Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Supportersclub Cambuur Culture

Gestart door Cambuur Culture, januari 22, 2013, 20:17:14

Vorige topic - Volgende topic

Spine

Citaat van: SCC-J op november 06, 2014, 22:07:35
hadden we dan helemaal niet moeten reageren op de brief van Vd belt? En dan kom je wel in gesprek? We vragen toch juist om in gesprek te gaan.
Het is veelzeggend dat je 7 of 8 alinea's in de verdediging moet. Bovendien vind ik de reactie rijkelijk laat.

SCC-J

We antwoorden op de issues die van den belt aanstipt. We kunnen wel met modder terug gooien maar we hebben gekozen om dit niet te doen.

Dat het wat laat is klopt. Maar daar is een reden voor.

Spine

Citaat van: SCC-J op november 06, 2014, 22:39:16
We antwoorden op de issues die van den belt aanstipt. We kunnen wel met modder terug gooien maar we hebben gekozen om dit niet te doen.

Dat het wat laat is klopt. Maar daar is een reden voor.
Jullie hadden gewoon in 1 alinea aan moeten geven dat je hier en daar fouten hebt gemaakt. In de tweede alinea doe je een voorstel met twee data waarop je het gesprek wilt aangaan. Mocht dit de heren niet uitkomen laat je hun komen met een datum en tijdstip.
Vriendelijke groetjes er onder en klaar.

Cor

Citaat van: Spine op november 06, 2014, 22:57:11
Jullie hadden gewoon in 1 alinea aan moeten geven dat je hier en daar fouten hebt gemaakt. In de tweede alinea doe je een voorstel met twee data waarop je het gesprek wilt aangaan. Mocht dit de heren niet uitkomen laat je hun komen met een datum en tijdstip.
Vriendelijke groetjes er onder en klaar.

Denk inderdaad dat het op die manier sterker overkomt. Desalniettemin succes met jullie poging tot toenadering.

CJ058

@SCC-J, vind je niet dat jullie nogal veel calimero-gedrag vertonen? Tuurlijk, Cambuur zou met CC in gesprek moeten gaan, een supp.vereniging die 350 leden telt, waaronder ik zelf, hoort altijd een vinger in de pap te hebben. Toch is bijna ieder artikel van CC geweest om ergens tegenaan te schoppen/'Zij zijn groot, wij zijn klein' principes eruit te gooien. Stop met excuses, stop met onzinnige dingen handelingen te doen uit frustratie (opstappen bij een gesprek).

Blijf de club aantonen wat CC betekent/kan betekenen voor de club!  |:)

zeewolde

Vind de toon van cc vaak te hard, maar vubd deze brief nog wat te lief.
er had best benadrukt mogen worden dat cambuur zo blij is met de steun van supporters en het volksclub karakter. Dat komt toch mede door cc , de sfeeracties van cc en het steeds weer hameren op onzinnige buscombis die ervoor zorgen dat er te weinig uitsupporters meegaan.

sccambuurlwdd

Citaat van: SCC-J op november 06, 2014, 22:07:35
hadden we dan helemaal niet moeten reageren op de brief van Vd belt? En dan kom je wel in gesprek? We vragen toch juist om in gesprek te gaan.

Waarom überhaupt wéér een open brief? Wat is daar de toegevoegde waarde van?

Ik begrijp overigens dat jullie willen reageren op de beschuldigingen in Cambuur's brief. Het probleem is dat het 'vingertje-wijzen' (weer) de overhand neemt in de communicatie. Als je stappen vooruit wil zetten, zal CC zelf het verleden achter zich moeten laten. CC wil immers wat van Cambuur en (op dit moment) niet andersom. Besef dat goed.

Dokkumer

#937
Omdat Cambuur Culture waarde hecht aan open en transparante communicatie?
Verder zijn er een aantal fouten van CC ruiterlijk erkend en andere zaken weerlegd of genuanceerd.

SCC-J

Citaat van: CJ058 op november 07, 2014, 08:47:25
@SCC-J, vind je niet dat jullie nogal veel calimero-gedrag vertonen? Tuurlijk, Cambuur zou met CC in gesprek moeten gaan, een supp.vereniging die 350 leden telt, waaronder ik zelf, hoort altijd een vinger in de pap te hebben. Toch is bijna ieder artikel van CC geweest om ergens tegenaan te schoppen/'Zij zijn groot, wij zijn klein' principes eruit te gooien. Stop met excuses, stop met onzinnige dingen handelingen te doen uit frustratie (opstappen bij een gesprek).

Blijf de club aantonen wat CC betekent/kan betekenen voor de club!  |:)
ik weet niet waar je op doelt met zij zijn groot wij zijn klein.

Daarnaast willen wij ook liever in gesprek dan met weer een openbrief komen maar dan zal die toenadering wel beantwoord moeten worden.

CJ058

#939
Citaat van: SCC-J op november 07, 2014, 09:40:26
ik weet niet waar je op doelt met zij zijn groot wij zijn klein.
In de eerste 4 alinea's is het voornamelijk ontkennen van de voorvallen uit het verleden. Aannames doen helpt je ook niet in het verbeteren van de verstandhouding. Voorbeeld: ''Wij stapten niet op vanwege de reden dat wij de dialoog niet aan wilden gaan, maar vanwege de reden dat jullie deze deur zelf al op voorhand hadden dichtgetrokken.'' Eerste deel tot aan de komma: prima! Waarom dan tóch weer een verwijt erachteraan? Dit kun je toch scharen onder 'modder gooien'?

Kijk eerst naar CC zelf; wat kunnen wij vwb onze communicatie beter doen t.o.v. het verleden? Je geeft aan dat het moddergooien wat jullie betreft tot de verleden tijd behoort. Laat dat dan ook aan de manier van communiceren in de brief zien.

Succes verder, een ander geluid juichen we allemaal toe, laten we hopen dat in de toekomst er een succesvolle samenwerking tot stand komt!  :thumbsup

RotterdamLeeuwarden

Nette brief, alleen had ik even gewacht met het publiceren van deze brief.
Gewoon om even tussen club en supportersclub te praten. Nu ligt het "op straat" zeg maar en heeft iedereen een mening.
Ook zou ik mij kunnen voorstellen dat de club Cambuur niet zo happig is met reacties omdat men al weet dat de brief die zij versturen, openbaar wordt gemaakt.

Maar goed, jullie zijn goed bezig, tis wel eens erger geweest qua taalgebruik  :rodekaart

De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

thankyou

Citaat van: RotterdamLeeuwarden op november 07, 2014, 13:07:19
Nette brief, alleen had ik even gewacht met het publiceren van deze brief.
Gewoon om even tussen club en supportersclub te praten. Nu ligt het "op straat" zeg maar en heeft iedereen een mening.
Ook zou ik mij kunnen voorstellen dat de club Cambuur niet zo happig is met reacties omdat men al weet dat de brief die zij versturen, openbaar wordt gemaakt.

Maar goed, jullie zijn goed bezig, tis wel eens erger geweest qua taalgebruik  :rodekaart
Mag ik vragen of jij in vak 11 staat?  :D
Cambuur, Beer & Loyal Mates

Galdiano

Citaat van: RotterdamLeeuwarden op november 07, 2014, 13:07:19
Nette brief, alleen had ik even gewacht met het publiceren van deze brief.
Gewoon om even tussen club en supportersclub te praten. Nu ligt het "op straat" zeg maar en heeft iedereen een mening.
Ook zou ik mij kunnen voorstellen dat de club Cambuur niet zo happig is met reacties omdat men al weet dat de brief die zij versturen, openbaar wordt gemaakt.

Maar goed, jullie zijn goed bezig, tis wel eens erger geweest qua taalgebruik  :rodekaart

Ga jij nu maar de kuip redden!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets


Kunstgras

Citaat van: CJ058 op november 07, 2014, 11:57:14
Kijk eerst naar CC zelf; wat kunnen wij vwb onze communicatie beter doen t.o.v. het verleden? Je geeft aan dat het moddergooien wat jullie betreft tot de verleden tijd behoort. Laat dat dan ook aan de manier van communiceren in de brief zien.

Heb je onze eerste brief ook gelezen? De insteek van deze brief was namelijk precies zoals jij aangeeft. In deze brief gaven we aan naar de toekomst te willen kijken zonder te veel in het verleden te blijven hangen. Met het oog op de toekomst wilden we graag het gesprek aangaan om op deze manier het wederzijdse begrip te vergroten. In deze brief is geen enkel verwijt richting de BVO te vinden. Dit wilden wij ook absoluut vermijden.

Citaat van: CJ058 op november 07, 2014, 11:57:14
In de eerste 4 alinea's is het voornamelijk ontkennen van de voorvallen uit het verleden. Aannames doen helpt je ook niet in het verbeteren van de verstandhouding. Voorbeeld: ''Wij stapten niet op vanwege de reden dat wij de dialoog niet aan wilden gaan, maar vanwege de reden dat jullie deze deur zelf al op voorhand hadden dichtgetrokken.'' Eerste deel tot aan de komma: prima! Waarom dan tóch weer een verwijt erachteraan? Dit kun je toch scharen onder 'modder gooien'?

In de reactie die wij van de BVO ontvingen werden ons nogal wat verwijten gemaakt. We kunnen niet ander dan op deze verwijten te reageren. Ten eerste om de BVO onze visie op bepaalde voorvallen te geven. Ten tweede vanwege de reden dat wanneer wij niet op deze verwijten reageren alle door BVO gestelde feiten door de buitenwacht voor waar worden aangenomen.

Een deel van de kritiek van de BVO is terecht. Dit hebben wij ook ruiterlijk toegegeven. Van deze fouten, die we vooral in de begintijd van Cambuur Culture hebben gemaakt, hebben wij ook zeker geleerd. Een deel van de kritiek kunnen wij ons echter ook niet in vinden. Dit mogen we naar mijn mening best aangeven.

Wat betreft het voorbeeld wat je aanhaalt, tijdens het eerste overleg bij de BVO is ons letterlijk gezegd dat de BVO niet meer met ons wilde communiceren. Dat de BVO op dat moment de deur al voor het betreffende gesprek voor ons had dichtgegooid is dan ook geen aanname, dit is een feit. Wij hadden op dat moment weliswaar misschien niet weg moeten lopen, maar zonder reden was dit zeker ook niet. Maar ook dit is iets waar wij zeker van hebben geleerd.

Citaat van: CJ058 op november 07, 2014, 11:57:14
Succes verder, een ander geluid juichen we allemaal toe, laten we hopen dat in de toekomst er een succesvolle samenwerking tot stand komt!  :thumbsup

Bedankt! |:)

Wij hopen ook zeker op een goede samenwerking met de BVO. Wij staan in ieder geval open voor de dialoog, en we hebben goede hoop dat dit ook voor de BVO geldt.