Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Supportersclub Cambuur Culture

Gestart door Cambuur Culture, januari 22, 2013, 20:17:14

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Citaat van: Goudvinger op maart 19, 2015, 20:49:10
Tsja, de geschiedenis heeft geleerd dat men zelfs onbeschonken moeite heeft om een bus heel te laten. Ik snap de verontwaardiging van CC dan ook niet helemaal.
Ik betreur dat er schade toegebracht is aan een bus. Alleen moet je dat nooit afrekenen op iedereen die met de bus meerijdt, maar de veroorzakers aanpakken (dadergericht!)
Verder ben ik er zeker voorstander van om in beperkte mate alcohol te schenken op de heenreis, je hoeft je niet vol te gooien, maar een beperkte verkoop, desnoods geregeld door de BVO of Sup.Ver. moet in mijn optiek mogelijk zijn.
Kan iemand zich niet gedragen met 2 of 3 biertjes op dan verspeelt hij het recht om een volgende keer een biertje te nemen.

Daddy T.

Citaat van: Dokkumer op maart 20, 2015, 07:11:06
Ik betreur dat er schade toegebracht is aan een bus. Alleen moet je dat nooit afrekenen op iedereen die met de bus meerijdt, maar de veroorzakers aanpakken (dadergericht!)

Mogelijk dat de timing nu wat slecht is doordat er gezeik is geweest in buscombi tegen Zwolle? Verder met CC eens dat de club moet kijken hoe de busreis zo aantrekkelijk mogelijk kan worden gemaakt. Wellicht kan CC in overleg met KvC en Sarah een bierbus laten rijden bij autocombi wedstrijden, met bijvoorbeeld eigen stewards of bekende stewards van Noord. Bus op naam van CC gereserveerd en het risico ligt dan niet bij de club. Dan kunnen vrouwen en kinderen en overige "rustige" supporters in een andere bus, vanuit de club geregeld, plaatsnemen en in alle rust en zonder drank richting een uitwedstrijd.
Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!

Nightmarelwd

Citaat van: Goudvinger op maart 19, 2015, 20:49:10
Tsja, de geschiedenis heeft geleerd dat men zelfs onbeschonken moeite heeft om een bus heel te laten. Ik snap de verontwaardiging van CC dan ook niet helemaal.

Je maakt mij nieuwsgierig?
MI-Sider for Life

Gasgeve

Ben het met CC eens. De regels zijn heel erg krom, alleen is de timing misschien niet zo goed gekozen door dat Zwolle gedoe. Dit zal Sarah graag aanhalen in haar verhaal.

SCC-J

Citaat van: Daddy T. op maart 20, 2015, 09:18:55
Mogelijk dat de timing nu wat slecht is doordat er gezeik is geweest in buscombi tegen Zwolle? Verder met CC eens dat de club moet kijken hoe de busreis zo aantrekkelijk mogelijk kan worden gemaakt. Wellicht kan CC in overleg met KvC en Sarah een bierbus laten rijden bij autocombi wedstrijden, met bijvoorbeeld eigen stewards of bekende stewards van Noord. Bus op naam van CC gereserveerd en het risico ligt dan niet bij de club. Dan kunnen vrouwen en kinderen en overige "rustige" supporters in een andere bus, vanuit de club geregeld, plaatsnemen en in alle rust en zonder drank richting een uitwedstrijd.
AZ werkt bijvoorbeeld met zo'n reglement en het werkt daar prima, echter is dit voorstel ook afgeschoten door de bvo.

Thieske



Waarom is zoiets bij ons ook niet mogelijk??

Treb

Omdat de BVO denkt in onmogelijkheden ipv mogelijkheden.


SCC-J

#1013

Ruppppert

De Sfeer Acties van Cambuur  Culture Seizoen 2014/2015

Ronnie tng


Cambuur Culture

Citaat van: CambuurCulture.nl
Cambuur verhuist naar het WTC

Afgelopen maandag heeft de BVO op een persconferentie de locatie van ons nieuwe stadion bekend gemaakt. Wanneer alles volgens plan verloopt zal het nieuwe stadion worden gebouwd bij het WTC. Dit betekent dat Cambuur de heilige grond aan het Cambuurplein zal verlaten.

Supportersclub Cambuur Culture betreurt deze verhuizing ten zeerste. De huidige locatie middenin een volkswijk is prachtig en hoort bij onze club. De verhuizing naar het WTC doet dan ook pijn. Dit blijkt ook wel uit het feit dat 75% van de ruim 1.400 respondenten op onze enquête kozen voor een nieuw stadion aan het Cambuurplein.

Toch steunt Supportersclub Cambuur Culture het besluit om naar het WTC te verhuizen. Uit onze (zeer betrouwbare) informatie blijkt dat een nieuw stadion aan het Cambuurplein financieel niet haalbaar is. Hier konden niet genoeg investeerders voor worden gevonden. De keuze voor het WTC is niet slechts gemaakt om een hogere begroting te realiseren en een stabiele eredivisie-club te kunnen worden. Het is een keuze geweest tussen een financieel gezonde club of een failliete club. Wij hebben begrepen dat het toekomstige onderhoud aan het huidige Cambuurstadion niet door Cambuur zou kunnen worden gefinancierd. Vanwege deze reden steunen wij het besluit van de BVO. Verhuizing naar het WTC was de enige optie.

Wel zouden wij het toejuichen wanneer de BVO de keuze voor het WTC met cijfers zou onderbouwen. Hiermee wordt een stuk onrust onder de supporters van Cambuur weggenomen, en kan bovendien begrip worden gekweekt voor dit moeilijke besluit.

Met de verhuizing naar het nieuwe stadion bij het WTC bestaat de kans dat een deel van de Cambuur beleving verloren gaat. Om de sfeer, uitstraling en identiteit van onze club zoveel mogelijk te behouden is het van het uiterste belang dat onze club een Cambuur-waardig stadion krijgt. Om dit te bereiken hebben Kern van Cambuur, Cambuur Culture en de M.I.-side begin maart van dit jaar bij de BVO het verzoek neergelegd om met ons om tafel te gaan om onze wensen met betrekking tot het nieuwe stadion te bespreken.

De volgende aandachtspunten zijn per mail aan de BVO doorgegeven:

Eigen supporters (sta)vak voor de fanatieke aanhang van SC Cambuur
Eigen supportershome met de mogelijkheid van twee ruimtes zoals dit ook bij het stadion van FC Utrecht het geval is.
Voldoende opslagmogelijkheid voor spandoeken en andere sfeerartikelen.
Voorkeur gaat uit naar een vierkant stadion zonder zgn. tweede ring en met tribunes tot aan het veld.
Spelen op echt gras.
Goede facilitaire voorzieningen.
Kiosken en supportershome bemannen door vrijwilligers.
Goede toegang en faciliteiten voor de minder valide supporters.

Wij zullen er alles aan doen deze wensen te realiseren en ervoor te zorgen dat onze club een prachtig nieuw stadion krijgt!

http://cambuurculture.nl/wordpress/cambuur-verhuist-naar-het-wtc/

papier

Hoe staat KvC tegenover die punten?
- Tribunes tot op het veld
- Kiosken en dergelijke in beheer van vrijwilligers

Eerst wmb voor binding met wedstrijd (ipv afstand) en tweede straalt zoveel meer uit dat de ongeïnteresseerde studenten achter de toonbank die (terecht) niet blij zijn met hun onderbetaalde baan zoals we kunnen zien in de arenas en gelredomes van deze wereld.

Voordeel van een supportershome waar je 2 ruimtes van kan maken mis ik?

Kunstgras

De genoemde punten zijn door Cambuur Culture, KvC en M.I.-side gezamenlijk opgesteld. Voordeel van meerdere ruimtes is de mogelijkheid tot meerdere muziekstijlen waardoor ook de jeugd eerder in het supportershome blijft hangen.

SCC-J

Het hertje trekt op een paar uitzonderingen na vooral 35+ publiek. Voor de groep fanatiekere jong volwassenen (18 tot 35) is er nu geen plek. Ook sluit de huidige muziek keuze van het hertje niet aan op deze doelgroep