Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Supportersclub Cambuur Culture

Gestart door Cambuur Culture, januari 22, 2013, 20:17:14

Vorige topic - Volgende topic

Cambuur Culture

Citaat van: cambuurculture.nl
Wat er mis is met het uitbeleid deel 3; geen eigen bussen
Vorige maand ontvingen we een e-mail van de nieuwe veiligheidsman Sarah Tromp. Uit deze e-mail bleek dat de BVO door supporters zelf geregelde bussen niet toe wil staan tijdens een autocombi. Supportersclub Cambuur Culture heeft vervolgens mevrouw Tromp in een mail om tekst en uitleg gevraagd. Een reactie op deze mail hebben wij tot op de dag van vandaag niet van haar mogen ontvangen..

De buscombi wordt door vele supporters gehaat. Het probleem ligt echter niet zozeer bij het vervoermiddel. Het probleem ligt bij de regelgeving eromheen. Verplicht stewards in de bus die als oppas toezien of iedereen zich wel gedraagt. Beperkte tussenstops. Geen drank. Totaal geen vrijheid. Dat is het probleem. Daarnaast liggen de prijzen, zoals wij gisteren al schreven, voor een door de BVO georganiseerde bus veels te hoog.

Vervoer per bus is prima. Alleen zonder deze betuttelende regelgeving. De bus is onder het soepelere regime van de autocombi zelfs voor vele supporters de favoriete manier van vervoer. Gezelligheid, bier (met mate(n)), en onderweg stoppen waar je wilt. Perfect!

De BVO staat het echter niet toe dat supporters bij een autocombi zelf een bus regelen. Hier heeft niet alleen Cambuur Culture last van. Ook andere supporters(groepen) is het niet toegestaan een eigen bus te huren. Geen MI-side bus, geen Franeker bus, geen Berlikum bus et cetera..

De KNVB staat door supporters zelf geregelde bussen gewoon toe. Zo rijdt vrijwel elke uitwedstrijd van FC Groningen een door supporters zelf geregelde bus. Het verbod om als supporter een bus te verhuren is dus afkomstig van onze eigen BVO!

Supportersclub Cambuur Culture is van mening dat elke vrijheidsbeperkende maatregel, want dat is het busverbod, een goede reden moet hebben. De BVO weigert echter te reageren op onze mail waarin wij om tekst en uitleg vragen over de beweegredenen van dit busverbod!

http://cambuurculture.nl/wordpress/wat-er-mis-is-met-het-uitbeleid-deel-3-geen-eigen-bussen/


TM

Citaat van: SCCBerlikum op september 10, 2013, 20:21:51
Sarah is nog op vakantie, vandaar dat jullie tot dusver geen respons hebben gekregen.

Heb je als veiligheidscoördinator een maand vakantie?? En een beetje raar dat een veiligheidscoördinator vakantie heeft tijdens het seizoen. Dit kan toch prima in de zomer/winterstop?

ForzaCambuur1

Citaat van: Cambuur Culture op september 10, 2013, 20:13:45
http://cambuurculture.nl/wordpress/wat-er-mis-is-met-het-uitbeleid-deel-3-geen-eigen-bussen/

Goed bezig CC met deze stukken over de buscombi/uitkaart problematiek. Het op deze wijze open naar buiten brengen van de problematiek en de communicatie met de BVO zal uiteindelijk de BVO een keer tot een reactie dwingen.

:thumbsup

ForzaCambuur1

Citaat van: TM op september 10, 2013, 20:50:33
Heb je als veiligheidscoördinator een maand vakantie?? En een beetje raar dat een veiligheidscoördinator vakantie heeft tijdens het seizoen. Dit kan toch prima in de zomer/winterstop?

Ach alleen de uitwedstijden naar de eagles en dkv komen er maar aan. Dat zal toch wel los lopen  ;)

Goudvinger

Citaat van: TM op september 10, 2013, 20:50:33
Heb je als veiligheidscoördinator een maand vakantie?? En een beetje raar dat een veiligheidscoördinator vakantie heeft tijdens het seizoen. Dit kan toch prima in de zomer/winterstop?

Ik denk dat er voorafgaand aan het eerste voetbalseizoen Eredivisie in jaren genoeg te coördineren valt in de zomer  :_schater

Dokkumer

Citaat van: Goudvinger op september 10, 2013, 21:36:51
Ik denk dat er voorafgaand aan het eerste voetbalseizoen Eredivisie in jaren genoeg te coördineren valt in de zomer  :_schater
Plus dat ze nog maar net begonnen is. Dan kan ik me voorstellen dat ze in de zomerstop geen vakantie neemt. Na PSV en evaluatie van die wedstrijd een weekje en dan is het met het oog op Eagles en dkv weer even alle hens aan dek.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: TM op september 10, 2013, 20:50:33
Heb je als veiligheidscoördinator een maand vakantie?? En een beetje raar dat een veiligheidscoördinator vakantie heeft tijdens het seizoen. Dit kan toch prima in de zomer/winterstop?

Ach, ze is morgen al weer terug!  :y
Henk, held, bedankt

richard

Citaat van: ForzaCambuur1 op september 10, 2013, 20:54:33
Goed bezig CC met deze stukken over de buscombi/uitkaart problematiek. Het op deze wijze open naar buiten brengen van de problematiek en de communicatie met de BVO zal uiteindelijk de BVO een keer tot een reactie dwingen.

:thumbsup

BVO zal niet met CC communiceren zoals het nu staat!!

Len Cantello

Citaat van: richard op september 10, 2013, 23:27:17
BVO zal niet met CC communiceren zoals het nu staat!!
Slaat helemaal nergens op.

De notabelen van de BVO hebben de morele plicht om alle normaal gestelde vragen van supporters te beantwoorden.

Zij zitten daar bij gratie van sponsoren en supporters, hoop dat ze zich dat wel beseffen.

Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

666

En waarom al die extra voorwaarden die je moet tekenen voor een uitkaartregistratie...
Bij andere clubs is het gekoppeld aan je seizoens- of clubkaart.. pasfoto inleveren die wordt intern gekoppeld aan de seizoens- of clubkaart. Geen extra kaarten, maar wel gewoon de gedragsregels die je (altijd) moet hanteren bijbehorende de seizoens- of clubkaart, opgesteld door de knvb.

Heracles bijvoorbeeld:
http://www.heracles.nl/kaartverkoop/uitkaartregistratie

Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

SCC-J

Citaat van: 666 op september 11, 2013, 08:53:53
En waarom al die extra voorwaarden die je moet tekenen voor een uitkaartregistratie...
Bij andere clubs is het gekoppeld aan je seizoens- of clubkaart.. pasfoto inleveren die wordt intern gekoppeld aan de seizoens- of clubkaart. Geen extra kaarten, maar wel gewoon de gedragsregels die je (altijd) moet hanteren bijbehorende de seizoens- of clubkaart, opgesteld door de knvb.

Heracles bijvoorbeeld:
http://www.heracles.nl/kaartverkoop/uitkaartregistratie
pasfoto op een sk als uitkaart is ook al overbodig.

666

Citaat van: SCC-J op september 11, 2013, 09:00:22
pasfoto op een sk als uitkaart is ook al overbodig.

De clubs koppelen hem aan de sk, deze wordt alleen intern gebruikt en is niet zichtbaar op de SK.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

richard

Citaat van: Len Cantello op september 11, 2013, 08:25:03
Slaat helemaal nergens op.

De notabelen van de BVO hebben de morele plicht om alle normaal gestelde vragen van supporters te beantwoorden.

Zij zitten daar bij gratie van sponsoren en supporters, hoop dat ze zich dat wel beseffen.

Toch is het zo, neem dat maar van mij aan CC zal eerst nog flink moeten groeien qua ledental anders gaat het moeilijk worden denk ik!!

SaVaGe

Citaat van: richard op september 11, 2013, 09:32:18
Toch is het zo, neem dat maar van mij aan CC zal eerst nog flink moeten groeien qua ledental anders gaat het moeilijk worden denk ik!!

Wie is de club?? de BVO of de Supporters? het moet geen ruk uitmaken of er 1-lid of 100-leden van CC zijn, ten allertijden moet men luisteren/beantwoorden van supporters. Vorm van beetje naast hun schoenen lopen gedrag komt de hoek om heb ik het idee. wij wij wij wij wij en KvC