Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Supportersclub Cambuur Culture

Gestart door Cambuur Culture, januari 22, 2013, 20:17:14

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Citaat van: gobo op februari 18, 2015, 21:36:37
Heren,

Niets dan lof en hulde voor het fantastische doek van afgelopen zondag!  _O_
Zo'n doek wil ik wel in sjaalvorm :D

jeff

Citaat van: Dokkumer op februari 18, 2015, 21:40:29
Zo'n doek wil ik wel in sjaalvorm :D
Die zou ik meteen aanschaffen. |:)
Hulde voor het prachtige doek

Dokkumer

Ook mooi dat nagenoeg ieder sportprogramma wat ik gezien heb dit schitterende doek in de header had :D

Ruppppert


Vedetski

Citaat van: Ruppppert op februari 19, 2015, 16:20:48


Prachtig doek, super gemaakt, klasse!
Dat dansje van Barto voor het uitvak blijft ook geweldig!  |:)
:koffie

Ronnie tng

Citaat van: Dokkumer op februari 18, 2015, 21:40:29
Zo'n doek wil ik wel in sjaalvorm :D

Goed plan, zal het eens voorleggen. Van de opbrengst kan er wellicht weer een doek gemaakt worden!  :y

Utekleitrokken

Citaat van: Ronnie tng op februari 20, 2015, 04:34:43
Goed plan, zal het eens voorleggen. Van de opbrengst kan er wellicht weer een doek gemaakt worden!  :y

_O_

Dokkumer

Klasse Ronnie  :thumbsup :thumbsup En ik zal je zeggen, echt IEDEREEN die ik sprak was enthousiast over het doek.

Tukker

Citaat van: Ronnie tng op februari 20, 2015, 04:34:43
Goed plan, zal het eens voorleggen. Van de opbrengst kan er wellicht weer een doek gemaakt worden!  :y
Waarna we ook van dat nieuwe doek weer een sjaal kunnen kopen.

Ik zie mijn sjaalverzameling al groter en groter worden  |:)
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

Cambuur Culture

BVO gunt bussupporters hun biertje niet

Komende zaterdag speelt Cambuur uit tegen AZ. Vanwege het lage veiligheidsrisico is deze wedstrijd te bezoeken met een autocombi. Supporters die per bus willen afreizen worden echter geconfronteerd met het strengere buscombiregime. Zij mogen geen alcohol nuttigen op de heenreis.

Afgelopen week heeft Supportersclub Cambuur Culture bij veiligheidsmanager Sarah Tromp per mail het verzoek neergelegd om het alcoholverbod voor busreizigers te laten vervallen. Wij zien er de logica namelijk niet van in dat bij een wedstrijd waarvoor een autocombi wordt opgelegd, bij het georganiseerde busvervoer toch de strengere regels van een buscombi worden gehanteerd.

Allereerst wordt een autocombi slechts opgelegd bij wedstrijden met een relatief laag veiligheidsrisico. Vanwege dit lagere veiligheidsrisico wordt meer vrijheid aan de supporters gegund dan bij wedstrijden waar een buscombi is opgelegd. Supporters wordt de gelegenheid geboden met eigen vervoer af te reizen naar de uitwedstrijd en zij mogen in de auto ook gewoon een biertje drinken. Echter, de supporters die toch per bus willen afreizen naar deze wedstrijden met een laag veiligheidsrisico wordt zonder enige goede reden de vrijheid een biertje te mogen drinken ontnomen. Voor deze supporters is het strenge buscombiregime van toepassing, zonder dat de veiligheidssituatie dit rechtvaardigt.

Daarnaast is het ook nog eens zo dat supporters die bij een autocombi toch vrijwillig de bus pakken worden begeleid door enkele stewards. Waar supporters met de auto zonder enig toezicht van hun biertje kunnen genieten, mogen supporters die onder toezicht staan slechts een colaatje nuttigen.

Om bovenstaande samen te vatten vinden wij het erg krom dat supporters die vrijwillig bij een autocombi de bus pakken, benadeeld worden ten opzichte van supporters die met de auto gaan.

Vanwege deze redenen hebben wij bij Sarah Tromp het verzoek neergelegd om voor de autocombi tegen AZ, bij wijze van proef, alcohol toe te staan bij het door de club georganiseerde busvervoer. Naar onze mening is de wedstrijd tegen AZ bij uitstek geschikt om te experimenteren met soepelere regelgeving. Niet alleen is deze wedstrijd relatief dichtbij, ook is de kans op ongeregeldheden bij een wedstrijd tegen AZ bijzonder laag.

Tot onze grote spijt ontvingen wij afgelopen maandag een afwijzende reactie  op ons voorstel van Sarah Tromp. De BVO wil niet experimenteren met bier in de bussen op de heenreis. Volgens mevrouw Tromp wil ze niet in de hand werken "dat men vrijuit gaat drinken" op de heenreis.

Cambuur Culture heeft al meerder voorstellen gedaan om het bezoeken van uitwedstrijden prettiger te maken. Maar elk voorstel lijkt van tafel te worden geveegd. Wij hebben nu de BVO de vraag gesteld hoe zij denken het bezoeken van uitwedstrijden prettiger te maken. Of heeft dit helemaal geen prioriteit voor de volksclub?

STAND UP FOR THE CULTURE!

http://cambuurculture.nl/wordpress/bvo-gunt-bussupporters-hun-biertje-niet/

Spine

Terecht! Al dat bier is helemaal niet goed voor je.

Lore


SCC-J

Citaat van: Spine op maart 19, 2015, 20:32:26
Terecht! Al dat bier is helemaal niet goed voor je.
drink je een jenevertje. Blijft natuurlijk geweldig krom deze regeltjes.

Goudvinger

Tsja, de geschiedenis heeft geleerd dat men zelfs onbeschonken moeite heeft om een bus heel te laten. Ik snap de verontwaardiging van CC dan ook niet helemaal.

SCC-J

#1004
Vertel? We hebben het hier trouwens over bussen die naast de auto's rijden bij een autocombi. Dus niet eens over buscombi's. ( waar veel clubs zelf bier verkopen)