Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Supportersclub Cambuur Culture

Gestart door Cambuur Culture, januari 22, 2013, 20:17:14

Vorige topic - Volgende topic

brambo3004

Citaat van: denistel op juli 07, 2013, 21:46:45
binne wel schitterende uitgaven die dan bij je inde bus vallen. |:)

Ja, dat is iedere keer weer genieten :y

brambo3004

Citaat van: SCC-J op juli 07, 2013, 21:52:36
Waarom doen ze dat niet? kijk eens op de website van de KvC alleen maar berichten die inhoudelijk geen betrekking hebben tot supporters. enkel berichten dat  seizoenkaartverkoop,het seizoen, de training, oefenwedstrijden is/zijn begonnen!

Ja klopt, maar dat ze er niet over naar buiten treden wil niet zeggen dat ze niet bezig zijn met supporterszaken.

richard

Citaat van: SCC-J op juli 07, 2013, 21:52:36
Waarom doen ze dat niet? kijk eens op de website van de KvC alleen maar berichten die inhoudelijk geen betrekking hebben tot supporters. enkel berichten dat  seizoenkaartverkoop,het seizoen, de training, oefenwedstrijden is/zijn begonnen!

Ten eerste is het een verschrikkelijk slechte site, onoverzichtelijk en bij mijn weten wordt er bijna niet op gekeken.....ze kunnen hier toch ook de notulen neer knallen van hun vergaderingen? Kan iedereen het bekijken......

Rooie Nico

De opmerking van Brambo over 't Hertje is een verhaal van de klok en de klepel. Begin van het afgelopen seizoen heeft wel wat gespeeld rond de verschijning van 't Hertje. Dat had niets te maken met financieel wanbeleid en na veel discussie in kringen van de KvC is alles doorgegaan als daarvoor. Maar niet iedere discussie hoeft naar buiten. Pas als er echt wat aan de hand is of er iets dreigt te gebeuren waarvan supporters de dupe worden, is het soms goed om het in de openbaarheid te brengen.

Overigens vind ik dat er plek is voor zowel KvC als CC, ieder met zijn eigen identiteit. De clubs mogen ook wel wat van mekaar vinden, maar doe dat dan in een commentaar op de eigen site en niet op een flyer, die bij 7000 supporters terecht komt. Dat was fout. Het was ongetwijfeld een reactie op een van de verhalen op de site van CC en veel complimenten aan het adres van KvC zijn daar doorgaans niet te vinden. Het zou KvC sieren om spijt te betuigen voor de tekst op de flyer. Verder heb ik veel lof voor KvC. Ze worden vaak weggezet als een ingeslapen clubje mensen. Dat zijn ze zeker niet. Ze werken hard, houden altijd het belang van de supporter voor ogen en zijn kritisch. Maar ze moeten wel gesprekspartner van de BVO blijven en dat vraagt soms om een minder uitgesproken stellingname in het openbaar.

brambo3004

Citaat van: Rooie Nico op juli 07, 2013, 22:01:32
De opmerking van Brambo over 't Hertje is een verhaal van de klok en de klepel.

Daar kan ik het weer mee doen :_schater

Clint

Citaat van: richard op juli 07, 2013, 21:55:35
ze kunnen hier toch ook de notulen neer knallen van hun vergaderingen? Kan iedereen het bekijken......

Volgens mij staan die notulen er wel op hoor.

Unknown

Ben nog steeds benieuwd wat er in die flyer staat, iemand die kort kan zeggen waar het op neer komt?

Galdiano

Citaat van: Unknown op juli 08, 2013, 01:41:50
Ben nog steeds benieuwd wat er in die flyer staat, iemand die kort kan zeggen waar het op neer komt?

Paar pagina's terug staat een foto van de flyer ;)

Pagina 11
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Unknown

zag daar telkens niets, maar nu zie ik dat ik ingelogd moet zijn om zijn foto te kunnen zien.

SCC-J

Cambuur. Hollands hardste!?!

Het is al flink wat jaren rustig bij Cambuur. De afgelopen jaren hebben zich geen noemenswaardige incidenten voorgedaan rond thuis- en uitwedstrijden van onze club. Tot 3 mei dit jaar... In Rotterdam kwam het tot ernstige ongeregeldheden.

Voetbaltuig betrad en vernielde het veld, hekwerk werd met precisie gesloopt en een
parkeergarage ging bijna in vlammen op door het afsteken van zeer gevaarlijk
Bengaals vuurwerk, aldus het CIV.

Gevolg hiervan is dat Cambuur komend seizoen op geen enkele A-wedstrijd (laag
risico -> vrij vervoer)hoeft te rekenen. Zo valt te lezen in de notulen van het
overleg tussen de BVO en Kern van Cambuur.

Om alles in het juiste perspectief te zetten vorig seizoen werden 306 wedstrijden
gespeeld in de Eredivisie. Van deze wedstrijden vielen maar liefst 124 wedstrijden
in de A-categorie. Meer dan een derde van de wedstrijden werden aangemerkt als
wedstrijden met een laag risico. Alle clubs in de Eredivisie hadden in ieder geval
wel een paar A-wedstrijden per seizoen die ze op basis van vrij vervoer mochten
bezoeken. Ook clubs met een behoorlijke reputatie als Feyenoord, Ajax, Utrecht en
ADO Den Haag hebben wedstrijden gehad op vrij vervoer.. Cambuur volgend jaar niet.
WIJ ZIJN HOLLANDS HARDSTE?

Het kan best zijn dat in alle vreugde lichte schade aan hekwerk is ontstaan. Het
klopt ook dat mensen het veld betraden en dat vuurwerk werd afgestoken. Dit is
echter slechts het gevolg van de feestvreugde die het behalen van het kampioenschap
met zich meebracht. Van enige agressie tijdens de wedstrijd Excelsior – Cambuur is
geen sprake geweest. Het lijkt ons dan ook een erg overtrokken reactie deze
'incidenten' te gebruiken om komend seizoen alleen maar combi-regelingen op te
leggen.

Cambuur is een echte volksclub met een zeer fanatieke aanhang. We snappen dat
wanneer Cambuur op bezoek komt het risico hoger wordt ingeschat dan wanneer
nietszeggende clubjes als RKC, Roda JC en dkv op visite komen. We geloven echter
niet dat Cambuur door gemeentes uit het hele land als dé gevaarlijkste club van
Nederland wordt gezien.

Hoe komt het dan dat de supporters van Cambuur dan toch als gevaarlijke criminelen
worden behandeld? Moeten we de oorzaak van de vele (bus)combi's van de afgelopen
jaren misschien dichter bij huis zoeken..?


www.cambuurculture.nl

Cambuur Culture

IJsselmeer, nog een keer!

Na het grote succes van onze bootreis van vorig jaar is het weer zo ver. Feest op het IJsselmeer! Omdat iedereen zich vorig jaar prima vermaakt heeft, en we zeer tevreden waren over de boot en het personeel hebben we besloten ook dit jaar op zaterdag 10 augustus weer met de Moby King te gaan varen. Het schema van dit jaar:

Zaterdag 10 augustus 12:30 verzamelen op de opstapplaats (word zo snel mogelijk bekend gemaakt) 13:00 vertrek richting het schip 15:00 vertrek richting het IJsselmeer 20:00 terug de bus in richting Leeuwarden De kosten zijn in totaal 60 euro voor leden, en 65 euro voor niet-leden. (lid worden kan hier: http://cambuurculture.nl/wordpress/word-lid/)

Dit is inclusief:

-          Busreis
-          Bootreis
-          Muziek (hardcore)
-          Onbeperkt drinken op de boot

Aangezien we bussen moeten regelen verzoeken we iedereen zich zo spoedig mogelijk voor deze reis aan te melden.

Aanmelden kan door simpelweg de kosten van deze reis (60 euro voor leden, 65 euro voor niet-leden)over te maken naar rekeningnummer 5083593 ten name van Cambuur Culture onder vermelding van je naam. (16+)

Contant betalen kan op de Open Dag van Cambuur op zaterdag 27 juli (later meer info). Meld je aan voor weer een knalparty op het IJsselmeer!

http://cambuurculture.nl/

SCCornjum

Watching Football Is Not A Crime

Yellow Army

CiteerKennismakingsgesprek Cambuur Culture en nieuwe veiligheidsmanager Sarah Tromp
Published on August 2nd, 2013   

Enige maanden geleden werd bekend gemaakt dat met ingang van het nieuwe seizoen een nieuwe veiligheidsmanager bij Cambuur in dienst treedt. Sarah Tromp. Een tot nu toe onbekende naam voor ons.

Een snelle zoektocht leerde ons dat mevrouw Tromp in het verleden gewerkt heeft bij de politie en het Openbaar Ministerie. Tromp heeft gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen, waar ze Sociologie/Criminologie studeerde. Supportersclub Cambuur Culture vernam dat ze haar scriptie voor deze studie heeft geschreven over een interessant onderwerp. Deze scriptie gaat namelijk over het verschil in beleid tussen twee voetbalclubs met een tegengesteld imago. We kunnen alvast verklappen dat één van deze clubs Cambuur is. Hierover echter later meer.

Als veiligheidsmanager zal mevrouw Tromp veel te maken krijgen met supporters(zaken). Het leek Supportersclub Cambuur Culture dan ook een goed idee om kennis te maken met onze nieuwe veiligheidsmanager. Donderdag 18 juli heeft Cambuur Culture een kennismakingsgesprek gehad met mevrouw Tromp. Ook Gerald van den Belt schoof aan. We hebben een goed gesprek gehad.

Hierna volgt een puntsgewijze samenvatting van ons gesprek.



-          We hebben mevrouw Tromp gevraagd wat er gaat veranderen ten opzichte van het beleid van haar voorganger Keimpe Vellinga. Tromp vertelde ons dat vooral organisatorisch veel gaat veranderen. Het aantal stewards moet bijvoorbeeld worden uitgebreid. Beleidsmatig zal alles veelal bij het oude blijven.

-          We hebben gevraagd of de voorverkoop voor uitwedstrijden niet eerder gestart kan worden, zodat supporters meer gelegenheid hebben kaarten te kopen. Vorig seizoen kwam het voor dat de verkoop pas startte in de week van de wedstrijd. Van den Belt gaf aan het hier mee eens te zijn. De bedoeling is dat de thuiswedstrijd voorafgaand aan de eerstvolgende uitwedstrijd de kaarverkoop is gestart.

-          We hebben gesproken over de uitkaart. Cambuur Culture gaf aan dat de meeste problemen die mensen met de uitkaart hebben opgelost kunnen worden door de uitkaart te koppelen aan de seizoenskaart. Van den Belt gaf echter aan weinig belemmeringen meer te zien in het uitkaartreglement.

-          We hebben aan mevrouw Tromp gevraagd of we komend seizoen vanuit Supportersclub Cambuur Culture eigen bussen mogen laten rijden. Tromp gaf aan hier weinig problemen mee te hebben, mits dit op tijd wordt aangegeven. Dit in verband met het veiligheidsoverleg voorafgaand aan de wedstrijd. Hierbij zijn we afhankelijk van de lokale driehoek.

-          We hebben voorgesteld om bij een autocombi vanuit de club ook een bus te laten rijden. Dit zodat mensen zonder vervoer, en vooral ook de jeugd ook mee kan naar uitwedstrijden. Of dit gaat gebeuren is nog niet helemaal duidelijk. Van den Belt gaf aan dat het regelen van bussen altijd veel werk kost, en in het verleden bussen niet altijd vol kwamen.

-          We hebben aangegeven dat het wapen van Cambuur erg belangrijk is voor de supporters, en onderdeel uitmaakt van de identiteit van Cambuur. Van den Belt gaf aan dat het wapen van Cambuur in het DNA van de club zit. Het Pama-logo gaat op termijn verdwijnen. Een goede ontwikkeling!

-          We hebben gesproken over sfeeracties die we vanuit Cambuur Culture willen gaan organiseren. Aangegeven werd dat we hierover afspraken moeten maken met de Kern van Cambuur en Ultras Leovardia. De communicatie tussen Cambuur Culture en de KvC is een probleem. De KvC heeft na hun laatste weigering met ons in gesprek te gaan nog steeds geen contact meer met ons gezocht. Wij zullen er in ieder geval voor zorgen dat de UL en Cambuur Culture elkaar niet in de weg zitten.



Op een aantal punten zitten Supportersclub Cambuur Culture en de BVO zeker niet op één lijn. Al met al hebben we echter wel een redelijk goed gesprek gehad. Cambuur Culture hoopt dat dit een begin is van betere communicatie tussen ons en de BVO.

Wordt er nu bedoeld dat VDB geen of juist wel belemmeringen ziet in het aanpassen van het uitkaartreglement? Iemand?
Area 58

punkman

Vindt het wel jammer dat Cambuur Culture niet even hier kon vermelden dit bericht.

SCC-J

wat maakt het uit of yellow army het hier neerzet of cambuur culture? lekker boeie