Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Supportersclub Cambuur Culture

Gestart door Cambuur Culture, januari 22, 2013, 20:17:14

Vorige topic - Volgende topic

Leovardiascc

Citaat van: Ruppppert op januari 28, 2014, 19:00:04
hahaha viper mooi plaatje

Whahahaha hij heeft er een gifje van gemaakt :_schater :_schater :_schater

_O_

Marc S

Ik moet nog steeds hard lachen als ik dat uitvak zie, vooral naar de 2-0 prachtig die sip kopjes :P Die zullen wel een heerlijk terugritje gehad naar de boerderij

SCCornjum

Proficiat CC vandaag alweer 2 Jaar...

Het wordt tijd dat deze Supporters groep ook aan tafel mag gaan zitten met de BVO.

Supportersclub Cambuur Culture wordt gevormd door een groep fanatieke Cambuursupporters en bestaat in zijn huidige vorm sinds januari 2012. Cambuur Culture is ontstaan om de fanatieke supporters van Cambuur te vertegenwoordigen en de clubcultuur te beschermen.
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Watching Football Is Not A Crime


Leovardiascc

ik heb me ingeschreven tijdens de training voor de derby |:)

Dokkumer

Gefeliciteerd heren! Met name de sfeeracties zijn geweldig en ook de keurige correspondentie met Tromp zet zoden aan de dijk. Rap zorgen voor een solide SC die een serieus gesprekspartner wordt van de BVO en gemeente

ForzaCambuur1

Lees net in het fotoverslag van de wedstrijd Cambuur-Hveen dat de anti fries doeken niet opgehangen mochten worden. Wat is dit voor censuur?  :X Wie beslist zoiets en om wat voor reden wordt zo'n verbod opgelegd? Is dit door Cambuur Culture nagevraagd bij de BVO?

Kunstgras

De tekst zou aanstootgevend zijn. Onzin natuurlijk. Zeker gezien de spandoeken in het uitvak. Daarnaast is  Anti fries gewoon onderdeel van de cambuur cultuur.

Er is simpelweg censuur toegepast en daar zijn we het uiteraard niet mee eens. Binnenkort hopen we met Sarah Tromp om tafel te zitten en dan zullen we hier zeker vragen over stellen.

John Hiatt

Citaat van: Kunstgras op februari 07, 2014, 14:32:58
De tekst zou aanstootgevend zijn. Onzin natuurlijk. Zeker gezien de spandoeken in het uitvak. Daarnaast is  Anti fries gewoon onderdeel van de cambuur cultuur.

Er is simpelweg censuur toegepast en daar zijn we het uiteraard niet mee eens. Binnenkort hopen we met Sarah Tromp om tafel te zitten en dan zullen we hier zeker vragen over stellen.

Wie bepaalt dat?

ForzaCambuur1

Citaat van: Kunstgras op februari 07, 2014, 14:32:58
De tekst zou aanstootgevend zijn. Onzin natuurlijk. Zeker gezien de spandoeken in het uitvak. Daarnaast is  Anti fries gewoon onderdeel van de cambuur cultuur.

Er is simpelweg censuur toegepast en daar zijn we het uiteraard niet mee eens. Binnenkort hopen we met Sarah Tromp om tafel te zitten en dan zullen we hier zeker vragen over stellen.

Goed om te horen dat jullie dit ter sprake brengen, want dit kan natuurlijk echt niet. Dat spandoek bestaat al jaren en hangt al jaren in het stadion. Ik hoop van harte dat jullie de BVO hierover op zijn vingers tikken en één en ander op jullie site naar buiten brengen.

Len Cantello

Bekrompen gedoe. Zelfs in die varkensstal te dkv hing dat doek.....

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk

Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Kunstgras

Citaat van: John Hiatt op februari 07, 2014, 16:42:51
Wie bepaalt dat?

De stewards, maar ik vermoed dat die gehandeld hebben op instructies vanuit de BVO.

Destroyer

Ja maar uit ploegen mogen alles in het uitvak hangen, beetje scheef niet?
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Kunstgras

Citaat van: cambuurculture.nl
Verzoek aan BVO: Trek opgelegde sv's voor reizen buiten de combi in

Twee leden van Supportersclub Cambuur Culture hebben van de BVO een stadionverbod opgelegd gekregen omdat zij buiten de verplichte buscombiregeling de uitwedstrijd tegen FC Twente hebben bezocht. In een brief heeft Cambuur Culture de BVO verzocht deze stadionverboden in te trekken.

Een aantal weken gelden kwam een groep Feyenoord-supporters in het nieuws die buiten de verplichte combiregeling de uitwedstrijd van hun club tegen FC Utrecht bezocht. Deze supporters namen plaats op een familietribune waar vervolgens enige onrust ontstond. De directie van FC Utrecht was van mening dat een stadionverbod wegens het niet voldoen aan de combiregeling zeker op zijn plaats was. De KNVB oordeelde echter anders: "Het feit dat de groep tegen de regels – buiten de georganiseerde combiregeling om – naar Utrecht is gereisd, is volgens de KNVB geen reden voor een stadionverbod". http://www.ad.nl/ad/nl/1016/Nederlands-voetbal/article/detail/3583800/2014/01/25/Geen-Utrechts-stadionverbod-voor-Feyenoordfans.dhtml

Navraag van Cambuur Culture bij voetbaladvocaat mr. Christian Visser (Twitter: @Voetbaladvocaat) van Advocatenkantoor Meijers Canatan Advocaten leerde ons dat de KNVB géén stadionverboden uit mag delen wanneer kaarten op een legale manier zijn verkregen. Ook niet wanneer de supporter die de kaart heeft gekocht toevallig, in plaats van voor de thuisspelende club, een voorkeur heeft voor de uitspelende club. Een stadionverbod kan slechts dan worden opgelegd indien bij de desbetreffende supporter sprake is van wangedrag.

De supporters van Cambuur die nu een stadionverbod hebben gekregen hebben hun toegangsbewijs op een legale manier verkregen. Daarnaast hebben zij zich in het stadion van FC Twente keurig gedragen. Cambuur Culture is dan ook van mening dat een stadionverbod niet op zijn plaats is. Zeker niet omdat voormalig veiligheidsmanager Keimpe Vellinga op een forumavond enkele jaren geleden namens de BVO heeft toegezegd dat Cambuur niet langer stadionverboden uitdeelt voor het buiten de combi bezoeken van wedstrijden. Dit vanuit de gedachte dat dit primair de verantwoordelijkheid is van de thuisspelende club. Dat nu een andere veiligheidsmanager de scepter zwaait, betekent nog niet dat oude toezeggingen komen te vervallen.

In onderstaande brief verzoekt Supportersclub Cambuur Culture de BVO de betreffende stadionverboden in te trekken:

Brief van Cambuur Culture aan Sarah Tromp
Geachte mevrouw Tromp,

Wij hebben van twee van onze leden vernomen dat zij een stadionverbod opgelegd hebben gekregen vanwege de reden dat zij buiten de verplichte buscombiregeling de uitwedstrijd tegen FC Twente hebben bezocht. Wij verzoeken u om navolgende redenen deze opgelegde stadionverboden in te trekken.

Allereerst zijn de betreffende supporters op een legale manier aan een toegangskaart gekomen. Recent oordeelde de KNVB dat het enkel bezoeken van een wedstrijd buiten de combiregeling onvoldoende is voor het opleggen van een stadionverbod. Zie http://www.ad.nl/ad/nl/1016/Nederlands-voetbal/article/detail/3583800/2014/01/25/Geen-Utrechts-stadionverbod-voor-Feyenoordfans.dhtml . Navraag van ons bij mr. Christian Visser, een advocaat gespecialiseerd in voetbalzaken, leerde ons dat op grond van artikel 12.5 van de Standaardvoorwaarden in een dergelijk geval geen stadionverbod uit kan delen. Dezelfde standaardvoorwaarden zijn van toepassing op alle wedstrijden van Cambuur.

Daarnaast heeft uw voorganger, de heer Keimpe Vellinga, tijdens een forumavond enkele jaren geleden namens de BVO de toezegging gedaan dat Cambuur niet langer stadionverboden uitdeelt voor het buiten de combi bezoeken van wedstrijden. Dit vanuit de gedachte dat dit primair de verantwoordelijkheid is van de thuisspelende club. Wij vragen u deze toezegging te respecteren.

Wij verzoeken u zo spoedig mogelijk de onderhavige stadionverboden in te trekken.

Met vriendelijke groet,

SC Cambuur Culture

http://cambuurculture.nl/wordpress/verzoek-aan-bvo-trek-opgelegde-svs-voor-reizen-buiten-de-combi/