Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Supportersclub Cambuur Culture

Gestart door Cambuur Culture, januari 22, 2013, 20:17:14

Vorige topic - Volgende topic

Goudvinger

Citaat van: Dokkumer op februari 01, 2013, 18:29:13
De toon van CC is vooral wat harder dan die van de KvC en waarom? Omdat CC zich puur op de supporter richt -en ook meer neigt naar de fanatiekere- en alle misstanden tussen BVO en supporters zeker tot . KvC is imo verder een prima partner, maar wat milder van toon. Wat mij betreft mag het allemaal wat scherper...

Ik vind juist dat die scherpere toon afdoet aan de geloofwaardigheid van CC. Als ik bij een professionele organisatie zou werken en een andere partij zou op deze manier gesprekken voeren (dan-wel-niet schriftelijk), dan was ik snel klaar met overleggen. De toon van de KvC is de juiste en je ziet dat Cambuur daar prima constructief overleg mee kan voeren en dat ze serieus worden genomen.

Dokkumer

Hierin ben ik het niet met je eens, zonder afbreuk te doen aan het werk van de KvC. Ik zit natuurlijk niet in het bestuur of laat staan dat ik bij overleg aanwezig ben, ik ben wel van mening dat de KvC te snel voor de gulden middenweg kiest, waar je best wat een hardere opstelling mag verwachten.

Als je de openbaar gemaakte correspondentie goed naleest is de toon van CC zeker niet onredelijk, alleen na herhaald negeren of het niet nakomen van afspraken wordt de toon scherper en dat mag zeker.  Als jouw werkgever niet betaald wordt door een klant probeert hij het eerst ook redelijk en bij herhaalde weigering of zelfs negeren van de berichten wordt de toon ook veel scherper. Logisch lijkt me...

Ronnie tng

Citaat van: Goudvinger op februari 01, 2013, 18:03:09
Heeft niets met verdiepen te maken, als je op donderdag al kunt constateren dat er te weinig animo is voor nóg een bus dan stop je de kaartverkoop zodra de laatste bus vol zit. In mijn ogen is dat niet meer dan logisch, maar als dat niet tijdig gecommuniceerd is dan is dat inderdaad verwijtbaar richting BVO. Echter, de reactie zoals ik die lees in het telefoongeschrek vind ik inderdaad ongepast. Mijn beeld van Cambuur Culture lijkt op dit moment meer op een kortlondige actiegroep dan op een serieuze gesprekspartner.

Nogmaals vriend Goudvinger, je hebt je dan niet verdiept in de zaak. Wanneer afgesproken afspraken niet worden nagekomen dan word de toon anders inderdaad. Jij hebt het over nog een bus, daar is nooit over gesproken. Het ging alleen om de grote van de bus, zodat de andere 15 die vanmorgen voor de deadline ook mee hadden gekund.

Maar goed, 2 verschillende denkwijze's en dat is prima. Cambuur Culture is niet voor niets begonnen, juist om de redenen die Dokkumer al noemt. Dat jij meer voelt bij de Kern van Cambuur dat is prima. We zijn tenslotte geen concurrenten van elkaar, alleen doen het beide op een andere manier  |:)

Goudvinger

Citaat van: Dokkumer op februari 01, 2013, 19:34:36
Hierin ben ik het niet met je eens, zonder afbreuk te doen aan het werk van de KvC. Ik zit natuurlijk niet in het bestuur of laat staan dat ik bij overleg aanwezig ben, ik ben wel van mening dat de KvC te snel voor de gulden middenweg kiest, waar je best wat een hardere opstelling mag verwachten.

Als je de openbaar gemaakte correspondentie goed naleest is de toon van CC zeker niet onredelijk, alleen na herhaald negeren of het niet nakomen van afspraken wordt de toon scherper en dat mag zeker.  Als jouw werkgever niet betaald wordt door een klant probeert hij het eerst ook redelijk en bij herhaalde weigering of zelfs negeren van de berichten wordt de toon ook veel scherper. Logisch lijkt me...

Ik begrijp de vergelijking met een werkgever en een klant, maar het verschil met deze situatie is dat de werkgever en de klant na het incident nooit meer samen hoeven te werken, in tegenstelling tot CC en Cambuur die met elkaar verweven zijn en zolang ze bestaan met elkaar te maken zullen hebben. Uiteraard zijn niet alle berichten vanuit CC te scherp, alleen moet men waken voor een sfeer waarin niet meer fatsoenlijk overleg plaats kan vinden. Niemand is gebaat bij een situatie waarin men met het mes tussen de tanden overlegt, dat leidt nooit tot goede resultaten.

Destroyer

Citaat van: Dokkumer op februari 01, 2013, 19:34:36
Hierin ben ik het niet met je eens, zonder afbreuk te doen aan het werk van de KvC. Ik zit natuurlijk niet in het bestuur of laat staan dat ik bij overleg aanwezig ben, ik ben wel van mening dat de KvC te snel voor de gulden middenweg kiest, waar je best wat een hardere opstelling mag verwachten.

Als je de openbaar gemaakte correspondentie goed naleest is de toon van CC zeker niet onredelijk, alleen na herhaald negeren of het niet nakomen van afspraken wordt de toon scherper en dat mag zeker.  Als jouw werkgever niet betaald wordt door een klant probeert hij het eerst ook redelijk en bij herhaalde weigering of zelfs negeren van de berichten wordt de toon ook veel scherper. Logisch lijkt me...

Dit deel ik, heb het idee dat de KVC snel maar de handjes klapt ipv statement te maken. Vindt dat er meer door de ogen van supporter moet worden gekeken in dit soort situaties.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

RotterdamLeeuwarden

Dat van die wielklem noem ik "een ludieke aktie"  :koffie
Zou zelf ook raar staan te kijken als er ineens een wielklem om mn autoband heen zit hahaha.
Zulke dingen moet je sportief kunnen opvatten toch ?

Maar CC geeft aan er niets mee te maken te hebben dus Dat moet Keimpe dan wel aannemen.

verder mijn complimenten aan CambuurCulture.
Eindelijk een groep supporters die "hun bek opendoen en de waarheid durven te vertellen"

ga vooral zo door. Zowel de KVC en de BVO hebben jullie nodig om te weten wat er speelt onder de Cambuuraanhang.
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

Dokkumer

Citaat van: Goudvinger op februari 01, 2013, 22:10:44
Citaat van: Dokkumer op februari 01, 2013, 19:34:36
Hierin ben ik het niet met je eens, zonder afbreuk te doen aan het werk van de KvC. Ik zit natuurlijk niet in het bestuur of laat staan dat ik bij overleg aanwezig ben, ik ben wel van mening dat de KvC te snel voor de gulden middenweg kiest, waar je best wat een hardere opstelling mag verwachten.

Als je de openbaar gemaakte correspondentie goed naleest is de toon van CC zeker niet onredelijk, alleen na herhaald negeren of het niet nakomen van afspraken wordt de toon scherper en dat mag zeker.  Als jouw werkgever niet betaald wordt door een klant probeert hij het eerst ook redelijk en bij herhaalde weigering of zelfs negeren van de berichten wordt de toon ook veel scherper. Logisch lijkt me...

Ik begrijp de vergelijking met een werkgever en een klant, maar het verschil met deze situatie is dat de werkgever en de klant na het incident nooit meer samen hoeven te werken, in tegenstelling tot CC en Cambuur die met elkaar verweven zijn en zolang ze bestaan met elkaar te maken zullen hebben. Uiteraard zijn niet alle berichten vanuit CC te scherp, alleen moet men waken voor een sfeer waarin niet meer fatsoenlijk overleg plaats kan vinden. Niemand is gebaat bij een situatie waarin men met het mes tussen de tanden overlegt, dat leidt nooit tot goede resultaten.

Akkoord, het was niet de meest passende vergelijking. Toch blijf ik van mening dat de toon na herhaald negeren of de vragen ontwijken best wat scherper mag. Braaf ja knikken heeft niemand wat aan.

Clint

Als je met meerdere partijen om tafel zit, zul je als KVC, om de volgende keer weer wel wat meer binnen te halen, soms ook wat water bij de wijn moeten doen in een discussie. Zo doet/deed de KVC dat dan weer.

Dokkumer

Citaat van: clint op februari 04, 2013, 07:32:23
Als je met meerdere partijen om tafel zit, zul je als KVC, om de volgende keer weer wel wat meer binnen te halen, soms ook wat water bij de wijn moeten doen in een discussie. Zo doet/deed de KVC dat dan weer.

Heeft dat niet mede te maken met het gegeven dat de KvC op meerdere vlakken in overleg is met de BVO? CC richt zich puur op het supportersgedeelte en kan daarmee naar mijn mening hoger inzetten. Ze hebben immers geen "ruilmiddelen".

Clint

Ja, zo kun je dat ook zien. Maar de KVC zal dus met de gehele driehoek zaken moeten bespreken en dat kan het soms wat lastiger maken.

Dokkumer

Snap ik :clint, daarmee kun je nooit je volledige "eisenpakket" in laten willigen.

SCC-J

•   Supportersmagazine KvC
Vanuit de BVO is er redelijk veel commentaar geweest op de column Poel des verderfs in het laatste supportersmagazine, het verhaal was veel te negatief, al moeten de columns wel met een korreltje zout worden genomen.
Het bestuur van de KvC betreurt de gang van zaken, in vervolg vindt er eerst overleg plaats tussen de redactie en het dagelijks bestuur van de KvC.

Hier snap ik dan weer helemaal niets van, als KvC bestuur zeg je dan gewoon toch: Column is een mening en de mening van de columnist. Hier gaan wij simpelweg helemaal niets aan veranderen.! En zullen hem hier vrij inlaten en ten alle tijden publiceren !

Clint

Poelie en ik schrijven beiden voor het supportersmagazine en wij blijven schrijven wat we willen. Ze accepteren het maar daar bij de BVO. Moet niet gekker worden.

Ronnie tng

Citaat van: SCC-J op februari 04, 2013, 14:32:52
Het bestuur van de KvC betreurt de gang van zaken, in vervolg vindt er eerst overleg plaats tussen de redactie en het dagelijks bestuur van de KvC.

Je kan wel meer willen Clint  8)

Nee jullie hebben helemaal gelijk, jammer dat de zaken alleen betreurt worden en er niet gewoon duidelijk gezegd word wat jij nu zegt!  |:)

Clint

Nimmer zijn er personen geschoffeerd. Alleen kritiek geuit over de strijdwijze, de opstellingen, de mentaliteit, noem maar op. Als ze dan al op hun tere zieltjes daarmee worden getrapt hebben ze niks te zoeken in het betaalde voetbal en bij Cambuur.

Amen. :clint