Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Supportersclub Cambuur Culture

Gestart door Cambuur Culture, januari 22, 2013, 20:17:14

Vorige topic - Volgende topic

SCC-J

Citaat van: pvanbuijtene op september 05, 2013, 19:21:16
Weet zeker dat de club zo simpel denkt...
Zou de BVO zich dan niet geweldig belachelijk maken?

richard

Citaat van: John Hiatt op september 05, 2013, 13:21:31
Gaat je niet lukken zonder heibel. En heibel moet je niet willen.

Ik ga tribune op verwacht wel een goede actie van CC maar steun niet een actie als tribune leeg.....

Yellow Army

Als er de overige 16 uitwedstrijden gemiddeld 100-150 man in het het uitvak zitten mag je voor een club als cambuur best van een mislukt uitbeleid spreken. Daar kan en mag de bvo haar ogen niet voor sluiten. Alleen moeten ze overtuigd worden dat de uitkaart icm buscombi hiervan de reden is.
Area 58

poelie-lwd

Citaat van: richard op september 05, 2013, 19:52:10
Ik ga tribune op verwacht wel een goede actie van CC maar steun niet een actie als tribune leeg.....

Idem!
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Destroyer

Citaat van: richard op september 05, 2013, 19:52:10
Ik ga tribune op verwacht wel een goede actie van CC maar steun niet een actie als tribune leeg.....

Ik ga ook tribune op. Is ook onmogelijke actie het vak leeg te houden. Zie liever in de twaalfde minuut en actie. Of vocaal of met een spandoek oid.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Lore

Citaat van: Yellow Army op september 05, 2013, 20:07:38
Als er de overige 16 uitwedstrijden gemiddeld 100-150 man in het het uitvak zitten mag je voor een club als cambuur best van een mislukt uitbeleid spreken. Daar kan en mag de bvo haar ogen niet voor sluiten. Alleen moeten ze overtuigd worden dat de uitkaart icm buscombi hiervan de reden is.

Hmmm, is dat zo? Als er gemiddeld 150 supporters mee gaan, behalve naar Hveen dan kom je dus op:

150 * 16 = 2.400
1 * 1222 = 1.222
                  --------

Totaal:         3.622

3.222 / 17 = 213 gemiddeld per wedstrijd en daarmee staan wij op de 10de of 11de plaats qua uitsupporters (http://www.indehekken.net/news/actueel/uitsupporters-ranglijst-2013/) . Ik denk niet dat je daarmee echt een heel sterk argument hebt richting Cambuur. Natuurlijk zouden er (veel) meer mee gaan zonder al die regels, maar zo denkt Cambuur niet

Destroyer

Dat denk ik ook. Je had pas echt statement gemaakt de DERBY te boycotten. Maar ja, dat wil niemand missen en dan staan zelffs de grootste schreeuwers in de rij voor een kaartje. Dat werkt gewoon niet!
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Lore

Citaat van: Destroyer op september 06, 2013, 09:47:09
Dat denk ik ook. Je had pas echt statement gemaakt de DERBY te boycotten. Maar ja, dat wil niemand missen en dan staan zelffs de grootste schreeuwers in de rij voor een kaartje. Dat werkt gewoon niet!

Dat was wel een statement ja. Nu zal ik wel enorm veel kritiek over mij geen krijgen, maar ik ben niet zo verschikkelijk anti-uitkaart! Ik teken wel een juridisch niets zeggend document en kan dan met de auto naar PSV. Een paar jaar geleden was dat 100% zeker een combi geweest.

Eagles, Heerenveen, Zwolle en Groningen uit snap ik de combi's ook wel.

Yellow Army

Citaat van: Lore op september 06, 2013, 09:24:23
Hmmm, is dat zo? Als er gemiddeld 150 supporters mee gaan, behalve naar Hveen dan kom je dus op:

150 * 16 = 2.400
1 * 1222 = 1.222
                  --------

Totaal:         3.622

3.222 / 17 = 213 gemiddeld per wedstrijd en daarmee staan wij op de 10de of 11de plaats qua uitsupporters (http://www.indehekken.net/news/actueel/uitsupporters-ranglijst-2013/) . Ik denk niet dat je daarmee echt een heel sterk argument hebt richting Cambuur. Natuurlijk zouden er (veel) meer mee gaan zonder al die regels, maar zo denkt Cambuur niet

Als je het afzet tegen de overige clubs in de ere is het idd nog een heel behoorlijk aantal. Nagaan waar we zouden staan zonder uitkaart en peperdure buscombi's. Wat als, wat als... Erg jammer.
Area 58

Daddy T.

Citaat van: Yellow Army op september 06, 2013, 09:57:36
Als je het afzet tegen de overige clubs in de ere is het idd nog een heel behoorlijk aantal. Nagaan waar we zouden staan zonder uitkaart en peperdure buscombi's. Wat als, wat als... Erg jammer.
Geeft geen realistisch beeld, de wedstrijden als SCH met 1200 man en FCG (mogelijk met 1000 man) trekken het gemiddelde nog flink omhoog. Dan reken ik nog niet eens het "familie uitje" naar de Arena mee... :|

Hoe k*t die uitkaart ook is, de afgelopen weken zijn er honderden extra aangeschaft ivm SCH uit. Kom maar op met die autocombi's, dan komen die vakken nu wel vol!
Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!

Lore

Citaat van: Daddy T. op september 06, 2013, 10:39:11
Geeft geen realistisch beeld, de wedstrijden als SCH met 1200 man en FCG (mogelijk met 1000 man) trekken het gemiddelde nog flink omhoog. Dan reken ik nog niet eens het "familie uitje" naar de Arena mee... :|

Hoe k*t die uitkaart ook is, de afgelopen weken zijn er honderden extra aangeschaft ivm SCH uit. Kom maar op met die autocombi's, dan komen die vakken nu wel vol!

Natuurlijk geeft dat geen reeel beeld! Maar dat telt ook voor al die andere clubs die op die lijst staan. Het blijven gemiddelden! Denk je dat Cambuur die nuance ook ziet of wil zien?

Dokkumer

Cijfers worden geïnterpreteerd zoals men dat zelf wil. Wijs je ze op bijvoorbeeld 30 man bij NEC, dan halen ze hun schouders op en kijken gewoon naar het gemiddelde van 327 per uitwedstrijd :zucht

Cambuur Culture

Citaat van: cambuurculture.nl
Wat er mis is met het uitbeleid deel 2; absurd dure buscombi's
Tweeënveertig-en-een-halve euro voor de uitwedstrijd naar Go Ahead Eagles. Tweeëndertig-en-een-halve euro voor een ritje van 30 kilometer naar Akkrum-zuid... De prijzen van buscombi's van de BVO liggen veel maar dan ook veels te hoog.

Volgens de BVO is er geen enkele busmaatschappij in de regio te vinden die Cambuursupporters wil vervoeren. De bussen moeten ingevlogen worden uit Drenthe. Dit zou de reden zijn van de hoge prijzen.

Supportersclub Cambuur Culture heeft de afgelopen dagen contact gehad met verschillende lokale busmaatschappijen. Van enkele busmaatschappijen hebben we inmiddels een antwoord gehad op de vraag of zij voor Cambuur willen rijden. In ieder geval twee regionale busmaatschappijen hebben aangegeven bereid te zijn te willen rijden voor Cambuur!

Cambuur Culture vindt het dan ook onbegrijpelijk dat de BVO de bussen helemaal uit Drenthe laat komen invliegen. De komende twee uitwedstrijden zijn niet de minste. De derby tegen dkv, en de belangrijke uitwedstrijd tegen directe concurrent Go Ahead Eagles. De uitwedstrijd tegen dkv is inmiddels uitverkocht. Ruim 1.200 supporters betalen nu echter een veel te hoog bedrag voor deze wedstrijd. Vanwege de hoge prijs is voor de wedstrijd tegen de Eagles zeer weinig animo. Wij zijn ervan overtuigd dat Cambuur bij normale busprijzen zeker was geweest van de steun van een veel voller uitvak. Het lijk ons dat Cambuur juíst in wedstrijden zoals deze de steun van een vol uitvak goed had kunnen gebruiken!

Het supportersvervoer wordt de komende twee wedstrijden verzorgd door Drenthe Tours. Los van het feit dat het busvervoer waarschijnlijk een stuk goedkoper had kunnen zijn, zet Supportersclub Cambuur Culture zijn vraagtekens bij de prijs die de BVO voor deze wedstrijden durft te vragen.

De prijs van een buscombi bestaat uit de volgende drie factoren:
1.De kosten van een toegangskaart;
2.De kosten van beveiliging; en
3.De kosten voor het huren van een bus.

De prijs voor de buscombi naar Go Ahead Eagles bedraagt 42,50 euro.

Ad. 1 Telefonische navraag bij Go Ahead Eagles leerde ons dat een kaart voor het Deventer uitvak 20 euro kost. Bij een verplichte buscombi schrijft de KNVB in artikel 37 Handboek Competitiezaken Betaald Voetal een verplichte korting voor van 40% op de reguliere prijs. 20 euro -/- 40% = 12 euro voor een kaartje.

Ad.2 Keimpe Vellinga gaf op de forumavond van 13 februari 2012 aan dat de stewards betaald worden uit de administratiekosten ad 2 euro per supporter per uitwedstrijd.

Ad 3. Dan blijft over de kosten voor het huren van een bus. Volgens een ons bekende Cambuursupporter die contact heeft opgenomen met Drenthe Tours kost een bus voor deze wedstrijd 795 euro. 795 euro / 47 supporters = bijna 17 euro per supporter.

Kaartje € 12 + stewardskosten € 2 + kosten van de bus € 17 = € 31.

De BVO vraagt echter 42,50 euro voor deze wedstrijd. Dit is meer dan 10 euro extra dan de hiervoor door ons berekende prijs! Supportersclub Cambuur Culture vraagt zich dan ook af waar dit gigantische  prijsverschil vandaan komt. De door de BVO gehanteerde prijs ligt meer dan 35% (!) hoger dan het door ons berekende bedrag.

Volgens onze berekening had de uitwedstrijd naar Deventer niet meer hoeven kosten dan 31 euro. Deze prijs had zelfs nog lager uit kunnen vallen indien de BVO gebruik had gemaakt van een regionale vervoerder..

Wij roepen de BVO op om in het vervolg bussen uit de regio te huren. Daarnaast roepen wij de BVO op transparant te zijn over de totstandkoming van de prijs voor een buscombi. De BVO kan een voorbeeld nemen aan Feyenoord of NEC. Deze clubs geven de bestanddelen waaruit de prijs van een buscombi is opgebouwd zeer overzichtelijk weer.

http://cambuurculture.nl/wordpress/wat-er-mis-is-met-het-uitbeleid-deel-2-absurd-dure-buscombis/

Unknown

Goed stuk! Onbegrijpelijk ook die prijzen.
Zou de BVO winst proberen te maken op ons of zo? Grootste winst die er in deze valt te behalen is een goed gevuld tot vol uitvak om onze club te supporten. Dat geeft spelers toch iets extra's lijkt me.
Die paar kut euro's die je misschien verdient op die paar man die er heen gaan. Maar goed misschien is er iets anders dat die extra 11,5 euro verklaart.

Nu heb je de amper supporters bij de Eagles... om je dood te schamen, en ook absoluut niet leuk voor onze spelers.

Moet zeggen dat ik dkv uit met dat vee vervoer al ver genoeg vind, en dan nog eens die prijs voor dat kut stukje.

Daddy T.

Blijft natuurlijk de vraag wie uit de regio het busvervoer wél wil verzorgen. Breng deze bedrijven met mevrouw Tromp in contact zodat er in de toekomst ook meerdere offertes worden opgevraagd ipv dat Drenthe Tours misbruik maakt van zijn monopoly positie!

Voor SCH uit zijn 26 bussen nodig en ik neem aan van verschillende bedrijven. Mooi moment om met die andere firma's om tafel te gaan voor de rest van het seizoen!
Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!