Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Supportersclub Cambuur Culture

Gestart door Cambuur Culture, januari 22, 2013, 20:17:14

Vorige topic - Volgende topic

Eewal

Citaat van: RotterdamLeeuwarden op september 18, 2014, 21:42:53
Hier het artikel over seizoenkaarthouders van beide clubs het afgelopen seizoen.



al met al dus ongeveer de helft 'echte Leeuwarders' en de helft 'overig' als seizoenkaarthouder, omdat er in Leeuwarden ook een hoop import/friessprekende Leeuwarders wonen.

Montana

Citaat van: Ronnie tng op september 18, 2014, 18:26:55
Dat laatste klopt niet. Er is vorig jaar een onderzoek gedaan door de LC, waar SCC houders vandaan komen. Kan het artikel alleen niet vinden...

Klopt van het laatste jaar. Is vanuit de tijd het iets minder ging met onze club. Volgens mij weet Denistel het wel

Whoestemen

#872
Goh, iedereen is anders. Je verwacht het niet.

Duidelijk is dat Leeuwarden een 'bijzondere' relatie heeft met de rest van de provincie. Dat is niet iets van de laatste jaren, maar zelfs historisch. Komt bij dat Leeuwarden eigenlijk alles heeft dat de provincie niet heeft. En toch voelen veel 'Friezen' zich beter of te goed voor de tokkie of 't schroot uit Liwwadden. Maar er zijn natuurlijk veel meer verschillen, waar stadscultuur wel de belangrijkste is. We zijn een zooitje ongeregeld en een echte club, daar houd ik van. En ik voel me vooral Leeuwarder, geen Fries. Wel is het mooi dat wij een hoofdstad zijn, daar hoort bij dat we een centrumfunctie hebben en veel Friezen hier komen wonen. Net als bij iedere club heb je verschil tussen de supporters eb dat kan prima naast elkaar bestaan. Ik vind een cambuursupporter uit Sneek, Franeker, Dronrijp, Harlingen, Dokkum of waar ook ter wereld altijd welkom. Persoonlijk vind ik het ook niet erg dat er mensen Fries spreken, zelf spreek ik t liefste Liwwadders in t stadion, maar de kracht van Cambuur is juist dat we geen gecoördineerd stil theater zijn, maar een prachtige chaos. Zoals de stad dat ook is. Prachtig, met veel potentie, maar ook rauw.

Samen zijn we Cambuur, de één skreeuwt/zingt Yellow Army volledig mee en de ander 'dit is Mien eigen kleine stadsje' en de ander het 'Abe met dat ding in z'n ...' (Persoonlijk geen favoriet) nummer ;)

Maar allemaal zingen we 't woanskip |:)

WIJ ZIJN CAMBUUR, CAMBUUR LEEUWARDEN

Clint

Citaat van: Montana op september 18, 2014, 16:24:38
Leeuwarden = anti Fries.
vroeger zag je zelfs friese vlaggen in het stadion. Zelfs in '92 hing er in het uitvak een friese vlag bij Nac-uit. Ik hoor vaak dat de meeste mensen anti-fries zijn doordat dkv de friese identiteit gebruikt, terwijl dat helemaal niet de reden is. Het wordt er hooguit door versterkt.

En wat te denken van de Blauwhuster Dakkapel die in de jaren 80 het Friese volkslied (oh nee sorry: levenslied) stond te blazen hier op het veld voor een derby.
Moeten ze nu eens doen. Worden ze allemaal met pek en veren de stad uitgejaagd.

Lore

Citaat van: RotterdamLeeuwarden op september 18, 2014, 21:42:53
Hier het artikel over seizoenkaarthouders van beide clubs het afgelopen seizoen.



Afgelopen seizoen? Dan is het dus enorm verouderd!

DayDreamer

Citaat van: Whoestemen op september 18, 2014, 22:32:22
Goh, iedereen is anders. Je verwacht het niet.

Duidelijk is dat Leeuwarden een 'bijzondere' relatie heeft met de rest van de provincie. Dat is niet iets van de laatste jaren, maar zelfs historisch. Komt bij dat Leeuwarden eigenlijk alles heeft dat de provincie niet heeft. En toch voelen veel 'Friezen' zich beter of te goed voor de tokkie of 't schroot uit Liwwadden. Maar er zijn natuurlijk veel meer verschillen, waar stadscultuur wel de belangrijkste is. We zijn een zooitje ongeregeld en een echte club, daar houd ik van. En ik voel me vooral Leeuwarder, geen Fries. Wel is het mooi dat wij een hoofdstad zijn, daar hoort bij dat we een centrumfunctie hebben en veel Friezen hier komen wonen. Net als bij iedere club heb je verschil tussen de supporters eb dat kan prima naast elkaar bestaan. Ik vind een cambuursupporter uit Sneek, Franeker, Dronrijp, Harlingen, Dokkum of waar ook ter wereld altijd welkom. Persoonlijk vind ik het ook niet erg dat er mensen Fries spreken, zelf spreek ik t liefste Liwwadders in t stadion, maar de kracht van Cambuur is juist dat we geen gecoördineerd stil theater zijn, maar een prachtige chaos. Zoals de stad dat ook is. Prachtig, met veel potentie, maar ook rauw.

Samen zijn we Cambuur, de één skreeuwt/zingt Yellow Army volledig mee en de ander 'dit is Mien eigen kleine stadsje' en de ander het 'Abe met dat ding in z'n ...' (Persoonlijk geen favoriet) nummer ;)

Maar allemaal zingen we 't woanskip |:)

WIJ ZIJN CAMBUUR, CAMBUUR LEEUWARDEN

Mooi geschreven / verwoord  :thumbsup

de Schoot

#876
Belachelijk stuk voor een supportersvereniging van een voetbalclub.
Anti fries is voor mij anti dkv, dit stuk lijkt meer op de verkiezingscampagne van een anti fries partij.

Ik denk ook niet dat dit stuk de relatie tussen BVO en CC bevordert.
BVO heeft friesland keihard nodig om zo te presteren.


pvanbuijtene

Citaat van: de Schoot op september 19, 2014, 10:08:54
Belachelijk stuk voor een supportersvereniging van een voetbalclub.
Anti fries is voor mij anti dkv, dit stuk lijkt meer op de verkiezingscampagne van een anti fries partij.

Ik denk ook niet dat dit stuk de relatie tussen BVO en CC bevordert.
BVO heeft friesland keihard nodig om zo te presteren.
Daarom is Henk ook zo belangrijk! :)

Lore

Citaat van: de Schoot op september 19, 2014, 10:08:54

Ik denk ook niet dat dit stuk de relatie tussen BVO en CC bevordert.
BVO heeft friesland keihard nodig om zo te presteren.

Dat denk ik ook niet. Cambuur denkt in groeidoelstellingen en hebben daar de provincie voor nodig. Cambuur zal dan ook niet blij zijn met de anti-friese houding.

Voor mij is het ook wat kleingeestig om te denken dat mensen die 15 kilometer verder op wonen volkomen anders zijn. Ik heb in Amerika en Engeland gewoond en ook daar zijn de behoeftes van alle mensen gelijk. Zij uiten het gewoon anders dan dat wij gewend zijn.

SCC-J

Reactie kaartverkoop dkv-uit; leren van gemaakte fouten www.cambuurculture.nl

Afgelopen zaterdag is de kaartverkoop voor de derby van 19 oktober van start gegaan. Binnen anderhalf uur waren alle 1220 kaarten weg. Uitverkocht. Supportersclub Cambuur Culture betreurt het dat veel trouwe (uit)supporters geen kaart hebben weten te bemachtigen voor de belangrijkste uitwedstrijd van het jaar.

Van tevoren heeft zowel de Kern van Cambuur als Cambuur Culture er bij de BVO op aangedrongen om, net als vorig jaar, seizoenkaarthouders voorrang te geven. De BVO heeft gedacht dat dit niet nodig zou zijn en dit verzoek naast zich neergelegd. Gezien de enorme toeloop is het echter de vraag of het slechts voorrang geven van seizoenkaarthouders dé oplossing van dit probleem geweest zou zijn. We hebben tegenwoordig immers meer dan 8000 seizoenkaarthouders.

Laten we eerlijk zijn, het is niet alleen de BVO geweest die de enorme run op de kaarten voor dkv-uit heeft onderschat. Ook Cambuur Culture had op voorhand niet verwacht dat de kaarten voor dkv-uit binnen anderhalf uur allemaal weg zouden zijn. Wanneer wij aan hadden zien komen dat veel trouwe supporters achter het net visten, ten faveure van dagjesmensen en gloryhunters die nog nooit een uitvak van binnen hebben gezien, dan hadden wij hier op voorhand al een groot punt gemaakt. Ook wij hadden dit dus niet verwacht. Zeker nu vorig seizoen (de eerste derby in dertien jaar!) deze wedstrijd na de eerste verkoopdag niet uitverkocht was.

Eigen bussen

Voor de uitwedstrijd naar dkv hebben diverse groepen een eigen bus geregeld. De Kern van Cambuur laat een eigen bus rijden. De M.I.-side is met een eigen bus aanwezig en ook Cambuur Culture heeft een eigen bus. De kaarten voor deze bussen zijn niet in de vrije verkoop gegaan.

Wij begrijpen de supporters die aangeven dit niet eerlijk te vinden. Het is echter wel zo dat zowel de M.I.-Side als Cambuur Culture met regelmaat een eigen bus laten rijden. Ook naar wedstrijden zoals vorig seizoen tegen NEC, of dit seizoen tegen Heracles of PSV waren deze groepen met eigen bussen aanwezig. De uitwedstrijd tegen dkv is dus niet de enige wedstrijd waarin wij opeens met een eigen bus aan komen zetten.  Hebben wij dan recht op voorrang ten opzichte van andere trouwe supporters? Nee, dat hebben wij niet. Het reserveren van een bus heeft echter ook een andere praktische reden. Wij willen namelijk in een vaste groep reizen.

Wij zijn van mening dat het grootste probleem is dat dagjesmensen en nieuwe uitkaarthouders dezelfde rechten hebben gekregen als trouwe supporters die er altijd staan. Hier moet wat aan gedaan worden. Wij kunnen echter wel zeggen dat in de Cambuur Culture-bus geen gloryhunters zitten. Dit zijn stuk voor stuk supporters die al jarenlang meelopen en weten hoe een uitvak eruit ziet.

Oplossing

Het belangrijkste is dat geleerd wordt van de gemaakte fouten. Het mag niet nog eens voorkomen dat de trouwe supporter die zijn club meerdere keren per jaar achterna reist juist de belangrijkste uitwedstrijd van het seizoen gedwongen thuis zit. Voor deze groep trouwe supporters (een groep van, naar wij schatten, een man of 400-500) moet een oplossing komen.

Gedacht kan worden aan een puntensysteem. Elke uitwedstrijd levert een punt op. Wanneer je genoeg punten hebt verzameld heb je recht op voorrang op kaarten voor uitwedstrijden. Gedacht kan worden aan een seizoenskaart voor uitwedstrijden. Iets waar bijvoorbeeld Heracles  gebruik van maakt. Gedacht kan worden aan een passe-partout voor meerdere uitwedstrijden. Gedacht kan worden aan combinatieverkoop met andere minder populaire uitwedstrijden.

Er zijn verschillende oplossingen denkbaar om dit probleem te tackelen. Welke oplossing het meest geschikt is weten wij op dit moment niet. Hier gaan wij graag het gesprek over aan met de BVO.  Geleerd moet worden van de gemaakte fouten. Dit mag niet nog eens voorkomen. Dat is het belangrijkste.

Wij gaan graag met de BVO en de Kern van Cambuur om tafel om tot een oplossing van dit probleem te komen.

0517

Zowel BVO, KVC als CC een keurige reactie.

Gelet op vorig jaar, had ik zeker ook niet zo'n massale toeloop verwacht.

speculeter

Citaat van: SCC-J op september 29, 2014, 19:06:46
Reactie kaartverkoop dkv-uit; leren van gemaakte fouten www.cambuurculture.nl

Afgelopen zaterdag is de kaartverkoop voor de derby van 19 oktober van start gegaan. Binnen anderhalf uur waren alle 1220 kaarten weg. Uitverkocht. Supportersclub Cambuur Culture betreurt het dat veel trouwe (uit)supporters geen kaart hebben weten te bemachtigen voor de belangrijkste uitwedstrijd van het jaar.

Van tevoren heeft zowel de Kern van Cambuur als Cambuur Culture er bij de BVO op aangedrongen om, net als vorig jaar, seizoenkaarthouders voorrang te geven. De BVO heeft gedacht dat dit niet nodig zou zijn en dit verzoek naast zich neergelegd. Gezien de enorme toeloop is het echter de vraag of het slechts voorrang geven van seizoenkaarthouders dé oplossing van dit probleem geweest zou zijn. We hebben tegenwoordig immers meer dan 8000 seizoenkaarthouders.

Laten we eerlijk zijn, het is niet alleen de BVO geweest die de enorme run op de kaarten voor dkv-uit heeft onderschat. Ook Cambuur Culture had op voorhand niet verwacht dat de kaarten voor dkv-uit binnen anderhalf uur allemaal weg zouden zijn. Wanneer wij aan hadden zien komen dat veel trouwe supporters achter het net visten, ten faveure van dagjesmensen en gloryhunters die nog nooit een uitvak van binnen hebben gezien, dan hadden wij hier op voorhand al een groot punt gemaakt. Ook wij hadden dit dus niet verwacht. Zeker nu vorig seizoen (de eerste derby in dertien jaar!) deze wedstrijd na de eerste verkoopdag niet uitverkocht was.

Eigen bussen

Voor de uitwedstrijd naar dkv hebben diverse groepen een eigen bus geregeld. De Kern van Cambuur laat een eigen bus rijden. De M.I.-side is met een eigen bus aanwezig en ook Cambuur Culture heeft een eigen bus. De kaarten voor deze bussen zijn niet in de vrije verkoop gegaan.

Wij begrijpen de supporters die aangeven dit niet eerlijk te vinden. Het is echter wel zo dat zowel de M.I.-Side als Cambuur Culture met regelmaat een eigen bus laten rijden. Ook naar wedstrijden zoals vorig seizoen tegen NEC, of dit seizoen tegen Heracles of PSV waren deze groepen met eigen bussen aanwezig. De uitwedstrijd tegen dkv is dus niet de enige wedstrijd waarin wij opeens met een eigen bus aan komen zetten.  Hebben wij dan recht op voorrang ten opzichte van andere trouwe supporters? Nee, dat hebben wij niet. Het reserveren van een bus heeft echter ook een andere praktische reden. Wij willen namelijk in een vaste groep reizen.

Wij zijn van mening dat het grootste probleem is dat dagjesmensen en nieuwe uitkaarthouders dezelfde rechten hebben gekregen als trouwe supporters die er altijd staan. Hier moet wat aan gedaan worden. Wij kunnen echter wel zeggen dat in de Cambuur Culture-bus geen gloryhunters zitten. Dit zijn stuk voor stuk supporters die al jarenlang meelopen en weten hoe een uitvak eruit ziet.

Oplossing

Het belangrijkste is dat geleerd wordt van de gemaakte fouten. Het mag niet nog eens voorkomen dat de trouwe supporter die zijn club meerdere keren per jaar achterna reist juist de belangrijkste uitwedstrijd van het seizoen gedwongen thuis zit. Voor deze groep trouwe supporters (een groep van, naar wij schatten, een man of 400-500) moet een oplossing komen.

Gedacht kan worden aan een puntensysteem. Elke uitwedstrijd levert een punt op. Wanneer je genoeg punten hebt verzameld heb je recht op voorrang op kaarten voor uitwedstrijden. Gedacht kan worden aan een seizoenskaart voor uitwedstrijden. Iets waar bijvoorbeeld Heracles  gebruik van maakt. Gedacht kan worden aan een passe-partout voor meerdere uitwedstrijden. Gedacht kan worden aan combinatieverkoop met andere minder populaire uitwedstrijden.

Er zijn verschillende oplossingen denkbaar om dit probleem te tackelen. Welke oplossing het meest geschikt is weten wij op dit moment niet. Hier gaan wij graag het gesprek over aan met de BVO.  Geleerd moet worden van de gemaakte fouten. Dit mag niet nog eens voorkomen. Dat is het belangrijkste.

Wij gaan graag met de BVO en de Kern van Cambuur om tafel om tot een oplossing van dit probleem te komen.
een man of 400 500?
Die dus voorgaan?
Dan nog de bobos en zakenrelaties.
Dan hou je nog 500 kaartjes over??

dizzhead

Citaat van: speculeter op september 29, 2014, 19:51:09
een man of 400 500?
Die dus voorgaan?
Dan nog de bobos en zakenrelaties.
Dan hou je nog 500 kaartjes over??
die bobo's en zakelijke zitten niet in t uitvak hoor.althans, ik tref bar weinig 'mannen in pak'

Eewal

Citaat van: dizzhead op september 29, 2014, 19:58:26
die bobo's en zakelijke zitten niet in t uitvak hoor.althans, ik tref bar weinig 'mannen in pak'

ik wilde eigenlijk in pak gaan... maar heb geen kaartje  ;( ;(

dizzhead