Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Stadionverboden

Gestart door weestwel, maart 16, 2014, 20:41:20

Vorige topic - Volgende topic

Treb

Citaat van: Len Cantello op maart 17, 2014, 11:10:00
In beroep gaan kan altijd. Met steun vaan de club verwacht ik dat de straf terug kan naar max 1 jaar. Zie argumenten John Hiatt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Ik hoop het voor diegene.
Anderzijds liepen er uit bij Excelsior ook zo'n 50 man op het veld.. daar is ook niets mee gebeurd. Niet dat ik daar nog mensen voor gestraft wil zien, integendeel zelfs. Maar als dat wel door de vingers wordt gezien is het behoorlijk meten met twee maten.

Dokkumer

Citaat van: John Hiatt op maart 17, 2014, 10:55:30
In de knvb standaardvoorwaarden staat voor het betreden van het speelveld 60 maanden, dus 5 jaar. Toch is dit weer meten met twee maten van de knvb. Ajax kreeg geen straf voor een zeer kwetsend spandoek in het stadion, omdat de club zelf de makers daarvan had gestraft. Cambuur heeft deze man ook al gestraft, maar nu gaat de knvb daar nog eens lekker overheen.
Alhoewel ik de 60 maanden natuurlijk belachelijk vind ben ik het niet helemaal eens met je beargumentering.
Je vergelijkt nu namelijk een club met een persoon, daar gaat de vergelijking mank.
De Ajacied en Edwin, beide een stadionverbod opgelegd door de club. Heeft de Ajacied ook een SV van de KNIB opgelegd gekregen?
Cambuur vs. Ajax, de Amsterdammers zijn niet bestraft. Wij wel dan?

John Hiatt

Citaat van: Dokkumer op maart 17, 2014, 11:21:16
Alhoewel ik de 60 maanden natuurlijk belachelijk vind ben ik het niet helemaal eens met je beargumentering.
Je vergelijkt nu namelijk een club met een persoon, daar gaat de vergelijking mank.
De Ajacied en Edwin, beide een stadionverbod opgelegd door de club. Heeft de Ajacied ook een SV van de KNIB opgelegd gekregen?
Cambuur vs. Ajax, de Amsterdammers zijn niet bestraft. Wij wel dan?

Ik heb begrepen dat de persoon van dat spandoek wel een sv heeft gekregen. Natuurlijk zijn de situaties niet helemaal te vergelijken, maar het gaat mij meer om het algemene beeld.

Dokkumer

In het algemene beeld liggen de verhoudingen idd vaak scheef. Wanneer Cambuur een boete opgelegd zou krijgen hiervoor dan meet je pas echt met 2 maten.

Galdiano

Gewoon dom om het veld op te gaan!
Zou wat zijn als er 500 man het veld op zouden gaan voor de derby! Allemaal paar maandjes SV en je bent weer welkom, nee dat kan gewoon niet!

Als die zo graag had willen vlaggen op het veld, had hij even contact moeten leggen met de UL, die hadden vast wel een mooie vlag voor hem gehad!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Lwdscc

Citaat van: oost op maart 17, 2014, 10:44:18
werkelijk schandalig ik hoop voor de beste man dat die in beroep kan gaan en dat de club hem steunt.

'' LEEUWARDEN - De KNVB heeft Cambuurfan Edwin de Swart (44) een verbod voor alle Nederlandse stadions opgelegd, voor zijn actie voorafgaand aan Cambuur-dkv.

Voor de derby op 26 februari rende hij met een grote vlag het veld op. ,,Vijf jaar niet naar mijn klupke! Voor zo'n grapje", zegt De Swart. Hij wil tegen de straf in beroep.''

Treb

Even heel wat anders; Pelle heeft zich uit tegen Twente behoorlijk misdragen en dingen doelbewust kapot gemaakt voor het oog van heel NL en komt er vanaf met een boete van €5000,-. Wat voor hem in verhouding misschien €100,- is.

Je loopt zonder kwade bijbedoelingen het veld op met een vlag en krijgt 5 jaar.
Je bent als supporter baldadig en je sloopt iets; 2 jaar stadionverbod.
Je bent baldadig als speler (voorbeeldfunctie) en je sloopt iets; €5000,- boete  :|

Het is allemaal zo scheef als wat..  :zucht

pvanbuijtene

Ja en kluivert rijdt iemand met zn dronken hasses dood en krijgt een taakstraf... supporters vergrlijken met voetballrs is nutteloos .. die worden anders behandeld....
Tis vervelend enlang... voor ons was t leuk maar hij had t nie moeten doen....

Unknown

Het is niet anders? dat jij je als crimineel laat behandelen moet jij weten, maar ben blij dat een hoop anderen dat niet doen.

weestwel

Citaat van: Unknown op maart 17, 2014, 13:13:09
Het is niet anders? dat jij je als crimineel laat behandelen moet jij weten, maar ben blij dat een hoop anderen dat niet doen.

Je wordt inderdaad als grote crimineel behandeld. Dat blijkt wel uit het feit dat je binnen 6 weken een pasfoto in moet leveren. Doe je dit niet dan verdubbelen ze de straf.

kickandrush

Krijgt Lukoki nu ook 5 jaar sv omdat hij met een vlag het speeldveld heeft betreden?  8P

dizzhead

Citaat van: kickandrush op maart 17, 2014, 14:33:48
Krijgt Lukoki nu ook 5 jaar sv omdat hij met een vlag het speeldveld heeft betreden?  8P


:_schater


runner1 en legeips schijnen al een formuliertje bij de knvb te hebben ingevuld...  :zweep

losang09

Tja, ik vin het ook van der zotte dzeze straf.   
. komt weer neer op eeuwige discussie  Geest van de wet en Regels zijn er voor mensen niet andersom ! 

zeewolde

Citaat van: dizzhead op maart 17, 2014, 14:41:26

:_schater


runner1 en legeips schijnen al een formuliertje bij de knvb te hebben ingevuld...  :zweep

Dat is nog maar 1 formulier dus ;)

Kunstgras

Het hele probleem is dat de KNVB met minimumstraffen werkt. De omstandigheden van het geval worden door de KNVB nooit meegewogen.

Dit is natuurlijk niet alleen een probleem bij deze supporter. Over het algemeen zijn de straffen bij het voetbal gewoon veel te hoog en staan ze in geen enkele verhouding tot het delict.