Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Supportersclub Cambuur Culture

Gestart door Cambuur Culture, januari 22, 2013, 20:17:14

Vorige topic - Volgende topic

zeewolde

Denk dat als Cc een grote supportersschare wil worden met een stem binnen de club, dan moeten ze duidelijk afstand nemen van bepaalde gebeurtenissen, zoals bv aanvallen van lodeweges.

Voor de rest veel respect voor wat ze doen. Kritisch mag niet alleen, maar moet zelfs. Let alleen soms op de gelozen woorden.

Len Cantello

#796
Tsja. Dus je moet eerst de bvo spelregels aanvoelen en dan kan je pas in gesprek. Raar.

De bvo moet gewoon met CC om tafel. Onvoorwaardelijk. Zo kom je ergens met elkaar. Anders zit je alleen maar over het verleden te lullen ipv je op de toekomst te richten.

Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Hans de Rat

Juist Len! zo is het en niet anders. Elke gerenomeerde club heeft meer fanclubs of supportersverenigingen. Waarom zou dat bij SCC niet kunnen. Veel supporters voelen zich te kijk gezet door de voorzitter van de KvC om het maar zacht uit te drukken en dan moet er toch een andere optie zijn voor deze lieden. Toch jammer dat het werk van het voorgaande bestuur van de KvC om zeep geholpen wordt.

En Len ik verwacht jou wel even op het MI-SIDE feest 18 okt.  :proost

Lore

Citaat van: Eewal op september 13, 2014, 13:29:13
geen CC leden onder de forumgangers hier dan?

Ik bedoelde meer letterlijk jij en ik!

Lore

Citaat van: Dokkumer op september 13, 2014, 14:54:27
Ach wat is de doelgroep.. CC probeert o.a. op het gebied van supportersbeleid de nodige dingen aan te kaarten en zijn in mijn ogen bezig met prima sfeeracties. Zijn naar mijn mening zaken die iedere Cambuursupporter aangaan en niet alleen de fanatiekere supporters van met name Noord.

De toonzetting is inderdaad kritisch, maar altijd goed onderbouwd lijkt me. Echter, daar hoor ik vrijwel niemand over.. Als er iets positiefs (op het gebied van clubcultuur en supporterszaken) gebeurt, zijn zij ook zo correct om de loftrompet te  steken.
Er zijn ook nog een aantal zaken (waarschijnlijk vanuit de begintijd) die nog wat aangepast moeten worden, an sich vind ik CC goed bezig zijn.

Wat zijn voor jou de redenen waarom CC jou niet aanstaat?

De toon is inderdaad er onderdeel van, maar ik vind ook dat ze soms slechte dingen wel wat harder mogen af keuren.


dit is mien club

Wat is slecht? Bij Cambuur hoort van oudsher een fanatieke aanhang. Daar staat CC voor
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

Lore

Citaat van: dit is mien club op september 15, 2014, 11:58:48
Wat is slecht? Bij Cambuur hoort van oudsher een fanatieke aanhang. Daar staat CC voor

Maar als je je niet keihard uitspreekt tegen hetgeen is gebeurd bij bv. Lodeweges kan je toch niet van Cambuur verwachten dat zij daarna weer gezellig aan de tafel gaan zitten? Kan jij wel vinden dat dat bij Cambuur hoort, maar de directie denk daar echt anders over!

SCC-J

Als je alles moet doen wat de directie wil heeft het niet veel zin om met elkaar in gesprek te gaan.

dizzhead

De directie denkt dan andersom waarschijnlijk precies hetzelfde.

Lore

Citaat van: SCC-J op september 15, 2014, 12:07:09
Als je alles moet doen wat de directie wil heeft het niet veel zin om met elkaar in gesprek te gaan.

Je hoeft niet exact te doen wat de directie wil, maar zij hebben wel de vrijheid om niet met CC in gesprek te gaan. Sommige dingen zjin voor hun zo belangrijk dat dat een basisvoorwaarde voor een gesprek is.

Kunstgras

Citaat van: Lore op september 15, 2014, 12:05:32
Maar als je je niet keihard uitspreekt tegen hetgeen is gebeurd bij bv. Lodeweges kan je toch niet van Cambuur verwachten dat zij daarna weer gezellig aan de tafel gaan zitten? Kan jij wel vinden dat dat bij Cambuur hoort, maar de directie denk daar echt anders over!

Wij hebben ons op dit forum al uitgesproken over het Lodeweges incident. Bericht van 3 april. Ben op dit moment mobiel, maar als je het niet kan vinden zoek ik het vanavond wel even op.

Dokkumer

Citaat van: Kunstgras op september 15, 2014, 14:16:12
Wij hebben ons op dit forum al uitgesproken over het Lodeweges incident. Bericht van 3 april. Ben op dit moment mobiel, maar als je het niet kan vinden zoek ik het vanavond wel even op.
Pagina 44-45

Kunstgras

Citaat van: Cambuur Culture op april 03, 2014, 11:18:03
Zoals SCC-J aangeeft keurt Supportersclub Cambuur Culture geweld inderdaad af.

Met betrekking tot Ajax-uit hebben wij met name bericht over de grove fouten die gemaakt zijn  door de plaatselijke lokale driehoek. Daarnaast hebben wij aangegeven dat in onze ogen Ajax duidelijk de aanstichter was van de ongeregeldheden. Dat op een actie vervolgens een reactie komt is niet goed, maar in onze ogen wel begrijpelijk. Het is echter niet in het belang van Cambuur en ook niet in het belang van haar supporters om uitgebreid bij deze reactie stil te staan.

Met betrekking tot Lodeweges hebben wij met name aandacht besteed aan zijn vertrek en de manier waarop dit door de BVO is aangepakt. Hoewel we het niet goed willen praten, zagen wij de onrust rond Lodeweges al van verre aankomen. Vanwege deze reden hebben wij er meteen op aangedrongen de heer Lodeweges per direct op non-actief te zetten om, zoals wij schreven, "de negatieve effecten op club, teamspirit en sfeer zoveel mogelijk te beperken".

Zoals altijd heeft de media ook in dit geval al meer dan genoeg aandacht besteed aan de negatieve randzaken rond het voetbal. Wij zien het niet als onze taak hier ook nog eens over te gaan berichten. Wij willen juíst de positieve randzaken benadrukken. Negativiteit rondom het voetbal is er al meer dan genoeg.

In Engeland is het zelfs zo dat met de media is afgesproken dat zij geen aandacht besteden aan supportersgeweld. Dit juist om geweld te voorkómen.

Overigens denken wij dat de heer Lodeweges sowieso voor het einde van het seizoen was opgestapt. Ook zonder de dreigende situatie van dinsdag. Dinsdag op de training was het druk, en dit waren echt niet allemaal supporters die uit waren op ellende. Wanneer Lodeweges was blijven zitten, dan had hij de rest van het seizoen er vocaal flink van langs gekregen. De overstap naar onze rivaal, en zeker de manier waarop, wordt namelijk niet geaccepteerd door de supporters van een volksclub zoals Cambuur. Terecht in onze ogen.

Wij gaan als supportersclub niet op de stoel van de rechter zitten. Wanneer iemand zich misdraagt bij het voetbal, dan wordt hij hier zwaar voor bestraft. Veel zwaarder zelfs dan in de 'normale maatschappij'. In veel gevallen vindt Cambuur Culture de straffen die worden uitgedeeld bij het voetbal zelfs veel te hoog. Dit komt met name door het feit dat de KNVB met minimumstraffen werkt.

Buiten dat wij niet weten of onze leden wel of geen stadionverbod hebben, vinden wij het ook niet onze taak om hier wat mee te doen. In Nederland is het zo dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen. Mocht je schuldig bevonden worden, dan wordt je veroordeeld door de rechter. Vervolgens is het diezelfde rechter die de strafmaat bepaalt. Daarmee is voor ons de kous af.

Dat de rechter bepaalt of je schuldig bent en vervolgens welke straf je verdient, gaat bij het voetbal overigens helaas lang niet altijd op. Bij het voetbal ben je vaak schuldig tot het tegendeel is bewezen.

Helaas hebben veel supporters van Cambuur met een stadionverbod, deze opgelegd gekregen zonder dat daar een strafrechtelijke veroordeling aan ten grondslag ligt

Wij zien geen reden om iemand met een stadionverbod te behandelen als een paria. 'Zwarte schapen' komen in de beste families voor. Is dit dan een reden om direct al het contact te verbreken? Wij vinden van niet. Hetzelfde geldt voor de Cambuur 'familie'. Supporters met een stadionverbod kunnen dus gewoon lid van ons blijven.

Overigens heeft het ook weinig zin supporters hun lidmaatschap te ontzeggen. Het enige (directe) voordeel die wij onze leden bieden is een kleine korting in onze webshop of bij supportersfeesten. Daarnaast organiseren wij voor onze leden soms een busreis naar uitwedstrijden. Supporters met een stadionverbod zijn dan uiteraard niet welkom.

Wij willen opkomen voor de belangen van alle supporters van Cambuur. Zeker voor de belangen van de supporters zonder een stadionverbod, maar soms ook voor de supporters met een stadionverbod.

Lore

Citaat van: Kunstgras op september 15, 2014, 20:11:38
Zoals SCC-J aangeeft keurt Supportersclub Cambuur Culture geweld inderdaad af.

Dat op een actie vervolgens een reactie komt is niet goed, maar in onze ogen wel begrijpelijk. Het is echter niet in het belang van Cambuur en ook niet in het belang van haar supporters om uitgebreid bij deze reactie stil te staan.
....
....
. Hoewel we het niet goed willen praten, zagen wij de onrust rond Lodeweges al van verre aankomen. Vanwege deze reden hebben wij er meteen op aangedrongen de heer Lodeweges per direct op non-actief te zetten om, zoals wij schreven, "de negatieve effecten op club, teamspirit en sfeer zoveel mogelijk te beperken".

Zoals altijd heeft de media ook in dit geval al meer dan genoeg aandacht besteed aan de negatieve randzaken rond het voetbal. Wij zien het niet als onze taak hier ook nog eens over te gaan berichten. Wij willen juíst de positieve randzaken benadrukken. Negativiteit rondom het voetbal is er al meer dan genoeg.

In Engeland is het zelfs zo dat met de media is afgesproken dat zij geen aandacht besteden aan supportersgeweld. Dit juist om geweld te voorkómen.

Overigens denken wij dat de heer Lodeweges sowieso voor het einde van het seizoen was opgestapt. Ook zonder de dreigende situatie van dinsdag. Dinsdag op de training was het druk, en dit waren echt niet allemaal supporters die uit waren op ellende. Wanneer Lodeweges was blijven zitten, dan had hij de rest van het seizoen er vocaal flink van langs gekregen. De overstap naar onze rivaal, en zeker de manier waarop, wordt namelijk niet geaccepteerd door de supporters van een volksclub zoals Cambuur. Terecht in onze ogen.

Wij gaan als supportersclub niet op de stoel van de rechter zitten. Wanneer iemand zich misdraagt bij het voetbal, dan wordt hij hier zwaar voor bestraft. Veel zwaarder zelfs dan in de 'normale maatschappij'. In veel gevallen vindt Cambuur Culture de straffen die worden uitgedeeld bij het voetbal zelfs veel te hoog. Dit komt met name door het feit dat de KNVB met minimumstraffen werkt.

Buiten dat wij niet weten of onze leden wel of geen stadionverbod hebben, vinden wij het ook niet onze taak om hier wat mee te doen. In Nederland is het zo dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen. Mocht je schuldig bevonden worden, dan wordt je veroordeeld door de rechter. Vervolgens is het diezelfde rechter die de strafmaat bepaalt. Daarmee is voor ons de kous af.

Dat de rechter bepaalt of je schuldig bent en vervolgens welke straf je verdient, gaat bij het voetbal overigens helaas lang niet altijd op. Bij het voetbal ben je vaak schuldig tot het tegendeel is bewezen.

Helaas hebben veel supporters van Cambuur met een stadionverbod, deze opgelegd gekregen zonder dat daar een strafrechtelijke veroordeling aan ten grondslag ligt

Wij zien geen reden om iemand met een stadionverbod te behandelen als een paria. 'Zwarte schapen' komen in de beste families voor. Is dit dan een reden om direct al het contact te verbreken? Wij vinden van niet. Hetzelfde geldt voor de Cambuur 'familie'. Supporters met een stadionverbod kunnen dus gewoon lid van ons blijven.

Overigens heeft het ook weinig zin supporters hun lidmaatschap te ontzeggen. Het enige (directe) voordeel die wij onze leden bieden is een kleine korting in onze webshop of bij supportersfeesten. Daarnaast organiseren wij voor onze leden soms een busreis naar uitwedstrijden. Supporters met een stadionverbod zijn dan uiteraard niet welkom.

Wij willen opkomen voor de belangen van alle supporters van Cambuur. Zeker voor de belangen van de supporters zonder een stadionverbod, maar soms ook voor de supporters met een stadionverbod.

Dit is eigenlijk wel wat ik bedoel je. Ik kan mij goed voorstellen dat Cambuur dit niet beschouwt als hard uitspreken tegen deze uitwassen.

Het komt in mijn ogen ook niet echt over. Ja wij keuren het af, maar wij hebben wel altijd redenen waarom het toch ook wel begrijpelijk is.

Zonder deze hele discussie overnieuw te voeren had CC ook kunnen zeggen dat hetgeen wat Lodeweges is overkomen onacceptabel is op welke gronden dan ook en als er leden van CC bij betrokken zijn dat zij geroyeerd zouden worden.

Dat doet CC niet, en wil dat denk ik ook niet doen. En daar zit het grootste probleem voor Cambuur! Die standpunten liggen wel ver uit elkaar

Kunstgras

Volgens mij heeft de Kern van Cambuur dit ook niet gedaan, dus ik snap niet waarom dat bij ons nu wel een issue zou zijn.