Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Supportersclub Cambuur Culture

Gestart door Cambuur Culture, januari 22, 2013, 20:17:14

Vorige topic - Volgende topic

SCC-J

Reactie BVO op open brief CC

Posted on 07/10/2014 Posted in Nieuws
We hebben inmiddels een reactie van de BVO ontvangen op onze open brief. In de loop van komende week zullen wij met een reactie komen.

Leeuwarden, 2 oktober 2014

Geachte Johan,

Naar aanleiding van uw brief per e-mail d.d. 9 september het volgende.

Een BVO is heden ten dage een brede maatschappelijke organisatie, met een grote verantwoordelijk richting supporters, overheden en KNVB. Onze club kent een enorme betrokkenheid met haar omgeving en alle betrokken partijen in het Betaalde Voetbal en de Leeuwarder samenleving. Deze verantwoordelijkheid gaat gepaard met vele
overleggen en samenwerkingen tussen Cambuur en de vele organen die meewerken in de keten. Gezien de importantie en grootte van deze verantwoordelijkheid, zijn wij selectief in het bepalen welk orgaan wij in de keten accepteren als betrokken partij. De criteria hiervoor zijn divers en niet limitatief. Belangrijke uitgangspunten zijn hierbij dat de organen betrouwbaar zijn, representatief en een toegevoegde waarde hebben. Dit betekent niet dat wij de overige groeperingen, bewegingen of organen negeren of per definitie slecht vinden. Een ieder heeft zijn rol en kan haar bijdrage leveren aan het geheel, en daar waar nodig is operationeel overleg met Cambuur. Bovendien kan de rol van een orgaan, beweging of groepering in de loop der tijd veranderen waardoor ze ook een andere plaats kunnen innemen in de keten.

De relatie tussen Cambuur Culture en het bestuur van Cambuur wordt door u in uw brief geschetst als " slecht ". Waarschijnlijk duidt u hierbij op het niet ingaan op uw verzoek tot het in leven roepen van een officieel samenwerkingsverband tussen Cambuur en Cambuur Culture. Wij ervaren zeker niet alle activiteiten van Cambuur Culture als " slecht" . Echter, de algehele teneur van de communicatie van uw beweging richting het bestuur van Cambuur is negatief en eenzijdig. Zo bent u bij de eerste kennismaking tijdens het gesprek met directie en voorzitter RVC na 2 minuten " boos" opgestapt nadat een eerste antwoord u niet beviel. In een telefoongesprek met de directie van de club wordt de telefoon halverwege het gesprek er boos opgegooid. In een eerste gesprek met de burgemeester hebt u geweigerd als Cambuur Culture afstand te doen van geweld en bij een tweede gesprek met de burgemeester van Leeuwarden bent u niet op komen dagen. In de wijze waarop er richting Cambuur gecommuniceerd wordt valt een dwingende niet-coöperatieve toon te bemerken en bij incidenten wordt met name een bagatelliserende houding aangenomen. U maakt ten onrechte gebruik van het Cambuur-logo op uw merchandise. U wilt graag zo vrij mogelijk naar uitwedstrijden kunnen gaan maar schopt voortdurend aan tegen de uitkaart die dit doel met succes nastreeft. Als het aankomt op het nemen van verantwoordelijkheid is Cambuur Culture onzichtbaar. Het is dan ook een teken aan de wand dat u op uw site de gezichten op de foto's onherkenbaar moet maken.

Los van de genoemde voorbeelden hebben uw doelstellingen (o.a. tegen vercommercialisering, "Against Modern Football") voornamelijk een tegen-karakter. Hier is in de basis niks mis mee, maar hebben weinig toegevoegde waarde bij de doelstelling en ambities van Cambuur. Kortom; ons inziens worden de belangen van de supporters voldoende vertegenwoordigd door de KvC en haar onderdelen hiervan als voorbeeld de Ultra's. Uiteraard is Cambuur en/of de Kern van Cambuur altijd bereid om mee te denken met individuele vragen of meer gegroepeerde wensen of opmerkingen. Cambuur staat bekend om haar betrokken en fanatieke aanhang. Wanneer dit samen gaat met de normale normen en waarden binnen onze club en de maatschappij is dat een meerwaarde voor onze club. Dit is al 50 jaar de kracht van Cambuur.

We willen jullie dan ook uitnodigen in het belang van Cambuur en de supporters op een positieve wijze een bijdrage te leveren aan onze club. Wat ons betreft is jullie brief een positieve aanzet hiertoe.

Directie & Raad van Commissarissen

Eewal

Citaat van: SCC-J op oktober 07, 2014, 20:33:01
Reactie BVO op open brief CC

Posted on 07/10/2014 Posted in Nieuws
We hebben inmiddels een reactie van de BVO ontvangen op onze open brief. In de loop van komende week zullen wij met een reactie komen.

Leeuwarden, 2 oktober 2014

Geachte Johan,

Naar aanleiding van uw brief per e-mail d.d. 9 september het volgende.

Een BVO is heden ten dage een brede maatschappelijke organisatie, met een grote verantwoordelijk richting supporters, overheden en KNVB. Onze club kent een enorme betrokkenheid met haar omgeving en alle betrokken partijen in het Betaalde Voetbal en de Leeuwarder samenleving. Deze verantwoordelijkheid gaat gepaard met vele
overleggen en samenwerkingen tussen Cambuur en de vele organen die meewerken in de keten. Gezien de importantie en grootte van deze verantwoordelijkheid, zijn wij selectief in het bepalen welk orgaan wij in de keten accepteren als betrokken partij. De criteria hiervoor zijn divers en niet limitatief. Belangrijke uitgangspunten zijn hierbij dat de organen betrouwbaar zijn, representatief en een toegevoegde waarde hebben. Dit betekent niet dat wij de overige groeperingen, bewegingen of organen negeren of per definitie slecht vinden. Een ieder heeft zijn rol en kan haar bijdrage leveren aan het geheel, en daar waar nodig is operationeel overleg met Cambuur. Bovendien kan de rol van een orgaan, beweging of groepering in de loop der tijd veranderen waardoor ze ook een andere plaats kunnen innemen in de keten.

De relatie tussen Cambuur Culture en het bestuur van Cambuur wordt door u in uw brief geschetst als " slecht ". Waarschijnlijk duidt u hierbij op het niet ingaan op uw verzoek tot het in leven roepen van een officieel samenwerkingsverband tussen Cambuur en Cambuur Culture. Wij ervaren zeker niet alle activiteiten van Cambuur Culture als " slecht" . Echter, de algehele teneur van de communicatie van uw beweging richting het bestuur van Cambuur is negatief en eenzijdig. Zo bent u bij de eerste kennismaking tijdens het gesprek met directie en voorzitter RVC na 2 minuten " boos" opgestapt nadat een eerste antwoord u niet beviel. In een telefoongesprek met de directie van de club wordt de telefoon halverwege het gesprek er boos opgegooid. In een eerste gesprek met de burgemeester hebt u geweigerd als Cambuur Culture afstand te doen van geweld en bij een tweede gesprek met de burgemeester van Leeuwarden bent u niet op komen dagen. In de wijze waarop er richting Cambuur gecommuniceerd wordt valt een dwingende niet-coöperatieve toon te bemerken en bij incidenten wordt met name een bagatelliserende houding aangenomen. U maakt ten onrechte gebruik van het Cambuur-logo op uw merchandise. U wilt graag zo vrij mogelijk naar uitwedstrijden kunnen gaan maar schopt voortdurend aan tegen de uitkaart die dit doel met succes nastreeft. Als het aankomt op het nemen van verantwoordelijkheid is Cambuur Culture onzichtbaar. Het is dan ook een teken aan de wand dat u op uw site de gezichten op de foto's onherkenbaar moet maken.

Los van de genoemde voorbeelden hebben uw doelstellingen (o.a. tegen vercommercialisering, "Against Modern Football") voornamelijk een tegen-karakter. Hier is in de basis niks mis mee, maar hebben weinig toegevoegde waarde bij de doelstelling en ambities van Cambuur. Kortom; ons inziens worden de belangen van de supporters voldoende vertegenwoordigd door de KvC en haar onderdelen hiervan als voorbeeld de Ultra's. Uiteraard is Cambuur en/of de Kern van Cambuur altijd bereid om mee te denken met individuele vragen of meer gegroepeerde wensen of opmerkingen. Cambuur staat bekend om haar betrokken en fanatieke aanhang. Wanneer dit samen gaat met de normale normen en waarden binnen onze club en de maatschappij is dat een meerwaarde voor onze club. Dit is al 50 jaar de kracht van Cambuur.

We willen jullie dan ook uitnodigen in het belang van Cambuur en de supporters op een positieve wijze een bijdrage te leveren aan onze club. Wat ons betreft is jullie brief een positieve aanzet hiertoe.

Directie & Raad van Commissarissen

eerlijk is eerlijk, het is best een inhoudelijke reactie. kloppen de genoemde zaken die in deze brief staan? telefoon wegdrukken, weglopen bij een bijeenkomst etc?

Cambuur058

als wat gezegd word waar is, is het een goede reactie..

SCC-J

Vanuit ons perspectief ligt het allemaal wel wat anders maar daar komen we volgende week op terug. De meeste aangehaalde stukken je trouwens wel vinden in ons archief op de website.

brambo3004

Genoeg ruimte voor reactie, lijkt me. De BVO maakt CC nogal wat verwijten.

Wat me wel erg stoort zijn deze zinnen:

Citaat van: SCC-J op oktober 07, 2014, 20:33:01
U wilt graag zo vrij mogelijk naar uitwedstrijden kunnen gaan maar schopt voortdurend aan tegen de uitkaart die dit doel met succes nastreeft.

...

Los van de genoemde voorbeelden hebben uw doelstellingen (o.a. tegen vercommercialisering, "Against Modern Football") voornamelijk een tegen-karakter. Hier is in de basis niks mis mee, maar hebben weinig toegevoegde waarde bij de doelstelling en ambities van Cambuur.

Want dan lijkt de BVO te geloven dat er maar 1 weg naar Rome leidt en dat mensen die het niet eens zijn met (aspecten van) de aanpak van de BVO niet gehoord hoeven te worden. Nonsens natuurlijk. Blijkbaar wil de BVO alleen jaknikkers.

Lore

#890
Citaat van: brambo3004 op oktober 07, 2014, 20:49:24
Genoeg ruimte voor reactie, lijkt me. De BVO maakt CC nogal wat verwijten.

Wat me wel erg stoort zijn deze zinnen:

Want dan lijkt de BVO te geloven dat er maar 1 weg naar Rome leidt en dat mensen die het niet eens zijn met (aspecten van) de aanpak van de BVO niet gehoord hoeven te worden. Nonsens natuurlijk. Blijkbaar wil de BVO alleen jaknikkers.

Dat is een interpretatie van je. Ik ken de exacte doelstellingen van CC niet, maar volgens mij bedoelt Cambuur hier te zeggen dat de doelstellingen negatief geformuleerd zijn. Dat zit in woorden als 'tegen' en 'against', je zou ook de doelstellingen positief kunnen formuleren.

Ik weet niet of het waar is wat Cambuur stelt, maar als het waar is: weglopen na 2 minuten, telefoon wegdrukken? Dat is gedrag van een tien jarige! Ik kan mij dus ook niet voorstellen dat dat waar is!

Het imago wat Cambuur omschrijft van CC plakt in ieder geval wel aan CC bij een aantal mensen!

Unknown

Eigenlijk vind ik dit wel een redelijk stuk van cambuur als alles waar is, en daar ga ik vanuit.
Ik ben ook lid van CC, maar er zijn teveel dingen waar CC en cambuur anders over denken. misschien is het verspilde moeite. Want het staat erg zwak dat er wordt opgehangen en weg gelopen. Ik was er niet bij dus weet van niks, ik reageer alleen op wat ik lees. Maar wat ik al zei, klinkt niet echt sterk.


SCC-J


Unknown

#893
Ah, kijk. Dat is al een hele andere houding van Cambuur. Zijn ze er een paar jaar later toch achter dat CC een stuk groter is dan gedacht.

Hun reactie geeft deze keer in ieder geval wel aan dat CC een stuk serieuzer nemen, behoorlijk uitgebreid en een stuk minder denigrerend dan de vorige keer zo te zien.


Sander Scc

Dat de bvo niks heeft met de standpunten van 'AMF' is wel zorgelijk te noemen!

We worden juist geroemd om onze clubcultuur en de unieke sfeer. Iets waar CC zich oa hard voor maakt!
Dat de bvo dit zomaar even van tafel veegt doordat dit niet in de doelstellingen of ambities past wel een puntje!

Cambuur is cult! En dat mag niet verloren gaan door commercie!
De bvo zou alleen daarom al cultuurbewaker Cambuur Culture wat serieuzer moeten nemen!

RotterdamLeeuwarden

Keurige brief van SC Cambuur vind ik.
Er is duidelijk een opening van SC Cambuur-kant.
Grijp die kans en praat de "gespannen verhoudingen" als volwassen kerels uit.
:thumbsup
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

John Hiatt

Citaat van: SCC-J op oktober 07, 2014, 21:06:35
weglopen na 2 (erg gechargeerd maar goed) gaat over dit stuk uit 2012.

http://cambuurculture.nl/wordpress/bestuur-neemt-supporters-niet-serieus/

Tel je zegeningen! Dit is een inhoudelijke reactie vanuit de BVO. Lijkt mij dat er een opening is, ga daar zorgvuldig mee om!

SCC-J

Citaat van: John Hiatt op oktober 07, 2014, 21:50:01
Tel je zegeningen! Dit is een inhoudelijke reactie vanuit de BVO. Lijkt mij dat er een opening is, ga daar zorgvuldig mee om!
Je zult mij niet horen zeggen dat we niet blij zijn met deze reactie.

John Hiatt

Citaat van: SCC-J op oktober 07, 2014, 21:54:14
Je zult mij niet horen zeggen dat we niet blij zijn met deze reactie.

Heb je ook niet gezegd hoor! Voor sommige dingen moet je geduld hebben en dit is zoiets.

0517

Mijn advies zou zijn om nu niet weer met een open brief op al deze punten reageren en gewoon het gesprek met elkaar aangaan.

NB: opmerkelijk dat de BVO denkt dat er onder de vlag van de KVC ook (nog) een Ultra beweging actief is.  ;(   :_schater