Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Supportersclub Cambuur Culture

Gestart door Cambuur Culture, januari 22, 2013, 20:17:14

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Citaat van: Len Cantello op augustus 04, 2014, 19:16:13
Zo. Ben dan ook eindelijk maar eens lid geworden... Support your local team!

[verwijderd door de beheerder]

Kunstgras

Citaat van: Len Cantello op augustus 04, 2014, 19:16:13
Zo. Ben dan ook eindelijk maar eens lid geworden... Support your local team!

:0= WIJ WINNEN!!!

0517

Wat was de oogst op de open dag?

SCC-J

wordt op dit moment ingevoerd, kom we later hier nog wel even op terug.

dizzhead

Citaat van: SCC-J op augustus 05, 2014, 11:54:36
wordt op dit moment ingevoerd, kom we later hier nog wel even op terug.
Betekent dit dat CC toch welkom is geweest op de open dag?

SCC-J

nee hoor. Groot aantal  vrijwilligers van CC heeft flyers uitgedeeld, meer helaas niet.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Ik was even aan het kijken op de site voor dat nieuwe retro shirt.

Tijdens het grasduinen zag ik het kopje notulen en verslagen, maar de enige link daar werkte niet. Zijn deze wel of niet openbaar en kan ik ergens de jaarcijfers vinden? Ben wel benieuwd.
Henk, held, bedankt

SCC-J

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op augustus 05, 2014, 15:55:44
Ik was even aan het kijken op de site voor dat nieuwe retro shirt.

Tijdens het grasduinen zag ik het kopje notulen en verslagen, maar de enige link daar werkte niet. Zijn deze wel of niet openbaar en kan ik ergens de jaarcijfers vinden? Ben wel benieuwd.
Op dit moment zijn we bezig met de website een update te geven (mobile theme) daarna zullen ook notulen en verslagen online komen. Of dit ook voor niet leden toegankelijk is kan ik nog niet zeggen.

Len Cantello

Site CC nu ook goed te lezen middels mobiel en tablet. Klasse, heren!
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

dizzhead

Door gebruikers zonder tablet of mobiel internet ook te bekijken door de browser kleiner te maken op je desktop. Ziet er goed uit, het responsive ontwerp... Hulde!

SCC-J

BVO kon blijkbaar niet achter blijven.

Cambuur Culture

CiteerEind augustus hebben wij een gesprek gehad met veiligheidsmanager Sarah Tromp en de voorzitter van de Kern van Cambuur. In dit gesprek hebben wij namens de directie van Cambuur van mevrouw Tromp te horen gekregen dat wij geen officiële supportersclub zijn en ook niet zullen worden. De Kern van Cambuur wordt als enige officiële supportersclub beschouwd.

De reden dat de BVO Cambuur Culture niet als supportersclub wil erkennen is omdat wij "te negatief" zouden zijn. Wij herkennen ons niet in deze kritiek. Wij zijn weliswaar kritisch, maar wanneer wij ergens "negatief" over zijn, is dit niet zonder reden. Kennelijk is de steun van driehonderd leden niets waard..

Onderstaande e-mail hebben wij gisteravond aan algemeen directeur Gerald vanden Belt gestuurd. In deze e-mail vragen wij de BVO met ons in gesprek te gaan om te praten over de verstandhouding tussen de BVO en Cambuur Culture.

Cambuur is een echte volksclub. De band tussen directie en de supporters zou juist bij een volksclub goed moeten zijn. Dat deze band er tussen de BVO en Cambuur Culture op dit moment niet is, is niet in het belang van Cambuur. Wij zijn bereid aan een goede band te werken. Wij hopen dat de BVO hier tevens toe bereid is.



Geachte heer Van den Belt,

Laten wij maar meteen met de deur in huis vallen. De verstandhouding tussen Supportersclub Cambuur Culture enerzijds, en de directie van de BVO anderzijds, is bijzonder slecht. Het is duidelijk dat bij beide partijen frustraties jegens elkander aanwezig zijn.

Waar deze frustraties vandaan komen vinden wij voor nu minder belangrijk. Wat het belangrijkste is, is dat beide partijen het beste voor hebben met de club Cambuur. Ónze club Cambuur. Wij denken dat het in het belang van Cambuur  is dat wij in gesprek met elkaar gaan. Alleen op deze manier kanover onderlinge frustraties gesproken worden en wij hopen dat deze frustraties kunnen worden weggenomen.

Wij zijn als supportersclub nu ruim tweeëneenhalf jaar bezig om de belangen van de supporters te behartigen. In deze periode hebben wij de steun verkregen van een groot deel van de supporters van Cambuur. Doordat wij ons met name focussen op supportersbeleid zijn wij vooral op Noord groot. Nu wij ons echter sinds afgelopen jaar tevens bezighouden met het organiseren van sfeeracties en het maken van (mega) doeken, merken wij dat ook de steun in de rest van het stadion groeit.

Dat wij gesteund worden door een grote groep Cambuursupporters blijkt ook uit de cijfers. Iets meer dan een jaar geleden zijn wij begonnen met het werven van leden. De grens van 300 leden zijn wij al gepasseerd.

Eind augustus hebben wij van veiligheidsmanager Sarah Tromp te horen gekregen dat wij geen officiële supportersclub zijn, en dit ook niet zullen worden.  Dit vanwege de reden dat wij te negatief zouden zijn. Wij hebben van mevrouw Tromp begrepen dat zij sprak namens de directie van Cambuur.

Hier willen wij toch alvast op reageren. Het komt misschien soms zo over dat wij altijd wat te zeuren en te zeiken hebben. Dit is echter vaak niet zonder reden. Als supportersclub focussen wij ons met name op het supportersbeleid. Wij zijn van mening dat het supportersbeleid van Cambuur voor verbetering vatbaar is. Daar schrijven wij met name over. Wij zijn misschien kritisch, onze kritiek is echter wel altijd goed onderbouwd.

Op andere vlakken daarentegen presteert Cambuur buitengewoon goed. Sportief is het nog nooit zo goed gegaan als nu. Financieel gaat het, naar wij aannemen, voorspoedig. En op 'cultureel' gebied zijn wij ontzettend blij met de terugkeer van het historische Cambuurwapen.

Wij pretenderen geen verstand van voetbal te hebben. Dit laten wij aan de deskundigen op Cambuuronline over. Daarnaast hebben wij geen inzicht in de financiële huishouding van Cambuur. Dit is de reden dat wij juist op de gebieden waar het goed met onze club gaat, minder de focus  leggen. Wij zijn misschien kritisch, waar complimenten kunnen worden uitgedeeld laten wij dit niet na. Dat wij blij en dankbaar zijn met de terugkeer van het wapen van Cambuur hebben wij bijvoorbeeld niet onder stoelen of banken gestoken. Ook toen vorig seizoen, door inspanningen van Sarah Tromp, het busjesverbod bij RKC-uit werd ingetrokken, hebben wij ons hier positief over uitgelaten.

Wij denken dat wanneer wij met elkaar in gesprek gaan misschien meer onderling begrip zou ontstaan. Cambuur is een echte volksclub. De band tussen directie en de supporters zou juist bij een volksclub goed moeten zijn. Wij hopen dat jullie hier met ons aan willen werken.


Met vriendelijke groet,

Johan

Namens het voltallige bestuur van Supportersclub Cambuur Culture

http://cambuurculture.nl/wordpress/bvo-blijft-weigeren-cambuur-culture-als-officiele-supportersclub-te-erkennen/

sccambuurlwdd

Een stap in de goede richting lijkt mij. Goed verwoord.

Wat ik mij overigens afvraag. Op de site van CC staat bij Doelstellingen & Standpunten 'Een aantal stewards heeft kennelijk thuis weinig te vertellen'. Is het slim om dit op deze manier te verwoorden? Jullie geven hiermee de club in ieder geval een reden om negatief te staan tegenover een officieel samenwerkingsverband.

Galdiano

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Dokkumer

Citaat van: sccambuurlwdd op september 11, 2014, 18:35:29
Een stap in de goede richting lijkt mij. Goed verwoord.

Wat ik mij overigens afvraag. Op de site van CC staat bij Doelstellingen & Standpunten 'Een aantal stewards heeft kennelijk thuis weinig te vertellen'. Is het slim om dit op deze manier te verwoorden? Jullie geven hiermee de club in ieder geval een reden om negatief te staan tegenover een officieel samenwerkingsverband.
Dat is al eens eerder aangehaald en geloof dat het bestuur van CC daarmee bezig zou. Is dus nog niet gebeurd.


Ongeacht of het de waarheid is of niet. :devil