Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Supportersclub Cambuur Culture

Gestart door Cambuur Culture, januari 22, 2013, 20:17:14

Vorige topic - Volgende topic

Montana

 :0=
FORUMAVOND 8 OKTOBER
Burgemeester Ferd Crone is op onze invitatie ingegaan en zal op dinsdagavond 8 oktober te gast zijn in supportershome 't Hertsje.
Hij zal samen met een delegatie van de gemeente Leeuwarden plaatsnemen achter de microfoon en ongetwijfeld antwoord geven op tal van vragen vanuit het publiek.

Onderwerp is duidelijk.

IEDEREEN IS WELKOM, KOMT ALLEN!!!

SCC-J


Sonnema

Ben benieuwd hoeveel mensen hier gehoor aan gaan geven. Ben blij dat er een actie komt, het moet weer zo gezellig worden als vroeger

Destroyer

 _O_

Mag ook wel ff gezegd worden dat CC een dikke steen heeft bij gedragen aan de prijzen dankzij hun ludieke actie.

** Poolwinner 18/19 - 21/22

Cambuur Culture

Citaat van: cambuurculture.nl
Prijzen buscombi verlaagd!

Tijdens de wedstrijd tegen Heracles van afgelopen zaterdag heeft Supportersclub Cambuur Culture actie gevoerd tegen diverse misstanden op het gebied van het uitbeleid. Eén van de problemen die wij met het uitbeleid hebben is de absurd hoge prijs van door de BVO georganiseerde buscombi's.

Dinsdag hebben BVO en KVC aangekondigd de prijs van buscombi's per direct te verlagen. De prijs van een buscombi wordt teruggebracht naar 35 euro per wedstrijd. Een prijs van 35 euro naar wedstrijden dichtbij, zoals tegen FC Groningen, is vrij duur. Bedacht moet echter worden dat deze prijs ook geldt voor uitwedstrijden verder weg.

Hoewel wij de prijs van 35 euro nog iets aan de hoge kant vinden is sprake van een duidelijke verbetering. Supportersclub Cambuur Culture is blij dat de BVO en KVC de signalen uit haar achterban serieus neemt. We willen de betrokken partijen dan ook complimenteren voor hun snelle handelswijze.

http://cambuurculture.nl/wordpress/prijzen-buscombi-verlaagd/

Vanuit Helmond

Help mee CC zo groot te maken dat ze niet meer om hen heen kunnen als supportersclub.

dit is mien club

Als de geluiden zo zijn dat we half 11 moeten vertrekken. Dan hoop ik dat jullie met een actie komen.

Dit zou te belachelijk voor woorden zijn!
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

Lore

Citaat van: dit is mien club op september 24, 2013, 10:49:43
Als de geluiden zo zijn dat we half 11 moeten vertrekken. Dan hoop ik dat jullie met een actie komen.

Dit zou te belachelijk voor woorden zijn!

:_schater :_schater Ja, ik stel voor dat wij dan ons al om 9u verzamelen en op de fluitjes gaan blazen!  :_schater

Destroyer

Citaat van: Lore op september 24, 2013, 11:08:47
:_schater :_schater Ja, ik stel voor dat wij dan ons al om 9u verzamelen en op de fluitjes gaan blazen!  :_schater

:devil Kest beter een fluitsje gaan drinken! Veel leuker  :proost
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Lore


sunderland

Citaat van: dit is mien club op september 24, 2013, 10:49:43
Als de geluiden zo zijn dat we half 11 moeten vertrekken. Dan hoop ik dat jullie met een actie komen.

Dit zou te belachelijk voor woorden zijn!
gewoon niet instappen .Helemaal niemand

Dokkumer

Citaat van: Destroyer op september 24, 2013, 11:20:13
:devil Kest beter een fluitsje gaan drinken! Veel leuker  :proost
Er is vast wel een lekker wijf wat zondag rond 14:30 even met mijn fluit wil spelen :devil

SCC-J

Citaat van: dit is mien club op september 24, 2013, 10:49:43
Als de geluiden zo zijn dat we half 11 moeten vertrekken. Dan hoop ik dat jullie met een actie komen.

Dit zou te belachelijk voor woorden zijn!
Als je iets weet mail maar.
Maar denk dat BVO hier weinig mee te maken heeft. Zal dan komen van gemeente dkv en gemeente lwd.
En tegen hen kan je weinig doen in zo'n kort tijdsbestek

moodygrunn

Citaat van: SCC-J op september 24, 2013, 12:27:47
Als je iets weet mail maar.
Maar denk dat BVO hier weinig mee te maken heeft. Zal dan komen van gemeente dkv en gemeente lwd.
En tegen hen kan je weinig doen in zo'n kort tijdsbestek
26 bussen in colonnes van max 5 bussen met minimaal 15 minuten ertussen: tel uit je winst. Of dachten jullie dat ze graag 1200 man voor de hekken hebben staan wachten
In Henk en Sandor we trust

Cambuur Culture

Statement Supportersclub Cambuur Culture inzake het Friese 'volkslied'

Published on September 24th, 2013 in Nieuws


Maandag 23 september heeft de BVO een bericht uitgebracht waarin wordt aangegeven dat de clubleiding van Cambuur spelers en staf heeft opgedragen respect te tonen voor de traditie van dkv (dertig kilometer verderop) en in het gelid te staan tijdens het spelen van het Friese 'volkslied' te spelen. In een statement roept Supportersclub Cambuur Culture alle Cambuursupporters op geen gehoor te geven aan deze oproep van de BVO.

Menig Cambuur supporter ziet het meewerken aan het clublied en de tradities van dkv als een minachting naar eigen publiek en wenst dan ook dat spelers en staf niet aan deze poppenkast meewerken. De clubleiding heeft kennelijk meer respect voor de tradities van onze rivaal dan voor de gevoelens van haar eigen achterban.

Allereerst heeft de gemiddelde Cambuursupporter bijzonder weinig op met het overdreven Friese nationalisme. De meeste Cambuursupporters voelen zich geen Fries. Ze voelen zich Nederlander. Dit blijkt ook wel uit de veelvuldig in het stadion te horen leus "Leeuwarden Anti Fries", en de diverse anti Friese spandoeken die in het stadion hangen.

Veelal wordt de vergelijking gemaakt met het interlandvoetbal. Voorafgaand aan de wedstrijd ben je toch ook stil als het volkslied van de tegenstander wordt gespeeld? Klopt helemaal! Toch gaat deze vergelijking volledig mank. Ten eerste hebben we het hier over clubvoetbal. In het clubvoetbal is het niet gebruikelijk de wedstrijd te beginnen met het draaien van een volkslied. Zelfs bij clubvoetbal in internationaal verband is dit allesbehalve gebruikelijk. Ten tweede is het Friese 'volkslied' helemaal geen volkslied. Volgens de Dikke van Dale is een volkslied een nationaal lied. Friesland is (gelukkig) geen natie. Het Friese 'volkslied' is niks anders dan folklore. Ten derde, voorafgaand aan een interland wordt altijd het volkslied van beide partijen gespeeld. Zo niet voorafgaand aan de wedstrijden van dkv. De tegenstander wordt geacht eenzijdig respect te tonen voor hun 'volkslied'. Ruimte voor het  'volkslied' of clublied van de tegenstander is er niet.

Daarnaast wordt het Friese 'volkslied' vooral als clublied misbruikt. Assistent-trainer Henk de Jong wist een aantal weken geleden in een interview exact de vinger op de zere plek te leggen. In tegenstelling tot de meeste Cambuursupporters is Henk de Jong op en top Fries. Toch gaf De Jong tijdens dit interview aan voorafgaand aan de derby het Friese 'volkslied' niet mee te zingen. Beter dan Henk de Jong kunnen wij onze problemen met het Friese 'volkslied' niet uitleggen. Wij volstaan dan ook met het volgende letterlijk vertaalde citaat van onze assistent-trainer:

"Wij spelen eind september tegen dkv, maar daar zing ik het Friese volkslied niet. Ik ben een echte Fries, maar dat doe ik niet. Het Friese volkslied is het lied van dkv. Eigenlijk is het van heel Friesland, maar het hoort echt bij dkv. Ik ben trainer van Cambuur. Onze supporters hebben daar helemaal niks mee. Ik ga niet het lied van dkv zingen als ik bij Cambuur trainer ben. Dat doe ik niet. Daar praktiseer ik geen seconde over. Daar kan iedereen kritiek op hebben. Ik hoor bij Cambuur, bij mijn supporters. Ik ga niet mijn supporters kwetsen. Ben je nou hartstikke gek? Dat doe ik niet. De echte Cambuursupporter zou het niet leuk vinden als ik het Friese volkslied zou gaan zingen. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt."

Wij willen graag besluiten met een citaat van voormalig trainer van Cambuur Leo Beenhakker:

"Ik ken maar één volkslied waar we met z'n allen voor moeten gaan staan, het Wilhelmus. Zo'n Fries volkslied is flauwekul, daar zouden we niet aan mee moeten doen. Straks beslist de voorzitter van Roda dat we voortaan voor aanvang van de wedstrijd een ererondje in tanga-slip moeten lopen..."

Supportersclub Cambuur Culture ziet geen enkele aanleiding eenzijdig respect te tonen voor het folkloristische clublied van dkv.  Wij roepen dan ook alle Cambuursupporters op aankomende zondag het Friese 'volkslied' massaal uit te fluiten!

STAND UP FOR THE CULTURE

www.cambuurculture.nl