Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Stadionverboden

Gestart door weestwel, maart 16, 2014, 20:41:20

Vorige topic - Volgende topic

weestwel

Dit is toch een vrij algemeen onderwerp Dokkie? Ik hoop niet dat je hier ook een slotje op slingert.
Ik was eigenlijk wel benieuwd naar een tussenstand.
Er zullen vast wel forumgangers zijn die dit aantal bij benadering kunnen benoemen.
Uiteraard is dit niet iets om trots op te zijn, Het lijkt mij dat Cambuur zelf ook zo weinig mogelijk sv's uit wil delen, alleen krijg ik die indruk allerminst.
Sommige straffen vind ik echt buitensporig hoog, Ik zie trouwens liever dat een boete ook deels ten goede komt aan de club die je in diskrediet hebt gebracht.

RotterdamLeeuwarden

De beste man in kwestie, want dat is de aanleiding voor dit topic, is wel heel zwaar gestraft hoor.
Verdorie, hij doet iets spontaan, in een opwelling, gaat vreedzaam even uit zn dak en gaat rustig weer terug naar zn plekkie.
Totaal geen kwaad in de zin  _O_
En dan 5 jaar !!!!!!!!!!!!!!!!!!! stadionverbod.
Hebben dat die stenengooiers van 2009 dat wel gekregen ?

Natuurlijk, er zijn regels maar dit was dan ook een hele speciale wedstrijd en dan kan je zomaar eens even uit je dak gaan toch ?
Cambuur: doe hier wat aan want hier wordt iemand ONRECHT aangedaan !!

De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

Nattegeit

had al een stadionverbod van cambuur zelf gekregen alleen voor dit seizoen en geen boete!
Dat was naar mijn idee goed genoeg
Alleen de knvb vond dat blijkbaar niet genoeg dus 5 jaar erbij en 500€ boete...
Niet best

Cambuur LWD

Citaat van: RotterdamLeeuwarden op maart 16, 2014, 21:51:43
De beste man in kwestie, want dat is de aanleiding voor dit topic, is wel heel zwaar gestraft hoor.
Verdorie, hij doet iets spontaan, in een opwelling, gaat vreedzaam even uit zn dak en gaat rustig weer terug naar zn plekkie.
Totaal geen kwaad in de zin  _O_
En dan 5 jaar !!!!!!!!!!!!!!!!!!! stadionverbod.

Over wie hebben we het dan? Over die man met die vlag? Het is nu wel erg cryptisch, wat er precies gebeurd dan..? 5 jaar is wel erg extreem, werd vroeger alleen uitgedeeld bij poging tot zwaar blijvend letsel.

Cambuur LWD

#4
Citaat van: Cambuur LWD op maart 16, 2014, 23:21:06
Over wie hebben we het dan? Over die man met die vlag? Het is nu wel erg cryptisch, wat er precies gebeurd dan..? 5 jaar is wel erg extreem, werd vroeger alleen uitgedeeld bij poging tot zwaar blijvend letsel.

Ow lees nu een ander topic waar het antwoord al instaat..
Belachelijk 5 jaar stadionverbod, al is het algemeen bekend als je het veld betreed dat je dan een lang stadionverbod krijgt..
Alleen had dit iets ludieks en geen kwaad in de zin.. Het hoorde bij zo'n wedstrijd als deze, die niet snel terug zou komen..

Snap dat Cambuur een lijn moet trekken, anders denkt iemand later dat het wel gewoon kan.. Maar hoe vaak komt dit nu voor, ik zeg een half jaar op de blaren zitten en dan klaar..

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Nattegeit op maart 16, 2014, 22:31:33
had al een stadionverbod van cambuur zelf gekregen alleen voor dit seizoen en geen boete!
Dat was naar mijn idee goed genoeg
Alleen de knvb vond dat blijkbaar niet genoeg dus 5 jaar erbij en 500€ boete...
Niet best

Ik neem aan dat alleen leden van de knvb een boetE kunnen krijgen
Henk, held, bedankt

mario

Citaat van: Cambuur LWD op maart 16, 2014, 23:22:42
Snap dat Cambuur een lijn moet trekken, anders denkt iemand later dat het wel gewoon kan.. Maar hoe vaak komt dit nu voor, ik zeg een half jaar op de blaren zitten en dan klaar..

Straf is door de KNVB opgelegd en niet door Cambuur. Cambuur had hem een SV gegeven voor  de rest v/h seizoen....

TM

Uiteraard is het kut dat je een sv krijgt, maar je weet natuurlijk ook dat de knvb dit oppakt. Dat doen ze met alle sv's die Cambuur doorgeeft aan de knvb. Aangezien Cambuur 9 van de 10 lokale sv's doorgeeft aan de knvb, was het bij deze ook te verwachten. Daarnaast geeft de knvb je zonder pardon een stadionverbod volgens de richtlijnen. En wanneer je een sv van de knvb krijgt, krijg je daar automatisch €450 boete bij + deurwaarderkosten.

Het is een standaard procedure die bij elke overtreding wordt gevolgd, dus is het niet geheel vreemd dat het bij deze man ook gebeurd. Nogmaals heel kut zo'n sv, maar in deze tijd moet je drie keer nadenken voordat je zulke dingen doet.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: TM op maart 17, 2014, 00:52:20
Daarnaast geeft de knvb je zonder pardon een stadionverbod volgens de richtlijnen. En wanneer je een sv van de knvb krijgt, krijg je daar automatisch €450 boete bij + deurwaarderkosten.

Kijk, dat de politie eenm boete geeft ok, dat de rechter een boete geeft ok, maart een sportbond, daar snap ik niets van. Als ik op een zaterdagochtend een hockey of een volleybalpotje ga kijken, kunnen ze me toch geen boete geven, als ik geen lid ben?
Henk, held, bedankt

John Hiatt

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 17, 2014, 01:47:19
Kijk, dat de politie eenm boete geeft ok, dat de rechter een boete geeft ok, maart een sportbond, daar snap ik niets van. Als ik op een zaterdagochtend een hockey of een volleybalpotje ga kijken, kunnen ze me toch geen boete geven, als ik geen lid ben?

Als je een kaartje koopt voor een wedstrijd, conformeer je je daarmee aan de regels van de knvb.

speculeter

Sorry maar ik vind het een belachelijke actie.
Die supporters rellen van vorige week zullen door knvb
wel weer in de doofpot worden gestopt.
En hierin gaan ze actie ondernemen en krijgt
iemand een sv van 5jaar?

oost

werkelijk schandalig ik hoop voor de beste man dat die in beroep kan gaan en dat de club hem steunt.

John Hiatt

In de knvb standaardvoorwaarden staat voor het betreden van het speelveld 60 maanden, dus 5 jaar. Toch is dit weer meten met twee maten van de knvb. Ajax kreeg geen straf voor een zeer kwetsend spandoek in het stadion, omdat de club zelf de makers daarvan had gestraft. Cambuur heeft deze man ook al gestraft, maar nu gaat de knvb daar nog eens lekker overheen.

Treb

De KNVB is onverbiddelijk inzake stadionverboden.
5 jaar is natuurlijk een belachelijke straf.

Len Cantello


Citaat van: Treb op maart 17, 2014, 11:04:24
De KNVB is onverbiddelijk inzake stadionverboden.
5 jaar is natuurlijk een belachelijke straf.
In beroep gaan kan altijd. Met steun vaan de club verwacht ik dat de straf terug kan naar max 1 jaar. Zie argumenten John Hiatt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli