Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Stadionverboden

Gestart door weestwel, maart 16, 2014, 20:41:20

Vorige topic - Volgende topic

Yellow Army

Pure symboolpolitiek. Niks meer, niks minder.
Area 58

Marc S

Citaat van: Yellow Army op juni 08, 2014, 15:48:51
Pure symboolpolitiek. Niks meer, niks minder.

Precies, er worden bij één concert gemiddeld meer mensen opgepakt dat in een heel voetbal seizoen aan voetbal supporters. Dat krijgt alleen niet zoveel aandacht dus daar word vrij weinig aan gedaan.

Cambuur Groningen

Citaat van: Marc S op juni 08, 2014, 20:31:36
Precies, er worden bij één concert gemiddeld meer mensen opgepakt dat in een heel voetbal seizoen aan voetbal supporters. Dat krijgt alleen niet zoveel aandacht dus daar word vrij weinig aan gedaan.
Waar haal je deze wijsheid nu weer vandaan??? Bij 1 concert gemiddeld meer mensen dan in een heel seizoen aan voetbalsupporters? Ik geloof er helemaal niks van.

Marc S

Citaat van: Cambuur Groningen op juni 08, 2014, 22:01:46
Waar haal je deze wijsheid nu weer vandaan??? Bij 1 concert gemiddeld meer mensen dan in een heel seizoen aan voetbalsupporters? Ik geloof er helemaal niks van.

I had dit online gelezen. Dit gaat dan wel over een groot concert. Er zouden gemiddeld per jaar 600 man vanwege voetbal gerelateerde overtredingen zijn opgepakt. Ik ga ervoor je naar opzoek weet niet of ik dit weer kan vinden.

Dokkumer

Weekendje Lowlands met 55.000 mensen, 115 arrestaties.
Seizoen voetbal ca. 5.500.000 mensen, 600 arrestaties


waldkip

Citaat van: Marc S op juni 08, 2014, 20:31:36
Precies, er worden bij één concert gemiddeld meer mensen opgepakt dat in een heel voetbal seizoen aan voetbal supporters.
ik weet niet wat voor concerten jij bezoekt.. Feit is dat al het geweld wat met voetbal te maken heeft onder een vergroot glas komt, en de media smult er van. Dan kunnen de mensen die het journaal kijken even moeilijk kijken en een paar dingen zeggen als ' belastingbetaler draait er weer voor op' en 'afschaffen die tokkie sport' en weer verder gaan met hun leven.

Cor

Citaat van: Dokkumer op juni 08, 2014, 22:27:44
Weekendje Lowlands met 55.000 mensen, 115 arrestaties.
Seizoen voetbal ca. 5.500.000 mensen, 600 arrestaties

Kun je niet met elkaar vergelijken, concerten de arrestaties vaak voor drugsbezit, voetbal toch vooral geweld. We kunnen met z'n allen wel zielig lopen doen maar je weet dat je de sjaak bent wanneer je gepakt wordt. DL moest weg, dat was helder, maar de actie was niet slim

vialli

Al met al heeft deze negatieve publiciteit waarschijnlijk wel weer invloed op
het aantrekken van een nieuwe hoofdsponsor.

Dokkumer

Citaat van: Cor op juni 08, 2014, 23:40:17
Kun je niet met elkaar vergelijken, concerten de arrestaties vaak voor drugsbezit, voetbal toch vooral geweld. We kunnen met z'n allen wel zielig lopen doen maar je weet dat je de sjaak bent wanneer je gepakt wordt. DL moest weg, dat was helder, maar de actie was niet slim
Tja wat versta je precies onder geweld. Spreekkoren en belediging zijn vormen van geweld die in ca. 20% van de incidenten voorkomen. Daarnaast vuurwerk 1 op de 6 incidenten (niet alleen boem en knalspul maar ook fakkels ;) ).

Het gaat ook om de beeldvorming. Wanneer men spreekt van 115 aanhoudingen op 55.000 bezoekers heeft men het over een rustig verlopen Lowlands. Worden bij bij wijze van spreken bij de Kuip 10 mensen aangehouden op 47.500 bezoekers dan is het rumoerig geweest.

Marc S

Citaat van: Dokkumer op juni 09, 2014, 09:29:36
Tja wat versta je precies onder geweld. Spreekkoren en belediging zijn vormen van geweld die in ca. 20% van de incidenten voorkomen. Daarnaast vuurwerk 1 op de 6 incidenten (niet alleen boem en knalspul maar ook fakkels ;) ).

Het gaat ook om de beeldvorming. Wanneer men spreekt van 115 aanhoudingen op 55.000 bezoekers heeft men het over een rustig verlopen Lowlands. Worden bij bij wijze van spreken bij de Kuip 10 mensen aangehouden op 47.500 bezoekers dan is het rumoerig geweest.

Kijk dit bedoelde ik.

zeewolde

Citaat van: Dokkumer op juni 09, 2014, 09:29:36
Tja wat versta je precies onder geweld. Spreekkoren en belediging zijn vormen van geweld die in ca. 20% van de incidenten voorkomen. Daarnaast vuurwerk 1 op de 6 incidenten (niet alleen boem en knalspul maar ook fakkels ;) ).

Het gaat ook om de beeldvorming. Wanneer men spreekt van 115 aanhoudingen op 55.000 bezoekers heeft men het over een rustig verlopen Lowlands. Worden bij bij wijze van spreken bij de Kuip 10 mensen aangehouden op 47.500 bezoekers dan is het rumoerig geweest.
toch is het rondom festivals rustiger. Kijk nou eens naar ajax-cambuur. Hoeveel stenengooiers zijn er opgepakt? Hier had ajax nog minimaal 100 man met een stadionverbod bij kunnen hebben.
kijk naar de rellen dit seizoen bij nec. Weinig arrestaties in verhouding tot wat er is gebeurd.

Galdiano

Citaat van: vialli op juni 09, 2014, 08:44:20
Al met al heeft deze negatieve publiciteit waarschijnlijk wel weer invloed op
het aantrekken van een nieuwe hoofdsponsor.

Nee hoor.

Cambuur heeft de luxe positie dat ze met Dijkstra Draaisma een loyale sponsor hebben, die nu redelijk betaald, en graag een stapje terug doet, wanneer er iemand meer bied.
Cambuur zoekt in alle rust een sponsor en zijn toch wel enkele belangstellenden. (bedrijven zijn mij niet bekend)
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

papier

Citaat van: Galdiano op juni 09, 2014, 10:56:59
Nee hoor.

Cambuur heeft de luxe positie dat ze met Dijkstra Draaisma een loyale sponsor hebben, die nu redelijk betaald, en graag een stapje terug doet, wanneer er iemand meer bied.
Cambuur zoekt in alle rust een sponsor en zijn toch wel enkele belangstellenden. (bedrijven zijn mij niet bekend)

Zoiets is natuurlijk koffiedik kijken, Cambuur staat er over het algemeen goed op denk ik. Doorgaans goede sfeer, leuk voetbal, prima resultaten. Positief. Maar ook gedonder is er geweest wat weer minder is. Als als als als als allemaal, wie weet was er zonder het gedoe in Amsterdam en om Lodeweges wel een sponsor geweest die 100 miljoen miljard wilde investeren. Wie het weet mag het zeggen.

papier

Citaat van: SCC-J op juni 06, 2014, 21:41:07
Iedereen vind dat er te laag gestraft wordt in Nederland. Vind dit wel meevallen vraag me af wat het doel is van hoge straffen en vooral het resultaat ervan.

Het doel voor ons als voetbalfans/supporters van Cambuur lijkt me meer normalisering, die lui die zich misdragen zijn er voor verantwoordelijk dat jij, ik en een zooi andere verplicht met de bus moeten, niet normaal een biertje kunnen drinken, moeilijk moeten doen met clubcards etc. Het is bijna een straf om supporter te zijn terwijl er nog geen wedstrijd is gespeeld.

SCC-J

Citaat van: papier op juni 09, 2014, 13:23:51
Het doel voor ons als voetbalfans/supporters van Cambuur lijkt me meer normalisering, die lui die zich misdragen zijn er voor verantwoordelijk dat jij, ik en een zooi andere verplicht met de bus moeten, niet normaal een biertje kunnen drinken, moeilijk moeten doen met clubcards etc. Het is bijna een straf om supporter te zijn terwijl er nog geen wedstrijd is gespeeld.
vind het vooral overdreven reactie , waarom hoef ik dan niet met de buscombi naar de kroeg? Of een evenement? nergens mogen de goeie onder de kwade leiden behalve bij voetbal en motorclubs