Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Stadionverboden

Gestart door weestwel, maart 16, 2014, 20:41:20

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Citaat van: oost op juni 06, 2014, 20:40:52
eigenlijk nog te licht gestraft maar het is een begin :thumbsup
Wel levens lange stadionverboden toch?
Linkjes boven je post al gelezen? Of interesseert je dat niet en blijf je lekker bij je eigen gelijk?

Eewal

Citaat van: Dokkumer op juni 06, 2014, 20:50:10
Linkjes boven je post al gelezen? Of interesseert je dat niet en blijf je lekker bij je eigen gelijk?

Hij blijft lekker bij zijn eigen gelijk en gelijk heeft ie. De straffen zijn relatief hoog als je ze vergelijkt met die zaken in die linkjes, maar er wordt in Nederland überhaupt laf gestraft.. Prima zo...

oost

@dokkumer
ja natuurlijk zijn er ergere  zaken die lichter wordt bestraft maar met die lichte andere straffen ben ik het ook niet eens. Ik vind dat deze mensen de imago van Cambuur ernstig hebben vernageld dus vandaar mijn post

SCC-J

Citaat van: gewoon een fan op juni 06, 2014, 19:07:37
De NSB opmerking gaat inderdaad nergens over maar dat vind ik eigenlijk ook van de straffen, een gemiddelde crimineel krijgt lagere straffen  :?
Ik praat het absoluut niet goed maar ik denk dat het stadionverbod al meer dan genoeg straf geweest zou zijn.
eens. Als je kijkt wat er nu werkelijk gebeurt is vind ik de straffen erg hoog!
Net of een paar maanden cel niets is...

SCC-J

Iedereen vind dat er te laag gestraft wordt in Nederland. Vind dit wel meevallen vraag me af wat het doel is van hoge straffen en vooral het resultaat ervan.

Eewal

Citaat van: SCC-J op juni 06, 2014, 21:38:50
eens. Als je kijkt wat er nu werkelijk gebeurt is vind ik de straffen erg hoog!
Net of een paar maanden cel niets is...

Is idd niet zomaar iets.. Misschien dat mensen daardoor twee keer nadenken voor ze zoiets doen en dat lijkt me juist de bedoeling van straffen....

Eewal

Citaat van: SCC-J op juni 06, 2014, 21:41:07
Iedereen vind dat er te laag gestraft wordt in Nederland. Vind dit wel meevallen vraag me af wat het doel is van hoge straffen en vooral het resultaat ervan.

zie mijn opmerking hierboven...

SCC-J

Citaat van: Eewal op juni 06, 2014, 21:41:13
Is idd niet zomaar iets.. Misschien dat mensen daardoor twee keer nadenken voor ze zoiets doen en dat lijkt me juist de bedoeling van straffen....
serieus door zulke hoge straffen. Je raakt meteen je baan kwijt en dus inkomen met alle gevolgen van dien. Denk dat dat wel eens vergeten wordt

Eewal

Citaat van: SCC-J op juni 06, 2014, 21:59:10
serieus door zulke hoge straffen. Je raakt meteen je baan kwijt en dus inkomen met alle gevolgen van dien. Denk dat dat wel eens vergeten wordt

jij draait de rollen nu gewoon om....

SCC-J

Citaat van: Eewal op juni 06, 2014, 22:07:19
jij draait de rollen nu gewoon om....
wat een onzin

brambo3004

Citaat van: Eewal op juni 06, 2014, 22:07:19
jij draait de rollen nu gewoon om....

Nee, jij draait alles om. Met jouw argument "moet je maar 2x nadenken voor je zoiets doet" kun je de straffen maar blijven verhogen.

Marc S

Citaat van: SCC-J op juni 06, 2014, 21:41:07
Iedereen vind dat er te laag gestraft wordt in Nederland. Vind dit wel meevallen vraag me af wat het doel is van hoge straffen en vooral het resultaat ervan.

Het grappige is dat iedereen zegt dat Nederlandse straffen lachertjes zijn. Terwijl de straffen in Nederland tot de hoogste van Europa behoren. Dus weet niet waar ze dat vandaan halen.

moodygrunn

Citaat van: SCC-J op juni 06, 2014, 21:59:10
serieus door zulke hoge straffen. Je raakt meteen je baan kwijt en dus inkomen met alle gevolgen van dien. Denk dat dat wel eens vergeten wordt

Dus er moet bij de strafmaat rekening gehouden worden met het feit of iemand werk heeft? Dat staat daar volledig los van mijns inziens.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bedreiging_%28strafrecht%29 stelt dat voor bedreiging een celstraf van maximaal 9 maanden staat, waarbij ik er van uitga dat dit getal klopt. Met straffen die uiteen lopen van 2-4 mnd is het relatief mild.
Mensen die deze acties uit hebben gevoerd hebben er blijkbaar niet bij stil gestaan dat ze met hun acties ook de wet hebben overtreden.
In Henk en Sandor we trust

yellow@ndblue

Draaideur crimineeltjes die al stadionverboden hadden,die de club kapot maken,en het was niet de eerste keer dat ze deze lui te pakken hadden dus de strafmaat is niet zo raar,ach en als ze al werk hadden en het om deze reden kwijtraken eigen schuld dikke bult
het waren volwassen kerels die zelf waarschijnlijk ook nog eens zelf kinderen hebben laten ze dit  maar eens aan hun kinderen uitleggen waarom ze vastzitten en eventueel hun baan kwijtraken.

Geen spatje medelijden

Eewal

Citaat van: moodygrunn op juni 06, 2014, 22:45:55
Dus er moet bij de strafmaat rekening gehouden worden met het feit of iemand werk heeft? Dat staat daar volledig los van mijns inziens.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bedreiging_%28strafrecht%29 stelt dat voor bedreiging een celstraf van maximaal 9 maanden staat, waarbij ik er van uitga dat dit getal klopt. Met straffen die uiteen lopen van 2-4 mnd is het relatief mild.
Mensen die deze acties uit hebben gevoerd hebben er blijkbaar niet bij stil gestaan dat ze met hun acties ook de wet hebben overtreden.
zo is het maar net.