Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Supportersclub Cambuur Culture

Gestart door Cambuur Culture, januari 22, 2013, 20:17:14

Vorige topic - Volgende topic

Galdiano

Citaat van: Kunstgras op februari 07, 2016, 10:09:38
Door de driehoek. Net als bus- en autocombi's. Ik heb inderdaad ook het idee dat hier vanuit Leeuwarden op wordt aangestuurd (hoeft niet Cambuur zelf te zijn, politie Leeuwarden kan ook) maar dit valt niet hard te maken.

Hebben wij niet een keer gebeld in de begintijd van het busjesverbod?
KV was toen nog veiligheidsmanager, en speelden nog JL.
Busjes verbod is meende ik ontstaan na Den Bosch uit, en enkele incidenten met busje uit omgeving bergum.
Er staat me iets bij dat we gebeld hebben naar ontvangende club en benadrukte dat het door Cambuur opgelegd was!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

zeewolde

Citaat van: Kunstgras op februari 07, 2016, 10:09:38
Door de driehoek. Net als bus- en autocombi's. Ik heb inderdaad ook het idee dat hier vanuit Leeuwarden op wordt aangestuurd (hoeft niet Cambuur zelf te zijn, politie Leeuwarden kan ook) maar dit valt niet hard te maken.
dit is de reden waarom ik het vroeg. Ik kende het alleen van GAE. En dat het standaard bij alle autocombi's is, is toch alleen bij Cambuur?

Daddy T.

Citaat van: Galdiano op februari 07, 2016, 10:20:15
Hebben wij niet een keer gebeld in de begintijd van het busjesverbod?
Er staat me iets bij dat we gebeld hebben naar ontvangende club en benadrukte dat het door Cambuur opgelegd was!

Was geloof ik RKC uit 2 jaar geleden. Veiligheidsmanager van RKC vond het geen probleem, die gaf aan dat het verzoek vanuit Cambuur was.
Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!


Cambuur Culture



Nu in de webshop! 'Stand up for the culture' shirt. Limited edition.
Cambuur Culture leden krijgen €7,50 korting op het shirt. Niet
leden hebben het shirt voor €35,-
Het shirt is verkrijgbaar in de maten S t/m XXL
Bestel hem nu op: http://webshop.cambuurculture.nl

Cambuur Culture

Censuur in het Cambuurstadion

Afgelopen vrijdag heeft Cambuur Culture een gesprek gehad met Sarah Tromp en fancoach René van Rijswijk. Tijdens dit gesprek is onder meer gesproken over een spandoek dat door twee stewards tijdens de wedstrijd Cambuur – Willem II van donderdag 21 april van Noord is verwijderd. Dit spandoek, met de tekst "Fuck 18.30", is gemaakt door het sfeerteam van de KvC en was bedoeld als protest tegen het belachelijke tijdstip van deze wedstrijd.

De stewards die het doek van Noord verwijderden gaven aan dit te doen op last van veiligheidsmanager Sarah Tromp. Wij hebben tijdens ons gesprek van afgelopen vrijdag aan mevrouw Tromp gevraagd of dit klopt. Sarah Tromp vertelde ons dat zij hier inderdaad opdracht toe heeft gegeven.

Als reden gaf mevrouw Tromp bij ons aan dat de reden van verwijdering het woord "Fuck" is geweest. Volgens onze veiligheidsmanager worden scheldwoorden op spandoeken niet getolereerd. Er moet namelijk ergens een grens worden gesteld en andere supporters kunnen hier volgens Sarah Tromp aanstoot aan nemen.

Cambuur Culture heeft aangegeven het laten weghalen van het spandoek ronduit belachelijk te vinden. Wij zijn het met Sarah Tromp eens dat er inderdaad een grens moet worden gesteld wat op een spandoek mag komen te staan. Deze grens is wat ons betreft wanneer het discriminatie of andere strafbare uitingen betreft. Een simpel "Fuck", of een andere krachtterm, moet wat ons betreft gewoon kunnen. "Fuck" betekent in het hedendaagse spraakgebruik namelijk niets anders dan "weg met", alleen bekt "Fuck" nu net even iets lekkerder.

Sarah Tromp heeft echter aangegeven haar beleid niet aan te willen passen. Wij vinden het schandalig dat een woord als "Fuck" al niet eens door de BVO wordt getolereerd. Supporters moeten vrij zijn om met dergelijke bewoordingen protest aan kunnen tekenen tegen zaken waar ze het niet mee eens zijn. Het beleid om spandoeken zelfs al weg te laten halen voor een onschuldige term als "Fuck" is wat ons betreft niets minder dan censuur.

Als protest tegen deze gang van zaken was afgelopen zondag tijdens de wedstrijd op Noord een doek te zien met het woord "Fuck". Dit doek is door Cambuur Culture opgehangen om een statement te maken tegen censuur. Dit kunnen wij namelijk niet accepteren!


FUCK CENSUUR!

http://cambuurculture.nl/wordpress/censuur-het-cambuurstadion/

DayDreamer


El Ma-kri-niii

Misschien is het handig om iemand van wie je nog constructieve medewerking wilt, niet uit te schelden voor hoer en dat soort bewoordingen.

justremco

Citaat van: El Ma-kri-niii op mei 10, 2016, 11:52:29
Misschien is het handig om iemand van wie je nog constructieve medewerking wilt, niet uit te schelden voor hoer en dat soort bewoordingen.

Dat doet de supportersclub volgens jou??

Dokkumer

Citaat van: El Ma-kri-niii op mei 10, 2016, 11:52:29
Misschien is het handig om iemand van wie je nog constructieve medewerking wilt, niet uit te schelden voor hoer en dat soort bewoordingen.
Ik heb nooit een bestuurslid van Cambuur Culture iemand voor hoer uit horen maken, danwel een artikel van CC waarin het woord gebezigd wordt. Of zijn zij verantwoordelijk voor de gedragingen van heel Noord?

El Ma-kri-niii

Citaat van: justremco op mei 10, 2016, 11:55:36
Dat doet de supportersclub volgens jou??
Dat niet, maar er zit vast een overlap in de mensen die 'Sarah is een hoer' zingen en leden van CC die meer medewerking van Sarah willen.

Goed dat CC met haar om tafel gaat, maar het zou handig zijn als de achterban haar niet uitmaakt voor van alles en nog wat. Dan krijg je vast meer gedaan. (Denk ik tenminste, ik ken Sarah niet en heb nooit met haar te maken gehad.)

Dokkumer

Citaat van: El Ma-kri-niii op mei 10, 2016, 12:04:52
Dat niet, maar er zit vast een overlap in de mensen die 'Sarah is een hoer' zingen en leden van CC die meer medewerking van Sarah willen.

Goed dat CC met haar om tafel gaat, maar het zou handig zijn als de achterban haar niet uitmaakt voor van alles en nog wat. Dan krijg je vast meer gedaan. (Denk ik tenminste, ik ken Sarah niet en heb nooit met haar te maken gehad.)
Leg ik de vraag weer terug, reageer je ook zo op de KvC, wanneer zij iets kritisch schrijven over het supportersbeleid? Er is namelijk ook een overlap tussen de mensen die scandeerden en leden van de Kern.

Sorry hoor, ik vind dit zoeken naar een stok om mee te slaan.

El Ma-kri-niii

Met dit stuk vind ik verder niks mis. Laat ik het zo zeggen: als je een constructieve samenwerking wilt met iemand, is het handig om diegene niet allerlei termen naar het hoofd te slingeren. Ongeacht je lid bent van een van de supportersverenigingen. Dit was ook geen kritiek naar CC toe, maar naar mensen die die dingen roepen.

Nightmarelwd

Wanneer 200-300 mensen het roepen zal er een kern van waarheid in zitten  :P

Een tikkend hoertje  :_schater

MI-Sider for Life

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Nightmarelwd op mei 10, 2016, 19:24:36
Wanneer 200-300 mensen het roepen zal er een kern van waarheid in zitten  :P

Een tikkend hoertje  :_schater

Waar sloeg dat tikkie sarah op?
Henk, held, bedankt