Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Supportersclub Cambuur Culture

Gestart door Cambuur Culture, januari 22, 2013, 20:17:14

Vorige topic - Volgende topic

Utekleitrokken

OPROEP: Kom ook naar de laatste training voor De Derby!
14 oktober 2014, 11:24

Heel langzaam, maar ook heel zeker komt hij dichterbij; De Derby! Aanstaande zondag is het zover en reizen we met 1200 Cambuur-supporters af naar het Abe Lenstra Stadion voor het duel tussen sc Heerenveen en SC Cambuur.

Een dag eerder trainen de mannen voor de laatste keer voor De Derby en dat is natuurlijk een uitgelezen moment om de selectie nog een keer aan te moedigen en te laten zien hoe belangrijk De Derby is!

We roepen dan ook iedereen op om zaterdagochtend (stadion open vanaf 10.00 uur en aanvang training 10.30 uur) naar het Cambuur Stadion te komen en onze mannen nog een extra steuntje in de rug te geven. De West-tribune, te bereiken via de ingang achter de Noord-tribune, is geopend voor supporters en in de kiosk onder de tribune kun je terecht voor een hapje en een drankje.

De vakken 1, 2 en 3 zijn gereserveerd voor de fanatieke aanhang, die met fakkels de spelers en trainers zullen begroeten. (Knal)vuurwerk is niet toegestaan, hier zal op worden gecontroleerd.

Graag tot zaterdag!

Citaat van: Cambuur Culture op oktober 13, 2014, 16:01:12
Informatie training voor DE derby.

Zoals gebruikelijk op een eerste training of training voor DE derby zal de sfeer kracht bij worden gezet door het nodige vuurwerk. De BVO heeft op verzoek de vakken 1,2 & 3 op de west tribune beschikbaar gesteld voor bengaals vuurwerk. Maar dan ook alleen bengaals vuurwerk. Knal en ander(zwaar)vuurwerk is niet toegestaan in het stadion, de BVO zal hier op toezien en bij overtreding stadionverboden uitdelen.

We verzamelen om 10:15 bij de Cambuurbar, hier zijn fakkels af te halen voor 4 euro per stuk of 3 fakkels voor 10 euro. Het hek tegenover de Cambuurbar is geopend om plaats te kunnen nemen op de west tribune (vakken 1,2 & 3.)

Ook zal er zowel voor als na de training in de Cambuurbar merchandise van Cambuur Culture en de laatste Kaarten voor de MI-Side reünie verkocht worden en is het mogelijk om je aan te melden als lid van SC Cambuur Culture.

Merchandise verkoop van 10:00 uur tot 10:20 en van 12 tot 12:30.


Beide kanten open? Bericht van Cambuur.nl is het meest onlogische.

Lore

Citaat van: Utekleitrokken op oktober 14, 2014, 11:34:25
OPROEP: Kom ook naar de laatste training voor De Derby!
14 oktober 2014, 11:24

Heel langzaam, maar ook heel zeker komt hij dichterbij; De Derby! Aanstaande zondag is het zover en reizen we met 1200 Cambuur-supporters af naar het Abe Lenstra Stadion voor het duel tussen sc Heerenveen en SC Cambuur.

Een dag eerder trainen de mannen voor de laatste keer voor De Derby en dat is natuurlijk een uitgelezen moment om de selectie nog een keer aan te moedigen en te laten zien hoe belangrijk De Derby is!

We roepen dan ook iedereen op om zaterdagochtend (stadion open vanaf 10.00 uur en aanvang training 10.30 uur) naar het Cambuur Stadion te komen en onze mannen nog een extra steuntje in de rug te geven. De West-tribune, te bereiken via de ingang achter de Noord-tribune, is geopend voor supporters en in de kiosk onder de tribune kun je terecht voor een hapje en een drankje.

De vakken 1, 2 en 3 zijn gereserveerd voor de fanatieke aanhang, die met fakkels de spelers en trainers zullen begroeten. (Knal)vuurwerk is niet toegestaan, hier zal op worden gecontroleerd.

Graag tot zaterdag!


Beide kanten open? Bericht van Cambuur.nl is het meest onlogische.

:_schater :_schater Man, man, ik kom maar een uurtje eerder, want straks kan ik het niet vinden!

SCC-J

Volgens mij is er afgesproken dat ingang tegenover Cambuurbar ook open is. Mocht dit niet zo zijn hoef je ook niet te verwachten dat het vuurwerk op de vakken 1-2-3 plaats vind.

Utekleitrokken

Citaat van: Lore op oktober 14, 2014, 12:13:11
:_schater :_schater Man, man, ik kom maar een uurtje eerder, want straks kan ik het niet vinden!

Maakt niet uit jochie, gewoon de grote mensen volgen

Lore


dizzhead

Citaat van: SCC-J op oktober 14, 2014, 12:14:21
Mocht dit niet zo zijn hoef je ook niet te verwachten dat het vuurwerk op de vakken 1-2-3 plaats vind.

Ik begrijp je redenatie wel, maar mocht dat zo zijn dan hoeven we denk ik ook niet te verwachten dat er ooit nog vuurwerk bij een dergelijke evenement plaats heeft. We hebben het zelf in de hand. De club heeft een geste gedaan t.a.v. de tribune, dat je dan een stukje verder moet lopen lijkt me toch het laatste waar we ons druk om hoeven te maken? Wellicht is het kassaplein gewoon open, maar om dat nu al als reden te gaan gebruiken dat het vuurwerk dan in andere vakken zou komen is een beetje vreemd.

SCC-J

Citaat van: dizzhead op oktober 14, 2014, 16:08:44
Ik begrijp je redenatie wel, maar mocht dat zo zijn dan hoeven we denk ik ook niet te verwachten dat er ooit nog vuurwerk bij een dergelijke evenement plaats heeft. We hebben het zelf in de hand. De club heeft een geste gedaan t.a.v. de tribune, dat je dan een stukje verder moet lopen lijkt me toch het laatste waar we ons druk om hoeven te maken? Wellicht is het kassaplein gewoon open, maar om dat nu al als reden te gaan gebruiken dat het vuurwerk dan in andere vakken zou komen is een beetje vreemd.
1. CC heeft voorstel gedaan aan BVO die zijn akkoord gegaan en hebben nog wat beperkingen erop gedaan.
2. Het is de moeite niet nee maar ik heb geen controle op zij die vuurwerk bij zich hebben en vervolgens een aantal trappen eerder pakken.
3. En anders indd geen vuurwerk meer op training. Wie daar blij van wordt?

Cambuur Culture


Cambuur Culture

#923
Reactie op brief Gerald v.d. Belt:

http://cambuurculture.nl/wordpress/reactie-op-brief-van-v-d-belt/

Reactie op brief van v.d. Belt

Geachte heer Van den Belt,

Hartelijk dank voor uw uitgebreide reactie op onze e-mail.

De insteek van onze mail was om vooruit te kijken en niet te veel in het verleden te blijven hangen. In dit kader vinden wij het jammer dat ons nogal wat verwijten worden gemaakt. Hoewel wij zeker niet pretenderen geen fouten te hebben gemaakt, zijn wij van mening dat het beeld dat jullie van ons hebben en schetsen niet terecht is.

Zo insinueert u dat Supportersclub Cambuur Culture op een kinderlijke wijze communiceert en het tijdens gesprekken af laat weten door weg te lopen of zelfs niet eens op te komen dagen.

U geeft aan dat wij tijdens de eerste kennismaking met de directie en de voorzitter van de RVC na twee minuten boos zijn opgestapt omdat een antwoord ons niet beviel. U geeft aan dat wij bij een gesprek met de burgemeester van Leeuwarden niet op zijn komen dagen en u geeft aan dat in een telefoongesprek met de directie van de club de telefoon halverwege het gesprek er boos werd opgegooid.

Het klopt dat wij tijdens het eerste gesprek met de BVO zijn opgestapt. Een kennismakingsgesprek zouden wij dit echter niet willen noemen. Integendeel zelfs. De enige reden dat jullie ons voor dit gesprek hadden uitgenodigd was de boodschap over te brengen dat jullie niet met ons wilden communiceren. Wij zijn zeker niet direct na twee minuten opgestapt. Wanneer onze argumenten echter op denigrerende wijze door de voorzitter van de RVC werden weggehoond zijn we inderdaad na een klein kwartier opgestapt. Wij stapten niet op vanwege de reden dat wij de dialoog niet aan wilden gaan, maar vanwege de reden dat jullie deze deur zelf al op voorhand hadden dichtgetrokken.

Het is juist dat één van onze bestuursleden tijdens een telefoongesprek met Ard de Graaf de telefoon er een keer heeft opgegooid. Dit was fout, maar dit hebben wij ook erkend. Wij vinden het jammer dat een dergelijk voorval van twee jaar geleden ons nog steeds wordt tegengeworpen, zeker nu hier al lang en breed excuses voor zijn aangeboden.

Het klopt niet dat wij tijdens een gesprek met de burgemeester niet zijn komen opdagen. Per e-mail van zondag 1 december 2013  hebben wij de burgemeester geïnformeerd dat wij de afspraak met de burgemeester graag wilden verzetten. Dit vanwege de reden dat wij de agenda voor het betreffende gesprek, ondanks herhaaldelijk verzoek, niet hebben gekregen. Wij hebben ons dus keurig afgemeld, van niet komen opdagen is geen sprake. Een uitnodiging voor een nieuwe gesprek hebben wij nooit mogen ontvangen.

Kortom, dat wij weglopen voor het gesprek klopt niet. De reden van onze mail was ook dat we juist het gesprek met de BVO aan willen gaan. Want de verstandhouding zoals hij nu tussen BVO en Cambuur Culture is kan veel beter.

Dat wij tijdens een eerste gesprek met de burgemeester hebben geweigerd afstand te doen van geweld is niet juist. De burgemeester vroeg ons vorig jaar na de incidenten rondom Groningen-thuis en Twente-thuis om ons publiekelijk uit te spreken tegen geweld. In tegenstelling tot wat de BVO kennelijk van burgmeester Crone heeft begrepen, hebben wij duidelijk aangegeven geweld af te keuren. Wij hebben echter aangegeven dat wij ons willen focussen op de positieve (rand)zaken rond het voetbal. Negativiteit rondom het voetbal is er namelijk genoeg. Net als de Engelse media hebben wij de policy om geen aandacht te besteden aan negatieve incidenten. In dit licht begrijpen wij de opmerking dan ook niet dat wij veel incidenten zouden bagatelliseren. Wij schrijven immers slechts zeer zelden over incidenten.

U geeft aan dat in de wijze waarop wij richting Cambuur communiceren een dwingende niet-coöperatieve toon te bemerken valt. Het klopt dat wij ons uitspreken wanneer wij het ergens niet mee eens zijn. Dat wij niet coöperatief zouden zijn, willen wij bestrijden. Zo hebben wij een paar weken geleden rondom de laatste training voor de derby een vuurwerkactie georganiseerd. Vanwege de reden de overlast voor andere supporters zoveel mogelijk te beperken, hebben wij ermee ingestemd om deze actie op een andere plaats te houden dan gebruikelijk is. Daarnaast hebben wij in plaats van alleen te pleiten voor het afschaffen van de uitkaart een zestiental verbeterpunten ingebracht om de uitkaart te verbeteren, zie hier . Een aantal van deze punten zijn ook overgenomen. Dat wij niet coöperatief zouden zijn en niet bereid zouden zijn om mee te denken is naar onze mening dan ook niet juist.

Dat ons kwalijk wordt genomen dat wij tegen de uitkaart zijn kunnen wij niet begrijpen. Onze kritiek op de uitkaart is onderbouwd. Wij roepen niet zomaar iets. Voor de promotie naar de Eredivisie weigerden veel supporters een uitkaart aan te schaffen, onder andere vanwege de reden dat ze hiervoor twee pasfoto's in moesten leveren. Gevolg hiervan waren tegenvallende bezoekersresultaten bij uitwedstrijden. Het is juist dat na de invoering van de uitkaart het aantal buscombi's afnam. Dit positieve effect is echter in tegenstelling tot wat jullie melden slechts van tijdelijke aard geweest. Uit onderzoek van In De Hekken bleek namelijk dat Cambuur zich vorig seizoen 'kampioen van de buscombi' mocht noemen, met niet minder dan tien (!) verplichte buscombi's.

U geeft aan dat wij zonder toestemming het wapen van Cambuur op onze merchandise hebben gebruikt. Dit klopt en dit hadden wij niet moeten doen. Wij willen hier wel bij opmerken dat al het geld wat we met de verkoop van onze merchandise ophalen weer in de club wordt gestoken. Er blijft geen cent aan de strijkstok hangen. Van de opbrengsten worden sfeeracties georganiseerd en het lijkt ons dat deze sfeeracties een positief effect hebben op de hele club. Overigens vinden wij het jammer dat wij door een advocaat zijn gesommeerd de betreffende shirts uit de verkoop te halen, zoals hier te lezen. U had ook zelf contact met ons op kunnen nemen om uw bezwaren kenbaar te maken.

Dat wij in fotoverslagen gezichten onherkenbaar maken is niet omdat wij iets te verbergen hebben. Wij doen dit in verband met de privacy van de supporters die op de foto staan. Wij weten dat veel supporters het niet waarderen wanneer zij prominent op internet staan. Overigens gaan de meeste fotoverslagen over uitwedstrijden waarbij de BVO precies weet en registreert welke supporters aanwezig zijn.

Onze doelstellingen zouden vooral een 'tegen' karakter hebben die weinig toegevoegde waarde hebben bij de doelstelling en ambities van Cambuur. Zo zijn wij "Against Modern Football". "Against Modern Football" is een binnen de supporterswereld zeer breedgedragen begrip. Kort gezegd houdt "Against Modern Football" in dat supportersbelangen niet zomaar ter zijde geschoven moeten worden uit commerciële overwegingen. Voetbal is in eerste instantie vooral van het volk. Van 'Jan met de pet', en niet van het bedrijfsleven. Dit is toch een uitgangspunt waarvan we hopen dat het bestuur van een volksclub als Cambuur, toch in meer of mindere mate begrip voor heeft.

Dat wij de relatie tussen BVO en Cambuur Culture als slecht bestempelen is niet alleen te danken aan het feit dat jullie ons niet als officiële supportersclub erkennen. Ook mochten wij bijvoorbeeld niet met een stand op de Open Dag staan. Dit omdat wij geen 'partner' zouden zijn. Op onze vraag wat het begrip 'partner' dan precies inhoudt, hebben wij vervolgens nimmer een antwoord mogen ontvangen.

U geeft aan dat naar de mening van het bestuur van Cambuur de supportersbelangen voldoende worden behartigd door de Kern van Cambuur. Dit is zoals een dictator die aangeeft dat de enige politieke partij van het land de belangen van het volk op een goede wijze vertegenwoordigt. Het is ook niet aan de directie van Cambuur om hier überhaupt een oordeel over te hebben. De enige die hier over dient te oordelen is de supporter, en niemand anders.

In iets meer dan een jaar tijd hebben wij de steun weten te krijgen van meer dan 350 leden. Hieruit blijkt dat Supportersclub Cambuur Culture draagvlak heeft onder de supporters. Daarnaast menen wij een andere doelgroep aan te spreken dan de Kern van Cambuur. Wij spreken voornamelijk de jongere fanatieke aanhang aan, al hebben wij ook zeker oudere leden. Wij zijn van mening dat de stem van deze doelgroep momenteel onvoldoende wordt gehoord. Wij denken bovendien dat wij met onze kennis van de supporterswereld en van de verschillende supportersgroepen binnen Cambuur van grote toegevoegde waarde voor de BVO kunnen zijn.

Wij willen niet pretenderen dat wij in het verleden geen fouten hebben gemaakt. Wij willen echter naar de toekomst kijken zonder al te veel in het verleden te blijven hangen. In onze brief vroegen wij om een gesprek met de directie van Cambuur. Juist op deze vraag heeft u geen antwoord gegeven. Wij willen nogmaals vragen om een gesprek. Wij denken dat wanneer wij met elkaar in gesprek gaan meer onderling begrip zou kunnen ontstaan en dat dit een positief effect kan hebben op onze onderlinge band, zodat in de toekomst hopelijk een vruchtbare samenwerking kan ontstaan.

Met vriendelijke groet,

Supportersclub Cambuur Culture

Holwerd voor Cambuur

Die arme Vd Belt heeft wel wat met jullie te stellen zeg :_schater
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

vialli

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op november 06, 2014, 20:46:53
Die arme Vd Belt heeft wel wat met jullie te stellen zeg :_schater

Ja ik su zegge lekker deurouwehoeren jongens sodat de mensen die de club in
al die jaren weer op e kaart setten hevve aanstoons verdwenen binne en we met sien
allen weer lekker op vrijdag in de biercompetitie sitte.

SCC-J

Hebben we ooit gezegd dat ze weg moeten? of slecht werk leveren op sportief en financieel gebied? Nee alleen op supportersgebied mag er nog veel veranderen en daar zou een volksclub als cambuur wel wat meer voor mogen openstaan.

Dokkumer

Citaat van: vialli op november 06, 2014, 21:20:14
Ja ik su zegge lekker deurouwehoeren jongens sodat de mensen die de club in
al die jaren weer op e kaart setten hevve aanstoons verdwenen binne en we met sien
allen weer lekker op vrijdag in de biercompetitie sitte.
Oh dus moeten we klakkeloos alles maar accepteren. Er is nooit aangegeven dat ze sportief en financieel slecht werk verrichten, sterker nog daarover geen verkeerd woord en slechts jubel. Dit gaat puur om supporterszaken, waarbij een hoofd veiligheidszaken en de voorzitter van de officiële Supportersvereniging twee handen op 1 buik zijn omdat ze in het verleden een goede samenwerking hebben gehad binnen een organisatie.

Maar goed, omdat het zo goed gaat op de genoemde gebieden houd ik mijn bek wel en laat me in het stadion wel als een totaal gestoorde idioot behandelen.

Spine

Dit soort briefjes richting BVO zijn totaal kansloos.
Denken jullie nu werkelijk met dit soort reacties ooit een kans te maken om met de club in gesprek te raken?

SCC-J

Citaat van: Spine op november 06, 2014, 21:59:29
Dit soort briefjes richting BVO zijn totaal kansloos.
Denken jullie nu werkelijk met dit soort reacties ooit een kans te maken om met de club in gesprek te raken?
hadden we dan helemaal niet moeten reageren op de brief van Vd belt? En dan kom je wel in gesprek? We vragen toch juist om in gesprek te gaan.