Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Stadionverboden

Gestart door weestwel, maart 16, 2014, 20:41:20

Vorige topic - Volgende topic

SCCornjum

#195
Een weekendje Sneekweek met bijna 40 aanhoudingen, lees/hoor je niets over.........
2012
een lokaal weblog schrijft
SNEEK – De eerste drie dagen van de Sneekweek zijn volgens de politie goed verlopen. Er werden ruim 124 bekeuringen uitgeschreven voor het drinken van alcohol op straat, baldadigheid en wildplassen. Er zijn 34  aangehouden verricht.

Als dit rond een voetbal wedstrijd in Leeuwarden gebeurd, is dit weken nieuws.....
:proost
Watching Football Is Not A Crime

papier

Citaat van: SCC-J op juni 09, 2014, 13:33:33
vind het vooral overdreven reactie , waarom hoef ik dan niet met de buscombi naar de kroeg? Of een evenement? nergens mogen de goeie onder de kwade leiden behalve bij voetbal en motorclubs

De beeldvorming die ontstaat daar hebben ook andere groepen wel last van hoor, is verder niet iets waar ik mij aangesproken door voel. De goeden lijden onder de kwaden en de strafmaat is denk ik iets waarmee je A de kwaden weg kan halen en B wellicht een gedeelte niet eens tot die groep gaat behoren.

Neemt natuurlijk niet weg dat het walgelijk is dat de goeden wel onder de kwaden lijden, maar zolang er niet goed wordt opgetreden tegen kwaden zie ik de manier waarop met "ons" omgaat niet veranderen.

Cor

Citaat van: SCC-J op juni 09, 2014, 13:33:33
vind het vooral overdreven reactie , waarom hoef ik dan niet met de buscombi naar de kroeg? Of een evenement? nergens mogen de goeie onder de kwade leiden behalve bij voetbal en motorclubs

De goeden lijden altijd onder de kwaden, dat is het gevolg van ons rechtssysteem. Vind dat we wel erg zielig doen over het beleid t.a.v. voetbal. Wanneer je een beetje normaal doet heb je niets te vrezen, tenminste, ik merk nooit iets van agressie. Wel moet je kijken naar de reden van een stadionverbod, een fakkel of spreekkoren, mwah, geweld, ja dat wordt niet meer gepikt, maar dat is toch niet alleen bij voetbal zo?

siepelsjeu

Citaat van: SCC-J op juni 09, 2014, 13:33:33
vind het vooral overdreven reactie , waarom hoef ik dan niet met de buscombi naar de kroeg? Of een evenement?
omdat jij niet kan auto rijden :devil

dizzhead


speculeter

Alles is wel gezegd....
tijd voor een slotje?

thankyou

Hoeveel Cambuur supporters hebben eigenlijk ongeveer een sv?
Cambuur, Beer & Loyal Mates


dizzhead

Citaat van: SCC-J op juni 11, 2014, 10:15:00
Wel hele aparte vergelijking niet?

Hoezo? Jij begint de vergelijking met kroegen toch?
Ze moeten sluiten omdat de 'kwaden' het verpest hebben, de 'goeden' kunnen daardoor niet meer naar hun kroeg.


Geen motorclub, geen voetbalsupporters....

SCC-J

Citaat van: dizzhead op juni 11, 2014, 10:16:25
Hoezo? Jij begint de vergelijking met kroegen toch?
ik die naar voetbal ga, ik die naar een kroeg ga.
Ik wordt gestraft bij voetbal. De kroeg(dus niet ik) wordt gestraft in deze.  dat ze wel te maken hebben met verwijtbare fouten die de kroeg heeft gemaakt. Zie prins h

dizzhead

#205
Citaat van: SCC-J op juni 11, 2014, 10:19:49
ik die naar voetbal ga, ik die naar een kroeg ga.
Ik wordt gestraft bij voetbal. De kroeg(dus niet ik) wordt gestraft in deze.  dat ze wel te maken hebben met verwijtbare fouten die de kroeg heeft gemaakt. Zie prins h

Hoezo, door het sluiten kunnen veel mensen (zoals jij dus) niet meer naar 'hun' kroeg.


En als je daar goed over nadenkt, komt dat meer in de buurt van een uitverbod dan een buscombi.

HilversumOnTour

Vier supporters van SC Cambuur moeten de cel in omdat ze in april verantwoordelijk waren voor de rellen bij het stadion van de club nadat trainer Dwight Lodeweges bekendmaakte over te stappen naar aartsrivaal sc Heerenveen.

De rechtbank legde twee fans maandag zes maanden cel op, waarvan drie maanden voorwaardelijk. Twee anderen moeten vier maanden, waarvan twee maanden voorwaardelijk, brommen. Vijf andere Cambuurfans kregen werkstraffen tussen de 80 en 120 uur.

In totaal werden begin april vijftien arrestaties verricht toen het nieuws over de transfer van Lodeweges wereldkundig werd gemaakt. De fans zouden zich schuldig hebben gemaakt aan openlijke geweldpleging, vernieling, bedreiging en lokaalvredebreuk, meldt het ANP.

siepelsjeu

voor reizen buiten de combi kan je toch geen stadionverbod krijgen?

oldehove

Citaat van: siepelsjeu op november 02, 2014, 22:38:03
voor reizen buiten de combi kan je toch geen stadionverbod krijgen?
Las volgendsmij vorig seizoen op het forum, Dat een aantal personen SV kregen toen ze bij Twente (?) uit op eigenvervoer waren op de thuisvakken...
ut komt su as het komt

Gasgeve

Citaat van: oldehove op november 02, 2014, 22:55:12
Las volgendsmij vorig seizoen op het forum, Dat een aantal personen SV kregen toen ze bij Twente (?) uit op eigenvervoer waren op de thuisvakken...
Er zijn vorig jaar mensen buiten de combi om naar Groningen gegaan. Deze kregen eerst een stadionverbod, maar dit is later terug gedraaid, dus het is niet strafbaar.