Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Supportersclub Cambuur Culture

Gestart door Cambuur Culture, januari 22, 2013, 20:17:14

Vorige topic - Volgende topic

richard

Citaat van: SaVaGe op september 11, 2013, 09:42:09
Wie is de club?? de BVO of de Supporters? het moet geen ruk uitmaken of er 1-lid of 100-leden van CC zijn, ten allertijden moet men luisteren/beantwoorden van supporters. Vorm van beetje naast hun schoenen lopen gedrag komt de hoek om heb ik het idee. wij wij wij wij wij en KvC

Ben het geheel met je eens hoor!!

Len Cantello

Citaat van: richard op september 11, 2013, 09:32:18
CC zal eerst nog flink moeten groeien qua ledental anders gaat het moeilijk worden denk ik!!
CDA: ruim 61.000 leden, maar een stuk of 13 zetels in de kamer. Zouden dus in de ogen van de BVO de dienst uit moeten maken in Nederland......

Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

denistel

Citaat van: Len Cantello op september 11, 2013, 08:25:03
Slaat helemaal nergens op.

De notabelen van de BVO hebben de morele plicht om alle normaal gestelde vragen van supporters te beantwoorden.

Zij zitten daar bij gratie van sponsoren en supporters, hoop dat ze zich dat wel beseffen.

krijst niet altijd reactie op een keurig mailtje dus die morele plicht hebben ze niet allemaal.

RotterdamLeeuwarden

Citaat van: TM op september 10, 2013, 20:50:33
Heb je als veiligheidscoördinator een maand vakantie?? En een beetje raar dat een veiligheidscoördinator vakantie heeft tijdens het seizoen. Dit kan toch prima in de zomer/winterstop?

Als je met vakantie bent prima :D

Maar zorg voor een vervanger tijdens je afwezigheid dan !!!!
Dit kan natuurlijk niet, moet ik eens doen op mn werk, zo weg gaan zonder de "overdracht" te regelen  :|
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

Dokkumer

Citaat van: TM op september 10, 2013, 20:50:33
Heb je als veiligheidscoördinator een maand vakantie?? En een beetje raar dat een veiligheidscoördinator vakantie heeft tijdens het seizoen. Dit kan toch prima in de zomer/winterstop?
Hoe kom je trouwens aan een maand vakantie?

TM


Dokkumer

Citaat van: TM op september 11, 2013, 20:21:12
Die mail die CC gestuurd heeft naar Sarah over het zelf regelen van bussen dateert van 15 augustus (http://cambuurculture.nl/wordpress/mail-sarah-tromp-sfeeracties-melden-via-kvc-en-geen-eigen-bussen-ook-niet-bij-autocombi/).
Dat betekent nog niet dat ze toen met vakantie was. In aanloop naar de wedstrijd tegen PSV was ze nog volop aan het werk. Vraag een mede forumganger maar na.. Misschien heeft ze het toen nog te druk gehad met die persoon :P

Edit: Dit doe ik niet om Sarah te verdedigen maar om wel een eerlijk beeld te krijgen van de gebeurtenissen.
Natuurlijk is het belachelijk dat ze nog geen antwoord gegeven heeft op de mail van CC.

Cambuur Culture

Citaat van: cambuurculture.nl
Wat er mis is met het uitbeleid deel 4; de uitkaart

Is de uitkaart verplicht voor het bezoeken van uitwedstrijden in de Eredivisie? Volgens de BVO en de KVC wel. Niets is echter minder waar. In artikel 41 lid 1 van het Handboeken Competitiezake Betaald Voetbal van de KNVB is opgenomen dat het bezoek aan uitwedstrijden in het betaald voetbal in beginsel zelfs zónder uitkaart geschiedt! Volgens de hoofdregel van de KNVB is de uitkaart juíst niet nodig. Hoezo de uitkaart is verplicht in de Eredivisie?

Dat de uitkaart in de Eredivisie niet verplicht is moge duidelijk zijn. Zo heeft FC Twente de uitkaart kort geleden afgeschaft. (zie: http://www.fctwente.nl/blog/2012/12/uitwedstrijden-geen-uitkaart-meer-maar-scc-of-cc/) Ook AZ heeft de uitkaart inmiddels afgeschaft.

Er is veel kritiek op de uitkaart. Vooral de pasfotoverplichting roept veel weerstand op. In het statement van de KVC en BVO van 25 januari 2013 hebben KVC en BVO de intentie uitgesproken de pasfotoverplichting los te laten. De Gemeente Leeuwarden zou echter dwars liggen. KVC en BVO gaan hier kennelijk klakkeloos mee akkoord..

Supportersclub Cambuur Culture vindt het erg makkelijk dat de BVO en KVC zich verschuilen achter een 'derde' partij. De Gemeente Leeuwarden is inderdaad als 'partner' betrokken bij het uitkaartreglement. Echter, dat de Gemeente Leeuwarden partij is bij de uitkaart is geen verplichting. Dit is een keuze van de BVO en KVC. Wanneer de Gemeente belangrijke wijzigingen in de uitkaart blokkeert kunnen, en wat ons betreft móeten, de KVC en BVO ballen tonen en besluiten zonder de Gemeente verder te gaan! De uitkaart was toch niet bedoeld voor de Gemeente, maar voor de supporters?

De uitkaart werkt niet bij Cambuur. Het beste voorbeeld hiervan is de uitwedstrijd tegen Emmen van afgelopen seizoen. Het uitvak in Emmen was vorig seizoen niet uitverkocht. Van de 600 beschikbare kaarten bleven er enkele tientallen over. Onvoldoende animo voor deze wedstrijd? Zeker niet. Cambuursupporters reisden massaal naar Emmen af voor deze belangrijke wedstrijd in onze strijd om het kampioenschap.

Volgens schattingen van algemeen directeur Van den Belt waren er uiteindelijk niet minder dan 1.500 Cambuursupporters bij deze wedstrijd aanwezig. Hiervan zaten 550 man in het uitvak. Dit betekent dat om en nabij 950 supporters op eigen houtje naar Emmen zijn afgereisd. Twee op de drie aanwezige Cambuursupporters was, tegen alle regels in, niet in het bezit van de uitkaart. Een beter voorbeeld van het definitieve falen van het 'uitkaart-project' is er niet!

Supportersclub Cambuur Culture is van mening dat voor de registratie bij uitwedstrijden een seizoenskaart of clubkaart voldoende moet zijn. Een pasfoto op een uitkaart voegt niets toe. Iedereen in Nederland is verplicht een id-bewijs bij zich te dragen met daarop, jawel, een pasfoto.

http://cambuurculture.nl/wordpress/wat-er-mis-is-met-het-uitbeleid-deel-4-de-uitkaart-2/

denistel

Citaat van: Dokkumer op september 11, 2013, 21:01:18
Dat betekent nog niet dat ze toen met vakantie was. In aanloop naar de wedstrijd tegen PSV was ze nog volop aan het werk. Vraag een mede forumganger maar na.. Misschien heeft ze het toen nog te druk gehad met die persoon :P

Edit: Dit doe ik niet om Sarah te verdedigen maar om wel een eerlijk beeld te krijgen van de gebeurtenissen.
Natuurlijk is het belachelijk dat ze nog geen antwoord gegeven heeft op de mail van CC.

wedstrijd psv was ze ook gewoon bij hoor.

Dokkumer

Daarom... Wat een gezwam over een maand vakantie. Kunnen het net als CC beter bij de feiten houden. En waarom mag ze niet even een weekje vakantie als er toch niet gevoetbald wordt. Of moet ze voor de veiligheid aanwezig zijn als er onderhandeld werd met spelers? :P


Cambuur LWD

Citaat van: Dokkumer op september 13, 2013, 14:44:57


Is dit alleen voor vak 14?

Als het voor heel Noord is, zal het moeilijk worden om iedereen in de smalle grachten op te vangen? En iedereen snel van de tribune af en binnen 5 minuten weer naar boven zal ook lastig gaan worden.. 

Verder mooi dat er een actie komt!  :thumbsup

SCC-J

Vak 10 /11 / 12 verwacht ik niet veel actiebereidheid van.

Unknown

Waarschijnlijk alleen de potentiele uitsupporters. Gemiddeld gezien zijn dat er niet bijzonder veel.
Daarom hoop ik vooral op solidariteit van de Noord tribune.

pvanbuijtene

Tegen de hoge prijzen en de niet nagekomen afspraken wil ik protesteren... maar de mensen die hun principes niet aan de kant willen zetten heb ik weinig medelijden
.. is hun eigen keus die ze maken.
Hoop op een geslaage actie!