Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Stadionverboden

Gestart door weestwel, maart 16, 2014, 20:41:20

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Citaat van: yellow@ndblue op juni 06, 2014, 23:00:33
Draaideur crimineeltjes die al stadionverboden hadden,die de club kapot maken,en het was niet de eerste keer dat ze deze lui te pakken hadden dus de strafmaat is niet zo raar,ach en als ze al werk hadden en het om deze reden kwijtraken eigen schuld dikke bult
het waren volwassen kerels die zelf waarschijnlijk ook nog eens zelf kinderen hebben laten ze dit  maar eens aan hun kinderen uitleggen waarom ze vastzitten en eventueel hun baan kwijtraken.

Geen spatje medelijden
Jij kent de heren in kwestie en eventuele strafbladen van deze heren persoonlijk? Vind dit een typische Televaag reactie.

Let wel, ik keur het absoluut af wat er gebeurd is. Alleen vind ik sommige reacties (zoals deze) zwaar overtrokken.

Tukker

Zo te zien is de strafmaat goed. Een aantal mensen vindt het te zwaar gestraft en een aantal mensen vindt de straf nog te weinig.

Het kan zijn dat bij de uitspraak het verleden is meegenomen maar dat kunnen wij niet beoordelen.

Persoonlijk vind ik de straf geen kattepis in verhouding met de beelden die ik heb gezien. Maar dat is nu eemaal het rechts-systeem in Nederland. En wellicht heb ik niet alle beelden gezien.

Hebben deze jongens ook nog lang in voorarrest gezeten zodat de uiteindelijke straf die ze nog uit moeten zitten korter wordt dan de uitspraak?
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

Lore

Citaat van: yellow@ndblue op juni 06, 2014, 23:00:33
Draaideur crimineeltjes die al stadionverboden hadden,die de club kapot maken,en het was niet de eerste keer dat ze deze lui te pakken hadden dus de strafmaat is niet zo raar,ach en als ze al werk hadden en het om deze reden kwijtraken eigen schuld dikke bult
het waren volwassen kerels die zelf waarschijnlijk ook nog eens zelf kinderen hebben laten ze dit  maar eens aan hun kinderen uitleggen waarom ze vastzitten en eventueel hun baan kwijtraken.

Geen spatje medelijden

He-le-maal mee eens. Deze jongens waren er letterlijk 15 jaar geleden ook al bij.

Daarnaast is in ieder geval 1 van de mannen die is opgepakt hiervoor ook opgepakt in Amsterdam. Toeval? Wederom verkeerde tijd, verkeerde plaats?

Lore

Citaat van: Dokkumer op juni 07, 2014, 06:41:38
Jij kent de heren in kwestie en eventuele strafbladen van deze heren persoonlijk? Vind dit een typische Televaag reactie.

Let wel, ik keur het absoluut af wat er gebeurd is. Alleen vind ik sommige reacties (zoals deze) zwaar overtrokken.

Maar als jij ze persoonlijk kent, dan weet je dat zij vaker zijn opgepakt!

rudie

Ik vind het op zich best apart dat mensen die bewust hun (onze?) club beschadigen uit schijnbaar eigen belang ("Ik ben boos om wat hij doet en ga met mijn clubliefde als argument rellen") hier verdedigd worden als ze gestraft worden. Volgens mij is als iemand iets beschadigt wat je dierbaar is, kan geen straf te hoog zijn? Hopelijk leren ze hier iets van. Maar ok, dat is slechts mijn mening.

yellow@ndblue

#170
Citaat van: Dokkumer op juni 07, 2014, 06:41:38
Jij kent de heren in kwestie en eventuele strafbladen van deze heren persoonlijk? Vind dit een typische Televaag reactie.

Let wel, ik keur het absoluut af wat er gebeurd is. Alleen vind ik sommige reacties (zoals deze) zwaar overtrokken.

Inderdaad ken ik een aantal van deze jongens net zo goed als jij er een paar van kent waarschijnlijk? maar ik vind deze strafmaat niet zo raar omdat de meesten die ze nu te pakken hebben al met jarenlange stadion verboden rondlopen en dan met voorbedachte rade afspreken bij de cambuur bar om vandaar het cambuurstadion binnen te dringen.
Als het nu de eerste keer was geweest, maar als ze zelf niet een keer volwassen willen worden dan houd het natuurlijk voor zo'n rechter ook een keer op.


Lore

Citaat van: yellow@ndblue op juni 07, 2014, 19:35:07
Inderdaad ken ik een aantal van deze jongens net zo goed als jij er een paar van kent waarschijnlijk? maar ik vind deze strafmaat niet zo raar omdat de meesten die ze nu te pakken hebben al met jarenlange stadion verboden rondlopen en dan met voorbedachte rade afspreken bij de cambuur bar om vandaar het cambuurstadion binnen te dringen.
Als het nu de eerste keer was geweest, maar als ze zelf niet een keer volwassen willen worden dan houd het natuurlijk voor zo'n rechter ook een keer op.

Precies! Voer 'three strikes' principe hier maar in!

brambo3004

Citaat van: Lore op juni 07, 2014, 21:01:50
Precies! Voer 'three strikes' principe hier maar in!

Ja, want in de VS werkt het ook zo goed :_schater :_schater :_schater
Kom op man, je hebt naast een onderbuik ook wel een verstand toch?

moodygrunn

Citaat van: Lore op juni 07, 2014, 21:01:50
Precies! Voer 'three strikes' principe hier maar in!

Buiten het feit dat ik denk dat dit niet de oplossing is, is er ook nog de voorwaarde waaronder dit in de VS toegepast wordt; namelijk alleen bij de "violent and serious felonies" zoals verkrachting, moord, grove geweldpleging etc. http://en.wikipedia.org/wiki/Three-strikes_law

Daarbij komt nog het 'huisvestingsprobleem'. Wil jij als belastingbetaler opdraaien voor de duizenden mensen die langdurig 'onderdak' krijgen van de staat? Is dat de oplossing van het probleem of alleen van het symptoom?
In Henk en Sandor we trust

Lore

Citaat van: brambo3004 op juni 07, 2014, 21:29:30
Ja, want in de VS werkt het ook zo goed :_schater :_schater :_schater
Kom op man, je hebt naast een onderbuik ook wel een verstand toch?

Je hoeft het niet op dezelfde manier te doen, maar als mensen doelbewust en langdurig, in dit geval al langer dan 15 jaar, de boel verzieken dan is het toch noet raar dat de maatschappij ol een gegeven moment zegt "de volgende meer dat je dit weer doet dan wordt je straf drie of vier keer zo zwaar"? Of vind jij dat de straffen nu lekker werken als ze 15 jaar lang door blijven gaan?

Dat heeft niets met onderbuik gevoelens te maken. Ik heb gewoon een andere visie hierop dan jij!

Dokkumer

Citaat van: moodygrunn op juni 07, 2014, 21:40:02
Buiten het feit dat ik denk dat dit niet de oplossing is, is er ook nog de voorwaarde waaronder dit in de VS toegepast wordt; namelijk alleen bij de "violent and serious felonies" zoals verkrachting, moord, grove geweldpleging etc. http://en.wikipedia.org/wiki/Three-strikes_law

Daarbij komt nog het 'huisvestingsprobleem'. Wil jij als belastingbetaler opdraaien voor de duizenden mensen die langdurig 'onderdak' krijgen van de staat? Is dat de oplossing van het probleem of alleen van het symptoom?
Daar hebben ze toch de doodstraf voor? :devil

Vooropgesteld, waarom wordt een voetbalsupporter gemiddeld genomen zwaarder gestraft dan een "normaal burger" en wordt dat allemaal toegelaten.

John Hiatt

Citaat van: Dokkumer op juni 07, 2014, 22:49:32
Daar hebben ze toch de doodstraf voor? :devil

Vooropgesteld, waarom wordt een voetbalsupporter gemiddeld genomen zwaarder gestraft dan een "normaal burger" en wordt dat allemaal toegelaten.

Voetbalsupporters zijn vogelvrij. Politiek doet niks voor deze groep, omdat de grote massa van het volk hooliganisme veel erger vindt dan vergelijkbare vormen van crimineel gedrag. De doorsnee Nederlander beschouwt een voetbalsupporter al bij voorbaat als een halve crimineel.

Marc S

Tja dat zijn vaak mensen met weinig beleving, zoals onze zuiderburen in die graftombe die zitten liever op broodje kroket te sabelen zittend op een kussentje een sudoku te maken, dat ze zich levendig met een wedstrijd bemoeien aanmoedigen schreeuwen sfeer maken.

SCCornjum

Citaat van: John Hiatt op juni 07, 2014, 23:00:05
Voetbalsupporters zijn vogelvrij. Politiek doet niks voor deze groep, omdat de grote massa van het volk hooliganisme veel erger vindt dan vergelijkbare vormen van crimineel gedrag. De doorsnee Nederlander beschouwt een voetbalsupporter al bij voorbaat als een halve crimineel.

Zo is het, de gemiddelde Nederlander vind de toeschouwers van het Nederlands elftal prachtig, wijk je daarvan af door met beleving en passie achter je club te staan ben je al snel een crimineel.
Watching Football Is Not A Crime

Bascambuur

Citaat van: brambo3004 op juni 07, 2014, 21:29:30
Ja, want in de VS werkt het ook zo goed :_schater :_schater :_schater
Kom op man, je hebt naast een onderbuik ook wel een verstand toch?
Laten we de VS met Nederland vergelijken.  :_schater