Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Supportersclub Cambuur Culture

Gestart door Cambuur Culture, januari 22, 2013, 20:17:14

Vorige topic - Volgende topic

Kunstgras


dizzhead

Citaat van: Lore op september 18, 2014, 15:33:17
Ik durf het eigenlijk niet te zeggen, maar ik vind het interview nogal kinderachtig.


Wat mij opviel, is dat ze spreken over CC als een 'rebelse' supportersgroep. Als je je zo laat neerzetten zal de directie nooit overstag gaan. Verder is het een persoonlijk interview. Dit interview gaat dan o.a. over de 300 leden, maar zelfs dan zijn de vragen uit persoonlijke titel beantwoord, lijkt me.

SCC-J

prima interview alleen vind ik het woord hekel niet op zijn plaats, maar ja dat maakt de schrijver ervan.

SCC-J

Citaat van: dizzhead op september 18, 2014, 15:40:32

Wat mij opviel, is dat ze spreken over CC als een 'rebelse' supportersgroep. Als je je zo laat neerzetten zal de directie nooit overstag gaan. Verder is het een persoonlijk interview. Dit interview gaat dan o.a. over de 300 leden, maar zelfs dan zijn de vragen uit persoonlijke titel beantwoord, lijkt me.

Ook dat zijn de woorden van de schrijver.

dizzhead

Citaat van: SCC-J op september 18, 2014, 15:41:58
Ook dat zijn de woorden van de schrijver.

Ik kan mij anders herinneren, ik meende bij een oefenwedstrijd tegen een Griekse ploeg, waarbij GvdB werd verweten een interview goedgekeurd te hebben. Is dat nu dan niet zo gegaan? Of wordt er met twee maten gemeten?

Kunstgras

Gerald van den Belt werd geciteerd. Daar is hier geen sprake van.

Een interviewer heeft altijd de vrijheid zelf zijn eigen woorden te kiezen. Hoe vaak wordt Cambuur wel niet de 'Friese' club genoemd? Verder leg je het woord rebels kennelijk heel negatief uit terwijl het dat helemaal niet hoeft te zijn.

dizzhead

Citaat van: Kunstgras op september 18, 2014, 15:47:17
Gerald van den Belt werd geciteerd. Daar is hier geen sprake van.

Een interviewer heeft altijd de vrijheid zelf zijn eigen woorden te kiezen. Hoe vaak wordt Cambuur wel niet de 'Friese' club genoemd? Verder leg je het woord rebels kennelijk heel negatief uit terwijl het dat helemaal niet hoeft te zijn.

Klopt helemaal hoor. Hoewel er in beide gevallen nog wel het een en ander aan te doen is door de geïnterviewde. Het voorbeeld van 'friese club' is ook niet terecht, want dat is geografisch gezien en feitelijk gezien gewoon juist. Hoewel ik me daar ook mateloos aan irriteer. Zo wordt er gesproken over Rotterdammers, Amsterdammers maar bij clubs uit 'de provincie' gaat het al snel over brabanders, limburgers, tukkers, friezen. Wat dat betreft hebben ze in groningen maar geluk met de provincienaam  :proost

moodygrunn

Citaat van: dizzhead op september 18, 2014, 15:54:27
Klopt helemaal hoor. Hoewel er in beide gevallen nog wel het een en ander aan te doen is door de geïnterviewde. Het voorbeeld van 'friese club' is ook niet terecht, want dat is geografisch gezien en feitelijk gezien gewoon juist. Hoewel ik me daar ook mateloos aan irriteer. Zo wordt er gesproken over Rotterdammers, Amsterdammers maar bij clubs uit 'de provincie' gaat het al snel over brabanders, limburgers, tukkers, friezen. Wat dat betreft hebben ze in groningen maar geluk met de provincienaam  :proost

In de provincie Groningen is hetzelfde gebeurd als in Friesland. De marketingmachine heeft ook daar de plaatselijke FC neergezet als DE club van Groningen en Groningers. Ik denk ook dat dat meegespeeld heeft bij de teloorgang van Veendam. De clubidentiteit werd gekoppeld aan de gehele provincie, zelfde als wat begin jaren '90 in Friesland is gebeurd.
In Henk en Sandor we trust

Montana

#848
Leeuwarden = anti Fries.
Toen mijn opa vroeger als Leeuwarder op zijn bakfiets door de stad en de provincie ging werd hij al stadsje genoemd en was er al duidelijk sprake van verschil tussen de Leeuwarders/Liwwadders en Friezen.

Ik voel me ook totaal geen Fries maar Leeuwarder en Nederlander. Maar dat anti-Fries in de cultuur van de club Cambuur zit klopt niet. Merendeel van de seizoenkaarthouders van Cambuur komt buiten de stad vandaan en vroeger zag je zelfs friese vlaggen in het stadion. Zelfs in '92 hing er in het uitvak een friese vlag bij Nac-uit. Ik hoor vaak dat de meeste mensen anti-fries zijn doordat dkv de friese identiteit gebruikt, terwijl dat helemaal niet de reden is. Het wordt er hooguit door versterkt.

dizzhead

Citaat van: Montana op september 18, 2014, 16:24:38
Leeuwarden = anti Fries.
Toen mijn opa vroeger als Leeuwarder op zijn bakfiets door de stad en de provincie ging werd hij al stadsje genoemd en was er al duidelijk sprake van verschil tussen de Leeuwarders/Liwwadders en Friezen.

Ik voel me ook totaal geen Fries maar Leeuwarder en Nederlander. Maar dat anti-Fries in de cultuur van de club Cambuur zit klopt niet. Merendeel van de seizoenkaarthouders van Cambuur buiten de stad vandaan en vroeger zag je friese vlaggen in het stadion. Zelfs in '92 hing er in het uitvak een friese vlag bij Nac-uit. Ik hoor vaak dat de meeste mensen anti-fries zijn doordat dkv de friese identiteit gebruikt, terwijl dat helemaal niet de reden is. Het wordt er hooguit door versterkt.

Ik denk meer dat het allemaal persoonlijke redenen kunnen zijn. Dus ook dat laatste is wel degelijk een reden. Niet iedereen haat duitsters vanwege de oorlog. Sommigen ook vanwege het voetbal.

John Hiatt

Friesland samenvoegen met Groningen en Drenthe? Mag toch hopen dat dat niet het officiële standpunt is van CC. Als dat gebeurt, is de positie van Leeuwarden totaal weg. Dan pikken de sicco's alles is.

Lore

Citaat van: Kunstgras op september 18, 2014, 15:40:16
Het interview of de antwoorden?

Beide een beetje. De interviewer is duidelijk uit op wat mooie quotes en CC trapt daar in. Waarom zou die man zijn achternaam niet in de krant willen hebben? Je staat toch voor je mening?

Goudvinger

Citaat van: SCC-J op september 18, 2014, 15:28:39
Zolang je het maar niet uit.  :-X

Is dat de enige reactie die je kan verzinnen?

Ronnie tng

Citaat van: Montana op september 18, 2014, 16:24:38
Leeuwarden = anti Fries. !!!!

Merendeel van de seizoenkaarthouders van Cambuur komt buiten de stad vandaan

Dat laatste klopt niet. Er is vorig jaar een onderzoek gedaan door de LC, waar SCC houders vandaan komen. Kan het artikel alleen niet vinden...

Eewal

Citaat van: Ronnie tng op september 18, 2014, 18:26:55
Dat laatste klopt niet. Er is vorig jaar een onderzoek gedaan door de LC, waar SCC houders vandaan komen. Kan het artikel alleen niet vinden...

denk ook niet dat het helemaal klopt, maar dat Cambuur alleen een club is van de stad Leeuwarden is al helemaal onzin..