Cambuur Online

Cambuur => Algemeen => Topic gestart door: weestwel op maart 16, 2014, 20:41:20

Titel: Stadionverboden
Bericht door: weestwel op maart 16, 2014, 20:41:20
Dit is toch een vrij algemeen onderwerp Dokkie? Ik hoop niet dat je hier ook een slotje op slingert.
Ik was eigenlijk wel benieuwd naar een tussenstand.
Er zullen vast wel forumgangers zijn die dit aantal bij benadering kunnen benoemen.
Uiteraard is dit niet iets om trots op te zijn, Het lijkt mij dat Cambuur zelf ook zo weinig mogelijk sv's uit wil delen, alleen krijg ik die indruk allerminst.
Sommige straffen vind ik echt buitensporig hoog, Ik zie trouwens liever dat een boete ook deels ten goede komt aan de club die je in diskrediet hebt gebracht.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: RotterdamLeeuwarden op maart 16, 2014, 21:51:43
De beste man in kwestie, want dat is de aanleiding voor dit topic, is wel heel zwaar gestraft hoor.
Verdorie, hij doet iets spontaan, in een opwelling, gaat vreedzaam even uit zn dak en gaat rustig weer terug naar zn plekkie.
Totaal geen kwaad in de zin  _O_
En dan 5 jaar !!!!!!!!!!!!!!!!!!! stadionverbod.
Hebben dat die stenengooiers van 2009 dat wel gekregen ?

Natuurlijk, er zijn regels maar dit was dan ook een hele speciale wedstrijd en dan kan je zomaar eens even uit je dak gaan toch ?
Cambuur: doe hier wat aan want hier wordt iemand ONRECHT aangedaan !!

Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Nattegeit op maart 16, 2014, 22:31:33
had al een stadionverbod van cambuur zelf gekregen alleen voor dit seizoen en geen boete!
Dat was naar mijn idee goed genoeg
Alleen de knvb vond dat blijkbaar niet genoeg dus 5 jaar erbij en 500€ boete...
Niet best
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Cambuur LWD op maart 16, 2014, 23:21:06
Citaat van: RotterdamLeeuwarden op maart 16, 2014, 21:51:43
De beste man in kwestie, want dat is de aanleiding voor dit topic, is wel heel zwaar gestraft hoor.
Verdorie, hij doet iets spontaan, in een opwelling, gaat vreedzaam even uit zn dak en gaat rustig weer terug naar zn plekkie.
Totaal geen kwaad in de zin  _O_
En dan 5 jaar !!!!!!!!!!!!!!!!!!! stadionverbod.

Over wie hebben we het dan? Over die man met die vlag? Het is nu wel erg cryptisch, wat er precies gebeurd dan..? 5 jaar is wel erg extreem, werd vroeger alleen uitgedeeld bij poging tot zwaar blijvend letsel.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Cambuur LWD op maart 16, 2014, 23:22:42
Citaat van: Cambuur LWD op maart 16, 2014, 23:21:06
Over wie hebben we het dan? Over die man met die vlag? Het is nu wel erg cryptisch, wat er precies gebeurd dan..? 5 jaar is wel erg extreem, werd vroeger alleen uitgedeeld bij poging tot zwaar blijvend letsel.

Ow lees nu een ander topic waar het antwoord al instaat..
Belachelijk 5 jaar stadionverbod, al is het algemeen bekend als je het veld betreed dat je dan een lang stadionverbod krijgt..
Alleen had dit iets ludieks en geen kwaad in de zin.. Het hoorde bij zo'n wedstrijd als deze, die niet snel terug zou komen..

Snap dat Cambuur een lijn moet trekken, anders denkt iemand later dat het wel gewoon kan.. Maar hoe vaak komt dit nu voor, ik zeg een half jaar op de blaren zitten en dan klaar..
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 16, 2014, 23:25:13
Citaat van: Nattegeit op maart 16, 2014, 22:31:33
had al een stadionverbod van cambuur zelf gekregen alleen voor dit seizoen en geen boete!
Dat was naar mijn idee goed genoeg
Alleen de knvb vond dat blijkbaar niet genoeg dus 5 jaar erbij en 500€ boete...
Niet best

Ik neem aan dat alleen leden van de knvb een boetE kunnen krijgen
Titel: Re: Re: Stadionverboden
Bericht door: mario op maart 17, 2014, 00:02:10
Citaat van: Cambuur LWD op maart 16, 2014, 23:22:42
Snap dat Cambuur een lijn moet trekken, anders denkt iemand later dat het wel gewoon kan.. Maar hoe vaak komt dit nu voor, ik zeg een half jaar op de blaren zitten en dan klaar..

Straf is door de KNVB opgelegd en niet door Cambuur. Cambuur had hem een SV gegeven voor  de rest v/h seizoen....
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: TM op maart 17, 2014, 00:52:20
Uiteraard is het kut dat je een sv krijgt, maar je weet natuurlijk ook dat de knvb dit oppakt. Dat doen ze met alle sv's die Cambuur doorgeeft aan de knvb. Aangezien Cambuur 9 van de 10 lokale sv's doorgeeft aan de knvb, was het bij deze ook te verwachten. Daarnaast geeft de knvb je zonder pardon een stadionverbod volgens de richtlijnen. En wanneer je een sv van de knvb krijgt, krijg je daar automatisch €450 boete bij + deurwaarderkosten.

Het is een standaard procedure die bij elke overtreding wordt gevolgd, dus is het niet geheel vreemd dat het bij deze man ook gebeurd. Nogmaals heel kut zo'n sv, maar in deze tijd moet je drie keer nadenken voordat je zulke dingen doet.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 17, 2014, 01:47:19
Citaat van: TM op maart 17, 2014, 00:52:20
Daarnaast geeft de knvb je zonder pardon een stadionverbod volgens de richtlijnen. En wanneer je een sv van de knvb krijgt, krijg je daar automatisch €450 boete bij + deurwaarderkosten.

Kijk, dat de politie eenm boete geeft ok, dat de rechter een boete geeft ok, maart een sportbond, daar snap ik niets van. Als ik op een zaterdagochtend een hockey of een volleybalpotje ga kijken, kunnen ze me toch geen boete geven, als ik geen lid ben?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: John Hiatt op maart 17, 2014, 08:00:31
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 17, 2014, 01:47:19
Kijk, dat de politie eenm boete geeft ok, dat de rechter een boete geeft ok, maart een sportbond, daar snap ik niets van. Als ik op een zaterdagochtend een hockey of een volleybalpotje ga kijken, kunnen ze me toch geen boete geven, als ik geen lid ben?

Als je een kaartje koopt voor een wedstrijd, conformeer je je daarmee aan de regels van de knvb.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: speculeter op maart 17, 2014, 09:57:59
Sorry maar ik vind het een belachelijke actie.
Die supporters rellen van vorige week zullen door knvb
wel weer in de doofpot worden gestopt.
En hierin gaan ze actie ondernemen en krijgt
iemand een sv van 5jaar?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: oost op maart 17, 2014, 10:44:18
werkelijk schandalig ik hoop voor de beste man dat die in beroep kan gaan en dat de club hem steunt.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: John Hiatt op maart 17, 2014, 10:55:30
In de knvb standaardvoorwaarden staat voor het betreden van het speelveld 60 maanden, dus 5 jaar. Toch is dit weer meten met twee maten van de knvb. Ajax kreeg geen straf voor een zeer kwetsend spandoek in het stadion, omdat de club zelf de makers daarvan had gestraft. Cambuur heeft deze man ook al gestraft, maar nu gaat de knvb daar nog eens lekker overheen.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Treb op maart 17, 2014, 11:04:24
De KNVB is onverbiddelijk inzake stadionverboden.
5 jaar is natuurlijk een belachelijke straf.
Titel: Stadionverboden
Bericht door: Len Cantello op maart 17, 2014, 11:10:00

Citaat van: Treb op maart 17, 2014, 11:04:24
De KNVB is onverbiddelijk inzake stadionverboden.
5 jaar is natuurlijk een belachelijke straf.
In beroep gaan kan altijd. Met steun vaan de club verwacht ik dat de straf terug kan naar max 1 jaar. Zie argumenten John Hiatt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Treb op maart 17, 2014, 11:13:35
Citaat van: Len Cantello op maart 17, 2014, 11:10:00
In beroep gaan kan altijd. Met steun vaan de club verwacht ik dat de straf terug kan naar max 1 jaar. Zie argumenten John Hiatt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Ik hoop het voor diegene.
Anderzijds liepen er uit bij Excelsior ook zo'n 50 man op het veld.. daar is ook niets mee gebeurd. Niet dat ik daar nog mensen voor gestraft wil zien, integendeel zelfs. Maar als dat wel door de vingers wordt gezien is het behoorlijk meten met twee maten.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op maart 17, 2014, 11:21:16
Citaat van: John Hiatt op maart 17, 2014, 10:55:30
In de knvb standaardvoorwaarden staat voor het betreden van het speelveld 60 maanden, dus 5 jaar. Toch is dit weer meten met twee maten van de knvb. Ajax kreeg geen straf voor een zeer kwetsend spandoek in het stadion, omdat de club zelf de makers daarvan had gestraft. Cambuur heeft deze man ook al gestraft, maar nu gaat de knvb daar nog eens lekker overheen.
Alhoewel ik de 60 maanden natuurlijk belachelijk vind ben ik het niet helemaal eens met je beargumentering.
Je vergelijkt nu namelijk een club met een persoon, daar gaat de vergelijking mank.
De Ajacied en Edwin, beide een stadionverbod opgelegd door de club. Heeft de Ajacied ook een SV van de KNIB opgelegd gekregen?
Cambuur vs. Ajax, de Amsterdammers zijn niet bestraft. Wij wel dan?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: John Hiatt op maart 17, 2014, 11:23:40
Citaat van: Dokkumer op maart 17, 2014, 11:21:16
Alhoewel ik de 60 maanden natuurlijk belachelijk vind ben ik het niet helemaal eens met je beargumentering.
Je vergelijkt nu namelijk een club met een persoon, daar gaat de vergelijking mank.
De Ajacied en Edwin, beide een stadionverbod opgelegd door de club. Heeft de Ajacied ook een SV van de KNIB opgelegd gekregen?
Cambuur vs. Ajax, de Amsterdammers zijn niet bestraft. Wij wel dan?

Ik heb begrepen dat de persoon van dat spandoek wel een sv heeft gekregen. Natuurlijk zijn de situaties niet helemaal te vergelijken, maar het gaat mij meer om het algemene beeld.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op maart 17, 2014, 11:32:49
In het algemene beeld liggen de verhoudingen idd vaak scheef. Wanneer Cambuur een boete opgelegd zou krijgen hiervoor dan meet je pas echt met 2 maten.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Galdiano op maart 17, 2014, 11:41:55
Gewoon dom om het veld op te gaan!
Zou wat zijn als er 500 man het veld op zouden gaan voor de derby! Allemaal paar maandjes SV en je bent weer welkom, nee dat kan gewoon niet!

Als die zo graag had willen vlaggen op het veld, had hij even contact moeten leggen met de UL, die hadden vast wel een mooie vlag voor hem gehad!
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Lwdscc op maart 17, 2014, 12:28:01
Citaat van: oost op maart 17, 2014, 10:44:18
werkelijk schandalig ik hoop voor de beste man dat die in beroep kan gaan en dat de club hem steunt.

'' LEEUWARDEN - De KNVB heeft Cambuurfan Edwin de Swart (44) een verbod voor alle Nederlandse stadions opgelegd, voor zijn actie voorafgaand aan Cambuur-dkv.

Voor de derby op 26 februari rende hij met een grote vlag het veld op. ,,Vijf jaar niet naar mijn klupke! Voor zo'n grapje", zegt De Swart. Hij wil tegen de straf in beroep.''
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Treb op maart 17, 2014, 12:46:38
Even heel wat anders; Pelle heeft zich uit tegen Twente behoorlijk misdragen en dingen doelbewust kapot gemaakt voor het oog van heel NL en komt er vanaf met een boete van €5000,-. Wat voor hem in verhouding misschien €100,- is.

Je loopt zonder kwade bijbedoelingen het veld op met een vlag en krijgt 5 jaar.
Je bent als supporter baldadig en je sloopt iets; 2 jaar stadionverbod.
Je bent baldadig als speler (voorbeeldfunctie) en je sloopt iets; €5000,- boete  :|

Het is allemaal zo scheef als wat..  :zucht
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: pvanbuijtene op maart 17, 2014, 13:09:45
Ja en kluivert rijdt iemand met zn dronken hasses dood en krijgt een taakstraf... supporters vergrlijken met voetballrs is nutteloos .. die worden anders behandeld....
Tis vervelend enlang... voor ons was t leuk maar hij had t nie moeten doen....
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Unknown op maart 17, 2014, 13:13:09
Het is niet anders? dat jij je als crimineel laat behandelen moet jij weten, maar ben blij dat een hoop anderen dat niet doen.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: weestwel op maart 17, 2014, 14:11:58
Citaat van: Unknown op maart 17, 2014, 13:13:09
Het is niet anders? dat jij je als crimineel laat behandelen moet jij weten, maar ben blij dat een hoop anderen dat niet doen.

Je wordt inderdaad als grote crimineel behandeld. Dat blijkt wel uit het feit dat je binnen 6 weken een pasfoto in moet leveren. Doe je dit niet dan verdubbelen ze de straf.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: kickandrush op maart 17, 2014, 14:33:48
Krijgt Lukoki nu ook 5 jaar sv omdat hij met een vlag het speeldveld heeft betreden?  8P
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: dizzhead op maart 17, 2014, 14:41:26
Citaat van: kickandrush op maart 17, 2014, 14:33:48
Krijgt Lukoki nu ook 5 jaar sv omdat hij met een vlag het speeldveld heeft betreden?  8P


:_schater


runner1 en legeips schijnen al een formuliertje bij de knvb te hebben ingevuld...  :zweep
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: losang09 op maart 17, 2014, 14:49:52
Tja, ik vin het ook van der zotte dzeze straf.   
. komt weer neer op eeuwige discussie  Geest van de wet en Regels zijn er voor mensen niet andersom ! 
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: zeewolde op maart 17, 2014, 15:02:53
Citaat van: dizzhead op maart 17, 2014, 14:41:26

:_schater


runner1 en legeips schijnen al een formuliertje bij de knvb te hebben ingevuld...  :zweep

Dat is nog maar 1 formulier dus ;)
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Kunstgras op maart 17, 2014, 15:14:25
Het hele probleem is dat de KNVB met minimumstraffen werkt. De omstandigheden van het geval worden door de KNVB nooit meegewogen.

Dit is natuurlijk niet alleen een probleem bij deze supporter. Over het algemeen zijn de straffen bij het voetbal gewoon veel te hoog en staan ze in geen enkele verhouding tot het delict.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: speculeter op maart 17, 2014, 15:16:01
Maar even een mailtje naar Genee voor vanavond?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Lwdscc op maart 17, 2014, 16:09:19
'' 'Het betreden van het speelveld is een zwaar vergrijp. Scheidsrechters, trainers en spelers moeten worden beschermd', lichtte een woordvoerster van de KNVB toe. ''  ;( :_schater :_schater :_schater :_schater :_schater :_schater :_schater :_schater :_schater
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: siepelsjeu op maart 17, 2014, 16:30:32
Waarom heeft cambuur überhaupt het stadionverbod aan de knvb door gegeven?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: zeewolde op maart 17, 2014, 16:31:19
Citaat van: siepelsjeu op maart 17, 2014, 16:30:32
Waarom heeft cambuur überhaupt het stadionverbod aan de knvb door gegeven?

Als ik het goed heb zijn ze dat verplicht.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: 12e man op maart 17, 2014, 19:25:17
Citaat van: peter op maart 17, 2014, 15:16:01
Maar even een mailtje naar Genee voor vanavond?

:thumbsup
Titel: Stadionverboden
Bericht door: Len Cantello op maart 17, 2014, 19:48:08

Citaat van: zeewolde op maart 17, 2014, 16:31:19
Als ik het goed heb zijn ze dat verplicht.
In zo'n geval ook? SCC baas in eigen huis?!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Lore op maart 17, 2014, 20:23:45
Citaat van: weestwel op maart 17, 2014, 16:11:58
3,5 Jaar stadionverbod en een geldboete voor het afsteken van een simpel fakkeltje vind ik wel erg lang en buitenproportioneel.

Ja, maar een eventuele boete wel volledig verhalen op de dader!

Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: speculeter op maart 17, 2014, 20:57:49
En die lui van utrecht met die gigabom tijdens bekerwedstrijd dan?
die komen er mee weg?
snap er helemaal niks van.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 17, 2014, 22:00:02
Citaat van: peter op maart 17, 2014, 20:57:49
En die lui van utrecht met die gigabom tijdens bekerwedstrijd dan?
die komen er mee weg?
snap er helemaal niks van.

Ik vind het veel erger dat zowel de Ajax-beveiliging als de ME, als de politie niet eens een poging heeft gedaan om de biljartballen, stenen, flessen, vuurwerk en stavenwerpers van Ajax te arresteren, maar in de plaats daarvan achter de busjes stonden te schuilen. Het zijn vrijstaten waar de politie niets meer te zeggen heeft of iets durft te doen (net als dat ene vak bij Feyenoord).

Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Nattegeit op maart 18, 2014, 10:11:26
https://www.facebook.com/edwin.deswart/posts/10201690425613750 (https://www.facebook.com/edwin.deswart/posts/10201690425613750)
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: 666 op maart 18, 2014, 11:03:40
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 17, 2014, 22:00:02
Ik vind het veel erger dat zowel de Ajax-beveiliging als de ME, als de politie niet eens een poging heeft gedaan om de biljartballen, stenen, flessen, vuurwerk en stavenwerpers van Ajax te arresteren, maar in de plaats daarvan achter de busjes stonden te schuilen. Het zijn vrijstaten waar de politie niets meer te zeggen heeft of iets durft te doen (net als dat ene vak bij Feyenoord).

Dit vind ik nog het ergste... gewoon niet ingrijpen waar het moet.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Treb op maart 18, 2014, 13:00:00
Citaat van: Nattegeit op maart 18, 2014, 10:11:26
https://www.facebook.com/edwin.deswart/posts/10201690425613750 (https://www.facebook.com/edwin.deswart/posts/10201690425613750)

Ik vind 5 jaar stadionverbod ook totaal niet in verhouding staan naar het 'vergrijp' (maar dat vind ik van alle stadionverboden), maar skooien om geld gaat me ook weer net wat te ver.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: drg op maart 18, 2014, 13:04:51
Citaat van: Treb op maart 18, 2014, 13:00:00
Ik vind 5 jaar stadionverbod ook totaal niet in verhouding staan naar het 'vergrijp' (maar dat vind ik van alle stadionverboden), maar skooien om geld gaat me ook weer net wat te ver.

Tja dat is gewoon niet voor iedereen weggelegd maar het zou toch wel een ultiem gebaar zijn van de supporters voor de supporters als het zou lukken  :proost
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: zeewolde op maart 18, 2014, 13:13:41
Citaat van: Treb op maart 18, 2014, 13:00:00
Ik vind 5 jaar stadionverbod ook totaal niet in verhouding staan naar het 'vergrijp' (maar dat vind ik van alle stadionverboden), maar skooien om geld gaat me ook weer net wat te ver.

Voor iemand die het niet breed heeft is het een mooi gebaar en als iedereen 50 cent of een euro lapt, kan hij ook nog in hoger beroep gaan met een goeie advocaaat!

Wat hij overhoudt stopt hij dan maar in een mooie sfeeractie als hij het stadion weer inmag. (in  :camigopak met cambuur vlag) 8)
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: drg op maart 18, 2014, 13:18:41
Citaat van: zeewolde op maart 18, 2014, 13:13:41
Voor iemand die het niet breed heeft is het een mooi gebaar en als iedereen 50 cent of een euro lapt, kan hij ook nog in hoger beroep gaan met een goeie advocaaat!

Wat hij overhoudt stopt hij dan maar in een mooie sfeeractie als hij het stadion weer inmag. (in  :camigopak met cambuur vlag) 8)

Ken ie met 2 vlaggen en een paar confetti knallers over 't veld rennen  :_schater
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Nattegeit op maart 18, 2014, 13:55:08
Ik ken deze kerel goed en ruim heeft ie het zeker niet dus zou dat voor hem 10 jaar verbod betekenen (bij niet tijdig betalen) ik heb al persoonlijk geld naar hem overgemaakt om hem te steunen!
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Daddy T. op maart 19, 2014, 20:26:07
Citaat van: zeewolde op maart 17, 2014, 16:31:19
Als ik het goed heb zijn ze dat verplicht.
Volgens KNVB niet, zo valt te lezen in HaH.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: dizzhead op maart 27, 2014, 16:23:33
(https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/10009285_849360098414199_1609728686_n.jpg)




8P
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op maart 27, 2014, 16:31:04
Heeft hij ook een scheet gelaten? Dan kan ik het wel begrijpen :devil

One man, one goal, Dokkum dkv vrij

Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: weestwel op maart 27, 2014, 16:42:03
 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P :_schater :_schater :_schater :_schater

[verwijderd door de beheerder]
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Bernardo op april 04, 2014, 18:08:09
Op 3 april 2014 hebben het bestuur, de trainer en de spelers van SC Cambuur nadrukkelijk afstand genomen van de misdragingen door Cambuur-supporters op 1 april jongstleden.

Veertien relschoppers die dinsdag 1 april jongstleden het Cambuur Stadion zijn binnendrongen, vernielingen hebben gepleegd en verbaal de vertrekkend trainer Dwight Lodeweges hebben bedreigd, hebben een stadionverbod gekregen van SC Cambuur. Deze personen zijn op 4 april schriftelijk op de hoogte gesteld van dit verbod.

In aansluiting op dit stadionverbod heeft burgemeester Ferd Crone aan elf van hen een brief gestuurd waarin hij aangeeft dat hij het voornemen heeft om hen een gebiedsverbod op te leggen voor het stadiongebied bij thuiswedstrijden voor een periode van 3 jaar.

Op 4 april heeft SC Cambuur ook aangifte gedaan bij Politie Leeuwarden over het incident van 1 april. Politie Leeuwarden gaat de zaak de komende tijd onderzoeken.

De gemeente Leeuwarden en SC Cambuur sluiten niet uit dat het aantal stadion- en gebiedsverboden in de komende tijd nog zal toenemen.
Bron: Cambuur.nl
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Cambuur LWD op april 04, 2014, 19:03:56
Citaat van: Bernardo op april 04, 2014, 18:08:09
Op 3 april 2014 hebben het bestuur, de trainer en de spelers van SC Cambuur nadrukkelijk afstand genomen van de misdragingen door Cambuur-supporters op 1 april jongstleden.

Veertien relschoppers die dinsdag 1 april jongstleden het Cambuur Stadion zijn binnendrongen, vernielingen hebben gepleegd en verbaal de vertrekkend trainer Dwight Lodeweges hebben bedreigd, hebben een stadionverbod gekregen van SC Cambuur. Deze personen zijn op 4 april schriftelijk op de hoogte gesteld van dit verbod.

In aansluiting op dit stadionverbod heeft burgemeester Ferd Crone aan elf van hen een brief gestuurd waarin hij aangeeft dat hij het voornemen heeft om hen een gebiedsverbod op te leggen voor het stadiongebied bij thuiswedstrijden voor een periode van 3 jaar.

Op 4 april heeft SC Cambuur ook aangifte gedaan bij Politie Leeuwarden over het incident van 1 april. Politie Leeuwarden gaat de zaak de komende tijd onderzoeken.

De gemeente Leeuwarden en SC Cambuur sluiten niet uit dat het aantal stadion- en gebiedsverboden in de komende tijd nog zal toenemen.
Bron: Cambuur.nl

Voor hoelang hebben ze een stadionverbod gekregen?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: theben op april 04, 2014, 19:08:51
3 jaar geloof ik en gebiedsverbod :clint
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: scclwd op april 04, 2014, 19:18:38
3 jaar maar???
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: dizzhead op april 04, 2014, 19:23:18
Citaat van: scclwd op april 04, 2014, 19:18:38
3 jaar maar???

Straffen worden wel weer doorgegeven aan de KNVB. Die zullen er nog wel wat bovenop doen (en landelijk maken)
Misschien mag de club ook wel niet zulke enorm lange straffen geven, geen idee.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Cambuur LWD op april 04, 2014, 19:29:22
Citaat van: theben op april 04, 2014, 19:08:51
3 jaar geloof ik en gebiedsverbod :clint

Dan zal het wel op Huisvredebreuk/lokaalvredebreuk & Bedreiging gegooid worden, daar staat 36 maanden voor.

http://www.knvb.nl/watdoenwe/organiseren/stadionverboden

Dan zien ze misschien ons mooie huidige stadion nooit meer..
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Yellow Army op april 04, 2014, 19:33:00
Of deze: Binnendringen van het stadion met geweld        48 mnd
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Cambuur LWD op april 04, 2014, 19:34:23
Citaat van: Yellow Army op april 04, 2014, 19:33:00
Of deze: Binnendringen van het stadion met geweld        48 mnd

Welk geweld? 1 supporter die een steward weg duwt? De andere 13 hebben naar mijn weten geen geweld gebruikt.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Lore op april 04, 2014, 19:35:06
Citaat van: Bernardo op april 04, 2014, 18:08:09
Op 3 april 2014 hebben het bestuur, de trainer en de spelers van SC Cambuur nadrukkelijk afstand genomen van de misdragingen door Cambuur-supporters op 1 april jongstleden.

Veertien relschoppers die dinsdag 1 april jongstleden het Cambuur Stadion zijn binnendrongen, vernielingen hebben gepleegd en verbaal de vertrekkend trainer Dwight Lodeweges hebben bedreigd, hebben een stadionverbod gekregen van SC Cambuur. Deze personen zijn op 4 april schriftelijk op de hoogte gesteld van dit verbod.

In aansluiting op dit stadionverbod heeft burgemeester Ferd Crone aan elf van hen een brief gestuurd waarin hij aangeeft dat hij het voornemen heeft om hen een gebiedsverbod op te leggen voor het stadiongebied bij thuiswedstrijden voor een periode van 3 jaar.

Op 4 april heeft SC Cambuur ook aangifte gedaan bij Politie Leeuwarden over het incident van 1 april. Politie Leeuwarden gaat de zaak de komende tijd onderzoeken.

De gemeente Leeuwarden en SC Cambuur sluiten niet uit dat het aantal stadion- en gebiedsverboden in de komende tijd nog zal toenemen.
Bron: Cambuur.nl

_O_ _O_ er vanuitgaande dat ze de juiste te pakken hebben --> prima en adecuaat gehandeld! nu is het de taak aan justitie om ze verder te vervolgen!
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Lore op april 04, 2014, 19:35:43
Citaat van: Cambuur LWD op april 04, 2014, 19:34:23
Welk geweld? 1 supporter die een steward weg duwt? De andere 13 hebben naar mijn weten geen geweld gebruikt.

Lekker belangrijk!
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: scclwd op april 04, 2014, 19:39:01
Citaat van: Cambuur LWD op april 04, 2014, 19:34:23
Welk geweld? 1 supporter die een steward weg duwt? De andere 13 hebben naar mijn weten geen geweld gebruikt.

:_schater
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCC-J op april 04, 2014, 19:41:11
Citaat van: scclwd op april 04, 2014, 19:18:38
3 jaar maar???
beeld het je eens in 3 jaar geen stadion in en 3 jaar geen cambuur.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Bernardo op april 04, 2014, 19:49:14
Citaat van: SCC-J op april 04, 2014, 19:41:11
beeld het je eens in 3 jaar geen stadion in en 3 jaar geen cambuur.

Hebben ze het toch echt zelf naar gemaakt.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: weestwel op april 04, 2014, 19:53:49
Die drie jaar geldt alleen voor het gebiedsverbod opgelegd door de gemeente. Het sv opgelegd door de BVO geldt voor onbepaalde tijd en wordt gemeld bij de knvb. Is dit niet de eerste overtreding dan ga je qua te betalen boetebedrag 1 schijf of zelfs 2 schijven (bij 3e overtreding) omhoog en wordt het sv die je al hebt volgens mij verlengd.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Lore op april 04, 2014, 19:57:07
Citaat van: SCC-J op april 04, 2014, 19:41:11
beeld het je eens in 3 jaar geen stadion in en 3 jaar geen cambuur.

Wat wil je daar mee zeggen?
Als iemand bij mij thuis iets sloopt en iemand bedreigd komt hij er nooit meer in!
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Harry L. op april 04, 2014, 19:58:01
Citaat van: Bernardo op april 04, 2014, 19:49:14
Hebben ze het toch echt zelf naar gemaakt.

Veel te kort, hoop wel dat dat alleraardigste vrouwtje dat er tussen liep voor ons behouden blijft
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCC-J op april 04, 2014, 20:09:36
Citaat van: Lore op april 04, 2014, 19:57:07
Wat wil je daar mee zeggen?
Als iemand bij mij thuis iets sloopt en iemand bedreigd komt hij er nooit meer in!
indd vergelijkbaar  :O
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Lore op april 04, 2014, 20:14:26
Citaat van: SCC-J op april 04, 2014, 20:09:36
indd vergelijkbaar  :O

was jij nou betrokken bij Cambuur Culture?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Tukker op april 04, 2014, 20:15:57
Citaat van: theben op april 04, 2014, 19:08:51
3 jaar geloof ik en gebiedsverbod :clint
Gelukkig is deze straf wel in verhouding met dat andere zware vergrijp van laatst.

De vlaggenzwaaier krijgt voor zijn actie 5 jaar en deze jongens 3 jaar.
Volgens mij voelden de beide keepers van dkv zich net zo bedreigd als DL.

[Cynische mode off]
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Yellow Army op april 04, 2014, 20:53:07
Citaat van: Cambuur LWD op april 04, 2014, 19:34:23
Welk geweld? 1 supporter die een steward weg duwt? De andere 13 hebben naar mijn weten geen geweld gebruikt.

Dat zal idd worden uitgelegd als geweld.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Cambuur Groningen op april 04, 2014, 20:53:37
Citaat van: Tukker op april 04, 2014, 20:15:57
Gelukkig is deze straf wel in verhouding met dat andere zware vergrijp van laatst.

De vlaggenzwaaier krijgt voor zijn actie 5 jaar en deze jongens 3 jaar.
Volgens mij voelden de beide keepers van dkv zich net zo bedreigd als DL.

[Cynische mode off]
zat ik ook aan te denken. De vlaggenzwaaier had wat mij betreft de rest van het jaar mogen krijgen. De raddraaiers van afgelopen week wat mij betreft er nooit meer in en meldplicht bij wedstrijden
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op april 04, 2014, 22:51:09
Dus levenslang voor degenen die eenmaal de mist in zijn gegaan? Dat men een sv wil geven kan ik goed begrijpen, alleen dan hier mensen tot levenslang veroordelen gaat me te ver.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCC-J op april 04, 2014, 22:52:59
Citaat van: Lore op april 04, 2014, 20:14:26
was jij nou betrokken bij Cambuur Culture?
Waar ben je op uit jongeman?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Tukker op april 04, 2014, 22:58:48
Citaat van: Dokkumer op april 04, 2014, 22:51:09
Dus levenslang voor degenen die eenmaal de mist in zijn gegaan? Dat men een sv wil geven kan ik goed begrijpen, alleen dan hier mensen tot levenslang veroordelen gaat me te ver.
Voor zover ik het mag geloven hebben deze 30 personen niet veel anders gedaan dan het stadion binnendringen.
Misschien zaten er jongens bij die wel meer van plan waren, maar dat is er niet van gekomen (godzijdank)
Levenslang slaat natuurlijk nergens op. Het zijn en blijven supporters met hun fanatisme, domheid, dkv haat, opgefoktheid, opfokbaarheid, kuddegedrag enz.

Maar dat ze gestraft moeten worden vind ik wel.
Alleen staat de straf van 3 jaar sv niet in verhouding met de vrolijke vlaggenzwaaier waar het hele stadion voor stond te juichen.
Voor deze 30 jongens stond geloof ik geen heel stadion te juichen; sterker nog, ik geloof dat ze het plezier van een groot aantal supporters voor de rest van het seizoen een beetje vergald hebben.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Treb op april 04, 2014, 23:40:44
De club mag maximaal 3 jaar geven geloof ik. Dit wordt verder door gegeven aan de knvb en die zijn niet mild zoals we inmiddels weten.

Van mij mag er nog er nog wel 5 jaar bovenop + meldingsplicht + omgevingsverbod  :thumbsup

Goed gehandeld van de BVO.   :)
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Lore op april 05, 2014, 08:13:42
Citaat van: SCC-J op april 04, 2014, 22:52:59
Waar ben je op uit jongeman?

Jongeman? Dank je, dat heb ik al een tijd niet gehoord!

Als jij inderdaad betrokken ben bij CC dan vind ik je opmerking wat onhandig.
CC verwerpt geweld, maar jouw opmerking bagataliseerd hetgeen er is gebeurd
in mijn ogen....
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: pvanbuijtene op april 05, 2014, 08:22:52
Al vind ik het woord geweld in deze zaak wel te zwaar...
Wat voir daadwerkelijk geweld is er dan gebruikt door die 30? Iemand duwen? Deur open doen en doir de gang heen rennen? Zeggen dat dwight op moet zouten?
Ik keur de actie af...had anders gemoeten.. maar geweld ... zo wil ik t nie noemen..
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op april 05, 2014, 08:28:28
Citaat van: Tukker op april 04, 2014, 22:58:48
Voor zover ik het mag geloven hebben deze 30 personen niet veel anders gedaan dan het stadion binnendringen.
Misschien zaten er jongens bij die wel meer van plan waren, maar dat is er niet van gekomen (godzijdank)
Levenslang slaat natuurlijk nergens op. Het zijn en blijven supporters met hun fanatisme, domheid, dkv haat, opgefoktheid, opfokbaarheid, kuddegedrag enz.

Maar dat ze gestraft moeten worden vind ik wel.
Alleen staat de straf van 3 jaar sv niet in verhouding met de vrolijke vlaggenzwaaier waar het hele stadion voor stond te juichen.
Voor deze 30 jongens stond geloof ik geen heel stadion te juichen; sterker nog, ik geloof dat ze het plezier van een groot aantal supporters voor de rest van het seizoen een beetje vergald hebben.
Nu gaan we appels met peren vergelijken Tukker. We vergelijken opgelegde sancties van de club met die van de KNVB. Club heeft in de vlaggenzaak een sv voor de rest van het seizoen opgelegd, de KNVB maakte daar 5 jaar van.
Ongetwijfeld zullen deze sv's ook bij de KNVB gemeld worden, die er ook nog eens een maatregel bovenop gooien.
KNVB is overigens heel inconsequent in berichtgeving naar buiten, de ene keer roepen ze dat de club verplicht een sv moet melden, de andere keer hoeft dat volgens eigen zeggen niet.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op april 05, 2014, 08:31:36
Citaat van: Treb op april 04, 2014, 23:40:44
De club mag maximaal 3 jaar geven geloof ik. Dit wordt verder door gegeven aan de knvb en die zijn niet mild zoals we inmiddels weten.

Van mij mag er nog er nog wel 5 jaar bovenop + meldingsplicht + omgevingsverbod  :thumbsup

Goed gehandeld van de BVO.   :)

Volgens mij is de club daar vrij in. Er zijn ooit ook sv's voor onbepaalde tijd uitgedeeld, moet alleen de "bewijzen" daarvoor eens uitzoeken.
Vijf jaar bovenop de huidige straf vind ik teveel van het goede. Dan ga je te ver criminaliseren.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op april 05, 2014, 08:32:28
Citaat van: Lore op april 04, 2014, 19:57:07
Als iemand bij mij thuis iets sloopt en iemand bedreigd komt hij er nooit meer in!

Ehm... Volgens mij kreeg ik op mijn donder toen ik de vergelijking maakte met een vrouw die me besodemieterde. Dus ook niet op deze manier gaan vergelijken aub ;)
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Lore op april 05, 2014, 09:04:11
Citaat van: Dokkumer op april 05, 2014, 08:32:28
Ehm... Volgens mij kreeg ik op mijn donder toen ik de vergelijking maakte met een vrouw die me besodemieterde. Dus ook niet op deze manier gaan vergelijken aub ;)

Excuses!  _O_
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op april 05, 2014, 10:40:37
Citaat van: Lore op april 05, 2014, 09:04:11
Excuses!  _O_

Tien weesgegroetjes en een ban van een halfuurtje, dan hebben we het er niet meer over :devil

Is goed zo, geaccepteerd en alles verder weer vergeten ;)
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Yellow Army op april 05, 2014, 10:51:27
Citaat van: pvanbuijtene op april 05, 2014, 08:22:52
Al vind ik het woord geweld in deze zaak wel te zwaar...
Wat voir daadwerkelijk geweld is er dan gebruikt door die 30? Iemand duwen? Deur open doen en doir de gang heen rennen? Zeggen dat dwight op moet zouten?
Ik keur de actie af...had anders gemoeten.. maar geweld ... zo wil ik t nie noemen..

Ik ook niet maar de knvb-pussies zullen dit ongetwijfeld bestempelen als geweld.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCC-J op april 05, 2014, 10:53:10
Citaat van: Lore op april 05, 2014, 08:13:42
Jongeman? Dank je, dat heb ik al een tijd niet gehoord!

Als jij inderdaad betrokken ben bij CC dan vind ik je opmerking wat onhandig.
CC verwerpt geweld, maar jouw opmerking bagataliseerd hetgeen er is gebeurd
in mijn ogen....
Dat doe ik juist niet. Ik vind je vergelijking nergens op slaan en vind 3 jaar sv in tegenstelling tot andere forumgangers wel een lange sv (in algemene zin.) Of het terecht is of niet weet ik niet want men moet het per individu bekijken. Mocht men die de straf krijgt het er niet mee eens zijn moet hij naar commissie stadion verboden stappen. Anders gaat men met de straf akkoord.

3 in vergelijking tot 5 jaar van man met de vlag lijkt in indd scheef en dat staat op cc site ook beschreven waar het daar mis gaat.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: poelie-lwd op april 05, 2014, 10:58:02
Citaat van: pvanbuijtene op april 05, 2014, 08:22:52
Al vind ik het woord geweld in deze zaak wel te zwaar...
Wat voir daadwerkelijk geweld is er dan gebruikt door die 30? Iemand duwen? Deur open doen en doir de gang heen rennen? Zeggen dat dwight op moet zouten?
Ik keur de actie af...had anders gemoeten.. maar geweld ... zo wil ik t nie noemen..

Misschien raak jij daar niet van onder de indruk maar ik kan me voorstellen dat dit voor Dwight of wie dan ook wel beangstigend was.

Begrijp me goed, ook ik ben pislink op Dwight en voel me verraden, daarintegen ben ik niet roomser dan de paus en heb ik me in het verleden ook schuldig gemaakt aan voetbal geweld maar ik heb nog nooit meegemaakt dat we met zijn allen achter een falend trainertje aan gingen rennen om wat voor reden dan ook.


Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Lore op april 05, 2014, 12:43:27
Citaat van: Dokkumer op april 05, 2014, 10:40:37
Tien weesgegroetjes en een ban van een halfuurtje, dan hebben we het er niet meer over :devil

Is goed zo, geaccepteerd en alles verder weer vergeten ;)

Is mij. Ban alweer voorbij? Ik had het zo druk met de weesgegroetjes dat ik de tijd ben vergeten!
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Lore op april 05, 2014, 12:46:55
Citaat van: SCC-J op april 05, 2014, 10:53:10
Dat doe ik juist niet. Ik vind je vergelijking nergens op slaan en vind 3 jaar sv in tegenstelling tot andere forumgangers wel een lange sv (in algemene zin.) Of het terecht is of niet weet ik niet want men moet het per individu bekijken. Mocht men die de straf krijgt het er niet mee eens zijn moet hij naar commissie stadion verboden stappen. Anders gaat men met de straf akkoord.

3 in vergelijking tot 5 jaar van man met de vlag lijkt in indd scheef en dat staat op cc site ook beschreven waar het daar mis gaat.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar dat deze groep wordt gebruikt om een heel duidelijk signaal af te geven richting media, sponsoren en overige supporters dat kan ik heel goed begrijpen van Cambuur. Dit zijn toch taferelen die je ergens in oost Turkije!

Dat de man met de vlag vijf jaar krijgt is al van de zotte en wordt door deze SVs inderdaad nog idioter! Ik hoop echt dat er nog wat voor hem gedaan kan worden.....

Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 05, 2014, 15:26:11
Moet Cambuur sv'en die door gedrag buiten wedstrijden om zijn veroorzaakt, ook bij de knvb melden?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op april 05, 2014, 15:36:14
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 05, 2014, 15:26:11
Moet Cambuur sv'en die door gedrag buiten wedstrijden om zijn veroorzaakt, ook bij de knvb melden?
Daar is de discussie nog niet over gesloten. Ik las op Twitter 2 artikelen waarin hieromtrent tegenstrijdigheden stonden. In het eerste artikel hoefde een club sv's NIET door te geven, in het tweede artikel WEL.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op april 05, 2014, 15:38:43
Ben te lui om alles te downloaden en lezen, dus hier een link met verwijzingen naar diverse voorwaarden
http://www.knvb.nl/watdoenwe/organiseren/stadionverboden (http://www.knvb.nl/watdoenwe/organiseren/stadionverboden)
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 05, 2014, 16:08:09
Citaat van: Dokkumer op april 05, 2014, 15:38:43
http://www.knvb.nl/watdoenwe/organiseren/stadionverboden (http://www.knvb.nl/watdoenwe/organiseren/stadionverboden)

Wel mooi dat ze even uitleggen wat ze doen! Het enige wat ze onder 'organiseren' verstaan is stadionverboden opleggen...  8P
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: weestwel op april 05, 2014, 16:41:44
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 05, 2014, 15:26:11
Moet Cambuur sv'en die door gedrag buiten wedstrijden om zijn veroorzaakt, ook bij de knvb melden?

Alles wat in het het stadion plaats vindt is een zaak voor de knvb. Bij de rellen in Amsterdam zou de knvb verder niets doen omdat het geweld buiten het stadion heeft plaats gevonden.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: piene hassus op april 06, 2014, 16:29:25
dkv is de kwaaie genius in dit spel, die het Dwight un fette wust foorhongen terwyl Cambuur nog lang niet feilig was. En Dwight sien stelling is dat as my daar naar vraagd wudt dan mut ik daar eerluk antwoord op geve, doen ik dat niet krij ik dat later weer op myn broad.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCC-J op april 06, 2014, 17:00:57
Citaat van: weestwel op april 05, 2014, 16:41:44
Alles wat in het het stadion plaats vindt is een zaak voor de knvb. Bij de rellen in Amsterdam zou de knvb verder niets doen omdat het geweld buiten het stadion heeft plaats gevonden.
onzin.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 06, 2014, 17:09:20
Citaat van: weestwel op april 05, 2014, 16:41:44
Alles wat in het het stadion plaats vindt is een zaak voor de knvb. Bij de rellen in Amsterdam zou de knvb verder niets doen omdat het geweld buiten het stadion heeft plaats gevonden.
Ten aanzien van het geweld buiten het stadion lijkt me dit wel juist.
Maar ik kan me niet voorstellen dat wanneer er een inbreker de kas wegrooft uit het stadion, hij een sv krijgt. Dus alles wat in het stadion gebeurt....
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCC-J op april 06, 2014, 17:21:13
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 06, 2014, 17:09:20
Ten aanzien van het geweld buiten het stadion lijkt me dit wel juist.
Ook niet
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 06, 2014, 17:25:29
Citaat van: SCC-J op april 06, 2014, 17:21:13
Ook niet

Wil dat dan zeggen dat wanneer ik een fakkel afsteek op het Cambuurplein ik een sv kan krijgen? Of moet het een groter vergrijp zijn?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Daddy T. op april 06, 2014, 18:20:54
Vanavond om 22:35 uur in Brandpunt een stukje nav de gebeurtenissen:

http://brandpunt.incontxt.nl/seizoenen/2014/afleveringen/06-04-2014 (http://brandpunt.incontxt.nl/seizoenen/2014/afleveringen/06-04-2014)
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op april 06, 2014, 18:30:48
Citaat van: Daddy T. op april 06, 2014, 18:20:54
Vanavond om 22:35 uur in Brandpunt een stukje nav de gebeurtenissen:

http://brandpunt.incontxt.nl/seizoenen/2014/afleveringen/06-04-2014 (http://brandpunt.incontxt.nl/seizoenen/2014/afleveringen/06-04-2014)
De aankondiging op Radio 1 was alweer geweldig.. "Spelers, staf en bestuur wat aangevallen wordt door de eigen aanhang". Ik had het niveau van Brandpunt wat hoger, maar dit lijkt me op een slap aftreksel van Hart van Nederland :R
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCC-J op april 06, 2014, 20:46:40
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 06, 2014, 17:25:29
Wil dat dan zeggen dat wanneer ik een fakkel afsteek op het Cambuurplein ik een sv kan krijgen? Of moet het een groter vergrijp zijn?
denk dat fakkel al genoeg is misschien wildplassen al. Maar geweld buiten het stadion bestraft de KNVB ook. Of het mag is een 2e (rechter) maar ze doen het wel
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: John Hiatt op april 07, 2014, 09:08:10
Meen dat er in het verleden eens iemand een sv heeft gekregen voor fietsen zonder licht bij het stadion. Hebben toen nog stukken over in lc gestaan volgens mij.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Lore op april 07, 2014, 11:22:56
Citaat van: John Hiatt op april 07, 2014, 09:08:10
Meen dat er in het verleden eens iemand een sv heeft gekregen voor fietsen zonder licht bij het stadion. Hebben toen nog stukken over in lc gestaan volgens mij.

:_schater :_schater Dat kan toch niet waar zijn?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Nightmarelwd op april 07, 2014, 11:25:07
Ik voor een overval op een pompstation in Alkmaar, vijf minuten voor het begin van het duel.

Leek niet eens op die vent op de foto. Wel drie maanden sv.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Lore op april 07, 2014, 11:28:09
Citaat van: Nightmarelwd op april 07, 2014, 11:25:07
Ik voor een overval op een pompstation in Alkmaar, vijf minuten voor het begin van het duel.

Leek niet eens op die vent op de foto. Wel drie maanden sv.

En je bent er ook niet voor veroordeeld? Heb je het aangevochten?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Nightmarelwd op april 07, 2014, 11:46:29
Citaat van: Lore op april 07, 2014, 11:28:09
En je bent er ook niet voor veroordeeld? Heb je het aangevochten?

Heb het aangevochten. Duurde 2,5 maand voordat het klaar was. Mocht twee weken eerder naar binnen.

Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Lore op april 07, 2014, 12:25:10
Citaat van: Nightmarelwd op april 07, 2014, 11:46:29
Heb het aangevochten. Duurde 2,5 maand voordat het klaar was. Mocht twee weken eerder naar binnen.

Ja, dat systeem is wel erg raar!
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: zeewolde op april 07, 2014, 12:29:37
Citaat van: SCC-J op april 06, 2014, 20:46:40
denk dat fakkel al genoeg is misschien wildplassen al. Maar geweld buiten het stadion bestraft de KNVB ook. Of het mag is een 2e (rechter) maar ze doen het wel

Hoe ver gaat dat dan? Stel dat er op de nieuwmarkt in Amsterdam mensen opgepakt waren, hadden ze dan SV kunnen krijgen?

Als ik vandaag niet wedstrijd gerelateerd een Dkv-er corrigeer :devil kan ik dan een sv krijgen?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 07, 2014, 12:31:43
Citaat van: John Hiatt op april 07, 2014, 09:08:10
Meen dat er in het verleden eens iemand een sv heeft gekregen voor fietsen zonder licht bij het stadion. Hebben toen nog stukken over in lc gestaan volgens mij.
Citaat van: Nightmarelwd op april 07, 2014, 11:25:07
Ik voor een overval op een pompstation in Alkmaar, vijf minuten voor het begin van het duel.
Leek niet eens op die vent op de foto. Wel drie maanden sv.

Ik weet niet of het beter is om dit serieus te nemen of om het maar te negeren? Niet normaal toch  :_spank :_spank
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: zeewolde op april 07, 2014, 12:35:38
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 07, 2014, 12:31:43
Ik weet niet of het beter is om dit serieus te nemen of om het maar te negeren? Niet normaal toch  :_spank :_spank

Erg genoeg dat het kan en dus zeker serieus te nemen. Fietsen zonder licht, what's next? Snelheidsovertreding in de Insulindestraat en dan ook SV?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op april 07, 2014, 12:37:07
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 07, 2014, 12:31:43
Ik weet niet of het beter is om dit serieus te nemen of om het maar te negeren? Niet normaal toch  :_spank :_spank
Nooit negeren Kuzzie. Het is juist te zot voor woorden dat dit soort belachelijke sv's opgelegd worden. Zo word je nog erger behandeld dan de grootste crimineel ;)
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCC-J op april 07, 2014, 12:39:30
Citaat van: zeewolde op april 07, 2014, 12:29:37
Hoe ver gaat dat dan? Stel dat er op de nieuwmarkt in Amsterdam mensen opgepakt waren, hadden ze dan SV kunnen krijgen?


Dit is werkelijk gebeurt.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: zeewolde op april 07, 2014, 12:41:31
Citaat van: SCC-J op april 07, 2014, 12:39:30
Dit is werkelijk gebeurt.

Onvoorstelbaar, is dit bij wet geregeld of kan de KNVB dit doen? Moet dan toch een wet voor zijn zodat zij aan deze namen komen?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Lore op april 07, 2014, 12:43:49
Citaat van: SCC-J op april 07, 2014, 12:39:30
Dit is werkelijk gebeurt.

Ja, het is zo moeilijk om een goed grens te trekken. Aan de ene kant ben je in Nederland toch echt pas schuldig als je veroordeeld bent door een rechter, maar die rechtzaken duren vaak een eeuwigheid en zolang wil je ook niet wachten met een terecht SV.

Hiernaast zou het logisch zijn dat SVs bij voetbalwedstrijden worden opgelegd en niet buiten het stadion, maar soms is het het verband met voetbal zo duidelijk aan te merken dat het toch logisch is om ook een SV op te leggen.

Duidelijk is wel dat de regelgeving doorgeslagen is!
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Kunstgras op april 07, 2014, 13:34:57
Citaat van: zeewolde op april 07, 2014, 12:41:31
Onvoorstelbaar, is dit bij wet geregeld of kan de KNVB dit doen? Moet dan toch een wet voor zijn zodat zij aan deze namen komen?

Politie speelt altijd de namen door naar de KNVB als (zij vinden dat) iets voetbalgerelateerd is.

Citaat van: Lore op april 07, 2014, 12:43:49
Aan de ene kant ben je in Nederland toch echt pas schuldig als je veroordeeld bent door een rechter, maar die rechtzaken duren vaak een eeuwigheid en zolang wil je ook niet wachten met een terecht SV.

In de 'normale maatschappij' is het toch ook normaal dat iemand pas bestraft wordt als iets voor de rechter is geweest? Slechts bij hele zware vergrijpen wordt hier een kleine uitzondering op gemaakt, en kan iemand iemand in voorarrest worden geplaatst.

Waarom zou dit bij het voetbal anders moeten zijn?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 07, 2014, 13:48:18
Citaat van: zeewolde op april 07, 2014, 12:35:38
Fietsen zonder licht, what's next? Snelheidsovertreding in de Insulindestraat en dan ook SV?

Ik kijk de volgende keer wel uit door Oranje te rijden in Apeldoorn, als ik op weg ga naar Liwadden.  8P
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Lore op april 07, 2014, 14:12:09
Citaat van: Kunstgras op april 07, 2014, 13:34:57


In de 'normale maatschappij' is het toch ook normaal dat iemand pas bestraft wordt als iets voor de rechter is geweest? Slechts bij hele zware vergrijpen wordt hier een kleine uitzondering op gemaakt, en kan iemand iemand in voorarrest worden geplaatst.

Waarom zou dit bij het voetbal anders moeten zijn?

Dat zou het niet moeten zijn.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: pvanbuijtene op april 07, 2014, 14:35:49
Citaat van: Lore op april 07, 2014, 14:12:09
Dat zou het niet moeten zijn.

Voetbalsupporters mag je ook weren vanwege je afkomst.. alles mag bij de voetbalfan!
(Zie heracles - feyenoord) kom je uitvomgeving rotterdam of niet in buurt van tukkerland kwam je stad en/of stadion niet in.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: dizzhead op april 07, 2014, 14:42:07
Citaat van: pvanbuijtene op april 07, 2014, 14:35:49
Voetbalsupporters mag je ook weren vanwege je afkomst.. alles mag bij de voetbalfan!
(Zie heracles - feyenoord) kom je uitvomgeving rotterdam of niet in buurt van tukkerland kwam je stad en/of stadion niet in.

Zolang het geweld blijft, blijven de argumenten van de (lokale) overheden overeind. Hoeveel mensen er ook de dupe van zijn, ze blijven dat toch aanhalen om hun eigen handelen te vergoelijken.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: pvanbuijtene op april 07, 2014, 14:49:30
Citaat van: dizzhead op april 07, 2014, 14:42:07
Zolang het geweld blijft, blijven de argumenten van de (lokale) overheden overeind. Hoeveel mensen er ook de dupe van zijn, ze blijven dat toch aanhalen om hun eigen handelen te vergoelijken.

Dat wilders marrokanen wilt weren uit den haag( ieder geval minder) isceen grove schande als datcgeroepen wordt. Maar voetbalsupporters weren uit een stad is een compliment waard... want ja... wij voetbalsupporters zijn de ergste criminelen natuurlijk.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 07, 2014, 14:52:48
Citaat van: pvanbuijtene op april 07, 2014, 14:35:49
Voetbalsupporters mag je ook weren vanwege je afkomst.. alles mag bij de voetbalfan!
(Zie heracles - feyenoord) kom je uitvomgeving rotterdam of niet in buurt van tukkerland kwam je stad en/of stadion niet in.

Was vorig jaar ook zo bij Emmen uit, ik was blij dat ik toen een Grofvuilpas uit Apeldoorn bij me had!
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: reisbureau op april 07, 2014, 14:59:10
Citaat van: zeewolde op april 07, 2014, 12:35:38
Erg genoeg dat het kan en dus zeker serieus te nemen. Fietsen zonder licht, what's next? Snelheidsovertreding in de Insulindestraat en dan ook SV?

Even voor alle duidelijkheid.
Stel je fiets in de nabije omgeving van het Cambuurstadion en je bent naar een wedstrijd onderweg. Politie en ME gaan iets te scherp erin bij het staande houden voor fietsen zonder deugdelijke verlichting (adreline zit bij Politie en ME even wat te hoog door gedoe van wedstrijd).
Je reactie of het dan ook ietsje rustiger kan (want ook bij jou zit de adrline voor de wedstrijd hoog) is dan voldoende voor een SV.

Waarom: Omdat het echt gebeurt is plusminus 4 jaar geleden. Zelfs de vaak verguisde Keimpe Vellinga kon er met zijn pet niet bij maar moest e.e.a. melden bij de KNVB. Geloof een SV van 24 maanden.

Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op april 07, 2014, 19:15:09
Technisch gezien kun je dus voor fout parkeren ook een sv krijgen. Helemaal als je de parkeerbrigade iets te vriendelijk toespreekt :zucht
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Tukker op april 13, 2014, 21:44:39
Volgens mij weer iemand van de tribune geplukt op Noord vanwege het gooien van een snoepje. Seizoenskaart in moeten leveren en maar weer afwachten of hij die terugkrijgt.

Was die mooie fakkel (ik dacht bij de 3-3) wel toegestaan of is er toen ook iemand verwijderd?

Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: speculeter op april 13, 2014, 21:51:05
Citaat van: Tukker op april 13, 2014, 21:44:39
Volgens mij weer iemand van de tribune geplukt op Noord vanwege het gooien van een snoepje. Seizoenskaart in moeten leveren en maar weer afwachten of hij die terugkrijgt.

Was die mooie fakkel (ik dacht bij de 3-3) wel toegestaan of is er toen ook iemand verwijderd?
ik zag dat de stewards druk bezig waren
om iemand te verwijderen. Dus vrees met vreze.
Overigens was parkeerpolitie ook weer leuk bezig.
Toen wij naar de auto liepen zag ik dat een vrouw
een bon had gekregen.
had de auto keurig geparkeerd, maar een wiel
stond 2centimeter op de stoep.pffffff
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Tukker op april 13, 2014, 21:58:48
Citaat van: peter op april 13, 2014, 21:51:05
Overigens was parkeerpolitie ook weer leuk bezig.
Toen wij naar de auto liepen zag ik dat een vrouw
een bon had gekregen.
had de auto keurig geparkeerd, maar een wiel
stond 2centimeter op de stoep.pffffff
Ik had vorige keer ook mijn auto op de parkeerplaats bij de rotonde insulindestraat neergezet en ook daar had de politie de auto's bekeurd die op het gras stonden. Bleek van de bewoners zelf te zijn die op wedstrijddagen de auto niet voor de eigen deur kunnen zetten. Die man was echt boos en min of meer terecht. Ik voelde me wel een klein beetje schuldig omdat ik de auto daar ook had staan. Maar ja, regels zijn regels  ;)

Maar die 2 cm. is natuurlijk belachelijk. Je moet soms ook wat door de vingers kunnen zien.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: siepelsjeu op april 13, 2014, 22:19:52
Citaat van: Tukker op april 13, 2014, 21:44:39
Volgens mij weer iemand van de tribune geplukt op Noord vanwege het gooien van een snoepje. Seizoenskaart in moeten leveren en maar weer afwachten of hij die terugkrijgt.

Was die mooie fakkel (ik dacht bij de 3-3) wel toegestaan of is er toen ook iemand verwijderd?
Gene met fakkel is niet verwijderd wel poging tot er kwamen 6 stewards op af maar er obtstond geduw en getrek en toen zijm de stewards weer weg gegaan
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: weestwel op april 14, 2014, 12:40:15
Citaat van: siepelsjeu op april 13, 2014, 22:19:52
Gene met fakkel is niet verwijderd wel poging tot er kwamen 6 stewards op af maar er obtstond geduw en getrek en toen zijm de stewards weer weg gegaan

Dat zegt nog niks. Ze zullen vast aan de hand van camerabeelden de identiteit gaan achterhalen. Ik werd ook niet meteen uit het uit vak verwijderd. Pas een maand later stond er in Leeuwarden in de buurt van het stadion een agent met een foto voor mijn neus.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: losang09 op april 14, 2014, 12:54:29
Citaat van: Tukker op april 13, 2014, 21:44:39
Volgens mij weer iemand van de tribune geplukt op Noord vanwege het gooien van een snoepje. Seizoenskaart in moeten leveren en maar weer afwachten of hij die terugkrijgt.

Was die mooie fakkel (ik dacht bij de 3-3) wel toegestaan of is er toen ook iemand verwijderd?


Klopt, ik sprak hem nog, hij had een snoepje , een apekop snoepje naar een kennis van hem gegooid en mocht gezellig bij ons in de Cambuurbar de 2e helft verder kijken .  :zucht
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: RotterdamLeeuwarden op april 14, 2014, 17:51:05
Citaat van: siepelsjeu op april 13, 2014, 22:19:52
Gene met fakkel is niet verwijderd wel poging tot er kwamen 6 stewards op af maar er obtstond geduw en getrek en toen zijm de stewards weer weg gegaan

Ik heb die fakkel ook gezien maar werd niet doorgegeven volgens mij.
Nooit doen zoiets, geeft door dat ding, dan ben je een stuk zekerder dat je mag blijven staan.
En als je verraden  wordt door je medesupporters:  :R :R :R :R :R :R :R
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: weestwel op april 18, 2014, 17:50:54
Vandaag weer 15 aanhoudingen en sv erbij vanwege de ongeregeldheden op 1 april. Aantal sv loopt wel aardig op zo. En er volgen waarschijnlijk nog meer.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Lore op april 18, 2014, 19:59:31
Citaat van: weestwel op april 18, 2014, 17:50:54
Vandaag weer 15 aanhoudingen en sv erbij vanwege de ongeregeldheden op 1 april. Aantal sv loopt wel aardig op zo. En er volgen waarschijnlijk nog meer.

Als ze terecht zijn dan zitten wij nu op 28 voor dat incident?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Cambuur LWD op april 18, 2014, 23:18:53
Citaat van: Lore op april 18, 2014, 19:59:31
Als ze terecht zijn dan zitten wij nu op 28 voor dat incident?

Dit zijn dezelfde supporters die een brief van Cambuur kregen met een stadionverbod, toen deed Cambuur tevens aangifte bij politie. Dit is dus het resultaat van die aangifte. Lijkt mij
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Lore op april 19, 2014, 08:30:58
Citaat van: Cambuur LWD op april 18, 2014, 23:18:53
Dit zijn dezelfde supporters die een brief van Cambuur kregen met een stadionverbod, toen deed Cambuur tevens aangifte bij politie. Dit is dus het resultaat van die aangifte. Lijkt mij

Staat lekker duidelijk in de media weer dan!
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Ronnie tng op juni 06, 2014, 11:15:08
Vandaag uitspraak van de heren die de training hebben bezocht om het vertrek van NSB'er Dwight te eisen. Benieuwd of de absurd hoge straffen die geëist zijn ook worden toegepast.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: okkele op juni 06, 2014, 14:58:25
Celstraffen voor bedreiging voormalig Cambuurtrainer.

Vier Cambuurfans hebben van de rechtbank in Leeuwarden gevangenisstraffen gekregen voor de bedreigingen die zij hebben geuit richting voormalig Cambuurtrainer Dwight Lodeweges.
Ze kregen straffen variërend van twee tot vier maanden cel. De rechtbank legde sommige verdachten ook nog een voorwaardelijke celstraf op.
De vier drongen samen met een groep andere fans het stadion van de club binnen, nadat Lodeweges zijn overstap naar rivaal SC Heerenveen had bekendgemaakt. Volgens de rechtbank hebben de supporters ''die eigenlijk de naam niet waard zijn'' zich schuldig gemaakt aan ernstige feiten die een ''diepe en angstige'' indruk hebben gemaakt op het personeel van de voetbalclub.

De hoogste straf ging naar ****** *., die ontkende dat hij betrokken was bij de ongeregeldheden. De rechtbank verweet hem een ''laconieke houding'' en legde hem daarom vier maanden gevangenisstraf op.
De vier kregen allemaal strafrechtelijke gebiedsverboden van de rechter. Als zij zich de komende drie jaar bij het stadion laten zien, dan worden zij bij elke overtreding twee weken opgesloten.
Op 30 juni volgen er nog strafzaken tegen andere supporters.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: fred op juni 06, 2014, 15:46:16
Citaat van: Ronnie tng op juni 06, 2014, 11:15:08
Vandaag uitspraak van de heren die de training hebben bezocht om het vertrek van NSB'er Dwight te eisen. Benieuwd of de absurd hoge straffen die geëist zijn ook worden toegepast.

Canadees.....NSB.....  :?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: gobo op juni 06, 2014, 16:44:54
Wat een zwaar overtrokken straffen. Triest.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Goudvinger op juni 06, 2014, 16:54:10
Citaat van: gobo op juni 06, 2014, 16:44:54
Wat een zwaar overtrokken straffen. Triest.

Meen je dat nou?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Cambuur Groningen op juni 06, 2014, 16:57:14
Citaat van: gobo op juni 06, 2014, 16:44:54
Wat een zwaar overtrokken straffen. Triest.
Nee hoor, prima zo
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: RotterdamLeeuwarden op juni 06, 2014, 18:37:12
Citaat van: Ronnie tng op juni 06, 2014, 11:15:08
Vandaag uitspraak van de heren die de training hebben bezocht om het vertrek van NSB'er Dwight te eisen. Benieuwd of de absurd hoge straffen die geëist zijn ook worden toegepast.

Zijn dit jouw woorden/uitspraken of spreek je namens die groep ?

Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Shar op juni 06, 2014, 18:48:01
Citaat van: Cambuur Groningen op juni 06, 2014, 16:57:14
Nee hoor, prima zo

Helemaal mee eens, hooguit te laag die straffen. En wat betreft vergelijking met NSB, dan heb je waarschijnlijk de geschiedenislessen gemist danwel niet begrepen.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: weestwel op juni 06, 2014, 19:01:19
Geen TBS met dwang??  8P
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: gewoon een fan op juni 06, 2014, 19:07:37
De NSB opmerking gaat inderdaad nergens over maar dat vind ik eigenlijk ook van de straffen, een gemiddelde crimineel krijgt lagere straffen  :?
Ik praat het absoluut niet goed maar ik denk dat het stadionverbod al meer dan genoeg straf geweest zou zijn.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Shar op juni 06, 2014, 19:14:41
Citaat van: gewoon een fan op juni 06, 2014, 19:07:37
De NSB opmerking gaat inderdaad nergens over maar dat vind ik eigenlijk ook van de straffen, een gemiddelde crimineel krijgt lagere straffen  :?
Ik praat het absoluut niet goed maar ik denk dat het stadionverbod al meer dan genoeg straf geweest zou zijn.

Ik ben het met je eens dat de straffen in vergelijking met veel andere zaken erg hoog zijn. Die zijn echter mijn inziens ook veel te laag en zouden hoger moeten zijn, niet zozeer de straffen die ivm Lodeweges gegeven zijn lager.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: gobo op juni 06, 2014, 20:12:52
Citaat van: Cambuur Groningen op juni 06, 2014, 16:57:14
Nee hoor, prima zo

Deze straffen staan volstrekt niet in verhouding tot een niet voetbal gerelateerd vergrijp. En dus een belachelijk hoge straf.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Cambuur LWD op juni 06, 2014, 20:14:59
Citaat van: gobo op juni 06, 2014, 20:12:52
Deze straffen staan volstrekt niet in verhouding tot een niet voetbal gerelateerd vergrijp. En dus een belachelijk hoge straf.

Waarschijnlijk heeft het ook met het verleden van de jongens te maken, anders zijn de straffen zwaar overtrokken.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: gobo op juni 06, 2014, 20:15:14
En dat dramatische gedoe over dat die nsb opmerking.... lekker belangerijk.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: dizzhead op juni 06, 2014, 20:29:16
Citaat van: gobo op juni 06, 2014, 20:12:52
Deze straffen staan volstrekt niet in verhouding tot een niet voetbal gerelateerd vergrijp. En dus een belachelijk hoge straf.
Het ligt een beetje aan de perceptie van wat vergelijkbaar is en wat niet... maar over het algmeen valt dat wel mee.
http://www.rechtspraak.nl/Organisatie/Rechtbanken/Oost-Brabant/Nieuws/Pages/Celstraf-voor-bedreiging-journalist.aspx (http://www.rechtspraak.nl/Organisatie/Rechtbanken/Oost-Brabant/Nieuws/Pages/Celstraf-voor-bedreiging-journalist.aspx)
http://www.rechtspraak.nl/Organisatie/Rechtbanken/Oost-Brabant/Nieuws/Pages/Celstraf-voor-bedreiging-agenten.aspx (http://www.rechtspraak.nl/Organisatie/Rechtbanken/Oost-Brabant/Nieuws/Pages/Celstraf-voor-bedreiging-agenten.aspx)
http://www.rechtspraak.nl/Organisatie/Rechtbanken/Gelderland/Nieuws/Pages/Gevangenisstraf-voor-bedreiging-huisvredebreuk-en-belediging.aspx (http://www.rechtspraak.nl/Organisatie/Rechtbanken/Gelderland/Nieuws/Pages/Gevangenisstraf-voor-bedreiging-huisvredebreuk-en-belediging.aspx)


Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: oost op juni 06, 2014, 20:40:52
eigenlijk nog te licht gestraft maar het is een begin :thumbsup
Wel levens lange stadionverboden toch?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Cambuur Groningen op juni 06, 2014, 20:47:24
Citaat van: gobo op juni 06, 2014, 20:15:14
En dat dramatische gedoe over dat die nsb opmerking.... lekker belangerijk.
Ja joh, jouw reacties zijn ook lekker belangrijk :O
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op juni 06, 2014, 20:50:10
Citaat van: oost op juni 06, 2014, 20:40:52
eigenlijk nog te licht gestraft maar het is een begin :thumbsup
Wel levens lange stadionverboden toch?
Linkjes boven je post al gelezen? Of interesseert je dat niet en blijf je lekker bij je eigen gelijk?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Eewal op juni 06, 2014, 20:59:48
Citaat van: Dokkumer op juni 06, 2014, 20:50:10
Linkjes boven je post al gelezen? Of interesseert je dat niet en blijf je lekker bij je eigen gelijk?

Hij blijft lekker bij zijn eigen gelijk en gelijk heeft ie. De straffen zijn relatief hoog als je ze vergelijkt met die zaken in die linkjes, maar er wordt in Nederland überhaupt laf gestraft.. Prima zo...
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: oost op juni 06, 2014, 21:00:40
@dokkumer
ja natuurlijk zijn er ergere  zaken die lichter wordt bestraft maar met die lichte andere straffen ben ik het ook niet eens. Ik vind dat deze mensen de imago van Cambuur ernstig hebben vernageld dus vandaar mijn post
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCC-J op juni 06, 2014, 21:38:50
Citaat van: gewoon een fan op juni 06, 2014, 19:07:37
De NSB opmerking gaat inderdaad nergens over maar dat vind ik eigenlijk ook van de straffen, een gemiddelde crimineel krijgt lagere straffen  :?
Ik praat het absoluut niet goed maar ik denk dat het stadionverbod al meer dan genoeg straf geweest zou zijn.
eens. Als je kijkt wat er nu werkelijk gebeurt is vind ik de straffen erg hoog!
Net of een paar maanden cel niets is...
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCC-J op juni 06, 2014, 21:41:07
Iedereen vind dat er te laag gestraft wordt in Nederland. Vind dit wel meevallen vraag me af wat het doel is van hoge straffen en vooral het resultaat ervan.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Eewal op juni 06, 2014, 21:41:13
Citaat van: SCC-J op juni 06, 2014, 21:38:50
eens. Als je kijkt wat er nu werkelijk gebeurt is vind ik de straffen erg hoog!
Net of een paar maanden cel niets is...

Is idd niet zomaar iets.. Misschien dat mensen daardoor twee keer nadenken voor ze zoiets doen en dat lijkt me juist de bedoeling van straffen....
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Eewal op juni 06, 2014, 21:41:45
Citaat van: SCC-J op juni 06, 2014, 21:41:07
Iedereen vind dat er te laag gestraft wordt in Nederland. Vind dit wel meevallen vraag me af wat het doel is van hoge straffen en vooral het resultaat ervan.

zie mijn opmerking hierboven...
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCC-J op juni 06, 2014, 21:59:10
Citaat van: Eewal op juni 06, 2014, 21:41:13
Is idd niet zomaar iets.. Misschien dat mensen daardoor twee keer nadenken voor ze zoiets doen en dat lijkt me juist de bedoeling van straffen....
serieus door zulke hoge straffen. Je raakt meteen je baan kwijt en dus inkomen met alle gevolgen van dien. Denk dat dat wel eens vergeten wordt
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Eewal op juni 06, 2014, 22:07:19
Citaat van: SCC-J op juni 06, 2014, 21:59:10
serieus door zulke hoge straffen. Je raakt meteen je baan kwijt en dus inkomen met alle gevolgen van dien. Denk dat dat wel eens vergeten wordt

jij draait de rollen nu gewoon om....
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCC-J op juni 06, 2014, 22:26:05
Citaat van: Eewal op juni 06, 2014, 22:07:19
jij draait de rollen nu gewoon om....
wat een onzin
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: brambo3004 op juni 06, 2014, 22:28:11
Citaat van: Eewal op juni 06, 2014, 22:07:19
jij draait de rollen nu gewoon om....

Nee, jij draait alles om. Met jouw argument "moet je maar 2x nadenken voor je zoiets doet" kun je de straffen maar blijven verhogen.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Marc S op juni 06, 2014, 22:43:04
Citaat van: SCC-J op juni 06, 2014, 21:41:07
Iedereen vind dat er te laag gestraft wordt in Nederland. Vind dit wel meevallen vraag me af wat het doel is van hoge straffen en vooral het resultaat ervan.

Het grappige is dat iedereen zegt dat Nederlandse straffen lachertjes zijn. Terwijl de straffen in Nederland tot de hoogste van Europa behoren. Dus weet niet waar ze dat vandaan halen.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: moodygrunn op juni 06, 2014, 22:45:55
Citaat van: SCC-J op juni 06, 2014, 21:59:10
serieus door zulke hoge straffen. Je raakt meteen je baan kwijt en dus inkomen met alle gevolgen van dien. Denk dat dat wel eens vergeten wordt

Dus er moet bij de strafmaat rekening gehouden worden met het feit of iemand werk heeft? Dat staat daar volledig los van mijns inziens.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bedreiging_%28strafrecht%29 stelt dat voor bedreiging een celstraf van maximaal 9 maanden staat, waarbij ik er van uitga dat dit getal klopt. Met straffen die uiteen lopen van 2-4 mnd is het relatief mild.
Mensen die deze acties uit hebben gevoerd hebben er blijkbaar niet bij stil gestaan dat ze met hun acties ook de wet hebben overtreden.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: yellow@ndblue op juni 06, 2014, 23:00:33
Draaideur crimineeltjes die al stadionverboden hadden,die de club kapot maken,en het was niet de eerste keer dat ze deze lui te pakken hadden dus de strafmaat is niet zo raar,ach en als ze al werk hadden en het om deze reden kwijtraken eigen schuld dikke bult
het waren volwassen kerels die zelf waarschijnlijk ook nog eens zelf kinderen hebben laten ze dit  maar eens aan hun kinderen uitleggen waarom ze vastzitten en eventueel hun baan kwijtraken.

Geen spatje medelijden
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Eewal op juni 06, 2014, 23:19:15
Citaat van: moodygrunn op juni 06, 2014, 22:45:55
Dus er moet bij de strafmaat rekening gehouden worden met het feit of iemand werk heeft? Dat staat daar volledig los van mijns inziens.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bedreiging_%28strafrecht%29 stelt dat voor bedreiging een celstraf van maximaal 9 maanden staat, waarbij ik er van uitga dat dit getal klopt. Met straffen die uiteen lopen van 2-4 mnd is het relatief mild.
Mensen die deze acties uit hebben gevoerd hebben er blijkbaar niet bij stil gestaan dat ze met hun acties ook de wet hebben overtreden.
zo is het maar net.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op juni 07, 2014, 06:41:38
Citaat van: yellow@ndblue op juni 06, 2014, 23:00:33
Draaideur crimineeltjes die al stadionverboden hadden,die de club kapot maken,en het was niet de eerste keer dat ze deze lui te pakken hadden dus de strafmaat is niet zo raar,ach en als ze al werk hadden en het om deze reden kwijtraken eigen schuld dikke bult
het waren volwassen kerels die zelf waarschijnlijk ook nog eens zelf kinderen hebben laten ze dit  maar eens aan hun kinderen uitleggen waarom ze vastzitten en eventueel hun baan kwijtraken.

Geen spatje medelijden
Jij kent de heren in kwestie en eventuele strafbladen van deze heren persoonlijk? Vind dit een typische Televaag reactie.

Let wel, ik keur het absoluut af wat er gebeurd is. Alleen vind ik sommige reacties (zoals deze) zwaar overtrokken.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Tukker op juni 07, 2014, 08:48:07
Zo te zien is de strafmaat goed. Een aantal mensen vindt het te zwaar gestraft en een aantal mensen vindt de straf nog te weinig.

Het kan zijn dat bij de uitspraak het verleden is meegenomen maar dat kunnen wij niet beoordelen.

Persoonlijk vind ik de straf geen kattepis in verhouding met de beelden die ik heb gezien. Maar dat is nu eemaal het rechts-systeem in Nederland. En wellicht heb ik niet alle beelden gezien.

Hebben deze jongens ook nog lang in voorarrest gezeten zodat de uiteindelijke straf die ze nog uit moeten zitten korter wordt dan de uitspraak?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Lore op juni 07, 2014, 09:35:41
Citaat van: yellow@ndblue op juni 06, 2014, 23:00:33
Draaideur crimineeltjes die al stadionverboden hadden,die de club kapot maken,en het was niet de eerste keer dat ze deze lui te pakken hadden dus de strafmaat is niet zo raar,ach en als ze al werk hadden en het om deze reden kwijtraken eigen schuld dikke bult
het waren volwassen kerels die zelf waarschijnlijk ook nog eens zelf kinderen hebben laten ze dit  maar eens aan hun kinderen uitleggen waarom ze vastzitten en eventueel hun baan kwijtraken.

Geen spatje medelijden

He-le-maal mee eens. Deze jongens waren er letterlijk 15 jaar geleden ook al bij.

Daarnaast is in ieder geval 1 van de mannen die is opgepakt hiervoor ook opgepakt in Amsterdam. Toeval? Wederom verkeerde tijd, verkeerde plaats?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Lore op juni 07, 2014, 09:37:07
Citaat van: Dokkumer op juni 07, 2014, 06:41:38
Jij kent de heren in kwestie en eventuele strafbladen van deze heren persoonlijk? Vind dit een typische Televaag reactie.

Let wel, ik keur het absoluut af wat er gebeurd is. Alleen vind ik sommige reacties (zoals deze) zwaar overtrokken.

Maar als jij ze persoonlijk kent, dan weet je dat zij vaker zijn opgepakt!
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: rudie op juni 07, 2014, 14:25:35
Ik vind het op zich best apart dat mensen die bewust hun (onze?) club beschadigen uit schijnbaar eigen belang ("Ik ben boos om wat hij doet en ga met mijn clubliefde als argument rellen") hier verdedigd worden als ze gestraft worden. Volgens mij is als iemand iets beschadigt wat je dierbaar is, kan geen straf te hoog zijn? Hopelijk leren ze hier iets van. Maar ok, dat is slechts mijn mening.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: yellow@ndblue op juni 07, 2014, 19:35:07
Citaat van: Dokkumer op juni 07, 2014, 06:41:38
Jij kent de heren in kwestie en eventuele strafbladen van deze heren persoonlijk? Vind dit een typische Televaag reactie.

Let wel, ik keur het absoluut af wat er gebeurd is. Alleen vind ik sommige reacties (zoals deze) zwaar overtrokken.

Inderdaad ken ik een aantal van deze jongens net zo goed als jij er een paar van kent waarschijnlijk? maar ik vind deze strafmaat niet zo raar omdat de meesten die ze nu te pakken hebben al met jarenlange stadion verboden rondlopen en dan met voorbedachte rade afspreken bij de cambuur bar om vandaar het cambuurstadion binnen te dringen.
Als het nu de eerste keer was geweest, maar als ze zelf niet een keer volwassen willen worden dan houd het natuurlijk voor zo'n rechter ook een keer op.

Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Lore op juni 07, 2014, 21:01:50
Citaat van: yellow@ndblue op juni 07, 2014, 19:35:07
Inderdaad ken ik een aantal van deze jongens net zo goed als jij er een paar van kent waarschijnlijk? maar ik vind deze strafmaat niet zo raar omdat de meesten die ze nu te pakken hebben al met jarenlange stadion verboden rondlopen en dan met voorbedachte rade afspreken bij de cambuur bar om vandaar het cambuurstadion binnen te dringen.
Als het nu de eerste keer was geweest, maar als ze zelf niet een keer volwassen willen worden dan houd het natuurlijk voor zo'n rechter ook een keer op.

Precies! Voer 'three strikes' principe hier maar in!
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: brambo3004 op juni 07, 2014, 21:29:30
Citaat van: Lore op juni 07, 2014, 21:01:50
Precies! Voer 'three strikes' principe hier maar in!

Ja, want in de VS werkt het ook zo goed :_schater :_schater :_schater
Kom op man, je hebt naast een onderbuik ook wel een verstand toch?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: moodygrunn op juni 07, 2014, 21:40:02
Citaat van: Lore op juni 07, 2014, 21:01:50
Precies! Voer 'three strikes' principe hier maar in!

Buiten het feit dat ik denk dat dit niet de oplossing is, is er ook nog de voorwaarde waaronder dit in de VS toegepast wordt; namelijk alleen bij de "violent and serious felonies" zoals verkrachting, moord, grove geweldpleging etc. http://en.wikipedia.org/wiki/Three-strikes_law

Daarbij komt nog het 'huisvestingsprobleem'. Wil jij als belastingbetaler opdraaien voor de duizenden mensen die langdurig 'onderdak' krijgen van de staat? Is dat de oplossing van het probleem of alleen van het symptoom?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Lore op juni 07, 2014, 22:08:07
Citaat van: brambo3004 op juni 07, 2014, 21:29:30
Ja, want in de VS werkt het ook zo goed :_schater :_schater :_schater
Kom op man, je hebt naast een onderbuik ook wel een verstand toch?

Je hoeft het niet op dezelfde manier te doen, maar als mensen doelbewust en langdurig, in dit geval al langer dan 15 jaar, de boel verzieken dan is het toch noet raar dat de maatschappij ol een gegeven moment zegt "de volgende meer dat je dit weer doet dan wordt je straf drie of vier keer zo zwaar"? Of vind jij dat de straffen nu lekker werken als ze 15 jaar lang door blijven gaan?

Dat heeft niets met onderbuik gevoelens te maken. Ik heb gewoon een andere visie hierop dan jij!
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op juni 07, 2014, 22:49:32
Citaat van: moodygrunn op juni 07, 2014, 21:40:02
Buiten het feit dat ik denk dat dit niet de oplossing is, is er ook nog de voorwaarde waaronder dit in de VS toegepast wordt; namelijk alleen bij de "violent and serious felonies" zoals verkrachting, moord, grove geweldpleging etc. http://en.wikipedia.org/wiki/Three-strikes_law

Daarbij komt nog het 'huisvestingsprobleem'. Wil jij als belastingbetaler opdraaien voor de duizenden mensen die langdurig 'onderdak' krijgen van de staat? Is dat de oplossing van het probleem of alleen van het symptoom?
Daar hebben ze toch de doodstraf voor? :devil

Vooropgesteld, waarom wordt een voetbalsupporter gemiddeld genomen zwaarder gestraft dan een "normaal burger" en wordt dat allemaal toegelaten.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: John Hiatt op juni 07, 2014, 23:00:05
Citaat van: Dokkumer op juni 07, 2014, 22:49:32
Daar hebben ze toch de doodstraf voor? :devil

Vooropgesteld, waarom wordt een voetbalsupporter gemiddeld genomen zwaarder gestraft dan een "normaal burger" en wordt dat allemaal toegelaten.

Voetbalsupporters zijn vogelvrij. Politiek doet niks voor deze groep, omdat de grote massa van het volk hooliganisme veel erger vindt dan vergelijkbare vormen van crimineel gedrag. De doorsnee Nederlander beschouwt een voetbalsupporter al bij voorbaat als een halve crimineel.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Marc S op juni 07, 2014, 23:05:42
Tja dat zijn vaak mensen met weinig beleving, zoals onze zuiderburen in die graftombe die zitten liever op broodje kroket te sabelen zittend op een kussentje een sudoku te maken, dat ze zich levendig met een wedstrijd bemoeien aanmoedigen schreeuwen sfeer maken.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCCornjum op juni 08, 2014, 13:51:10
Citaat van: John Hiatt op juni 07, 2014, 23:00:05
Voetbalsupporters zijn vogelvrij. Politiek doet niks voor deze groep, omdat de grote massa van het volk hooliganisme veel erger vindt dan vergelijkbare vormen van crimineel gedrag. De doorsnee Nederlander beschouwt een voetbalsupporter al bij voorbaat als een halve crimineel.

Zo is het, de gemiddelde Nederlander vind de toeschouwers van het Nederlands elftal prachtig, wijk je daarvan af door met beleving en passie achter je club te staan ben je al snel een crimineel.
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.lunaticnews.nl%2Ffiles%2Fuploaded%2FOranje_clowns.jpg&hash=21564ca725bd8245b056fe9d07653a96ee4f985e)
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Bascambuur op juni 08, 2014, 14:49:37
Citaat van: brambo3004 op juni 07, 2014, 21:29:30
Ja, want in de VS werkt het ook zo goed :_schater :_schater :_schater
Kom op man, je hebt naast een onderbuik ook wel een verstand toch?
Laten we de VS met Nederland vergelijken.  :_schater
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Yellow Army op juni 08, 2014, 15:48:51
Pure symboolpolitiek. Niks meer, niks minder.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Marc S op juni 08, 2014, 20:31:36
Citaat van: Yellow Army op juni 08, 2014, 15:48:51
Pure symboolpolitiek. Niks meer, niks minder.

Precies, er worden bij één concert gemiddeld meer mensen opgepakt dat in een heel voetbal seizoen aan voetbal supporters. Dat krijgt alleen niet zoveel aandacht dus daar word vrij weinig aan gedaan.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Cambuur Groningen op juni 08, 2014, 22:01:46
Citaat van: Marc S op juni 08, 2014, 20:31:36
Precies, er worden bij één concert gemiddeld meer mensen opgepakt dat in een heel voetbal seizoen aan voetbal supporters. Dat krijgt alleen niet zoveel aandacht dus daar word vrij weinig aan gedaan.
Waar haal je deze wijsheid nu weer vandaan??? Bij 1 concert gemiddeld meer mensen dan in een heel seizoen aan voetbalsupporters? Ik geloof er helemaal niks van.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Marc S op juni 08, 2014, 22:08:29
Citaat van: Cambuur Groningen op juni 08, 2014, 22:01:46
Waar haal je deze wijsheid nu weer vandaan??? Bij 1 concert gemiddeld meer mensen dan in een heel seizoen aan voetbalsupporters? Ik geloof er helemaal niks van.

I had dit online gelezen. Dit gaat dan wel over een groot concert. Er zouden gemiddeld per jaar 600 man vanwege voetbal gerelateerde overtredingen zijn opgepakt. Ik ga ervoor je naar opzoek weet niet of ik dit weer kan vinden.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op juni 08, 2014, 22:27:44
Weekendje Lowlands met 55.000 mensen, 115 arrestaties.
Seizoen voetbal ca. 5.500.000 mensen, 600 arrestaties

Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: waldkip op juni 08, 2014, 23:10:42
Citaat van: Marc S op juni 08, 2014, 20:31:36
Precies, er worden bij één concert gemiddeld meer mensen opgepakt dat in een heel voetbal seizoen aan voetbal supporters.
ik weet niet wat voor concerten jij bezoekt.. Feit is dat al het geweld wat met voetbal te maken heeft onder een vergroot glas komt, en de media smult er van. Dan kunnen de mensen die het journaal kijken even moeilijk kijken en een paar dingen zeggen als ' belastingbetaler draait er weer voor op' en 'afschaffen die tokkie sport' en weer verder gaan met hun leven.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Cor op juni 08, 2014, 23:40:17
Citaat van: Dokkumer op juni 08, 2014, 22:27:44
Weekendje Lowlands met 55.000 mensen, 115 arrestaties.
Seizoen voetbal ca. 5.500.000 mensen, 600 arrestaties

Kun je niet met elkaar vergelijken, concerten de arrestaties vaak voor drugsbezit, voetbal toch vooral geweld. We kunnen met z'n allen wel zielig lopen doen maar je weet dat je de sjaak bent wanneer je gepakt wordt. DL moest weg, dat was helder, maar de actie was niet slim
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: vialli op juni 09, 2014, 08:44:20
Al met al heeft deze negatieve publiciteit waarschijnlijk wel weer invloed op
het aantrekken van een nieuwe hoofdsponsor.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op juni 09, 2014, 09:29:36
Citaat van: Cor op juni 08, 2014, 23:40:17
Kun je niet met elkaar vergelijken, concerten de arrestaties vaak voor drugsbezit, voetbal toch vooral geweld. We kunnen met z'n allen wel zielig lopen doen maar je weet dat je de sjaak bent wanneer je gepakt wordt. DL moest weg, dat was helder, maar de actie was niet slim
Tja wat versta je precies onder geweld. Spreekkoren en belediging zijn vormen van geweld die in ca. 20% van de incidenten voorkomen. Daarnaast vuurwerk 1 op de 6 incidenten (niet alleen boem en knalspul maar ook fakkels ;) ).

Het gaat ook om de beeldvorming. Wanneer men spreekt van 115 aanhoudingen op 55.000 bezoekers heeft men het over een rustig verlopen Lowlands. Worden bij bij wijze van spreken bij de Kuip 10 mensen aangehouden op 47.500 bezoekers dan is het rumoerig geweest.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Marc S op juni 09, 2014, 09:58:34
Citaat van: Dokkumer op juni 09, 2014, 09:29:36
Tja wat versta je precies onder geweld. Spreekkoren en belediging zijn vormen van geweld die in ca. 20% van de incidenten voorkomen. Daarnaast vuurwerk 1 op de 6 incidenten (niet alleen boem en knalspul maar ook fakkels ;) ).

Het gaat ook om de beeldvorming. Wanneer men spreekt van 115 aanhoudingen op 55.000 bezoekers heeft men het over een rustig verlopen Lowlands. Worden bij bij wijze van spreken bij de Kuip 10 mensen aangehouden op 47.500 bezoekers dan is het rumoerig geweest.

Kijk dit bedoelde ik.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: zeewolde op juni 09, 2014, 10:14:41
Citaat van: Dokkumer op juni 09, 2014, 09:29:36
Tja wat versta je precies onder geweld. Spreekkoren en belediging zijn vormen van geweld die in ca. 20% van de incidenten voorkomen. Daarnaast vuurwerk 1 op de 6 incidenten (niet alleen boem en knalspul maar ook fakkels ;) ).

Het gaat ook om de beeldvorming. Wanneer men spreekt van 115 aanhoudingen op 55.000 bezoekers heeft men het over een rustig verlopen Lowlands. Worden bij bij wijze van spreken bij de Kuip 10 mensen aangehouden op 47.500 bezoekers dan is het rumoerig geweest.
toch is het rondom festivals rustiger. Kijk nou eens naar ajax-cambuur. Hoeveel stenengooiers zijn er opgepakt? Hier had ajax nog minimaal 100 man met een stadionverbod bij kunnen hebben.
kijk naar de rellen dit seizoen bij nec. Weinig arrestaties in verhouding tot wat er is gebeurd.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Galdiano op juni 09, 2014, 10:56:59
Citaat van: vialli op juni 09, 2014, 08:44:20
Al met al heeft deze negatieve publiciteit waarschijnlijk wel weer invloed op
het aantrekken van een nieuwe hoofdsponsor.

Nee hoor.

Cambuur heeft de luxe positie dat ze met Dijkstra Draaisma een loyale sponsor hebben, die nu redelijk betaald, en graag een stapje terug doet, wanneer er iemand meer bied.
Cambuur zoekt in alle rust een sponsor en zijn toch wel enkele belangstellenden. (bedrijven zijn mij niet bekend)
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: papier op juni 09, 2014, 13:15:40
Citaat van: Galdiano op juni 09, 2014, 10:56:59
Nee hoor.

Cambuur heeft de luxe positie dat ze met Dijkstra Draaisma een loyale sponsor hebben, die nu redelijk betaald, en graag een stapje terug doet, wanneer er iemand meer bied.
Cambuur zoekt in alle rust een sponsor en zijn toch wel enkele belangstellenden. (bedrijven zijn mij niet bekend)

Zoiets is natuurlijk koffiedik kijken, Cambuur staat er over het algemeen goed op denk ik. Doorgaans goede sfeer, leuk voetbal, prima resultaten. Positief. Maar ook gedonder is er geweest wat weer minder is. Als als als als als allemaal, wie weet was er zonder het gedoe in Amsterdam en om Lodeweges wel een sponsor geweest die 100 miljoen miljard wilde investeren. Wie het weet mag het zeggen.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: papier op juni 09, 2014, 13:23:51
Citaat van: SCC-J op juni 06, 2014, 21:41:07
Iedereen vind dat er te laag gestraft wordt in Nederland. Vind dit wel meevallen vraag me af wat het doel is van hoge straffen en vooral het resultaat ervan.

Het doel voor ons als voetbalfans/supporters van Cambuur lijkt me meer normalisering, die lui die zich misdragen zijn er voor verantwoordelijk dat jij, ik en een zooi andere verplicht met de bus moeten, niet normaal een biertje kunnen drinken, moeilijk moeten doen met clubcards etc. Het is bijna een straf om supporter te zijn terwijl er nog geen wedstrijd is gespeeld.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCC-J op juni 09, 2014, 13:33:33
Citaat van: papier op juni 09, 2014, 13:23:51
Het doel voor ons als voetbalfans/supporters van Cambuur lijkt me meer normalisering, die lui die zich misdragen zijn er voor verantwoordelijk dat jij, ik en een zooi andere verplicht met de bus moeten, niet normaal een biertje kunnen drinken, moeilijk moeten doen met clubcards etc. Het is bijna een straf om supporter te zijn terwijl er nog geen wedstrijd is gespeeld.
vind het vooral overdreven reactie , waarom hoef ik dan niet met de buscombi naar de kroeg? Of een evenement? nergens mogen de goeie onder de kwade leiden behalve bij voetbal en motorclubs
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCCornjum op juni 09, 2014, 14:06:31
Een weekendje Sneekweek met bijna 40 aanhoudingen, lees/hoor je niets over.........
2012
een lokaal weblog schrijft
SNEEK – De eerste drie dagen van de Sneekweek zijn volgens de politie goed verlopen. Er werden ruim 124 bekeuringen uitgeschreven voor het drinken van alcohol op straat, baldadigheid en wildplassen. Er zijn 34  aangehouden verricht.

Als dit rond een voetbal wedstrijd in Leeuwarden gebeurd, is dit weken nieuws.....
:proost
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: papier op juni 09, 2014, 14:45:30
Citaat van: SCC-J op juni 09, 2014, 13:33:33
vind het vooral overdreven reactie , waarom hoef ik dan niet met de buscombi naar de kroeg? Of een evenement? nergens mogen de goeie onder de kwade leiden behalve bij voetbal en motorclubs

De beeldvorming die ontstaat daar hebben ook andere groepen wel last van hoor, is verder niet iets waar ik mij aangesproken door voel. De goeden lijden onder de kwaden en de strafmaat is denk ik iets waarmee je A de kwaden weg kan halen en B wellicht een gedeelte niet eens tot die groep gaat behoren.

Neemt natuurlijk niet weg dat het walgelijk is dat de goeden wel onder de kwaden lijden, maar zolang er niet goed wordt opgetreden tegen kwaden zie ik de manier waarop met "ons" omgaat niet veranderen.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Cor op juni 10, 2014, 09:20:22
Citaat van: SCC-J op juni 09, 2014, 13:33:33
vind het vooral overdreven reactie , waarom hoef ik dan niet met de buscombi naar de kroeg? Of een evenement? nergens mogen de goeie onder de kwade leiden behalve bij voetbal en motorclubs

De goeden lijden altijd onder de kwaden, dat is het gevolg van ons rechtssysteem. Vind dat we wel erg zielig doen over het beleid t.a.v. voetbal. Wanneer je een beetje normaal doet heb je niets te vrezen, tenminste, ik merk nooit iets van agressie. Wel moet je kijken naar de reden van een stadionverbod, een fakkel of spreekkoren, mwah, geweld, ja dat wordt niet meer gepikt, maar dat is toch niet alleen bij voetbal zo?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: siepelsjeu op juni 10, 2014, 21:19:48
Citaat van: SCC-J op juni 09, 2014, 13:33:33
vind het vooral overdreven reactie , waarom hoef ik dan niet met de buscombi naar de kroeg? Of een evenement?
omdat jij niet kan auto rijden :devil
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: dizzhead op juni 11, 2014, 09:52:34
Citaat van: SCC-J op juni 09, 2014, 13:33:33
vind het vooral overdreven reactie , waarom hoef ik dan niet met de buscombi naar de kroeg? Of een evenement? nergens mogen de goeie onder de kwade leiden behalve bij voetbal en motorclubs

Wat een onzin.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/168064912/Kroegen+op+Stratumseind+moeten+eerder+dicht+van+gemeente+Eindhoven.aspx (http://www.omroepbrabant.nl/?news/168064912/Kroegen+op+Stratumseind+moeten+eerder+dicht+van+gemeente+Eindhoven.aspx)

http://www.decafekrant.nl/nieuws/de-trol-dicht-door-vechtpartij/ (http://www.decafekrant.nl/nieuws/de-trol-dicht-door-vechtpartij/)

http://www.ruiver.nl/2013/11/22/roermondse-discotheek-vier-weken-dicht-na-vechtpartij/ (http://www.ruiver.nl/2013/11/22/roermondse-discotheek-vier-weken-dicht-na-vechtpartij/)
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: speculeter op juni 11, 2014, 09:58:47
Alles is wel gezegd....
tijd voor een slotje?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: thankyou op juni 11, 2014, 10:06:40
Hoeveel Cambuur supporters hebben eigenlijk ongeveer een sv?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCC-J op juni 11, 2014, 10:15:00
Citaat van: dizzhead op juni 11, 2014, 09:52:34
Wat een onzin.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/168064912/Kroegen+op+Stratumseind+moeten+eerder+dicht+van+gemeente+Eindhoven.aspx (http://www.omroepbrabant.nl/?news/168064912/Kroegen+op+Stratumseind+moeten+eerder+dicht+van+gemeente+Eindhoven.aspx)

http://www.decafekrant.nl/nieuws/de-trol-dicht-door-vechtpartij/ (http://www.decafekrant.nl/nieuws/de-trol-dicht-door-vechtpartij/)

http://www.ruiver.nl/2013/11/22/roermondse-discotheek-vier-weken-dicht-na-vechtpartij/ (http://www.ruiver.nl/2013/11/22/roermondse-discotheek-vier-weken-dicht-na-vechtpartij/)

Wel hele aparte vergelijking niet?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: dizzhead op juni 11, 2014, 10:16:25
Citaat van: SCC-J op juni 11, 2014, 10:15:00
Wel hele aparte vergelijking niet?

Hoezo? Jij begint de vergelijking met kroegen toch?
Ze moeten sluiten omdat de 'kwaden' het verpest hebben, de 'goeden' kunnen daardoor niet meer naar hun kroeg.


Geen motorclub, geen voetbalsupporters....
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCC-J op juni 11, 2014, 10:19:49
Citaat van: dizzhead op juni 11, 2014, 10:16:25
Hoezo? Jij begint de vergelijking met kroegen toch?
ik die naar voetbal ga, ik die naar een kroeg ga.
Ik wordt gestraft bij voetbal. De kroeg(dus niet ik) wordt gestraft in deze.  dat ze wel te maken hebben met verwijtbare fouten die de kroeg heeft gemaakt. Zie prins h
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: dizzhead op juni 11, 2014, 10:20:33
Citaat van: SCC-J op juni 11, 2014, 10:19:49
ik die naar voetbal ga, ik die naar een kroeg ga.
Ik wordt gestraft bij voetbal. De kroeg(dus niet ik) wordt gestraft in deze.  dat ze wel te maken hebben met verwijtbare fouten die de kroeg heeft gemaakt. Zie prins h

Hoezo, door het sluiten kunnen veel mensen (zoals jij dus) niet meer naar 'hun' kroeg.


En als je daar goed over nadenkt, komt dat meer in de buurt van een uitverbod dan een buscombi.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: HilversumOnTour op juli 14, 2014, 16:26:40
Vier supporters van SC Cambuur moeten de cel in omdat ze in april verantwoordelijk waren voor de rellen bij het stadion van de club nadat trainer Dwight Lodeweges bekendmaakte over te stappen naar aartsrivaal sc Heerenveen.

De rechtbank legde twee fans maandag zes maanden cel op, waarvan drie maanden voorwaardelijk. Twee anderen moeten vier maanden, waarvan twee maanden voorwaardelijk, brommen. Vijf andere Cambuurfans kregen werkstraffen tussen de 80 en 120 uur.

In totaal werden begin april vijftien arrestaties verricht toen het nieuws over de transfer van Lodeweges wereldkundig werd gemaakt. De fans zouden zich schuldig hebben gemaakt aan openlijke geweldpleging, vernieling, bedreiging en lokaalvredebreuk, meldt het ANP.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: siepelsjeu op november 02, 2014, 22:38:03
voor reizen buiten de combi kan je toch geen stadionverbod krijgen?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: oldehove op november 02, 2014, 22:55:12
Citaat van: siepelsjeu op november 02, 2014, 22:38:03
voor reizen buiten de combi kan je toch geen stadionverbod krijgen?
Las volgendsmij vorig seizoen op het forum, Dat een aantal personen SV kregen toen ze bij Twente (?) uit op eigenvervoer waren op de thuisvakken...
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Gasgeve op november 02, 2014, 23:05:26
Citaat van: oldehove op november 02, 2014, 22:55:12
Las volgendsmij vorig seizoen op het forum, Dat een aantal personen SV kregen toen ze bij Twente (?) uit op eigenvervoer waren op de thuisvakken...
Er zijn vorig jaar mensen buiten de combi om naar Groningen gegaan. Deze kregen eerst een stadionverbod, maar dit is later terug gedraaid, dus het is niet strafbaar.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Kunstgras op november 02, 2014, 23:43:42
http://cambuurculture.nl/wordpress/verzoek-aan-bvo-trek-opgelegde-svs-voor-reizen-buiten-de-combi/
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Treb op november 02, 2014, 23:46:43
Dan hadden er 2 weken geleden duizend man een stadionverbod moeten hebben  8P
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: dizzhead op november 02, 2014, 23:57:13
Als je uitkaart bezitter bent heb je daarvoor getekend. Ik vind  dat persoonlijk een discutabele passage in de voorwaarden van de uitkaart. Je krijgt ook wel eens sponsor kaarten voor een uitpotje, als je dan gepakt (waarvoor eigenlijk) wordt, is het verschil tussen het wel of niet hebben van n uitkaart dus een stadionverbod...
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Marc S op november 02, 2014, 23:58:51
ach naja verbaas me nergens meer over je krijgt ook een stadionverbod voor het niet je nek breken over een stoeltje of het gooien van een leeg plastic bekertje.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Cambuur LWD op november 03, 2014, 13:25:20
Citaat van: dizzhead op november 02, 2014, 23:57:13
Als je uitkaart bezitter bent heb je daarvoor getekend. Ik vind  dat persoonlijk een discutabele passage in de voorwaarden van de uitkaart.

Maar als je uitkaart wordt afgepakt, dan weet je zeker dat ze niet meer in het uitvak gaan zitten. Hierdoor zorg je er dus juist meer voor dat zij bij andere wedstrijden ook weer gaan plaatsnemen in het thuisvak.

Rare regel? Ze willen je gewoon straffen, maar ze weten niet hoe. Maar dit maakt het alleen maar erger.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: dizzhead op november 03, 2014, 13:48:07
Citaat van: Cambuur LWD op november 03, 2014, 13:25:20
Maar als je uitkaart wordt afgepakt, dan weet je zeker dat ze niet meer in het uitvak gaan zitten. Hierdoor zorg je er dus juist meer voor dat zij bij andere wedstrijden ook weer gaan plaatsnemen in het thuisvak.

Rare regel? Ze willen je gewoon straffen, maar ze weten niet hoe. Maar dit maakt het alleen maar erger.

Ik moet wel even een toelichting op mijn verhaal geven, met name het stukje tussen haakjes... Je moet je afvragen hoe/waarvoor ze gepakt zijn. Ik zit vaak zat in een stadion, zoals ik al aangaf - maar als je niet opvallend / provocerend overkomt (in de ogen van de thuisvakken) kan je in feite niks gebeuren. Je kunt je afvragen waarvoor je een stadionverbod krijgt, maar je kan je ook afvragen waarom je gecontroleerd bent...


En tuurlijk kun je meestal wel juichen als je club scoort, maar probeer dan niet juichend iedereen om je heen aan te kijken - dit valt vaak niet goed (ik denk dat je juist in Leeuwarden zelf niet meer naar beneden hoeft te lopen  :y  )
Ik zeg niet dat dit zo gebeurt is natuurlijk, maar bepaalde regels zijn opgesteld om excessen snel en kordaat de kop in te drukken.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: thankyou op november 09, 2014, 20:25:15
Hoeveel sv houders heeft Cambuur ong eigenlijk ?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: siepelsjeu op augustus 19, 2015, 22:27:02
Er zijn na vorige wedstrijd al weer aardig wat stadionverboden bijgekomen
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: vialli op augustus 19, 2015, 22:44:01
Citaat van: siepelsjeu op augustus 19, 2015, 22:27:02
Er zijn na vorige wedstrijd al weer aardig wat stadionverboden bijgekomen

Maar at se dan bij wedstrieden OM UT STADION HEEN HANGE HET DAT WEINIG ZIN.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: 666 op augustus 19, 2015, 22:52:57
Citaat van: siepelsjeu op augustus 19, 2015, 22:27:02
Er zijn na vorige wedstrijd al weer aardig wat stadionverboden bijgekomen

Wat is aardig wat...  moet ik denken aan 5,  20 of meer? En zijn ze gegeven door de incidenten buiten het stadion of van incidenten binnen het stadion.

Of vraag ik nu teveel  :devil
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Nightmarelwd op augustus 20, 2015, 12:06:30
Citaat van: siepelsjeu op augustus 19, 2015, 22:27:02
Er zijn na vorige wedstrijd al weer aardig wat stadionverboden bijgekomen

Wanneer je voor een rookpot een sv krijgt van 18 maanden, dan ben je als veiligheidsmanager niet goed snik.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Ronnie tng op augustus 20, 2015, 13:36:03
Helaas worden er aardig wat SV's uitgedeeld. Begrijp me niet verkeerd, als iemand een klap heeft uitgedeeld verdiend diegene gewoon een stadionverbod. Maar Wat ik om me heen hoor worden er ook zwaar kansloze sv's uitgedeeld. 

Ik hoor alweer verhalen dat er zaterdag acties gaan komen, wat de sfeer en de wedstrijd waarschijnlijk niet ten goede komt  :zucht
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: dit is mien club op augustus 20, 2015, 13:42:01
Zag iets voorbij komen, geen idee waar dat vandaan komt.
Dat er kansloze sv worden uitgedeeld is weer typisch Cambuur. Maar of zo'n actie zinvol is weet ik niet, het komt de sfeer in ieder geval niet ten goede.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: TM op augustus 20, 2015, 13:58:26
De verboden worden uitgeeld. Iedereen krijgt een lokaal verbod in afwachting van het onderzoek van de politie. Mocht daaruit blijken dat je niks gedaan hebt, wordt je sv weer ingetrokken. Stel het onderzoek duurt 3 maanden..... nou ja belachelijk dus. Voordat je bent veroordeeld heb je al een sv aan de broek.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: justremco op augustus 20, 2015, 15:32:41
Citaat van: TM op augustus 20, 2015, 13:58:26
De verboden worden uitgeeld. Iedereen krijgt een lokaal verbod in afwachting van het onderzoek van de politie. Mocht daaruit blijken dat je niks gedaan hebt, wordt je sv weer ingetrokken. Stel het onderzoek duurt 3 maanden..... nou ja belachelijk dus. Voordat je bent veroordeeld heb je al een sv aan de broek.

Typisch Cambuur: Schuldig tot het tegendeel bewezen is.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Gasgeve op augustus 20, 2015, 15:36:54
Hoe gaat dat bij andere clubs?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: dit is mien club op augustus 20, 2015, 15:52:40
Daar zal het vast het zelfde gaan denk ik?

Cambuurstadion is hun huis, zij mogen bepalen wie ze er in willen hebben en wie niet.
Dus volgens mij hoeven ze niet te wachten op een eventueel strafrechtelijk onderzoek.

Daarmee zeg ik niet dat ik het terecht vind, bv voor het afsteken van rookpotten of een fakkel. Je kunt ook zeggen, met die personen gaan we eerst eens een gesprek aan en geven ze een officiële waarschuwing. Net wat ronnie zegt, sla je iemand op zijn kanis dan kan je een sv verwachten. Maar vaak wordt dat ook wel strafrechtelijk vervolgd wegens openlijke geweldpleging.

Feit blijft dat er gemakkelijk stadionverboden worden gegeven.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: TM op augustus 20, 2015, 16:12:28
Het vervelende van een stadion verbod van de knvb is, is dat dat civiel rechtelijk is. Dus wanneer je strafrechtelijk vrij gesproken bent, kun je alsnog een sv ontvangen van de knvb waar je in principe niets tegen hebt in te brengen. Dit is ook met ajax uit gebeurd toen. Erg krom...
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: thankyou op augustus 20, 2015, 17:59:26
En als je na 18 maanden (zitten we nog in het huidige stadion) na je Sv een seizoenskaart wilt aanschaffen dan kom je dan weer in de wacht rij  :| (logisch maar dan ben je er nog niet van af)
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: siepelsjeu op augustus 20, 2015, 18:24:08
watvoor kansloze stadionverboden zijn er uit gedeeld dan? Want van de mensen waarvan ik weet dat ze deze week 1 hebben ontvangen hebben er terecht 1 gekregen. (geweldpleging)
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: pvanbuijtene op augustus 20, 2015, 19:13:56
Citaat van: thankyou op augustus 20, 2015, 17:59:26
En als je na 18 maanden (zitten we nog in het huidige stadion) na je Sv een seizoenskaart wilt aanschaffen dan kom je dan weer in de wacht rij  :| (logisch maar dan ben je er nog niet van af)

uitwedstrijden |:)
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: TM op augustus 20, 2015, 19:16:25
Citaat van: siepelsjeu op augustus 20, 2015, 18:24:08
watvoor kansloze stadionverboden zijn er uit gedeeld dan? Want van de mensen waarvan ik weet dat ze deze week 1 hebben ontvangen hebben er terecht 1 gekregen. (geweldpleging)

Er zijn naar mijn weten amper klappen gevallen.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: DayDreamer op augustus 20, 2015, 19:19:53
Heeft het er ook niet mee te maken dat, Sarah als vrouw zich wat teveel wil bewijzen.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: waldkip op augustus 20, 2015, 19:56:02
Citaat van: DayDreamer op augustus 20, 2015, 19:19:53
Heeft het er ook niet mee te maken dat, Sarah als vrouw zich wat teveel wil bewijzen.
Weet niet of het vrouw zijnde er wat mee te maken heeft, maar dat ze zich wil bewijzen is wel duidelijk. Had nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen maar dan was keimpe zo'n kwaaie nog niet
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Harry L. op augustus 20, 2015, 20:01:12
Citaat van: DayDreamer op augustus 20, 2015, 19:19:53
Heeft het er ook niet mee te maken dat, Sarah als vrouw zich wat teveel wil bewijzen.

Ze hadden verleden jaar christovao er even over heen moeten laten kletsen, was ut klaar weest.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: siepelsjeu op augustus 20, 2015, 20:02:25
Citaat van: TM op augustus 20, 2015, 19:16:25
Er zijn naar mijn weten amper klappen gevallen.
1. Het is verboden in of bij het Cambuurstadion wanordelijkheden te veroorzaken van welke aard dan ook, dan wel aan wanordelijkheden deel te nemen.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: El Ma-kri-niii op augustus 20, 2015, 20:04:30
Citaat van: thankyou op augustus 20, 2015, 17:59:26
En als je na 18 maanden (zitten we nog in het huidige stadion) na je Sv een seizoenskaart wilt aanschaffen dan kom je dan weer in de wacht rij  :| (logisch maar dan ben je er nog niet van af)
In principe zou je je seizoenkaart kunnen verlengen toch? Het hebben van een sk lijkt me niet verboden, als je maar niet komt opdagen. Verkoop je die kaart aan iemand op de wachtlijst, heb je een winwinsituatie.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: pvanbuijtene op augustus 20, 2015, 20:24:47
Citaat van: El Ma-kri-niii op augustus 20, 2015, 20:04:30
In principe zou je je seizoenkaart kunnen verlengen toch? Het hebben van een sk lijkt me niet verboden, als je maar niet komt opdagen. Verkoop je die kaart aan iemand op de wachtlijst, heb je een winwinsituatie.

daarnaast was fnoors pas laat uit verkocht , heracles nognie uitverkocht en zo zal het bij meer wedstrijden gaan...
niet ideaal, maar zeker mogelijk om kaarten te kunnen kopen.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: R-member op augustus 20, 2015, 20:54:17
Citaat van: siepelsjeu op augustus 20, 2015, 20:02:25
1. Het is verboden in of bij het Cambuurstadion wanordelijkheden te veroorzaken van welke aard dan ook, dan wel aan wanordelijkheden deel te nemen.

Wat noem je wanordelijkheden?
Als je iemand een tik tegen de kop aangeeft ja, dan verdien je een sv.
Volgens mij heeft het merendeel alleen staan aapjes kijken op west.

Enige waar ze je voor zouden kunnen pakken is het onrechtmatig toe verkrijgen tot west met een noordkaart.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: sccleeuwarden op augustus 20, 2015, 20:57:56
Citaat van: Ronnie tng op augustus 20, 2015, 13:36:03
Helaas worden er aardig wat SV's uitgedeeld. Begrijp me niet verkeerd, als iemand een klap heeft uitgedeeld verdiend diegene gewoon een stadionverbod. Maar Wat ik om me heen hoor worden er ook zwaar kansloze sv's uitgedeeld. 

Ik hoor alweer verhalen dat er zaterdag acties gaan komen, wat de sfeer en de wedstrijd waarschijnlijk niet ten goede komt  :zucht

Hoop niet dat er acties komen waarmee de club in zwart daglicht komt... dat kan je sponsoren en zelfs de gehele club kosten!!
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: siepelsjeu op augustus 20, 2015, 21:08:02
Citaat van: Ronnie tng op augustus 20, 2015, 13:36:03

Ik hoor alweer verhalen dat er zaterdag acties gaan komen, wat de sfeer en de wedstrijd waarschijnlijk niet ten goede komt  :zucht
Hou die acties maar achterwegen bereiken we toch niks mee. Daar heb je de sfeer alleen maar mee tepakken
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCC-J op augustus 20, 2015, 21:28:48
Wat moet je dan doen het gewoon maar accepteren als supporter? stadionverboden van 1,5 omdat je een rookpotje afsteekt ter bevordering van de sfeer. Supporters mogen best hun ongenoegen uiten, ook als de sponsoren en BVO daar niet blij van worden. Want op deze manier wordt de sfeer bij de "volksclub" ook niet beter.


Ook schiet je als BVO en KNVB echt je doel voorbij met het uitdelen van stadionverboden van 1,5 voor rookpotjes! Of de 5 jaar voor die man met die vlag op het veld!
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op augustus 20, 2015, 21:30:30
Tegen onterechte stadionverboden moet je altijd een statement kunnen maken ben ik van mening. De manier waarop je het wilt doen is uiteraard leuk discussievoer.

Overigens zullen ze in Almelo blij zijn met een actie, twee seizoenen geleden leverde onze actie in de wedstrijd tegen Heracles veel SV's voor Heraclieden op.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCC-J op augustus 20, 2015, 21:35:33
Door die actie is het bedrag van een buscombi van 45 naar 35 gegaan.  :proost
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op augustus 20, 2015, 21:56:31
Citaat van: SCC-J op augustus 20, 2015, 21:35:33
Door die actie is het bedrag van een buscombi van 45 naar 35 gegaan.  :proost
Dat dan weer wel natuurlijk :proost
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: John Hiatt op augustus 20, 2015, 21:57:07
Er bestond toch een onafhankelijke commissie stadionverboden? Daar kon je in beroep gaan tegen een sv. Of is die commissie opgeheven?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op augustus 20, 2015, 21:59:23
Citaat van: John Hiatt op augustus 20, 2015, 21:57:07
Er bestond toch een onafhankelijke commissie stadionverboden? Daar kon je in beroep gaan tegen een sv. Of is die commissie opgeheven?
Dan heb je het over individuele gevallen. Ik heb meer het idee (heb verder niks gehoord) dat er meer gekeken wordt naar het feit dat er "om niks" stadionverboden worden opgelegd.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: John Hiatt op augustus 20, 2015, 22:02:33
Citaat van: Dokkumer op augustus 20, 2015, 21:59:23
Dan heb je het over individuele gevallen. Ik heb meer het idee (heb verder niks gehoord) dat er meer gekeken wordt naar het feit dat er "om niks" stadionverboden worden opgelegd.

Elk sv is in principe individueel. Als zo'n commissie makkelijk gegeven Sv's terugdraait, zal de club zich toch achter de oren krabben.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op augustus 20, 2015, 22:08:50
Nogmaals, ik ken de situatie van dit moment niet. Maar ik heb eerder wel gelezen en gehoord dat er in het recente verleden (dus na het aantreden van Sarah) diverse SV's uitgedeeld zijn voor onbenulligheden en na beoordeling door de CSC weer ingetrokken zijn.
Ik neem aan dat er n.a.v. Feyenoord weer een fiks aantal terechte en onterechte SV's zijn uitgedeeld. Over de terechte SV's zal ik niks zeggen, over de onterechte SV's mag je je best wel opwinden.
Het gaat naar mijn mening om het aspect dat je dus schuldig bent tot het tegendeel bewezen is, iets wat in "rechtstaat" Nederland nog altijd in strijd is met de Grondwet. En dat Sarah blijkbaar nog steeds graag met haar "bonnenboekje" klaar staat.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op augustus 20, 2015, 22:10:19
ps. Je hebt mijn nummer nog? :_schater
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: John Hiatt op augustus 20, 2015, 22:45:10
Citaat van: Dokkumer op augustus 20, 2015, 22:10:19
ps. Je hebt mijn nummer nog? :_schater

Haha, nee.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Len Cantello op augustus 20, 2015, 23:40:11
Dat veiligheidsvrouwtje van de bvo is totaal ongeschikt voor haar functie.,die wist niet eens van het bestaan van onze club af voordat ze er ging werken. Laat staan dat ze zich in kan leven in de beleving of het gedrag van supporters. Onvoorstelbaar dat zo iemand bij de club op de loonlijst staat......
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCCdrachten op augustus 21, 2015, 07:05:24
Citaat van: Dokkumer op augustus 20, 2015, 22:10:19
ps. Je hebt mijn nummer nog? :_schater

Bist nooit bereikbaar juh..
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: scc-aaron op augustus 21, 2015, 07:57:11
Citaat van: Len Cantello op augustus 20, 2015, 23:40:11
Dat veiligheidsvrouwtje van de bvo is totaal ongeschikt voor haar functie.,die wist niet eens van het bestaan van onze club af voordat ze er ging werken. Laat staan dat ze zich in kan leven in de beleving of het gedrag van supporters. Onvoorstelbaar dat zo iemand bij de club op de loonlijst staat......

helemaal mee eens!
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: 666 op augustus 21, 2015, 08:48:17
Misschien moeten ze eens transparant zijn waarom een stadionverbod is gegeven, zonder dat men de persoonsgegevens vermeld. Ik weet ook niet waarom er stadionverboden uitgedeeld zijn maar het zou inzicht geven en misschien wel begrip (of onbegrip).
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op augustus 21, 2015, 09:23:05
Citaat van: SCCdrachten op augustus 21, 2015, 07:05:24
Bist nooit bereikbaar juh..
Bel dan oek niet anoniem juh :_schater
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: dit is mien club op augustus 21, 2015, 10:00:24
SC Cambuur Culture ‏@CambuurCulture  9 min.9 minuten geleden
Wanneer je het niet eens bent met het opgelegde stadionverbod, teken dan beroep aan via csc@cambuur.nl. #cambuur
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Nightmarelwd op augustus 21, 2015, 11:55:47
Citaat van: Len Cantello op augustus 20, 2015, 23:40:11
Dat veiligheidsvrouwtje van de bvo is totaal ongeschikt voor haar functie.,die wist niet eens van het bestaan van onze club af voordat ze er ging werken. Laat staan dat ze zich in kan leven in de beleving of het gedrag van supporters. Onvoorstelbaar dat zo iemand bij de club op de loonlijst staat......

Het is duidelijk waar de club naar toe wil.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Kunstgras op augustus 21, 2015, 11:58:53
Citaat van: John Hiatt op augustus 20, 2015, 22:02:33
Elk sv is in principe individueel. Als zo'n commissie makkelijk gegeven Sv's terugdraait, zal de club zich toch achter de oren krabben.

Niet helemaal mee eens. De CSC draait makkelijk gegeven sv's helemaal niet terug. Wanneer de BVO voor een klein vergrijp een sv uitdeelt is deze volgens de regels namelijk gewoon 'terecht' opgelegd.

De BVO heeft afgelopen zondag onder andere een stadionverbod uitgedeeld aan een supporter die een vuurtje gaf aan een supporter die hiermee een rookpotje aanstak.. Ik mag hopen dat dit stadionverbod per direct wordt teruggedraaid, want dit slaat natuurlijk nergens op. Mocht deze supporter beroep aantekenen bij de CSC dan verwacht ik dat dit stadionverbod wel wordt ingetrokken, alleen ben je dan wel weer twee tot drie maanden kwijt voordat het zover is.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op augustus 21, 2015, 12:04:43
Citaat van: Nightmarelwd op augustus 21, 2015, 11:55:47
Het is duidelijk waar de club naar toe wil.

:y Namelijk DIT!!
https://vimeo.com/barbaraveyemaze/klapveeheideroosjes (https://vimeo.com/barbaraveyemaze/klapveeheideroosjes)
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Nightmarelwd op augustus 21, 2015, 12:05:02
Citaat van: siepelsjeu op augustus 20, 2015, 21:08:02
Hou die acties maar achterwegen bereiken we toch niks mee. Daar heb je de sfeer alleen maar mee tepakken

Alles accepteren is een goed idee. Afgelopen twee seizoenen mensen een sv voor onbepaalde tijd. Na drie maanden blijkt dat ze niks gedaan hebben. Ondertussen heb je dus wel een aantal wedstrijden gemist.  Je SK in die tijd niet geldig was.

Wanneer je iemand een sv geeft omdat hij bij de groep hoorde die stond te kijken, dan kan je nav afgelopen zondag de mensen op de west tribune een sv geven.  Die stonden nl allemaal te kijken.
Zelfde geldt voor de mensen die altijd gaan kijken of andere mensen rellen gaan trappen. Sensatiesupporters. Maar wanneer er dan iets gebeurd hun mobiel pakken en beginnen te filmen.  Wanneer de ME charges uitvoert en zij ook klappen krijgen met de stok hun ongenoegen uiten.

Maar wel roepen dat ze de hele groep supporters moeten aanpakken.

Ik ben benieuwd naar morgen.

Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: pvanbuijtene op augustus 21, 2015, 12:25:13
Hoe mooi het ook is, ik snap nog steeds niet waarom mensen vuurwerk/rookpotten afsteekt bij wedstrijden, ten eerste zijn er al meerdere mensen daarop gepakt dus je weet dat je dan een probleem hebt en het staat ook bij de huisregels..
een vuurtje geven en dan sv gaat wel wat ver vind ik....
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCC-J op augustus 21, 2015, 12:33:44
Nee het mag niet, maar de straffen die erop staan? 1,5 voor een rookpotje..
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Bernardo op augustus 21, 2015, 12:37:24
Citaat van: SCC-J op augustus 21, 2015, 12:33:44
Nee het mag niet, maar de straffen die erop staan? 1,5 voor een rookpotje..

Bepaald de club dat of zijn dat richtlijnen van de KNVB?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: pvanbuijtene op augustus 21, 2015, 12:37:35
Citaat van: SCC-J op augustus 21, 2015, 12:33:44
Nee het mag niet, maar de straffen die erop staan? 1,5 voor een rookpotje..

Vraag me idd af waar de lengte van straffen op gebaseerd zijn.. of gewoon zelf verzonnen door de club?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: pvanbuijtene op augustus 21, 2015, 12:40:51
Citaat van: Bernardo op augustus 21, 2015, 12:37:24
Bepaald de club dat of zijn dat richtlijnen van de KNVB?

Heb het opgezocht, is een richtlijn van de knvb.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Vanuit Helmond op augustus 21, 2015, 12:41:15
http://cambuur.nl/kaarten/stadionverboden/
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCC-J op augustus 21, 2015, 13:02:07
Ja maar de bvo hoeft dat niet te volgen of te melden bij de KNVB. Zouden ze ook niet moeten doen zolang KNVB geen onderscheid maakt in incidenten.

Voorbeeld
Rookbom op tribune 1,5 jaar
Rookbom op het veld 1,5 jaar

Man met vlag op veld 5 jaar
Man die scheidsrechter wil aanvallen op het veld ook 5 jaar.

Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: pvanbuijtene op augustus 21, 2015, 13:03:48
Citaat van: SCC-J op augustus 21, 2015, 13:02:07
Ja maar de bvo hoeft dat niet te volgen of te melden bij de KNVB. Zouden ze ook niet moeten doen zolang KNVB geen onderscheid maakt in incidenten.

Voorbeeld
Rookbom op tribune 1,5 jaar
Rookbom op het veld 1,5 jaar

Man met vlag op veld 5 jaar
Man die scheidsrechter wil aanvallen op het veld ook 5 jaar.

rookbom bij je hebben is al 1,5jaar.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: El Ma-kri-niii op augustus 21, 2015, 13:07:35
Iedereen weet inmiddels wel dat je voor het bezit en afsteken van vuurwerk/rookbommen een sv krijgt. Natuurlijk is het onzin dat dit het geval is, maar als je het dan toch doet ben je in mijn ogen ook niet heel pienter.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: John Hiatt op augustus 21, 2015, 14:37:43
Citaat van: SCC-J op augustus 21, 2015, 13:02:07
Ja maar de bvo hoeft dat niet te volgen of te melden bij de KNVB. Zouden ze ook niet moeten doen zolang KNVB geen onderscheid maakt in incidenten.

Voorbeeld
Rookbom op tribune 1,5 jaar
Rookbom op het veld 1,5 jaar

Man met vlag op veld 5 jaar
Man die scheidsrechter wil aanvallen op het veld ook 5 jaar.

De waarnemer van de knvb meldt ook zaken. Denk dat Cambuur dan gedwongen is de richtlijnen te volgen.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCC-J op augustus 21, 2015, 14:55:52
Destijds nagevraagd bij KNVB met de vlaggen man. Was hij niet gemeld bij KNVB, was er ook niets gebeurt.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: John Hiatt op augustus 21, 2015, 15:18:32
Citaat van: SCC-J op augustus 21, 2015, 14:55:52
Destijds nagevraagd bij KNVB met de vlaggen man. Was hij niet gemeld bij KNVB, was er ook niets gebeurt.

Oke, duidelijk.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: weestwel op augustus 22, 2015, 15:59:43
Citaat van: TM op augustus 20, 2015, 13:58:26
De verboden worden uitgeeld. Iedereen krijgt een lokaal verbod in afwachting van het onderzoek van de politie. Mocht daaruit blijken dat je niks gedaan hebt, wordt je sv weer ingetrokken. Stel het onderzoek duurt 3 maanden..... nou ja belachelijk dus. Voordat je bent veroordeeld heb je al een sv aan de broek.

Je komt denk ik aardig in de buurt met je 3 maanden. Bij mij duurde het bijna een half jaar. En dat half jaar trekken ze echt niet van die 18 of in mijn geval 36 maanden af.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: weestwel op augustus 22, 2015, 16:01:44
Citaat van: SCC-J op augustus 21, 2015, 13:02:07
Ja maar de bvo hoeft dat niet te volgen of te melden bij de KNVB. Zouden ze ook niet moeten doen zolang KNVB geen onderscheid maakt in incidenten.

Voorbeeld
Rookbom op tribune 1,5 jaar
Rookbom op het veld 1,5 jaar

Man met vlag op veld 5 jaar
Man die scheidsrechter wil aanvallen op het veld ook 5 jaar.

Vergeet je er nog bij te vermelden dat je een recente pasfoto moet inleveren. Doe je dit niet dan verdubbelen ze je straf.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Treb op augustus 22, 2015, 17:13:30
Ik had 12 maanden. Wel 10x belt met mevrouw T. Voor alternatieven. Nog nooit wat deen. Als je een recidivist bent snap ik dat er niks mogelijk is. Maar 1x buiten de lijntjes lopen en je wordt in je kont geneukt door de club, justitie en de KNVB.

:R
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Casuals-lwd op augustus 22, 2015, 17:48:41
Als t' aan mevrouw T. ligt dan blijven de uitvakken in uitwedstrijden altijd leeg.Ze wil dkv 2 van ons maken, en tussendoor vol geld verdienen met misselijkmakende stewards. Schande
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op augustus 22, 2015, 18:09:34
Citaat van: Treb op augustus 22, 2015, 17:13:30
Ik had 12 maanden. Wel 10x belt met mevrouw T. Voor alternatieven. Nog nooit wat deen. Als je een recidivist bent snap ik dat er niks mogelijk is. Maar 1x buiten de lijntjes lopen en je wordt in je kont geneukt door de club, justitie en de KNVB.

:R
En ook door S.T. met voorbinddildo? :devil

Zoals al vaker gezegd, ik mis Keimpe wel. Die kon keihard zijn, maar ook fair als je zelf ook fair was. Paar dingetjes met hem gehad en dat is altijd goed en als grote kerels opgelost.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: pvanbuijtene op augustus 24, 2015, 11:50:08
STATEMENT RVC & DIRECTIE: 'OM MEERDERE REDENEN EEN TELEURSTELLENDE AVOND'

24 augustus 2015, 11:38

Beste supporters,

Afgelopen zaterdag was het om meerdere redenen een slechte dag voor onze club. Het is lang geleden dat we in eigen huis zo fors onderuit zijn gegaan, en dat doet altijd even pijn. Toch voelden we ons als club, staf en spelers enorm gesteund dankzij de geweldige sfeer en aanmoedigingen die ondanks de stand onophoudelijk bleven komen. Hiervoor niets dan dank en complimenten.

Dit staat echter haaks op de spreekkoren van een deel van het publiek aan het adres van een medewerker van onze club. Laat duidelijk zijn dat dit voor ons volstrekt ontoelaatbaar is. Het is teleurstellend en kwetsend bovendien dat een medewerker, die op juiste wijze het beleid van de club uitvoert, op een dusdanige wijze door onze eigen supporters wordt bejegend.

Er zijn bij de thuiswedstrijd tegen Feyenoord onacceptabele zaken voorgevallen, waar we als club op hebben gereageerd middels een lokaal stadionverbod. Op het moment dat je als supporter de keuze maakt om gedrag te vertonen dat niet past in een stadion en in de maatschappij in het algemeen, neem je duidelijk zelf het risico op maatregelen. Overigens bestaat er de mogelijkheid om in beroep te gaan tegen de genomen maatregel.

Resumerend willen we nogmaals duidelijk maken dat het middels spreekkoren of welke vorm dan ook keren tegen een medewerker absoluut onacceptabel is. In het belang van onze club zullen we hier nu en in de toekomst hard tegen blijven optreden.

RvC & Directie SC Cambuur

Foto: www.dijksfotografie.com
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: geelenblauwscc op augustus 24, 2015, 11:58:14
Heel Noord maar stadion verbod geven  :_schater
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op augustus 24, 2015, 12:10:58
Citaat van: pvanbuijtene op augustus 24, 2015, 11:50:08
STATEMENT RVC & DIRECTIE: 'OM MEERDERE REDENEN EEN TELEURSTELLENDE AVOND'

24 augustus 2015, 11:38

Beste supporters,

Afgelopen zaterdag was het om meerdere redenen een slechte dag voor onze club. Het is lang geleden dat we in eigen huis zo fors onderuit zijn gegaan, en dat doet altijd even pijn. Toch voelden we ons als club, staf en spelers enorm gesteund dankzij de geweldige sfeer en aanmoedigingen die ondanks de stand onophoudelijk bleven komen. Hiervoor niets dan dank en complimenten.

Dit staat echter haaks op de spreekkoren van een deel van het publiek aan het adres van een medewerker van onze club. Laat duidelijk zijn dat dit voor ons volstrekt ontoelaatbaar is. Het is teleurstellend en kwetsend bovendien dat een medewerker, die op juiste wijze het beleid van de club uitvoert, op een dusdanige wijze door onze eigen supporters wordt bejegend.

Er zijn bij de thuiswedstrijd tegen Feyenoord onacceptabele zaken voorgevallen, waar we als club op hebben gereageerd middels een lokaal stadionverbod. Op het moment dat je als supporter de keuze maakt om gedrag te vertonen dat niet past in een stadion en in de maatschappij in het algemeen, neem je duidelijk zelf het risico op maatregelen. Overigens bestaat er de mogelijkheid om in beroep te gaan tegen de genomen maatregel.

Resumerend willen we nogmaals duidelijk maken dat het middels spreekkoren of welke vorm dan ook keren tegen een medewerker absoluut onacceptabel is. In het belang van onze club zullen we hier nu en in de toekomst hard tegen blijven optreden.

RvC & Directie SC Cambuur

Foto: www.dijksfotografie.com
Pfffff... In principe begrijp ik dat de club richting de sponsoren en buitenstaanders dit statement moet maken. Maar laat lekker je hondstrouwe publiek maar in de steek! Wie waren er toen we in 2005 met 1-7 van Heracles verloren? Wie waren er in de ALLERDONKERSTE uren van de club? Diegene die hun statement maken tegen het overfunctioneren van Sarah.

En zoals eerder gezegd, vernielingen en vechtpartijen in en om het stadion kan ik niet goedkeuren, daarvoor zijn ook terechte SV's uitgedeeld. Maar SV's op vermoeden van een middelvinger, het uitlenen van een aansteker of het plaatstnemen in het verkeerde vak zijn wat mij betreft lachertjes!
Net zoals de vlaggenzwaaier, die uiteraard wel een straf verdiende, maar niet een landelijk SV van 5 jaar inclusief boete. Dat is net zo zwaar als het willen aanvallen van een speler of official!
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Galdiano op augustus 24, 2015, 12:17:26
Citaat van: Dokkumer op augustus 22, 2015, 18:09:34

Zoals al vaker gezegd, ik mis Keimpe wel. Die kon keihard zijn, maar ook fair als je zelf ook fair was. Paar dingetjes met hem gehad en dat is altijd goed en als grote kerels opgelost.

Heb regelmatig bonje gehad met K.V echter vaak daarna even langs stadion bakkie gedaan in zijn kantoor en was het weer goed. Excelsior uit nog tijd met hem gesproken, en heb hem de hand geschud en hem een fijn pension toegewenst, en dat hij op geen mooiere manier afscheid kon nemen. (Kampioenschap)
Ik heb geen ervaringen met Sarah en je zal ook kwaad woord horen over haar. Maar als ik om me heen hoor naar de geluiden baart het me toch wel zorgen.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCC-J op augustus 24, 2015, 12:25:57
Snap dat je het op neemt voor je collega, ook vind ik dat het door het publiek wel erg op de man wordt gespeeld. Toch kan ik de reactie van de supporters wel begrijpen zodra er ook maar iets fout gaat komt de bvo via Sarah met allemaal beperkende maatregelen danwel verboden. Gaan er dingen al jaren goed is men te bang om de supporters meer ruimte/ vrijheden te geven. hier stoor ik me vooral mateloos aan.

Zij die Feyenoord supporters klappen hebben gegeven krijgen terecht een Sv maar een aantal is enkel naar west gestormd en krijgt daar een sv voor. Vind ik echt belachelijk. Cambuur vind dat echter" gedrag wat niet in stadion past of in de maatschappij in het algemeen ...."

Ook roemen ze de 12e man van afgelopen week. Zij die Sarah rot op zongen waar ook verantwoordelijk voor de goede sfeer tijdens die afgang van afgelopen zaterdag mag toch hopen dat de bvo dit ook ziet. Tegen hen wil de bvo het hard gaan spelen... Wordt nog een leuk seizoen dan.  Zucht
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: DayDreamer op augustus 24, 2015, 13:28:28
Citaat van: SCC-J op augustus 24, 2015, 12:25:57
Wordt nog een leuk seizoen dan.  Zucht

Ik merk nu al dat de sfeer behoorlijk omslaat op meerdere fronten.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: pvanbuijtene op augustus 24, 2015, 13:32:14
BVO ziet dingen vaak zwart / wit.. hebben we weer echt bier, gaat het gelijk mis , het slaat nergens op, maar zo wordt er vaak gedacht(dit is een voorbeeld).

Toch snap ik ene kant wel dat je gepakt wordt als je naar west stormt(verder niks doet), omdat je de intentie wel had, maar doe het af met een waarschuwing dat dit niet geaccepteerd wordt.. Maar waarom naar west stormen? je neemt een risico.

Sv's voor aansteker middelviger etc is natrlk nonsens..




Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: dit is mien club op augustus 24, 2015, 13:34:38
Dit was een publieks vriendelijke actie, maar geloof mij, wij gaan het nooit winnen van het de beleidsbepalers. Als wij rechts af willen slaan en zij links, vul dan maar in waar we heen gaan. Wil je dat niet krijg je een stadion verbod
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Lore op augustus 24, 2015, 14:02:40
Los van wie er "gelijk" heeft en wat er gebeurd is, Cambuur kan toch niet anders dan vol achter haar eigen medewerker gaan staan? Dat is toch goed werkgeverschap.

Er zijn meerdere medewerkers van mij wel eens bedreigd, beledigd, etc en dan ging ik ook niet eerst even uitzoeken wat er gebeurd is.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: koosZevenaar op augustus 24, 2015, 14:26:46
Stadionverboden voor bepaalde tijd moeten ze afschaffen. Levenslang een enkelbandje en bij elke wedstijd 2 x bezoek politieburo.
Mensen die de actie van deze "onbenullen" steunen, ook maar snel een stadionverbod.
Dit kun je toch niet tolereren, wie bepaalt het beleid, toch niet de nietszeggende schreeuwertjes die nog maar droog achter de oren zijn.
Ik sta voor 1000% achter deze actie van SC CAMBUUR, weg met de ROTTE APPELS, supporters zijn het in elk geval niet
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: R-member op augustus 24, 2015, 14:30:09
Cambuur is gewoon dom geweest om alles om te roepen.
Had iedereen 90 minuten uit laten razen en je was klaar geweest.

Nu heeft Sarah vermoedelijk zelf besloten dit om te laten roepen en gooi je alleen maar extra olie op het vuur. Ze moeten nog heel wat leren omtrent veiligheidszorg.

Mijn inziens was de beste optie geweest:

Iedereen laten brullen wat ze willen, en vandaag met een statement komen.
En wat zouden ze willen bereiken? 200 man een stadionverbod? Laat me niet lachen.

Veel clubs hebben een veiligheidsmanager die de klappen van de zweep kent.
Sarah heeft 0,0% feeling met de supporters, en hedendaags is dat wel een must.

Evenals de stewards, zet er jongens neer met een verleden, en niet meisjes van amper 15 die totaal geen gezag uitstralen.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: justremco op augustus 24, 2015, 14:35:36
Citaat van: koosZevenaar op augustus 24, 2015, 14:26:46
Stadionverboden voor bepaalde tijd moeten ze afschaffen. Levenslang een enkelbandje en bij elke wedstijd 2 x bezoek politieburo.
Mensen die de actie van deze "onbenullen" steunen, ook maar snel een stadionverbod.
Dit kun je toch niet tolereren, wie bepaalt het beleid, toch niet de nietszeggende schreeuwertjes die nog maar droog achter de oren zijn.
Ik sta voor 1000% achter deze actie van SC CAMBUUR, weg met de ROTTE APPELS, supporters zijn het in elk geval niet

Gelukkig snap jij er heel veel van, op afstand...... :X
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: R-member op augustus 24, 2015, 14:42:52
Citaat van: justremco op augustus 24, 2015, 14:35:36
Gelukkig snap jij er heel veel van, op afstand...... :X

+1

Op afstand  :_schater
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Ronnie tng op augustus 24, 2015, 14:47:06
Citaat van: Lore op augustus 24, 2015, 14:02:40
Los van wie er "gelijk" heeft en wat er gebeurd is, Cambuur kan toch niet anders dan vol achter haar eigen medewerker gaan staan? Dat is toch goed werkgeverschap.

Helemaal mee eens, alleen is z'n lachwekkend statement en dreigen met nog meer SV's uitdelen het juiste middel? Nee goed werkgeverschap vindt ik dit niet, ik ben bang dat de kloof alleen maar groter wordt.  Daar zal de veiligheidsmanager alleen maar meer last van krijgen, is mijn onderbuikgevoel.

Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: DayDreamer op augustus 24, 2015, 14:56:36
Citaat van: Ronnie tng op augustus 24, 2015, 14:47:06
Helemaal mee eens, alleen is z'n lachwekkend statement en dreigen met nog meer SV's uitdelen het juiste middel? Nee goed werkgeverschap vindt ik dit niet, ik ben bang dat de kloof alleen maar groter wordt.  Daar zal de veiligheidsmanager alleen maar meer last van krijgen, is mijn onderbuikgevoel.

Ik weet het wel zeker, die Sarah staat veel te ver van de fanatieke supporters, en wil ook totaal niet wijken van de manier van hoe zij naar hun kijkt. In haar ogen kunnen hun niks goed doen, ze zal haar "werk" vast goed uitvoeren, precies volgens de regels, en dat is het probleem op die functie, soms moet je eens door de regeltjes heen kijken en net als iemand anders hier al aangaf, ff een "bakkie" doen om de boel eens te bepraten. Nogmaals ze staat veel te ver van de supporters en deze kloof gaat alleen maar groter, totdat de bom eens goed barst, en of we dat willen met zijn allen, helemaal niet in dit seizoen waar degradatie nog wel eens heel dichtbij kan komen.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op augustus 24, 2015, 15:01:16
Waar zijn mannen als van Rijswijk en Ijsselmuiden? Kunnen die in eerste instantie niet eens voor een soort van "bemiddeling" zorgen? Wat Ronnie en DayDreamer zeggen en voelen, zullen veel meer (fanatiekere) supporters voelen, waaronder ikzelf.

Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Ronnie tng op augustus 24, 2015, 15:05:18
Citaat van: Dokkumer op augustus 24, 2015, 15:01:16
Waar zijn mannen als van Rijswijk en Ijsselmuiden? Kunnen die in eerste instantie niet eens voor een soort van "bemiddeling" zorgen? Wat Ronnie en DayDreamer zeggen en voelen, zullen veel meer (fanatiekere) supporters voelen, waaronder ikzelf.

Waarom bemiddelen? Forum avond met Sarah organiseren!
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Tukker op augustus 24, 2015, 15:14:07
Citaat van: Ronnie tng op augustus 24, 2015, 15:05:18
Waarom bemiddelen? Forum avond met Sarah organiseren!
Met alle respect voor de harde kern supporters en voor Sarah denk ik niet dat een forumavond de oplossing is. Daar gaat het waarschijnlijk hard tegen hard en dat lost m.i. niks op. Wellicht is het door Dokkumer geopperde voorstel een betere.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op augustus 24, 2015, 15:25:12
Citaat van: Ronnie tng op augustus 24, 2015, 15:05:18
Waarom bemiddelen? Forum avond met Sarah organiseren!
Zoals Tukker ook zegt, op een forumavond gaat het snel hard tegen hard en worden er dingen gezegd die keihard tegen de fanatieke supporters gebruikt kunnen en gaan worden. Ik kies dan voor een tussenweg door een aantal vertegenwoordigers van de fanatieke supporters (zou dat iets voor jou zijn?), de fancoaches en Sarah met eventueel Ard de Graaf met elkaar om tafel te laten zitten.

Sarah uitnodigen om een wedstrijd vanuit vak 14 te bezoeken lijkt me op dit moment een minder goed idee ;)
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: zeewolde op augustus 24, 2015, 15:29:27
Citaat van: koosZevenaar op augustus 24, 2015, 14:26:46
Stadionverboden voor bepaalde tijd moeten ze afschaffen. Levenslang een enkelbandje en bij elke wedstijd 2 x bezoek politieburo.
Mensen die de actie van deze "onbenullen" steunen, ook maar snel een stadionverbod.
Dit kun je toch niet tolereren, wie bepaalt het beleid, toch niet de nietszeggende schreeuwertjes die nog maar droog achter de oren zijn.
Ik sta voor 1000% achter deze actie van SC CAMBUUR, weg met de ROTTE APPELS, supporters zijn het in elk geval niet
heb je wel eens een boete voor te hard rijden gehad?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op augustus 24, 2015, 15:33:26
Citaat van: zeewolde op augustus 24, 2015, 15:29:27
heb je wel eens een boete voor te hard rijden gehad?
Iedereen die te hard rijdt meteen een rijontzegging geven!
Gelijke monniken, gelijke kappen! Die rotte appels uit het verkeer halen...
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: oost op augustus 24, 2015, 15:45:37
Citaat van: koosZevenaar op augustus 24, 2015, 14:26:46
Stadionverboden voor bepaalde tijd moeten ze afschaffen. Levenslang een enkelbandje en bij elke wedstijd 2 x bezoek politieburo.
Mensen die de actie van deze "onbenullen" steunen, ook maar snel een stadionverbod.
Dit kun je toch niet tolereren, wie bepaalt het beleid, toch niet de nietszeggende schreeuwertjes die nog maar droog achter de oren zijn.
Ik sta voor 1000% achter deze actie van SC CAMBUUR, weg met de ROTTE APPELS, supporters zijn het in elk geval niet

AMEN _O_

Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Marc S op augustus 24, 2015, 15:47:28
Citaat van: Dokkumer op augustus 24, 2015, 15:33:26
Iedereen die te hard rijdt meteen een rijontzegging geven!
Gelijke monniken, gelijke kappen! Die rotte appels uit het verkeer halen...

Of in het geval van mijn broertje een jaartje terug, iemand ramt hem met een auto en dan krijgt hij zelf een rijontzegging. Vervolgens moet hij alle zeilen bij zetten om zijn onschuld te bewijzen en houd de politie steevast vol dat ze wel degelijk de camera beelden hadden gezien.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: John Hiatt op augustus 24, 2015, 15:52:02
Helemaal met Dokkumer eens. Zo snel mogelijk een gesprek organiseren tussen een kleine delegatie van de supporters aan de ene kant, Sarah en Ard aan de andere kant. Dit moet niet verder escaleren.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: zeewolde op augustus 24, 2015, 15:58:36
Citaat van: Dokkumer op augustus 24, 2015, 15:33:26
Iedereen die te hard rijdt meteen een rijontzegging geven!
Gelijke monniken, gelijke kappen! Die rotte appels uit het verkeer halen...
misschien dat meneer zevenaar dan wel normaal kan reageren.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: koosZevenaar op augustus 24, 2015, 16:06:40
Praat alles maar goed, een stelletje oproerkraaiers steunen, hebben niet eens het idee waar het over gaat.
Dit heeft niets met te hard rijden te maken.
Dit heeft te maken met figuurtjes die alleen maar komen voor dit en waarschijnlijk niet eens weten wat voor shirt Cambuur aanheeft.
Ik heb 12 jaar een seizoenkaart gehad en volg alles nog op afstand, zie alle wedstrijden via FOX, dus weet donders goed wat er speelt.
Maar zal me er verder niet mee bemoeien, de reacties zijn nog kinderachtiger dan ik al verwacht had.
Niets is goed, behalve als het tegen de regels ingaat.
Net als een nieuwe speler, al afgebrand voordat hij getekent heeft.
De "auteurs op dit forum" daar mag en moet CAMBUUR "TROTS" op zijn.

AMEN om met OOST te spreken
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Vakje 9 op augustus 24, 2015, 16:09:58
Citaat van: Len Cantello op augustus 20, 2015, 23:40:11
Dat veiligheidsvrouwtje van de bvo is totaal ongeschikt voor haar functie.,die wist niet eens van het bestaan van onze club af voordat ze er ging werken. Laat staan dat ze zich in kan leven in de beleving of het gedrag van supporters. Onvoorstelbaar dat zo iemand bij de club op de loonlijst staat......

In de wandelgangen heb ik vernomen dat zijn in haar vrije tijd wel aardig haar best doet om zich in te leven in de beleving en gedrag van bepaalde supporters. Het schijnt dat zijn dan dan wel aardig op 1 lijn zit. :devil :devil :devil
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Len Cantello op augustus 24, 2015, 16:15:01
Citaat van: John Hiatt op augustus 24, 2015, 15:52:02
Helemaal met Dokkumer eens. Zo snel mogelijk een gesprek organiseren tussen een kleine delegatie van de supporters aan de ene kant, Sarah en Ard aan de andere kant. Dit moet niet verder escaleren.
Waarom pakt de KvC dit niet op? Samen met CC?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: poelie-lwd op augustus 24, 2015, 16:16:17
Even los van het opleggen van SV's, wie over de schreef gaat kan sancties verwachten. Neem het als een vent, dat was je ook toen je wat uitvrat nietwaar.

Waar ik mij enorm aan stoor is de manier waarop de club hiermee omgaat. In mijn beleving is het amateurisme ten top. Ik snap best dat je het opneemt voor een werknemer echter gooi je met dit statement de deur heel hard in het slot en is er totaal geen ruimte meer om dit op een 'normale' manier op te kunnen lossen. Men is er heilig van overtuigd dat het uitgevoerde beleid het enige juiste is en kritiek daarop is uit den boze en wordt niet getolereerd, anders volgen er 'gepaste' maatregelen. Voor mij past deze noord Koreaanse gedachte niet bij een volksclub zoals wij geacht denken te zijn en is echt 2 bruggen te ver. Had zaterdag kloten getoond en had het probleem bij de bron aangepakt door voor mijn part Rene of Peter de tribune op te sturen om in ieder geval het gesprek aan te gaan of er notie van nemen en op een ander tijdstip hier eens even rustig over te brainstormen met een delegatie supporters. Nu zorg je er met dit statement voor dat de kloof nog groter wordt maar ook supporters over elkaar heen duikelen omdat een ieder de wijsheid in pacht lijkt te hebben. Op dit soort momenten zie je weer dat we met passanten te maken hebben die nog steeds niet in de gaten hebben hoe het werkt. Als er onvrede is bij je achterban over wat dan ook dan is de hakken in het zand zetten al net zo kinderachtig als de 'acties' met een SV als resultaat. Je dwingt als club meer respect af door er direct op af te stappen en het in ieder geval probeert om een oplossing te vinden dan een 'onze wil is wet en wie dat niet zint die flikkert maar op' statement.

Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Len Cantello op augustus 24, 2015, 16:20:12
Citaat van: koosZevenaar op augustus 24, 2015, 16:06:40
zie alle wedstrijden via FOX
Tsja.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Vlampiep op augustus 24, 2015, 16:21:13
Wat mij steeds weer opvalt op dit forum, is dat een stel dombo's hun ego veel groter stelt dan de club waar zij denken supporter van te zijn.
Rot toch op, ga naar K1 gevechten of honden gevechten, maar blijf weg bij Cambuur wat probeert het imago wat jaren lang geschaad is door een stel malloten weer op een niveau te brengen wat aantrekkelijk is voor sponsoren.
Het heeft niets met Akkrum zuid te maken, maar het creëren van een maatschappelijk aanvaardbaar gedrag op de tribunes bij de wedstrijden.


Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Goudvinger op augustus 24, 2015, 16:22:24
Tsja, het is natuurlijk de omgekeerde wereld als men eerst met walgelijke spreekkoren komt en vervolgens voor een oplossing om tafel wil. Een aantal stadionverboden zal inderdaad onterecht zijn, maar om op deze manier je onvrede te uiten gaat mij veel te ver. Ik denk bijna alle supporters zich met mij kapot hebben geschaamd voor de onverlaten die het gezongen hebben. Dat er nu überhaupt mensen zijn die zulke leuzen goed willen praten geeft aan in welke belevingswereld zij zich bevinden.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Bascambuur op augustus 24, 2015, 16:34:41
Citaat van: Goudvinger op augustus 24, 2015, 16:22:24
Tsja, het is natuurlijk de omgekeerde wereld als men eerst met walgelijke spreekkoren komt en vervolgens voor een oplossing om tafel wil. Een aantal stadionverboden zal inderdaad onterecht zijn, maar om op deze manier je onvrede te uiten gaat mij veel te ver. Ik denk bijna alle supporters zich met mij kapot hebben geschaamd voor de onverlaten die het gezongen hebben. Dat er nu überhaupt mensen zijn die zulke leuzen goed willen praten geeft aan in welke belevingswereld zij zich bevinden.
Ik hou mij in dit soort gevallen toch vaak vast aan wat Rene vd Gijp altijd zegt.

https://www.youtube.com/watch?v=47eKJKVqcXM
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op augustus 24, 2015, 16:36:01
Citaat van: koosZevenaar op augustus 24, 2015, 16:06:40
Praat alles maar goed, een stelletje oproerkraaiers steunen, hebben niet eens het idee waar het over gaat.
Dit heeft niets met te hard rijden te maken.
Dit heeft te maken met figuurtjes die alleen maar komen voor dit en waarschijnlijk niet eens weten wat voor shirt Cambuur aanheeft.
Ik heb 12 jaar een seizoenkaart gehad en volg alles nog op afstand, zie alle wedstrijden via FOX, dus weet donders goed wat er speelt.
Maar zal me er verder niet mee bemoeien, de reacties zijn nog kinderachtiger dan ik al verwacht had.
Niets is goed, behalve als het tegen de regels ingaat.
Net als een nieuwe speler, al afgebrand voordat hij getekent heeft.
De "auteurs op dit forum" daar mag en moet CAMBUUR "TROTS" op zijn.

AMEN om met OOST te spreken

Sorry hoor, maar ik behoor al flink wat jaren tot de fanatiekere supporters en ben ook spuugzat van de stadionverboden die om de haverklap worden opgelegd. Zoals ik al vele malen eerder heb gezegd, voor opstootjes en vernielingen in en om het stadion is het eigen schuld dikke bult. Maar sv's geven voor het geven van een aansteker, het VERMOEDEN van een opgestoken middelvinger of het plaatsnemen in een verkeerd vak is in mijn ogen zwaar belachelijk!
Spreekkoren kun je goed of afkeuren, ik zie liever zoiets dan dat men wederom de hoofdtribune bestormt en Sarah aanvalt. De publieksvriendelijke actie tot minuut 12 sta ik overigens WEL volkomen achter.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Treb op augustus 24, 2015, 16:37:53
Het geval van die aansteker is belachelijk.

Echter rottigheid uithalen in het stadion, ook al heb je alleen maar 'bestormd', en denken dat je er mee weg komt is wel heel naïef gedacht.

De spreekkoren waren ronduit schandalig. Sommige 'supporters' vinden hun eigen ego en dat van hun 'vriendjes' belangrijker dan de club.


Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: dit is mien club op augustus 24, 2015, 16:42:37
Citaat van: Vlampiep op augustus 24, 2015, 16:21:13
Wat mij steeds weer opvalt op dit forum, is dat een stel dombo's hun ego veel groter stelt dan de club waar zij denken supporter van te zijn.
Rot toch op, ga naar K1 gevechten of honden gevechten, maar blijf weg bij Cambuur wat probeert het imago wat jaren lang geschaad is door een stel malloten weer op een niveau te brengen wat aantrekkelijk is voor sponsoren.
Het heeft niets met Akkrum zuid te maken, maar het creëren van een maatschappelijk aanvaardbaar gedrag op de tribunes bij de wedstrijden.

Wat hebben rook potjes afsteken en k1 gevechten met elkaar te maken?
De gene die de rook potjes neerzetten doen dat juist om de sfeer te verhogen. Mensen die op west zijn geweest en daar klappen hebben uitgedeeld hebben daarvoor een sv gekregen. Net als een aantal die achter noord de auto's hebben vernield.
Maar om direct sv te geven voor wat rook potjes? Met die goed willende gasten kun je dan toch eerst in gesprek gaan.
In plaats van direct iemand een sv op te leggen, die jongens doen niemand kwaad met zo'n rook potje.

de fanatieke supporters horen nou eenmaal bij de cultuur van deze club. Als jij je daar niet mee wil associëren, vraag ik me af wat je doet in het Cambuur stadion. De club staat al jaren bekend om haar fanatieke aanhang, twee seizoenen terug werd ons stadion bestempelt als meest sfeervolle, waar denk je waar dat vandaan komt? Juist, van die fanatieke supporters.

Als er onbegrip is moet je het gesprek aan gaan, niet de strijd zoals Cambuur dat nu doet. Kans op escalatie is dan vele malen groter.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Scc01 op augustus 24, 2015, 16:44:00
Citaat van: koosZevenaar op augustus 24, 2015, 16:06:40
Praat alles maar goed, een stelletje oproerkraaiers steunen, hebben niet eens het idee waar het over gaat.
Dit heeft niets met te hard rijden te maken.
Dit heeft te maken met figuurtjes die alleen maar komen voor dit en waarschijnlijk niet eens weten wat voor shirt Cambuur aanheeft.
Ik heb 12 jaar een seizoenkaart gehad en volg alles nog op afstand, zie alle wedstrijden via FOX, dus weet donders goed wat er speelt.
Maar zal me er verder niet mee bemoeien, de reacties zijn nog kinderachtiger dan ik al verwacht had.
Niets is goed, behalve als het tegen de regels ingaat.
Net als een nieuwe speler, al afgebrand voordat hij getekent heeft.
De "auteurs op dit forum" daar mag en moet CAMBUUR "TROTS" op zijn.

AMEN om met OOST te spreken

Hebben we weer zon moraalridder.
Mooi maar weer snel alleen via Fox alles volgen later....
Als je echt 12 jaar en sk hebt gehad weet je dat het allemaal wel mee valt de laatste tijd.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: pvanbuijtene op augustus 24, 2015, 16:56:39
DIMC.. dat is ook gewoon een richtlijn van de knvb.. vuurwerk in je zak hebben mag al niet... Je weet ook dat dit niet mag en er zijn al genoeg sv uitgedeeld voor vuurwerk... dus dat is gewoon diegene zijn eigen domme schuld want je weet dat t nie mag... Dat het jammer  is dat het niet mag ben ik mee eens, maar men weet dat het niet mag... doe het dan niet... Ik weet dat fnoord boetes van uefs kreef vanwege vuurwerk/rookpotten, dus weet ook niet of knvb hier boetes voor geeft?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: dizzhead op augustus 24, 2015, 16:58:12
Citaat van: Treb op augustus 24, 2015, 16:37:53
Het geval van die aansteker is belachelijk.

Echter rottigheid uithalen in het stadion, ook al heb je alleen maar 'bestormd', en denken dat je er mee weg komt is wel heel naïef gedacht.

De spreekkoren waren ronduit schandalig. Sommige 'supporters' vinden hun eigen ego en dat van hun 'vriendjes' belangrijker dan de club.



:thumbsup
Dit is de samenvatting waar ik mij in kan vinden. Als alles zo gegaan is als iedereen hier beweert.  :y
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: dit is mien club op augustus 24, 2015, 16:58:23
Citaat van: pvanbuijtene op augustus 24, 2015, 16:56:39
DIMC.. dat is ook gewoon een richtlijn van de knvb.. vuurwerk in je zak hebben mag al niet... Je weet ook dat dit niet mag en er zijn al genoeg sv uitgedeeld voor vuurwerk... dus dat is gewoon diegene zijn eigen domme schuld want je weet dat t nie mag... Dat het jammer  is dat het niet mag ben ik mee eens, maar men weet dat het niet mag... doe het dan niet... Ik weet dat fnoord boetes van uefs kreef vanwege vuurwerk/rookpotten, dus weet ook niet of knvb hier boetes voor geeft?

Vuurwerk is pas vuurwerk met open vuur.
Rook potten valt niet onder vuurwerk!!
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: pvanbuijtene op augustus 24, 2015, 17:03:57
Iedereen weet toch dat dit niet mag? Anderd zouden we iedere wedstrijd zoals de training bij dkv hebbe...

en richtlijn knvb zegt echt dat vuurwrrk bij jr hebbe al 18maand is...

zelfs bier gooien na een goal zou je sv op kunnen leveren als er strikt wordt gekeken.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: dit is mien club op augustus 24, 2015, 17:07:03
KNVB maakt er zo wie zo een kerk gebeuren van. Begaals vuur kan ik me iets bij voorstellen zeker met kunstgrass. Maar Rook potje? Kom op he. Kan je als club ook afstand van nemen.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: pvanbuijtene op augustus 24, 2015, 17:10:27
Citaat van: dit is mien club op augustus 24, 2015, 17:07:03
KNVB maakt er zo wie zo een kerk gebeuren van. Begaals vuur kan ik me iets bij voorstellen zeker met kunstgrass. Maar Rook potje? Kom op he. Kan je als club ook afstand van nemen.

ben ik mee eens, al was ik bij de training wel blij dat ik niet astmatish was haha...

maar goed, dan moet er gesproken worden over de grenzen wat wel en niet mag.l en kijken of bij bepaalde wedstrjjde  zou mogen oid...
nu is t verboden, doe t dan niet...

Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Nightmarelwd op augustus 24, 2015, 17:10:45
Citaat van: koosZevenaar op augustus 24, 2015, 16:06:40

Dit heeft te maken met figuurtjes die alleen maar komen voor dit en waarschijnlijk niet eens weten wat voor shirt Cambuur aanheeft.
Ik heb 12 jaar een seizoenkaart gehad en volg alles nog op afstand, zie alle wedstrijden via FOX, dus weet donders goed wat er speelt.

Graag nodig ik je uit op vak 14 en dan te kijken wat de gemiddelde leeftijd in ons vak is. Ik wil het kaartje wel voor je betalen.   Ik kan je vertellen dat die hoger ligt dan jij denkt.

Gelukkig weet jij wel wat voor shirt onze club aan heeft, dat is goed te zien op FOX  :y

Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: hobbes op augustus 24, 2015, 17:15:17
Het is zo jammer dat dit hele gebeuren weer tot negatieve publiciteit leidt en dat het positieve, het publiek wat ondanks het belabberde spel en de grote achterstand achter de ploeg blijft staan, ondersneeuwt. Het geeft een heleboel Cambuurhaters de mogelijkheid om te zeggen, zie je nou wel.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: pvanbuijtene op augustus 24, 2015, 17:24:42
Citaat van: hobbes op augustus 24, 2015, 17:15:17
Het is zo jammer dat dit hele gebeuren weer tot negatieve publiciteit leidt en dat het positieve, het publiek wat ondanks het belabberde spel en de grote achterstand achter de ploeg blijft staan, ondersneeuwt. Het geeft een heleboel Cambuurhaters de mogelijkheid om te zeggen, zie je nou wel.

fuck de cambuurhaters..... kan jou dat schele wat een limburgse vlaai of een amsterdams arrogantje van je club vind? iedereen is 2009 ook allamg weer vergeten hoor.. en amsterdam problemen.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Casuals-lwd op augustus 24, 2015, 18:00:21
Ik verwacht nog meer acties, dadelijk maar heel Noord leeg bij Cambuur - Pisvee. Wij zijn Cambuur Cambuur Leeuwarden.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Treb op augustus 24, 2015, 18:29:38
Citaat van: Casuals-lwd op augustus 24, 2015, 18:00:21
Ik verwacht nog meer acties, dadelijk maar heel Noord leeg bij Cambuur - Pisvee. Wij zijn Cambuur Cambuur Leeuwarden.

Ik wens je veel succes om heel Noord in jullie vete mee te krijgen.

En het is trouwens PSV.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Vlampiep op augustus 24, 2015, 18:53:19
Zo te lezen is het gemiddelde IQ van de verbolgen fans gelijk zo niet minder dan die van die onbenullen uit Akkrum zuid.
Wie denkt dat hij onterecht een stadionverbod opgelegd heeft gekregen kan hiertegen in beroep gaan.
Of het IQ toestaat dit te kunnen is te betwijfelen.

Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: R-member op augustus 24, 2015, 18:57:14
Wat me opvalt is dat velen die net om de hoek kijken heel negatief zijn over de supporters.
Hoe kan dat?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Treb op augustus 24, 2015, 19:01:48
Citaat van: R-member op augustus 24, 2015, 18:57:14
Wat me opvalt is dat velen die net om de hoek kijken heel negatief zijn over de supporters.
Hoe kan dat?

Wat versta jij onder 'net om de hoek'?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Scc01 op augustus 24, 2015, 19:03:54
Citaat van: Vlampiep op augustus 24, 2015, 18:53:19
Zo te lezen is het gemiddelde IQ van de verbolgen fans gelijk zo niet minder dan die van die onbenullen uit Akkrum zuid.
Wie denkt dat hij onterecht een stadionverbod opgelegd heeft gekregen kan hiertegen in beroep gaan.
Of het IQ toestaat dit te kunnen is te betwijfelen.

Haha. Nou nou. Gelukkig ben jij er om
dit een beetje op te krikken natuurlijk....
En ja R-member dat viel mij ook al op.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Vlampiep op augustus 24, 2015, 19:04:31
Kom al meer dan 50 jaar naar het voetbal in het stadion en weet dat 90 procent van de aanhang echt de club steunen in goede en slechte tijden.
Maar die 10 procent verkloot alles en schaar ik onder maatschappelijk mislukte klojo's die een statement willen maken met hun gedrag.
Weg er mee en maken plaats voor supporters die wel de club willen steunen.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: el haj op augustus 24, 2015, 19:16:16
Het meest bizarre in dit hele verhaal blijf ik vinden wie onze veiligheidscoördinator überhaupt is. Ze loopt hier inmiddels al een tijdje rond maar hoe kríjg je het voor elkaar om iemand die onder grote controverse bij je grootste rivaal vertrokken is onder contract te nemen?  :X

Voor mij één van de minst begrijpelijke acties van de afgelopen jaren. Onkarakteristiek GvdB.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: R-member op augustus 24, 2015, 19:26:17
Citaat van: Treb op augustus 24, 2015, 19:01:48
Wat versta jij onder 'net om de hoek'?

Ik zie veel nieuwe leden die vrij tegen het fanatisme zijn opeens op het forum.
Heeft de bejaardentehuis  een computer cursus georganiseerd?  :X
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: R-member op augustus 24, 2015, 19:27:48
Citaat van: el haj op augustus 24, 2015, 19:16:16
Het meest bizarre in dit hele verhaal blijf ik vinden wie onze veiligheidscoördinator überhaupt is. Ze loopt hier inmiddels al een tijdje rond maar hoe kríjg je het voor elkaar om iemand die onder grote controverse bij je grootste rivaal vertrokken is onder contract te nemen?  :X

Voor mij één van de minst begrijpelijke acties van de afgelopen jaren. Onkarakteristiek GvdB.

Dat is Eva Brown (KS)  :devil
Die is office manager.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: zeewolde op augustus 24, 2015, 19:31:12
Citaat van: koosZevenaar op augustus 24, 2015, 16:06:40
Praat alles maar goed, een stelletje oproerkraaiers steunen, hebben niet eens het idee waar het over gaat.
Dit heeft niets met te hard rijden te maken.
Dit heeft te maken met figuurtjes die alleen maar komen voor dit en waarschijnlijk niet eens weten wat voor shirt Cambuur aanheeft.
Ik heb 12 jaar een seizoenkaart gehad en volg alles nog op afstand, zie alle wedstrijden via FOX, dus weet donders goed wat er speelt.
Maar zal me er verder niet mee bemoeien, de reacties zijn nog kinderachtiger dan ik al verwacht had.
Niets is goed, behalve als het tegen de regels ingaat.
Net als een nieuwe speler, al afgebrand voordat hij getekent heeft.
De "auteurs op dit forum" daar mag en moet CAMBUUR "TROTS" op zijn.

AMEN om met OOST te spreken
alleen maar kul schrijven, maar niet de discussie willen aangaan. Bijna iedereen heeft het er hierover dat aantal sv's terecht zijn. Het gaat hier om behoorlijk aantal onterechte. Hetgene wat jij hier doetis behoorlijk generaliserend. Daarom kwam ik met de vraag over te hard rijden. Je zou er dezelfde straf voir moeten krijgen als ienand die te hard rijdt met drank op en dan iemand doodrijdt. Of ben je zo'n figuurtje die het niet wil snappen.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: zeewolde op augustus 24, 2015, 19:37:53
Citaat van: Vlampiep op augustus 24, 2015, 18:53:19
Zo te lezen is het gemiddelde IQ van de verbolgen fans gelijk zo niet minder dan die van die onbenullen uit Akkrum zuid.
Wie denkt dat hij onterecht een stadionverbod opgelegd heeft gekregen kan hiertegen in beroep gaan.
Of het IQ toestaat dit te kunnen is te betwijfelen.
heb je met je hoge iq ook gelezen dat sommige met een onterecht sv toch maandenlang sv houden?
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Unknown op augustus 24, 2015, 19:41:56
Citaat van: R-member op augustus 24, 2015, 19:26:17
Ik zie veel nieuwe leden die vrij tegen het fanatisme zijn opeens op het forum.
Heeft de bejaardentehuis  een computer cursus georganiseerd?  :X

Haha, viel mij ook al op ja.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: el haj op augustus 24, 2015, 19:42:39
Citaat van: R-member op augustus 24, 2015, 19:27:48
Dat is Eva Brown (KS)  :devil
Die is office manager.

Hahaha, de organisatie wordt mij te groot, kan 't allemaal niet meer bijhouden.  :_schater :X
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Vlampiep op augustus 24, 2015, 19:52:10
Hahaha ik mocht van de zuster na het plassen nog even op het forum.
Lekker door klooien en hoop dat je niet tegen een (on)terecht sv oploopt.

Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Moira op augustus 24, 2015, 21:07:07
Citaat van: R-member op augustus 24, 2015, 18:57:14
Wat me opvalt is dat velen die net om de hoek kijken heel negatief zijn over de supporters.
Hoe kan dat?

Cambuur supporters staan al jaren lang niet goed bekend. Dat is altijd al zo geweest
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: R-member op augustus 24, 2015, 21:35:40
Citaat van: Moira op augustus 24, 2015, 21:07:07
Cambuur supporters staan al jaren lang niet goed bekend. Dat is altijd al zo geweest

Dat maakt ons uniek.

Begrijp me niet verkeerd, maar het rauwe heeft de club gemaakt en gevormd.
Daarom komen u en ik bij Cambuur. Anders gingen we wel naar DKV.
Ik keur strafbare feiten af. Maar af en toe wat strubbelingen horen erbij.

Binnen de club zit tegenwoordig niemand die feeling heeft met het fanatisme van de supporters.
Gerald vd Belt die had vaak begrip voor zaken zoals ze gingen.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: V-man op augustus 24, 2015, 23:15:22
Ik ga Almelo opblazen met geel/ blauw vuurwerk! Pfff wordt zo langzamerhand schijtziek van  alle censuur en de "zo hoort het moraal". Voetbal mag wel een beetje rouw zijn. Lui die echt over de grens gaan i.d.d. straffen maar vanwege een rookpotje. Kom op zeg!!   
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Kunstgras op augustus 25, 2015, 01:49:33
Citaat van: R-member op augustus 24, 2015, 21:35:40
Binnen de club zit tegenwoordig niemand die feeling heeft met het fanatisme van de supporters.
Gerald vd Belt die had vaak begrip voor zaken zoals ze gingen.

Je hebt al redelijk wat zinnige dingen geroepen, maar waar je dit vandaan haalt is me een raadsel..  :_schater
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op augustus 25, 2015, 06:56:21
Citaat van: Kunstgras op augustus 25, 2015, 01:49:33
Je hebt al redelijk wat zinnige dingen geroepen, maar waar je dit vandaan haalt is me een raadsel..  :_schater
Is de beeldvorming voor de buitenwereld in ieder geval goed gelukt :devil
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Nightmarelwd op augustus 25, 2015, 18:55:50
Citaat van: Vlampiep op augustus 24, 2015, 19:04:31
Kom al meer dan 50 jaar naar het voetbal in het stadion en weet dat 90 procent van de aanhang echt de club steunen in goede en slechte tijden.
Maar die 10 procent verkloot alles en schaar ik onder maatschappelijk mislukte klojo's die een statement willen maken met hun gedrag.
Weg er mee en maken plaats voor supporters die wel de club willen steunen.

10 % van 9600 is 960  _O_

Die 10% die jij bedoelt, is de 10 % die ervoor zorgt dat de sfeer in het stadion blijft.
Die 10 % zorgden er zaterdagavond voor dat er sfeer bleef, ook toen we achterkwamen en toen het 0-5 stond nog vrolijk doorgingen.
Die 10 % stond er ook toen we tegen Telstar, Emmen, Veendam, Haarlem etc speelden.

Wanneer je die 10% weg laat bij de club zit je met een stadion zonder sfeer. Dat is dus wat jij graag wilt. De 90 % gaat pas zingen of te wel achter de ploeg staan als wij zingen.


:0= Passanten zijn er maar voor even, wij zijn er ons hele leven.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op augustus 25, 2015, 19:08:26
Het gekke is ook dat door de "objectievelingen" alles direct over 1 kam wordt geschoren. Iemand die staat te zingen en schreeuwen voor zijn club is direct ook een rotzooischopper die nooit meer in de buurt van een voetbalstadion mag komen. En nee ik ben niet van onbesproken gedrag, echter ik heb mijn lesje indertijd wel geleerd. Het maakt mij echter niet een minder fanatiek Cambuursupporter.

Bij deze leg ik dan ook mezelf en mijn zoon van 7 een stadionverbod voor het leven op, wegens het overschrijden van de geluidsnorm!
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Unknown op augustus 25, 2015, 19:33:52
Citaat van: Nightmarelwd op augustus 25, 2015, 18:55:50
10 % van 9600 is 960  _O_

Die 10% die jij bedoelt, is de 10 % die ervoor zorgt dat de sfeer in het stadion blijft.
Die 10 % zorgden er zaterdagavond voor dat er sfeer bleef, ook toen we achterkwamen en toen het 0-5 stond nog vrolijk doorgingen.
Die 10 % stond er ook toen we tegen Telstar, Emmen, Veendam, Haarlem etc speelden.

Wanneer je die 10% weg laat bij de club zit je met een stadion zonder sfeer. Dat is dus wat jij graag wilt. De 90 % gaat pas zingen of te wel achter de ploeg staan als wij zingen.


:0= Passanten zijn er maar voor even, wij zijn er ons hele leven.


su ist en niet anders  _O_
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Nightmarelwd op augustus 25, 2015, 19:37:02
Citaat van: Vlampiep op augustus 24, 2015, 19:04:31
Kom al meer dan 50 jaar naar het voetbal in het stadion en weet dat 90 procent van de aanhang echt de club steunen in goede en slechte tijden.
Maar die 10 procent verkloot alles en schaar ik onder maatschappelijk mislukte klojo's die een statement willen maken met hun gedrag.
Weg er mee en maken plaats voor supporters die wel de club willen steunen.

Wanneer zouden degraderen haakt 55 % van wat er nu in het stadion zit  af en komt pas terug wanneer we weer eredivisie spelen.

Maar wij komen nog steeds. Behalve als het aan ST ligt.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: R-member op augustus 25, 2015, 20:16:38
Citaat van: Kunstgras op augustus 25, 2015, 01:49:33
Je hebt al redelijk wat zinnige dingen geroepen, maar waar je dit vandaan haalt is me een raadsel..  :_schater

Geloof me, Van der Belt heeft ooit in Emmen tegen me gezegd "dit maakt Cambuur uniek in Nederland" doelend op dat Cambuur supporter zich niet tegen laten houden door burgelijke regels en belachelijke combi's. Hier doelde hij met name op de vele supporter buitem de combi in Doetinchem en Emmen.

Smid en De Graaf willen er juist een koffieclub van maken.
Vd Belt probeerde juist zoveel vrijheid te creëren en heeft in enkele gevallen zelfs supporters de hand boven het hoofd gehouden. Waar hij op veel weerstand van Smid, Vellinga en de Graaf kon rekenen.

Verder ga ik er op dit moment niet op in ;)
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Kunstgras op augustus 26, 2015, 11:27:08
Citaat van: R-member op augustus 25, 2015, 20:16:38
Geloof me, Van der Belt heeft ooit in Emmen tegen me gezegd "dit maakt Cambuur uniek in Nederland" doelend op dat Cambuur supporter zich niet tegen laten houden door burgelijke regels en belachelijke combi's. Hier doelde hij met name op de vele supporter buitem de combi in Doetinchem en Emmen.

Voor de buhne vindt de BVO het imago van een volksclub met een fanatieke aanhang erg mooi ja. Mooie woorden zeggen mij alleen helemaal niets. Zeker als hier geen daden (een beter supportersbeleid) tegenover staan.

Citaat van: R-member op augustus 25, 2015, 20:16:38Smid en De Graaf willen er juist een koffieclub van maken.
Vd Belt probeerde juist zoveel vrijheid te creëren en heeft in enkele gevallen zelfs supporters de hand boven het hoofd gehouden. Waar hij op veel weerstand van Smid, Vellinga en de Graaf kon rekenen.

Verder ga ik er op dit moment niet op in ;)

Volgens mijn bronnen had Van den Belt maar weinig op met (fanatieke) supporters. Ook mijn eigen ervaringen zijn anders, maar ook ik ga hier niet verder over uitwijden.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Vanuit Helmond op augustus 26, 2015, 14:51:20
Citaat van: R-member op augustus 25, 2015, 20:16:38
Geloof me, Van der Belt heeft ooit in Emmen tegen me gezegd "dit maakt Cambuur uniek in Nederland" doelend op dat Cambuur supporter zich niet tegen laten houden door burgelijke regels en belachelijke combi's. Hier doelde hij met name op de vele supporter buitem de combi in Doetinchem en Emmen.

Smid en De Graaf willen er juist een koffieclub van maken.
Vd Belt probeerde juist zoveel vrijheid te creëren en heeft in enkele gevallen zelfs supporters de hand boven het hoofd gehouden. Waar hij op veel weerstand van Smid, Vellinga en de Graaf kon rekenen.

Verder ga ik er op dit moment niet op in ;)

Even een quote uit een gesprek met iemand die een functie bij Cambuur beklede weet je ook dat bovenstaande beslist niet waar is:

jammer van reactie heer de Graaf. Gerald vd Belt heeft meerdere malen aangegeven tijdens ons management overleg dat hij supporters maar niets vond.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Nightmarelwd op augustus 26, 2015, 15:08:06
Cambuur heeft altijd direct een oordeel klaar.

Neem Ajax uit vorig seizoen. We worden teruggestuurd vanwege antisemitische leuzen. De directeur heeft direct zijn woordje klaar in de pers.
Hoort en leest alleen de berichtgeving in de media. We worden wederom afgeschilderd als tuig en supporters die men liever niet wil hebben bij de club op de tribunes.

Volgende dag gaan we met een aantal personen voor een gesprek naar het stadion. Waar wij ons verhaal kunnen doen. Er wordt aangegeven dat men niks voor ons kan betekenen.  Ons geld kunnen we naar fluiten.
Vreemd omdat niemand in de bus, buschauffeur, stewards, supporters niks hebben gehoord dat er iets in de bus wordt geroepen. Men gaat er dus vanuit dat de politie de waarheid spreekt.

Tot op de dag van vandaag hebben we nooit ook maar een excuus gekregen.

De voorzitter hetzelfde verhaal. Na Lodeweges werden we allemaal weg gezet als tuig en het woord Cambuurfan niet waard.

In oktober 2014 hebben wij een MI Side reünie. Wie komt daar ook binnenlopen en gaat  vrolijk met iedereen die hij tuig noemde staan praten. Juist de voorzitter.

Wanneer je naar de buitenwereld blijft volhouden dat we tuig zijn waar niet mee te praten valt, maar ondertussen wel bovenstaande dingen doet, dan ben je in mijn ogen niet goed bezig.


Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCC-J op augustus 26, 2015, 15:21:43
Citaat van: R-member op augustus 25, 2015, 20:16:38
Geloof me, Van der Belt heeft ooit in Emmen tegen me gezegd "dit maakt Cambuur uniek in Nederland" doelend op dat Cambuur supporter zich niet tegen laten houden door burgelijke regels en belachelijke combi's. Hier doelde hij met name op de vele supporter buitem de combi in Doetinchem en Emmen.

Smid en De Graaf willen er juist een koffieclub van maken.
Vd Belt probeerde juist zoveel vrijheid te creëren en heeft in enkele gevallen zelfs supporters de hand boven het hoofd gehouden. Waar hij op veel weerstand van Smid, Vellinga en de Graaf kon rekenen.

Verder ga ik er op dit moment niet op in ;)

Dit is echt onzin. Vd belt vond de fanatieke aanhang ook maar lastig en vervelend. Kijk naar paok wedstrij.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: moodygrunn op augustus 26, 2015, 15:57:47
Citaat van: SCC-J op augustus 26, 2015, 15:21:43
Dit is echt onzin. Vd belt vond de fanatieke aanhang ook maar lastig en vervelend. Kijk naar paok wedstrij.

Ik denk dat geen enkele clubbestuurder problemen heeft met een fanatieke aanhang. Fanatisme is niet een probleem an sich. Wel als het gepaard gaat met geweld, racisme, antisemitisme en andere strafbare delicten.
Onze club heeft wat dat betreft een reputatie opgebouwd in het verleden (al dan niet gegrond). Die reputatie kan de club hinderen bij het aangaan van commerciele relaties. DAT is denk ik waar de clubbestuurders problemen mee hebben, niet het zingen, spandoek maken en andere uitingen van datzelfde fanatisme.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Tukker op september 01, 2015, 20:41:06
De supporter die tijdens de wedstrijd Heracles-FC Twente het veld op liep en bij Wout Weghorst op de rug ging zitten krijgt geen stadionverbod. Ondanks dat er door de KNVB 5 jaar stadionverbod voor staat, besloot Heracles het bij een forse waarschuwing te laten.

Misschien een reden om het stadionverbod van de vlaggenzwaaier tijdens de wedstrijd tegen dkv nog eens onder de loupe te nemen.

Wat is het verschil tussen voor de wedstrijd een knuffel geven aan camigo of tijdens de wedstrijd het veld opgaan en op de schouders van een speler springen. Blijkbaar vijf jaar stadionverbod.

Overigens is het Heracles dat er voor kiest om geen vijf jaar stadionverbod uit te delen. Ik begreep altijd dat die keuze niet bij de club lag, maar bij de KNVB. Blijkbaar is dat niet zo.

Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: SCC-J op september 01, 2015, 20:49:16
Had Heracles het wel door gestuurd naar de KNVB had meneer ook 5 jaar sv gekregen en was dit ook niet terug te draaien.
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Dokkumer op september 01, 2015, 20:56:09
Zo kan het dus ook, in dit geval snapt men bij Heracles de emotie die bij een derby hoort. Helemaal als je voor het eerst in jaren weer eens wint  _O_ :thumbsup

:0=MEVROUWTJE TROMP, LEEST U MEE? VOETBAL IS EMOTIE!!!!
ps. En niet elke emotie is agressie!
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: weestwel op november 01, 2016, 13:39:49
Hallo ......

Naar aanleiding van het stadionverbod dat je hebt gekregen in oktober 2013 en wat loopt tot maart 2017 geven wij je de gelegenheid de laatste 5 maanden met de helft in te korten.

Dit kun je doen door middel van de meldplicht, wat betekent dat je op de dagen dat Cambuur uit of thuis speelt, je te melden op het politiebureau in jou woonplaats.

Mocht je hier belangstelling voor hebben, neem dan even contact op.


8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P
Titel: Re: Stadionverboden
Bericht door: Casual14 op november 01, 2016, 13:42:54
hahaha nou ik wist de keuze wel met de winterstop in aanzicht w:)