Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Stadionverboden

Gestart door weestwel, maart 16, 2014, 20:41:20

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: SCC-J op april 04, 2014, 22:52:59
Waar ben je op uit jongeman?

Jongeman? Dank je, dat heb ik al een tijd niet gehoord!

Als jij inderdaad betrokken ben bij CC dan vind ik je opmerking wat onhandig.
CC verwerpt geweld, maar jouw opmerking bagataliseerd hetgeen er is gebeurd
in mijn ogen....

pvanbuijtene

Al vind ik het woord geweld in deze zaak wel te zwaar...
Wat voir daadwerkelijk geweld is er dan gebruikt door die 30? Iemand duwen? Deur open doen en doir de gang heen rennen? Zeggen dat dwight op moet zouten?
Ik keur de actie af...had anders gemoeten.. maar geweld ... zo wil ik t nie noemen..

Dokkumer

Citaat van: Tukker op april 04, 2014, 22:58:48
Voor zover ik het mag geloven hebben deze 30 personen niet veel anders gedaan dan het stadion binnendringen.
Misschien zaten er jongens bij die wel meer van plan waren, maar dat is er niet van gekomen (godzijdank)
Levenslang slaat natuurlijk nergens op. Het zijn en blijven supporters met hun fanatisme, domheid, dkv haat, opgefoktheid, opfokbaarheid, kuddegedrag enz.

Maar dat ze gestraft moeten worden vind ik wel.
Alleen staat de straf van 3 jaar sv niet in verhouding met de vrolijke vlaggenzwaaier waar het hele stadion voor stond te juichen.
Voor deze 30 jongens stond geloof ik geen heel stadion te juichen; sterker nog, ik geloof dat ze het plezier van een groot aantal supporters voor de rest van het seizoen een beetje vergald hebben.
Nu gaan we appels met peren vergelijken Tukker. We vergelijken opgelegde sancties van de club met die van de KNVB. Club heeft in de vlaggenzaak een sv voor de rest van het seizoen opgelegd, de KNVB maakte daar 5 jaar van.
Ongetwijfeld zullen deze sv's ook bij de KNVB gemeld worden, die er ook nog eens een maatregel bovenop gooien.
KNVB is overigens heel inconsequent in berichtgeving naar buiten, de ene keer roepen ze dat de club verplicht een sv moet melden, de andere keer hoeft dat volgens eigen zeggen niet.

Dokkumer

Citaat van: Treb op april 04, 2014, 23:40:44
De club mag maximaal 3 jaar geven geloof ik. Dit wordt verder door gegeven aan de knvb en die zijn niet mild zoals we inmiddels weten.

Van mij mag er nog er nog wel 5 jaar bovenop + meldingsplicht + omgevingsverbod  :thumbsup

Goed gehandeld van de BVO.   :)

Volgens mij is de club daar vrij in. Er zijn ooit ook sv's voor onbepaalde tijd uitgedeeld, moet alleen de "bewijzen" daarvoor eens uitzoeken.
Vijf jaar bovenop de huidige straf vind ik teveel van het goede. Dan ga je te ver criminaliseren.

Dokkumer

Citaat van: Lore op april 04, 2014, 19:57:07
Als iemand bij mij thuis iets sloopt en iemand bedreigd komt hij er nooit meer in!

Ehm... Volgens mij kreeg ik op mijn donder toen ik de vergelijking maakte met een vrouw die me besodemieterde. Dus ook niet op deze manier gaan vergelijken aub ;)

Lore

Citaat van: Dokkumer op april 05, 2014, 08:32:28
Ehm... Volgens mij kreeg ik op mijn donder toen ik de vergelijking maakte met een vrouw die me besodemieterde. Dus ook niet op deze manier gaan vergelijken aub ;)

Excuses!  _O_

Dokkumer

Citaat van: Lore op april 05, 2014, 09:04:11
Excuses!  _O_

Tien weesgegroetjes en een ban van een halfuurtje, dan hebben we het er niet meer over :devil

Is goed zo, geaccepteerd en alles verder weer vergeten ;)

Yellow Army

Citaat van: pvanbuijtene op april 05, 2014, 08:22:52
Al vind ik het woord geweld in deze zaak wel te zwaar...
Wat voir daadwerkelijk geweld is er dan gebruikt door die 30? Iemand duwen? Deur open doen en doir de gang heen rennen? Zeggen dat dwight op moet zouten?
Ik keur de actie af...had anders gemoeten.. maar geweld ... zo wil ik t nie noemen..

Ik ook niet maar de knvb-pussies zullen dit ongetwijfeld bestempelen als geweld.
Area 58

SCC-J

Citaat van: Lore op april 05, 2014, 08:13:42
Jongeman? Dank je, dat heb ik al een tijd niet gehoord!

Als jij inderdaad betrokken ben bij CC dan vind ik je opmerking wat onhandig.
CC verwerpt geweld, maar jouw opmerking bagataliseerd hetgeen er is gebeurd
in mijn ogen....
Dat doe ik juist niet. Ik vind je vergelijking nergens op slaan en vind 3 jaar sv in tegenstelling tot andere forumgangers wel een lange sv (in algemene zin.) Of het terecht is of niet weet ik niet want men moet het per individu bekijken. Mocht men die de straf krijgt het er niet mee eens zijn moet hij naar commissie stadion verboden stappen. Anders gaat men met de straf akkoord.

3 in vergelijking tot 5 jaar van man met de vlag lijkt in indd scheef en dat staat op cc site ook beschreven waar het daar mis gaat.

poelie-lwd

Citaat van: pvanbuijtene op april 05, 2014, 08:22:52
Al vind ik het woord geweld in deze zaak wel te zwaar...
Wat voir daadwerkelijk geweld is er dan gebruikt door die 30? Iemand duwen? Deur open doen en doir de gang heen rennen? Zeggen dat dwight op moet zouten?
Ik keur de actie af...had anders gemoeten.. maar geweld ... zo wil ik t nie noemen..

Misschien raak jij daar niet van onder de indruk maar ik kan me voorstellen dat dit voor Dwight of wie dan ook wel beangstigend was.

Begrijp me goed, ook ik ben pislink op Dwight en voel me verraden, daarintegen ben ik niet roomser dan de paus en heb ik me in het verleden ook schuldig gemaakt aan voetbal geweld maar ik heb nog nooit meegemaakt dat we met zijn allen achter een falend trainertje aan gingen rennen om wat voor reden dan ook.


Iedereen heeft recht op mijn mening.

Lore

Citaat van: Dokkumer op april 05, 2014, 10:40:37
Tien weesgegroetjes en een ban van een halfuurtje, dan hebben we het er niet meer over :devil

Is goed zo, geaccepteerd en alles verder weer vergeten ;)

Is mij. Ban alweer voorbij? Ik had het zo druk met de weesgegroetjes dat ik de tijd ben vergeten!

Lore

Citaat van: SCC-J op april 05, 2014, 10:53:10
Dat doe ik juist niet. Ik vind je vergelijking nergens op slaan en vind 3 jaar sv in tegenstelling tot andere forumgangers wel een lange sv (in algemene zin.) Of het terecht is of niet weet ik niet want men moet het per individu bekijken. Mocht men die de straf krijgt het er niet mee eens zijn moet hij naar commissie stadion verboden stappen. Anders gaat men met de straf akkoord.

3 in vergelijking tot 5 jaar van man met de vlag lijkt in indd scheef en dat staat op cc site ook beschreven waar het daar mis gaat.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar dat deze groep wordt gebruikt om een heel duidelijk signaal af te geven richting media, sponsoren en overige supporters dat kan ik heel goed begrijpen van Cambuur. Dit zijn toch taferelen die je ergens in oost Turkije!

Dat de man met de vlag vijf jaar krijgt is al van de zotte en wordt door deze SVs inderdaad nog idioter! Ik hoop echt dat er nog wat voor hem gedaan kan worden.....


Kuzmanovic-Apeldoorn

Moet Cambuur sv'en die door gedrag buiten wedstrijden om zijn veroorzaakt, ook bij de knvb melden?
Henk, held, bedankt

Dokkumer

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 05, 2014, 15:26:11
Moet Cambuur sv'en die door gedrag buiten wedstrijden om zijn veroorzaakt, ook bij de knvb melden?
Daar is de discussie nog niet over gesloten. Ik las op Twitter 2 artikelen waarin hieromtrent tegenstrijdigheden stonden. In het eerste artikel hoefde een club sv's NIET door te geven, in het tweede artikel WEL.

Dokkumer

Ben te lui om alles te downloaden en lezen, dus hier een link met verwijzingen naar diverse voorwaarden
http://www.knvb.nl/watdoenwe/organiseren/stadionverboden