Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Supportersclub Cambuur Culture

Gestart door Cambuur Culture, januari 22, 2013, 20:17:14

Vorige topic - Volgende topic

Bas058

Citaat van: Cambuur Culture op september 24, 2013, 12:43:28
Statement Supportersclub Cambuur Culture inzake het Friese 'volkslied'

Published on September 24th, 2013 in Nieuws


Maandag 23 september heeft de BVO een bericht uitgebracht waarin wordt aangegeven dat de clubleiding van Cambuur spelers en staf heeft opgedragen respect te tonen voor de traditie van dkv (dertig kilometer verderop) en in het gelid te staan tijdens het spelen van het Friese 'volkslied' te spelen. In een statement roept Supportersclub Cambuur Culture alle Cambuursupporters op geen gehoor te geven aan deze oproep van de BVO.

Menig Cambuur supporter ziet het meewerken aan het clublied en de tradities van dkv als een minachting naar eigen publiek en wenst dan ook dat spelers en staf niet aan deze poppenkast meewerken. De clubleiding heeft kennelijk meer respect voor de tradities van onze rivaal dan voor de gevoelens van haar eigen achterban.

Allereerst heeft de gemiddelde Cambuursupporter bijzonder weinig op met het overdreven Friese nationalisme. De meeste Cambuursupporters voelen zich geen Fries. Ze voelen zich Nederlander. Dit blijkt ook wel uit de veelvuldig in het stadion te horen leus "Leeuwarden Anti Fries", en de diverse anti Friese spandoeken die in het stadion hangen.

Veelal wordt de vergelijking gemaakt met het interlandvoetbal. Voorafgaand aan de wedstrijd ben je toch ook stil als het volkslied van de tegenstander wordt gespeeld? Klopt helemaal! Toch gaat deze vergelijking volledig mank. Ten eerste hebben we het hier over clubvoetbal. In het clubvoetbal is het niet gebruikelijk de wedstrijd te beginnen met het draaien van een volkslied. Zelfs bij clubvoetbal in internationaal verband is dit allesbehalve gebruikelijk. Ten tweede is het Friese 'volkslied' helemaal geen volkslied. Volgens de Dikke van Dale is een volkslied een nationaal lied. Friesland is (gelukkig) geen natie. Het Friese 'volkslied' is niks anders dan folklore. Ten derde, voorafgaand aan een interland wordt altijd het volkslied van beide partijen gespeeld. Zo niet voorafgaand aan de wedstrijden van dkv. De tegenstander wordt geacht eenzijdig respect te tonen voor hun 'volkslied'. Ruimte voor het  'volkslied' of clublied van de tegenstander is er niet.

Daarnaast wordt het Friese 'volkslied' vooral als clublied misbruikt. Assistent-trainer Henk de Jong wist een aantal weken geleden in een interview exact de vinger op de zere plek te leggen. In tegenstelling tot de meeste Cambuursupporters is Henk de Jong op en top Fries. Toch gaf De Jong tijdens dit interview aan voorafgaand aan de derby het Friese 'volkslied' niet mee te zingen. Beter dan Henk de Jong kunnen wij onze problemen met het Friese 'volkslied' niet uitleggen. Wij volstaan dan ook met het volgende letterlijk vertaalde citaat van onze assistent-trainer:

"Wij spelen eind september tegen dkv, maar daar zing ik het Friese volkslied niet. Ik ben een echte Fries, maar dat doe ik niet. Het Friese volkslied is het lied van dkv. Eigenlijk is het van heel Friesland, maar het hoort echt bij dkv. Ik ben trainer van Cambuur. Onze supporters hebben daar helemaal niks mee. Ik ga niet het lied van dkv zingen als ik bij Cambuur trainer ben. Dat doe ik niet. Daar praktiseer ik geen seconde over. Daar kan iedereen kritiek op hebben. Ik hoor bij Cambuur, bij mijn supporters. Ik ga niet mijn supporters kwetsen. Ben je nou hartstikke gek? Dat doe ik niet. De echte Cambuursupporter zou het niet leuk vinden als ik het Friese volkslied zou gaan zingen. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt."

Wij willen graag besluiten met een citaat van voormalig trainer van Cambuur Leo Beenhakker:

"Ik ken maar één volkslied waar we met z'n allen voor moeten gaan staan, het Wilhelmus. Zo'n Fries volkslied is flauwekul, daar zouden we niet aan mee moeten doen. Straks beslist de voorzitter van Roda dat we voortaan voor aanvang van de wedstrijd een ererondje in tanga-slip moeten lopen..."

Supportersclub Cambuur Culture ziet geen enkele aanleiding eenzijdig respect te tonen voor het folkloristische clublied van dkv.  Wij roepen dan ook alle Cambuursupporters op aankomende zondag het Friese 'volkslied' massaal uit te fluiten!

STAND UP FOR THE CULTURE

www.cambuurculture.nl

_O_ Niets aan toe te voegen en laten we massaal dat lied wegfluiten zondag!  :0=
Het geel en blauw zit in mien bloed!

Destroyer

Citaat van: Cambuur Culture op september 24, 2013, 12:43:28
Statement Supportersclub Cambuur Culture inzake het Friese 'volkslied'

Published on September 24th, 2013 in Nieuws


Maandag 23 september heeft de BVO een bericht uitgebracht waarin wordt aangegeven dat de clubleiding van Cambuur spelers en staf heeft opgedragen respect te tonen voor de traditie van dkv (dertig kilometer verderop) en in het gelid te staan tijdens het spelen van het Friese 'volkslied' te spelen. In een statement roept Supportersclub Cambuur Culture alle Cambuursupporters op geen gehoor te geven aan deze oproep van de BVO.

Menig Cambuur supporter ziet het meewerken aan het clublied en de tradities van dkv als een minachting naar eigen publiek en wenst dan ook dat spelers en staf niet aan deze poppenkast meewerken. De clubleiding heeft kennelijk meer respect voor de tradities van onze rivaal dan voor de gevoelens van haar eigen achterban.

Allereerst heeft de gemiddelde Cambuursupporter bijzonder weinig op met het overdreven Friese nationalisme. De meeste Cambuursupporters voelen zich geen Fries. Ze voelen zich Nederlander. Dit blijkt ook wel uit de veelvuldig in het stadion te horen leus "Leeuwarden Anti Fries", en de diverse anti Friese spandoeken die in het stadion hangen.

Veelal wordt de vergelijking gemaakt met het interlandvoetbal. Voorafgaand aan de wedstrijd ben je toch ook stil als het volkslied van de tegenstander wordt gespeeld? Klopt helemaal! Toch gaat deze vergelijking volledig mank. Ten eerste hebben we het hier over clubvoetbal. In het clubvoetbal is het niet gebruikelijk de wedstrijd te beginnen met het draaien van een volkslied. Zelfs bij clubvoetbal in internationaal verband is dit allesbehalve gebruikelijk. Ten tweede is het Friese 'volkslied' helemaal geen volkslied. Volgens de Dikke van Dale is een volkslied een nationaal lied. Friesland is (gelukkig) geen natie. Het Friese 'volkslied' is niks anders dan folklore. Ten derde, voorafgaand aan een interland wordt altijd het volkslied van beide partijen gespeeld. Zo niet voorafgaand aan de wedstrijden van dkv. De tegenstander wordt geacht eenzijdig respect te tonen voor hun 'volkslied'. Ruimte voor het  'volkslied' of clublied van de tegenstander is er niet.

Daarnaast wordt het Friese 'volkslied' vooral als clublied misbruikt. Assistent-trainer Henk de Jong wist een aantal weken geleden in een interview exact de vinger op de zere plek te leggen. In tegenstelling tot de meeste Cambuursupporters is Henk de Jong op en top Fries. Toch gaf De Jong tijdens dit interview aan voorafgaand aan de derby het Friese 'volkslied' niet mee te zingen. Beter dan Henk de Jong kunnen wij onze problemen met het Friese 'volkslied' niet uitleggen. Wij volstaan dan ook met het volgende letterlijk vertaalde citaat van onze assistent-trainer:

"Wij spelen eind september tegen dkv, maar daar zing ik het Friese volkslied niet. Ik ben een echte Fries, maar dat doe ik niet. Het Friese volkslied is het lied van dkv. Eigenlijk is het van heel Friesland, maar het hoort echt bij dkv. Ik ben trainer van Cambuur. Onze supporters hebben daar helemaal niks mee. Ik ga niet het lied van dkv zingen als ik bij Cambuur trainer ben. Dat doe ik niet. Daar praktiseer ik geen seconde over. Daar kan iedereen kritiek op hebben. Ik hoor bij Cambuur, bij mijn supporters. Ik ga niet mijn supporters kwetsen. Ben je nou hartstikke gek? Dat doe ik niet. De echte Cambuursupporter zou het niet leuk vinden als ik het Friese volkslied zou gaan zingen. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt."

Wij willen graag besluiten met een citaat van voormalig trainer van Cambuur Leo Beenhakker:

"Ik ken maar één volkslied waar we met z'n allen voor moeten gaan staan, het Wilhelmus. Zo'n Fries volkslied is flauwekul, daar zouden we niet aan mee moeten doen. Straks beslist de voorzitter van Roda dat we voortaan voor aanvang van de wedstrijd een ererondje in tanga-slip moeten lopen..."

Supportersclub Cambuur Culture ziet geen enkele aanleiding eenzijdig respect te tonen voor het folkloristische clublied van dkv.  Wij roepen dan ook alle Cambuursupporters op aankomende zondag het Friese 'volkslied' massaal uit te fluiten!

STAND UP FOR THE CULTURE

www.cambuurculture.nl

|:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:)
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Unknown

Echt positief verbaasd over henk de Jong, lees die quote nu voor het eerst. Maar echt geweldig dat ie solidair is met zijn achterban...zou iedereen bij Cambuur een voorbeeld aan kunnen nemen. Ongelooflijk dat dat voorbeeld van een echte fries komt. Respect voor die man.

dit is mien club

What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

Clint

Keurig en perfect omschreven statement. Sluit ik mij helemaal bij aan.

Waar je vijand trots op is, kun jij niet trots op zijn.

:clint

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Unknown op september 24, 2013, 12:54:40
Echt positief verbaasd over henk de Jong, lees die quote nu voor het eerst. Maar echt geweldig dat ie solidair is met zijn achterban...zou iedereen bij Cambuur een voorbeeld aan kunnen nemen. Ongelooflijk dat dat voorbeeld van een echte fries komt. Respect voor die man.

en ze vroegen hem in hetzelfde gesprek wat zijn ouders er wel niet van zouden vinden 8P, was echt een heel denigrerend (deel van het) gesprek van Omrop Abe, waar Henk prachtig overeind bleef.  _O_
Henk, held, bedankt

HilversumOnTour

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 24, 2013, 13:38:22
en ze vroegen hem in hetzelfde gesprek wat zijn ouders er wel niet van zouden vinden 8P, was echt een heel denigrerend (deel van het) gesprek van Omrop Abe, waar Henk prachtig overeind bleef.  _O_

Henk blijft altijd overeind. Machtige kerel  |:)

misideoldskool

Hij begrijpt tenminste waar het over gaat en die omroep Abe boeren zoals gebruikelijk niet..Forza Henk!SCC!!!!

Destroyer

Prachtige vent die Henk de jong. Hoop dat hij hoort nog lang blijft  |:)
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Locoleeuw

Mooi stukje waar ik het volledig mee eens ben.
Wherever we went and whatever we did.
Only one thing I know for sure.
We had a sick night, bitches!

Ronnie tng

Citaat van: misideoldskool op september 24, 2013, 13:58:01
Hij begrijpt tenminste waar het over gaat en die omroep Abe boeren zoals gebruikelijk niet..Forza Henk!SCC!!!!

Je kan merken dat hij een echt voetbaldier is. Hij weet hoe het wereldje in elkaar steekt en weet daar prima mee om te gaan. Bestuur begrijpt niet dat hoe harder je roept om respect, hoe harder het averechts gaat werken.

misideoldskool

Citaat van: Ronnie tng op september 24, 2013, 14:10:39
Je kan merken dat hij een echt voetbaldier is. Hij weet hoe het wereldje in elkaar steekt en weet daar prima mee om te gaan. Bestuur begrijpt niet dat hoe harder je roept om respect, hoe harder het averechts gaat werken.
Idd respect moet je verdienen dat krijg je niet zomaar..deze lui krijgen trouwens toch nooit respect van mijn kant, moet ze gewoon niet!

Kuzmanovic-Apeldoorn

http://www.omropfryslan.nl/utstjoering/radiomist?created[value][date]=26-08-2013&u=11

Het gesprek is nog na te luisteren (in het Vries) vanaf 49.10 gaat het over de derby.  Is van 26 augustus jl.
Henk, held, bedankt

Dokkumer

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 24, 2013, 13:38:22
en ze vroegen hem in hetzelfde gesprek wat zijn ouders er wel niet van zouden vinden 8P, was echt een heel denigrerend (deel van het) gesprek van Omrop Abe, waar Henk prachtig overeind bleef.  _O_
Alsof je tegen een kind van 6 predikt wat een snoepje heeft gepakt uit de winkel :zucht
Henk is een Fries en daar is hij trots op, maar niet op die folklore die bij dat inteeltclubje heerst.

stefan15

Citaat van: Cambuur Culture op september 24, 2013, 12:43:28
Statement Supportersclub Cambuur Culture inzake het Friese 'volkslied'

Published on September 24th, 2013 in Nieuws


Maandag 23 september heeft de BVO een bericht uitgebracht waarin wordt aangegeven dat de clubleiding van Cambuur spelers en staf heeft opgedragen respect te tonen voor de traditie van dkv (dertig kilometer verderop) en in het gelid te staan tijdens het spelen van het Friese 'volkslied' te spelen. In een statement roept Supportersclub Cambuur Culture alle Cambuursupporters op geen gehoor te geven aan deze oproep van de BVO.

Menig Cambuur supporter ziet het meewerken aan het clublied en de tradities van dkv als een minachting naar eigen publiek en wenst dan ook dat spelers en staf niet aan deze poppenkast meewerken. De clubleiding heeft kennelijk meer respect voor de tradities van onze rivaal dan voor de gevoelens van haar eigen achterban.

Allereerst heeft de gemiddelde Cambuursupporter bijzonder weinig op met het overdreven Friese nationalisme. De meeste Cambuursupporters voelen zich geen Fries. Ze voelen zich Nederlander. Dit blijkt ook wel uit de veelvuldig in het stadion te horen leus "Leeuwarden Anti Fries", en de diverse anti Friese spandoeken die in het stadion hangen.

Veelal wordt de vergelijking gemaakt met het interlandvoetbal. Voorafgaand aan de wedstrijd ben je toch ook stil als het volkslied van de tegenstander wordt gespeeld? Klopt helemaal! Toch gaat deze vergelijking volledig mank. Ten eerste hebben we het hier over clubvoetbal. In het clubvoetbal is het niet gebruikelijk de wedstrijd te beginnen met het draaien van een volkslied. Zelfs bij clubvoetbal in internationaal verband is dit allesbehalve gebruikelijk. Ten tweede is het Friese 'volkslied' helemaal geen volkslied. Volgens de Dikke van Dale is een volkslied een nationaal lied. Friesland is (gelukkig) geen natie. Het Friese 'volkslied' is niks anders dan folklore. Ten derde, voorafgaand aan een interland wordt altijd het volkslied van beide partijen gespeeld. Zo niet voorafgaand aan de wedstrijden van dkv. De tegenstander wordt geacht eenzijdig respect te tonen voor hun 'volkslied'. Ruimte voor het  'volkslied' of clublied van de tegenstander is er niet.

Daarnaast wordt het Friese 'volkslied' vooral als clublied misbruikt. Assistent-trainer Henk de Jong wist een aantal weken geleden in een interview exact de vinger op de zere plek te leggen. In tegenstelling tot de meeste Cambuursupporters is Henk de Jong op en top Fries. Toch gaf De Jong tijdens dit interview aan voorafgaand aan de derby het Friese 'volkslied' niet mee te zingen. Beter dan Henk de Jong kunnen wij onze problemen met het Friese 'volkslied' niet uitleggen. Wij volstaan dan ook met het volgende letterlijk vertaalde citaat van onze assistent-trainer:

"Wij spelen eind september tegen dkv, maar daar zing ik het Friese volkslied niet. Ik ben een echte Fries, maar dat doe ik niet. Het Friese volkslied is het lied van dkv. Eigenlijk is het van heel Friesland, maar het hoort echt bij dkv. Ik ben trainer van Cambuur. Onze supporters hebben daar helemaal niks mee. Ik ga niet het lied van dkv zingen als ik bij Cambuur trainer ben. Dat doe ik niet. Daar praktiseer ik geen seconde over. Daar kan iedereen kritiek op hebben. Ik hoor bij Cambuur, bij mijn supporters. Ik ga niet mijn supporters kwetsen. Ben je nou hartstikke gek? Dat doe ik niet. De echte Cambuursupporter zou het niet leuk vinden als ik het Friese volkslied zou gaan zingen. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt."

Wij willen graag besluiten met een citaat van voormalig trainer van Cambuur Leo Beenhakker:

"Ik ken maar één volkslied waar we met z'n allen voor moeten gaan staan, het Wilhelmus. Zo'n Fries volkslied is flauwekul, daar zouden we niet aan mee moeten doen. Straks beslist de voorzitter van Roda dat we voortaan voor aanvang van de wedstrijd een ererondje in tanga-slip moeten lopen..."

Supportersclub Cambuur Culture ziet geen enkele aanleiding eenzijdig respect te tonen voor het folkloristische clublied van dkv.  Wij roepen dan ook alle Cambuursupporters op aankomende zondag het Friese 'volkslied' massaal uit te fluiten!

STAND UP FOR THE CULTURE

www.cambuurculture.nl
Top reactie op BVO!