Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Supportersclub Cambuur Culture

Gestart door Cambuur Culture, januari 22, 2013, 20:17:14

Vorige topic - Volgende topic

wiekie1969

Wil graag lid worden, op de open dag in juli maar even :thumbsup

Destroyer

** Poolwinner 18/19 - 21/22

Dokkumer

Citaat van: weestwel op april 03, 2014, 20:55:26
Hoe weet je als KVC zijnde wie van je donateurs er met een sv rondloopt? Wordt deze informatie door de BVO  automatisch aan de supportersclub doorgespeeld? Is er misschien wekelijks contact tussen de KVC en de BVO om gegevens uit te wisselen van mensen die een sv opgelegd hebben gekregen?

Ik ben hier wel zeer benieuwd naar.
Wat ik er van weet is dat er inderdaad zeer regelmatig overleg is (sowieso maandelijks) tussen de BVO en KvC. Verslagen hiervan zijn ook op de site van de KVC terug te vinden als het goed is.
Stadionverboden zullen dan waarschijnlijk zeer snel doorgegeven worden aan de KvC.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Cambuur Culture op april 03, 2014, 11:18:03
Zoals SCC-J aangeeft keurt Supportersclub Cambuur Culture geweld inderdaad af.

Uitleg, uitleg, uitleg

Bedankt!
Henk, held, bedankt

Len Cantello

Citaat van: Destroyer op april 03, 2014, 21:53:42
Chapeau LJ, in de lC er mee  _O_

Eens. Alleen is de media helaas niet op zoek naar dit soort verhalen...
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

De Gast

Mooi stuk,LJ

Wat betreft het Calimerogedrag. Dit klopt inderdaad niet. Wij voelen ons niet minder dan Heerenveen. Wij hebben gewoon een hekel aan die club met hun uitstraling van: wij zijn de enige club in Friesland (gevoed door het Fries volkslied, Fries Shirt, Fries logo).

Nu de kruitdampen wat zijn opgetrokken kunnen we de schade opmaken en die is voor mijn gevoel aanzienlijk. Ik merk het aan de mensen om mij heen. De gunfactor is wat verdwenen. Het goeie gevoel is weg. De positieve vibe is verdwenen. En dat omdat wij als supporters wéér slecht in het nieuws zijn gekomen. Men vraagt zich af wat er mis is met die 'supporters'. Met die club uit Leeuwarden..

Er is volgens mij maar één schuldige aan dit hele gedoe en dat is de lachende derde. Riemer en co. Ik zie nog die arrogante rotkop van Hans Vonk voor me toen hij het nieuws bracht van het overnemen van DL, de succesvolle trainer van de buurman/rivaal, die daar een doorlopend contract had en er iets aan het opbouwen was. Dat hebben ze daar willens en wetens doorbroken en het is zo jammer dat het groepje supporters niet door hebben gehad dat die partij de hoofdschuldige is aan dit hele gedoe. Niet Lodeweges. Had in Heerenveen verhaal gehaald.. DL kon zich waarschijnlijk financieel gigantisch verbeteren en het valt hem niet kwalijk te nemen dat hij voor de zak met geld is gegaan. Ik vind het overigens wel getuigen van weinig inlevingsvermogen als je de gevolgen van de overstap hebt onderschat. De pleuris breekt ook uit als de coach van NEC overstapt naar Vitesse, de coach van WILLEM II naar NAC etc. Je verspeelt je krediet en kunt je koffers gelijk wel pakken. Wat dacht je anders?

Door deze actie krijg ik wel weer het gevoel wat ik net kwijt was: wij zijn weer dat kleine clubje uit Leeuwarden met zn asosupporters. Jammer maar voor mij is de lol er voor dit seizoen wel af. Dat geldt waarschijnlijk ook voor de spelers en voor de meeste andere betrokkenen. Het zou je ook nog eens zomaar sponsors kunnen kosten. Jammer jammer.

Mochten er onverhoopt spelers van ons DL gaan volgen dan hoop ik dat zo'n jongen op de schouders wordt genomen en dat we hem weinig succes wensen in Heerenveen.

reisbureau

Citaat van: Dokkumer op april 03, 2014, 22:51:13
Wat ik er van weet is dat er inderdaad zeer regelmatig overleg is (sowieso maandelijks) tussen de BVO en KvC. Verslagen hiervan zijn ook op de site van de KVC terug te vinden als het goed is.
Stadionverboden zullen dan waarschijnlijk zeer snel doorgegeven worden aan de KvC.

Klopt zo ongeveer.
Aanvulling is het fenomeen dat de KVC aansluit bij Veiligheids overleg (bepaald in veiligheidsconvenant) waarin dit soort zaken aan de orde zijn (ook hoe en wat van sfeeracties, categorie van de wedstrijd in kader van eisen aan horeca).
Daarnaast dienen zowel de Stewards als de Gastheren en Horeca verantwoordelijken vanuit de BVO informatie te krijgen welke SV's er zijn (verplicht om personen met een SV te kunnen weren uit Stadion = ook Supportershome valt daaronder). Dat verloopt natuurlijk via Directie BVO naar het bestuur van de KVC waar het de Gastenheren van het Supportershome aangaat.

Kan leuke momenten opleveren als de KVC daar iets minder strak mee omgaat. Voorbeeld: onze Burgervader wast not amused op een forumavond toen hem op op bijzondere wijze enkele prangende vragen werden gesteld (door personen met SV).
Uiteraard mochten vervolgens de KVC verantwoordelijken op auditëntie komen om uitleg te geven. :_spank

Dokkumer

Bedankt voor de aanvulling reisbureau. Mag ik hieruit concluderen dat in het geval van een stadionverbod ik nimmer welkom ben in het Supportershome? Dus dat ik bij wijze van spreken een avondje bingo met mijn lieve oma daar ook kan vergeten?

weestwel

Bedankt voor de info Dokkumer Reisbureau. 't Hertsje viel vandaag nog gewoon op mijn deurmat  :y

theben

Citaat van: SCC-J op april 03, 2014, 20:47:28
Ingezonden: Cambuur meer dan voetbal!

Terechte dankbaarheid voor de sportieve prestaties Lodeweges. Chapeau, hij heeft het technisch echt fantastisch gedaan dit seizoen. Het is vooral dankzij hem dat Cambuur zulk aantrekkelijk voetbal speelt. Ik vond hem altijd een bijzonder intelligente man en vind het echt pijnlijk dat deze man zich angstig en geïntimideerd voelde. Hij heeft familie, kinderen en kleinkinderen. Dat gun ik hem nou ook weer niet, maar een vertrek wel, want Cambuur is meer dan voetbal. Een beetje Cambuur en een beetje dkv kun je nu eenmaal niet aan onze achterban verkopen. Dat ligt hier erg gevoelig. Het is van de directie onzin om te stellen dat onze antipathie jegens dkv (enkel) berust op Calimerogedrag. Daarmee stelt de directie tevens dat succes dus de belangrijkste voorwaarde is voor clubliefde. Natuurlijk vult het stadion zich met een hoop gloryhunters sinds de promotie, maar de echte Cambuursupporters waren er ook toen wij onderaan stonden in de Jupiler Leage. En dat onder toeziend oog van, wat sommigen zeggen, de 'grote broer' die 30 kilometer verderop woont en het sportief gezien aanzienlijk beter deed dan ons destijds. Die zogenaamde grote broer is onze grote broer helemaal niet. Het voelt namelijk niet bepaald als familie. Familie staat onvoorwaardelijk voor je klaar en probeert je verder te helpen, steunt je als je het moeilijk hebt en is trots als het je goed gaat. Het is echt een hele beleving. Binnen, maar vooral ook buiten het stadion. Met kippenvel heb ik dit seizoen de jongens van Cambuur Culture mogen helpen met het maken vaneen aantal bijzondere spandoeken. Grote publieksdoeken, spandoeken voor vak 14 en een aantal echte Cambuursupporters die kampten met ernstige gezondheidsproblemen. Met spandoeken speciaal voor hun werd ze een welgemeend hart onder de riem gestoken. Later heb ik een aantal 'verschrikkelijke hooligans' zien huilen in de Euroborg vanwege het veel te vroege overlijden van een van deze jongens en was diep onder de indruk toen ik zijn indrukwekkende afscheid in het Cambuurstadion op een filmpje zag. Een erehaag gevormd door de MI-Side die massaal Bengaals vuurwerk afstaken. Dit is onvoorwaardelijke loyaliteit, beleving en eer. In voor en tegenspoed.
Kippenvel. En kippenvelmomenten heb ik heel erg vaak gehad bij onze club. Ik kan nu nog heel veel voorbeelden geven, maar het punt dat ik wil maken is dat Cambuur echt veel meer is dan een beetje samen voetbal kijken en dat het echt een arrogante vorm van minachting is wanneer dit ontkent of afgedaan wordt als onnozele Cambuurtokkies en weet ik verder niet allemaal wat.

ik ben blij dat ik zoveel fantastische mensen heb leren kennen bij onze club . Daar waar we samen een passie delen, samen springen, schelden en samen vaak niet begrepen worden door de hoogst intelligente en alwetende buitenwacht die het vertrek van Lodeweges naar de aartsrivaal vergelijkt met een reguliere baanverandering. Formeel gezien klopt dat ook, maar emotioneel gezien voelt dit als hoog verraad, te meer vanwege het moment.
Voor dkv zijn de playoffs al een feit en voor cambuur is lijsbehoud nog niet zeker gesteld. Ik vind het asociaal van dkv en ook niet in lijn met de door hun ingeslagen richting. Bij dkv moest Gert Jan Verbeek enkele jaren terug plaats maken voor een grote naam. Van Basten kwam en vertrekt, omdat hij geen goed GEVOEL heeft bij de club. De club waar trouwens de vorige voorzitter, Veenstra, onder bedreigingen van supporters zijn biezen pakte. Maar laat Johan Derksen dat gisteren bij Pauw en Witteman plus de rest van de buitenwacht even vergeten zijn voor het gemak. Dwight Lodeweges, door Cambuur bij de amateurs van VVOG vandaan gehaald, wordt nu de 'grote naam' die het moet gaan doen. Natuurlijk heeft voorzitter van der Belt gelijk wanneer hij zegt dat je ook trots kunt zijn op het feit dat spelers en trainer hier schijnbaar grote jongens worden en dat zelfs dkv dat zo erkent, maar dat voelt als afpakken en overlopen. Alsof de succesvolle generaal plotseling deserteert, want voetbal is per slot van rekening een vorm van 'oorlog'. En plots moeten wij klappen voor de vijand.

Nu gaat de vergelijking met de ooit zo verschrikkelijke NSB wel wat ver natuurlijk, maar het gevoel van verraad is helemaal niet zo vreemd als je een beetje begrijpt hoe deze club in elkaar steekt. Daarom is het goed en terecht dat veel mensen Dwight Lodeweges dankbaar zijn voor zijn prestaties, maar is het ook minstens net zo logisch om te beseffen dat dit nu zo rationeel uitgelegde besluit van Dwight Lodeweges ondergeschikt is aan de gevoelsmatige onvoorwaardelijke loyaliteit die (een groot deel van) de achterban wel heeft naar deze club en zo echt te kort wordt gedaan door Lodeweges nu belangrijker te maken dan hen die hier altijd al waren, zijn en blijven.



LJ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_respect opsturen naar media ,krant,vi ,tv

reisbureau

Citaat van: Dokkumer op april 04, 2014, 09:33:37
Bedankt voor de aanvulling reisbureau. Mag ik hieruit concluderen dat in het geval van een stadionverbod ik nimmer welkom ben in het Supportershome? Dus dat ik bij wijze van spreken een avondje bingo met mijn lieve oma daar ook kan vergeten?

Technisch en formeel zou dat het geval moeten zijn. Hoe de uitvoering is  :proost

Dokkumer

Citaat van: reisbureau op april 05, 2014, 09:53:34
Technisch en formeel zou dat het geval moeten zijn. Hoe de uitvoering is  :proost
Boodschap is duidelijk :koffie

Cambuur Culture


Ronnie tng


Kuzmanovic-Apeldoorn

#689
Henk, held, bedankt