Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Supportersclub Cambuur Culture

Gestart door Cambuur Culture, januari 22, 2013, 20:17:14

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: Dokkumer op juli 16, 2014, 22:31:55
Ik neem aan dat we ongeveer even oud (begin 40) zijn en om eerlijk te zijn.. De scherpere toon staat mij juist wel aan. Ondanks het vele goede werk wat de KvC gedaan heeft en nog steeds doet, ben en blijf ik van mening dat CC een hiaat van de KvC invult en dat is JUIST het supportersbeleid. Wanneer je lief leuk en aardig doet heb je al geen wisselgeld meer. Als je wat scherper begint is er altijd een mogelijkheid om wat water bij de wijn te doen.

Oei, Oei, Dokkumer, die doet pijn! 40 is voor mij nog een eeuwigheid weg! Ik ben nog slechts 36! Dat kan je toch ook wel merken aan mijn levendige schrijfstijl. Dit in tegenstelling tot jouw wat meer klagende en steunende stijl?

Tsjah, wij waar een zwak voor heeft is natuurlijk een hele persoonlijke voorkeur. Ik ben het zeker met je eens dat CC een behoefte vervuld bij een deel van onze achterban en dat het onmogelijk is om alle belangen van de supporters te vatten in 1 enkele supportersclub. Daar mag de club van mij ook wel wat meer oog voor hebben.

Nu hebben zij feitelijk 2 supportersclubs waar zij oog voor hebben: de zakenclub en KvC. Dan heb je niet veel aandacht voor het fanatiekere deel van de club.

Dokkumer

Ongeveer Lorre, die 5 jaar ga ik niet moeilijk over doen ;)
Ik klagend en steunend? Ik ben bang dat je me verwart met HarryL of wiekie. Ik ben meer van de cynische opmerkingen, maar meestal wel positief gestemd (over de spelers althans).

Natuurlijk is het een persoonlijke voorkeur, ik snap ook dat de KvC niet alles alleen kan. CC is daar wat mij betreft een prima aanvulling in. Het blijft imo schandalig dat CC nog niet voor vol aan wordt gezien.

En als men enige kritische opmerkingen (dus opbouwend kritisch zoals dizzhead en niet afzeikend om het zeiken) heeft zijn die altijd welkom. CC is nog vrij jong en zal met input van de achterban alleen maar krachtiger worden lijkt me.

Lore

Citaat van: Dokkumer op juli 17, 2014, 08:53:29
Ongeveer Lorre, die 5 jaar ga ik niet moeilijk over doen ;)

Tuurlijk doe ik daar wel moeilijk over. Ik ben de jongste van de twee!

Citaat van: Dokkumer op juli 17, 2014, 08:53:29
Ik klagend en steunend? Ik ben bang dat je me verwart met HarryL of wiekie. Ik ben meer van de cynische opmerkingen, maar meestal wel positief gestemd (over de spelers althans).

:_schater :_schater

Citaat van: Dokkumer op juli 17, 2014, 08:53:29

Natuurlijk is het een persoonlijke voorkeur, ik snap ook dat de KvC niet alles alleen kan. CC is daar wat mij betreft een prima aanvulling in. Het blijft imo schandalig dat CC nog niet voor vol aan wordt gezien.

En als men enige kritische opmerkingen (dus opbouwend kritisch zoals dizzhead en niet afzeikend om het zeiken) heeft zijn die altijd welkom. CC is nog vrij jong en zal met input van de achterban alleen maar krachtiger worden lijkt me.

Ja, maar aan de andere kant snap ik wel iets van de opstelling vn Cambuur. Bij Cambuur is er altijd de spanning tussen het fanatisme die het zo mooi maakt en de problemen die een deel van de supporters af en toe veroorzaken. Die twee zaken hangen voor mij met elkaar samen.

Dat hoort ook een beetje bij Cambuur, maar de directie probeert om niet geassocieerd te worden met die problemen. Als zij CC accepteren dan voelt dat voor hen misschien wel een beetje als "omgaan met de supporters die de problemen vooroorzaken". Natuurlijk los van of dat waar is of niet.

Ruppppert

belachelijk ggewoon , als je kijkt wat de cc gedaan heeft vorig seizoen. Eerste training op een zaterdag, oude logo weer terug, eigen bus voor uitwedstrijden en.natuurlijk de sfeeractie's waar heel veel werk in zit om deze temaken l, mag daar vanuit de bvo ook wel wat waardering uit komen. En dan dat ze nu niet een stand mogen op de opendag zonder een echte  reden is rond uit belachelijk. Maar straks wel lekker pronken.met mooie foto's  van de sfeer acties van cc op de website en.sociaal media

Dokkumer

Citaat van: Lore op juli 17, 2014, 09:44:27
Tuurlijk doe ik daar wel moeilijk over. Ik ben de jongste van de twee!
En de meest volwassene. Bekijk het als een compliment.

Citeer:_schater :_schater
;)

CiteerJa, maar aan de andere kant snap ik wel iets van de opstelling van Cambuur. Bij Cambuur is er altijd de spanning tussen het fanatisme die het zo mooi maakt en de problemen die een deel van de supporters af en toe veroorzaken. Die twee zaken hangen voor mij met elkaar samen.

Dat hoort ook een beetje bij Cambuur, maar de directie probeert om niet geassocieerd te worden met die problemen. Als zij CC accepteren dan voelt dat voor hen misschien wel een beetje als "omgaan met de supporters die de problemen vooroorzaken". Natuurlijk los van of dat waar is of niet.
Dan is dat wel heel kortzichtig gesteld (net zoals het besluit om geen Ado supporters toe te laten) en bij voorbaat al aangevend dat "KvC leden dat niet doen".
Ik ken namelijk een aantal leden die zeker fanatiek zijn, maar nimmer voor problemen hebben gezorgd. Ook ik ben lid en heb me de afgelopen 18 jaar redelijk tot goed gedragen. Ik heb de BVO ieder geval geen reden tot een SV gegeven.

Edit: Het probleem loopt al langer, ook omdat de BVO ook al meer dan een jaar niet wil aangeven wat voor hen de criteria zijn om als officiƫle SC erkend te worden. Reisbureau heeft al eens een deel verteld, alleen zijn na navraag bij de KNVB die normeringen al aangepast cq. versoepeld.

SCC-J

Citaat van: Lore op juli 17, 2014, 09:44:27
Tuurlijk doe ik daar wel moeilijk over. Ik ben de jongste van de twee!

:_schater :_schater

Ja, maar aan de andere kant snap ik wel iets van de opstelling vn Cambuur. Bij Cambuur is er altijd de spanning tussen het fanatisme die het zo mooi maakt en de problemen die een deel van de supporters af en toe veroorzaken. Die twee zaken hangen voor mij met elkaar samen.
Mocht dit zo zijn , dan is dit toch het domste wat je kan doen als bvo zijnde ?!? Keep your friends close and  ...

SCC-J

Citaat van: Dokkumer op juli 17, 2014, 06:53:40
Wanneer je bedoelt met "CC mensen sitte die op dit moment achter de tralies sitte" bestuursleden bedoelt kan ik je garanderen dat dit niet het geval is.
Voor zover ik weet heeft de BVO geen inzicht in de ledenlijst van CC, dat zou SCC-J misschien beter kunnen vertellen.
die hebben geen inzage nee. Lijkt me dat dit bij KVC niet anders is.

gobo

Ik zou wel eens een officieel standpunt van de BVO hierover willen zien. Je kunt niet zomaar iemand afwimpelen. En van vindt de KVC hiervan? Of behartigen die maar de belangen van een deel van de aanhang? Of hebben zij zelfs een hand in deze weigering?
Kom op zeg, dit moet toch mogelijk zijn. Zo wordt er rondom belachelijk met CC omgegaan.
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

Galdiano

Gewoon zo'n behangtafeltje regelen en op het plein gaan staan als CC. Doe je niks verkeerd.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

SCC-J

Citaat van: Galdiano op juli 17, 2014, 15:31:40
Gewoon zo'n behangtafeltje regelen en op het plein gaan staan als CC. Doe je niks verkeerd.
heb je vergunning van de gemeente voor nodige he

Lore

Citaat van: Dokkumer op juli 17, 2014, 10:31:24
Dan is dat wel heel kortzichtig gesteld (net zoals het besluit om geen Ado supporters toe te laten) en bij voorbaat al aangevend dat "KvC leden dat niet doen".
Ik ken namelijk een aantal leden die zeker fanatiek zijn, maar nimmer voor problemen hebben gezorgd. Ook ik ben lid en heb me de afgelopen 18 jaar redelijk tot goed gedragen. Ik heb de BVO ieder geval geen reden tot een SV gegeven.

Edit: Het probleem loopt al langer, ook omdat de BVO ook al meer dan een jaar niet wil aangeven wat voor hen de criteria zijn om als officiƫle SC erkend te worden. Reisbureau heeft al eens een deel verteld, alleen zijn na navraag bij de KNVB die normeringen al aangepast cq. versoepeld.

Dat is het waarschijnlijk ook, maar het draait bij hun om beeldvorming en verantwoording naar de sponsoren. Ik denk dat dat ook de reden is dat Cambuur CC geen criteria aangeeft. Naast het feit dat die er helemaal niet zijn, is het voor Cambuur een argument om CC buiten de deur te houden. Dat is voor hen wel zo prettig richting de sponsoren.

En, laten wij wel reeel blijven, de kans dat er jongeren zijn met een SV is bij CC wel iets groter dan bij KvC. Is dat dan een reden om CC buiten de deur te houden? Nee, dat denk ik niet. Sterker nog, volgens mij is het ook helemaal niet verstandig. Met CC heb je een platform om met de fanatiekere aanhang afspraken te maken.

Voor wat betreft SV's, je zal het niet geloven, maar ik heb er in mijn ruigere jaren ooit eens eentje gehad. Voor een half jaar, die later werd omgezet naar 3 mnd.

Lore

Citaat van: gobo op juli 17, 2014, 15:11:56
Ik zou wel eens een officieel standpunt van de BVO hierover willen zien. Je kunt niet zomaar iemand afwimpelen. En van vindt de KVC hiervan? Of behartigen die maar de belangen van een deel van de aanhang? Of hebben zij zelfs een hand in deze weigering?
Kom op zeg, dit moet toch mogelijk zijn. Zo wordt er rondom belachelijk met CC omgegaan.

Feitelijk gezien kan het natuurlijk wel, maar het is absoluut niet netjes. Volgens mij moet KvC hier geen standpunt over hebben. Dat kan je ook gewoon niet van hen verwachten. Als ik KvC was hield ik mij afzijdig, niet tegenhouden en niet promoten.

Daddy T.

Kleine Leeuwarder is toch sponsor bij de club? Kan die geen tafel reserveren en voor een deel aan jullie beschikbaar stellen? Was ook sponsor bij CC cup.
Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!

Dokkumer

Citaat van: Lore op juli 17, 2014, 16:46:23
Dat is het waarschijnlijk ook, maar het draait bij hun om beeldvorming en verantwoording naar de sponsoren. Ik denk dat dat ook de reden is dat Cambuur CC geen criteria aangeeft. Naast het feit dat die er helemaal niet zijn, is het voor Cambuur een argument om CC buiten de deur te houden. Dat is voor hen wel zo prettig richting de sponsoren.

En, laten wij wel reeel blijven, de kans dat er jongeren zijn met een SV is bij CC wel iets groter dan bij KvC. Is dat dan een reden om CC buiten de deur te houden? Nee, dat denk ik niet. Sterker nog, volgens mij is het ook helemaal niet verstandig. Met CC heb je een platform om met de fanatiekere aanhang afspraken te maken.

Voor wat betreft SV's, je zal het niet geloven, maar ik heb er in mijn ruigere jaren ooit eens eentje gehad. Voor een half jaar, die later werd omgezet naar 3 mnd.
Dan zit je weer met het tweeledige. Roemen om de sfeer die bij een volksclub hangt, maar vervloeken omdat er in emotie wel eens verder gegaan wordt dan het toelaatbare (en dat is al niet erg veel).
Mocht je stelling waar zijn, dan sluit je dus bij voorbaat al uit op basis van vermoedens. In de normale wereld zou je daar hele leuke processen over kunnen voeren, in de voetballerij haalt men de schouders op en gaat over tot de orde van de dag.

Die kans is inderdaad verhoudingsgewijs groter omdat CC zich primair op de fanatiekere aanhang richt, daarmee sluit het de rest natuurlijk niet buiten. Ik ken trouwens niet alle leden, laat staan dat ik iedereen met een SV ken. Verder kan ik me helemaal aansluiten bij je stelling.

Oh geboefte, jij ook al? Ik kreeg er ooit ook 1. Maar liefst 6 wedstrijden (die ik niet eens gemist heb, we kwamen toch wel binnen)

666

Waarom gaan beide partijen niet samen.. In het bestuur kvc en cc, of zijn de verschillen zo groot dat dat niet kan. Het mooiste vind ik dat de gehele achterban gehoord wordt. Gezamenlijk zou dat het beste kunnen lijkt mij. 

Al vind ik het heel erg jammer dat Cambuur cc geen plekje geeft in het stadion. We hebben ook wel eens een rommelmarkt gehad op de opendag,  daar wordt niemand vrolijk van.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander