Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Supportersclub Cambuur Culture

Gestart door Cambuur Culture, januari 22, 2013, 20:17:14

Vorige topic - Volgende topic

poelie-lwd

Citaat van: Vanuit Helmond op september 28, 2013, 12:13:18
Jij moet dat helemaal zelf weten Poelie wat maakt mij het uit wat jij doet.

Mij wel. Jij loopt te verkondigen dat CC de officiele supportersvereniging moet zijn, dat is beter voor iedereen. Misschien moet je eens kappen met die onzin en je persoonlijke wrevel niet lopen botvieren op alles en iedereen die 'even' geen tijd voor je heeft of die niet hard genoeg voor je lopen. Nu loop je de KvC al tijden af te zeiken en verklaar je de CC heilig. Maar hoe komt het als ook CC geen ijzer met handen kan breken om jou gunstig te stemmen? Zijn die dan ook persona non grata? Moet Crohne dan maar op op komen draven om zijne koninklijke hoogheid gunstig te stemmen? Ik heb een broertje dood aan mensen die denken dat de hele wereld om hun persoontje draait en die arrogantie zelfs open en bloot durven uiten op social media. Ik weet niet of je het in de gaten hebt maar je maakt jezelf volkomen belachelijk.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Galdiano

Citaat van: poelie-lwd op september 28, 2013, 13:31:28
Ik heb een broertje dood aan mensen die denken dat de hele wereld om hun persoontje draait en die arrogantie zelfs open en bloot durven uiten op social media. Ik weet niet of je het in de gaten hebt maar je maakt jezelf volkomen belachelijk.

Eens!  _O_

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Clint


Vanuit Helmond

Citaat van: Lore op september 28, 2013, 13:18:25
Dat is misschien ook beter! Ik begrijp dat je er morgen dus wel bij bent? Mooi, maar geen cambuur-kleuren en niet juichen als cambuur scoort, want dan is gelijk heel dkv over zij toeren en dag willen wij morgen niet hebben!

Veel plezier morgen!
Jij ook.

0517

Citaat van: Vanuit Helmond op september 28, 2013, 16:13:59
Jij ook.

Heb je zelf wel n de ten dat je jezelf hier compleet voor lul zet?

Ruppppert

Making of Banners for the Derby By Cambuur Culture

SCCornjum

 :0= @Ruppert super filmpje BEDANKT
Watching Football Is Not A Crime

Viper


666

1 van je mooiste filmpjes.. ik heb hem 3 x achterelkaar gezien. Echt TOP  |:)
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Eewal


666

Tsunami moet maar even voor de begin-tune gedraaid worden.. al die springende mensen... skitterend,
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Cambuur LWD

Citaat van: 666 op september 30, 2013, 18:34:49
Tsunami moet maar even voor de begin-tune gedraaid worden.. al die springende mensen... skitterend,

Een nummer die voortaan bij Cambuur ook wel gedraaid mag worden..


Kunstgras

Citaat van: cambuurculture.nl
Derby rustig verlopen. Volgend jaar geen uitsupporters?!?

De eerste derby in dertien jaar tussen Cambuur en dkv is rustig verlopen. Als 'beloning' voor het goede gedrag van de Cambuuraanhang geeft Tjeerd van der Zwan, de burgemeester van dkv, in de Leeuwarder Courant aan in overweging te nemen de eerstkomende derby geen uitpubliek toe te staan! Na de klassieker tussen Feyenoord en Ajax zou dit de volgende wedstrijd tussen twee rivalen zijn die wordt vermoord door een angstige burgemeester.

Burgemeester Van der Zwan had waarschijnlijk slechts rekening gehouden met één scenario. Het zal rondom de wedstrijd wel uit de hand lopen. Van der Zwan had zijn pavlovreactie voor de media al klaar liggen. De volgende derby zal worden afgewerkt zonder uitsupporters!

Echter, het bleef rustig rondom de derby tegen dkv. De burgemeester werd naar zijn reactie gevraagd. In plaats van de supporters van Cambuur te complimenteren voor hun goede gedrag, en misschien zelfs wel te spreken over soepelere vervoersvoorwaarden (want die waren streng!), hield hij vast aan zijn eerste ingeving. De eerstkomende derby zal mogelijk worden afgewerkt zonder supporters van Cambuur! De burgemeester vraagt zich namelijk af of de grootschalige politie-inzet  "wel maatschappelijk verantwoord is".

541863_461683453944901_1854907760_nWij zijn het ermee eens dat de politie-inzet rondom de derby teruggeschroefd kan worden. Zo is het in onze ogen nergens voor nodig om een helikopter van de KLPD in te zetten. Ook plaatsen wij onze vraagtekens bij het begeleiden van de bussen door een stuk of vijf bussen van de Mobiele Eenheid.

Is het weren van uitsupporters echter dé oplossing om de politie-inzet te verminderen en problemen tussen supporters te voorkomen? Supportersclub Cambuur Culture meent van niet! De enige (kleine) opstootjes rondom de wedstrijd van afgelopen zondag vonden plaats in het thuisvak. Deze opstootjes vonden plaats tussen toeschouwers van dkv onderling, en tussen toeschouwers van dkv en supporters van Cambuur die buiten de verplichte buscombi aan kaarten waren gekomen. Tijdens de wedstrijd van afgelopen zondag werden slechts vier arrestaties verricht. Van deze arrestaties vond geen enkele in het uitvak plaats.

Wat zou het effect zijn van het verbieden van uitsupporters? Zouden de supporters van Cambuur thuis voor de buis op FOX afstemmen? Of zouden ze er alles aan doen om toch kaarten voor de derby te bemachtigen? Wij weten het antwoord wel. Een aanzienlijk deel van de 1.200 supporters in het uitvak zal kaarten voor het thuisvak kunnen bemachtigen. Met alle gevolgen van dien.

IMG_1077Daarnaast lokt het verbieden van uitsupporters wanneer zij zich goed hebben gedragen juíst geweld uit! Wat voor effect zou het hebben wanneer de eerstkomende derby inderdaad uitsupporters worden geweerd, de politie-inzet kan worden gereduceerd én zich daarnaast ook nog eens geen ongeregeldheden voor zouden doen? Dit zou 'het gelijk' van de burgemeester aantonen. Gevolg hiervan zou zijn dat de komende jaren de derby zonder uitpubliek wordt afgewerkt. De supporters van Cambuur hebben er dus alle belang bij dat de maatregel van burgemeester Van der Zwan niét werkt. Met andere woorden, als de supporters van Cambuur in de toekomst naar de derby willen hebben zij er alle belang bij dat het rond deze wedstrijd gigantisch uit de klauwen loopt..

Dit is zeker geen oproep tot geweld. Supportersclub Cambuur Culture keurt geweld af. Bovenstaande laat echter wel zien wat de gevolgen zijn wanneer goed gedrag wordt bestraft en slecht gedrag wordt beloond. Wij hopen dan ook dat burgemeester Van der Zwan goed nadenkt over de mogelijke gevolgen van het verbieden van uitsupporters.

Naar de mening van Cambuur Culture staat één ding als een paal boven water. Het verbieden van uitsupporters levert veel meer problemen op dan dat het voorkomt.

STAND UP FOR THE CULTURE!

http://cambuurculture.nl/wordpress/derby-rustig-verlopen-volgend-jaar-geen-uitsupporters/

Rooie Nico

Ik ben het met het grootste deel van CC eens. Het lijkt er inderdaad op dat Van der Zwan zijn verhaal al klaar had liggen en hij liet natuurlijk niet na om het goede verloop niet toe te schrijven aan het goede gedrag van de supporters maar aan de preventieve maatregelen. Ik ben het echter niet eens met de stelling van CC dat een volgende derby zonder publiek stevig uit de klauw moet lopen, om het ongelijk van Van der Zwan te bewijzen. Je bewijst er niks mee en ook al zou je gelijk hebben, dan wordt er toch weer een constructie toegepast als nu, maar dan in omgekeerde zin. Het ligt dan wel aan de supporters en niet aan de maatregelen. De afdeling voorlichting heeft wel wat pakkende slogans in voorraad. Ik zie meer in het stevig doorvragen op Crone bij de volgende forumavond van KvC. Hij lijkt niet gecharmeerd van het idee van Van der Zwan, maar mag dat nog wel eens wat krachtiger uiten. Hij bracht in zijn commentaar naar mijn oordeel ook nu weer onvoldoende naar voren dat er niets is om voor bang te zijn en dat we ons voorbeeldig hebben gedragen.

Prachtige acties en een goede voorbereiding van CC trouwens met de NL vlaggen en de fluitjes.