: pvanbuijtene op september 05, 2013, 11:34:51
Lijkt me helemaal niks .
Niet? vertel mij maar hoe je zoiets dan duidelijk moet maken!!!
Citaat van: dit is mien club op september 05, 2013, 11:36:28
Niet? vertel mij maar hoe je zoiets dan duidelijk moet maken!!!
Luidkeels.
In ieder geval wel vanaf de tribune!
Dat er actie moet komen is duidelijk. Of dat via een "boycot" van de Noordtribune moet is een ander verhaal. Iets wat ik niet echt toejuich. Daarmee maak je misschien wel een statement, alleen pak je m.i. ook de spelers ermee die onze steun goed kunnen gebruiken.
Citaat van: dit is mien club op september 05, 2013, 11:36:28
Niet? vertel mij maar hoe je zoiets dan duidelijk moet maken!!!
Spanddoek bij opkomst omhoog houden zou kunnen natrlk.... na 12minuten weer...
Snap dat er iets moet gebeuren... maar om de spelers zo te duperen .. .
Citaat van: pvanbuijtene op september 05, 2013, 11:39:59
Spanddoek bij opkomst omhoog houden zou kunnen natrlk.... na 12minuten weer...
Snap dat er iets moet gebeuren... maar om de spelers zo te duperen .. .
Cambuur Culture is vast al bezig met iets, we wachten het af..
een spandoekje omhoog houden werkt natuurlijk voor geen meter.. plus het feit dat die het stadion vast niet in komt omdat hij niet geimpregneerd is :_schater :zweep
Citaat van: Dokkumer op september 05, 2013, 11:38:38
Dat er actie moet komen is duidelijk. Of dat via een "boycot" van de Noordtribune moet is een ander verhaal. Iets wat ik niet echt toejuich. Daarmee maak je misschien wel een statement, alleen pak je m.i. ook de spelers ermee die onze steun goed kunnen gebruiken.
volledig eens
Citaat van: dit is mien club op september 05, 2013, 11:25:18
Overigens hoop ik op eigen lijsten voor CC leden bij buscombi's
Gaat wel gebeuren. DKV uit nog niet. Maar de prijzen moeten wel acceptabel zijn.
Tribunes blokkeren of leeghouden is volgens mij ook een mogelijke bron van ellende. De 1 wil wel de tribune op, de ander niet. Vul de rest zelf maar in.
Maar, ik heb wel zoveel vertrouwen in CC dat het een actie zal worden waar iedereen mee uit de voeten kan.
Citaat van: pvanbuijtene op september 05, 2013, 11:39:59
Spanddoek bij opkomst omhoog houden zou kunnen natrlk.... na 12minuten weer...
Snap dat er iets moet gebeuren... maar om de spelers zo te duperen .. .
Gaan ze eerste 12 min maar schaakvoetbal spelen . knallen we er daarna zowel publiek als spelers er meteen bovenop.... Maar actie is nog niet duidelijk gemaakt nog toch?
Citaat van: SCC-J op september 05, 2013, 11:46:29
Gaat wel gebeuren. DKV uit nog niet. Maar de prijzen moeten wel acceptabel zijn.
Akkoord
Citaat van: SCC-J op september 05, 2013, 11:53:20
Gaan ze eerste 12 min maar schaakvoetbal spelen . knallen we er daarna zowel publiek als spelers er meteen bovenop.... Maar actie is nog niet duidelijk gemaakt nog toch?
Klopt.. maar die verhalen gingen al wel rond...
:0= MET DIT BELEID, UITSUPPORTERS KWIJT!!!
Citaat van: pvanbuijtene op september 05, 2013, 11:55:46
Klopt.. maar die verhalen gingen al wel rond...
Als we van elke scheet een donderslag moeten maken onweert het hier altijd :devil
Citaat van: Dokkumer op september 05, 2013, 12:03:13
Als we van elke scheet een donderslag moeten maken onweert het hier altijd :devil
Was wel een scheet van iemand van de cc dacht ik w:)
Iemand van, betekent nog niet dat de hele CC dezelfde mening is toegedaan ;)
Ze zijn er mee bezig, komt vast binnenkort wel wat naar buiten rollen.
Citaat van: pvanbuijtene op september 05, 2013, 12:04:45
Was wel een scheet van iemand van de cc dacht ik w:)
Zo' n actie is zeker niet ondenkbaar. Een hele wedstrijd boycot lijkt me niet voor de hand liggend.
Citaat van: SCC-J op september 05, 2013, 12:10:36
Zo' n actie is zeker niet ondenkbaar. Een hele wedstrijd boycot lijkt me niet voor de hand liggend.
Laatste is logisch.. enige wat ik aangaf is niet achter enig boycot (10min) sta... vanwege support en problemen met andere noordgangers en veiligheid etc.
We shall see |:)
Daarnaast is het belangrijk dat het vanaf minuut 1 al gekkeboel is in het stadion, dat kan verschil maken met wel in de wedstrijd komen of niet.
Citaat van: pvanbuijtene op september 05, 2013, 12:49:57
Daarnaast moet je ook rekening houden dat de club.. simplistisch as ze zijn.. zal.wijzen naar 1222 verkochte verkochte kaarten voor dkv uit mochten zr echt onder vuur komen te staan...
Heel Noord leeghouden gaat zeker niet werken. Hebben we een aantal jaren geleden ook geprobeerd, toen Cambuur onderaan in de Jupiler league stond. Toen waren er al behoorlijk veel mensen die toch tribune op wilden, terwijl het toen behoorlijk leeg was. Nu met een uitverkocht Noord is dit echt niet te doen.
Als harde kern zijnde moet het te doen zijn om vak 14 en 15 leeg te houden
Citaat van: dit is mien club op september 05, 2013, 13:14:52
Als harde kern zijnde moet het te doen zijn om vak 14 en 15 leeg te houden
Gaat je niet lukken zonder heibel. En heibel moet je niet willen.
Bij Ajax konden ze een tijd terug 410 en zuid leeg houden. Daar stonden wat kerels met aanzien vooraan en die hielden de boel tegen. Voordeel is ook dat zei al gefouilleerd was en na zoveel minuten meteen massaal naar binnen konden. Bij ons moet dan alsnog 1 voor 1 iedereen naar binnen langs de controle..
Plus ik vind dat soort acties voor deze ongeschikt... de spelers doen het in uitduels al te vaak zonder onze massale support. Om dan thuis eerst ook maar weg te blijven is wat raar. maar geef je aan de andere kant misschien wel goed het verschil aan tussen support en geen support. Ik hoop dat CC met een gepaste actie komt. we zien wel
Ik vind CC een geweldig initiatief met een aantal goede statements !!!!
Maar waarom in godsnaam een actie tijdens een THUISwedstrijd ???
Ik ben zelf ook 200% tegen het uitbeleid en ben zeker niet van plan een uitkaart te nemen en in het dure criminelentransport plaats te nemen.
De mannen hebben de steun heel hard nodig en de 1e twee thuiswedstrijden waren om te smullen qua sfeer. Actie prima, maar doe dit dan tijdens een uitwedstrijd (mijn mening).
Citaat van: fred op september 05, 2013, 13:41:43
Ik vind CC een geweldig initiatief met een aantal goede statements !!!!
Maar waarom in godsnaam een actie tijdens een THUISwedstrijd ???
Ik ben zelf ook 200% tegen het uitbeleid en ben zeker niet van plan een uitkaart te nemen en in het dure criminelentransport plaats te nemen.
De mannen hebben de steun heel hard nodig en de 1e twee thuiswedstrijden waren om te smullen qua sfeer. Actie prima, maar doe dit dan tijdens een uitwedstrijd (mijn mening).
Juist thuis moet je laten merken dat we het niet eens zijn. Op welke manier dat gebeurt kan mij niks schelen.
Er moet wat gebeuren.
Citaat van: pvanbuijtene op september 05, 2013, 12:52:00
Dat is een groot probleem. Veel schreeuwen hier over het kut uitwedstrijd beleid. Maar als er dan een speciale wedstrijd is zetten velen hun principes op zij ;(
Krijg je hele scheve verhoudingen van waarbij de BVO het laatst lacht.
Citaat van: John Hiatt op september 05, 2013, 13:21:31
Gaat je niet lukken zonder heibel. En heibel moet je niet willen.
Waarom zou daar heibel uit ontstaan?
Mensen die in vak 14 en 15 staan, weten toch dat daar de fanatieke/harde kern zit?
Ik denk dat iedereen die lid is van de CC de actie zal steunen. Die leden zitten allemaal in 14 en 15.
Als je de actie niet steunt heb je niks in 14 of 15 te zoeken.
PS ik erger me dood aan de kinderen die eerst stoer in vak 13 stonden nu ineens in vak 14 gaan staan....
Citaat van: fred op september 05, 2013, 13:41:43
Ik vind CC een geweldig initiatief met een aantal goede statements !!!!
Maar waarom in godsnaam een actie tijdens een THUISwedstrijd ???
Ik ben zelf ook 200% tegen het uitbeleid en ben zeker niet van plan een uitkaart te nemen en in het dure criminelentransport plaats te nemen.
De mannen hebben de steun heel hard nodig en de 1e twee thuiswedstrijden waren om te smullen qua sfeer. Actie prima, maar doe dit dan tijdens een uitwedstrijd (mijn mening).
Ik ben het hier deels mee eens, ook ik vind het uitbeleid om te janken.
Alleen hoeft "een actie" wat mij betreft niet alleen bij uitwedstrijden. Actie kan ook bv door grote creatieve spandoeken of met lawaai (supportersgezang oid). Ik zou geen tribunes gaan tegenhouden, schept alleen maar kwaad bloed. Wij hebben iedere supporter vanaf minuut 1 nodig op de tribune....!
Citaat van: Destroyer op september 05, 2013, 13:57:58
Dat is een groot probleem. Veel schreeuwen hier over het kut uitwedstrijd beleid. Maar als er dan een speciale wedstrijd is zetten velen hun principes op zij ;(
Krijg je hele scheve verhoudingen van waarbij de BVO het laatst lacht.
Je kan veel zeggen maar niet wil DKV missen neem ik aan... Eagels kun je boycotten... Ookal is dat een wedstrijd waar ik heeeeel graag naar toe had gewilt maar niet met die belachelijke voorwaarden en woeker prijzen
Citaat van: dit is mien club op september 05, 2013, 13:59:56
PS ik erger me dood aan de kinderen die eerst stoer in vak 13 stonden nu ineens in vak 14 gaan staan....
Was te verwachten. Dacht dat die niet toegelaten zouden worden :_schater
Citaat van: dit is mien club op september 05, 2013, 14:01:12
Je kan veel zeggen maar niet wil DKV missen neem ik aan... Eagels kun je boycotten... Ookal is dat een wedstrijd waar ik heeeeel graag naar toe had gewilt maar niet met die belachelijke voorwaarden en woeker prijzen
Dat bedoel ik nou. Als het iets speciaals is laat men het links liggen. Een statement van niks :O
Citaat van: Destroyer op september 05, 2013, 14:02:49
Was te verwachten. Dacht dat die niet toegelaten zouden worden :_schater
Zo iets dacht ik ook... ouwe garde mut op trede... :clint
Citaat van: Destroyer op september 05, 2013, 14:02:49
Was te verwachten. Dacht dat die niet toegelaten zouden worden :_schater
Tis mij gelukt om er tussen door te knijpen. :devil
Iedere actie die ten koste gaat van de sfeer in't stadion en het steunen van de mannen op het veld schiet z'n doel voorbij. Maar, nogmaals, ik vertrouw op de creatieve geesten! En dat is niet cynisch bedoeld!
Citaat van: dit is mien club op september 05, 2013, 13:57:09
Juist thuis moet je laten merken dat we het niet eens zijn. Op welke manier dat gebeurt kan mij niks schelen.
Er moet wat gebeuren.
Ja eens...spandoek of vocaal zoals 666 ook zegt is prima, maar lege tribunes kun je niet maken.....
Citaat van: Destroyer op september 05, 2013, 13:57:58
Dat is een groot probleem. Veel schreeuwen hier over het kut uitwedstrijd beleid. Maar als er dan een speciale wedstrijd is zetten velen hun principes op zij ;(
Krijg je hele scheve verhoudingen van waarbij de BVO het laatst lacht.
Daarom koop ik ook geen uitkaart ! Dan maar op de bonnefooi en zien waar het schip strand. Met een beetje mazzel lach ik dan het laatst ;)
Citaat van: dit is mien club op september 05, 2013, 14:04:42
Zo iets dacht ik ook... ouwe garde mut op trede... :clint
Weest die dronken puber nog tegen FCG die sien moeke met had ?
Na een paar waarschuwingen trad moeke op en mocht hij niet meer naast mij staan :_schater :_schater :_schater :_schater
Citaat van: clint op september 05, 2013, 14:05:25
Tis mij gelukt om er tussen door te knijpen. :devil
:_schater :_schater :_schater :_schater :_schater :_schater
Citaat van: dit is mien club op september 05, 2013, 13:59:56
PS ik erger me dood aan de kinderen die eerst stoer in vak 13 stonden nu ineens in vak 14 gaan staan....
Sorry, ik had mien seun tegen Groningen al niet meer met..
Doele het ut deen, die had sien seun wel 2 keer met :devil
Citaat van: Dokkumer op september 05, 2013, 14:58:48
Sorry, ik had mien seun tegen Groningen al niet meer met..
Doele het ut deen, die had sien seun wel 2 keer met :devil
Oek alleen mar bezig met ut útvak zeker, en de hele wedstried missen :zweep
:devil
Citaat van: fred op september 05, 2013, 14:34:08
Weest die dronken puber nog tegen FCG die sien moeke met had ?
Na een paar waarschuwingen trad moeke op en mocht hij niet meer naast mij staan :_schater :_schater :_schater :_schater
hahahaha _O_
Citaat van: 666 op september 05, 2013, 14:00:43
. Wij hebben iedere supporter vanaf minuut 1 nodig op de tribune....!
Dat geldt ook voor uitwedstrijden toch
Citaat van: Nightmarelwd op september 05, 2013, 15:29:11
Dat geldt ook voor uitwedstrijden toch
Juist... we moeten gvd actie voeren alles doen wat nodig is om die prijzen naar beneden te krijgen. Alleen een spandoekje helpt daar niet bij.
Ik kijk dat statement van de directie van Cambuur nog eens na.
Daarom gaan we het gesprek aan met onze supportersvereniging 'Kern van Cambuur', als spreekbuis voor de supporters, om te kijken hoe we deze onvrede kunnen weghalen en bepaalde drempels kunnen verlagen. Hopelijk komen we gezamenlijk tot een oplossing waar iedereen zich in kan vinden en kunnen onze mannen ook in de toekomst rekenen op de steun van onze geweldige supporters!
Maar wel een foto van de sfeeractie van CC en vak 14 plaatsen.
Citaat van: fred op september 05, 2013, 15:26:29
Volgende fase is naar vak 13 :rodekaart
Eerst 14 maar weer opschonen
Citaat van: dit is mien club op september 05, 2013, 16:12:54
Whehe zou mooi zijn als er 500 man in hoereveen uit stappen met een bivakmuts op ... :_schater
Citaat van: cambuurculture.nl
Wat er mis is met het uitbeleid deel 1; uitkaartverplichting bij verplichte buscombi
De uitkaart is ingevoerd om het supporters van Cambuur makkelijker te maken uitwedstrijden te bezoeken. Op 3 augustus 2012 heeft Supportersclub Cambuur Culture met Keimpe Vellinga en de Kern van Cambuur dan ook de afspraak gemaakt de uitkaartverplichting af te schaffen bij verplichte buscombi's. Go Ahead Eagles-uit zou de laatste buscombi zijn met uitkaartverplichting (http://cambuurculture.nl/wordpress/wp-content/uploads/2013/01/542368_399016800191821_1454584821_n.jpg).
Deze afspraak werd door de BVO niet nagekomen. Voor de buscombi naar Sparta-uit gold wederom een uitkaartverplichting. Nadat Cambuur Culture hier fel tegen in verweer kwam (http://cambuurculture.nl/wordpress/anderhalf-jaar-de-uitkaart-onduidelijkheden-en-niet-nagekomen-afspraken-ons-geduld-is-op/), werd de uitkaartverplichting bij buscombi's alsnog per direct afgeschaft. Ook de Gemeente Leeuwarden is akkoord gegaan met het afschaffen van de uitkaart bij buscombi's. (zie: http://cambuurculture.nl/wordpress/wp-content/uploads/2013/09/Screenshot-1-Vervallen-uitkaart.jpg en http://cambuurculture.nl/wordpress/wp-content/uploads/2013/09/Screenshot-3-vervallen-uitkaart-gemeente-LWD-notulen-KvC.jpg)
De belofte de uitkaartverplichting bij buscombi's af te schaffen is met ingang van dit seizoen wederom (!) gebroken..
Veel supporters hebben hun principes tegen de uitkaart opzij gezet. Vooral omdat zij na 13 jaar de derby tegen dkv bij willen wonen. Begrijpelijk. Er is echter nog steeds een grote groep supporters die aan hun principes vasthoudt. Deze supporters wordt de derby tegen dkv door de neus geboord. Dit terwijl het vervallen van de uitkaartverplichting bij buscombi's al vorig seizoen "per direct" was doorgevoerd.
De uitkaart was toch bedoeld vóór de supporters? Zij wordt nu juist tégen de supporters gebruikt..
http://cambuurculture.nl/wordpress/wat-er-mis-is-met-het-uitbeleid-deel-1-uitkaartverplichting-bij-verplichte-buscombi/
1200 man straks in dkv. Als die pot werd geboycot ging de bvo vast wel even achter het oor krabben en inzien dat het anders moet.
Als je bvb nu tegen heraclas met spandoeken komt met teksten als ''met dit beleid uit supporters kwijt'' denken ze ook: ja tuurlijk, dkv uit wel massaal in de bus met uitkaart.
Alleen die prijzen moeten naar beneden! Eagles uit is veel te duur.
Denk je dat? Er zijn gigantisch veel mensen die zwaar tegen de uitkaart zijn maar nu toch 1 hebben gehaald. Zijn genoeg voorbeelden van dat de uitkaart een mislukking is, daar veranderd 1200 man in DKV niets aan.
Citaat van: Ronnie tng op september 05, 2013, 19:19:31
Denk je dat? Er zijn gigantisch veel mensen die zwaar tegen de uitkaart zijn maar nu toch 1 hebben gehaald. Zijn genoeg voorbeelden van dat de uitkaart een mislukking is, daar veranderd 1200 man in DKV niets aan.
Weet zeker dat de club zo simpel denkt...
Dat hoop ik maar... Ben bang dat ze het tegen ons gebruiken.
Citaat van: pvanbuijtene op september 05, 2013, 19:21:16
Weet zeker dat de club zo simpel denkt...
Zou de BVO zich dan niet geweldig belachelijk maken?
Citaat van: John Hiatt op september 05, 2013, 13:21:31
Gaat je niet lukken zonder heibel. En heibel moet je niet willen.
Ik ga tribune op verwacht wel een goede actie van CC maar steun niet een actie als tribune leeg.....
Als er de overige 16 uitwedstrijden gemiddeld 100-150 man in het het uitvak zitten mag je voor een club als cambuur best van een mislukt uitbeleid spreken. Daar kan en mag de bvo haar ogen niet voor sluiten. Alleen moeten ze overtuigd worden dat de uitkaart icm buscombi hiervan de reden is.
Citaat van: richard op september 05, 2013, 19:52:10
Ik ga tribune op verwacht wel een goede actie van CC maar steun niet een actie als tribune leeg.....
Idem!
Citaat van: richard op september 05, 2013, 19:52:10
Ik ga tribune op verwacht wel een goede actie van CC maar steun niet een actie als tribune leeg.....
Ik ga ook tribune op. Is ook onmogelijke actie het vak leeg te houden. Zie liever in de twaalfde minuut en actie. Of vocaal of met een spandoek oid.
Citaat van: Yellow Army op september 05, 2013, 20:07:38
Als er de overige 16 uitwedstrijden gemiddeld 100-150 man in het het uitvak zitten mag je voor een club als cambuur best van een mislukt uitbeleid spreken. Daar kan en mag de bvo haar ogen niet voor sluiten. Alleen moeten ze overtuigd worden dat de uitkaart icm buscombi hiervan de reden is.
Hmmm, is dat zo? Als er gemiddeld 150 supporters mee gaan, behalve naar Hveen dan kom je dus op:
150 * 16 = 2.400
1 * 1222 = 1.222
--------
Totaal: 3.622
3.222 / 17 = 213 gemiddeld per wedstrijd en daarmee staan wij op de 10de of 11de plaats qua uitsupporters (http://www.indehekken.net/news/actueel/uitsupporters-ranglijst-2013/) . Ik denk niet dat je daarmee echt een heel sterk argument hebt richting Cambuur. Natuurlijk zouden er (veel) meer mee gaan zonder al die regels, maar zo denkt Cambuur niet
Dat denk ik ook. Je had pas echt statement gemaakt de DERBY te boycotten. Maar ja, dat wil niemand missen en dan staan zelffs de grootste schreeuwers in de rij voor een kaartje. Dat werkt gewoon niet!
Citaat van: Destroyer op september 06, 2013, 09:47:09
Dat denk ik ook. Je had pas echt statement gemaakt de DERBY te boycotten. Maar ja, dat wil niemand missen en dan staan zelffs de grootste schreeuwers in de rij voor een kaartje. Dat werkt gewoon niet!
Dat was wel een statement ja. Nu zal ik wel enorm veel kritiek over mij geen krijgen, maar ik ben niet zo verschikkelijk anti-uitkaart! Ik teken wel een juridisch niets zeggend document en kan dan met de auto naar PSV. Een paar jaar geleden was dat 100% zeker een combi geweest.
Eagles, Heerenveen, Zwolle en Groningen uit snap ik de combi's ook wel.
Citaat van: Lore op september 06, 2013, 09:24:23
Hmmm, is dat zo? Als er gemiddeld 150 supporters mee gaan, behalve naar Hveen dan kom je dus op:
150 * 16 = 2.400
1 * 1222 = 1.222
--------
Totaal: 3.622
3.222 / 17 = 213 gemiddeld per wedstrijd en daarmee staan wij op de 10de of 11de plaats qua uitsupporters (http://www.indehekken.net/news/actueel/uitsupporters-ranglijst-2013/) . Ik denk niet dat je daarmee echt een heel sterk argument hebt richting Cambuur. Natuurlijk zouden er (veel) meer mee gaan zonder al die regels, maar zo denkt Cambuur niet
Als je het afzet tegen de overige clubs in de ere is het idd nog een heel behoorlijk aantal. Nagaan waar we zouden staan zonder uitkaart en peperdure buscombi's. Wat als, wat als... Erg jammer.
Citaat van: Yellow Army op september 06, 2013, 09:57:36
Als je het afzet tegen de overige clubs in de ere is het idd nog een heel behoorlijk aantal. Nagaan waar we zouden staan zonder uitkaart en peperdure buscombi's. Wat als, wat als... Erg jammer.
Geeft geen realistisch beeld, de wedstrijden als SCH met 1200 man en FCG (mogelijk met 1000 man) trekken het gemiddelde nog flink omhoog. Dan reken ik nog niet eens het "familie uitje" naar de Arena mee... :|
Hoe k*t die uitkaart ook is, de afgelopen weken zijn er honderden extra aangeschaft ivm SCH uit. Kom maar op met die autocombi's, dan komen die vakken nu wel vol!
Citaat van: Daddy T. op september 06, 2013, 10:39:11
Geeft geen realistisch beeld, de wedstrijden als SCH met 1200 man en FCG (mogelijk met 1000 man) trekken het gemiddelde nog flink omhoog. Dan reken ik nog niet eens het "familie uitje" naar de Arena mee... :|
Hoe k*t die uitkaart ook is, de afgelopen weken zijn er honderden extra aangeschaft ivm SCH uit. Kom maar op met die autocombi's, dan komen die vakken nu wel vol!
Natuurlijk geeft dat geen reeel beeld! Maar dat telt ook voor al die andere clubs die op die lijst staan. Het blijven gemiddelden! Denk je dat Cambuur die nuance ook ziet of wil zien?
Cijfers worden geïnterpreteerd zoals men dat zelf wil. Wijs je ze op bijvoorbeeld 30 man bij NEC, dan halen ze hun schouders op en kijken gewoon naar het gemiddelde van 327 per uitwedstrijd :zucht
Citaat van: cambuurculture.nl
Wat er mis is met het uitbeleid deel 2; absurd dure buscombi's
Tweeënveertig-en-een-halve euro voor de uitwedstrijd naar Go Ahead Eagles. Tweeëndertig-en-een-halve euro voor een ritje van 30 kilometer naar Akkrum-zuid... De prijzen van buscombi's van de BVO liggen veel maar dan ook veels te hoog.
Volgens de BVO is er geen enkele busmaatschappij in de regio te vinden die Cambuursupporters wil vervoeren. De bussen moeten ingevlogen worden uit Drenthe. Dit zou de reden zijn van de hoge prijzen.
Supportersclub Cambuur Culture heeft de afgelopen dagen contact gehad met verschillende lokale busmaatschappijen. Van enkele busmaatschappijen hebben we inmiddels een antwoord gehad op de vraag of zij voor Cambuur willen rijden. In ieder geval twee regionale busmaatschappijen hebben aangegeven bereid te zijn te willen rijden voor Cambuur!
Cambuur Culture vindt het dan ook onbegrijpelijk dat de BVO de bussen helemaal uit Drenthe laat komen invliegen. De komende twee uitwedstrijden zijn niet de minste. De derby tegen dkv, en de belangrijke uitwedstrijd tegen directe concurrent Go Ahead Eagles. De uitwedstrijd tegen dkv is inmiddels uitverkocht. Ruim 1.200 supporters betalen nu echter een veel te hoog bedrag voor deze wedstrijd. Vanwege de hoge prijs is voor de wedstrijd tegen de Eagles zeer weinig animo. Wij zijn ervan overtuigd dat Cambuur bij normale busprijzen zeker was geweest van de steun van een veel voller uitvak. Het lijk ons dat Cambuur juíst in wedstrijden zoals deze de steun van een vol uitvak goed had kunnen gebruiken!
Het supportersvervoer wordt de komende twee wedstrijden verzorgd door Drenthe Tours. Los van het feit dat het busvervoer waarschijnlijk een stuk goedkoper had kunnen zijn, zet Supportersclub Cambuur Culture zijn vraagtekens bij de prijs die de BVO voor deze wedstrijden durft te vragen.
De prijs van een buscombi bestaat uit de volgende drie factoren:
1.De kosten van een toegangskaart;
2.De kosten van beveiliging; en
3.De kosten voor het huren van een bus.
De prijs voor de buscombi naar Go Ahead Eagles bedraagt 42,50 euro.
Ad. 1 Telefonische navraag bij Go Ahead Eagles leerde ons dat een kaart voor het Deventer uitvak 20 euro kost. Bij een verplichte buscombi schrijft de KNVB in artikel 37 Handboek Competitiezaken Betaald Voetal een verplichte korting voor van 40% op de reguliere prijs. 20 euro -/- 40% = 12 euro voor een kaartje.
Ad.2 Keimpe Vellinga gaf op de forumavond van 13 februari 2012 aan dat de stewards betaald worden uit de administratiekosten ad 2 euro per supporter per uitwedstrijd.
Ad 3. Dan blijft over de kosten voor het huren van een bus. Volgens een ons bekende Cambuursupporter die contact heeft opgenomen met Drenthe Tours kost een bus voor deze wedstrijd 795 euro. 795 euro / 47 supporters = bijna 17 euro per supporter.
Kaartje € 12 + stewardskosten € 2 + kosten van de bus € 17 = € 31.
De BVO vraagt echter 42,50 euro voor deze wedstrijd. Dit is meer dan 10 euro extra dan de hiervoor door ons berekende prijs! Supportersclub Cambuur Culture vraagt zich dan ook af waar dit gigantische prijsverschil vandaan komt. De door de BVO gehanteerde prijs ligt meer dan 35% (!) hoger dan het door ons berekende bedrag.
Volgens onze berekening had de uitwedstrijd naar Deventer niet meer hoeven kosten dan 31 euro. Deze prijs had zelfs nog lager uit kunnen vallen indien de BVO gebruik had gemaakt van een regionale vervoerder..
Wij roepen de BVO op om in het vervolg bussen uit de regio te huren. Daarnaast roepen wij de BVO op transparant te zijn over de totstandkoming van de prijs voor een buscombi. De BVO kan een voorbeeld nemen aan Feyenoord of NEC. Deze clubs geven de bestanddelen waaruit de prijs van een buscombi is opgebouwd zeer overzichtelijk weer.
http://cambuurculture.nl/wordpress/wat-er-mis-is-met-het-uitbeleid-deel-2-absurd-dure-buscombis/
Goed stuk! Onbegrijpelijk ook die prijzen.
Zou de BVO winst proberen te maken op ons of zo? Grootste winst die er in deze valt te behalen is een goed gevuld tot vol uitvak om onze club te supporten. Dat geeft spelers toch iets extra's lijkt me.
Die paar kut euro's die je misschien verdient op die paar man die er heen gaan. Maar goed misschien is er iets anders dat die extra 11,5 euro verklaart.
Nu heb je de amper supporters bij de Eagles... om je dood te schamen, en ook absoluut niet leuk voor onze spelers.
Moet zeggen dat ik dkv uit met dat vee vervoer al ver genoeg vind, en dan nog eens die prijs voor dat kut stukje.
Blijft natuurlijk de vraag wie uit de regio het busvervoer wél wil verzorgen. Breng deze bedrijven met mevrouw Tromp in contact zodat er in de toekomst ook meerdere offertes worden opgevraagd ipv dat Drenthe Tours misbruik maakt van zijn monopoly positie!
Voor SCH uit zijn 26 bussen nodig en ik neem aan van verschillende bedrijven. Mooi moment om met die andere firma's om tafel te gaan voor de rest van het seizoen!
Citaat van: cambuurculture.nl
Wat er mis is met het uitbeleid deel 3; geen eigen bussen
Vorige maand ontvingen we een e-mail van de nieuwe veiligheidsman Sarah Tromp. Uit deze e-mail bleek dat de BVO door supporters zelf geregelde bussen niet toe wil staan tijdens een autocombi. Supportersclub Cambuur Culture heeft vervolgens mevrouw Tromp in een mail om tekst en uitleg gevraagd. Een reactie op deze mail hebben wij tot op de dag van vandaag niet van haar mogen ontvangen..
De buscombi wordt door vele supporters gehaat. Het probleem ligt echter niet zozeer bij het vervoermiddel. Het probleem ligt bij de regelgeving eromheen. Verplicht stewards in de bus die als oppas toezien of iedereen zich wel gedraagt. Beperkte tussenstops. Geen drank. Totaal geen vrijheid. Dat is het probleem. Daarnaast liggen de prijzen, zoals wij gisteren al schreven, voor een door de BVO georganiseerde bus veels te hoog.
Vervoer per bus is prima. Alleen zonder deze betuttelende regelgeving. De bus is onder het soepelere regime van de autocombi zelfs voor vele supporters de favoriete manier van vervoer. Gezelligheid, bier (met mate(n)), en onderweg stoppen waar je wilt. Perfect!
De BVO staat het echter niet toe dat supporters bij een autocombi zelf een bus regelen. Hier heeft niet alleen Cambuur Culture last van. Ook andere supporters(groepen) is het niet toegestaan een eigen bus te huren. Geen MI-side bus, geen Franeker bus, geen Berlikum bus et cetera..
De KNVB staat door supporters zelf geregelde bussen gewoon toe. Zo rijdt vrijwel elke uitwedstrijd van FC Groningen een door supporters zelf geregelde bus. Het verbod om als supporter een bus te verhuren is dus afkomstig van onze eigen BVO!
Supportersclub Cambuur Culture is van mening dat elke vrijheidsbeperkende maatregel, want dat is het busverbod, een goede reden moet hebben. De BVO weigert echter te reageren op onze mail waarin wij om tekst en uitleg vragen over de beweegredenen van dit busverbod!
http://cambuurculture.nl/wordpress/wat-er-mis-is-met-het-uitbeleid-deel-3-geen-eigen-bussen/
Citaat van: Cambuur Culture op september 10, 2013, 20:13:45
http://cambuurculture.nl/wordpress/wat-er-mis-is-met-het-uitbeleid-deel-3-geen-eigen-bussen/
Sarah is nog op vakantie, vandaar dat jullie tot dusver geen respons hebben gekregen.
Citaat van: SCCBerlikum op september 10, 2013, 20:21:51
Sarah is nog op vakantie, vandaar dat jullie tot dusver geen respons hebben gekregen.
Heb je als veiligheidscoördinator een maand vakantie?? En een beetje raar dat een veiligheidscoördinator vakantie heeft tijdens het seizoen. Dit kan toch prima in de zomer/winterstop?
Citaat van: Cambuur Culture op september 10, 2013, 20:13:45
http://cambuurculture.nl/wordpress/wat-er-mis-is-met-het-uitbeleid-deel-3-geen-eigen-bussen/
Goed bezig CC met deze stukken over de buscombi/uitkaart problematiek. Het op deze wijze open naar buiten brengen van de problematiek en de communicatie met de BVO zal uiteindelijk de BVO een keer tot een reactie dwingen.
:thumbsup
Citaat van: TM op september 10, 2013, 20:50:33
Heb je als veiligheidscoördinator een maand vakantie?? En een beetje raar dat een veiligheidscoördinator vakantie heeft tijdens het seizoen. Dit kan toch prima in de zomer/winterstop?
Ach alleen de uitwedstijden naar de eagles en dkv komen er maar aan. Dat zal toch wel los lopen ;)
Citaat van: TM op september 10, 2013, 20:50:33
Heb je als veiligheidscoördinator een maand vakantie?? En een beetje raar dat een veiligheidscoördinator vakantie heeft tijdens het seizoen. Dit kan toch prima in de zomer/winterstop?
Ik denk dat er voorafgaand aan het eerste voetbalseizoen Eredivisie in jaren genoeg te coördineren valt in de zomer :_schater
Citaat van: Goudvinger op september 10, 2013, 21:36:51
Ik denk dat er voorafgaand aan het eerste voetbalseizoen Eredivisie in jaren genoeg te coördineren valt in de zomer :_schater
Plus dat ze nog maar net begonnen is. Dan kan ik me voorstellen dat ze in de zomerstop geen vakantie neemt. Na PSV en evaluatie van die wedstrijd een weekje en dan is het met het oog op Eagles en dkv weer even alle hens aan dek.
Citaat van: TM op september 10, 2013, 20:50:33
Heb je als veiligheidscoördinator een maand vakantie?? En een beetje raar dat een veiligheidscoördinator vakantie heeft tijdens het seizoen. Dit kan toch prima in de zomer/winterstop?
Ach, ze is morgen al weer terug! :y
Citaat van: ForzaCambuur1 op september 10, 2013, 20:54:33
Goed bezig CC met deze stukken over de buscombi/uitkaart problematiek. Het op deze wijze open naar buiten brengen van de problematiek en de communicatie met de BVO zal uiteindelijk de BVO een keer tot een reactie dwingen.
:thumbsup
BVO zal niet met CC communiceren zoals het nu staat!!
Citaat van: richard op september 10, 2013, 23:27:17
BVO zal niet met CC communiceren zoals het nu staat!!
Slaat helemaal nergens op.
De notabelen van de BVO hebben de morele plicht om alle normaal gestelde vragen van supporters te beantwoorden.
Zij zitten daar bij gratie van sponsoren en supporters, hoop dat ze zich dat wel beseffen.
En waarom al die extra voorwaarden die je moet tekenen voor een uitkaartregistratie...
Bij andere clubs is het gekoppeld aan je seizoens- of clubkaart.. pasfoto inleveren die wordt intern gekoppeld aan de seizoens- of clubkaart. Geen extra kaarten, maar wel gewoon de gedragsregels die je (altijd) moet hanteren bijbehorende de seizoens- of clubkaart, opgesteld door de knvb.
Heracles bijvoorbeeld:
http://www.heracles.nl/kaartverkoop/uitkaartregistratie
Citaat van: 666 op september 11, 2013, 08:53:53
En waarom al die extra voorwaarden die je moet tekenen voor een uitkaartregistratie...
Bij andere clubs is het gekoppeld aan je seizoens- of clubkaart.. pasfoto inleveren die wordt intern gekoppeld aan de seizoens- of clubkaart. Geen extra kaarten, maar wel gewoon de gedragsregels die je (altijd) moet hanteren bijbehorende de seizoens- of clubkaart, opgesteld door de knvb.
Heracles bijvoorbeeld:
http://www.heracles.nl/kaartverkoop/uitkaartregistratie
pasfoto op een sk als uitkaart is ook al overbodig.
Citaat van: SCC-J op september 11, 2013, 09:00:22
pasfoto op een sk als uitkaart is ook al overbodig.
De clubs koppelen hem aan de sk, deze wordt alleen intern gebruikt en is niet zichtbaar op de SK.
Citaat van: Len Cantello op september 11, 2013, 08:25:03
Slaat helemaal nergens op.
De notabelen van de BVO hebben de morele plicht om alle normaal gestelde vragen van supporters te beantwoorden.
Zij zitten daar bij gratie van sponsoren en supporters, hoop dat ze zich dat wel beseffen.
Toch is het zo, neem dat maar van mij aan CC zal eerst nog flink moeten groeien qua ledental anders gaat het moeilijk worden denk ik!!
Citaat van: richard op september 11, 2013, 09:32:18
Toch is het zo, neem dat maar van mij aan CC zal eerst nog flink moeten groeien qua ledental anders gaat het moeilijk worden denk ik!!
Wie is de club?? de BVO of de Supporters? het moet geen ruk uitmaken of er 1-lid of 100-leden van CC zijn, ten allertijden moet men luisteren/beantwoorden van supporters. Vorm van beetje naast hun schoenen lopen gedrag komt de hoek om heb ik het idee. wij wij wij wij wij en KvC
Citaat van: SaVaGe op september 11, 2013, 09:42:09
Wie is de club?? de BVO of de Supporters? het moet geen ruk uitmaken of er 1-lid of 100-leden van CC zijn, ten allertijden moet men luisteren/beantwoorden van supporters. Vorm van beetje naast hun schoenen lopen gedrag komt de hoek om heb ik het idee. wij wij wij wij wij en KvC
Ben het geheel met je eens hoor!!
Citaat van: richard op september 11, 2013, 09:32:18
CC zal eerst nog flink moeten groeien qua ledental anders gaat het moeilijk worden denk ik!!
CDA: ruim 61.000 leden, maar een stuk of 13 zetels in de kamer. Zouden dus in de ogen van de BVO de dienst uit moeten maken in Nederland......
Citaat van: Len Cantello op september 11, 2013, 08:25:03
Slaat helemaal nergens op.
De notabelen van de BVO hebben de morele plicht om alle normaal gestelde vragen van supporters te beantwoorden.
Zij zitten daar bij gratie van sponsoren en supporters, hoop dat ze zich dat wel beseffen.
krijst niet altijd reactie op een keurig mailtje dus die morele plicht hebben ze niet allemaal.
Citaat van: TM op september 10, 2013, 20:50:33
Heb je als veiligheidscoördinator een maand vakantie?? En een beetje raar dat een veiligheidscoördinator vakantie heeft tijdens het seizoen. Dit kan toch prima in de zomer/winterstop?
Als je met vakantie bent prima :D
Maar zorg voor een vervanger tijdens je afwezigheid dan !!!!
Dit kan natuurlijk niet, moet ik eens doen op mn werk, zo weg gaan zonder de "overdracht" te regelen :|
Citaat van: TM op september 10, 2013, 20:50:33
Heb je als veiligheidscoördinator een maand vakantie?? En een beetje raar dat een veiligheidscoördinator vakantie heeft tijdens het seizoen. Dit kan toch prima in de zomer/winterstop?
Hoe kom je trouwens aan een maand vakantie?
Citaat van: Dokkumer op september 11, 2013, 19:30:00
Hoe kom je trouwens aan een maand vakantie?
Die mail die CC gestuurd heeft naar Sarah over het zelf regelen van bussen dateert van 15 augustus (http://cambuurculture.nl/wordpress/mail-sarah-tromp-sfeeracties-melden-via-kvc-en-geen-eigen-bussen-ook-niet-bij-autocombi/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/mail-sarah-tromp-sfeeracties-melden-via-kvc-en-geen-eigen-bussen-ook-niet-bij-autocombi/)).
Citaat van: TM op september 11, 2013, 20:21:12
Die mail die CC gestuurd heeft naar Sarah over het zelf regelen van bussen dateert van 15 augustus (http://cambuurculture.nl/wordpress/mail-sarah-tromp-sfeeracties-melden-via-kvc-en-geen-eigen-bussen-ook-niet-bij-autocombi/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/mail-sarah-tromp-sfeeracties-melden-via-kvc-en-geen-eigen-bussen-ook-niet-bij-autocombi/)).
Dat betekent nog niet dat ze toen met vakantie was. In aanloop naar de wedstrijd tegen PSV was ze nog volop aan het werk. Vraag een mede forumganger maar na.. Misschien heeft ze het toen nog te druk gehad met die persoon :P
Edit: Dit doe ik niet om Sarah te verdedigen maar om wel een eerlijk beeld te krijgen van de gebeurtenissen.
Natuurlijk is het belachelijk dat ze nog geen antwoord gegeven heeft op de mail van CC.
Citaat van: cambuurculture.nl
Wat er mis is met het uitbeleid deel 4; de uitkaart
Is de uitkaart verplicht voor het bezoeken van uitwedstrijden in de Eredivisie? Volgens de BVO en de KVC wel. Niets is echter minder waar. In artikel 41 lid 1 van het Handboeken Competitiezake Betaald Voetbal van de KNVB is opgenomen dat het bezoek aan uitwedstrijden in het betaald voetbal in beginsel zelfs zónder uitkaart geschiedt! Volgens de hoofdregel van de KNVB is de uitkaart juíst niet nodig. Hoezo de uitkaart is verplicht in de Eredivisie?
Dat de uitkaart in de Eredivisie niet verplicht is moge duidelijk zijn. Zo heeft FC Twente de uitkaart kort geleden afgeschaft. (zie: http://www.fctwente.nl/blog/2012/12/uitwedstrijden-geen-uitkaart-meer-maar-scc-of-cc/) Ook AZ heeft de uitkaart inmiddels afgeschaft.
Er is veel kritiek op de uitkaart. Vooral de pasfotoverplichting roept veel weerstand op. In het statement van de KVC en BVO van 25 januari 2013 hebben KVC en BVO de intentie uitgesproken de pasfotoverplichting los te laten. De Gemeente Leeuwarden zou echter dwars liggen. KVC en BVO gaan hier kennelijk klakkeloos mee akkoord..
Supportersclub Cambuur Culture vindt het erg makkelijk dat de BVO en KVC zich verschuilen achter een 'derde' partij. De Gemeente Leeuwarden is inderdaad als 'partner' betrokken bij het uitkaartreglement. Echter, dat de Gemeente Leeuwarden partij is bij de uitkaart is geen verplichting. Dit is een keuze van de BVO en KVC. Wanneer de Gemeente belangrijke wijzigingen in de uitkaart blokkeert kunnen, en wat ons betreft móeten, de KVC en BVO ballen tonen en besluiten zonder de Gemeente verder te gaan! De uitkaart was toch niet bedoeld voor de Gemeente, maar voor de supporters?
De uitkaart werkt niet bij Cambuur. Het beste voorbeeld hiervan is de uitwedstrijd tegen Emmen van afgelopen seizoen. Het uitvak in Emmen was vorig seizoen niet uitverkocht. Van de 600 beschikbare kaarten bleven er enkele tientallen over. Onvoldoende animo voor deze wedstrijd? Zeker niet. Cambuursupporters reisden massaal naar Emmen af voor deze belangrijke wedstrijd in onze strijd om het kampioenschap.
Volgens schattingen van algemeen directeur Van den Belt waren er uiteindelijk niet minder dan 1.500 Cambuursupporters bij deze wedstrijd aanwezig. Hiervan zaten 550 man in het uitvak. Dit betekent dat om en nabij 950 supporters op eigen houtje naar Emmen zijn afgereisd. Twee op de drie aanwezige Cambuursupporters was, tegen alle regels in, niet in het bezit van de uitkaart. Een beter voorbeeld van het definitieve falen van het 'uitkaart-project' is er niet!
Supportersclub Cambuur Culture is van mening dat voor de registratie bij uitwedstrijden een seizoenskaart of clubkaart voldoende moet zijn. Een pasfoto op een uitkaart voegt niets toe. Iedereen in Nederland is verplicht een id-bewijs bij zich te dragen met daarop, jawel, een pasfoto.
http://cambuurculture.nl/wordpress/wat-er-mis-is-met-het-uitbeleid-deel-4-de-uitkaart-2/
Citaat van: Dokkumer op september 11, 2013, 21:01:18
Dat betekent nog niet dat ze toen met vakantie was. In aanloop naar de wedstrijd tegen PSV was ze nog volop aan het werk. Vraag een mede forumganger maar na.. Misschien heeft ze het toen nog te druk gehad met die persoon :P
Edit: Dit doe ik niet om Sarah te verdedigen maar om wel een eerlijk beeld te krijgen van de gebeurtenissen.
Natuurlijk is het belachelijk dat ze nog geen antwoord gegeven heeft op de mail van CC.
wedstrijd psv was ze ook gewoon bij hoor.
Daarom... Wat een gezwam over een maand vakantie. Kunnen het net als CC beter bij de feiten houden. En waarom mag ze niet even een weekje vakantie als er toch niet gevoetbald wordt. Of moet ze voor de veiligheid aanwezig zijn als er onderhandeld werd met spelers? :P
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcambuurculture.nl%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F09%2Factie-flyer.jpg&hash=06252ce08903a70c8d5ea358242ab50f789abee9)
Citaat van: Dokkumer op september 13, 2013, 14:44:57
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcambuurculture.nl%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F09%2Factie-flyer.jpg&hash=06252ce08903a70c8d5ea358242ab50f789abee9)
Is dit alleen voor vak 14?
Als het voor heel Noord is, zal het moeilijk worden om iedereen in de smalle grachten op te vangen? En iedereen snel van de tribune af en binnen 5 minuten weer naar boven zal ook lastig gaan worden..
Verder mooi dat er een actie komt! :thumbsup
Vak 10 /11 / 12 verwacht ik niet veel actiebereidheid van.
Waarschijnlijk alleen de potentiele uitsupporters. Gemiddeld gezien zijn dat er niet bijzonder veel.
Daarom hoop ik vooral op solidariteit van de Noord tribune.
Tegen de hoge prijzen en de niet nagekomen afspraken wil ik protesteren... maar de mensen die hun principes niet aan de kant willen zetten heb ik weinig medelijden
.. is hun eigen keus die ze maken.
Hoop op een geslaage actie!
:0=
FORUMAVOND 8 OKTOBER
Burgemeester Ferd Crone is op onze invitatie ingegaan en zal op dinsdagavond 8 oktober te gast zijn in supportershome 't Hertsje.
Hij zal samen met een delegatie van de gemeente Leeuwarden plaatsnemen achter de microfoon en ongetwijfeld antwoord geven op tal van vragen vanuit het publiek.
Onderwerp is duidelijk.
IEDEREEN IS WELKOM, KOMT ALLEN!!!
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcambuurculture.nl%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F09%2Factie-flyer.jpg&hash=06252ce08903a70c8d5ea358242ab50f789abee9)
Ben benieuwd hoeveel mensen hier gehoor aan gaan geven. Ben blij dat er een actie komt, het moet weer zo gezellig worden als vroeger
_O_
Mag ook wel ff gezegd worden dat CC een dikke steen heeft bij gedragen aan de prijzen dankzij hun ludieke actie.
Citaat van: cambuurculture.nl
Prijzen buscombi verlaagd!
Tijdens de wedstrijd tegen Heracles van afgelopen zaterdag heeft Supportersclub Cambuur Culture actie gevoerd tegen diverse misstanden op het gebied van het uitbeleid. Eén van de problemen die wij met het uitbeleid hebben is de absurd hoge prijs van door de BVO georganiseerde buscombi's.
Dinsdag hebben BVO en KVC aangekondigd de prijs van buscombi's per direct te verlagen. De prijs van een buscombi wordt teruggebracht naar 35 euro per wedstrijd. Een prijs van 35 euro naar wedstrijden dichtbij, zoals tegen FC Groningen, is vrij duur. Bedacht moet echter worden dat deze prijs ook geldt voor uitwedstrijden verder weg.
Hoewel wij de prijs van 35 euro nog iets aan de hoge kant vinden is sprake van een duidelijke verbetering. Supportersclub Cambuur Culture is blij dat de BVO en KVC de signalen uit haar achterban serieus neemt. We willen de betrokken partijen dan ook complimenteren voor hun snelle handelswijze.
http://cambuurculture.nl/wordpress/prijzen-buscombi-verlaagd/
Help mee CC zo groot te maken dat ze niet meer om hen heen kunnen als supportersclub.
Als de geluiden zo zijn dat we half 11 moeten vertrekken. Dan hoop ik dat jullie met een actie komen.
Dit zou te belachelijk voor woorden zijn!
Citaat van: dit is mien club op september 24, 2013, 10:49:43
Als de geluiden zo zijn dat we half 11 moeten vertrekken. Dan hoop ik dat jullie met een actie komen.
Dit zou te belachelijk voor woorden zijn!
:_schater :_schater Ja, ik stel voor dat wij dan ons al om 9u verzamelen en op de fluitjes gaan blazen! :_schater
Citaat van: Lore op september 24, 2013, 11:08:47
:_schater :_schater Ja, ik stel voor dat wij dan ons al om 9u verzamelen en op de fluitjes gaan blazen! :_schater
:devil Kest beter een fluitsje gaan drinken! Veel leuker :proost
Citaat van: Destroyer op september 24, 2013, 11:20:13
:devil Kest beter een fluitsje gaan drinken! Veel leuker :proost
:_schater :_schater :_schater
Citaat van: dit is mien club op september 24, 2013, 10:49:43
Als de geluiden zo zijn dat we half 11 moeten vertrekken. Dan hoop ik dat jullie met een actie komen.
Dit zou te belachelijk voor woorden zijn!
gewoon niet instappen .Helemaal niemand
Citaat van: Destroyer op september 24, 2013, 11:20:13
:devil Kest beter een fluitsje gaan drinken! Veel leuker :proost
Er is vast wel een lekker wijf wat zondag rond 14:30 even met mijn fluit wil spelen :devil
Citaat van: dit is mien club op september 24, 2013, 10:49:43
Als de geluiden zo zijn dat we half 11 moeten vertrekken. Dan hoop ik dat jullie met een actie komen.
Dit zou te belachelijk voor woorden zijn!
Als je iets weet mail maar.
Maar denk dat BVO hier weinig mee te maken heeft. Zal dan komen van gemeente dkv en gemeente lwd.
En tegen hen kan je weinig doen in zo'n kort tijdsbestek
Citaat van: SCC-J op september 24, 2013, 12:27:47
Als je iets weet mail maar.
Maar denk dat BVO hier weinig mee te maken heeft. Zal dan komen van gemeente dkv en gemeente lwd.
En tegen hen kan je weinig doen in zo'n kort tijdsbestek
26 bussen in colonnes van max 5 bussen met minimaal 15 minuten ertussen: tel uit je winst. Of dachten jullie dat ze graag 1200 man voor de hekken hebben staan wachten
Statement Supportersclub Cambuur Culture inzake het Friese 'volkslied'
Published on September 24th, 2013 in Nieuws
Maandag 23 september heeft de BVO een bericht uitgebracht waarin wordt aangegeven dat de clubleiding van Cambuur spelers en staf heeft opgedragen respect te tonen voor de traditie van dkv (dertig kilometer verderop) en in het gelid te staan tijdens het spelen van het Friese 'volkslied' te spelen. In een statement roept Supportersclub Cambuur Culture alle Cambuursupporters op geen gehoor te geven aan deze oproep van de BVO.
Menig Cambuur supporter ziet het meewerken aan het clublied en de tradities van dkv als een minachting naar eigen publiek en wenst dan ook dat spelers en staf niet aan deze poppenkast meewerken. De clubleiding heeft kennelijk meer respect voor de tradities van onze rivaal dan voor de gevoelens van haar eigen achterban.
Allereerst heeft de gemiddelde Cambuursupporter bijzonder weinig op met het overdreven Friese nationalisme. De meeste Cambuursupporters voelen zich geen Fries. Ze voelen zich Nederlander. Dit blijkt ook wel uit de veelvuldig in het stadion te horen leus "Leeuwarden Anti Fries", en de diverse anti Friese spandoeken die in het stadion hangen.
Veelal wordt de vergelijking gemaakt met het interlandvoetbal. Voorafgaand aan de wedstrijd ben je toch ook stil als het volkslied van de tegenstander wordt gespeeld? Klopt helemaal! Toch gaat deze vergelijking volledig mank. Ten eerste hebben we het hier over clubvoetbal. In het clubvoetbal is het niet gebruikelijk de wedstrijd te beginnen met het draaien van een volkslied. Zelfs bij clubvoetbal in internationaal verband is dit allesbehalve gebruikelijk. Ten tweede is het Friese 'volkslied' helemaal geen volkslied. Volgens de Dikke van Dale is een volkslied een nationaal lied. Friesland is (gelukkig) geen natie. Het Friese 'volkslied' is niks anders dan folklore. Ten derde, voorafgaand aan een interland wordt altijd het volkslied van beide partijen gespeeld. Zo niet voorafgaand aan de wedstrijden van dkv. De tegenstander wordt geacht eenzijdig respect te tonen voor hun 'volkslied'. Ruimte voor het 'volkslied' of clublied van de tegenstander is er niet.
Daarnaast wordt het Friese 'volkslied' vooral als clublied misbruikt. Assistent-trainer Henk de Jong wist een aantal weken geleden in een interview exact de vinger op de zere plek te leggen. In tegenstelling tot de meeste Cambuursupporters is Henk de Jong op en top Fries. Toch gaf De Jong tijdens dit interview aan voorafgaand aan de derby het Friese 'volkslied' niet mee te zingen. Beter dan Henk de Jong kunnen wij onze problemen met het Friese 'volkslied' niet uitleggen. Wij volstaan dan ook met het volgende letterlijk vertaalde citaat van onze assistent-trainer:
"Wij spelen eind september tegen dkv, maar daar zing ik het Friese volkslied niet. Ik ben een echte Fries, maar dat doe ik niet. Het Friese volkslied is het lied van dkv. Eigenlijk is het van heel Friesland, maar het hoort echt bij dkv. Ik ben trainer van Cambuur. Onze supporters hebben daar helemaal niks mee. Ik ga niet het lied van dkv zingen als ik bij Cambuur trainer ben. Dat doe ik niet. Daar praktiseer ik geen seconde over. Daar kan iedereen kritiek op hebben. Ik hoor bij Cambuur, bij mijn supporters. Ik ga niet mijn supporters kwetsen. Ben je nou hartstikke gek? Dat doe ik niet. De echte Cambuursupporter zou het niet leuk vinden als ik het Friese volkslied zou gaan zingen. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt."
Wij willen graag besluiten met een citaat van voormalig trainer van Cambuur Leo Beenhakker:
"Ik ken maar één volkslied waar we met z'n allen voor moeten gaan staan, het Wilhelmus. Zo'n Fries volkslied is flauwekul, daar zouden we niet aan mee moeten doen. Straks beslist de voorzitter van Roda dat we voortaan voor aanvang van de wedstrijd een ererondje in tanga-slip moeten lopen..."
Supportersclub Cambuur Culture ziet geen enkele aanleiding eenzijdig respect te tonen voor het folkloristische clublied van dkv. Wij roepen dan ook alle Cambuursupporters op aankomende zondag het Friese 'volkslied' massaal uit te fluiten!
STAND UP FOR THE CULTURE
www.cambuurculture.nl (http://www.cambuurculture.nl)
Citaat van: Cambuur Culture op september 24, 2013, 12:43:28
Statement Supportersclub Cambuur Culture inzake het Friese 'volkslied'
Published on September 24th, 2013 in Nieuws
Maandag 23 september heeft de BVO een bericht uitgebracht waarin wordt aangegeven dat de clubleiding van Cambuur spelers en staf heeft opgedragen respect te tonen voor de traditie van dkv (dertig kilometer verderop) en in het gelid te staan tijdens het spelen van het Friese 'volkslied' te spelen. In een statement roept Supportersclub Cambuur Culture alle Cambuursupporters op geen gehoor te geven aan deze oproep van de BVO.
Menig Cambuur supporter ziet het meewerken aan het clublied en de tradities van dkv als een minachting naar eigen publiek en wenst dan ook dat spelers en staf niet aan deze poppenkast meewerken. De clubleiding heeft kennelijk meer respect voor de tradities van onze rivaal dan voor de gevoelens van haar eigen achterban.
Allereerst heeft de gemiddelde Cambuursupporter bijzonder weinig op met het overdreven Friese nationalisme. De meeste Cambuursupporters voelen zich geen Fries. Ze voelen zich Nederlander. Dit blijkt ook wel uit de veelvuldig in het stadion te horen leus "Leeuwarden Anti Fries", en de diverse anti Friese spandoeken die in het stadion hangen.
Veelal wordt de vergelijking gemaakt met het interlandvoetbal. Voorafgaand aan de wedstrijd ben je toch ook stil als het volkslied van de tegenstander wordt gespeeld? Klopt helemaal! Toch gaat deze vergelijking volledig mank. Ten eerste hebben we het hier over clubvoetbal. In het clubvoetbal is het niet gebruikelijk de wedstrijd te beginnen met het draaien van een volkslied. Zelfs bij clubvoetbal in internationaal verband is dit allesbehalve gebruikelijk. Ten tweede is het Friese 'volkslied' helemaal geen volkslied. Volgens de Dikke van Dale is een volkslied een nationaal lied. Friesland is (gelukkig) geen natie. Het Friese 'volkslied' is niks anders dan folklore. Ten derde, voorafgaand aan een interland wordt altijd het volkslied van beide partijen gespeeld. Zo niet voorafgaand aan de wedstrijden van dkv. De tegenstander wordt geacht eenzijdig respect te tonen voor hun 'volkslied'. Ruimte voor het 'volkslied' of clublied van de tegenstander is er niet.
Daarnaast wordt het Friese 'volkslied' vooral als clublied misbruikt. Assistent-trainer Henk de Jong wist een aantal weken geleden in een interview exact de vinger op de zere plek te leggen. In tegenstelling tot de meeste Cambuursupporters is Henk de Jong op en top Fries. Toch gaf De Jong tijdens dit interview aan voorafgaand aan de derby het Friese 'volkslied' niet mee te zingen. Beter dan Henk de Jong kunnen wij onze problemen met het Friese 'volkslied' niet uitleggen. Wij volstaan dan ook met het volgende letterlijk vertaalde citaat van onze assistent-trainer:
"Wij spelen eind september tegen dkv, maar daar zing ik het Friese volkslied niet. Ik ben een echte Fries, maar dat doe ik niet. Het Friese volkslied is het lied van dkv. Eigenlijk is het van heel Friesland, maar het hoort echt bij dkv. Ik ben trainer van Cambuur. Onze supporters hebben daar helemaal niks mee. Ik ga niet het lied van dkv zingen als ik bij Cambuur trainer ben. Dat doe ik niet. Daar praktiseer ik geen seconde over. Daar kan iedereen kritiek op hebben. Ik hoor bij Cambuur, bij mijn supporters. Ik ga niet mijn supporters kwetsen. Ben je nou hartstikke gek? Dat doe ik niet. De echte Cambuursupporter zou het niet leuk vinden als ik het Friese volkslied zou gaan zingen. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt."
Wij willen graag besluiten met een citaat van voormalig trainer van Cambuur Leo Beenhakker:
"Ik ken maar één volkslied waar we met z'n allen voor moeten gaan staan, het Wilhelmus. Zo'n Fries volkslied is flauwekul, daar zouden we niet aan mee moeten doen. Straks beslist de voorzitter van Roda dat we voortaan voor aanvang van de wedstrijd een ererondje in tanga-slip moeten lopen..."
Supportersclub Cambuur Culture ziet geen enkele aanleiding eenzijdig respect te tonen voor het folkloristische clublied van dkv. Wij roepen dan ook alle Cambuursupporters op aankomende zondag het Friese 'volkslied' massaal uit te fluiten!
STAND UP FOR THE CULTURE
www.cambuurculture.nl (http://www.cambuurculture.nl)
_O_ Niets aan toe te voegen en laten we massaal dat lied wegfluiten zondag! :0=
Citaat van: Cambuur Culture op september 24, 2013, 12:43:28
Statement Supportersclub Cambuur Culture inzake het Friese 'volkslied'
Published on September 24th, 2013 in Nieuws
Maandag 23 september heeft de BVO een bericht uitgebracht waarin wordt aangegeven dat de clubleiding van Cambuur spelers en staf heeft opgedragen respect te tonen voor de traditie van dkv (dertig kilometer verderop) en in het gelid te staan tijdens het spelen van het Friese 'volkslied' te spelen. In een statement roept Supportersclub Cambuur Culture alle Cambuursupporters op geen gehoor te geven aan deze oproep van de BVO.
Menig Cambuur supporter ziet het meewerken aan het clublied en de tradities van dkv als een minachting naar eigen publiek en wenst dan ook dat spelers en staf niet aan deze poppenkast meewerken. De clubleiding heeft kennelijk meer respect voor de tradities van onze rivaal dan voor de gevoelens van haar eigen achterban.
Allereerst heeft de gemiddelde Cambuursupporter bijzonder weinig op met het overdreven Friese nationalisme. De meeste Cambuursupporters voelen zich geen Fries. Ze voelen zich Nederlander. Dit blijkt ook wel uit de veelvuldig in het stadion te horen leus "Leeuwarden Anti Fries", en de diverse anti Friese spandoeken die in het stadion hangen.
Veelal wordt de vergelijking gemaakt met het interlandvoetbal. Voorafgaand aan de wedstrijd ben je toch ook stil als het volkslied van de tegenstander wordt gespeeld? Klopt helemaal! Toch gaat deze vergelijking volledig mank. Ten eerste hebben we het hier over clubvoetbal. In het clubvoetbal is het niet gebruikelijk de wedstrijd te beginnen met het draaien van een volkslied. Zelfs bij clubvoetbal in internationaal verband is dit allesbehalve gebruikelijk. Ten tweede is het Friese 'volkslied' helemaal geen volkslied. Volgens de Dikke van Dale is een volkslied een nationaal lied. Friesland is (gelukkig) geen natie. Het Friese 'volkslied' is niks anders dan folklore. Ten derde, voorafgaand aan een interland wordt altijd het volkslied van beide partijen gespeeld. Zo niet voorafgaand aan de wedstrijden van dkv. De tegenstander wordt geacht eenzijdig respect te tonen voor hun 'volkslied'. Ruimte voor het 'volkslied' of clublied van de tegenstander is er niet.
Daarnaast wordt het Friese 'volkslied' vooral als clublied misbruikt. Assistent-trainer Henk de Jong wist een aantal weken geleden in een interview exact de vinger op de zere plek te leggen. In tegenstelling tot de meeste Cambuursupporters is Henk de Jong op en top Fries. Toch gaf De Jong tijdens dit interview aan voorafgaand aan de derby het Friese 'volkslied' niet mee te zingen. Beter dan Henk de Jong kunnen wij onze problemen met het Friese 'volkslied' niet uitleggen. Wij volstaan dan ook met het volgende letterlijk vertaalde citaat van onze assistent-trainer:
"Wij spelen eind september tegen dkv, maar daar zing ik het Friese volkslied niet. Ik ben een echte Fries, maar dat doe ik niet. Het Friese volkslied is het lied van dkv. Eigenlijk is het van heel Friesland, maar het hoort echt bij dkv. Ik ben trainer van Cambuur. Onze supporters hebben daar helemaal niks mee. Ik ga niet het lied van dkv zingen als ik bij Cambuur trainer ben. Dat doe ik niet. Daar praktiseer ik geen seconde over. Daar kan iedereen kritiek op hebben. Ik hoor bij Cambuur, bij mijn supporters. Ik ga niet mijn supporters kwetsen. Ben je nou hartstikke gek? Dat doe ik niet. De echte Cambuursupporter zou het niet leuk vinden als ik het Friese volkslied zou gaan zingen. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt."
Wij willen graag besluiten met een citaat van voormalig trainer van Cambuur Leo Beenhakker:
"Ik ken maar één volkslied waar we met z'n allen voor moeten gaan staan, het Wilhelmus. Zo'n Fries volkslied is flauwekul, daar zouden we niet aan mee moeten doen. Straks beslist de voorzitter van Roda dat we voortaan voor aanvang van de wedstrijd een ererondje in tanga-slip moeten lopen..."
Supportersclub Cambuur Culture ziet geen enkele aanleiding eenzijdig respect te tonen voor het folkloristische clublied van dkv. Wij roepen dan ook alle Cambuursupporters op aankomende zondag het Friese 'volkslied' massaal uit te fluiten!
STAND UP FOR THE CULTURE
www.cambuurculture.nl (http://www.cambuurculture.nl)
|:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:)
Echt positief verbaasd over henk de Jong, lees die quote nu voor het eerst. Maar echt geweldig dat ie solidair is met zijn achterban...zou iedereen bij Cambuur een voorbeeld aan kunnen nemen. Ongelooflijk dat dat voorbeeld van een echte fries komt. Respect voor die man.
Keurig CC....
Keurig en perfect omschreven statement. Sluit ik mij helemaal bij aan.
Waar je vijand trots op is, kun jij niet trots op zijn.
:clint
Citaat van: Unknown op september 24, 2013, 12:54:40
Echt positief verbaasd over henk de Jong, lees die quote nu voor het eerst. Maar echt geweldig dat ie solidair is met zijn achterban...zou iedereen bij Cambuur een voorbeeld aan kunnen nemen. Ongelooflijk dat dat voorbeeld van een echte fries komt. Respect voor die man.
en ze vroegen hem in hetzelfde gesprek wat zijn ouders er wel niet van zouden vinden 8P, was echt een heel denigrerend (deel van het) gesprek van Omrop Abe, waar Henk prachtig overeind bleef. _O_
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 24, 2013, 13:38:22
en ze vroegen hem in hetzelfde gesprek wat zijn ouders er wel niet van zouden vinden 8P, was echt een heel denigrerend (deel van het) gesprek van Omrop Abe, waar Henk prachtig overeind bleef. _O_
Henk blijft altijd overeind. Machtige kerel |:)
Hij begrijpt tenminste waar het over gaat en die omroep Abe boeren zoals gebruikelijk niet..Forza Henk!SCC!!!!
Prachtige vent die Henk de jong. Hoop dat hij hoort nog lang blijft |:)
Mooi stukje waar ik het volledig mee eens ben.
Citaat van: misideoldskool op september 24, 2013, 13:58:01
Hij begrijpt tenminste waar het over gaat en die omroep Abe boeren zoals gebruikelijk niet..Forza Henk!SCC!!!!
Je kan merken dat hij een echt voetbaldier is. Hij weet hoe het wereldje in elkaar steekt en weet daar prima mee om te gaan. Bestuur begrijpt niet dat hoe harder je roept om respect, hoe harder het averechts gaat werken.
Citaat van: Ronnie tng op september 24, 2013, 14:10:39
Je kan merken dat hij een echt voetbaldier is. Hij weet hoe het wereldje in elkaar steekt en weet daar prima mee om te gaan. Bestuur begrijpt niet dat hoe harder je roept om respect, hoe harder het averechts gaat werken.
Idd respect moet je verdienen dat krijg je niet zomaar..deze lui krijgen trouwens toch nooit respect van mijn kant, moet ze gewoon niet!
http://www.omropfryslan.nl/utstjoering/radiomist?created[value][date]=26-08-2013&u=11
Het gesprek is nog na te luisteren (in het Vries) vanaf 49.10 gaat het over de derby. Is van 26 augustus jl.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 24, 2013, 13:38:22
en ze vroegen hem in hetzelfde gesprek wat zijn ouders er wel niet van zouden vinden 8P, was echt een heel denigrerend (deel van het) gesprek van Omrop Abe, waar Henk prachtig overeind bleef. _O_
Alsof je tegen een kind van 6 predikt wat een snoepje heeft gepakt uit de winkel :zucht
Henk is een Fries en daar is hij trots op, maar niet op die folklore die bij dat inteeltclubje heerst.
Citaat van: Cambuur Culture op september 24, 2013, 12:43:28
Statement Supportersclub Cambuur Culture inzake het Friese 'volkslied'
Published on September 24th, 2013 in Nieuws
Maandag 23 september heeft de BVO een bericht uitgebracht waarin wordt aangegeven dat de clubleiding van Cambuur spelers en staf heeft opgedragen respect te tonen voor de traditie van dkv (dertig kilometer verderop) en in het gelid te staan tijdens het spelen van het Friese 'volkslied' te spelen. In een statement roept Supportersclub Cambuur Culture alle Cambuursupporters op geen gehoor te geven aan deze oproep van de BVO.
Menig Cambuur supporter ziet het meewerken aan het clublied en de tradities van dkv als een minachting naar eigen publiek en wenst dan ook dat spelers en staf niet aan deze poppenkast meewerken. De clubleiding heeft kennelijk meer respect voor de tradities van onze rivaal dan voor de gevoelens van haar eigen achterban.
Allereerst heeft de gemiddelde Cambuursupporter bijzonder weinig op met het overdreven Friese nationalisme. De meeste Cambuursupporters voelen zich geen Fries. Ze voelen zich Nederlander. Dit blijkt ook wel uit de veelvuldig in het stadion te horen leus "Leeuwarden Anti Fries", en de diverse anti Friese spandoeken die in het stadion hangen.
Veelal wordt de vergelijking gemaakt met het interlandvoetbal. Voorafgaand aan de wedstrijd ben je toch ook stil als het volkslied van de tegenstander wordt gespeeld? Klopt helemaal! Toch gaat deze vergelijking volledig mank. Ten eerste hebben we het hier over clubvoetbal. In het clubvoetbal is het niet gebruikelijk de wedstrijd te beginnen met het draaien van een volkslied. Zelfs bij clubvoetbal in internationaal verband is dit allesbehalve gebruikelijk. Ten tweede is het Friese 'volkslied' helemaal geen volkslied. Volgens de Dikke van Dale is een volkslied een nationaal lied. Friesland is (gelukkig) geen natie. Het Friese 'volkslied' is niks anders dan folklore. Ten derde, voorafgaand aan een interland wordt altijd het volkslied van beide partijen gespeeld. Zo niet voorafgaand aan de wedstrijden van dkv. De tegenstander wordt geacht eenzijdig respect te tonen voor hun 'volkslied'. Ruimte voor het 'volkslied' of clublied van de tegenstander is er niet.
Daarnaast wordt het Friese 'volkslied' vooral als clublied misbruikt. Assistent-trainer Henk de Jong wist een aantal weken geleden in een interview exact de vinger op de zere plek te leggen. In tegenstelling tot de meeste Cambuursupporters is Henk de Jong op en top Fries. Toch gaf De Jong tijdens dit interview aan voorafgaand aan de derby het Friese 'volkslied' niet mee te zingen. Beter dan Henk de Jong kunnen wij onze problemen met het Friese 'volkslied' niet uitleggen. Wij volstaan dan ook met het volgende letterlijk vertaalde citaat van onze assistent-trainer:
"Wij spelen eind september tegen dkv, maar daar zing ik het Friese volkslied niet. Ik ben een echte Fries, maar dat doe ik niet. Het Friese volkslied is het lied van dkv. Eigenlijk is het van heel Friesland, maar het hoort echt bij dkv. Ik ben trainer van Cambuur. Onze supporters hebben daar helemaal niks mee. Ik ga niet het lied van dkv zingen als ik bij Cambuur trainer ben. Dat doe ik niet. Daar praktiseer ik geen seconde over. Daar kan iedereen kritiek op hebben. Ik hoor bij Cambuur, bij mijn supporters. Ik ga niet mijn supporters kwetsen. Ben je nou hartstikke gek? Dat doe ik niet. De echte Cambuursupporter zou het niet leuk vinden als ik het Friese volkslied zou gaan zingen. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt."
Wij willen graag besluiten met een citaat van voormalig trainer van Cambuur Leo Beenhakker:
"Ik ken maar één volkslied waar we met z'n allen voor moeten gaan staan, het Wilhelmus. Zo'n Fries volkslied is flauwekul, daar zouden we niet aan mee moeten doen. Straks beslist de voorzitter van Roda dat we voortaan voor aanvang van de wedstrijd een ererondje in tanga-slip moeten lopen..."
Supportersclub Cambuur Culture ziet geen enkele aanleiding eenzijdig respect te tonen voor het folkloristische clublied van dkv. Wij roepen dan ook alle Cambuursupporters op aankomende zondag het Friese 'volkslied' massaal uit te fluiten!
STAND UP FOR THE CULTURE
www.cambuurculture.nl (http://www.cambuurculture.nl)
Top reactie op BVO!
Hoeveel leden heeft CC inmiddels. Vrijdag maar over beginnen in mijn gesprek bij Cambuur met Ard de Graaf en Gerald van der Belt.
Tegen de 200 aan als ik het goed heb.
Citaat van: TM op september 26, 2013, 18:04:04
Tegen de 200 aan als ik het goed heb.
Mooi aantal komt zeker ter sprake volgende week vrijdag. Heb om 17.15 uur een afspraak hoop dat er wat eten voor mij klaar staat daar.
Moet je op het matje komen? :_spank
Citaat van: Kunstgras op september 26, 2013, 18:15:20
Moet je op het matje komen? :_spank
Ja ik moet op het matje komen, sta nou al te bibberen. Volgende week vrijdag om 17.15 uur in het stadion gesprek met Ard de Graaf en Gerald van der Belt.
Ik ga daar onder protest naartoe omdat die miep mij van de buslijst heeft gehaald.
Citaat van: Vanuit Helmond op september 26, 2013, 18:17:19
Ja ik moet op het matje komen, sta nou al te bibberen.
Denk er om hè: C'est le Ton qui fait la Musique.
Citaat van: clint op september 27, 2013, 07:31:36
Denk er om hè: C'est le Ton qui fait la Musique.
Niet zo moeilijk clint.. Helmond kan dan wel halverwege Frankrijk wonen, het betekent nog niet dat hij loeien Frans spreekt :devil
Citaat van: clint op september 27, 2013, 07:31:36
Denk er om hè: C'est le Ton qui fait la Musique.
Klopt helemaal Clint: het is de toon die de muziek maakt. En dat zonder opzoeken.
Komt helemaal goed Clint ik zal mij constructief opstellen, niet nederig.
En ik zal een net strikje om mijn uitkaart doen.
Citaat van: Dokkumer op september 27, 2013, 10:03:57
Niet zo moeilijk clint.. Helmond kan dan wel halverwege Frankrijk wonen, het betekent nog niet dat hij loeien Frans spreekt :devil
BOE en nu in het Frans Le EOB
Er komt helaas volgende week geen lijmpoging tussen Sarah (directie) en mij. Ik zie af van het gesprek om mij moverende redenen. De directie weigert om mijn mail te beantwoorden en dus pas ik me helemaal aan, dus ook geen gesprek.
Helaas dat het zo moet lopen Helmond. Het lijkt me dat een goed gesprek nu tot een oplossing had kunnen leiden. Geen gesprek is geen oplossing voor de toekomst.
Respect voor jou pogingen om er nog iets van te maken en jammer dat de BVO zoiets laat liggen.
Ronduit schandalig van de BVO dat ze zo omgaan met supporters die ver weg wonen.
VanuitHelmond: sterkte met datgene wat voorgevallen is.
Het zal knap Frustrerend zijn :(
Citaat van: RotterdamLeeuwarden op september 28, 2013, 06:49:35
Ronduit schandalig van de BVO dat ze zo omgaan met supporters die ver weg wonen.
VanuitHelmond: sterkte met datgene wat voorgevallen is.
Het zal knap Frustrerend zijn :(
Zei Hilversum voor Cambuur niet dat hij zich hier juist niet in herkent?
Ja klopt Lore, maar dit is een iets andere situatie.
Vanaf het begin is mevrouw bezig om mij dwars te zitten en dat lukt haar tot nu toe aardig. Ik ben er direct achteraan gegaan toen ik van Hilversum hoorde dat wij niet meer buiten de combi in het uit vak zouden komen. Sindsdien is het ellende, maar het maakt me niks uit. Bovendien vraag ik mij af waar mevrouw het recht vandaan haalt om 1 persoon van de buslijst te halen. Ik ben in het bezit van een uitkaart, heb geen stadionverbod en geen strafrechtelijk vooronderzoek en dus is er geen reden mij van de buslijst te halen dan persoonlijke redenen. Hier heb ik uitleg over gevraagd aan Ard de Graaf en Gerald van der Belt, zij weigeren hier een antwoord op te geven. Dat is de reden waarom ik weiger om in gesprek met hen te gaan. Eerst antwoord, voor zondag, en dan aanstaande vrijdag een gesprek. Dat is mijn voorwaarde voor een gesprek en als zij weigeren te antwoorden vind ik het prima en zal ik volgende week niet naar dat gesprek gaan.
Al denk ik dat het hun geen reet kan schelen of je wel of niet in gesprek met hun gaat... dit vinden ze vast fijner...
Wat bereik je hier nu mee? De enige die je pakt is jezelf en dat gerald enz tijd voor je vrij maakt Zegt genoeg dat ze het wel serieus nemen. En dat ze niet terug mailen is INDd irritant ,maar in derby week zullen ze het wel smoor druk hebben.
Verhaal tussen jouw en Sarah blijft mij onduidelijk wat er tussen jullie is gebeurt en waar het pijnpunt ligt.
Citaat van: SCC-J op september 28, 2013, 08:26:36
Wat bereik je hier nu mee? De enige die je pakt is jezelf en dat gerald enz tijd voor je vrij maakt Zegt genoeg dat ze het wel serieus nemen. En dat ze niet terug mailen is INDd irritant ,maar in derby week zullen ze het wel smoor druk hebben.
Verhaal tussen jouw en Sarah blijft mij onduidelijk wat er tussen jullie is gebeurt en waar het pijnpunt ligt.
Helemaal niks waarschijnlijk, maar ik wil gewoon uitleg waarom iemand op persoonlijke titel iemand van de buslijst kan halen. Wat betreft die pijnpunten tussen mij en Sarah daar is genoeg over gezegd. Nee ik pak mezelf niet ik ga gewoon naar de wedstrijden waar ik naartoe wil en ik hoef geen dankjewel te zeggen tegen dit soort mensen. Een mail beantwoorden is geen dagen werk toch, maar meer een kwestie van fatsoen.
Citaat van: pvanbuijtene op september 28, 2013, 08:25:12
Al denk ik dat het hun geen reet kan schelen of je wel of niet in gesprek met hun gaat... dit vinden ze vast fijner...
Laat ze het lekker fijner vinden is van mijn kant ook zo.
Wat wel duidelijk is dat Cambuur het liefst geen uit-supporters meer mee wil hebben, ook al roept men in de media dat ze het zoooo mooi vinden. (fc emmen/excelsior)
De idiote bus-combi naar Katwijk zonder te vertellen wat hier precies aan de hand is, geeft nog maar eens aan waar we als supporters staan.
Citaat van: RotterdamLeeuwarden op september 28, 2013, 06:49:35
Ronduit schandalig van de BVO dat ze zo omgaan met supporters die ver weg wonen.
VanuitHelmond: sterkte met datgene wat voorgevallen is.
Het zal knap Frustrerend zijn :(
Ach gaan we voortaan wel naar de wedstrijd van ons andere clubke toch. Is ook een echte volksclub en heb ik ook een clubkaart van.
Citaat van: SCCornjum op september 28, 2013, 08:50:24
Wat wel duidelijk is dat Cambuur het liefst geen uit-supporters meer mee wil hebben, ook al roept men in de media dat ze het zoooo mooi vinden. (fc emmen/excelsior)
De idiote bus-combi naar Katwijk zonder te vertellen wat hier precies aan de hand is, geeft nog maar eens aan waar we als supporters staan.
Ik denk niet dat dat zo is, er wordt ons van alles opgelegd omdat ze vanuit de BVO niet teveel werk willen hebben van supporters. Wij zijn allen maar bijzaak. Ook de terugreisregel voor morgen ,die is dan weliswaar versoepeld, maar ik geloof er niks van dat de eerste regel van de driehoek komt en dat er dan "in overleg" een versoepeling is gekomen. Voor wat betreft de combi naar Katwijk, ik ben van mening dat dat statement uitgegeven is om ons rustig te houden maar dan had de directie ook een statement moeten maken door er niet naartoe te gaan.
Citaat van: Vanuit Helmond op september 28, 2013, 08:04:33
Ja klopt Lore, maar dit is een iets andere situatie.
Vanaf het begin is mevrouw bezig om mij dwars te zitten en dat lukt haar tot nu toe aardig. Ik ben er direct achteraan gegaan toen ik van Hilversum hoorde dat wij niet meer buiten de combi in het uit vak zouden komen. Sindsdien is het ellende, maar het maakt me niks uit. Bovendien vraag ik mij af waar mevrouw het recht vandaan haalt om 1 persoon van de buslijst te halen. Ik ben in het bezit van een uitkaart, heb geen stadionverbod en geen strafrechtelijk vooronderzoek en dus is er geen reden mij van de buslijst te halen dan persoonlijke redenen. Hier heb ik uitleg over gevraagd aan Ard de Graaf en Gerald van der Belt, zij weigeren hier een antwoord op te geven. Dat is de reden waarom ik weiger om in gesprek met hen te gaan. Eerst antwoord, voor zondag, en dan aanstaande vrijdag een gesprek. Dat is mijn voorwaarde voor een gesprek en als zij weigeren te antwoorden vind ik het prima en zal ik volgende week niet naar dat gesprek gaan.
Ik bedoelde alleen aan te geven dat er wel wat nuance was op het verhaal dat dit voor iedereen van buiten de stad gelde!
Je verhaal klinkt inderdaad raar. Het lijkt mij niet dat Tromp zo iets zomaar kan doen. Juridisch vast wel, maar menselijk niet. Aan de andere kant denk ik niet dat er iemand van Cambuur wakker ligt dat jij geen gesprek wil aangaan. Hoe legitiem je argumenten ook zijn, je hebt hiermee alleen jezelf te pakken.
Citaat van: Lore op september 28, 2013, 11:33:21
Ik bedoelde alleen aan te geven dat er wel wat nuance was op het verhaal dat dit voor iedereen van buiten de stad gelde!
Je verhaal klinkt inderdaad raar. Het lijkt mij niet dat Tromp zo iets zomaar kan doen. Juridisch vast wel, maar menselijk niet. Aan de andere kant denk ik niet dat er iemand van Cambuur wakker ligt dat jij geen gesprek wil aangaan. Hoe legitiem je argumenten ook zijn, je hebt hiermee alleen jezelf te pakken.
Er staat nergens dat ik hoop dat iemand bij Cambuur er wakker van ligt,dat doe ik namelijk zelf ook niet. Ik heb mezelf er totaal niet mee, kaarten voor uitwedstrijden krijg ik ook buiten Cambuur om wel en dan hoef ik ook geen dankjewel te zeggen tegen dat mens. Mij maakt het echt helemaal niks uit. Dat gesprek wilde ik alleen om de verstandhoudingen weer te herstellen helaas wil Cambuur daar niet aan meewerken dan is het toch ook goed. Dit is mijn laatste reactie hierover. Tenslotte gaat het hier over de enige officiele supportersclub Cambuur Culture, althans dat had beter voor iedereen geweest.
Iedereen? Bepaal jij dat?
Citaat van: Vanuit Helmond op september 28, 2013, 11:42:34
Er staat nergens dat ik hoop dat iemand bij Cambuur er wakker van ligt,dat doe ik namelijk zelf ook niet. Ik heb mezelf er totaal niet mee, kaarten voor uitwedstrijden krijg ik ook buiten Cambuur om wel en dan hoef ik ook geen dankjewel te zeggen tegen dat mens. Mij maakt het echt helemaal niks uit. Dat gesprek wilde ik alleen om de verstandhoudingen weer te herstellen helaas wil Cambuur daar niet aan meewerken dan is het toch ook goed. Dit is mijn laatste reactie hierover. Tenslotte gaat het hier over de enige officiele supportersclub Cambuur Culture, althans dat had beter voor iedereen geweest.
Jij hebt de uitnodiging toch afgelast?
Citaat van: poelie-lwd op september 28, 2013, 12:04:20
Iedereen? Bepaal jij dat?
Jij moet dat helemaal zelf weten Poelie wat maakt mij het uit wat jij doet.
Citaat van: Vanuit Helmond op september 28, 2013, 12:15:18
Zeker
" Dat gesprek wilde ik alleen om de verstandhoudingen weer te herstellen helaas wil
Cambuur daar niet aan meewerken dan is het toch ook goed. "
Citaat van: SCC-J op september 28, 2013, 12:20:55
" Dat gesprek wilde ik alleen om de verstandhoudingen weer te herstellen helaas wil Cambuur daar niet aan meewerken dan is het toch ook goed. "
Ja je hebt gelijk, ik bedoelde eigenlijk dat ik Cambuur gevraagd heb om eerst mijn mail te beantwoorden voordat ik in gesprek met hun ga. En nou hou ik er echt over op.
Citaat van: Vanuit Helmond op september 28, 2013, 12:27:00
Ja je hebt gelijk, ik bedoelde eigenlijk dat ik Cambuur gevraagd heb om eerst mijn mail te beantwoorden voordat ik in gesprek met hun ga. En nou hou ik er echt over op.
Dat is misschien ook beter! Ik begrijp dat je er morgen dus wel bij bent? Mooi, maar geen cambuur-kleuren en niet juichen als cambuur scoort, want dan is gelijk heel dkv over zij toeren en dag willen wij morgen niet hebben!
Veel plezier morgen!
Citaat van: Vanuit Helmond op september 28, 2013, 12:13:18
Jij moet dat helemaal zelf weten Poelie wat maakt mij het uit wat jij doet.
Mij wel. Jij loopt te verkondigen dat CC de officiele supportersvereniging moet zijn, dat is beter voor iedereen. Misschien moet je eens kappen met die onzin en je persoonlijke wrevel niet lopen botvieren op alles en iedereen die 'even' geen tijd voor je heeft of die niet hard genoeg voor je lopen. Nu loop je de KvC al tijden af te zeiken en verklaar je de CC heilig. Maar hoe komt het als ook CC geen ijzer met handen kan breken om jou gunstig te stemmen? Zijn die dan ook persona non grata? Moet Crohne dan maar op op komen draven om zijne koninklijke hoogheid gunstig te stemmen? Ik heb een broertje dood aan mensen die denken dat de hele wereld om hun persoontje draait en die arrogantie zelfs open en bloot durven uiten op social media. Ik weet niet of je het in de gaten hebt maar je maakt jezelf volkomen belachelijk.
Citaat van: poelie-lwd op september 28, 2013, 13:31:28
Ik heb een broertje dood aan mensen die denken dat de hele wereld om hun persoontje draait en die arrogantie zelfs open en bloot durven uiten op social media. Ik weet niet of je het in de gaten hebt maar je maakt jezelf volkomen belachelijk.
Eens! _O_
ZOMM.
Citaat van: Lore op september 28, 2013, 13:18:25
Dat is misschien ook beter! Ik begrijp dat je er morgen dus wel bij bent? Mooi, maar geen cambuur-kleuren en niet juichen als cambuur scoort, want dan is gelijk heel dkv over zij toeren en dag willen wij morgen niet hebben!
Veel plezier morgen!
Jij ook.
Citaat van: Vanuit Helmond op september 28, 2013, 16:13:59
Jij ook.
Heb je zelf wel n de ten dat je jezelf hier compleet voor lul zet?
Making of Banners for the Derby By Cambuur Culture
:0= @Ruppert super filmpje BEDANKT
Top, dankjewel!!
1 van je mooiste filmpjes.. ik heb hem 3 x achterelkaar gezien. Echt TOP |:)
wat een super filmpje man!!!
Tsunami moet maar even voor de begin-tune gedraaid worden.. al die springende mensen... skitterend,
Citaat van: 666 op september 30, 2013, 18:34:49
Tsunami moet maar even voor de begin-tune gedraaid worden.. al die springende mensen... skitterend,
Een nummer die voortaan bij Cambuur ook wel gedraaid mag worden..
http://cambuurculture.nl/wordpress/word-lid/
Citaat van: cambuurculture.nl
Derby rustig verlopen. Volgend jaar geen uitsupporters?!?
De eerste derby in dertien jaar tussen Cambuur en dkv is rustig verlopen. Als 'beloning' voor het goede gedrag van de Cambuuraanhang geeft Tjeerd van der Zwan, de burgemeester van dkv, in de Leeuwarder Courant aan in overweging te nemen de eerstkomende derby geen uitpubliek toe te staan! Na de klassieker tussen Feyenoord en Ajax zou dit de volgende wedstrijd tussen twee rivalen zijn die wordt vermoord door een angstige burgemeester.
Burgemeester Van der Zwan had waarschijnlijk slechts rekening gehouden met één scenario. Het zal rondom de wedstrijd wel uit de hand lopen. Van der Zwan had zijn pavlovreactie voor de media al klaar liggen. De volgende derby zal worden afgewerkt zonder uitsupporters!
Echter, het bleef rustig rondom de derby tegen dkv. De burgemeester werd naar zijn reactie gevraagd. In plaats van de supporters van Cambuur te complimenteren voor hun goede gedrag, en misschien zelfs wel te spreken over soepelere vervoersvoorwaarden (want die waren streng!), hield hij vast aan zijn eerste ingeving. De eerstkomende derby zal mogelijk worden afgewerkt zonder supporters van Cambuur! De burgemeester vraagt zich namelijk af of de grootschalige politie-inzet "wel maatschappelijk verantwoord is".
541863_461683453944901_1854907760_nWij zijn het ermee eens dat de politie-inzet rondom de derby teruggeschroefd kan worden. Zo is het in onze ogen nergens voor nodig om een helikopter van de KLPD in te zetten. Ook plaatsen wij onze vraagtekens bij het begeleiden van de bussen door een stuk of vijf bussen van de Mobiele Eenheid.
Is het weren van uitsupporters echter dé oplossing om de politie-inzet te verminderen en problemen tussen supporters te voorkomen? Supportersclub Cambuur Culture meent van niet! De enige (kleine) opstootjes rondom de wedstrijd van afgelopen zondag vonden plaats in het thuisvak. Deze opstootjes vonden plaats tussen toeschouwers van dkv onderling, en tussen toeschouwers van dkv en supporters van Cambuur die buiten de verplichte buscombi aan kaarten waren gekomen. Tijdens de wedstrijd van afgelopen zondag werden slechts vier arrestaties verricht. Van deze arrestaties vond geen enkele in het uitvak plaats.
Wat zou het effect zijn van het verbieden van uitsupporters? Zouden de supporters van Cambuur thuis voor de buis op FOX afstemmen? Of zouden ze er alles aan doen om toch kaarten voor de derby te bemachtigen? Wij weten het antwoord wel. Een aanzienlijk deel van de 1.200 supporters in het uitvak zal kaarten voor het thuisvak kunnen bemachtigen. Met alle gevolgen van dien.
IMG_1077Daarnaast lokt het verbieden van uitsupporters wanneer zij zich goed hebben gedragen juíst geweld uit! Wat voor effect zou het hebben wanneer de eerstkomende derby inderdaad uitsupporters worden geweerd, de politie-inzet kan worden gereduceerd én zich daarnaast ook nog eens geen ongeregeldheden voor zouden doen? Dit zou 'het gelijk' van de burgemeester aantonen. Gevolg hiervan zou zijn dat de komende jaren de derby zonder uitpubliek wordt afgewerkt. De supporters van Cambuur hebben er dus alle belang bij dat de maatregel van burgemeester Van der Zwan niét werkt. Met andere woorden, als de supporters van Cambuur in de toekomst naar de derby willen hebben zij er alle belang bij dat het rond deze wedstrijd gigantisch uit de klauwen loopt..
Dit is zeker geen oproep tot geweld. Supportersclub Cambuur Culture keurt geweld af. Bovenstaande laat echter wel zien wat de gevolgen zijn wanneer goed gedrag wordt bestraft en slecht gedrag wordt beloond. Wij hopen dan ook dat burgemeester Van der Zwan goed nadenkt over de mogelijke gevolgen van het verbieden van uitsupporters.
Naar de mening van Cambuur Culture staat één ding als een paal boven water. Het verbieden van uitsupporters levert veel meer problemen op dan dat het voorkomt.
STAND UP FOR THE CULTURE!
http://cambuurculture.nl/wordpress/derby-rustig-verlopen-volgend-jaar-geen-uitsupporters/
Ik ben het met het grootste deel van CC eens. Het lijkt er inderdaad op dat Van der Zwan zijn verhaal al klaar had liggen en hij liet natuurlijk niet na om het goede verloop niet toe te schrijven aan het goede gedrag van de supporters maar aan de preventieve maatregelen. Ik ben het echter niet eens met de stelling van CC dat een volgende derby zonder publiek stevig uit de klauw moet lopen, om het ongelijk van Van der Zwan te bewijzen. Je bewijst er niks mee en ook al zou je gelijk hebben, dan wordt er toch weer een constructie toegepast als nu, maar dan in omgekeerde zin. Het ligt dan wel aan de supporters en niet aan de maatregelen. De afdeling voorlichting heeft wel wat pakkende slogans in voorraad. Ik zie meer in het stevig doorvragen op Crone bij de volgende forumavond van KvC. Hij lijkt niet gecharmeerd van het idee van Van der Zwan, maar mag dat nog wel eens wat krachtiger uiten. Hij bracht in zijn commentaar naar mijn oordeel ook nu weer onvoldoende naar voren dat er niets is om voor bang te zijn en dat we ons voorbeeldig hebben gedragen.
Prachtige acties en een goede voorbereiding van CC trouwens met de NL vlaggen en de fluitjes.
Citaat van: Rooie Nico op september 30, 2013, 21:20:41
Prachtige acties en een goede voorbereiding van CC trouwens met de NL vlaggen en de fluitjes.
Fantastisch. Ik als echte anti-Vries heb genoten.
:clint zegt: Leeuwarden ligt niet in Friesland, Friesland ligt om Leeuwarden heen.
Citaat van: Ruppppert op september 30, 2013, 16:19:46
Making of Banners for the Derby By Cambuur Culture
Krijg er gewoon kippenvel van |:)
Mooiste filmpje van allemaal.
CC heeft ook eindelijk geld afgeschreven. Vroeg me al af of mijn aanmelding wel Was ontvangen.
allemaal bedankt voor de mooie reacties :thumbsup :thumbsup
bin er wel ff mee bezig weest. maar het is het waard weest |:)
op naar meer mooie momenten van ons clupke en natuurlijk van onze supporters |:) |:)
For The Culture , The Cambuur Culture |:)
Citaat van: Unknown op oktober 02, 2013, 19:15:36
Mooiste filmpje van allemaal.
CC heeft ook eindelijk geld afgeschreven. Vroeg me al af of mijn aanmelding wel Was ontvangen.
CC had aangegeven dat er deze week afgeschreven zou worden ;)
Historische Cambuurwapen keert definitief terug!
Supportersclub Cambuur Culture heeft de clubcultuur van Cambuur hoog in het vaandel staan. Daarom schrijven wij regelmatig over zaken die de bakermat zijn van onze club. Bijvoorbeeld ons clubwapen. Als enige betaald voetbalorganisatie in Nederland is het wapen van Cambuur gebaseerd op een echt familiewapen, iets waar wij tot in het diepste van onze ziel razend trots op zijn.
Waar wij eerder positief schreven over het gefaseerd afschaffen van het "Pama logo" en kritisch waren over het onzorgvuldig gebruik van het clubwapen, willen wij de loftrompet blazen voor het volgende.
Volgens de notulen van het overleg tussen de BVO en KvC van 26 augustus wordt met het oog op het 50 jarig bestaan van onze club het "Pama logo" definitief naar het verleden verbannen. De BVO heeft aangegeven ons historische clubwapen weer in oude glorie te herstellen!
Ons wapen zal één kleine aanpassing krijgen. De naam SC Cambuur zal, net als in het verleden, in een wit blok boven het wapen verschijnen. De enige aanpassing die ook maar mogelijk zou mogen zijn aan ons wapen.
Wij zijn zeer verheugd met het in ere herstellen van ons wapen en willen de directie van Cambuur een welverdiend en groot compliment geven met het inzicht in de historie van onze mooie club en hun besluit.
http://cambuurculture.nl/wordpress/historische-cambuurwapen-keert-definitief-terug/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/historische-cambuurwapen-keert-definitief-terug/)
:thumbsup
Citaat van: Cambuur Culture op oktober 07, 2013, 15:17:35
Historische Cambuurwapen keert definitief terug!
Supportersclub Cambuur Culture heeft de clubcultuur van Cambuur hoog in het vaandel staan. Daarom schrijven wij regelmatig over zaken die de bakermat zijn van onze club. Bijvoorbeeld ons clubwapen. Als enige betaald voetbalorganisatie in Nederland is het wapen van Cambuur gebaseerd op een echt familiewapen, iets waar wij tot in het diepste van onze ziel razend trots op zijn.
Waar wij eerder positief schreven over het gefaseerd afschaffen van het "Pama logo" en kritisch waren over het onzorgvuldig gebruik van het clubwapen, willen wij de loftrompet blazen voor het volgende.
Volgens de notulen van het overleg tussen de BVO en KvC van 26 augustus wordt met het oog op het 50 jarig bestaan van onze club het "Pama logo" definitief naar het verleden verbannen. De BVO heeft aangegeven ons historische clubwapen weer in oude glorie te herstellen!
Ons wapen zal één kleine aanpassing krijgen. De naam SC Cambuur zal, net als in het verleden, in een wit blok boven het wapen verschijnen. De enige aanpassing die ook maar mogelijk zou mogen zijn aan ons wapen.
Wij zijn zeer verheugd met het in ere herstellen van ons wapen en willen de directie van Cambuur een welverdiend en groot compliment geven met het inzicht in de historie van onze mooie club en hun besluit.
http://cambuurculture.nl/wordpress/historische-cambuurwapen-keert-definitief-terug/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/historische-cambuurwapen-keert-definitief-terug/)
Helemaal goed... Nu FOX nog.
Goed nieuws. Nu nog een normaal (uit)supportersbeleid en dan begint het ergens op te lijken!
Citaat van: TM op oktober 07, 2013, 15:38:37
Goed nieuws. Nu nog een normaal (uit)supportersbeleid en dan begint het ergens op te lijken!
Ga even terug naar de kringloop juh
Leuk dat oude logo heeft veel meer, top werk cc!
Wat een geweldig nieuws!!!!! Werd tijd!!!! Ik ben zo kien op ons vertrouwde logo. Stoor me er ongelofelijk aan dat het pama logo nog altijd zo prominent wordt getoond in uitingen. Iemand een foto van het nieuwe (oude) logo met bovenschrift SC Cambuur erop?
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)
Logo?
Zo zie je maar: CambuurCulture krijgt steeds meer invloed binnen de club.
Natuurlijk is het idee van de KVC 8P maar als CC er niet een punt van had gemaakt, dan was het nog bij het "oude" gebleven.
Ga zo door zou ik zeggen CambuurCulture :y
Citaat van: Jules058 op oktober 07, 2013, 17:50:36
Leuk dat oude logo heeft veel meer, top werk cc!
:0=
WAPEN!
Citaat van: Leovardia op oktober 07, 2013, 19:28:53
Wat een geweldig nieuws!!!!! Werd tijd!!!! Ik ben zo kien op ons vertrouwde logo. Stoor me er ongelofelijk aan dat het pama logo nog altijd zo prominent wordt getoond in uitingen. Iemand een foto van het nieuwe (oude) logo met bovenschrift SC Cambuur erop?
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)
:0=
WAPENHeb er wel een gezien, allen is daar het Hert net het konijn op mijn arm.. Weet niet of CC toevallig een juiste versie in bezit heeft.
Citaat van: RotterdamLeeuwarden op oktober 07, 2013, 20:01:53
Zo zie je maar: CambuurCulture krijgt steeds meer invloed binnen de club.
Natuurlijk is het idee van de KVC 8P maar als CC er niet een punt van had gemaakt, dan was het nog bij het "oude" gebleven.
Ga zo door zou ik zeggen CambuurCulture :y
:_schater :_schater
welkom lore l0l
Kunnen ze de naam er niet onder zetten dan? Ik kan me niet ergens herinneren dat ik de naam SC Cambuur boven het logo in het witte gedeelte heb gezien behalve bij dat nog lelijkere Pama schild...
Behalve dan in een (volgens mij) onofficieel plaatje:
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg.rtvoost.nl%2FT3%2F90933.jpg&hash=4028136c1603000f748ddc9d537f3f75f8056bde)
Citaat van: RotterdamLeeuwarden op oktober 07, 2013, 20:01:53
Natuurlijk is het idee van de KVC 8P maar als CC er niet een punt van had gemaakt, dan was het nog bij het "oude" gebleven.
Denk je dat werkelijk????
Denk je nu echt niet dat er achter de schermen (zonder KVC en CC) ook niet 'druk' is uitgevoerd op de bepalende mensen?
Citaat van: Leovardia op oktober 07, 2013, 19:28:53
Iemand een foto van het nieuwe (oude) logo met bovenschrift SC Cambuur erop?
Heb er zat liggen in mijn archief van oude programmaboekjes, alleen niet digitaal helaas.
Citaat van: clint op oktober 08, 2013, 07:39:26
Denk je dat werkelijk????
Denk je nu echt niet dat er achter de schermen (zonder KVC en CC) ook niet 'druk' is uitgevoerd op de bepalende mensen?
Als jij dat zegt dan geloof ik je meteen.
Ik baseer mijn reactie puur op eigen ervaring.
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Flogo-city.org%2Fdata_images%2F3758%2F628%2F49298.png&hash=dd9be805f02f66cbdb9f47b7292f9188143fd742)
Ik neem aan dat het het linkerlogo van deze afbeelding is.
Die staat ook op mijn spandoek, voorspellende gave :insane :insane :thumbsup
Citaat van: Inglorious Bastard op oktober 08, 2013, 12:56:21
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Flogo-city.org%2Fdata_images%2F3758%2F628%2F49298.png&hash=dd9be805f02f66cbdb9f47b7292f9188143fd742)
Ik neem aan dat het het linkerlogo van deze afbeelding is.
Zo zal ie gaan worden. In de jaren 60 en 70 was het lettertype net wat anders, maar een kniesoor die daar over valt.
Toen werd de tekst nog uitgebeiteld. ;)
Citaat van: clint op oktober 08, 2013, 13:47:16
Zo zal ie gaan worden. In de jaren 60 en 70 was het lettertype net wat anders, maar een kniesoor die daar over valt.
Toen werd de tekst nog uitgebeiteld. ;)
Dit logo is op internet beschikbaar als EPS, en heb dit ook gebruikt voor mijn doek, maar wat ik me later afvroeg, klopt die SC. wel? Moet dit niet S.C. zijn?
Volgens mij hoort het, volgens de spelling, gewoon helemaal zonder punten... Het is namelijk Sportclub Cambuur en geen Sport Club Cambuur of Sportclub. Cambuur
Citaat van: Dokkumer op oktober 07, 2013, 21:25:32
:0=WAPEN!
Sorry mijn excuses voor deze verspreking!
Citaat van: Dokkumer op oktober 07, 2013, 21:25:32
:0=WAPEN!
Sorry mijn excuses voor deze verspreking!
Citaat van: Hilversum voor Cambuur op oktober 08, 2013, 13:52:01
Dit logo is op internet beschikbaar als EPS, en heb dit ook gebruikt voor mijn doek, maar wat ik me later afvroeg, klopt die SC. wel? Moet dit niet S.C. zijn?
Dit logo staat ook op het jaarboek seizoen 1991-1992, als SC. CAMBUUR
Als iedereen het een logo blijft noemen kan dat geel/blauwe randje van pama der ook wel om blijven l0l
Citaat van: kickandrush op oktober 08, 2013, 21:18:27
Als iedereen het een logo blijft noemen kan dat geel/blauwe randje van pama der ook wel om blijven l0l
_O_
We moeten nog heel veel forumgangers opvoeden vriend!
Voor de laatste keer... Een bedrijf heeft een logo -en tig andere clubs-
:0=
WIJ HEBBEN EEN WAPEN!!!!
...'t is een schild toch?
:X
Citaat van: drg op oktober 08, 2013, 21:20:31
...'t is een schild toch?
:X
Kan mij dat fucken... Het is iets wat er niet omheen hoort. :devil
Citaat van: drg op oktober 08, 2013, 21:20:31
...'t is een schild toch?
Welnee juh, :0= een
WAPEN! :zweep
Citaat van: Dokkumer op oktober 08, 2013, 21:20:09
_O_
We moeten nog heel veel forumgangers opvoeden vriend!
Voor de laatste keer... Een bedrijf heeft een logo -en tig andere clubs-
:0=WIJ HEBBEN EEN WAPEN!!!!
Welk wapen? Hewwe se niet goed gefouilleerd? :P
Citaat van: Destroyer op oktober 08, 2013, 23:19:03
Welk wapen? Hewwe se niet goed gefouilleerd? :P
Die hek tussen mien benen
Citaat van: Hilversum voor Cambuur op oktober 08, 2013, 13:52:01
maar wat ik me later afvroeg, klopt die SC. wel? Moet dit niet S.C. zijn?
Klopt. Vroeger stond er boven het wapen s.c. cambuur, met puntjes. Misschien heeft dat nu met de huidige spelling te maken. Tegenwoordig wordt het woord 'sportclub' als één woord geschreven.
http://www.cambuur-archief.nl/wapen.php (http://www.cambuur-archief.nl/wapen.php)
Wanneer komt de nieuwste update ?
PS.
CiteerVoetnoot van de webmaster:In 2008 werd besloten om het logo een kleine "pimp" te geven, een gele en blauwe baan aan weerszijden van het logo geven dit een modernere uitstraling.
:rodekaart
Heeft CC niks mee te maken... Je moet degene van dat archief ervoor verantwoordelijk stellen.. Mij dus :devil
En direct aangepast |:)
Citaat van: Dokkumer op oktober 10, 2013, 16:29:50
Heeft CC niks mee te maken... Je moet degene van dat archief ervoor verantwoordelijk stellen.. Mij dus :devil
:_schater
:0=
WAPEN!
:0=KIEK NOGGUS!
:thumbsup
Lekker kritisch blijven, daar houd ik van :thumbsup... Maar voortaan wel in "mijn" topic (http://cambuuronline.nl/smf/index.php?topic=265.0)... ;)
Hulde voor de limo actie! Schitterend!
Top actie!
Nog reacties gekregen van Cambuur en/of AZ?
Super :thumbsup wat een idee!
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op oktober 20, 2013, 22:41:31
Top actie!
Nog reacties gekregen van Cambuur en/of AZ?
Na wat gezeur bij het omwisselpunt in Zurich door politie LWD, mocht er 'op eigen risico' naar Alkmaar gereden worden. Aangekomen in Alkmaar stond de politie met de bek vol tanden... Wat moeten we hiermee?! In eerste instantie wilden ze de limo's terug sturen, maar na enkele discussies mochten de mannen toch naar binnen. De lokale driehoek van Alkmaar voelde zich een beetje in de zeik genomen door limo's, om het busjesverbod op deze manier te ontlopen werd niet echt gewaardeerd in Alkmaar. Deze actie heeft in ieder geval duidelijk gemaakt dat een busjesverbod te belachelijk voor woorden is!
:D
Citaat van: TM op oktober 20, 2013, 23:23:07
De lokale driehoek van Alkmaar voelde zich een beetje in de zeik genomen door limo's, om het busjesverbod op deze manier te ontlopen werd niet echt gewaardeerd in Alkmaar.
:_schater
Limo's.... Een 10+, heren. Geweldig idee. Geweldig statement.
:thumbsup :thumbsup :thumbsup
Hahaha wat een strakke actie _O_ misschien dat ze de boodschap nu begrijpen ;)
Prachtige actie :thumbsup
Citaat van: gewoon e
en fan link=topic=58.msg42023#msg42023 date=1382342089
Hahaha wat een strakke actie _O_ misschien dat ze de boodschap nu begrijpen ;)
Denk het niet, politie az voelde zich in de zeik genomen! Wij ook met jullie busjesverbod l8l
Citaat van: SCC-J op oktober 21, 2013, 12:00:21
Denk het niet, politie az voelde zich in de zeik genomen! Wij ook met jullie busjesverbod l8l
Gaan wij dan echt de eerste club in Nederland worden met een Limo-verbod?
Citaat van: Lore op oktober 21, 2013, 13:04:16
Gaan wij dan echt de eerste club in Nederland worden met een Limo-verbod?
Dat zou toch wat zijn haha
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fruppppert.webklik.nl%2Fuser_files%2F2010_11%2F190258%2Fphotos%2F138bf212e137290fb6e976e879a2a406.jpg&hash=f5746a248f5a4d90a74c21487950338ea200b9dc)
CiteerAZ – Cambuur. Busjesverbod? Dan pakken we toch lekker de limo!
Published on October 21st, 2013 in Nieuws
IMG_1285Gisteren speelde Cambuur uit tegen AZ. Over de wedstrijd zullen we kort zijn. Cambuur verloor met drie tegen één.
Voor deze uitwedstrijd was, na PSV-uit, wederom zonder enige goede reden een busjesverbod opgelegd. Supportersclub Cambuur Culture is deze vrijheidsbeperkende maatregelen meer dan zat. Besloten werd om als statement tegen deze belachelijk regelgeving twee limousines af te huren. Naar verluid kon de plaatselijke hermandad de humor van onze ludieke actie niet inzien. Dit mocht de pret niet drukken. Integendeel. Het werd een memorabel reisje.
Tegen het moderne voetbal!
Fotoverslag: HIER (http://cambuurculture.nl/wordpress/2013-2014/az-cambuur/)
http://cambuurculture.nl/wordpress/az-cambuur-busjesverbod-dan-pakken-we-toch-lekker-de-limo/
Fotoverslag: http://cambuurculture.nl/wordpress/2013-2014/az-cambuur/
CiteerSupportersclub Cambuur Culture verwelkomt 200ste lid
Begin dit seizoen is Supportersclub Cambuur Culture begonnen met het werven van leden. Met succes. We zijn blij jullie te mogen melden dat we deze week ons 200ste hebben mogen verwelkomen!
We willen al onze leden bedanken voor hun steun en voor hun vertrouwen in Cambuur Culture.
Nog geen lid van Supportersclub Cambuur Culture? Lid worden kan HIER (http://cambuurculture.nl/wordpress/word-lid/).
http://cambuurculture.nl/wordpress/supportersclub-cambuur-culture-verwelkomt-200ste-lid/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/supportersclub-cambuur-culture-verwelkomt-200ste-lid/)
Gefeliciteerd CambuurCulture :thumbsup :thumbsup
Zondag wacht ons een smakelijk ontbijt in de kleine leeuwarder _O_
Citeer
Leeuwarden moet Leeuwarden blijven!
Cambuur Culture steut de petitie "Leeuwarden moet Leeuwarden blijven"
http://petities.nl/petitie/leeuwarden-moet-leeuwarden-blijven (http://petities.nl/petitie/leeuwarden-moet-leeuwarden-blijven)
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcambuurculture.nl%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F11%2Fantifriessjaal.jpg&hash=404b5b43fdbe1757a66b97685f6c20686dca06db)
http://webshop.cambuurculture.nl/?product=anti-fries-sjaal (http://webshop.cambuurculture.nl/?product=anti-fries-sjaal)
http://cambuurculture.nl/wordpress/leeuwarden-moet-leeuwarden-blijven/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/leeuwarden-moet-leeuwarden-blijven/)
:thumbsup :thumbsup
Opzouten met dat kutfries. :clint
Je moet er toch niet aan denken ...... Ljouwert :R
Ondertekend. Stelletje mafketels wat denken ze wel niet.
Ondertekend. Stelletje mafketels wat denken ze wel niet.
Ondertekend. Stelletje mafketels wat denken ze wel niet.
Das 3x ;)
Had het al gezien op een verkiezings van wie anders dan de fries nationale partij.. stelletje idioten die lui.
Ondertekend. Prima initiatief!
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
http://www.ad.nl/ad/nl/5610/Eredivisie/article/detail/3544960/2013/11/14/Cambuur-eerste-club-ter-wereld-met-limousineverbod.dhtml
:X |:) |:)
edit: is ook al in wedstrijdforum geplaatst zie ik nu :_spank
Het was een superslimme aktie van CambuurCulture, en het is een oliedomme reactie van de BVO :rodekaart
Wat een beleid is het hier toch.....................................
Citaat van: RotterdamLeeuwarden op november 15, 2013, 06:54:15
Het was een superslimme aktie van CambuurCulture, en het is een oliedomme reactie van de BVO :rodekaart
Wat een beleid is het hier toch.....................................
Het was een ludieke actie van CC en een gemakkelijke reactie van de BVO, maar hij lag ook wel erg voor de hand!
Heel dom van bvo maar misschien dat ze nu in de spiegel kijken ?
Is er al overwogen om een luchtballon als vervoermiddel in te zetten? :devil
Citaat van: poelie-lwd op november 16, 2013, 10:08:06
Is er al overwogen om een luchtballon als vervoermiddel in te zetten? :devil
en dan landen op de middenstip zeker 8P
Citaat van: jeff op november 16, 2013, 11:18:43
en dan landen op de middenstip zeker 8P
Nee, keurig voor de kassa's ivm met alcoholcontrole! :|
Citeer
Blij met normaal tijdstip Cambuur – FC Utrecht. Minder blij met burgemeester
Vorige week werd bekendgemaakt dat de bekerwedstrijd tegen FC Utrecht van woensdag 18 december niet om 16.45, maar toch gewoon om 20.00 mag worden afgewerkt. Cambuur Culture is uiteraard erg blij met deze beslissing. Minder blij zijn we met onze burgemeester..
Zowel supporters van FC Utrecht als supporters van onze club waren op zijn zachtst gezegd ongelukkig met het voor veel supporters onmogelijke tijdstip van 16.45 waarop deze wedstrijd zou worden afgewerkt. Supporters van FC Utrecht kondigden aan uit protest toch massaal naar Leeuwarden af te reizen. "Bezoek aan de wedstrijd wordt ons onmogelijk gemaakt, dan maar naar het Glazen Huis", was hun gedachte. Ook supporters van Cambuur protesteerden tegen de onmogeljike aanvangstijd. Voorafgaand aan de wedstrijd tegen NEC werd een protestmars georganiseerd die uiteindelijk niet, zoals was aangekondigd, langs het stadhuis trok maar langs het huis van de burgemeester.
Burgemeester Crone liet zijn onvrede over dit onverwachte huisbezoek duidelijk in de media blijken. In een interview aan Omroep Friesland voor nieuwsrubriek 'Hjoed' liet Crone weten dat hij naar aanleiding van de protestmars supporters heeft uitgenodigd voor een gesprek op het stadhuis. Hij beweerde dat deze supporters niet op zijn komen dagen. Crone noemt ons niet bij naam, maar hij doelt hiermee op Cambuur Culture.
Het door Crone geschetste beeld dat wij een gesprek uit de weg gaan klopt van geen kant! Vanwege deze reden hebben wij besloten openheid van zaken te geven en de mailwisselingen tussen Cambuur Culture en de Gemeente Leeuwarden naar buiten te brengen.
Lees meer hierover op onze website.. http://cambuurculture.nl/wordpress/blij-met-normaal-tijdstip-cambuur-fc-utrecht-minder-blij-met-burgemeester/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/blij-met-normaal-tijdstip-cambuur-fc-utrecht-minder-blij-met-burgemeester/)
Top stuk! |:)
Sorry hoor, maar een agenda vooraf WILLEN hebben, is toch helemaal niet nodig? Als er afgesproken wordt om een agenda vóór een vergadering samen vast te stellen, kun je altijd punten die je niet aanstaan of waar je NIET over wilt praten, schrappen en mededelen dat je daar niet over wilt discussiëren. Daar hoef je toch niet zo moeilijk over te doen?
In onze overleggen vroeger met de BVO werden zo agenda's ook wel eens samengesteld.
Maar verder, goed werk en goede reactie.
Oh ja........Crone: Dat bakje mut d'r af!!!
Citaat van: Cambuur Culture op december 09, 2013, 21:04:39
Lees meer hierover op onze website.. http://cambuurculture.nl/wordpress/blij-met-normaal-tijdstip-cambuur-fc-utrecht-minder-blij-met-burgemeester/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/blij-met-normaal-tijdstip-cambuur-fc-utrecht-minder-blij-met-burgemeester/)
Heren, goed bezig. Mijn complimenten. #AMF
CiteerOverigens geven wij geen gehoor aan het verzoek van de Gemeente Leeuwarden het gespreksverslag van onze eerdere ontmoeting niet te publiceren. Dit verslag zal een dezer dagen op onze website te lezen zijn.
Wat is hier de reden voor?
Citaat van: kapseltje op december 10, 2013, 10:42:40
Wat is hier de reden voor?
ze vonden het feitelijk onjuist . Maar wat er onjuist aan is konden ze niet vertellen.
:thumbsup klasse jongens!
http://cambuurculture.nl/wordpress/trots-op-een-nederlaag/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/trots-op-een-nederlaag/)
CiteerToen ik voor het eerst bij Cambuur kwam, bungelden we onderaan in de Eerste Divisie. Dat fascineerde me, want het stadion ademende trots uit. Trots op een club die in haar recente geschiedenis nooit een echte prijs won. Maar toch was er een onvoorwaardelijke loyaliteit aan de club. Wonderbaarlijk.
Ik weet nog goed toen ik voor het eerst 'op Noord' stond – ja inderdaad, ik ben een jonkie die 'Zuid' slechts kent van verkleurde krantenknipsels en wonderbaarlijke anekdotes.....
Lees hier (http://cambuurculture.nl/wordpress/trots-op-een-nederlaag/) verder
:clint zegt:
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Hulde. Mooi stuk |:)
De doeken op noord! Dik compliment! Jammer dat die rookmachines het zicht belemmerde, maar de doeken waren perfect!
Daar moet ze echt mee stoppen. Ziet er ook niet uit man die plukjes rook
Citaat van: SCC-J op januari 27, 2014, 11:05:02
Daar moet ze echt mee stoppen. Ziet er ook niet uit man die plukjes rook
Idd! Of alles pot dicht van de rook of helemaal niet die stukjes rook stellen niks voor!
Citaat van: dit is mien club op januari 27, 2014, 13:58:48
Idd! Of alles pot dicht van de rook of helemaal niet die stukjes rook stellen niks voor!
Ja! Zet ze dicht op elkaar en zorg dat het helemaal dicht gaat. Persoonlijk zou ik het dan voor het uitvak doen en dan 90 minuten aan laten staan! :devil
Citaat van: TM op januari 27, 2014, 11:00:34
De doeken op noord! Dik compliment! Jammer dat die rookmachines het zicht belemmerde, maar de doeken waren perfect!
Welke rook? :devil
Mooie doeken op Noord en Oost. Vooral die van Oost vond ik mooi.
Dat doek was een doek van "ultra's" leovardia. Jammer dat het doek niet zelf gemaakt is, en de actie is uitgelekt. Dat is het minst wat kan gebeuren omdat te tegenstander er op in speelt. Het formaat maakte wel indruk trouwens!
Doeken van Cambuur Culture op Noord waren overigens wel zelf gemaakt. Ruppert komt zo nog met een filmpje als het goed is.
Mooi gemaakt die doeken :thumbsup
:_schater :_schater :_schater :_schater die boze melksnuiver op 2:38
Citaat van: mscc op januari 27, 2014, 22:26:57
:_schater :_schater :_schater :_schater die boze melksnuiver op 2:38
Gurbe achter glas :_schater :_schater
Prachtig filmpke
:_schater :_schater :_schater
Hoe vaker ik het zie, hoe harder ik mut lachen om die dikke pafzak die tegen die wand aait. Dat hupke derbij ok. En dan die scholier ernaast met sien zonnebriltsie hahaha goddomme wat bin je dan gemaakt stoer - NOT
Citaat van: papagaaiensoep op januari 28, 2014, 11:29:22
:_schater :_schater :_schater
Hoe vaker ik het zie, hoe harder ik mut lachen om die dikke pafzak die tegen die wand aait. Dat hupke derbij ok. En dan die scholier ernaast met sien zonnebriltsie hahaha goddomme wat bin je dan gemaakt stoer - NOT
Die sukkels vielen wel enorm op, hadden goed door dat ze achter het glas stonden de helden :_schater
Ja, 2:38 is echt smullen! :y
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op januari 27, 2014, 22:35:36
Gurbe achter glas :_schater :_schater
Prachtig filmpke
Goh nu valt Sibbele met zijn bebloede slaapzak erachter ook pas op :devil
Citaat van: Viper op januari 28, 2014, 11:44:01
Ja, 2:38 is echt smullen! :y
hahaha viper mooi plaatje
Citaat van: Ruppppert op januari 28, 2014, 19:00:04
hahaha viper mooi plaatje
Whahahaha hij heeft er een gifje van gemaakt :_schater :_schater :_schater
_O_
Ik moet nog steeds hard lachen als ik dat uitvak zie, vooral naar de 2-0 prachtig die sip kopjes :P Die zullen wel een heerlijk terugritje gehad naar de boerderij
Proficiat CC vandaag alweer 2 Jaar...
Het wordt tijd dat deze Supporters groep ook aan tafel mag gaan zitten met de BVO.
Supportersclub Cambuur Culture wordt gevormd door een groep fanatieke Cambuursupporters en bestaat in zijn huidige vorm sinds januari 2012. Cambuur Culture is ontstaan om de fanatieke supporters van Cambuur te vertegenwoordigen en de clubcultuur te beschermen.
(https://pbs.twimg.com/media/BfUeJt8CAAAa7mS.jpg:large)
Citaat van: SCCornjum op januari 31, 2014, 17:01:38
(https://pbs.twimg.com/media/BfUeJt8CAAAa7mS.jpg:large)
http://cambuurculture.nl/wordpress/word-lid/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/word-lid/)
ik heb me ingeschreven tijdens de training voor de derby |:)
Gefeliciteerd heren! Met name de sfeeracties zijn geweldig en ook de keurige correspondentie met Tromp zet zoden aan de dijk. Rap zorgen voor een solide SC die een serieus gesprekspartner wordt van de BVO en gemeente
Lees net in het fotoverslag van de wedstrijd Cambuur-Hveen dat de anti fries doeken niet opgehangen mochten worden. Wat is dit voor censuur? :X Wie beslist zoiets en om wat voor reden wordt zo'n verbod opgelegd? Is dit door Cambuur Culture nagevraagd bij de BVO?
De tekst zou aanstootgevend zijn. Onzin natuurlijk. Zeker gezien de spandoeken in het uitvak. Daarnaast is Anti fries gewoon onderdeel van de cambuur cultuur.
Er is simpelweg censuur toegepast en daar zijn we het uiteraard niet mee eens. Binnenkort hopen we met Sarah Tromp om tafel te zitten en dan zullen we hier zeker vragen over stellen.
Citaat van: Kunstgras op februari 07, 2014, 14:32:58
De tekst zou aanstootgevend zijn. Onzin natuurlijk. Zeker gezien de spandoeken in het uitvak. Daarnaast is Anti fries gewoon onderdeel van de cambuur cultuur.
Er is simpelweg censuur toegepast en daar zijn we het uiteraard niet mee eens. Binnenkort hopen we met Sarah Tromp om tafel te zitten en dan zullen we hier zeker vragen over stellen.
Wie bepaalt dat?
Citaat van: Kunstgras op februari 07, 2014, 14:32:58
De tekst zou aanstootgevend zijn. Onzin natuurlijk. Zeker gezien de spandoeken in het uitvak. Daarnaast is Anti fries gewoon onderdeel van de cambuur cultuur.
Er is simpelweg censuur toegepast en daar zijn we het uiteraard niet mee eens. Binnenkort hopen we met Sarah Tromp om tafel te zitten en dan zullen we hier zeker vragen over stellen.
Goed om te horen dat jullie dit ter sprake brengen, want dit kan natuurlijk echt niet. Dat spandoek bestaat al jaren en hangt al jaren in het stadion. Ik hoop van harte dat jullie de BVO hierover op zijn vingers tikken en één en ander op jullie site naar buiten brengen.
Bekrompen gedoe. Zelfs in die varkensstal te dkv hing dat doek.....
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
Citaat van: John Hiatt op februari 07, 2014, 16:42:51
Wie bepaalt dat?
De stewards, maar ik vermoed dat die gehandeld hebben op instructies vanuit de BVO.
Ja maar uit ploegen mogen alles in het uitvak hangen, beetje scheef niet?
Citaat van: cambuurculture.nl
Verzoek aan BVO: Trek opgelegde sv's voor reizen buiten de combi in
Twee leden van Supportersclub Cambuur Culture hebben van de BVO een stadionverbod opgelegd gekregen omdat zij buiten de verplichte buscombiregeling de uitwedstrijd tegen FC Twente hebben bezocht. In een brief heeft Cambuur Culture de BVO verzocht deze stadionverboden in te trekken.
Een aantal weken gelden kwam een groep Feyenoord-supporters in het nieuws die buiten de verplichte combiregeling de uitwedstrijd van hun club tegen FC Utrecht bezocht. Deze supporters namen plaats op een familietribune waar vervolgens enige onrust ontstond. De directie van FC Utrecht was van mening dat een stadionverbod wegens het niet voldoen aan de combiregeling zeker op zijn plaats was. De KNVB oordeelde echter anders: "Het feit dat de groep tegen de regels – buiten de georganiseerde combiregeling om – naar Utrecht is gereisd, is volgens de KNVB geen reden voor een stadionverbod". http://www.ad.nl/ad/nl/1016/Nederlands-voetbal/article/detail/3583800/2014/01/25/Geen-Utrechts-stadionverbod-voor-Feyenoordfans.dhtml
Navraag van Cambuur Culture bij voetbaladvocaat mr. Christian Visser (Twitter: @Voetbaladvocaat) van Advocatenkantoor Meijers Canatan Advocaten leerde ons dat de KNVB géén stadionverboden uit mag delen wanneer kaarten op een legale manier zijn verkregen. Ook niet wanneer de supporter die de kaart heeft gekocht toevallig, in plaats van voor de thuisspelende club, een voorkeur heeft voor de uitspelende club. Een stadionverbod kan slechts dan worden opgelegd indien bij de desbetreffende supporter sprake is van wangedrag.
De supporters van Cambuur die nu een stadionverbod hebben gekregen hebben hun toegangsbewijs op een legale manier verkregen. Daarnaast hebben zij zich in het stadion van FC Twente keurig gedragen. Cambuur Culture is dan ook van mening dat een stadionverbod niet op zijn plaats is. Zeker niet omdat voormalig veiligheidsmanager Keimpe Vellinga op een forumavond enkele jaren geleden namens de BVO heeft toegezegd dat Cambuur niet langer stadionverboden uitdeelt voor het buiten de combi bezoeken van wedstrijden. Dit vanuit de gedachte dat dit primair de verantwoordelijkheid is van de thuisspelende club. Dat nu een andere veiligheidsmanager de scepter zwaait, betekent nog niet dat oude toezeggingen komen te vervallen.
In onderstaande brief verzoekt Supportersclub Cambuur Culture de BVO de betreffende stadionverboden in te trekken:
Brief van Cambuur Culture aan Sarah Tromp
Geachte mevrouw Tromp,
Wij hebben van twee van onze leden vernomen dat zij een stadionverbod opgelegd hebben gekregen vanwege de reden dat zij buiten de verplichte buscombiregeling de uitwedstrijd tegen FC Twente hebben bezocht. Wij verzoeken u om navolgende redenen deze opgelegde stadionverboden in te trekken.
Allereerst zijn de betreffende supporters op een legale manier aan een toegangskaart gekomen. Recent oordeelde de KNVB dat het enkel bezoeken van een wedstrijd buiten de combiregeling onvoldoende is voor het opleggen van een stadionverbod. Zie http://www.ad.nl/ad/nl/1016/Nederlands-voetbal/article/detail/3583800/2014/01/25/Geen-Utrechts-stadionverbod-voor-Feyenoordfans.dhtml . Navraag van ons bij mr. Christian Visser, een advocaat gespecialiseerd in voetbalzaken, leerde ons dat op grond van artikel 12.5 van de Standaardvoorwaarden in een dergelijk geval geen stadionverbod uit kan delen. Dezelfde standaardvoorwaarden zijn van toepassing op alle wedstrijden van Cambuur.
Daarnaast heeft uw voorganger, de heer Keimpe Vellinga, tijdens een forumavond enkele jaren geleden namens de BVO de toezegging gedaan dat Cambuur niet langer stadionverboden uitdeelt voor het buiten de combi bezoeken van wedstrijden. Dit vanuit de gedachte dat dit primair de verantwoordelijkheid is van de thuisspelende club. Wij vragen u deze toezegging te respecteren.
Wij verzoeken u zo spoedig mogelijk de onderhavige stadionverboden in te trekken.
Met vriendelijke groet,
SC Cambuur Culture
http://cambuurculture.nl/wordpress/verzoek-aan-bvo-trek-opgelegde-svs-voor-reizen-buiten-de-combi/
Binne de nieuwe Anti Fries sjaaltjes al binnen CC? |:)
Sjaals zijn nog steeds te bestellen: http://webshop.cambuurculture.nl/
Citaat van: Kunstgras op februari 12, 2014, 21:45:59
http://cambuurculture.nl/wordpress/verzoek-aan-bvo-trek-opgelegde-svs-voor-reizen-buiten-de-combi/
:thumbsup
Misschien een rare gedachte hoor, maar die 2 personen, hoe komen ze er in hemelsnaam achter waar ze zaten en dat ze er waren? Is er naast deze rook dan ook geen vuur? Het is dan natuurlijk de verantwoordelijkheid van FC Twente, en hebben die dan contact opgenomen met Cambuur ofzo?
Ik denk dat er zat mensen zijn die buiten de combi om een wedstrijd bezoeken, ergens is het jammer dat dit altijd onbekend blijft. Zo blijft dat beeld bestaan dat supporters zich nooit kunnen gedragen terwijl dit natuurlijk slechts individuen betreft.
Citaat van: papier op februari 13, 2014, 09:45:11
Misschien een rare gedachte hoor, maar die 2 personen, hoe komen ze er in hemelsnaam achter waar ze zaten en dat ze er waren? Is er naast deze rook dan ook geen vuur? Het is dan natuurlijk de verantwoordelijkheid van FC Twente, en hebben die dan contact opgenomen met Cambuur ofzo?
Ik denk dat er zat mensen zijn die buiten de combi om een wedstrijd bezoeken, ergens is het jammer dat dit altijd onbekend blijft. Zo blijft dat beeld bestaan dat supporters zich nooit kunnen gedragen terwijl dit natuurlijk slechts individuen betreft.
Ik weet het natuurlijk niet van deze twee gasten, maar in het verleden stonden Johnny Bravo en Keimpe Vellinga gewoon bij de ingangen te controleren.
Maar toen waren de stadions wel wat kleiner!
Die stonden alleen bij het uitvak. Niet bij de hoofdtribune.
Citaat van: clint op februari 13, 2014, 10:53:43
Die stonden alleen bij het uitvak. Niet bij de hoofdtribune.
Ik ben ook wel eens op uitnodiging van een sponsor op een thuistribune terecht gekomen, dan kan de club dit toch niet maken? Tenzij die twee zich hebben misdragen moet dit gewoon worden teruggedraaid in mijn ogen. Of krijgen al die, bij een tegengoal opspringende, mensen op de westtribune ook gelijk een stadionverbod? Die horen toch ook in het uitvak dan? Dit voelt alsof er met twee maten gemeten wordt. Nogmaals, tenzij die 2 zich hebben misdragen. Maar dan had dat toch wel in het artikel gestaan....
Citaat van: papier op februari 13, 2014, 09:45:11
Misschien een rare gedachte hoor, maar die 2 personen, hoe komen ze er in hemelsnaam achter waar ze zaten en dat ze er waren? Is er naast deze rook dan ook geen vuur? Het is dan natuurlijk de verantwoordelijkheid van FC Twente, en hebben die dan contact opgenomen met Cambuur ofzo?
Ik denk dat er zat mensen zijn die buiten de combi om een wedstrijd bezoeken, ergens is het jammer dat dit altijd onbekend blijft. Zo blijft dat beeld bestaan dat supporters zich nooit kunnen gedragen terwijl dit natuurlijk slechts individuen betreft.
Afgelopen seizoen zaten mijn maten en ik op de thuistribune van Emmen. Toen wij scoorden juichten we gewoon. Dit heeft de aandacht van 2 politieagenten getrokken. Tijdens de wedstrijd hebben zij volgens een van mijn maten foto's van ons gemaakt. Verder niks meer over gehoord maar wel een vreemde gang van zaken.
Citaat van: clint op februari 13, 2014, 10:53:43
Die stonden alleen bij het uitvak. Niet bij de hoofdtribune.
In het verleden stonden Vellinga en/of stewards van Cambuur wel degelijk actief bij andere tribunes te controleren op supporters die de combi wilden omzeilen. Truc die wij altijd hanteerden is vlak na het eerste fluitsignaal kaarten kopen. Dan stonden ze er niet meer. Tijdens een forumavond heeft Vellinga toegezegd niet meer actieve controle uit te oefenen en ook geen sv meer uit te delen voor het anti combi bezoeken van uitwedstrijden.
Verder is van enig wangedrag van beide heren geen sprake. Ze vielen op omdat ze als jongeren op een familietribune zaten. Vervolgens zijn ze door de plaatselijke politie daar weggehaald en naast het uitvak geplaatst. De politie had er geen problemen mee dat ze aar de wedstrijd verder bekeken. De jongens zijn vervolgens gespot door Sarah Tromp of stewards van Cambuur. Op last van Cambuur zijn ze vervolgens het stadion uitgezet. Een paar dagen later plofte een sv op de deurmat.
Citaat van: Breekie op februari 13, 2014, 11:11:26
Afgelopen seizoen zaten mijn maten en ik op de thuistribune van Emmen. Toen wij scoorden juichten we gewoon. Dit heeft de aandacht van 2 politieagenten getrokken. Tijdens de wedstrijd hebben zij volgens een van mijn maten foto's van ons gemaakt. Verder niks meer over gehoord maar wel een vreemde gang van zaken.
Waren er in Emmen niet inclusief uitvak 1500 man aanwezig? Het is tegenstrijdig dat de club wel naar buitenkomt met "Als we met 1500 man naar Emmen kunnen, dan kunnen we toch ook 9500 man in Leeuwarden krijgen?" (http://www.cambuur.nl/nieuws/scc-update-gerald-van-den-belt) maar nu dan met stadionverboden komt omdat mensen buiten de combi om in het stadion zitten. Walgelijk is het. Maar even kijken hoe dit afloopt.
De 2 stadionverboden zijn ingetrokken!
Citaat van: SCC-J op februari 14, 2014, 16:06:59
De 2 stadionverboden zijn ingetrokken!
:scc
:thumbsup
Wat een triestheid als je supporters van je eigen club zo behandeld. Ondanks dat het is teruggedraaid. Ik hoop op een excuus van de club aan de jongens.
:D
Verkoop Cambuur Culture bus van start. (FCG-SCC)
Op zondag 2 maart wordt om 14:30 uur de wedstrijd FC Groningen - SC Cambuur gespeeld. Deze wedstrijd is voor Cambuur-supporters met uitkaart te bezoeken middels de verplichte buscombi. Kosten voor deze combi zijn zoals gebruikelijk € 35,00.
Cambuur Culture bus
Supportersclub Cambuur Culture organiseert speciaal voor haar leden een busreis. Tickets voor deze Cambuur Culture bus zijn alleen verkrijgbaar in onze webshop. De tickets kunnen op de pagina "evenementen" worden besteld. Bestel je via onze webshop een ticket, dan zorgen wij ervoor dat je wordt aangemeld bij de BVO Cambuur. Dit hoef je dan zelf niet meer apart te doen.
www.cambuurculture.nl (http://www.cambuurculture.nl)
Citaat van: cambuurculture.nl
Vijf jaar stadionverbod na impulsieve actie tijdens de derby
Edwin de Swart, die naam zal menig Cambuur supporter inmiddels bekend voorkomen. Deze supporter rende op 26 januari voorafgaand aan het duel tussen Cambuur en dkv het veld op met een vlag. Hij deed dit zonder kwade bedoelingen en het was een impulsieve actie, zo vertelde hij aan een verslaggever van de Huis aan Huis. Edwin kreeg voor zijn actie een stadionverbod van Cambuur. Begrijpelijk. Hoewel de actie van deze supporter tamelijk onschuldig was, zal iedereen begrijpen dat hij toch de regels overtrad en wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Edwin kreeg van Cambuur een lokaal stadionverbod tot het einde van dit seizoen. Een in vergelijking met de richtlijnen van de KNVB milde straf, maar gezien de omstandigheden van het geval wel een rechtvaardige straf.
Afgelopen week kreeg Edwin de Swart echter een brief van de KNVB. In afwijking van de door Cambuur opgelegde straf stond in deze brief dat hij de komende vijf jaar in geen enkel stadion in Nederland welkom is. Daarnaast moet hij ook nog eens een boete van € 450 betalen. Een zeer harde straf. Zeker gezien zijn niet kwade bedoelingen en impulsieve actie. De KNVB geeft hier dus een stadionverbod zonder naar de omstandigheden te kijken. Patsboem, direct de termijn wat in de reglementen staat. Niet meer en niet minder. Supportersclub Cambuur Culture heeft grote problemen met deze handelswijze van de KNVB.
De KNVB hanteert minimumstraffen. Dit betekent dat wanneer een supporter een bepaalde regel heeft overtreden, hij zonder pardon volgens de richtlijn stadionverboden van de KNVB wordt bestraft. Deze straffen zijn hoog. Te hoog naar de mening van Cambuur Culture. Daarbovenop komt dat de KNVB deze straffen oplegt zonder ook maar enige rekening te houden met de omstandigheden van het geval en met de dader. De discussie over minimumstraffen speelt ook buiten het voetbal. In de 'normale' maatschappij bestaat grote weerstand tegen de minimumstraf. De Raad van State noemde een minimumstraf bij zware misdrijven 'zeer onwenselijk' (http://www.rechtspraak.nl/Actualiteiten/Nieuws/Pages/Raad-van-State-minimumstraf-%E2%80%98zeer-onwenselijk%E2%80%99.aspx). Bij de strijd tegen 'voetbaltuig' lijkt echter alles geoorloofd te zijn. Ook bij lichte overtredingen, zoals die van Edwin. Dat dit zeer onrechtvaardig uit kan pakken is dit een 'mooi' voorbeeld van.
Maar er zit ook een andere kant aan het verhaal. Cambuur heeft de overtreding van Edwin gemeld bij de KNVB. Supportersclub Cambuur Culture dacht altijd dat de BVO verplicht is stadionverboden te melden bij de KNVB. Dit blijkt echter niet zo te zijn. Afgelopen week stond in de Huis aan Huis (http://www.dehuisaanhuis.nl/nieuws/35892/vlaggendrager-de-swart-mag-vijf-jaar-lang-geen-stadion-in/) een artikel over het stadionverbod van Edwin waaruit bleek dat Cambuur helemaal niet verplicht was zijn stadionverbod door te geven aan de KNVB . Persvoorlichtster Marloes van der Laan gaf het volgende aan:
"De clubs vaardigen in principe zelf een lokaal stadionverbod uit. Het staat clubs vervolgens vrij om de kwestie aanhangig bij ons te maken. Wat er gebeurd was als Cambuur ons hierover niet had geïnformeerd? Dan had deze man niet een stadionverbod van vijf jaar gekregen."
Hier blijkt dus duidelijk uit dat wanneer Cambuur de overtreding van Edwin niet had gemeld aan de KNVB, hij geen landelijk stadionverbod van de KNVB zou hebben gekregen.
Cambuur heeft Edwin de Swart bestraft voor zijn overtreding. Terecht in onze ogen. Cambuur besloot rekening houdende met het geval en de omstandigheden milde straf op te leggen. Een stadionverbod tot het eind van dit seizoen. Dit is een straf waar wij ons in kunnen vinden. Vervolgens meldt Cambuur dit stadionverbod aan bij de KNVB. Gevolg hiervan is dat de minimumstraf van vijf jaar wordt opgelegd. Supportersclub Cambuur Culture meent dat Cambuur hiermee de fout is ingegaan. Hoe kan je iemand eerst een milde straf geven en vervolgens ervoor zorgen dat alsnog de veel te zware KNVB-richtlijnen worden gehanteerd? Dit kan niet door de beugel. Supportersclub Cambuur Culture roept de BVO dan ook op alles in het werk te stellen om het stadionverbod van de KNVB terug te draaien.
STAND UP FOR THE CULTURE!
http://cambuurculture.nl/wordpress/vijf-jaar-stadionverbod-na-impulsieve-actie-tijdens-de-derby/
Lullig voor de beste man natuurlijk maar het toont wel aan dat er iets mis gaat tussen de KNVB en haar leden, ik vind dat Cambuur uiterst netjes heeft gehandeld door dit voorval te melden. Als het melden aan de KNVB niet verplicht is dan zie ik ook niet in waarom zij dan later alsnog een hogere straf hanteren omdat ze eigenlijk een signaal geven "dat het ze niet veel uitmaakt", erg jammer voor de beste man maar hopelijk is zijn SV wel aanleiding om die regelgeving te veranderen. Wellicht kan het voor hem dan ook nog worden teruggedraaid.
Ik ben van mening dat je niet overal een vast etiket op moet plakken, maar elke situatie apart. In dit geval was er geen sprake van kwaadwilligheid of agressie, eerder een onbezonnen actie uit positief enthousiasme. Ook te zien aan de manier waarop E. terugloopt. Hij gaat immers zelf terug en loopt dan direct naar de stewards toe.
In zo'n geval ben ik van mening dat je het gewoon bij een straf van de club moet laten omdat je weet dat de KNVB dit soort situaties ALTIJD zwaar bestraft.
Kom ik met mijn kwaaie kop het veld oprennen en wil de vliegenvanger van dkv meppen is het een ander geval en dan is 60 maanden compleet gerechtvaardigd.
Citaat van: Dokkumer op maart 25, 2014, 16:13:18
Ik ben van mening dat je niet overal een vast etiket op moet plakken, maar elke situatie apart. In dit geval was er geen sprake van kwaadwilligheid of agressie, eerder een onbezonnen actie uit positief enthousiasme. Ook te zien aan de manier waarop E. terugloopt. Hij gaat immers zelf terug en loopt dan direct naar de stewards toe.
In zo'n geval ben ik van mening dat je het gewoon bij een straf van de club moet laten omdat je weet dat de KNVB dit soort situaties ALTIJD zwaar bestraft.
Kom ik met mijn kwaaie kop het veld oprennen en wil de vliegenvanger van dkv meppen is het een ander geval en dan is 60 maanden compleet gerechtvaardigd.
Hier ben ik het wel mee eens, het zou handig zijn dat ze dat vast zouden leggen. Dit geval toont wat mij betreft wel aan dat de manier waarop het nu is geregeld waardeloos is.
Het kan nog veel gekker. Als ik de brieven naast elkaar leg kom ik tot de conclusie dat ik twee keer een straf krijg voor 1 en hetzelfde incident. Ik heb hier namelijk het lokaal stadionverbod van Cambuur voor onbepaalde tijd en het stadionverbod van 18/36 maanden + geldboete van de KNVB voor mijn neus liggen. En dan citeer ik hieronder even de laatste regels die onder de brief van Cambuur staan:
"Zonder nader bericht VAN ONZE KANT blijft het lokaal stadionverbod voor onbepaalde tijd van kracht, mogelijk IN COMBINATIE met een landelijk stadionverbod opgelegd door de KNVB te Zeist"
Een combi stadionverbod. Wat een verstand. :O
Dat blijft het bizarre aan voetbal in Nederland.. Ook het enige waarbij je dubbel gestraft kunt worden.
Citaat van: weestwel op maart 25, 2014, 18:24:39
Het kan nog veel gekker. Als ik de brieven naast elkaar leg kom ik tot de conclusie dat ik twee keer een straf krijg voor 1 en hetzelfde incident. Ik heb hier namelijk het lokaal stadionverbod van Cambuur voor onbepaalde tijd en het stadionverbod van 18/36 maanden + geldboete van de KNVB voor mijn neus liggen. En dan citeer ik hieronder even de laatste regels die onder de brief van Cambuur staan:
"Zonder nader bericht VAN ONZE KANT blijft het lokaal stadionverbod voor onbepaalde tijd van kracht, mogelijk IN COMBINATIE met een landelijk stadionverbod opgelegd door de KNVB te Zeist"
Een combi stadionverbod. Wat een verstand. :O
Als het goed is mag je na je stadionverbod van de KNVB gewoon weer naar binnen. Zou even contact opnemen met de BVO als ik jou was.
Citaat van: weestwel op maart 25, 2014, 18:24:39
Het kan nog veel gekker. Als ik de brieven naast elkaar leg kom ik tot de conclusie dat ik twee keer een straf krijg voor 1 en hetzelfde incident. Ik heb hier namelijk het lokaal stadionverbod van Cambuur voor onbepaalde tijd en het stadionverbod van 18/36 maanden + geldboete van de KNVB voor mijn neus liggen. En dan citeer ik hieronder even de laatste regels die onder de brief van Cambuur staan:
"Zonder nader bericht VAN ONZE KANT blijft het lokaal stadionverbod voor onbepaalde tijd van kracht, mogelijk IN COMBINATIE met een landelijk stadionverbod opgelegd door de KNVB te Zeist"
Een combi stadionverbod. Wat een verstand. :O
Wat is de reden van je sv volgens de brief?
Citaat van: Kunstgras op maart 25, 2014, 21:31:31
Als het goed is mag je na je stadionverbod van de KNVB gewoon weer naar binnen. Zou even contact opnemen met de BVO als ik jou was.
Ga ik ook wel gewoon van uit. Ik heb inderdaad 4 maanden na ontvangst van mijn sv en 5 maanden na het incident maar eens contact gezocht met de BVO. Enkele weken later volgde de brief van de knvb. Inmiddels was ik dus al een half jaar uitgesloten en daarna nog een keer de 18 of 36 maanden die de knvb mij heeft opgelegd.
Citaat van: Galdiano op maart 25, 2014, 21:50:06
Wat is de reden van je sv volgens de brief?
De reden van mijn sv is het in bezit hebben en/of afsteken van vuurwerk. Ik ga dit verder ook niet ontkennen. Ik heb inderdaad een stadionfakkel afgestoken. Ik weet ook dat ik dit niet had moeten en mogen doen. Maar om hier nu een (landelijk) sv voor meerdere seizoenen + een forse financiële sanctie (€ 515,- + mijn sk waar ik maar 4 thuiswedstrijden van heb kunnen genieten) voor op te leggen, vind ik behoorlijk ver gezocht allemaal. Ik vind dat de BVO zulk soort kleine overtredingen zelf wel af kan handelen. Bij ernstige dan wel niet strafbare feiten (denk aan het gooien van voorwerpen op het veld, geweldpleging, afsteken van zwaar illegaal vuurwerk, vernieling, bedreiging etc. etc.) vind ik het overigens niet meer dan logisch dat ook de knvb word ingeseind.
Citaat van: weestwel op maart 26, 2014, 10:33:22
De reden van mijn sv is het in bezit hebben en/of afsteken van vuurwerk. Ik ga dit verder ook niet ontkennen. Ik heb inderdaad een stadionfakkel afgestoken. Ik weet ook dat ik dit niet had moeten en mogen doen. Maar om hier nu een (landelijk) sv voor meerdere seizoenen + een forse financiële sanctie (€ 515,- + mijn sk waar ik maar 4 thuiswedstrijden van heb kunnen genieten) voor op te leggen, vind ik behoorlijk ver gezocht allemaal. Ik vind dat de BVO zulk soort kleine overtredingen zelf wel af kan handelen. Bij ernstige dan wel niet strafbare feiten (denk aan het gooien van voorwerpen op het veld, geweldpleging, afsteken van zwaar illegaal vuurwerk, vernieling, bedreiging etc. etc.) vind ik het overigens niet meer dan logisch dat ook de knvb word ingeseind.
En van Cambuur had je onbepaalde tijd? Dat klinkt inderdaad wel buitenproporioneel. Ik kan aan de andere kant wel voorstellen dat de BVO hard optreed. De KNVB legt zware sancties op voor vuurwerk in het stadion en dan is het enige verweer dat je echt alles eraan hebt gedaan om dit te voorkomen. Hard straffen past in die lijn.
Citaat van: Lore op maart 26, 2014, 12:57:08
En van Cambuur had je onbepaalde tijd? Dat klinkt inderdaad wel buitenproporioneel. Ik kan aan de andere kant wel voorstellen dat de BVO hard optreed. De KNVB legt zware sancties op voor vuurwerk in het stadion en dan is het enige verweer dat je echt alles eraan hebt gedaan om dit te voorkomen. Hard straffen past in die lijn.
Het is ook maar net wat je onder "vuurwerk" verstaat. Ik vind persoonlijk niet dat zo'n fakkel vuurwerk mag worden genoemd. Het is een redelijk algemeen verkrijgbaar sfeerproduct. Aan de andere kant is het wel zo dat dit volgens de huisregels bestraft dient te worden, i.v.m. brandveiligheid e.d. want anders zou iedereen zo'n ding meenemen. Daarentegen vind ik wel dat voor zoiets een passende straf dient te worden opgelegd. Daarmee bedoel ik, passend bij hetgeen wat je gedaan hebt. Er bestaat wel een groot verschil tussen een projectiel met de kracht van een handgranaat of een vrij onschuldige fakkel.
Verder heb ik problemen met de hoogte van de boete. Om maar even een voorbeeld te noemen: als je gewoon op straat te vroeg echt vuurwerk afsteekt ben je € 100,- kwijt. Ik steek een fakkel af die volgens mij niet onder de wet vuurwerk valt en mag € 450,- aftikken bij de heren van de KNVB.
Als ik dan toch een boete moet betalen, dan betaal ik die liever aan de club die ik zwaar in diskrediet heb gebracht.
En waar ik al helemaal moeite mee heb is het feit dat ik verplicht ben om mijn pasfoto in te leveren omdat anders de straf van 18 naar 36 maanden gaat. Bovendien hebben ze mijn pasfoto al i.v.m. de uitkaart.
Dus als je het mij vraagt is dit wel "over the top".
Citaat van: weestwel op maart 26, 2014, 13:55:25
Het is ook maar net wat je onder "vuurwerk" verstaat. Ik vind persoonlijk niet dat zo'n fakkel vuurwerk mag worden genoemd. Het is een redelijk algemeen verkrijgbaar sfeerproduct. Aan de andere kant is het wel zo dat dit volgens de huisregels bestraft dient te worden, i.v.m. brandveiligheid e.d. want anders zou iedereen zo'n ding meenemen. Daarentegen vind ik wel dat voor zoiets een passende straf dient te worden opgelegd. Daarmee bedoel ik, passend bij hetgeen wat je gedaan hebt. Er bestaat wel een groot verschil tussen een projectiel met de kracht van een handgranaat of een vrij onschuldige fakkel.
Verder heb ik problemen met de hoogte van de boete. Om maar even een voorbeeld te noemen: als je gewoon op straat te vroeg echt vuurwerk afsteekt ben je € 100,- kwijt. Ik steek een fakkel af die volgens mij niet onder de wet vuurwerk valt en mag € 450,- aftikken bij de heren van de KNVB.
Als ik dan toch een boete moet betalen, dan betaal ik die liever aan de club die ik zwaar in diskrediet heb gebracht.
En waar ik al helemaal moeite mee heb is het feit dat ik verplicht ben om mijn pasfoto in te leveren omdat anders de straf van 18 naar 36 maanden gaat. Bovendien hebben ze mijn pasfoto al i.v.m. de uitkaart.
Dus als je het mij vraagt is dit wel "over the top".
Een Fakkel is geen sfeerproduct, het is bedoeld om een noodsignaal af te geven vanaf bijvoorbeeld een boot. Dat dit ook best sfeervol kan zijn in een stadion ben ik met je eens, maar dat is niet het punt waarop je een sv krijgt. Dat is op basis van het overtreden van de door de club en KNVB opgestelde regels.
Die regels en algemene voorwaarden accepteer je op het moment dat je een kaartje (of seizoenkaart) koopt bij de club. "Verkoop en/of afgifte van dit toegangsbewijs geschiedt onder de door de KNVB bij de Arrondissementsrechtbank te Utrecht gedeponeerde Standaardvoorwaarden. Een ieder die in strijd handelt met de Standaardvoorwaarden verbeurt, conform artikel 10 lid 3 van de voorwaarden, een onmiddellijk opeising vatbare geldboete van maximaal 450 euro ..."
http://downloadcentrum.knvb.nl/sportlink/knvb/document/knvb%20standaardvoorwaarden%20def%202013%2003%2018.pdf?id=69429
Daarin staat o.a. artikel 8.2. "Het is verboden in het stadion Vuurwerk mee te nemen dan wel voorhanden en/of in bezit te hebben en/of dit te ontsteken.
Onder Vuurwerk verstaat men: producten waarin of waarop een ontstekingsmiddel aanwezig is en die bestemd zijn om voor vermakelijkheidsdoeleinden tot ontbranding gebracht te worden als bedoeld in het Vuurwerkbesluit, daaronder in ieder geval begrepen fakkels;
Op het moment dat je je niet gedraagt conform de voorwaarden van de KNVB, zijn zij ook degen die de strafmaat mogen bepalen. Voor wat betreft de strafmaat van de club, bijzonder vreemd dat dit een levenslange schorsing lijkt (onbepaalde tijd).
Het is niet dat ik niet met je meeleef, begrijp me niet verkeerd. Ik krijg alleen het idee dat de KNVB de standaardprocedure heeft gehanteerd in plaats van het per geval te bekijken. Klinisch bekeken heeft de KNVB gelijk. Wellicht dat je in beroep kunt gaan en in kunt gaan op de redelijkheid en billijkheid van de strafmaat.
Sinds de komst van Sarah Tromp geeft Cambuur eerst een lokaal stadionverbod voor onbepaalde tijd. Cambuur geeft de overtreding dan door aan de KNVB en wanneer de KNVB het stadionverbod heeft gegeven, past Cambuur de onbepaalde tijd aan naar dezelfde straf als de KNVB. Toen Keimpe Vellinga nog aan het roer stond, kreeg je gewoon een brief met de duur van je stadionverbod en die was vaak volgens de richtlijnen van de KNVB. Het zal juridisch gezien wel beter zijn dat Cambuur afwacht op de uitspraak van de KNVB.
De club legt onbepaald op omdat je nog voor de commisie stadionverboden moet komen. Dan krijg je bepaald. Probleem is dat er iedere wedstrijd een rapporteur van de knvb zit, deze beoordeeld niet alleen de scheids, maar legt ook alles vast qua randzaken. (Vuurwerk, spreekkoren, vechtpartijen in het stadion etc)
Dit zal dan ook de reden zijn dat je een sv krijgt van knvb.
Als iets gerapporteerd is, is volgens mij Cambuur zelfs verplicht op te treden en details van onderzoek naar knvb te sturen.
Citaat van: Galdiano op maart 26, 2014, 15:25:34
De club legt onbepaald op omdat je nog voor de commisie stadionverboden moet komen. Dan krijg je bepaald. Probleem is dat er iedere wedstrijd een rapporteur van de knvb zit, deze beoordeeld niet alleen de scheids, maar legt ook alles vast qua randzaken. (Vuurwerk, spreekkoren, vechtpartijen in het stadion etc)
Dit zal dan ook de reden zijn dat je een sv krijgt van knvb.
Als iets gerapporteerd is, is volgens mij Cambuur zelfs verplicht op te treden en details van onderzoek naar knvb te sturen.
Als je de citaten van de persvoorlichtster van de KNVB hebt gelezen in de Huis aan Huis weet je dat dit niet het geval is.
Citaat van: moodygrunn op maart 26, 2014, 14:50:39
Die regels en algemene voorwaarden accepteer je op het moment dat je een kaartje (of seizoenkaart) koopt bij de club.
Klopt, alleen heb je hierin geen enkele keus natuurlijk. Je moet wel akkoord gaan met die belachelijke voorwaarden, anders zie je op voorhand al nooit meer een voetbalstadion van binnen in Nederland. De KNVB heeft alle macht om (onredelijke) voorwaarden te stellen, en hier maakt zij maar wat graag gebruik van.
Achttien maanden en een boete van 450 euro voor een simpel fakkeltje. Exact dezelfde straf krijg je voor het afsteken van een zware vuurwerkbom. Hiermee zijn de verhoudingen toch compleet zoek?
Citaat van: Kunstgras op maart 26, 2014, 17:46:01
Achttien maanden en een boete van 450 euro voor een simpel fakkeltje. Exact dezelfde straf krijg je voor het afsteken van een zware vuurwerkbom. Hiermee zijn de verhoudingen toch compleet zoek?
Dat ben ik helemaal met je eens, de verhouding is compleet zoek. Maar wat nou als Cambuur een boete krijgt van €7500. Dan vind ik het wel redelijk dat Cambuur dit doorberekend aan de veroorzaker. Hoe hoog die boete ook is....
Vandaag is bekend geworden dat Dwight Lodeweges aan het eind van dit seizoen de overstap maakt naar dkv. Supportersclub Cambuur Culture vraagt zich af hoe een trainer deze beslissing kan maken. Zeker in deze belangrijke fase van de competitie. Het kan niet anders dan dat deze beslissing negatieve effecten heeft op de prestaties van ons team. Dit is onvergeeflijk.
De verhoudingen zijn wat ons betreft definitief verstoord. Wij dringen er dan ook stevig op aan dat de BVO de heer Lodeweges per direct op non-actief zet. Dit om de negatieve effecten op club, teamspirit en sfeer zoveel mogelijk te beperken.
Lodeweges rot op!
STAND UP FOR THE CULTURE!
Aldus Cambuur Culture
oprotten met die verrader, we schoppen hem regelrecht met pek en veren uit onze stad :_spank
Citaat van: CambuurCulture.nl
Lodeweges vertrekt bij SC Cambuur
Zojuist is bekend geworden dat Dwight Lodeweges het seizoen niet zal afmaken bij SC Cambuur. Supportersclub Cambuur Culture meent dat dit vertrek onvermijdelijk was. Nadat bekend was geworden dat Lodeweges naar onze aartsrivaal zou vertrekken was de situatie onhoudbaar.Kennelijk zag Lodeweges dit zelf ook in en is hij opgestapt.
De commotie en onrust van vandaag had voorkomen kunnen worden wanneer de BVO direct het besluit had genomen Lodeweges op non-actief te zetten. Cambuur Culture betreurt dat dit niet is gebeurd. De BVO heeft, zoals Gerald van den Belt inmiddels ook heeft aangegeven, duidelijk onderschat hoe groot de rivaliteit is tussen onze club en dkv.
Wij willen de honderden supporters die morgen meereizen naar Utrecht vragen vol achter de spelers en staf te gaan staan. De hectiek van vanmorgen zal ongetwijfeld indruk op de spelers hebben gemaakt. We moeten ze echter laten zien dat we nog steeds vol achter ze staan. Met Henk de Jong aan het roer moet een goed einde van het seizoen mogelijk zijn.
Op naar de drie punten met de twaalfde man voorop!
Wij zijn Cambuur, Cambuur Leeuwarden!
http://cambuurculture.nl/wordpress/lodeweges-vertrekt-bij-sc-cambuur/
Citaat van: Cambuur Culture op april 01, 2014, 23:13:17
http://cambuurculture.nl/wordpress/lodeweges-vertrekt-bij-sc-cambuur/
Puur uit interesse. Ik volg jullie via de media en jullie eigen kanalen en zou graag beter willen begrijpen waar jullie voor staan. In de persbericht leggen jullie jullie standpunt uit, maar jullie geven geen standpunt over de supporters die de hoofdingang hebben bestormd.
Hebben jullie begrip voor deze groep? Keuren jullie hun gedrag af? Wat is jullie standpunt over de manier waarop het is gegaan?
Er wordt geregeld geschreven dat cc geweld afkeurt en dat is in dit geval niet anders. Verder is cc van mening dat geweld rond voetbal al veel te veel de boventoon voert.
Die jongens die het stadion bestormden zijn toch allemaal van CC?
Citaat van: DayDreamer op april 02, 2014, 10:49:56
Die jongens die het stadion bestormden zijn toch allemaal van CC?
Heb jij van allen de NAW gegevens gekregen op het moment dat ze naar binnen gingen? Of heb je adhv foto's geconcludeerd dat zij wel eens van CC zouden kunnen zijn.
Wat wil je hiermee bereiken? CC zwartmaken? Impliceren dat deze actie vanuit CC gecoördineerd is? Kappen met die lasterpraatjes! De toon van CC is hard, dit betekent nog niet dat zij geweld goedkeuren!
Citaat van: DayDreamer op april 02, 2014, 10:49:56
Die jongens die het stadion bestormden zijn toch allemaal van CC?
Tuurlijk, ze hadden allemaal dezelfde pet op :O
Citaat van: SCC-J op april 02, 2014, 10:17:13
Er wordt geregeld geschreven dat cc geweld afkeurt en dat is in dit geval niet anders. Verder is cc van mening dat geweld rond voetbal al veel te veel de boventoon voert.
Duidelijk! Daar kan ik mij bij aansluiten! Dank...
Citaat van: DayDreamer op april 02, 2014, 10:49:56
Die jongens die het stadion bestormden zijn toch allemaal van CC?
Hoe kom je daarbij?
Citaat van: SCC-J op april 02, 2014, 10:17:13
Er wordt geregeld geschreven dat cc geweld afkeurt en dat is in dit geval niet anders. Verder is cc van mening dat geweld rond voetbal al veel te veel de boventoon voert.
Waarom wordt dit dan niet gedaan in de 'officiele' verklaringen rondom dit ge-eikel en rondom Ajax. Het zijn goede stukken, maar ik mis het naar ons zelf kijken. Natuurlijk hebben Cambuursupporters grote fouten gemaakt in beide gevallen. Het weglaten van deze feiten maakt voor mij de verklaringen veel zwakker (en eigenlijk ongeloofwaardiger).
Ik vind het nodig dat de CC er is, want de KvC komt zeker niet voor alle supporters op, maar ze kunnen veel sterker naar buiten komen. Ik snap trouwens ook wel dat als je de scherpe randjes weghaalt je het gevaar hebt dat je een tweede KvC wordt en dat heeft geen zin.
Citaat van: SCC-J op april 02, 2014, 11:11:42
Hoe kom je daarbij?
Puur giswerk denk ik. Slaat nergens op, zo'n loze beschuldiging. :_spank
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe CC en KVC ermee omgaan op het moment dat een aantal van de leden wel degelijk betrokken waren, wordt hier dan ook actie op ondernomen?
Citaat van: dizzhead op april 02, 2014, 11:39:00
Puur giswerk denk ik. Slaat nergens op, zo'n loze beschuldiging. :_spank
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe CC en KVC ermee omgaan op het moment dat een aantal van de leden wel degelijk betrokken waren, wordt hier dan ook actie op ondernomen?
Dat zou ik ook heel interessant vinden!
Citaat van: dizzhead op april 02, 2014, 11:39:00
Puur giswerk denk ik. Slaat nergens op, zo'n loze beschuldiging. :_spank
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe CC en KVC ermee omgaan op het moment dat een aantal van de leden wel degelijk betrokken waren, wordt hier dan ook actie op ondernomen?
Ik vind niet dat een Supportersvereniging op de stoel van een rechter moet gaan zitten. Tot nu toe zijn er geen "aanhoudingen" verricht en heeft de club ook nog geen stadionverboden uitgevaardigd. Moet je dan mensen (wanneer er wel maatregelen genomen worden vanuit de club) dubbel gaan straffen omdat ze in emotie iets gedaan hebben wat niet door de beugel kan? Waar leg je dan de grens? Iemand die op internet wat roept straks ook bestraffen omdat het niet gepast is?
Als er personen uit naam van een Supportersvereniging iets strafbaars op poten zetten dan vind ik het een ander verhaal. Dan mogen die mensen per direct geroyeerd worden wegens het in diskrediet brengen van de supportersvereniging.
Citaat van: Dokkumer op april 02, 2014, 16:06:05
Ik vind niet dat een Supportersvereniging op de stoel van een rechter moet gaan zitten. Tot nu toe zijn er geen "aanhoudingen" verricht en heeft de club ook nog geen stadionverboden uitgevaardigd. Moet je dan mensen (wanneer er wel maatregelen genomen worden vanuit de club) dubbel gaan straffen omdat ze in emotie iets gedaan hebben wat niet door de beugel kan? Waar leg je dan de grens? Iemand die op internet wat roept straks ook bestraffen omdat het niet gepast is?
Als er personen uit naam van een Supportersvereniging iets strafbaars op poten zetten dan vind ik het een ander verhaal. Dan mogen die mensen per direct geroyeerd worden wegens het in diskrediet brengen van de supportersvereniging.
Dat vind ik ook niet, maar als mensen veroordeeld worden dan kan het anders liggen. Stel, en ik zeg niet dat het zo is of ooit zo gaat worden, er is een supportersvereniging waarvan een groot deel van de leden een SV hebben dan snap ik dat de Club daar niet mee om tafel wil....
De regelgeving is nog scherper.
Als je als officiele supporters vereniging te boek wenst te staan dan mogen er in je leden bestand geen mensen zitten die een SV hebben van de KNVB.
Wat maakt een supportersvereniging een officiële supportersvereniging? En heeft de KvC wel eens leden geroyeerd welke een SV hebben gekregen?
Citaat van: Inglorious Bastard op april 02, 2014, 16:43:20
Wat maakt een supportersvereniging een officiële supportersvereniging? En heeft de KvC wel eens leden geroyeerd welke een SV hebben gekregen?
In ieder geval laten registeren (Statuten en Huishoudelijke reglement opstellen) en inschrijven bij de KVK. En uiteraard aanmelden bij KNVB en BVO.
En ja helaas heeft de KVC wel eens donateurs moeten royeren. Zelf als ze het niet eens waren met de opgelegde sanctie (waar de KVC tegen in protest is gegaan middels de Commissie Stadionverboden SC Cambuur).
Soms moet je dingen doen waar je niet achter staat en soms gebeuren er dingen waar je niet achter kan staan.
Dan is het mooi dat zowel CC als KVC daar ook afstand van nemen (dan doel ik op het laatste _O_ uiteraard).
Citaat van: reisbureau op april 02, 2014, 16:58:13
In ieder geval laten registeren (Statuten en Huishoudelijke reglement opstellen) en inschrijven bij de KVK. En uiteraard aanmelden bij KNVB en BVO.
En ja helaas heeft de KVC wel eens donateurs moeten royeren. Zelf als ze het niet eens waren met de opgelegde sanctie (waar de KVC tegen in protest is gegaan middels de Commissie Stadionverboden SC Cambuur).
Soms moet je dingen doen waar je niet achter staat en soms gebeuren er dingen waar je niet achter kan staan.
Dan is het mooi dat zowel CC als KVC daar ook afstand van nemen (dan doel ik op het laatste _O_ uiteraard).
KNVB niet waar dit vandaan komt is mij een raadsel dit heb ik namelijk vaker gehoord en vervolgens navraag gedaan bij de KNVB en die spreken dit tegen.
Citaat van: SCC-J op april 02, 2014, 17:57:21
KNVB niet waar dit vandaan komt is mij een raadsel dit heb ik namelijk vaker gehoord en vervolgens navraag gedaan bij de KNVB en die spreken dit tegen.
Die info komt van die zelfde KNVB. Ach en soms andere mensen het beter.
Misschien bij de KNVB eens de uitvraag doen naar basis documentatie voor een Supportersvereniging. Volgens mij is het daarnaast beschreven in "het handboek veiligheid (blauwe boek). In hoeverre dat nog actueel is weet ik niet want ik ben zelf niet meer actueel.
Als supportersvereniging dien je dat aansluitend op te nemen in je huishoudelijk reglement om gesprekspartner te kunnen zijn voor BVO, Lokale Driehoek en KNVB. Anders zal men je niet dulden.
Onderstaande (is oud) maar zal zo ongeveer de basis zijn van wat de KNVB zal aanleveren om over te nemen in het huishoudelijk reglement.
E.e.a. kwam ook scherp naar voren bij alle comotie na de rellen na afloop Roda (en volgens mij is dat ook vastgelegd in het rapport en helaas dat heb ik niet).
4.
Het bestuur houdt zich het recht voor om een aanvraag tot lidmaatschap van de [clubnaam} te weigeren in de volgende gevallen:-de aanvrager heeft momenteel een stadionverbod.-de aanvrager is uitgesloten bij een andere supportersclub door gegronde redenen.-de aanvrager heeft vroeger reeds een stadionverbod opgelopen.-de aanvrager heeft zich ooit schuldig gemaakt aan racistische uitlatingen, vandalisme, geweldpleging of ander wangedrag.
5.Indien een lid van de [clubnaam] een stadionverbod opgelegd krijgt zal die persoon gedurende de looptijd van zijn stadionverbod geschorst worden van de ledenlijst van de [clubnaam].Na afloop van het stadionverbod heeft het bestuur het recht om de schorsing van zijn lidmaatschap om te zetten in een verwijdering uit de supportersclub.
6.Het bestuur heeft het recht om eenzijdig een lid dat zich schuldig maakt aan racistische uitspraken, agressie of andere soorten van wangedrag onmiddellijk te schrappen van de ledenlijst.
Dit is denk ik verouderd want KNVB wil geen supportersclubs als gesprekspartners erkennen. In die handboek heb ik ook eens doorgenomen ( een recente) daarin kon ik niets vinden.
Citaat van: SCC-J op april 02, 2014, 19:32:46
Dit is denk ik verouderd want KNVB wil geen supportersclubs als gesprekspartners erkennen. In die handboek heb ik ook eens doorgenomen ( een recente) daarin kon ik niets vinden.
Helaas ik kan geen actueel materiaal leveren. Zoals ik al aangaf ik ben zelf niet meer actueel.
0 - 0 is wel actueel.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 02, 2014, 11:38:04
Waarom wordt dit dan niet gedaan in de 'officiele' verklaringen rondom dit ge-eikel en rondom Ajax. Het zijn goede stukken, maar ik mis het naar ons zelf kijken. Natuurlijk hebben Cambuursupporters grote fouten gemaakt in beide gevallen. Het weglaten van deze feiten maakt voor mij de verklaringen veel zwakker (en eigenlijk ongeloofwaardiger).
Zoals SCC-J aangeeft keurt Supportersclub Cambuur Culture geweld inderdaad af.
Met betrekking tot Ajax-uit hebben wij met name bericht over de grove fouten die gemaakt zijn door de plaatselijke lokale driehoek. Daarnaast hebben wij aangegeven dat in onze ogen Ajax duidelijk de aanstichter was van de ongeregeldheden. Dat op een actie vervolgens een reactie komt is niet goed, maar in onze ogen wel begrijpelijk. Het is echter niet in het belang van Cambuur en ook niet in het belang van haar supporters om uitgebreid bij deze reactie stil te staan.
Met betrekking tot Lodeweges hebben wij met name aandacht besteed aan zijn vertrek en de manier waarop dit door de BVO is aangepakt. Hoewel we het niet goed willen praten, zagen wij de onrust rond Lodeweges al van verre aankomen. Vanwege deze reden hebben wij er meteen op aangedrongen de heer Lodeweges per direct op non-actief te zetten om, zoals wij schreven, "de negatieve effecten op club, teamspirit en sfeer zoveel mogelijk te beperken".
Zoals altijd heeft de media ook in dit geval al meer dan genoeg aandacht besteed aan de negatieve randzaken rond het voetbal. Wij zien het niet als onze taak hier ook nog eens over te gaan berichten. Wij willen juíst de positieve randzaken benadrukken. Negativiteit rondom het voetbal is er al meer dan genoeg.
In Engeland is het zelfs zo dat met de media is afgesproken dat zij geen aandacht besteden aan supportersgeweld. Dit juist om geweld te voorkómen.
Overigens denken wij dat de heer Lodeweges sowieso voor het einde van het seizoen was opgestapt. Ook zonder de dreigende situatie van dinsdag. Dinsdag op de training was het druk, en dit waren echt niet allemaal supporters die uit waren op ellende. Wanneer Lodeweges was blijven zitten, dan had hij de rest van het seizoen er vocaal flink van langs gekregen. De overstap naar onze rivaal, en zeker de manier waarop, wordt namelijk niet geaccepteerd door de supporters van een volksclub zoals Cambuur. Terecht in onze ogen.
Citaat van: dizzhead op april 02, 2014, 11:39:00
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe CC en KVC ermee omgaan op het moment dat een aantal van de leden wel degelijk betrokken waren, wordt hier dan ook actie op ondernomen?
Wij gaan als supportersclub niet op de stoel van de rechter zitten. Wanneer iemand zich misdraagt bij het voetbal, dan wordt hij hier zwaar voor bestraft. Veel zwaarder zelfs dan in de 'normale maatschappij'. In veel gevallen vindt Cambuur Culture de straffen die worden uitgedeeld bij het voetbal zelfs veel te hoog. Dit komt met name door het feit dat de KNVB met minimumstraffen werkt.
Buiten dat wij niet weten of onze leden wel of geen stadionverbod hebben, vinden wij het ook niet onze taak om hier wat mee te doen. In Nederland is het zo dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen. Mocht je schuldig bevonden worden, dan wordt je veroordeeld door de rechter. Vervolgens is het diezelfde rechter die de strafmaat bepaalt. Daarmee is voor ons de kous af.
Dat de rechter bepaalt of je schuldig bent en vervolgens welke straf je verdient, gaat bij het voetbal overigens helaas lang niet altijd op. Bij het voetbal ben je vaak schuldig tot het tegendeel is bewezen.
Helaas hebben veel supporters van Cambuur met een stadionverbod, deze opgelegd gekregen zonder dat daar een strafrechtelijke veroordeling aan ten grondslag ligt
Wij zien geen reden om iemand met een stadionverbod te behandelen als een paria. 'Zwarte schapen' komen in de beste families voor. Is dit dan een reden om direct al het contact te verbreken? Wij vinden van niet. Hetzelfde geldt voor de Cambuur 'familie'. Supporters met een stadionverbod kunnen dus gewoon lid van ons blijven.
Overigens heeft het ook weinig zin supporters hun lidmaatschap te ontzeggen. Het enige (directe) voordeel die wij onze leden bieden is een kleine korting in onze webshop of bij supportersfeesten. Daarnaast organiseren wij voor onze leden soms een busreis naar uitwedstrijden. Supporters met een stadionverbod zijn dan uiteraard niet welkom.
Wij willen opkomen voor de belangen van alle supporters van Cambuur. Zeker voor de belangen van de supporters zonder een stadionverbod, maar soms ook voor de supporters met een stadionverbod.
Ingezonden: Cambuur meer dan voetbal!
Terechte dankbaarheid voor de sportieve prestaties Lodeweges. Chapeau, hij heeft het technisch echt fantastisch gedaan dit seizoen. Het is vooral dankzij hem dat Cambuur zulk aantrekkelijk voetbal speelt. Ik vond hem altijd een bijzonder intelligente man en vind het echt pijnlijk dat deze man zich angstig en geïntimideerd voelde. Hij heeft familie, kinderen en kleinkinderen. Dat gun ik hem nou ook weer niet, maar een vertrek wel, want Cambuur is meer dan voetbal. Een beetje Cambuur en een beetje dkv kun je nu eenmaal niet aan onze achterban verkopen. Dat ligt hier erg gevoelig. Het is van de directie onzin om te stellen dat onze antipathie jegens dkv (enkel) berust op Calimerogedrag. Daarmee stelt de directie tevens dat succes dus de belangrijkste voorwaarde is voor clubliefde. Natuurlijk vult het stadion zich met een hoop gloryhunters sinds de promotie, maar de echte Cambuursupporters waren er ook toen wij onderaan stonden in de Jupiler Leage. En dat onder toeziend oog van, wat sommigen zeggen, de 'grote broer' die 30 kilometer verderop woont en het sportief gezien aanzienlijk beter deed dan ons destijds. Die zogenaamde grote broer is onze grote broer helemaal niet. Het voelt namelijk niet bepaald als familie. Familie staat onvoorwaardelijk voor je klaar en probeert je verder te helpen, steunt je als je het moeilijk hebt en is trots als het je goed gaat. Het is echt een hele beleving. Binnen, maar vooral ook buiten het stadion. Met kippenvel heb ik dit seizoen de jongens van Cambuur Culture mogen helpen met het maken vaneen aantal bijzondere spandoeken. Grote publieksdoeken, spandoeken voor vak 14 en een aantal echte Cambuursupporters die kampten met ernstige gezondheidsproblemen. Met spandoeken speciaal voor hun werd ze een welgemeend hart onder de riem gestoken. Later heb ik een aantal 'verschrikkelijke hooligans' zien huilen in de Euroborg vanwege het veel te vroege overlijden van een van deze jongens en was diep onder de indruk toen ik zijn indrukwekkende afscheid in het Cambuurstadion op een filmpje zag. Een erehaag gevormd door de MI-Side die massaal Bengaals vuurwerk afstaken. Dit is onvoorwaardelijke loyaliteit, beleving en eer. In voor en tegenspoed.
Kippenvel. En kippenvelmomenten heb ik heel erg vaak gehad bij onze club. Ik kan nu nog heel veel voorbeelden geven, maar het punt dat ik wil maken is dat Cambuur echt veel meer is dan een beetje samen voetbal kijken en dat het echt een arrogante vorm van minachting is wanneer dit ontkent of afgedaan wordt als onnozele Cambuurtokkies en weet ik verder niet allemaal wat.
ik ben blij dat ik zoveel fantastische mensen heb leren kennen bij onze club . Daar waar we samen een passie delen, samen springen, schelden en samen vaak niet begrepen worden door de hoogst intelligente en alwetende buitenwacht die het vertrek van Lodeweges naar de aartsrivaal vergelijkt met een reguliere baanverandering. Formeel gezien klopt dat ook, maar emotioneel gezien voelt dit als hoog verraad, te meer vanwege het moment.
Voor dkv zijn de playoffs al een feit en voor cambuur is lijsbehoud nog niet zeker gesteld. Ik vind het asociaal van dkv en ook niet in lijn met de door hun ingeslagen richting. Bij dkv moest Gert Jan Verbeek enkele jaren terug plaats maken voor een grote naam. Van Basten kwam en vertrekt, omdat hij geen goed GEVOEL heeft bij de club. De club waar trouwens de vorige voorzitter, Veenstra, onder bedreigingen van supporters zijn biezen pakte. Maar laat Johan Derksen dat gisteren bij Pauw en Witteman plus de rest van de buitenwacht even vergeten zijn voor het gemak. Dwight Lodeweges, door Cambuur bij de amateurs van VVOG vandaan gehaald, wordt nu de 'grote naam' die het moet gaan doen. Natuurlijk heeft voorzitter van der Belt gelijk wanneer hij zegt dat je ook trots kunt zijn op het feit dat spelers en trainer hier schijnbaar grote jongens worden en dat zelfs dkv dat zo erkent, maar dat voelt als afpakken en overlopen. Alsof de succesvolle generaal plotseling deserteert, want voetbal is per slot van rekening een vorm van 'oorlog'. En plots moeten wij klappen voor de vijand.
Nu gaat de vergelijking met de ooit zo verschrikkelijke NSB wel wat ver natuurlijk, maar het gevoel van verraad is helemaal niet zo vreemd als je een beetje begrijpt hoe deze club in elkaar steekt. Daarom is het goed en terecht dat veel mensen Dwight Lodeweges dankbaar zijn voor zijn prestaties, maar is het ook minstens net zo logisch om te beseffen dat dit nu zo rationeel uitgelegde besluit van Dwight Lodeweges ondergeschikt is aan de gevoelsmatige onvoorwaardelijke loyaliteit die (een groot deel van) de achterban wel heeft naar deze club en zo echt te kort wordt gedaan door Lodeweges nu belangrijker te maken dan hen die hier altijd al waren, zijn en blijven.
LJ
Citaat van: reisbureau op april 02, 2014, 16:58:13
In ieder geval laten registeren (Statuten en Huishoudelijke reglement opstellen) en inschrijven bij de KVK. En uiteraard aanmelden bij KNVB en BVO.
En ja helaas heeft de KVC wel eens donateurs moeten royeren. Zelf als ze het niet eens waren met de opgelegde sanctie (waar de KVC tegen in protest is gegaan middels de Commissie Stadionverboden SC Cambuur).
Soms moet je dingen doen waar je niet achter staat en soms gebeuren er dingen waar je niet achter kan staan.
Dan is het mooi dat zowel CC als KVC daar ook afstand van nemen (dan doel ik op het laatste _O_ uiteraard).
Hoe weet je als KVC zijnde wie van je donateurs er met een sv rondloopt? Wordt deze informatie door de BVO automatisch aan de supportersclub doorgespeeld? Is er misschien wekelijks contact tussen de KVC en de BVO om gegevens uit te wisselen van mensen die een sv opgelegd hebben gekregen?
Ik ben hier wel zeer benieuwd naar.
Citaat van: SCC-J op april 03, 2014, 20:47:28
Ingezonden: Cambuur meer dan voetbal!
LJ
Mooi stuk, LJ! :thumbsup
Goed geschreven LJ. Niks aan toe te voegen!
Spijker. Kop. Raak.
Wil graag lid worden, op de open dag in juli maar even :thumbsup
Chapeau LJ, in de lC er mee _O_
Citaat van: weestwel op april 03, 2014, 20:55:26
Hoe weet je als KVC zijnde wie van je donateurs er met een sv rondloopt? Wordt deze informatie door de BVO automatisch aan de supportersclub doorgespeeld? Is er misschien wekelijks contact tussen de KVC en de BVO om gegevens uit te wisselen van mensen die een sv opgelegd hebben gekregen?
Ik ben hier wel zeer benieuwd naar.
Wat ik er van weet is dat er inderdaad zeer regelmatig overleg is (sowieso maandelijks) tussen de BVO en KvC. Verslagen hiervan zijn ook op de site van de KVC terug te vinden als het goed is.
Stadionverboden zullen dan waarschijnlijk zeer snel doorgegeven worden aan de KvC.
Citaat van: Cambuur Culture op april 03, 2014, 11:18:03
Zoals SCC-J aangeeft keurt Supportersclub Cambuur Culture geweld inderdaad af.
Uitleg, uitleg, uitleg
Bedankt!
Citaat van: Destroyer op april 03, 2014, 21:53:42
Chapeau LJ, in de lC er mee _O_
Eens. Alleen is de media helaas niet op zoek naar dit soort verhalen...
Mooi stuk,LJ
Wat betreft het Calimerogedrag. Dit klopt inderdaad niet. Wij voelen ons niet minder dan Heerenveen. Wij hebben gewoon een hekel aan die club met hun uitstraling van: wij zijn de enige club in Friesland (gevoed door het Fries volkslied, Fries Shirt, Fries logo).
Nu de kruitdampen wat zijn opgetrokken kunnen we de schade opmaken en die is voor mijn gevoel aanzienlijk. Ik merk het aan de mensen om mij heen. De gunfactor is wat verdwenen. Het goeie gevoel is weg. De positieve vibe is verdwenen. En dat omdat wij als supporters wéér slecht in het nieuws zijn gekomen. Men vraagt zich af wat er mis is met die 'supporters'. Met die club uit Leeuwarden..
Er is volgens mij maar één schuldige aan dit hele gedoe en dat is de lachende derde. Riemer en co. Ik zie nog die arrogante rotkop van Hans Vonk voor me toen hij het nieuws bracht van het overnemen van DL, de succesvolle trainer van de buurman/rivaal, die daar een doorlopend contract had en er iets aan het opbouwen was. Dat hebben ze daar willens en wetens doorbroken en het is zo jammer dat het groepje supporters niet door hebben gehad dat die partij de hoofdschuldige is aan dit hele gedoe. Niet Lodeweges. Had in Heerenveen verhaal gehaald.. DL kon zich waarschijnlijk financieel gigantisch verbeteren en het valt hem niet kwalijk te nemen dat hij voor de zak met geld is gegaan. Ik vind het overigens wel getuigen van weinig inlevingsvermogen als je de gevolgen van de overstap hebt onderschat. De pleuris breekt ook uit als de coach van NEC overstapt naar Vitesse, de coach van WILLEM II naar NAC etc. Je verspeelt je krediet en kunt je koffers gelijk wel pakken. Wat dacht je anders?
Door deze actie krijg ik wel weer het gevoel wat ik net kwijt was: wij zijn weer dat kleine clubje uit Leeuwarden met zn asosupporters. Jammer maar voor mij is de lol er voor dit seizoen wel af. Dat geldt waarschijnlijk ook voor de spelers en voor de meeste andere betrokkenen. Het zou je ook nog eens zomaar sponsors kunnen kosten. Jammer jammer.
Mochten er onverhoopt spelers van ons DL gaan volgen dan hoop ik dat zo'n jongen op de schouders wordt genomen en dat we hem weinig succes wensen in Heerenveen.
Citaat van: Dokkumer op april 03, 2014, 22:51:13
Wat ik er van weet is dat er inderdaad zeer regelmatig overleg is (sowieso maandelijks) tussen de BVO en KvC. Verslagen hiervan zijn ook op de site van de KVC terug te vinden als het goed is.
Stadionverboden zullen dan waarschijnlijk zeer snel doorgegeven worden aan de KvC.
Klopt zo ongeveer.
Aanvulling is het fenomeen dat de KVC aansluit bij Veiligheids overleg (bepaald in veiligheidsconvenant) waarin dit soort zaken aan de orde zijn (ook hoe en wat van sfeeracties, categorie van de wedstrijd in kader van eisen aan horeca).
Daarnaast dienen zowel de Stewards als de Gastheren en Horeca verantwoordelijken vanuit de BVO informatie te krijgen welke SV's er zijn (verplicht om personen met een SV te kunnen weren uit Stadion = ook Supportershome valt daaronder). Dat verloopt natuurlijk via Directie BVO naar het bestuur van de KVC waar het de Gastenheren van het Supportershome aangaat.
Kan leuke momenten opleveren als de KVC daar iets minder strak mee omgaat. Voorbeeld: onze Burgervader wast not amused op een forumavond toen hem op op bijzondere wijze enkele prangende vragen werden gesteld (door personen met SV).
Uiteraard mochten vervolgens de KVC verantwoordelijken op auditëntie komen om uitleg te geven. :_spank
Bedankt voor de aanvulling reisbureau. Mag ik hieruit concluderen dat in het geval van een stadionverbod ik nimmer welkom ben in het Supportershome? Dus dat ik bij wijze van spreken een avondje bingo met mijn lieve oma daar ook kan vergeten?
Bedankt voor de info Dokkumer Reisbureau. 't Hertsje viel vandaag nog gewoon op mijn deurmat :y
Citaat van: SCC-J op april 03, 2014, 20:47:28
Ingezonden: Cambuur meer dan voetbal!
Terechte dankbaarheid voor de sportieve prestaties Lodeweges. Chapeau, hij heeft het technisch echt fantastisch gedaan dit seizoen. Het is vooral dankzij hem dat Cambuur zulk aantrekkelijk voetbal speelt. Ik vond hem altijd een bijzonder intelligente man en vind het echt pijnlijk dat deze man zich angstig en geïntimideerd voelde. Hij heeft familie, kinderen en kleinkinderen. Dat gun ik hem nou ook weer niet, maar een vertrek wel, want Cambuur is meer dan voetbal. Een beetje Cambuur en een beetje dkv kun je nu eenmaal niet aan onze achterban verkopen. Dat ligt hier erg gevoelig. Het is van de directie onzin om te stellen dat onze antipathie jegens dkv (enkel) berust op Calimerogedrag. Daarmee stelt de directie tevens dat succes dus de belangrijkste voorwaarde is voor clubliefde. Natuurlijk vult het stadion zich met een hoop gloryhunters sinds de promotie, maar de echte Cambuursupporters waren er ook toen wij onderaan stonden in de Jupiler Leage. En dat onder toeziend oog van, wat sommigen zeggen, de 'grote broer' die 30 kilometer verderop woont en het sportief gezien aanzienlijk beter deed dan ons destijds. Die zogenaamde grote broer is onze grote broer helemaal niet. Het voelt namelijk niet bepaald als familie. Familie staat onvoorwaardelijk voor je klaar en probeert je verder te helpen, steunt je als je het moeilijk hebt en is trots als het je goed gaat. Het is echt een hele beleving. Binnen, maar vooral ook buiten het stadion. Met kippenvel heb ik dit seizoen de jongens van Cambuur Culture mogen helpen met het maken vaneen aantal bijzondere spandoeken. Grote publieksdoeken, spandoeken voor vak 14 en een aantal echte Cambuursupporters die kampten met ernstige gezondheidsproblemen. Met spandoeken speciaal voor hun werd ze een welgemeend hart onder de riem gestoken. Later heb ik een aantal 'verschrikkelijke hooligans' zien huilen in de Euroborg vanwege het veel te vroege overlijden van een van deze jongens en was diep onder de indruk toen ik zijn indrukwekkende afscheid in het Cambuurstadion op een filmpje zag. Een erehaag gevormd door de MI-Side die massaal Bengaals vuurwerk afstaken. Dit is onvoorwaardelijke loyaliteit, beleving en eer. In voor en tegenspoed.
Kippenvel. En kippenvelmomenten heb ik heel erg vaak gehad bij onze club. Ik kan nu nog heel veel voorbeelden geven, maar het punt dat ik wil maken is dat Cambuur echt veel meer is dan een beetje samen voetbal kijken en dat het echt een arrogante vorm van minachting is wanneer dit ontkent of afgedaan wordt als onnozele Cambuurtokkies en weet ik verder niet allemaal wat.
ik ben blij dat ik zoveel fantastische mensen heb leren kennen bij onze club . Daar waar we samen een passie delen, samen springen, schelden en samen vaak niet begrepen worden door de hoogst intelligente en alwetende buitenwacht die het vertrek van Lodeweges naar de aartsrivaal vergelijkt met een reguliere baanverandering. Formeel gezien klopt dat ook, maar emotioneel gezien voelt dit als hoog verraad, te meer vanwege het moment.
Voor dkv zijn de playoffs al een feit en voor cambuur is lijsbehoud nog niet zeker gesteld. Ik vind het asociaal van dkv en ook niet in lijn met de door hun ingeslagen richting. Bij dkv moest Gert Jan Verbeek enkele jaren terug plaats maken voor een grote naam. Van Basten kwam en vertrekt, omdat hij geen goed GEVOEL heeft bij de club. De club waar trouwens de vorige voorzitter, Veenstra, onder bedreigingen van supporters zijn biezen pakte. Maar laat Johan Derksen dat gisteren bij Pauw en Witteman plus de rest van de buitenwacht even vergeten zijn voor het gemak. Dwight Lodeweges, door Cambuur bij de amateurs van VVOG vandaan gehaald, wordt nu de 'grote naam' die het moet gaan doen. Natuurlijk heeft voorzitter van der Belt gelijk wanneer hij zegt dat je ook trots kunt zijn op het feit dat spelers en trainer hier schijnbaar grote jongens worden en dat zelfs dkv dat zo erkent, maar dat voelt als afpakken en overlopen. Alsof de succesvolle generaal plotseling deserteert, want voetbal is per slot van rekening een vorm van 'oorlog'. En plots moeten wij klappen voor de vijand.
Nu gaat de vergelijking met de ooit zo verschrikkelijke NSB wel wat ver natuurlijk, maar het gevoel van verraad is helemaal niet zo vreemd als je een beetje begrijpt hoe deze club in elkaar steekt. Daarom is het goed en terecht dat veel mensen Dwight Lodeweges dankbaar zijn voor zijn prestaties, maar is het ook minstens net zo logisch om te beseffen dat dit nu zo rationeel uitgelegde besluit van Dwight Lodeweges ondergeschikt is aan de gevoelsmatige onvoorwaardelijke loyaliteit die (een groot deel van) de achterban wel heeft naar deze club en zo echt te kort wordt gedaan door Lodeweges nu belangrijker te maken dan hen die hier altijd al waren, zijn en blijven.
LJ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_respect opsturen naar media ,krant,vi ,tv
Citaat van: Dokkumer op april 04, 2014, 09:33:37
Bedankt voor de aanvulling reisbureau. Mag ik hieruit concluderen dat in het geval van een stadionverbod ik nimmer welkom ben in het Supportershome? Dus dat ik bij wijze van spreken een avondje bingo met mijn lieve oma daar ook kan vergeten?
Technisch en formeel zou dat het geval moeten zijn. Hoe de uitvoering is :proost
Citaat van: reisbureau op april 05, 2014, 09:53:34
Technisch en formeel zou dat het geval moeten zijn. Hoe de uitvoering is :proost
Boodschap is duidelijk :koffie
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcambuurculture.nl%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fuploads%2F2014%2F04%2Fccc2014-11-4-2014-_bewerkt-1-723x1024.jpg&hash=ab4eb3bf4822e97df1a1b1888590aa142de307d8)
:0= Genot!!!! |:) :ams
Mooi doek bij de opkomst
https://www.youtube.com/watch?v=LKsaqb0ELf4&
Er zijn nog een beperkt aantal kaarten voor Feyenoord uit beschikbaar in de #cambuurculturebus Bestellen doe je via internet: http://webshop.sccambuurculture.nl/event/feyenoord-sc-cambuur/ (http://webshop.sccambuurculture.nl/event/feyenoord-sc-cambuur/)
Wees er snel bij, vol is vol!!
Nog geen lid van Cambuur Culture? http://cambuurculture.nl/wordpress/word-lid/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/word-lid/)
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 13, 2014, 01:49:04
Mooi doek bij de opkomst
https://www.youtube.com/watch?v=LKsaqb0ELf4&
id mooi doek!
mijn complimenten.
(https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/10014545_724891390895740_260440230580481915_n.jpg)
Er zijn inmiddels al 9 teams ingeschreven voor de 7 vs 7 Cambuur Culture Cup. Er kunnen maar een beperkt aantal teams meedoen aan het toernooi dus schrijf je team snel in!
Voetbal je niet zelf? Naast voetbal kijken onder het genot van een biertje zal ook die dag Ricky optreden en wordt er afgesloten met een DJ en een barbecue.
Kom langs en we maken er een mooi supportersfeest van.http://cambuurculture.nl/wordpress/cambuurculturecup/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/cambuurculturecup/)
Citaat van: Cambuur Culture
Supporters ADO volgend seizoen niet meer welkom in Leeuwarden?
Als het aan onze directeur Gerald van den Belt ligt zijn de supporters van ADO volgend seizoen niet langer welkom in Leeuwarden. Dit naar aanleiding van de wand van het uitvak die tijdens de wedstrijd van afgelopen zaterdag door een groep Hagenezen uit zijn voegen werd gedrukt. Supportersclub Cambuur Culture vindt dit onzin. Wij zijn van mening dat je niet een hele groep goedwillende supporters moet straffen voor de daden van een enkeling.
Het Friesch Dagblad tekende de volgende woorden op uit de mond van Gerald van den Belt.
"Er was geen enkele aanwijzing dat het zó uit de hand kon lopen", vervolgt Van den Belt. Hij heeft met de voorzitter van ADO gepraat over volgend seizoen. "Is dit nog wel te organiseren met zulke uitsupporters? Die gasten hoeven we hier niet weer te hebben."
Volgens Van den Belt speelde de kwaliteit van de scheidingswand geen rol. "Als je met driehonderd man tegen een muur duwt, dan gaat elke muur om".
Deze uitspraken van Gerald van den Belt, die overigens prima werk aflevert en een belangrijk aandeel heeft in de successen van Cambuur, vinden wij wel erg makkelijk en populistisch. Er was geen sprake van 300 supporters die de wand bij het uitvak hebben omgeduwd. Slechts een klein deel van deze groep is verantwoordelijk voor de vernielingen. Deze supporters moet je straffen. Laat de goedwillende supporter echter met rust!
Het lijkt tegenwoordig heel populair te zijn grote groepen voetbalsupporters over één kam te scheren, en weg te zetten als tuig. Met deze uitspraken handelt Gerald van den Belt hetzelfde als burgemeester Van der Laan van Amsterdam die besloot een hele groep onschuldige Cambuursupporters de toegang van de ArenA te ontzeggen. Met alle gevolgen van dien. Bovendien schept deze uitspraak een gevaarlijk precedent. Wanneer Cambuur hele supportersgroepen gaat weigeren voor het gedrag van een kleine groep, dan kunnen wij dit andersom ook verwachten...
Als het aan Cambuur Culture ligt zijn de supporters van ADO ook volgend jaar gewoon welkom in Leeuwarden. Bij voetbal horen uitsupporters. Dit maakt de sfeer er alleen maar mooier en beter op.
STAND UP FOR THE CULTURE!
http://cambuurculture.nl/wordpress/supporters-ado-volgend-seizoen-niet-meer-welkom-leeuwarden/
Het beloofd een mooie dag te worden!
Cambuur Culture Cup 2014 |:)
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcambuurculture.nl%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fuploads%2F2014%2F05%2Faankondigingsposter_bewerkt-2-1024x768.jpg&hash=0239975ee9a0e65819219d0fab1f06b9884934b7)
Vierde geëindigd, en helemaal naar de.....
Wat een fantastische dag gister. Weer prachtig, goed georganiseerd en lekker druk! |:)
En nu verbazingwekkend fit _O_
Ik heb een mail van CC ontvangen als lid, terwijl ik geen aanmelding heb gedaan. Wel heb ik een sjaaltje en vaantje gekocht. Kan iemand me vertellen hoe dat kan (SCC-J misschien?).
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 11, 2014, 13:04:19
Ik heb een mail van CC ontvangen als lid, terwijl ik geen aanmelding heb gedaan. Wel heb ik een sjaaltje en vaantje gekocht. Kan iemand me vertellen hoe dat kan (SCC-J misschien?).
Je hebt meteen je vraag beantwoord denk ik. Ga ik voor je wijzigen.
Ps je bent nu niet automatisch lid oid hoor. Er zal dus ook geen lidmaatschapsbedrag worden afgeschreven.
Citaat van: SCC-J op juni 11, 2014, 13:29:35
Je hebt meteen je vraag beantwoord denk ik. Ga ik voor je wijzigen.
Ps je bent nu niet automatisch lid oid hoor. Er zal dus ook geen lidmaatschapsbedrag worden afgeschreven.
Dank!
Ik vond trouwens nog een mooi interview in (Feyenoordblad) Lunatic news over Cambuur Culture, heeft dat hier al gestaan, anders zet ik het er even neer.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 11, 2014, 14:52:44
Dank!
Ik vond trouwens nog een mooi interview in (Feyenoordblad) Lunatic news over Cambuur Culture, heeft dat hier al gestaan, anders zet ik het er even neer.
niet hier op het forum dacht ik wel op facebook
Cambuur Culture niet welkom op open dag
Zaterdag 2 augustus staat de open dag van onze club weer op het programma. Een dag waarop iedereen welkom is om te zien hoe mooi onze club is en wat Cambuur uniek maakt. Een dag waarop iedereen welkom is, althans dat zou je zeggen met een open dag.
http://cambuurculture.nl/wordpress/cambuur-culture-niet-welkom-op-open-dag/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/cambuur-culture-niet-welkom-op-open-dag/)
Citaat van: SCC-J op juni 11, 2014, 15:29:42
niet hier op het forum dacht ik wel op facebook
Leuk stukje |:)
maar ken je klassiekers:
De oud feyenoorder die het meeste indruk bij cambuur heeft gemaakt is nog steeds werkzaam bij feyenoord en niet als speler ;)
Citaat van: zeewolde op juli 15, 2014, 19:38:18
Leuk stukje |:)
maar ken je klassiekers:
De oud feyenoorder die het meeste indruk bij cambuur heeft gemaakt is nog steeds werkzaam bij feyenoord en niet als speler ;)
Als voetballer zeker, als mens toch echt "Highlander". Het is maar hoe je het bekijken wilt ;)
Citaat van: Cambuur Culture op juli 15, 2014, 19:20:38
Cambuur Culture niet welkom op open dag
Zaterdag 2 augustus staat de open dag van onze club weer op het programma. Een dag waarop iedereen welkom is om te zien hoe mooi onze club is en wat Cambuur uniek maakt. Een dag waarop iedereen welkom is, althans dat zou je zeggen met een open dag.
http://cambuurculture.nl/wordpress/cambuur-culture-niet-welkom-op-open-dag/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/cambuur-culture-niet-welkom-op-open-dag/)
Om maar even op de actualiteit in te gaan...
SCHAN-DA-LIG
Ongeveer 300 leden en dan nog niet serieus genomen worden door de BVO? Wat moeten ze in hemelsnaam dan doen?
Belachelijk. ......
Kleine moeite om even een stand voor jullie neer te zetten.
ze zetten zichzelf voor lul zo.
Het management van de bvo maakt zichzelf totaal belachelijk door CC geen stand te geven op de open dag.
Volksclub is niet alleen een leuke reclamekreet, beste bvo. Daar komt meer bij kijken.....
:|
Citaat van: Len Cantello op juli 15, 2014, 20:45:16
Het management van de bvo maakt zichzelf totaal belachelijk door CC geen stand te geven op de open dag.
Volksclub is niet alleen een leuke reclamekreet, beste bvo. Daar komt meer bij kijken.....
:|
Zijn we het weer eens. Vooral dat laatste irriteer ik me dood aan bij de club. Bvo roept het wel
Maar eigenlijks is er niemand in het bestuur die weet wat het inhoud.
Citaat van: SCC-J op juli 15, 2014, 20:54:41
Zijn we het weer eens. Vooral dat laatste irriteer ik me dood aan bij de club. Bvo roept het wel
Maar eigenlijks is er niemand in het bestuur die weet wat het inhoud.
De reden die men geeft om CC geen stand te geven is een pure belediging. Geen sponsor? O.k. Geen partner? Om je kapot te lachen (als het niet zo triest zou zijn).
Ik hoop dat de coördinator van de open dag ooit nog eens met de werkelijke reden om CC te weigeren op de proppen komt. Want dit raakt kant nog wal.
Precies, schandalig om zo met de supporters om te gaan. Want dat is wat er indirect gebeurd!
Verder snapt inderdaad niemand bij de BVO wat een volksclub precies inhoud, alleen op de manier zoals hun uitkomt. Dat bleek wel met het Lodeweges incident wat het teweeg heeft gebracht. Natuurlijk geef ik de BVO niet de schuld van alles, maar wanneer je weet wat een volksclub is, had er een hoop voorkomen kunnen worden.
:0= Het is godverdomme geen Fc Zwolle!!!!!
Citaat van: Ronnie tng op juli 15, 2014, 21:11:16
Precies, schandalig om zo met de supporters om te gaan. Want dat is wat er indirect gebeurd!
Verder snapt inderdaad niemand bij de BVO wat een volksclub precies inhoud, alleen op de manier zoals hun uitkomt. Dat bleek wel met het Lodeweges incident wat het teweeg heeft gebracht. Natuurlijk geef ik de BVO niet de schuld van alles, maar wanneer je weet wat een volksclub is, had er een hoop voorkomen kunnen worden.
:0= Het is godverdomme geen Fc Zwolle!!!!!
:thumbsup zo ist Ronnie !! stelletje achterlijken.
Is er niet iets wat wij als forumleden kunnen doen??
Citaat van: Len Cantello op juli 15, 2014, 20:45:16
Het management van de bvo maakt zichzelf totaal belachelijk door CC geen stand te geven op de open dag.
Volksclub is niet alleen een leuke reclamekreet, beste bvo. Daar komt meer bij kijken.....
:|
Dit dus. Helemaal mee eens.
Ik neem aan dat de BVO nog wel met een reactie komt. Althans, dat hoop ik.
:wall :wall :wall
:zucht
Wie is de coördinator van de open dag?
Van der Meij?
Citaat van: Galdiano op juli 15, 2014, 22:22:27
Wie is de coördinator van de open dag?
Van der Meij?
Nee, maar het is intern besproken. Dus een foutje van een stagiair door simpelweg een procedure te volgen is het niet.
Citaat van: Cambuur Culture op juli 15, 2014, 19:20:38
Cambuur Culture niet welkom op open dag
Zaterdag 2 augustus staat de open dag van onze club weer op het programma. Een dag waarop iedereen welkom is om te zien hoe mooi onze club is en wat Cambuur uniek maakt. Een dag waarop iedereen welkom is, althans dat zou je zeggen met een open dag.
http://cambuurculture.nl/wordpress/cambuur-culture-niet-welkom-op-open-dag/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/cambuur-culture-niet-welkom-op-open-dag/)
Op welke gronden mag CC geen stand hebben op de open dag.
En nu niet als slappe smoes "geen sponsor" maar graag de echte reden !
Juist NU kan CC zijn "gezicht" laten zien en aan het publiek duidelijk maken dat het geen "rebellenclub"is.
Helaas helaas ziet het bestuur het nut hiervan niet is (lees: concurrentie ?)
Verdomme, een club van 300 leden negeren is het domste wat je kan doen als cluborganisatie.
Belachelijk. Natuurlijk, sommige mensen zullen weinig hebben met Cambuur Culture en hun beleving. Bij CC zullen ze weer weinig hebben met mensen die gewoon 90 minuten lang een wedstrijd bijwonen en over zaken gaan babbelen. Leven en laten leven, bij Cambuur is voor iedereen plaats. CC hoort gewoon op de open dag.
Citaat van: papier op juli 16, 2014, 13:10:43
Belachelijk. Natuurlijk, sommige mensen zullen weinig hebben met Cambuur Culture en hun beleving. Bij CC zullen ze weer weinig hebben met mensen die gewoon 90 minuten lang een wedstrijd bijwonen en over zaken gaan babbelen. Leven en laten leven, bij Cambuur is voor iedereen plaats. CC hoort gewoon op de open dag.
Nou, ik heb bijvoorbeeld niet zoveel met CC. Maar ja, blijkbaar 300 leden, dan kan je ze niet blijven negeren.
Citaat van: Lore op juli 16, 2014, 13:36:51
Nou, ik heb bijvoorbeeld niet zoveel met CC. Maar ja, blijkbaar 300 leden, dan kan je ze niet blijven negeren.
Ook al hadden ze maar 1 lid. Daar gaat het naar mijn mening niet om. SCC is een volksclub. Daar horen geen gesloten deuren te zijn. En zeker niet voor supporters!
Ronduit belachelijk!
Citaat van: Lore op juli 16, 2014, 13:36:51
Nou, ik heb bijvoorbeeld niet zoveel met CC. Maar ja, blijkbaar 300 leden, dan kan je ze niet blijven negeren.
Ik heb er ook vrij weinig mee hoor, eens dat ze met 300 man wel een stand mogen hebben. Ik heb even de website bekeken en de standpunten gelezen maar echt een terroristische organisatie vind ik het niet.
Erg jammer ook dat er weer zo'n drogreden wordt gegeven door de club om ze niet toe te laten.
Citaat van: Lore op juli 16, 2014, 13:36:51
Nou, ik heb bijvoorbeeld niet zoveel met CC. Maar ja, blijkbaar 300 leden, dan kan je ze niet blijven negeren.
Waarom heb je er niet zoveel mee Lore ?
Citaat van: SCCdrachten op juli 16, 2014, 14:17:19
Waarom heb je er niet zoveel mee Lore ?
Dat is puur persoonlijk hoor, maar ik vind hun standpunten soms wat "schreeuwerig" over komen. Maar hypocriet ben ik wel, want 20 jaar geleden had ik mij waarschijnlijk als eerste aangemeld.
Citaat van: Lore op juli 16, 2014, 14:24:31
Dat is puur persoonlijk hoor, maar ik vind hun standpunten soms wat "schreeuwerig" over komen. Maar hypocriet ben ik wel, want 20 jaar geleden had ik mij waarschijnlijk als eerste aangemeld.
Verder ook prima natuurlijk iedereen zijn eigen mening maar vind zelf persoonlijk dat ze uitstekend werk doen. vandaar mijn vraag
Citaat van: Lore op juli 16, 2014, 14:24:31
Dat is puur persoonlijk hoor, maar ik vind hun standpunten soms wat "schreeuwerig" over komen. Maar hypocriet ben ik wel, want 20 jaar geleden had ik mij waarschijnlijk als eerste aangemeld.
zijn we dacht ik het afgelopen seizoen juist niet geweest en wat heeft dat ons gebracht helemaal niets.
Citaat van: Lore op juli 16, 2014, 14:24:31
Dat is puur persoonlijk hoor, maar ik vind hun standpunten soms wat "schreeuwerig" over komen. Maar hypocriet ben ik wel, want 20 jaar geleden had ik mij waarschijnlijk als eerste aangemeld.
Belachelijk dat CC niet op de open dag welkom is, dat dan weer wel.
Wel zal ik de beheerder van de website aanraden eens kritisch te kijken naar de standpunten. Staan wat foutjes in. Ook worden er aannames gedaan die ik persoonlijk niet als standpunt van een organisatie uit zou dragen / welke wat populistisch over kunnen komen.
* "De tegenvallende bezoekersaantallen bij uitwedstrijden zijn met name te wijten aan de uitkaartverplichting." (aanname)
* "Cambuur Culture vindt dit wij onacceptabel" (foutje)
* "Een aantal stewards heeft kennelijk thuis weinig te vertellen." :_schater (dit kan echt niet als je serieus een onderwerp aan wilt snijden)
Verder werkt de link naar 'tegen het moderne voetbal' niet meer. :proost
|:)
Citaat van: dizzhead op juli 16, 2014, 14:59:56
Belachelijk dat CC niet op de open dag welkom is, dat dan weer wel.
Wel zal ik de beheerder van de website aanraden eens kritisch te kijken naar de standpunten. Staan wat foutjes in. Ook worden er aannames gedaan die ik persoonlijk niet als standpunt van een organisatie uit zou dragen / welke wat populistisch over kunnen komen.
* "De tegenvallende bezoekersaantallen bij uitwedstrijden zijn met name te wijten aan de uitkaartverplichting." (aanname)
* "Cambuur Culture vindt dit wij onacceptabel" (foutje)
* "Een aantal stewards heeft kennelijk thuis weinig te vertellen." :_schater (dit kan echt niet als je serieus een onderwerp aan wilt snijden)
Verder werkt de link naar 'tegen het moderne voetbal' niet meer. :proost
|:)
Wordt indd wel weer eens tijd voor een update.
Trieste houding vanuit de club, dit toont maar weer eens het bestaansrecht aan voor Cambuur Culture! Totaal geen binding met wat er onder de fanatieke aanhang leeft, zie ook voorbeeld van vertrek Lodeweges. Mooi doorgroeien als CC naar de 500-1000 leden!
Citaat van: SCC-J op juli 16, 2014, 14:57:17
zijn we dacht ik het afgelopen seizoen juist niet geweest en wat heeft dat ons gebracht helemaal niets.
Dat jullie een wat scherpere toon aanslaan vind ik niet een probleem hoor, sterker nog het past bij jullie doelgroep en misschien zit daar ook wel een deel van jullie succes in. Het past gewoon wat minder bij mij!
Citaat van: Lore op juli 16, 2014, 21:25:23
Dat jullie een wat scherpere toon aanslaan vind ik niet een probleem hoor, sterker nog het past bij jullie doelgroep en misschien zit daar ook wel een deel van jullie succes in. Het past gewoon wat minder bij mij!
Ik neem aan dat we ongeveer even oud (begin 40) zijn en om eerlijk te zijn.. De scherpere toon staat mij juist wel aan. Ondanks het vele goede werk wat de KvC gedaan heeft en nog steeds doet, ben en blijf ik van mening dat CC een hiaat van de KvC invult en dat is JUIST het supportersbeleid. Wanneer je lief leuk en aardig doet heb je al geen wisselgeld meer. Als je wat scherper begint is er altijd een mogelijkheid om wat water bij de wijn te doen.
Wat de reden is weet ik niet maar het is hopelijk niet so dat er bij de
CC mensen sitte die op dit moment achter de tralies sitte omdat se de
club weer in diskrediet bracht heffe want dan ken ik mie de weigering
foorstelle maar dan mutte se dat wel duudelijk make.
Wanneer je bedoelt met "CC mensen sitte die op dit moment achter de tralies sitte" bestuursleden bedoelt kan ik je garanderen dat dit niet het geval is.
Voor zover ik weet heeft de BVO geen inzicht in de ledenlijst van CC, dat zou SCC-J misschien beter kunnen vertellen.
Citaat van: Dokkumer op juli 16, 2014, 22:31:55
Ik neem aan dat we ongeveer even oud (begin 40) zijn en om eerlijk te zijn.. De scherpere toon staat mij juist wel aan. Ondanks het vele goede werk wat de KvC gedaan heeft en nog steeds doet, ben en blijf ik van mening dat CC een hiaat van de KvC invult en dat is JUIST het supportersbeleid. Wanneer je lief leuk en aardig doet heb je al geen wisselgeld meer. Als je wat scherper begint is er altijd een mogelijkheid om wat water bij de wijn te doen.
Oei, Oei, Dokkumer, die doet pijn! 40 is voor mij nog een eeuwigheid weg! Ik ben nog slechts 36! Dat kan je toch ook wel merken aan mijn levendige schrijfstijl. Dit in tegenstelling tot jouw wat meer klagende en steunende stijl?
Tsjah, wij waar een zwak voor heeft is natuurlijk een hele persoonlijke voorkeur. Ik ben het zeker met je eens dat CC een behoefte vervuld bij een deel van onze achterban en dat het onmogelijk is om alle belangen van de supporters te vatten in 1 enkele supportersclub. Daar mag de club van mij ook wel wat meer oog voor hebben.
Nu hebben zij feitelijk 2 supportersclubs waar zij oog voor hebben: de zakenclub en KvC. Dan heb je niet veel aandacht voor het fanatiekere deel van de club.
Ongeveer Lorre, die 5 jaar ga ik niet moeilijk over doen ;)
Ik klagend en steunend? Ik ben bang dat je me verwart met HarryL of wiekie. Ik ben meer van de cynische opmerkingen, maar meestal wel positief gestemd (over de spelers althans).
Natuurlijk is het een persoonlijke voorkeur, ik snap ook dat de KvC niet alles alleen kan. CC is daar wat mij betreft een prima aanvulling in. Het blijft imo schandalig dat CC nog niet voor vol aan wordt gezien.
En als men enige kritische opmerkingen (dus opbouwend kritisch zoals dizzhead en niet afzeikend om het zeiken) heeft zijn die altijd welkom. CC is nog vrij jong en zal met input van de achterban alleen maar krachtiger worden lijkt me.
Citaat van: Dokkumer op juli 17, 2014, 08:53:29
Ongeveer Lorre, die 5 jaar ga ik niet moeilijk over doen ;)
Tuurlijk doe ik daar wel moeilijk over. Ik ben de jongste van de twee!
Citaat van: Dokkumer op juli 17, 2014, 08:53:29
Ik klagend en steunend? Ik ben bang dat je me verwart met HarryL of wiekie. Ik ben meer van de cynische opmerkingen, maar meestal wel positief gestemd (over de spelers althans).
:_schater :_schater
Citaat van: Dokkumer op juli 17, 2014, 08:53:29
Natuurlijk is het een persoonlijke voorkeur, ik snap ook dat de KvC niet alles alleen kan. CC is daar wat mij betreft een prima aanvulling in. Het blijft imo schandalig dat CC nog niet voor vol aan wordt gezien.
En als men enige kritische opmerkingen (dus opbouwend kritisch zoals dizzhead en niet afzeikend om het zeiken) heeft zijn die altijd welkom. CC is nog vrij jong en zal met input van de achterban alleen maar krachtiger worden lijkt me.
Ja, maar aan de andere kant snap ik wel iets van de opstelling vn Cambuur. Bij Cambuur is er altijd de spanning tussen het fanatisme die het zo mooi maakt en de problemen die een deel van de supporters af en toe veroorzaken. Die twee zaken hangen voor mij met elkaar samen.
Dat hoort ook een beetje bij Cambuur, maar de directie probeert om niet geassocieerd te worden met die problemen. Als zij CC accepteren dan voelt dat voor hen misschien wel een beetje als "omgaan met de supporters die de problemen vooroorzaken". Natuurlijk los van of dat waar is of niet.
belachelijk ggewoon , als je kijkt wat de cc gedaan heeft vorig seizoen. Eerste training op een zaterdag, oude logo weer terug, eigen bus voor uitwedstrijden en.natuurlijk de sfeeractie's waar heel veel werk in zit om deze temaken l, mag daar vanuit de bvo ook wel wat waardering uit komen. En dan dat ze nu niet een stand mogen op de opendag zonder een echte reden is rond uit belachelijk. Maar straks wel lekker pronken.met mooie foto's van de sfeer acties van cc op de website en.sociaal media
Citaat van: Lore op juli 17, 2014, 09:44:27
Tuurlijk doe ik daar wel moeilijk over. Ik ben de jongste van de twee!
En de meest volwassene. Bekijk het als een compliment.
Citeer:_schater :_schater
;)
CiteerJa, maar aan de andere kant snap ik wel iets van de opstelling van Cambuur. Bij Cambuur is er altijd de spanning tussen het fanatisme die het zo mooi maakt en de problemen die een deel van de supporters af en toe veroorzaken. Die twee zaken hangen voor mij met elkaar samen.
Dat hoort ook een beetje bij Cambuur, maar de directie probeert om niet geassocieerd te worden met die problemen. Als zij CC accepteren dan voelt dat voor hen misschien wel een beetje als "omgaan met de supporters die de problemen vooroorzaken". Natuurlijk los van of dat waar is of niet.
Dan is dat wel heel kortzichtig gesteld (net zoals het besluit om geen Ado supporters toe te laten) en bij voorbaat al aangevend dat "KvC leden dat niet doen".
Ik ken namelijk een aantal leden die zeker fanatiek zijn, maar nimmer voor problemen hebben gezorgd. Ook ik ben lid en heb me de afgelopen 18 jaar redelijk tot goed gedragen. Ik heb de BVO ieder geval geen reden tot een SV gegeven.
Edit: Het probleem loopt al langer, ook omdat de BVO ook al meer dan een jaar niet wil aangeven wat voor hen de criteria zijn om als officiële SC erkend te worden. Reisbureau heeft al eens een deel verteld, alleen zijn na navraag bij de KNVB die normeringen al aangepast cq. versoepeld.
Citaat van: Lore op juli 17, 2014, 09:44:27
Tuurlijk doe ik daar wel moeilijk over. Ik ben de jongste van de twee!
:_schater :_schater
Ja, maar aan de andere kant snap ik wel iets van de opstelling vn Cambuur. Bij Cambuur is er altijd de spanning tussen het fanatisme die het zo mooi maakt en de problemen die een deel van de supporters af en toe veroorzaken. Die twee zaken hangen voor mij met elkaar samen.
Mocht dit zo zijn , dan is dit toch het domste wat je kan doen als bvo zijnde ?!? Keep your friends close and ...
Citaat van: Dokkumer op juli 17, 2014, 06:53:40
Wanneer je bedoelt met "CC mensen sitte die op dit moment achter de tralies sitte" bestuursleden bedoelt kan ik je garanderen dat dit niet het geval is.
Voor zover ik weet heeft de BVO geen inzicht in de ledenlijst van CC, dat zou SCC-J misschien beter kunnen vertellen.
die hebben geen inzage nee. Lijkt me dat dit bij KVC niet anders is.
Ik zou wel eens een officieel standpunt van de BVO hierover willen zien. Je kunt niet zomaar iemand afwimpelen. En van vindt de KVC hiervan? Of behartigen die maar de belangen van een deel van de aanhang? Of hebben zij zelfs een hand in deze weigering?
Kom op zeg, dit moet toch mogelijk zijn. Zo wordt er rondom belachelijk met CC omgegaan.
Gewoon zo'n behangtafeltje regelen en op het plein gaan staan als CC. Doe je niks verkeerd.
Citaat van: Galdiano op juli 17, 2014, 15:31:40
Gewoon zo'n behangtafeltje regelen en op het plein gaan staan als CC. Doe je niks verkeerd.
heb je vergunning van de gemeente voor nodige he
Citaat van: Dokkumer op juli 17, 2014, 10:31:24
Dan is dat wel heel kortzichtig gesteld (net zoals het besluit om geen Ado supporters toe te laten) en bij voorbaat al aangevend dat "KvC leden dat niet doen".
Ik ken namelijk een aantal leden die zeker fanatiek zijn, maar nimmer voor problemen hebben gezorgd. Ook ik ben lid en heb me de afgelopen 18 jaar redelijk tot goed gedragen. Ik heb de BVO ieder geval geen reden tot een SV gegeven.
Edit: Het probleem loopt al langer, ook omdat de BVO ook al meer dan een jaar niet wil aangeven wat voor hen de criteria zijn om als officiële SC erkend te worden. Reisbureau heeft al eens een deel verteld, alleen zijn na navraag bij de KNVB die normeringen al aangepast cq. versoepeld.
Dat is het waarschijnlijk ook, maar het draait bij hun om beeldvorming en verantwoording naar de sponsoren. Ik denk dat dat ook de reden is dat Cambuur CC geen criteria aangeeft. Naast het feit dat die er helemaal niet zijn, is het voor Cambuur een argument om CC buiten de deur te houden. Dat is voor hen wel zo prettig richting de sponsoren.
En, laten wij wel reeel blijven, de kans dat er jongeren zijn met een SV is bij CC wel iets groter dan bij KvC. Is dat dan een reden om CC buiten de deur te houden? Nee, dat denk ik niet. Sterker nog, volgens mij is het ook helemaal niet verstandig. Met CC heb je een platform om met de fanatiekere aanhang afspraken te maken.
Voor wat betreft SV's, je zal het niet geloven, maar ik heb er in mijn ruigere jaren ooit eens eentje gehad. Voor een half jaar, die later werd omgezet naar 3 mnd.
Citaat van: gobo op juli 17, 2014, 15:11:56
Ik zou wel eens een officieel standpunt van de BVO hierover willen zien. Je kunt niet zomaar iemand afwimpelen. En van vindt de KVC hiervan? Of behartigen die maar de belangen van een deel van de aanhang? Of hebben zij zelfs een hand in deze weigering?
Kom op zeg, dit moet toch mogelijk zijn. Zo wordt er rondom belachelijk met CC omgegaan.
Feitelijk gezien kan het natuurlijk wel, maar het is absoluut niet netjes. Volgens mij moet KvC hier geen standpunt over hebben. Dat kan je ook gewoon niet van hen verwachten. Als ik KvC was hield ik mij afzijdig, niet tegenhouden en niet promoten.
Kleine Leeuwarder is toch sponsor bij de club? Kan die geen tafel reserveren en voor een deel aan jullie beschikbaar stellen? Was ook sponsor bij CC cup.
Citaat van: Lore op juli 17, 2014, 16:46:23
Dat is het waarschijnlijk ook, maar het draait bij hun om beeldvorming en verantwoording naar de sponsoren. Ik denk dat dat ook de reden is dat Cambuur CC geen criteria aangeeft. Naast het feit dat die er helemaal niet zijn, is het voor Cambuur een argument om CC buiten de deur te houden. Dat is voor hen wel zo prettig richting de sponsoren.
En, laten wij wel reeel blijven, de kans dat er jongeren zijn met een SV is bij CC wel iets groter dan bij KvC. Is dat dan een reden om CC buiten de deur te houden? Nee, dat denk ik niet. Sterker nog, volgens mij is het ook helemaal niet verstandig. Met CC heb je een platform om met de fanatiekere aanhang afspraken te maken.
Voor wat betreft SV's, je zal het niet geloven, maar ik heb er in mijn ruigere jaren ooit eens eentje gehad. Voor een half jaar, die later werd omgezet naar 3 mnd.
Dan zit je weer met het tweeledige. Roemen om de sfeer die bij een volksclub hangt, maar vervloeken omdat er in emotie wel eens verder gegaan wordt dan het toelaatbare (en dat is al niet erg veel).
Mocht je stelling waar zijn, dan sluit je dus bij voorbaat al uit op basis van vermoedens. In de normale wereld zou je daar hele leuke processen over kunnen voeren, in de voetballerij haalt men de schouders op en gaat over tot de orde van de dag.
Die kans is inderdaad verhoudingsgewijs groter omdat CC zich primair op de fanatiekere aanhang richt, daarmee sluit het de rest natuurlijk niet buiten. Ik ken trouwens niet alle leden, laat staan dat ik iedereen met een SV ken. Verder kan ik me helemaal aansluiten bij je stelling.
Oh geboefte, jij ook al? Ik kreeg er ooit ook 1. Maar liefst 6 wedstrijden (die ik niet eens gemist heb, we kwamen toch wel binnen)
Waarom gaan beide partijen niet samen.. In het bestuur kvc en cc, of zijn de verschillen zo groot dat dat niet kan. Het mooiste vind ik dat de gehele achterban gehoord wordt. Gezamenlijk zou dat het beste kunnen lijkt mij.
Al vind ik het heel erg jammer dat Cambuur cc geen plekje geeft in het stadion. We hebben ook wel eens een rommelmarkt gehad op de opendag, daar wordt niemand vrolijk van.
:devil
Citaat van: 666 op juli 17, 2014, 19:04:06
Waarom gaan beide partijen niet samen.. In het bestuur kvc en cc, of zijn de verschillen zo groot dat dat niet kan. Het mooiste vind ik dat de gehele achterban gehoord wordt. Gezamenlijk zou dat het beste kunnen lijkt mij.
Al vind ik het heel erg jammer dat Cambuur cc geen plekje geeft in het stadion. We hebben ook wel eens een rommelmarkt gehad op de opendag, daar wordt niemand vrolijk van.
Dat hebben we eerder gezien met het samengaan van de Vriendenclub en Supportersclub Cambuur. De invloed van laatstgenoemde is inmiddels nihil, dus lijkt me dat geen optie.
v/d Belt zet eigen supporters in kwaad daglicht
Afgelopen zaterdag speelde Cambuur in Oosterbeek een oefenduel tegen het Griekse PAOK Saloniki. Een van de weinige leuke wedstrijden in de voorbereiding en dus besloten redelijk veel Cambuur supporters om naar Oosterbeek af te reizen. Bij aankomst op het sportpark bleken ook veel Griekse supporters aanwezig te zijn. Een goede zaak. Supporters van beide elftallen komt de sfeer over het algemeen zeker ten goede....
http://cambuurculture.nl/wordpress/vd-belt-zet-eigen-supporters-kwaad-daglicht/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/vd-belt-zet-eigen-supporters-kwaad-daglicht/)
Citaat van: SCC-J op juli 28, 2014, 15:54:01
v/d Belt zet eigen supporters in kwaad daglicht
Afgelopen zaterdag speelde Cambuur in Oosterbeek een oefenduel tegen het Griekse PAOK Saloniki. Een van de weinige leuke wedstrijden in de voorbereiding en dus besloten redelijk veel Cambuur supporters om naar Oosterbeek af te reizen. Bij aankomst op het sportpark bleken ook veel Griekse supporters aanwezig te zijn. Een goede zaak. Supporters van beide elftallen komt de sfeer over het algemeen zeker ten goede....
http://cambuurculture.nl/wordpress/vd-belt-zet-eigen-supporters-kwaad-daglicht/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/vd-belt-zet-eigen-supporters-kwaad-daglicht/)
Ik snap dat jullie voor jezelf willen opkomen, maar gooit dit niet nog meer olie op iets wat volgens velen "niets voorstelde"?
Ik ben er niet geweest maar hang dan die vlag dan aan de overkant op.
probleem opgelost.
Citaat van: Lore op juli 28, 2014, 16:51:41
Ik snap dat jullie voor jezelf willen opkomen, maar gooit dit niet nog meer olie op iets wat volgens velen "niets voorstelde"?
Wie doet hier uitspraken bij het grootste stuk onruststokend vreten van het Noordelijk journaille? Mag je dan reageren? Of moet je eerst om toestemming vragen?
Actie=Reactie.
Citaat van: RotterdamLeeuwarden op juli 28, 2014, 17:44:21
Ik ben er niet geweest maar hang dan die vlag dan aan de overkant op.
probleem opgelost.
Ja vind ik ook. Al die Griekse vlaggen weghalen en aan de overkant ophangen :zucht
Citaat van: RotterdamLeeuwarden op juli 28, 2014, 17:44:21
Ik ben er niet geweest maar hang dan die vlag dan aan de overkant op.
probleem opgelost.
Volgens mij snap je het standpunt niet helemaal :O
Cambuur Culture heeft het duidelijk over de manier waarop Gerald zich heeft gedraagt tegenover de Cambuur supporters. Die vlaggen maken het probleem niet, er was gister gewoon helemaal niks aan de hand in Oosterbeek. Dat weet Gerald ook wel maar toch gaat hij mooi mee met de media en zet hij zijn supporters voor paal :(
kan iemand dat betreffende artikel scannen? Ik wordt onderhand wel nieuwsgierig....
Citaat van: Dokkumer op juli 28, 2014, 18:00:28
Wie doet hier uitspraken bij het grootste stuk onruststokend vreten van het Noordelijk journaille? Mag je dan reageren? Of moet je eerst om toestemming vragen?
Actie=Reactie.
Tsjah, VD Belt geeft zijn mening. Sommigen vallen erover dat hij de mogelijkheid geeft aan LC om een negatief stuk te schrijven en vervolgens wordt daar weer een reactie om gegeven. Die reactie kan het LC weer gebruiken en zo blijf je bezig.
Soms is Het verstandiger om niet te reageren!
Helaas geeft de bvo niet de mogelijkheid dit intern bespreekbaar te maken..
Wat me vooral stoort maar ook tekenend is het feit dat Vd belt niet even vraagt aan supporters wat er aan de hand is maar gelijk via de lc zijn eigen interpretatie de wereld in slingert.
Soms kan je beter niet reageren... Van den belt.
Probeer eerst eens te reageren op je eigen supporters.
Citaat van: cambuurculture.nl
BVO negeert Cambuur Culture stelselmatig
Zoals een ieder weet is Cambuur Culture morgen op de Open Dag niet welkom met een stand. Dit omdat wij geen 'partner' zouden van de BVO zijn. Wij hebben per e-mail nogmaals aan de BVO om tekst en uitleg gevraagd. In deze mail vragen wij ons af wat de criteria zijn om als 'partner' te worden aangemerkt. Zie onderstaande mail. Tot op heden hebben wij helaas nog steeds geen antwoord op onze mail mogen ontvangen..
Wij zijn buitengewoon teleurgesteld in de houding die de BVO richting ons aanneemt. De BVO (b)lijkt Cambuur Culture stelselmatig te negeren. Afspraken worden niet na gekomen en mails worden niet beantwoord. Dit terwijl omgekeerd verzoeken vanuit de BVO door ons wel worden gehonoreerd. Zo staken wij, op verzoek van de BVO, tijdens de eerste training van dit seizoen ons vuurwerk af op de Noord-tribune in plaats van, zoals gebruikelijk, op de hoofdtribune.
Bovendien zijn wij van mening dat wij hebben laten zien over een flinke achterban te beschikken. In een jaar tijd zijn wij gegroeid naar een ledental van niet minder dan 300 man. Het negeren van Cambuur Culture betekent ook het negeren van onze achterban. Dit vinden wij niet acceptabel. Wij hebben de BVO dan ook medegedeeld dat wij niet bereid zijn nog langer genoegen te nemen met een plaats aan de zijlijn. Het wordt tijd voor erkenning!
STAND UP FOR THE CULTURE
Citaat van: Mail van Cambuur Culture aan BVO
Beste Jan,
Wij betreuren het ten zeerste dat de BVO weigert om ons een stand te geven tijdens de Open Dag.
Al ruim 2,5 jaar zetten wij ons als supportersclub in voor de belangen van de supporters van Cambuur. Een jaar geleden zijn wij begonnen met het werven van leden. In een jaar tijd zijn wij gegroeid naar een ledental van niet minder dan 300 man. Wij vinden dat wij hebben aangetoond een flinke achterban te hebben.
Nu wordt ons een stand bij de Open Dag geweigerd omdat wij geen 'partner' van de club zijn. Wat is dat, een 'partner' van de club? De afgelopen jaren hebben veel bedrijven en commerciële partijen stands gehad op de Open Dag. Niks mis mee, maar deze bedrijven zijn wel welkom als 'partner', maar een supportersclub met een flinke achterban en binding met de club is niet welkom?
Wij hebben het gevoel dat de BVO ons buiten de deur wil houden. Juist een Open Dag is voor ons een mooie kans om aan de supporters te laten zien waar wij mee bezig zijn. Een kans voor ons om verder te groeien.
Wij willen je vragen dit bericht door te spelen aan de directie. Wij zijn niet van plan nog veel langer genoegen te nemen met een plaats aan de zijlijn. Het wordt tijd dat wij en onze achterban door de BVO serieus worden genomen en dat wij eindelijk worden erkend.
Graag ontvangen op korte termijn een reactie op deze mail. Wij zouden graag willen weten wat de criteria zijn om als 'partner' te worden aangemerkt.
Met vriendelijke groet,
Johan
Supportersclub Cambuur Culture
http://cambuurculture.nl/wordpress/bvo-negeert-cambuur-culture-stelselmatig/
Hoogste tijd dat de bvo eens gaat informeren bij andere eredivisieclubs hoe men daar omgaat met meerdere supporterclubs.......
Zo. Ben dan ook eindelijk maar eens lid geworden... Support your local team!
Citaat van: Len Cantello op augustus 04, 2014, 19:16:13
Zo. Ben dan ook eindelijk maar eens lid geworden... Support your local team!
Dat heeft lang geduurd ;) Welkom bij de club!
Citaat van: Len Cantello op augustus 04, 2014, 19:16:13
Zo. Ben dan ook eindelijk maar eens lid geworden... Support your local team!
[verwijderd door de beheerder]
Citaat van: Len Cantello op augustus 04, 2014, 19:16:13
Zo. Ben dan ook eindelijk maar eens lid geworden... Support your local team!
:0=
WIJ WINNEN!!!
Wat was de oogst op de open dag?
wordt op dit moment ingevoerd, kom we later hier nog wel even op terug.
Citaat van: SCC-J op augustus 05, 2014, 11:54:36
wordt op dit moment ingevoerd, kom we later hier nog wel even op terug.
Betekent dit dat CC toch welkom is geweest op de open dag?
nee hoor. Groot aantal vrijwilligers van CC heeft flyers uitgedeeld, meer helaas niet.
Ik was even aan het kijken op de site voor dat nieuwe retro shirt.
Tijdens het grasduinen zag ik het kopje notulen en verslagen, maar de enige link daar werkte niet. Zijn deze wel of niet openbaar en kan ik ergens de jaarcijfers vinden? Ben wel benieuwd.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op augustus 05, 2014, 15:55:44
Ik was even aan het kijken op de site voor dat nieuwe retro shirt.
Tijdens het grasduinen zag ik het kopje notulen en verslagen, maar de enige link daar werkte niet. Zijn deze wel of niet openbaar en kan ik ergens de jaarcijfers vinden? Ben wel benieuwd.
Op dit moment zijn we bezig met de website een update te geven (mobile theme) daarna zullen ook notulen en verslagen online komen. Of dit ook voor niet leden toegankelijk is kan ik nog niet zeggen.
Site CC nu ook goed te lezen middels mobiel en tablet. Klasse, heren!
Door gebruikers zonder tablet of mobiel internet ook te bekijken door de browser kleiner te maken op je desktop. Ziet er goed uit, het responsive ontwerp... Hulde!
BVO kon blijkbaar niet achter blijven.
CiteerEind augustus hebben wij een gesprek gehad met veiligheidsmanager Sarah Tromp en de voorzitter van de Kern van Cambuur. In dit gesprek hebben wij namens de directie van Cambuur van mevrouw Tromp te horen gekregen dat wij geen officiële supportersclub zijn en ook niet zullen worden. De Kern van Cambuur wordt als enige officiële supportersclub beschouwd.
De reden dat de BVO Cambuur Culture niet als supportersclub wil erkennen is omdat wij "te negatief" zouden zijn. Wij herkennen ons niet in deze kritiek. Wij zijn weliswaar kritisch, maar wanneer wij ergens "negatief" over zijn, is dit niet zonder reden. Kennelijk is de steun van driehonderd leden niets waard..
Onderstaande e-mail hebben wij gisteravond aan algemeen directeur Gerald vanden Belt gestuurd. In deze e-mail vragen wij de BVO met ons in gesprek te gaan om te praten over de verstandhouding tussen de BVO en Cambuur Culture.
Cambuur is een echte volksclub. De band tussen directie en de supporters zou juist bij een volksclub goed moeten zijn. Dat deze band er tussen de BVO en Cambuur Culture op dit moment niet is, is niet in het belang van Cambuur. Wij zijn bereid aan een goede band te werken. Wij hopen dat de BVO hier tevens toe bereid is.
Geachte heer Van den Belt,
Laten wij maar meteen met de deur in huis vallen. De verstandhouding tussen Supportersclub Cambuur Culture enerzijds, en de directie van de BVO anderzijds, is bijzonder slecht. Het is duidelijk dat bij beide partijen frustraties jegens elkander aanwezig zijn.
Waar deze frustraties vandaan komen vinden wij voor nu minder belangrijk. Wat het belangrijkste is, is dat beide partijen het beste voor hebben met de club Cambuur. Ónze club Cambuur. Wij denken dat het in het belang van Cambuur is dat wij in gesprek met elkaar gaan. Alleen op deze manier kanover onderlinge frustraties gesproken worden en wij hopen dat deze frustraties kunnen worden weggenomen.
Wij zijn als supportersclub nu ruim tweeëneenhalf jaar bezig om de belangen van de supporters te behartigen. In deze periode hebben wij de steun verkregen van een groot deel van de supporters van Cambuur. Doordat wij ons met name focussen op supportersbeleid zijn wij vooral op Noord groot. Nu wij ons echter sinds afgelopen jaar tevens bezighouden met het organiseren van sfeeracties en het maken van (mega) doeken, merken wij dat ook de steun in de rest van het stadion groeit.
Dat wij gesteund worden door een grote groep Cambuursupporters blijkt ook uit de cijfers. Iets meer dan een jaar geleden zijn wij begonnen met het werven van leden. De grens van 300 leden zijn wij al gepasseerd.
Eind augustus hebben wij van veiligheidsmanager Sarah Tromp te horen gekregen dat wij geen officiële supportersclub zijn, en dit ook niet zullen worden. Dit vanwege de reden dat wij te negatief zouden zijn. Wij hebben van mevrouw Tromp begrepen dat zij sprak namens de directie van Cambuur.
Hier willen wij toch alvast op reageren. Het komt misschien soms zo over dat wij altijd wat te zeuren en te zeiken hebben. Dit is echter vaak niet zonder reden. Als supportersclub focussen wij ons met name op het supportersbeleid. Wij zijn van mening dat het supportersbeleid van Cambuur voor verbetering vatbaar is. Daar schrijven wij met name over. Wij zijn misschien kritisch, onze kritiek is echter wel altijd goed onderbouwd.
Op andere vlakken daarentegen presteert Cambuur buitengewoon goed. Sportief is het nog nooit zo goed gegaan als nu. Financieel gaat het, naar wij aannemen, voorspoedig. En op 'cultureel' gebied zijn wij ontzettend blij met de terugkeer van het historische Cambuurwapen.
Wij pretenderen geen verstand van voetbal te hebben. Dit laten wij aan de deskundigen op Cambuuronline over. Daarnaast hebben wij geen inzicht in de financiële huishouding van Cambuur. Dit is de reden dat wij juist op de gebieden waar het goed met onze club gaat, minder de focus leggen. Wij zijn misschien kritisch, waar complimenten kunnen worden uitgedeeld laten wij dit niet na. Dat wij blij en dankbaar zijn met de terugkeer van het wapen van Cambuur hebben wij bijvoorbeeld niet onder stoelen of banken gestoken. Ook toen vorig seizoen, door inspanningen van Sarah Tromp, het busjesverbod bij RKC-uit werd ingetrokken, hebben wij ons hier positief over uitgelaten.
Wij denken dat wanneer wij met elkaar in gesprek gaan misschien meer onderling begrip zou ontstaan. Cambuur is een echte volksclub. De band tussen directie en de supporters zou juist bij een volksclub goed moeten zijn. Wij hopen dat jullie hier met ons aan willen werken.
Met vriendelijke groet,
Johan
Namens het voltallige bestuur van Supportersclub Cambuur Culture
http://cambuurculture.nl/wordpress/bvo-blijft-weigeren-cambuur-culture-als-officiele-supportersclub-te-erkennen/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/bvo-blijft-weigeren-cambuur-culture-als-officiele-supportersclub-te-erkennen/)
Een stap in de goede richting lijkt mij. Goed verwoord.
Wat ik mij overigens afvraag. Op de site van CC staat bij Doelstellingen & Standpunten 'Een aantal stewards heeft kennelijk thuis weinig te vertellen'. Is het slim om dit op deze manier te verwoorden? Jullie geven hiermee de club in ieder geval een reden om negatief te staan tegenover een officieel samenwerkingsverband.
Het is toch gewoon een feit? 8)
Citaat van: sccambuurlwdd op september 11, 2014, 18:35:29
Een stap in de goede richting lijkt mij. Goed verwoord.
Wat ik mij overigens afvraag. Op de site van CC staat bij Doelstellingen & Standpunten 'Een aantal stewards heeft kennelijk thuis weinig te vertellen'. Is het slim om dit op deze manier te verwoorden? Jullie geven hiermee de club in ieder geval een reden om negatief te staan tegenover een officieel samenwerkingsverband.
Dat is al eens eerder aangehaald en geloof dat het bestuur van CC daarmee bezig zou. Is dus nog niet gebeurd.
Ongeacht of het de waarheid is of niet. :devil
Citaat van: Dokkumer op september 11, 2014, 19:53:57
Dat is al eens eerder aangehaald en geloof dat het bestuur van CC daarmee bezig zou. Is dus nog niet gebeurd.
Ongeacht of het de waarheid is of niet. :devil
Een aantal forumgangers heeft ook weinig thuis te vertellen!
Wel leuk dat ze vinden dat wij verstand van voetbal hebben.
CiteerWij pretenderen geen verstand van voetbal te hebben. Dit laten wij aan de deskundigen op Cambuuronline over.
Citaat van: Lore op september 11, 2014, 20:09:53
Een aantal forumgangers heeft ook weinig thuis te vertellen!
Zeg maar gerust niks :X
Citaat van: Yellow Army op september 11, 2014, 21:38:32
Zeg maar gerust niks :X
Dat wilde ik ook net zeggen
Maar het mocht niet van mijn vrouw :zweep
Citaat van: Tukker op september 11, 2014, 22:06:36
Dat wilde ik ook net zeggen
Maar het mocht niet van mijn vrouw :zweep
:_schater :_schater
Citaat van: Dokkumer op september 11, 2014, 19:53:57
Dat is al eens eerder aangehaald en geloof dat het bestuur van CC daarmee bezig zou. Is dus nog niet gebeurd.
Ongeacht of het de waarheid is of niet. :devil
Als het eerder al eens een keer is aangehaald.. waarom is het dan nog niet veranderd? Een simpele aanpassing lijkt mij.
Als je je als supportersvereniging officieel wil verbinden aan een club dan zijn zulke statements echt uit den boze. Ik snap dat CC naar Cambuur wijst (ben niet helemaal thuis in de discussie), maar CC zal uiteindelijk zelf ook qua houding (licht) moeten veranderen. En dat hoeft dan niet ten koste te gaan van het andere, meer kritische geluid.
Citaat van: sccambuurlwdd op september 12, 2014, 14:59:53
Als het eerder al eens een keer is aangehaald.. waarom is het dan nog niet veranderd? Een simpele aanpassing lijkt mij.
Als je je als supportersvereniging officieel wil verbinden aan een club dan zijn zulke statements echt uit den boze. Ik snap dat CC naar Cambuur wijst (ben niet helemaal thuis in de discussie), maar CC zal uiteindelijk zelf ook qua houding (licht) moeten veranderen. En dat hoeft dan niet ten koste te gaan van het andere, meer kritische geluid.
Eens! Ik ben ook regelmatig wat kritisch over de toon van CC en ben er van overtuigd dat sommige mensen binnen Cambuur zich hier kapot aan ergeren en dat dat een van de redenen is om CC op afstand te houden.
Maar ik zie ook dat CC wel erg hun best doen. Deze brief is heel netjes en opbouwend geschreven en zoekt duidelijk de toenadering. Ik ben benieuwd naar de reactie van Cambuur.
Ik snap de frustratie van CC richting Cambuur wel, maar ik stoor me iedere keer weer aan de toonzetting van CC richting Cambuur. Ook ik ben inhoudelijk niet betrokken, maar met deze toonzetting trek je een groot deel potentiele leden NIET aan, laat staan dat de houding van Cambuur verandert.
Citaat van: Eewal op september 12, 2014, 16:40:50
Ik snap de frustratie van CC richting Cambuur wel, maar ik stoor me iedere keer weer aan de toonzetting van CC richting Cambuur. Ook ik ben inhoudelijk niet betrokken, maar met deze toonzetting trek je een groot deel potentiele leden NIET aan, laat staan dat de houding van Cambuur verandert.
Ik denk niet dat wij echt de doelgroep van CC zijn. Maar ik zou ook niet staan te popelen om met CC in gesprek te gaan als ik Cambuur was
Citaat van: Lore op september 13, 2014, 13:20:42
Ik denk niet dat wij echt de doelgroep van CC zijn. Maar ik zou ook niet staan te popelen om met CC in gesprek te gaan als ik Cambuur was
geen CC leden onder de forumgangers hier dan?
Citaat van: Eewal op september 13, 2014, 13:29:13
geen CC leden onder de forumgangers hier dan?
Genoeg op het forum die lid zijn! |:)
Maar het kunnen er altijd meer zijn :)
Citaat van: Lore op september 13, 2014, 13:20:42
Ik denk niet dat wij echt de doelgroep van CC zijn. Maar ik zou ook niet staan te popelen om met CC in gesprek te gaan als ik Cambuur was
Ach wat is de doelgroep.. CC probeert o.a. op het gebied van supportersbeleid de nodige dingen aan te kaarten en zijn in mijn ogen bezig met prima sfeeracties. Zijn naar mijn mening zaken die iedere Cambuursupporter aangaan en niet alleen de fanatiekere supporters van met name Noord.
De toonzetting is inderdaad kritisch, maar altijd goed onderbouwd lijkt me. Echter, daar hoor ik vrijwel niemand over.. Als er iets positiefs (op het gebied van clubcultuur en supporterszaken) gebeurt, zijn zij ook zo correct om de loftrompet te steken.
Er zijn ook nog een aantal zaken (waarschijnlijk vanuit de begintijd) die nog wat aangepast moeten worden, an sich vind ik CC goed bezig zijn.
Wat zijn voor jou de redenen waarom CC jou niet aanstaat?
De toon dus ;)
Citaat van: SCC-J op september 13, 2014, 15:03:08
De toon dus ;)
Dan moet CC de toon maar aanpassen. :zweep
Lieve BVO,
zouden jullie alsjeblieft eens met ons willen kijken naar verbeterpunten op het gebied van uitwedstrijden, supportersbeleid algemeen en stadionverboden?
Wij zijn hier niet zo heel erg blij mee en hopen dat wij met de KvC en jullie in een constructief gesprek tot acceptabele oplossingen zullen komen.
Met vriendelijke groet
Supportersclub Cambuur Culture
Denk dat als Cc een grote supportersschare wil worden met een stem binnen de club, dan moeten ze duidelijk afstand nemen van bepaalde gebeurtenissen, zoals bv aanvallen van lodeweges.
Voor de rest veel respect voor wat ze doen. Kritisch mag niet alleen, maar moet zelfs. Let alleen soms op de gelozen woorden.
Tsja. Dus je moet eerst de bvo spelregels aanvoelen en dan kan je pas in gesprek. Raar.
De bvo moet gewoon met CC om tafel. Onvoorwaardelijk. Zo kom je ergens met elkaar. Anders zit je alleen maar over het verleden te lullen ipv je op de toekomst te richten.
Juist Len! zo is het en niet anders. Elke gerenomeerde club heeft meer fanclubs of supportersverenigingen. Waarom zou dat bij SCC niet kunnen. Veel supporters voelen zich te kijk gezet door de voorzitter van de KvC om het maar zacht uit te drukken en dan moet er toch een andere optie zijn voor deze lieden. Toch jammer dat het werk van het voorgaande bestuur van de KvC om zeep geholpen wordt.
En Len ik verwacht jou wel even op het MI-SIDE feest 18 okt. :proost
Citaat van: Eewal op september 13, 2014, 13:29:13
geen CC leden onder de forumgangers hier dan?
Ik bedoelde meer letterlijk jij en ik!
Citaat van: Dokkumer op september 13, 2014, 14:54:27
Ach wat is de doelgroep.. CC probeert o.a. op het gebied van supportersbeleid de nodige dingen aan te kaarten en zijn in mijn ogen bezig met prima sfeeracties. Zijn naar mijn mening zaken die iedere Cambuursupporter aangaan en niet alleen de fanatiekere supporters van met name Noord.
De toonzetting is inderdaad kritisch, maar altijd goed onderbouwd lijkt me. Echter, daar hoor ik vrijwel niemand over.. Als er iets positiefs (op het gebied van clubcultuur en supporterszaken) gebeurt, zijn zij ook zo correct om de loftrompet te steken.
Er zijn ook nog een aantal zaken (waarschijnlijk vanuit de begintijd) die nog wat aangepast moeten worden, an sich vind ik CC goed bezig zijn.
Wat zijn voor jou de redenen waarom CC jou niet aanstaat?
De toon is inderdaad er onderdeel van, maar ik vind ook dat ze soms slechte dingen wel wat harder mogen af keuren.
Wat is slecht? Bij Cambuur hoort van oudsher een fanatieke aanhang. Daar staat CC voor
Citaat van: dit is mien club op september 15, 2014, 11:58:48
Wat is slecht? Bij Cambuur hoort van oudsher een fanatieke aanhang. Daar staat CC voor
Maar als je je niet keihard uitspreekt tegen hetgeen is gebeurd bij bv. Lodeweges kan je toch niet van Cambuur verwachten dat zij daarna weer gezellig aan de tafel gaan zitten? Kan jij wel vinden dat dat bij Cambuur hoort, maar de directie denk daar echt anders over!
Als je alles moet doen wat de directie wil heeft het niet veel zin om met elkaar in gesprek te gaan.
De directie denkt dan andersom waarschijnlijk precies hetzelfde.
Citaat van: SCC-J op september 15, 2014, 12:07:09
Als je alles moet doen wat de directie wil heeft het niet veel zin om met elkaar in gesprek te gaan.
Je hoeft niet exact te doen wat de directie wil, maar zij hebben wel de vrijheid om niet met CC in gesprek te gaan. Sommige dingen zjin voor hun zo belangrijk dat dat een basisvoorwaarde voor een gesprek is.
Citaat van: Lore op september 15, 2014, 12:05:32
Maar als je je niet keihard uitspreekt tegen hetgeen is gebeurd bij bv. Lodeweges kan je toch niet van Cambuur verwachten dat zij daarna weer gezellig aan de tafel gaan zitten? Kan jij wel vinden dat dat bij Cambuur hoort, maar de directie denk daar echt anders over!
Wij hebben ons op dit forum al uitgesproken over het Lodeweges incident. Bericht van 3 april. Ben op dit moment mobiel, maar als je het niet kan vinden zoek ik het vanavond wel even op.
Citaat van: Kunstgras op september 15, 2014, 14:16:12
Wij hebben ons op dit forum al uitgesproken over het Lodeweges incident. Bericht van 3 april. Ben op dit moment mobiel, maar als je het niet kan vinden zoek ik het vanavond wel even op.
Pagina 44-45
Citaat van: Cambuur Culture op april 03, 2014, 11:18:03
Zoals SCC-J aangeeft keurt Supportersclub Cambuur Culture geweld inderdaad af.
Met betrekking tot Ajax-uit hebben wij met name bericht over de grove fouten die gemaakt zijn door de plaatselijke lokale driehoek. Daarnaast hebben wij aangegeven dat in onze ogen Ajax duidelijk de aanstichter was van de ongeregeldheden. Dat op een actie vervolgens een reactie komt is niet goed, maar in onze ogen wel begrijpelijk. Het is echter niet in het belang van Cambuur en ook niet in het belang van haar supporters om uitgebreid bij deze reactie stil te staan.
Met betrekking tot Lodeweges hebben wij met name aandacht besteed aan zijn vertrek en de manier waarop dit door de BVO is aangepakt. Hoewel we het niet goed willen praten, zagen wij de onrust rond Lodeweges al van verre aankomen. Vanwege deze reden hebben wij er meteen op aangedrongen de heer Lodeweges per direct op non-actief te zetten om, zoals wij schreven, "de negatieve effecten op club, teamspirit en sfeer zoveel mogelijk te beperken".
Zoals altijd heeft de media ook in dit geval al meer dan genoeg aandacht besteed aan de negatieve randzaken rond het voetbal. Wij zien het niet als onze taak hier ook nog eens over te gaan berichten. Wij willen juíst de positieve randzaken benadrukken. Negativiteit rondom het voetbal is er al meer dan genoeg.
In Engeland is het zelfs zo dat met de media is afgesproken dat zij geen aandacht besteden aan supportersgeweld. Dit juist om geweld te voorkómen.
Overigens denken wij dat de heer Lodeweges sowieso voor het einde van het seizoen was opgestapt. Ook zonder de dreigende situatie van dinsdag. Dinsdag op de training was het druk, en dit waren echt niet allemaal supporters die uit waren op ellende. Wanneer Lodeweges was blijven zitten, dan had hij de rest van het seizoen er vocaal flink van langs gekregen. De overstap naar onze rivaal, en zeker de manier waarop, wordt namelijk niet geaccepteerd door de supporters van een volksclub zoals Cambuur. Terecht in onze ogen.
Wij gaan als supportersclub niet op de stoel van de rechter zitten. Wanneer iemand zich misdraagt bij het voetbal, dan wordt hij hier zwaar voor bestraft. Veel zwaarder zelfs dan in de 'normale maatschappij'. In veel gevallen vindt Cambuur Culture de straffen die worden uitgedeeld bij het voetbal zelfs veel te hoog. Dit komt met name door het feit dat de KNVB met minimumstraffen werkt.
Buiten dat wij niet weten of onze leden wel of geen stadionverbod hebben, vinden wij het ook niet onze taak om hier wat mee te doen. In Nederland is het zo dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen. Mocht je schuldig bevonden worden, dan wordt je veroordeeld door de rechter. Vervolgens is het diezelfde rechter die de strafmaat bepaalt. Daarmee is voor ons de kous af.
Dat de rechter bepaalt of je schuldig bent en vervolgens welke straf je verdient, gaat bij het voetbal overigens helaas lang niet altijd op. Bij het voetbal ben je vaak schuldig tot het tegendeel is bewezen.
Helaas hebben veel supporters van Cambuur met een stadionverbod, deze opgelegd gekregen zonder dat daar een strafrechtelijke veroordeling aan ten grondslag ligt
Wij zien geen reden om iemand met een stadionverbod te behandelen als een paria. 'Zwarte schapen' komen in de beste families voor. Is dit dan een reden om direct al het contact te verbreken? Wij vinden van niet. Hetzelfde geldt voor de Cambuur 'familie'. Supporters met een stadionverbod kunnen dus gewoon lid van ons blijven.
Overigens heeft het ook weinig zin supporters hun lidmaatschap te ontzeggen. Het enige (directe) voordeel die wij onze leden bieden is een kleine korting in onze webshop of bij supportersfeesten. Daarnaast organiseren wij voor onze leden soms een busreis naar uitwedstrijden. Supporters met een stadionverbod zijn dan uiteraard niet welkom.
Wij willen opkomen voor de belangen van alle supporters van Cambuur. Zeker voor de belangen van de supporters zonder een stadionverbod, maar soms ook voor de supporters met een stadionverbod.
Citaat van: Kunstgras op september 15, 2014, 20:11:38
Zoals SCC-J aangeeft keurt Supportersclub Cambuur Culture geweld inderdaad af.
Dat op een actie vervolgens een reactie komt is niet goed, maar in onze ogen wel begrijpelijk. Het is echter niet in het belang van Cambuur en ook niet in het belang van haar supporters om uitgebreid bij deze reactie stil te staan.
....
....
. Hoewel we het niet goed willen praten, zagen wij de onrust rond Lodeweges al van verre aankomen. Vanwege deze reden hebben wij er meteen op aangedrongen de heer Lodeweges per direct op non-actief te zetten om, zoals wij schreven, "de negatieve effecten op club, teamspirit en sfeer zoveel mogelijk te beperken".
Zoals altijd heeft de media ook in dit geval al meer dan genoeg aandacht besteed aan de negatieve randzaken rond het voetbal. Wij zien het niet als onze taak hier ook nog eens over te gaan berichten. Wij willen juíst de positieve randzaken benadrukken. Negativiteit rondom het voetbal is er al meer dan genoeg.
In Engeland is het zelfs zo dat met de media is afgesproken dat zij geen aandacht besteden aan supportersgeweld. Dit juist om geweld te voorkómen.
Overigens denken wij dat de heer Lodeweges sowieso voor het einde van het seizoen was opgestapt. Ook zonder de dreigende situatie van dinsdag. Dinsdag op de training was het druk, en dit waren echt niet allemaal supporters die uit waren op ellende. Wanneer Lodeweges was blijven zitten, dan had hij de rest van het seizoen er vocaal flink van langs gekregen. De overstap naar onze rivaal, en zeker de manier waarop, wordt namelijk niet geaccepteerd door de supporters van een volksclub zoals Cambuur. Terecht in onze ogen.
Wij gaan als supportersclub niet op de stoel van de rechter zitten. Wanneer iemand zich misdraagt bij het voetbal, dan wordt hij hier zwaar voor bestraft. Veel zwaarder zelfs dan in de 'normale maatschappij'. In veel gevallen vindt Cambuur Culture de straffen die worden uitgedeeld bij het voetbal zelfs veel te hoog. Dit komt met name door het feit dat de KNVB met minimumstraffen werkt.
Buiten dat wij niet weten of onze leden wel of geen stadionverbod hebben, vinden wij het ook niet onze taak om hier wat mee te doen. In Nederland is het zo dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen. Mocht je schuldig bevonden worden, dan wordt je veroordeeld door de rechter. Vervolgens is het diezelfde rechter die de strafmaat bepaalt. Daarmee is voor ons de kous af.
Dat de rechter bepaalt of je schuldig bent en vervolgens welke straf je verdient, gaat bij het voetbal overigens helaas lang niet altijd op. Bij het voetbal ben je vaak schuldig tot het tegendeel is bewezen.
Helaas hebben veel supporters van Cambuur met een stadionverbod, deze opgelegd gekregen zonder dat daar een strafrechtelijke veroordeling aan ten grondslag ligt
Wij zien geen reden om iemand met een stadionverbod te behandelen als een paria. 'Zwarte schapen' komen in de beste families voor. Is dit dan een reden om direct al het contact te verbreken? Wij vinden van niet. Hetzelfde geldt voor de Cambuur 'familie'. Supporters met een stadionverbod kunnen dus gewoon lid van ons blijven.
Overigens heeft het ook weinig zin supporters hun lidmaatschap te ontzeggen. Het enige (directe) voordeel die wij onze leden bieden is een kleine korting in onze webshop of bij supportersfeesten. Daarnaast organiseren wij voor onze leden soms een busreis naar uitwedstrijden. Supporters met een stadionverbod zijn dan uiteraard niet welkom.
Wij willen opkomen voor de belangen van alle supporters van Cambuur. Zeker voor de belangen van de supporters zonder een stadionverbod, maar soms ook voor de supporters met een stadionverbod.
Dit is eigenlijk wel wat ik bedoel je. Ik kan mij goed voorstellen dat Cambuur dit niet beschouwt als hard uitspreken tegen deze uitwassen.
Het komt in mijn ogen ook niet echt over. Ja wij keuren het af, maar wij hebben wel altijd redenen waarom het toch ook wel begrijpelijk is.
Zonder deze hele discussie overnieuw te voeren had CC ook kunnen zeggen dat hetgeen wat Lodeweges is overkomen onacceptabel is op welke gronden dan ook en als er leden van CC bij betrokken zijn dat zij geroyeerd zouden worden.
Dat doet CC niet, en wil dat denk ik ook niet doen. En daar zit het grootste probleem voor Cambuur! Die standpunten liggen wel ver uit elkaar
Volgens mij heeft de Kern van Cambuur dit ook niet gedaan, dus ik snap niet waarom dat bij ons nu wel een issue zou zijn.
Citaat van: Kunstgras op september 16, 2014, 13:26:58
Volgens mij heeft de Kern van Cambuur dit ook niet gedaan, dus ik snap niet waarom dat bij ons nu wel een issue zou zijn.
Citeercc
De commotie en onrust van vandaag had voorkomen kunnen worden wanneer de BVO direct het besluit had genomen Lodeweges op non-actief te zetten. Cambuur Culture betreurt dat dit niet is gebeurd. De BVO heeft, zoals Gerald van den Belt inmiddels ook heeft aangegeven, duidelijk onderschat hoe groot de rivaliteit is tussen onze club en dkv.
Wij willen de honderden supporters die morgen meereizen naar Utrecht vragen vol achter de spelers en staf te gaan staan. De hectiek van vanmorgen zal ongetwijfeld indruk op de spelers hebben gemaakt. We moeten ze echter laten zien dat we nog steeds vol achter ze staan. Met Henk de Jong aan het roer moet een goed einde van het seizoen mogelijk zijn.
Citeerkvc (vooraf)
In het belang van de club achten wij het dan ook noodzakelijk om per direct Dwight vrij te stellen van arbeid om eventuele escalaties in het stadion te voorkomen en onze kampioenenmaker Henk de Jong naar voren te schuiven als eindverantwoordelijke.
Na update:
Lodeweges is per direct opgestapt als hoofdtrainer van SC Cambuur.
Wij hopen dat de focus nu weer op het voetbal komt te liggen en dat de supporters, zoals altijd, weer voor de volle 100% achter onze jongens gaan staan om er samen voor te zorgen dat we zo snel mogelijk van nog een jaar eredivisie voetbal zijn verzekerd.
Graag sluiten we af met de mededeling dat SCS Kern van Cambuur zich distantieert van het aantal supporters die vanmorgen op 'niet vriendelijke' wijze hun ongenoegen hebben geuit bij de training van SC Cambuur.
Citaat van: Cambuur Culture op april 03, 2014, 11:18:03
Zoals SCC-J aangeeft keurt Supportersclub Cambuur Culture geweld inderdaad af.
Met betrekking tot Ajax-uit hebben wij met name bericht over de grove fouten die gemaakt zijn door de plaatselijke lokale driehoek. Daarnaast hebben wij aangegeven dat in onze ogen Ajax duidelijk de aanstichter was van de ongeregeldheden. Dat op een actie vervolgens een reactie komt is niet goed, maar in onze ogen wel begrijpelijk. Het is echter niet in het belang van Cambuur en ook niet in het belang van haar supporters om uitgebreid bij deze reactie stil te staan.
Met betrekking tot Lodeweges hebben wij met name aandacht besteed aan zijn vertrek en de manier waarop dit door de BVO is aangepakt. Hoewel we het niet goed willen praten, zagen wij de onrust rond Lodeweges al van verre aankomen. Vanwege deze reden hebben wij er meteen op aangedrongen de heer Lodeweges per direct op non-actief te zetten om, zoals wij schreven, "de negatieve effecten op club, teamspirit en sfeer zoveel mogelijk te beperken".
Zoals altijd heeft de media ook in dit geval al meer dan genoeg aandacht besteed aan de negatieve randzaken rond het voetbal. Wij zien het niet als onze taak hier ook nog eens over te gaan berichten. Wij willen juíst de positieve randzaken benadrukken. Negativiteit rondom het voetbal is er al meer dan genoeg.
In Engeland is het zelfs zo dat met de media is afgesproken dat zij geen aandacht besteden aan supportersgeweld. Dit juist om geweld te voorkomen.
Overigens denken wij dat de heer Lodeweges sowieso voor het einde van het seizoen was opgestapt. Ook zonder de dreigende situatie van dinsdag. Dinsdag op de training was het druk, en dit waren echt niet allemaal supporters die uit waren op ellende. Wanneer Lodeweges was blijven zitten, dan had hij de rest van het seizoen er vocaal flink van langs gekregen. De overstap naar onze rivaal, en zeker de manier waarop, wordt namelijk niet geaccepteerd door de supporters van een volksclub zoals Cambuur. Terecht in onze ogen.
Citaat van: Kunstgras op september 16, 2014, 13:39:48
Je hoeft het er niet mee eens te zijn hoor, maar kan je je inleven in de gevoelens die binnen het bestuur van Cambuur leven? Zonder daar een argument tegen over te stellen?
Kan jij je voorstellen dat Cambuur niet blij is met de toon die CC soms aanslaat?
Het is net politiek. De oppositie stelt aldoor vragen, waardoor of het antwoord blijft liggen of de nodige actie vertraagd wordt..
Citaat van: Lore op september 16, 2014, 14:10:53
Je hoeft het er niet mee eens te zijn hoor, maar kan je je inleven in de gevoelens die binnen het bestuur van Cambuur leven?
Deels. Ik denk dat de BVO een verkeerd beeld van ons heeft. We zijn echt niet een zootje ongeregeld dat alleen maar overal tegenaan wil trappen. Hoewel we kritisch zijn, zijn we echt wel voor rede vatbaar en bereid om het gesprek aan te gaan.
Probleem is vooral dat de BVO ons niet kent doordat we geen gesprekken voeren. Wanneer dit wel gaat gebeuren denk ik dat er veel meer (wederzijds) begrip ontstaat.
Citaat van: Lore op september 16, 2014, 14:10:53Zonder daar een argument tegen over te stellen?
Ik reageer nooit zonder argumenten.
Citaat van: Lore op september 16, 2014, 14:10:53Kan jij je voorstellen dat Cambuur niet blij is met de toon die CC soms aanslaat?
Onze toon was in het begin van Cambuur Culture veel harder. Dat is veranderd, lees de berichten van het afgelopen seizoen er maar op na. Wel blijven we kritisch, maar deze kritiek is altijd goed onderbouwd.
Doordat wij kritisch zijn, en misschien soms zelfs de vinger wel op de zere plek leggen, kan het best zo zijn dat de BVO niet blij met ons is. Het moet echter helemaal niet uitmaken of de BVO wel of niet blij met ons. Het zou lekker makkelijk zijn om als BVO alleen te (hoeven) praten met groepen die door diezelfde BVO aardig worden gevonden. Die keuze hoort helemaal niet bij de BVO te liggen. Deze keuze moet worden gemaakt door de achterban van Cambuur.
Ik denk dat wij onderhand wel aangetoond hebben dat een groot deel van de achterban ons steunt en achter ons staat. Dit betekent dat de BVO gewoon met ons om tafel zou moeten gaan. Ik hoop dan ook dat dit in de nabije toekomst gebeurt.
Citaat van: Lore op september 16, 2014, 13:06:21
Dit is eigenlijk wel wat ik bedoel je. Ik kan mij goed voorstellen dat Cambuur dit niet beschouwt als hard uitspreken tegen deze uitwassen.
Het komt in mijn ogen ook niet echt over. Ja wij keuren het af, maar wij hebben wel altijd redenen waarom het toch ook wel begrijpelijk is.
Zonder deze hele discussie overnieuw te voeren had CC ook kunnen zeggen dat hetgeen wat Lodeweges is overkomen onacceptabel is op welke gronden dan ook en als er leden van CC bij betrokken zijn dat zij geroyeerd zouden worden.
Dat doet CC niet, en wil dat denk ik ook niet doen. En daar zit het grootste probleem voor Cambuur! Die standpunten liggen wel ver uit elkaar
Het bericht van Cambuur Culture dat je hier aanhaalt is trouwens verkeerd geciteerd.
Deze uitspraak ziet niet op het Lodeweges-incident:
"Dat op een actie vervolgens een reactie komt is niet goed, maar in onze ogen wel begrijpelijk. Het is echter niet in het belang van Cambuur en ook niet in het belang van haar supporters om uitgebreid bij deze reactie stil te staan."
Deze uitspraak ziet op Ajax-uit, en juist dit heb je weggeknipt.
Het lijkt wel of een supportersclub persé moet volgen wat de directie van Cambuur roept. Ik vind dat zo'n onzin. Niet verkeerd bedoeld, maar ik vind KvC meer een afdeling van het bedrijf Cambuur en Cambuur Culture meer de stem van onze Fanatieke aanhang.
Het is niet dat KvC niets aangeeft wat de Fanatieke aanhang wil. Maar als ze iets aangeven en de directie ziet het anders dan knikken ze braaf naar de directie en communiceren dit weer naar zijn leden toe. Cambuur Culture bijt zich meer vast in hun standpunten. En dit zijn meer standpunten wat de fanatieke aanhang aanspreekt. Dit is om de cultuur van Cambuur waarvoor Cambuur altijd veel lof voor krijgt in NL te behouden. Dat is om een fanatieke club te zijn en te blijven. Dit doen ze door zich oa hard te maken voor meer volk naar uitwedstrijden, sfeeracties bij de trainingen en de thuis en uitwedstrijden en bij fanatisme hoort de anti-dkv sentiment ook bij. Dus ben ook eens met het standpunt dat Lodeweges moest gaan, denk dat 90% van de Fanatieke aanhang dit wou. Daarnaast behouden ze ook de cultuur van Cambuur met het behoud van de logo. Mijn mening is dat ze de Fanatieke aanhang veel beter aanvoelen dan KvC.
Heb dus ook liever dat de directie meer naar CC luistert dan naar KvC. Maar hoop niet als CC de erkenning krijgt van Cambuur als supportersvereniging dan ze dan ook hun kracht gaan verliezen. Ze moeten lekker zo doorgaan met het vastbijten in bepaalde standpunten om hun standpunten te behalen. Als je erkenning krijgt en je vastbijt (dus eigenlijk de directie tegenzit) dan zal dit niet geaccepteerd worden door de directie. Daarom vind ik dat CC zich niet bezig moet houden met de erkenning, maar gewoon lekker zo door moet gaan. Wees lekker creatief met jullie (geweldloze) acties en ga niet op zoek naar de erkenning bij Cambuur. Cambuur geeft dit nu niet en als ze het doen dan moeten jullie meeknikkers worden.
Ik wil daarnaast wel aangeven dat ik ook vind dat KvC veel goede dingen doet. Forum voor Supporters met de club in het Hertje, kortingen voor artikelen/kaartjes, supportersfeesten, voetbaltoernooien, sfeeracties en daarnaast sponsoren ze Cambuur met een mooi bedrag per jaar. Mis alleen wat meer de stem van de Fanatieke aanhang.
Citaat van: Cambuur LWD op september 16, 2014, 17:50:39
Dit doen ze door zich oa hard te maken voor meer volk naar uitwedstrijden, sfeeracties bij de trainingen en de thuis en uitwedstrijden en bij fanatisme hoort de anti-dkv sentiment ook bij. Dus ben ook eens met het standpunt dat Lodeweges moest gaan, denk dat 90% van de Fanatieke aanhang dit wou. Daarnaast behouden ze ook de cultuur van Cambuur met het behoud van de logo. Mijn mening is dat ze de Fanatieke aanhang veel beter aanvoelen dan KvC.
Helemaal mee eens. Lodeweges was onhoudbaar, maar om dan achteraf te gaan roepen dat de directie alle ellende had kunnen voorkomen door hem direct op straat te zetten vind ik zo verschrikkelijk goedkoop en vingerwijzend argument. Ondoordacht zelfs.
Als er een buscombi (of utikaart / andere maatregelen) wordt ingezet om rellen te voorkomen dan is dat belachelijk, maar ondertussen moet je wel je trainer op straat zetten om rellen te voorkomen. Vind het een zeer subjectieve benadering. Sentimenten moeten los staan van besluiten.
/ overigens vind ik het ook goed dat er een kritische kijk is naar het handelen van de directie. CC ontwikkelt zich nog, zit in een opstart en zal nog wel vaker inconsequentie tonen in stellingnamen. Geeft niks. Geeft alleen maar inzicht hoe lastig het is om iets te veranderen zonder iets of iemand anders weer tekort te doen.
De activiteiten van de KVC worden bijna niet meer gehouden door een gebrek aan belangstelling. CC neemt dit echter op natuurlijke wijze over en weet er wel een succes van te maken (zie toernooi, eigen bussen, betere sfeeracties, feesten etc)
NB: het ledenaantal is met 300 noemenswaardig, maar naar mijn idee is er veeel meer potentieel!
Overigens bij het bekend maken van de vervoersregeling naar Excelsior (ik mis hierin de stem van de achterban om hier tegen in actie te komen) op het punt gestaan mijn lidmaatschap bij de KVC op te zeggen. Bedacht me toen dat het enige voordeel van korting op busreizen, mij heeft weerhouden.... ;(
Citaat van: dizzhead op september 16, 2014, 18:11:07
Helemaal mee eens. Lodeweges was onhoudbaar, maar om dan achteraf te gaan roepen dat de directie alle ellende had kunnen voorkomen door hem direct op straat te zetten vind ik zo verschrikkelijk goedkoop en vingerwijzend argument. Ondoordacht zelfs.
Als er een buscombi (of utikaart / andere maatregelen) wordt ingezet om rellen te voorkomen dan is dat belachelijk, maar ondertussen moet je wel je trainer op straat zetten om rellen te voorkomen. Vind het een zeer subjectieve benadering. Sentimenten moeten los staan van besluiten.
/ overigens vind ik het ook goed dat er een kritische kijk is naar het handelen van de directie. CC ontwikkelt zich nog, zit in een opstart en zal nog wel vaker inconsequentie tonen in stellingnamen. Geeft niks. Geeft alleen maar inzicht hoe lastig het is om iets te veranderen zonder iets of iemand anders weer tekort te doen.
Ontslaan? Nee, ondanks het "verraad" (want zo voelde het aan) was het in mijn ogen beter geweest om Lodeweges in de luwte te houden en hem op de achtergrond aan het werk te houden. Hierin zijn gewoon alle partijen tekort geschoten, omdat iedereen had kunnen weten dat die sentimenten bij veel supporters heel diep zitten.
Dit betekent echter nog niet dat ik het goedkeur wat er gebeurd is.
Aan de andere kant, de hekken zouden op een normale tijd open gaan, wat niet gebeurd is. Waren die hekken open gegaan, dan had je het gedonder bij de hoofdingang ook niet gehad en hooguit wat verbale actie tegen het besluit van Lodeweges.
"Wij voelen ons Leeuwarder en Nederlander. Niet Fries."
Interview Cambuur Culture met VICE:
CiteerDEZE FRIEZEN HEBBEN EEN HEKEL AAN FRIESLAND
Wie denkt dat het referendum voor onafhankelijkheid in Schotland het begin is van de afsplitsing van 'ons' Friesland komt bedrogen uit. De Friezen hebben hun marketing misschien het beste geregeld van alle Nederlandse provincies, maar het beeld dat alle Friezen met hun hoofd voor Nederland kiezen, maar in hun hart liever in een onafhankelijke staat zouden willen wonen, klopt niet.
Dat blijkt wel uit het gesprek dat ik had met een woordvoerder van Cambuur Culture, de rebelse supportersvereniging uit Leeuwarden die niets moet hebben van al die dweperij met Friese symbolen. De onafhankelijke vereniging is ontstaan omdat de supporters vonden dat het supportersbeleid op punten niet deugde, en heeft meer dan 300 leden, die vanuit hun vak bij Cambuur vaak luidkeels pro-Nederlandse en anti-Friese sentimenten verkondigen.
Daarover belde ik met Peter, woordvoerder van Cambuur Culture en een geboren en getogen Leeuwarder, net als zijn ouders. Peter wilde liever niet zijn achternaam erbij hebben, want het onderwerp ligt nog wel gevoelig in zijn woonplaats.
VICE: Je bent geboren en opgegroeid in Friesland, maar je hebt er niks mee. Hoe komt dat?
Peter: Ik denk dat het een verschil is tussen de stad en het platteland. Buiten de stad heerst toch een andere cultuur dan hier. Weet je wat het is met dat Friese gedoe? Het wordt je opgedrongen hier. Het regionieuws op Omroep Friesland is alleen in het Fries te zien. Op de basisschool is Fries ingevoerd als verplicht vak en dat gaat ten koste van andere vakken die ik belangrijker vind. Of mensen die stug in het Fries tegen je blijven aanpraten, heel irritant.
Cambuur heeft een enorme rivaliteit met Heerenveen, dat veel meer met Friese symbolen te koop loopt. Is het een voetbalding?
Nee, er zijn ook mensen in Leeuwarden die niks met voetbal hebben, maar dat Friese gedoe ook onzin vinden. Mijn oma hield niet van voetbal en ook niet van de Friezen. In Leeuwarden wordt nauwelijks Fries gesproken, behalve door mensen van buiten die komen winkelen. Een echte Leeuwarder spreekt geen Fries.
Maar je bent toch wel een echte Fries?
Ik ben een echte Leeuwarder. En daarna een Nederlander. Ik voel me totaal geen Fries. Dat is altijd al zo geweest en daar ben ik mee opgegroeid. En dat werd alleen maar sterker toen ik steeds vaker werd geconfronteerd met een taal die ik niet spreek, die mijn familie niet spreekt, die mensen op de sportclub niet spreken. Alleen maar omdat mensen van buiten de stad willen dat je het leert.
Jullie noemen aartsrivaal sc Heerenveen ook wel 'dkv', dertig kilometer verder. Als jullie tegen ze spelen hangen jullie grote "anti-Fries" spandoeken op. Grappig. Zitten jullie gewoon een beetje te stangen?
Je vindt het grappig? Het is niet grappig bedoeld hoor. En ook niet alleen maar om te provoceren. Wij vinden het belangrijk dat onze mening ook gehoord wordt. Wij willen laten merken dat niet iedereen in Friesland Fries spreekt en zich bovenal Fries voelt en dan pas Nederlander. Wij voelen ons Leeuwarder en Nederlander. Niet Fries. Dat willen we laten zien. Zie het als een tegenreactie op het overdreven Friese nationalisme en folklorisme.
Het referendum in Schotland heeft de onafhankelijkheidswens van verschillende regio's weer onder de aandacht gebracht. Er is zelfs een bus met leden van de Fryske Nasjonale Partij naar Schotland gegaan. Heeft een referendum in Friesland kans denk je?
Nee, dat is volslagen kansloos. Ik denk dat nog geen vijf procent van de mensen vóór zou stemmen. Bovendien, wat krijg je dan? Schotland heeft 6 miljoen inwoners; Friesland zou een land zijn met maar 600.000. Afgezien van onwenselijk, lijkt het me economisch gezien ook onhaalbaar.
Ik zag op jullie Facebook-pagina een post waarin stond: "Laten we Friesland samenvoegen met Groningen". Ben je daar dan voorstander van?
Ja hoor, prima. Daar heb ik gestudeerd. En dan ook Drenthe erbij. Lijkt me veel efficiënter. Gewoon afschaffen die handel.
http://www.vice.com/nl/read/deze-friezen-hebben-een-hekel-aan-friesland
Het fries of anti-fries begint me nou inmiddels ook wel een beetje de keel uit te hangen. Wat een vermoeiend gedoe....
Mij ook.
Weg met dat Gefries.
Je hoeft niet per se iets met Friesland te hebben, dat heb ik ook niet. Maar als mensen zich zoveel Leeuwarder voelen, neem dan naar de derby voortaan blauw-gele vlaggen mee i.p.v. dat beschamende gedoe met die Nederlandse vlaggen. Dat afgeven op die Friese identiteit komt mij persoonlijk de strot uit. Laten we ons vooral met onszelf bezig houden.
Citaat van: Goudvinger op september 18, 2014, 13:13:43
Je hoeft niet per se iets met Friesland te hebben, dat heb ik ook niet. Maar als mensen zich zoveel Leeuwarder voelen, neem dan naar de derby voortaan blauw-gele vlaggen mee i.p.v. dat beschamende gedoe met die Nederlandse vlaggen. Dat afgeven op die Friese identiteit komt mij persoonlijk de strot uit. Laten we ons vooral met onszelf bezig houden.
dat is precies wat ik bedoel :thumbsup
Ik heb ook liever een chaos met Blauwe/Gele vlaggen of met een groot spandoek in Cambuur kleuren dan Nederlandse vlaggen met anti fries. Maar als Cambuur Culture zich net zo inzet als vorig jaar met de derby hoor je mij niet en heb ik diep respect voor deze acties |:)
Leeuwarden heeft gewoon niks met dat Friese geouwehoer. Anti Fries is een belangrijk onderdeel van de Leeuwarder identiteit en dus ook van de clubcultuur van Cambuur. Het is vooral een reactie op dat nationalistische en folkloristische gedrag van de Friezen. Het Fries wordt je gewoon door de strot geduwd en daar is dit een reactie op.
Anti Fries houdt trouwens niet in dat mensen die Fries spreken als minderwaardig worden beschouwd. Dat staat ook nergens in dit interview. Mensen die Fries spreken en Cambuur bezoeken hoeven zich dan ook niet aangesproken te voelen.
Voor mij persoonlijk is het "Anti-Fries" gevoel, puur het afzetten tegen de club die zich alles wat zich maar kan identificeren met Friesland wil of heeft toegeëigend. Dit betekent niet dat ik iets tegen de provincie heb (anders was ik allang verhuisd en sterker nog ik geniet van het Skûtsjesilen en spreek ook vloeiend Fries). Wél heb ik iets tegen de dorpsmentaliteit van een bepaalde categorie Friezen die het verdommen om iets anders te spreken dan Fries.
Dat Fries gedoe en het met de borst vooruit Fries gedragen en praten.
Mien skoonmoeke kin geen eens Nederlands zu verfriest is ze.
Jim loove wel dak der liever niet kom....
Citaat van: dit is mien club op september 18, 2014, 13:45:26
Dat Fries gedoe en het met de borst vooruit Fries gedragen en praten.
Mien skoonmoeke kin geen eens Nederlands zu verfriest is ze.
Jim loove wel dak der liever niet kom....
Ach trots zijn op je afkomst doe ik niet moeilijk over.. Dat ben ik ook op mijn NEDERLANDSE afkomst.. Maar het verdommen Nederlands te spreken (omt je yn Fryslân binne) hangt me wel de strot uit.
Oh ja, het verfriezen van de plaatsnamen waarbij de Friese naam boven de Nederlandse komt, ook irritant :devil
Citaat van: Kunstgras op september 18, 2014, 13:40:40
Leeuwarden heeft gewoon niks met dat Friese geouwehoer. Anti Fries is een belangrijk onderdeel van de Leeuwarder identiteit en dus ook van de clubcultuur van Cambuur. Het is vooral een reactie op dat nationalistische en folkloristische gedrag van de Friezen. Het Fries wordt je gewoon door de strot geduwd en daar is dit een reactie op.
Maar vind je niet dat het eens tijd wordt om Leeuwarden zelf centraal te stellen i.p.v. ons alleen maar te profileren tegen zaken die zich notabene buiten de stadsgrenzen afspelen? Volgens mij hebben we dat hele anti-gedoe niet nodig, Cambuur en Leeuwarden hebben zelf genoeg te bieden. Je mag uiteraard vinden wat je vindt, maar in mijn ogen is alle aandacht die er aan besteed wordt verspilde energie, ik steek energie persoonlijk liever in blauw-geel dan het afzetten tegen iets waar ik niets mee heb.
Citaat van: Dokkumer op september 18, 2014, 14:01:52
Ach trots zijn op je afkomst doe ik niet moeilijk over.. Dat ben ik ook op mijn NEDERLANDSE afkomst.. Maar het verdommen Nederlands te spreken (omt je yn Fryslân binne) hangt me wel de strot uit.
Oh ja, het verfriezen van de plaatsnamen waarbij de Friese naam boven de Nederlandse komt, ook irritant :devil
die lui van de FNP mogen ze wat mij betreft opsluiten...
Citaat van: Goudvinger op september 18, 2014, 14:06:09
Maar vind je niet dat het eens tijd wordt om Leeuwarden zelf centraal te stellen i.p.v. ons alleen maar te profileren tegen zaken die zich notabene buiten de stadsgrenzen afspelen? Volgens mij hebben we dat hele anti-gedoe niet nodig, Cambuur en Leeuwarden hebben zelf genoeg te bieden. Je mag uiteraard vinden wat je vindt, maar in mijn ogen is alle aandacht die er aan besteed wordt verspilde energie, ik steek energie persoonlijk liever in blauw-geel dan het afzetten tegen iets waar ik niets mee heb.
Mee eens.
Citaat van: Eewal op september 18, 2014, 14:09:47
die lui van de FNP mogen ze wat mij betreft opsluiten...
Die lui zijn compleet gestoord. Maar eerlijk gezegd dat gedrag van ze dat er teveel den haag zou zijn hangt me echt verschrikkelijk de keel uit. Ze zullen kansloos zijn, maar ik erger me aan ze.
Citaat van: Dokkumer op september 18, 2014, 14:01:52
Ach trots zijn op je afkomst doe ik niet moeilijk over.. Dat ben ik ook op mijn NEDERLANDSE afkomst.. Maar het verdommen Nederlands te spreken (omt je yn Fryslân binne) hangt me wel de strot uit.
Oh ja, het verfriezen van de plaatsnamen waarbij de Friese naam boven de Nederlandse komt, ook irritant :devil
Dit vind ik ook...
Ik moet zeggen dat het mij het meeste stoort dat (bepaalde) Friezen zich eigenlijk afzetten tegen alles wat niet Fries is
en die boeren hebben daar nog een stapje bovenop gedaan. Ik hoef dat Friese folklorelied absoluut niet te horen maar in het verleden, toen er nog wel eens een derby gespeeld werd, kon ik het zelfs nog wel enigszins waarderen dat was dan van de regio voor de derby.
En ik heb niets tegen Friezen absoluut niet en al helemaal niet in het stadion, maar tegen die gasten die altijd maar stug doorgaan om hun eigen Friese gevoel aan een ander op te dringen.
Citaat van: 666 op september 18, 2014, 14:52:10
Dit vind ik ook...
Ik moet zeggen dat het mij het meeste stoort dat (bepaalde) Friezen zich eigenlijk afzetten tegen alles wat niet Fries is
en die boeren hebben daar nog een stapje bovenop gedaan. Ik hoef dat Friese folklorelied absoluut niet te horen maar in het verleden, toen er nog wel eens een derby gespeeld werd, kon ik het zelfs nog wel enigszins waarderen dat was dan van de regio voor de derby.
En ik heb niets tegen Friezen absoluut niet en al helemaal niet in het stadion, maar tegen die gasten die altijd maar stug doorgaan om hun eigen Friese gevoel aan een ander op te dringen.
Ik irriteer me, namens alle friese cambuur-supporters, mateloos aan het geclaimde door dkv. Als friese cambuur supporter blijf je dan toch met het gevoel dat zitten dat je vlag en lied zijn afgepakt door een club waar je niks mee hebt. Ik heb al eens eerder de vergelijking gemaakt met wat NL er van zou vinden als Ajax plotseling het wilhelmus gaat doen voor elke wedstrijd. Want in principe is dit exact hetzelfde. Dat zou de waarde van het lied ook doen afnemen in de perceptie van veel andere club-supporters.
/toevoeging:
Verder kan ik er niet over mee praten. Ik ben geboren Gelderlander, m'n pa komt uit Wargea en m'n moeke uit Fochteloo (die zijn dus geografisch gezien wel fries). Vlakbij fochteloo, in zuid oost friesland ben ik opgegroeid.
Ik ben echter niet friestalig opgevoed, dat gebeurt in die regio maar weinig tot helemaal niet zelfs. Mijn moeder kan het ook niet spreken, die spreekt stellingwerfs... :thumbsup
Citaat van: dizzhead op september 18, 2014, 15:02:59
Ik irriteer me, namens alle friese cambuur-supporters, mateloos aan het geclaimde door dkv. Als friese cambuur supporter blijf je dan toch met het gevoel dat zitten dat je vlag en lied zijn afgepakt door een club waar je niks mee hebt. Ik heb al eens eerder de vergelijking gemaakt met wat NL er van zou vinden als Ajax plotseling het wilhelmus gaat doen voor elke wedstrijd. Want in principe is dit exact hetzelfde. Dat zou de waarde van het lied ook doen afnemen in de perceptie van veel andere club-supporters.
Precies dit is het!
Citaat van: Goudvinger op september 18, 2014, 14:06:09
Je mag uiteraard vinden wat je vindt,
Zolang je het maar niet uit. :-X
Ik durf het eigenlijk niet te zeggen, maar ik vind het interview nogal kinderachtig.
Het interview of de antwoorden?
Citaat van: Lore op september 18, 2014, 15:33:17
Ik durf het eigenlijk niet te zeggen, maar ik vind het interview nogal kinderachtig.
Wat mij opviel, is dat ze spreken over CC als een 'rebelse' supportersgroep. Als je je zo laat neerzetten zal de directie nooit overstag gaan. Verder is het een persoonlijk interview. Dit interview gaat dan o.a. over de 300 leden, maar zelfs dan zijn de vragen uit persoonlijke titel beantwoord, lijkt me.
prima interview alleen vind ik het woord hekel niet op zijn plaats, maar ja dat maakt de schrijver ervan.
Citaat van: dizzhead op september 18, 2014, 15:40:32
Wat mij opviel, is dat ze spreken over CC als een 'rebelse' supportersgroep. Als je je zo laat neerzetten zal de directie nooit overstag gaan. Verder is het een persoonlijk interview. Dit interview gaat dan o.a. over de 300 leden, maar zelfs dan zijn de vragen uit persoonlijke titel beantwoord, lijkt me.
Ook dat zijn de woorden van de schrijver.
Citaat van: SCC-J op september 18, 2014, 15:41:58
Ook dat zijn de woorden van de schrijver.
Ik kan mij anders herinneren, ik meende bij een oefenwedstrijd tegen een Griekse ploeg, waarbij GvdB werd verweten een interview goedgekeurd te hebben. Is dat nu dan niet zo gegaan? Of wordt er met twee maten gemeten?
Gerald van den Belt werd geciteerd. Daar is hier geen sprake van.
Een interviewer heeft altijd de vrijheid zelf zijn eigen woorden te kiezen. Hoe vaak wordt Cambuur wel niet de 'Friese' club genoemd? Verder leg je het woord rebels kennelijk heel negatief uit terwijl het dat helemaal niet hoeft te zijn.
Citaat van: Kunstgras op september 18, 2014, 15:47:17
Gerald van den Belt werd geciteerd. Daar is hier geen sprake van.
Een interviewer heeft altijd de vrijheid zelf zijn eigen woorden te kiezen. Hoe vaak wordt Cambuur wel niet de 'Friese' club genoemd? Verder leg je het woord rebels kennelijk heel negatief uit terwijl het dat helemaal niet hoeft te zijn.
Klopt helemaal hoor. Hoewel er in beide gevallen nog wel het een en ander aan te doen is door de geïnterviewde. Het voorbeeld van 'friese club' is ook niet terecht, want dat is geografisch gezien en feitelijk gezien gewoon juist. Hoewel ik me daar ook mateloos aan irriteer. Zo wordt er gesproken over Rotterdammers, Amsterdammers maar bij clubs uit 'de provincie' gaat het al snel over brabanders, limburgers, tukkers, friezen. Wat dat betreft hebben ze in groningen maar geluk met de provincienaam :proost
Citaat van: dizzhead op september 18, 2014, 15:54:27
Klopt helemaal hoor. Hoewel er in beide gevallen nog wel het een en ander aan te doen is door de geïnterviewde. Het voorbeeld van 'friese club' is ook niet terecht, want dat is geografisch gezien en feitelijk gezien gewoon juist. Hoewel ik me daar ook mateloos aan irriteer. Zo wordt er gesproken over Rotterdammers, Amsterdammers maar bij clubs uit 'de provincie' gaat het al snel over brabanders, limburgers, tukkers, friezen. Wat dat betreft hebben ze in groningen maar geluk met de provincienaam :proost
In de provincie Groningen is hetzelfde gebeurd als in Friesland. De marketingmachine heeft ook daar de plaatselijke FC neergezet als DE club van Groningen en Groningers. Ik denk ook dat dat meegespeeld heeft bij de teloorgang van Veendam. De clubidentiteit werd gekoppeld aan de gehele provincie, zelfde als wat begin jaren '90 in Friesland is gebeurd.
Leeuwarden = anti Fries.
Toen mijn opa vroeger als Leeuwarder op zijn bakfiets door de stad en de provincie ging werd hij al stadsje genoemd en was er al duidelijk sprake van verschil tussen de Leeuwarders/Liwwadders en Friezen.
Ik voel me ook totaal geen Fries maar Leeuwarder en Nederlander. Maar dat anti-Fries in de cultuur van de club Cambuur zit klopt niet. Merendeel van de seizoenkaarthouders van Cambuur komt buiten de stad vandaan en vroeger zag je zelfs friese vlaggen in het stadion. Zelfs in '92 hing er in het uitvak een friese vlag bij Nac-uit. Ik hoor vaak dat de meeste mensen anti-fries zijn doordat dkv de friese identiteit gebruikt, terwijl dat helemaal niet de reden is. Het wordt er hooguit door versterkt.
Citaat van: Montana op september 18, 2014, 16:24:38
Leeuwarden = anti Fries.
Toen mijn opa vroeger als Leeuwarder op zijn bakfiets door de stad en de provincie ging werd hij al stadsje genoemd en was er al duidelijk sprake van verschil tussen de Leeuwarders/Liwwadders en Friezen.
Ik voel me ook totaal geen Fries maar Leeuwarder en Nederlander. Maar dat anti-Fries in de cultuur van de club Cambuur zit klopt niet. Merendeel van de seizoenkaarthouders van Cambuur buiten de stad vandaan en vroeger zag je friese vlaggen in het stadion. Zelfs in '92 hing er in het uitvak een friese vlag bij Nac-uit. Ik hoor vaak dat de meeste mensen anti-fries zijn doordat dkv de friese identiteit gebruikt, terwijl dat helemaal niet de reden is. Het wordt er hooguit door versterkt.
Ik denk meer dat het allemaal persoonlijke redenen kunnen zijn. Dus ook dat laatste is wel degelijk een reden. Niet iedereen haat duitsters vanwege de oorlog. Sommigen ook vanwege het voetbal.
Friesland samenvoegen met Groningen en Drenthe? Mag toch hopen dat dat niet het officiële standpunt is van CC. Als dat gebeurt, is de positie van Leeuwarden totaal weg. Dan pikken de sicco's alles is.
Citaat van: Kunstgras op september 18, 2014, 15:40:16
Het interview of de antwoorden?
Beide een beetje. De interviewer is duidelijk uit op wat mooie quotes en CC trapt daar in. Waarom zou die man zijn achternaam niet in de krant willen hebben? Je staat toch voor je mening?
Citaat van: SCC-J op september 18, 2014, 15:28:39
Zolang je het maar niet uit. :-X
Is dat de enige reactie die je kan verzinnen?
Citaat van: Montana op september 18, 2014, 16:24:38
Leeuwarden = anti Fries. !!!!
Merendeel van de seizoenkaarthouders van Cambuur komt buiten de stad vandaan
Dat laatste klopt niet. Er is vorig jaar een onderzoek gedaan door de LC, waar SCC houders vandaan komen. Kan het artikel alleen niet vinden...
Citaat van: Ronnie tng op september 18, 2014, 18:26:55
Dat laatste klopt niet. Er is vorig jaar een onderzoek gedaan door de LC, waar SCC houders vandaan komen. Kan het artikel alleen niet vinden...
denk ook niet dat het helemaal klopt, maar dat Cambuur alleen een club is van de stad Leeuwarden is al helemaal onzin..
Citaat van: Lore op september 18, 2014, 16:42:11
Beide een beetje. De interviewer is duidelijk uit op wat mooie quotes en CC trapt daar in.
Hoezo CC trapt daar in? CC is graag bereid deze quotes te geven.
Citaat van: Montana op september 18, 2014, 16:24:38
Zelfs in '92 hing er in het uitvak een friese vlag bij Nac-uit.
Er hing zelfs zo'n vlag bij onze op een na laatste uitoverwinning tegen Willem II.
Ik heb een boekje thuis over de anti Friese sentimenten van Leeuwarders uit 81, dus dat bestaat al lang voordat dkv alles toe eigende
Citaat van: Montana op september 18, 2014, 16:24:38
Zelfs in '92 hing er in het uitvak een friese vlag bij Nac-uit.
Klopt met een hand met de middelvinger :thumbsup
Leeuwarders hebben een hekel aan boeren/Friezen en andersom hebben die boeren een hekel aan "stadjes". Vroeger op stap naar die discotheken buiten Leeuwarden, met een groep uit de stad was bijna een garantie voor een knokpartij... :D
Citaat van: Ronnie tng op september 18, 2014, 18:46:35
Leeuwarders hebben een hekel aan boeren/Friezen en andersom hebben die boeren een hekel aan "stadjes". Vroeger op stap naar die discotheken buiten Leeuwarden, met een groep uit de stad was bijna een garantie voor een knokpartij... :D
Met in beide kampen Cambuursupporters......
Citaat van: Nightmarelwd op september 18, 2014, 18:42:12
Klopt met een hand met de middelvinger :thumbsup
Afgekeken van NAC 8)
Citaat van: Goudvinger op september 18, 2014, 17:11:30
Is dat de enige reactie die je kan verzinnen?
wat is hier mis mee?
Citaat van: SCC-J op september 18, 2014, 20:03:26
wat is hier mis mee?
Omdat je me wel quote maar niet zegt hoe je er over denkt.
Kan je er wel uit afleiden lijkt me toch. Dat als je een mening hebt die ook gewoon mag uiten. Dus ook als je anti fries bent
Citaat van: Ronnie tng op september 18, 2014, 18:26:55
Dat laatste klopt niet. Er is vorig jaar een onderzoek gedaan door de LC, waar SCC houders vandaan komen. Kan het artikel alleen niet vinden...
Dat artikel heb ik nog wel.
Zal m hier wel posten zodra ik even tijd heb :)
Citaat van: SCC-J op september 18, 2014, 20:09:53
Kan je er wel uit afleiden lijkt me toch. Dat als je een mening hebt die ook gewoon mag uiten. Dus ook als je anti fries bent
Dat snapte ik ook wel, maar dat is niet waar mijn opmerking primair over ging.
Citaat van: Kunstgras op september 18, 2014, 18:32:44
Hoezo CC trapt daar in? CC is graag bereid deze quotes te geven.
Maar als hij officieel namens CC spreekt waarom dan je achternaam verbergen?
Waarom vind je achternamen zo belangrijk? Jij post hier toch ook niet met je voor- en achternaam?
Citaat van: Kunstgras op september 18, 2014, 21:27:09
Waarom vind je achternamen zo belangrijk? Jij post hier toch ook niet met je voor- en achternaam?
1. Ik spreek niet namens een officiële instantie
2. Ik heb dingen te verbergen
Het komt toch vreemd over als een officiële medewerker van een organisatie bewust zijn achternaam niet in een interview noemt?
Zal wel aan mij liggen, ik vind het raar............. En ja, op mijn werk if vrijwilligerswerk gebruik ik mijn achternaam wel!
Hier het artikel over seizoenkaarthouders van beide clubs het afgelopen seizoen.
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1051.photobucket.com%2Falbums%2Fs426%2Frotterdamleeuwarden%2FSeizoenkaarthoudersSCHeerenveenenSCCambuurseizoen2013-2014.jpg&hash=90498227c710ab04e31803f0d2214208a913bcd8) (http://s1051.photobucket.com/user/rotterdamleeuwarden/media/SeizoenkaarthoudersSCHeerenveenenSCCambuurseizoen2013-2014.jpg.html)
Citaat van: RotterdamLeeuwarden op september 18, 2014, 21:42:53
Hier het artikel over seizoenkaarthouders van beide clubs het afgelopen seizoen.
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1051.photobucket.com%2Falbums%2Fs426%2Frotterdamleeuwarden%2FSeizoenkaarthoudersSCHeerenveenenSCCambuurseizoen2013-2014.jpg&hash=90498227c710ab04e31803f0d2214208a913bcd8) (http://s1051.photobucket.com/user/rotterdamleeuwarden/media/SeizoenkaarthoudersSCHeerenveenenSCCambuurseizoen2013-2014.jpg.html)
al met al dus ongeveer de helft 'echte Leeuwarders' en de helft 'overig' als seizoenkaarthouder, omdat er in Leeuwarden ook een hoop import/friessprekende Leeuwarders wonen.
Citaat van: Ronnie tng op september 18, 2014, 18:26:55
Dat laatste klopt niet. Er is vorig jaar een onderzoek gedaan door de LC, waar SCC houders vandaan komen. Kan het artikel alleen niet vinden...
Klopt van het laatste jaar. Is vanuit de tijd het iets minder ging met onze club. Volgens mij weet Denistel het wel
Goh, iedereen is anders. Je verwacht het niet.
Duidelijk is dat Leeuwarden een 'bijzondere' relatie heeft met de rest van de provincie. Dat is niet iets van de laatste jaren, maar zelfs historisch. Komt bij dat Leeuwarden eigenlijk alles heeft dat de provincie niet heeft. En toch voelen veel 'Friezen' zich beter of te goed voor de tokkie of 't schroot uit Liwwadden. Maar er zijn natuurlijk veel meer verschillen, waar stadscultuur wel de belangrijkste is. We zijn een zooitje ongeregeld en een echte club, daar houd ik van. En ik voel me vooral Leeuwarder, geen Fries. Wel is het mooi dat wij een hoofdstad zijn, daar hoort bij dat we een centrumfunctie hebben en veel Friezen hier komen wonen. Net als bij iedere club heb je verschil tussen de supporters eb dat kan prima naast elkaar bestaan. Ik vind een cambuursupporter uit Sneek, Franeker, Dronrijp, Harlingen, Dokkum of waar ook ter wereld altijd welkom. Persoonlijk vind ik het ook niet erg dat er mensen Fries spreken, zelf spreek ik t liefste Liwwadders in t stadion, maar de kracht van Cambuur is juist dat we geen gecoördineerd stil theater zijn, maar een prachtige chaos. Zoals de stad dat ook is. Prachtig, met veel potentie, maar ook rauw.
Samen zijn we Cambuur, de één skreeuwt/zingt Yellow Army volledig mee en de ander 'dit is Mien eigen kleine stadsje' en de ander het 'Abe met dat ding in z'n ...' (Persoonlijk geen favoriet) nummer ;)
Maar allemaal zingen we 't woanskip |:)
WIJ ZIJN CAMBUUR, CAMBUUR LEEUWARDEN
Citaat van: Montana op september 18, 2014, 16:24:38
Leeuwarden = anti Fries.
vroeger zag je zelfs friese vlaggen in het stadion. Zelfs in '92 hing er in het uitvak een friese vlag bij Nac-uit. Ik hoor vaak dat de meeste mensen anti-fries zijn doordat dkv de friese identiteit gebruikt, terwijl dat helemaal niet de reden is. Het wordt er hooguit door versterkt.
En wat te denken van de Blauwhuster Dakkapel die in de jaren 80 het Friese volkslied (oh nee sorry: levenslied) stond te blazen hier op het veld voor een derby.
Moeten ze nu eens doen. Worden ze allemaal met pek en veren de stad uitgejaagd.
Citaat van: RotterdamLeeuwarden op september 18, 2014, 21:42:53
Hier het artikel over seizoenkaarthouders van beide clubs het afgelopen seizoen.
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1051.photobucket.com%2Falbums%2Fs426%2Frotterdamleeuwarden%2FSeizoenkaarthoudersSCHeerenveenenSCCambuurseizoen2013-2014.jpg&hash=90498227c710ab04e31803f0d2214208a913bcd8) (http://s1051.photobucket.com/user/rotterdamleeuwarden/media/SeizoenkaarthoudersSCHeerenveenenSCCambuurseizoen2013-2014.jpg.html)
Afgelopen seizoen? Dan is het dus enorm verouderd!
Citaat van: Whoestemen op september 18, 2014, 22:32:22
Goh, iedereen is anders. Je verwacht het niet.
Duidelijk is dat Leeuwarden een 'bijzondere' relatie heeft met de rest van de provincie. Dat is niet iets van de laatste jaren, maar zelfs historisch. Komt bij dat Leeuwarden eigenlijk alles heeft dat de provincie niet heeft. En toch voelen veel 'Friezen' zich beter of te goed voor de tokkie of 't schroot uit Liwwadden. Maar er zijn natuurlijk veel meer verschillen, waar stadscultuur wel de belangrijkste is. We zijn een zooitje ongeregeld en een echte club, daar houd ik van. En ik voel me vooral Leeuwarder, geen Fries. Wel is het mooi dat wij een hoofdstad zijn, daar hoort bij dat we een centrumfunctie hebben en veel Friezen hier komen wonen. Net als bij iedere club heb je verschil tussen de supporters eb dat kan prima naast elkaar bestaan. Ik vind een cambuursupporter uit Sneek, Franeker, Dronrijp, Harlingen, Dokkum of waar ook ter wereld altijd welkom. Persoonlijk vind ik het ook niet erg dat er mensen Fries spreken, zelf spreek ik t liefste Liwwadders in t stadion, maar de kracht van Cambuur is juist dat we geen gecoördineerd stil theater zijn, maar een prachtige chaos. Zoals de stad dat ook is. Prachtig, met veel potentie, maar ook rauw.
Samen zijn we Cambuur, de één skreeuwt/zingt Yellow Army volledig mee en de ander 'dit is Mien eigen kleine stadsje' en de ander het 'Abe met dat ding in z'n ...' (Persoonlijk geen favoriet) nummer ;)
Maar allemaal zingen we 't woanskip |:)
WIJ ZIJN CAMBUUR, CAMBUUR LEEUWARDEN
Mooi geschreven / verwoord :thumbsup
Belachelijk stuk voor een supportersvereniging van een voetbalclub.
Anti fries is voor mij anti dkv, dit stuk lijkt meer op de verkiezingscampagne van een anti fries partij.
Ik denk ook niet dat dit stuk de relatie tussen BVO en CC bevordert.
BVO heeft friesland keihard nodig om zo te presteren.
Citaat van: de Schoot op september 19, 2014, 10:08:54
Belachelijk stuk voor een supportersvereniging van een voetbalclub.
Anti fries is voor mij anti dkv, dit stuk lijkt meer op de verkiezingscampagne van een anti fries partij.
Ik denk ook niet dat dit stuk de relatie tussen BVO en CC bevordert.
BVO heeft friesland keihard nodig om zo te presteren.
Daarom is Henk ook zo belangrijk! :)
Citaat van: de Schoot op september 19, 2014, 10:08:54
Ik denk ook niet dat dit stuk de relatie tussen BVO en CC bevordert.
BVO heeft friesland keihard nodig om zo te presteren.
Dat denk ik ook niet. Cambuur denkt in groeidoelstellingen en hebben daar de provincie voor nodig. Cambuur zal dan ook niet blij zijn met de anti-friese houding.
Voor mij is het ook wat kleingeestig om te denken dat mensen die 15 kilometer verder op wonen volkomen anders zijn. Ik heb in Amerika en Engeland gewoond en ook daar zijn de behoeftes van alle mensen gelijk. Zij uiten het gewoon anders dan dat wij gewend zijn.
Reactie kaartverkoop dkv-uit; leren van gemaakte fouten www.cambuurculture.nl (http://www.cambuurculture.nl)
Afgelopen zaterdag is de kaartverkoop voor de derby van 19 oktober van start gegaan. Binnen anderhalf uur waren alle 1220 kaarten weg. Uitverkocht. Supportersclub Cambuur Culture betreurt het dat veel trouwe (uit)supporters geen kaart hebben weten te bemachtigen voor de belangrijkste uitwedstrijd van het jaar.
Van tevoren heeft zowel de Kern van Cambuur als Cambuur Culture er bij de BVO op aangedrongen om, net als vorig jaar, seizoenkaarthouders voorrang te geven. De BVO heeft gedacht dat dit niet nodig zou zijn en dit verzoek naast zich neergelegd. Gezien de enorme toeloop is het echter de vraag of het slechts voorrang geven van seizoenkaarthouders dé oplossing van dit probleem geweest zou zijn. We hebben tegenwoordig immers meer dan 8000 seizoenkaarthouders.
Laten we eerlijk zijn, het is niet alleen de BVO geweest die de enorme run op de kaarten voor dkv-uit heeft onderschat. Ook Cambuur Culture had op voorhand niet verwacht dat de kaarten voor dkv-uit binnen anderhalf uur allemaal weg zouden zijn. Wanneer wij aan hadden zien komen dat veel trouwe supporters achter het net visten, ten faveure van dagjesmensen en gloryhunters die nog nooit een uitvak van binnen hebben gezien, dan hadden wij hier op voorhand al een groot punt gemaakt. Ook wij hadden dit dus niet verwacht. Zeker nu vorig seizoen (de eerste derby in dertien jaar!) deze wedstrijd na de eerste verkoopdag niet uitverkocht was.
Eigen bussen
Voor de uitwedstrijd naar dkv hebben diverse groepen een eigen bus geregeld. De Kern van Cambuur laat een eigen bus rijden. De M.I.-side is met een eigen bus aanwezig en ook Cambuur Culture heeft een eigen bus. De kaarten voor deze bussen zijn niet in de vrije verkoop gegaan.
Wij begrijpen de supporters die aangeven dit niet eerlijk te vinden. Het is echter wel zo dat zowel de M.I.-Side als Cambuur Culture met regelmaat een eigen bus laten rijden. Ook naar wedstrijden zoals vorig seizoen tegen NEC, of dit seizoen tegen Heracles of PSV waren deze groepen met eigen bussen aanwezig. De uitwedstrijd tegen dkv is dus niet de enige wedstrijd waarin wij opeens met een eigen bus aan komen zetten. Hebben wij dan recht op voorrang ten opzichte van andere trouwe supporters? Nee, dat hebben wij niet. Het reserveren van een bus heeft echter ook een andere praktische reden. Wij willen namelijk in een vaste groep reizen.
Wij zijn van mening dat het grootste probleem is dat dagjesmensen en nieuwe uitkaarthouders dezelfde rechten hebben gekregen als trouwe supporters die er altijd staan. Hier moet wat aan gedaan worden. Wij kunnen echter wel zeggen dat in de Cambuur Culture-bus geen gloryhunters zitten. Dit zijn stuk voor stuk supporters die al jarenlang meelopen en weten hoe een uitvak eruit ziet.
Oplossing
Het belangrijkste is dat geleerd wordt van de gemaakte fouten. Het mag niet nog eens voorkomen dat de trouwe supporter die zijn club meerdere keren per jaar achterna reist juist de belangrijkste uitwedstrijd van het seizoen gedwongen thuis zit. Voor deze groep trouwe supporters (een groep van, naar wij schatten, een man of 400-500) moet een oplossing komen.
Gedacht kan worden aan een puntensysteem. Elke uitwedstrijd levert een punt op. Wanneer je genoeg punten hebt verzameld heb je recht op voorrang op kaarten voor uitwedstrijden. Gedacht kan worden aan een seizoenskaart voor uitwedstrijden. Iets waar bijvoorbeeld Heracles gebruik van maakt. Gedacht kan worden aan een passe-partout voor meerdere uitwedstrijden. Gedacht kan worden aan combinatieverkoop met andere minder populaire uitwedstrijden.
Er zijn verschillende oplossingen denkbaar om dit probleem te tackelen. Welke oplossing het meest geschikt is weten wij op dit moment niet. Hier gaan wij graag het gesprek over aan met de BVO. Geleerd moet worden van de gemaakte fouten. Dit mag niet nog eens voorkomen. Dat is het belangrijkste.
Wij gaan graag met de BVO en de Kern van Cambuur om tafel om tot een oplossing van dit probleem te komen.
Zowel BVO, KVC als CC een keurige reactie.
Gelet op vorig jaar, had ik zeker ook niet zo'n massale toeloop verwacht.
Citaat van: SCC-J op september 29, 2014, 19:06:46
Reactie kaartverkoop dkv-uit; leren van gemaakte fouten www.cambuurculture.nl (http://www.cambuurculture.nl)
Afgelopen zaterdag is de kaartverkoop voor de derby van 19 oktober van start gegaan. Binnen anderhalf uur waren alle 1220 kaarten weg. Uitverkocht. Supportersclub Cambuur Culture betreurt het dat veel trouwe (uit)supporters geen kaart hebben weten te bemachtigen voor de belangrijkste uitwedstrijd van het jaar.
Van tevoren heeft zowel de Kern van Cambuur als Cambuur Culture er bij de BVO op aangedrongen om, net als vorig jaar, seizoenkaarthouders voorrang te geven. De BVO heeft gedacht dat dit niet nodig zou zijn en dit verzoek naast zich neergelegd. Gezien de enorme toeloop is het echter de vraag of het slechts voorrang geven van seizoenkaarthouders dé oplossing van dit probleem geweest zou zijn. We hebben tegenwoordig immers meer dan 8000 seizoenkaarthouders.
Laten we eerlijk zijn, het is niet alleen de BVO geweest die de enorme run op de kaarten voor dkv-uit heeft onderschat. Ook Cambuur Culture had op voorhand niet verwacht dat de kaarten voor dkv-uit binnen anderhalf uur allemaal weg zouden zijn. Wanneer wij aan hadden zien komen dat veel trouwe supporters achter het net visten, ten faveure van dagjesmensen en gloryhunters die nog nooit een uitvak van binnen hebben gezien, dan hadden wij hier op voorhand al een groot punt gemaakt. Ook wij hadden dit dus niet verwacht. Zeker nu vorig seizoen (de eerste derby in dertien jaar!) deze wedstrijd na de eerste verkoopdag niet uitverkocht was.
Eigen bussen
Voor de uitwedstrijd naar dkv hebben diverse groepen een eigen bus geregeld. De Kern van Cambuur laat een eigen bus rijden. De M.I.-side is met een eigen bus aanwezig en ook Cambuur Culture heeft een eigen bus. De kaarten voor deze bussen zijn niet in de vrije verkoop gegaan.
Wij begrijpen de supporters die aangeven dit niet eerlijk te vinden. Het is echter wel zo dat zowel de M.I.-Side als Cambuur Culture met regelmaat een eigen bus laten rijden. Ook naar wedstrijden zoals vorig seizoen tegen NEC, of dit seizoen tegen Heracles of PSV waren deze groepen met eigen bussen aanwezig. De uitwedstrijd tegen dkv is dus niet de enige wedstrijd waarin wij opeens met een eigen bus aan komen zetten. Hebben wij dan recht op voorrang ten opzichte van andere trouwe supporters? Nee, dat hebben wij niet. Het reserveren van een bus heeft echter ook een andere praktische reden. Wij willen namelijk in een vaste groep reizen.
Wij zijn van mening dat het grootste probleem is dat dagjesmensen en nieuwe uitkaarthouders dezelfde rechten hebben gekregen als trouwe supporters die er altijd staan. Hier moet wat aan gedaan worden. Wij kunnen echter wel zeggen dat in de Cambuur Culture-bus geen gloryhunters zitten. Dit zijn stuk voor stuk supporters die al jarenlang meelopen en weten hoe een uitvak eruit ziet.
Oplossing
Het belangrijkste is dat geleerd wordt van de gemaakte fouten. Het mag niet nog eens voorkomen dat de trouwe supporter die zijn club meerdere keren per jaar achterna reist juist de belangrijkste uitwedstrijd van het seizoen gedwongen thuis zit. Voor deze groep trouwe supporters (een groep van, naar wij schatten, een man of 400-500) moet een oplossing komen.
Gedacht kan worden aan een puntensysteem. Elke uitwedstrijd levert een punt op. Wanneer je genoeg punten hebt verzameld heb je recht op voorrang op kaarten voor uitwedstrijden. Gedacht kan worden aan een seizoenskaart voor uitwedstrijden. Iets waar bijvoorbeeld Heracles gebruik van maakt. Gedacht kan worden aan een passe-partout voor meerdere uitwedstrijden. Gedacht kan worden aan combinatieverkoop met andere minder populaire uitwedstrijden.
Er zijn verschillende oplossingen denkbaar om dit probleem te tackelen. Welke oplossing het meest geschikt is weten wij op dit moment niet. Hier gaan wij graag het gesprek over aan met de BVO. Geleerd moet worden van de gemaakte fouten. Dit mag niet nog eens voorkomen. Dat is het belangrijkste.
Wij gaan graag met de BVO en de Kern van Cambuur om tafel om tot een oplossing van dit probleem te komen.
een man of 400 500?
Die dus voorgaan?
Dan nog de bobos en zakenrelaties.
Dan hou je nog 500 kaartjes over??
Citaat van: speculeter op september 29, 2014, 19:51:09
een man of 400 500?
Die dus voorgaan?
Dan nog de bobos en zakenrelaties.
Dan hou je nog 500 kaartjes over??
die bobo's en zakelijke zitten niet in t uitvak hoor.althans, ik tref bar weinig 'mannen in pak'
Citaat van: dizzhead op september 29, 2014, 19:58:26
die bobo's en zakelijke zitten niet in t uitvak hoor.althans, ik tref bar weinig 'mannen in pak'
ik wilde eigenlijk in pak gaan... maar heb geen kaartje ;( ;(
Citaat van: Eewal op september 29, 2014, 20:02:58
ik wilde eigenlijk in pak gaan... maar heb geen kaartje ;( ;(
:_schater
Reactie BVO op open brief CC
Posted on 07/10/2014 Posted in Nieuws
We hebben inmiddels een reactie van de BVO ontvangen op onze open brief. In de loop van komende week zullen wij met een reactie komen.
Leeuwarden, 2 oktober 2014
Geachte Johan,
Naar aanleiding van uw brief per e-mail d.d. 9 september het volgende.
Een BVO is heden ten dage een brede maatschappelijke organisatie, met een grote verantwoordelijk richting supporters, overheden en KNVB. Onze club kent een enorme betrokkenheid met haar omgeving en alle betrokken partijen in het Betaalde Voetbal en de Leeuwarder samenleving. Deze verantwoordelijkheid gaat gepaard met vele
overleggen en samenwerkingen tussen Cambuur en de vele organen die meewerken in de keten. Gezien de importantie en grootte van deze verantwoordelijkheid, zijn wij selectief in het bepalen welk orgaan wij in de keten accepteren als betrokken partij. De criteria hiervoor zijn divers en niet limitatief. Belangrijke uitgangspunten zijn hierbij dat de organen betrouwbaar zijn, representatief en een toegevoegde waarde hebben. Dit betekent niet dat wij de overige groeperingen, bewegingen of organen negeren of per definitie slecht vinden. Een ieder heeft zijn rol en kan haar bijdrage leveren aan het geheel, en daar waar nodig is operationeel overleg met Cambuur. Bovendien kan de rol van een orgaan, beweging of groepering in de loop der tijd veranderen waardoor ze ook een andere plaats kunnen innemen in de keten.
De relatie tussen Cambuur Culture en het bestuur van Cambuur wordt door u in uw brief geschetst als " slecht ". Waarschijnlijk duidt u hierbij op het niet ingaan op uw verzoek tot het in leven roepen van een officieel samenwerkingsverband tussen Cambuur en Cambuur Culture. Wij ervaren zeker niet alle activiteiten van Cambuur Culture als " slecht" . Echter, de algehele teneur van de communicatie van uw beweging richting het bestuur van Cambuur is negatief en eenzijdig. Zo bent u bij de eerste kennismaking tijdens het gesprek met directie en voorzitter RVC na 2 minuten " boos" opgestapt nadat een eerste antwoord u niet beviel. In een telefoongesprek met de directie van de club wordt de telefoon halverwege het gesprek er boos opgegooid. In een eerste gesprek met de burgemeester hebt u geweigerd als Cambuur Culture afstand te doen van geweld en bij een tweede gesprek met de burgemeester van Leeuwarden bent u niet op komen dagen. In de wijze waarop er richting Cambuur gecommuniceerd wordt valt een dwingende niet-coöperatieve toon te bemerken en bij incidenten wordt met name een bagatelliserende houding aangenomen. U maakt ten onrechte gebruik van het Cambuur-logo op uw merchandise. U wilt graag zo vrij mogelijk naar uitwedstrijden kunnen gaan maar schopt voortdurend aan tegen de uitkaart die dit doel met succes nastreeft. Als het aankomt op het nemen van verantwoordelijkheid is Cambuur Culture onzichtbaar. Het is dan ook een teken aan de wand dat u op uw site de gezichten op de foto's onherkenbaar moet maken.
Los van de genoemde voorbeelden hebben uw doelstellingen (o.a. tegen vercommercialisering, "Against Modern Football") voornamelijk een tegen-karakter. Hier is in de basis niks mis mee, maar hebben weinig toegevoegde waarde bij de doelstelling en ambities van Cambuur. Kortom; ons inziens worden de belangen van de supporters voldoende vertegenwoordigd door de KvC en haar onderdelen hiervan als voorbeeld de Ultra's. Uiteraard is Cambuur en/of de Kern van Cambuur altijd bereid om mee te denken met individuele vragen of meer gegroepeerde wensen of opmerkingen. Cambuur staat bekend om haar betrokken en fanatieke aanhang. Wanneer dit samen gaat met de normale normen en waarden binnen onze club en de maatschappij is dat een meerwaarde voor onze club. Dit is al 50 jaar de kracht van Cambuur.
We willen jullie dan ook uitnodigen in het belang van Cambuur en de supporters op een positieve wijze een bijdrage te leveren aan onze club. Wat ons betreft is jullie brief een positieve aanzet hiertoe.
Directie & Raad van Commissarissen
Citaat van: SCC-J op oktober 07, 2014, 20:33:01
Reactie BVO op open brief CC
Posted on 07/10/2014 Posted in Nieuws
We hebben inmiddels een reactie van de BVO ontvangen op onze open brief. In de loop van komende week zullen wij met een reactie komen.
Leeuwarden, 2 oktober 2014
Geachte Johan,
Naar aanleiding van uw brief per e-mail d.d. 9 september het volgende.
Een BVO is heden ten dage een brede maatschappelijke organisatie, met een grote verantwoordelijk richting supporters, overheden en KNVB. Onze club kent een enorme betrokkenheid met haar omgeving en alle betrokken partijen in het Betaalde Voetbal en de Leeuwarder samenleving. Deze verantwoordelijkheid gaat gepaard met vele
overleggen en samenwerkingen tussen Cambuur en de vele organen die meewerken in de keten. Gezien de importantie en grootte van deze verantwoordelijkheid, zijn wij selectief in het bepalen welk orgaan wij in de keten accepteren als betrokken partij. De criteria hiervoor zijn divers en niet limitatief. Belangrijke uitgangspunten zijn hierbij dat de organen betrouwbaar zijn, representatief en een toegevoegde waarde hebben. Dit betekent niet dat wij de overige groeperingen, bewegingen of organen negeren of per definitie slecht vinden. Een ieder heeft zijn rol en kan haar bijdrage leveren aan het geheel, en daar waar nodig is operationeel overleg met Cambuur. Bovendien kan de rol van een orgaan, beweging of groepering in de loop der tijd veranderen waardoor ze ook een andere plaats kunnen innemen in de keten.
De relatie tussen Cambuur Culture en het bestuur van Cambuur wordt door u in uw brief geschetst als " slecht ". Waarschijnlijk duidt u hierbij op het niet ingaan op uw verzoek tot het in leven roepen van een officieel samenwerkingsverband tussen Cambuur en Cambuur Culture. Wij ervaren zeker niet alle activiteiten van Cambuur Culture als " slecht" . Echter, de algehele teneur van de communicatie van uw beweging richting het bestuur van Cambuur is negatief en eenzijdig. Zo bent u bij de eerste kennismaking tijdens het gesprek met directie en voorzitter RVC na 2 minuten " boos" opgestapt nadat een eerste antwoord u niet beviel. In een telefoongesprek met de directie van de club wordt de telefoon halverwege het gesprek er boos opgegooid. In een eerste gesprek met de burgemeester hebt u geweigerd als Cambuur Culture afstand te doen van geweld en bij een tweede gesprek met de burgemeester van Leeuwarden bent u niet op komen dagen. In de wijze waarop er richting Cambuur gecommuniceerd wordt valt een dwingende niet-coöperatieve toon te bemerken en bij incidenten wordt met name een bagatelliserende houding aangenomen. U maakt ten onrechte gebruik van het Cambuur-logo op uw merchandise. U wilt graag zo vrij mogelijk naar uitwedstrijden kunnen gaan maar schopt voortdurend aan tegen de uitkaart die dit doel met succes nastreeft. Als het aankomt op het nemen van verantwoordelijkheid is Cambuur Culture onzichtbaar. Het is dan ook een teken aan de wand dat u op uw site de gezichten op de foto's onherkenbaar moet maken.
Los van de genoemde voorbeelden hebben uw doelstellingen (o.a. tegen vercommercialisering, "Against Modern Football") voornamelijk een tegen-karakter. Hier is in de basis niks mis mee, maar hebben weinig toegevoegde waarde bij de doelstelling en ambities van Cambuur. Kortom; ons inziens worden de belangen van de supporters voldoende vertegenwoordigd door de KvC en haar onderdelen hiervan als voorbeeld de Ultra's. Uiteraard is Cambuur en/of de Kern van Cambuur altijd bereid om mee te denken met individuele vragen of meer gegroepeerde wensen of opmerkingen. Cambuur staat bekend om haar betrokken en fanatieke aanhang. Wanneer dit samen gaat met de normale normen en waarden binnen onze club en de maatschappij is dat een meerwaarde voor onze club. Dit is al 50 jaar de kracht van Cambuur.
We willen jullie dan ook uitnodigen in het belang van Cambuur en de supporters op een positieve wijze een bijdrage te leveren aan onze club. Wat ons betreft is jullie brief een positieve aanzet hiertoe.
Directie & Raad van Commissarissen
eerlijk is eerlijk, het is best een inhoudelijke reactie. kloppen de genoemde zaken die in deze brief staan? telefoon wegdrukken, weglopen bij een bijeenkomst etc?
als wat gezegd word waar is, is het een goede reactie..
Vanuit ons perspectief ligt het allemaal wel wat anders maar daar komen we volgende week op terug. De meeste aangehaalde stukken je trouwens wel vinden in ons archief op de website.
Genoeg ruimte voor reactie, lijkt me. De BVO maakt CC nogal wat verwijten.
Wat me wel erg stoort zijn deze zinnen:
Citaat van: SCC-J op oktober 07, 2014, 20:33:01
U wilt graag zo vrij mogelijk naar uitwedstrijden kunnen gaan maar schopt voortdurend aan tegen de uitkaart die dit doel met succes nastreeft.
...
Los van de genoemde voorbeelden hebben uw doelstellingen (o.a. tegen vercommercialisering, "Against Modern Football") voornamelijk een tegen-karakter. Hier is in de basis niks mis mee, maar hebben weinig toegevoegde waarde bij de doelstelling en ambities van Cambuur.
Want dan lijkt de BVO te geloven dat er maar 1 weg naar Rome leidt en dat mensen die het niet eens zijn met (aspecten van) de aanpak van de BVO niet gehoord hoeven te worden. Nonsens natuurlijk. Blijkbaar wil de BVO alleen jaknikkers.
Citaat van: brambo3004 op oktober 07, 2014, 20:49:24
Genoeg ruimte voor reactie, lijkt me. De BVO maakt CC nogal wat verwijten.
Wat me wel erg stoort zijn deze zinnen:
Want dan lijkt de BVO te geloven dat er maar 1 weg naar Rome leidt en dat mensen die het niet eens zijn met (aspecten van) de aanpak van de BVO niet gehoord hoeven te worden. Nonsens natuurlijk. Blijkbaar wil de BVO alleen jaknikkers.
Dat is een interpretatie van je. Ik ken de exacte doelstellingen van CC niet, maar volgens mij bedoelt Cambuur hier te zeggen dat de doelstellingen negatief geformuleerd zijn. Dat zit in woorden als 'tegen' en 'against', je zou ook de doelstellingen positief kunnen formuleren.
Ik weet niet of het waar is wat Cambuur stelt, maar als het waar is: weglopen na 2 minuten, telefoon wegdrukken? Dat is gedrag van een tien jarige! Ik kan mij dus ook niet voorstellen dat dat waar is!
Het imago wat Cambuur omschrijft van CC plakt in ieder geval wel aan CC bij een aantal mensen!
Eigenlijk vind ik dit wel een redelijk stuk van cambuur als alles waar is, en daar ga ik vanuit.
Ik ben ook lid van CC, maar er zijn teveel dingen waar CC en cambuur anders over denken. misschien is het verspilde moeite. Want het staat erg zwak dat er wordt opgehangen en weg gelopen. Ik was er niet bij dus weet van niks, ik reageer alleen op wat ik lees. Maar wat ik al zei, klinkt niet echt sterk.
weglopen na 2 (erg gechargeerd maar goed) gaat over dit stuk uit 2012.
http://cambuurculture.nl/wordpress/bestuur-neemt-supporters-niet-serieus/
Ah, kijk. Dat is al een hele andere houding van Cambuur. Zijn ze er een paar jaar later toch achter dat CC een stuk groter is dan gedacht.
Hun reactie geeft deze keer in ieder geval wel aan dat CC een stuk serieuzer nemen, behoorlijk uitgebreid en een stuk minder denigrerend dan de vorige keer zo te zien.
Dat de bvo niks heeft met de standpunten van 'AMF' is wel zorgelijk te noemen!
We worden juist geroemd om onze clubcultuur en de unieke sfeer. Iets waar CC zich oa hard voor maakt!
Dat de bvo dit zomaar even van tafel veegt doordat dit niet in de doelstellingen of ambities past wel een puntje!
Cambuur is cult! En dat mag niet verloren gaan door commercie!
De bvo zou alleen daarom al cultuurbewaker Cambuur Culture wat serieuzer moeten nemen!
Keurige brief van SC Cambuur vind ik.
Er is duidelijk een opening van SC Cambuur-kant.
Grijp die kans en praat de "gespannen verhoudingen" als volwassen kerels uit.
:thumbsup
Citaat van: SCC-J op oktober 07, 2014, 21:06:35
weglopen na 2 (erg gechargeerd maar goed) gaat over dit stuk uit 2012.
http://cambuurculture.nl/wordpress/bestuur-neemt-supporters-niet-serieus/
Tel je zegeningen! Dit is een inhoudelijke reactie vanuit de BVO. Lijkt mij dat er een opening is, ga daar zorgvuldig mee om!
Citaat van: John Hiatt op oktober 07, 2014, 21:50:01
Tel je zegeningen! Dit is een inhoudelijke reactie vanuit de BVO. Lijkt mij dat er een opening is, ga daar zorgvuldig mee om!
Je zult mij niet horen zeggen dat we niet blij zijn met deze reactie.
Citaat van: SCC-J op oktober 07, 2014, 21:54:14
Je zult mij niet horen zeggen dat we niet blij zijn met deze reactie.
Heb je ook niet gezegd hoor! Voor sommige dingen moet je geduld hebben en dit is zoiets.
Mijn advies zou zijn om nu niet weer met een open brief op al deze punten reageren en gewoon het gesprek met elkaar aangaan.
NB: opmerkelijk dat de BVO denkt dat er onder de vlag van de KVC ook (nog) een Ultra beweging actief is. ;( :_schater
Citaat van: SCC-J op oktober 07, 2014, 20:33:01
Een ieder heeft zijn rol en kan haar bijdrage leveren aan het geheel, en daar waar nodig is operationeel overleg met Cambuur. Bovendien kan de rol van een orgaan, beweging of groepering in de loop der tijd veranderen waardoor ze ook een andere plaats kunnen innemen in de keten.
Positief bericht, geeft de burger moed. Echter, wanneer zal dit gebeuren?
Citaat van: SCC-J op oktober 07, 2014, 20:33:01
Echter, de algehele teneur van de communicatie van uw beweging richting het bestuur van Cambuur is negatief en eenzijdig. Zo bent u bij de eerste kennismaking tijdens het gesprek met directie en voorzitter RVC na 2 minuten " boos" opgestapt nadat een eerste antwoord u niet beviel. In een telefoongesprek met de directie van de club wordt de telefoon halverwege het gesprek er boos opgegooid. In een eerste gesprek met de burgemeester hebt u geweigerd als Cambuur Culture afstand te doen van geweld en bij een tweede gesprek met de burgemeester van Leeuwarden bent u niet op komen dagen. In de wijze waarop er richting Cambuur gecommuniceerd wordt valt een dwingende niet-coöperatieve toon te bemerken en bij incidenten wordt met name een bagatelliserende houding aangenomen.
Ik weet niet in hoeverre dit waar is. Wel heb ik de reacties van CC gelezen, waardoor ik het in perspectief kan plaatsen. Ik zou ook deze verwijten laten voor wat het is, het heeft totaal geen zin hier (weer) op te reageren.
Citaat van: SCC-J op oktober 07, 2014, 20:33:01
U maakt ten onrechte gebruik van het Cambuur-logo op uw merchandise.
Is dit dan de reden dat CC merchandise stands niet welkom zijn bij Open Dagen etc?
Citaat van: SCC-J op oktober 07, 2014, 20:33:01
U wilt graag zo vrij mogelijk naar uitwedstrijden kunnen gaan maar schopt voortdurend aan tegen de uitkaart die dit doel met succes nastreeft.
Het doel is natuurlijk goed, maar het middel is een vrijheidsbeperking op zich. Logisch toch dat hier dan 'tegen aan geschopt werd'?
Citaat van: SCC-J op oktober 07, 2014, 20:33:01
Het is dan ook een teken aan de wand dat u op uw site de gezichten op de foto's onherkenbaar moet maken.
Vind ik wel erg gezocht. Wat is de meerwaarde van herkenbaarheid? Je kan het ook zien als het in acht nemen van de privacy van mensen die geen toestemming hebben gegeven voor het openbaren van foto's.
Citaat van: SCC-J op oktober 07, 2014, 20:33:01
Los van de genoemde voorbeelden hebben uw doelstellingen (o.a. tegen vercommercialisering, "Against Modern Football") voornamelijk een tegen-karakter. Hier is in de basis niks mis mee, maar hebben weinig toegevoegde waarde bij de doelstelling en ambities van Cambuur.
Dus als een partij geen toegevoegde waarde heeft bij de doelstellingen en ambities van Cambuur (lees; het niet eens is met de bvo) willen ze niet om tafel? Zorgwekkende constatering.
Citaat van: SCC-J op oktober 07, 2014, 20:33:01
Kortom; ons inziens worden de belangen van de supporters voldoende vertegenwoordigd door de KvC en haar onderdelen hiervan als voorbeeld de Ultra's.
Logisch gevolg. De bvo zit simpelweg niet te wachten op 'meer gezeik'.
Citaat van: SCC-J op oktober 07, 2014, 20:33:01
We willen jullie dan ook uitnodigen in het belang van Cambuur en de supporters op een positieve wijze een bijdrage te leveren aan onze club. Wat ons betreft is jullie brief een positieve aanzet hiertoe.
Deze afsluiter geeft weer aan dat de bvo CC serieuzer lijkt te nemen en dat CC zich wel tot gesprekspartner zou kunnen ontwikkelen. Echter, als dat alleen is om ja te knikken dan heeft inspraak geen meerwaarde. Misschien dat wanneer er op huidige lijn doorgezet wordt er na verloop van tijd steeds meer begrip komt en het ooit nog wat kan worden.
Op zich niks mis mee de reactie van Cambuur al hadden ze limitatief wel anders mogen verwoorden. Ik moest het 3 x hardop lezen om het te begrijpen.
Dit lijkt me een mooie handreiking van de bvo die met beide handen moet worden aangegrepen.
Als dan beide partijen wat water bij de wijn doen kom je wellicht dichter tot elkaar.
Ik zeg. DOEN :scc
Citaat van: John Hiatt op oktober 07, 2014, 21:50:01
Tel je zegeningen! Dit is een inhoudelijke reactie vanuit de BVO. Lijkt mij dat er een opening is, ga daar zorgvuldig mee om!
Leg eens uit wat jij als zorgvuldig beschouwd?
Citaat van: Ronnie tng op oktober 08, 2014, 09:47:49
Leg eens uit wat jij als zorgvuldig beschouwd?
Spreek je binnenkort wel. Lijkt me niet handig om dat hier neer te zetten.
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/s960x960/1618120_823173544400857_1922480537440231862_o.jpg)
Aanwezig |:)
Verwacht toch wel een massale opkomst voor onze helden !
Citaat van: Casuals-lwd op oktober 10, 2014, 14:30:25
Aanwezig |:)
Verwacht toch wel een massale opkomst voor onze helden !
Aan de hand van de hectische kaartverkoop, kun je wel garanderen dat de opkomst nog groter is dan vorig jaar met de training! 4000 man, op zn minst!
Citaat van: TM op oktober 10, 2014, 15:45:29
Aan de hand van de hectische kaartverkoop, kun je wel garanderen dat de opkomst nog groter is dan vorig jaar met de training! 4000 man, op zn minst!
Normaal heb ik weinig tijd om trainingen te bezoeken aangezien ik in Drachten werk (veel werk) en hier een nog eens een groot deel van mijn tijd nodig heb om het SCC geloof te verkondigen :clint 8)
Nu maar eens wel gaan! Hoe laat begint de training zelf?
Citaat van: oostside op oktober 10, 2014, 15:57:34
Normaal heb ik weinig tijd om trainingen te bezoeken aangezien ik in Drachten werk (veel werk) en hier een nog eens een groot deel van mijn tijd nodig heb om het SCC geloof te verkondigen :clint 8)
Nu maar eens wel gaan! Hoe laat begint de training zelf?
10:30 :proost
Ook aanwezig met een man of wat...
Ik hoop dat er deze week nog wat publiciteit aan word gegeven.
Hoe meer mensen er worden bereikt hoe meer mensen hier gehoor aan zullen geven.
Het is ook een inhaal/ beker weekend voor de voetballers onder ons dus velen zullen een vrij weekend hebben. |:)
Tuurlijk komen we!
Informatie training voor DE derby.
Zoals gebruikelijk op een eerste training of training voor DE derby zal de sfeer kracht bij worden gezet door het nodige vuurwerk. De BVO heeft op verzoek de vakken 1,2 & 3 op de west tribune beschikbaar gesteld voor bengaals vuurwerk. Maar dan ook alleen bengaals vuurwerk. Knal en ander(zwaar)vuurwerk is niet toegestaan in het stadion, de BVO zal hier op toezien en bij overtreding stadionverboden uitdelen.
We verzamelen om 10:15 bij de Cambuurbar, hier zijn fakkels af te halen voor 4 euro per stuk of 3 fakkels voor 10 euro. Het hek tegenover de Cambuurbar is geopend om plaats te kunnen nemen op de west tribune (vakken 1,2 & 3.)
Ook zal er zowel voor als na de training in de Cambuurbar merchandise van Cambuur Culture en de laatste Kaarten voor de MI-Side reünie verkocht worden en is het mogelijk om je aan te melden als lid van SC Cambuur Culture.
Merchandise verkoop van 10:00 uur tot 10:20 en van 12 tot 12:30.
Citaat van: Cambuur Culture op oktober 13, 2014, 16:01:12
Informatie training voor DE derby.
Zoals gebruikelijk op een eerste training of training voor DE derby zal de sfeer kracht bij worden gezet door het nodige vuurwerk. De BVO heeft op verzoek de vakken 1,2 & 3 op de west tribune beschikbaar gesteld voor bengaals vuurwerk. Maar dan ook alleen bengaals vuurwerk. Knal en ander(zwaar)vuurwerk is niet toegestaan in het stadion, de BVO zal hier op toezien en bij overtreding stadionverboden uitdelen.
We verzamelen om 10:15 bij de Cambuurbar, hier zijn fakkels af te halen voor 4 euro per stuk of 3 fakkels voor 10 euro. Het hek tegenover de Cambuurbar is geopend om plaats te kunnen nemen op de west tribune (vakken 1,2 & 3.)
Ook zal er zowel voor als na de training in de Cambuurbar merchandise van Cambuur Culture en de laatste Kaarten voor de MI-Side reünie verkocht worden en is het mogelijk om je aan te melden als lid van SC Cambuur Culture.
Merchandise verkoop van 10:00 uur tot 10:20 en van 12 tot 12:30.
Jammer dat we weggedrukt worden in de vakken 1, 2 & 3. Hadden we net zo goed op Noord kunnen zitten. Vraag me ook af of de spelers dan wel bij onze helft trainen.
Geen knalvuurwerk is wel jammer. Andere kant wel begrijpelijk voor de kinderen die daar lopen.
Zie deze keer geen mening meer van CC in hun berichtgeving. :devil
Vak 8&9 is ook een hoek.. En volgens mij trainen ze juist vaak aan de zuidkant.
Citaat van: SCC-J op oktober 13, 2014, 19:01:17
Vak 8&9 is ook een hoek.. En volgens mij trainen ze juist vaak aan de zuidkant.
Dan kom jij niet vaak bij de trainingen :devil
Ze trainen in partijvorm nagenoeg altijd voor noord.
OPROEP: Kom ook naar de laatste training voor De Derby!
14 oktober 2014, 11:24
Heel langzaam, maar ook heel zeker komt hij dichterbij; De Derby! Aanstaande zondag is het zover en reizen we met 1200 Cambuur-supporters af naar het Abe Lenstra Stadion voor het duel tussen sc Heerenveen en SC Cambuur.
Een dag eerder trainen de mannen voor de laatste keer voor De Derby en dat is natuurlijk een uitgelezen moment om de selectie nog een keer aan te moedigen en te laten zien hoe belangrijk De Derby is!
We roepen dan ook iedereen op om zaterdagochtend (stadion open vanaf 10.00 uur en aanvang training 10.30 uur) naar het Cambuur Stadion te komen en onze mannen nog een extra steuntje in de rug te geven.
De West-tribune, te bereiken via de ingang achter de Noord-tribune, is geopend voor supporters en in de kiosk onder de tribune kun je terecht voor een hapje en een drankje.
De vakken 1, 2 en 3 zijn gereserveerd voor de fanatieke aanhang, die met fakkels de spelers en trainers zullen begroeten. (Knal)vuurwerk is niet toegestaan, hier zal op worden gecontroleerd.
Graag tot zaterdag!
Citaat van: Cambuur Culture op oktober 13, 2014, 16:01:12
Informatie training voor DE derby.
Zoals gebruikelijk op een eerste training of training voor DE derby zal de sfeer kracht bij worden gezet door het nodige vuurwerk. De BVO heeft op verzoek de vakken 1,2 & 3 op de west tribune beschikbaar gesteld voor bengaals vuurwerk. Maar dan ook alleen bengaals vuurwerk. Knal en ander(zwaar)vuurwerk is niet toegestaan in het stadion, de BVO zal hier op toezien en bij overtreding stadionverboden uitdelen.
We verzamelen om 10:15 bij de Cambuurbar, hier zijn fakkels af te halen voor 4 euro per stuk of 3 fakkels voor 10 euro. Het hek tegenover de Cambuurbar is geopend om plaats te kunnen nemen op de west tribune (vakken 1,2 & 3.)
Ook zal er zowel voor als na de training in de Cambuurbar merchandise van Cambuur Culture en de laatste Kaarten voor de MI-Side reünie verkocht worden en is het mogelijk om je aan te melden als lid van SC Cambuur Culture.
Merchandise verkoop van 10:00 uur tot 10:20 en van 12 tot 12:30.
Beide kanten open? Bericht van Cambuur.nl is het meest onlogische.
Citaat van: Utekleitrokken op oktober 14, 2014, 11:34:25
OPROEP: Kom ook naar de laatste training voor De Derby!
14 oktober 2014, 11:24
Heel langzaam, maar ook heel zeker komt hij dichterbij; De Derby! Aanstaande zondag is het zover en reizen we met 1200 Cambuur-supporters af naar het Abe Lenstra Stadion voor het duel tussen sc Heerenveen en SC Cambuur.
Een dag eerder trainen de mannen voor de laatste keer voor De Derby en dat is natuurlijk een uitgelezen moment om de selectie nog een keer aan te moedigen en te laten zien hoe belangrijk De Derby is!
We roepen dan ook iedereen op om zaterdagochtend (stadion open vanaf 10.00 uur en aanvang training 10.30 uur) naar het Cambuur Stadion te komen en onze mannen nog een extra steuntje in de rug te geven. De West-tribune, te bereiken via de ingang achter de Noord-tribune, is geopend voor supporters en in de kiosk onder de tribune kun je terecht voor een hapje en een drankje.
De vakken 1, 2 en 3 zijn gereserveerd voor de fanatieke aanhang, die met fakkels de spelers en trainers zullen begroeten. (Knal)vuurwerk is niet toegestaan, hier zal op worden gecontroleerd.
Graag tot zaterdag!
Beide kanten open? Bericht van Cambuur.nl is het meest onlogische.
:_schater :_schater Man, man, ik kom maar een uurtje eerder, want straks kan ik het niet vinden!
Volgens mij is er afgesproken dat ingang tegenover Cambuurbar ook open is. Mocht dit niet zo zijn hoef je ook niet te verwachten dat het vuurwerk op de vakken 1-2-3 plaats vind.
Citaat van: Lore op oktober 14, 2014, 12:13:11
:_schater :_schater Man, man, ik kom maar een uurtje eerder, want straks kan ik het niet vinden!
Maakt niet uit jochie, gewoon de grote mensen volgen
Citaat van: Utekleitrokken op oktober 14, 2014, 12:16:14
Maakt niet uit jochie, gewoon de grote mensen volgen
_O_ Dank _O_
Citaat van: SCC-J op oktober 14, 2014, 12:14:21
Mocht dit niet zo zijn hoef je ook niet te verwachten dat het vuurwerk op de vakken 1-2-3 plaats vind.
Ik begrijp je redenatie wel, maar mocht dat zo zijn dan hoeven we denk ik ook niet te verwachten dat er ooit nog vuurwerk bij een dergelijke evenement plaats heeft. We hebben het zelf in de hand. De club heeft een geste gedaan t.a.v. de tribune, dat je dan een stukje verder moet lopen lijkt me toch het laatste waar we ons druk om hoeven te maken? Wellicht is het kassaplein gewoon open, maar om dat nu al als reden te gaan gebruiken dat het vuurwerk dan in andere vakken zou komen is een beetje vreemd.
Citaat van: dizzhead op oktober 14, 2014, 16:08:44
Ik begrijp je redenatie wel, maar mocht dat zo zijn dan hoeven we denk ik ook niet te verwachten dat er ooit nog vuurwerk bij een dergelijke evenement plaats heeft. We hebben het zelf in de hand. De club heeft een geste gedaan t.a.v. de tribune, dat je dan een stukje verder moet lopen lijkt me toch het laatste waar we ons druk om hoeven te maken? Wellicht is het kassaplein gewoon open, maar om dat nu al als reden te gaan gebruiken dat het vuurwerk dan in andere vakken zou komen is een beetje vreemd.
1. CC heeft voorstel gedaan aan BVO die zijn akkoord gegaan en hebben nog wat beperkingen erop gedaan.
2. Het is de moeite niet nee maar ik heb geen controle op zij die vuurwerk bij zich hebben en vervolgens een aantal trappen eerder pakken.
3. En anders indd geen vuurwerk meer op training. Wie daar blij van wordt?
Update reactie op Open Brief naar BVO en reactie hierop
http://cambuurculture.nl/wordpress/reactie-bvo-op-open-brief-cc/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/reactie-bvo-op-open-brief-cc/)
Reactie op brief Gerald v.d. Belt:
http://cambuurculture.nl/wordpress/reactie-op-brief-van-v-d-belt/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/reactie-op-brief-van-v-d-belt/)
Reactie op brief van v.d. Belt
Geachte heer Van den Belt,
Hartelijk dank voor uw uitgebreide reactie op onze e-mail.
De insteek van onze mail was om vooruit te kijken en niet te veel in het verleden te blijven hangen. In dit kader vinden wij het jammer dat ons nogal wat verwijten worden gemaakt. Hoewel wij zeker niet pretenderen geen fouten te hebben gemaakt, zijn wij van mening dat het beeld dat jullie van ons hebben en schetsen niet terecht is.
Zo insinueert u dat Supportersclub Cambuur Culture op een kinderlijke wijze communiceert en het tijdens gesprekken af laat weten door weg te lopen of zelfs niet eens op te komen dagen.
U geeft aan dat wij tijdens de eerste kennismaking met de directie en de voorzitter van de RVC na twee minuten boos zijn opgestapt omdat een antwoord ons niet beviel. U geeft aan dat wij bij een gesprek met de burgemeester van Leeuwarden niet op zijn komen dagen en u geeft aan dat in een telefoongesprek met de directie van de club de telefoon halverwege het gesprek er boos werd opgegooid.
Het klopt dat wij tijdens het eerste gesprek met de BVO zijn opgestapt. Een kennismakingsgesprek zouden wij dit echter niet willen noemen. Integendeel zelfs. De enige reden dat jullie ons voor dit gesprek hadden uitgenodigd was de boodschap over te brengen dat jullie niet met ons wilden communiceren. Wij zijn zeker niet direct na twee minuten opgestapt. Wanneer onze argumenten echter op denigrerende wijze door de voorzitter van de RVC werden weggehoond zijn we inderdaad na een klein kwartier opgestapt. Wij stapten niet op vanwege de reden dat wij de dialoog niet aan wilden gaan, maar vanwege de reden dat jullie deze deur zelf al op voorhand hadden dichtgetrokken.
Het is juist dat één van onze bestuursleden tijdens een telefoongesprek met Ard de Graaf de telefoon er een keer heeft opgegooid. Dit was fout, maar dit hebben wij ook erkend. Wij vinden het jammer dat een dergelijk voorval van twee jaar geleden ons nog steeds wordt tegengeworpen, zeker nu hier al lang en breed excuses voor zijn aangeboden.
Het klopt niet dat wij tijdens een gesprek met de burgemeester niet zijn komen opdagen. Per e-mail van zondag 1 december 2013 hebben wij de burgemeester geïnformeerd dat wij de afspraak met de burgemeester graag wilden verzetten. Dit vanwege de reden dat wij de agenda voor het betreffende gesprek, ondanks herhaaldelijk verzoek, niet hebben gekregen. Wij hebben ons dus keurig afgemeld, van niet komen opdagen is geen sprake. Een uitnodiging voor een nieuwe gesprek hebben wij nooit mogen ontvangen.
Kortom, dat wij weglopen voor het gesprek klopt niet. De reden van onze mail was ook dat we juist het gesprek met de BVO aan willen gaan. Want de verstandhouding zoals hij nu tussen BVO en Cambuur Culture is kan veel beter.
Dat wij tijdens een eerste gesprek met de burgemeester hebben geweigerd afstand te doen van geweld is niet juist. De burgemeester vroeg ons vorig jaar na de incidenten rondom Groningen-thuis en Twente-thuis om ons publiekelijk uit te spreken tegen geweld. In tegenstelling tot wat de BVO kennelijk van burgmeester Crone heeft begrepen, hebben wij duidelijk aangegeven geweld af te keuren. Wij hebben echter aangegeven dat wij ons willen focussen op de positieve (rand)zaken rond het voetbal. Negativiteit rondom het voetbal is er namelijk genoeg. Net als de Engelse media hebben wij de policy om geen aandacht te besteden aan negatieve incidenten. In dit licht begrijpen wij de opmerking dan ook niet dat wij veel incidenten zouden bagatelliseren. Wij schrijven immers slechts zeer zelden over incidenten.
U geeft aan dat in de wijze waarop wij richting Cambuur communiceren een dwingende niet-coöperatieve toon te bemerken valt. Het klopt dat wij ons uitspreken wanneer wij het ergens niet mee eens zijn. Dat wij niet coöperatief zouden zijn, willen wij bestrijden. Zo hebben wij een paar weken geleden rondom de laatste training voor de derby een vuurwerkactie georganiseerd. Vanwege de reden de overlast voor andere supporters zoveel mogelijk te beperken, hebben wij ermee ingestemd om deze actie op een andere plaats te houden dan gebruikelijk is. Daarnaast hebben wij in plaats van alleen te pleiten voor het afschaffen van de uitkaart een zestiental verbeterpunten ingebracht om de uitkaart te verbeteren, zie hier . Een aantal van deze punten zijn ook overgenomen. Dat wij niet coöperatief zouden zijn en niet bereid zouden zijn om mee te denken is naar onze mening dan ook niet juist.
Dat ons kwalijk wordt genomen dat wij tegen de uitkaart zijn kunnen wij niet begrijpen. Onze kritiek op de uitkaart is onderbouwd. Wij roepen niet zomaar iets. Voor de promotie naar de Eredivisie weigerden veel supporters een uitkaart aan te schaffen, onder andere vanwege de reden dat ze hiervoor twee pasfoto's in moesten leveren. Gevolg hiervan waren tegenvallende bezoekersresultaten bij uitwedstrijden. Het is juist dat na de invoering van de uitkaart het aantal buscombi's afnam. Dit positieve effect is echter in tegenstelling tot wat jullie melden slechts van tijdelijke aard geweest. Uit onderzoek van In De Hekken bleek namelijk dat Cambuur zich vorig seizoen 'kampioen van de buscombi' mocht noemen, met niet minder dan tien (!) verplichte buscombi's.
U geeft aan dat wij zonder toestemming het wapen van Cambuur op onze merchandise hebben gebruikt. Dit klopt en dit hadden wij niet moeten doen. Wij willen hier wel bij opmerken dat al het geld wat we met de verkoop van onze merchandise ophalen weer in de club wordt gestoken. Er blijft geen cent aan de strijkstok hangen. Van de opbrengsten worden sfeeracties georganiseerd en het lijkt ons dat deze sfeeracties een positief effect hebben op de hele club. Overigens vinden wij het jammer dat wij door een advocaat zijn gesommeerd de betreffende shirts uit de verkoop te halen, zoals hier te lezen. U had ook zelf contact met ons op kunnen nemen om uw bezwaren kenbaar te maken.
Dat wij in fotoverslagen gezichten onherkenbaar maken is niet omdat wij iets te verbergen hebben. Wij doen dit in verband met de privacy van de supporters die op de foto staan. Wij weten dat veel supporters het niet waarderen wanneer zij prominent op internet staan. Overigens gaan de meeste fotoverslagen over uitwedstrijden waarbij de BVO precies weet en registreert welke supporters aanwezig zijn.
Onze doelstellingen zouden vooral een 'tegen' karakter hebben die weinig toegevoegde waarde hebben bij de doelstelling en ambities van Cambuur. Zo zijn wij "Against Modern Football". "Against Modern Football" is een binnen de supporterswereld zeer breedgedragen begrip. Kort gezegd houdt "Against Modern Football" in dat supportersbelangen niet zomaar ter zijde geschoven moeten worden uit commerciële overwegingen. Voetbal is in eerste instantie vooral van het volk. Van 'Jan met de pet', en niet van het bedrijfsleven. Dit is toch een uitgangspunt waarvan we hopen dat het bestuur van een volksclub als Cambuur, toch in meer of mindere mate begrip voor heeft.
Dat wij de relatie tussen BVO en Cambuur Culture als slecht bestempelen is niet alleen te danken aan het feit dat jullie ons niet als officiële supportersclub erkennen. Ook mochten wij bijvoorbeeld niet met een stand op de Open Dag staan. Dit omdat wij geen 'partner' zouden zijn. Op onze vraag wat het begrip 'partner' dan precies inhoudt, hebben wij vervolgens nimmer een antwoord mogen ontvangen.
U geeft aan dat naar de mening van het bestuur van Cambuur de supportersbelangen voldoende worden behartigd door de Kern van Cambuur. Dit is zoals een dictator die aangeeft dat de enige politieke partij van het land de belangen van het volk op een goede wijze vertegenwoordigt. Het is ook niet aan de directie van Cambuur om hier überhaupt een oordeel over te hebben. De enige die hier over dient te oordelen is de supporter, en niemand anders.
In iets meer dan een jaar tijd hebben wij de steun weten te krijgen van meer dan 350 leden. Hieruit blijkt dat Supportersclub Cambuur Culture draagvlak heeft onder de supporters. Daarnaast menen wij een andere doelgroep aan te spreken dan de Kern van Cambuur. Wij spreken voornamelijk de jongere fanatieke aanhang aan, al hebben wij ook zeker oudere leden. Wij zijn van mening dat de stem van deze doelgroep momenteel onvoldoende wordt gehoord. Wij denken bovendien dat wij met onze kennis van de supporterswereld en van de verschillende supportersgroepen binnen Cambuur van grote toegevoegde waarde voor de BVO kunnen zijn.
Wij willen niet pretenderen dat wij in het verleden geen fouten hebben gemaakt. Wij willen echter naar de toekomst kijken zonder al te veel in het verleden te blijven hangen. In onze brief vroegen wij om een gesprek met de directie van Cambuur. Juist op deze vraag heeft u geen antwoord gegeven. Wij willen nogmaals vragen om een gesprek. Wij denken dat wanneer wij met elkaar in gesprek gaan meer onderling begrip zou kunnen ontstaan en dat dit een positief effect kan hebben op onze onderlinge band, zodat in de toekomst hopelijk een vruchtbare samenwerking kan ontstaan.
Met vriendelijke groet,
Supportersclub Cambuur Culture
Die arme Vd Belt heeft wel wat met jullie te stellen zeg :_schater
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op november 06, 2014, 20:46:53
Die arme Vd Belt heeft wel wat met jullie te stellen zeg :_schater
Ja ik su zegge lekker deurouwehoeren jongens sodat de mensen die de club in
al die jaren weer op e kaart setten hevve aanstoons verdwenen binne en we met sien
allen weer lekker op vrijdag in de biercompetitie sitte.
Hebben we ooit gezegd dat ze weg moeten? of slecht werk leveren op sportief en financieel gebied? Nee alleen op supportersgebied mag er nog veel veranderen en daar zou een volksclub als cambuur wel wat meer voor mogen openstaan.
Citaat van: vialli op november 06, 2014, 21:20:14
Ja ik su zegge lekker deurouwehoeren jongens sodat de mensen die de club in
al die jaren weer op e kaart setten hevve aanstoons verdwenen binne en we met sien
allen weer lekker op vrijdag in de biercompetitie sitte.
Oh dus moeten we klakkeloos alles maar accepteren. Er is nooit aangegeven dat ze sportief en financieel slecht werk verrichten, sterker nog daarover geen verkeerd woord en slechts jubel. Dit gaat puur om supporterszaken, waarbij een hoofd veiligheidszaken en de voorzitter van de officiële Supportersvereniging twee handen op 1 buik zijn omdat ze in het verleden een goede samenwerking hebben gehad binnen een organisatie.
Maar goed, omdat het zo goed gaat op de genoemde gebieden houd ik mijn bek wel en laat me in het stadion wel als een totaal gestoorde idioot behandelen.
Dit soort briefjes richting BVO zijn totaal kansloos.
Denken jullie nu werkelijk met dit soort reacties ooit een kans te maken om met de club in gesprek te raken?
Citaat van: Spine op november 06, 2014, 21:59:29
Dit soort briefjes richting BVO zijn totaal kansloos.
Denken jullie nu werkelijk met dit soort reacties ooit een kans te maken om met de club in gesprek te raken?
hadden we dan helemaal niet moeten reageren op de brief van Vd belt? En dan kom je wel in gesprek? We vragen toch juist om in gesprek te gaan.
Citaat van: SCC-J op november 06, 2014, 22:07:35
hadden we dan helemaal niet moeten reageren op de brief van Vd belt? En dan kom je wel in gesprek? We vragen toch juist om in gesprek te gaan.
Het is veelzeggend dat je 7 of 8 alinea's in de verdediging moet. Bovendien vind ik de reactie rijkelijk laat.
We antwoorden op de issues die van den belt aanstipt. We kunnen wel met modder terug gooien maar we hebben gekozen om dit niet te doen.
Dat het wat laat is klopt. Maar daar is een reden voor.
Citaat van: SCC-J op november 06, 2014, 22:39:16
We antwoorden op de issues die van den belt aanstipt. We kunnen wel met modder terug gooien maar we hebben gekozen om dit niet te doen.
Dat het wat laat is klopt. Maar daar is een reden voor.
Jullie hadden gewoon in 1 alinea aan moeten geven dat je hier en daar fouten hebt gemaakt. In de tweede alinea doe je een voorstel met twee data waarop je het gesprek wilt aangaan. Mocht dit de heren niet uitkomen laat je hun komen met een datum en tijdstip.
Vriendelijke groetjes er onder en klaar.
Citaat van: Spine op november 06, 2014, 22:57:11
Jullie hadden gewoon in 1 alinea aan moeten geven dat je hier en daar fouten hebt gemaakt. In de tweede alinea doe je een voorstel met twee data waarop je het gesprek wilt aangaan. Mocht dit de heren niet uitkomen laat je hun komen met een datum en tijdstip.
Vriendelijke groetjes er onder en klaar.
Denk inderdaad dat het op die manier sterker overkomt. Desalniettemin succes met jullie poging tot toenadering.
@SCC-J, vind je niet dat jullie nogal veel calimero-gedrag vertonen? Tuurlijk, Cambuur zou met CC in gesprek moeten gaan, een supp.vereniging die 350 leden telt, waaronder ik zelf, hoort altijd een vinger in de pap te hebben. Toch is bijna ieder artikel van CC geweest om ergens tegenaan te schoppen/'Zij zijn groot, wij zijn klein' principes eruit te gooien. Stop met excuses, stop met onzinnige dingen handelingen te doen uit frustratie (opstappen bij een gesprek).
Blijf de club aantonen wat CC betekent/kan betekenen voor de club! |:)
Vind de toon van cc vaak te hard, maar vubd deze brief nog wat te lief.
er had best benadrukt mogen worden dat cambuur zo blij is met de steun van supporters en het volksclub karakter. Dat komt toch mede door cc , de sfeeracties van cc en het steeds weer hameren op onzinnige buscombis die ervoor zorgen dat er te weinig uitsupporters meegaan.
Citaat van: SCC-J op november 06, 2014, 22:07:35
hadden we dan helemaal niet moeten reageren op de brief van Vd belt? En dan kom je wel in gesprek? We vragen toch juist om in gesprek te gaan.
Waarom überhaupt wéér een open brief? Wat is daar de toegevoegde waarde van?
Ik begrijp overigens dat jullie willen reageren op de beschuldigingen in Cambuur's brief. Het probleem is dat het 'vingertje-wijzen' (weer) de overhand neemt in de communicatie. Als je stappen vooruit wil zetten, zal CC zelf het verleden achter zich moeten laten. CC wil immers wat van Cambuur en (op dit moment) niet andersom. Besef dat goed.
Omdat Cambuur Culture waarde hecht aan open en transparante communicatie?
Verder zijn er een aantal fouten van CC ruiterlijk erkend en andere zaken weerlegd of genuanceerd.
Citaat van: CJ058 op november 07, 2014, 08:47:25
@SCC-J, vind je niet dat jullie nogal veel calimero-gedrag vertonen? Tuurlijk, Cambuur zou met CC in gesprek moeten gaan, een supp.vereniging die 350 leden telt, waaronder ik zelf, hoort altijd een vinger in de pap te hebben. Toch is bijna ieder artikel van CC geweest om ergens tegenaan te schoppen/'Zij zijn groot, wij zijn klein' principes eruit te gooien. Stop met excuses, stop met onzinnige dingen handelingen te doen uit frustratie (opstappen bij een gesprek).
Blijf de club aantonen wat CC betekent/kan betekenen voor de club! |:)
ik weet niet waar je op doelt met zij zijn groot wij zijn klein.
Daarnaast willen wij ook liever in gesprek dan met weer een openbrief komen maar dan zal die toenadering wel beantwoord moeten worden.
Citaat van: SCC-J op november 07, 2014, 09:40:26
ik weet niet waar je op doelt met zij zijn groot wij zijn klein.
In de eerste 4 alinea's is het voornamelijk ontkennen van de voorvallen uit het verleden. Aannames doen helpt je ook niet in het verbeteren van de verstandhouding. Voorbeeld: ''Wij stapten niet op vanwege de reden dat wij de dialoog niet aan wilden gaan, maar vanwege de reden dat jullie deze deur zelf al op voorhand hadden dichtgetrokken.'' Eerste deel tot aan de komma: prima! Waarom dan tóch weer een verwijt erachteraan? Dit kun je toch scharen onder 'modder gooien'?
Kijk eerst naar CC zelf; wat kunnen wij vwb onze communicatie beter doen t.o.v. het verleden? Je geeft aan dat het moddergooien wat jullie betreft tot de verleden tijd behoort. Laat dat dan ook aan de manier van communiceren in de brief zien.
Succes verder, een ander geluid juichen we allemaal toe, laten we hopen dat in de toekomst er een succesvolle samenwerking tot stand komt! :thumbsup
Nette brief, alleen had ik even gewacht met het publiceren van deze brief.
Gewoon om even tussen club en supportersclub te praten. Nu ligt het "op straat" zeg maar en heeft iedereen een mening.
Ook zou ik mij kunnen voorstellen dat de club Cambuur niet zo happig is met reacties omdat men al weet dat de brief die zij versturen, openbaar wordt gemaakt.
Maar goed, jullie zijn goed bezig, tis wel eens erger geweest qua taalgebruik :rodekaart
Citaat van: RotterdamLeeuwarden op november 07, 2014, 13:07:19
Nette brief, alleen had ik even gewacht met het publiceren van deze brief.
Gewoon om even tussen club en supportersclub te praten. Nu ligt het "op straat" zeg maar en heeft iedereen een mening.
Ook zou ik mij kunnen voorstellen dat de club Cambuur niet zo happig is met reacties omdat men al weet dat de brief die zij versturen, openbaar wordt gemaakt.
Maar goed, jullie zijn goed bezig, tis wel eens erger geweest qua taalgebruik :rodekaart
Mag ik vragen of jij in vak 11 staat? :D
Citaat van: RotterdamLeeuwarden op november 07, 2014, 13:07:19
Nette brief, alleen had ik even gewacht met het publiceren van deze brief.
Gewoon om even tussen club en supportersclub te praten. Nu ligt het "op straat" zeg maar en heeft iedereen een mening.
Ook zou ik mij kunnen voorstellen dat de club Cambuur niet zo happig is met reacties omdat men al weet dat de brief die zij versturen, openbaar wordt gemaakt.
Maar goed, jullie zijn goed bezig, tis wel eens erger geweest qua taalgebruik :rodekaart
Ga jij nu maar de kuip redden!
Citaat van: CJ058 op november 07, 2014, 11:57:14
Kijk eerst naar CC zelf; wat kunnen wij vwb onze communicatie beter doen t.o.v. het verleden? Je geeft aan dat het moddergooien wat jullie betreft tot de verleden tijd behoort. Laat dat dan ook aan de manier van communiceren in de brief zien.
Heb je onze eerste brief ook gelezen? De insteek van deze brief was namelijk precies zoals jij aangeeft. In deze brief gaven we aan naar de toekomst te willen kijken zonder te veel in het verleden te blijven hangen. Met het oog op de toekomst wilden we graag het gesprek aangaan om op deze manier het wederzijdse begrip te vergroten. In deze brief is geen enkel verwijt richting de BVO te vinden. Dit wilden wij ook absoluut vermijden.
Citaat van: CJ058 op november 07, 2014, 11:57:14
In de eerste 4 alinea's is het voornamelijk ontkennen van de voorvallen uit het verleden. Aannames doen helpt je ook niet in het verbeteren van de verstandhouding. Voorbeeld: ''Wij stapten niet op vanwege de reden dat wij de dialoog niet aan wilden gaan, maar vanwege de reden dat jullie deze deur zelf al op voorhand hadden dichtgetrokken.'' Eerste deel tot aan de komma: prima! Waarom dan tóch weer een verwijt erachteraan? Dit kun je toch scharen onder 'modder gooien'?
In de reactie die wij van de BVO ontvingen werden ons nogal wat verwijten gemaakt. We kunnen niet ander dan op deze verwijten te reageren. Ten eerste om de BVO onze visie op bepaalde voorvallen te geven. Ten tweede vanwege de reden dat wanneer wij niet op deze verwijten reageren alle door BVO gestelde feiten door de buitenwacht voor waar worden aangenomen.
Een deel van de kritiek van de BVO is terecht. Dit hebben wij ook ruiterlijk toegegeven. Van deze fouten, die we vooral in de begintijd van Cambuur Culture hebben gemaakt, hebben wij ook zeker geleerd. Een deel van de kritiek kunnen wij ons echter ook niet in vinden. Dit mogen we naar mijn mening best aangeven.
Wat betreft het voorbeeld wat je aanhaalt, tijdens het eerste overleg bij de BVO is ons letterlijk gezegd dat de BVO niet meer met ons wilde communiceren. Dat de BVO op dat moment de deur al voor het betreffende gesprek voor ons had dichtgegooid is dan ook geen aanname, dit is een feit. Wij hadden op dat moment weliswaar misschien niet weg moeten lopen, maar zonder reden was dit zeker ook niet. Maar ook dit is iets waar wij zeker van hebben geleerd.
Citaat van: CJ058 op november 07, 2014, 11:57:14
Succes verder, een ander geluid juichen we allemaal toe, laten we hopen dat in de toekomst er een succesvolle samenwerking tot stand komt! :thumbsup
Bedankt! |:)
Wij hopen ook zeker op een goede samenwerking met de BVO. Wij staan in ieder geval open voor de dialoog, en we hebben goede hoop dat dit ook voor de BVO geldt.
Citaat van: Galdiano op november 07, 2014, 18:43:28
Ga jij nu maar de kuip redden!
Inderdaad, door de felle supportersprotesten en de ommekeer van het Gemeentebestuur van Rotterdam is De Kuip gered.
Ik postte een reactie na aanleiding van de brief van CC, dat jij Feyenoord erbij haalt, daar kan ik niks aan doen.
Citaat van: RotterdamLeeuwarden op november 07, 2014, 23:02:39
Inderdaad, door de felle supportersprotesten en de ommekeer van het Gemeentebestuur van Rotterdam is De Kuip gered.
Ik postte een reactie na aanleiding van de brief van CC, dat jij Feyenoord erbij haalt, daar kan ik niks aan doen.
Nee helemaal mee eens.. er valt niks aan te doen , je naam, en je status is ook geen rede om: 'Feyenoord' erbij te te halen :O 8P
Dames, kap nou eens met dat gezeik. Hemelt hij die club uit de kakkerlakkenstad op dan is het niet goed, doet hij het niet dan is het ook niet goed..
Citaat van: RotterdamLeeuwarden op november 07, 2014, 13:07:19
Nette brief, alleen had ik even gewacht met het publiceren van deze brief.
Gewoon om even tussen club en supportersclub te praten. Nu ligt het "op straat" zeg maar en heeft iedereen een mening.
Ook zou ik mij kunnen voorstellen dat de club Cambuur niet zo happig is met reacties omdat men al weet dat de brief die zij versturen, openbaar wordt gemaakt.
Maar goed, jullie zijn goed bezig, tis wel eens erger geweest qua taalgebruik :rodekaart
Waarheid.
Citaat van: Dokkumer op november 08, 2014, 06:30:04
Dames, kap nou eens met dat gezeik. Hemelt hij die club uit de kakkerlakkenstad op dan is het niet goed, doet hij het niet dan is het ook niet goed..
Precies, jij snapt het. Ik post toch ook niet op het forum van Libelle, met de nickname 'vrouwen horen bij het aanrecht'
Ben jij dat niet?
libelle en Margriet, twee echte tijdschriften... :zweep
Cc geeft aan graag naar de toekomst te willen kijken en met de club in gesprek te komen.
Ik ben benieuwd wat cc in dat onderhoud met cambuur zou willen bespreken. Het lijkt me dat jullie al wat agendapunten zouden moeten hebben, maar hier zie ik niets van terug in de open transpirante communicatie naar de Bvo.
Ik accepteer bijvoorbeeld lang niet alle vergaderverzoeken die in mijn mail verschijnen. Cc zou de Bvo een goede reden moeten aandragen om dit wel te doen. Indien jullie deze agendapunten wel hebben zou ik deze overigens niet op voorhand het internet opslingeren,(tipje vd sluier mag natuurlijk wel) maar daarmee kan cc de Bvo wellicht overtuigen dat jullie als gesprekspartner van toegevoegde waarde zijn.
Verder is de brief wat lang van stof, maar netjes geformuleerd. :thumbsup
Citaat van: Kunstgras op november 07, 2014, 20:03:19
Wat betreft het voorbeeld wat je aanhaalt, tijdens het eerste overleg bij de BVO is ons letterlijk gezegd dat de BVO niet meer met ons wilde communiceren. Dat de BVO op dat moment de deur al voor het betreffende gesprek voor ons had dichtgegooid is dan ook geen aanname, dit is een feit. Wij hadden op dat moment weliswaar misschien niet weg moeten lopen, maar zonder reden was dit zeker ook niet. Maar ook dit is iets waar wij zeker van hebben geleerd.
Oke, dit wist ik niet. Als de BVO dat letterlijk heeft gezegd is het inderdaad een feit, excuus daarvoor. Anyway, succes, we zullen zien! |:)
Citaat van: CJ058 op november 08, 2014, 11:13:20
Oke, dit wist ik niet. Als de BVO dat letterlijk heeft gezegd is het inderdaad een feit, excuus daarvoor. Anyway, succes, we zullen zien! |:)
Je zou na zo'n opmerking van de club moeten vragen wat je zou kunnen veranderen om wel een gesprekspartner te worden. Plus een moment afspreken waar de voortgang van dit proces besproken gaat worden.
Als ze op een buiten gewoon denigrerende toon zeggen dat ze niet met ons in gesprek (zullen) gaan. En ons niet meer dan een vriendengroepje vinden. Dan valt er in dat gesprek niet veel te halen. Dan moeten we het maar laten zien. 350 leden verder en ......
Het verzoek hoe we gesprekspartner kunnen worden hebben we 2 jaar geleden al eens bij de bvo neergelegd en ook meerdere malen. Daar kwam elke keer geen reactie op, nu is de reactie: KVC is voldoende vertegenwoordigen voor supporters.
Citaat van: Lore op november 08, 2014, 09:53:02
Precies, jij snapt het. Ik post toch ook niet op het forum van Libelle, met de nickname 'vrouwen horen bij het aanrecht'
Onder welke naam post je daar dan wel?
Citaat van: Cor op november 08, 2014, 15:30:23
Onder welke naam post je daar dan wel?
http://youtu.be/_lgbRYT0Ldg (http://youtu.be/_lgbRYT0Ldg)
Citaat van: Daddy T. op november 08, 2014, 15:58:37
http://youtu.be/_lgbRYT0Ldg (http://youtu.be/_lgbRYT0Ldg)
:_schater
http://cambuurculture.nl/wordpress/cambuur-culture-ondersteunt-alternatief-plan-voetbalpiramide/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/cambuur-culture-ondersteunt-alternatief-plan-voetbalpiramide/)
Cambuur Culture ondersteunt alternatief plan voetbalpiramide
Zes clubs uit de Jupiler League hebben een alternatief plan voor een nieuwe opzet van de Jupiler League bedacht. In tegenstelling tot de KNVB zijn deze clubs fel gekant tegen het toevoegen van (nog meer) beloftenteams. Cambuur Culture ondersteunt het initiatief van deze clubs, wij zijn echter net zoals de clubs en KNVB voor doorstroming naar de Jupiler League.
Wij hopen dat BVO Cambuur zich morgen tijdens een KNVB vergadering ook het standpunt inneemt dat beloftenteams geen toegevoegde waarde bieden aan de Jupiler League.
De KNVB praat deze weken met de clubs in de eredivisie, eerste divisie en topklasse over een nieuwe voetbalpiramide met doorstroming tussen prof- en amateurvoetbal. Eind deze maand moet hier al duidelijkheid over komen zodat alles op de jaarlijkse vergadering op 2 december in kannen en kruiken is. Of dat allemaal gaat lukken is nog maar de vraag, want lang niet iedereen kan zich vinden in de plannen van de KNVB. De reserveteams die instromen in de gehele voetbalpiramide vormen het grootste bezwaar – zeker vanuit supportersoogpunt.
Op initiatief van de aanhang van MVV hebben de supporters van zes clubs uit de eerste divisie dan ook de handen ineen geslagen en een alternatief plan bedacht als reactie op de KNVB-opzet. Hierin worden geen zielloze reserveteams zonder aanhang toegelaten, bestaat de eerste divisie uit 18 in plaats van 20 clubs waardoor het ook in de middenmoot langer spannend blijft en worden absurde speeldagen als maandagavond geschrapt. Het plan van de fans van de zes clubs MVV, NEC, Sparta, FC Den Bosch, FC Volendam en Telstar heeft inmiddels de steun gekregen van de supporters van RKC, De Graafschap, Fortuna Sittard en eredivisieclub SC Cambuur.
Wel doorstroming, geen reserveteams
De supporters onderschrijven in het plan het grote belang van doorstroming richting topklasse omdat de sportieve spanning onderin de eerste divisie momenteel ontbreekt. Reserveteams worden echter niet als meerwaarde gezien, dus die ploegen zouden eventueel een BeNeLiga kunnen vormen om toch op een sportief hoger niveau te spelen. En anders kunnen eredivisieclubs spelers natuurlijk altijd nog verhuren aan eerste divisieclubs, waar de spelers ook nog eens om leren gaan met de druk van het spelen bij een echte club met bijbehorende verwachtingen en kritiek. Door wedstrijden in het betaald voetbal te spelen op lege sportparken of in desolate stadions van tweede elftallen lopen sponsoren, supporters en zelfs tv-kijkers weg. Het toevoegen van de reserves werkt bovendien competitievervalsing in de hand omdat deze ploegen geen sportief belang hebben. Ze willen slechts spelers opleiden, terwijl de andere clubs zo hoog mogelijk willen eindigen.
Artikel is afkomstig van In de Hekken (http://www.indehekken.net/eerste-divisie-zonder-reserveteams/)
Helemaal mee eens! Goed initiatief. Hoop dat er een kleine werkgroep/bestuur gemaakt wordt van de initiatiefnemers, en die in gesprek kunnen en mogen met de knvb. Ik hoop dat de knvb eindelijk eens naar de supporters luisteren. Vd Belt is gelukkig tegen tweede elftallen.
Ik las laatst dacht ik wat anders, maar we zullen wel horen waar Cambuur voor heeft gepleit.
Citaat van: SCC-J op november 19, 2014, 22:13:13
Ik las laatst dacht ik wat anders, maar we zullen wel horen waar Cambuur voor heeft gepleit.
Bij het invoeren van de tweede elftallen was vd Belt toch tegen? Of vergis ik me daarin?
Citaat van: SCC-J op november 19, 2014, 22:13:13
Ik las laatst dacht ik wat anders, maar we zullen wel horen waar Cambuur voor heeft gepleit.
Ik weet alleen dat hij voor doorstroming is, hij heeft zich bij mijn weten nog niet letterlijk tegen de beloften uitgesproken. Zal daarvoor morgen wat onderzoekswerk verrichten :)
Was toch iets met dat tegenstemmers afstand moesten doen van tv-gelden en dat Cambuur daarom destijds voor stemde? Of haal ik nu dingen door elkaar?
Als de hele handel niet door ging met belefotes, zou fox de tvrechten niet kopen. Wat clubs dus geld opleverde, echter komen er met name bij grote clubs der mate weinig supporters kijken naar deze wedstrijden. Dat het de clubs juist geld kost ipv opleverd.
En misschien moeten de rechten maar ergens anders ondergebracht worden.
Sport1
Eurosport
Of regionale zenders
http://www.cambuurfront.nl/m/14146
De voetbalpiramide waar gvb het hier over heeft is met beloftes in alle divisies dus ook topklasse hoofdklasse enz
Dan krijg wedstrijden als Sparta2 - Quick Boys.
Dan komt er toch geen hond kijken bij die wedstrijden dat snapt gvb toch ook wel?
Citaat van: SCC-J op november 20, 2014, 09:49:03
http://www.cambuurfront.nl/m/14146
De voetbalpiramide waar gvb het hier over heeft is met beloftes in alle divisies dus ook topklasse hoofdklasse enz
Dan krijg wedstrijden als Sparta2 - Quick Boys.
Dan komt er toch geen hond kijken bij die wedstrijden dat snapt gvb toch ook wel?
Juist, dat artikeltje bedoelde ik. Bedankt J.
Ik ben van mening dat beloftenteams de doodsteek zijn voor de JL en doorstroming de JL kan redden.
Wat mij overigens heel erg verbaast is dat er vanuit de Eredivisie clubs verder TOTAAL geen respons gekomen is. Clubs als Dordrecht, Excelsior, Willem II, Heracles, Eagles en NAC zouden hier toch ook kritisch naar moeten gaan kijken? Dit zijn in mijn ogen namelijk clubs die wel voor degradatie in aanmerking komen, dit seizoen of in de komende seizoenen.
Citaat van: Dokkumer op november 20, 2014, 11:16:18
Wat mij overigens heel erg verbaast is dat er vanuit de Eredivisie clubs verder TOTAAL geen respons gekomen is. Clubs als Dordrecht, Excelsior, Willem II, Heracles, Eagles en NAC zouden hier toch ook kritisch naar moeten gaan kijken? Dit zijn in mijn ogen namelijk clubs die wel voor degradatie in aanmerking komen, dit seizoen of in de komende seizoenen.
Wie dan leeft, wie dan zorgt
Citaat van: Cor op november 20, 2014, 11:28:13
Wie dan leeft, wie dan zorgt
Dat is toch voor supporters, ad hoc beslissingen? :P
Ben wel van mening dat je als kleinere club altijd rekening moet houden met een doemscenario van degradatie. En of je dan zo blij moet zijn met Jong ......??
Naja, als wij onverhoopt eens degraderen heb je in ieder geval qua support wel weer een flink aantal thuiswedstrijden erbij 8P
AZ en NAC mogen met de auto naar Leeuwarden
Niet alleen was onze club Cambuur het afgelopen seizoen kampioen van de buscombi (http://cambuurculture.nl/wordpress/kampioen-van-de-buscombi-2/), ook onze stad Leeuwarden stond fier bovenaan in het speelstedencombiklassement. Leeuwarden was vorig seizoen de enige speelstad in de gehele Eredivisie die elke club standaard verwelkomde met een buscombi.
Dit seizoen gaat het beter. Cambuur heeft minder buscombi's dan vorig seizoen (al waren de buscombi's naar Excelsior en Willem II totaal onzinnig) en ook de Gemeente Leeuwarden lijkt het licht te hebben gezien. AZ en NAC mogen namelijk (deels) met de auto naar Leeuwarden afreizen. Dit is een ontwikkeling die Supportersclub Cambuur Culture van harte toejuicht!
Natuurlijk begrijpen wij dat gezien de ligging van het Cambuurstadion en de inrichting van dit gebied niet bevorderend is voor de veiligheidssituatie. Dat voorheen aan elke club standaard een buscombi werd opgelegd is echter overtrokken. Dit is voor de meeste clubs niet nodig. Wij zijn daarom blij dat de supporters van AZ en NAC nu deels met de auto mogen komen. Wij verwachten ook dat dit geen problemen oplevert.
Waar wij wel onze vraagtekens bijzetten zijn de voorwaarden die aan deze clubs zijn opgelegd. AZ mag met maximaal 20 auto's naar Leeuwarden afreizen. Dit is vrij weinig, maar gezien het de eerste keer is dat AZ hier met de auto komt enigszins begrijpelijk. Wat wij echter niet begrijpen is dat maximaal 60 personen gebruiken mogen maken van deze autocombi. Het lijkt ons dat het voor de veiligheid niet uitmaakt of er 60, 80 of 100 supporters in deze auto's plaatsnemen. Hierdoor worden de AZ-supporters gedwongen of met minder auto's af te reizen, of met drie personen in een auto te gaan zitten wat weer hogere kosten voor deze supporters met zich meebrengt.
Al met al is Supportersclub Cambuur Culture blij dat onze gasten eindelijk weer met de auto naar Leeuwarden mogen afreizen. Complimenten voor de Gemeente Leeuwarden en voor onze BVO! Ook voor ons als supporter is dit een goede ontwikkeling. Wij hebben namelijk begrepen dat het voor het verkrijgen van soepelere vervoerswedstrijden voor onze uitwedstrijden niet bepaald bevorderlijk is dat elke club hier standaard met de bus moet komen. Wij hopen dan ook dat de Gemeente Leeuwarden deze goede lijn doortrekt, en dat dit ook positieve effecten gaat hebben voor onze uitwedstrijden.
http://cambuurculture.nl/wordpress/az-en-nac-mogen-met-de-auto-naar-leeuwarden/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/az-en-nac-mogen-met-de-auto-naar-leeuwarden/)
Huh? Nog geen reacties? Of is het niet "negatief" genoeg? :devil
Goed positief stuk heren, mooi om te lezen dat de positieve zaken ook meer aandacht krijgen.
Ook namens mij een compliment richting driehoek alhier!
Citaat van: Dokkumer op november 27, 2014, 21:24:54
Huh? Nog geen reacties? Of is het niet "negatief" genoeg? :devil
Goed positief stuk heren, mooi om te lezen dat de positieve zaken ook meer aandacht krijgen.
Ook namens mij een compliment richting driehoek alhier!
Alleen maar mooi natuurlijk, wat moet je er verder over zeggen? Vooral heel nieuwsgierig hoe het gaat verlopen..
Citaat van: Cambuur Culture op november 27, 2014, 18:42:40
AZ en NAC mogen met de auto naar Leeuwarden
Niet alleen was onze club Cambuur het afgelopen seizoen kampioen van de buscombi (http://cambuurculture.nl/wordpress/kampioen-van-de-buscombi-2/), ook onze stad Leeuwarden stond fier bovenaan in het speelstedencombiklassement. Leeuwarden was vorig seizoen de enige speelstad in de gehele Eredivisie die elke club standaard verwelkomde met een buscombi.
Dit seizoen gaat het beter. Cambuur heeft minder buscombi's dan vorig seizoen (al waren de buscombi's naar Excelsior en Willem II totaal onzinnig) en ook de Gemeente Leeuwarden lijkt het licht te hebben gezien. AZ en NAC mogen namelijk (deels) met de auto naar Leeuwarden afreizen. Dit is een ontwikkeling die Supportersclub Cambuur Culture van harte toejuicht!
Natuurlijk begrijpen wij dat gezien de ligging van het Cambuurstadion en de inrichting van dit gebied niet bevorderend is voor de veiligheidssituatie. Dat voorheen aan elke club standaard een buscombi werd opgelegd is echter overtrokken. Dit is voor de meeste clubs niet nodig. Wij zijn daarom blij dat de supporters van AZ en NAC nu deels met de auto mogen komen. Wij verwachten ook dat dit geen problemen oplevert.
Waar wij wel onze vraagtekens bijzetten zijn de voorwaarden die aan deze clubs zijn opgelegd. AZ mag met maximaal 20 auto's naar Leeuwarden afreizen. Dit is vrij weinig, maar gezien het de eerste keer is dat AZ hier met de auto komt enigszins begrijpelijk. Wat wij echter niet begrijpen is dat maximaal 60 personen gebruiken mogen maken van deze autocombi. Het lijkt ons dat het voor de veiligheid niet uitmaakt of er 60, 80 of 100 supporters in deze auto's plaatsnemen. Hierdoor worden de AZ-supporters gedwongen of met minder auto's af te reizen, of met drie personen in een auto te gaan zitten wat weer hogere kosten voor deze supporters met zich meebrengt.
Al met al is Supportersclub Cambuur Culture blij dat onze gasten eindelijk weer met de auto naar Leeuwarden mogen afreizen. Complimenten voor de Gemeente Leeuwarden en voor onze BVO! Ook voor ons als supporter is dit een goede ontwikkeling. Wij hebben namelijk begrepen dat het voor het verkrijgen van soepelere vervoerswedstrijden voor onze uitwedstrijden niet bepaald bevorderlijk is dat elke club hier standaard met de bus moet komen. Wij hopen dan ook dat de Gemeente Leeuwarden deze goede lijn doortrekt, en dat dit ook positieve effecten gaat hebben voor onze uitwedstrijden.
http://cambuurculture.nl/wordpress/az-en-nac-mogen-met-de-auto-naar-leeuwarden/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/az-en-nac-mogen-met-de-auto-naar-leeuwarden/)
Goed geluid vanuit CC. Kritisch blijven en goede ook benoemen.
ik zou zeggen. "Hier kun je als BVO/Gemeente/KVC etc. mee om de tafel".
Citaat van: CJ058 op november 28, 2014, 09:30:27
Alleen maar mooi natuurlijk, wat moet je er verder over zeggen? Vooral heel nieuwsgierig hoe het gaat verlopen..
Iemand enig idee hoe het is gegaan met de auto combi van AZ?
Citaat van: Don op december 02, 2014, 14:33:35
Iemand enig idee hoe het is gegaan met de auto combi van AZ?
Aangezien de krant er bovenop duikt als iemand iets fout doet, ga ik er vanuit dat het vlekkeloos is verlopen
Waren er mensen van AZ in de auto dan? De ballenbak stond vol met kinderen van rond de 12.
Citaat van: Lore op december 02, 2014, 14:36:24
Aangezien de krant er bovenop duikt als iemand iets fout doet, ga ik er vanuit dat het vlekkeloos is verlopen
Inderdaad, volgens mij niks noemenswaardigs gebeurd. Anders hadden ze dit (ook al zaten ze in het thuisvak) wel aangegeven: http://victoria-alkmaar.nl/fotoverslag-sc-cambuur-az-2/ (http://victoria-alkmaar.nl/fotoverslag-sc-cambuur-az-2/)
Citaat van: Gasgeve op december 02, 2014, 15:11:56
Waren er mensen van AZ in de auto dan? De ballenbak stond vol met kinderen van rond de 12.
Inderdaad. Nauwelijks mensen gezien die er ouder uitzagen dan 15...
Citaat van: Thieske op december 02, 2014, 15:21:42
Inderdaad. Nauwelijks mensen gezien die er ouder uitzagen dan 15...
Die 10 die ouder waren, waren de chauffeurs :devil
Citaat van: Dokkumer op december 02, 2014, 16:47:32
Die 10 die ouder waren, waren de chauffeurs :devil
:zweep
Met alle respect ik vind jullie aanwezigheid qua sfeeracties dit seizoen minder dan vorig seizoen..
Citaat van: thankyou op december 04, 2014, 18:17:03
Met alle respect ik vind jullie aanwezigheid qua sfeeracties dit seizoen minder dan vorig seizoen..
de sfeeracties zijn aardig verminderd dit seizoen. Volgens mij alleen ado-thuis en training voor dkv uit
Citaat van: thankyou op december 04, 2014, 18:17:03
Met alle respect ik vind jullie aanwezigheid qua sfeeracties dit seizoen minder dan vorig seizoen..
Ach.. Als er maar een mooie sfeeractie tegen die boeren komt. Al is dat niet eens nodig, sfeer is er bij ons sowieso al. Misschien ter ondersteuning |:)
Citaat van: siepelsjeu op december 04, 2014, 18:46:38
de sfeeracties zijn aardig verminderd dit seizoen. Volgens mij alleen ado-thuis en training voor dkv uit
Heel heel mooi! :thumbsup
Beter niets dan iets bij de UL! l8l
Trouwens de training voor DKV was door CC geregeld.
Citaat van: Galdiano op december 04, 2014, 19:56:13
Heel heel mooi! :thumbsup
Beter niets dan iets bij de UL! l8l
Trouwens de training voor DKV was door CC geregeld.
Dat staat er toch wakker worden! :)
Citaat van: siepelsjeu op december 04, 2014, 20:04:21
Dat staat er toch wakker worden! :)
Ach er zijn zoveel topic's over sfeer gebeuren. Dacht in een ander topic te zitten dan CC.
:_spank
Heren,
Niets dan lof en hulde voor het fantastische doek van afgelopen zondag! _O_
Citaat van: gobo op februari 18, 2015, 21:36:37
Heren,
Niets dan lof en hulde voor het fantastische doek van afgelopen zondag! _O_
Zo'n doek wil ik wel in sjaalvorm :D
Citaat van: Dokkumer op februari 18, 2015, 21:40:29
Zo'n doek wil ik wel in sjaalvorm :D
Die zou ik meteen aanschaffen. |:)
Hulde voor het prachtige doek
Ook mooi dat nagenoeg ieder sportprogramma wat ik gezien heb dit schitterende doek in de header had :D
http://cambuurculture.nl/wordpress/word-lid/
Citaat van: Ruppppert op februari 19, 2015, 16:20:48
http://cambuurculture.nl/wordpress/word-lid/
Prachtig doek, super gemaakt, klasse!
Dat dansje van Barto voor het uitvak blijft ook geweldig! |:)
Citaat van: Dokkumer op februari 18, 2015, 21:40:29
Zo'n doek wil ik wel in sjaalvorm :D
Goed plan, zal het eens voorleggen. Van de opbrengst kan er wellicht weer een doek gemaakt worden! :y
Citaat van: Ronnie tng op februari 20, 2015, 04:34:43
Goed plan, zal het eens voorleggen. Van de opbrengst kan er wellicht weer een doek gemaakt worden! :y
_O_
Klasse Ronnie :thumbsup :thumbsup En ik zal je zeggen, echt IEDEREEN die ik sprak was enthousiast over het doek.
Citaat van: Ronnie tng op februari 20, 2015, 04:34:43
Goed plan, zal het eens voorleggen. Van de opbrengst kan er wellicht weer een doek gemaakt worden! :y
Waarna we ook van dat nieuwe doek weer een sjaal kunnen kopen.
Ik zie mijn sjaalverzameling al groter en groter worden |:)
BVO gunt bussupporters hun biertje niet
Komende zaterdag speelt Cambuur uit tegen AZ. Vanwege het lage veiligheidsrisico is deze wedstrijd te bezoeken met een autocombi. Supporters die per bus willen afreizen worden echter geconfronteerd met het strengere buscombiregime. Zij mogen geen alcohol nuttigen op de heenreis.
Afgelopen week heeft Supportersclub Cambuur Culture bij veiligheidsmanager Sarah Tromp per mail het verzoek neergelegd om het alcoholverbod voor busreizigers te laten vervallen. Wij zien er de logica namelijk niet van in dat bij een wedstrijd waarvoor een autocombi wordt opgelegd, bij het georganiseerde busvervoer toch de strengere regels van een buscombi worden gehanteerd.
Allereerst wordt een autocombi slechts opgelegd bij wedstrijden met een relatief laag veiligheidsrisico. Vanwege dit lagere veiligheidsrisico wordt meer vrijheid aan de supporters gegund dan bij wedstrijden waar een buscombi is opgelegd. Supporters wordt de gelegenheid geboden met eigen vervoer af te reizen naar de uitwedstrijd en zij mogen in de auto ook gewoon een biertje drinken. Echter, de supporters die toch per bus willen afreizen naar deze wedstrijden met een laag veiligheidsrisico wordt zonder enige goede reden de vrijheid een biertje te mogen drinken ontnomen. Voor deze supporters is het strenge buscombiregime van toepassing, zonder dat de veiligheidssituatie dit rechtvaardigt.
Daarnaast is het ook nog eens zo dat supporters die bij een autocombi toch vrijwillig de bus pakken worden begeleid door enkele stewards. Waar supporters met de auto zonder enig toezicht van hun biertje kunnen genieten, mogen supporters die onder toezicht staan slechts een colaatje nuttigen.
Om bovenstaande samen te vatten vinden wij het erg krom dat supporters die vrijwillig bij een autocombi de bus pakken, benadeeld worden ten opzichte van supporters die met de auto gaan.
Vanwege deze redenen hebben wij bij Sarah Tromp het verzoek neergelegd om voor de autocombi tegen AZ, bij wijze van proef, alcohol toe te staan bij het door de club georganiseerde busvervoer. Naar onze mening is de wedstrijd tegen AZ bij uitstek geschikt om te experimenteren met soepelere regelgeving. Niet alleen is deze wedstrijd relatief dichtbij, ook is de kans op ongeregeldheden bij een wedstrijd tegen AZ bijzonder laag.
Tot onze grote spijt ontvingen wij afgelopen maandag een afwijzende reactie op ons voorstel van Sarah Tromp. De BVO wil niet experimenteren met bier in de bussen op de heenreis. Volgens mevrouw Tromp wil ze niet in de hand werken "dat men vrijuit gaat drinken" op de heenreis.
Cambuur Culture heeft al meerder voorstellen gedaan om het bezoeken van uitwedstrijden prettiger te maken. Maar elk voorstel lijkt van tafel te worden geveegd. Wij hebben nu de BVO de vraag gesteld hoe zij denken het bezoeken van uitwedstrijden prettiger te maken. Of heeft dit helemaal geen prioriteit voor de volksclub?
STAND UP FOR THE CULTURE!
http://cambuurculture.nl/wordpress/bvo-gunt-bussupporters-hun-biertje-niet/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/bvo-gunt-bussupporters-hun-biertje-niet/)
Terecht! Al dat bier is helemaal niet goed voor je.
Citaat van: Spine op maart 19, 2015, 20:32:26
Terecht! Al dat bier is helemaal niet goed voor je.
:_schater :_schater
Citaat van: Spine op maart 19, 2015, 20:32:26
Terecht! Al dat bier is helemaal niet goed voor je.
drink je een jenevertje. Blijft natuurlijk geweldig krom deze regeltjes.
Tsja, de geschiedenis heeft geleerd dat men zelfs onbeschonken moeite heeft om een bus heel te laten. Ik snap de verontwaardiging van CC dan ook niet helemaal.
Vertel? We hebben het hier trouwens over bussen die naast de auto's rijden bij een autocombi. Dus niet eens over buscombi's. ( waar veel clubs zelf bier verkopen)
:camigo
Citaat van: Goudvinger op maart 19, 2015, 20:49:10
Tsja, de geschiedenis heeft geleerd dat men zelfs onbeschonken moeite heeft om een bus heel te laten. Ik snap de verontwaardiging van CC dan ook niet helemaal.
Ik betreur dat er schade toegebracht is aan een bus. Alleen moet je dat nooit afrekenen op iedereen die met de bus meerijdt, maar de veroorzakers aanpakken (dadergericht!)
Verder ben ik er zeker voorstander van om in beperkte mate alcohol te schenken op de heenreis, je hoeft je niet vol te gooien, maar een beperkte verkoop, desnoods geregeld door de BVO of Sup.Ver. moet in mijn optiek mogelijk zijn.
Kan iemand zich niet gedragen met 2 of 3 biertjes op dan verspeelt hij het recht om een volgende keer een biertje te nemen.
Citaat van: Dokkumer op maart 20, 2015, 07:11:06
Ik betreur dat er schade toegebracht is aan een bus. Alleen moet je dat nooit afrekenen op iedereen die met de bus meerijdt, maar de veroorzakers aanpakken (dadergericht!)
Mogelijk dat de timing nu wat slecht is doordat er gezeik is geweest in buscombi tegen Zwolle? Verder met CC eens dat de club moet kijken hoe de busreis zo aantrekkelijk mogelijk kan worden gemaakt. Wellicht kan CC in overleg met KvC en Sarah een bierbus laten rijden bij autocombi wedstrijden, met bijvoorbeeld eigen stewards of bekende stewards van Noord. Bus op naam van CC gereserveerd en het risico ligt dan niet bij de club. Dan kunnen vrouwen en kinderen en overige "rustige" supporters in een andere bus, vanuit de club geregeld, plaatsnemen en in alle rust en zonder drank richting een uitwedstrijd.
Citaat van: Goudvinger op maart 19, 2015, 20:49:10
Tsja, de geschiedenis heeft geleerd dat men zelfs onbeschonken moeite heeft om een bus heel te laten. Ik snap de verontwaardiging van CC dan ook niet helemaal.
Je maakt mij nieuwsgierig?
Ben het met CC eens. De regels zijn heel erg krom, alleen is de timing misschien niet zo goed gekozen door dat Zwolle gedoe. Dit zal Sarah graag aanhalen in haar verhaal.
Citaat van: Daddy T. op maart 20, 2015, 09:18:55
Mogelijk dat de timing nu wat slecht is doordat er gezeik is geweest in buscombi tegen Zwolle? Verder met CC eens dat de club moet kijken hoe de busreis zo aantrekkelijk mogelijk kan worden gemaakt. Wellicht kan CC in overleg met KvC en Sarah een bierbus laten rijden bij autocombi wedstrijden, met bijvoorbeeld eigen stewards of bekende stewards van Noord. Bus op naam van CC gereserveerd en het risico ligt dan niet bij de club. Dan kunnen vrouwen en kinderen en overige "rustige" supporters in een andere bus, vanuit de club geregeld, plaatsnemen en in alle rust en zonder drank richting een uitwedstrijd.
AZ werkt bijvoorbeeld met zo'n reglement en het werkt daar prima, echter is dit voorstel ook afgeschoten door de bvo.
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fpeczwolle.nl%2Fstatic%2Fsite%2Fimg%2Fmodule%2Fnews%2F5864%2Fheader_small.jpg&hash=fa743eeb79f66696a2b1bed5f0843a27df4b5c2e)
Waarom is zoiets bij ons ook niet mogelijk??
Omdat de BVO denkt in onmogelijkheden ipv mogelijkheden.
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcambuurculture.nl%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FCCC2015-3.png&hash=fc382ec6753f4553d47084397224738a21bddefc)
Voor meer informatie ga naar: http://cambuurculture.nl/wordpress/cambuurculturecup/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/cambuurculturecup/)
De Sfeer Acties van Cambuur Culture Seizoen 2014/2015
Super filmpje!!! :thumbsup
Citaat van: CambuurCulture.nl
Cambuur verhuist naar het WTC
Afgelopen maandag heeft de BVO op een persconferentie de locatie van ons nieuwe stadion bekend gemaakt. Wanneer alles volgens plan verloopt zal het nieuwe stadion worden gebouwd bij het WTC. Dit betekent dat Cambuur de heilige grond aan het Cambuurplein zal verlaten.
Supportersclub Cambuur Culture betreurt deze verhuizing ten zeerste. De huidige locatie middenin een volkswijk is prachtig en hoort bij onze club. De verhuizing naar het WTC doet dan ook pijn. Dit blijkt ook wel uit het feit dat 75% van de ruim 1.400 respondenten op onze enquête kozen voor een nieuw stadion aan het Cambuurplein.
Toch steunt Supportersclub Cambuur Culture het besluit om naar het WTC te verhuizen. Uit onze (zeer betrouwbare) informatie blijkt dat een nieuw stadion aan het Cambuurplein financieel niet haalbaar is. Hier konden niet genoeg investeerders voor worden gevonden. De keuze voor het WTC is niet slechts gemaakt om een hogere begroting te realiseren en een stabiele eredivisie-club te kunnen worden. Het is een keuze geweest tussen een financieel gezonde club of een failliete club. Wij hebben begrepen dat het toekomstige onderhoud aan het huidige Cambuurstadion niet door Cambuur zou kunnen worden gefinancierd. Vanwege deze reden steunen wij het besluit van de BVO. Verhuizing naar het WTC was de enige optie.
Wel zouden wij het toejuichen wanneer de BVO de keuze voor het WTC met cijfers zou onderbouwen. Hiermee wordt een stuk onrust onder de supporters van Cambuur weggenomen, en kan bovendien begrip worden gekweekt voor dit moeilijke besluit.
Met de verhuizing naar het nieuwe stadion bij het WTC bestaat de kans dat een deel van de Cambuur beleving verloren gaat. Om de sfeer, uitstraling en identiteit van onze club zoveel mogelijk te behouden is het van het uiterste belang dat onze club een Cambuur-waardig stadion krijgt. Om dit te bereiken hebben Kern van Cambuur, Cambuur Culture en de M.I.-side begin maart van dit jaar bij de BVO het verzoek neergelegd om met ons om tafel te gaan om onze wensen met betrekking tot het nieuwe stadion te bespreken.
De volgende aandachtspunten zijn per mail aan de BVO doorgegeven:
Eigen supporters (sta)vak voor de fanatieke aanhang van SC Cambuur
Eigen supportershome met de mogelijkheid van twee ruimtes zoals dit ook bij het stadion van FC Utrecht het geval is.
Voldoende opslagmogelijkheid voor spandoeken en andere sfeerartikelen.
Voorkeur gaat uit naar een vierkant stadion zonder zgn. tweede ring en met tribunes tot aan het veld.
Spelen op echt gras.
Goede facilitaire voorzieningen.
Kiosken en supportershome bemannen door vrijwilligers.
Goede toegang en faciliteiten voor de minder valide supporters.
Wij zullen er alles aan doen deze wensen te realiseren en ervoor te zorgen dat onze club een prachtig nieuw stadion krijgt!
http://cambuurculture.nl/wordpress/cambuur-verhuist-naar-het-wtc/
Hoe staat KvC tegenover die punten?
- Tribunes tot op het veld
- Kiosken en dergelijke in beheer van vrijwilligers
Eerst wmb voor binding met wedstrijd (ipv afstand) en tweede straalt zoveel meer uit dat de ongeïnteresseerde studenten achter de toonbank die (terecht) niet blij zijn met hun onderbetaalde baan zoals we kunnen zien in de arenas en gelredomes van deze wereld.
Voordeel van een supportershome waar je 2 ruimtes van kan maken mis ik?
De genoemde punten zijn door Cambuur Culture, KvC en M.I.-side gezamenlijk opgesteld. Voordeel van meerdere ruimtes is de mogelijkheid tot meerdere muziekstijlen waardoor ook de jeugd eerder in het supportershome blijft hangen.
Het hertje trekt op een paar uitzonderingen na vooral 35+ publiek. Voor de groep fanatiekere jong volwassenen (18 tot 35) is er nu geen plek. Ook sluit de huidige muziek keuze van het hertje niet aan op deze doelgroep
Citaat van: SCC-J op mei 20, 2015, 21:50:36
Het hertje trekt op een paar uitzonderingen na vooral 35+ publiek. Voor de groep fanatiekere jong volwassenen (18 tot 35) is er nu geen plek. Ook sluit de huidige muziek keuze van het hertje niet aan op deze doelgroep
Heel snel een biertje scoren, en rap weer naar buiten. Binnen is het tegenwoordig niet uit te houden, zowel met de muziek niet als de asociale drukte. Volgens mij staan er pak em beet 9600 man binnen.
Een dik compliment dat de CC, KvC en de MI-Side gaan samenwerken hierin. :thumbsup
Muziek is wmb subjectief. Daar hoef jengelen aparte ruimte voor, dan kun je voor iedere stijl wel een aparte ruimte nemen. Dat de drukte niet chill is kan ik me voorstellen, groter prima maar een extra ruimte?
Bij Groningen wordt er tegenwoordig geld gevraagd om hetbsupportershome binnen te komen. Tenzij je lid bent van de supportersvereniging. Zou hier ook prima kunnen, 2 euro betalen of gewoon een jaar lang KVC/CC lid zijn.
Citaat van: Treb op mei 20, 2015, 23:49:31
Een dik compliment dat de CC, KvC en de MI-Side gaan samenwerken hierin. :thumbsup
Goede zaak inderdaad.
Citaat van: Kunstgras op mei 20, 2015, 21:49:41
De genoemde punten zijn door Cambuur Culture, KvC en M.I.-side gezamenlijk opgesteld. Voordeel van meerdere ruimtes is de mogelijkheid tot meerdere muziekstijlen waardoor ook de jeugd eerder in het supportershome blijft hangen.
1 club. 1 home. Geen muziek, ben je van deze discussie af.
:zucht
Citaat van: SCC-J op mei 24, 2015, 11:03:54
:zucht
Juist. Dan dit maar de hele nacht door op int nieuwe home
http://youtu.be/9yqNDPMkOXw
Citaat van: SCC-J op mei 20, 2015, 21:50:36
Het hertje trekt op een paar uitzonderingen na vooral 35+ publiek. Voor de groep fanatiekere jong volwassenen (18 tot 35) is er nu geen plek. Ook sluit de huidige muziek keuze van het hertje niet aan op deze doelgroep
geen plek??? kom maar eens langs krijst wat biertjes en lulle we ff slap over van alles en nog wat
Citaat van: denistel op mei 24, 2015, 23:04:26
geen plek??? kom maar eens langs krijst wat biertjes en lulle we ff slap over van alles en nog wat
Geen plek als in een plaats waarin zij zich op hun plaats voelen.
Citaat van: Dokkumer op mei 25, 2015, 07:47:28
Geen plek als in een plaats waarin zij zich op hun plaats voelen.
Hoe groot moet het supportershome worden zodat er plaats is voor iedereen?
Citaat van: Grijskijkert op mei 25, 2015, 07:52:03
Hoe groot moet het supportershome worden zodat er plaats is voor iedereen?
Het moet gewoon afwisselender worden qua muziek en het publiek.
Doe eens in de zoveel tijd om te beginnen, een themafeest.
Citaat van: Galdiano op mei 25, 2015, 08:46:30
Het moet gewoon afwisselender worden qua muziek en het publiek.
Doe eens in de zoveel tijd om te beginnen, een themafeest.
Misschien idee om het nieuwe supportershome in 2 gedeeltes op te delen, dan kan je de "oudjes" en de "jeugd" blij maken..
Wat houd je tegen om een feest te organiseren? Ik bedoel daarmee zijn er obstakels?
Moet er ook een ruimte komen in het home waar Bakker zich veilig voelt?
Citaat van: Dokkumer op mei 25, 2015, 07:47:28
Geen plek als in een plaats waarin zij zich op hun plaats voelen.
exact! Denistle gaat me toch niet vertellen dat er veel jongvolwassen naar het hertje trekken. Ik zelf doe 1/2 biertje en dat gas naar de stad.
Als je kijkt hoeveel jongvolwassenen er wel niet op noord staan. Dit is een enorm groep die zich niet aangetrokken voelen door het hertje.
Citaat van: Len Cantello op mei 24, 2015, 19:55:45
Juist. Dan dit maar de hele nacht door op int nieuwe home
http://youtu.be/9yqNDPMkOXw
Ok, Dit moet even gezegd worden! Cantello = HELD _O_
Dit voorstel mag ik heel erg lijen :zweep
Beter dan enig andere meuk in ieder geval die je soms ziet in Homes..
Het idee om het nieuw supporters home op te delen in meerdere ruimtes vind ik zeker geen slecht idee. Daar kun je meerdere generaties supporters en grotere doelgroep in kwijt. Ben vaak genoeg in het hertje geweest maar wat mij ook opvalt is altijd de oubolligheid. Altijd dezelfde mensen, amper onder de dertig jarigen. Inderdaad weinig aantrekkelijk voor jeugd. Ik snap wel dat die massaal weg blijft. Het idee van thema's Is niet slecht bedacht.
Citaat van: Drumfather SCC op mei 25, 2015, 12:44:56
Dit voorstel mag ik heel erg lijen :zweep
Beter dan enig andere meuk in ieder geval die je soms ziet in Homes..
Dit moet dan maar het openingsnummer vant nieuwe home worden....
http://youtu.be/RHHu7Gs1hSA
Citaat van: Len Cantello op mei 25, 2015, 16:48:02
Dit moet dan maar het openingsnummer vant nieuwe home worden....
http://youtu.be/RHHu7Gs1hSA
Geen verkeerde keuze Len |:)
Maar aangezien ze het altijd over ''De hel van Leeuwarden'' hebben vind ik deze ook toepasselijk!
Citaat van: Grijskijkert op mei 25, 2015, 08:52:15
Misschien idee om het nieuwe supportershome in 2 gedeeltes op te delen, dan kan je de "oudjes" en de "jeugd" blij maken..
Citaat van: Drumfather SCC op mei 25, 2015, 17:01:01
Geen verkeerde keuze Len |:)
Maar aangezien ze het altijd over ''De hel van Leeuwarden'' hebben vind ik deze ook toepasselijk!
En dan de deurtjes open tussen de twee gedeeltes :_schater
Ik zit net even naar dit sfeer filmpje te kijken van Sneijder bij Galatasary:
http://copa90.com/wesley-sneijder-leads-incredible-galatasaray-title-celebrations/
Maar die vuur kanonnen moeten ook even in de begroting van het nieuw stadion super gaaf man!!!
De beste sfeer maak je met spullen die je na de wedstrijd bij t grofvuil dondert. Geen machines ajb.
Eens is ook wat meer voor concerten en feesten.
Die geschilderde doeken... Op wat voor materiaal is dat dan? Zoals 'infamous' doek
Is vrij dunne stof en wordt in Polen besteld. Kostprijs om zo een doek met die afmeting te maken ligt trouwens om en nabij de 1.000 euro aan materiaalkosten.
Citaat van: Kunstgras op juni 04, 2015, 11:09:12
Is vrij dunne stof en wordt in Polen besteld. Kostprijs om zo een doek met die afmeting te maken ligt trouwens om en nabij de 1.000 euro aan materiaalkosten.
Is een fantastisch doek trouwens, ook mooie tekst. Mijn favoriet. :thumbsup
Na het succes van vorig jaar organiseert Supportersclub Cambuur Culture komende zaterdag de tweede editie van de Cambuur Culture Cup.
Het 7-tegen-7 supporterstoernooi zal worden afgewerkt op Sportpark Lionello, de thuisbasis van Lions'66. Deelname aan het toernooi is niet meer mogelijk. Met niet minder dan zestien deelnemende teams is het deelnemersveld overvol.
Iedereen die Cambuur een warm hart toedraagt is echter van harte welkom om de sportieve prestaties van de Cambuursupporters te mogen aanschouwen. Goed voetbal wordt op dit toernooi afgewisseld met soms hilarische capriolen. Onder het genot van een biertje vormt dit een mooi schouwspel.
Cup en BBQ
Na afloop van het toernooi wordt bovendien een BBQ georganiseerd, en is er live muziek van Ricky. Dit alles tezamen vormt volgens Cambuur Culture de perfecte afsluiting van wederom een fantastisch voetbalseizoen.
De Cambuur Culture Cup begint om 12.00. Wie voor goed voetbal komt hoeft niet eerder te komen dan 15.00, wanneer de kwartfinales worden afgewerkt. De prijsuitreiking zal om 17.00 worden gedaan door een 'special guest'. Hierna zullende de BBQ's worden ontstoken.
Voor wie mee wil doen met de BBQ, er zijn nog een beperkt aantal BBQ-pakketjes verkrijgbaar. Aanmelden voor de BBQ kan door een mail te sturen naar activiteiten@cambuurculture.nl (op=op)
http://www.suksawat.nl/tweede-editie-cambuur-culture-cup-zaterdag-13-juni/
Citaat van: Kunstgras op juni 04, 2015, 11:09:12
Is vrij dunne stof en wordt in Polen besteld. Kostprijs om zo een doek met die afmeting te maken ligt trouwens om en nabij de 1.000 euro aan materiaalkosten.
Ik ken ook een bedrijfje in Polen die dat soort materiaal beprinten. Dus misschien kan ik eens navraag doen wat het kost!
Citaat van: Sakin op juni 18, 2015, 19:13:00
Ik ken ook een bedrijfje in Polen die dat soort materiaal beprinten. Dus misschien kan ik eens navraag doen wat het kost!
Cambuur Culture laat niks printen, die schilderen alles zelf met bier, zweet en kwasten! ;)
Citaat van: Dokkumer op juni 18, 2015, 19:15:10
Cambuur Culture laat niks printen, die schilderen alles zelf met bier, zweet en kwasten! ;)
Dat moet je er ook inhouden. Maar hoe meer geld je over houdt des te vaker je biertjes kunt gaan drinken voor een nieuw supergaaf spandoek!!!
Die biertjes zijn voor eigen rekening :D Ik ga van mijn donatie/lidmaatschapsgeld geen zuipavondjes van het bestuur sponsoren :devil
Persoonlijk heb ik liever dat CC wat meer betaalt voor een handgemaakt doek dan voor een prikje een (misschien wel net zo mooi) gedrukt doek. En ik ben van mening dat de rest van de leden hier hetzelfde over denkt.
Nee natuurlijk niet! Dat zou gekkenwerk zijn. Maar meer sfeer doet alleen maar beter aan voor de club. En dat is eigenlijk wat ik bedoel. De biertjes zijn belangrijk en natuurlijk voor eigen rekening. Herken dat wel!
Maar als je wilt vergelijken ken ik nog wel een bedrijfje.
Denk niet dat de heren interesse hebben ;) Als je relatief goedkoop doek en verf weet te vinden kun je altijd de redactie van CC mailen (redactie@cambuurculture.nl)
Citaat van: Dokkumer op juni 19, 2015, 09:50:23
Denk niet dat de heren interesse hebben ;) Als je relatief goedkoop doek en verf weet te vinden kun je altijd de redactie van CC mailen (redactie@cambuurculture.nl)
Duidelijk!!! :thumbsup
Doeken drukken gaan we inderdaad niet doen. ;)
Verder denk ik niet dat we goedkopere stof kunnen krijgen dan die we nu hebben. Daar zit het grootste deel van de kosten niet. Verf is veel duurder. Als iemand daar nog tips voor heeft kan hij uiteraard mailen naar het mailadres wat Dokkumer aangaf. :proost
Zijn er ook leden van Cambuur Culture in de adviesgroep gekomen? Of heeft Cambuur Culture op een andere manier een stem?
CC is met 1 persoon vertegenwoordigd.
Morgen geen vuurwerk... Ontzettend jammer. Vind ik altijd een hoogtepunt van de 1e training.
Terecht geen vuurwerk morgen
Teleurstellend.
Citaat van: Galdiano op juni 26, 2015, 20:47:23
Want?
eerste trainimg vorig jaar stond men voor aap met meer vuurwerk dan mensen.
Eerste training van het eerste eredivisie seizoen was het top!
Alles op west, en dat ging prima. Gewoon op de dag zelf kijken hoe de wind staat, en zo vak 1-2 of 8-9 reserveren voor fanatieke aanhang.
Cambuur wil het braafste jongetje van de klas zijn. En daar wordt ik zo langzamerhand ziek van! :R
Citaat van: pvanbuijtene op juni 26, 2015, 21:54:06
eerste trainimg vorig jaar stond men voor aap met meer vuurwerk dan mensen.
Dit komt omdat er werd gezegd dat alleen mensen met vuurwerk welkom waren op noord.
Het is ontzettend jammer dat er morgen geen vuurwerk is op de training. Ik denk dat het vuurwerk elke keer steeds meer mensen heeft gelokt. Uiteraard is de verhuizing naar de zaterdag ook heel belangrijk geweest, maar tot een jaar of 5 geleden stonden we nog met een man of 100 op de training.
Dan maar oorverdovend, verbaal de mannen succes wensen dit seizoen....
Vernieuwde webshop: http://webshop.sccambuurculture.nl/ (http://webshop.sccambuurculture.nl/)
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcambuurculture.nl%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2Fcambuur-culture-darts-724x1024.jpg&hash=3dfa45d427a0f23d0db9237a80f802174ef0f558)
Citaat van: cambuurculture.nlLancering Cambuur Culture Magazine #1
(https://pbs.twimg.com/media/CZ6D8PEXEAAqPlb.jpg)
Morgen na de laatste training voor de derby wordt de eerste editie van het 'Cambuur Culture Magazine' uitgedeeld!
In dit magazine natuurlijk de nodige aandacht voor de derby van aankomende zondag. Daarnaast ook aandacht voor het (supporters)beleid van onze club. Cambuur Culture heeft verder voor de eerste uitgave van het 'Cambuur Culture Magazine' enkele grote namen weten te strikken. Zo hebben wij een interview mogen houden met levende legende en oud Cambuurtrainer Leo Beenhakker. Daarnaast hebben wij Wilfred Genee bereid gevonden een column te schrijven over zíjn club, Cambuur.
De eerste editie van het 'Cambuur Culture Magazine' wordt kosteloos verspreid. Het is de bedoeling dat een volgende editie van ons magazine exclusief aan onze leden wordt verstrekt.
Bent u nog geen lid en draagt u Cambuur een warm hart toe? Lid worden kan via onze website: www.cambuurculture.nl/word-lid/ Als lid steunt u bovendien onze sfeeracties, zoals bijvoorbeeld onze vuurwerkactie van morgen en onze sfeeractie van zondag.
Goed bezig! |:)
Ben benieuwd! Eerste indruk is goed!!
Goed iniatief, ga zo door :thumbsup
Nice :thumbsup Laat maar komen!
Goed bezig :thumbsup
Mooi man dat nieuwe magazine |:)
Wat een pracht CC magazine! Hulde, hulde!
Bedankt allen voor de positieve reacties! In de Cambuurbar liggen nog een aantal magazines.
Citaat van: SCC-J op januari 30, 2016, 13:53:37
Bedankt allen voor de positieve reacties! In de Cambuurbar liggen nog een aantal magazines.
Komt het magazine ook digitaal beschikbaar?
Citaat van: SCC-J op januari 30, 2016, 13:53:37
Bedankt allen voor de positieve reacties! In de Cambuurbar liggen nog een aantal magazines.
Hier staat tenminste niet 90% reclame in _O_
Mooi magazine, ziet er goed uit.
Ik mis wel de moppenrubriek!
Leuk magazine, klasse.
Wat een artikel over Bijker! Strak geschreven!
Heel leuk boekje inderdaad, met passie geschreven. De volgende keer mogen jullie er wel een paar euro's voor vragen ;)
Hoe doet de CC dit eigenlijk? Krijgen jullie een bijdrage van Cambuur zelf of komt dit allemaal van donateurs?
CC financiert dit bijna geheel uit eigen middelen, dus uit donaties, opbrengsten van merchandise en enige sponsoring (advertenties).
Prachtig magazine! Complimenten CC! _O_
Citaat van: 1992SCC op januari 30, 2016, 16:25:40
Heel leuk boekje inderdaad, met passie geschreven. De volgende keer mogen jullie er wel een paar euro's voor vragen ;)
Hoe doet de CC dit eigenlijk? Krijgen jullie een bijdrage van Cambuur zelf of komt dit allemaal van donateurs?
Dit magazine is voornamelijk tot stand gekomen door de 5 sponsoren die ook in het blad staan.
Vaker zulke corteo's _O_
Citaat van: Casuals-lwd op februari 01, 2016, 18:20:07
Vaker zulke corteo's _O_
Gaat ook wel gebeuren... Play-offs tijden herleven... :X
Maar zorgt wel voor een leuk sfeertje |:)
Prachtig doek _O_
Citaat van: SCC-J op januari 30, 2016, 13:53:37
Bedankt allen voor de positieve reacties! In de Cambuurbar liggen nog een aantal magazines.
Ik heb de vraag al eerder gesteld, maar komt het blad ook digitaal uit? (via de website) Leuk om een breder publiek kennis te laten maken met CC.
En natuurlijk voor de mensen die hem gemist hebben.
Jazeker, deze is via de webshop te bestellen http://webshop.sccambuurculture.nl/producten-3/cambuur-culture-magazine-pdf/ (http://webshop.sccambuurculture.nl/producten-3/cambuur-culture-magazine-pdf/).
Mocht je een hardcopy exemplaar willen dan is die ook te bestellen. Voor leden tegen verzendkosten.
Heren van cc, mooi magazine. Wel een vraagje: bij het onderzoek over uitwedstrijden mis ik 1 puntje. De 9 persoonsbusjes. Is dit allleen bij cambuur niet toegestaan of hebben meer clubs dat probleem?
Citaat van: zeewolde op februari 06, 2016, 22:44:58
Heren van cc, mooi magazine. Wel een vraagje: bij het onderzoek over uitwedstrijden mis ik 1 puntje. De 9 persoonsbusjes. Is dit allleen bij cambuur niet toegestaan of hebben meer clubs dat probleem?
wij zijn daar trendsetter in, maar veel clubs moeten helaas volgen. Feyenoord wordt echter weer gestimuleerd om met busjes te gaan....
Citaat van: Dokkumer op februari 02, 2016, 12:02:49
Jazeker, deze is via de webshop te bestellen http://webshop.sccambuurculture.nl/producten-3/cambuur-culture-magazine-pdf/ (http://webshop.sccambuurculture.nl/producten-3/cambuur-culture-magazine-pdf/).
Mocht je een hardcopy exemplaar willen dan is die ook te bestellen. Voor leden tegen verzendkosten.
:thumbsup
Citaat van: zeewolde op februari 06, 2016, 22:44:58
Heren van cc, mooi magazine. Wel een vraagje: bij het onderzoek over uitwedstrijden mis ik 1 puntje. De 9 persoonsbusjes. Is dit allleen bij cambuur niet toegestaan of hebben meer clubs dat probleem?
Reden dat het busjesverbod niet in het onderzoek is opgenomen is omdat dit in principe niet door de club zelf wordt opgelegd, maar door de te bezoeken gemeente. De overige onderzochte punten is echter allemaal clubbeleid.
Citaat van: Kunstgras op februari 07, 2016, 10:04:46
Reden dat het busjesverbod niet in het onderzoek is opgenomen is omdat dit in principe niet door de club zelf wordt opgelegd, maar door de te bezoeken gemeente. De overige onderzochte punten is echter allemaal clubbeleid.
En jij gelooft dat het busjesverbod door ontvangende clubs wordt opgelegd? :|
Door de driehoek. Net als bus- en autocombi's. Ik heb inderdaad ook het idee dat hier vanuit Leeuwarden op wordt aangestuurd (hoeft niet Cambuur zelf te zijn, politie Leeuwarden kan ook) maar dit valt niet hard te maken.
Citaat van: Kunstgras op februari 07, 2016, 10:09:38
Door de driehoek. Net als bus- en autocombi's. Ik heb inderdaad ook het idee dat hier vanuit Leeuwarden op wordt aangestuurd (hoeft niet Cambuur zelf te zijn, politie Leeuwarden kan ook) maar dit valt niet hard te maken.
Hebben wij niet een keer gebeld in de begintijd van het busjesverbod?
KV was toen nog veiligheidsmanager, en speelden nog JL.
Busjes verbod is meende ik ontstaan na Den Bosch uit, en enkele incidenten met busje uit omgeving bergum.
Er staat me iets bij dat we gebeld hebben naar ontvangende club en benadrukte dat het door Cambuur opgelegd was!
Citaat van: Kunstgras op februari 07, 2016, 10:09:38
Door de driehoek. Net als bus- en autocombi's. Ik heb inderdaad ook het idee dat hier vanuit Leeuwarden op wordt aangestuurd (hoeft niet Cambuur zelf te zijn, politie Leeuwarden kan ook) maar dit valt niet hard te maken.
dit is de reden waarom ik het vroeg. Ik kende het alleen van GAE. En dat het standaard bij alle autocombi's is, is toch alleen bij Cambuur?
Citaat van: Galdiano op februari 07, 2016, 10:20:15
Hebben wij niet een keer gebeld in de begintijd van het busjesverbod?
Er staat me iets bij dat we gebeld hebben naar ontvangende club en benadrukte dat het door Cambuur opgelegd was!
Was geloof ik RKC uit 2 jaar geleden. Veiligheidsmanager van RKC vond het geen probleem, die gaf aan dat het verzoek vanuit Cambuur was.
Dat klopt dacht ik niet helemaal:
http://cambuurculture.nl/wordpress/busjesverbod-rkc-uit-ingetrokken/
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcambuurculture.nl%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2Fstandupforthecultureshirt2-1-768x514.jpg&hash=a343f6a05afca7ea76b9573f1ecdc609c0524f70)
Nu in de webshop! 'Stand up for the culture' shirt. Limited edition.
Cambuur Culture leden krijgen €7,50 korting op het shirt. Niet
leden hebben het shirt voor €35,-
Het shirt is verkrijgbaar in de maten S t/m XXL
Bestel hem nu op: http://webshop.cambuurculture.nl (http://webshop.cambuurculture.nl)
Censuur in het Cambuurstadion
Afgelopen vrijdag heeft Cambuur Culture een gesprek gehad met Sarah Tromp en fancoach René van Rijswijk. Tijdens dit gesprek is onder meer gesproken over een spandoek dat door twee stewards tijdens de wedstrijd Cambuur – Willem II van donderdag 21 april van Noord is verwijderd. Dit spandoek, met de tekst "Fuck 18.30", is gemaakt door het sfeerteam van de KvC en was bedoeld als protest tegen het belachelijke tijdstip van deze wedstrijd.
De stewards die het doek van Noord verwijderden gaven aan dit te doen op last van veiligheidsmanager Sarah Tromp. Wij hebben tijdens ons gesprek van afgelopen vrijdag aan mevrouw Tromp gevraagd of dit klopt. Sarah Tromp vertelde ons dat zij hier inderdaad opdracht toe heeft gegeven.
Als reden gaf mevrouw Tromp bij ons aan dat de reden van verwijdering het woord "Fuck" is geweest. Volgens onze veiligheidsmanager worden scheldwoorden op spandoeken niet getolereerd. Er moet namelijk ergens een grens worden gesteld en andere supporters kunnen hier volgens Sarah Tromp aanstoot aan nemen.
Cambuur Culture heeft aangegeven het laten weghalen van het spandoek ronduit belachelijk te vinden. Wij zijn het met Sarah Tromp eens dat er inderdaad een grens moet worden gesteld wat op een spandoek mag komen te staan. Deze grens is wat ons betreft wanneer het discriminatie of andere strafbare uitingen betreft. Een simpel "Fuck", of een andere krachtterm, moet wat ons betreft gewoon kunnen. "Fuck" betekent in het hedendaagse spraakgebruik namelijk niets anders dan "weg met", alleen bekt "Fuck" nu net even iets lekkerder.
Sarah Tromp heeft echter aangegeven haar beleid niet aan te willen passen. Wij vinden het schandalig dat een woord als "Fuck" al niet eens door de BVO wordt getolereerd. Supporters moeten vrij zijn om met dergelijke bewoordingen protest aan kunnen tekenen tegen zaken waar ze het niet mee eens zijn. Het beleid om spandoeken zelfs al weg te laten halen voor een onschuldige term als "Fuck" is wat ons betreft niets minder dan censuur.
Als protest tegen deze gang van zaken was afgelopen zondag tijdens de wedstrijd op Noord een doek te zien met het woord "Fuck". Dit doek is door Cambuur Culture opgehangen om een statement te maken tegen censuur. Dit kunnen wij namelijk niet accepteren!
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcambuurculture.nl%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F05%2Ffuckdoek.jpg&hash=7beb16b43daba8b369c3296e5edda18a42f536ab)
FUCK CENSUUR!
http://cambuurculture.nl/wordpress/censuur-het-cambuurstadion/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/censuur-het-cambuurstadion/)
:thumbsup
Misschien is het handig om iemand van wie je nog constructieve medewerking wilt, niet uit te schelden voor hoer en dat soort bewoordingen.
Citaat van: El Ma-kri-niii op mei 10, 2016, 11:52:29
Misschien is het handig om iemand van wie je nog constructieve medewerking wilt, niet uit te schelden voor hoer en dat soort bewoordingen.
Dat doet de supportersclub volgens jou??
Citaat van: El Ma-kri-niii op mei 10, 2016, 11:52:29
Misschien is het handig om iemand van wie je nog constructieve medewerking wilt, niet uit te schelden voor hoer en dat soort bewoordingen.
Ik heb nooit een bestuurslid van Cambuur Culture iemand voor hoer uit horen maken, danwel een artikel van CC waarin het woord gebezigd wordt. Of zijn zij verantwoordelijk voor de gedragingen van heel Noord?
Citaat van: justremco op mei 10, 2016, 11:55:36
Dat doet de supportersclub volgens jou??
Dat niet, maar er zit vast een overlap in de mensen die 'Sarah is een hoer' zingen en leden van CC die meer medewerking van Sarah willen.
Goed dat CC met haar om tafel gaat, maar het zou handig zijn als de achterban haar niet uitmaakt voor van alles en nog wat. Dan krijg je vast meer gedaan. (Denk ik tenminste, ik ken Sarah niet en heb nooit met haar te maken gehad.)
Citaat van: El Ma-kri-niii op mei 10, 2016, 12:04:52
Dat niet, maar er zit vast een overlap in de mensen die 'Sarah is een hoer' zingen en leden van CC die meer medewerking van Sarah willen.
Goed dat CC met haar om tafel gaat, maar het zou handig zijn als de achterban haar niet uitmaakt voor van alles en nog wat. Dan krijg je vast meer gedaan. (Denk ik tenminste, ik ken Sarah niet en heb nooit met haar te maken gehad.)
Leg ik de vraag weer terug, reageer je ook zo op de KvC, wanneer zij iets kritisch schrijven over het supportersbeleid? Er is namelijk ook een overlap tussen de mensen die scandeerden en leden van de Kern.
Sorry hoor, ik vind dit zoeken naar een stok om mee te slaan.
Met dit stuk vind ik verder niks mis. Laat ik het zo zeggen: als je een constructieve samenwerking wilt met iemand, is het handig om diegene niet allerlei termen naar het hoofd te slingeren. Ongeacht je lid bent van een van de supportersverenigingen. Dit was ook geen kritiek naar CC toe, maar naar mensen die die dingen roepen.
Wanneer 200-300 mensen het roepen zal er een kern van waarheid in zitten :P
Een tikkend hoertje :_schater
Citaat van: Nightmarelwd op mei 10, 2016, 19:24:36
Wanneer 200-300 mensen het roepen zal er een kern van waarheid in zitten :P
Een tikkend hoertje :_schater
Waar sloeg dat tikkie sarah op?
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 10, 2016, 20:45:31
Waar sloeg dat tikkie sarah op?
ik denk het te weten, maar wil dat hier niet online zetten.
Kun je wel raden toch? :_schater
Nou vertel..
Citaat van: michello op mei 10, 2016, 21:42:17
Kun je wel raden toch? :_schater
Zijn jullie nou zo slim of ben ik zo dom
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 10, 2016, 22:04:23
Zijn jullie nou zo slim of ben ik zo dom
ik heb een verhaal gehoord, wat het ws is, maar wil geen gezeik door het hier neer te zetten
Jullie maken me wel nieuwsgierig.
Op de tribune hadden we ook al zoiets van....wat zingen ze nu?
Als je ff Google gebruikt ben je er zo achter.
Misschien haalt ze er wel gewoon de neus voor op ;)
Citaat van: El Ma-kri-niii op mei 10, 2016, 11:52:29
Misschien is het handig om iemand van wie je nog constructieve medewerking wilt, niet uit te schelden voor hoer en dat soort bewoordingen.
https://www.youtube.com/watch?v=47eKJKVqcXM
En hoe kan iemand aanstoot nemen aan het woord ''fuck''? :_schater
Citaat van: zeewolde op mei 10, 2016, 22:08:35
ik heb een verhaal gehoord, wat het ws is, maar wil geen gezeik door het hier neer te zetten
Zover is het dus al, dat we niet meer ergens iets neer kunnen zetten zonder bang te zijn voor gezeik van de club.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 10, 2016, 20:45:31
Waar sloeg dat tikkie sarah op?
Dit werd er gezongen. Sarah mag ik een tikje, heb je een tikje voor mij en doe er ook een sleutel bij.
Als je de beschuldigende vinger naar de hk en de supporters die er bij lopen,wijst, en zegt dat iedereen drinkt en drugs gebruikt,wat dus niet waar is. Dan kan je de bal keihard terug verwachten.
Coke wordt ook wel met behulp van een sleutel of vanaf je hand opgesnoven.
Hiermee suggereer je dat zij ook drinkt en snuift?
Citaat van: speculeter op mei 11, 2016, 11:35:31
Hiermee suggereer je dat zij ook drinkt en snuift?
Oog om oog! Ik ken ook genoeg jongens die niet drinken en snuiven (ben er zelf een van). En als je generaliseert, vol vooroordelen zit en niet de moeite neemt je verder te verdiepen door gesprekken met de achterban, kun je gewoon keiharde actie terug verwachten.
Citaat van: Nightmarelwd op mei 11, 2016, 10:45:32
Zover is het dus al, dat we niet meer ergens iets neer kunnen zetten zonder bang te zijn voor gezeik van de club.
Cambuur Online is een onafhankelijk medium waarbij iedereen op normale wijze zijn of haar zegje mag kunnen doen. En onder normaal versta ik zonder beledigingen, gescheld en gooien met ziektes. Wij zijn GEEN aan de BVO, KvC of CC gelieerd medium en zullen dat ook nooit worden. Censuur zal hier dus bijna nooit toegepast worden, ook niet onder druk van de club zelf.
Tevens zal vanuit het administrator team NOOIT ingegaan worden op een verzoek om gegevens over gebruikers door te geven. Wij hechten veel waarde aan privacy en de vrijheid van meningsuiting.
Citaat van: Dokkumer op mei 11, 2016, 11:49:05
Cambuur Online is een onafhankelijk medium waarbij iedereen op normale wijze zijn of haar zegje mag kunnen doen. En onder normaal versta ik zonder beledigingen, gescheld en gooien met ziektes. Wij zijn GEEN aan de BVO, KvC of CC gelieerd medium en zullen dat ook nooit worden. Censuur zal hier dus bijna nooit toegepast worden, ook niet onder druk van de club zelf.
Tevens zal vanuit het administrator team NOOIT ingegaan worden op een verzoek om gegevens over gebruikers door te geven. Wij hechten veel waarde aan privacy en de vrijheid van meningsuiting.
_O_
Citaat van: speculeter op mei 11, 2016, 11:35:31
Hiermee suggereer je dat zij ook drinkt en snuift?
Ik suggereer niks.
Maar wanneer je anderen van dingen beschuldigd, dan kan je iets terug verwachten.
Sandor die de prijzen komt verdelen op de CC cup :thumbsup
Hoe was het reisje van CC naar Epe. Op de livestream leek het niet druk daar en zag ik weinig supporters.
Met een kleiner busje gegaan. Was best gezellig in Epe.
Citaat van: SCC-J op juli 30, 2016, 15:55:09
Met een kleiner busje gegaan. Was best gezellig in Epe.
Dat geloof ik wel... vrijwillege busjecombi dus :devil
Politie zet supporters van Cambuur tegen regels in op de foto
Eerder deze week heeft Cambuur Culture een oproep op Twitter geplaatst om foto's naar ons toe te sturen (redactie@cambuurculture.nl) van de politie Helmond, die vier Cambuursupporters op de foto zette en zich moesten identificeren. Deze oproep is niet zomaar voorbij gegaan. Niet alleen kregen wij enkele goede foto's toegestuurd, ook nam een journalist van het Eindhovens Dagblad direct contact met ons op, wat resulteerde in dit artikel (http://www.ed.nl/regio/helmond/cambuur-supporters-boos-op-politie-helmond-onterecht-op-de-foto-1.6323315?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter).
Wat was er aan de hand? Na afloop van de wedstrijd tegen Helmond Sport werden vier supporters van onze club apart genomen. Zij werden door de politie op de foto gezet, terwijl ze zich moesten identificeren. Waarom? Dit wilde de politie Helmond de betreffende avond niet zeggen. Naar wij nu begrijpen zou dit te maken hebben met vermeende beledigingen of spreekkoren richting de scheidsrechter.
Cambuur Culture was deze wedstrijd met enkele mensen aanwezig. Spreekkoren hebben wij niet gehoord en in het uitvak is niets noemenswaardigs gebeurd. Dat deze supporters toch op de foto moesten, vonden wij dan ook niet minder dan belachelijk.
Na contact met Supporterscollectief Nederland kregen wij te horen dat het maken van foto's van supporters helemaal niet is toegestaan. De politie is hiervoor zelfs al diverse malen voor op de vingers getikt door de Nationale Ombudsman, zie hier (https://www.nationaleombudsman.nl/onderzoeken/2011/239) en hier (https://www.nationaleombudsman.nl/rapporten/2011/112?aresult=0). Navraag van het Eindhovens Dagblad bij de Nationale Ombudsman leert dat zij ook in dit geval kritisch zijn op het optreden van de politie.
Cambuur Culture overweegt dan ook om een officiële klacht bij de Nationale Ombudsman in te dienen tegen de politie. Wordt vervolgd.
http://cambuurculture.nl/wordpress/politie-zet-supporters-cambuur-regels-op-foto/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/politie-zet-supporters-cambuur-regels-op-foto/)
Cambuur Culture bus naar Eindhoven
Voor de wedstrijd van aankomende zondag tegen de lokale FC van Eindhoven zal er een Cambuur Culture bus rijden. Voor deze bus zijn nog maar een paar kaarten verkrijgbaar. De meeste kaarten zijn al verkocht aan vaste bezoekers van de Cambuur Culture bus.
Leden van Cambuur Culture kunnen de laatste kaarten krijgen via :
http://webshop.sccambuurculture.nl/event/fc-eindhoven-sc-cambuur/
Tot in Eindhoven!
Voor de 2e keer dit seizoen zal er een Cambuur Culture bus afreizen. Dit keer op vrijdag 18 november voor de wedstrijd tegen FC Emmen aan de Meerdijk. De kaarten kunnen nu via de webshop worden gehaald.
http://webshop.sccambuurculture.nl/event/fc-emmen-sc-cambuur/
De bus vertekt vanaf 17:15 uur vanaf het parkeerterrein gastenvak.
Cambuur Culture leden opgelet!
De 2e uitgave van het Cambuur Culture magazine zal per post worden verstuurd.
Daarom vragen wij onze leden die de afgelopen vijf jaar zijn verhuisd en dit niet aan ons hebben doorgegeven dit alsnog te doen. Wij zorgen er dan voor dat de tweede editie van het Cambuur Culture Magazine gratis bij u op de deurmat valt. Adres wijzigingen kunnen verzonden worden naar info@cambuurculture.nl
Ook de 2e editie van het Cambuur Culture magazine ontvangen maar nog geen lid? Doe dit dan snel via: www.cambuurculture.nl/word-lid
http://cambuurculture.nl/wordpress/tweede-editie-cambuur-culture-magazine-komt-eraan/ (http://cambuurculture.nl/wordpress/tweede-editie-cambuur-culture-magazine-komt-eraan/)
(https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15338772_1325449964173210_3696586076603210700_n.jpg?oh=aaa46466a5aa52462fb2064ac40339ee&oe=58E9DCF0)
(https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15338772_1325449964173210_3696586076603210700_n.jpg?oh=aaa46466a5aa52462fb2064ac40339ee&oe=58E9DCF0)
Voor de niet Cambuur Culture Leden nu ook te koop via de webshop.
webshop.cambuurculture.nl (http://webshop.cambuurculture.nl)
Nu enkel en alleen te verkrijgen voor Cambuur Culture leden! De FootballCulture x Cambuur Culture Collab shirt.
Het is inmiddels alweer bijna 5 jaar geleden dat Cambuur Culture als supportersclub is opgericht en ter gelegenheid van dit jubileum komen wij nu in samenwerking met onze vrienden van FootballCulture met een collab shirt. Het shirt is enkel als pre-order te verkrijgen tot 31 januari. Kijk voor meer informatie op de website van FootballCulture: http://www.footballculture.com/shop/collab-cambuur-culture-x-fc/ (http://www.footballculture.com/shop/collab-cambuur-culture-x-fc/) .
Het shirt is exclusief voor Cambuur Culture leden en daarom is de pagina enkel te bezoeken met een wachtwoord. Deze is per mail verzonden naar alle Cambuur Culture leden. Mocht je deze mail toch niet hebben ontvangen stuur ons dan een privébericht via facebook, twitter of whatsapp.
Nog geen lid? Doe dit dan snel via cambuurculture.nl/word-lid (http://cambuurculture.nl/word-lid)
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcambuurculture.nl%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F01%2FFC-pre-order.png&hash=ccf1a24c03b4cbee770139d239c1f53918eb1e8a)
Is gewoon te bestellen zonder code joh, ingewikkeld gedoe. Doe normaal.
Doe normaal?
INSCHRIJVING CAMBUUR CULTURE CUP GEOPEND!
Heb je eerdere edities al meegedaan of heb je nog niet eerder meegedaan? Vanaf nu is de inschrijving geopend voor alle Cambuur-supporters. Ga naar onze webshop en schrijf jouw team in voor de Cambuur Culture Cup 2017: http://webshop.cambuurculture.nl/ (http://webshop.cambuurculture.nl/)
Op zaterdag 16 september organiseert Cambuur Culture een groot supportersfeest in de Neushoorn.
Wie van dit forum komen ook?
Tickets zijn verkrijgbaar in onze webshop:
http://webshop.cambuurculture.nl/ (http://webshop.cambuurculture.nl/)
Ook kunnen er op de volgende dagen tickets worden gekocht:
- vrijdag 11 augustus NA de oefenwedstrijd SC Cambuur - Helmond Sport in Café Cambuur om +/- 20:45 uur
- vrijdag 18 augustus VOOR SC Cambuur - Jong Ajax in Café Cambuur vanaf 19:00 uur
- vrijdag 8 september VOOR en Na SC Cambuur - Jong FC Utrecht in Café Cambuur vanaf 19:00 uur en om +/- 21.45 uur
Houd voor de laatste informatie onze Facebook (https://www.facebook.com/events/795818933932538/) in de gaten en geef aan dat je naar het supportersfeest 'gaat'.
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcambuurculture.nl%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FPoster-1170-PIX-BREED.jpg&hash=2b4673396fff936753675808a3456d6b29ff4004)
Hatsa, goed regelt CC. Nu iedereen nog een kaartje kopen en dan maken we er een knallend geel blauw feest van :proost
Complimenten voor Cambuur Culture! _O_
Wat een grandioos avondje en wat een puik feest hebben jullie uit de grond gestampt; trots!
Een ieder die niet is geweest: jullie hebben n fantastische avond gemist!
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcambuurculture.nl%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F12%2F24294151_1688868407831362_9108908121876134283_n.jpg&hash=b0a98d62b00e1d8956080e7cf60aacffc1ee5171)
http://webshop.sccambuurculture.nl/event/cambuur-culture-zaalvoetbaltoernooi/ (http://webshop.sccambuurculture.nl/event/cambuur-culture-zaalvoetbaltoernooi/)
Mooie editie van Cambuur Culture Magazine. Ga zo door!
Citaat van: Viper op december 31, 2017, 12:54:50
Mooie editie van Cambuur Culture Magazine. Ga zo door!
Vooral mooi gedicht over de uitschakeling
Ik kreeg vandaag een mooi magazine van CC binnen. Erg leuk, maar ik zag dat dit de versie van oktober was. Hoe vaak komt dat blad eigenlijk uit. En hebben de geachte heren nog net voor kerst aan de 'buitenlanders' gedacht, of is dit een fout in de opdruk? :D
Dat is indd een foutje in de opdruk had natuurlijk nummer 4 moeten zijn en de maand december.
Veel leesplezier!
Citaat van: SCC-J op december 22, 2018, 09:57:51
Dat is indd een foutje in de opdruk had natuurlijk nummer 4 moeten zijn en de maand december.
Veel leesplezier!
thx dus komt 4 x uit per jaar, leuk
Voorlopig proberen we 2x per seizoen.
Dit betreft de 4e editie die is uitgegeven.